Nagyfokú pofátlanság egy rendőrautó mögé záróvonalon át megérkezni úgy, hogy közben RCH a robogójával akkorát kénytelen fékezni, hogy az akár veszélyes is lehetne. De mivel nem sikerült elsőre felborítani, a taxis azért rápróbálkozott mégegyszer.
Tegnap történt velem az alábbi - mondhatni mindennapos - eset, de ez a mostani kicsit jobban felzaklatott a szokásosnál. Reggel munkába igyekezvén a busz sávban haladtam a robogómmal a célom felé. (Ezévtôl ez már teljesen szabályos :-) A másik sáv teljesen be volt állva én szabadon tudtam haladni egészen addig, míg utol nem értem egy alig 40-nel poroszkáló rendôrautót.
Korábban a tükrömben észleltem egy távoli taxit, de nem foglalkoztam vele, hisz a zárovonal, a teli belsô sáv és az elôttem közel haladó rendôrautó egyenként sem engedett nagy mozgásteret a taxisnak, nem hogy így együtt.
Sajnos hamar kiderült hogy ezt csak én gondoltam így. A taxis a záróvonalat átlépve, a belsô sávban haladókat mintegy áttolva a szembôl jövôk sávjába, engem majdnem elsodorva próbált betüremkedni közém és a rendôrautó közé - természetesen indexelés nélkül, hogy még véletlenül se lehessen a manôvert kikövetkeztetni.
Szerencsére még idejében fékezve sikerült a követési távolságomat akkorára nyújtanom, hogy beférjen közénk és közben dudálással próbáltam jelezni, hogy ezzel a manôverrel a testi épségemet kockáztatja, hátha észreveszi magát. A reakció csupán egy "mi a f@sz bajod van" kézmozdulat volt, majd egy rövid büntetôfékezés. Szerencsére a reflexeim mûködtek és az út sem volt síkos, így megúsztam ráfutás, vagy esés nélkül.
De ettôl elborult az agyam. Mert olyan számtalanszor megesett, hogy valaki elbambult, elnézett valamit és azért okozott vészhelyzetet, de mikor észbe kapott és elnézést kérve intett, már nem tudtam haragudni az illetôre. De ilyen szándékos megtorlási kísérlettel még sosem találkoztam. És a legrosszabb az volt, hogy bár a következô lámpánál utolértem mégsem tehettem semmit. Minden nap arra járok egy jól megjegyezhetô robogóval, így ha bármiféle tettlegességre szántam volna magamat, könnyen megtalálhatott volna a taxis (vagy valamelyik becses kollegája), hogy revansot vegyen.
Pedig szívesen elmagyaráztam volna neki (közelrôl, nagy erôvel) a KRESZ néhány passzusát a záróvonalról, biztonságos oldaltávolságról, indexelésrôl, veszélyeztetésrôl.
Magnum1 2010.09.20. 12:37:29
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 12:41:49
little honey 2010.09.20. 13:00:08
az egyik gyöngyszem, az erzsébet híd alatti pesti rakpartra történő lehajtás északi irányba, ahol 1 sáv van, de a lámpa mellett elfér 2 autó, akkora forgalom elől elzárt terület van ott.
a másik a bp környéki autópályalehajtók, ahol, ha 80-nak mész 60-as táblánál, de jobbra húzódva, akkor megelőznek, mert széles az út (igaz egy sáv + forgalom elől elzárt terület van felfestve), és két autó csak éppen fér el. mi van, ha egy róka kidugja a fejét a szalagkorlátalatt?
pár hónapja figyelek arra, hogy középre állok és középen megyek hadd ne veszélyeztessenek. na de ez noooormális???
hawkeye 2010.09.20. 13:16:17
Posztoló: Melyik társaságé volt a taxi?
Deluxe Rebirthedborned 2010.09.20. 13:17:18
Segítsetek, ez egy kínzó kérdés!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 13:18:29
Magnum1 2010.09.20. 13:22:02
_ng_ 2010.09.20. 13:23:09
CD-R80 2010.09.20. 13:29:17
Mi még asse tuggyuk mijaza a bkv itten vidéken..
Amúgy meg biztos azért mert ez menő dolognak számít.
A poszthoz meg annyit hogy ez pesten mindennapos, ott csak így lehet közlekedni különben azt hiszik vidéki vagy..
Deluxe Rebirthedborned 2010.09.20. 13:30:55
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 13:31:30
ha záróvonal lenne, akkor szabályos nem is lehetne átlépni, még annak se, aki szabályosan közlekedik ott.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.20. 13:37:12
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.20. 13:38:38
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.20. 13:39:35
dzsaszper 2010.09.20. 13:41:35
Azt sejtem, ez a városvezetés kétségbeesett próbálkozása, nehogy arra lehessen hivatkozni, hogy a következő lehetőségnél jobbra készülök fordulni. Ehhez képest az előző kereszteződésben is oda sorolhatsz...
qwertzu 2010.09.20. 13:44:51
:) Dekomoly.
Majd figyeld meg, hogy ott ahol szabályosan keresztezni lehet a buszsávot, valamint ha egy új buszsáv nyílik, vagy megszűnik, akkor szépen szaggatott vonallal jelölve, hogy ott átmehetsz.
Záróvonal simán.
Viszont lenne egy kérdésem amire nem ad egyértelmű választ a kresz. Tehát új buszsáv nyílik, rá tudok hajtani nincs záróvonal, rajta a BKV felfestés. Haladhatok-e rajta, ha a következő lehetőségnél (több mint 500 méter) jobbra fordulok? Ez belefér a "bekanyarodásra felkészülés"-be.
klingy 2010.09.20. 13:47:18
már csak azért is járt volna a bünti, mert taxis, akinek ez a munka, ezt kéne jól tudnia. közbe sír, hogy nincs pénz és 5 perces munkáért megvág 3 km-en 3000-re. büdös a munka és még sírnak is...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.20. 13:51:44
Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.09.20. 13:58:39
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 13:59:38
ha záróvonalnak számít, akkor áruljátok el légy szíves, hogy pl. a thököly úton, a rúna utca felől közlekedő buszok hogyan tudnak szabályosan kiállni az amerikai úti buszmegállóba, és hogyan tudnak aztán szabályosan visszasorolni a buszsávba (ahol a kresz szerint kötelező haladniuk?
szerintem sok más hely is van a városban, ahol a busz csak a "zárovonalat" átlépve tud bemenni a buszsávba, de most hirtelen ez jutott eszembe.
CD-R80 2010.09.20. 14:00:11
A posztoló sajnos rossz helyen volt s azt a látszatot keltette mintha ő is kifliért menne.
FDToth 2010.09.20. 14:03:02
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 14:03:05
mindenesetre érdekes ellentmondás.
Mzee1000 2010.09.20. 14:03:18
keresés 2010.09.20. 14:04:36
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.20. 14:05:34
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 14:08:10
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.20. 14:08:59
Nekem még úgy tanították, hogy ha a következő lehetőségnél akarsz jobbra fordulni, akkor sorolhatsz bele. Nem tudom, hogy pontosan mi a hivatalos értelmezés.
ex-dr. vuk 2010.09.20. 14:09:12
Aki mehet a buszsavban, az mehet normal savban is, miert ne valthatna? Ha buszsavban megyek motorral hogyan fogok balra kanyarodni, ha a "zarovonal" miatt nem tudok kijonni a savombol?
kpetya 2010.09.20. 14:11:44
kpetya 2010.09.20. 14:13:01
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.20. 14:13:08
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.20. 14:14:15
keresés 2010.09.20. 14:19:50
Záróvonal volta, inkább az autósoknak szól.
keresés 2010.09.20. 14:21:19
ex-dr. vuk 2010.09.20. 14:22:02
Londonban a buszsavot vastag feher vonallal valasztjak el es mas szinu is. Kanyarodasra felkeszulesre sem hasznalhatod, keresztezodesnel megoldjak ugy, hogy ott megszunik a sav, vagy jelzik, hogy honnantol szabad ramenni kanyarodni.
qwertzu 2010.09.20. 14:22:07
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 14:23:02
:)
Nem értem a poszttolót!
Előre a rendőrhöz , elmondani mi van
Azért nehogymár a taxistol kelljen majrézni, mert arra jársz mindig
Lehet ő is azért nem szállt ki, vert pofán, mert majrézott hogy ő arra jár mindig és ugye lehet etnikum is bukó alatt
Nem vagyok badibilder se utcai harcos, de azért odasétáltam volna a taxishoz
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 14:26:28
keresés 2010.09.20. 14:26:31
Nekünk ez jutott. :-)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 14:28:56
visszasorolás a te ötleted alapján is szabálytalan, mert kereszteződésben tilos sávot váltani.
22-es csapdája...
vagy nem áll meg a busz a megállóban, vagy szabálytalan. vagy a kresz szar, szokás szerint. :D
kpetya 2010.09.20. 14:30:33
valóban.
qwertzu 2010.09.20. 14:30:46
kpetya 2010.09.20. 14:32:26
ez a busz+záróvonal mindig vicces téma. lásd
40§(5)b.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 14:34:57
Szegény mocis, nagyot repült
kijafaxom 2010.09.20. 14:35:53
Tfüj taisok! (biztosan merci volt tfüj)
Tfüj rendőrök!
Tfüj KRESZ!
Tfüj valószínűtlen sztorik!
Tfüj köpködés!
:p))
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 14:40:59
amúgy a taxisoknak üzenem, hogy az "bkv only" sáv, úgy, mint a margit hídnál. csak mielőtt ott is elkezdik őket büntetni a rendőrök...
qwertzu 2010.09.20. 14:45:11
www.norc.hu/pano/Pvmd9MBj/
ex-dr. vuk 2010.09.20. 14:49:36
A buszsavra alapbol ramehet a taxi (es meg par dolog).
qwertzu 2010.09.20. 14:49:46
www.norc.hu/pano/Pvmd9MBj/
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 14:51:12
azóta van ott kerékpársáv meg minden. ;)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 14:54:34
1kutya 2010.09.20. 15:01:28
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.20. 15:01:30
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 15:01:32
1. egy nyomon haladó jármű (pl robogó) SZOROSAN az úttest szélén! mondom SZOROSAN!
2. egy nyomon haladó jármű sávon belül KERÜLHETŐ
"Jelen KRESZ szerint a kerékpárost/robogóst kikerülni kell, azaz nem kell elhagyni az adott forgalmi sávot a kerékpáros/robogós megelőzésekor."
xaba99 · landf.blog.hu 2010.09.20. 14:40:59
kresz nem ismer BKV ONLY sávokat, csak buszsávokat :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 15:03:55
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 15:11:02
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 15:14:31
az lehet... konkrétan idéznéd hol?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 15:19:53
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 15:24:00
ugyanis a legtöbb helyen kék táblán van felfestve a "sávbeosztás", csakhogy az nem a megfelelő tábla! bahjatani tilos/mindkét irányból behajtani tilos kivéve bkv tábla kell
lásd thököly-dózsa, jagelló lefelé
de pl a thököly zuglói végén nem ilyen tábla van...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 15:30:40
qwertzu 2010.09.20. 15:31:56
Nézd meg ezt a buszsávot (pár száz méter):
www.norc.hu/pano/Zl4MOU4s/
Mindenhol rendesen fel van festve a szaggatott vonal, ahol kell.
kpetya 2010.09.20. 15:32:52
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
kpetya 2010.09.20. 15:35:48
a legszebb az amikor a rónától az amerikaiig nem is használják a buszsávot. pedig kötelező lenne.
''autónepper.'' 2010.09.20. 15:40:25
@klingy: bünti tükör? hol élsz te bazdmeg? nem gondolod hogy lerúgod a tükrömet véletlenül betöröm a fejedet?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 15:44:13
@kpetya: háde azért nem használja, mert ha bemegy, akkor az amerikai úti megállóba nem tud szabályosan kiállni ;)
igazi hős 2010.09.20. 15:46:44
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 15:48:05
látom csak az első bekezdésig sikerült eljutni -.-"
www.kiskun.autosiskola.hu/index.php?oldal=kresz_modositasok
no itt a maradék!
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály* alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személy taxi
teabore 2010.09.20. 15:59:42
ex-dr. vuk 2010.09.20. 16:01:07
Kikerulni csak allo jarmuvet lehet. Minden mast elozesnek hivnak.
Igen egynyomon haladot szabad elozni savon belul, de csak ha megfelelo oldaltavolsagot tudsz tartani! Ismerve a savszelessegeket ez nem konnyu feladat :)
teabore 2010.09.20. 16:04:05
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 16:10:23
imádkozni, hogy mind3an elférjünk egy sávban? -.-"
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.20. 16:13:29
ex-dr. vuk 2010.09.20. 16:17:51
taxist "elozni" savon belul mar nem szabad (hacsak nem ketkereku taxi :)).
Ha allnak a lampanal akkor mehet elore a sorok kozott a motoros, de elozni nem szabad(na) neki.
kpetya 2010.09.20. 16:24:50
ilyen kivétel nincs a kreszben.
"...Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
"
kpetya 2010.09.20. 16:26:07
csöppet elavult, azota bővült a kör
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 16:33:48
ex-dr. vuk 2010.09.20. 16:38:12
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 16:44:38
hát jah :-)
ez igazából akkor szokott mókás lenni, mikor a szemközti sávban is 3an jönnek :)
metal · electric.blog.hu 2010.09.20. 16:13:29
tehát nappal a kerékpárosokra nem vonatkozik a "kerékpárral behajtani tilos tábla"? o.O
mindig tanulok valamit -.-"
a kerékpárral a szarunk a piros lámpára, az melyik része a KRESZnek, csak hogy ezt is tudjam -.-"
ex-dr. vuk 2010.09.20. 17:02:43
"a kerékpárral a szarunk a piros lámpára, az melyik része a KRESZnek, csak hogy ezt is tudjam" - nemtom de ebben egyseges az Angol kresszel :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.09.20. 17:10:57
ex-dr. vuk 2010.09.20. 17:25:55
franc se fog acsorogni a semmiert.
persze ha van forgalom akkor nem megyek at, de feleslegesen nem acsorgok sehol
Jim Raynor 2010.09.20. 17:39:41
a KRESZ szerint:
"záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt vagy a forgalmi sávokat választja el egymástól; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető"
miután itt nem szerepel kivételként a buszsávot a többi sávtól elválasztó folytonos vonal, ezért az is záróvonal.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 17:47:00
Ezt honnan veszed, hol van leirva?
VAgy nappalra leveszik a táblát?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.20. 17:59:51
viszont amik nem állnak összhangban, az az, hogy a buszsáv nem esik bele a párhuzamos közlekedésnél figyelembe vevendő sávok közé.
illetve sok helye rossz a felfestés, a busz nem tud szabályosan bemenni-kijönni.
sőt, a taxis sem, akinek ráadásul nem kötelező használnia, mint a busznak, hanem abban a sávban megy, ahol akar.
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.20. 18:18:36
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.20. 18:20:18
fezoGT 2010.09.20. 18:21:13
Az ótópálya lehajtós dolog stimmel, nem egészséges ott előzni pláne ha a 40 is kint figyel.
ex-dr. vuk 2010.09.20. 18:31:02
Kicsit szurke terulete ez a kresznek, de bar ez lenne a legnagyobb gond a kresz betartassal, hogy aki buszsavban mehet az hol lepi at ezt a vonalat...
fezoGT 2010.09.20. 18:34:11
Bárki is üljön abban a taxiban, nem fog neked jönni ha nem fér el, mert annyira azért nem éri meg neki sem (meg hátulról támadva amúgyis ő húzná a rövidebbet). Dudál meg mutogat egy kicsit, naés? Neki is van fék, meg kormány...
misitcom 2010.09.20. 18:58:01
iamnobody (törölt) 2010.09.20. 19:03:24
Taxisokat amúgy is ki kéne irtani a g.cibe, mindentől függetlenül. Figyeld meg: ha címre megy, akkor letol az útról(ilyenkor kell feltartani), ha nincs cím, akkor 35-el megy, mindig útban vannak, ott áll meg, ahol a leginkább útban van és a zöldövezetbe járnak pisálni.
Amúgy le kell most már rugdalni a tükröket, lámpákat, bukóval szétfejelni az orrnyergeket hátha észbe kapnak a parasztok, csak még visszatart, hogy külső szemlélők kialakítják a "motorosok parasztok" sztereotípiát, holott a például "simán kikanyarodok eléd a főútra féktávon, mert én autóval vagyok és meg is öllek, ha arról van szó" viselkedést meg kéne torolni fizikai erőszakkal! És ez csak egy dolog.
Jerky_Master 2010.09.20. 19:14:05
jelentéktelen alak 2010.09.20. 19:25:50
Elvileg a busz sávot elválasztó záró vonal sem léphető át. Illetve csak itt, ahol az meg van szaggatva, vagy a kereszteződéseknél, ahol nem folyamatos.
jaafar 2010.09.20. 19:28:19
jelentéktelen alak 2010.09.20. 19:34:28
jaafar 2010.09.20. 19:36:56
Rav Antal 2010.09.20. 19:45:25
jelentéktelen alak 2010.09.20. 19:47:44
Civilizált helyen a törvény védi meg az állampolgárt. Az utcai harcok ideje ilyen helyeken lejárt.
Ha valaki vét a törvények/szabályok ellen és ez sért engem (pláne, ha veszélyeztet) a minimum, hogy feljelentem.
Akit ez zavar, az húzza meg magát és éljen törvényesen!
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.20. 19:50:08
kopaszállat vagyok 2010.09.20. 19:52:17
Azért a qva anyja a sok köcsög taxisnak meg autósnak,ott rohad bmeg a krt-on, nem tud haladni de nem húzódna le hogy haladjon a robogós ,poroszkálnak sokszor 30-al ha utasa van,máskor meg rádmászik mindenhol a dizel szarjával.
Azt meg sem említem,múltkor szólok a gyökérnek, kicsit ha a sávodba közlekednél akkor elférnék ...erre ,hova a faszba megyek így előre? mondja a sültparaszt. Mondom neki ,lapozgassad a KRESZ könyvet öreg mert lassan 1 éve előre mehetek lámpánál, öreg néz rám,kérdezi, mióta??? :D bmeg mondom jan 1 -óta papa!! Lényeg foggalmuk sincs sok autósnak hogy változnak a dolgok !
kopaszállat vagyok 2010.09.20. 20:00:57
Pontosan, leszarják a rendőrök ,mintha bmeg félnek a taxisoktól ???!!!
Múltkor úgy kijött elém hogy satúfék a robin .,elsőkerékre álltam ,épp hogy megálltam.Lámpánál mellémegyek,mondom,nem figyelsz ?? más is közlekedik, csak a vállát huzogatta,mondtam húzzad csak mindjárt kihúzlak a kocsiból :D,nem szólt semmit ,persze utasa volt ...
Köcsök a 90% a taxisnak tisztelet a kivételnek
Silent Bob 2010.09.20. 20:23:17
Magyarország mióta civilizált ország? :)
micu · http://www.ingyentv.hu 2010.09.20. 20:26:56
láttam amikor a rendőrautó közvetlen közelében
történt evidens szabálysértés, ők meg rá se...-k. Erre egyszer egy blogban azt írta
valaki, hogy biztosan nem közlekedésiek voltak.
Bingó ! Akkor éppen itt az ideje /a reformok keretében/ külsőleg is megkülönböztetni a rendőrautókat! Állampogárként jogom van tudni,hogy melyik rendőrtől mit várhatok el.
1kutya 2010.09.20. 20:29:04
@kopaszállat vagyok: pont egy éve, debrecenben minden fasz lelassít 30-ra a vasúti átkelőnél (sámsoni, jánosi utcák). anno egy majomnak sem jutott eszébe, csak akkor, ha látta a yardot!
hülyék ezek mind...
Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.09.20. 20:33:39
napirajz.hu/archives/2008/09/24/ROTOPEM/#comments
:))))
TWK 2010.09.20. 20:37:33
Megoldás lenne pl: buszsávból kitiltás mert ez nem közszolgáltatás. Ez luxusszolgáltatás, mivel eghavi bérlet ára egy fuvar. Mi ebben a köz? Illetve drága, kihalásos alapon örökölhető licenc mint New Yorkban. Az is ciki hogy Bp-n annyi taxi van, mint Nyújorkban! Parazitáznak a buszsávban, ha címet vett fel akkor kivillog, ledudál ha mögötted van, ha címet keres, és tötyög előtted 22-vel, és véletlenül rávillantasz, akkor besatuzik, és baseballütővel fenyegetőzik. Ki az agresszív volánprolikat a városból!
Ellenőrzött, limitált, engedélye elvesztését féltő sofőröket helyettük.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.20. 20:40:52
Mit mongyak?
Igazad van, a norc szerint
Azért azt a tábát megsasolom majd közelröl,mert egy kis tábla van alul, de akkor az mindegyik tiltóra vonatkozna?
és Háccs 2010.09.20. 20:45:36
amúgy a sáv közepén kell menni, nem a szélén, hogy ne tudjon centizgetni a faszparaszt, illetve a rendőrautóhoz közel, hogy ne férjen be eléd.
ha mégis bepofátlankodik, akkor minden esetben elé gurulok piros lámpánál, hogy segítsek neki megnyugodni egy kis lassabb relax haladással.
kijafaxom 2010.09.20. 21:00:38
Rögtön az elején leszögezném,hogy nem személyeskedni akarok,sem veld sem az általad leírtakkal nincs bajom mi több nagy vonalakban egyetértek,látom ezt naponta. DE.
Igenis bajom van a robogósok ZÖMÉVEL pontosabban a magukat a gyorsaság és némi rutin okán felsőbbrendűnek érző (amúgy sisak alatt kisebbségi komplexussal küzdő féltüdejű göthös) aszfaltpatkányokkal.Mi több az új KRESZ azon rendelkezésével is mely minden sávban szabad utat ad az általam csak "álarcos biciklis"-nek hívott kalózoknak.
Igenigen,én vagyok a "köcsögbéjemvés" meg a "buzimercis". Az én seggem alatt több mint 2 milla a legyűrt kilométerek száma és magánemberként közlekedem.20 éve 3-6000 cm3 autókban púposkodom és hogy bűnözöm-e a rávalót vagy csak azért burcsázom napi 10-15 órát,hogy tankolhassak az az én dolgom.
Engem üldöznek a robogósok a belső sávban 80-al,az én tükrömet hajlítják el mikor a dugóban elsuhannak az álló kocsisorok közt GYORSAN,dudálva,öklöt rázva amikor a 60 éves mami vagy a frissjogsis zöldfülű nem úgy helyezkedik el mint a félszemét a visszapillantón tartó gyakorlott sofőr. Igen,engem akarnak Baracskára juttatni mikor néhány kattanásnyi index után sávot váltva a semmiből mellém kerül az előbb még sehol sem volt robogós aki 50 cm3 felirat alá bújtatja a 80-110 cm3 tuningolt szarát és kajánul riszálva elhúz 100-zal ott ahol engem általában 73-mal fotóznak le mert az addigi 70 egyszer csak 50-re módosul 100 méteren át egy általam felfoghatatlan és indokolatlan ok végett.
Igen én vagyok az akinek egy robogós a lekapott bukójával bezúzta egy M5 hátsó szélvédőjét a Petőfi híd alatt mert szerinte "nem hagytam előzni" (a Lágymányositól a belsőben haladtam és nyomtam is) mi több felismert (kijafaxom vagy te!!)aztán mikor kiszálltam rájött mekkorát baakizott (120 kiló vagyok és 190 magas meg a szám is habzott kicsit)felpattant a robira és tökön-babon át elmenekült.
Ezek epizódok csak de a századik után bizony-bizony negatív diszkriminációval kezelem a robogósokat.Általánosságban.Nyugi a gizda taxisokat meg szívből utálom rendőrt meg csak fekvőt lássak! Lehet fikázni...
"streetfighter" 2010.09.20. 21:15:55
He-he-he.
És kivel nincs problémád?
áramfogyasztó 2010.09.20. 21:30:07
DE!!!
Miért van egyáltalán rendőr autó és benne két állampolgár egyenruhában az utakon-nagyon elvétve?
Nem kell egy darab sem és majd mindenki rendezi FA test ápolóval a sérelmeit!
Mert a rendőr csak arra jó, hogy lesből vagy nyíltan fotózza a gyorshajtókat-de becsukja a szemét ha intézkednie lenne jó!
Mindet irodába!!
Vagy mindet szemvizsgálatra és küzdősportra küldeni!
1.irányjelző használata!
2.telefonálás kézből
3.vakító lámpák
4.agresszív vezetési stílus
5.RENDSZÁMOT minden robogóra!!
6.van-e biztosításuk?
7.kerékpárosokat is azonosítóval kell ellátni.
8.nekik is kötelező biztosítást
Svájcban van kötelező kerékpáros biztosítás!
Pintér úrnak jó lenne gondolkodni végre a rendteremtésen!
Fentiek is beletartoznak!!
RCH 2010.09.20. 21:31:28
Válaszok erre-arra.
A rendszámot, taxicéget nem figyeltem, annyira lefoglalta az agyamat az ideg.
A rendôrök lekanyarodtak jobbra, mentek tovább a dolgukra.
Valóban, néha én is átlépem a záróvonalat, de tisztában vagyok vele, hogy ezzel leginkább a saját testi épségemet kockáztatom.
Az eset nem érdekelt volna, ha a taxis egy "bocsit" int, nem pedig bûntetôfékez.
Az út jobb szélére nem érdemes lehúzódni, mert az sokakat arra késztet, hogy centizve elôzzön meg, csak azért, hogy elôttem, ne pedig mögöttem araszoljon a dugóban. Amúgy meg ha gyorsabb jármû jön és van rá lehetôségem, akkor lehúzódok és intek, hogy "gyere"! És aki megérti, az él vele és többnyire meg is köszöni. Sôt, ha a robogóm rosszabb napot fog ki (tohonyább), akkor van, hogy inkább félreállok egy autóbusz öbölben, hogy elengedjem a kocsisor. Mert volt gyerekszobám ;-)
Sorok között nem szeretek motorozni, de a lámpáknál van hogy - élve a KRESZ adta lehetôséggel - elôre somfordálok. A sor elejére érve kézfeltartással _mindig_ intek egy köszönömöt a mögöttem várakozóknak. (Haverom meg is jegyezte, hogy túl sokat pantomímezek.)
Ja, és sosem írok, olvasok SMS-t, sôt nem is kajálok, sminkelek, sem zenét, rádiót sem hallgatok motorozás közben.
kopaszállat vagyok 2010.09.20. 21:32:20
OK, értelek én is ,de azoknak az autósoknak akik esernyőnek használják a 4 kereküt ,olyan párás az ablaka bmeg amikor melléérek ,ki se lát, bunkofonál bmeg ,a 2 kereke a felezőn töri a talpát,nem a sáv közepén megy ,persze bunkofonnak a fülén nem tud figyelni.Néha bekiabálok,halló ,megijednek :D Nyárok kifejezetten vicces, melléállok azt bekiabálok, halló halló ,nincs headszetem de ülök puccos vasba ,egyenesen nem tudok menni ,vezetni pláne de semmi gond :D
Biztos eddig nem volt szerencséd , néha meglepően pont 1-1 béjemvés meg ódis enged el, ,figyeli a tükröt ,ha lehet lehúzodik,a hülyepicsa telesminkelve bunkofonálva,vihogva meg nem lát nem hal,megy ahogy tud.Kihagytam vkit? Ja még a nagyon öreg taták,új astra ??! fábia ,szemüveges kalapos, na az életveszélyes,inkább megvárom mig elmegy vagy másik sávba megyek mert kiszámithatatlan a következő manőverük !
1 hónapja ,a Blahától a Rákoczi térnél kicsit kanyarodik a krt, járdasziget van,papa teliverte elöttem a járdaszigetet,átugratott az új suzukival,nagy durranás,durrdefekt, kereke is kitört,mindez szombaton délelött alig forgalomba...
jelentéktelen alak 2010.09.20. 21:46:54
Előre bocsátom, hogy még sosem robogóztam. :-)
Nehéz vitatkozni a meglátásaiddal. Sajnos igazad van. De a következtetésed téves.
Nem hiszem, hogy helyes ilyen módon ítélkezni akár a robogósok, akár a taxisok felett. Annál is inkább, mert tapasztalatom szerint, Magyarországon minden közlekedési kategória a saját kedvére és a másikat veszélyeztetve szegi meg a szabályokat.
Persze, hogy van jellemzője a robogósok, taxisok, biciklisták, stb. által elkövetett disznóságoknak, hiszen mások a "lehetőségeik" is.
De mutass nekem olyan jármű kategóriát, amire -elfogultság nélkül(!!!)- nem lehet ráhúzni okot az utálathoz!
Csigorin 2010.09.20. 21:46:58
Az, hogy a busz hogy áll ki nem tiszta, az autóbuszöböl és a buszsáv is záróvonallal lenne elválasztva??
kopaszállat vagyok 2010.09.20. 21:48:53
Egyetértek Veled!
Rendszám robira,jöhet, nekem nincs félnivalóm, még egy koccolást se csináltam senki tükrén.Figyelek,követési távolságot is betartom,de leírtam sokat autóztam !autóban ülve legalább a tükröt figyelni kéne, jön a motoros hadd menjen basszameg,ne fájjon az nekem ha ő mehet én meg rohadok a dugóba, néha azt olvasom autóstársaim arcáról,na ha én rohadok te se haladj, de ez mindennel így van a magyar ember,önző,irigy .....pfááá,dögöljön meg a szomszéd tehene is .
Biztositásom van, év elején befizetem az egész évit !
Irányjelző, na arra én is pipa vagyok, használom motoron is ! Volt hogy olyan dügös voltam némely autósra hogy magamba mondtam ,most kiszállok lámpánál és letöröm indexkarját ,kezébe adom ,mert ugyse kell neki,nem használja, na jó béjemvén,mercin,delux terepjárokon,fuxos strici kocsikon eleve nincs szerelve indexkar,ott nem várom el ezt az apró megterhelő mozdulatot. Büntetném mint állat, helyszinen 30-50 ezer, a 10-ik után lehet megtanulná hol és mire való az a kis kar ott balra !
Kézből telefonálás ,ne is mond, 10-ből 8 mai napig úgy telefonál, látom ahogy haladok a kocsik között, leszarják mai napig hogy nem szabad, nem büntetik,igaz kicsoda ??? a sünök fotózásra vannak beállva.10 ből 5 nincs bekötve, najó a nagy béjemvé x5,mercédes,terepjáró biztonságos oda nem kell
:D
A kerékpárosok megint külön állatfajok, még a motorosokat is simán leverik pimaszságukkal.Biciklisnek nincs se lámpa se tábla se semmi,nekik nincs KRESZ, bmeg, mennek ahogy akarnak,piroson át ,kész öngyilkos jelöltek némelyik.
jaafar 2010.09.20. 22:15:48
Tényleg hiszel a jogállamban? Gondolom várod, hogy a kormány megoldja a devizahiteled, a benzinárakat és mindent.
jelentéktelen alak 2010.09.20. 22:26:43
OFF
Tényleg hiszek a jogállamban.
Devizahitelem van, de kihelyezve. Remélem, semelyik kormány nem fogja megoldani.
A benzin ára egyre kevésbé érdekel, a következő autóm hibrid lesz. Addig meg nem gond a tankolás.
Törvényesen élek és szépen gyarapszom, fejlődöm. Egyre több és egyre merészebb álom valósítom meg újra és újra. :-)
De megnyugtatlak. Magyarországon, nem szavazok. Megtehetném, de nem volna etikus.
carisma1.6 2010.09.20. 22:40:19
Démonmac1 2010.09.20. 23:02:05
# hol a rendszám?
# taxissal csak óvatosan kekeckedni.
payskin 2010.09.20. 23:04:46
Ez abszolút nem tart vissza senkit attól, hogy durván (30-50 ezer forintokra) büntessék a Thökölyn a taxisokat, mégpedig "közigazgatási bírság" vagy mi a franc keretében, ami nem megfellebbezhető. Mert ha a busz sáv belül van, az BKV-sáv. Törvény szerint nincs ilyen, és mégis van. Hihetetlen országban élünk.
kijafaxom 2010.09.20. 23:13:01
Kivel nincs problémám??
Van hat kutyám és néhány lovam...
Velük felhőtlen a kapcsolatom.
Ja és évek óta nászút-feelingem van a második feleségemmel.
No meg itt is akad pár átlagnál szimpatikusabb bloghuszár de Silent óva intett a személyeskedéstől.
:p))
kitfisto 2010.09.20. 23:26:34
kijafaxom 2010.09.20. 23:29:05
Ha már értjük egymás álláspontját nagy baj nem lehet.
Távolról sem vagyok tökéletes de pl. headset nélkül nem ülök autóba és bár notórius gyorshajtó vagyok a záróvonal és piros lámpa nálam kimeríti a tabu fogalmát csakúgy mint szerpentinen a saját sáv (hegytetőn lakom).Évtizedekig én voltam a leggyorsabb de az utóbbi években felgyorsult a tempó és néha ijesztő bizonytalanságokat látok olyan autósoktól akik úgy gondolják a jobb kocsi nagyobb biztonságot is ad aztán kóvályog a sávban (sőt néha szűk neki) mint gólyafos a levegőben-az esetek nagy részében a mobiltelefonálás miatt.
A kalapos meg ősidők óta potenciális veszélyforrás csak úgy mint a bepárásodott üvegre kukkolónyílást maszatoló lusta vagy türelmetlen tetű. De messziről kiszúrni az olyat aki nem érzi magát otthonosan a verdájában.
Minden rosszban van valami jó is....
:p))
kitfisto 2010.09.20. 23:29:56
kijafaxom 2010.09.20. 23:30:53
Paplanernyő.....sárkányrepülő...kenu...
:p))
jelentéktelen alak 2010.09.20. 23:31:22
Add ki magadból! Hol kellene közlekedniük? :-)
jelentéktelen alak 2010.09.20. 23:37:52
Tudnád mennyien utálják őket...
Paplanernyős láttán libabőrös lesz az elektromos művek szerelője.
Sárkány repülőstől -igaz a motoros sárkány repülőtől- a nyaraló tulajdonos kap hajhullást.
A kenusokra a horgász köp messziről, mert elviszi az úszót vagy mi a tökömet.
:-)
szőketisza 2010.09.21. 00:16:56
A KRESZ szerint:
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
................
bd) személy taxi
Eszerint taxi csak akkor veheti igénybe a buszsávot, ha azt az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki!
kijafaxom 2010.09.21. 00:26:24
Kihagytad a drogtermesztőket - állítólag vmi. vidéki marihuána-kertészetet pont egy motoros sárkányrepülőről filmeztek le...
Na jó igazad van valóban nehéz olyan közlekedési műfajt találni ahol problémamentes a közlekedés.
Űrrepülés?!
:p))
szőketisza 2010.09.21. 00:40:17
A jogszabály értelmében egyes közlekedési szabályszegésekért a gépjármű üzemben tartójának kell közigazgatási bírságot fizetnie. A bírság mértéke 30.000 - 300.000 Ft-ig terjed.
vassago 2010.09.21. 00:42:33
vassago 2010.09.21. 00:44:50
xenuka 2010.09.21. 00:54:07
Ha van rá tanúd, irány a rendőrség és a fickónak szopóág.
xenuka 2010.09.21. 00:55:37
Minden fellebbezhető.
MaCS_70 2010.09.21. 03:01:06
Halihó!
Nem, taxi mindik közlekedhet a buszsávban. A jobb szélre való kitétel csak az dott bekezdésre vonatkozik, tehát a bisiklis nem mehet belülre.
A ba. és a bb. pont önállóan tartozik a b. pont hatálya alá, tehát a lényeg, hogy a buszforgalmat nem lehet zavarniuk.
A záróvonal pedig a buszsáv szélén is záróvonal. Semmi nem mondja ki, hogy ne lenne az. Olyannyira az, hogy bizony még a motorosokat is büntetik, ha nem a szggatásnál hajtanak bele.
A taxisok pedig szent állatok. Nagyon sokat segítenek a rendőröknek, cserébe elég komoly immunitást élveznek.
Üdv: MaCS
MaCS_70 2010.09.21. 03:13:56
Halihó!
Nem, taxi mindik közlekedhet a buszsávban. A jobb szélre való kitétel csak az dott bekezdésre vonatkozik, tehát a bisiklis nem mehet belülre.
A ba. és a bb. pont önállóan tartozik a b. pont hatálya alá, tehát a lényeg, hogy a buszforgalmat nem lehet zavarniuk.
A záróvonal pedig a buszsáv szélén is záróvonal. Semmi nem mondja ki, hogy ne lenne az. Olyannyira az, hogy bizony még a motorosokat is büntetik, ha nem a szggatásnál hajtanak bele.
A taxisok pedig szent állatok. Nagyon sokat segítenek a rendőröknek, cserébe elég komoly immunitást élveznek.
Üdv: MaCS
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.21. 07:12:57
manes 2010.09.21. 07:36:14
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.21. 07:56:30
Hiperlajhár 2010.09.21. 08:10:49
dekás dezső 2010.09.21. 08:24:26
Mentolosmájkrém 2010.09.21. 09:07:10
Az összes eszosztonak kellemes napot kivanok, tessek kicsit dolgozni, mindenkinek jobb lenne.
Jaaa, ejszakas vagyok, itthonrol a sajat idömet, áramomat, gepemet hasznalom, nem a másét.
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.09.21. 11:09:01
Viszont cserébe van olyan, hogy siklóernyő és ejtőernyő. Válassz egyet..
Ferocious 2010.09.21. 14:54:31
Mekkora egy álszent, nagyképű egy létforma vagy már te... mindjárt sírva fakadok a meghatottságtól!
Jobb lett volna, ha meg sem szólalsz...
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.21. 17:29:26
Nade a helyzet egyszerű: a robogósok szépen le lettek tolva a buszsávba, ennek a normál autós örül, mert nem ott kacsázik mellette-közötte a robi, a taxis meg sír, mert a privilégiuma csorbult. Ráúsztak a dugi-sávjára! Állami támogatással. Ajajjajajajaj.
Ezt persze zsigerből nem veszi be a gyomruk, és mivel kevés közöttük az agysebész, és az emocionálisan képzett mediátor, ezért így oldják meg a problémát.
Az persze már látásvizsgálat, meg alkalmasság kérdése, hogy miért nyomja, ha látja, hogy rendőr van. Nem látja? Na ez a baj.
tundrazuzmo (törölt) 2010.09.21. 17:38:45
Repülőgép. NAGYON ritkán szorít le, és ha már ott van melletted, akkor mindegy, hogy kinek volt elsőbbsége...
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.21. 19:09:44
jelentéktelen alak 2010.09.21. 22:50:04
Majdnem jó!!! :-)
Egyszer autózzál, vagy motorozzál (de jó a gyalogos, vagy a biciklis megoldás is) el Gibraltárba.
Majs meglátod, hogy nagyon is fontos, hogy mikor van elsőbbsége a repülőnek! :-)
(Sorompóval jelzik, nem nehéz eltalálni mikor)
jelentéktelen alak 2010.09.21. 22:51:19
tudom, köszönöm. De azt is tudom, hogy mire utált vele az, akinek ezt válaszoltam... :-)
jelentéktelen alak 2010.09.21. 22:53:54
Szerintem ne erőlködj!
Nincsen olyan, hogy ne lehetne rásütni a rosszat.
Minden esetben van aki bosszantóan műveli a dolgot és van akit bosszant.
Butaság -szerintem butaság- közlekedési kategória szerint általánosítani.
Az egyént kell megítélni a tettei alapján.
vassago 2010.09.22. 00:38:26
mire megírta, találtam egy ilyen cikket: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20100812/lanchid-mienk-ki-kene-hasznalni
hát komolyan mondom, eddig nem ez a tábla volt kirakva. vagy csak vak vagyok... :)
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.22. 08:19:55
vassago 2010.09.24. 01:45:48
metal · http://electric.blog.hu 2010.09.24. 08:17:08
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 11:22:07
"akkor busz hogy megy bele szabályosan és hogy jön ki belőle? ;)"
Az Amerikai útnál: vagy az útkereszteződésnél, vagy szabálytalanul. :)
Azt meg nem mondta senki, hogy a vonalak értelmesen vannak felfestve - csak azt, hogy a folytonos fehér csík a buszsáv szélén is záróvonal :)
@vuk_:
"Aki mehet a buszsavban, az mehet normal savban is, miert ne valthatna?"
Ugyanazért, amiért más, párhuzamos sávokat elválasztó záróvonalnál: mert a tervezők (biztonsági, forgalmi okokból vagy csak úgy) úgy gondolták, hogy azon a szakaszon nem engedik meg a sávváltást.
Lehet, hogy mégsem ártana a kerósoknak egy kis KRESZ?...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.24. 11:25:54
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 11:26:51
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.24. 11:28:42
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 11:33:08
ezt egyébként hol írja a kresz? mert nem találom.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.24. 11:58:48
pedig úgy melékeztem, hogy van ilyen.
kanyarodásnál mindenesetre szabályozva van, hogy melyik sávból melyikbe kell érkezni, de ez itt most nem releváns.
valamiért ezt nevelték belém. (mondjuk még mindig jobb, mintha azt nevelték volna, hogy csak kereszteződésben válthatok sávot :D)
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.09.24. 12:01:44
van benne logika, hogy ott ne ugráljon az ember össze-vissza, de talán az jobb is, ha kategorikus tiltás nincs.