Ismét egy jó kis KRESZ-es sztori, ezúttal mr_x-től. Mindenki nyissa ki a könyvet és lapozzon a 34.§ 8. bekezdésének e pontjához.
Érdekes helyzetbe kerültem tegnap. Már volt itt pár napja hasonló, de ez kicsit más szemszögből mutat egy szituációt.
Adott egy T kereszteződés, a T teteje ível, a két vége lejjebb van mint a teteje, de csak annyira hogy ne legyen beláthatatlan, csak nehezen belátható, rajta 60 km/h a megengedett. Én a T szárában álltam macisajt mögött.
Esti csúcs, folyamatos kocsisor mindkét irányba, én nagy ívben fordultam volna balra. Végre lyuk a jobbról jövő sorban, balról egy tranzit indexel es lassít, mögötte ugyan normális követési távolsággal egy személyautó, de ha viszonylag jó ütemben indulok, akkor beférek a jobbról jövő sorba úgy hogy az onnan jövő autónak még lassítania sem kell, és a balról jövő tranzit mögötti autót sem tartom fel.
De vajon volt-e a felsőbbrendű úton ilyen 89-es, vagy főútvonal tábla?Amint megindultam, a tranzit mögül kivágott egy motoros. A csattanást csak úgy kerültük el, hogy én satuztam, ő meg rántott egy kövéret a gázon, bármi egyéb baleset lett volna.
Szerintetek, ha csattanunk, akkor ki a hibás és mi lett volna számomra a helyes viselkedés a macisajt mögött várva?
1)
a) 100% én hibám, mert macisajtom volt.
b) 100% a motoros hibája, mert kereszteződésben nem előzünk.
c) 50-50% mert ugyan nekem macisajtom volt, de nem számíthattam egy előző motorosra.
2)
a) Helyesen viselkedtem, bárki ezt tette volna.
b) Megvárom amíg nem jön több autó se jobbról se balról (a mögöttem állók valószínű megvernek).
c) Megvárom amíg balról csak ferrarik és lamborghinik jönnek amik felett ellátok (ez azt hiszem hamarabb bekövetkezett volna, mint a b) eset :-) ).
d) Beállok az út közepére feltartva a balról jövő sort, amíg jobbról be nem engednek (bár így még nagyobb az esélye, hogy elcsapok egy a feltartott sor mellett elhuzó motorost, mivel a balról jövő sor áll, onnan nem számítok semmire.
Az utolsó 100 komment: