Mostanában leszoktam a rendőrök cseszegetéséről, van elég baja a renoméjával nélkülem is a magyar rendőrségnek, most viszont meg kell, hogy szakítsam eddigi önmegtartóztatásomat. Ma is egy olyan levelet kaptam Quinntől, amit önmagában nem tennék ki, csakhogy mikor megnéztem a képeket, beugrott, hogy mintha kicsivel korábban másvalakitől is kaptam volna képeket erre a témára, méghozzá ugyancsak Debrecenből. Nincs nekem azzal problémám, hogy esznek, ők is emberből vannak, hosszúak a szolgálatok, ki vannak facsarva. De legalább annyit tegyenek meg, hogy ha métereken belül lehetőségük van szabályosan is leparkolni, akkor tegyék már meg. Így hogy várják el, hogy tiszteljék őket az emberek?
Tisztában vagyok vele, hogy a szabályok követése fontos, én magam is így teszek mikor közlekedem. Az esetek 99,9%-ban be is tartok mindent, nem foglalom el a mozgássérülteknek fenntartott helyet, nem vezetek gyorsan és még csak tilosban sem parkolok sosem és nincsen jogtalanul rokkantigazolványom.
Talán nem látszik, de a rendőrökkel sincsen bajom, csak az csípi a szemem, ha én mindent betartok, ők meg a járdán hagyják a kocsit amíg sütiznek és barátnőznek a pékségben... A kép Debrecenben az Ibolya utcán készült 2010. nyarán.
Remélem ezek után ők is igénybe veszik majd azokat a parkolóhelyeket, melyek nagy számban lelhetők fel ezen a környéken.
És itt a fenti levél párja, szintén a cívis városból, szintén pékséggel, szintén rendőrökkel, ezt a képet Peti küldte. Az jutott közben az eszembe, hogy kéne egy rendőrségi menza, ahol folyamatosan KRESZ oktatófilmet vetítenek, hátha segítene, mert biztosan nem szándékosan csinálják, csak nem ismerik a szabályokat. De mint tudjuk, ez sem mentesítheti őket a felelősség alól.
A szitu: Debrecen, Csapó utca. Amikor odaértem a képen látható látvány fogadott. Fotózás közben figyeltem fel arra, hogy hátul ketten ülnek.
Néhány perc múlva aztán az út túloldalán lévő pékségből három rendőr csattogott elő nejlonzacsikkal megrakodva, majd a gyalogos átkelőtől 30 méternyire átvágtak négy sávon (az autóbuszöböllel együtt ötön) és mint akik jól végezték dolgukat elhajtottak.
Hugo2010 2010.08.13. 12:54:59
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.08.13. 12:56:12
Leadfoot 2010.08.13. 12:57:31
Hugo2010 2010.08.13. 13:07:50
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 13:08:40
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.13. 13:25:33
isti77 2010.08.13. 13:34:57
Ebből lehet látni, mennyire ledegradálódtak. Most, hogy már abszolút semmi tekintélyük nincs, már zavar, ha szabálytalankodnak.
Hát igen, ez így szokott lenni, amikor valakire már nem nézünk fel, akkor már nehezményezzük, ha többnek hiszi magát.
IPFighter 2010.08.13. 13:39:25
Ha a rendőrök leszarják a szabályokat, akkor én miért tartsam be?
Mondjuk ettől függetlenül betartom, csak épp bacca a csőröm a téma, de rendesen.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 13:40:43
IPFighter 2010.08.13. 13:43:45
Marcellusca 2010.08.13. 13:55:47
Én @xaba99: -cel értek egyet.
Pont.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 13:55:47
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.08.13. 13:58:36
Marcellusca 2010.08.13. 13:59:00
@IPFighter: Még jó, hogy témába vág és nem politizálunk. :D
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 14:00:37
és az akkori börtönök nem 4*-os welness szállodák voltak, mint most.
IPFighter 2010.08.13. 14:09:56
Egyébként meg kényszermunka volt bőven... Szal...
@Marcellusca: Teljesen témába vág, és ez nem politika :) Történelem ;) Lényegtelen melyik az uralkodó párt, börtön mindig lesz...
Oda lehet zárni a szabálytalankodó bicikliseket meg motorosokat meg robogósokat meg olyan gylogokat, akik szemtelen módon befekszenek a kocsi alá :P Szóval témába vág :D
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 14:12:34
MantaMann 2010.08.13. 14:15:36
IPFighter 2010.08.13. 14:15:47
egyittlakó (törölt) 2010.08.13. 14:38:03
Hát nem is látszik, bazze... Engem az idegesít, hogy néhányan nem fogják fel: a narancsfejűek leamortizálták a rendőrséget. Zavar, hogy ott parkolnak? Na és? Mindennap az életükkel játszanak egy szaros fizetésért: te megtennéd? Na ugye, hogy nem.
Akkor meg ne erről írjál, hanem azokról a leendő rákos parasztokról, akik kidobják a cigarettát a kocsiból...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 14:40:16
ó, hát persze. inkább menekülnek a bűnözők elől.
és a rnedőrök is kidobják a csikket az balakon, többször is láttam.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.13. 14:44:38
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 14:48:23
én nem veszem észre.
pl. itt az irodaház előtt a buszsávban cirkál a rendőr, és nagy ívben tesz rá, hogy közben a nagymotorosok a járdán száguldoznak...
mögöttük meg torlódnak azok, akik a buszsávban szeretnének előresurranni. de egyet ki nem húznának azok közül sem.
D4D 2010.08.13. 14:52:37
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.13. 14:58:48
IPFighter 2010.08.13. 15:10:26
Sajna sok esetben azt venni észre, hogy a szeme láttára történik valami szabálytalanság, és szarik rá a zsaru. Valamelyik nap állok a pirosnál, a keresztező utról nem lehet balra kanyarodni. Ezt páran úgy oldják meg, hogy eygszerűen a keresztező útról bekanyarodik, és megáll előttem a zebrán. 45 fokban, mert másképp nem fér el.
A kereszteződésben működik térfigyelő kamera a zsaru ott állt szemben, végignézte, ahogy ezt a manővert 3-an lenyomják, majd egyszerűen elhajtott a zebrán szabálytalanul állók mellett.
Le se szarta, csak mosolygott és dumált valamit a társának.
És ezt elég sokszor láttam már.
Feltörték a kocsim, szétbacták a zárat, de a rádiót nem tudták elvinni, mert nem volt rajta az előlep. Az bent volt velem a lakásban. Kijött két zsandár egy szakadt szuzukiban, az egyik zsebre tett kézzel benézett az autóba, azt megállapítottam, hogy ez nincs 100k, ezért csak rongálás, majd megjegyezte, hogy tudják kik voltak, feltörtek azon az iccakán 4 autót, de nem tudnak semmit tenni. Kitöltötték a jegyzőkönyvet, aláíratták, azt ementek köszönés nélkül. kiderült, hogy a zárcsere, mire minden papírt meg minden szart elintézünk, kb olyan 250 lett volna. Azóta úgy közlekedek, hogy le van dugózva a zár, kulccsal nem nyitható az autó.
Szerinted mit gondoljak a zsandárokról? Hát sok jót nem.
FDToth 2010.08.13. 15:13:13
IPFighter 2010.08.13. 15:13:27
szőketisza 2010.08.13. 15:14:36
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.13. 15:14:55
ott all meg ahol jonak latja
mondjuk ha van hely es csak kajalni megy azert erdemesebb oda...
LaMeRick 2010.08.13. 15:16:54
Engem amúgy jobban zavar amikor egy szép nagy fekete autó parkol ugyanígy... Az meg mégjobban, amikor a közteres/rendőr füttyögve elballag mellette.
DartagnanX 2010.08.13. 15:21:09
Pityu félredobja a túrós táskát és elkezd a percekre lévő autója felé kocogni, hogy akcióba lendülhessen. Aztán nem ér oda időben, és a kurvaannyát.
Ehelyett Pityu leparkol 2 percre a tilosba, megveszi a túrós táskát, visszaszáll és folytatja a járőrözést. Ha pedig akció van, akkor 10 másodperc alatt beülhet a kocsiba és indulhat.
Persze ez ez csak felmerült bennem. Bocsánat, hogy úgy tűnik, mintha a rendőrök pártján állnék.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 15:24:27
Azonban ez a dolog kicsit összecseng a szemetelős poszttal, ugyanis ez annak az eredménye, hogy nincs mitől tartaniuk. Le se szarják a rendet, a törvényt és ezek követelnek tőlünk. Amikor a szemetelővel ilyen ku.va elnéző némelyiktek, gondoljon erre, ez az eredménye, hogyha a munkájában valaki azt tehet, amihez kedve tartja, hiszen ki szólna neki? Ha lebukik sincsen semmi, esetleg ejnye-bejnye...Amerikában ezért kirúgnák, de legalábbis elbukná egy-két havi teljes fizetését!Nálunk ilyen fegyelem mellett ezt várhatjátok.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 15:24:36
nekem is feltörték a kocsimat. nekem is rádiót akartam vinni, csak előlap a lakásban volt. de nekem az ablakomat zúzták be.
hívom a rendőröket. ők ki nem jönnek, vigyem be a kocsit a kapitányságra.
beviszem, a környéken mindenhol tilos megállni.
mondom nem baj, rendőrségre jöttem, leraktam a kocsit, mennék be. szól a portás, hogy ott ne álljak meg, mert tilos, és mindjárt kijön valaki megbüntetni. mondom, akkor hol álljak meg, mert mindenhol tilos? gyakorlatilag nyitva van az autóm, nem fogom akárhol otthagyni. erre megszánt, beengedett a rendőrségi parkolóba.
kijön két rendőr végül, körbejárják a kocsit, megírják a jegyzőkönyvet, nyomják elém, hogy írjam alá. mondom, legalább ujjlenyomatot nem vesznek? nem!
egy hét múlva jött a levél, hogy megszüntették a nyomozást, mert egy hónap alatt nem jutottak semmire. akkor nézem, a levelükben a bejelentés dátuma egy hónappal korábbi, mint amikor az esemény történt. a jegyzőkönyvön még jó dátum volt...
én így dolgoznék, úgy rúgnának ki, hogy csak na.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 15:26:03
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 15:26:39
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 15:27:02
IPFighter 2010.08.13. 15:27:52
@hagyma: az véletlenül nem chuck norris??? :D
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.13. 15:28:43
- hatósági közeg táplálkozását elősegítő parkolást akadályozó fényképezés
- hatósági közeg sértegetése gondolatban
- alulfizetett hatósági közeg zsebbe történő fizetéskiegészítésének megtagadása
Az utóbbinál figyelmeztető lövést is le lehet adni, először a levegőbe, aztán az elkövető pénztárcáját tartó kezébe...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 15:29:02
DartagnanX 2010.08.13. 15:34:04
@Aabroncs: A felesége elvált Pityutól mert Pityu nagyon sokat túlórázott és csak 5 forintot keresett. Pityu szegény magára vasal és mos. Nincs ideje reggel szendvicset csomagolnia. (És ha vizelnie kell, akkor meg tegyen fel pelenkát?)
@IPFighter: Úgy általában írtam le a véleményemet, mert kurva sokszor látom, hogy rendőröket ekéznek, mert nem dobálnak pénzt az automatába és nem állnak meg tökéletesen. Nyilván szempont, hogy a rendőr szükségből parkol rossz helyen vagy primitívségből. Ez utóbbit én sem védem. De nem hiszem, hogy egy rendőrnek a belvárosban órákig parkolóhelyet kéne keresnie, ha be akar menni valahová.
IPFighter 2010.08.13. 15:36:08
CSI-ból meg hasonlókból nem ehhez vagyunk szokva :D Persze CSi-osok 2 perc múlva elkapták volna a tettest :D - Najó, ez csak poén volt ;)
Hugo2010 2010.08.13. 15:36:10
Szerintem, jó lenne ha ilyenkor is reagálna erre valamilyen felettesük. Ne csak akkor tolakodjanak mikrofon, kamera elé amikor dülleszteni lehet a mellet.
Hugo2010 2010.08.13. 15:38:43
IPFighter 2010.08.13. 15:39:18
Ésszel kéne, nem pedig szarni mindenre.
És ez itt a pont, hogy sokszor nem kényszerből szabálytalanopk, hanem egyszerűen csak szarnak az egészre.
ex-dr. vuk 2010.08.13. 15:40:18
IPFighter 2010.08.13. 15:40:54
IPFighter 2010.08.13. 15:42:01
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 15:45:50
nem nagyképűen szabálytalankodva.
DartagnanX 2010.08.13. 15:49:23
Így gondolom én is. Mondjuk abban biztos vagyok, hogy a nagyobb része egyszerű flegmaságból és nagyképűségből áll meg szar helyen.
De gondoltam jóhiszeműséget is csempészek a hozzászólások közé. :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.13. 15:51:22
amerikaban minden gyorskajaldanak van parkoloja vagy drive trhu-ja
itt ez nem gond
de a fenti fotokon ugy latom nem zavarnak senkit es nem sokaig alltak meg
@IPFighter:
O maga kore festi a parkolot
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 15:55:11
és képzeld, engem zavar, hogy ott álltak meg.
Hugo2010 2010.08.13. 15:58:10
KolompárRómeó 2010.08.13. 16:13:45
tahok.fw.hu/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=1&Itemid=34
atompyka 2010.08.13. 16:16:11
Pár éve a VI. ker. Hegedű utca elején bilincselgették sorra az autókat, nem "szimpla" tilosban parkolás miatt, ha jól rémlik, hanem tán valami díszburkolatra hivatkozással. Nem tudja vlaaki, mi is (volt?) ez pontosan?
gipsz1234 2010.08.13. 16:16:51
Hugo2010 2010.08.13. 16:20:53
Tuti, hogy nem.
szőketisza 2010.08.13. 16:22:51
IPFighter 2010.08.13. 16:23:03
Kiveszett belőlem irántuk, amikor le se szarták, hogy feltörték az autót, és elvittek bármit is...
Persze az egész az én hibám :S Tudom jól.
gipsz1234 2010.08.13. 16:23:03
Peetee 2010.08.13. 16:24:37
Jogos a felvetése kedves állampolgár, elő fogjuk venni a felelősöket, és megkapják méltó büntetésüket.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy ha ven kedvük megnézik ki volt szolgálatban aznap azzal a kocsival, és a folyosón legközelebb: - Józsikám, viselkedjél már ha a Piroskához mentek kajálni a kurv@életbe.
Na, kb. ez a megrovás, meg a felelősségre vonás.
Férgek ezek mind, istent játszó lóf@szjóskák; akik azért mentek rendőrnek mert úgy gondolják az egyenruha = tisztelet.
Nagy tévedésben vannak. Egyenruhában lévő EMBER = tisztelet vagy szánalom.
A képen látható naplopókra az utóbbi vonatkozik.
Hugo2010 2010.08.13. 16:28:20
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 16:38:58
kb. 10 éve egy dunántúli kisvárosban két, szolgálatban levő rendőr a szolgálati járművet lámpaszlopnak hajtotta. a kiérkező mentősök észrevették, hogy minkét rendőr seggrészeg. mivel mind a négyen jól ismerték egymást, ezért a mentősök saját maguktól vettek vért az alkoholteszthez. egy hét múlva újból szolgálatban volt ez a két rendőr, és nem szimplán megbüntették az egyik mentőst, mert nem volt bekötve a biztonsági öve, hanem még ki is röhögték.
Shopping 2010.08.13. 16:40:28
Ha a rendőrautó, amiből lézereznek tilosban áll, akkor érvényes a büntetés????
Braghar 2010.08.13. 16:41:50
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 16:42:24
egyébként tilos tilosban állva trafizni. de nem tudok róla, hogy rendőrt valahi is büntettek volna meg ezért. illetve felsőbb utasításra szokták kapni a helyszíneket.
georg 48 2010.08.13. 16:44:36
Hugo2010 2010.08.13. 16:45:53
Megjegyzem: elég fura, hogy szabályt sérthetnek azért, hogy valakit szabálysértésen érjenek. Furcsa, gondolom kell a pénz.
IPFighter 2010.08.13. 16:50:45
Ez akkor kavart igazán nagy vitát, amikor az M3-as ki-bevezetőjénél álltak két sáv között ropant balesetveszélyesen...
De ettől a bírság érvényes... :S
IPFighter 2010.08.13. 16:53:40
Na mind1, nekem az a bajom, hogy milyen alapon várják el, hogy én betartsam a szabályokat, törvényeket, ha ők is szarnak rá. Ez ria, ria, hungária...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 16:55:35
tőlem kapja a fizetését, hogy megvédjen engem.
ehelyett engem csesztet, a bűnözők szabadlábon garázdálkodnak, és ő is folyamatosan szabály sértéseket/bűncselekményeket követ el. és még csak ki sem tudom rúgni!
eszem-f.szom megáll!
fakoffer 2010.08.13. 17:04:31
Bálnamerci parkol a megálló területén, a járdán, elférni alig lehet tőle. Kisvártatva megjelenik egy Vagyonőr+, benne 4 db közeg, a hátsó kettő botoslujza. (Hurrá, itt bünti lesz!) Lassítanak, majd megállnak szintén a megállóban, ők beérik a felfestéssel. (Ez bizony csúnya dolog, de egye fene, a cél szentesíti az eszközt.) Az állomány bevonul a szemközti kajáldába. (Biztos csak energiafeltöltés, majd utána szétcsapnak.) Pár perc múlva jönnek is kifelé némi táplálékkal felszerelkezve, kocsiba be, majd elhajtanak.
Ebből most milyen tanulságot kéne levonni?
Hugo2010 2010.08.13. 17:06:59
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 17:08:32
szőketisza 2010.08.13. 17:12:42
Gratulálok a "szép" stítusodhoz. Ez aztán az érvelés. Gondolom a te szakmád mindegyik képviselője "féreg és lóf@szjóska". Vagy netán te vagy a kivétel? Miért általánosítassz? (Különben mielőtt rám fognád, nem vagyok rendőr és a rokonaim, sőt ismerőseim között sincsenek rendőrök, csak utálom amikor ilyen bunkók, mint te egy teljes szakmáról így nyilatkoznak. Kívánom, kényszerülj rá a munkájukra, amikor betörnek hozzád, kirabolnak, vagy te vagy családtagjaid bűntény áldozatai lesztek!
szőketisza 2010.08.13. 17:14:38
Hugo2010 2010.08.13. 17:22:02
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 17:23:07
autozz.blog.hu/2010/08/13/eheznek_a_rendorok_debrecenben/fullcommentlist/1#c10720484
semmit sem ér a magyar rendőrség a jelenlegi formájában...
Hugo2010 2010.08.13. 17:23:56
Hugo2010 2010.08.13. 17:26:59
1998-ban megpróbáltak kirabolni, közben hátba szúrtak. Doszpoték "nyomoztak". 1 hónap után közölték, hogy lezárták a nyomozást, mert nincs nyom. Ugyanannyi adatból mások (nem rendőrök) 2 hét alatt kiderítették kik voltak.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 17:28:27
igazságos 2010.08.13. 17:28:41
Tartsák be ők is a szabályokat, ha mást is megbüntetnek ezért.
De mondjuk ez Magyarország 2010, úgyhogy mindenki leszarja a másikat. A rendőrök is, meg az autósok is, egymást. Ezután is vígan lesznek rendőrök, s büntetnek meg embereket az utakon.
@xaba99: Korábban sem ért semmit, ez nem újdonság. Ez szomorú tény.
szőketisza 2010.08.13. 17:31:23
Marcellusca 2010.08.13. 17:31:45
@Hugo2010:
@IPFighter:
Ha ebből indulunk ki (ami, szvsz, felháborító), akkor azok a rendőrök sem voltak szabálytalanok, mert intézkedni/ellenőrizni mentek. :)
De, ha mán ugyis ott vótak, vettek egy kis pogit is. :D
Hugo2010 2010.08.13. 17:35:46
indapass90210 2010.08.13. 17:36:31
.lll. 2010.08.13. 17:38:21
hajdúpeti is!muhhaahaa
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.08.13. 18:00:37
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.08.13. 18:03:50
szerinted akkor ne egyen ne igyon mert szolgálatban van? Azért mert bement vásárolni és közben dumál a csajokkal semmi kivetni valót nem találok. A parkolásukat meg felsőbb szinten kéne valahol szabályozni. Azért , gondolom illik nem túl messze lenni a géptől, különben megfujják, vagy kirámolják.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 18:04:11
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 18:06:04
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 18:10:58
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 18:14:25
@Megszívtuk-Waze: rendőrautóval lehessen (de szerintem lehet is) ingyen parkolni. de csak szabályosan!
pazola 2010.08.13. 18:18:05
Oruljetek, hogy nem az Ibolyabol jottek ki!
Kosaland-rol beszelunk, mire szamitottatok?
A sunok szarjanak rendort!
szőketisza 2010.08.13. 18:20:07
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 18:23:27
folytatom a sorodat: bátor tűzoltók, udvarias légiutas kísérők, becsületes takarítók.
szerintem egy gyáva tűzoltó sem sértődhet meg, hogy a tűzoltókat bátraknak gondoljuk.
szőketisza 2010.08.13. 18:26:21
szőketisza 2010.08.13. 18:31:00
proton1701 2010.08.13. 18:59:22
szőketisza 2010.08.13. 19:08:12
Én magam ismerek olyan orvost, aki a műtét előtt közölte: 150 ezer a tarifája, személyesen ismerek sok-sok adócsaló vállalkozót, Hát a kurva anyjukat...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 19:21:55
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.13. 19:22:55
egyittlakó (törölt) 2010.08.13. 19:33:21
Aha, és te vagy a tökéletes állampolgár...
Remélem, hogy amikor segítségért kiáltasz, mert késsel döfködnek, akkor a kiérkező rendőrnek a kimásolt szöveged lesz a kezében, és megállapítja, hogy már felesleges mentőt hívni. Paréj.
szőketisza 2010.08.13. 19:36:01
Honnan tudod, hogy a naponta több ezer tilosban parkolónak mi a foglalkozása? Lehet, hogy bírók, tűzoltók,vasutasok, postásokl, gumisok.
szőketisza 2010.08.13. 19:38:10
Miért, az orvosok, bírók nem?
TDog 2010.08.13. 20:29:19
Alikam 2010.08.13. 20:46:24
Án erre mindig azt mondom, hogy ezektől ne is várj mást. Felesleges, ennyi a szintje, ezeknek a kelet-BAZ megyei parasztoknak...
Megpróbál ő normális lenni, de ennyi telik tőle. Így nevelték, így szocializálódott...
jelentéktelen alak 2010.08.13. 20:48:57
Erre mindig azt szoktam, mondani, hogy: Ide a panírozott csirke húst! :-)
Mert rohadtul nem az lényeg, hogy mi miatt van.
Egyesek azt mondják, hogy a rendőrnek különösen be kellene tartani a szabályokat. Bizonyos szintig igazat is adok nekik, de azzal már nem értek egyet, hogy a rendőrnek kellene példát mutatnia.
Valóban egy szabálytalan rendőr, nehezen bír morális alappal, hogy másokon a szabály tiszteletet megkövetelje. Ezért kellene szabályosnak lennie és nem a példamutatás miatt -szerintem.
Akinek viszont példát kellene mutatnia, azok mi vagyunk. Mi mindannyian. Mert a gyerekek számárára mi vagyunk a felnőttek, akiktől megtanulják, miként kell élni. Tőlünk lesik azt az értékrendet, amit magukénak fognak tudni. Elsősorban persze a szülőktől, de a tágabb környezettől, majdnem annyira.
Ha a gyerek azt látja, hogy minden autó a járdán parkol, akkor az lesz számára a normális. Hiába mondják neki a KRESZ tanfolyamon, hogy tilos és nem helyes, ez kevés legyőzni a beidegződést. És ez csak egy példa, a megannyi közül.
Hogy jön ide, a tyúk, meg a tojás?
Úgy, hogy ezek a rendőrök a fotókon is voltak ám gyerekek. Őket is épen az felnőtt táradalom vette körül, mint minket, mindannyiunkat a kortársaik közül. Ugyan azt a viselkedési mintát, értékrendet szívtuk magunkba. Pont ugyanazt csinálják ők is, mint annyi más ember.
Persze sokan nem mernek ilyet tenni, mert félnek a következményektől.
De egy szerencsésebb helyen szocializálódott kortársunk, nem azért törvény és szabály tisztelő, mert fél a rendőrtől, hanem mert úgy helyes. Úgy tanulta meg, olyan az értékrendje.
Mivel olyan az értékrendje, akkor sem tesz ilyet, ha történetesen rendőr.
Na most akkor miért is kell CSAK a rendőrön számon kérni, hogy ne szabálytalankodjon?
De igaz ez a bírókra, a politikusokra, stb.
A példamutatás -szerintem- mindannyiunk feladata. Annyiban a rendőré, politikusé, stb. is, hogy ős egy a nénik és bácsik közül a következő generációk szemében.
Ezzel, nem menteni akarom a szabálytalankodó rendőröket! Mindenkit megvetek, aki ilyen pofátlanul szabálytalan!
De nem azon kellene rugózni, hogy miért nem mutat példát a rendőr, meg azon, hogy ha ő megteheti, akkor én miért nem!
Az volna a helyes hozzáállás, hogy én nem teszek ilyet, mert adok a tekintélyemre! Nem vagyok én olyan, aki így él. Stb.
Akkor, egy idő után szégyen volna így megállni és nem csak tilos.
szőketisza 2010.08.13. 20:54:19
Debrecen nem BAZ-megyében van te fővárosi tulok!
"streetfighter" 2010.08.13. 21:01:58
"..és mond, hány rendőrt ismersz, aki nem így parkol, becsületesen teszi a dolgát, stb...Mert szerintem egyet sem és még maguk a rendőrök sem."
Gondolkodj már egy kicsit, mielött ilyen nevetséges dolgokat irogatsz! Saját magad röhögteted ki!
szépjuhászné 2010.08.13. 21:18:06
Alikam 2010.08.13. 21:19:37
jelentéktelen alak 2010.08.13. 21:27:11
Szerintem nem volt rossz az ötlet. Nem kellett a családnak éheznie a bírság kifizetése után, de elég jó lecke volt a surmónak a 4-5km motor tolás. Igaz, akkor még nem volt minden havernak autója, hogy a még nem létező mobilon odahívjuk megkérve egy fuvarra...
De a lényag az, hogy akkor még szinte minden szabálytalan megbukott. Előbb, vagy utóbb, de valószínűbb, hogy elkapták, mint hogy nem.
A legzavaróbb nem az, hogy rendőr a járdán parkol. a legzavaróbb, hogy ma nagyobb az esélye annak, hogy nem kapnak el, minthogy felelni kell a tetteinkért.
Ez a fő gond a rendőrökkel!!!
Acmee 2010.08.13. 21:55:11
Hátöööö...
Ezzel a gondolatoddal nem teljes mértékben értek egyet. Nagyon sok esetben a szülő, mint ellenpélda funkcionál. Gondolj olyan szülőkre, akik világ életükben dohányoztak és a gyerek a legszélsőségesebb cigiellenes véleményen van.
Egyéb példaként alkoholisták gyermekére, aki életében egy korty alkoholt sem fog meginni.
Nemrégiben (tegnap :) voltam egy fejtágító tanfolyamon (biztonságtechnika, környezetvédelem, tűzvédelem). Egy neves cég belsős tantermében, a leendő gyári alkalmazottakkal együtt ültem, hallgattam végig az előadást, valamint írtam meg a tesztet. Elborzadtam, hogy hogyan élhetnek ennyire primitív, buta (már bocsánat, de) állatok a 21. században. Komolyan mondom, hihetetlen, hogy annyira egyszerű emberek vannak, mint a faék. Sajnos nem is kevesen (országunk kb. 70%-a).
A teszteket előzetes oktatással, jegyzetelési lehetőséggel, valamint a kérdések közbeni jegyzetből puskázással (legálisan) lehetett megírni.
63-ból 20-an megbuktak...
Ezek szatyorban éltek eddig? Nem jártak általános iskolába?
Komolyan mondom, hogy néha kedvem lett volna felállni, és leordítani őket, hogy mennyire hülyék.
És itt összekapcsolom a szál két végét:
Én is faluból indultam, szakmunkás szülőkkel. Most ezen gyár elég magas pozíciójában foglalok helyet, pedig senki nem mutatott példát diplomaszerzésből...
R1200Gs 2010.08.13. 22:10:14
Ja és a betörést persze baszhattuk...
holex20 2010.08.13. 22:23:27
Forever Mankini 2010.08.13. 22:24:32
Én olyat láttam, hogy a madaras teszkóban soppingoltak , de az is kínos, hogy a közterületfelügyelők teszik ugyanezt, egyenruhában, tehát munkaidőben. Ezeket nem ellenőrzi senki?
kocka hass 2010.08.13. 22:28:01
szőketisza 2010.08.13. 22:28:56
jelentéktelen alak 2010.08.13. 22:34:18
Ha egyszerűen akarod látni, láttatni a példamutatást, akkor tényleg megreked a dolog egy egy ilyen ellenpéldával.
De ennél sokkal összetettebb a dolog.
A dohányos és alkoholista szülők gyermekei is kapnak jó példát. De ők a környezetüktől.
azt látják, hogy ahol nem ilyen a család, ott olyan a gyerek kor amilyet magának is szeretne. Vagyis a gyerek egyszerre kapja a jó és a rossz példát. Össze tudja vetni őket és ráadásul a rossz, hátrányos következményeit a saját bőrén tapasztalja meg. Így a rossz, hatványozottan válik rosszá,, míg a jó álomszerűen lesz jó.
Ugyan ezen okból züllik el a jómódú szülők, elkényeztetett egykéje is. Neki nem az a rossz, ami másnak az alkoholizmus, mert ő a helytelenül alkalmazott fegyelmezésbe fáradt bele. Számára a züllés szabadsága az álomszerű idill.
De minkét esetben van összehasonlítási alap, ami alapján a gyerek dönthet.
De az ilyen értékrendbéli kérdésekben, nincsen. Nem látja az embereket, hogy miként élnek, miként viselkednek, miként érvényesülnek azok, akik a járdán parkolnak, azokkal szemben, akik nem tesznek így.
Mindössze azt látja, hogy a járdán parkolnak autók és ez így megszokott, így normális. Ebbe nő bele.
Érdemes megnézni az ismeretségi körödben, hogy akik elismerően nyilatkoznak egyes országok nyugalmáról, tisztaságáról, emberiességéről, fegyelméről, azok többnyire maguk is úgy alakítják az életüket, hogy hasonlítsanak arra, amit tapasztaltak külföldön.
Aki meg le kockafejüzi őket, az maga is többnyire rendetlen, bunkó.
Számára azok az értékek, amik rendé teszik a rendet, nem érték. Mert olyan mintát kapott, hogy a rend a fegyelem, a kötekedők követelése. Őt hagyják békén, mert ő úgy akar élni, ahogy anno megtanulta.
szőketisza 2010.08.13. 22:37:32
prérikutya 2010.08.13. 22:40:11
Hány álmatlan éjszakát okozott eme cím megszülése?
Vagy azt gondolta az írója, hogy a rendőrök nem esznek 12 órán keresztül?
prérikutya 2010.08.13. 22:41:43
Aztán amikor a nyakad reszelik, akkor is azért késik majd, mert parkolóhelyet keres....
szőketisza 2010.08.13. 22:52:54
Szerintem nincs olyan munkahely ahol a műszak alatt (ahogy írod "munkaidőben") ne biztosítanának bizonyos időt étkezésre (ez egyébként is törvényi előírás). Úgy hogy nem értem a kifakadásodat. Gondolom te csak munkaidőn kívül szoktál étkezni és 8-10 órát kibirsz nélküle.
motorola 2010.08.13. 22:55:45
Miskolcon az M30 végén, dettó, klímás kocsiban, 3 rendőr, forgalommal szemben a sztrádán.. a be- és kiállásra az előbbi kérdések szintén érvényesek...
jelentéktelen alak 2010.08.13. 22:55:55
Szerintem senkinek nem okozna az ilyen látvány felháborodást, ha kék villogóval állna a rendőrautó ott és a pékségben nem éppen vásárolnának, hanem egy bűncselekmény elkövetőjét tartóztatnák le.
Nekem az sem fáj, ha szolgálati időben megéheznek, megszomjaznak és emiatt kivesznek egy kis szünetet. Ők is emberből vannak, enni, inni kell nekik. De ilyenkor nem rendőrök, hanem emberek. Nekik is úgy kell parkolni, mint bárki másnak.
Ha írtad volna, hogy:
"Aztán amikor a nyakad reszelik, akkor is azért késik majd, mert messze talált csak parkolót a pékségtől és sokat kellett futnia a kocsiig a riasztás után" akkor lehetne igazad.
De még akkor kihagytál volna egy olyan körülményt a számításodból, hogy nem feltétlen telik hosszabb időbe így kiérni, mint a város másik végéből az autóban ülve és járőrözve éppen a riasztás pillanatában.
jelentéktelen alak 2010.08.13. 23:00:25
Egy másik topikban olvastam, hogy valami buzi rendőr fejes belső rendelete miatt, nem lehet mérni, csak így.
Vagyis csak a közeledő autókat és csak rendőrautóból. Nem mellesleg, mert így messziről látszik, és csak a vakegereket csípik meg...
A parancsot kiadó belső vezető biztos nem szeretne magának, mert az ismerőseinek több csekket elintéztetni okosba. Így jöhetett a parancs ötlete.
prérikutya 2010.08.13. 23:04:22
"3-an ülnek a dögmelegben a gondolom klímás kocsiban..."
-Gondolom a tiédben nincs, és neked ez fáj?
-Vagy kérd meg a Fordot, Skodát, VW-t, hogy gyártson klíma nélküli autókat.
-Vagy, ha neked van klíma az autódban, akkor sem kapcsolod be, ha kint 40 fok van?
"Arra lusták, hogy a szabályosan, a menetiránynak megfelelően álljanak, s kivegyék a kocsiból a szerkentyűt,helyette a kocsiban hegyelve..."
És akkor hogyan mérnek szemből?
"másnap ugyanott szeméthegy a helyükön..."
És mi bizonyítja, hogy ők voltak?
"Az más kérdés, hogy hány szabályt megszegve tudtak oda úgy beállni...s hány szabályt megszegve onnét elhajtani..."
És ez fáj?
steve85a 2010.08.13. 23:04:58
Onnan jó messze a lakat kulcsát az első kukába bedobni.
prérikutya 2010.08.13. 23:08:48
"De ilyenkor nem rendőrök, hanem emberek. Nekik is úgy kell parkolni, mint bárki másnak."
Addig rendőr, amíg szolgálatban van. Mások a jogai és a kötelezettségei, mint egy átlag embernek.
"Szerintem senkinek nem okozna az ilyen látvány felháborodást, ha kék villogóval állna a rendőrautó ott"
Egyrészt ez a képen nem látszik, másrészt a franc sem fogja tologatni az autót, ha lemerül az akku.
D4D 2010.08.13. 23:12:39
"benézett az autóba, azt megállapítottam, hogy ez nincs 100k, ezért csak rongálás,"
Javított a bűnügyi statisztikán!
D4D 2010.08.13. 23:15:30
2 percre OK.
Nálam az csapja ki a biztit, amikor másfél óra, és tudom hogy a nőjét dugja mint a lopott biciklit.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.13. 23:19:50
Miért, mégsem kaptak semmit a pékségben? :)
@Forever Mankini:
"Én olyat láttam, hogy a madaras teszkóban soppingoltak..."
S akkó mivan? Bent nincs térerő vagy mi? :)
Gondolod, ha bevetés van, akkor nem fog nekiindulni a feladat végrehajtására, hanem végignézegeti a kínálatot? :))
szőketisza 2010.08.13. 23:20:28
Most akkor mi van? Máskor meg amiatt háborogsz, mert lesből, magukat álcázva (sötét üveges civil autóból) mérnek sebességet.
Szerintem ez csak a szálysértőket izgatja ennyire. (Különben honnan tudod, hogy "buzi" a főnök, aki kiadta az állítólagos utasítást, netán te is az vagy?)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.13. 23:21:10
"benézett az autóba, azt megállapítottam, hogy ez nincs 100k, ezért csak rongálás,"
"Javított a bűnügyi statisztikán!"
Viszont nem írta át a törvény szövegét... Lehet ez a baj, nem? :))
motorola 2010.08.13. 23:23:39
1. nem fáj, de a munkaidőben az én adómon ne hegyeljen 3 rendör - meg az országban még x+1 - munka címén az alakba tett lábbal szabálytalanul be és kiálló autóban egy automata rendszert kezelve....
2. úgy mérnek szemből, hogy kikászálódnak az autóból, felállítják a szerkentyűt. oszt mérnek... s nem a farkukat verik 3-an az autóban...
3.A szemét csak ott látható ahol álltak...
4.Nem fáj, csak engem halálra megvágtak volna, ha megfordulok a sztádán...
@jelentéktelen alak:
A pakolóknál ki tudnak szállni és úgy mérni ? (Prodi, Görbeháza, stb)
jelentéktelen alak 2010.08.13. 23:38:46
Hát most erősen mellé mentél... :-)
Én vagyok szinte az egyetlen itt, aki szerint Csak is lesből, álcázva van értelme mérni a közlekedők sebességét, mert különben csak az éberség van mérve, nem a tempó.
Különben az infóban írták így, hogy valami "buzi rendőr fejes".
Ja, és hetero vagyok.
Ha máskor ilyen remekül érzel rá a dolgokra, ne jóslásból tartsd fenn magad! :-)
tt60 2010.08.13. 23:46:13
Ja, és ezen megeröltető 25 évi munka után vigyorogva nyugdíjas...
jelentéktelen alak 2010.08.13. 23:46:29
"Addig rendőr, amíg szolgálatban van. Mások a jogai és a kötelezettségei, mint egy átlag embernek."
Mégis pont olyan parkolási szabályok vonatkoznak egy rendőr autóra, mint egy közönséges autóra, mikor a rendőr autón nem üzemel a megkülönböztető jelzés.
"Egyrészt ez a képen nem látszik, másrészt a franc sem fogja tologatni az autót, ha lemerül az akku."
Pontosan mi is nem látszik a képen???
Tudod, nem most jöttem le a falvédőről. Azért egy fényképen meg tudom állapítani, hogy ott éppen két rendőr egy harmadik embert ver bilincsbe, vagy éppen kedélyesen cseveg két rendőr egy hölggyel.
Ha csevegnek, tegyék! Nekik is jár a pihenő/ebéd idő.
De ha intézkednek, akkor a pár percre már csak kibírja az akku a villogót...
Vagy egy baleseti helyszínt mikor kék villogóval jelöl meg a rendőr, akkor is úgy kell eltolni az autót helyszínelés után? :-)
Annyira szánalmas, mikor valaki magyarázatokat kreál hogy védje a védhetetlent...
szőketisza 2010.08.13. 23:48:44
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.13. 23:52:59
Én speciel nem amiatt kapcsolom be a biztonsági övet, mert a rendőrnek is bevan, vagy mert joga (kötelessége) megbüntetni az öv használatának elmulasztásáért.
De nem a rendőrtől való félelmemben nem szokásom piros jelzésen áthajtani, vagy elsőbbséget meg nem adni...
De az is eszembe szokott jutni, hogy más szabálytalanságára hivatkozva én nem kerülög jogszerűen olyan helyzetbe, hogy attól a pillanattól kezdve nem számítanak a szabályok. :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.13. 23:58:17
Kifogyott a hibajavító festékem... Nincs valakinek kölcsönbe? :))
szőketisza 2010.08.13. 23:59:39
Akkor miért nem mentél te is rendőrnek. Leh
jelentéktelen alak 2010.08.13. 23:59:51
Nincs harag. De lásd be, a jóslás nem a Te világod! 3bol 3mat így mellé lőni... :-)
szőketisza 2010.08.14. 00:02:49
Akkor miért nem mentél te is rendőrnek, ha irigyled tőlük? Talán a szellemi vagy fizikai alkalmatlanságod akadályozott meg ebben?
jelentéktelen alak 2010.08.14. 00:03:02
Korrekt, teljesen igaz, magam pont így gondolom.
Annyit tennék hozzá, hogy az úriember maga miatt borotválkozik. A többiek, meg mert elvárják tőlük.
Szerintem, Te megérted, hogy miért nem volt off
:-)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 00:09:57
Amúgy aki azt a részét sérelmezi a történetnek, hogy a szolgálatban lévő rendőrök enni merészelnek - az éppen nekik tetsző büfében, - annál szerintem hétfő reggeltől tiltsuk meg minimum 8 óra időtartamra az étkezést.
Hányan hőzöngenének miatta? :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 00:14:32
Sokszor komolyan hülyének néznek, mert gyalogosként (is) megvárom a zöld jelzést. Hányszor van, hogy mellőlem elindul a delikvens és az úttest közepén rácsodálkozik, hogy a semmiből mögé terem egy tülkölő verda. :)
IPFighter 2010.08.14. 00:22:43
@Mityu: nem a törvény szövegét kellett volna átírnia, hanem kicsit jobban odafigyelnie. Ugyanis az okozott kár elérte a 250eFt-ot...
Szerintem egyébként nem értetél meg minden hsz-t. nekem speciel az a gondom, hogy én ugyan betartom a játékszabályokat, de azok, akiknek jó példával kéne elől járniuk (politikusok, rendőrök, stb.) pont leszarják.
Nem arról szól a dolog, hogy én miért tartom be vagy nem tartom be a szabályt, nem is arról, hogy a zsandár éhes-e vagy sem.
Szimplán arról, hogy szarnak a szabályokra, törvényekre, rendeletekre.
Ez egy kiragadott eset a sok száz, sok ezer történet közül...
Na oszt ez a baj itten kérem.
Jeff 2010.08.14. 00:23:12
jelentéktelen alak 2010.08.14. 00:28:59
Aztán mi nem igaz?
Hogy ezt olvastam?
Meg hogy így még időben kiszúrja őket a gyorshajtó?
Még jó, hogy vagy egy zseni, aki megmondja, hogy mit olvastam másutt és hogy a gyorshajtók nem lassítanak, ha rendőrautót látnak a forgalommal szemben állni. :-)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.14. 00:32:02
hat ott nem egyszeru cirkalni
felenk meg allot nem nagyon latni hacsak nem all meg valahol merni
vagy enni
vagy beszelgetni
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 00:32:04
"nem a törvény szövegét kellett volna átírnia, hanem kicsit jobban odafigyelnie. Ugyanis az okozott kár elérte a 250eFt-ot..."
Azért ekkora különbségnél esetleg szóváteszem, ha határozatban szerepel jogorvoslati kérelmet nyújtok be. Teccik nem teccik ez a menete. Főleg akkor, ha tudom, hogy a két fogalom között van különbség.
"Szerintem egyébként nem értetél meg minden hsz-t."
Egyrészt nem óhajtottam egyenként kigyűjtögetni, de ha gondolod megteszem, s nem csak a Te hsz-edre írtam amit. Amúgy meg melyiket kellett volna megértenem? Amelyik azt taglalja, hogy a képen látható rendőrök naplopók? Vagy azt, amelyik sérelmezi, hogy bemert menni a rendőr az áruházba?
Vagy azt, amelyik a korai nyugdíjazást említi? Hmm? :)
"Ez egy kiragadott eset a sok száz, sok ezer történet közül..."
Sok száz? Sok ezer? Ilyen sok rendőrségi szabálysértés csak nincs... Statisztika mit mutat? :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 00:32:46
Monnyon le, vagy skandáljuk, hogy tarkarongy! :))
jelentéktelen alak 2010.08.14. 00:34:37
"Szerintem egyébként nem értetél meg minden hsz-t. nekem speciel az a gondom, hogy én ugyan betartom a játékszabályokat, de azok, akiknek jó példával kéne elől járniuk (politikusok, rendőrök, stb.) pont leszarják."
Miért neki kell(ene) jó példával elől járniuk???
Nem azoknak kellett volna jó példával elöl járniuk, akik gyerek korukban körül vették őket? (nem csak a szülők, a tágabb környezet is a társadalom)
Ma akik -akár rendőrök, akár nem- pl a járdán parkolnak, éppen annak mutatnak jó példát, akik 20-30év múlva lesznek rendőrök, politikusok.
A többi részével egyet értek a hozzászólásodnak.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 00:36:24
Szerintem mindegy mit írsz, a lényeg, hogy nem akar veled egyetérteni... :)))
Interlock (törölt) 2010.08.14. 00:37:59
Sokat jártunk terepre, a századparancsnok vezetésével. Igaz, hogy "elegánsabb" hátizsákja volt, mint a mi ormótlan vackaink, viszont a kulacs víz mellett két húszkilós súlyzó is volt benne, fegyvert is cipelt, szóval majdnem ugyanúgy meg volt terhelve, mint mi. És ment (vágtatott...) a sor elején, mi meg csakazértis utána, mert ha ő bírja, nekünk is kell. Ha alakizni kellett, nem szégyellte bemutatni az egyes elemeket, és ha ivott is, mi ezt nem vettük észre rajta. Magyarul, nagyon jó példát mutatott - ez az én megítélésemben azt jelenti, hogy úgy követelte meg tőlünk a szabályok betartását, hogy volt hozzá erkölcsi joga.
Kicsit rossz szájízzel néztem a tilosban parkolás képeit, mert ezekből tényleg az jön le, hogy adott esetben eltekintenek a szabályoktól, pláne, hogy eközben ugyan ki büntetné meg őket. Megmarad a joguk, hogy engem ugyanezért megbüntessenek, de az említett erkölcsi jog odavan, és máris lehet azon nyammogni, hogy akkor ez most visszaélés az erőfölényükkel, vagy sem.
Bevillant még egy kép: teszem azt, pont ott vagyok én is kocsival, gyerekkel, hosszabb ideig parkolót keresve, némi mérgelődés kíséretében. A gyerek először azt látja, hogy hú, de bazi nehéz itt megállni, aztán meg séta közben rákérdez: miért nem álltam én is a járdára, mint a rendőr bácsi? Erre mit mondjak neki? Legyél rendőr, kisfiam, aztán te is ott állhatsz, ahol akarsz, netalán még én is, amikor a közelben vagy? Vagy ugyanazt másképp: ne foglalkozz velük, nekik szabad? Egyik sem jó válasz, de ha azt mondom, hogy b@sszák meg, engem biztos megbüntettek volna, akkor a gyerek egyből elkezdi utálni őket, és megalapoztam egy életre szóló előítéletet.
Tessék tudomásul venni a mundért viselőknek, hogy nem csak joguk van, de felelősségük is. Legyen ingyenes a szolgálati járművek parkolása (ha még nem az), de legyen tilos a tilosban parkolni, kivéve eseményhez vonuláskor, rendkívüli esetekben. Ha éhesek, oldják meg szabályosan, tízezrek visznek kaját magukkal azért, mert munka közben nem tudnak elugrani egy boltba. Nem olyan lehetetlen dolgok ezek, szerintem, de igenis mutassanak némi példát, akkor sokkal könnyebb dolguk lenne velünk, egyszerű állampolgárokkal is, mert akkor egyre kevésbé jutna az emberek eszébe egy-egy intézkedés alatt vagy után, hogy na ja, neked bezzeg szabad...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.14. 00:38:20
kezdjuk ott, hogy mar az is luxus, hogy kettessevel jarnak
vagy nincs eleg kocsi?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 00:44:01
Mivel úgy gondolom, hogy felnőtt ember lennék, nekem ne járjon elöl senki jó/rossz példával. Önálló döntéssel rendelkezem, s ahogy írod, már kinőttem abból a korból, hogy még mintát kell lássak a helyes viselkedésre. Csak soknak ez lehet kissé nehezen felfogható, mert nem sikerült az a fajta szocializálódás, ami ehhez szükséges. :))
jelentéktelen alak 2010.08.14. 01:03:35
Ezzel együtt, ha egy rendőr így parkol, akkor morálisan nincsen alapja senkin számon kérni a szabályokat.
Mondjuk, nem is törik össze magukat ezért...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.14. 01:08:43
nem vagyunk mar gyerekek
gondolom
D4D 2010.08.14. 01:09:54
D4D 2010.08.14. 01:13:06
Ebben a kommentedben a lényeg!
D4D 2010.08.14. 01:16:33
Ott van az! Az ORFI felőli behajtónál keresd!
D4D 2010.08.14. 01:18:07
Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.14. 02:38:24
Akár be is lehetne zárni ezt a post-ot.
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.08.14. 03:19:28
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 03:49:42
40. §
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Forrás:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.14. 03:59:22
kulonosen a rendor bacsis resz
mit mondjak a fiamnak miert all ott a rendor bacsi?
muhhahha
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.14. 04:03:31
kulonosen a rendor bacsis resz
mit mondjak a fiamnak miert all ott a rendor bacsi?
muhhahha
mokas_gizi 2010.08.14. 05:07:13
Deszkás 2010.08.14. 07:33:30
Deszkás 2010.08.14. 07:52:00
kilobike 2010.08.14. 08:17:59
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.08.14. 08:20:20
@mokas_gizi: érdekes az elképzelésed. A magadfajta mélymagyar eszerint nyugodtan fosztogathat, gyilkolhat?
Lótepertő 2010.08.14. 08:21:22
Engem ebben az évben eddig összesen 75000 ft-ra büntettek.... Csak a tilosban parkolás volt 40000Ft. Nem, nem Budapest csak egy kis szutykos alföldi város és itt is szívatnak mindenkit... és nem a rendfenntartásról szól az egész, hanem kimondottan a szopatásról!
Valahol mind vissza fogják ezt kapni, nagyon remélem!
Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.08.14. 08:52:38
sfi 2010.08.14. 09:42:37
Most sem a hatalmukkal van baj, hanem hogy ugyanaz a moráljuk, mint régen.
"Ebből lehet látni, mennyire ledegradálódtak."
Le nem lehet degradálódni. Degradálódni lehet legfeljebb. Ha használunk egy szót, nem árt tisztában lenni a jelentésével.
"Most, hogy már abszolút semmi tekintélyük nincs, már zavar, ha szabálytalankodnak."
Ha szabálytalankodnak, nem is lesz tekintélyük.
"Hát igen, ez így szokott lenni, amikor valakire már nem nézünk fel, akkor már nehezményezzük, ha többnek hiszi magát."
Nem több, mint én. Ő engem - a szabálykövető magyar állampolgárt - szolgál.
isti77 2010.08.14. 10:03:03
Ha a honvédségnél megcsinálták évtizedeken kersztül, abban az időben, akkor mérget vennék rá, hogy a rendőrségnél is.
A bűnözőknek meg nem a rendőrök adtak több jogot, hanem Á. bácsi. Ők csak a végrehajtók.
@sfi: én egy-két kifejezést ismerek rosszul, neked meg a szövegértéseddel van probléma. Nem azt írtam, hogy több, hanem azt, hogy többnek hiszi magát. Azt hittem, ha már bemásolsz egy szövegrészt, el is olvasod.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.14. 11:06:15
holex20 2010.08.14. 12:50:44
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.14. 13:32:27
Tőlem csak az a rendőr várhat el tiszteletet, aki nem szeg szabályt, törvényt. Ilyennel még nem találkoztam. Ha van ilyen írjon ide, hogy ő biza sosem szeg szabályt, törvényt, attól itt kérek elnézést, lelke rajta...
prérikutya 2010.08.14. 14:07:32
"Mégis pont olyan parkolási szabályok vonatkoznak egy rendőr autóra, mint egy közönséges autóra, mikor a rendőr autón nem üzemel a megkülönböztető jelzés."
Vagy mégsem. Elárulom a közlekedési hierarchiát, ha esetleg már nem emlékeznél rá:
rendőr, lámpa, tábla, útburkolati jel.
"Pontosan mi is nem látszik a képen???"
Hogy működik e a fényjelzés.
Tudod, nem most jöttem le a falvédőről. Pedig úgy néz ki. Van két különálló kép, amit egyébként semmi sem köt össze, De Te ebből következtetéseket vonsz le.:-)))
Vagy egy baleseti helyszínt mikor kék villogóval jelöl meg a rendőr, akkor is úgy kell eltolni az autót helyszínelés után? :-)
Megjelölni a kutya szokott.:-) A balesetnél nem megy el háztömbnyire az autótól. Érteni?
Gondolom Te járó motorral hagyod a parkolóban az autódat.
"Annyira szánalmas, mikor valaki magyarázatokat kreál hogy védje a védhetetlent..."
Ezek nem magyarázatok, hanem ugyanolyan állítások amelyek kétségbe vonják a tieidet.
prérikutya 2010.08.14. 14:14:25
1. nem fáj, de a munkaidőben az én adómon ne hegyeljen 3 rendör - meg az országban még x+1 - munka címén az alakba tett lábbal szabálytalanul be és kiálló autóban egy automata rendszert kezelve....
Tehát odamentél és láttad, hogy mindhárom rendőr. Vagy mindezt 130-as tempónál észlelted? Esetleg lehetett tanuló, vagy éppen páratlanul voltak.
Ez az én adómból duma meg egyre szánalmasabb. (Azért mert adót fizetsz, még nincsenek jogaid az állammal szemben.)
2. úgy mérnek szemből, hogy kikászálódnak az autóból, felállítják a szerkentyűt. oszt mérnek... s nem a farkukat verik 3-an az autóban...
Neked az fáj, ha könnyebben végezhetik a munkájukat? Vagy Te kiszállnál, ha nem volna muszáj?
3.A szemét csak ott látható ahol álltak...
Aha, és akkor biztosan ők voltak.:-)) Ujjnyomot, meg DNS-t vettél?
4.Nem fáj, csak engem halálra megvágtak volna, ha megfordulok a sztádán...
Mivel a Te megfordulásodnak nincs semmilyen társadalmi érdeke.
Reggie 2010.08.14. 14:57:43
Ha frocsogsz, akkor legalabb talalj mar olyan temat, amiben talan igazad is lehetne...
jelentéktelen alak 2010.08.14. 15:18:56
Nagyon izzadság szaga van a hozzászólásodnak.
:-)
De te tudod...
A rendőr a közlekedési hierarchiában az intézkedő rendőrt jelenti, nem az ebéd szünetét töltő rendőrt jelenti. Ha te nem így gondolod, az még nem változtat ezen a tényen. :-)
Ha azt állítod, hogy a képen nem látszik, a megkülönböztető jelzés működik, vagy sem, hát akkor te nem látod. Mi többiek látjuk. :-)
Ha okkal (munkáját végezve) áll ott rendőr, akkor állhat felőlem keresztben is az úton, meg a járdán, de akkor használja a megkülönböztető jelzést! Ha meg csak vásárolni megy a boltba, parkoljon úgy le, ahogy azt bárki másnak kell!
Ha ezt így sem érted, akkor nem tudok segíteni rajtad. Keresd fel a kezelő orvosod, vagy a gyógyszerészed ebben az esetben! :-)
Abban viszont igazad, vagy hogy te is csak állításokat tettél közzé. Elég nevetségesek ugyan, de ezek is állítások. Hogy kétségbe vonják-e az én állításaimat, arra nem vennék mérget, bár biztosan van az a szint, ahol igen. :-)
Deszkás 2010.08.14. 15:45:42
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.14. 15:57:13
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 17:23:22
"A Hallerről a Telepybe csak egy értelmetlenül felfestett záróvonalon át lehetett bekanyarodni, nem tudom, úgy van-e még. "
Biztos? Mert ilyen állításokat olvasva szokott eszembe jutni, amit itt előttünk művelnek emberek. Annak a leghalványabb gondolata sem látszik egyes közlekedő cselekményén, hogy esetleg ne a betoncicikkel ellátott záróvonalon (amiből 3 is van) forduljon meg, hanem a következő lehetőségnél.
De a kötelező haladási irány figyelmen kívül hagyása is igen népszerű.
@Lótepertő:
Engem hogy hogy nem tudnak megbírságolni szabálytalan parkolásért? Meg másért sem mint pl.: záróvonalon megfordulás, villamossínen közlekedés, köt-hal irány figyelmen kívül hagyás, behajtási tilalom figyelmen kívül hagyás, ittas vezetés, lejárt műszaki érvényesség, stb...
Nem lehet, hogy a fejedben kellene először tisztázni, hogy hogyan is néz ki egy szabályos parkolás?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 17:24:57
S kik nem? :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.14. 18:05:49
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.14. 18:22:01
@Mityu: Jelen poszt szereplői például.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 18:24:41
Te sosem szoktál enni munkaidőben? De. Hiszen írtál már róla párszor. Kipróbálod milyen, ha munkaidő alatt nem eszel? Nem. Bele sem gondolsz. :)
Azért valahol álljon már meg a nászmenet. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.14. 18:35:45
jelentéktelen alak 2010.08.14. 18:36:10
Ez annyira egyszerű, hogy fel sem foghatom, miért nem lehet megérteni.
Ha a rendőr a munkáját végzi, intézkedik, forgalmat terel, helyszínel, stb., akkor bárhol, bármilyen módon megállhat a rendőrautóval. De ebben az esetben, jelezze a kék villogóval, hogy ott rendőri intézkedés van folyamatban. Akkor sem illő túlzottan/aránytalanul akadályozni a forgalom, vagy a minden napos élet menetét, de itt nem is erről van szó.
Ha a rendőr éppen az ebéd szünetét vette ki, vagy az irodájába van vissza irányítva, tanút hallgat meg egy nyomozó, stb. akkor parkoljon le az autójával, mint egy rendes autóval, rendesen kell.
Ha olyan ügyben jár el, mikor nem akarja felhívni magára a figyelmet, akkor felteszem nem a "feldíszített járőrautóval" kell elvegyülnie a tömegben... :-)
IPFighter 2010.08.14. 18:37:24
Itt arról van szó, hogy betartja-e a szabályt vagy sem.
Valaki kérdezte, hogy miért nekik kéne jó példát mutatni. Mert rendőrök, és felesküdtek a törvény védelmére. Pl. ezért.
Deszkás 2010.08.14. 18:38:46
jelentéktelen alak 2010.08.14. 18:41:04
1. Legalább utána néztek, hogy nem-e lopott a gép, nincs-e körözve, stb.
Lehet, hogy kerestek valamiért egy hasonló motort. Én inkább örülök, ha azt látom, hogy végzik a dolgukat. A leírás szerint ez egy teljesen korrekt eset volt.
2. Prérikutyátol megtudhattuk, hogy villogóval sosem állnak le a rendőrök intézkedni, mert lemerül a járőr autó akkumulátora. Tehát amit írtál, az lehetetlen. :-)))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 18:43:38
Gondolod, hogy elolvasás után mást fogok kérdezni?
A képen látható rendőrökkel kapcsolatban volt az a megjegyzésed, hogy ők nem dolgoznak. Ezután kérdeztem rá, hogy te sosem szoktál munkaidőben enni? :)
Mi köze ehhez a bevezetőnek? :)
Deszkás 2010.08.14. 18:44:30
jelentéktelen alak 2010.08.14. 18:47:44
Jó példát nem nekik kell mutatni. Ők védik a törvényt és nem mutatják, oktatják.
Jó példát nekünk, mindannyiunknak kell mutatni a gyermekek számára. Ebben, persze ők is benne vannak, de nem csak ők.
Az más, hogy nincsen morális alapja számon kérni máson a szabály/törvényszegést annak, aki maga sem tartja be.
Ezért nekik valóban sokkal érzékenyebben kellene betartani a szabályokat. De a példamutatás elvárása tévút -szerintem.
Egyébként a morális alap, másokra is áll. Egy gyorshajtónak sincsen morális alapja elvárni, hogy a másik KRESZ szabályaihoz alkalmazkodva, jobbra tartson, csak úgy mint aki nem tart jobbra, nem várhatja el, hogy a mögötte lévő ne hajtson a limit felett.
Ezzel szemben mindenkinek csak a másikkal szemben vannak elvárásai, de saját magával szemben, minimum megbocsátó.
Itt is látszik, hogy rendőröktől olyanok is elvárnák a szabálytisztelet, akik saját bevallásuk szerint is többször sértenek szabályt.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.14. 18:48:38
jelentéktelen alak 2010.08.14. 18:49:18
Esetleg mert ott van a válasz a kérdésedre? :-)
Deszkás 2010.08.14. 18:50:15
jelentéktelen alak 2010.08.14. 18:51:46
Igaz, de azt csak utána írtad, hogy volt ott hely a forgalom akadályozása nélkül is megállni.
Deszkás 2010.08.14. 18:53:53
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 18:55:52
Aha, és evés közben hogy dolgozzon a rend éber őre? Mit kéne csinálnia szerinted? :)
Mert még mindig az jött le, hogy úgy látod nem a feladatát végzi, mert eszik. Nem a bevezetőből, hanem a kommentedből jön ez le. :)
Akik a mocit ellenőrizték azok legalább dolgoztak, akik a képen vannak pedig nem. A parkolás ebbe nem volt megemlítve. :))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 19:05:02
Kérdezzél rá, hogy ismeri-e és el tudja-e mondani a szabályos sávváltást, mint esetleges lehetőséget. :)
Elsőbbségadás fogalmát se árt, ha átnézi.
Ha nekem elfogyóban a sávom és nem férek be, akkor ha kocc van én vagyok a hunyó... Mind amellett az is magyar népszokás, ha lenne hely és mehetnék, akkor aki elé beférnék inkább betart, mint besegít. :)
A példamutatás akkor tévút, ha a gondolkodásomat arra állítom rá, hogy csak és kizárólag akkor vagyok hajlandó az alapvető szabályokat betartani, hogy ha majd mások. Amúgy ha jól emlékszem még van is rá passzus, hogy nem hivatkozhatsz más közlekedő szabálysértésére... :)
Deszkás 2010.08.14. 19:12:08
jelentéktelen alak 2010.08.14. 19:16:03
Hát nem tudom, hogy ki, hogy van vele, de én magam miatt vagyok szabály/törvény tisztelő és nem mások miatt.
Nekem fontos, hogy ne köpjem le a tükörképem.
Pedig rossz példa bőven vesz/vett engem is körbe. De minta mindig a magammal szemben támasztott elvárás és nem a másik viselkedése, életvitele.
Viszont ilyen kérdésekben, csak magamból tudok kiindulni!
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 19:32:18
Mellettem az öcsém tépné le a majrévasat és tapossa a doblemezt... :))
Nem, nem gyorshajtó vagyok és nem érzem magam rosszul, ha nem első vagyok a lámpánál. Csak azokat a helyzeteket használom ki, amik adottak és biztonságosan kihasználhatóak. :)
"streetfighter" 2010.08.14. 19:32:29
Kipanaszkodtad magad?
Meghallgatásra találtak a sirálmaid?
Megnyugodtál?
Akkor jó. :D
IPFighter 2010.08.14. 19:32:30
Engem arra tanítottak, hogy ahhoz, hogy elfogadják az emberek - bizonyos esetekben - az én játékszabályaimat, akkor nekem példamutatóan kell viselkednem. Ha azt mondom például valakinek, hogy a munkahelyén ne viseljen sapkát, de rajtam ott a sapka... Szerinted?
Egy rendőr igenis legyen példamutató, ami a szabályok betartását illeti.
Abban egyetértünk, hogy a szabályok betartása nem attól függ, hogy mások is azt teszik-e vagy sem. Ebben igazat adok. ;)
Abban viszont neked illenen igazat adnod, hogy ha senki nem tart, nem tartat be egy szabályt, akkor felmerül az emberben, hogy én miért is tartom be??? És jogos a felvetése. Elvégre az a szabály, amit senki nem tartat be, csak feleslegesen papírra vetett betűk halmaza :)
IPFighter 2010.08.14. 19:34:10
"streetfighter" 2010.08.14. 19:36:38
Szerintem ezt Deszkásnak hiába magyarázod. :)))
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 19:41:14
"Abban viszont neked illenen igazat adnod, hogy ha senki nem tart, nem tartat be egy szabályt, akkor felmerül az emberben, hogy én miért is tartom be???"
Mert lehet ezzel mondjuk csökkentem annak a helyzetnek a kialakulását, hogy felborogassak villamost, vagy elgázoljak gyalogost, netán elüttessem magam.
Az szokott nekem tetszeni amikor a szabálytalanul a villamos sínen közlekedő motoros összetalálkozik a szabálytalanul megfordulni akaró autóssal a körúton. :))
A szabályok be nem tartásának van egy másik hatása, az pedig a megszokás. Annyira hozzászokik pl. gyalogosan közlekedve az illető piros jelzés ellenére átcsámpázni, hogy a 100. után már fel sem tűnik neki és elütik. Az ilyen emiatt szokott hőbörögni, hogy hát de ő... mert megszokta és nincs tudatában annak, hogy elqrta. Nem kicsit, nagyon! :)
jelentéktelen alak 2010.08.14. 19:49:00
Értem, hogy mit akarsz kifejezni, de szerintem Te sem a példamutatásra gondolsz legalábbis nem abban az értelemben, ahogy azt írod.
Úgy gondolom, hogy a nevelés, a példamutatás, mindannyiunk feladata. Nem a másik autóst kell persze megnevelnünk, hanem azt az ember palántát, aki 20év múlva fogy felnőtt lenni. Független attól, hogy a gyerekünk, vagy nem is tudunk a létezéséről.
Ebben az értelemben vett példamutatás mindannyiunk feladata, így persze a rendőröké is.
Amiről Te beszélsz, az szerintem morális kérdés. Ha valóban így gondolod, akkor egyet értünk. Annak a rendőrnek, aki szabályt sért, nincsen morális alapja a szabályok felett őrködnie. Ha pedig nem őrködik senki a szabályok felett, akkor szabály, csak feleslegesen papírra vetett betűk halmaza, ahogy azt találóan megfogalmaztad.
Ez azonban, mint korábban leírtam, megint csak túl mutat a rendőrökön.
Egy gyorshajtónak sincsen morális alapja elvárni, hogy a másik KRESZ szabályaihoz alkalmazkodva, jobbra tartson, csak úgy mint aki nem tart jobbra, nem várhatja el, hogy a mögötte lévő ne hajtson a limit felett.
Abban teljesen egyet értek Veled, hogy a rendőrnek különösen szabályosnak kell(ene) lennie, hiszen ő őrködik a szabályok felett. Kvázi, saját magától is meg kell védenie a szabályokat.
De a rendőr feladatai közé -tudtommal- nem tartozik a nevelés. Az ő faladat a számonkérés, leleplezés, kiderítés. Ezen téren, viszont önmagával szemben sem lehet(ne) elnéző.
Egy tanár, az más kérdés. Ő azért kell törvényesen éljen, mert oktat, nevel. Ő a példamutatás miatt kell különösen tisztességes életet éljen.
De egy tanár nem büntet, ítélkezik, (egy bizonyos szinten túl)
Tehát igen, én is elvárom a rendőrtől, hogy kényesen ügyeljen arra, hogy ne leplezhessék le szabálytalanságon érve.
De szerintem nem azért, mert példát kell mutatnia, illetve neki sem jobban, mint neked és nekem.
Deszkás 2010.08.14. 21:14:14
Deszkás 2010.08.14. 21:14:14
Deszkás 2010.08.14. 21:16:35
Deszkás 2010.08.14. 21:17:22
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 21:20:14
"e nem mindenki ilyen, sajnos. És ha sok ilyet lát, megváltozik az is, aki eddig nem tett volna ilyet. "
Sok ilyet láttam, és látok, van is nem kevés képanyag, mégsem gondolom úgy, hogy igazodnom kell a birkanyájhoz... :)
Deszkás 2010.08.14. 21:27:11
Deszkás 2010.08.14. 21:28:28
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.14. 21:42:53
Csak azt sem szabad elfelejteni, hogy kívülről sok minden másképp látszik. Mint pl. az egyszer csak megforduló rendőrautót a kívülálló ugye habzó szájjal sérelmezi, csak azt ugye nem hallani milyen parancsot kapott az ÜTI-től... :)
"streetfighter" 2010.08.14. 22:02:43
Érdekes, hogy téged ennyire foglalkoztat a téma, hogy ide is belekevered a kettőnk vitáját.
Azt méltányolom, hogy nem írtad ki konkrétan a nick nevem, de azt már nem, hogy valótlanságokat állítasz a hátam mögött!
Most utoljára, mert látom nem fogod fel:
Ha van egy két sávos út, ami egy idő után megszünik, akkor az egy ugyan olyan sáv mint a másik. Nem a pofátlanoké és hasonlók!
TELJES jogu sáv.
Sokan használják, még olyan "szabályos" vezetők is mint te.
Ha abban kevesebben vannak, netán én lehetek az első, akkor oda állok. Ebben semmi kivetni való nincs!
Ha első vagyok akkor norálisnál gyorsabban szoktam indulni, hogy ne ragadjak, be és ne más jó indulatára kelljen hagyatkoznom. Néha van, aki direkt nem akar beengedni (Deszkás 2), de ritka és legtöbbször én vagyok a gyorsabb, ezért akkor is be tudok menni, ha nem akarja. Ha netán lassabb lennék, akkor tudomásul veszem (erre Írtam a sportszerüséget) és nem szorítom le, villogok, dudálok, stb. Gondolom ez a te stílusod, mert erre utaltál, ezt feltételezted.
Te mondtad, hogy az ilyen elfogyó sávban állókat direkt nem engeded be, nehogy már hátrányt szenvedj! Utána meg beállsz 50-re, csak azért mert az a szabályos, holott akit nem engedtél be már rég elhúzott volna.
Nem érzed a hozzáállásod abszurditását? Egyszerüen szánalom.
Na, ha ezt sikerült megértened, akkor már megérte, bár nem sok reményt fűzök hozzá.
Deszkás 2010.08.14. 22:04:39
Deszkás 2010.08.14. 22:07:39
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.14. 22:31:21
Még szerencse,hogy nincs igazad, ugyanis az elfogyó sávból az előjelző táblától be kell sorolnod, az első lehetőségnél. Azért a büdösbunkók sávja, mert nem ezt teszik, hanem kilőnek, előreszáguldanak, majd ott bepofátlankodnak. Erre szoktam én is rágyorsulni, kinyomom inkább az öreg olajkályha szemét, de a büdösbunkót nem engedem be, mindegy milyen autóval van. Persze van amelyiket nem érem utól, bár itt előny az automata váltó.....Azonban rutinos bödösbunkó idegesítő vagyok, ezért időben észre szoktam venn az ilyen műjampikat, kettőre zárom a sort és jön az ami öt betű, de nem Háváj! Tudod mi az? Csöcs! Szóval aki az elfogyóban előre megy, nem besorol az első lehetőségnél, az büdösbunkó és ott kel szívatni, ahol lehet ....
On.@Deszkás: Ez az egyetlen öröme, hagyd már...Minden frusztációját az úton éli ki, ne törődj vele..Utána idejön és minden komment arról szól, ő milyen gyors...Elhozom már a kollégám autójaát, ami autó is és gyors is, nem egy játékverda, azzal szoktam én is tipegni, de mindezt egy két tonnás vassal:-)Mikor 240-nél tolsz egy diszkrét trepnit és hol van még a vége:-)) Na az feeling..Mindegy milyen autó, de szépen szól a V12...(nem egy fostos bálnamerga) :-)))
"streetfighter" 2010.08.14. 23:03:56
Én autózom a saját tempómban és soha senkit nem tartok fel. Ez a lényeg veletek ellentétben.
Rühellem az önkéntes rendőrködőket (te) és a belső sávban demonstrálókat (Deszkás).
Soha nem értettem, hogy valaki miért keresi direkt a konfliktust.
Az elfogyó savról neked meg a hozzád hasonlóknak érdekes felfogásotok van, amiről veletek meddő dolog vitát folytatni.
Ha mindenki úgy gondolkodna ahogy ti, akkor komoly problémák lennének a közlekedésben (szivatni a másikat, szabályt demonstrálni stb.) Én a magam dolgával foglalkozom és ajánlom ezt nektek is, mert egyszer nagyon ráfaraghattok.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.15. 00:11:04
bár itt előny az automata váltó....."
Hmm, jobban gyorsulna mint a kézi????
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.15. 00:15:12
Látom, te nagyon ruhelsz minden "szabálysértőt és tolakodót"
Néha én sem szeretem, ha az elfogyóbol előrenyomakodnak, de hogy ne engedjem be....
Őszintén, lusta vagyok ilyeneken vívni, oszt mér ne menjen, na lemaradok egy két kocsival max.
Hány éve vezetsz?
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.15. 00:18:31
"Még szerencse,hogy nincs igazad, ugyanis az elfogyó sávból az előjelző táblától be kell sorolnod, az első lehetőségnél."
Érdekelne ezt honnan szedted?
"Erre szoktam én is rágyorsulni, kinyomom inkább az öreg olajkályha szemét, de a büdösbunkót nem engedem be"
Kifejezetten "jó" hozzáállás, főleg az együtt és nem egymás ellen közlekedést demonstrálja. Vagy mégsem? :)
Zippzár elvről sokat te sem hallottál. :)
Kifejezetten kulturáltnak hat amikor valakinek csak arra az időre változik hirtelen sürgőssé a haladás amíg a másiknak be tud tartani. Előtte, utána már mindegy neki. Ez valamiféle fajta bizonyítási vágy kifejezése lenne? Valahol van kép egy ilyen mentalitású egyedről. :)
@"streetfighter":
"Ha mindenki úgy gondolkodna ahogy ti, akkor komoly problémák lennének a közlekedésben"
Nem lennének, mert vannak. :)
jelentéktelen alak 2010.08.15. 00:18:36
:-)
"Én autózom a saját tempómban és soha senkit nem tartok fel."
Hiszen mindannyian ezt tesszük! Ügye Te is a szabályok keretein belül autózol a saját tempódban?
Ha véletlenül nem -amit dehogy feltételezek, hiszen írtad, hogy odafigyelsz magadra- akkor viszont semmi, de semmi morális alapod nincsen megszólni a másikat.
Tudod, vannak akik KRESZ-re tesznek magasról, mások meg őrájuk. A kettő között meg ez van: =
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.15. 00:21:39
"Mikor 240-nél tolsz egy diszkrét trepnit és hol van még a vége:-))"
S feltolod egész 290-ig, majd szépen a kasszához fáradsz és kicsengeted a három kilót.
De Svájcban csinálj ilyet:
autoblog.hu/hirek/220_millios_birsag_gyorshajtasert.html
:)))
jelentéktelen alak 2010.08.15. 00:24:13
Hát ebben eléggé nem értünk egyet.
Úgy gondolom, hogy akkor van jól kihasználva a 2, vagy több sáv, ha annak minden millimétere értelmesen van használva.
Ha vége 2 sávnak, akkor szigorúan egy innen, egy onnan. Nem több és nem kevesebb.
Ezzel együtt, aki versenypályának nézi a közutakat, azokra én is neheztelek. Nem kell senkit legyorsulni, megalázni, de a kölcsönös figyelem és segítség elvén működő rendszernél nincsen gyorsabb.
Ilyen a zippzár elv az adott szituban.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.08.15. 00:26:20
Pacsi! :)
Deszkás 2010.08.15. 07:15:40
"Soha nem értettem, hogy valaki miért keresi direkt a konfliktust." Nem érted? Akkor miért keresed a konfliktusokat azzal, hogy nem tartod be a szabályokat és ezt itt nagy pofával elő is adod? Pl amikor megjegyeztem egy posztnál, hogy 80-nal ment valaki a 70 helyett, rögtön jöttél, és írtad, hogy ez elnézhető. nem nem nézhető el semmiféle szabálytalanság!
"Ha mindenki úgy gondolkodna ahogy ti, akkor komoly problémák lennének a közlekedésben " Nem fighterke, ha mindenki úgy gondolkodna, mint mi, és betartaná a szabályokat, sokkal kevesebb gond lenen a közlekedésben. Ellenben, ha mindenki úgy gondolkodna, mint te, hogy 70 helyett 80-90-nel száguld, 50 helyett 68-cal, vagy mennyit is írtál, na akkor lenne csak igazán komoly gond a közlekedésben! Gondolkodj már el azon, mivel halad jobban a forgalom. Ha mindenki lámpától lámpáig száguldozik, majd ott áll, vagy ha normális tempóval szépen végigmegy a Hungárián? Mindig jókat szoktam röhögni az ilyen száguldozókon, mikor a következő lámpánál utolérem. :D
Deszkás 2010.08.15. 07:23:39
Deszkás 2010.08.15. 07:25:05
"streetfighter" 2010.08.15. 08:08:17
"előre jön a sorból a lámpánál"
Milyen sor te szerencsétlen?
Ennyire gyenge képességü nem lehetsz, vagy ha te tényleg ilyen vagy, akkor az már nem is szánalmas, hanem egyszerüen ijesztő.
Van neked jogosítványod? Vezetsz te ehyáltalán?
Ott nincs semmilyen sor, hanem két sáv, amiből az egyik megszűnik!
"Csak nem fenyegetni tetszik?"
Én nem, mert nem tartom magam agresszívnek, de nem csak én közlekedem kicsit tempósabban nálad,...szerintem. :D
"streetfighter" 2010.08.15. 08:13:32
Neked is furcs a hozzáállásod!
Az hogy tempósan autózom senkinek sem "kárt" okozva, ugyan az, mint aki direkt szivatja a másikat önkéntes rendőrként?
Érdekes felfogás!
"streetfighter" 2010.08.15. 08:18:27
"Nem kell senkit legyorsulni, megalázni"
Te így fogod fel, ha nem akarsz valakit beengedni és nem sikerül?
Megaláztak? Beteg e vagy?
Ehhez nincs mit hozzáfűzni!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 09:31:57
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 09:32:50
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 09:33:51
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 09:43:30
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 09:44:58
Deszkás 2010.08.15. 11:11:54
Úgy látom, te már azt sem tudod, miről beszélünk! Te nagyon kész vagy! Gondolkodj már, mielőtt engem kezdesz el gyengeelméjűzni! A tisztánlátás végett: arról beszéltünk, hogy a lámpánál két sáv van, te indulsz abból a sávból, ami a kereszteződés után megszűnik és megpróbálod lenyomni a másikat.
Deszkás 2010.08.15. 11:14:27
jelentéktelen alak 2010.08.15. 12:30:09
Az egyikünk felfogása tényleg furcsa. Ez pont úgy relatív, mint a kár okozás is.
Tényleg csak az a kár okozás, mikor egy autó, vagy csont törik???
Szerintem, nem. Az is kár okozás, mikor valaki szabályok/törvények tiszteletben nem tartásával, hátrányt okoz nekem, vagy bárki másnak.
Lehet, ez bármilyen hátrány.
Induljunk ki abból, hogy "A" közlekedő minden szabályt betartva közlekedik, a forgalom ritmusa szerint, de kicsit lustán.
"B" közlekedő ugyancsak minden szabályt betartva, de ügyesen helyezkedve, kihasználva a lehetőségeket (a szabályok keretein belül), közlekedik.
"C" minden szabályt leszarva, megy ahol hely van, gyorsan hajt, tolakszik, előny kényszerít magának ki.
A-B esetén ez normális. A hátrányba került ugyan B-vel szemben, de B fair módon kerekedett elé. Ez így sport szerű, hogy a te szó járásodat használjam. Gyorsabb, ügyesebb.
Ez olyan, mint mikor egy áruházban abba a pénztárba állok sorba, ahol kevesebb termékkel várnak a vevők, vagy rövidebb a sor.
A-C, vagy akár B-C esetén, azonban több, mint nem sport szerű a kapcsolat!
C mindkettőnek kárt okoz. Igen, kárt okoz, mert hátrányba kerülnek C-vel szemben, C inkorrekt viselkedése miatt.
Több autó fog előttük lenni a dugóban, ezzel nő a menetidő. vagyis C feltartja őket.
Hátrányuk származik a szabályos közlekedésből fakadóan, hiszem tovább tart a menetidő mintha ők is szabályt szegnének, kvázi kevesebb időt tudnak töltenek a családjukkal, vagy a munkájukkal, mint C.
hogy a sport nyelvére fordítsam: Ez olyan, mint mikor a sportoló csal, vagy doppingol. Ezzel nem ő szerez előnyt, hanem a többieket löki tisztességtelenül hátrányba. Nem sport szerű, nem fair.
Olyan ez, mint mikor az áruházban, nem várod ki a sorod a pénztárnál, hanem betolakszol a többiek elé.
További károk a C inkorrekt viselkedése miatt:
Feltart, meg a szabályok feletti sebessége miatt, akkor is utolér, mikor én megengedett max. sebességgel haladva előzni szeretnék, de miatta nem tudok sávot váltani, várnom kell.
Azért nem tudok kifordulni a védett útra, mert a nagyobb sebességéből fakadóan nem férek át előtte, vagy elé biztonságosan.
A közlekedés egyébként is veszélyes üzem. Ez a veszély leginkább a sebességből fakad. Akár mekkora sebességből. Aki betartja a szabályokat, ennek a veszélynek a kockázatát egy elfogadható szinten tartja. C, mivel nem tartja magát a szabályokhoz, feleslegesen és túlzottan kockáztatja a saját és a többiek biztonságát. Veszélyes!
Ezek mind, mind, károk.
Nagyost egyikünk, valóban furcsán gondolkodik a kérdéseket illetően.
Én nem dönteném el, hogy melyikünk, mert nem vagyok olyan helyzetben, hogy döntsek. Ezért az nézem, hogy melyikünk gondolat menetét, értékrendjét támogatják a szabályok/törvények.
Ez alapján, viszont nem az én álláspontom a furcsa! :-)
D4D 2010.08.15. 13:35:23
Deszkás 2010.08.15. 13:37:47
D4D 2010.08.15. 13:41:19
D4D 2010.08.15. 13:43:40
Motorgenerálra kezdj el spórolni!
D4D 2010.08.15. 13:49:07
D aki a kinnt felejtett 30-as táblánál nem lassít, országúton a 86-al haladó teherautót nem 90-el előzi, hanem az előzés idejére átlépi a sebességet, mindezt a közlekedésbiztonság érdekében, hogy az előzést minél hamarabb befejezhesse.
D4D 2010.08.15. 13:50:32
Még D jellemzője az is, hogy ahova ki van írva hogy nem sózzák az utat (hegyi út, helyenként 10%-os emelkedők, kanyarok), oda nem megy be 15 centis hóban nyári gumival, hólánc nélkül.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 14:20:59
Nincs ő akkor még szétpörgetve. Sajnos a turbó már öreg, de imádom ezt az autót, ez volt az egyik utolsó igazi autó...Azt a szót, hogy rozsda nem is ismeri:-)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 14:21:57
Reggie 2010.08.15. 16:00:32
Deszkás 2010.08.15. 16:10:16
Deszkás 2010.08.15. 16:15:01
D4D 2010.08.15. 16:19:43
Egyébként az se megoldás, hogy már az Oktogonnál mindenki soroljon be.
Reggie 2010.08.15. 16:23:13
De nezzuk az erem masok oldalat. Ha eleve mindenki ugy menne, hogy egyenletesen toltenek fel a ket savot, akkor nem lenne ilyen problema. De a tobbseg mar a szukulet elott 2 km-rel elobb bemegy a tovabbmenobe, !!mert ez a kenyelmes neki!!. Az o kenyelme miatt alakul ki a helyzet. Es ezert elvarja mastol is, hogy cselekedjen igy. Mert neki igy kenyelmes. Szerintem ez is pofatlansag.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 16:54:13
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 16:55:54
Reggie 2010.08.15. 17:05:23
Ha normalisan fel lenne toltve a ket sav, akkor nem lenne egyaltalan ilyen problema, ugyhogy a masik oldal ugyan ugy ludas. Es hibas erv, hogy halad a sav, mert attol meg ki lehet menni oldalra, es a vegen majd vissza, nem lassul semennyit tole a forgalom. Viszont attol, hogy csak egy savot hasznalnak lassul a mogottes forgalom. Nehogy mar ket savvaltastol leessen barkinek is az aranygyuru az ujjarol.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 17:34:14
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.15. 19:04:24
Utóbbi időben 1 automata Micubisit nyomok
Bizony előzésnél hiába padlózok/nem turbós/ lomha lassú
Anno 1 Opel GLS, visszaváltottam 3-ba és kilőtt
Nehogymár egy automata legyőzze a kézi váltót, hacsak nem valami csucs V12 biturbó autó
Deszkás 2010.08.15. 19:20:57
"streetfighter" 2010.08.15. 19:34:04
Ne haragudj a szóhasználatért, de ez így velős és tömör:
Te hülye vagy, vagy minket nézel annak.
140-nel kettesben egy átlag dízellel????
A Subaru STI 130 körül leszabályoz, az én autóm nem éri el a 110-et 8300-nál!
Ne röhögtess!
Engem ritkán szoktak feltartani, mert akinek nem tetszik a tempója, azt kikerülöm. Komoly ötlet mi?
Az elfogyó sávról alkotott röhejes véleményedre meg nem reagálok, mert már többen megtették.
"streetfighter" 2010.08.15. 19:34:42
"streetfighter" 2010.08.15. 19:37:18
És ki csinálja ezt, te szerencsétlen?
Te? Mert én nem!
"streetfighter" 2010.08.15. 19:43:18
Ha te ezt komolyan gondolod, akkor nem érdemes erről vitát nyitnunk. :)
Számomra ez teljesen komolytalan!
Ez csak akkor igaz, ha tömött sorokban dugó van és akkor nem "küzdök" mert értelmetlen. Egyébként értelmezhetettlen a "feltartás" és "kár okozás" abban a formában amit leírtál.
Te nem a földön élsz, hanem egy elméleti világban. :D
jelentéktelen alak 2010.08.15. 19:55:49
Attól, hogy számodra komolytalan, még tény.
Nem elméleti világban élek, hanem a valós világban. Igyekszem úgy élni az életem, hogy minden szabálynak/törvénynek, a lehető legnagyobb mértékben megfeleljek.
Bizony gyakran érzem magam feltartva, a hozzád hasonló felfogású emberek miatt. Többek között, példában leírt módokon.
Attól, hogy valaki gyorsabb és mögöttem van, legalább annyiszor késztet fékezésre, lassításra így feltart, mint aki nálam lassabb és előttem van.
Más módon, de feltart. Akkor is, ha te ezt nem fogadod el.
"streetfighter" 2010.08.15. 20:18:08
"Attól, hogy valaki gyorsabb és mögöttem van, legalább annyiszor késztet fékezésre, lassításra így feltart, mint aki nálam lassabb és előttem van."
Azt a mindenit! Kiváncsivá tettél! Kifejtenéd bővebben. És egyúttal magyarázd el, hogy hol tartalak fel a következő szituációkban:
1. A Szentendrei út egy része 4 sávos. Mindenki a belsőkben küzd. Én kimegyek a külső 4.-be ami egy idő után megszűnik.
Ott elmegyek és jól helyezkedve előrébb jutok. Hol tartottalak fel téged aki a belsőben küzdesz 8.-ként? Elmagyaráznád.
2. Megyek kifelé a Szentmihályi úton a XVI. ker. felé. A külső sáv megszünik. Ott elhúzok több autót lehagyva, Utána se dugó se lámpa se semmi. Mi kárt szenvedtél?
Deszkás 2010.08.15. 20:44:47
Deszkás 2010.08.15. 20:46:00
"streetfighter" 2010.08.15. 21:07:22
Istenem!
Az olajkályha az mi?
Ne csináld, mert még rosszabb lesz a helyzet mint képzeltem. :(
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 21:11:23
1615 kg,=(+140kg utas) Alapban 140 Le, automata.Végre nem megy többet 180-200 km/ óránál, de ugye nem erről beszélünk...Majd holnap megnézem és levideózom neked, okostojás..Még így betegen is bevállalom vakon a 120km/órát-t...
@Deszkás: Pontosan azért tudja ezt mert TD. Csak a sok tudatlan azt hiszi a benzines megy jól:-) Ennek az ezer éves motornak a forgatónyomatéka 270 Nm körül van, tuning nélkül..:-) Más kérdés,hogy most nem jönnék mögém, mert nem túl környezet tudatos a motor, a 140 LE-s porlasztók okádják bele a gázolajat és ha nyomom 14 liter eszik:-)))
jelentéktelen alak 2010.08.15. 21:14:36
Kifejtem, de a mellé beszélésre nem reagálok.
Megyek egy 2x3 sávos úton, a megengedett maximális sebességgel. Mivel nincsen telítve az út, értelemszerűen a külső sávban megyek. Utol érek, egy lassabb járművet. Szeretném lehagyni és tartani a tempómat, de nem tusom, mert valami törvények felett álló a megengedett maximálisnál nagyobb sebességgel közeledik felém a belső sávban. Lassítanom kell, hiszen sávot miatta nem válthatok, előttem meg egy lassabb jármű halad.
Lassítanom, kell, tehát feltartott a mögöttem lévő gyorshajtó.
Magyarországon autózva, minden 4.ik, 5.ik előzésem előtt kell ilyen okból lassítanom.
Ami inkorrekt, mert ő sért szabályt és nekem származik hátrányom belőle.
Persze most jöhetsz azzal, hogy a német autópályán is járhatok így, ami igaz is. De:
1 A tapasztalatom szerint, ott ritkábban járok így.
2. Ott nem inkorrekt a helyzet, mert szabályos az is, aki miatt a lassabb mögé ragadok. Nem tisztességtelenül szerzett előnyt velem szemben.
Amit meg példaként hoztál fel, az nevetséges téma elterelés.
De azt garantálhatom, hogy mellettem nem férnél el jobbról, hacsak nem a leállósávban előzöl. Ugyanis, ha a jobb szélső sávban lehet közlekedni, akkor engem ott fogsz megtalálni.
jelentéktelen alak 2010.08.15. 21:16:27
Nem írtam, hogy gyakori sávváltás. Csak, hogy a B megtalálja a gyorsabban haladó sávot. Nem vissza él a helyzetével, csak él vele.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 21:16:33
www.youtube.com/watch?v=7LCy8ZXeQns&translated=1
Az enyém csak 190 körül menne,(így betegen, talán) de akkor csak 3700 körül forog:-) Szóval nem kéne ezt összehasonlítani és ha nem értesz hozzá, szerintem maradj csendben.
jelentéktelen alak 2010.08.15. 21:18:11
bocsánat, elgépeltem a példámban nem 2x3, hanem 2x2 sávról van szó!!!
jelentéktelen alak 2010.08.15. 21:22:52
2x1 sávos úton, ha 90 limit, nem fogok elkezdeni előzni egy 86-al haladót, bármi is legyen az. 4km/h az semmi.
Lemaradok mögötte, úgy, hogy egy másik akár pótkocsis teherautó is közénk férjen és megyek tovább 86-tal.
Gyorshajtó egy felesleges előzés miatt nem leszek. 4km/h.s különbséggel, meg gyakorlatilag csak egy kihalt bolygón lehet előzni.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.15. 21:24:54
Nézd csak, itt van, most találtam: www.youtube.com/watch?v=1cYhbebYhyU&translated=1
Itt el sem váltja a bácsi a negyediket:-) A százhatvan egytől háromig és nem is erőlteti nagyon, mert nem kézzel vált, mint én...
On.
"streetfighter" 2010.08.15. 21:36:43
Érdekes és számomra nevetséges magyarázat.
A példám pedig a valóság, mert én erről beszéltem! Milyen elterelés???
"streetfighter" 2010.08.15. 21:44:46
Te tudod mi a motor?
Az enyém!
Turbó nélkül 1.8 192 Le/8300-nál. Az év motorjának választották. Ha akarom megy ha nem akkor jól fogyasz a teljesítményéhez képest.
Egyébként elég nagy szakmai analfabétizmus egy turbó nélküli benzines motort egy turbó dízelhez hasonlítani. Körtét az almával?
És azt mivel magyarázod, hogy az én autóm fingatja a "nagy BMW" 530 D-jét? 240Le/500Nm.
Az általad linkelt dízel Audi:
1. fokozat: 40km/h, 2.80Km/h, 3.110Km/h, 4.-ben éri el a 160-at!
Talán nem egy videót nézünk? :D
jelentéktelen alak 2010.08.15. 21:45:15
Ne írjál már ekkora szamárságot!
Arról van szó, hogy a szabályos van feltartva a szabálytalan által. Ha te el tudsz menni valaki mellett a külső sávban és utána előtte autózol, akkor az mióta volt szabályos?
Ha a külső sáv nem telített, akkor nem kellene a jobbra tartania mindenkinek???
Mert nekem úgy rémlik, hogy a párhuzamos közlekedésnek vannak feltételei is. Ami nem csak a sok sáv. Lemaradtam valamiről?
Ha meg a belsőben gyors hajtva pofátlankodsz előre és tolakodtál a többiek elé, akkor áll minden állításom. Nem sportszerű, mert tiltott eszközökkel tetted.
Akkor sem az, ha e-miatt senkinek nem kell lassítania sem.
"streetfighter" 2010.08.15. 22:00:08
Mit okoskodsz?
Ismered te a Szentendrei utat?
Ha nem, akkor ne beszélj bele abba amivel nem vagy tisztában.
Ha igen, akkor pedig ne játszd a tudatlan erkölccsőszt!
Jobbra tartás a Szentendrein? Elképesztő!
eml 2010.08.15. 22:03:00
olajkályha kettesben 140-ig,
HMmm.....
Dieselferrari
D4D 2010.08.15. 22:15:38
D4D 2010.08.15. 22:23:07
Egy friss élményem, hogy az előttem haladó előzés közben kínosan ügyelt rá, nehogy átlépje a 90-et, ezért 400 méteren keresztül előzte a nyergest. Az ilyen egy barom.
jelentéktelen alak 2010.08.15. 23:41:16
Ismerem a Szentendrei utat, igen. Nem láttam semmi arra utaló jelzést, hogy ott nincsen jobbra tartási kötelezettség.
ja, hogy senki nem tart jobbra? Nahát!
A sebességhatárokat sem sokan tartják be. Akkor nincs is sebesség határ?
Ilyen hülyeséget írni, mint amit elkövettél, csak nagyon hülye, vagy nagyon kötekedő tud.
Nem állok neki találgatni melyik is jellemez, mert nem érdekes. Egyik esetben sem kívánok partner lenni ebben a vitában tovább.
jelentéktelen alak 2010.08.15. 23:50:13
Tapasztalatom szerint, egy átlagos helyzetben, egy előzéshez legalább 20-as sebesség különbség kell legyen. Persze vannak csodák, mikor 1km/h is elég, meg néha kell a 30-40is, de jellemzően 20 a saját tapasztalatom.
Ha az előzött, jármű sofőrje nem olyan genny láda, hogy gyorsít, mikor előzöm, mindig meg tudom oldani limiten belül. Ha nem tudnám, bele sem kezdenék az előzésbe.
Más a helyzet 2x1-nél több sávos úton.
Az én friss élményem -mai, hogy olyan 2x1 sávos úton, ahol 100 a limit, 45-55 között kell mennem egy kocsisor végén, mert senki nem előzi meg az elől haladót. Voltak ugyan kanyarok az úton, de még azzal a 0.8literes Nissan Micra-val, amivel voltunk is le tudtam volna hagyni egy egy autót az egyenesekben, ha lett volna hely közöttük, vissza térni a sávba. De persze nem volt. Egymás seggében üldözték a lassú autót a sor elején, de senki nem előzött.
Na ez a méreg, nem cián.
És nem arra neheztelek, aki elől ment. Arra, aki utána és nem hagyott helyett, vagy nem előzött.
Szerencsére csak kirándulni voltunk és nem időre valahol.
Reggie 2010.08.16. 02:06:04
D4D 2010.08.16. 02:53:19
Ilyenkor kimegyek előzni, nyomom a dudát, majd index jobbra, és visszasorolok.
Mire harmadszorra tolod be magadat így a sávba vissza, addigra jól fogod csinálni.
Nem ajánlom bárkinek ezt a manővert, mert aki elrontja, az már általában az elsőt rontja el, de azt is nagyon.
Hidd el, mire elkezdesz jobbra visszatérni, mindig lesz hely.
IPFighter 2010.08.16. 08:13:08
A példamutató embernek van morális alapja másokon a szabályok be nem tartását számon kérni. A példamutatás az oktatás EGYIK fajtája, de nem maga az oktatás. Példamutatással oktatod a következő generációt. Ez igaz. De ez nem azt jelenti, hogy csak a gyerekekkel szemben kell példamutatónak lenned.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 08:21:26
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 08:32:03
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 08:37:16
"Te tudod mi a motor?
Az enyém!
Turbó nélkül 1.8 192 Le/8300-nál. Az év motorjának választották. Ha akarom megy ha nem akkor jól fogyasz a teljesítményéhez képest."
A kezed azért a gatyádban volt, mi? Teljes elmebetegség, komolyan:-))) Majd negyven évesen nem láttam még ilyen autófüggőt, úgyhogy veled vitázni, szabályos közlekedésről, tényleg felesleges..
Na byez..
"streetfighter" 2010.08.16. 08:50:05
Sajnos én olyan vagyok, hogyha valaki baromi nagy hülyeséget beszél és még az általa belinkelt videót sem látja (hallja) akkor azt nem hagyom szó nélkül.
Gondolom te és a társaid már hozzászoktak a baromságaidhoz, de nekem még szoknom kell.
Az autóddal meg te kezdtél hivalkodni, de még azt is hülyén. :D
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 10:53:41
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 10:55:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.16. 11:13:17
D4D 2010.08.16. 11:46:01
Magyarországon megáll és elindul nélkül lehet cipzárazni,
Ne megőrülj! Megtanuld!
Cippzár esetén nem kell egyből full gázon indulni, be lehet engedni a másikat úgy is, hogy elveszed a gázról a lábad, és lám lesz elég hely előtted.
D4D 2010.08.16. 11:47:11
Ezt csak a pofátlanok találták ki, de ott, ahová ők akarják alkalmazni, pont oda nem való..
Annyira, hogy NSZK-ban január 1-től az ottani KRESZ része.
2010.08.16. 12:02:57
"streetfighter" 2010.08.16. 13:23:58
Ok.
Én befejeztem.
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.16. 13:39:21
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.16. 13:41:03
Elég vicces.
Deszkás 2010.08.16. 14:08:37
Reggie 2010.08.16. 14:19:15
Reggie 2010.08.16. 14:26:20
A megall/elindul jelenseg a ketsavos reszen lesz jellemzo, nem a mar osszeszukult szakaszon, es csak akkor ha benak a soforok. De orulok hogy szerinted a fel vilag pofatlan soforokbol all, ahol ez mukodik rendesen.
(Uzemanyag hatekonysag meg kornyezetszennyezes elven ne allj meg a pirosnal, vagy ne ulj autoba.)
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.16. 14:31:54
@Reggie: Feljelentenek a hatóság félrevezetéésért.
Deszkás 2010.08.16. 14:51:04
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 15:38:28
Na fejezzük be, mert ez off, nagyon, de fogalmatok sincs miről beszéltek. Van ahol használható a cipzár, de nem itt, senki nem is használja, és nem is úgy vannak kitalálva az útjaink...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 15:39:08
Deszkás 2010.08.16. 15:46:07
Reggie 2010.08.16. 18:13:42
@Aabroncs: Olvasd el meg parszor amit irtam, mert latszik, hogy nem ertetted meg.
jelentéktelen alak 2010.08.16. 19:05:04
Köszi, én inkább maradok a sor végén, ami nem is a vége a egy idő után. különösen nem egy Micra-val fogok kezdeni előzgetni egymás seggében haladó 100+ LE-s autókat.
Ez tegnap "mindössze" egy 80km-es szakasz volt, ahol így jártam a 120-130km-es utamból. Idegesítő volt, de:
1.Remek tréning, hogy tudjak uralkodni magamon.
2. Utána olyan szép helyre mentünk, ami feledtet minden bosszúságot.
Egyébként sosem kezdetem bele úgy előzésbe, hogy előre nem voltam biztos abban, hogy be fogom tudni fejezni. Vagyis, ha láttam, hogy az előttem lévők között nincsen elég hely, akkor megszívtam, de nem előzök, vagy mindet előzöm, ha lehet.
A nagyobbikkal még bevállalnék 4-5 autó lehagyását egy elég hosszú egyenesben, de a Micra nem ilyen. Az csak arra van, hogy a kutya össze szőrözze hátul és a parkolóban rányissák az ajtókat. 14évesen mér nem egy erőművész.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 19:20:39
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 19:29:37
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.16. 19:34:00
Meglátod, bár nem pont azt, de az útlezárással szimulálható amiről dumálok...
Jó Estét 2010.08.17. 12:12:51
Jó Estét 2010.08.17. 12:13:38
streetfighter sorry, roszra nyomtam :D
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.17. 17:09:31
www.youtube.com/watch?v=YUwibxhQ9gY
Nem kell válaszolnod, jobban nem offoljuk szét. Ajánlom a sok nagyképű kétkedőnek. Ha pedig kicseréltem a turbót, akkor megnézhetitek a 140km/órát is. Az autó szinte teljesen gyári a kisebbik 116 LE-s motor, 140-es porlasztókkal.Chip tuning még nincs is!
eml 2010.08.17. 17:34:38
Amúgy nem megy rosszul.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.17. 17:51:09
''autónepper.'' 2010.08.17. 18:28:01
CD-R80 2010.08.17. 19:31:31
Szántóföldön pl. traktor a király:)
Streetfighternek esélye sem lenne ellene:D
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.17. 19:37:17
CD-R80 2010.08.17. 19:41:58
Deszkás 2010.08.17. 22:12:14
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.18. 01:07:28
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.18. 01:08:34
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.18. 07:42:42
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.18. 12:03:20
El ne ájulj magdatól.
Érdekes 2010.08.18. 15:53:33
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.18. 20:07:49
@1 Fószer:A sok ész szét ne vesse azt az okos fejedet IQ figther!
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.20. 12:27:01
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.20. 20:16:22
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.21. 02:03:31
Remélem büszke vagy magadra. Várom majd a következő posztodat!!! :)))))
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 20:31:09
Acmee 2010.08.28. 01:10:56
Sajnos nem.
Mivel magam is faluból származom, (relative) egyszerű emberek közül, így sokszor nem tudok dönteni bizonyos vélemények között. Szerencsémre tanulmányaim során bejártam a fővárostól kezdve vidéki városokig mindent.
Haverjaim szokásait látva (akik mellesleg max. egy technikusi bizonyítványig jutottak a környékbeli iskolákban) néha Nekem is kedvem támad azt az életet élni, mint ők (huszonéves koruk ellenére szülőknél lakni, fizetést autóra, motorra, esti sörözésekre költeni, stb.). Azonban nagyrészt "győz" a külön élet szabadsága, s a kellemes érzés, amikor saját erőből állítok elő valamit.
Itt kanyarodnék vissza az eredeti szálhoz, miszerint őrlődik bennem az "egyszerű parasztgyerek", valamint a tanulmányaim és az eddigi életem során "szerzett" "értelmiségi". Ha nagyon megerőltetem magam, akkor (talán) objektíven tudom vizsgálni a témát. Rendszerint sajnos arra a következtetésre jutok, hogy "józan paraszti ésszel" felfogható, kitalálható dolgokat az emberek 80%-a csak bizonyos, szűk látókörből tudja vizsgálni. Itt pedig meg kell állapítanom, hogy igenis, sajnos országunk nagy része (szavaiddal élve) "bunkó" (ezek után pedig tisztelet a kivételnek).