Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ez egyszer még ki fog nyírni valakit

2010.10.06. 14:50 :: SilentSound

Igazából nem tudok mit hozzátenni Egy autós leveléhez, pont az ilyen agyatlanok miatt halnak meg még mindig sokan az utakon.

Egy tegnapi (10.06) történetet szeretnék megosztani, ami több szempontból is arra utal, hogy Magyarországon milyen vadállatok (potenciális gyilkosok) élnek - bocs a kifejezésért, de más szót nem tudok rájuk kitalálni.

Tegnap fél hat körül békésen haladok haza fele az M2-esen, Váci irányába Fót előtt. A külső sávban gyakorlatilag összefüggő kocsisor haladt 80 körüli tempóban. Én a belsőben haladok 90 körüli tempóban, részben azért mert előttem sem mennek gyorsabban, részben azért, mert gyakran mérnek ezen az útszakaszon és nincs felesleges pénzem az állam támogatására.

Egyszer csak megjelenik mögöttem néhány méterre egy sötét Opel (rendszáma Kxx-xxx), jelezek a kezemmel, hogy ok látom - ha lesz alkalom, akkor elengedem, ha már ilyen baromira sürgős neki -, illetve amikor nem reagál és továbbra is szorosan mögöttem halad, felvillantottam az elakadásjelzőt, hátha azt észre veszi. Hát észrevette, vadul elkezdett fényszórózni, meg ha lehet még kicsit közelebb is jött.

Ekkor én vészvillogó ki, de ez sem segít, nem akartam befékezni előtte, mert tuti belém jött volna, azt meg el szerettem volna kerülni - bár nagyon megérdemelte volna, csak én sem kamionnal mentem. Néhány száz méter múlva volt egy kis hely a külső sávban, ahova át lehetett volna menni, de mivel nem volt túl nagy a távolság a két kocsi között (a féktávolság fele sem lett volna meg), gondoltam még, hogy az elől haladó autót megelőzöm majd kimegyek a külsőbe, mert ott volt bőven hely.

Kedves Opelos vadállatnak viszont ez a hely elég volt ahhoz, hogy kimenjen a külső sávba, padlógázzal megtolja és visszavágjon elém. Csakhogy a távolság túl kicsi volt ahhoz, hogy ezt megtegye és mellettem haladva rám húzta a kormányt. Mivel határozottan fékeztem, ezért nem törtük magunkat össze.

Ami különösen aggaszt az egészben, hogy

- gyerekes szülő lévén kiraktam két matricát a hátsó ablakra, hogy messziről látni lehessen, hogy gyerekek is ülhetnek a kocsiba, de ezt az OPEL vezetője nem tolerálta. Ha már egy felnőtt embert nem vesz emberszámba, akkor legalább a gyerekekre tekintettel lehetne...vagy ennyire nem érdekel senkit, semmi ebben az országban???

- a vészvillogó nálunk fejlettebb civilizációkban, illetve a Dunántúlon vészhelyzetet jelent és általában erős fékezés követi (néhány autóba satufék esetén automatikusan be is kapcsol), de ezt az OPELos nem vette figyelembe, sőt. De mi van akkor, ha tényleg erősen kellet volna fékeznem, hátulról belém jön, mert ő siet - induljon el hamarabb???

Tudom, hogy én vagyok a hülye, mert:

- nem mentem ki azonnal a külső sávba: a sűrű forgalom miatt nem volt alkalom én nem szeretek két autó közé bepréselődni

- nem gyorsítottam: előttem is 90 körüli tempóban mentek, így esélytelen volt. Az előttem haladót is letolta az útról.

- nem nyomtam egy satut előtte: mert nem vagyok hülye és nem akarok balesetet okozni

- jelzek a vészvillogóval, ha nincs veszély: a forgalom nagysága, illetve a követési távolság minimális volta miatt végi vészhelyzet volt, egy kis fékezés esetén is belém rohant volna az OPEL-os

@Jogszabály alkotók: javaslom, hogy a szándékosan, vagy a szabályokat súlyosan megszegők ellen (alkoholos befolyásoltság, jelentős sebesség túllépés) ne közlekedési bűncselekmény/vétség legyen a vád, hanem például emberölési kísérlet vagy halál esetén emberölés Ezzel talán el lehet takarítani az utakról a közveszélyes őrülteket, feltéve, ha a rendőrség is megteszi azokat a lépéseket, ami a biztonságos közlekedés megteremtéséhez kell, ha már magától nem teremtődik meg.

Az eseményről videofelvételt készítettem és néhány napon belül megteszem a rendőrségi feljelentést gondatlan veszélyeztetés vagy emberölési kísérlet miatt - majd a rendőrség eldönti, hogy melyik lesz belőle vagy esetleg valami más.

477 komment

Címkék: közlekedés autó hülye erőszak veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2010.10.09. 15:48:14

@jelentéktelen alak:
"Az én közlekedési tapasztalatom szerint, ez így sokkal életszerűbb, mint hogy valaki megy egy másik után, majd mikor egy ideg beteg barom elkezdi jobbról előzni, akkor rámászik arra, akit eddig követett."

Az attól függ. Én biztos úgy teszek, ahogy szerinted nem. :) De én nem is azoktam tökölni.
Csak van egy sanda gyanúm, amit már többször írtam, hogy a posztoló egy balfék volt és azt az ember megérzi. Én biztosan. És nem igazán szoktam velük szimpatizálni.

D4D 2010.10.09. 16:47:20

@jelentéktelen alak:

Nem szégyen kihúzódni. Én is megteszem olykor. Semmi bajom nem szokott belőle történni.

Besorolni meg olyan szűk helyekre is be lehet, akár 60-as tempónál, hogy azt (hozzászólásaid alapján) el sem tudod képzelni.

Egyébként a történet ott sántít, hogy nincs itt a video.
@"streetfighter":
Én sem birom a bénákat. Van olyan, akiről még mikor 5 kocsi van köztünk, már mondom a nejemnek, hogy ott megy a mai HBV (Helyi Béna Vezető).

jelentéktelen alak 2010.10.09. 18:13:36

@D4D:

"Besorolni meg olyan szűk helyekre is be lehet, akár 60-as tempónál, hogy azt (hozzászólásaid alapján) el sem tudod képzelni."

Ebben igazad van. Én is szoktam sokkal szűkebb helyekre beparkolni, mint ahová hajlandó vagyok besorolni. És itt a hajlandóságon van a hangsúly! Mert én még a saját előnyöm miatt sem fogok másokat veszélyeztetni, nem hogy más előnye miatt.
Az pedig, ha nem tartok elegendő követési távolságot, a szememben a másik veszélyeztetése. Ha úgy sorolok valaki elé, hogy annak e-miatt nem lesz módja a követési távolság tartására, akkor megint csak én veszélyeztettem őt.

Az, hogy technikailag be tudnék-e sorolni ilyen helyre, teljesen mindegy. Nem teszem meg.
Nem azért, mert szégyen kihúzódni, hanem mert nincsen hová.

jelentéktelen alak 2010.10.09. 18:20:30

@"streetfighter":

Nyilván nincsen két ember, aki egyformán és egyforma gyorsan dönt. Lehet, a post-olo lassabban, vagy bizonytalanabban mért fel egy helyzetet, mint azt te tetted volna, de ettől még a balfék ebben a helyzetben az Opelos. Ha post-olo reflexei nem olyanok, mint amilyenek, vagy még lassabban reagál bizonyos helyzetekre, az Opelos minimum két másik autót is összetört volna a sajátján kívül. Ettől a balfékségtől a történet írója megmentette. A post írója egyetlen dolgot tett, elkerült egy örült által elő idézett balesetet.

Ha pedig arra utalsz, hogy az Opeles "érdeme", hogy számolt azzal a reakcióval, az több mint marhaság.
Ha valaki annyira ügyes, hogy ilyen műveletre rászánja magát, az nyiván ügyes annyira is, hogy meg tudja oldani mások segítsége nélkül az általa teremtett helyzeteket.

Én a történetben egyetlen balféket látok, akinek talán soha nem is lesz tehetsége a közlekedéshez és az az Opeles.

Ha te megérzed a balfékeket, akkor most nagyon mellé fogtál. :-)

Deszkás 2010.10.09. 18:21:47

@D4D: Olvastam bazmeg, olvastam. Attól a példát még sántít és szabálytalan voltál, majd kikéred magadnak, hogy a másik is az volt? Azt kell mondanom, LOL.

D4D 2010.10.09. 18:23:14

@jelentéktelen alak:
"Nyilván nincsen két ember, aki egyformán és egyforma gyorsan dönt."

Ezt fentebb már írtam. Általában a hátsó dönt gyorsabban, értékel hamarabb.

D4D 2010.10.09. 18:24:09

@Deszkás:
Ezt kicopyzhatom ezt a kommentedet? Csak mert benne van, hogy a belsőben maradni szabálytalan.

Deszkás 2010.10.09. 18:34:30

@D4D: "Ahol valakit jobbról körbe lehet autózni, ott van hely kihúzódni."
Felejtsd már el ezt a baromságot! Nem tudta körbeautózni! Olvass bazmeg!

"streetfighter" 2010.10.09. 18:34:37

@jelentéktelen alak:

Balfékségre utaló jelek:
- Fennhangon hangoztatja, hogy kint van a kocsin a gyereket jelölő matrica.
- Vészvillogót villogtat.
- Nem tudja mit kezdjen egy ilyen hülyével a seggében.
Az opeles nem ment volna neki, ha nem fékez a posztoló.
Az ilyen beszari emberek mindent felnagyítva látnak. Van tapasztalatom ebben. Szerintem most sem fogtam mellé.
Mindegy. Lehet, hogy nincs igazam, de az írásából nekem ez jött le.

Deszkás 2010.10.09. 18:38:00

@D4D: Nyugodtan. Sosem mondtam, hogy autópályán a belső sáv folyamatos használata szabályos lenne, kivéve, ha kialakult a párhuzamos közlekedés, illetve ha nem tud kihúzódni.

D4D 2010.10.09. 18:42:43

@Deszkás:
Bazmegban már 2:1-re vezetsz

Holtpontra jutottunk, mert szerintem a poszter béna volt, plusz 99% hogy rágyorsított, mikor látta, hogy bekostolják jobbról.

Sokat okulhatnánk belőle, ha itt lenne a video, és meg tudnánk nézni.

Én még szoktam dudálni is, ha azt akarom, hogy húzódjon le.

D4D 2010.10.09. 18:45:22

@"streetfighter":
Kifelejtetted a:
- Videom is van, csak a poszthoz elfelejtettem csatolni.
- Emberölési kisérletként értékelte, hogy lenyomták.

Deszkás 2010.10.09. 18:46:47

@D4D: "HA fékeznie kellett, akkor előtte rágyorsított."
Lóf..t! Azért kellett fékeznie, mert az Opeles nem fért be elé a likon, nem tudta megelőzni, nem tudta körbeautózni, csak mellé tudott menni, de már nem tudott lassítani, hogy felvegye a külső sáv forgalmát, ezért berántotta a kocsit újra a belsőbe, a koccanást pedig a postoló a fékezéssel tudta megelőzni.

Deszkás 2010.10.09. 18:47:51

@D4D: Az a baj, ezt csak te találtad ki, mert el sem tudod képzelni, hogy másképp történt az eset. Szánalmas.

"streetfighter" 2010.10.09. 18:49:09

@D4D:
Igaz, sőt a jogszabály alkotóknak tett javaslatait is ide lehetett vola venni.

"streetfighter" 2010.10.09. 18:53:09

@Deszkás:
Azért legyünk őszinték. Ha határozottabban viselkedik, akkor lehet, hogy nem arcoskodik az a hülye a háta mögött.

D4D 2010.10.09. 18:57:08

@Deszkás:
"Az a baj, ezt csak te találtad ki, mert el sem tudod képzelni, hogy másképp történt az eset. Szánalmas." - Nem. Tapasztalat, és már leírtam egyszer, számadatokkal.

Elértél viszont egy szintet, aminél lejjebb nem akarok hajolni, mert félek, hogy a homlokom koszos lesz az út porától.

Szevasz.

Spikk 2010.10.09. 19:43:32

@D4D: Oké. Számoljunk.
A külső sávban 80-nál a követési távolság (véleményem szerint minimum az 1 s alatt megtett út nem árt) 22,22 m.
Egy őrültnek ez akár elég is lehet arra, hogy megpróbálkozzon egy előzéssel a lyukban.
Közben a 10 km/h eltérés miatt a posztoló relatív 2,75 m/s sebességgel előzi a sort.
Mennyi idő egy előzés, ha előzőleg a 90-es tempóról kell a gyorsítást kezdeni? Mennyit halad a posztoló közben a másik sor mellett? Szerintem simán megteszi azt a pár métert gyorsítás nélkül is, ami ahhoz elég, hogy az előzés ne férjen bele.
Akkor nézzük a szerinted helyes magatartást: kitakarodni a külső sávba.
Maradna kb. 9-9 m elöl hátul.
Előtte haladtak, így a gyorsítást hagyjuk. Nyilván nem 90-nel előzte volna a sort, ha tud haladni.
Egyébként meg felesleges az egész vita. Nem kell rendőrködni és kész. Ha 90-nel előzi a sort, akkor annyival előzi. Ennyi. Ha mennek előtte is, akkor nem indokolatlanul tart fel, lehet messziről fékezni és betartani a követési távolságot.

D4D 2010.10.09. 19:58:09

@Spikk: 80 esetén 40 méter az ajánlott követési távolság minimuma.

Vészfék esetén a személyautó 5,3 m/s2 lassulást produkál. Egy másodperces követés esetén a hátul jövő vészfék esetén belegangol.

Deszkás 2010.10.09. 20:07:58

@D4D: Pff. Megint hülyeséget írsz! Nem azt értékelte emberölési kísérletnek, hogy lenyomták, hanem azt, hogy ráhúzta az autót. "Olvass bazmeg!" Vagy inkább értsd meg, amit olvasol!
Tanmese, csak neked. A múltkor este a Népstadion felől mentem a Kerepesin. Megálltam a Pongrácz úti lámpánál. Delikvens nem állt be a sor végére, előre jött a jobbra kanyarodóban, majd kicsit benyomta felém az autó orrát. Mivel utálom az ilyeneket, nem engedtem be. Megpróbált legyorsulni, de hát nem ment neki, mögém jött be. Utána bement a belsőbe, kétszer is rám húzta az autót, hátha megijedek és oszlopnak megyek. Nem jött be neki. Ekkor elém jött, és fékezgetni kezdett. Kimentem előle a belsőbe, mikor mellé értem, megint rám húzta a kormányt kétszer háromszor, de én csak oldalra néztem és röhögtem rajta. Tudtam, hogy nem mer nekem jönni, mert ő sem akarja összetörni a verdáját. Na ez már tényleg kimeríthetné az életveszélyes fenyegetést.

jelentéktelen alak 2010.10.09. 20:09:41

@D4D: "80 esetén 40 méter az ajánlott követési távolság minimuma."

Ennek hol lehet utána nézni?

Én mindig érzésre határozom meg. Jellemzően ez (tapasztalati érték) 3másodperc. Úgy értem, hogy akkor tartom helyesnek a követési távolságot, ha egy ponton áthalad az előttem lévő, majd 3másodperccel később haladok át én is.

Persze nekem ez sem fix érték. Ha elé látok az előttem lévőnek, akkor beérem 2-2,5másodperccel is. Ha egy nagy kamion után megyek alacsony autóval, akkor néha több is mint 3pm.
Attól is függ, hogy mekkora az esélye egy vészfékezésnek. Széles úton beérem kevesebb követési távolsággal, mint egy keskeny, kanyargós úton.

De ha valaki le tudott írni fix értékeket adott sebességhez, akkor érdemes volna azt átolvasnom. Hátha én gondoltam rosszúl eddig.

Deszkás 2010.10.09. 20:11:05

@D4D: Szóval te találtad ki a jelen esetről. Nem voltál ott, mégis úgy nyilatkozol a tapasztalataid alapján, hogy már pedig úgy történt. A színvonalról meg annyit, 99%, hogy nem én vagyok lejjebb. Nem kell már lejjebb menned, ebben igazad van. Eleget égtél már. Túl sok hülyeséget olvastam már tőled ezen poszthoz írt hozzászólásaidban.

Deszkás 2010.10.09. 20:13:51

@Spikk: Erről beszéltem eddig én is, de hát hiába. Van aki nem érti meg.

Deszkás 2010.10.09. 20:23:03

@jelentéktelen alak: Nincs fix érték! :D Ez is egy újabb hülyeség, hogy a követési távolságot méterben vagy másodpercben megadjunk. Más a követési távolság, ha Trabanttal, Ladával vagy más, IFA-val, Scaniával, és megint más egy Swift II-vel, vagy egy Mazda RX8-cal. Más a fékútja. Aztán ott a sofőr. Fáradt, vagy éber? Koncentrál, vagy nézi a tájat is? Sok összetevős ez a dolog.

Spikk 2010.10.09. 20:28:10

@D4D: Oké, legyen. 1 mp reakcióidő alatt megtett úttal számoltam. Magyarul (elvben) a hátsó autó épp ott kezdene el fékezni, ahol az első. Ezt vettem elvi minimumnak.
Akkor tehát legyen 40 m. Az kényelmesen elég a lyukban előzéshez, ugye?
Tegyük hozzá: pont annyira szabálytalan, mint kisorolni, mert ha kimegy egy autó, akkor 20 m alá csökken elöl/hátul a távolság.
Na jó, az előzés szabálytalanabb, mert jobbról történik, meg azért is, mert a két autó közé úgy megy be, hogy mögötte csak pár méter marad, gyorsít (azaz rá nem lesz érvényes a 40 m sem, 90-nel haladó autót előz meg!), majd szerencsés esetben az elöl haladó mögött egy kicsivel átmegy a belsőbe.
Ja még! A megelőzött jármű mögött nem tart megfeelő távolságot, visszatérésnél pedig maga mögött nem hagy megfelelő távolságot (és szerintem elöl sem, hisz a posztoló egy másik autó mögött haladva előzte a külső sávban haladó sort, nyilván nem extra nagy követési távval).
Ja és egyet értek Deszkással... Nem akarod megérteni, mert Te is egy Opeles vagy, csak más autót vezetsz...

jelentéktelen alak 2010.10.09. 20:29:18

@Deszkás:

:-)

Hasonló, már velem is volt.

Kanyarodó sávból próbált elém tolakodni, mert ő siet. Nem fért be.
Aztán mögém befért. Én mentem előtte egy darabig, de ö végig villogott, meg dudált mögöttem, majd amint volt helye, a záró vonalon megelőzött és be elém. Satufék előttem, csak hát én eleve lassítottam, mert ki kellett mennem egy mellék utcába.

Azért érdekes, hogy csak addig sietett, amíg be akart jönni a sor elejére. Biztos időközben megszült az asszony és okafogyottá vált a rohanás. :-)

Abban egyetértek a postoloval, hogy az ilyen dolgok büntetési tétele túl enyhe.
Sajnos az ilyen hajlamú emberek megfékezésével szinte senki nem foglalkozik.
Sajnos azt csinálnak, amit akarnak és a tapasztalatom szerint, egyre messzebb merészkednek és egyre több követőjük van.

Ritkán járok ugyan Magyarországon, de arányosan egyre több ilyenbe botlom.

Spikk 2010.10.09. 20:32:40

@Deszkás: Ez nyilván így van, de ha nincs elég információ a posztban, akkor próbálunk általános esetet feltételezni és általános megoldást találni.
Én sem 1 mp-es távolságot tartok, egyszerűen szemre megállapítom, hogy elég, vagy nem. Sok szempont számít, pl. amiket @jelentéktelen alak: írt, meg fáradt vagyok-e, mennyire vagyok részeg (vicceltem :-) stb.

D4D 2010.10.09. 20:33:00

@jelentéktelen alak:
Itthon nem tudom le van-e írva. Eletekintve a gumiszabálytól, ami a 'előtte haladó hirtelen fékezése esetén is...'

A németek ennyit ajánlanak, 'Halber Tachoabstand' a neve.

D4D 2010.10.09. 20:38:58

@Spikk:
" a hátsó autó épp ott kezdene el fékezni, ahol az első. Ezt vettem elvi minimumnak."

Ez már rossz, mert ha ott kezd el fékezni, akkor ott is fog megállni, de ott már áll az előző autó.

Spikk 2010.10.09. 20:49:25

@D4D: Persze, jó a meglátásod, de mivel nem lézeres távolságmérő a szemem, szerintem valójában mindegy, még ha a leírás valóban elvi hibát tartalmaz is. Majd akkor picit kevesebb lesz a reakcióidő. :)
(Mekkora sebességgel halad az autó, ha a fékút 5 m - azaz mondjuk egy autónyi? Megnéztem, kb. 35 km/h lenne az ütközés sebessége. Ez autók közötti ütközésnél a bennük ülőkre szerintem nem igazán veszélyes. Más a helyzet, ha motoros, vagy kamion mögött megy az ember.)

Deszkás 2010.10.09. 21:20:40

@jelentéktelen alak: Ezek nem sietnek, ezek a paraszt gyorshajtók. Azok, akik cél nélkül mennek gyorsan, csak azért, mert azt hiszik megtehetik. Nem voltunk sokan a sorban. 3-4 autó lehetett, de inkább bepróbálkozott. nem jött össze, ezért bosszult volna, de hát nem jött össze.

jelentéktelen alak 2010.10.09. 21:22:16

@Deszkás:

Magam is így gondolom, de így elég nehéz meghatározni, hogy a lyuk ami ott van külső sávban az elég-e kisorolni, vagy sem. :-)

Bár az sem biztos, hogy ezt nekünk kell meghatározni, ha már a post-olo leírta, hogy nem elég.

Deszkás 2010.10.09. 21:23:06

@Spikk: 35km/h-nál már nyílik a légzsák, GTK.

Deszkás 2010.10.09. 21:29:14

@jelentéktelen alak: Így van. Nem nekünk kell eldönteni. De látod, vannak itt olyanok, akik látatlanban mindent eldöntenek és szerintük akkor is ki kellett volna mennie a lukba, ha egy autóval előrébb már biztonságosan ki tudott volna menni. Vannak, akik leragadnak ott, hogy itt volt egy luk, akkor ki kell menni. Tovább egyszerűen nem is tudnak gondolkodni. Meg ha bement mellé az Opel, akkor már körbe is autózta. Nonszensz, hogy egyesek ilyeneket vesznek ki a leírásból, hamis következtetéseket vonnak le, majd közlik, ha erre rávilágítok, hogy alacsony a vitám színvonala. Hát aki össze vissza hazudozik, annak milyen a színvonala?

D4D 2010.10.09. 22:42:17

@Spikk:
"Más a helyzet, ha motoros, vagy kamion mögött megy az ember.)"

Motort nem tudom, de a kamionnak 4,8 m/s2 az előírt lassulása, tehát ő később fog megállni (nem sokkal).

jelentéktelen alak 2010.10.09. 23:11:48

@D4D:

Van magyarul, vagy angolul elérhető erről?
Tényleg érdekelne!
Köszi

D4D 2010.10.09. 23:23:13

@jelentéktelen alak:
Ha találok is, csak holnap. És szerintem németül.

Létezik olyan vid, amiben a követési miatt büntetnek a pályán. Ha jól emlékszem, akkor a km/h érték harmada méterben, ami kritikus. Azt is elmondja benne, hogy a terelővonalak és a köztük levő szünetek szabványhosszúságúak, így te magad is tudod számolni a követési távolságodat.

Spikk 2010.10.10. 00:20:33

@D4D: Most tényleg, ezen a hasracsapásomon fogunk rugózni? :) Mondtam, hogy oké, ezt kihagytam a számításból, valójában egyébként is szemre állapítom meg, hogy oké lesz, vagy nem, ahogy gondolom mindenki.
Annyi volt a célom, hogy kimatekozzam, hogy nem igaz, hogy ha a lyukban majdnem sikerült az előzés, akkor KRESZ szerint kötelező, hogy oda kisoroljon a posztoló. A matekozáshoz meg számok kellenek ugye, azt meg hallottam valahol, hogy 1 mp az elmegy reakcióidőnek (nyilván feszült figyelem mellett), persze arra nem kell számítani, hogy ez idő alatt nagy döntések születnek, de mondjuk a féklámpát látva a fékbe taposás belefér.
Sikerült ezekkel a számokkal, meg az általad mondott 40 méterrel is bizonyítani, hogy ez nem igaz, mert nincs elég hely a másik sávban. Azon egyszerű oknál fogva, hogy ha a szélső sávban megfelelő követési távolságot tartanak (ami folyamatos haladásnál feltehető és ahogy írtad is a példát, inkább maximumnak tekinthető, mint átlagosnak), akkor ha oda beteszel egy autót, akkor nem lesz előtte is, meg mögötte is megfelelő távolság. Ahogy X=2X+Y sem lesz soha igaz (X a megfelelő követési távolság), Y az autó hossza. Mindegy, hogy mit nevezünk megfelelőnek, nincs ilyen esetben létjogosultsága annak a kijelentésnek, hogy ha majdnem meg tudta előzni, akkor ki is mehetett volna előle. A másik, hogy ő vezetett, ha ő úgy dönt, akkor nincs ott elég hely és nem vagyunk egyformák, ha úgy dönt, el kell sajnos fogadni. Az ő felelőssége, hogy kimegy-e, tehát ő döntheti el, ennyi. Nem kell itt a másik faszával verni a csalánt. Meg rendőrködni sem kell. Ha nem megy ki, nem megy. Feljogosítja ez bármire a mögötte haladót? NEM, SEMMIRE!
(Meg a másik, hogy mi a lófaszért is engedné el? De az egy másik durva félreértése a valóságnak.)

jelentéktelen alak 2010.10.10. 00:24:09

@D4D:

Megköszönném, ha linkelnél erről valamit, hátha eljutok onnan valami angol oldalra.

Bár az általad leírottak alapján, ez eléggé német specifikus dolog.
Itt Írországban a felező vonalak aligha szabványosak, mint szinte semmi más.
Sőt, a ha sűrűsödnek, az annak a tudatos jele, hogy záróvonal lesz hamarosan az út közepén.
A követési távolság ettől még nem változik :-)

De azért jó volna valahol olvasni erről. Lehet amit magam biztonságosnak tartok, az nem az. Vagy túl biztonságos. Tanulni mindig jó! :-)

D4D 2010.10.10. 01:00:11

@Spikk: Nem rugózó céllal írtam.

Ha megvan elöl hátul a 40 méter, akkor 65 méter hely van az előzésre. Ezt a poszter 23 másodperc alatt teszi meg.
Ha az Opel konstans 110-el ment, ami itt sokak szerint megengedett azon a szakaszon (fogadjuk el), akkor ő a poszternél 20-al ment gyorsabban, tehát 30-al ment a sorhoz képest, mivel a 80-as sorhoz viszonyítunk.
Ekkor az opel a 65 métert 8 másodperc alatt teszi meg.
Amíg az opel körbeautózza, addig a poszter megy 22 métert a külső sorhoz képest.

Ha azt feltételezzük, hogy a manőver alatt az opel 15 méterrel nagyobb utat tett meg a poszternél, akkor a manőver 7,4 másodpercig tartott.

Ha nem basztam el a számítást (remélem), akkor 62,5 méteres hézagban autózta körbe. A bevágást úgy számoltam, hogy ott 5 méterrel volt előtte, de az 5 méter a kocsik elejei között, míg mikor mögötte volt, ott a két kocsi eleje között volt 10 méter.

Egy 60 méteres lyukba be lehet sorolni, de sok gyengébb képességű vezető ettől fél (nincs meg elöl hátul a 40 méter, tehát bizonyos fokig jogosan), ugyanakkor egy folyamatosan haladó sorba ki lehet húzódni ekkora helyre, és minimális tempóveszteséggel el lehet engedni aki gyorsabb (a gyorsabb itt puszta matematikai értelemben).

Ugyanakkor egy 60 méteres lyukon jobbról bevállalni.... Én nem tenném, hacsak nem egy 200 LE feletti gép lenne a valagam alatt. A 60 méter csábító lyuk, hogy jobbról bevállaljam, de jobbról csak biztosra szabad menni.

Vagy már félúton el kell venni, és belátni, hogy nem megy.

Témát lezárandó:

A poszter gyengébb képességű, az opeles talán még gyengébb, de mindenképp éretlenebb.

-----------------------------------

Ezt a számolást előbb is kitalálhattuk volna.:)

D4D 2010.10.10. 01:17:56

@jelentéktelen alak:
2:00-nél mondja a rendőr, hogy be kell tartani a km/h érték felét követési távolságnak, illetve 1:25-nél, ha 20 másodpercen belül utolér valamit, akkor nem kell kisorolnia.
3:10 Balindex használható előzési szándék jelzésére, ahogy a fénykürt is.
www.youtube.com/watch?v=CtDhYMLtBDw&feature=related

D4D 2010.10.10. 01:32:48

@jelentéktelen alak:
Ezen a fórumon 2 másodperc a téma.
www.wer-weiss-was.de/theme243/article5001902.html

Ezt esetleg told egy guglifordítóba:
de.wikipedia.org/wiki/Sicherheitsabstand
Illetve ebben a cikkben hivatkozik a német KRESZ-re (StVO), ami esetleg meglesz angolul valahol.

HA holnap vagy jövő héten beugrik még valami, akkor beteszem ide.

Deszkás 2010.10.10. 10:56:19

@D4D: Végre megértük, hogy elismered, az Opeles eljárása nem volt megfelelő és a posztolónak sem kellett kimenni. Végre, végre!

LaraZyskin 2010.10.10. 21:06:48

Hát én bizony félreállok, had menjen, bár marha nehezemre esik néha, de azzal tompítom a dolgot, hogy arra gondolok, otthon biztos valaki dugja a feleségét, azt jó hamar hazaér, rajtakapja, milyen szar lesz neki! Persze valószínű nem így van, de hátha, én meg jól érzem magam tőle és az a lényeg nem, hogy túléljük a dolgot valahogy. Másrészt, meg ilyen sietős barmokból élek, mikor jól összetörik a pofájukat, az életmentő műtét (elvileg) ingyibe van, na de ami utána jön, helyreállítás, rehab, az már mind fizetős... Hát álljatok félre Ti is inkább, had menjen !

''autónepper.'' 2010.10.11. 22:13:24

@Deszkás: de gondold bele magadat a szituba... meg érkezzek a sornak a végére tök mindegy mennyivel... lehet ellőtte 180anal mentem lehet hogy 220al de az is lehet hogy csak 120al de valami miatt meg érkeztem a sornak a végére... tegyük fel megyünk a belső sávba egymás mögött kb 4-5en a külső sávba van annyi hely hogy kisoroljatok de TI nem mentek ki mert nektek jó hogy mondjuk 100al vonatoztok egymás mögött akkor mit vársz hogy várjam meg hogy elengedjetek lehet hogy 10 km múlva fogtok csak... akkor ne csodálkozzatok hogy kivilloglak titeket... csak kicsit gondolkozni kéne másik szitu te előzöl egy autót/kamiont tegyük fel 130al... azért villantok rád párat hogy lásd hogy én mondjuk 200al érkezzek rád és ne kellejen az utsó pill@jelentéktelen alak: anatban satut nyomnom rád mert te séta kocsikázol... vágod itt erről van szó!!!!

''autónepper.'' 2010.10.11. 22:13:58

@''autónepper.'': jaj véletlenül bele került a neved oda:DDDDDDDDD

''autónepper.'' 2010.10.11. 22:18:14

@jelentéktelen alak: ez hülyeség... én SOSEM nevelek senkit az utakon én nem önkéntes rendőrködök kurvára messze áll tőlem én csak annyit várok el ha ÉN nem tartok fel senkit engem se tartson fel senki.... látod te pont saját magadat cáfolod meg mert azt írod hogy lassabban mész ki ha felhúzzák az agyadat akkor ez mi ha nem nevelés? mert meg akarod mutatni hogy te azért se mész ki...

''autónepper.'' 2010.10.11. 22:22:41

@D4D: ezt magyarázhatod itt napokig úgy se értik meg... aki heti 100 km vezet annak igen is nagy ki hívás egy sáv váltás hidd el...;)

Deszkás 2010.10.12. 08:36:09

@''autónepper.'': "a külső sávba van annyi hely hogy kisoroljatok "
Eddig olvastam. többen is elírtok ugyanis, hogy ott nem volt annyi hely. 1 autóval előrébb, már lett volna, de a jelen helyzetben még nem. . Innen kár is tovább olvasnom, mert téves állításodból csak téves következtetést vonhatsz le.
De azért tovább olvasom és reagálok a következő ordas marhaságodra. Ha látod, hogy kamiont előzök, minek villogsz? És miért nyomnál satuféket? Te csak digitálisan tudsz vezetni? Csak teljes gáz, vagy teljes fék? Képtelen vagy ilyen esetben elvenni a lábad a gázról és motorfékkel lelassítani arra a sebességre, amivel előtted valaki előz, és szépen kivárod, amíg befejezi, lehúzódik, és akkor mehetsz megint tovább őrült módjára?
Egyébként az egész okfejtésed hülyeség, már ne haragudj. Ugyanis a te feltételezésed, legfőképp a kamionos, téves, ugyanis te egy darab kamionról beszéltél. Egyébként is 130 az sétakocsikázás?! Nooormális vagy?? Komolyan le mersz ilyeneket írni, hogy a megengedett legnagyobb sebesség való haladás az sétakocsikázás?! Atyaúristen! Szánalmas vagy!
Na de nézzünk egy másik példát. Megy a külsőben egy kamionoszlop 90-nel. A belső sávban haladnak 130-cal sorban! Akkor minek villogsz, mi? Nem tudnak kimenni és nem is fognak. Miért tennék? Mert te a megengedettnél is gyorsabban akarsz menni? Menjél helikopterrel!

Deszkás 2010.10.12. 08:37:48

@''autónepper.'': Csak a tegnapi nap 120km-t autóztam. Köszönjük, Emese!

D4D 2010.10.12. 09:06:13

@Deszkás:
Én tegnap 50 perc alatt mentem annyit.

Deszkás 2010.10.12. 09:59:14

@D4D: Csak míg te ezt autópályán tetted meg, én Budapesten. Van egy kis különbség a kettő között.

Deszkás 2010.10.12. 10:01:13

@D4D: Egyébként meg csak arra volt válasz, hogy szerinte azért nem tudjuk felfogni, mert keveset vezetünk.

D4D 2010.10.12. 10:02:25

@Deszkás: Pesten belül szoktam menni néha 250-et is. Sok!

''autónepper.'' 2010.10.12. 10:28:01

@Deszkás: oké teljesen más emberek vagyunk innentől fogva nincs miről beszélgetnünk;) amikor 7ágra süt a nap és por száraz az aszfalt akkor 130km/h az igen sétakocsikázás vagy ha neked nem akkor venni kell olyan kocsit amibe 130at nem halál félelemnek fogod fel... meny egy kört a kocsimmal és nézd meg hogy 160nál is olyan mint ha csak otthon ülnél a tévéd előtt...satufékezést már megint félre olvastad és felnagyítottad az egészet mert ha már mentél volna legalább egyszer 200körüli tempót és kijön valami isten barma előzni ÚGY hogy látja hogy jövök akkor igen nagy fékezéssel tudsz csak az ő tempójára lassulni;) és kérdem én ha nekem meg tudod azt mondani hogy engedjem el a gázt mikor ő kijön.... akkor ő mért nem teszi ugyan azt meg? hmmm ezt mond meg nekem thx.

Deszkás 2010.10.12. 10:39:15

@''autónepper.'': Nem olyan kocsim van, amiben 130nál halálfélelmem van. Egyszerűen ennyi a max megengedett Mo-n, ezért nem megyek többel és ezért is mondom azt, hogy aki szerint az sétakocsikázás, annak vállon felül valami gondja van. Ha nem mennél 200-zal, csak 130-cal, nem lennének ilyen gondjaid, nem gondolkoztál még el ezen?

''autónepper.'' 2010.10.12. 10:44:26

@Deszkás: és még sosem mentél gyorsabban mint a megengedett? jaj ennyire álszentnek nem kell lenni mert ezt szerintem senki nem hiszi el neked...;) elgondolkoztam rajta... de nem mindegy azért szerintem hogy pl Budapest-Miskolc távot 1óra 20 perc alatt teszek meg vagy csak 50percallat....ezen el gondolkoztál már?

Deszkás 2010.10.12. 10:56:25

@''autónepper.'': Egyébként meg nem arról beszéltünk eddig, hogy kijön eléd. Miért kell ennyire terelni, miért nem a postról beszélünk, ahol a gyorsan jövő utolért egy lassan haladó sort, amit veszélyes közlekedéssel és villogással le akart nyomni, mert ő tudna haladni, ha nem lenne más is előtte. Bár gondolom a többi is haladna, ha tudna.

Deszkás 2010.10.12. 15:29:42

@''autónepper.'': Képzeld, nem szokásom. Megkaptam itt már mástól is, hogy hihetetlen. Hát nem kell elhinni, de ez attól még így van. És mond, elgondolkoztál már azon, hogy azért a 30 percért neked 100e Ft-ot kell fizetni a büntetés miatt, akkor megéri-e? Megéri-e aggódni, hogy jön-e csekk, vagy nem jön? Hidd el, nem ez a 30 perc fog hiányozni életem végén. Én inkább szépen nyugiban 130-as tempóval megyek le, nem idegesítem magam, nem kell levillognom senkit, nem vágnak ki elém 130-cal, ha én is annyival megyek. Sokkal békésebb, nyugisabb. De ha neked ennyire számít az idő, indulj el korábban! Tényleg nem értem, miért nem lehet betartani a sebességhatárt.

igazi hős 2010.10.12. 15:44:05

@Deszkás: Nos, én is hozzáöregedtem a 130-as tempóhoz, de leginkább azért, mert kevesebbet autózom. Nincsenek németországi munkák, Prágába is csak 1-2 évente megyek, nyaraláskor meg ráérünk. De megértem azt akinek sokat kell autóznia a munkája miatt, ők általában értelmesebben vezetnek, mert ha 1-2 hétre kiesik az autó alóluk, akkor az nagy szívás. A boyracerekkel meg nem lehet semmit tenni, mindenütt vannak idióták. Még szerencse, hogy a nagyobb őrületek (mint pl az autópályán szembemenés) hozzánk nem jöttek be.
Autónepper ha szerencsés, egyszer olcsón kijön egy necces helyzetből és utána lassít egy kicsit, addig senki nem hiszi el, hogy kéne.

"streetfighter" 2010.10.12. 16:15:30

@Deszkás:
Valaki meg azért "száguldozik", mert élvezi.
Autópályán nem megyek nagyon gyorsan főleg 140-160 az átlag, néha 200+, de nagyon ritkán, mert így is úgy is unalmas.
Én az országutat szeretem, mert én nem csak elmegyek A-ból B-be, hanem élvezem a vezetést. 90-nel azt nem lehet, sajnos.
130 az autópályán tényleg sétakocsikázás, az országúton már elmegy. :)

igazi hős 2010.10.12. 16:42:21

@"streetfighter": Dehogynem lehet 90-nel élvezeteset autózni. Még az ókorban mentünk egy kollégával a Bakonyban, le-fel, jobbra-balra kanyargó utakon, egy nyári este: soha jobbat. Pedig egy R5 volt alattunk, nem egy 325-ös. De Somogyban vagy épp a Mecsekben is elég jókat lehet autózni a sebességkorláton belül. Persze nem mindegy hol vagy, Kecskemétről indulva nehezebb ilyen terepet találni az igaz. :-)

"streetfighter" 2010.10.12. 17:37:58

@igazi hős:
Pontosan!
Minden relatív ez igaz, csak az a baj, hogy ahol én is 90-nel veszem a kanyarokat ott kinnt szokott lenni a kanyar elött az 50-es vagy 60-as tábla. :D

Deszkás 2010.10.12. 18:00:52

@"streetfighter": Sétakocsikázás országúton 50, autópályán 100. Nehogy megpróbáljáok már beadni nekem, hogy a szabályok szerinti maximális sebességgel való haladás sétakocsikázás, mert komolyan mondom, körberöhöglek titeket. Lehet, hogy számotokra az a sétakocsikázás, de hadd ne kelljen már elismernem, hogy a nagy átlag számára az lenne a sétakocsikázás, amivel tulajdonképpen a nagy átlag halad. Elég vicces állítás. Ez az élvezem a vezetést meg egy szar duma. Ha nem elég a szabályok adta sebesség, országúton a 90-110, autópályán a 130, akkor menj el egy pályára és ott lehet élvezkedni. De ne ott élvezz, ahol másik A-ból B-be szeretne normálisan, szabályosan eljutni. (Remélem te nem szoktál olyat csinálni, mint amit ma reggel is tapasztaltam, mégpedig hogy a jobbra kanyarodó sávban álló autó simán velem együtt kanyarodott balra, be elém, és nem rajta múlt, hogy nem mentünk össze. Csak mert neki derogált beállni a sor végére.

Deszkás 2010.10.12. 18:32:10

@igazi hős: Gyöngyösről fel Mátraházára! Az se rossz. Tavaly voltam, egy amerikai hátul 1 tengelyen négy kerekes batár nem tudott már ott menni. Csak cammogott. Végül félreállt egy kereszteződésben, hogy ne akadályozzon.

"streetfighter" 2010.10.12. 19:28:24

@Deszkás:
Szerintem a sétakocsikázás tempójáról felesleges vitatkozni, mert ez sok mindentől függ.
Én a te általad leírt pancserséget nem csinálok. Ha netán szabálytalankodok, akkor azt mindig úgy teszem, hogy azzal másnak ne okozzak gondot. Max. magamnak, ha meglát a rendőr. :)

D4D 2010.10.12. 20:47:50

@"streetfighter":
Csatlakozom!

Mondjuk én komálom a pályát is.

Deszkás 2010.10.12. 21:28:02

@"streetfighter": Igazából az a gond, hogy ha én szeretnék kimenni a jobb sávban mert nemsokára jobbra fordulok, az ilyenek miatt nehezen tehetem meg, a másik gond, hogy most útszélesítenek az adott helyen, középre helyeztek egy jelzőlámpát, ezért már nem tudnak a jobb sávból normálisan balra fordulni, kénytelenek a szabályosat kiszorítani.

Deszkás 2010.10.12. 21:29:47

@"streetfighter": Biztos sok mindentől függ, de ettől még fenntartom, hogy autópályán semmilyen körülmények között sem lehet sétakocsikázás a 130. Sőt, egyik megengedett maximális sebesség sem tekinthető sétakocsikázásnak.

igazi hős 2010.10.12. 22:42:14

@"streetfighter": Mert nem a megfelelő autóval mész. Az R5 a lágy francia rugóin a Lágymányosi felhajtón 60-nál már görcsös kapaszkodókeresésbe kergetett edzett férfiembereket is :-)

@Deszkás: Pár éve márciusban voltunk Mátrafüred alatt edzőtáborban. Térdig hóban futottunk, de cserébe lehetett csapatni a helyi füves leszállópályán :-)

Paraym 2010.10.13. 16:55:52

Az autóutak nem autóversenyre vannak. Ha valaki idegbeteg és olyan helyzetbe kényszerít egy másik közlekedőt ami számára kellemetlen, vagy nem biztonságos, akkor takarodjon le az útról és adja vissza a jogsit, mert agyilag nem alkalmas vezetni.

Igaza van az írónak. Más miatt ne szegje meg a KRESZ-t és ne hozza magát veszélyes helyzetbe.

A sietős barmok meg induljanak el előre és játszanak többet a Need for Speed-el otthon :)

megint 2010.10.13. 22:56:45

Paraym, tudod a hozzád hasonló lámákat maga az autó zavarja, főleg a gázpedál-fék-váltó kombináció, ráborulni a kormányra, egyenesben üres úton fékezni(ki tudja miért), zöld lámpánál 20-al gurulni a lényeg, hogy ő átér, kapaszkodón 50-nel a belsőben(ki tudja miért), kanyarodni szigorúan kettőben mindegy, hogy akár ötben is lehetne, mikor sok ilyen barom összejön az úton akkor lesz sor, hiszen hazáig követnek egy traktort. Látod nekik kellemetlen, hogy dudálok mikor főúton a kapaszkodón 10-ből 5 majom nem képes kimenni a külsőbe, de tudod nekem meg az kellemetlen, hogy ilyen balfasz valaki, és engem indokolatlanul feltart, tehát az egész lényege, hogy pont leszarom azokat akikben nincs annyi , hogy észrevegyék, ők buszra valók utasnak, és nem autóba sofőrnek.

Paraym 2010.10.14. 18:36:49

@megint:
Ha én 180 lóerővel (BMW3) tudok türelmesen közlekedni és figyelni másokra, akkor Te miért nem? Neked nehezebb időben elindulni? Vagy észrevenni hogy mások számára veszélyes, esetleg tolakodó ahogy vezetsz?

Szégyen. Ezért tart itt az ország, mindenki csak magára figyel.

D4D 2010.10.14. 18:50:34

@Paraym: "Szégyen. Ezért tart itt az ország, mindenki csak magára figyel."

Azok is, akik basznak kihúzódni.

"streetfighter" 2010.10.14. 18:52:18

@Paraym:
"Ha valaki idegbeteg és olyan helyzetbe kényszerít egy másik közlekedőt ami számára kellemetlen, vagy nem biztonságos"

A sok mazsolának ezek nagyon ták fogalmak. Nem nagyon érdekel, hogy másoknak mi a kellemetlen.

Láttam én már 180Le-nél sokkal erősebb autóban olyan vezetőt, akinek még a Trabant is sok lenne.

igazi hős 2010.10.14. 21:41:43

@Paraym: Valamikor régen, mikor még csak az utolsó 42 km volt fizetős az M1-en, mentem a régi 1-esen. Gyorsan, hiszen nagyon tudtam vezetni. (Kb 2 éves volt a jogsim, olyankor mindenki Schumacher. Vagy egy kicsit jobb.) Egyik faluban utolértem egy lapos, angol rendszámú, sötétkék autót, egy Aston Martint. Ilyet nem lát gyakran az ember, hát beálltam mögé. Pontosan 50-nel ment, a faluvége táblánál nagyon rövid ideig gyorsított és onnan pont 80-nal ment tovább. (Fiatalok kedvéért: akkor még 80 volt a limit lakott területen kívül.) A következő falutáblánál vissza 50-re. És így a határig: 50-80-50-80...

Paraym 2010.10.15. 08:47:04

Tehát jól érthető hogy:

1. Aki siet az mindig siet és fontosabb neki a rohanás, mint mások biztonságérzete a közutakon (ami közút, közös)

2. Aki siet, az kettő dolgot tehet: tervez és legközelebb időben elindul VAGY illegális módon gyorshajt és leszorít embereket. Ebből az itt válaszoló 2-3 ember inkább az agresszív megoldást választja. Miért is? Időben elindulni és szabályosan közlekedni Nektek luxus?

3. Mindig "nekem" van igazam jelenség: a lassú nem azért megy lassan, mert rosszat akar a Kedves Száguldónak, hanem:

A) Nem tud gyorsabban
B) Betartja a speed limitet (!)
C) Így érzi magát biztonságban

4. Te pedig csak azért sietsz, mert:

A) Megint nem indultál el időben
B) Szeretsz gyorshajtani
C) Mindkettő egyszerre :)

Szerintem nem állja meg a helyét a gyorshajtás. Ha ebben nem értünk egyet, akkor csak abban bízhatok hogy nem találkozunk az úton, és majd az ilyen típusú emberek a jövőben inkább egymást dudálják/szorítják le az útról. Van belőletek elég, szórakozzatok egymással :)

Grátisz: Ha vki gyerekkel, mamával egyéb érzékeny lénnyel utazik végképp nem rohan, és nem szereti azt látni hogy tele van az út idegbeteg emberekkel, akik veszélybe hoznak másokat a fenti okok miatt.

D4D 2010.10.15. 15:02:03

Ma 13:30 körül az M1-M7 kivezetőn egy piros Corsa 55-60-al a középső sávban! Gratulálok neki!

Személyleírása:
Néni, szemüveges, mereven néz előre, kormányt nyújtott karral tartja maga előtt, napszemüveg, kendő a fején.

Az ilyen miért jön fel a pályára?

Alpine előtt 3 autó ment 70-es tempóval a belső sávban, 90 a megengedett.

Látni kéne az érem másik oldalát is a nehajtsgyorsan érvelés mellett, csak ez utóbbiról valahogy ciki kommentet írni?

igazi hős 2010.10.15. 15:29:56

@D4D: Ezek is súlyos esetek, tagadhatatlan. De ez nem az érem másik oldala, a kettőnek semmi köze egymáshoz. Ha az ilyenek miatt időt veszítesz, az kellemetlen, de nem ok arra, hogy az út maradék részén gyorsabban menj.
Drága jó rendőrségünknek ezekkel is kéne foglalkoznia. Ebben a hírben:
index.hu/bulvar/2010/10/14/karambollal_ert_veget_az_autos_uldozes/ már az is meglepő, hogy a rendőrök utánamentek a látványosan szabálytalan autósnak. Bár a kisördög azt mondja bennem, hogy csak egy kis zsebpénzért indultak utána, de a fickó inkább menekülni kezdett.

"streetfighter" 2010.10.15. 17:38:04

@Paraym:
Elég furcsa egy felfogásod van.
Aki gyorsan hajt az gyorsabb mint a megengedett, leelőz téged és kész. Semmi közöd hozzá. Ilyen vagyok én.
Az, aki leszorítja, VESZÉLYEZTETI a másikat (nem érzés, mert az hidegen hagy, hogy kinek mi az érzése, a tény a lényeg) az felelőtlen száguldozó és nem egy kategória a szimplán gyorshajtóval.
Megmondom őszintén, abszolút nem érdekel, hogy mások mit tartanak biztonságosnak vagy nem, ha én annak tartom és tudom, hogy abból másnak nem lehet baja.
Azzal nem tudok mit kezdeni, ha valaki attól beszarik, hogy országúton 140-nel húzok el mellette. Az ne üljön autóba, ennyi.

igazi hős 2010.10.15. 20:46:56

@"streetfighter": Talán emlékszel arra az esetre, amikor egy Mercedes gyári tesztpilóta egy durvább modellel (prototípus vagy tesztszéria nem emlékszem) egy korlátozás nélküli szakaszon olyan gyorsan "zuhant rá" az előtte menőre, hogy az ifjú anyuka megijedt, félrerántotta a kormányt és meghalt az autóban utazó gyerekkel együtt. Ott is elítélték a sofőrt, pedig nem volt korlátozás, de nem szabad úgy menned, hogy a másikat hibázásra kényszerítsd.
Te példádra: megyek normális 90-nel, sokan gyorsabbak nálam, 110-et mennek. Nem zavar, tegyék. Aztán utolérek egy lassú teherautót, 60-nal nem akarok menni, megelőzöm. Tükörbe nézek, messze egy piros pötty, simán befejezem az előzést mire utolér. Itt elkövetem azt a hibát, hogy 110-es tempót feltételezek a mögöttem jövőnek. (Nyilván gyorsabb nálam, különben régebb óta látnám a tükörben.) Kinézek a teherautó mögül, visszagangolok, index és megyek. Második hiba: memóriából vezetek: 10 másodperce még volt köztünk 200 m, most is van legalább 100. De nincs 100 még 50 sem. Aztán vagy csattanunk vagy nem, vagy árokba kerül valaki vagy nem.
Üres úton annyival mész, amennyivel akarsz, de ha más is van az úton, akkor arra is figyelemmel kell lenned, hogy ő hogyan reagálja le a te sebességedet. Lehet, hogy mazsola, gyakorlatlan vagy bármi, de ha 90-nel (110-zel) mentél volna és azt meg tudja oldani, viszont a 140-nel jövő hibázásra készteti, akkor az a hiba a tied is.

Take-it-Easy 2010.10.15. 22:04:04

@igazi hős: a németek meg is filmesítettek egy ilyen esetet (talán ugyanezt?) Erlkönig címmel. Egy kamionsofőr volt a tanú.

D4D 2010.10.15. 22:07:08

@igazi hős:
Sávot váltani mikor szabad?

"streetfighter" 2010.10.15. 22:34:37

@igazi hős:
Jó persze vannak fokozatok, de szerintem az országúton a 140 még nem az ámokfutás kategóriája, szerintem.
Sajnos egy két sofőr nagyon tapasztalatlan vagy félős ez tény, de azért szerencsére ritka.

igazi hős 2010.10.16. 00:27:09

@"streetfighter": Nem ülök az autódban, nem tudom hol nyomod ennyire. Üres, belátható úton nem sok, sort előzni kanyarban sok.

@D4D: Olvastad, ugye: "Második hiba: memóriából vezetek, ..." Nem az a kérdés, hogy ki hibázik, hanem hogy ki tudod-e védeni azokat a hibákat, amik veszélytelenek (vagy legalább kisebb súlyúak) lennének, ha te nem mennél gyorsan. Alapvetően a pozíció miatt a hátulról jövő képes megoldani a szituációt, ezért neki fel kell készülnie arra, hogy megoldja.

"streetfighter" 2010.10.16. 08:51:53

@igazi hős:
"sort előzni kanyarban sok"

Ez nem az én stílusom.

Az tény, hogy hosszú sor előzésnél nagyon oda kell figyelni a sorban lévőkre, mert nekem már kétszer is kijöttek a sor közepén és nem kis sebességnél. Volt is belőle probléma.

Paraym 2010.10.16. 09:03:46

@"streetfighter": Alapvetőleg nem az a gond ha vki gyorsan megy, hiszen valóban az ő belátása hogy mennyivel megy és megszegi-e a törvényt.

Abban a pillanatban amikor mások is érintettek már az ő viselkedése miatt (a közlekedés többi résztvevője - mert pl. nem üres az út) már megváltozik a helyzet és ilyenkor beszélhetünk balesetveszély okozásáról vagy közveszélyes helyzet előidézésről pusztán agresszív viselkedés miatt.

A közlekedés alapvetőleg többszereplős játék, nem lehet teljesen izoláltan csak a magam feje szerint vezetni és "játszani". Mindenkinek van felelőssége mások iránt, még ha az autóm belsejében üldögélve biztonságban ez nem is mindig egyértelmű.

Feltételezem ha a járdán mész (gyalog) és vki lassú előtted, akkor elnézést kérsz és kikerülöd, vagy úgy teszed hogy ne zavarjon senkit (se aki szembe jön, se aki veled párhuzamosan halad). Vagy ilyenkor Ti (mint az autópályán) levillogjátok és letoljátok a többi gyalogost is a járdáról? :) Szerintem nem... kocsiba ülve sem kellene máshogy viselkedni.

D4D 2010.10.16. 10:49:38

@igazi hős:
Hol nagyobb a 'hiba'?
Én 130-al, kijövő 70-el?
Én 160-al, kijövő 140-el?

"streetfighter" 2010.10.16. 20:38:42

@Paraym:
Gondolom nem olvastad az eddigi hozzászólásaimat, mert én mindig azt vallom, hogy nem kell másokat letolni és levillogni. "Soha" nem teszek ilyet. Figyelmeztetésül már villogtam valakire, aki a kihalt autópályán lődörgött a belső sávban, de előzésben lévőt soha. Ha utána sem megy le amikor már lehet, az más.
Országúton meg akkor előzök amikor lehet, nem amikor szabad. Ez egyeseknek ez nem tetszik, de hát ez van.

Wick 2010.10.16. 23:18:59

Az egy dolog, hogy kívülről ismerem az M2-t, mert vagy úgy 50ezer kilométert mentem rajta csak Budapest és Vác között. Szóval tudom mekkora balfaszok laknak rajta. (Velem az élen, ha épp elgurul a gyógyszerem.)
A sztori viszont ott megbukik, akármilyen útról is van szó, hogy a mögötted haladó (és NEM tempóval utolérő!) autósnak egyáltalán eszébe merjen jutni, hogy kivágjon melléd és elhaladjon melletted. Ha ezt meg tudja tenni, akkor ott jobbra tartástól nem beszélhetünk.

Értem én hogy gyerekes szülő, meg én is megcsináltam a matekleckét, és precízen tudom, hogy 80-al a 20km-et megtenni 15 perc 3.5 literes átlagfogyival, ökörállat módjára előzgetve, nagy nehezen 100-as átlagot (talán) elérve ez kemény 12 percre is csökkenhet, de legalább duplaekkora fogyasztással, DE! Ha valaki haladni akar, akkor az hadd menjen a francba.

És újra kiemelném viszont, hogy minden kedves narkósfasz elmehet a kurva anyjába, aki előzéskor nem tart kellő oldaltávolságot, és IGEN, továbbra is én vagyok az, aki a jobb kerékkel a jobb felfestésen közlekedik 80-90-el arrafele, de bemorcosul és büntisatuval jutalmazza ha valaki nem veszi a fáradtságot hogy a tetves fostartályával lehetőség szerint MEGKÖZELÍTSE azt a kurva felezővonalat, ha már átlépni teljesen baszik rajta...

Wick 2010.10.16. 23:37:48

@''autónepper.'':

az azért érdekelne, hogy mondjuk a hajnali 3 órai időpontot leszámítva mikor tudsz 200-as ÁTLAGOT menni autópályán... :-) Kérdezem ezt úgy, hogy nekem nem nagyon sikerült eddig még, pedig voltam én is ifjú, bohó meg enyhén túlmotorizált is. :-)
Az 1:25 perc teljesen reális 120-as gördülő átlaggal (ez megegyezik az óraszerintszáznegyven esetével). Esetleg ha nagyon keményen tiporja valaki (folyamatos padlógáz, 200 alatt megsemállok néddaparaszt meginkijöttelém) akkor el lehet esetleg érni 150-160as átlagot, de még akkor is egy óra fölött van az út...

De a legérdekesebb menetek a Budapest - Maastricht útvonalon születtek eddig. A legutolsó:
115 lovas dízel Alfa: 10:30 (egy tankolás),
197 lovas dízel BMW: 10:00 (egy tankolás),
Porsche 911: 10:00 (két tankolás). Én mentem az Alfával, a BMW-t meg a Porschét két ismerősöm vezette. Igaz, hogy külön-külön mentünk, de ugyanazon a héten, tehát Stautekintetében mérvadó útfeltúrások ugyanazok voltak. A két figura pedig nem szívbajos, és nem fillérbaszó: germánoknál kitolták a szemét a technikának. Én viszont kattogtam 140 tempomattal végig. Furi, de fél-fél órával voltak csak gyorsabbak, a Porschés futott már ilyen 9 óra elejét is az 1300 kilométeren, de akkor "nagyon jó leosztása" volt saját bevallása szerint...

''autónepper.'' 2010.10.18. 08:48:05

@Wick: persze...:) úgy értetem az 1:20as időt hogy volt olyan mikor egyik haverom vezetett és 1:20alat tettük meg a távot:) de nekem sikerül 50perc alatt is ugyan ez...:) egyébként minél messzebb mész annál több faragható az időből:) én csak azt nem értem hogy ebben az országba mindenki olyan szabály tisztelő polgár itt legalábbis a blogon.... de érdekes az utakon mért nem látom? szal sokaknak fogalmuk sincs az alapvető KRESZ szabályokkal szal jobb kéz a jobbra tartás... stbstb ezzel van gond nem azzal hogy én egy 6 éves bmwvel esetleg 180anal megyek a pályán...

[mike] 2010.10.18. 23:13:45

@Wick: valószínűleg akkor jól tudtad tartani a 140-es tempót, ami egyébként nem rossz. Osztrákoknál is végig lehet menni a belsőben 140-150 körül, nem az a durva repesztő népség, meg szerintem a németeknél is csak elvétve van egy-két unlimited pilóta mindamellett, hogy nyugodtan nyomhatnák. Szerintem ami a legtöbbet nyom a latban ilyen hosszú távokon az az, hogy 7-8 percre állsz meg, vagy 15-20-ra. Én a gyakoribb kevesebbre szavazok... A ritka, de fél órás ácsingózások után általában 10 perc múlva ugyanolyan fáradt az egész banda, mindegy, hogy valaki sofőr volt-e, vagy sem.

igazi hős 2010.10.19. 00:36:08

@[mike]: Én a ritka és rövid megállók híve vagyok. 600 km-enként kell tankolni, ez Hannoverből haza 2 megállót jelent, egyszer csak pisilés van, egyszer egy kávé is kell (optimálisan Ausztriában, mert ott jó a kávé). Csoki, alma, ásványvíz van az autóban.

Deszkás 2010.10.22. 22:36:44

KRESZ 36§: (5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása