Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha csattanunk, ki lett volna a hibás?

2010.08.21. 10:04 :: SilentSound

Ismét egy jó kis KRESZ-es sztori, ezúttal mr_x-től. Mindenki nyissa ki a könyvet és lapozzon a 34.§ 8. bekezdésének e pontjához.

Érdekes helyzetbe kerültem tegnap. Már volt itt pár napja hasonló, de ez kicsit más szemszögből mutat egy szituációt.

Adott egy T kereszteződés, a T teteje ível, a két vége lejjebb van mint a teteje, de csak annyira hogy ne legyen beláthatatlan, csak nehezen belátható, rajta 60 km/h a megengedett. Én a T szárában álltam macisajt mögött.

Esti csúcs, folyamatos kocsisor mindkét irányba, én nagy ívben fordultam volna balra. Végre lyuk a jobbról jövő sorban, balról egy tranzit indexel es lassít, mögötte ugyan normális követési távolsággal egy személyautó, de ha viszonylag jó ütemben indulok, akkor beférek a jobbról jövő sorba úgy hogy az onnan jövő autónak még lassítania sem kell, és a balról jövő tranzit mögötti autót sem tartom fel.


De vajon volt-e a felsőbbrendű úton ilyen 89-es, vagy főútvonal tábla?

Amint megindultam, a tranzit mögül kivágott egy motoros. A csattanást csak úgy kerültük el, hogy én satuztam, ő meg rántott egy kövéret a gázon, bármi egyéb baleset lett volna.

Szerintetek, ha csattanunk, akkor ki a hibás és mi lett volna számomra a helyes viselkedés a macisajt mögött várva?

1)
a) 100% én hibám, mert macisajtom volt.
b) 100% a motoros hibája, mert kereszteződésben nem előzünk.
c) 50-50% mert ugyan nekem macisajtom volt, de nem számíthattam egy előző motorosra.

2)
a) Helyesen viselkedtem, bárki ezt tette volna.
b) Megvárom amíg nem jön több autó se jobbról se balról (a mögöttem állók valószínű megvernek).
c) Megvárom amíg balról csak ferrarik és lamborghinik jönnek amik felett ellátok (ez azt hiszem hamarabb bekövetkezett volna, mint a b) eset :-) ).
d) Beállok az út közepére feltartva a balról jövő sort, amíg jobbról be nem engednek (bár így még nagyobb az esélye, hogy elcsapok egy a feltartott sor mellett elhuzó motorost, mivel a balról jövő sor áll, onnan nem számítok semmire.

143 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toyotaska 2010.08.21. 15:38:11

@Clearvoyance: Én se előztem volna meg, de attól még a postoló lett volna a hibás.

Szerintem az a baj, hogyha nem záróvonalon kerülöm ki a kanyarodót vagy egyszerűen csak előzök akkor is kifordulnak elém. volt már egy két meleg helyzet ebből.
És ez inkább a kifordulónak veszélyes. Ha jövök mondjuk 50 el (de inkább 60-70 az egy előzésnél)tök szabályosan és lecsatolom az autóm elejével az ő oldalát vagy kb 45% os szögben az elejét nekem semmi bajom nem lesz , neki valószinűleg igen.

Tudom IFA kamaz ...kivétel

mr_x 2010.08.21. 15:40:24

@Clearvoyance: "Felhajtóról egyből a belsőbe mennél?"
B kategorias a jogositvanyom, az ha jol tudom csak a belso savra szol :-)

qwertzu 2010.08.21. 16:25:48

Te lettél volna a hibás. A kresz leghülyébb része.
Kéne egy olyan kresz módosítás, hogy záróvonalon, előzni tilos táblánál és forgalomtól elzárt területen előzőknek; a kötelező haladási irányt nem betartóknak; a megengedett sebességet 100%-al átlépőknek nem jár az elsőbbség. Balesetkor 100%-ban ők a hibásak.

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.08.21. 16:30:24

@Lacaca: @sfdrake: @Clearvoyance: Na ja. Mivel szemből vizualizáltam, ezért értelmeztem fordítva.
Így viszont csak az a kérdés volt-e záróvonal, vagy olyan FEET, amire a motoros ráment előzés közben. Ha igen, ő a hibás.

Nekem egyszer ugyanez volt a Rákospalotai Határútba betorkolló meg nem mondom milyen utca, amin mindenki a Csömöriről érkezik. STOP tábla, balra kell fordulni. Balról busz megállt a megállóba, mellette záróvonal. Jobbról nem jön semmi, elindultam. Motorosok abban a pillanatban ki a busz mögül, én satu, motoros kettővel nekem jött, mert már nem tudott megállni.
Látszott rajta, hogy tapasztalatlanabb, mert különben kikerül, megy tovább. A mögötte lévő társa megpróbált keménykedni, de amikor rávilágítottam a záróvonal meglétére, akkor elhallgattak, és határozottan megkönnyebbültek, amikor kár hiányában útjukra zavartam őket :)

yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.08.21. 16:38:05

@qwertzu: Egy ilyen szituban úgyis rendőrt hívok helyszínelni, utána lehet bíróságra járni. És ott már alaposabban megcincálják a szituációt.
Mivel a baleseti helyzetet ő idézte elő azzal, hogy szabálytalanul előzött, én pedig a forgalmi viszonyoknak megfelelően kezdtem kanyarodni, ezért ő a hunyó.
Ez nem ugyanaz, mintha a védett útvonalon jól láthatóan érkezik kétszázzal, én kimegyek elé, ő meg hátukról belém jön. Akkor én vagyok a hibás.
Faternak volt olyan csattja, hogy jobbkezes T kereszteződés szárából fordult kis ívben jobbra. Jobbról érkező az ő sávjában került, és összeütköztek. A másikat hozták ki hibásnak, mivel a kis ívben jobbra fordulónak egy jobbkezes kereszteződésben mindenkivel szemben előnye van :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 16:48:34

@csak john: Valóban. Nem is értem, hiszen azért van ott a forgalom elől elzárt. Képzeljetek ebben a szituban egy balra kanyarodót. Mesélje már el, aki szerint a motoros szabályosan előzött, mit csinált volna a kanyarodó sávban álló, balra indexelő autóval, ha még az is tetézi a szitut?? (Ráadásul azt sem látta volna a Transit mögül...) Megmondom, telibe veri szemből!
A motoros tilos és ésszerűtlen, veszélyes előzést hajtott végre. Ő a hibás.

Clearvoyance 2010.08.21. 16:59:36

@yaffa:
Ha forgalomtól elzárt terület nem is, de záróvonal nagy valószínűséggel volt.
A rajz szerint a jobbról érkezőknél van kanyarodósáv. Abba nem szokás szemből terelővonalat belevezetni...

Google mapson megkeresed a kereszteződést ahol történt. Jobbra fent van egy olyan, hogy link.Arra rákattintasz kiadja a terület linkjét amit bemásolhatsz kommentbe. Így mi iy láthatjuk fentről a területet. :)

Lacaca 2010.08.21. 17:28:41

Szerintem egy jobbra kanyarodó, igen lassan közlekedő autót nem előzni, csak kikerülni lehet. Viszonylag ritka az az út, ahol egy Transit mellett nem fér el a sávon belül egy motoros.Stop tábla volt, nincs kérdés. Ha a balról érkező Transit takarja a forgalom többi résztvevőjét, és kihajtok az útra, az én saram lesz.
Van a környékünkön egy kereszteződés, ahol 2 egyirányú utca találkozik. Balra kikanyarodáskor jobb oldalon az út szélén parkolók takarják a kilátást, ráadásul a környékbeli üzletek miatt ezyek elég gyakran kisteherautók. Ha kimegyek valaki elé és telibever, nem kérdés, hogy én leszek a hibás. Semmi köze ahhoz, hogy autó jön, vagy zsigerből utált motoros.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 17:50:41

Na kezdődik a motoros mentegetése..Már nem előz, csak kerül..Emlékezzetek, itt kezdődött...

Ha a szabálytalankodó motoros akkor az csak azért lehet, mert zsigerből utáljuk. Elő nem fordulhat, hogy szabálytalan..:-) Ebben az országban ez az őrület....Kit érdekel, hogy motoros??
Szerintem viszont a posztoló horgász, a motoros kétszázhatvanal ment és ő a hibás, nem a zsigerből utált horgász! ...Na nézzük, meddig megy a ferdítés..Mi jön még? Tehát eddig ott tartunk, nem lépte át a sávot, mert motoros....

Lacaca 2010.08.21. 17:52:42

Van akinek szarok a véleményére.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 17:53:49

Azért nem lenne baj, ha nem ebbe az irányba m,ennénk el, maradnánk a tényeknél, ami írva vagyon a posztban és kerülnénk a ferdítést és nem erőltetnénk a posztra, hogy azért mert a motoros hibázott, ez már motoros gyülölő poszt..Így soha semmiről nem lehet vitázni, mindenki tartozik egy csoporthoz. Kész őrület, komolyan! Motoros, autós, gyalog, bringás..Ha valaki szólni mer, persze, mert utáljuk a motorost, bringást, romát, repülőst..fehéret, feketét, sárgát..mindig van valaki, aki erre terel..

Lacaca 2010.08.21. 18:07:12

Gyengébbek kedvéért:

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;

d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
...

(8) Tilos előzni:
...
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

Persze jó lenne ismerni a helyszínt, bár ha abból indulunk ki, hogy folyamatos kocsisor volt mindkét irányban, akkor jó esély van rá, hogy egy nagy forgalmú főútvonal találkozott egy alárendelttel. Vagy baleset volt a környéken, és ide tereltek egy alpavetően kis forgalmú útra. De a stop tábla akkor is stop tábla, és mégiscsak arra utal, hogy erősen alárendelt úton van.

mr_x 2010.08.21. 18:07:50

@Lacaca: "Szerintem egy jobbra kanyarodó, igen lassan közlekedő autót nem előzni, csak kikerülni lehet."
Az a transit az nem igen lassan kozlekedett es nem kanyarodott, csak lassitott, es indexelt.
Az meg szerintem nem igaz, hogy mozgo autot ki lehet kerulni, szerintem kikerulni csak _allo_ auto lehet, amint mozog az mar elozes.

"Viszonylag ritka az az út, ahol egy Transit mellett nem fér el a sávon belül egy motoros."
Egy teherauto (meg ha kisteher is) valoszinuleg ilyen esetben hogy nem az ut szelere hanem az ut kozepere fog huzodni hogy konnyebben be tudjon fordulni.

"Stop tábla volt, nincs kérdés."
Macisajt volt nem stop tabla.

"Ha a balról érkező Transit takarja a forgalom többi résztvevőjét, és kihajtok az útra, az én saram lesz."
Az a transit csak azert takart, mert a motoros nem tartotta be a kovetesi tavolsagot, esetleg mar mellette volt amikor a latoterembe erkezett a transit.
Itt azert fontos hogy motoros, mert egy auto (kiveve talan a smart) kilogott volna valamerre a transit mogul.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:09:58

@mr_x: Szerintem nem maradt több kérdés. Te vagy a hibás, mert a másik motoros és csak zsigerből utálod. :-)Ő nem előzött, csak került..

Clearvoyance 2010.08.21. 18:11:27

@mr_x:
Ez esetben ha jól érzékelem, te nagy ívben fordultál volna jobbra, a neked jobbról érkező transit lassított és azt előzte a motoros a nyílvánvalóan forgalomtól elzárt területen...
Bár itthon ennek zárt a széle.
Passzolom a kérdést. Itthoni viszonylatban a motoros a hunyó szerintem, de fogalmam sincs odakint az ilyen megoldást hogyan értékelik.
Nem is járok arra.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:12:56

@mr_x: Az elfogultság páncélját sosem fogod áttörni, meg se próbáld...Sajnos:-(

holex20 2010.08.21. 18:13:04

Különben téveszme ami itt egyes emberek fejében jár, hogy a védett úton bármennyivel mehetnek, ha kijön valaki eléjük akkor ő a hibás, mert macisajtja volt. A valóság ugyanis az, hogy 50%-os sebességtúllépéstől már megoszlik a felelősség, 100%-os gyorshajtásnál viszont már kizárólag a gyorshajtó a hibás, ugyanis nem igazán számít az ember ilyen gyorsan közlekedőre. Ezt egy ügyvéd mondta nekem, akinek kifejezetten ez a szakterülete.

Lacaca 2010.08.21. 18:13:25

@mr_x: Tehát jobbra akartál nagy ívben kanyarodni, és jobbról érkezett a Transit és a motoros.
Sávok szélessége és az autók szélessége alapján, itt azért elfér egy motor egy kisteherautó mellett.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 18:17:09

@yaffa:
az nem derul ki, hogy szabalytalanul elozott
arrol nem beszelve, en ki nem hajtanek ilyen hekyzetben akar indezel akar nem
ha megse kanyarodik , akkor bizonyits be, hogy indexelt....
amugy ha amerikaban jartok, sose felejtsetek
" ne higgy az amerikainak megha indexel is"\
amugyse gyakran hasznaljak de ha igen, gyakran ugymarad:)
szoval en jobbra akkor kantyarodnek ha tiszta a palya
lehet tobbet kell varni, de mi a fontosabb a biztonsagnal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 18:18:17

@Arpsoft:
nalunk nagyon gyakori az 50-50 szazalek
pl ilyen esetben
O gyorsan jott Te nem adtad meg az elsobbseget
sokkal gyakoribb mint otthon

mr_x 2010.08.21. 18:19:18

@Lacaca: "Tehát jobbra akartál nagy ívben kanyarodni, és jobbról érkezett a Transit és a motoros."

"Sávok szélessége és az autók szélessége alapján, itt azért elfér egy motor egy kisteherautó mellett."
Akkor is ezt mondanad, ha a transit elozte volna a motorost savon belul? :-)

Lacaca 2010.08.21. 18:20:12

@mr_x: Szerintem meg lassú járművet si ki lehet kerülni, akár még a záróvonal átlépésável. Pl egy úttisztító szekeret.

Macisajt volt nem stop tabla.
Tehát a keresztirányban küözlekedőknek volt elsőbbsége.

Egy teherautó simán ki tud takarni egy Smartot is, főleg, ha jelzi a kanyarpdási szándékát, és a mögötte haladó kihúzódik a felelzőhöz, felkészülve a továbbhaladásra. Hány méterre követte a motoros? Mennyi lett volna ehhez képest a szabályos követési távolság?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:20:42

maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=&sll=51.685222,-1.25742&sspn=0.043688,0.109863&ie=UTF8&layer=c&cbll=51.685308,-1.257608&panoid=kjPjiX8cBzVqiaPbNfs09w&cbp=12,344.81,,0,4.16&ll=51.685222,-1.25742&spn=0.043369,0.132093&z=14

Szerintetek a képen látható autó mellett elfér egy motoros, anélkül, hogy ráhajtana a forgalom elől elzárt területre? életszerű és elfogadható érv ez? (tudom nem erre ment a motor, csak a szélességet szemléltetendő)

_ng_ 2010.08.21. 18:21:08

@Clearvoyance: A posztoló által linkelt rajzon látszik, hogy balról forgalom elől elzárt terület választja el a két forgalmi sávot. Itt a Transitot szabályosan semmilyen jármű nem előzheti meg. (Függetlenül attól, hogy érinti-e az elzárt területet.)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:22:39

maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=&sll=51.685222,-1.25742&sspn=0.043688,0.109863&ie=UTF8&layer=c&cbll=51.685308,-1.257608&panoid=kjPjiX8cBzVqiaPbNfs09w&cbp=12,344.81,,0,4.16&ll=51.685222,-1.25742&spn=0.043369,0.132093&z=14

Szerintetek a képen látható autó mellett elfér egy motoros, anélkül, hogy ráhajtana a forgalom elől elzárt területre? életszerű és elfogadható érv ez? (tudom nem erre ment a motor, csak a szélességet szemléltetendő)

Clearvoyance 2010.08.21. 18:23:14

@Lacaca:
Azért azt sem árt figyelembe venni, hogy a transit balra kis ívben akart kanyarodni. Ha a motoros túl kicsi oldaltávolságot tart, a kanyarodó furgon fara elsodorhatja.

_ng_ 2010.08.21. 18:24:25

@Lacaca: Nem, nem lehet kikerülni. Meghibásodott (álló) járművet -- ha szükséges, irányító személy segítségével -- szabad. Mást nem.

Lacaca 2010.08.21. 18:24:32

@mr_x: Ha egy kanyarodó motoros mellett a fennmaradó 3 m-en elhalad egy autó? Igen. Ha kicsi oldaltávolságot tart akkor valóban más a helyzet, de nem az elsőbbség kérdése szempontjából. Ha egy motorral és egy autó kis oldaltávolság miatt ütközik, akkor a motoros jár szarabbul. Ha ez az ő döntése volt, azt Darwini evolúció elmélet szemléltetésének hívjuk, ha egy autó gyalulja le így az előtte haladó motorost, akkor a motoros lesz a vétlen fél. Mindkét esetben azonos az anyagi kár, de a személyi sérülés mértéke mindkét esetben a motorosnál nagyobb. Ott nem mindegy hogy ki okozta azt.

Clearvoyance 2010.08.21. 18:25:58

@_ng_:
A posztoló linkelt már képet is, nemcsak rajzot. :)
Én amondó vagyok, hogy a motoros nem jöhetett ki a transit mögül szabályosan,hacsak nem ha a transit már majdnem teljesen bekanyarodott.

mr_x 2010.08.21. 18:26:59

@Clearvoyance: "Bár itthon ennek zárt a széle."

Most hogy montad, most tunt fel es utananeztem:
www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070306

Itt a 130. paragrafus azt irja, hogy ha szaggatott a szele akkor nem szabad rahajtani ha nem szukseges, es akkor is csak akkor ha lathato hogy biztonsagos igy tenni.
Ha folyamatos a szele akkor semmikepp sem szabad rahajtani.

Tehat rahajthatott ha meggyozodott rola hogy azt biztonsagosan el is tudja hagyni.
Magyarul kinek van jobb ugyvedje :-)

_ng_ 2010.08.21. 18:27:08

@Lacaca: A posztoló már leírta, hogy nem főútvonal volt, és útkereszteződés alárendelt úttal táblája sem volt a motorosnak, tehát a kereszteződésben akkor sem előzhetett volna, ha nem lett volna a forgalom elől elzárt terület, amely miatt csak sávon belül előzhette volna a tranzitot, az meg, ugye, tilos.

Lacaca 2010.08.21. 18:28:34

@_ng_: Akkor eddig szabálytalan voltam, amikor az 5-tel haladó úttisztitót kikerültem? Nemá!

_ng_ 2010.08.21. 18:29:20

@Lacaca: "Tehát jobbra akartál nagy ívben kanyarodni, és jobbról érkezett a Transit és a motoros."

Tehát balra akart kanyarodni, és balról érkezett a Transit és a motoros.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.21. 18:29:22

@Clearvoyance: Ráadásul a képen jól látszik, hogy egy autó mellett itt alig egy méter van, ha egyáltalán van annyi...Aki motorozott,(mint pl. én, nem keveset)nem megy el mondjuk az általam belinkelt kék terepjáró mellett, akkora oldaltávot tartva, hogy ne hajtana a forgalom elől elzárt területre. Ez nonszensz..

Clearvoyance 2010.08.21. 18:30:25

Hahó srácok ne vitázzatok.
Olvassátok csak el mit ír mr x a 130. paragrafusról.
Ilyen itthon nincs. :)

_ng_ 2010.08.21. 18:33:10

@_ng_: Elnézést, a posztoló 17:58:38-as hozzászólása felett -- miszerint Angliában történt az eset, és hogy számunkra értelmezhető legyen, a leírásban megfordította az irányokat -- átsiklottam.
De ha már végig a leírás és a rajz alapján társalogtunk, szerintem maradjunk is annál.

Clearvoyance 2010.08.21. 18:40:51

MEGVAN!!!
Rájöttem a tutira.
Fogjátok az egészet a furgonra. Ha mindketten azt állítjátok, hogy hirtelen fékezett mert valószínűleg elnézte a leágazást, és későn kapcsolt indexet, akkor a motoros szükségszerűen használta a "zárt" területet, tehát szabályos volt, és a furgon a sebességével megtévesztette mr x-et is mert a gyors kanyartól majdnem beleállt. Emiatt mr x menekülésképpen indult el idő előtt.
Na? Olcsón megszámítom a tiszteletdíjat...
És azt is elsörözzük. :)

mr_x 2010.08.21. 18:41:38

@Lacaca: "Akkor eddig szabálytalan voltam, amikor az 5-tel haladó úttisztitót kikerültem? Nemá!"

Nem kikerulted, hanem megelozted.
Kikerulni csak allo jarmuvet (vagy egyebet) lehet, amint mozog az mar elozes:

35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 18:41:42

az viszont tuti 7 szentseg, hogy hasonlo esetben sose hajtanek ki balra
meg jobbra talan, ha meggyozodtem, hogy tenyleg kanyarodni fog
de balra semmikeppen
meg akkor sem, ha dupla sargat latok az uton

mr_x 2010.08.21. 18:43:04

@Clearvoyance: "Fogjátok az egészet a furgonra."
:-D

Lacaca 2010.08.21. 18:43:18

@mr_x: A helyi szabályok szerint használható az elzárt terület, azaz egy Smarttól nagyobb autó is befér a Transit mögé, ha a macisajttól nézzük. Tehát a helyi kresz kifejezetten támogatja a kanyarodó kikerülését, azaz amíg nem győzősdtél meg róla, hogy nincs olyan jármű amit veszélyeztetsz, vagy nem mondott le egyérteműen a másik az elsőbbségről, addig nem kanyarodhatsz ki.
Értem én, hogy csak akkor használhatja a sraffozottat, ha el is tudja azt biztonságosan hagyni, de annak tudatában, hogy elsőbbsége van, semmiképp nem 50-50

Lacaca 2010.08.21. 18:44:01

@mr_x: tehát szabálytalan?

_ng_ 2010.08.21. 18:45:14

@Lacaca: Ha az úttisztító egy nyomon haladó jármű volt (ennek kicsi az esélye), vagy ha nem sávon belül előzted, akkor szabályos voltál.
Sávon belül azonban még az 5-tel haladó úttisztítót sem előzheted meg.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 18:50:24

@mr_x:
Nos, ezt nem is láttam
40/60 -ra adnám a te károdra

Clearvoyance 2010.08.21. 18:55:46

@_ng_:
A biciklis utcaseprő.
Amelyik a taligát tolja az már nem, mert 460 mm-nél távolabb van egymástól a két kerék. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 18:56:02

@Lacaca:
Szerintem meg lassú járművet si ki lehet kerülni, akár még a záróvonal átlépésável. Pl egy úttisztító szekeret."

Jól mondod, szerinted DE NEM a kresz szerint!

Clearvoyance 2010.08.21. 19:00:28

Hajdanában láttam amikor egy pácélautó szabályosan megelőzött (volna) egy jobbkormányos úttisztítót. Az előtt meg átszaladt egy srác, mert fel akart (volna) szállni a villamosra.
Összetört a páncélautó eleje...
Ráadásul a Bedford vezetője észre sem vette mi történt.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 19:01:11

@mr_x:
Esetleg Alsó-Tanganyika kreszt belinkelnétek?
Ott hogy van az elefántcsapás helyzete
Mijafassnak ilyen példákat benyomni, amikor a magyar kreszt is gond néha értelmezni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 19:01:18

@horex:
ez az elmelet
de ha szemben nem jon semmi meg kell elozni
itt a Marrimonon van egy 2 merfoldes szakasz, ahol 2x1 sav van es dupla sarga, na ha itt elkapok egy bringast inkabb atlepem a felezot mint hogy savon belul elozzem
/eleg gyakori eset/
sose buntetnenek meg erte, pedig dupla sarganat csak kanyarodashoz lehet atlepni, elozeshez nem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 19:03:16

@horex:
akarod a North Carolinai KRESZ konyvet?
olyan 20 oldalas kisalaku fuzet:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 19:08:43

OFF
tv2 most
Szulák Andrea a kocsiban válik mamábol szinésznővé, tehát sminkel vezetés közben
Hátmég a fasom se bele a hp-be
ON

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 19:17:49

@hagyma:
Majszolok , ha arra vet az utam
:))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.21. 19:54:48

Nem olvastam végig sem a posztot, sem a kommenteket, de egyet kijelenthetek: itt mindenki hülye.

:)

Lacaca 2010.08.21. 19:55:35

@horex: Te meddig szoktad követni?

misitcom 2010.08.21. 19:57:43

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Előbb is szólhattál volna!Én meg végig olvastam az egészet.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 20:01:42

@Lacaca:
A szabályrol beszéltünk, nem arrol amikor elfogy a türelem
Ezzel nem védekezhecc balhé esetén

misitcom 2010.08.21. 20:02:44

@hagyma: akarod a North Carolinai KRESZ konyvet?
olyan 20 oldalas kisalaku fuzet:)

És annak is fele képek?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.21. 20:03:35

@misitcom: Hát igen. Ezért is írtam, amit írtam :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.21. 20:03:59

OFF
A k*anyját kinlódom, nem szivtam a mai napon még
Lassaan kimegyek cigiért
OFF

Lacaca 2010.08.21. 20:39:10

@horex: védekezhecc, jól van. Hallgatok rád!

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.21. 21:56:59

@mr_x: Köcsög-e vagy? Angliában történt? Mittudomén, hogy mi az ottani KRESZ.

Nem lehetne ezt rögtön megmondani?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.21. 22:02:07

@tundrazuzmo: Mondtam én, hogy itt mindenki hülye :DDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 22:36:38

@misitcom:
nem kellenek kepek
mi tudunk szoveget ertelmezni
es nem kell szaz kep tablat kitenni, merttudjuk a macusajt mi
es a 6 szogletu mi
ehhez nem kell konyv
5 eves gyerek tudja

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 22:38:11

fel amerika eleve kocsiban fogan:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 22:41:28

ezen kivul meg hasznaljuk azt a lampat
az a piros sarga zold
a behajtani tilosy
a z egyiranyut
a zsakutcat!
es a sebessegkorlatozo tablakat
meg van par de nem kell KRESZ konyv hogyha az ember ranez megertse:)
en vagyok sorry

gishi 2010.08.21. 22:52:22

@Clearvoyance: De nem sportkocsi jött. Különben a "volna" és "ha" mondatoknak nem sok értelme van.

gishi 2010.08.21. 22:56:03

@Petrodon: Szerintem nem kértem a sajnálatodat.

Különben minden KRESZ táblát ilyen hülyén tudsz csak beazonosítani, hogy "macisajt"? Ez sok mindent megmagyaráz. :-)

Reggie 2010.08.21. 23:03:57

@hagyma: Hat ez egy kicsit eros kijelentes, ahhoz kepest, hogy USA-ban a lakossag 14%-a kvazi analfabeta.

misitcom 2010.08.21. 23:18:20

@Reggie: Sőt!Olyant is hallottam,hogy egyes nép csoportok nem is beszélik,vagy csak alig az angolt.Be egy rakás táblán szöveges eligazítás van.Persze csak Angolul.

Clearvoyance 2010.08.21. 23:24:08

@gishi:
Ez esetben van értelme. Akkor a sportkocsisokra írnál általánosítást? A mindent lehet mentalitás? Vagy esetleg neked sportkocsid van, emiatt azokat nem gyűlölöd zsigerből...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.21. 23:27:06

@Reggie:
kvazi
kvazi a magyarok 14 szazalwka is:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.22. 02:55:28

@misitcom: azert megnyugtatlak a fontosabb informaciokat
? ne kanyarod balra
egyianyu utca
iskolazona
a mexikoiak is elsajatitjak eleg gyorsan
@Reggie:
erosem ketlem, hogy minden haetedik ember ne tudna irni es olvasni
persze kvazi biztos

betűmix kft (törölt) · www.betumix.hu 2010.08.22. 08:06:25

Sajnos a Kresz nem elégíti ki a valós helyzetek tárházát! Ahogy értelmeztem a szituációt, szerintem a macisajt mögül kilépve vállalnod kell annak minden következményét.

Meg kell győződnöd, hogy ténylegesen balesetmentesen kihajthatsz-e az adott védett útra. Bár a motorosok nagy része egy külön "faj"! Hihetetlenül hamar ott vannak a semmiből, hiába nézegeted a visszapillantót.
Lehet, hogy a motorost is meghúzza a törvény, ha gyorsan hajtott, de téged is, mert nem mérted fel a helyzetet.
A "kedvencem", amikor a mozgó kocsisor között rodeóznak! Én 20 éve vezetek Budapesten nap mint nap, nem vagyok egy togyogó galamb a közlekedésben, de sokszor elhűlök.

sfi 2010.08.22. 09:31:58

@toyotaska: "A T alak nem kereszteződés hanem úttorkolat.Szabad előzni."

A T alak is kereszteződés.

67. § k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

sfi 2010.08.22. 09:33:22

Bocsánat, nem a 67. §, hanem az 1. számú függelék k) pontja

mr_x 2010.08.22. 09:33:52

@Lacaca: "Tehát a helyi kresz kifejezetten támogatja a kanyarodó kikerülését, azaz amíg nem győzősdtél meg róla, hogy nincs olyan jármű amit veszélyeztetsz, vagy nem mondott le egyérteműen a másik az elsőbbségről, addig nem kanyarodhatsz ki."
Es mi a velemenyed, ha itt tortent volna (a kovetkezo keresztutca a motorosnak)?
maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&sll=53.800651,-4.064941&sspn=21.297675,39.506836&ie=UTF8&hq=&hnear=Abingdon,+United+Kingdom&ll=51.687616,-1.261797&spn=0.043473,0.109863&z=14&layer=c&cbll=51.687534,-1.261692&panoid=IQ21xwFN0A9NamkI8POHJg&cbp=12,304.73,,0,3.8

Ugyanugy szaggatott vonal, de itt van ket terelo-boja is (ami pont megvan a kepen de gyakran hianyzik :-o)

Lacaca 2010.08.22. 11:15:33

@mr_x: szerintem látható az akadály messziről. Viszont amint elhagyja bármilyen jármű, utána van helye jobbra húzódni, és elhaladni a kanyarodó mellett. Nem értem a kérdés lényegét.

gishi 2010.08.22. 11:17:49

@Clearvoyance: Persze így van... Akkor a sport kocsisokra írnék általánosítást.

Amúgy az a baj, hogy 10 motorosból csak 1 akinek most azt mondhatnám HA akarnám: "tisztelet a kivételnek".

mr_x 2010.08.22. 11:29:07

@Lacaca: "szerintem látható az akadály messziről."
Kiveve, amikor csak a sziget van kozepen, a tetejerol a bojat mar elsodorta valaki.

Lacaca 2010.08.22. 16:45:17

@mr_x: Tényleg nem értem mit akarsz ezzel. Szerinted egy kb 10 cm magas, eltérő színű tárgy nem látható? Kérdezd meg az öcsédet, hogy ment-e már ilyennek motorral. Szerintem nem, mert lát.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.22. 17:14:14

@mr_x: Hagyd el, nem érdemes...Már nekünk kínos az erőlködése..Mi kérünk elnézést..

dzsaszper 2010.08.23. 08:55:55

@Lacaca: ha olyan helyen tetted, ahol tilos előzni (záróvonalat léptél át, elzárt területen haladtál el, minősített esetben zebránál tetted ezt) akkor szabálytalan voltál a KRESZ szerint.

A gyakorlatban ezekért (a zebrán előzés kivételével) szerintem épeszű rendőr nem bírságol...

Viszont ezek a történet szempontjából irrelevánsak. Az Egyesült Királyság közlekedési szabályait részletesen nem ismerem.
Viszont idehaza egy nyomon haladó járművel nem szabad nem egy nyomon haladó járművet sávon belül előzni (azzal a megjegyzéssel, ami a jelent esetben irreleváns, hogy a kerékpársávon haladó kerékpár nem sévon belül előz, hanem külön sávban elhalad).

dzsaszper 2010.08.23. 09:00:20

@_ng_: hacsak nem megkülönböztető jelzéseket használt (pl. rendőrmotoros) de arról ugye itt nem volt szó :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.23. 11:22:38

@dzsaszper: Na bax! Akkor a motorosnak semmiképp nincsen igaza? Az egyszerűen lehetetlen..
Szerintem Te csak csípőből utálod a motorosokat és kitaláltad ezt:-)

dzsaszper 2010.08.23. 11:49:37

@Aabroncs: utánaolvastam, párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten úgy van, ahogy mondtam.

Ahol meg nincs több sáv, ott meg előzni abban az esetben szabad, ha "az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;"

na ez innentől kezdve nyelvi kérdés és a fenti szabály olvasattól függően kétértelmű. Ha azt a sávot akarod előzésre igénybe venni, amiben az előzni kívánt jármű is van, akkor az
- az egyik olvasatban per definíció nem szabad, hiszen ott van az előzni kívánt jármű;
- a másik olvasatban szabad, hiszen elférsz mellette.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.23. 12:18:12

@dzsaszper: "- a másik olvasatban szabad, hiszen elférsz mellette." Csak ugye a képen látszik, amit én linkeltem be, hogy mellette nem férhetsz el, pláne, ha még a kerülendő autó kanyarodik is. Akkor viszont ráhajtasz a forgalom elől elzárt területre, sőt, ha megnézed a képeket,(a google maps linkeket) az előzést a szemben lévő kanyarodó sávon fejezed be..

dzsaszper 2010.08.23. 12:50:27

@Aabroncs: Lacaca tegnapi, 17.28-as kommentjével indult egy kis külön vita -- már nem is annyira az eredeti szituációról volt szó.

A képen pedig a magyar KRESZ számára ismeretlen útburkolati jel kombináció található, amit így a magyar KRESZ szerint értelmezni nehéz lenne. Az angol KRESZ ismerői előnyben.

Timnorc 2010.08.30. 19:15:38

Ha elsőbbségadás kötelező táblád van (asszem ezt nevezik "macisajtnak"), akkor az ún. védett úton haladónak van elsőbbsége, még akkor is, ha pl. gyorshajt, szabálytalanul sávot vált, szabálytalanul előzz.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása