Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megjött a szeptember, bedugult a főváros

2010.09.08. 13:28 :: SilentSound

A szeptember az a hónap, amikor még nem értek véget a nyári útfelújítások, de elkezdődött az iskola szezon, aminek egyenes következménye az, hogy a nagyobb városok bedugulnak, senki nem halad, viszont kékülő fejjel üvöltöznek a sofőrök. Gyula még jó helyzetben van, mert motorról nézi végig az egészet, amikor az autók állnak, ő még könnyebben halad.

Beköszöntött a szeptember, Budapesten újra megbénult közlekedés. A hétfői és a keddi „események” késztettek arra, hogy billentyűzetet ragadjak. Motorral közlekedem télen-nyáron, mert szerintem Budapesten normálisan haladni máshogyan nem lehet.

Amióta ismét megnőtt a forgalom, az autósok egy része nagyon veszélyes és ijesztő tevékenységekbe kezd, ezek közül sorolok fel néhányat.

1. Nagy autós sport, hogy a kocsisor végére padlógázzal majd hatalmas fékezéssel megérkezni. A sor oka lehet piros lámpa, esetleg egy balra kanyarodó autós vagy tulajdonképpen bármi. Ilyenkor egyes egyedek tapossák a gázt és várják a csodát. A csoda általában nem következik be és az autó, ami addig előttük állt, továbbra sem mozdul.

Egyes példányok ezt úgy fokozzák, hogy a gázt időben elengedő motorost megelőzik akkor is, ha nem csupán ésszerűtlen a cselekedetük (mert ő úgy is elmegy a sor mellett vagy között, és pár másodperc múlva újra előtte lesz), esetenként veszélyes (mert mondjuk szembe jön egy másik autós, stb.). Sok autós akkor is kimegy előzni a nála kisebbet (lehet akár bicikli is), ha igazából semmi értelme nincs. Régebben ez a hím sofőrök kiváltsága volt, manapság a gyengébbik nem képviselői is megtanulták és sikeresen alkalmazzák ezt az irracionális cselekvéssorozatot.

2. Másik nagy autós sport a buszsáv használata. Itt háromféle típus van, kettővel nincs is probléma, essünk gyorsan túl ezeken. Első halmaz a kicsit csalók csoportja, ők 5-20 méteren belül kiugranak a sávból, közben folyamatosan indexelnek és húzódnak kifelé. Velük gond nincs, egyértelmű a szándékuk.

Másik halmaz a bátrak csoportja. Ők simán bemennek a buszsávba, majd hetvennel végigdöngetnek azon. Nagyon kevés egyed indexel feleslegesen, rájuk is lehet számítani. Be lehet mögéjük állni egy fix hatvanra és nagy gond nem lehet.

Jöjjön a harmadik csoport, a legveszélyesebb. Ők a fenti két csoport keveréke, abszolút kiszámíthatatlanok. Folyamatosan indexelnek, tempójukat és irányukat rendszeresen változtatják, megelőzni őket szinte lehetetlen. Pont olyan tempóban mennek, hogy feltartsák a motorost, de az egyik oldalról se merje megelőzni. Mi van akkor, ha mégis pont akkor ugrik ki a sávból, esetleg egy kátyút kerül ki a másik irányba? Ezen egyedek bátorsága 1-4 sarokig tart, utána diadalittasan visszamennek a sávjukba. Ha rövid (tényleg leheletnyi) dudálással jelzed nekik előzési szándékodat, rendszeresen mutogatnak, kiabálnak, hepciáskodnak.

3. Sajnos elértük azt a fejlettségi szintet, amikor nagyon elszaporodtak a lábatlan gyerekek. Őket általában egy nőstény egyed szállítja iskolából, edzésről, szolfézsről, stb. haza. Szép gesztus, de sok kockázatot rejt. Ilyen családokban általában a hím egyed ilyenkor távol van, pedig a közös programokban ő szokta vezetni az autót. Most a nősténynek kell, akinek se gyakorlata, se kedve nincs, ráadásul az utódai elveszik a figyelmét a vezetésről. Teljesen kiszámíthatatlanok a cselekedetei, nagyon veszélyes manőverekre képes.

4. Az emberiséget mindig a kíváncsiság és a tudásszomj vitte előre. Ezen képességek a forgalomban is előjönnek, sokan kukucskálnak előre, miért is nem haladnak. Ezzel sincsen semmi baj, de egyes egyedek akkora kíváncsisággal rendelkeznek, hogy átmennek a mellettük lévő sávba is, ezzel akadályozva a motorost a tovahaladásban.

Tegyük félre az álszent moralizálást és beszéljünk nyíltan. Az autós és motoros nem ellenség. Autósnak sem szándéka megölni a motorost, motoros sem akarja az autók tükrét lerugdosni. A normálisnak persze.

Mind a kettő szeretne gyorsan odaérni a céljához és időnként a gyorsabb haladás érdekében hülyeséget csinál.

Figyeljünk egymásra, mert – véleményem szerint – lehet a Kreszt rugalmasan kezelni, de egymást ne veszélyeztessük.

267 komment

Címkék: budapest motor közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes kresz dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2010.09.09. 09:53:51

@teabore: Érdekes lenne naponta kétszer költözni, attól függően, hogy éppen hova kell mennem...

glinolid 2010.09.09. 10:16:01

@szaGértő: Nézd, neked nem éri meg, inkább állsz a dugóban. Az a te választásod. Vagy költözz be Bp-re és akkor nem kell Gyömrőről bejárnod. Azt ne várd el, hogy a tómegközlekedést favorizáló budapesti lakosok a te gyömrői ingázásod miatt mondjanak le gyorsabb közlekedés lehetőségéről. A fuvarozási logisztikai problémádat pedig ne ők oldjuk már meg.

elwood 2010.09.09. 10:17:04

@teabore: állatok mindenhol vannak

vidéki városokban nincs annyi dugó, ezért nem látszik.

mihelyt bedugul egy út bármi miatt, kiderül, hogy az emberek ugyanúgy viselkednek.

ex-dr. vuk 2010.09.09. 10:26:01

@s9e:
Azt el, de a "buszsavban pofatlankodik"-ba hogy jon oda a zarovonal?... Ha a buszsavBAN megy, akkor mi koze a zarovonalhoz? Hogy hogyan jutott oda az meg egy teljesen masik kerdes.

Alikam 2010.09.09. 10:26:42

@glinolid: baromság. Az okozza dugókat, hogy mindenféle idióta világbajnokságokat szerveznek hétköznapra. Mostz komolyan, mekkora turisztikai vonzereje lehet egy Triatlon vb-nek? (Mert ugye mindig ezt hozzák fel a mentegetők,hogy júúj, most aztán jön ide a Rotchsild és osztogatni fogja a vagyonát a szegény szakadt magyaroknak).

Elmondom: semennyi. Senkit nem érdekel a versenyzőkön kívűl. Több pénzbe kerül mint amennyit hoz. Utlezárások, logisztika stb.

Aztán azért is vannak dugók, mert sok a barom az utakon és minden órában egyszerre 50 helyen van kisebb-nagyobb baleset. Na most akkor sávlezárás, dugó, kilométeres, másodperc alatt kialakul.

Még egy kisebb koccanás, ahol csak éppen a két buzifejű egymással vitatkozik, hogy ki volt a hibás, is óriási dugót tud okozni a megfelelő helyen, pl. egy hídon.

Aztán a parkolóhelyek tömeges hiánya. Az 5 percig 20-al menő, éppen parkolóhelyet kereső autók miatt fél óra múlva ott már egy kisebb dugó lesz! Nem vicc!

És még sorolhatnám, de a lényeg, hogy alapvetően nem is az autók száma az, ami miatt ilyen botrányosan szar a csúcsidős közlekedés Budapesten.

Persze ha radikálisan mondjuk feleznénk az autók számát, akkor valóban jobb lenne a helyzet, de ettől még nem ez a probléma igazi forrása.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 10:29:19

@flimo13:
ööö, a metró árammal megy"

Höhö, most még!
Aztán majd az utasoknak kell a belül felszerelt pedálokkal , vagy onlány hajtani, vagy a generátort és csak akkor fog menni
A sok ellenőr meg korbáccsal fogja a ritmust diktálni

Elveszik a benzinem?
Fogós kérdés!
Mátrix, ahogy elhajol a lövedékek elől..?
:))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 10:32:44

@glinolid:
Hőőő, hát a buszsávban mi, vagy a megbizottaink, terepjárós-bmw-s-motoros stb, állnak/közlekednek

Amikor meg leszálltok csodálkotok, hogy kilopták a cuccot a zsebetekböl,vagy az utastárs ebadta lurkója bokánrúgott, amikor lóbálta a lábát
:)

Alikam 2010.09.09. 10:34:01

@Alikam: ja és majd el felejtettem:) hát persze, az állandó útfelújítások,s zépen komótosan 3 hétig egy 2 centis kátyúval elszarakodni, addig meg az a sáv szopóka...

A négyes metró! Na az sem rossz? Mióta túrják a földet mint egy kutya? 2004???? Több mint 6 éve!!!!! És lófasz, semmi nincs még kész. Most ott tartunk, hogy 2013-ra lesz kész, de(!), de ez az időpont már többször csúszott, a legelső 2008!!!!-ra volt datálva!

Szóval mondjuk ki nyíltan. 2016-17 körül kész lesz, ami annyit jelent, hogy mondjuk 2014-2015 környékén már a felszíni munkálatok közlekedést érintő vonatkozásai talán megszűnnek.

Úgyhogy ezúton is gratulálok Budapestnek, a vörös pestnek, szépen emgszavaztátok demszkijt nem 1x, meg ugye a maszopot, na itt az egésznek az eredménye, egy rakás szar az egész.

glinolid 2010.09.09. 10:36:24

@Alikam: ÖÖÖ, ez egész éveben lesz? Nem is tudtam.

glinolid 2010.09.09. 10:36:59

@horex: Senki sem kötelez a tömegközlekedés használatára.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 10:37:27

@Alikam:
Azért vicc, hogy a Deák-Madách tér , Astoria és környékének köze nincs a metrohoz
És persze sehol nem leeht vissazfordulni, csak a volt Filmmuzeumnál
Az a tömegnyomor ami ott van....

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 10:47:02

@Alikam:
mindenféle idióta világbajnokságokat szerveznek hétköznapra"
Meg akár vasárnapra
Margit hid egy sáv lezárva, Andrássy lezárva, Dózsa nagyrésze lezárva, felsőrakpart szintén és ők futnak
Annak idején rendeztek motorversenyt a Népligetben
Nem lehetne ott futkározni,vagy a Margit szigeten?
Húú de utálom az ilyet!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 10:56:44

@glinolid:
Nem, igy van
Én viszont nem ekézem akik bkv-val közlekednek, viszont ők ekézik az autósokat/motorosokat
Csináljunk sétálóvárosokat, tiltsuk ki a szemét fustölgő autósokat
Kifassom fog sétálgatni azokban a sétálónegyedekben, pláne télen?
A munkanélküli biztos nem,a nép nagy része meg örül ha este lerogy a tv elé fáradtan

Ugye a jellemző "mé' csak egy személlyel megy"
"bemenne a boltba is az autóval" stb.
Be bizony, azért alakitotta ki okosan pl. az Obi és tsai a nagy ingyenes parkolókat és a Mekdrájvok rendszerét
Azért mert XX-XXI. század

tizen9 2010.09.09. 11:00:37

@egyittlakó:
"Ez itt nem egy jóléti állam, ahol az adófizetők pénzéből nyuggerek, hajléktalanok és babakocsis anyukák extra közösségi utaztatásával kellene akadályozni az autósok forgalmát(sok szennyező busz, adócsaló taxis hiénák)."

Méghogy nem vagy frusztrált...

tizen9 2010.09.09. 11:04:16

Én is autóval viszem a 10 éves gyerekemet suliba, mert még nem tartom elég érettnek arra, hogy egyedül járjon, és féltem is. Utána viszont rohanok vidékre melóba, így nem engedhetem meg magamnak, hogy még hazamenjek az autóért.
Ezért nem érzem úgy, hogy a cselekedetem káros lenne a társadalomra.

tizen9 2010.09.09. 11:09:11

@szaGértő:
2000/óra? Óccsó vagy :)
Én sem jártam már busszal, vagy vonattal pár éve pont ilyen okokból.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.09.09. 11:23:37

@flimo13: Persze csak vicceltem :-) Én 30-nál többel nem tudok menni :-(

D4D 2010.09.09. 11:27:20

@Alikam:
Persze ha radikálisan mondjuk feleznénk az autók számát, akkor valóban jobb lenne a helyzet, de ettől még nem ez a probléma igazi forrása.

Nem mindegy hány autó csurog parkolóhelyet keresve? Már egy is elég.

Reggie 2010.09.09. 11:29:27

@D4D: Nem, gondolj bele, ha csak 1 auto keres parkolot, akkor az a varos 1 pontjan okoz dugot. Ha tobb, akkor tobb ponton lesz dugo.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 11:30:22

@tizen9:
Egy másik forumon
mondom, ott vannak az aluljárók, az is nagy pénzért a gyalogosok kényelméért lett kiépitve

Aszongya nekem az "okos"
"dehát hogy menjen le oda, meg a metroba a babakocsis az öreg néni, ilyen nyugaton sincs"

Hát igen, nyugaton a metro is a felszinen jár :)
A Kálvin téren mintha az aluljáróval párhuzamosan felszini zebrát is festettek vola
Ekkora fasságot!

xunilo 2010.09.09. 11:31:53

@tizen9: "Én is autóval viszem a 10 éves gyerekemet suliba, mert még nem tartom elég érettnek arra, hogy egyedül járjon, és féltem is."

Én 7-8 évesen már egyedül jártam Rákoskeresztúrról Kőbányára. Túléltem. A szüleim persze féltettek, de megtanítottak közlekedni.
Fontos lépés az önálló életre való felkészítésben. Hogy később ne kelljen majd tutujgatni. Hogy eltaláljon a-ból b-be egyedül. Meg egyáltalán el merjen indulni.

@ szaGértő 2010.09.09. 09:16:58 :
"Hadd döntsem el én, hogy mivel viszem. Másnak semmi klöóze hozzá. És ehhez tartozik a második idézetre is a válaszom:"

De, nagyon is van köze. Látványos mennyire bedugul a város, amikor a szülők -sokszor második autó bevetésével- kocsival furikázzák a gyerekeket suliba. Te is ott szívsz a dugóban, a többi hozzád hasonló miatt. Neked az öröm? Nekem nem, ráadásul iskoláskorú gyerekem sincs. Tehát a hozzátok hasonlóak miatt szívok. A gyerekek is, a még több kipufogó gázt. Szerinted az jó nekik, nekünk??

"Ha a gyerek anyja dolgozik, lehet, hogy nem érne oda az iskolába/oviba a zárásra, ha a lakóhelyénél van. És itt konkrétan az ovi és az alsó tagozat a lényeges. A munkahelye közelében levő oviba viszont odaér időben, nem kell korábban eljönni a munkahelyéről, kockáztatva a kirúgást. Teljesen logikus döntés. "

Max addig, ha átmeneti jelleggel jár oda dolgozni. Mert ha nem, akkor célszerűbb lenne közelebb költözni, nem? (jó, tudom ez sokszor bonyolultabb, a férj pont másfele dolgozik, stb). De szerintem elég sok családban meg lehetne oldani. És akkor annyival is kevesebb autó és dugó lenne az utakon. Nektek meg kevesebbe kerülne havonta. Mindenki jobban járna, nem?

glinolid 2010.09.09. 11:32:40

@horex: Az, hogy egyre többen leszoknak a tömegközlekedésről pontosan a kialakuló dugók számát és méretét növeli. Hiába ülsz át autóba, ha rendelkezésre álló útfelület mérete nem változik. Egy utas 1 nm2 igénye hirtelen 10-15 nm2-re növekedik. Ennyivel nem lehet - a városon belül - növelni a közlekedéshez szükséges útfelület. Sőt azért, hogy élhetőbb legyen belváros, mint írtad, "visszafejlesztik" az úthálózatot. Ennek fényében eldöntheted, mikor, mivel közlekedsz. A te választásod.

Reggie 2010.09.09. 11:34:30

@szaGértő: Es akkor gondolj bele egy field engineer esetebe, akit ha kikuld a ceg terepre, akkor orankent netto 20ezret szamlaz utana a ceg(persze a fizuja joval kevesebb). Helybol 74e+fa a kulonbseg.

xunilo 2010.09.09. 11:38:16

@horex: "Ugye a jellemző "mé' csak egy személlyel megy"
"bemenne a boltba is az autóval" stb.
Be bizony, azért alakitotta ki okosan pl. az Obi és tsai a nagy ingyenes parkolókat és a Mekdrájvok rendszerét
Azért mert XX-XXI. század "

Azért mert lusta disznó vagy, azért vazze.
Sajna több olyan embert is ismerek, aki a 200 méterre lévő boltba is autóval megy. Na nehogy má' gyalogoljon?!? a dicsőséges XXI. században?
Aztán meg a tőlem levont adókból/járulékokból kell gyógyítgatni a puhos testüket, mert nehogy má' ne legyen joga autóval szarni menni.
Szánalom. A baj csak az, h közben én is állok a dugóban meg szívom a finom szmogot (ami a dugók miatt sokkal töményebb)

xunilo 2010.09.09. 11:40:57

@horex: "Aszongya nekem az "okos"
"dehát hogy menjen le oda, meg a metroba a babakocsis az öreg néni, ilyen nyugaton sincs"
Hát igen, nyugaton a metro is a felszinen jár :)"
Nem barátom, nem jár a felszínen. Csak az aluljáróba/metróba le lehet jutni kerekesszékkel meg babakocsival is.

igazi hős 2010.09.09. 11:54:28

@szaGértő: Erre is van egyszerű válasz: keressen apa eleget, hogy anyának elég legyen egy félállás, és akkor csak kicsit lesz jobban leterhelve mint apuci.

igazi hős 2010.09.09. 12:09:11

@horex: "Azért mert XX-XXI. század " Nem, ez a XIX. század illetve nálunk még a XX. első fele. A XXI. a túlnépesedésről és túlfogyasztásról szól. Azaz a városi autózás ellen. A 70-es években elég hely volt a kevés autónak, pedig többen laktak Pesten. Csúcsidőben már most sem fér el a sok autó és ez csk romlani fog.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 12:19:47

@xunilo:
Neked is igazad van!

Petőfi is gyalog jött Pestre Debrecenböl.
Kőrösi Sanyit, Baktai Ervint, Julianus barátot már nem is emlitve

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 12:24:06

@xunilo:
Én válaszoltam neki, amikor azt kifogásolta hogy a metro alagutban fut

Nem vagyok egy metrozó, de hogy tudsz kerekesszékkel lejutni?
Aggyá linket,mert bemondásra nem hiszem el!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 12:27:16

@xunilo:
Csak az aluljáróba/metróba le lehet jutni kerekesszékkel meg babakocsival is. "

Na,sorold légyszi, hova lehet lejutni
Marx téri aluljáró csak félig jácc, azonkivül??

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 12:30:20

@xunilo:
Csak az aluljáróba/metróba le lehet jutni kerekesszékkel meg babakocsival is. "

Na,sorold légyszi, hova lehet lejutni
Marx téri aluljáró csak félig jácc, azonkivül??

xunilo 2010.09.09. 12:50:40

@horex: "Na,sorold légyszi, hova lehet lejutni
Marx téri aluljáró csak félig jácc, azonkivül?? "
"Hát igen, nyugaton a metro is a felszinen jár :)"

Szövegértés: leülhetsz, egyes.
De hogy megértsd, leírom még egyszer.
NYUGATON lehet lejutni az aluljárókba kerekesszékkel v babakocsival. Nem a Nyugatiban, én ezt sosem mondtam (Marx tér, na te sem kapkodod el a változások lekövetését.. ;-) )

"Petőfi is gyalog jött Pestre Debrecenböl.
Kőrösi Sanyit, Baktai Ervint, Julianus barátot már nem is emlitve"

Na ne keverd a szezont a f@szoddal. Én nem mondtam h mindenhová gyalog kell járni, csak azt h nem kell MINDENHOVÁ autóval menni.
Másrészt a fentebb említett urak idejében nem volt autó. Szekér volt - a gazdagoknak.
Nem volt pl jelzáloghitel sem (vagy legalábbis nem ebben a formában, és főleg nem volt mindenkinek elérhető)
Tehát ők mondjuk szekérrel se nagyon jártak. Aztán érdekes módon lett talpra magyar, meg Himalája, nézd csak, autó nélkül. Te meg vazz a boltba is autóval mennél.
Na nem is néz ki úgy, mintha életedben tennél valami kiemelkedően hasznosat, pláne nem fognak 150 év múlva rád hivatkozni.
(pedig milyen vicces lenne, 2160-ban valaki írna ilyet h "na bezzeg a horex, az tudta a frankót, bár belefulladtak a mocsokba, szmogba, de ő fasza gyerek volt, még az Obiba is kocsival ment")

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 13:13:59

@xunilo:
Csak az aluljáróba/metróba le lehet jutni kerekesszékkel meg babakocsival is. "

Erre hozz pár példát!
Marx tér aluljáró csak félig jácc.

Perillustris 2010.09.09. 13:14:43

"nagyobb városok bedugulnak, senki nem halad"

Dehogynem. :P

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.09. 13:19:37

@xunilo:
A második kommentem valami rendszer összesés miat kerül ki

Igaz, kérek engedélyt +hunyászkodni!

Mit mongyak, én egész életemben csak magamért és néhány barátomért tettem valamit
Mit kellett volna? Fogaskerék egy gépezetben
Ismerek nálam sokkal okosabbakat, rájuk se fog senki emlékezni

Megint azt kérdezem, miért baj neked hogy mindenhova járművel megyek?
Tőlem te sétálhatsz nyugodtan én nem kifogásolom

bikila 2010.09.09. 13:51:01

@szőketisza:

Én még nem találkoztam olyan motorossal (nem robogósra gondolok!), akik - csúcsforgalmi időszakon kívül - ne előzte volna meg a megengedett sebességgel haladó autósokat (legtöbbször a záróvonalat átlépve). (Aki mást állít, hazudik.)

+++ Márpedig nem hazudik. Gyere egyszer mögöttem te szerencsétlen és fogsz látni olyan motorost. És nem kevés motoros van rajtam kívül, aki nem előzgeti a megengedett sebességgel haladó autókat.

Amúgy a nagymotor és a robogó irányíthatóságát szűk helyen ne a méretből ítéld meg, mert nincs feltétlenül összefüggés, sok esetben a 10collos kerekű robogók sokkal rosszabbul, bizonytalanabbul irányíthatóak. De biztos sokkal jobban képben vagy ezzel is.

Silent Bob 2010.09.09. 14:04:35

@szaGértő:
Legalább kettő, a kollégám és én. :) Ha nem lenne rá lehetőség itt az irodában, valószínűleg én sem bringáznék munkába. (Bár munkahelyfüggő, öltönyös helyen, zuhanyzás és átöltözési lehetőség nélkül biztos hanyagolnám, de olyan helyen, ahol lehet póló+farmer vagy hasonló szettben nyomulni, ott simán bevállalnám, hogy megmosakszok a mosdóban és átöltözök.)
Mindezzel csak annyit akartam mondani, hogy nem mindenki büdös aki bringázik. :)

Egyébként én nem akarok senkit semmire rábeszélni, részemről mindenki azzal jár, amivel akar, csak lehetőleg ne üssenek el.
Én villamos + bringa, attól függ mihez van kedvem.

xunilo 2010.09.09. 14:05:00

@horex: Jól van , nem csesztetni akartalak.
Az nem jó érv, h tőled én sétálhatok nyugodtan. Mert ez csak azért van, mert téged az nem tart fel, ha én sétálok. Persze önmagában engem sem tart fel, ha te autózol mindenhová, csak amikor ez tömeges méreteket ölt, akkor egyre nagyobb a dugó. És akkor az már engem adott esetben zavar.
Igazából szerintem sokat lehetne javítani a helyzeten, ha mindenki csak néha letenné az autót amikor nincs égető szüksége rá.
Az ha valaki _mindenhová_ kocsival megy, szerintem eleve kizárja, h igaz legyen, h szüksége van rá mindig. Ez nekem lustaságot és pazarlást sugall, plusz időkiesést.

Nem személyesen veled van bajom, hanem a jelenséggel. És itt, most, ebben a topicban Te adtad fel a magas labdákat, ezért reagáltam a te hozzászólásaidra.

Silent Bob 2010.09.09. 14:18:25

@horex: Hubazz, mit vettél be? :D

Daihelyon 2010.09.09. 14:24:52

@xunilo:

1. Ahogy más is megfogalmzat: nem értem, hogy aki tömegközlekedést vesz igénybe, az miért rázza az öklét az autósokra?

2. Nem az a kérdés, hogy X évvel ezelőtt te 7 évésen lesétáltál-e egyedül a Balatonra Budapestről, hanem az, hogy MA elengednéd-e a 7 éves gyereked egyedül az iskolába? Mert őszintén bevalva én felnőtt fejjel félek a metrón, hogy vajon kinek fog kelleni a laptop a vállamról, amiért még le is fog szúrni ha neki úgy tetszik. Nyugatinál meg olyan rohadt gyorsan menekülök ahogy csak tudok.

3. Az hogy én mennyire vagyok lusta disznó az az én személyes dolgom. Én sem pofázok bele, hogy te mennyit és mikor iszol alkoholt. Az meg hogy mit kell neked fizetni az én orvosi költségeimen ne agasszon, magam fizetem. És nem a kocsiban való ülléstől kaptam két oldali lágyék sérvet, a többiről nem is beszélve.

4. Szvsz (! figyelem: SZERINTEM) a BKV megbízhatatlan, büdös és én még biztonságban sem érzem magamat. Ezen túl IV. kerületből járok a II.-ba. Ajtótól-ajtóig: Csúcs időben kocsival 45-50 perc, amúgy 30. Tömegközelekedve nem sikerült még 75 perc alá szuszakolni.
Szóval ha lusta vagyok, akkor az vagyok, de legalább kényelmesen utazok (és nem kell mindenkinek magyarázokdni, hogy miért nem adom át a helyet és állok), ha kell menetközben tudok úticélt váltani, nem vagyok megkötve, csendesebb, így azt hallgatok, amit akarok és még hallom is.

ex-dr. vuk 2010.09.09. 14:26:42

@Alikam:
"de a lényeg, hogy alapvetően nem is az autók száma az, ami miatt ilyen botrányosan szar a csúcsidős közlekedés Budapesten"

Erre egyszeru a valasz... De.
Hova akarsz rakni ennyi parkolot? Ha tobb lesz a parkolo es az ut, kevesebb felturas, annyival tobben ulnek autoba. A dugo marad, az autok szama valtozik. Ennyi.
Olvasgass a temaban.

ex-dr. vuk 2010.09.09. 14:30:17

@Daihelyon: "Az meg hogy mit kell neked fizetni az én orvosi költségeimen ne agasszon, magam fizetem."
Meglepne, ha kijonne a tudorakkezelesed abbol amit befizettel. De nem is ez a lenyeg. Az auto nem csak a te egeszsegedet karositja, hanem mindenki maset is. Ezt TE nem fizeted meg! Hiaba a sok autokra kirott teher, az edeskeves. Az utrongalasrol es kozterulethasznalatrol ne is beszeljunk (mert ugye ezeket mind ki kell fizetnie valakinek, jobb hijan minden adofizetonek).

Onmerseklet kellene. Mivel az nincs, allami beavatkozas a korlatozasra. Ennek csak egyik resze a kocsira kirott adoterhek.

főboszorka45 2010.09.09. 15:12:19

Múltkor ismerősöm autójában ültem, jobbról "beelőzte" egy motoros, direkt elengedte, udvarias akart lenni, kissé balra húzódott.
Erre egy hatökör másik motoros bejön balról a másikkal egyszerre, és elsodorja atükrét.
soha többet nem fog motorosnak helyet adni, mert minek pofátlankodnak?Egy barom miatt! És még igaza is van!

Banya30 2010.09.09. 15:26:48

Bárkinek szíve joga a saját autóját akkor és annyi főre használni, amikor és amennyire akarja, DE ebben az esetben senkinek nincs joga a dugóra panaszkodni, hiszen más ugyan azért áll ott az autójával, maiért te.
Vagy azt gondoljátok ez csak nektek jár?

ex-dr. vuk 2010.09.09. 15:44:33

@főboszorka45: autoval a legjobb amit tehetsz, hogy nem huzodsz a savodban SEMERRE. Itt Londonban legalabbis ez a szokas, mert biciklis/motoros az auto barmelyik oldalarol johet, es jon is! Nem is kis szamban. Szoval autos akkor huzodik/kanyarodik barmelyik oldalra (meg kis ivben balra is), ha alaposan megnezte, hogy nem eloznek-e mogule.
Mukodik.

soseleszekelső 2010.09.09. 16:48:38

@főboszorka45:
Ezt én motorosként is utálom. Ha megyek a sorok közt és utolér egy másik motoros, elengedem. Ha a másik sávban megy előre, mindkettőnket veszélyezteti.

j311 2010.09.09. 16:55:40

Csak hogy még "szebb" legyen a szeptember: a fehér út mellett dolgoznak, így az Éles sarok felé 1 sáv megy csak...

soseleszekelső 2010.09.09. 16:57:43

@szőketisza:
Még mindig kevered a dolgokat.
Egyrészt, pl az én 600-as motorom keskenyebb, mint az 50-es robogóm volt. Egy motornak a kormány/tükrök a legszélesebb pontja, ez nem feltétlenül a köbcentitől függ.

Annak, hogy engedik az előresorolást, semmi köze ahhoz, hogy van, aki záróvonalon átmenve megy előre. Mert azt meg nem engedik.

Ettől függetlenül van, hogy biztonságosabb a tök üres szembe oldalon, 1m oldaltávolságot tartva előregurulni, mint a sávok között az összesen 1m helyen előremenni. Szerintem az autósnak is jobb, ha nem kap szívbajt, hogy letörik a tükrét. A motor meg bármikor vissza tud sorolni a saját oldalára, ha megjelenik a szembejövő.

Az erős motorral annyiban jobb előremenni, hogy zöldnél nem tartja fel az autókat, nincs konfliktus.

A jobbról előzés alatt nem tudom mit értesz. Városban párhuzamos közlekedésnél ez szabályos, ha áll a sor és jobb oldalt megy előre a motoros, az is szabályos.

Szerintem a piros lámpán áthajtás nem gyakori, de lehet, hogy másfele járunk.

Azoknak, akiket irritál, hogy a motoros megelőzi, javaslom, hogy minden motorosra tekintsen úgy, hogy miatta egyel kevesebb autó van előtte a dugóban.

ex-dr. vuk 2010.09.09. 17:26:26

@soseleszekelső: "Azoknak, akiket irritál, hogy a motoros megelőzi, javaslom, hogy minden motorosra tekintsen úgy, hogy miatta egyel kevesebb autó van előtte a dugóban."
Ez pontigy igaz minden buszon ulore, gyaloglora es biciklistara is.

szőketisza 2010.09.09. 18:25:46

@bikila: „Márpedig nem hazudik. Gyere egyszer mögöttem te szerencsétlen“
Ugyan nem tudom, hogy mivel érdemeltem ki ezt a derogáló „szerencsétlen“ jelzőt, hacsak azzal nem, hogy nekem még tényleg nem volt "szerencsém" találkozni olyan motorossal, aki betartotta volna a KRESZ-t (mindegyik leszarta a záróvonalat és túllépte a megengedett sebességet). Nem tudom, hogy milyen alapon vonod kétségbe a saját tapasztalataimat. Persze lehet, hogy te kivétel vagy, nem vitatom. Egyébként tipikos „hülye motoros“ módjára reagálsz a legkisebb kritikára (mint a bringások). Nem vagy esetleg elfogult a motoros „nyáj-társaiddal“ szemben?

szőketisza 2010.09.09. 19:00:43

@soseleszekelső: “jobbról előzés alatt nem tudom mit értesz“
Nem tudom, hogy kell-e ezt magyaráznom. Ma például egy balrakanyarodók miatt álló kocsisort (én is ott álltam) - a szembejövő intenzív forgalom miatt - úgy előzött meg több motoros jobbról a kb. 30 cm-es sávban, hogy a jobb lábukat a padkára támaszkodva araszoltak előre, szerencsére csak érintve az autók jobboldali tükrét (ha letörik, az autósok üthették volna a nyomukat, vállalva a legalább 50 ezer forintos kárt)

szőketisza 2010.09.09. 19:03:47

@soseleszekelső: "Még mindig kevered a dolgokat"
Te pedig még mindig a szart kevered, már bocsánat!

Etniez 2010.09.09. 19:25:27

@egyittlakó: Én válaszoltam neked. A motor kevésbé szennyez, nem okoz dugót, nem foglal parkolóhelyet, ne állja el a forgalmat, stb. Ezért támogatva van, akár csak a bicikli.
A buszsávba azonban nem csak ezért mehet be. Kísérletek bizonyították, hogy kevesebb baleset lesz, ha ott közlekedhetnek, ráadásul a buszt sem akadályozzák a haladásban.

Én válaszoltam a kérdésedre fent is, most kifejetettem részletesen.

Etniez 2010.09.09. 19:27:34

@D4D: Nem zárja ki, sőt. Ha mindenki szabályos követési távolságot tartana (azaz rugalmatlan lenne), akkor fele ennyi autó nem férne be Budapestre.

Etniez 2010.09.09. 19:34:47

@_John_Doe_: Nem vagyok lábatlan, iskolás koromban mindig feltudtam szállni az aktuális tömegközlekedési eszközre. Esetleg gyalog mentem. Edzésre is. Engem nem kellett szállítani.

Felnőttem és dolgozni kezdtem, elköltöztem Budapestről. Most az a helyzet, hogy annyiból motorozom (szinte), amiből a bérleteket kifizetném. A motorozás nekem tömegközlekedés, szenvedély és hobbi. Iskolás gyerekeket szállítani nem az. Az hülyeség. Van neki lába és van kedvezményes bérlete.

Etniez 2010.09.09. 19:39:15

@sipike.hu: Ma is két nő váltott rám sávot. Asszony lett mögöttem ideges, én ilyenkor már csak mosolygok :))

Etniez 2010.09.09. 19:51:45

@bikila: Nem is akartam ilyen hülyeségekre reagálni, nagyon sokat közlekedem Budapesten, de seb. korlátot betartó közlekedőt (nem csak autóst, bármit) nem nagyon látok. Ha haladnak és is mögöttük maradok. Ha torlódni kezdenek, megyek előzni.
Ha meg az autósok 50-nél stabil 60-65-t mennek, ne legyen gond ha 70-el megelőzöm őket.

Etniez 2010.09.09. 20:05:25

@szőketisza: Az autósok ugyanúgy szabálytalanok, mint a motorosok. Csak az neked nem bántja a szemed. Megsúgok valamit, Budapesten szinte senki, sehol nem tartja az ötvenet. Sőt, Astórián pl. minden lmpánál legalább 2 autó átmegy a piroson. Időnként a piros hetes is. Te belekezdtél az álszent mutogatásba. Verd ki a fejedből, mert tévútra vezet.

"streetfighter" 2010.09.09. 20:06:30

@Etniez:
"nagyon sokat közlekedem Budapesten, de seb. korlátot betartó közlekedőt (nem csak autóst, bármit) nem nagyon látok."

Ezt én is így látom, csak azt nem tudom, hogy az ide irogató "minden szabályt betartó" budapestiek hol közlekednek. :)

Etniez 2010.09.09. 20:13:50

De mutogatni a másikra mindegyik tud. Mhelyem mellett megállni tilos tábla van, ennek ellenére öt percenként megáll egy autó és elmegy ügy intézni. Aztán meg ajvékol, ha megbilincselik.

Szőke is képmutató, reméljük egyszer majd kinövi. Ő mindig ötvennel megy, megáll az összes zebránál, piroson még nem ment át, szabálytalanul nem parkolt, követési távolságot betartja, soha nem közlekedett kiégett izzóval, stb, stb, stb. Bezzeg a hülye motoros előremegy a másfél méter széles motorjával.. :)) Meg átlépi a zárót. Autós nem lépi át a zárót, amikor bemegy a buszsávba...

cso zsi 2010.09.09. 20:26:08

@Etniez: Tipikus. Mint a bringások. Ha a fejemre olvasnak valamit, azonnal támadok. Kis hazánkban van 3,5 millió szgk-tgk, 150ezer rendszámos motor, és a fővárosban napi 5-6000 bringás. Mégis a mások szabálytalansága tűnik kirívónak. Ma az Andrássy - Bajcsy sarkon egy kerékpáros sem hajtott a járdáról a zebrára. Az úttesten haladtak. Miért? Mert két fiatal rendőrhölgy áll a Földalatti kijárata közelében.
Kisebb kereszteződésekben (a Nagy körúton csak 4-5 nem az, 10 bicósból 8 átmegy a piroson, és/vagy a sínen teker. A motorosokra már nem mondhatunk semmit, mert legálisan lépik át a záróvonalat, holott nem, csak az elhaladás engedélyezett, ha van elegendő hely. A záróvonal átlépés nem biztosít elegendő helyet. (a Kiskörúton meg a bringaúton motoroznak)
Tegnap a Róbert K-n hajtott normál tempóban egy motoros a belső sávban, probléma nélkül, tempósan, mint a többi jármű. A Honvéd kórház környékén mégis bement a villamossín űrszelvényére, elsőre úgy tűnt, hogy be akar kanyarodni balra a Gidófalvy felé (ami jóideje kifelé egyirányú). Lassított, majd mégis inkább az autókkal azonos sebességgel ment a sínen a Váci úti csomópontig. Mi értelme volt.
A motorosok többsége az előrecsorgást valamiért úgy értelmezi, hogy nekik muszáj az autók elé gurulni, akkor is, ha ők már csak a zebra közepén tudnak megállni ahhoz, hogy ne menjenek tilosba. Pedig a zebrán már rég ott vannak.

cso zsi 2010.09.09. 20:35:02

@Etniez: "Az hülyeség. Van neki lába és van kedvezményes bérlete."
Van. 40 éve nekem is megvoltak ezek, ma sincs másképp. Csak épp a világ változott. mi 4-5 saroknyira laktunk az iskolától, és azért még elsősként elkísértek, mert egy már akkor is forgalmas úton kellett átmenni, amin se gyalogátkelő, se lámpa nem volt akkoriban.
Egy hete suliba hordom a legkisebbet, 4 metrómegállónyira. Nem szoktam ilyen korán járni a városban, de a metró az borzalom, ugyanakkor a belvárosi utak meg üresek.

soseleszekelső 2010.09.09. 21:35:47

"Te pedig még mindig a szart kevered, már bocsánat!"

"Egyébként tipikos „hülye motoros“ módjára reagálsz a legkisebb kritikára (mint a bringások)."

Erről ennyit.

soseleszekelső 2010.09.09. 21:37:02

@szőketisza:
"úgy előzött meg több motoros jobbról a kb. 30 cm-es sávban, hogy a jobb lábukat a padkára támaszkodva araszoltak előre"

Legközelebb adj nekik még 15cm-t, neked is, nekik is jobb lesz.
Élni és élni hagyni.

igazi hős 2010.09.09. 22:35:31

@cso zsi: OFF A szokásos bringás fikázásod már nem érdekel, de azt megmondhatnád miért kell olyan messzi mennie szegény gyereknek. Gondolom ég alsós. Ha nem idegennyelvű vagy felekezeti, akkor minek? Pesten aztán tényleg van választék, mi még gimnáziumot is úgy választunk, hogy a 8 "nagy" közül melyik mennyire megközelíthető, mert napi egy órát akár tanulásból, akár játékidőből nem akarunk elvenni.
OFFOFF

cso zsi 2010.09.09. 23:02:29

@igazi hős: Épp a "választék" miatt. A három "közeli" iskolából kettőben színvonali, illetve tantárgyi gondok voltak, a harmadikat, amiben két éve a csillagos eget is ígérték (és akkor tényleg minden volt), lebontották. A szomszéd kapualjból az óvodai csoporttárs elvileg ellenkező irányba ,egy metróval kettőt, és még busszal 4-et. Gyakorlatilag háztól-házig viszi a villanyszerelő vállalkozást folytató apuka, egy olyan autóban, ami egyben a munkaeszköze is.
A "közeli" iskolák egyébként jószerével gyalog közelíthetők meg, így a metróig-metrótól gyaloglás is rövidebb, mint a körzetes suli. Nem tanya, hanem a XIII. kerület.
Egyébként nekem is autóval kéne vinnem a srácot. Ebben az időben (7 - fél 8) iszonyat tömeg van a metrón, ugyanakkor a Bajcsy töküres.

Perillustris 2010.09.10. 00:03:45

@cso zsi: "Mint a bringások. Ha a fejemre olvasnak valamit, azonnal támadok."

Nem-nem. Azonnal rávilágítunk, hogy a szabálytalanság nem járműfüggő, hiszen mindenki elköveti nap mint nap, vezessen bármit.

bikila 2010.09.10. 01:32:00

@szőketisza:

Nem tudom, hogy milyen alapon vonod kétségbe a saját tapasztalataimat.
+++ nem azt vontam kétségbe, hanem azt, hogy aki mást állít az hazudik - még idéztem is... de úgy látszik ez sem volt elég :) Nem tudom milyen alapon állítasz olyat, hogy aki mást állít az hazudik??

Egyébként tipikos „hülye motoros“ módjára reagálsz a legkisebb kritikára (mint a bringások). Nem vagy esetleg elfogult a motoros „nyáj-társaiddal“ szemben?

+++ Egyáltalán nem vagyok elfogult. Sőt...
Sajnos valóban nagyon sok idióta motoron ülő barom van - de ők "szerencsére" csak áprilistól októberig láthatóak az esetek többségében.
Pl. Nyugati - Oktogon - Váci út - Hungária krt. környékén azt hiszik, hogy éjjel magától átalakulnak arrafelé az utak versenypályává, pedig nem. Ahogy amúgy autósok közt is van ilyen bőven.

Lehet, hogy neked furcsa, de egész évben közlekedésre használom a motort és nem állatkodásra és szórakozásra. A forgalom ritmusával szoktam menni, nyilván a motor adottságaiból adódik, hogy a lámpától az esetek többségében valamivel gyorsabban indulok el mint egy autó. De nem ritka, hogy pl. este a Hungária krt.-on óra szerint 75-80km/h sebességnél majdnem a leglassabb vagyok (és segítek: általában nem motorosok mennek nálam gyorsabban). Egy motor nem attól gyors a városban, hogy mész vele mint a barom, hanem attól, hogy HALADSZ. Mert az autóval ezt már sokszor nem lehet megcsinálni...

Azért ne nevezd az állításodat "legkisebb kritikának" - amikor a tapasztalataidat összesítve általánosítasz minden motorosra és még ezt megerősíted egy olyan "megcáfolhatatlan mondattal", hogy aki mást mond az hazudik. Hát ez hozta ki belőlem a szerencsétlen szót, mert sajnállak ezért a gondolkodásmódért.

Ha ez nálad a "legkisebb kritika", akkor milyen lehet egy ennél nagyobb?

Azokat a motorosokat sokkal jobban látják, és megjegyzik, akik állat módjára mennek és valóban mindent és mindenkit leszarnak. Azokat meg akik normál módon közlekednek, sajnos akkor sem veszik észre, amikor kellene. Azért azt nehezen hiszem, hogy nem láttál még normálisan közlekedő motorost. Vagy nem figyelsz eléggé, vagy letagadod, vagy nagyon keveset vagy az utakon, nagyjából ennyi eset lehetséges. Mert vannak ilyen motorosok, jobb, ha elhiszed...

Én is általánosíthatnék abból, hogy hányan nem figyelnek sávváltáskor, hányan kanyarodnak ki elém, mert rosszul mérik fel a távolságot és még sorolhatnám... de nem teszem, mert vannak olyanok, akik normálisak és a vezetésre figyelnek.
Tudod, mert aki hülye, az mindenféle közlekedési formában az marad.

De ne is törődj ezzel a véleménnyel, hisz én csak egy tipikus hülye motoros vagyok....

bikila 2010.09.10. 01:36:05

@Etniez: Tudom én is elég sokat megyek a városban. Mondjuk 50-es táblánál én már nem szoktam gyorsabban menni a 60-65km/h-val haladókra, hanem én is azt a tempót tartom. A motor bőven "megengedné", de azért az 1-2 perc nyereségért és a csekk kockázatáért nem érdemes szerintem. Az az előny nekem elég szokott lenni, amit a lámpaváltásoknál összeszedek a gyorsítás alatt.

bikila 2010.09.10. 02:00:27

@bikila: n már nem szoktam gyorsabban menni a 60-65km/h-val haladókra,

helyesen: már nem szoktam előzni a 60-65km/h-val haladókat

cso zsi 2010.09.10. 08:25:34

@Perillustris: Ha csak ennyi lenne, nem is lenne semmi baj.

@bikila: "Azokat a motorosokat sokkal jobban látják, és megjegyzik, akik állat módjára mennek és valóban mindent és mindenkit leszarnak. Azokat meg akik normál módon közlekednek, sajnos akkor sem veszik észre, amikor kellene."
Még gyalog is az autók között érkező motorosokat kutatom, mert a többség a vonal után (tehát a kereszteződésben, vagy a zebrán) állnak meg.
A mindent leszaró motorosok pl éjjelenként a Váci úti felüljárót használják kifutópályának, hogy a Dagály utcai lámpát elérjék 160 körüli tempóval. Ez még a keresztutcák házaiban is kitűnően "élvezhető". Most van egy forgalomelterelés a buszpályaudvarnál. A hangok alapján 4-5 motoros gyorsulgatott a 100 méteres utcácskában. Hamar támadt nézőközönségük.

bikila 2010.09.10. 09:02:35

@cso zsi:
Még gyalog is az autók között érkező motorosokat kutatom,
+++Akkor Te a kissebbséghez tartozol, aki figyel is, mert én pl. rendszeresen attól rettegek, hogy a Rákóci úton a buszsávban el fogok egyszer csapni egy olyan gyalogost, aki a dugóban grasszál át az álló autók közt, és eszébe sem jut, hogy a buszsávban nem csak 3,5m magas járművek közlekednek...
Vagy a Hungárián amikor csorgok előre a pirosnál/dugóban, akkor is nagyon tartok ettől.

A mindent leszaró motorosok pl éjjelenként a Váci úti felüljárót használják kifutópályának
+++ Igen sajnos ilyen van - az elsők közt lennék, akik ezeket lerugdossa a motorról. És azt is aki autóval csinálja, mert abból is van nem bőven (én a Hungáriát hallgatom éjjelente...)

Daihelyon 2010.09.10. 11:26:12

@vuk_:

1. És neked kimondta, hogy én TB-s kezelésre járok? Na ugye!

2. Az utak pont azért épültek, mert... Mindegy, hagyjuk. Látom: a közellenség az autós. Nyugodtan húzd ki magad és légy büszke.

bikila 2010.09.10. 12:47:26

@Daihelyon: Szerintem vuk_ ezt csak arra értette, ha a szennyezett levegőtől tüdőrákot kapnál, akkor annak a kezelése nem jönne ki az általad addig befizetett TB összegekből... De ha nem így van, akkor majd kijavít.

Az önmérséklésben meg sajnos igaza van... Az utak tényleg azért épültek, hogy használják őket. Viszont kis hazánkban sokan akkor is autóba ülnek, amikor egyáltalán nem kéne.

Van olyan ismerősöm, aki a 300-400m-re lévő közértbe autóval képes elmenni annyi cuccért, amit egy kisebb hátizsákban is haza lehet hozni gyalog vagy bringán.
Leszarja magasról, mert céges autója van. Megteheti persze - még.
Nem érdekli, hogy főleg télen az a két perc járatás a motornak is káros, szarrá koptatja ezzel, rossz az égés hatásfoka ezáltal több a kikerülő szennyező anyag is stb... és nem esne le az aranygyűrű az ujjacskájáról, ha elsétálna, vagy eltekerne a közértig.

Tudod sok kicsi sokra megy...illetve menne itthon.

Persze gyalogolni és bringázni csak a lúzerek szoktak... legalábbis az itthoni felfogás szerint.

Ebből is látszik, hogy sokan nem látnak rá, hogy ez hogy is megy az általunk bálványozott nyugaton. Sokkal ésszerűbben használják sokan az autót, pedig megtehetnék, hogy a wc-re is azzal járjanak.

Az autó hasznos dolog nagyon, de nagyon sokakat túlzottan elkényelmesít és gondolkodás nélkül használják.

szőketisza 2010.09.10. 14:00:11

@bikila: „Persze gyalogolni és bringázni csak a lúzerek szoktak... legalábbis az itthoni felfogás szerint.“
Nem hiszem, hogy ez lenne az általános felfogás. Sokan kénytelenek autót használni a munkábajáráshoz (nagy távolság, rossz tömegközlekedés stb.), nagyobb bevásárlásokhoz (a bevásárló központok többnyire a városok határában vannak), vagy mint például én is, mint mozgásában korlátozott. Ugyanakkor egyetértek azzal, hogy sokan túlzott kényelemszeretetből ülnek autóba (bár az nagyon kirívó példa - és egyáltalán nem jellemző - hogy valaki a 300-400 méterre lévő közértbe autóval menne.)

Silent Bob 2010.09.10. 14:29:56

@cso zsi: Szerencse, hogy te nem vagy elfogult, ezért sikerült megemlíteni a bringások, motorosok tipikus szabálytalanságát. Talán csak egyvalakit felejtettél ki... kit is? hmmm... Ja, megvan, az autósokat. :)

igazi hős 2010.09.10. 14:40:41

@szőketisza: Az asztalosom úgy jön, hogy a kombi Astra hátulja tele van gépekkel és néha utánfutó kell a bútornak, amit hoz. ráadásul vidéki, szóval ő a mintapélda az autóhoz kötött mesteremberre. Ő a kisebbség.
Elég sokan, akik még az autóinséges időszakban szocializálódtak, az autó birtoklást az "átlag" felé emelő dolognak tartják, eszerint ítélnek meg másokat és eszerint is vezetnek. Pedig már nem minden huszadik, hanem minden második háztartásban van autó, sokban több is. (V.ö. 8 éve egy plazmatévé igazi luxuscikk volt, ma meg egy havi minimálbérért kapsz egyet.)
Én is világmegváltásként éltem meg az első autót, hogy egy kártyapartinál nem kell az órát nézni az utolsó metró miatt és minden sokkal közelebb került. Aztán természetessé vált, hogy van autónk, és hogy a környezetemben még sok, sőt túl sok autó van, így az autó gyakran nyűggé vált. Ma már inkább bringázom.

bikila 2010.09.10. 14:41:06

@szőketisza: Akinek valamilyen (érthető) okból szüksége van az autó használatára, azzal semmi gond nincs. De biztos vagyok benne ha akik megtehetnék - olykor átülnének motorra, robogóra, biciklire esetleg gyalog, vagy (színvonalasabb) BKV-val közlekednének, akkor érezhetően kevesebb dugó lenne.

D4D 2010.09.10. 15:47:34

@Reggie: Másképp kérdezem:
Nem mindegy hányan mennek előtted 20-al és tartanak fel?

cso zsi 2010.09.10. 18:04:40

@Silent Bob: Szerencse, hogy jár ide olyan bringás is, aki ugyan rühelli az autó(so)kat, de tisztában van vele, hogy senki sem szent, és hibátlan. Mindegy, mit hajt.

cso zsi 2010.09.10. 18:08:44

@igazi hős: "(V.ö. 8 éve egy plazmatévé igazi luxuscikk volt, ma meg egy havi minimálbérért kapsz egyet.)"
Ha kicsi LCD tv-ről beszélünk, akkor megállja a helyét. Ha nézhetőről, akkor már nem. ...és még mindig nem plazma.

"Én is világmegváltásként éltem meg az első autót, hogy egy kártyapartinál nem kell az órát nézni az utolsó metró miatt és minden sokkal közelebb került. Aztán természetessé vált, hogy van autónk, és hogy a környezetemben még sok, sőt túl sok autó van, így az autó gyakran nyűggé vált. Ma már inkább bringázom. "
A saját, vagy a más autója lett nyűgös? A kártyaparti alkoholmentes?

szőketisza 2010.09.10. 18:21:01

@cso zsi: Elkártyázta az autóját, vagy ittas vezetés miatt bevonták a jogsiját. Persze csak vicceltem, de akár igaz is lehet(ne).

cso zsi 2010.09.10. 18:25:09

@szőketisza: Csak nem. Dolgoztam együtt olyan emberrel, aki ittasan elég csúf, de szerencsés kimenetelű balesetet okozott. Azóta nem vezet.
És nem is iszik.

igazi hős 2010.09.10. 18:39:12

@cso zsi: Nyilván másoké. Ma is szívesen vezetek, de többnyire Budapesten kell közlekedni (itt lakom, itt van a munkahelyem és a legtöbb ügyfél is pesti, rosszabb esetben budai), itt meg nem nagy öröm vezetni. Még a külvárosban sem lehet haladni, szerda délután a Méta utcán (ami már tényleg vidék) is kilométeres torlódás volt.
Ez a téma is erről szól.
A bridzs sport, ivás kizárva.

@szőketisza: Nem abszurd gondolat, de szerencsére a megoldás ennél prózaibb (lásd fentebb).

Etniez 2010.09.10. 18:55:34

@cso zsi: Te is :) A másik mindig hülye, én mindig okos vagyok. Miben zavar téged, ha akár záróvonalon átlépve kikerül egy motoros? Vagy hogy mindenáron előremegy? Volt már ebből neked _valódi_ bajod?

Etniez 2010.09.10. 18:58:28

@cso zsi: Nem értek egyet. Nekem az általános 1,5 km sétára volt és legalább 5 lámpán kellett átmennem, köztük egy hatsávoson. Középsuliba meg a város másik felébe jártam. Forgalom már akkor is ugyanekkora volt. Én meg nem voltam csodagyerek. Mai szülők kicsit túlparázzák a dolgokat. Gondold el, sok olyan család van, ahol nincs autó. Gyerek mégis jár iskolába.
Általános iskolában több olyan osztálytársam volt, akik Pilisborosjenőről, Ürömről jártak be Volán busszal.

Etniez 2010.09.10. 19:02:08

@bikila:

"Én is általánosíthatnék abból, hogy hányan nem figyelnek sávváltáskor, hányan kanyarodnak ki elém, mert rosszul mérik fel a távolságot és még sorolhatnám... de nem teszem, mert vannak olyanok, akik normálisak és a vezetésre figyelnek."

Így van.

Etniez 2010.09.10. 19:05:21

@bikila: Én csak akkor megyek gyorsabban, ha tartani akarom a zöld hullámot és valamiért akadás van (balra kanyarodó, zebra, stb). Ha mennek az autók 60-70 között a Veres Péteren (AHOL UGYE 50 A KORLÁT), akkor én sem előzgetek.

Szőkének megemlítem, hogy ott 100 autósból 99 nem ötvennel megy.

Vagy állj meg egyszer az Astóriánál. Hídról le és fel mindig átmegy valaki a piroson. Kálvin felé mindig balra és jobbra is néznem kell, hiába van zöldem. MENJ EL ÉS NÉZD MEG HOGY SZÁGULDOZNAK ÁT A PIROSON AZ AUTÓSOK MEG A HETES BUSZOK :))

De azok az autósok biztosan nem fórumoznak :))

Etniez 2010.09.10. 19:06:58

@bikila: "Akkor Te a kissebbséghez tartozol, aki figyel is, mert én pl. rendszeresen attól rettegek, hogy a Rákóci úton a buszsávban el fogok egyszer csapni egy olyan gyalogost, aki a dugóban grasszál át az álló autók közt, és eszébe sem jut, hogy a buszsávban nem csak 3,5m magas járművek közlekednek..."

Hehe, ugyanazok a gondok. Milyen motorral jársz? Azonos úton megyünk, hátha találkoztunk. Én fehér VTR250, előtte szürke CG125.

cso zsi 2010.09.10. 19:25:41

@igazi hős: Nem kell bemutatni, napi szinten oda reggel, és onnan délután-este közlekedek tömeggel, közte állok a gázon, hogy ügyféltől-ügyfélig Pesten, s Budán, meg a megyében, és távolabb is ha kell.

cso zsi 2010.09.10. 19:39:22

@Etniez: Nekem konkrétan nem. A motorosnak kishíján. A 12 éves szívódízel versenyfurgonnal repülőrajtot vettem, amit a saccra 500-as géppel elémcsorgó nem tett meg. Tény, hogy hosszú évek alatt megtanultam lámpától indulni, és anno beégettem jaszkari Zsigulisokat is (ezeröcsist, egyhatost, nem ám ezerkecskét) postásautókkal.
Mopedesnél szintén nem buli az előrecsorgás, ha a gépe nem képes úgy gyorsulni, és menni, mint a többi jármű, ha van lehetőség a haladásra. Egy jelzőlámpánál álló 8-10 tagú sor még nem dugó. M5 bevezető - Gyáli úti felüljáró balkanyar a Könyvesre. VAN olyan napszak, amikor az ember elsőként indulva beáll a sor végére. De általánosabb, hogy a Fék utcai lámpán is át lehet menni a Lurdyig. 70-nel. Zöldön.
Biztos vonzom a béna motorosokat, mert tegnap re4ggel a Bajcsyn sétálva láttam, amikor az előrecsorgó motoros elinduláskor úgy lefullasztotta a gépét, hogy az autós majdnem megtolta.

soseleszekelső 2010.09.10. 21:28:31

@cso zsi:
Ja, hogy az a gond, hogy a motoros elrontja a lámpától rajtolós játékod? Bad luck.
Akkor vagy versenypályára kell járni, vagy át kell ülni motorra és akkor minden lámpától indulhatsz előről.
Nagyon jó, hogy megtanultál rajtolni. Nem vagy egyedül, vannak páran, akik hasonlóan rosszul tűrik, ha eléjük állunk és már sárgánál a nyakunkba ugranak.
Mondjuk az én tinédzserkorú hatszázasom durván 6mp alatt van százon, úgyhogy a hozzád hasonlóknak nem sok babér terem. A következő lámpánál már nem is szoktak arcoskodni.

Ne érts félre, nem tekintem versenypályának az utakat. A motoros feláldozza a kényelmét és a biztonságát a némileg gyorsabb haladás érdekében. Ezért bizony előre fog menni, mert azért ült motorra. Ezen kár megsértődni és kár megpróbálni megtorolni rajta az élet más problémáit.

A motorosnak meg természetesen illik nem bealudni, ha már előrement.

cso zsi 2010.09.10. 22:30:20

@soseleszekelső: Ugye azért nem gondolod komolyan, hogy egy öreg csotrogánnyal bármivel is versenyre lehet kelni? Ez a gép egy autópálya bizonyos emelkedőjén 2-esben képes felmenni, míg az öregebb, de akkor még üzemképes másik gépet nem kellett 5-ösből kivenni.
Nagyon sokaknak okoz gondot nem egyenesen menni. mintha az utóbbi tíz év oktatásából kimaradt volna az, hogy a kanyarodás, és a gáz egyidejő használata nem ördögtől való dolog. Járműfüggetlen, vagy korosztályfüggő, vagy mit tudom én. Mindegy mivel mennek, autóval, vagy motorral. Kb ugyanolyan, mint amikor az alárendelt útról kifordulnak eléd, kellő távolságban, nem zavarva téged. Csak épp nem gyorsít az istennek sem, hanem 20-szal pöfög tovább.
De az ellenkezőjére is volt már példa. A motoros egykerékkel indult, úgy lőtt ki, az autósok meg alig tudtak megállni kikerülni, amikor elesett.
A "versenypályás" autózásból már kinőttem rég. Kétkerekűekre vigyázok, mert sérülékenyebbek, mint én a dobozban.
Ha hagyják.

bikila 2010.09.10. 23:19:29

@Etniez: Már "találkoztunk", még a CG-d volt, Te a Kálvin felől jöttél és az Astoriánál fordultál jobbra a Rákóczira (du.) én meg a Rákóczi úton Erzsébet-híd felé menő oldalon álltam a lámpánál. Valamikor télen volt, arra még emlékszem.

Az index egy fórumáról is ismersz virtuálisan, csak ott a motorom neve a nickem - mondjuk nem irkálok oda túl gyakran.
Ha lett volna időm, akkor örömmel mentem volna Szlovákiába veletek, de nem volt sajna és ezért nem jelentkeztem.
Ja, a motor kék Yamaha XT660R.

soseleszekelső 2010.09.11. 11:48:38

@cso zsi:
Akkor lehet, hogy félreértettem, bocs.
Csak sajnos a (szerencsére kevés) motorosokat érintő agresszió az pont a lámpánál indulás. Sokan tényleg nehezen viselik, hogy előremegyünk, egy részük biztos máig nem tudja, hogy már szabályos. Van köztük talán aki bolond és versenyezni akar, a másik részük hülye és szivatni.
Volt már, hogy 2x1 sávoson zebra miatti lámpánál előrementem és megálltam az első kocsitól balra (gyakorlatilag középen). Zöldre mellőlem a dízel kisdobozos csikorgó kerekekkel indult, hátha beszoríthat a szembejövőhöz. Nem sikerült neki.
De sokszor a szemünkre vetik, hogy amikor előremegyünk, miért a vonal után állunk meg. Én például ezért. Hogy ne adjak lehetőséget ilyesmire. Meg azért, hogy az autóstól egy métert se vegyek el, ne érezze úgy, hogy rosszul járt azzal, hogy megelőztem.

Kowalski76 2010.09.12. 02:02:03

Nem olyan kiszamithatatlan am harmadik, "legveszelyesebb" csoport sem. Ok altalaban azert valtoztatnak folyamatosan iranyt es sebesseget, mert sietnek pl reggel munkaba. Ahol tudnak mennek, ahol az osszes sav bedugul allnak. Nyilvan a kepessegek erosen kulonbozoek. Le kene szokni a dudalasrol. Aki siet eloz az elso lehetosegnel es kesz.

DenisaM 2010.10.04. 09:09:55

@hegyilany:
Örülök, hogy semmid nem esett le. De, tudod itt pesten azért nem ennyire egyszerű. Kívánom neked (mert vagyok annyira gonoszdi), hogy próbáld ki, óvodás gyerek + buda + 7-es buszcsalád, kontra belpesti óvoda! Aztán amikor heti 5-ből 5* állsz a gyerekkel a busz ajtajában, mert akármelyikkel próbálkozol mindegyik tökig tele van, akkor majd rájössz, hogy jó dolog az autó, és a 10000 Ft-os bérlet helyett érdemesebb benzinre költeni, ha meg tudod oldani a parkolást!

DenisaM 2010.10.04. 09:42:51

@xunilo: Igazán értékelem, hogy ennyire milliomos vagy... ezek szerint mindenki olyan vagyonokat keres, hogy bármelyik kerületben megengedhet magának egy teljesen bútorozott albérletet szerinted?
Javaslatod akkor lenne ésszerű, ha olyan bérlakás rendszer lenne mindenhol, hogy valóban meglehessen tenni. Addig amíg ennek kialakítására várunk, talán maradnék az autóval hordom a gyereket című megoldásnál. Ja, és ha nem tetszik akkor igazán költözhetnél te, mint egyedülálló a munkahelyed mellé... :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása