Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Záróvonalon át vágott be a robogó elé a taxis

2010.09.20. 12:21 :: SilentSound

Nagyfokú pofátlanság egy rendőrautó mögé záróvonalon át megérkezni úgy, hogy közben RCH a robogójával akkorát kénytelen fékezni, hogy az akár veszélyes is lehetne. De mivel nem sikerült elsőre felborítani, a taxis azért rápróbálkozott mégegyszer.

Tegnap történt velem az alábbi - mondhatni mindennapos - eset, de ez a mostani kicsit jobban felzaklatott a szokásosnál. Reggel munkába igyekezvén a busz sávban haladtam a robogómmal a célom felé. (Ezévtôl ez már teljesen szabályos :-) A másik sáv teljesen be volt állva én szabadon tudtam haladni egészen addig, míg utol nem értem egy alig 40-nel poroszkáló rendôrautót.

Korábban a tükrömben észleltem egy távoli taxit, de nem foglalkoztam vele, hisz a zárovonal, a teli belsô sáv és az elôttem közel haladó rendôrautó egyenként sem engedett nagy mozgásteret a taxisnak, nem hogy így együtt.

Sajnos hamar kiderült hogy ezt csak én gondoltam így. A taxis a záróvonalat átlépve, a belsô sávban haladókat mintegy áttolva a szembôl jövôk sávjába, engem majdnem elsodorva próbált betüremkedni közém és a rendôrautó közé - természetesen indexelés nélkül, hogy még véletlenül se lehessen a manôvert kikövetkeztetni.

Szerencsére még idejében fékezve sikerült a követési távolságomat akkorára nyújtanom, hogy beférjen közénk és közben dudálással próbáltam jelezni, hogy ezzel a manôverrel a testi épségemet kockáztatja, hátha észreveszi magát. A reakció csupán egy "mi a f@sz bajod van" kézmozdulat volt, majd egy rövid büntetôfékezés. Szerencsére a reflexeim mûködtek és az út sem volt síkos, így megúsztam ráfutás, vagy esés nélkül.

De ettôl elborult az agyam. Mert olyan számtalanszor megesett, hogy valaki elbambult, elnézett valamit és azért okozott vészhelyzetet, de mikor észbe kapott és elnézést kérve intett, már nem tudtam haragudni az illetôre. De ilyen szándékos megtorlási kísérlettel még sosem találkoztam. És a legrosszabb az volt, hogy bár a következô lámpánál utolértem mégsem tehettem semmit. Minden nap arra járok egy jól megjegyezhetô robogóval, így ha bármiféle tettlegességre szántam volna magamat, könnyen megtalálhatott volna a taxis (vagy valamelyik becses kollegája), hogy revansot vegyen.

Pedig szívesen elmagyaráztam volna neki (közelrôl, nagy erôvel) a KRESZ néhány passzusát a záróvonalról, biztonságos oldaltávolságról, indexelésrôl, veszélyeztetésrôl.

163 komment

Címkék: közlekedés autó hülye robogó veszélyes taxi kresz buszsáv záróvonal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kpetya 2010.09.20. 15:35:48

@qwertzu:

a legszebb az amikor a rónától az amerikaiig nem is használják a buszsávot. pedig kötelező lenne.

''autónepper.'' 2010.09.20. 15:40:25

annyiszor elmondtam már hogy záróvonal nem fal szal ha átléped esetleg át mész rajta nem fog semmi bajod esni... lehet hogy taxis bunkó volt de mindenki csinált már haosonlót most ha egy audis csinálta volna vagy egy bmw jaj bunkó audis/bmw milyen tahó... szal ha rendőr nem tett semmit akkor nem lehet hogy semmi nem történt csak te fújod fel az egészet?

@klingy: bünti tükör? hol élsz te bazdmeg? nem gondolod hogy lerúgod a tükrömet véletlenül betöröm a fejedet?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 15:44:13

@qwertzu: itt tényleg szép és egyértelmű

@kpetya: háde azért nem használja, mert ha bemegy, akkor az amerikai úti megállóba nem tud szabályosan kiállni ;)

igazi hős 2010.09.20. 15:46:44

@RosszQtya: Régen volt, bizony. Nem ártana frissíteni. A "szorosan" kikerült a szövegből.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 15:48:05

kpetya 2010.09.20. 15:32:52
látom csak az első bekezdésig sikerült eljutni -.-"
www.kiskun.autosiskola.hu/index.php?oldal=kresz_modositasok

no itt a maradék!

ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,

bb) külön jogszabály* alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt

bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,

bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,

bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,

bc) betegszállító gépjármű,

bd) személy taxi

teabore 2010.09.20. 15:59:42

Vajh' a kommentekben miért az a fő téma, hogy ki mehet a buszsávban és nem az, hogy a taxis mit csinált? Költői kérdés volt...

ex-dr. vuk 2010.09.20. 16:01:07

@RosszQtya:
Kikerulni csak allo jarmuvet lehet. Minden mast elozesnek hivnak.
Igen egynyomon haladot szabad elozni savon belul, de csak ha megfelelo oldaltavolsagot tudsz tartani! Ismerve a savszelessegeket ez nem konnyu feladat :)

teabore 2010.09.20. 16:04:05

@vuk_: van egy olyan érzésem, hogyha a motoros megy el balról "megfelelő oldaltávolság"-ot tartva mondjuk a taxistól, az a frászt kapja.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 16:10:23

azért megkérdezném a nagyérdeműt, mi a teendő mikor a lánchídon balról a motoros előz, jobbról meg a kerékpáros (bár kerékpárral felhajtani tilos!)

imádkozni, hogy mind3an elférjünk egy sávban? -.-"

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.20. 16:13:29

@RosszQtya: Nappal fel lehet hajtani kerékpárral.

ex-dr. vuk 2010.09.20. 16:17:51

@teabore:
taxist "elozni" savon belul mar nem szabad (hacsak nem ketkereku taxi :)).
Ha allnak a lampanal akkor mehet elore a sorok kozott a motoros, de elozni nem szabad(na) neki.

kpetya 2010.09.20. 16:24:50

@xaba99:

ilyen kivétel nincs a kreszben.

"...Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
"

kpetya 2010.09.20. 16:26:07

@RosszQtya:

csöppet elavult, azota bővült a kör

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 16:33:48

@RosszQtya: kinyitni mindkét oldalon az ajtókat? ;)

ex-dr. vuk 2010.09.20. 16:38:12

@kpetya: ilyen Londonban biztosan nincs, a buszos ott megy ahol kedve tartja. Pl. ha a buszsav tomve van bringasokkal es o pont ott gyorsabban meg siman kicsapja a belsobe es uccu.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 16:44:38

xaba99 · landf.blog.hu 2010.09.20. 16:33:48
hát jah :-)
ez igazából akkor szokott mókás lenni, mikor a szemközti sávban is 3an jönnek :)

metal · electric.blog.hu 2010.09.20. 16:13:29
tehát nappal a kerékpárosokra nem vonatkozik a "kerékpárral behajtani tilos tábla"? o.O
mindig tanulok valamit -.-"

a kerékpárral a szarunk a piros lámpára, az melyik része a KRESZnek, csak hogy ezt is tudjam -.-"

ex-dr. vuk 2010.09.20. 17:02:43

@RosszQtya:
"a kerékpárral a szarunk a piros lámpára, az melyik része a KRESZnek, csak hogy ezt is tudjam" - nemtom de ebben egyseges az Angol kresszel :)

ex-dr. vuk 2010.09.20. 17:25:55

@RosszQtya: be is tartom rendesen :)
franc se fog acsorogni a semmiert.
persze ha van forgalom akkor nem megyek at, de feleslegesen nem acsorgok sehol

Jim Raynor 2010.09.20. 17:39:41

@xaba99:

a KRESZ szerint:

"záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt vagy a forgalmi sávokat választja el egymástól; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető"

miután itt nem szerepel kivételként a buszsávot a többi sávtól elválasztó folytonos vonal, ezért az is záróvonal.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 17:47:00

@metal:
Ezt honnan veszed, hol van leirva?
VAgy nappalra leveszik a táblát?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 17:59:51

@Jim Raynor: igen, ezt én is tudom.
viszont amik nem állnak összhangban, az az, hogy a buszsáv nem esik bele a párhuzamos közlekedésnél figyelembe vevendő sávok közé.
illetve sok helye rossz a felfestés, a busz nem tud szabályosan bemenni-kijönni.
sőt, a taxis sem, akinek ráadásul nem kötelező használnia, mint a busznak, hanem abban a sávban megy, ahol akar.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.20. 18:18:36

@RosszQtya: @horex: Van alatta egy kiegészítő tábla! Láttok is néha, vagy csak néztek ki a fejetekből?

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.20. 18:20:18

@xaba99: Igen, a taxis abban a sávban megy, ahol akar, de csak ott lépheti (elméletileg) át a határt, ahol meg van szaggatva! Mi köze van a záróvonalnak ahhoz, hogy mit kell figyelembe venni párhuzamos közlekedésnél?

fezoGT 2010.09.20. 18:21:13

@little honey: a Bözsinél ezt én is ki szoktam használni (persze csak akkor ha a külsőben nem áll busz), viszont a zebra után de még a záró előtt sorolok vissza. Ez full szabályos, de aki szerint mégis kancsó dolog hát az szépen álljon be a sorba. De igazából legyen végig 2 sávos a lehajtó úgyis megy le mindenki a rakpartra. Még hely is lenne kiszélesiteni.

Az ótópálya lehajtós dolog stimmel, nem egészséges ott előzni pláne ha a 40 is kint figyel.

ex-dr. vuk 2010.09.20. 18:31:02

@metal: ott, hogy zarovonal parhuzamos kozlekedes eseten a savok kozott van. ha a buszsav ebbol kilog akkor talan erre nem vonatkozik :)
Kicsit szurke terulete ez a kresznek, de bar ez lenne a legnagyobb gond a kresz betartassal, hogy aki buszsavban mehet az hol lepi at ezt a vonalat...

fezoGT 2010.09.20. 18:34:11

A belsőben haladókat végképp nem értem, a francnak húzódnak be majdnem a szembesávba. Vagy tán rendőr volt az is, hogy félre kell állni előle?

Bárki is üljön abban a taxiban, nem fog neked jönni ha nem fér el, mert annyira azért nem éri meg neki sem (meg hátulról támadva amúgyis ő húzná a rövidebbet). Dudál meg mutogat egy kicsit, naés? Neki is van fék, meg kormány...

misitcom 2010.09.20. 18:58:01

Tök felesleges ebben a szituban a tutit keresni.Pont ez az a két közlekedési eszköz amit válogatás nélkül lehetne a zúzdába küldeni.Sőt az sem lenne probléma,ha egy-két robogós a járművén maradna,a prés alatt is.

iamnobody (törölt) 2010.09.20. 19:03:24

Nem értem a posztolót. Ha robogóval közlekedik, akkor naponta többször kell szembesüljön azzal, hogy az életére törnek.

Taxisokat amúgy is ki kéne irtani a g.cibe, mindentől függetlenül. Figyeld meg: ha címre megy, akkor letol az útról(ilyenkor kell feltartani), ha nincs cím, akkor 35-el megy, mindig útban vannak, ott áll meg, ahol a leginkább útban van és a zöldövezetbe járnak pisálni.

Amúgy le kell most már rugdalni a tükröket, lámpákat, bukóval szétfejelni az orrnyergeket hátha észbe kapnak a parasztok, csak még visszatart, hogy külső szemlélők kialakítják a "motorosok parasztok" sztereotípiát, holott a például "simán kikanyarodok eléd a főútra féktávon, mert én autóval vagyok és meg is öllek, ha arról van szó" viselkedést meg kéne torolni fizikai erőszakkal! És ez csak egy dolog.

Jerky_Master 2010.09.20. 19:14:05

szerintem legközelebb egy kitett láb + visszapillantó meccslabda befigyelhet nálad.

jelentéktelen alak 2010.09.20. 19:25:50

@xaba99: A párhuzamos közlekedés szempontjából a szembe sávokat sem kell figyelembe venni. De ha az irányokat folyamatos vonal választja el, akkor az záró vonal.

Elvileg a busz sávot elválasztó záró vonal sem léphető át. Illetve csak itt, ahol az meg van szaggatva, vagy a kereszteződéseknél, ahol nem folyamatos.

jaafar 2010.09.20. 19:28:19

@horex: Biztosan úgy volt vele, hogy a sárgán mé át lehet menni. :-) A sárga motoroson is. :-)

jelentéktelen alak 2010.09.20. 19:34:28

Mi volt az akadálya, hogy a büntető fékezés után előre menjél a rendőr autó mellé és feljelentést tegyél?

jaafar 2010.09.20. 19:36:56

@jelentéktelen alak: Talán az,hogy kinevetik. :-) Ti állandóan jelentgetni akartok? Nem sikerült kiheverni az elmúlt 40 évet? Vagy túlteszi magát a dolgon, vagy az első lámpánál televágja a taxis fejét és tovább megy. Tessék egy robogóst üldözni.

Rav Antal 2010.09.20. 19:45:25

Rendőr persze sehol...

jelentéktelen alak 2010.09.20. 19:47:44

@jaafar:
Civilizált helyen a törvény védi meg az állampolgárt. Az utcai harcok ideje ilyen helyeken lejárt.
Ha valaki vét a törvények/szabályok ellen és ez sért engem (pláne, ha veszélyeztet) a minimum, hogy feljelentem.

Akit ez zavar, az húzza meg magát és éljen törvényesen!

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.20. 19:50:08

Volt az ülésén fejtámla húzat? Ha leírod, arról én fel tudnám ismerni!

kopaszállat vagyok 2010.09.20. 19:52:17

Előre közlöm a dolgokat, autózom is meg robogózok is .Autóval 1 milla felett van a lábaimba ,valamennyire vágom az autózást ha még élek :D Robogóval is pár éve közlekedem mivel Bp-en színte csak azzal lehet haladni,vagy bringa ,de annyira elvetemült nem vagyok :D
Azért a qva anyja a sok köcsög taxisnak meg autósnak,ott rohad bmeg a krt-on, nem tud haladni de nem húzódna le hogy haladjon a robogós ,poroszkálnak sokszor 30-al ha utasa van,máskor meg rádmászik mindenhol a dizel szarjával.
Azt meg sem említem,múltkor szólok a gyökérnek, kicsit ha a sávodba közlekednél akkor elférnék ...erre ,hova a faszba megyek így előre? mondja a sültparaszt. Mondom neki ,lapozgassad a KRESZ könyvet öreg mert lassan 1 éve előre mehetek lámpánál, öreg néz rám,kérdezi, mióta??? :D bmeg mondom jan 1 -óta papa!! Lényeg foggalmuk sincs sok autósnak hogy változnak a dolgok !

kopaszállat vagyok 2010.09.20. 20:00:57

@jaafar:

Pontosan, leszarják a rendőrök ,mintha bmeg félnek a taxisoktól ???!!!
Múltkor úgy kijött elém hogy satúfék a robin .,elsőkerékre álltam ,épp hogy megálltam.Lámpánál mellémegyek,mondom,nem figyelsz ?? más is közlekedik, csak a vállát huzogatta,mondtam húzzad csak mindjárt kihúzlak a kocsiból :D,nem szólt semmit ,persze utasa volt ...
Köcsök a 90% a taxisnak tisztelet a kivételnek

Silent Bob 2010.09.20. 20:23:17

@jelentéktelen alak:
Magyarország mióta civilizált ország? :)

micu · http://www.ingyentv.hu 2010.09.20. 20:26:56

@Rav Antal: Épp az az érdekes, hogy a szabálytalankodó pont egy rendőrautó mögé húzott be és semmi sem történt.Számtalan esetet
láttam amikor a rendőrautó közvetlen közelében
történt evidens szabálysértés, ők meg rá se...-k. Erre egyszer egy blogban azt írta
valaki, hogy biztosan nem közlekedésiek voltak.
Bingó ! Akkor éppen itt az ideje /a reformok keretében/ külsőleg is megkülönböztetni a rendőrautókat! Állampogárként jogom van tudni,hogy melyik rendőrtől mit várhatok el.

1kutya 2010.09.20. 20:29:04

@''autónepper.'': naja! megmondta haver is: "nem fal az a záróvonal, csak ha rendőr áll mellette" (mindezt akkor, mikor éppen csuma részegen, a kispolákkal pont a kettős! záróvonalon fordult meg a 4sávoson:)

@kopaszállat vagyok: pont egy éve, debrecenben minden fasz lelassít 30-ra a vasúti átkelőnél (sámsoni, jánosi utcák). anno egy majomnak sem jutott eszébe, csak akkor, ha látta a yardot!
hülyék ezek mind...

TWK 2010.09.20. 20:37:33

A Taxerok fillérmegtermékenyítő, városi aszfaltpatkányok,megélhetési volándroidok (csekélyke kivételt leszámítva). Tényleg kár lett volna magyarázni neki, mert sügér agyával, ha igaza van ha nincs rád hív ezer ugyanilyen sügeret és terrorizálnak.
Megoldás lenne pl: buszsávból kitiltás mert ez nem közszolgáltatás. Ez luxusszolgáltatás, mivel eghavi bérlet ára egy fuvar. Mi ebben a köz? Illetve drága, kihalásos alapon örökölhető licenc mint New Yorkban. Az is ciki hogy Bp-n annyi taxi van, mint Nyújorkban! Parazitáznak a buszsávban, ha címet vett fel akkor kivillog, ledudál ha mögötted van, ha címet keres, és tötyög előtted 22-vel, és véletlenül rávillantasz, akkor besatuzik, és baseballütővel fenyegetőzik. Ki az agresszív volánprolikat a városból!
Ellenőrzött, limitált, engedélye elvesztését féltő sofőröket helyettük.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 20:40:52

@metal:
Mit mongyak?
Igazad van, a norc szerint
Azért azt a tábát megsasolom majd közelröl,mert egy kis tábla van alul, de akkor az mindegyik tiltóra vonatkozna?

és Háccs 2010.09.20. 20:45:36

és csodálkoznak a taxisok, hogy a többség már elvből is megpróbál nekik keresztbe tenni. én legalábbis velük soha nem vagyok udvarias, hogy finom legyek.

amúgy a sáv közepén kell menni, nem a szélén, hogy ne tudjon centizgetni a faszparaszt, illetve a rendőrautóhoz közel, hogy ne férjen be eléd.

ha mégis bepofátlankodik, akkor minden esetben elé gurulok piros lámpánál, hogy segítsek neki megnyugodni egy kis lassabb relax haladással.

kijafaxom 2010.09.20. 21:00:38

@kopaszállat vagyok:
Rögtön az elején leszögezném,hogy nem személyeskedni akarok,sem veld sem az általad leírtakkal nincs bajom mi több nagy vonalakban egyetértek,látom ezt naponta. DE.
Igenis bajom van a robogósok ZÖMÉVEL pontosabban a magukat a gyorsaság és némi rutin okán felsőbbrendűnek érző (amúgy sisak alatt kisebbségi komplexussal küzdő féltüdejű göthös) aszfaltpatkányokkal.Mi több az új KRESZ azon rendelkezésével is mely minden sávban szabad utat ad az általam csak "álarcos biciklis"-nek hívott kalózoknak.
Igenigen,én vagyok a "köcsögbéjemvés" meg a "buzimercis". Az én seggem alatt több mint 2 milla a legyűrt kilométerek száma és magánemberként közlekedem.20 éve 3-6000 cm3 autókban púposkodom és hogy bűnözöm-e a rávalót vagy csak azért burcsázom napi 10-15 órát,hogy tankolhassak az az én dolgom.
Engem üldöznek a robogósok a belső sávban 80-al,az én tükrömet hajlítják el mikor a dugóban elsuhannak az álló kocsisorok közt GYORSAN,dudálva,öklöt rázva amikor a 60 éves mami vagy a frissjogsis zöldfülű nem úgy helyezkedik el mint a félszemét a visszapillantón tartó gyakorlott sofőr. Igen,engem akarnak Baracskára juttatni mikor néhány kattanásnyi index után sávot váltva a semmiből mellém kerül az előbb még sehol sem volt robogós aki 50 cm3 felirat alá bújtatja a 80-110 cm3 tuningolt szarát és kajánul riszálva elhúz 100-zal ott ahol engem általában 73-mal fotóznak le mert az addigi 70 egyszer csak 50-re módosul 100 méteren át egy általam felfoghatatlan és indokolatlan ok végett.
Igen én vagyok az akinek egy robogós a lekapott bukójával bezúzta egy M5 hátsó szélvédőjét a Petőfi híd alatt mert szerinte "nem hagytam előzni" (a Lágymányositól a belsőben haladtam és nyomtam is) mi több felismert (kijafaxom vagy te!!)aztán mikor kiszálltam rájött mekkorát baakizott (120 kiló vagyok és 190 magas meg a szám is habzott kicsit)felpattant a robira és tökön-babon át elmenekült.
Ezek epizódok csak de a századik után bizony-bizony negatív diszkriminációval kezelem a robogósokat.Általánosságban.Nyugi a gizda taxisokat meg szívből utálom rendőrt meg csak fekvőt lássak! Lehet fikázni...

"streetfighter" 2010.09.20. 21:15:55

@kijafaxom:
He-he-he.
És kivel nincs problémád?

áramfogyasztó 2010.09.20. 21:30:07

Mindenkinek igaza van!
DE!!!
Miért van egyáltalán rendőr autó és benne két állampolgár egyenruhában az utakon-nagyon elvétve?
Nem kell egy darab sem és majd mindenki rendezi FA test ápolóval a sérelmeit!
Mert a rendőr csak arra jó, hogy lesből vagy nyíltan fotózza a gyorshajtókat-de becsukja a szemét ha intézkednie lenne jó!
Mindet irodába!!
Vagy mindet szemvizsgálatra és küzdősportra küldeni!
1.irányjelző használata!
2.telefonálás kézből
3.vakító lámpák
4.agresszív vezetési stílus
5.RENDSZÁMOT minden robogóra!!
6.van-e biztosításuk?
7.kerékpárosokat is azonosítóval kell ellátni.
8.nekik is kötelező biztosítást

Svájcban van kötelező kerékpáros biztosítás!

Pintér úrnak jó lenne gondolkodni végre a rendteremtésen!
Fentiek is beletartoznak!!

RCH 2010.09.20. 21:31:28

Hali! Itt a posztoló!

Válaszok erre-arra.

A rendszámot, taxicéget nem figyeltem, annyira lefoglalta az agyamat az ideg.

A rendôrök lekanyarodtak jobbra, mentek tovább a dolgukra.

Valóban, néha én is átlépem a záróvonalat, de tisztában vagyok vele, hogy ezzel leginkább a saját testi épségemet kockáztatom.

Az eset nem érdekelt volna, ha a taxis egy "bocsit" int, nem pedig bûntetôfékez.

Az út jobb szélére nem érdemes lehúzódni, mert az sokakat arra késztet, hogy centizve elôzzön meg, csak azért, hogy elôttem, ne pedig mögöttem araszoljon a dugóban. Amúgy meg ha gyorsabb jármû jön és van rá lehetôségem, akkor lehúzódok és intek, hogy "gyere"! És aki megérti, az él vele és többnyire meg is köszöni. Sôt, ha a robogóm rosszabb napot fog ki (tohonyább), akkor van, hogy inkább félreállok egy autóbusz öbölben, hogy elengedjem a kocsisor. Mert volt gyerekszobám ;-)

Sorok között nem szeretek motorozni, de a lámpáknál van hogy - élve a KRESZ adta lehetôséggel - elôre somfordálok. A sor elejére érve kézfeltartással _mindig_ intek egy köszönömöt a mögöttem várakozóknak. (Haverom meg is jegyezte, hogy túl sokat pantomímezek.)

Ja, és sosem írok, olvasok SMS-t, sôt nem is kajálok, sminkelek, sem zenét, rádiót sem hallgatok motorozás közben.

kopaszállat vagyok 2010.09.20. 21:32:20

@kijafaxom:
OK, értelek én is ,de azoknak az autósoknak akik esernyőnek használják a 4 kereküt ,olyan párás az ablaka bmeg amikor melléérek ,ki se lát, bunkofonál bmeg ,a 2 kereke a felezőn töri a talpát,nem a sáv közepén megy ,persze bunkofonnak a fülén nem tud figyelni.Néha bekiabálok,halló ,megijednek :D Nyárok kifejezetten vicces, melléállok azt bekiabálok, halló halló ,nincs headszetem de ülök puccos vasba ,egyenesen nem tudok menni ,vezetni pláne de semmi gond :D

Biztos eddig nem volt szerencséd , néha meglepően pont 1-1 béjemvés meg ódis enged el, ,figyeli a tükröt ,ha lehet lehúzodik,a hülyepicsa telesminkelve bunkofonálva,vihogva meg nem lát nem hal,megy ahogy tud.Kihagytam vkit? Ja még a nagyon öreg taták,új astra ??! fábia ,szemüveges kalapos, na az életveszélyes,inkább megvárom mig elmegy vagy másik sávba megyek mert kiszámithatatlan a következő manőverük !
1 hónapja ,a Blahától a Rákoczi térnél kicsit kanyarodik a krt, járdasziget van,papa teliverte elöttem a járdaszigetet,átugratott az új suzukival,nagy durranás,durrdefekt, kereke is kitört,mindez szombaton délelött alig forgalomba...

jelentéktelen alak 2010.09.20. 21:46:54

@kijafaxom:

Előre bocsátom, hogy még sosem robogóztam. :-)

Nehéz vitatkozni a meglátásaiddal. Sajnos igazad van. De a következtetésed téves.
Nem hiszem, hogy helyes ilyen módon ítélkezni akár a robogósok, akár a taxisok felett. Annál is inkább, mert tapasztalatom szerint, Magyarországon minden közlekedési kategória a saját kedvére és a másikat veszélyeztetve szegi meg a szabályokat.
Persze, hogy van jellemzője a robogósok, taxisok, biciklisták, stb. által elkövetett disznóságoknak, hiszen mások a "lehetőségeik" is.
De mutass nekem olyan jármű kategóriát, amire -elfogultság nélkül(!!!)- nem lehet ráhúzni okot az utálathoz!

Csigorin 2010.09.20. 21:46:58

Az a "figyelmen kívül kell hagyni" azt jelenti, hogy a jobbratartási kötelezettség szempontjából kell figyelmen kívül hagyni, nem azt hogy a záróvonal dísznek van.

Az, hogy a busz hogy áll ki nem tiszta, az autóbuszöböl és a buszsáv is záróvonallal lenne elválasztva??

kopaszállat vagyok 2010.09.20. 21:48:53

@áramfogyasztó:

Egyetértek Veled!

Rendszám robira,jöhet, nekem nincs félnivalóm, még egy koccolást se csináltam senki tükrén.Figyelek,követési távolságot is betartom,de leírtam sokat autóztam !autóban ülve legalább a tükröt figyelni kéne, jön a motoros hadd menjen basszameg,ne fájjon az nekem ha ő mehet én meg rohadok a dugóba, néha azt olvasom autóstársaim arcáról,na ha én rohadok te se haladj, de ez mindennel így van a magyar ember,önző,irigy .....pfááá,dögöljön meg a szomszéd tehene is .
Biztositásom van, év elején befizetem az egész évit !
Irányjelző, na arra én is pipa vagyok, használom motoron is ! Volt hogy olyan dügös voltam némely autósra hogy magamba mondtam ,most kiszállok lámpánál és letöröm indexkarját ,kezébe adom ,mert ugyse kell neki,nem használja, na jó béjemvén,mercin,delux terepjárokon,fuxos strici kocsikon eleve nincs szerelve indexkar,ott nem várom el ezt az apró megterhelő mozdulatot. Büntetném mint állat, helyszinen 30-50 ezer, a 10-ik után lehet megtanulná hol és mire való az a kis kar ott balra !

Kézből telefonálás ,ne is mond, 10-ből 8 mai napig úgy telefonál, látom ahogy haladok a kocsik között, leszarják mai napig hogy nem szabad, nem büntetik,igaz kicsoda ??? a sünök fotózásra vannak beállva.10 ből 5 nincs bekötve, najó a nagy béjemvé x5,mercédes,terepjáró biztonságos oda nem kell
:D

A kerékpárosok megint külön állatfajok, még a motorosokat is simán leverik pimaszságukkal.Biciklisnek nincs se lámpa se tábla se semmi,nekik nincs KRESZ, bmeg, mennek ahogy akarnak,piroson át ,kész öngyilkos jelöltek némelyik.

jaafar 2010.09.20. 22:15:48

@jelentéktelen alak: Nem kívánok törvényesen élni, mert akkor be kéne állni a sorba és nem jutnánk egyről a kettőre. De tőled tuti elvenném a szavazati jogod. :-)
Tényleg hiszel a jogállamban? Gondolom várod, hogy a kormány megoldja a devizahiteled, a benzinárakat és mindent.

jelentéktelen alak 2010.09.20. 22:26:43

@jaafar:

OFF

Tényleg hiszek a jogállamban.
Devizahitelem van, de kihelyezve. Remélem, semelyik kormány nem fogja megoldani.
A benzin ára egyre kevésbé érdekel, a következő autóm hibrid lesz. Addig meg nem gond a tankolás.

Törvényesen élek és szépen gyarapszom, fejlődöm. Egyre több és egyre merészebb álom valósítom meg újra és újra. :-)
De megnyugtatlak. Magyarországon, nem szavazok. Megtehetném, de nem volna etikus.

carisma1.6 2010.09.20. 22:40:19

Nekem annó az oktatóm mondta : "nem vágja ki a gumit a záróvonal" :)

Démonmac1 2010.09.20. 23:02:05

kommenteket nem olvastam még

# hol a rendszám?
# taxissal csak óvatosan kekeckedni.

payskin 2010.09.20. 23:04:46

@RosszQtya: "kresz nem ismer BKV ONLY sávokat, csak buszsávokat :)"

Ez abszolút nem tart vissza senkit attól, hogy durván (30-50 ezer forintokra) büntessék a Thökölyn a taxisokat, mégpedig "közigazgatási bírság" vagy mi a franc keretében, ami nem megfellebbezhető. Mert ha a busz sáv belül van, az BKV-sáv. Törvény szerint nincs ilyen, és mégis van. Hihetetlen országban élünk.

kijafaxom 2010.09.20. 23:13:01

@"streetfighter":
Kivel nincs problémám??
Van hat kutyám és néhány lovam...
Velük felhőtlen a kapcsolatom.
Ja és évek óta nászút-feelingem van a második feleségemmel.
No meg itt is akad pár átlagnál szimpatikusabb bloghuszár de Silent óva intett a személyeskedéstől.
:p))

kitfisto 2010.09.20. 23:26:34

de most őszintén a motorosok meg mit keresnek az autósok között? :S

kijafaxom 2010.09.20. 23:29:05

@kopaszállat vagyok:
Ha már értjük egymás álláspontját nagy baj nem lehet.
Távolról sem vagyok tökéletes de pl. headset nélkül nem ülök autóba és bár notórius gyorshajtó vagyok a záróvonal és piros lámpa nálam kimeríti a tabu fogalmát csakúgy mint szerpentinen a saját sáv (hegytetőn lakom).Évtizedekig én voltam a leggyorsabb de az utóbbi években felgyorsult a tempó és néha ijesztő bizonytalanságokat látok olyan autósoktól akik úgy gondolják a jobb kocsi nagyobb biztonságot is ad aztán kóvályog a sávban (sőt néha szűk neki) mint gólyafos a levegőben-az esetek nagy részében a mobiltelefonálás miatt.
A kalapos meg ősidők óta potenciális veszélyforrás csak úgy mint a bepárásodott üvegre kukkolónyílást maszatoló lusta vagy türelmetlen tetű. De messziről kiszúrni az olyat aki nem érzi magát otthonosan a verdájában.
Minden rosszban van valami jó is....
:p))

kitfisto 2010.09.20. 23:29:56

pontosabban most nem ennek az essetnek a kapcsán jutott eszembe hanem általánosságban

kijafaxom 2010.09.20. 23:30:53

@jelentéktelen alak:
Paplanernyő.....sárkányrepülő...kenu...

:p))

jelentéktelen alak 2010.09.20. 23:31:22

@kitfisto:
Add ki magadból! Hol kellene közlekedniük? :-)

jelentéktelen alak 2010.09.20. 23:37:52

@kijafaxom:

Tudnád mennyien utálják őket...

Paplanernyős láttán libabőrös lesz az elektromos művek szerelője.

Sárkány repülőstől -igaz a motoros sárkány repülőtől- a nyaraló tulajdonos kap hajhullást.

A kenusokra a horgász köp messziről, mert elviszi az úszót vagy mi a tökömet.

:-)

szőketisza 2010.09.21. 00:16:56

@payskin: „Mert ha a busz sáv belül van, az BKV-sáv. Törvény szerint nincs ilyen, és mégis van“

A KRESZ szerint:

(8) Az autóbusz forgalmi sávban

a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;

ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
................
bd) személy taxi

Eszerint taxi csak akkor veheti igénybe a buszsávot, ha azt az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki!

kijafaxom 2010.09.21. 00:26:24

@jelentéktelen alak:
Kihagytad a drogtermesztőket - állítólag vmi. vidéki marihuána-kertészetet pont egy motoros sárkányrepülőről filmeztek le...
Na jó igazad van valóban nehéz olyan közlekedési műfajt találni ahol problémamentes a közlekedés.
Űrrepülés?!
:p))

szőketisza 2010.09.21. 00:40:17

@payskin: "Ez abszolút nem tart vissza senkit attól, hogy durván (30-50 ezer forintokra) büntessék a Thökölyn a taxisokat, mégpedig "közigazgatási bírság" vagy mi a franc keretében"

A jogszabály értelmében egyes közlekedési szabályszegésekért a gépjármű üzemben tartójának kell közigazgatási bírságot fizetnie. A bírság mértéke 30.000 - 300.000 Ft-ig terjed.

vassago 2010.09.21. 00:42:33

@metal: szerintem nézd meg azt a kiegészítő táblát jobban... biciklivel behajtani tilos, kivéve este 8 és reggel 6 között (asszem, az időpontokban nem vagyok biztos, a lényeg, hogy éjszaka lehet csak a lánchídon bringázni).

vassago 2010.09.21. 00:44:50

@vuk_: egészen pontosan akkor mehet előre a motoros, ha a sor forgalmi okok miatt áll. vagyis tök mindegy, hogy miért, de álljon az a sor.

xenuka 2010.09.21. 00:54:07

Ez a közúti veszélyeztetés, ha a taxis szándékosan csinálta és le kellett húzódnod, hogy ne gázoljon el.
Ha van rá tanúd, irány a rendőrség és a fickónak szopóág.

xenuka 2010.09.21. 00:55:37

@payskin:
Minden fellebbezhető.

MaCS_70 2010.09.21. 03:01:06

@szőketisza:

Halihó!

Nem, taxi mindik közlekedhet a buszsávban. A jobb szélre való kitétel csak az dott bekezdésre vonatkozik, tehát a bisiklis nem mehet belülre.

A ba. és a bb. pont önállóan tartozik a b. pont hatálya alá, tehát a lényeg, hogy a buszforgalmat nem lehet zavarniuk.

A záróvonal pedig a buszsáv szélén is záróvonal. Semmi nem mondja ki, hogy ne lenne az. Olyannyira az, hogy bizony még a motorosokat is büntetik, ha nem a szggatásnál hajtanak bele.

A taxisok pedig szent állatok. Nagyon sokat segítenek a rendőröknek, cserébe elég komoly immunitást élveznek.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2010.09.21. 03:13:56

@szőketisza:

Halihó!

Nem, taxi mindik közlekedhet a buszsávban. A jobb szélre való kitétel csak az dott bekezdésre vonatkozik, tehát a bisiklis nem mehet belülre.

A ba. és a bb. pont önállóan tartozik a b. pont hatálya alá, tehát a lényeg, hogy a buszforgalmat nem lehet zavarniuk.

A záróvonal pedig a buszsáv szélén is záróvonal. Semmi nem mondja ki, hogy ne lenne az. Olyannyira az, hogy bizony még a motorosokat is büntetik, ha nem a szggatásnál hajtanak bele.

A taxisok pedig szent állatok. Nagyon sokat segítenek a rendőröknek, cserébe elég komoly immunitást élveznek.

Üdv: MaCS

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.21. 07:12:57

Nem értem! A rajzolt képen minden autó zöld! Zöld hullám volt, vagy hogyan kerülhetett oda ennyi egyforma színű autó?

manes 2010.09.21. 07:36:14

A taxis a soförtársadalom szemete. egy külön állatfajta.

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.21. 07:56:30

@vassago: Nincs rajta kivéve szó. Tehát a megjelölt időszakban tilos, máskor meg szabad. Mikor kitették a kiegészítőt (tavaly nyáron), volt róla több hír is, és mindenhol azt emelték ki, hogy azért engedélyezték nappalra, mert olyankor az autók átlag sebessége olyan alacsony, hogy nem tartják fel őket a bicajosok (amelyik szabályosan a jobb szélén halad, de látjuk, hogy ilyen amúgy sincs).

Hiperlajhár 2010.09.21. 08:10:49

Te vagy a hibás! Ha nem hagyod otthon a robogóra rendszeresített Stinger rakétát, akkor nem lett volna baj.. :-) :-)

dekás dezső 2010.09.21. 08:24:26

az üzenet egyértelmű: felejtsd el azt a robogót, közlekedj taxival:P

Mentolosmájkrém 2010.09.21. 09:07:10

A taxisnak az utca a munkahelye es minden munkahelyen kulönfele emberek dolgoznak. Van, aki csak penzt keresni jar be, van akit a titkarnö megkurasa erdekel, esetleg ö a titkarnö, van aki tuntet es van aki kituntet, van, aki kivetközik magabol es van, aki levetközik magatol, hogy Adamis Anna szavaival eljek. Az utcan dolgozok jobban szem elött vannak es a hibaik is könnyebben eszlelhetöek, mint pl. az iroda falai mögött bujkalo ilyen-olyan jellemu, oda elvileg dolgozni es nem az interneten idöt lopni bejaro kedves kommentelöke.
Az összes eszosztonak kellemes napot kivanok, tessek kicsit dolgozni, mindenkinek jobb lenne.
Jaaa, ejszakas vagyok, itthonrol a sajat idömet, áramomat, gepemet hasznalom, nem a másét.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.09.21. 11:09:01

@jelentéktelen alak: Nincs olyan, hogy paplanernyő, mint sport.

Viszont cserébe van olyan, hogy siklóernyő és ejtőernyő. Válassz egyet..

Ferocious 2010.09.21. 14:54:31

@Mentolosmájkrém:

Mekkora egy álszent, nagyképű egy létforma vagy már te... mindjárt sírva fakadok a meghatottságtól!

Jobb lett volna, ha meg sem szólalsz...

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.21. 17:29:26

@RCH: A taxis, aki bocsit int...hehe. Nem olyat szoktak inteni.

Nade a helyzet egyszerű: a robogósok szépen le lettek tolva a buszsávba, ennek a normál autós örül, mert nem ott kacsázik mellette-közötte a robi, a taxis meg sír, mert a privilégiuma csorbult. Ráúsztak a dugi-sávjára! Állami támogatással. Ajajjajajajaj.

Ezt persze zsigerből nem veszi be a gyomruk, és mivel kevés közöttük az agysebész, és az emocionálisan képzett mediátor, ezért így oldják meg a problémát.

Az persze már látásvizsgálat, meg alkalmasság kérdése, hogy miért nyomja, ha látja, hogy rendőr van. Nem látja? Na ez a baj.

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.21. 17:38:45

@jelentéktelen alak: "De mutass nekem olyan jármű kategóriát, amire -elfogultság nélkül(!!!)- nem lehet ráhúzni okot az utálathoz!"

Repülőgép. NAGYON ritkán szorít le, és ha már ott van melletted, akkor mindegy, hogy kinek volt elsőbbsége...

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.21. 19:09:44

@tundrazuzmo: Egyszer a fejedre esik, akkor utálni fogod, mint a szart!:)

jelentéktelen alak 2010.09.21. 22:50:04

:-)))

Majdnem jó!!! :-)

Egyszer autózzál, vagy motorozzál (de jó a gyalogos, vagy a biciklis megoldás is) el Gibraltárba.
Majs meglátod, hogy nagyon is fontos, hogy mikor van elsőbbsége a repülőnek! :-)

(Sorompóval jelzik, nem nehéz eltalálni mikor)

jelentéktelen alak 2010.09.21. 22:51:19

@Sparhelt:

tudom, köszönöm. De azt is tudom, hogy mire utált vele az, akinek ezt válaszoltam... :-)

jelentéktelen alak 2010.09.21. 22:53:54

@kijafaxom:

Szerintem ne erőlködj!

Nincsen olyan, hogy ne lehetne rásütni a rosszat.

Minden esetben van aki bosszantóan műveli a dolgot és van akit bosszant.
Butaság -szerintem butaság- közlekedési kategória szerint általánosítani.
Az egyént kell megítélni a tettei alapján.

vassago 2010.09.22. 00:38:26

@metal: na jó, most már hazafelé jól megnézem. minden nap arra járok, de mindig csak futólag pillantok rá, mivel nem bringával járok arra, csak két vagy négy keréken. viszont nekem éjszaka tűnne értelmes dolognak felengedni a bringásokat, pont azért, mert nincs nagy forgalom és ki lehet őket jól kerülni. napközben meg nem elég, hogy dugó van, még ha kicsit haladna is a sor, akkor sem tudsz haladni, mert a sűrű forgalomban nem tudod megfelelő oldaltávolsággal abszolválni a bringást. legalább is kocsival. és én is utálnám és szar érzés is, ha úgy előznek, hogy felkennek a lánchíd szélére.
mire megírta, találtam egy ilyen cikket: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100812/lanchid-mienk-ki-kene-hasznalni
hát komolyan mondom, eddig nem ez a tábla volt kirakva. vagy csak vak vagyok... :)

metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 08:19:55

@vassago: Én is kocsival járok minden nap arra, és bizony napközben nem igazán tartanak fel a biciklisek (nagy ritkán fordul csak elő), hanem inkább ők mennek el a kocsik között (szabálytalanul).

vassago 2010.09.24. 01:45:48

@metal: naszóvalkéremalássan :) ma befele jövet iszonyúan nagyon megnéztem azt a bizonyos közlekedési táblát. a helyzet a következő: kerékpárral behajtani tilos 20-07 között! csak nem vagyok hülye :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 11:22:07

@xaba99:

"akkor busz hogy megy bele szabályosan és hogy jön ki belőle? ;)"

Az Amerikai útnál: vagy az útkereszteződésnél, vagy szabálytalanul. :)

Azt meg nem mondta senki, hogy a vonalak értelmesen vannak felfestve - csak azt, hogy a folytonos fehér csík a buszsáv szélén is záróvonal :)

@vuk_:
"Aki mehet a buszsavban, az mehet normal savban is, miert ne valthatna?"
Ugyanazért, amiért más, párhuzamos sávokat elválasztó záróvonalnál: mert a tervezők (biztonsági, forgalmi okokból vagy csak úgy) úgy gondolták, hogy azon a szakaszon nem engedik meg a sávváltást.

Lehet, hogy mégsem ártana a kerósoknak egy kis KRESZ?...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.24. 11:25:54

@Comandante en Jefe: útkereszteződésben is tilos sávot váltani.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 11:26:51

@xaba99: lehet, hogy nekem sem ártana egy kis kresz :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.24. 11:28:42

@Comandante en Jefe: minden nap tanul valami újat az ember ;)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 11:33:08

@xaba99:
ezt egyébként hol írja a kresz? mert nem találom.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.24. 11:58:48

@Comandante en Jefe: na, én sem. :D
pedig úgy melékeztem, hogy van ilyen.
kanyarodásnál mindenesetre szabályozva van, hogy melyik sávból melyikbe kell érkezni, de ez itt most nem releváns.
valamiért ezt nevelték belém. (mondjuk még mindig jobb, mintha azt nevelték volna, hogy csak kereszteződésben válthatok sávot :D)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 12:01:44

@xaba99:
van benne logika, hogy ott ne ugráljon az ember össze-vissza, de talán az jobb is, ha kategorikus tiltás nincs.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása