Pont Rácz Tamás aktuális rendőrös-büntetős kalandját olvastam Tibi levele előtt, úgy látszik, az ilyen problémák sem egyedül járnak. Több rendőrtől hallottam már vissza azt én is, hogy nincs kiadva kvóta, de az alapján nézik, hogy dolgoztak-e, hogy mennyi büntetést osztottak ki. Nincs ez így jól szerintem sem.
(Korábban írtam egy cikket a Váci út - Árpád út sarkán szabálytalanul parkoló furgonról. Ha jól emlékszem, páran azt is kétségbevonták, hogy ott áll-e egyáltalán. Nos, az autó azóta is minden nap ott áll ... évek óta ... pl. ma is ... megtekinthető a helyszínen. Természetesen nem lepődtem meg, hogy nem történt semmi ezügyben, nem is érdekel már a dolog, csak zárójelben megjegyeztem.)
Most viszont teljesen más témában írok hirtelen felindulásból:
12 éve vezetek Budapesten minden nap. Egy gyorshajtásom volt: fellebbezés nélkül rögtön befizettem a 60,000 HUF-ot, mert emlékeztem a szituációra és tudom, hogy épp előztem az Üllői úton. Hibáztam. Nincs is ezzel semmi baj. Aki gyorsan hajt, fizessen. Az M3 bevezetőn pl. minden nap más helyen fotóznak.
Az is rendben van, mert sok a baleset és a száguldozó az M3 bevezető teljes szakaszán. Azóta én is jobban figyelek a táblákra, és ez jól is van így. De az nincs jól, hogy anyukám tegnap kapott egy gyorshajtásos büntetést.
A sztárfotó az újpesti Megyeri út felújítása alatt készült nyáron, ahol a kihelyezett 30-as tábla helyett 45-tel ment. Állítása szerint épp a lyukakat kerülgette, amihez kell gyorsítás, lassítás, a szembejövők elengedése, stb. Aztán hallok olyat is, hogy Tatabányán a kollégám apukáját büntették meg régebben 30 helyett 38-cal, ez pl. 5,000 HUF-ot ért állítólag.
Nos, úgy általánosságban a rendőrség rászállt a gyorshajtókra. Ez láthatóan jó hatással van a közlekedésre. De ha mégegyszer meglátok egy ilyen útfelújítás mellett egy rendőrt, meg fogom kérdezni tőle: "Nem lenne egyszerűbb, ha minden kocsit megállítanának és mindenki adna 1,000 HUF-ot csak úgy, ok nélkül? Akkor nem kellene fölöslegesen lézerezni, meg bújkálni bokrok mögött. Itt van, adok egy ezrest, fogadd el. Vegyen a rendőrség belőle új illatosítót a kocsiba, de utána menjenek el olyan helyre fotózni, ahol szükség van rá." Na neeem, természetesen nem fogok ilyen kérdéseket feltenni, csak úgy eljátszottam a gondolattal .....
A direkt pénzbehajtásra irányuló lézerezésről mi a véleményetek úgy általánosságban?
Reggie 2010.09.03. 12:19:19
SÜN 2010.09.03. 12:21:11
Deluxe Rebirthedborned 2010.09.03. 12:32:49
Miért van az, hogy főleg octaviás, passatos, superb-s, tehát a jellegtelen alsókategóriás autók tulajdonosai este nem kapcsolják be a tompítottat, csak az alsó (ködlámpa?) sort?
Ez miért jó? Szabályosnak biztos nem szabályos...
SÜN 2010.09.03. 12:35:21
rcfan 2010.09.03. 12:36:35
Oka: 8 hónapja le van gyalulva az útpadka útszélesítés okán, és munkavégzés folyik.
Gyakran járok arrafelé. Még nem láttam se munkást, se munkagépet az elmúlt 6 hónapban !!!
Rajtam kívül szerintem valaki más is érdemelne büntetést - és nem az autósokra gondolok.
Reggie 2010.09.03. 12:36:35
A) mert dizajntosnak talaljak.
B) mert xenon van a tompitottban, es annak a cserejere mar nem futja, igy sporolnak.
C) volt aki azt fajlalta, hogy olyan ritkan lehet hasznalni a kodfenylampat pedig fizetett erte, igy kapcsolgatja
Tornado86 2010.09.03. 12:45:56
Mert ködös a látásuk és pont hogy jobban zavarják a szembõl jövõt.
@Reggie:
Nekem ilyen problémával nem kell szembenézzek: nincs elsõ ködlámpa a kocsimon, a szemem pedig jó :)
Deluxe Rebirthedborned 2010.09.03. 12:50:18
Végül is fel kell hívnom a figyelmét, hogy nem ég a tompítottja :D
sfdrake 2010.09.03. 12:50:56
Mert a Ladából, Trabantból átülve, fogalmuk sincs melyik kapcsoló mire való. kapcsolnak valamit az világít valahogy aztán jó az nekik.
KolomparVinetu 2010.09.03. 12:54:44
Kérdésedre válaszolva: mert jól néz ki :)
viszkis 2010.09.03. 12:55:04
"gyorsan ment? igen. egyeb kerdes van-e?"
igen, gyorsan ment, 45-el a 30-as táblánál.
de a kérdés nem ez volt, hanem idézem:
"A direkt pénzbehajtásra irányuló lézerezésről"
Erre csak azt tudom mondani, hogy kollégám Csepelen lakik egy olyan utcában, ahol az ablakból kb 3-4 halálos kimenetelű balesetet látott már. Az embereket kivétel nélkül zebrán ütötték el.
Ő viszont rendőrt arra még nem látott. Minden egyes alkalommal a gyorshajtás és az elsőbbség meg nem adása volt az ok, de gyorshajtókra ott még soha nem vadásztak. Pedig az valóban baleset megelőzi szándékú lézerezés lenne.
Így összességében megvan a véleményem a rendőrségről.
Egy szavam sem lenne, ha iskolák, óvodák, egyéb szociális intézmények mellett mérnék az akár 30-as sebesség betartását. Mert ott fontos, hogy betartsák az autósok.
De nem ezt teszik.
Innentől kezdve a rendőrség szó szerint bekaphatja a részemről.
A 45-ös tempóról 30 helyett a Megyerin meg inkább nem nyilatkozok, mert felforr az agyvizem. teljesen megértem a posztolót.
Menjenek a rend őrei oda, ahol valóban szükséges, ne oda, ahol csak a pénz miatt állnak kint. Ha ott is állnának, ahol szükség van rájuk (pl Csepelen a kérdéses zebránál), akkor megint nem lenne egy szavam sem. De így van.
sfdrake 2010.09.03. 12:55:28
Tornado86 2010.09.03. 12:59:26
Biztos valami "notórius gyorshajtó" lehet a kedves muter kb. mint 1-2 ismerõsöm, akit lassúhajtásért büntetnének a német autópályán :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.03. 13:01:30
szapcsika (törölt) 2010.09.03. 13:05:08
Az új Skodáknak a 2010-től (?) kötelező nappali menetfénye a ködlámpa mellett van. Ha jól megnézed, akkor van melette ködlámpa is.
Ha régebbi a kocsi, akko rpersze a válasz más, és fent már leírták.
Reggie 2010.09.03. 13:05:52
sfdrake 2010.09.03. 13:08:55
''autónepper.'' 2010.09.03. 13:13:07
OFF am holnaptól én a propelleres márka díszes tagjai közé fogok tartozni;) és a mostani kocsim is a közelbe marad mert haver vette meg:D szal aki lát nyugodtan integessen:P:D:D
Reggie 2010.09.03. 13:17:51
''autónepper.'' 2010.09.03. 13:18:16
viszkis 2010.09.03. 13:26:54
igen, ott a pont
(a sötétítés most már szabad, nincs tiltva. Bár a legtöbb sötétített rendőrautó nem azóta lett sötétítve, ebben igazad van:) )
1kutya 2010.09.03. 13:27:45
mert ott a nappali menetfénye a ködlámpa melett (új superb, ráncfelvarrott okti, ráncfelvarrott passat, ford s-max, ford galaxy stb)!:(
1kutya 2010.09.03. 13:29:10
bunkó passatosbó átvedlettél köcsög béjemvéssé?
ezek szerint működik az evolúció:-DDD
Deluxe Rebirthedborned 2010.09.03. 13:32:01
Ja, a mellett az két l ("ködlámpa melett"
''autónepper.'' 2010.09.03. 13:38:58
@viszkis: hátsó ablakokat igen... de az elsőket nem szabad...:( nem mint ha zavarna mert a mostani kocsimon is van a következőn is lesz de akkor se fair szerintem hogy nekik szabad nekem vagy neked meg nem mert rögtön jön az ejnye bejnye...
@Deluxe Rebirthedborned: ám igaza van 1kutyának:(
Reggie 2010.09.03. 13:39:20
1kutya 2010.09.03. 13:40:08
1. míg nappal van és van menetfényed (2010-től kötelező az eu-ban forgalomba helyezett autókon), addig mi apicsért tompítottat kapcsolni???
2. aha! tényleg! szőrszálhasogató, helyesírásbuzi troll is vagy e?
''autónepper.'' 2010.09.03. 13:41:09
Deluxe Rebirthedborned 2010.09.03. 13:42:01
Egy kis szövegértelmezési gyakorlás:
"jellegtelen alsókategóriás autók tulajdonosai este nem kapcsolják be a tompítottat"
Segítek, az este szó a lényeges :D
1kutya 2010.09.03. 13:45:01
azt nem tudom!?
1kutya 2010.09.03. 13:47:48
mert debrecenben egyre gyakrabb, hogy őkelme lát a közvilágításnál és semmit nem kapcsol (az hogy őt nem látják, az nem érdekli).
és típusfüggetlen...
akkor már jobb, ha legalább a menetfénye ég.
zyl187 2010.09.03. 13:50:38
''autónepper.'' 2010.09.03. 13:52:42
zyl187 2010.09.03. 13:56:21
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.03. 13:56:21
1kutya 2010.09.03. 13:57:09
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.09.03. 13:57:47
Gukker 2010.09.03. 14:00:35
"este nem kapcsolják be a tompítottat, csak az alsó (ködlámpa?) sort?"
Az nem ködlámpa. Az a tompított. Ködlámpát csak úgy lehet felkapcsolni, ha a tompított már ég. Ez szabály.
ostván 2010.09.03. 14:01:18
''autónepper.'' 2010.09.03. 14:01:57
kasu 2010.09.03. 14:02:01
Másik: vigyázat, az M7 bevezetőn, már a városban, amikor az út ketté válik és elkanyarodik a felüljáró alatt a Petőfi híd felé, nos ott a magasban van egy 30-as tábla. Tök feleslegesen, de ott van és a híd alatt, amikor meglátod már villan is oda szoktak bebújni, ami azt jelenti mindjárt 30 helyett 45-50-et mér és büntetnek. A tábla is tök felesleges, ide bebújni meg felér egy aljassággal.
Reggie 2010.09.03. 14:02:25
''autónepper.'' 2010.09.03. 14:02:37
froton 2010.09.03. 14:02:39
A prémium autóknak és a suzukiknak inkább az indexe romlik el...:D gondolom a tulaj használná, de az a fránya technika....:D
2010.09.03. 14:02:56
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.03. 14:04:09
froton 2010.09.03. 14:05:07
flora.a 2010.09.03. 14:05:31
Érdekes, hogy ott sosem látok rendőrt, mikor a Megyerin a Váci út felé a körforgalomból jópár nagy autóval, de kevés ésszel megáldott alak a záróvonalon átkelve előzi lassúnak vélt autóstársait... 2 sáv végül is mire elég, ha várni kéne 500m-t - még ha az egyikben parkolnak is. Végül pedig a szemem láttára majdnem elgázolt egy okoskatörp egy vakot a körforgalomnál a Homoktövis utcában, reggel 6-kor, annyira sietett, hogy a telefonálástól-vezetéstől épp körülnézni nem maradt ideje.
Ilyenkor nem bánnám ha volna rendőr, de persze nincs.
Gukker 2010.09.03. 14:05:31
2010.09.03. 14:05:40
Tornado86 2010.09.03. 14:05:49
Akkor gondolom veled is gyakori az, hogy nyugodtan ereszted 80-90-100al, míg sokan már állnak meg az út szélén. Bár mondjuk én meg augusztus közepén kifogtam egy olyan esõt Berettyóújfalunál, hogy 30-40el tudtam csak menni, pedig a Bridgestone Potenza nem gyenge esõben :)
@sfdrake:
Nem baj hogy nem takarítják el, legalább gyakorlati hasznát is vesszük a kreolbõrû kissebbség "Dikhá, szinesfém!" hozzáállásának :D
@''autónepper.'':
Ott a pont, ilyenkor játszom az "Ön azt mondta, hogy ..." kezdetû játékot, sõt úsztam meg már úgy is büntetést, hogy le volt járva a radar mûszaki vizsgája.
Reggie 2010.09.03. 14:05:51
M7 bev. 30-as resz: Mar egy ideje nem voltak ott. Helyette a volt osztyapenkonal merik (tobbnyire) a kifele meno forgalmat.
uff68 2010.09.03. 14:07:35
nemezisazis 2010.09.03. 14:07:39
30nál 45 az elsőre 50%-kal több a megengedettnél.
Reggie 2010.09.03. 14:07:53
kasu 2010.09.03. 14:09:27
Motorszám? Az is átütve? Nagyon vigyázz! Egy baleset okozása és börtön lesz a vége!
Régebben az ember, amikor elkapták a BKV ellenőrök a főnöke címet adta meg.
Ez már -hiába!- a XXI. század:-)
Reggie 2010.09.03. 14:10:03
nemezisazis: az regen volt, itt az uj: www.traffipaxinfo.hu/gyorshajtasi-buntetesek.html
flora.a 2010.09.03. 14:10:42
hegyilany 2010.09.03. 14:11:15
''autónepper.'' 2010.09.03. 14:12:02
@froton:az érdekes... akkor lehet hogy az 1-2 éves autókba már így van megoldva?:/
@Gukker: akkor ezt is meg beszéltük:D
Pista bá 2010.09.03. 14:12:53
vazallus 2010.09.03. 14:13:32
kasu 2010.09.03. 14:13:48
De a város előtt közvetlen az 50-es táblánál is lehúzódnak újabban, nem látod az autójukat, mint eddig, már messziről. Talán a korlát alatt háromlábúznak, nem tudom. A csúcs még, hogy beviszik az autóba a háromlábút és a hátsó ülésről dolgoznak. Ja..jön a hűvös idő....
hipokrita 2010.09.03. 14:13:49
2010.09.03. 14:13:52
@levéliro: 45 > 30, plussz ha ennyivel kaptak el apukat, akkor ora szerint többel ment valszeg, be lehet kussolni, vegye tudomasul a kutya magyar, hogy a törvényeket BE KELL TARTANI. Pont. A sebesség és egyéb szabalyok szabad értelmezése, meg az amiatt valo ugatas, "hogy ennek-annak nincs is értelme, ezér-meg-azér total hülyeség tehat nem tartom be" juttatta ezt az orszagot oda ahol tart.
@Reggie: a zavaros embereket helyszinen agyonlövetni
@Tornado86: jaja, autopalyan van also sebesség limit, aki lassaban megy az büntetendö. Mindegy hogy valaki egyszer hajt gyorsabban a megengedettnél vagy naponta: büntetendö. A notorius gyorshajtonak mindenestre nagyobb az esélye csekket kapni mint a nagyinak, aki egy évben 1x véletlenül tullépte. A "tessék elhinni, hogy én nem szoktam gyorshajtani" nem mentesitö kategoria.
@autónepper: A rendörnek sok minden olyat szabad amit neked nem. Autopalyan meg azért mérnek, mert ebben az orszagban az autopalyan is van sebességhatar. Ha tetszik, ha nem. Ha tulléped és lebuksz, akkor fizess.
Szent Laszloi törvények kellenek ide, mert elkanaszodtak a népek, a rendetlenkedökbe pedig bele kell lövetni, jöjjön a rendetlenkedés akar jobbrol, akar balrol.
1kutya 2010.09.03. 14:14:29
blöki
j311 2010.09.03. 14:15:15
Ha igen, jogos a büntetés.
Ha nem, nincs fénykép se, ügy se.
theutat villám 2010.09.03. 14:16:38
Reggie 2010.09.03. 14:16:55
2010.09.03. 14:17:02
Ha balesetet okozok, akkor elfutok simán.
kasu 2010.09.03. 14:17:36
''autónepper.'' 2010.09.03. 14:18:20
de már érdeklődtem hogy bmw-be fogok rakatni lézer blokkolót azt cső nem kellesz ettől félni hogy mikor milyen büntetés jön
Reggie 2010.09.03. 14:18:43
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.03. 14:19:13
Az, hogy ez mindig csak a gyorshajtóknak probléma!
kasu 2010.09.03. 14:22:10
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.03. 14:23:25
Deuce Bigalow 2010.09.03. 14:24:48
feszítővassal, hegesztőpisztollyal!
''autónepper.'' 2010.09.03. 14:27:13
Pista bá 2010.09.03. 14:28:28
Mindenki, kivétel nélkül.
Nincs olyan, aki ott betartja a sebességet.
Ilyenkor viszont előmásznak az álszent gyíkarcok a kommentek között, és osztják az eszet, hogy "gyorsanment-e, he, merhaigen, akkor mitugatol-e, he", meg egyéb ilyen okosságokat mondanak.
Ezúton üzenem minden álszent fasznak, hogy kizárólag az esetben ne baszódjon meg lisztes fasszal, ha még az életben nem lépett túl kitáblázott sebességet.
karolyist 2010.09.03. 14:29:15
22 éve van jogsim, állandóan gyorshajtok.
Amíg el nem kapnak 1x-2x, addig ez így is lesz. :)
Reggie 2010.09.03. 14:33:59
karolyist 2010.09.03. 14:34:26
Azóta nem ködlámpázok, és nem vágok le, mert tudom, hogy a zsebemre megy.
Ez kell nekünk, nincs mese, nem az álliberális faszkodás, hogy igen, de azért mégis, meg csak, meg faszom.
Médiasas (törölt) 2010.09.03. 14:36:01
GiveltAway 2010.09.03. 14:36:18
Tornado86 2010.09.03. 14:36:38
És nem hivatalosan? :)
@''autónepper.'':
Elkezdett kukacoskodni a rendõr, na meg pampogni, hogy ha akarja 75 helyett 110 lesz a papiron, mire azt mondtam neki:"Akkor játszuk a kovetkezõt! Mutassa meg, hogy van engedélye radarozni, a metrológiai igazolást, valamint a radar mûszaki vizsgájának papírját!". Erre elkezdte húzni a száját, majd visszaadta az irataimat, a ganébbja mondjuk pampog 1 sort, ilyenkor kell fokozottan talpraesettnek lenni.
pakesz (törölt) 2010.09.03. 14:40:53
amugy lehet eljarast inditani ha felesleges egy tabla, de ugyebar a jogalkoto es a vegrehajto az kulon illene hogy legyen :)
solesz · www.index.hu 2010.09.03. 14:42:10
a cél az, hogy elkezdjenek gondolkozni az emberek, a sokadik 30.000 Ft után. a kollégám 3x fizetett, 30.000, 30.000 és 45.000. és ha hiszed, ha nem, ma a 30-as táblánál 30-al megy. mégha azt gondolja is közben, hogy szemét rendőrség.
ahol sok baleset történik, ott forgalom átalakítás kell és ehhez a rendőrségnek sok köze nincsen. lásd csepeli gyalogosátkelő.
ha sok helyen mérnek, és sok-sok 30.000 Ft-ot vetnek ki, lassan majd javítja a morált és a 30-as táblánál sem fognak 45-el menni. és az említett csepeli gyalogátkelőnél sem lesz baleset.
''autónepper.'' 2010.09.03. 14:42:39
@Reggie: thx
Netuddki. 2010.09.03. 14:44:14
Oka: 8 hónapja le van gyalulva az útpadka útszélesítés okán, és munkavégzés folyik.
Gyakran járok arrafelé. Még nem láttam se munkást, se munkagépet az elmúlt 6 hónapban !!!
Rajtam kívül szerintem valaki más is érdemelne büntetést - és nem az autósokra gondolok."
Na jó bammeg, de amíg csak blogokon pofázunk róla addig nem fog változni semmi.
Deneware. 2010.09.03. 14:52:03
xunilo 2010.09.03. 14:54:01
Én röhögni szoktam az ilyen szánalmas balfaszokon.
solesz · www.index.hu 2010.09.03. 14:57:16
hol a határ??
30-helyett ment 45-el. ebben mi az olyan érthetetlen. majdnem a városban megengedett legnagyobb sebességgel ment át egy útfelbontás mellett.
utálom az ilyen nemnormálisakat mint Te. majd menjél te egy frissen aszfaltozott úton egy olyan autó után ami felszórja az aszfalt örleményt. jó esetben ködlámpa csere, rosszabb esetben lámpabúra repedés, a fényezésről nem is beszélve.
nyilván teljesen feleslegesen tették ki a táblát. és nyilván ahol 45-el lehet menni, ott 50-el is. és mindneki bunkó, aki szabályokat hoz, és hülye és nem hozzáértő, és ráadásul a rendőrség a leghülyébb, hogy be akarja tartatni, és elriasztó módon bírságol.
dukeekud 2010.09.03. 14:59:44
Ez igy tokeletesen rendben van, a problema csak az, hogy meg mindig nem adnak letoltendo bortont a gyorshajtoknak, mert lathatoan ezek a pitianer penz buntetesek szart sem ernek.
Egyetlen dolgot lehet demszkinek megkoszoni az elmult 20 evbol, megpedig a katyukat. Mert mostanra tenyleg csak azok vedik meg az embereket a kozveszelyes elmebetegektol, hogy ne tudjanak 200-al szaguldozni mindenhol.
soska71 2010.09.03. 15:03:25
Az is megérne egy misét, hogy a sok szuperbalfasz ESŐBEN miért kapcsolja be a hátsó KÖDlámpát. Ugye az elnevezése egyértelmű iránymutatást adna, hogy mikor kell használni, de esőben még balesetveszélyes is.
Radarozásról: M5-Nagykőrösi kivezető fele az autópályára. Az utolsó kihajtó után még pár méteren 70-es korlátozás van és persze ott is mérnek, mikor mindenki beletapos, hiszen csak az út van és a hangszigetelő falak és kezdődik az autópálya. Ez is kalapozás, semmi más. Undorító.
nopánick (törölt) 2010.09.03. 15:07:11
Aki akkora marha, hogy
nem képes felmérni
egy kanyar ívét az...kenődjön is fel!
Tényleg, olyan hülye vagy a vezetéshez, hogy tábla kell megmondja mennyivel mehetsz bele egy kanyarba?!!!
..az ilyen köcsögök miatt van kismillió fölösleges tábla az utak mellet!
Csak éppen pont ők nem veszik észre sem...
Tehát végképp fölösleges....
Aki tud vezetni ,legalább minális szinten annak nem kell kanyar elé tábla...minek?!
Aki nem tud , azon meg a tábla sem segít...
Dr Kangörény 2010.09.03. 15:10:33
Ha csak értelmes, najó, többségében értelmes szabályt, korlátozást kellene alkalmazni, akkor minimális szabálytalanságok történnének.
Az arszág nem a logikusan gondolkodó emberektől (tudod, akik szerint faszé' van kitéve 30-as tábla) tart itt, ahol, hanem az idióta jogalkotóktól (akik betarthatatlan, és/vagy felesleges szabályokat hoznak) és az idióta jogalkalmazóktól (pl. az idióta rendőröktől, akik pusztán pénzbehajtási és statisztikai céllal baszogatják az olyan nagystílű bűnözőket, akik 30 helyett 45-tel száguldoznak; ahelyett, hogy valódi bűnözőkre vadásznának).
Ha szerinted a szabály az szabály, azt mindenáron be kell tartani, akkor te ideális állampolgár vagy, neked jó lenne, ha duplájára emelnék az adókat, mert ugye akkor az lenne a szabály, amit te birka módjára betartanál, ugye?
Egyébként engem 20 év vezetés során talán háromszor kaptak el gyorhajtásért, de az első 30 ezres csekk után (ha valaha kapok) nem azon fogok elgondolkozni, hogy betartsam-e a hülye korlátozásokat, hanem azon, hol tudok elfogadható áron blokkolót venni.
dMHalacska 2010.09.03. 15:11:13
nopánick (törölt) 2010.09.03. 15:12:05
Attól még SZABÁLYTALAN a ködlámpa használatod!
...hogy kíméled az izzót.
De, ha neked lehet szabálytlnkodni,akkor
mi abüdös farncért durrogsz mások szabélytalanság amiat...(esőben ködlápa)
he?
Tán ...büdös bunkó-e vagy , aki
Mások szemében aszálát,
magáéban a gerendát se...
soska71 2010.09.03. 15:12:21
kzolika 2010.09.03. 15:13:06
soska71 2010.09.03. 15:15:02
Esőben nem ködlámpázok, csak verőfényes nappal és csak elől. Az nem vakít, nem veszélyes (erősen lefele világít, a ködlámpák ilyenek). Ne keverjük a szezont a fazonnal.
De hogy látom mit hoz ki belőled ez a poszt, szeretnék még mulatni és agyalok a következő beíráson. Öröm téged olvasni.
mojszipupi 2010.09.03. 15:18:24
Egyértelműen ki van adva rendőröknek h kell a pénz és BÍRSÁGOLNI KELL! Értitek nagyokosok? Nem prevenció meg nevelési szándék. SZOPATÁS
Mindig olyan helyre állnak ahol ők is nagyon jól tudják h szinte mindenki bele fog szaladni.
3 lábú fél méteres magasságban a talajtól. Persze úgy kirakva h enyhe balos kanyar végén a kuka mögött. Baze....harmadszor futok bele a budafokin úgy hogy nem akarok gyorsan menni csak tartom a forgalommal a tempót! Többet hoz naponta mint egy félkarú rabló játékgép!!! EZ A BŰNMEGELŐZÉSI TEVÉKENYSÉG?
Amíg primitív iskolázatlan szerencsétlen és irígy emberek alkotják a rendőrségi állományt addig semmi nem fog megváltozni.
KaPé 2010.09.03. 15:19:32
De inkább azt tartom valószínűnek, hogy anyuka nem 45-tel, hanem 49-cel vagy többel ment, mert alatta nem foglalkoznak a büntetésekkel.
Almaspite 2010.09.03. 15:19:48
2010.09.03. 15:20:12
Szerintem egy mezei autósnak nincs joga ellenőrizni a radarozás jogszerűségét, mert nem a rendőr felettese. Esetleg az ügyészségen tehet bejelentést, de ez a történet egy kitalált sztori így, ráadásul hazugság is.
relhist 2010.09.03. 15:21:37
ezért? akkor miért nem elég a helyzetjelző?
Mennyit spórolsz az izzócserén havonta? 300Ft-ot? 1000Ft-ot?
A hátsó zárófény (!) és az első ködlámpa használata is út- és látási viszonyoktól függ a kresz szerint. Azaz a néphiedelemmel ellentétben nem csak ködben lehet zárófényt használni, hanem pl. heves esőben is autópályán, amikor a normál hátsó helyzetjelző már nem elég. Ilyet láttál már, vagy csak a városban ködlámpázol, hogy kímled az izzódat?
2010.09.03. 15:22:59
Alikam 2010.09.03. 15:29:36
Sajnos vannak nem ésszerű sebességkorlátozások, de a KRESZ az KRESZ.
Én nem érzem azt oknak, hogy azért ment 50%-kal többel anyukád mert hogy kerülgette a kátyúkat.
Nálam egy ilyen tény pont, hogy csak arra adhatna magyarázatot, hogy miért ment lassabban valaki, hiszen a kerülgetés pont, hogy lassít a közlekedésen.
Szóval még azt is beleszámítva, hogy biztosan pénzebeszedésre ment a dolog, nem érzem azt, hogy itt valami hatalmas visszaélés történt volna.
tbb 2010.09.03. 15:32:24
Illetve pont azt szeretném kérdezni, hogy hogyan is működik? Engem a sztrádán 100 as korlátozásnál 121-gyel mértek be. A bünti levélben azt írták, (persze jogi nyelven), hogy 1 km-rel léptem túl a még toleráltat. Másoktól meg hallom, hogy nincs tolerancia. A 100 az 100 és nem 120. Most hogy van ez?
Integrált Szerverterror 2010.09.03. 15:32:31
Ja és köcsög rendőrök.
hal1fan 2010.09.03. 15:33:45
Amúgy nem érdekes -szerintem- honnan, milyen kocsikból tüsténkedik a SZERV, bizony a szabályosan közlekedők érdekeit, ill. biztonságát igyekszik óvni. Aki vezet tudja azt is, hogy nincs olyan autós, akit ne lehetne néhanapján megbírságolni.
Ez a véleményem.
cso zsi 2010.09.03. 15:34:20
Ködben a tompított fénye visszajön a tejfölről, míg a jól elhelyezett (az úttól kb 20 centi magasan) ködlámpa elvilágít a köd alatt, és nem verődik vissza a fénye, hanem megvilágítja az utat.
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2010.09.03. 15:34:39
Reggie 2010.09.03. 15:34:52
Flatline_ 2010.09.03. 15:35:23
Ergo nem bújkálhatnának a bokrok között és egyéb helyeken a háromlábúval.
Ezzel elég meredeken szemben áll az a kép amit már többször is volt szerencsém Szentendrén a 11-es főúton látni/tapasztalni : Rendőrkapitánysággal szemben bokrok, nyírfasor, majd köztük megbújva a rend szigorú őrei a háromlábúval TEREPSZÍNŰ ruhában, hogy még véletlenül se lehessen őket kiszúrni.
Meglátásom szerint a mai rendőrség erre van beállva, erre van ráállítva. Pénzbeszedés minden lehetséges módon.
Sokminden másra nem is használhatók, mivel azokban az esetekben amikor tényleges rendőri jelenlétre lenne szükség, akkor természetesen sehol nincsenek. Ha büntetni kell akkor meg előkerülnek nagyhirtelen.
Rahsid 2010.09.03. 15:36:26
Meg van itt hozzá egy kis kalkulátor is.
gyorshajtas.co.cc/
Flatline_ 2010.09.03. 15:37:27
Joindulat SC 2010.09.03. 15:38:02
Kell engedély a radarozáshoz?
Szerintem nem kell metrológusnak lenned ,hogy mérhess egy olyan kütyüvel.
Gondolom nagyjából hülye biztosak :D Gombot nyom - megnézi a számokat (olvasni csak tudnak)
és büntet/nembüntet/esetleg fényképez is
A multiméterhez sem kell villamosmérnöki diploma :)
Reggie 2010.09.03. 15:38:43
Rahsid 2010.09.03. 15:38:57
ahova akarnak. Egy kitétel van miszerint a forgalmat nem akadályozhatják.
Reggie 2010.09.03. 15:40:20
Rahsid 2010.09.03. 15:40:51
Flatline_ 2010.09.03. 15:42:18
Rendben, akkor ezekszerint nekem voltak hiányosak az információim, köszönöm a felvilágosítást.
cso zsi 2010.09.03. 15:44:31
Meg amennyivel több az. A 6 éves Thalián multikapcsoló a bal bajusz, tehát már pár évvel korábban is létezett a ködlámpás verzióknál.
www.bradgatemotors.co.uk/spares/media/gbu0/prodlg/saxo_indstalkfr_zh76888.jpg
Ha helyzetjelzőre tekerem, akkor a ködlámpa két állását már tudom használni. Amikor a tompított/helyzetjelzőt lekapcsolom, a szerkezet mechanikusan visszatekeri alapállapotra a ködkapcsolót is.
@Gukker: A szabály úgy szól, hogy a helyzetjelzőnek kötelező égnie a tompított, vagy a ködlámpa használatakor, és nem helyettesítheti a helyzetjelzőt.
''autónepper.'' 2010.09.03. 15:50:17
''autónepper.'' 2010.09.03. 15:51:26
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.03. 15:55:12
qwertzu 2010.09.03. 15:57:22
@soska71:
"Az is megérne egy misét, hogy a sok szuperbalfasz ESŐBEN miért kapcsolja be a hátsó KÖDlámpát. Ugye az elnevezése egyértelmű iránymutatást adna, hogy mikor kell használni,..."
Bocsi a ködlámpa használatáról nem a neve, hanem a kresz ad iránymutatást:
"(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."
Én másfél év alatt kétszer használtam a ködlámpát, összesen tán tíz percre. Egyszer eső, egyszer hóesés miatt.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.09.03. 15:58:00
nopánick (törölt) 2010.09.03. 16:00:49
Attól még UGANOLYAN szabálytalan..fogd kisbarát?!
Megmagyarázni/megindokoni én is megtudom
pl. a 90-et 50 helyett..
Szóval ne kifogást (indokot) keress!
Hanem maradj szabályos!!!
NE használj ködlámpát...
Vagy, ha már szabálytalanul mégis használod akkor tartsd a pofád alapban...és
ne szólj eeg másokat ..ugyanazért
a szabálytalanságért..világos?
cso zsi 2010.09.03. 16:01:40
Megmondták, hogy "két héten belül rend lesz".
Megint a könnyebbik végét fogták meg.
"1.4. A központi költségvetési szervek és szakmai fejezeti kezelésű
előirányzatok bevételei (a szakmai fejezeti kezelésű előirányzat EU
támogatásokból származó bevételeit is beleértve)
A költségvetési fejezetek 2010. évi tervezett saját bevétele 1296,8 milliárd forint,
melyből a fejezeti kezelésű előirányzatok EU támogatása 642,5 milliárd forint, a
szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok bevétele 73,8 milliárd forint, az intézményi
bevétel 580,6 milliárd forint. Az előző évhez viszonyítva az összbevétel csökkenése
41,2 milliárd forint (3,1%). Az EU támogatás csökkenése ebből meghatározó,
76,0 milliárd forint (10,6%). A szakmai fejezeti kezelésű előirányzatok bevételének
mintegy 62%-át (45,8 milliárd forint) az Útpénztár bevétele teszi ki, mely az előző
évhez viszonyítva közel 5%-kal csökken. Az intézmények bevételei viszont
33,6 milliárd forinttal (6,1%-kal) növekednek. Ebből 16 milliárd forint a Rendőrség
közigazgatási bírság bevétele,"
http://www1.pm.gov.hu/web/home.nsf/%28PortalArticles%29/CF8E115407F96487C125762E0031CCBB/$File/altind.pdf
Reggie 2010.09.03. 16:02:58
''autónepper.'' 2010.09.03. 16:03:46
Reggie 2010.09.03. 16:03:51
cso zsi 2010.09.03. 16:04:02
Integrált Szerverterror 2010.09.03. 16:04:11
nopánick (törölt) 2010.09.03. 16:08:47
Hmmm... 30-as limitnél, a 31-48 km/h
közötti esetben, csak HELYSZÍNI bírság van!
a gyakorlatban, amióta objektív
felelősség van...
Ami max. 20 eFt lehet.
(és erer nem a zero tolerancia, mint írod
a zero az az ittas vezetés esetén van)
49-től lehet postai úton is büntetni a 30-as limit esetén...tehát a cikk, alighanem kamu!
(45 esetén, szabálysértés lehetne ugyan utólag is, de tudtommal arra, nincs példa, amióta objektív izé van...de ha mégis, akkor azt nem szokás befizetni, hanem megírja a delikvens, hogy nem tudja ki vezetett éppen akkor... és ezzel kész, ügy lezárult...)
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.03. 16:09:20
@''autónepper.'': Mindenképp. A led diódás szar.
''autónepper.'' 2010.09.03. 16:11:28
@anonymoushun: köszi az infót;)@Reggie: és nekedis:)
Rahsid 2010.09.03. 16:14:03
nopánick (törölt) 2010.09.03. 16:14:40
Olyan eső nem létezik, amiben
értelmes dolog a ködlámpa használata...
Olyan köd is csak ritkán amikor a
hátsó ködlámpa hszanálatnak (talán) van értelme.
De enenk is csak addig amíg a tükörben
nem látszik a mögötted lévő fényszórója!
Amikor megjelenik...hátsó ködlámpa lekapcsol!
Első ködlámpára, pedig SOHA nincs szükség
a gyakorlatban és értelem sincs...
Reggie 2010.09.03. 16:15:15
@anonymoushun: diodas sem szar. legalabbis nekunk blinder van es mar 15nel tobb meresbol egyszer sem jott csekk. meg a ledesek kozott a legjobb eredmenyekkel rendelkezo. viszont a lezerest konnyebb rejteni/szerelni a kisebb meret miatt.
''autónepper.'' 2010.09.03. 16:17:45
indapass90210 2010.09.03. 16:20:44
a gyakorlatban és értelem sincs..."
Viszlek egy kört majd öcsi, éjjel Ukrajnában, Stryi-től keletre, egy szép novemberi ködös éjszakán, aztán utána írj ilyen okosságokat.
tizen9 2010.09.03. 16:22:36
qwertzu 2010.09.03. 16:25:11
A látótávolság 20 méter alá csökkent, az autók jó része félreált, aki meg nem, az 30-al küzdötte magát előre. Mivel a négyesen mindig(!) számítani kell arra, hogy valaki előzni kezd szemből, ezért nagyon nem mindegy, hogy 20 vagy 25 méterről vagyok látható. Mert ha nem lát akkor esetleg megpróbálkozik az előzéssel a szembejövő, a látótávolság meg le van szarva.
Integrált Szerverterror 2010.09.03. 16:30:21
@nopánick: Dehogy nincs. Autópályán éjjel esőben. Kevésbé jönnek ki eléd hehehe. Persze ha követek valakit ertelemszerűen lekapcs.
Reggie 2010.09.03. 16:30:47
Karsay Anikó 2010.09.03. 16:31:23
A Megyeri úton többségében az újpesti rendőrök szoktak sebességet mérni. A sebességmérések helyét és idejét egy hónappal előre le kell adni, így nem tervezett volt a Megyeri út 30-as mérése. Megdöbbentő volt azonban látni, hogy az első aszfaltrétegen, amelyből még 10 centiket kilógtak a csatornafedelek, a legtöbb autós 60-70-nel közlekedett úgy, hogy még szlalomoznia is kellett. Ami nem volt egyszerű, mert még az útburkolati jelek sem voltak felfestve.
30-ra 48-tól történik a feljelentés, az objektív felelősség miatt. Az alatt szabálysértési eljárás keretében, de kiküldhetik az adategyeztetőt akár.
Jó dolog a blokkoló, főleg, hogy tiltja a törvény, és 100.000.-os bírság jár a használatáért.
És könnyedén bizonyítható, mert csak azt kell rögzíteni, hogy nincs sebesség adat+megállítás, és már megy is a csekk.
Én javaslom minden kedves autósnak, hogy fogjunk össze, és basszunk ki a rendőrökkel:
autózzunk szabályosan...
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.03. 16:41:37
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.03. 16:42:55
És könnyedén bizonyítható, mert csak azt kell rögzíteni, hogy nincs sebesség adat+megállítás, és már megy is a csekk.
Ez butaság. Törvényesen használható. És az hogy nincs mért adat, korántsem bizonyít semmit.
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.03. 16:44:13
80-al az M7 es bevezető szakaszán a legbelső sávban?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.03. 16:44:35
Reggie 2010.09.03. 16:44:46
de megprobalhatod idezni at a torvenyt/rendeletet ami tiltja.
2010.09.03. 16:52:42
Biztos irtak elottem mar 15-en, de azert en se hagyom szo nelkul, raerek.
Akkor lassan mondom azoknak, akik szerint a "szabaly az szabaly, kussolj hulye magyar". Szoval: igen, 30-as tablanal 45-tel ment, JAR a buntetes, de mivel sikerult lemasznunk a farol, talan gondolkodni is kepesek vagyunk, tehat tudunk merlegelni, hogy mikor balesetmegelozes, es mikor gerinctelen penzbehajtas a kirakott trafipax munkaja.
anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.03. 16:54:42
@ruskyy: Egyetértek!
2010.09.03. 17:07:24
Yo! Maaan! 2010.09.03. 17:17:56
Nem tiltja a törvény a lézereszközök használatát, 2-es lézerosztályig simán lehet szórni a nem látható tartományokban. Hogy ez egy profi távolságmérő, vagy az NJL által újabban tákolt scs102-103-as műszer, vagy éppen az én blokkolóm feje? Hát pont mindegy. Használjanak olyan sebességmérőt, ami nem szabad tartományban működik. Ilyenek pl. a radarok; rádiófrekvencián nem szabad engedély nélkül sugározni. :)
Az egyik kollégám pusztított régebben azzal, hogy ez "hatósági mérés megzavarása", de könyörgöm, hol van ez a fogalom definiálva? Amikor a tisztelt hatóság infratartományban méricskél, akkor ki kell kapcsolni mindent, ami fénnyel működik, vagy mi a gyík? :) Szóval, amíg azt nem mondják, hogy a blokkoló tilos, addig szabad.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.03. 17:29:23
Ja, és egyébként most ki a hülye?
Bazmeg.
cso zsi 2010.09.03. 17:36:50
Lacaca? :)))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.03. 17:48:09
The_Genius 2010.09.03. 17:50:05
Azóta Tárnokon tartom a 30-at. Viszont letekerem az ablakot, éas az összes felgyűlt szemetet ottbaszom ki!! 60-ér szedjék össze.
Az ilyen táblákat az önkormányzat teteti ki ugyanis. A rendőrségnek meg az a dolga, hogy betartassa.
Az önkormányzatnak meg az, hogy szedje a szemetet.
Georgigi 2010.09.03. 17:52:54
Igen hibáztál. Párhuzamos közlekedés van. Mit előztél? A 45>30. Ennyi.
Integrált Szerverterror 2010.09.03. 17:53:22
De lehet, hogy csak megrendezték.
Joe1 2010.09.03. 17:53:52
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.03. 17:55:07
Bazeg, ez mekkora! Eszembe nem jutott volna :D
Reggie 2010.09.03. 17:57:58
Reggie 2010.09.03. 18:00:21
Győ 2010.09.03. 18:05:19
Nem rendezték meg, mert ez a túllépés csak helyszini bírsággal büntethető. 80-nál 98-tól lehet közigbírság, tehát ilyenkor meg kell állítáni csak úgy lehet büntetni, és ilyenkor pontokat is osztanak. A közigbírságok határai letölthetők az internetről.
Győ 2010.09.03. 18:08:00
60 ezerhez 30-nál 68-al kellet legalább menned
főboszorka45 2010.09.03. 18:08:45
De ha tábla van, akkor az 30 és 31 vagy 45!! Punktum!!!
Alapvető különbség, és nem is véletlen...NEm csoda hogy bírságolnak, helyesen!!!!
főboszorka45 2010.09.03. 18:10:40
Magasan lesz***om a villogókat, dudálókat, autópáylán letolókat....
2010.09.03. 18:11:57
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.03. 18:13:21
:)
2010.09.03. 18:13:50
kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2010.09.03. 18:14:00
szakikám · http://autoolaj.hu 2010.09.03. 18:14:12
a rendőrség megítélése rossz, nem ok nélkül
Győ 2010.09.03. 18:14:14
mokas_gizi 2010.09.03. 18:17:42
Eközben bizonyos falukban/városokban még nappal is félnek az emberek az utcán olyan mértékű a bűnözés, ez ez NEM túlzás...!!!
Yo! Maaan! 2010.09.03. 18:20:09
The_Genius 2010.09.03. 18:22:47
www.gazpisztoly.hu/gazpisztoly/zoraki914.74.php
húszezerér, és lőjön pofán mindenkit, aki csúnyán néz és 4m-nél közelebbre jön.
Egyébként tényleg lehúzás az egész ami itt van. Jobb nem is lesz. Ergo elkell menni innen.
Győ 2010.09.03. 18:22:58
Az adott forgalmi helyzetben mindig az autóvezetőnek kell a sebességét megválasztania, minden ember más.
Én akkor vagyok veszélyes mikor lassan megyek.
Integrált Szerverterror 2010.09.03. 18:44:50
Győ 2010.09.03. 19:06:43
Igen
v2peti 2010.09.03. 19:07:37
Útszélesítés? Ott? Már a 90-es évek elején megcsinálták ott a kapaszkodósávot, mit szélesítenek ott?
a kertész tömlővel 2010.09.03. 19:15:32
Rahsid 2010.09.03. 19:35:38
Így még lefogod magad égetni párszor.
nopánick (törölt) 2010.09.03. 19:41:30
Igen, biztos...nem
Rahsid 2010.09.03. 19:41:53
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.09.03. 19:44:11
"streetfighter" 2010.09.03. 19:55:47
Az élethez szerencse és körültekintő autózás is kell!
Nem kell állandóan azon görcsölni, hogy jaaaj nehogy leradarozzanak, mert akkor le is fognak.
Én nem görcsölök az biztos. Megyek ahogy jól esik, aztán lesz ami lesz. :D
Rahsid 2010.09.03. 20:03:19
igazi hős 2010.09.03. 20:11:34
Blokkolót pedig csak azok a lúzerek használnak, akiknek kicsi.
delle 2010.09.03. 20:14:03
Бабаяга 2010.09.03. 20:22:59
Nekem az M31-M3 találkozásnál volt tegnap emlékezetes élményem a lézerező urakkal. Először jártam arra, figyeltem a táblákat, igyekeztem rendesen haladni, ha túl is léptem az egész M31-n a sebességet, az kevesebb volt, mint 10%. A lényeg, hogy az M31 végén hirtelen 60-s tábla bukkan fel, és ott álltak a tábla mögött az urak az aparáttal. Lassítottam, de bizony a 60-hoz erős satu fék kellett. Ha nincsenek ott, akkor megyek 70-80 között és fékezek is, ha sokadszorra fogok arra menni, akkor tudom, hogy 60-s tábla van a végén és lassítok időben. De így, nem sokkal az átadás után ez az akció is erősen a fejőgépre emlékeztetett.
holex20 2010.09.03. 20:29:47
holex20 2010.09.03. 20:31:29
Zizo1 2010.09.03. 21:04:19
Ez igaz!
De nem kevesebbet,hanem többet mutatnak a tényleges sebességnél... Így az előbbi példa alapján, ha 45km/h volt a mutatott sebesség akkor a tényleges sebesség kb. 40km/h lehetett.
Különben én is helyesnek tartom, hogy a gyorshajtókat bemérik és büntetik, de ennek valódi haszna igazából csak a fokozottan veszélyes helyeken van. Talán ugyan ennyire vagy még ennél is fontosabb lenne, hogy a szándékos szabálysértőket pl.: a kanyarodó sávban előzőket stb. is elkapják és pénzbírság mellett a jogsit is bevonják. A bevont jogsi nélkül vezetőket, szerintem, pedig letöltendő börtönnel kéne büntetni, mert duplán szándékos törvényszegők.
Harcimaci 2010.09.03. 21:12:58
Korlátozott látási viszonyok esetén. De a vezető ítéli meg,hogy mi a korlátozott.......
johevi 2010.09.03. 21:18:39
cso zsi 2010.09.03. 21:22:35
"33,6 milliárd forinttal (6,1%-kal) növekednek. Ebből 16 milliárd forint a Rendőrség
közigazgatási bírság bevétele"
Az átlagban minden gépjárműre egy majd" 5000-es bírság. Mivel a kirívóak fillérekben vannak limitálva az elkövetési sebességhez képest, ezért a kisembereket fejik, elvégre azok többen vannak. Mennyi 300ezres csekk megy ki egy év alatt? Legyen tízezer.
De 270ezer darab 60-as csekkből már meg is van a büdzsé.
schlumbergerna 2010.09.03. 21:32:50
,, nem ült autóban és úgy ossza az észt.
..........................
Amíg primitív iskolázatlan szerencsétlen és irígy emberek alkotják a rendőrségi állományt addig semmi nem fog megváltozni."
Te primitívezed le a rendőröket, aki -suk-sük módon írsz? Ossza az észt? Osztja, nem ossza.
Primitív iskolázatlan szerencsétlen vagy.
donphobos 2010.09.03. 21:35:44
A 30 nem lassú. Érd el kerékpárral és rájössz.
Az teljesen más kérdés hogy indokolt-e a tábla vagy sem.
Reggie 2010.09.03. 21:49:02
stower 2010.09.03. 21:49:52
Frank99 2010.09.03. 21:50:41
hanem PONT az ilyen "épp előztem" dolgokért.
60-80 pénzért elöl-hátul van lassan védelem, de nem hiszik sokan hogy müxik, pedig IGEN.
2. kocsimra raktam át elől, + 1 hónapja hátra is fejet, semmi gondja.
amíg nem tiltják, addig engedik.
megsúgom, Pintér kocsiit is felszerelték vele. és ez nem vicc.
Frank99 2010.09.03. 21:55:23
te biztos nem vállalkozó vagy.
de nem bántalak.
ha MINDEN állat aki az úton közlekedik betartaná a MIn/MAX sebességet, akkor nem lennének szélsőséges szituk.
azt hiszem tudnánk példát mondani lakóterületen kívül 50-60-al sétálgatókról, stb.
nem mindenki gyorshajtó.
és néha nem ártana megnézni hol járunk, és mennyi a km/óra ott ahol vezetünk kedves autósok...
''autónepper.'' 2010.09.03. 22:08:49
''autónepper.'' 2010.09.03. 22:11:46
Dubito 2010.09.03. 22:15:58
Eközben tele vannak az utak ámokfutókkal, a záróvonalon előzők, sávok között kamikázé módjára cikázók, agresszív bevágók, piroson átsuhanók, forgalmat tilosban akadályozók háborítatlanul randalíroznak.
De hát mennyivel kényelmesebb a nagyit szekírozni a 45-ért, mint a kopasz kigyúrt BMW-sel konfliktusba kerülni.
Zelefánt 2010.09.03. 22:31:27
Hát most örüljünk.
Mikor a haveromnak az épülő házáról lelopták az összes nyílászárót, a "rendőr", aki tettes hiányában lezárta azon nyomban(!) a "nyomozást", azt tanácsolta, hogy lopjon a házhoz valaki mástól hasonló ajtót/ablakot.
Van-e itt még bárkinek bármiféle illúziója?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.03. 22:34:05
a 30 helyett 45
az sok
nem kene a katyukra fogni
ha jol szamolom 50 %-al tul lepte
az sok
a buntetes jogos
felenk allama valogatja, van ahol fix % fix buntetes, van ahol a biro dont, vagy a rendor, ha nem kerul birosagra az ugy
10 %-ert rendor nincs aki megallitson
30 helyett a 38 hatareset
de 30 helyett a 45 nagyon sok
/ na most azert belenezek par kommentbe/
felette sok mindent merlegel, napszak, a forgalom ritmusa stb
20 % folott kiszed
iskola,- utepitesi- es nagyon lakozonaban ahol ki van rakva teszem azt egy 25mp/h, hat ott szerencsed van ha 27-nel elenged
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.09.03. 22:49:47
szinte mindenki tullepet neha\
kicsit vagy nagyon
de utana a buntetest be kell myelni, mert magadnak csinaltad
ha 70-es autopalyan 110-el megyek tudom mi varhat ram
es viselem
nalunk/abban a 3 allamban ahol elofordulok nincs foto, utanad erednek
ha nem allsz meg hirtelen 3-4en lesznek meg egy helikopter:)/
cso zsi 2010.09.03. 22:54:45
Autósoknak is csak a napi első elinduláskor kellene. (tudom, a nagy átlag nem teszi)
Pedig nem ördöngösség, de a "mindentleszarok" stílus úbereli.
cso zsi 2010.09.03. 23:00:54
Ha 45-tel kapták le, akkor a mutató 50 körül libegett.
"mondjuk annyiból sántít a történet, hogy ha 45-tel kapták le, akkor óra szerint 50-55-tel ment anyukád, uis az órák direkt csalnak gyárilag egy kicsit, gps-szel is kimérheted."
Akkor fordulhat elő negatív irányú csalás, ha az utcai autó 2-3 mérettel nagyobb kereket kap az előírtnál.
D4D 2010.09.03. 23:08:25
Pár saját gondolat:
A trafipaxozások 99%-a mezei pénzbehajtás. Közlekedésbiztonsági hatása nincs.
Lehet mellet döngetni, hogy az objektív bevezetése óta ennyi és annyi százalékkal csökkent a halálos balesetek száma, azonban két dolgot senki nem tesz hozzá:
- Amíg 20 évvel ezelött a Gubacsi hídnál egy Skodás 40-el nekiment a teelőbetonnak és meghalt, a ma forgalomban levő autók 70%-nál egy hasonló ütközésnél az utastérig már nem igazán ér el a deformáció. A korszerűtlen, kevésbé biztonságos autók hatványozodó ütemben tünnek el a közlekedésből. Egy mai autóban nehezebb meghalni, és ez a túlélési esély évről évre javul, köze sincs az objektívhez.
- Amíg egy 260 Ft/literes üzemanyagárnál még Budakeszin regel 8:20-kor is araszolni kellett, addig a mai reggel Budakeszi és Budagyöngye távot letudtam 7 perc alatt. A balesetek száma relatív, a közlekedésben résztvevők számához képest kellene mérni őket.
Ha 5 autó közlekedik egy tanyán, és 3 baleset történik naponta, az több mint 100%. Viszont ha tavaly napi 480 ezer napi autóhasználat okozott napi 24 balesetet, addig nem biztos, hogy a napi 400 ezerből a napi 22 baleset egy olyan drasztikus javulás -a számok légből kapottak, mert lusta vagyok kiguglizni őket.
És innentől látszik, hogy minden statisztika relatív, ahogy a gyorshajtás is.
Ha kitesznek egy 30-as táblát, és baleset lesz, könnyű azt mondani, hogy azért volt a baleset, mert 30 helyett 70-el ment az autó. Ha azonban hozzávesszük a többi körülményt is, lehet arra a megállapításra jutunk, hogy 30-al nem lehet kiérni a kereszteződésből, mert már jön a keresztforgalom, esetleg nem egyértelmű a fehér és sárga vonalak halmaza illetve hiánya, esetleg a felfestés és a táblázás szöges ellentétben van egymással. Ezeken a helyeken idő kérdése, és két rugalmatlanabb vezető 30-al is meg tudja csinálni a maga kis balesetét.
Legfrissebb alkotás a Budakeszi út, ahol a Kuruclesi lámpa előtt kinnt a besorolás rendjét jelző tábla, ami azt jelzi, hogy egy sávból lehet balra, jobbra, és egyenesen tovahaladni, az oldalirányokba súlykorláttal. Majd a lámpa előtt lesz egy jobbra és egyenesen meg egy csak balra haladó sáv. Ezekért a forgalomveszélyeztető bakikért kap valaki csekket?
Két három éve volt az egyik azóta már a megszűnés szélén tántorgó kereskedelmi rádió reggeli műsorának egy akciója, tartsunk be minden Kresz szabályt. Én részt vettem ebben az akcióban.
Nagyon fárasztó volt állandóan a kilométerórát nézni a Királyok útján reggel 6-kor, hogy nehogy akár 45-el menjek 40 helyett.
A másik baromság amihez a szerv mostanában ragaszkodik, hogy a 40-es táblánál nem lehet csak 40-el menni előzéskor is. A régi KRESZ-nek volt egy passzusa, hogy előzés közben, amennyiben az előzés biztonságos végrehajtása indokolja, a személy és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, az előzés idejére a megengedett sebesség átléphető. Ennek az volt az értelme, hogy egy úton, ahol 80 a megengedett, de autóbusznak csak 70, nem biztos, hogy egészséges dolog a 18 méter hosszú 70-el haladó csuklós buszt 80-al előzni. Ilyenkor majd 10 másodpercig tart a manővernek pusztán az egymás mellett haladó része, ezalatt a két jármű közel negyed kilométert tesz meg, akinek egy kicsit is erősebb autója van, az a döntéstől a művelet befejezéséig megoldja 4-6 másodpercből.
De nézhetjük azt is, hogy a busz 75-el megy, mert a kilométerorája pontatlan, akkor már 18-20 másodpercig kell mellette haladni, mindezt egy 400-450 méteres szakaszon.
És végül a balesetmegelőzés az egyenes szakaszokon magyar módra, mely rengeteg helyen úgy történik, hogy 60-as korlátozás, és előzni tilos. Tuti haszon a yardnak, főleg mikor az út nyíl egyenes, még egy bucka sincs benne.
Budaörsi Tesconál volt szokás, hogy aki az első sorból fordult balra -ott tilos, joggal- az mindjárt képzett a beláthatatlan kanyarban egy forgalmi akadályt, mert a szerv megállította. Csak éppen közben 3 autót törtek fel a parkolóban a büntető rendőröktől légvonalban 100-150 méterre.
Említeném még zárásként az M7-esen a kis enyhe kanyart, ahol régen a híd tetejéről mértek a zsaruk, és utána csodálkoztak, hogy egy éberebb erősebben fékező miatt beállt a pálya Siófokig. Hozzáteszem azt a kanyar esős pályán 160-al úgy vettem be, hogy észre sem vettem a kanyart.
Egyfelől a gondoskodó állam megszab nekünk mindent, nehogy bajunk essen, majd jól le is vesz minket.
Van egy hely, ahol már a körforgalom előtt 400 méterrel 40-el kell menni, mérik is rendesen.
Igyekeztem kultúráltan írni, de nehezen ment, hogy ne küldjem el némely döntéshozót a jó édes
D4D 2010.09.03. 23:13:52
mr_x 2010.09.03. 23:21:12
Na ott pont nem felesleges! En egysze majdnem megszivtam ott.
kozel 2000 km vezetes utan kisse faradtan bementem abba a kanyarba, lattam a 30-as tablat, az oram 40 korul mutatott, csak azt felejtettem el hogy merfoldben mutat. Szoval 60 km/h-val mindket sav kellett hogy a tetoig megpakolt kocsival be tudjak kanyarodni, szerencsere pont nem volt senki mellettem :-)
mr_x 2010.09.03. 23:29:16
Autotol fugg hogy mennyit csalnak.
Volvo es Saab amiket neztem 2-3%-al mutatnak tobbet mint a GPS, Ford 8-9%-al.
Persze ez fugg attol is hogy mekkora kerek van az auton. Viszont a rendelkezesek szerint _soha_ nem mutathat kevesebbet a valos sebessegnel de nem lehet tobb mint 10% az elteres. Tehat ha 45-ot mert a rendor akkor az ora 45 es 50 kozott kellett hogy mutasson.
Tereskov (törölt) 2010.09.03. 23:29:25
M7-ről lehajtva Tárnokon másztam át a 30-as táblán 42km/h-val. Jött a 60-as csekk. Befizettem.
Azóta Tárnokon tartom a 30-at. Viszont letekerem az ablakot, éas az összes felgyűlt szemetet ottbaszom ki!! 60-ér szedjék össze.
Az ilyen táblákat az önkormányzat teteti ki ugyanis. A rendőrségnek meg az a dolga, hogy betartassa.
Az önkormányzatnak meg az, hogy szedje a szemetet.
Ez a legkirályabb, szénné röhögtem magam. Legközelebb, ha Tárnokon járok, én is kibaszok egy-két dolgot a kocsiból, csak úgy szolidaritásból.
Az összes sün meg bekaphatja, mert igenis direkt elbújnak a bokorban, meg a sétáló óvodáscsoport mögött, meg ki tudja, mit ki nem találnak. Ezért persze persze az ember mindent kitalál. Az én rendszámom néha olyan sáros, hogy öröm nézni...
Magnat 2010.09.04. 00:24:07
zeneigéniusz 2010.09.04. 01:08:05
Reggie 2010.09.04. 01:37:34
Reggie 2010.09.04. 01:45:23
Integrált Szerverterror 2010.09.04. 02:47:59
@v2peti: nem ott, hanem Kisbucsa előtt meg Nagykapornak után(Zalaegerszegről nézve).
D4D 2010.09.04. 03:17:14
Tipikus iskolapéldája vagy ne haragudj a hülye magyar úrvezetőnek, akit táblákkal kell vezetni, mert nem látja az utat.
Ha meg fáradt vagy állj meg és pihenj, vagy aludj. Rühellem a túlhajtott, szédelgőket.
Nem szégyen megállni aludni. Én álltam már meg az otthonomtól 12 km-re, és aludtam a kocsiban másfél órát, mert nem éreztem tutinak a maradék 10 percet. Inkább másfél óra alvás, mint másfél év kórház. Jobbik esetben.
D4D 2010.09.04. 03:25:58
Komolyan gondolod? Ha 8 hónapig nem állok be a telephelyre/garázsba, mindig csak előtte állok, akkor 8 hónapig nem is kell ellenőriznem őket?
D4D 2010.09.04. 03:40:29
M1M7 bevezető 100.
Egérút kihajtó, autópálya vége tábla, onnan 90.
Budapest tábla, onnan 50.
SEMMI NINCSEN OTT, SE HÁZ SE LÓFASZ. A Budapest tábla után kb 250 méterrel 70-es tábla.
Akkor nem egy mocskos aljadék lehúzás a Budapest és a 70 között mérni? De ha gondolod, közlekedj ott szabályosan, majd amikor a Volánbusz utolér 80-al, a tolókocsiban döngetheted a melled hogy kibasztál a rendőrökkel.
Körülbelül ezen a szakaszon csak 50-el szabad menni a KRESZ szerint:
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=Ismeretlen+%C3%BAt&geocode=FX8n1AIdgLohAQ%3BFQsk1AIdb8UhAQ&hl=hu&mra=mift&mrsp=1,0&sz=17&sll=47.457692,18.988924&sspn=0.003779,0.006899&ie=UTF8&t=h&z=17
mobif 2010.09.04. 06:49:37
mobif 2010.09.04. 06:53:29
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.09.04. 07:09:46
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.09.04. 07:16:35
az ott egyáltalán nem felesleges szerintem sem! ha többel mész, fizikai képtelenség megállni, ha ott áll a sor a lámpa miatt a híd alatt, de ezt csak kb. 5 méterrel az előtted álló kocsi mögött veszed észre..
torró 2010.09.04. 07:16:46
KaPé 2010.09.04. 07:29:01
Hazudsz. Még a régi rendszerben is csak 30 ezres csekk jött volna, az újban pedig semmi.
KaPé 2010.09.04. 07:33:49
KaPé 2010.09.04. 07:40:23
1990 - 2 millió szgk - 27801 baleset - 2432 halott
2009 - 3 millió szgk - 17864 baleset - 822 halott
Az M1M7 bevezetőn pedig mindig dugó van, mikor arra járok, akármennyi a benzinár.
Azt az előzés közbeni sebességtúllépést engedélyező paragrafust beidézhetnéd. Mert az olyan, mint a jeti, sokan látták, de megmutatni senki nem tudja :-)
zoleee23 Hát én sírtam a nevetéstől xD-->> · http://koponyeg.hu/jatek/b80188e9 2010.09.04. 08:28:49
zrx_xzr 2010.09.04. 08:37:34
donphobos 2010.09.04. 08:51:46
Egyszerűen csak be kellene látni hogy a sebességkorlátozás nem fakultatív. És hogy senki nem pusztul bele ha lelassít. Időben kellene elindulni.
Nem is tudom hogy mit csinálna az átlag magyar egy olyan országban ahol szinten minden lakott terület tele van 30-as táblákkal és olyan fekvőrendőrökkel amik tényleg kikényszerítik a 30-at. Mert 40-nél olyan dob hogy hányingert kap minden utas, 50-nél meg felnyitja az olajteknőt.
Ja, várjál! Tudom, hogy mit csinálnak rajta a magyar sofőrök: felnyitják az olajteknőt. Mert nehogy már nekik megmondják hogy mennyivel kell menni...
Persze lehet sünözni meg acsarkodni. Vagy ki lehetne alakítani egy szabálykövető magatartást ami ezeket a bosszantó csekkeket például rögtön nem generálná.
De messze van még Európa, de messze van...
Perillustris 2010.09.04. 08:56:06
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.04. 08:57:06
donphobos 2010.09.04. 09:03:45
Alkalmazott vagyok. Feleségem vállalkozó. Mivel Magyarországon a befizetett adója után annyi maradt hogy az egyébként jól futó vállalkozása ellehetetlenült, így elhagytuk Magyarországot. A fletó megmondta, mi pedig besokalltunk teljesen. Azóta már az a stressz és nyomasztó rohanás sincsen, mert azt is otthagytuk.
A közlekedésben azt meg kellene érteni hogy a táblák az adott helyen érvényes maximális sebességet jelölik. Érdemes ennyivel menni, ha a forgalom nagyon azt diktálja, de joga van mindenkinek lassabban menni. Hogy mennyire azt írott és íratlan szabályok mutatják. Ha valaki andalog, akkor azt általában azért záros határidőben belül meg lehet előzni. Nem szétalázva, egyszerűen megelőzve. És kész.
Nincs olyan ország ahol szentek az emberek. Valamennyi gyorshajtás mindenhol van. Még a csoda szigorú Amerikában is. A lényeg a mérték és hogy mennyire pofátlanul csinálják. Ha egy konvoj halad mondjuk +10 mph-val, akkor azokat a rendőr nem szedi ki. De ha ebből a konvojból egy kocsi még kigyorsít akkor kiszedi. Ha a konvoj +30 mph-val menne akkor alighanem rájuk hívnák az egész rendőrőrsöt.
Egyébként állati sokat vittem a vállalkozó feleségemet Törökbálint és Budapest között ide-oda. Időre mentünk mindig, pontosnak kellett lennie nagyon. Nem késtünk el soha, mert időben elindultunk és utána szabályos sebességgel oda is értünk. Ha valaki lassú volt az M1/M7-en akkor másik sávban leelőztem. De nem azon múlt. Ha kiszámolja az ember hogy nagyon durva gáz-fék hajtással mit ér el az adott szakaszon átlagos sebesség tekintetében akkor megdöbben. Arról nem is beszélve hogy esetleg oda sem ér egyáltalán.
Egyébként igazából mindegy. Ez az egész blog egy olyan pici felület ahol senki nem győz meg senkit. Lehet írogatni, de sok foganatja nincs.
Üdv!
Kivlov 2010.09.04. 09:04:11
KaPé 2010.09.04. 09:16:23
balambher 2010.09.04. 09:23:11
Mint ahogy Rács Tamás is hihetetlen sületlenségeket hordott össze.
Azért álljon már meg a menet, van néhány értelmetlen cikkely a KRESZben, akkor az rögtön feljogosít, hogy annyit és úgy tartsak be belőle, amennyi nekem tetszik?!?
Mindenkinek van indoka, hogy éppen most miért volt jogos törvény felett állónak lenni, csak ezt a rendszert anarchiának hívják.
nopánick (törölt) 2010.09.04. 09:33:54
Aki olyan hülye, hogy
többel megy mint amekkora
BELÁTAHTÓ szakaszon megtud állni..
Azt simán akasztani kell!
- mert totál hülye, felelőtlen barom
- mert a KRESZ is azt írja elő neki, hogy
az ÁLTALA BELÁTHATÓ szakaszon MEG KELL TUDNIA ÁLLNI!!!
A limit tábla tehát továbbra is fölösleges...egy kanyar elé.
Max az iylen hülyék miatt van ott.
...és ezzel lehetőség a trafizásra
Értelmes embernek nem kell limit tábla a kanyarok elé.
buddha 2010.09.04. 09:45:00
persze közlekedünk szabályosan,de tudjuk,hogy ez úgysem megy,mert akkor rendőr sem kellene,akkor miért ne lehetne normál módon traffizni.
akitnemnevezunkneven 2010.09.04. 10:14:02
bovaryné 2010.09.04. 10:20:00
Ha egy kerékpáros csúnyán néz az autósra, fizessen adót, legyen rendszáma, tűnjön a vérbe. Ha pedig anyukám megy 45-öt harminc helyett telesírjuk hülye kifogásokkal a kommentet,meg idióta az egész rendőrség.Menjetek gyorsabban , mint amit a tála megenged, de legalább ne csináljatok magatokból bohócot.
kilobike 2010.09.04. 10:28:00
(Egyébként meg valami kommentben vagy miben volt: A lúzerek sietnek, aki igazán fontos, azt úgyis megvárják.)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.09.04. 10:28:55
astyi 2010.09.04. 10:33:49
PÉNZ behajtás az egész(csak törvényes)!
D4D 2010.09.04. 11:36:31
1990 - 2 millió szgk - 27801 baleset - 2432 halott
2009 - 3 millió szgk - 17864 baleset - 822 halott
És ezekből mennyi közlekedik?
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.09.04. 11:41:59
Gondoltatok már arra a lehetőségre, hogy betartjátok a szabályokat?
Azt látom, hogy sokaknak túl bonyolult ez, de talán többségben vannak a normális autósok még... (Javíthatatlan optimista vagyok.)
Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.09.04. 11:43:15
D4D 2010.09.04. 11:52:00
Nem találom, de 1991 második felében indult MHSZ tanfolyamon többször is elhangzott a teremben az oktató szájából.
D4D 2010.09.04. 11:54:28
"amik tényleg kikényszerítik a 30-at. Mert 40-nél olyan dob hogy hányingert kap minden utas, 50-nél meg felnyitja az olajteknőt."
De azokon 30-al át lehet menni, nem kell megállni, és oldalazva átcentizni rajta. És széria autóm van, nincs leültetve.
D4D 2010.09.04. 11:58:24
D4D 2010.09.04. 12:00:24
Többnyire azok. Nagyon sokan az esztelen táblázáson buknak ki. Mint amikor kerékpárral hat sávot keresztezned kell, mert a túloldalon van 350 méter kerékpárút.
Mondjuk a kerékpárosok a járdán is mindig 10-el mennek.
bovaryné 2010.09.04. 12:25:31
A járda a gyalogosoké, az úttest az autósoké, a motorosoké és a kerékpárosoké!Aki meg hulladék szar "kerékpárút"-at építtet az út mellé, takarodjon valami más földrészre!
zsoci 2010.09.04. 13:09:06
"streetfighter" 2010.09.04. 14:20:10
"Gondoltatok már arra a lehetőségre, hogy betartjátok a szabályokat?"
Ugye csak viccelsz?
Meg sem fordult a fejemben.
KaPé 2010.09.04. 14:27:04
@zsoci: azt mivel magyarázod, hogy amióta nem lehet kibújni a büntetés alól, kevesebb, mint felére csökkent a halálos balesetek száma?
KaPé 2010.09.04. 14:27:54
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.04. 14:53:57
dukeekud 2010.09.04. 15:17:38
D4D 2010.09.04. 15:21:03
Te továbbra is menjél Debrecenig a kamion mögött 80-al, mikor mehetnél előtte 90-el is.
Az ilyenek mint te mennek a belsőben 129,9-el, és előzik a külsőben 129,7-el menőt Martonvásártól Aligáig.
D4D 2010.09.04. 15:23:15
Perillustris 2010.09.04. 17:16:39
Perillustris 2010.09.04. 17:17:12
igazi hős 2010.09.04. 21:26:10
Az automata jó ötlet, de az autópályára elég lenne a matricaellenőrző kamerákkal átlagsebességet mérni, az semmibe nem kerülne és a blokkoló sem véd ellene.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 09:30:10
Aggyá' csak hulye ötleket a vérszívóknak
igazi hős 2010.09.05. 14:12:14
Perillustris 2010.09.05. 15:19:15
D4D 2010.09.05. 16:15:40
Majd megállunk a pályán fagyizni meg pisilni, azt az átlagszámító meg bekaphatja.
Esetleg ha nagyon lehet haladni, akkor még egy kakilás is belefér.
igazi hős 2010.09.05. 17:06:23
@D4D: Ha megállsz pihenni, akkor minek sietsz? Ha 8:30-ra Prágába kell érnem (mert az asszony nem akar kint aludni, viszont ha repül, akkor kb. 2-kor kell elindulnia), akkor taposom a pályán. 700 km-en már nagyon nem mindegy. Ha csak az anyósom ebédje a tét, akkor mindegy az a negyedóra, hülye lennék kockáztatni.
D4D 2010.09.05. 17:44:08
Ezt tudja meg az anyósod, hogy nem rajongasz a főztjéért. Jövő vasárnap ne kérj a gombalevesből!:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.05. 17:55:02
Höhö
piknik az elválasztósávon.
Vazze ,ezeknek az esze állandóan azon jár hogy tugyanak megszivatni!
Lopott kocsikat persze nem szűrik ki
Asszem valami pénzt is elvetek az önkéntes rendszámvadászoktol is/vagy mi/
D4D 2010.09.05. 17:59:30
igazi hős 2010.09.05. 20:05:17
Tron65 2010.09.05. 21:14:39
Nem kell hozzájuk se járörkocsi, se radarbarendezés, de semmi.
Csak egy büntitömb.
Ráadásul messzire se kell menniük, rögtön a Teve utcában találnak párat. Igaz, némelyik opel és némelyiken fényhíd van.
2 saroknyi távolságon belül legalább 30 autó parkol tilosban.
A Baross utcában (nyócker) számításaim szerint 7-8 méterenként (igen, ez minden második !! autó) áll egy szabálytalanul.
Perillustris 2010.09.05. 21:49:26
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 02:36:25
Erről az, hogy egy faszság. Inkább cirkálnának a forgalomban, és a szabálytalankodókat szűrnék ki, meg aki úgy rendesen gyorshajt.
D4D 2010.09.06. 02:37:41
Attól nem félek! Ahhoz rengeteg pénz kellene.
Az M1 befele kamera a M0 előtt a lejtőn lefelé, 100-as tábla. Már nem oda néz, hanem felfele, mert nem termelt már pénzt. Akin be lehetne hajtani, az lassan megy, a külföldi társszerv meg elküldi objektíven a hazai szervet.
Tehát ha mindenhol kamera lesz, akkor már nem lesz bevétel, többek között arra se, hogy a drága kamerarendszert fenntartsák.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.06. 02:38:56
Perillustris 2010.09.06. 08:47:35
igazi hős 2010.09.06. 09:07:22
cso zsi 2010.09.06. 09:11:35
Ha van benne masina, mert a négy dobozra kettő gép van (vagy legalábbis így volt a felszereléskor nyújtott infó). A "mókás" az az egészben, hogy a felszerelést végző cég az egyik legnagyobb forgalmazója volt akkoriban a blokkolóknak.
igazi hős 2010.09.06. 09:23:49
Az viszont biztos, hogy a balesetek súlyosságában nagy szerepe van a sebességnek, ha egy kicsit csökken a sebesség, akkor már sokat csökken a sérülésveszély.
Perillustris 2010.09.06. 09:25:28
kreaKtiv 2010.09.06. 13:01:33
www.youtube.com/watch?v=3daQkIPxAdM
Perillustris 2010.09.06. 13:18:39
D4D 2010.09.06. 13:35:53
Olvastad? @D4D:
D4D 2010.09.06. 13:36:38
D4D 2010.09.06. 13:38:46
Befele mindenki 100-al ment, kivéve azt, akinek külföldi rendszáma volt. A megfordítását véletlenül vettem észre, de ha nem veszem észre, akkor rajtaveszek. Ott szoktam kormolni a dieselt.
D4D 2010.09.06. 13:40:19
kreaKtiv 2010.09.06. 15:33:36
Ha meg egy jó csaj áll a villamosmegállóban, jöhet a ki mit tud? egykerekezés 100-al, autók közt. a V2-es choppereknek van a legundorítóbb hangjuk, alapjáraton is (kb. kispolszki leszakadt kipufogóval), a rezonáló repedtfazék honda civic-ek az éjszaka rémei.
Nem tudom felfogni miért jó a hangos rendőrhívogató kocsi. Néhány ember szórakozása több ezer embert idegesít mindennap.
főboszorka45 2010.09.13. 14:11:14
Pályán csak előzéskor megyek a belső sávban, és akkor is tartom a megengedettet és azt sz**om le, ha valaki elmegy mellettem 150-el.
Mért ne haladhatnék a külső sávban 110-el szívem joga nem?
Mellesleg, ha téged zavar, hogy én batartom a sbességhatárokat, akkor te maradj magadnak.És igensi szavem joga 130-al előzni a külső sávban még akkor is, ha te vagy mögötem és eldurran az agyad.Én ahogy tudok, azonnal visszamegyek a helyemre, és csak akkor előzök tényleg, ha muszáj ( energiahordozó vagy más efféle lassabb jármű ballag előttem.)Egyébként jól vagyok, köszi, és tartom a véleméynemet. Ha tudnád, hogy tegnap hányan futottak bele a trafiba nem sokkal a miskolci m30-as lehajtó előtt a trafiba.. Én meg röhögtem.. hihihi!
főboszorka45 2010.09.13. 14:16:51
Más. A táblákat néha ottfelejtik, mint a Megyerin is tényleg, de ott míg a munkák folytak, indokolt volt a 30
És indokolt a 60 a Külső Szilágyi út egy részén is, láttam vagy egy éve, hogy egy srác az autójával ( kb 120-al ment)behajtott a kanyarba és neki az oszlopnak, az meg az autójára...Szerencsére nem halt meg). Szóval néhol nem véletlenül van ám a tábla és nem is dísznek vam ott.
főboszorka45 2010.09.13. 14:18:13
Tudja valaki hogy miért nem divat manapság az irányjelzőt használni?
főboszorka45 2010.09.13. 14:19:39