Ismét egy jó kis KRESZ-es sztori, ezúttal mr_x-től. Mindenki nyissa ki a könyvet és lapozzon a 34.§ 8. bekezdésének e pontjához.
Érdekes helyzetbe kerültem tegnap. Már volt itt pár napja hasonló, de ez kicsit más szemszögből mutat egy szituációt.
Adott egy T kereszteződés, a T teteje ível, a két vége lejjebb van mint a teteje, de csak annyira hogy ne legyen beláthatatlan, csak nehezen belátható, rajta 60 km/h a megengedett. Én a T szárában álltam macisajt mögött.
Esti csúcs, folyamatos kocsisor mindkét irányba, én nagy ívben fordultam volna balra. Végre lyuk a jobbról jövő sorban, balról egy tranzit indexel es lassít, mögötte ugyan normális követési távolsággal egy személyautó, de ha viszonylag jó ütemben indulok, akkor beférek a jobbról jövő sorba úgy hogy az onnan jövő autónak még lassítania sem kell, és a balról jövő tranzit mögötti autót sem tartom fel.
De vajon volt-e a felsőbbrendű úton ilyen 89-es, vagy főútvonal tábla?Amint megindultam, a tranzit mögül kivágott egy motoros. A csattanást csak úgy kerültük el, hogy én satuztam, ő meg rántott egy kövéret a gázon, bármi egyéb baleset lett volna.
Szerintetek, ha csattanunk, akkor ki a hibás és mi lett volna számomra a helyes viselkedés a macisajt mögött várva?
1)
a) 100% én hibám, mert macisajtom volt.
b) 100% a motoros hibája, mert kereszteződésben nem előzünk.
c) 50-50% mert ugyan nekem macisajtom volt, de nem számíthattam egy előző motorosra.
2)
a) Helyesen viselkedtem, bárki ezt tette volna.
b) Megvárom amíg nem jön több autó se jobbról se balról (a mögöttem állók valószínű megvernek).
c) Megvárom amíg balról csak ferrarik és lamborghinik jönnek amik felett ellátok (ez azt hiszem hamarabb bekövetkezett volna, mint a b) eset :-) ).
d) Beállok az út közepére feltartva a balról jövő sort, amíg jobbról be nem engednek (bár így még nagyobb az esélye, hogy elcsapok egy a feltartott sor mellett elhuzó motorost, mivel a balról jövő sor áll, onnan nem számítok semmire.
Amon 2010.08.21. 10:29:56
Macisajtnál egyértelműen a tied a felelősség, mindegy, hogy a keresztirányú úton mennyivel és hogyan közlekednek.
sfdrake 2010.08.21. 10:40:43
Kardics 2010.08.21. 10:46:22
-d(-_-)b- 2010.08.21. 11:00:07
babsz 2010.08.21. 11:06:27
Százszor inkább dudáljanak, minthogy elcsapjak bárkit is, különösen egy védtelen motorost kerékpárost. Szerencsére külföldön élek, ahol az efféle forgalmi szituációkban gyakran megáll a sor, belátva az alárendelt úton várakozók helyzetének reménytelenségét - még nem egészen sikerült megértenem, Magyarországon miért nem tudnak ennyi belátással lenni a sofőrők?
''autónepper.'' 2010.08.21. 11:06:54
nem mondom meg 2010.08.21. 11:46:31
Mi van akkor, ha szakértő bizonyítja a motor gyorshajtását és azt is, hogy ha betartja a sebességkorlátozást, akkor nem következik be a baleset?
sfdrake 2010.08.21. 11:49:44
mr_x 2010.08.21. 12:35:15
A motorosnak semmifele tablaja nem volt, viszont volt egy kanyarodo harmadik sav amivel szemben elozott.
Silent, tegnap kuldtem egy rajzot, feltenned a poszthoz?
Meg mielott auto-motoros-szaguldos vitaba torkolna, nem hiszem hogy szaguldott volna a motoros, az egyetlen ami miatt megemlitettem egyaltalan hogy motoros, az az hogy egy auto nehezebben "bujik el" egy tranzit mogott, es nehezebben is "ugrik ki" mogule, es az auto amit lattam a tranzit mogottaz kb megfelelo kovetesi tavolsagot tartott a tranzithoz kepest, nem szamitottam hogy ott meg egy jarmu van.
Van ugyan felvetelem az egeszrol, de mivel a kocsiba epitett kamera elore nez csak annyit latni, hogy autok suhannak el elottem, majd amikor elindulok felvillan egy motoros.
yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.08.21. 12:43:22
DE! Balra kanyaródó járművet csakis jobbról szabad megelőzni!
Tehát a motoros lett volna a hibás, mivel ha jobbról előzi meg a Transitot, nincsen semmi probléma.
toyotaska 2010.08.21. 12:53:42
Szabad előzni.
toyotaska 2010.08.21. 12:55:19
D4D 2010.08.21. 13:01:53
D4D 2010.08.21. 13:03:56
Aztán ha meguntam, elkezdem 5 centinként túrni ki fele a kocsi orrát. Van olyan, hogy már 1 méterre kinnt vagyok, a balról jövő megreszkíroz egy frontálisat azzal hogy kikerül, de nem enged be.
Kezdő koromban ilyenkor elmentem jobbra, 100 méter után balra kapubeálló akármi, és megfordultam.
toyotaska 2010.08.21. 13:09:00
Akkor nem egyenrangú
toyotaska 2010.08.21. 13:10:42
Lacaca 2010.08.21. 13:12:13
gishi 2010.08.21. 13:13:19
De hát mindegy, a donornak mindent szabad. Te meg majd tág ánusszal gugolsz a jégen Baracskán.
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.21. 13:19:36
Az egy dolog,hogy két aszfaltos utca találkozik,aminek max. csak utca neve van,de nincs főútvonal számozása.
mr_x 2010.08.21. 13:24:56
A transit jobbra kanyarodott, a motoros balrol elozte.
Ha Silent kirakja a kepet, akkor erthetobb lesz a helyzet.
mr_x 2010.08.21. 13:35:43
M = motoros
T = transit
P = posztolo
Petrodon 2010.08.21. 13:39:56
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 13:57:03
Kevés az info, persze érthető, viszont
Tilos előzni...
"be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható"
Viszont tilos előzni ha veszéjt jelző tábla van a főutvonalon
"ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."
Volt-e ilyen a motoros utján?
Olyan nincs a kresz-ben hogy "nehezen belátható"
Főutvonalon jött vagy nem a motoros
Mert az nem ugyanaz, mint a védett utvonal.
Lehet hogy az fog kijönni hogy a motoros nem hibás, viszont hulye volt
Nem egyszer kerülök ilyen szituba, tehát én megyek a védett utvonalon és nem huzok el a jobbrakanyarodó mellett/mögott, pont ezért.
Motorost nehéz észrevenni, pláne nagyméretű autó mögött
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 13:57:39
(---Flúgos Buszos---) 2010.08.21. 14:08:26
@mr_x: Képen a Transit mellett nincs egy pici forgalomtól elzárt trület,vagy hasonló a szemben lévő kanyarodó sáv miatt néha van festés.
_ng_ 2010.08.21. 14:24:21
1. Főútvonal volt-e a keresztező út (illetve volt-e rajta útkereszteződés alárendelt úttal tábla) vagy sem? Ha nem, a motoros nem előzhet. (Valószínűleg nem főútvonal, mert a posztoló biztosan említette volna.)
2. Volt-e rajta záróvonal a kereszteződésnél?
Ha volt, a motoros nem előzhet. (A későbbi kiegészítésben említi, hogy a T jobb oldali szárában kanyarodósáv volt. Ez valószínűsíti a bal oldali szárában a záróvonalat.)
sfdrake 2010.08.21. 14:33:30
mr_x 2010.08.21. 14:43:06
A motorosnak nem volt semmi tablaja (a 60-as sebhatart kiveve), viszont volt egy forgalomtol elzart terulet a transit mellett (min keresztul elozott), majd a keresztezodes utan egy szembe kanyarodosav.
Nekem nem volt a macicajton kivul semmi mas.
Ha valaki elmagyarazza, hogyan tudok google streetview-ban pontos helyet megadni, akkor kuldok egy streetview linket.
_ng_ 2010.08.21. 14:51:19
Clearvoyance 2010.08.21. 15:09:04
A t-be balról érkező tranzit csak jobbra tud kanyarodni...
A motoros szabályosan előzte.
Clearvoyance 2010.08.21. 15:11:24
A motor helyett jöhetet volna egy sportkocsi is. Akkor azt írnád a sportkocsiknak erősíti a mindent lehet mentalitást?
_ng_ 2010.08.21. 15:12:12
Clearvoyance 2010.08.21. 15:14:53
Most már látom én is. :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.21. 15:18:15
2-es pontokhoz akkor tegyél fel majd opciókat, miután elolvastad a kreszt, és értelmezni is tudod. méghogy kereszteződéseben nem előzünk...
hol vetted a jogsidat? ecserin vagy józsefvárosin?
toyotaska 2010.08.21. 15:19:34
toyotaska 2010.08.21. 15:20:10
tetves caps lock
Clearvoyance 2010.08.21. 15:24:49
Attól tartok ebben a szituban csatt esetén már nem bűntettek volna meg...
Összeszednek, elcsomagolnak, gyászolnak. És csak rontod a motoros baleseti statisztikát.
toyotaska 2010.08.21. 15:27:18
Clearvoyance 2010.08.21. 15:27:43
Vagy: Motoros előz, de a kanyarodósáv végénél meg kell állnia elvégre ott vastag vonal van... :)
csak john 2010.08.21. 15:28:33
Clearvoyance 2010.08.21. 15:31:44
Átvitt értelemben írtam mert a posztban motoros előzött.
Ha forgalomtól elzárt terület is volt, akkor volt záróvonal is. Nekem pl. eszembe se jutott volna megcsinálni a manővert. Igaz én bééna vagyok mert mindig fék jut először az eszembe a gáz vagy a duda helyett.
mr_x 2010.08.21. 15:34:00
A hibas:
a) en, mert macisajt
b) o, mert nem johetett volna onnan
c) mindketten, mert csak
Clearvoyance 2010.08.21. 15:37:12
Ennél egyértelműen te lennél a hibás.
Aki annyira hülye, hogy autópályán szembe megy a forgalommal, az a korlát mellett teszi a belsőben. Felhajtóról egyből a belsőbe mennél? :D
toyotaska 2010.08.21. 15:38:11
Szerintem az a baj, hogyha nem záróvonalon kerülöm ki a kanyarodót vagy egyszerűen csak előzök akkor is kifordulnak elém. volt már egy két meleg helyzet ebből.
És ez inkább a kifordulónak veszélyes. Ha jövök mondjuk 50 el (de inkább 60-70 az egy előzésnél)tök szabályosan és lecsatolom az autóm elejével az ő oldalát vagy kb 45% os szögben az elejét nekem semmi bajom nem lesz , neki valószinűleg igen.
Tudom IFA kamaz ...kivétel
toyotaska 2010.08.21. 15:39:02
mr_x 2010.08.21. 15:40:24
B kategorias a jogositvanyom, az ha jol tudom csak a belso savra szol :-)
qwertzu 2010.08.21. 16:25:48
Kéne egy olyan kresz módosítás, hogy záróvonalon, előzni tilos táblánál és forgalomtól elzárt területen előzőknek; a kötelező haladási irányt nem betartóknak; a megengedett sebességet 100%-al átlépőknek nem jár az elsőbbség. Balesetkor 100%-ban ők a hibásak.
yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.08.21. 16:30:24
Így viszont csak az a kérdés volt-e záróvonal, vagy olyan FEET, amire a motoros ráment előzés közben. Ha igen, ő a hibás.
Nekem egyszer ugyanez volt a Rákospalotai Határútba betorkolló meg nem mondom milyen utca, amin mindenki a Csömöriről érkezik. STOP tábla, balra kell fordulni. Balról busz megállt a megállóba, mellette záróvonal. Jobbról nem jön semmi, elindultam. Motorosok abban a pillanatban ki a busz mögül, én satu, motoros kettővel nekem jött, mert már nem tudott megállni.
Látszott rajta, hogy tapasztalatlanabb, mert különben kikerül, megy tovább. A mögötte lévő társa megpróbált keménykedni, de amikor rávilágítottam a záróvonal meglétére, akkor elhallgattak, és határozottan megkönnyebbültek, amikor kár hiányában útjukra zavartam őket :)
yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.08.21. 16:38:05
Mivel a baleseti helyzetet ő idézte elő azzal, hogy szabálytalanul előzött, én pedig a forgalmi viszonyoknak megfelelően kezdtem kanyarodni, ezért ő a hunyó.
Ez nem ugyanaz, mintha a védett útvonalon jól láthatóan érkezik kétszázzal, én kimegyek elé, ő meg hátukról belém jön. Akkor én vagyok a hibás.
Faternak volt olyan csattja, hogy jobbkezes T kereszteződés szárából fordult kis ívben jobbra. Jobbról érkező az ő sávjában került, és összeütköztek. A másikat hozták ki hibásnak, mivel a kis ívben jobbra fordulónak egy jobbkezes kereszteződésben mindenkivel szemben előnye van :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 16:48:34
A motoros tilos és ésszerűtlen, veszélyes előzést hajtott végre. Ő a hibás.
Clearvoyance 2010.08.21. 16:59:36
Ha forgalomtól elzárt terület nem is, de záróvonal nagy valószínűséggel volt.
A rajz szerint a jobbról érkezőknél van kanyarodósáv. Abba nem szokás szemből terelővonalat belevezetni...
Google mapson megkeresed a kereszteződést ahol történt. Jobbra fent van egy olyan, hogy link.Arra rákattintasz kiadja a terület linkjét amit bemásolhatsz kommentbe. Így mi iy láthatjuk fentről a területet. :)
Clearvoyance 2010.08.21. 17:01:54
Ja nem te, hanem mr x. :)
Clearvoyance 2010.08.21. 17:02:48
Beleáll...
Lacaca 2010.08.21. 17:28:41
Van a környékünkön egy kereszteződés, ahol 2 egyirányú utca találkozik. Balra kikanyarodáskor jobb oldalon az út szélén parkolók takarják a kilátást, ráadásul a környékbeli üzletek miatt ezyek elég gyakran kisteherautók. Ha kimegyek valaki elé és telibever, nem kérdés, hogy én leszek a hibás. Semmi köze ahhoz, hogy autó jön, vagy zsigerből utált motoros.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 17:50:41
Ha a szabálytalankodó motoros akkor az csak azért lehet, mert zsigerből utáljuk. Elő nem fordulhat, hogy szabálytalan..:-) Ebben az országban ez az őrület....Kit érdekel, hogy motoros??
Szerintem viszont a posztoló horgász, a motoros kétszázhatvanal ment és ő a hibás, nem a zsigerből utált horgász! ...Na nézzük, meddig megy a ferdítés..Mi jön még? Tehát eddig ott tartunk, nem lépte át a sávot, mert motoros....
Lacaca 2010.08.21. 17:52:42
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 17:53:49
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 17:54:44
mr_x 2010.08.21. 17:58:38
Most persze kiderul, hogy nem Mo-on tortent hanem Angliaban es megforditottam az iranyokat :-)
Tehat en innen jottem:
maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=&sll=51.685222,-1.25742&sspn=0.043688,0.109863&ie=UTF8&layer=c&cbll=51.685562,-1.258289&panoid=HJPACGi6EbFrQdzO713hUw&cbp=12,46.37,,0,11.61&ll=51.685647,-1.258192&spn=0,0.109863&z=14
A motoros meg innen:
maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=&sll=51.685222,-1.25742&sspn=0.043688,0.109863&ie=UTF8&ll=51.685009,-1.257162&spn=0,0.109863&z=14&layer=c&cbll=51.685117,-1.257315&panoid=VF9V0voj0hnb0DM8VTReBw&cbp=12,344.81,,0,4.16
Lacaca 2010.08.21. 18:07:12
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
...
(8) Tilos előzni:
...
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
Persze jó lenne ismerni a helyszínt, bár ha abból indulunk ki, hogy folyamatos kocsisor volt mindkét irányban, akkor jó esély van rá, hogy egy nagy forgalmú főútvonal találkozott egy alárendelttel. Vagy baleset volt a környéken, és ide tereltek egy alpavetően kis forgalmú útra. De a stop tábla akkor is stop tábla, és mégiscsak arra utal, hogy erősen alárendelt úton van.
mr_x 2010.08.21. 18:07:50
Az a transit az nem igen lassan kozlekedett es nem kanyarodott, csak lassitott, es indexelt.
Az meg szerintem nem igaz, hogy mozgo autot ki lehet kerulni, szerintem kikerulni csak _allo_ auto lehet, amint mozog az mar elozes.
"Viszonylag ritka az az út, ahol egy Transit mellett nem fér el a sávon belül egy motoros."
Egy teherauto (meg ha kisteher is) valoszinuleg ilyen esetben hogy nem az ut szelere hanem az ut kozepere fog huzodni hogy konnyebben be tudjon fordulni.
"Stop tábla volt, nincs kérdés."
Macisajt volt nem stop tabla.
"Ha a balról érkező Transit takarja a forgalom többi résztvevőjét, és kihajtok az útra, az én saram lesz."
Az a transit csak azert takart, mert a motoros nem tartotta be a kovetesi tavolsagot, esetleg mar mellette volt amikor a latoterembe erkezett a transit.
Itt azert fontos hogy motoros, mert egy auto (kiveve talan a smart) kilogott volna valamerre a transit mogul.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:09:58
Clearvoyance 2010.08.21. 18:11:27
Ez esetben ha jól érzékelem, te nagy ívben fordultál volna jobbra, a neked jobbról érkező transit lassított és azt előzte a motoros a nyílvánvalóan forgalomtól elzárt területen...
Bár itthon ennek zárt a széle.
Passzolom a kérdést. Itthoni viszonylatban a motoros a hunyó szerintem, de fogalmam sincs odakint az ilyen megoldást hogyan értékelik.
Nem is járok arra.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:12:56
holex20 2010.08.21. 18:13:04
Lacaca 2010.08.21. 18:13:25
Sávok szélessége és az autók szélessége alapján, itt azért elfér egy motor egy kisteherautó mellett.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 18:17:09
az nem derul ki, hogy szabalytalanul elozott
arrol nem beszelve, en ki nem hajtanek ilyen hekyzetben akar indezel akar nem
ha megse kanyarodik , akkor bizonyits be, hogy indexelt....
amugy ha amerikaban jartok, sose felejtsetek
" ne higgy az amerikainak megha indexel is"\
amugyse gyakran hasznaljak de ha igen, gyakran ugymarad:)
szoval en jobbra akkor kantyarodnek ha tiszta a palya
lehet tobbet kell varni, de mi a fontosabb a biztonsagnal
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 18:18:17
nalunk nagyon gyakori az 50-50 szazalek
pl ilyen esetben
O gyorsan jott Te nem adtad meg az elsobbseget
sokkal gyakoribb mint otthon
mr_x 2010.08.21. 18:19:18
"Sávok szélessége és az autók szélessége alapján, itt azért elfér egy motor egy kisteherautó mellett."
Akkor is ezt mondanad, ha a transit elozte volna a motorost savon belul? :-)
Lacaca 2010.08.21. 18:20:12
Macisajt volt nem stop tabla.
Tehát a keresztirányban küözlekedőknek volt elsőbbsége.
Egy teherautó simán ki tud takarni egy Smartot is, főleg, ha jelzi a kanyarpdási szándékát, és a mögötte haladó kihúzódik a felelzőhöz, felkészülve a továbbhaladásra. Hány méterre követte a motoros? Mennyi lett volna ehhez képest a szabályos követési távolság?
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:20:42
Szerintetek a képen látható autó mellett elfér egy motoros, anélkül, hogy ráhajtana a forgalom elől elzárt területre? életszerű és elfogadható érv ez? (tudom nem erre ment a motor, csak a szélességet szemléltetendő)
_ng_ 2010.08.21. 18:21:08
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:22:39
Szerintetek a képen látható autó mellett elfér egy motoros, anélkül, hogy ráhajtana a forgalom elől elzárt területre? életszerű és elfogadható érv ez? (tudom nem erre ment a motor, csak a szélességet szemléltetendő)
Clearvoyance 2010.08.21. 18:23:14
Azért azt sem árt figyelembe venni, hogy a transit balra kis ívben akart kanyarodni. Ha a motoros túl kicsi oldaltávolságot tart, a kanyarodó furgon fara elsodorhatja.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:24:15
_ng_ 2010.08.21. 18:24:25
Lacaca 2010.08.21. 18:24:32
Clearvoyance 2010.08.21. 18:25:58
A posztoló linkelt már képet is, nemcsak rajzot. :)
Én amondó vagyok, hogy a motoros nem jöhetett ki a transit mögül szabályosan,hacsak nem ha a transit már majdnem teljesen bekanyarodott.
mr_x 2010.08.21. 18:26:59
Most hogy montad, most tunt fel es utananeztem:
www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070306
Itt a 130. paragrafus azt irja, hogy ha szaggatott a szele akkor nem szabad rahajtani ha nem szukseges, es akkor is csak akkor ha lathato hogy biztonsagos igy tenni.
Ha folyamatos a szele akkor semmikepp sem szabad rahajtani.
Tehat rahajthatott ha meggyozodott rola hogy azt biztonsagosan el is tudja hagyni.
Magyarul kinek van jobb ugyvedje :-)
_ng_ 2010.08.21. 18:27:08
Clearvoyance 2010.08.21. 18:27:39
_ng_ 2010.08.21. 18:28:01
Lacaca 2010.08.21. 18:28:34
_ng_ 2010.08.21. 18:29:20
Tehát balra akart kanyarodni, és balról érkezett a Transit és a motoros.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:29:22
Clearvoyance 2010.08.21. 18:30:25
Olvassátok csak el mit ír mr x a 130. paragrafusról.
Ilyen itthon nincs. :)
Lacaca 2010.08.21. 18:31:48
_ng_ 2010.08.21. 18:33:10
De ha már végig a leírás és a rajz alapján társalogtunk, szerintem maradjunk is annál.
Clearvoyance 2010.08.21. 18:40:51
Rájöttem a tutira.
Fogjátok az egészet a furgonra. Ha mindketten azt állítjátok, hogy hirtelen fékezett mert valószínűleg elnézte a leágazást, és későn kapcsolt indexet, akkor a motoros szükségszerűen használta a "zárt" területet, tehát szabályos volt, és a furgon a sebességével megtévesztette mr x-et is mert a gyors kanyartól majdnem beleállt. Emiatt mr x menekülésképpen indult el idő előtt.
Na? Olcsón megszámítom a tiszteletdíjat...
És azt is elsörözzük. :)
mr_x 2010.08.21. 18:41:38
Nem kikerulted, hanem megelozted.
Kikerulni csak allo jarmuvet (vagy egyebet) lehet, amint mozog az mar elozes:
35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 18:41:42
meg jobbra talan, ha meggyozodtem, hogy tenyleg kanyarodni fog
de balra semmikeppen
meg akkor sem, ha dupla sargat latok az uton
mr_x 2010.08.21. 18:43:04
:-D
Lacaca 2010.08.21. 18:43:18
Értem én, hogy csak akkor használhatja a sraffozottat, ha el is tudja azt biztonságosan hagyni, de annak tudatában, hogy elsőbbsége van, semmiképp nem 50-50
Lacaca 2010.08.21. 18:44:01
_ng_ 2010.08.21. 18:45:14
Sávon belül azonban még az 5-tel haladó úttisztítót sem előzheted meg.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 18:50:24
Nos, ezt nem is láttam
40/60 -ra adnám a te károdra
Clearvoyance 2010.08.21. 18:55:46
A biciklis utcaseprő.
Amelyik a taligát tolja az már nem, mert 460 mm-nél távolabb van egymástól a két kerék. :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 18:56:02
Szerintem meg lassú járművet si ki lehet kerülni, akár még a záróvonal átlépésável. Pl egy úttisztító szekeret."
Jól mondod, szerinted DE NEM a kresz szerint!
Clearvoyance 2010.08.21. 19:00:28
Összetört a páncélautó eleje...
Ráadásul a Bedford vezetője észre sem vette mi történt.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 19:01:11
Esetleg Alsó-Tanganyika kreszt belinkelnétek?
Ott hogy van az elefántcsapás helyzete
Mijafassnak ilyen példákat benyomni, amikor a magyar kreszt is gond néha értelmezni?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 19:01:18
ez az elmelet
de ha szemben nem jon semmi meg kell elozni
itt a Marrimonon van egy 2 merfoldes szakasz, ahol 2x1 sav van es dupla sarga, na ha itt elkapok egy bringast inkabb atlepem a felezot mint hogy savon belul elozzem
/eleg gyakori eset/
sose buntetnenek meg erte, pedig dupla sarganat csak kanyarodashoz lehet atlepni, elozeshez nem
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 19:03:16
akarod a North Carolinai KRESZ konyvet?
olyan 20 oldalas kisalaku fuzet:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 19:08:43
tv2 most
Szulák Andrea a kocsiban válik mamábol szinésznővé, tehát sminkel vezetés közben
Hátmég a fasom se bele a hp-be
ON
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 19:17:49
Majszolok , ha arra vet az utam
:))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.21. 19:54:48
:)
Lacaca 2010.08.21. 19:55:35
misitcom 2010.08.21. 19:57:43
Előbb is szólhattál volna!Én meg végig olvastam az egészet.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 20:01:42
A szabályrol beszéltünk, nem arrol amikor elfogy a türelem
Ezzel nem védekezhecc balhé esetén
misitcom 2010.08.21. 20:02:44
olyan 20 oldalas kisalaku fuzet:)
És annak is fele képek?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.21. 20:03:35
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 20:03:59
A k*anyját kinlódom, nem szivtam a mai napon még
Lassaan kimegyek cigiért
OFF
Lacaca 2010.08.21. 20:39:10
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.21. 21:51:21
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.21. 21:56:59
Nem lehetne ezt rögtön megmondani?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.21. 22:02:07
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 22:36:38
nem kellenek kepek
mi tudunk szoveget ertelmezni
es nem kell szaz kep tablat kitenni, merttudjuk a macusajt mi
es a 6 szogletu mi
ehhez nem kell konyv
5 eves gyerek tudja
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 22:38:11
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 22:41:28
az a piros sarga zold
a behajtani tilosy
a z egyiranyut
a zsakutcat!
es a sebessegkorlatozo tablakat
meg van par de nem kell KRESZ konyv hogyha az ember ranez megertse:)
en vagyok sorry
gishi 2010.08.21. 22:52:22
gishi 2010.08.21. 22:56:03
Különben minden KRESZ táblát ilyen hülyén tudsz csak beazonosítani, hogy "macisajt"? Ez sok mindent megmagyaráz. :-)
Reggie 2010.08.21. 23:03:57
misitcom 2010.08.21. 23:18:20
Clearvoyance 2010.08.21. 23:24:08
Ez esetben van értelme. Akkor a sportkocsisokra írnál általánosítást? A mindent lehet mentalitás? Vagy esetleg neked sportkocsid van, emiatt azokat nem gyűlölöd zsigerből...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 23:27:06
kvazi
kvazi a magyarok 14 szazalwka is:)
Reggie 2010.08.22. 01:03:53
Reggie 2010.08.22. 01:04:52
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.22. 02:55:28
? ne kanyarod balra
egyianyu utca
iskolazona
a mexikoiak is elsajatitjak eleg gyorsan
@Reggie:
erosem ketlem, hogy minden haetedik ember ne tudna irni es olvasni
persze kvazi biztos
betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.22. 08:06:25
Meg kell győződnöd, hogy ténylegesen balesetmentesen kihajthatsz-e az adott védett útra. Bár a motorosok nagy része egy külön "faj"! Hihetetlenül hamar ott vannak a semmiből, hiába nézegeted a visszapillantót.
Lehet, hogy a motorost is meghúzza a törvény, ha gyorsan hajtott, de téged is, mert nem mérted fel a helyzetet.
A "kedvencem", amikor a mozgó kocsisor között rodeóznak! Én 20 éve vezetek Budapesten nap mint nap, nem vagyok egy togyogó galamb a közlekedésben, de sokszor elhűlök.
sfi 2010.08.22. 09:31:58
A T alak is kereszteződés.
67. § k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
sfi 2010.08.22. 09:33:22
mr_x 2010.08.22. 09:33:52
Es mi a velemenyed, ha itt tortent volna (a kovetkezo keresztutca a motorosnak)?
maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&sll=53.800651,-4.064941&sspn=21.297675,39.506836&ie=UTF8&hq=&hnear=Abingdon,+United+Kingdom&ll=51.687616,-1.261797&spn=0.043473,0.109863&z=14&layer=c&cbll=51.687534,-1.261692&panoid=IQ21xwFN0A9NamkI8POHJg&cbp=12,304.73,,0,3.8
Ugyanugy szaggatott vonal, de itt van ket terelo-boja is (ami pont megvan a kepen de gyakran hianyzik :-o)
Lacaca 2010.08.22. 11:15:33
gishi 2010.08.22. 11:17:49
Amúgy az a baj, hogy 10 motorosból csak 1 akinek most azt mondhatnám HA akarnám: "tisztelet a kivételnek".
mr_x 2010.08.22. 11:29:07
Kiveve, amikor csak a sziget van kozepen, a tetejerol a bojat mar elsodorta valaki.
Lacaca 2010.08.22. 16:45:17
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.22. 17:14:14
dzsaszper 2010.08.23. 08:55:55
A gyakorlatban ezekért (a zebrán előzés kivételével) szerintem épeszű rendőr nem bírságol...
Viszont ezek a történet szempontjából irrelevánsak. Az Egyesült Királyság közlekedési szabályait részletesen nem ismerem.
Viszont idehaza egy nyomon haladó járművel nem szabad nem egy nyomon haladó járművet sávon belül előzni (azzal a megjegyzéssel, ami a jelent esetben irreleváns, hogy a kerékpársávon haladó kerékpár nem sévon belül előz, hanem külön sávban elhalad).
dzsaszper 2010.08.23. 09:00:20
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.23. 11:22:38
Szerintem Te csak csípőből utálod a motorosokat és kitaláltad ezt:-)
dzsaszper 2010.08.23. 11:49:37
Ahol meg nincs több sáv, ott meg előzni abban az esetben szabad, ha "az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;"
na ez innentől kezdve nyelvi kérdés és a fenti szabály olvasattól függően kétértelmű. Ha azt a sávot akarod előzésre igénybe venni, amiben az előzni kívánt jármű is van, akkor az
- az egyik olvasatban per definíció nem szabad, hiszen ott van az előzni kívánt jármű;
- a másik olvasatban szabad, hiszen elférsz mellette.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.23. 12:18:12
dzsaszper 2010.08.23. 12:50:27
A képen pedig a magyar KRESZ számára ismeretlen útburkolati jel kombináció található, amit így a magyar KRESZ szerint értelmezni nehéz lenne. Az angol KRESZ ismerői előnyben.
Timnorc 2010.08.30. 19:15:38