Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A híd nem készült el, de a forgalmat visszaállították

2010.08.24. 16:07 :: SilentSound

A határidő az határidő, aki bújt, aki nem, jövünk! A Margit híd elméletileg készen van, gyakorlatilag jó, ha decemberben átadják. Az ideiglenes forgalmi változtatásokat viszont megszüntették, nehogy már valami logikusan működhessen ebben az országban. Vitya meg ennek - és saját figyelmetlenségének - köszönhetően majdnem letarolt egy taxist.

A minap sikerült majdnem balesetet okoznom, és gondoltam leírom az esetet, hátha mások is tudnak okulni belőle.

A Margit körútról a Duna irányában mentünk a Bem József utcában, a belső sávban. Itt hagyományosan a főút két sávban a Bem József utcáról a Tölgyfa utca felé kanyarodik balra, és onnan megy fel a hídra. Így volt ez a Margit híd felújítása előtt, azonban a felújítás alatt, vélhetően a forgalom fő irányát figyelembe véve a főutat átirányították tovább egyenesen a Bem József utcára. Így amíg a felújítás előtt a Bem József utcán balra indexeléssel a külső sávból lehetett kanyarodni, úgy a felújítás alatt, a Tölgyfa utcára lehetett letérni jobbra indexxel a belső sávból.

A hídfelújítás még javában tart, hivatalosan azonban augusztus 20-ával véget ért. Emiatt a kérdéses kereszteződést visszaállították az eredeti forgalmi rendre... És emiatt kerültem majdnem bajba. Mentem ugyanis az elmúlt évben megszokott módon, a belső sávban azzal a szándékkal, hogy tovább egyenesen folytatom az utamat.

Azonban a külső sávban, egy taxis, - akinek van lehetősége felmenni a hídra - index nélkül (hiszen nem kellett neki) balra kanyarodott a külső sávban, követve a főutat. Fékeztünk, elkerültük a balesetet, letekerte az ablakot és átordította a tényállást, amit elfogadtam. Majd visszakanyarodva a helyszínre, megnéztem megamnak pontosan a kereszteződést mégegyszer, és tényleg, minden korrektül ki van táblázva.

Tanulság: a forgalmi rend nem a körülményekhez, hanem a táblákhoz igazodik.

114 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes taxi kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ex-dr. vuk 2010.08.24. 17:18:51

@horex: hja a rutinos vezeto gondolom attori az ideiglenes lezarast nagygazzal mondvan 'ez tegnap meg nem volt itt' :D

egyittlakó (törölt) 2010.08.24. 17:20:24

posztoló: "A híd nem készült el, de a forgalmat visszaállították."

A híd bizonyosan elkészült, sok évvel ezelőtt. Ha nem vetted észre, akkor fehér bottal jársz.
Más: ha a forgalmat visszaállították, akkor már át lehet menni a Margit-hídon?

egyittlakó (törölt) 2010.08.24. 17:25:06

@xaba99: "taxis volt szolgálaton kívül, kerékpárral"

Hát akkor mégsem szenzáció, hiszen nem tarolta le.
:-)

Tornado86 2010.08.24. 17:36:25

@''autónepper.'':
Van benne valami, bár ha kevés a rutin, még lassabb haladással kivédhetõ, max. káromkodás lesz a vége => hadd káromkodjon a sok boldog ember :)

egy hang a hátsó sorból 2010.08.24. 17:52:45

"indexxel" :)

Es nem is ez a legviccesebb, hanem hogy erre 20900 talalatot ad a gugli, a helyesre ("indexszel") pedig alig tobbet, 46400-at.

Csigorin 2010.08.24. 17:55:33

Ott ahol én megyek a zebrán sose szokott átmenni gyalogos, ezért majd holnaptól nem is nézem ... mer hát ott szabad szokott lenni...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.24. 18:03:32

Mäzlista vagy, hogy nem lett belőle baleset.

Figyelni kell, persze, de azért az se véletlen, hogy kitalálták a "forgalmi rend változás" táblát. Ide passzol. Persye van aki azt se veszi észre...

tomi9999 2010.08.24. 18:05:19

Én rendszeresen járok arra, és tudomásom szerint a felújítás alatt nem változtatták a forgalmi szabályokon, csak az autósok úgy gondolták, hogy mivel a belső sávból is LEHETNE egyenesen menni, és mivel a Margit hídra úgysem lehet felhajtani, így nyugodtan mehetünk egyenesen tovább. Először én is elbizonytalanodtam mikor láttam a sok autóst egyenesen átszáguldozni, annak ellenére, hogy a külsőből nyugodtan lehetne balra követni a főútvonalat. Biztos, hogy sok-sok baleset lesz még ott!

Vonaljegy 2010.08.24. 18:10:21

Amikor tanultam vezetni, (már 20 éve) az akkori KRESZ szbály az volt, hogy akkor is indexszelni kell, ha követed a kanyarodó főútvonalat. Ennek okaként azt említették, hogy sok helyről a főútvonal tábla nem látszik, így azok is készülhetnek a tényleges kanyarodásra, akik a táblából nem tudnák. Különösen igaz ez a gyakologsokra (akkor is kiemelték), akiknek nem kell ismerniük a szabályokat, de ha látják hogy villog az index, akkor figyelnek a főútvonalon kanyarodó autóra.
Tehát ha ez a szabály még mindig él, akkor a taxis is hibázott, mivel nem jelezte kanyarodási szándékát.
Mi a véleményetek?

cso zsi 2010.08.24. 18:15:35

@Vonaljegy: Az, hogy frissíteni kell az ismereteket. 31 éve van jogsim, de ettől függetlenül tudom, hogy a kanyarodó főút az "egyenesen" haladó út, és csak akkor kell irányjelezned, ha letérsz róla. Akkor is, ha az fizikailag a kormány elmozdítása nélkül valósul meg.

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.24. 18:15:53

@Vonaljegy: Nem él ez a szabály, és már 15 éve sem élt. Nem kell indexelni kanyarodó főútvonalon, és ezt jó lett volna már megtanulni...

A taxis nem hibázott, egyébként is mindig igaza van...:)

seekthedragon 2010.08.24. 18:16:34

@Vonaljegy:
A kötelező indexelés nem él, a gyalogosnak pedig elsőbbsége van a főútvonalon közlekedő autóval szemben a kanyarban, mint bármikor máshol.

[mike] 2010.08.24. 18:22:31

Nem értem. Akkor be sem lehet menni a Tölgyfa utcába ezek szerint? Vagy a hülye posztoló azt hitte, hogy 20. után már mehet?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 18:23:39

@Vonaljegy:
Ez már akkor is városi legenda volt
Le kéne tenned a jogsit! :)

[mike] 2010.08.24. 18:25:06

@Vonaljegy: A gyalogos a kocsikhoz sem ért. Honnan tudná, hogy mi az a sok villogó lámpa az elején?! És még dudál is! :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 18:25:49

@jdavidpeter:
gyalogosnak pedig elsőbbsége van ..."

Na,ez semigaz igy

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.24. 18:28:01

@Vonaljegy: Csatlakozok az előttemszólókhoz,jogosítványt a helyi kapitányságon leadni,és újra vizsgázni mindenből.

Én ezért félek ezektől a "20-30 éve van jogosítványom" féle emberektől,mert azt hiszik,hogy akinek 3 éves jogsija van,az nem tudja a szabályokat. Áhhhhhhhhhh

Gera 2010.08.24. 18:28:05

Szerintem nem volt semmiféle változás a felújítás alatt, csak a sok gyökér kitalálta, hogy a belsőből megy egyenesen. Én mindig kimentem a külsőbe, mert be voltam szarva, hogy valaki nekem jön jobbról. Nem egyszer láttam majdnem balesetet ebből hatalmas fékezésekkel. És úgy rémlik, hogy egy ilyen után másnap direkt figyeltem a táblázást és nem volt semmi ilyesmi.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 18:30:08

Ahogy a sok kresz magyarázót olvasom, csodálkozunk, hogy néha szemben is jönnek villogva a sztrádán?
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 18:35:08

@Gera:
Akkor ideje a poszttolót ekézni
:)

Tornado86 2010.08.24. 18:45:32

@''autónepper.'':
Mert cammogni tanítják a sok kezdõt, nem pedig kis lendületet belevinni a haladásba. Volt is 1-2 vicces sztorim, amikor 1-1 30 és 40 óra közötti rutinnal rendelkezõ akart engem kioktatni :)
@horex:
Vagy kiakad, amikor elveszi a rendõr a jogsiját mert robban a szonda :)

leaping cat 2010.08.24. 18:52:57

A Tölgyfa utca felújítása miatt volt ott más a forgalmi rend, de a Tölgyfa utca elkészült. Amúgy a taxi sem mehet fel a Margit-hídra.

Vonaljegy 2010.08.24. 18:58:03

Na, a sok kellemes hozzászólás után megnéztem a KRESZ hatályos szövegét.
"A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."
Eszerint abban nem volt igazam, hogy a taxis hibázott volna, de a sok nagyokos handabandázónak :-))))) sem (jogosítványt leadni, stb.), mivel egy olyan gyakorlatot vetettem fel, ami ugyan nem kötelező, de nevesítetten megengedett, így talán mégsem annyira rossz egy 20 éves vezetői gyakorlat...
Ezúton jelezném, hogy a "nagyokos handabandázó" kifejezést kifejezetten viccből írtam le, mielőtt még valaki megsértődne ezen és egyből hőbörögni kezdene :-))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.24. 18:59:08

"a belső sávban azzal a szándékkal, hogy tovább egyenesen folytatom az utamat."
nézni kéne a táblát! engem is ott tör össze majdnem valami agysebész! a híd lezárásával nem változott a forgalmi rend! a bem józsef utcában a horváth utca után ki van téve a kék táblán, belső sáv BALRA, külső balra és egyenesen! tehát te semmilyen esetben nem mehetnél tovább egyenesen a belső sávból!

amúgy taxik 2009. október 1-től vannak a hídról kitiltva...

Vonaljegy 2010.08.24. 19:01:26

@1 Fószer:
Hű, ez meredek. Tehát azért félsz, mert azt hiszed, hogy én azt hiszem, hogy a 3 éves jogsival rendelkező nem tudja a szabályokat. Légyszi mondd már el, hogy honnan sikerült ezt kideriválnod! :-)))
Meg ha ilyen dolgoktól félelmeid vannak, akkor talán nem kellene vezetned mégsem :-)

gyuszó 2010.08.24. 19:17:23

@1 Fószer: én tőled félek + a horex-től,mert vetéttek a jogsit vagy véletlenül sikerült?

lotht 2010.08.24. 19:45:21

Akkor gondolkozzunk el ezen a kereszteződésen, mikor és merre kell indexelni. :)
www.norc.hu/pano/WN9FHB6Q/
Merőleges, négyágú kereszteződés, főútvonal kanyarodik balra.
Azonban a kereszteződés előtt kétsávossá szélesedik az út, sávot kell váltani ahhoz, hogy a főútvonalon haladhass tovább.
Tehát a sávváltás miatt indexelni kell balra, ha már benne vagy a főútvonali sávban, akkor abbahagyhatod.
Ha nem váltottál sávot, akkor le fogsz térni a főútról, tehát elvileg indexelni kellene jobbra akkor is, ha egyenesen haladsz tovább.
Az a sáv kanyarodás nélkül levezet a főútról és abból a sávból azonban jobbra is lehet kanyarodni, tehát teljesen félrevezető, ha jobbra indexelsz és egyenesen haladsz.
Én nem szoktam jelezni, ha egyenesen haladok.
Jól teszem?

tyulámvezer 2010.08.24. 19:52:37

Én amióta az eszemet tudom, a Bem József utcánál úgy van a forgalmi rend, hogy kanyarodó főútvonal a Tölgyfa utcába, aki pedig egyenesen akar menni, az szabályosan CSAK a külső sávból, jobbra indexszel teheti meg.
Nem csak a Margit-híd felújítása óta veszik semmibe ezt a forgalmi helyzetet, már jóval előtte csinálták ezt a "belső sávból megyek egyenesen, index nélkül"-manővert. Volt egy időszak, amikor a rakpartot kétirányúsították, ezáltal a Lipthay utca (ahol lakom) csak a Tölgyfa-Feketesas-Frankel Leó-Bodrog utcán keresztül volt megközelíthető. Ebben az időszakban nem egyszer történt meg velünk az, hogy mivel úgyis lefordulunk majd a Feketesas utcába, ezért a külső sávban kanyarodtunk a Bem József utcáról a Tölgyfa utcára (megjegyzem balra indexet kitettük, hogy lássa mindenki, hogy mi a főútvonalat szándékozunk követni, habár ugye a KRESZ szerint itt nem kötelező), és majdnem belénk szállt valaki (mert persze ő minek lassítson, hisz úgyis egyenesen megy, a forgalmi rend őt nem érdekli), miután még neki állt feljebb...
Szánalom, hogy egyesek mennyire nem nézik a táblákat, vagy ha nézik, nem fogják fel...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 19:58:24

@gyuszó:
Vettem a jogsit, wááááá
Beszarás ez a duma! 40éve nem volt kinai piac még

Beidézem a kresz gyalogosra vonatkozó egyik pontját PONTOSAN kopipasztával
Igaz, ez Vonaljegyre vonatkozna, de hátha használ neked is

"Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad."

Tehát szó sincs hogy főutvonal kanyarodik, hol megy korábban az autó és hol a gyalogbéka

Tényleg nem venni kellene a jogsit, sőt vezetni is kellene, nem csak vasárnap a 25fok melegben, kenyérért a szomszéd faluba

Akkormost milegyen?
Egy MC-t elfogadok :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.24. 19:59:13

Irányjelezni sem megszokásból, hanem ésszel kell. Hogy egyesek szavaival éljek, azoktól kellene elvenni a jogsit, akik a kresz könyv szerint, megszokásból indexelnek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 20:00:26

@tyulámvezer:
(megjegyzem balra indexet kitettük, hogy lássa mindenki, hogy mi a főútvonalat szándékozunk követni, habár ugye a KRESZ szerint itt nem kötelező),"

Ott a pont!! Mindig észen voltam azon a részen, épp amiatt amit irsz

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.24. 20:06:17

@cso zsi: @tundrazuzmo: @jdavidpeter: és akik még: 2 éve szereztem meg a motoros jogsit, és határozottan emlékszem, hogy ha a főútvonal kanyarodott és azt akartam követni, akkor is indexelnem kellett. Lehet, hogy autónál másképp van, bár én úgy emlékszem, ott is így tanultam nem 20, de 7 éve.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 20:15:58

@Dudálj, ha műkörmöd van!:
Ugyanmár! Külön kresz az autóra és motorra?

Szvsz. aki legkozelebb szembe jön a sztárdán az a volt oktatód lesz :)

gyuszó 2010.08.24. 20:17:50

@horex: én is ajánlok valamit "kresz" iránynáltoztatás 5§ a.pontját

Dudálj, ha műkörmöd van! 2010.08.24. 20:19:48

@horex: külön oktató és vizsgáztató, okoska.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.24. 20:33:29

@Dudálj, ha műkörmöd van!: semmilyen uton nem kell semmilyen jarmuvel indexelni, ha az ut kanyarodik
nem csak foutvonalon
ilyen erovel egy szerpentinen is indexelhetnel egesz nap
/ mas a helyzet ha foutvonalra kanyarodsz ra, sot akarmilyen masik utra/

tyulámvezer 2010.08.24. 20:39:04

@hagyma: Fogalmazzunk pontosabban!
KRESz szerinti egyenesről beszélünk. Ezért nem kell indexelni a kanyarodó főútvonalon való haladáskor. Ugyanez igaz a körforgalomra is (behajtáskor, és benne haladáskor, a kihajtás más, azt kell jelezni).

min 2010.08.24. 20:39:55

@Vonaljegy:
Hát sokáig kell várnod, hogy itt bárki beismerje a tévedését:-) A nagyhangúak meg pláne nem....

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.08.24. 20:44:24

@horex: Én ma jártam arra, és nem futottam bele. Igaziból nem is tudatosult, hogy visszaállt a forgalmi rend, miért is kellett volna? Automatikusan tartottam jobbra.

szaliii 2010.08.24. 20:44:40

Pedig a posztolonak igaza van. Amikor lezárták a hídat annál a keresztedőzésnél felfestették sárgával a ideigleges változásokat. 2 sáv ment a Bem tér felé, és a bal sávból lehetett balra kanyarodni. Azóta már lekopott a sárga felfestés , bár a táblával nem tudom ,hogy mi van. Na meg azt se tudom ,hogy kint van-e a "forgalmi változás" tábla. Amúgy én is és az autósok 90%-a a balból tovább megy egyenesen.

Lacaca 2010.08.24. 20:45:25

@Dudálj, ha műkörmöd van!: Szokták az oktatók javasolni kanyarodó főútvonalon az indexelést, hogy egyértelműsítse a vezető a kanyarodási szándékát. Opcionális, tehát ha indexel ezért jó, ha meg nem akkor azért mert nem tér le az útról, így nem kell használnia.

gyuszó 2010.08.24. 20:47:03

@hagyma: szerintem nem sokkat volt a kezedben kresz könyv,nem kötelező csak megerősited a szándékod!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.24. 20:49:09

@hagyma: Kereszteződésről beszélünk, de mindegy.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 20:55:01

@gyuszó:
Fölötted kettővel mit mondtam a kommentezőnek
Segitek
"Ott a pont"

Amugy meg 29 par.
"A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is ADHAT irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad,"

Én emeltem ki, tehát nem kötelező

Te mire gondoltál , mikor probáltál ekézni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.24. 20:55:53

@gyuszó:
szeretem az onbizalmat
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
tudom, namost ha ivben van egy jobbos kanyar amin haladok
es a keresztezo ut nem fout
teszem azt jobb kezes
de akar macisajtos is lehet
es az en utam szepen ivben kanyarodik jobbra
akkor mi az istennek indexelnek
pedig kanyarodok
ha rakanyarodok a masik utra akkor illik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.24. 20:59:08

@gyuszó:
van akinek sokat kell tanulni a jogsiert
a zsenik erzik konyv nelkul, mi a helyes
@Lacaca:
itt az abaj hogy ha kanyarodik felesleges
es ha a mellekutrol bektot ut is van, maert allitolag keresztezodesrol beszelunk, akkor megteveszthetsz masokat a jobbra indexszel

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 20:59:30

@hagyma:
Haggyad Imrém, mi értyük egymást és a kreszt!
Ők majd megtanulják a saját kárukon
:)

gyuszó 2010.08.24. 21:01:46

@tyulámvezer: egy kérdés? egyenesről beszélünk,akkor mért nem használják az irányjelzőt akkik egyenesen haladnak tovább+még a felfestésel mégerősitik jó mi?

Lacaca 2010.08.24. 21:02:51

@hagyma: Én azt írtam le, hogy mit tanítanak, azt nem állítottam/állítom, hogy életszerű

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 21:03:22

@Vonaljegy:
Navégre!!
Valaki elismeri hogy nem volt tökéletes amit kommentezett
/persze irhattam volna duLvábban is :)) /

Lacaca 2010.08.24. 21:04:29

@hagyma: Egyébként mindkét kereszteződésben welpő szoktam fordulni. Nálam a gyakorlat az, hogy az eredetileg tárgyaltban szoktam irányjelzőt használni, a közeljövőben meg különösen fontos lehet, ha a külsőből szeretnék balra kanyarodni a hasonló balfaszok miatt, a Kőér utcaiban soha nem szoktam indexelni.

tyulámvezer 2010.08.24. 21:08:14

@gyuszó: Jó kérdés...
De tény, hogy a posztban lévő kereszteződés forgalmi rendjével már jóval a Margit-híd felújítása előtt se voltak tisztában egyesek...
Mondjuk amióta itt élek a környéken (2001 óta), azóta nem nagyon emlékszem balesetre ott, de ez nem jelenti azt, hogy nem is voltak.
Amióta meg jogosítványom van, azóta ha ebben a kereszteződésben haladok, akkor mivel úgyis (nem kresz szerinti) egyenesen megyek tovább a Bem tér felé, ezért mindig a jobb oldali sávban megyek, aztán a kereszteződés után sorolok balra, ha nem jön senki mögöttem, aki viszont a belsőből jön mögöttem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.24. 21:14:20

@Lacaca:
jo ezt a keresztezodest nem is ismerem
eleve nincs elottem, hiaba nezem a terkepet
ez a balra index kulso savbol.....

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.24. 21:22:27

Na jókat mindenkinek, léptem

Lacaca 2010.08.24. 21:24:12

@hagyma: mindkét sávból kanyarodhatsz balra, vagy mehet egyenesen is, de csak a külsőből. Itt az okozta a problémát, hogy egy időre áttáblázták és festették úgy, hogy minkét sáv egyenesen megy, és a belsőből balra is kanarodhatsz. A postoló az átmeneti verzió szerint akart a belsőből egyenesen menni, és nem tűnt fel, hogy a festés és a táblák már ismét az eredeti verzió szerint vannak. Így a taxis jogosan kanyarodott a külsőből balra index nélkül, a postoló meg kurvára csak balra mehetett volna a belsőből. Így sikerült keresztezni egymás útját. Itt hasznos lehet a külsőben balra indexelni, hogy a hasonló jó képességűeknek hátha leesik, hogy nem kellene egyenesen menniük.

Gera 2010.08.24. 22:02:24

Hát én nem tudom. Én elfogadom, hogy esetleg tévedek, de én tutira nem láttam ott ilyen változtatást, pedig hetente 1-2x elmegyek ott. Pedig direkt kerestem, mert számtalanszor megállapítottam, hogy mekkora baromság, hogy nem lehet mindkettőből egyenesen menni, amikor a lezárt híd felé gyakorlatilag senki nem megy.

zoli_ 2010.08.24. 22:20:52

@tomi9999: Pontosan!!!!!

Jóképességű igencsak hozzáértő forgalomszervező idióták NEM változtatták meg a forgalmi rendet, nehogymár jobb legyen az autósoknak. Idióta főpolgármesteri tanács !

igazi hős 2010.08.24. 22:31:45

@lotht: Ha balra kanyarodó főútnál egyenesen menve nem indexelsz jobbra, azzal a veled szembejövőt szívatod, mert azt hiszi elsőbbséged van vele szemben és nem indul el, pedig nem keresztezitek egymás útját és mehetne. Nagyon gyakori, de ettől még idegesítő hiba, szokj rá az indexelésre.
Wekerlén van egy hely (Zalaegerszeg-Pannónia sarok), ahol a főút 315 fokban kanyarodik, és ha derékszögben balra kanyarodsz, akkor valójában jobbra hagyod el a főutat. Na ott én sem szoktam jobbra indexelni, nehogy a szembejövőt megzavarjam.

lotht 2010.08.24. 22:35:05

@igazi hős: Ez általában igaz, csakhogy ebben a kereszteződésben abból a sávból nem lehet balra kanyarodni. Nem véletlenül raktam be a linket, nézd meg a Norc térképet.

lotht 2010.08.24. 22:37:40

@igazi hős: És kérlek ne sugalld azt, hogy nem szoktam szabályosan közlekedni egy normál kanyarodó főutas kereszteződésben.

BJani 2010.08.24. 22:59:26

Egy hete jártam ott. Az érintett kereszteződés előtt nem láttam táblát, ami a sácokat, kanyarodásokat jelezte volna. Az útburkolati jel régen lekopott. Mindenki úgy ment, ahogy jónak látta: jobb sávból balra, bal sávból egyenesen.
Iskolakezdés után kihelyezett rendőrörs indokoltnak látszik.

Más: taxi nem hajthat rá a Margit hídra.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2010.08.24. 23:26:04

nem tom h írták-e, de jó ideje (ha nem a kezdetektől) ki volt rakva a sárga tábla 2 egyenesen menő sáv + balról 1kanyarodó ill ki volt rakva az eredeti tábla is (ugyanez tükörbe). a probléma az volt h a sárga tábla a kék előtt volt, azaz nem számított semmit (persze lehet h az eredeti kék tábla le volt valamikor takarva)

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.24. 23:41:00

@Vonaljegy: Jól van na!!! :)))

Csak írtam.

@gyuszó: Látom már megkaptad a választ,így nincs mit írnom. horex is kolléga,így tesszük az érveket ide,
MEguntam a teherautózást,és megyek buszozni. Szeva!!!!!!!!!

glinolid 2010.08.25. 00:27:12

Ma este jártam arra. Frissen felfestett útburkolati jel balra kanyarodásra kötelez, ennek megfelelően index, majd jobbra sávot váltva, haladtam tovább a rakpart felé.

''autónepper.'' 2010.08.25. 00:51:36

@Tornado86: :D:D:D:D:D:D:D és fogadjunk meg van róla győződve hogy jobban vezet mint te?:D

exseven 2010.08.25. 00:53:35

Szerintem ott csak a környező útfelújíítások miatt volt valami forgalmirend-változás, de nem a híd felújítása miatt. Sajnos csak tábla jelezte azt, hogy hogyan kellene közlekedni, az úton nem volt semmilyen felfestés. Képzeljétek el, amikor a főútvonalat követve mennétek balra a Tölgyfába bringával - kész életveszély volt, most talán kicsit jobb lesz.

kzolika 2010.08.25. 01:10:11

Igen, én itt fogom lebiztosítózni az autómat. Csak gecire ki kell számolni, hogy az ellenfél a futóművet, a motort, a klímakompresszort és a lámpát üsse ki és ne engem az utascellából. Gecire ki kell számolni, de gecire ott fogom lebiztosítózni.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.25. 01:10:16

"a felújítás alatt, a Tölgyfa utcára lehetett letérni jobbra indexxel a belső sávból."

Így lehetett pár hónapig. Aztán visszaállították a régi rendet, vagy már fél éve. Megszokásból vezetsz, sose nézed a táblákat?

336 2010.08.25. 01:45:38

Az inkriminált sarkon lakom. Soha nem változott az eredeti rend - se táblán, se felfestve - azaz a Bem József utca mindkét sávja a Tölgyfa felé főút, tehát a rakpart felé csak a külső sávból lehet menni index használatával.

336 2010.08.25. 01:48:02

@szaliii: Ha legközelebb arra jársz, és a belsőből mennél a rakpart felé, akkor ígérd meg, hogy nem neked áll majd feljebb, ha jobbról belédcsókol valaki.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.08.25. 01:55:31

@336: De. Pár hónapig a tél végén kint volt egy sárga tábla. Átaludtad?

boldii10 2010.08.25. 03:13:48

@atpijkamo: Csak sárga tábla? Biztos elég az.

No de miért van talán még mindig kint az alsó rakparton a Margít híd felhajtó lezárva tábla?

A XI. kerület felső rakparton a BME K előtt pedig azt hiszem most is aktuális, hogy az előjelző tábla szerint lehet balra kanyarondi, a lámpa mutat valamit, a tábla másvalamit, a közlekedők meg egy harmadikvalamit.

Múltkor napközben behajtani tilos volt a Margit híd alsórakpart-felsőrakpart északra felhajtónál. Felhívtam a "katasztrófa" meg "segély"vonalat, akik közölték, hogy ez nem az ő dolguk, az, hogy tucatnyian mennek át rajta, nem izgatja őket, száz ilyen más cucc van a városban és különben is. A rendőröket már rutinból nem hívom.

Kettőt kéne tenni. A felelősöket "közlekedés veszélyeztetése" ügyben felelősségre vonni, a céget pedig durva pénzbüntetésre a szerződések megsértése miatt (és mert ki kellett állítani egy rendőrt a sarokra amíg nem cseréltek táblát - persze ehhez esetleg ki kéne állítani egy rendőrt és behajtani a költségeit)

nem folytatom. Az egész országban jellemző az autózás erkölcse, szabályai és azok betartatlansága. Szerintem márcsak népnevelés céljából is megérné változtatni rajta, nem is kéne rá annyi pénz...

bobsys 2010.08.25. 08:21:22

Minden reggel arra setalok. Ma mar fel vannak festve az uttestre a haladasi iranyok. Belso sav kanyarodas, kulso sav kanyarodas illetve egyenesen.

Globetrotter2014 2010.08.25. 08:46:31

Ez az egyik legxarabb "kereszteződés", mindig látok oyat aki a rossz sávból megy, akár a régi akár az új rendszerben, akár rutintalanságból/figyelmetlenségbnől akár hogy kielőzzön pár autót. Ráadásul a néha elég lendületesen halad a 2 kocsisor...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.25. 09:13:35

@kzolika:
Tedd át a kormányművet és magadat arra a kis időre a jobb oldalra, aztán hajrá
:))

Én záróvonalat festenék fel ott a két sáv közé
jó vastagot
Persze a magyart az se állitaná meg ott ha szöges szőnyeg lenne ott

Körömcsiga 2010.08.25. 09:32:09

Kéne nézni a kresztáblákat is közlekedés közben...

marhaszív 2010.08.25. 09:39:13

Nahát, Margit lement hídba? Hogy mik vannak!

Körömcsiga 2010.08.25. 09:41:06

Én soha nem értettem, hogy miért kell a belsőből egyenesen menni, mikor ott régen záróvonal is volt! (most nem tudom azt is visszaállították-e) Nekem 2x is bepróbálkozott egy-egy barom, egyszer sikerült is neki.

Körömcsiga 2010.08.25. 09:41:54

@Vonaljegy: Persze és a hegyi szerpentint is végig kell indexelni. Ezt gyorsan felejtsd el.

igazi hős 2010.08.25. 09:49:27

@lotht: Ismerem a kereszteződést, szoktam arra járni. Ha lenne legalább egy terelősziget a két sáv között, akkor azt mondanám, hogy igazad van és nem kell indexelni az egyenesen menőnek. Viszont fordítsd meg a szituációt: ha te jössz a vasút felől (és nem ismered a helyet), akkor nem egyértelmű, hogy egy széles sáv van veled szemben, vagy két normális.
Ja és természetesen nem akartalak megsérteni.

zolika78 2010.08.25. 10:43:24

Engem annak idején arra is megtanított az oktatóm, hogy nem megszokásból, hanem a táblákat, útburkolati jeleket figyelve kell vezetni.
Ez a poszt teljesen értelmetlen...

lotht 2010.08.25. 10:44:31

@igazi hős: OK.
Szoktam szembe jönni is, sajnos úgy már nem tudok, hogy nem ismerem a helyet.
Széles az a kiinduló sáv, ha valaki figyel, rájöhet, hogy a neki jobbra levő egy sávba nem férnek be ketten.
Ezzel együtt lehet, hogy igazad van.
Ugyanakkor micsoda dolog az, hogy ha a főútvonalon akarok tovább haladni, azt csak sávváltással tehetem meg?

_B_ 2010.08.25. 12:45:17

A belső sávból egyenesen menés csak szokásjog volt a hídfelújítás alatt. A táblák nem változtak semmit, direkt figyeltem.

isti77 2010.08.25. 13:34:38

A poszt utolsó mondata aranyigazság, ez valóban egy fontos tanulság.
Csak optimális esetben az ember ezt még a KRESZ-vizsgára való gyúrás során tanulja meg, nem a jogosítványszerzés után xx évvel.

Rocky2 2010.08.25. 13:36:52

@lotht: Szerintem Neked van igazad, ebben az esetben nem kell indexelni. Mivel a savodbol csak egyenesen es jobbra lehet haladni, ezert egyenesen menve nem kell az iranyjelzes. Itt nem kell jelezned azt, hogy nem koveted a fout balra kanyarodasat, hiszen azt nem is tehetned.
Ez latszolag serti azt a szabalyt, hogy a foutrol leterest indexszel kene jelezni, de itt kvazi mar nem is vagy a fouton, hiszen csak a balra kanyarodo sav megy arra, az egyenesen halado meg egyertelmuen nem a fouton haladast teszi lehetove.
Persze azt meg nem mondhatjuk, hogy mar el is hagytad a foutat, hiszen a jobbrol erkezok szempontjabol meg mindig azon haladsz, es elsobbseget kell adniuk, igaz, ez meg a tablabol is adodik, fuggetlen a foutvonal jellegbol. Szoval azert tenyleg zavaros kicsit, de en azt mondom, ott nem kell jobbra indexszelni.

klingy 2010.08.25. 14:32:39

már bőven augusztus 20 elött sem lehetett ott a belsőből egyenesen menni. tudom, mert ott tört össze majdnem 7-e elött, egy corollás. aztán még neki állt feljeb, hogy nem figyeli a táblát. megkértem, hogy szálljon ki egy keringőre, de nem szerette volna. meg a mögötem jövő kisbuszos is ordibálta már le a fejét, hogy ne pöcsöljön elötte, mert jönne utánam a külsőből... mákod volt, hogy idáig megúsztad!

igazi hős 2010.08.25. 16:13:36

@Rocky2: A KRESZ szerint talán igazatok van, hogy már elhagyta a főutat, de ebben sem vagyok biztos. Hiszen az egyenesen menőnek is egyértelműen elsőbbsége van, nyilván a főútról lekanyarodó járműre vonatkozó szabály miatt.
Viszont a szembejövőt, aki egyenesen jönne, biztosan segíted, ha ilyen helyzetben jobbra indexelsz, mert nem kell megállnia/lassítania miattad.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.08.25. 16:14:13

BJani 2010.08.24. 22:59:26
Egy hete jártam ott. Az érintett kereszteződés előtt nem láttam táblát,"
legközelebb talán megtalálod jobb oldalon, 3 méterre a kereszteződés után, csak nézni kéne oda is -.-"

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.08.25. 17:25:55

@lotht: én se indexelnék, mert sávban maradok, és itt a lehetséges jobbos miatt megtévesztő lenne a jelzésem. Hülye egy megoldás, én áthúznám a terelőt a zárótól az út szélére, hogy a letéréshez kelljen sávot váltani. Persze akkor még mindig megmarad a kérdés, hogy ha indexelek, akkor egyenesen akarok menni vagy jobbra :o

gozos 2010.08.26. 02:01:57

Köszi a postot, ma megmentettél vele. Én jobbra soroltam. De volt sok autós, aki megszokásból bal oldalon folytatta egyenesen az útját.

european 2010.08.26. 16:11:07

a legjobb az egészben, hogy mindenki azt hiszi, hogy a tölgyfa utcából csak a híd felé lehet menni, de mivel az le van zárva ezért beállnak a Bem utca állandó dugójába a rakpart felé.
Én meg nagy gázzal behajtok a Tölgyfa utcába, ahonnan most lehet a körútra BALRA kanyarodni, majd rögtön jobbra a Törökre és onnan ki a rakpartra, dugó é várakozás nélkül:)))
imádom:)

2010.08.26. 16:17:18

Mint Gera meg még néhányan, én is járok arra hetente, szerintem semmiféle forgalmi változás nem volt ott soha, mindig a Tölgyfa utca felé ment a két sáv (szidtam is a felmenőjét a terelést tervezőnek).
Más kérdés, hogy ezt szinte mindenki leszarja.
Mivel általában az Árpád híd felé megyek, elég hamar rájöttem, hogy a Tölgyfa utcából viszont megcsinálták, hogy a egy bal és egy jobb kanyar után ki lehet jutni a Lukács mellett felső rakpartra, kikerülve a torlódást.

D4D 2010.08.26. 19:11:23

Soha nem volt semmilyen változás!

hpty 2010.08.29. 12:21:59

@lotht: De hova tűnt a Margit-híd???? LOL












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása