Tier kérdésére elég egyszerű a válasz, tulajdonképpen ő maga is tudja. Főleg lakott területen kívül veszélyes a motorosok számára a közlekedés, kisebbek, sérülékenyebbek, ha buknak, akkor lehet, hogy többé fel sem kelnek a földről. Az tény, hogy távolságival még nappal is el lehet vakítani a többieket, éjjel pedig kifejezetten veszélyes, mert akkor aztán tényleg semmit nem lehet tőle látni, de be kell látnunk azt is, hogy sok olyan bamba ember ül autóba, aki enélkül simán észre sem veszi őket.
Augusztus 23. 23:00 körül, M3 autópálya. Nem különösebben extrém, inkább mindennapos dologról van szó, ami eddig azt tapasztaltam főként nappal fordul elő. Nevezetesen a motorosok távolsági fényszóróval közlekednek file-ról van szó. Azonban ahogy az időpont megjelölés is jelzi ezt, itt annyira nem volt nappal, - bár a Hold nagyon szépen világított és derült idő is volt, talán ez zavarta meg a droidot.
Szóval én békésen haladtam, haladgattam előre 130 km/h sebességgel és kamionelőzés közben egy üstököst látok megérkezni hátulról, ami nem volt más, mint a kb 180-nal közlekedő távolsági fényszórót végig bekapcsolva felejtő motoros felhasználó.
Előre leszögezem, hogy nem sztereotipizálom a motorosokat, kivétel nélkül lehúzódok ha a körúton a két sáv között jönnek (ezt néha még meg is köszönik). Előzékeny vagyok velük, stb. Azt is tudom, hogy a távolságira az az indok, hogy dehát őket nem látják.
Hát én így láttam. Éjszaka baromira zavaró az, amikor egy ilyen retardált, kretén barom állat felkapcsolva felejti véletlenül a távolságiját. Elég egyszer belenézni a visszapillantóba és már kész is az élmény.
A kérdés, hogy de mééééér?
Nem sejti, hogy ez veszélyes?
Faszfej ?
Szóval rendben van ez, hogy ilyen a morál, mert kell a vesedonor meg minden, de ezt akkor is túlzásnak érzem így éjszaka.Kíváncsian várom a motoros indokokat, úgymint: dehátnemllááácccódunkvazzze, aznemiszavartégedfaszfej, kurrrvaaannyááááádhülyeköcsög,
hööööööööööööööönemtörténtsemmmiakkormeeeg???!!
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.10.08. 10:19:24
Hirdetes 2010.10.08. 10:20:27
Láttad, hogy jön. Ez volt a cél. Neki ez egyenlő a túléléssel.
Az autós hátsó ködlámpája nem zavar? Az pont 3x gyakoribb mint a motoros mögötted :D
Alikam 2010.10.08. 10:23:33
Csalóka a dolog, mert a rosszul beállított tompított is hasonlóan kellemetlen mint a fényszóró:(
Ha szembejön egészen nyugodtan rá lehet villantani párat, ha a hátad mögött jön, akkor meg ködlámpázni vagy vészvillogózni.
Ettől függetlenül persze lehet, hogy valóban fényszóróval jött, akkor pedig sajnos egy büdös tirpák:(
CD-R80 2010.10.08. 10:27:31
CD-R80 2010.10.08. 10:32:56
Hirdetes 2010.10.08. 10:38:42
"Éjszaka baromira zavaró az, amikor egy ilyen retardált, kretén barom állat felkapcsolva felejti véletlenül a távolságiját. "
Ahogy írták: u.a. Ködlámpa elöl hátul, utólagos xarul beállított Xenon. Ezeket is lehet ide írni. Pont 4x veszélyesebb ami elötted vakít el mint ami mögötted.
Mylo XX 2010.10.08. 10:42:38
Kár általánosítani, jobban oda kéne figyelni és elnézöbbnek lenni... SZERINTEM
CD-R80 2010.10.08. 10:47:31
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.08. 10:48:50
Hirdetes 2010.10.08. 10:52:02
Hirdetes 2010.10.08. 10:53:08
Fog is még a következő 40 éveben......
Ahamm 2010.10.08. 10:55:50
Régebben volt már itt téma ez:
autozz.blog.hu/2009/08/14/refivel_vakitanak_el_a_motorosok#more1308538
Azóta semmi sem változott, hacsak az nem, hogy most már láttam olyat, hogy 2 extra ködfénylámpát szerelt fel a motor a szélterelőjének két szélére... Az is vakított..
Láttam olyat is, hogy reflektoros mototrosra ráhúzta a kormányt...
Kérdem, kedves motorosok, melyik a jobb, hogy látszódj, vagy hogy megdögölj egy reflektor miatt?
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 10:57:39
Nappal pedig reflektorral közlekedek, sokszor pedig vészvillogóval, hogy minél több jelzést adjak azért, hogy észrevegyenek.
Viszont nem fúrom ki a kipufogót arra hivatkozva, hogy "így jobban hallanak az autósok".
Szóval kedves Posztoló, ezt nézd el a motorosoknak, a világítást nem jaszkarizásból "erősítik". Nem leszarásról van szó.
cso zsi 2010.10.08. 11:00:02
A hunyorgó vezető nem lát.
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.08. 11:02:29
A kérdés, hogy de mééééér?"
A kérdés tényleg jogos: miért nézel bele a visszapillantóba? Miért nem előre nézel, mint oly sok embertársunk? Hát hol a jó kis autópályás csőlátás?
:)
CD-R80 2010.10.08. 11:05:34
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 11:10:36
Előfordul, de nem jellemző. Motoron nagyon ritkán anyázok, mert általában figyelemtlenségből szívatnak; ritka, amikor szándékosan befékeznek stb.
Nem száguldozok egyébként két keréken (na jó, nem nagyon, tehát nem megyek végig 150-nel a városon), de fontos, hogy lássanak, mert sokszor ignore-olnak. :)
randomuser1 2010.10.08. 11:11:18
[mike] 2010.10.08. 11:13:30
Engem már számtalanszor levillogtak szemből, mert azt hitték, hogy refizek. Holott a moci csak egy kövér gázra emelte ki az elejét. Könnyű összetéveszteni, főleg, egy magasabbra állított lámpánál. Ha pedig valaki 0-ról folyamatosan húzza neki, akkor előfordul, hogy sokáig az eget világítja.
FDToth 2010.10.08. 11:25:50
Ez a jelenség nem is annyira zavaró, de az igen, hogy index-et egyáltalán nem használnak, főképp a kis robogósok nem.
Lacaca 2010.10.08. 11:27:04
Alikam 2010.10.08. 11:27:57
Neked hogy esne, ha mögötted felkúrnám a fényszórót? Vagy mondjuk egy hummer szarul foncsorozott tompítottjával mennék?
Zavarod az előtted haladót, ha nem is ez a célod, mindenképpen kitűnik, hogy nem érdekel, pedig érdekeljen mert egyrészről hogy jössz te ahhoz, hogy zavarjad az előtted haladót(?), ki vagy te(?), másrészt egy rutintalan vezető esetleg megijed, és pont feléd rántja a kormányt amikor előznéd...
Alikam 2010.10.08. 11:38:04
Nem egyszer láttam már olyat, pl. a Lágymányosin, pest felé, hogy dugó, külsőből belsőbe akart sorolni az autós, index minden, mentek vagy tízzel, már meg si adták a ehlyet belsőben, az autós elkezdett volna besorolni erre egy motoros az autók között 3 másodperc alatt ott termett vagy háromszor annyival mehetett mint az autósor, és persze a szerencsétlen autós megijedt, hogy hopsz, a sávok között hirtelen tőle 5 méterre feltűnt egy bráner, aztán láttam, hogy visszarántja a kormányt, a motoros meg ment tovább szépen.
Na az ilyeneket kéne a töküknél fogva fellógatni...
Hurri Kán 2010.10.08. 11:43:01
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.08. 12:03:22
Hurri Kán 2010.10.08. 12:11:48
CD-R80 2010.10.08. 12:19:41
Hurri Kán 2010.10.08. 12:24:31
PepeXVI 2010.10.08. 12:31:11
Én motoros (is) vagyok. Kivétel nélkül mindig napközben reflektorral megyek. A jobb láthatóságot szolgálja, és ne mondjátok, hogy napsütésben zavaróan vakít. Ahogy egy előző kommentelő írta, nekünk az életet jelenti hogy észrevesznek. A motort nagyon nehéz meglátni, ha a nap már alacsonyan van, ilyenkor is jól jön a refi. Természetesen amint kezd félhomály lenni, én azonnal visszaállok tompítottra. Szoktak néha villogni - nem érdekel, szoktak néha beszólni meg mutogatni - végképp nem érdekel.
Amúgy én chopperes vagyok, és mindig használok indexet még a legapróbb oldalra mozduláshoz is. Sorok között csak álló autóknál, illetve max 5-10 km/h-s sebességkülönbséggel megyek előre. Nem előzök lenduletből, várok, hogy pár másodperce legyen az autósnak észrevenni. Lehet úgy is dinamikusan motorozni, hogy az ember másokra is tekintettel van.
Az autósoktól pedig én nem várom el, hogy bármit is máshogy tegyen ha motorost lát, csak tudjam hogy mit csinál. (Index, ráutaló magatartás, határozott helyzetmegoldás.) Nagyon kevesen indexelnek az autósok közül, nekünk motorosoknak pedig ez hatalmas segítség lenne. Ennyit mondok: ha indexelsz, az én hülyeségem miatt biztosan nem fogunk karambolozni.
Na lehet dobálni rám a követket :)
Autószerető 2010.10.08. 12:38:07
Kurvára zavar.
De leszarom. Nyomok egy elakadásjelzőt, majd jobbra indexelek - Előzz meg.
Megelőz és autózom tovább békésen.
Ha pedig szembe jön, igyekszem másra fókuszálni. Mit tehetek?
Hurri Kán 2010.10.08. 12:43:11
@PepeXVI: szerintem senki nem akar rád köveket dobálni. Nem mondom hogy én is minden szabályt mindig betartok, de úgy próbálok közlekedni, hogy ne csináljak mással olyat, amitől én kurva ideges lennék ha velem csinálják.
Sógi 2010.10.08. 12:55:08
PepeXVI 2010.10.08. 12:55:57
akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.08. 12:58:01
Ennyit megér nekem is, nappal refivel megyek, de este szembe nem jutna nem levenni. A kiegészítő fényszórók is arra szolgálnak egy motoron, hogy ne legyen olyan könnyű elbújni valami mögött, vagy holt térben. Lehet fujjogni, és anyázni, nekem az életem mindig fontosabb lesz, mint mások véleménye. Sajnos a kevesebb normális issza mindíg a többségi hülyék miatti kényszermegoldások által kibocsájtott levet. Sajna ez már mindig így lesz. Egy jó tanács:
Nem kell belenézni a lámpában akkor nem vakít (nappal).
Ja és a levélírónak csak gratulálni tudok, hogy ha ez a legnagyobb problémája, amit mindenképpen meg kellett osztani...
Hurri Kán 2010.10.08. 12:58:50
greggrant 2010.10.08. 13:00:06
Magyarázatot nem találtam a tettére azon kívül, hogy nem volt teljesen komplett.
Hurri Kán 2010.10.08. 13:07:27
bikila 2010.10.08. 13:13:20
Szerintem nem kell távolsági - a hülyék semmivel nem vesznek észre. Sajnos, vagy nem sajnos, motoron úgy kell vezetni, mintha nem látnának - mert sokszor nem is látnak.
Az óvatosság, a vezetéstechnikai képzettség és a kialakuló forgalmi helyzetek felismerése, vagyis az előrelátás a legnagyobb védelem egy motoros számára. Az összes protektor, stb. (ami természetesen kell!) csak ezután következik.
A gagyi xenon, meg a szarul beállított tompított, meg esőben a ködlámpa is pont ugyanilyen zavaró.
bikila 2010.10.08. 13:15:10
Hurri Kán 2010.10.08. 13:18:27
greggrant 2010.10.08. 13:22:15
Hurri Kán 2010.10.08. 13:24:24
Darkness45 2010.10.08. 13:28:45
Sokan villognak, hogy vakítja őket, mert tényleg úgy tűnhet, hogy refivel megyek. Akkor villantok neki egyet,hogy ez csak sima lámpika és nincs porbléma. Általában megértik.
Lehet itt is ez az eset volt...egyébként engem is zavar ha refivel (ködlámpával) jön valaki. Ezt a ködlámpás divatot qvára nem értem egyébként. Jól néz ki az igaz...de kb ennyi. :DD
Lipi1945 2010.10.08. 13:37:23
Darkness45 2010.10.08. 13:48:00
Nah ez egy szépen sikerült mondat lett...
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.08. 13:49:53
Pedig leírtam neki,hogy tény,az új kocsikban a tompítottat tényleg nehéz kicserélni,mert alig fér oda az ember keze,de egy hátsó izzót 5 parc alatt kicserélsz,írtam,ha kell szívesen segítek,másnap délelőtt szívesen kicserélem nekik ingyen,mert állítolag a szervizben 3 nap,és addig nem akarják,hogy kiessen a kocsi a munkából.
FDToth 2010.10.08. 13:54:17
Hurri Kán 2010.10.08. 13:56:41
Olyat már elképzelni sem merek, hogy a közlekedési hatósággal közösen tartsanak ellenőrzést, és akinek a lámpája összevissza áll, annak segítsenek beállítani. Talán ha felhívják ennek a fontosságára a figyelmet, meg aki nem ért hozzá megmutatják neki hogy a saját kocsiján ez hogy működik, talán elgondolkozik az illető a dolog fontosságán.
Talán...
2010.10.08. 14:16:03
akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.08. 14:23:14
kutyafej 2010.10.08. 14:23:35
Hirdetes 2010.10.08. 14:25:02
@gyvy: "alán ha felhívják ennek a fontosságára a figyelmet, meg aki nem ért hozzá megmutatják neki hogy a saját kocsiján ez hogy működik, "
Ez q jó lenne! a videót is megnézném róla, milyen arcokat vágnak, hogy ezt lehet állítani :)
"talán elgondolkozik az illető a dolog fontosságán"
Na ezt tuti nem, gondolkodni áhh akkor elbillentené a belső tükröt ne zavarja.... a többi már bonyolult.
@Tüdő R. Ákos: A cél még mindig nem az hogy sebességmérőt játsz az autóban ülve hanem érzékeld ott van a motor és túlélje a motoros a közlekedést.
De Te biztos nem utálod őket: "töketlen, szervdonor"
Marcellusca 2010.10.08. 14:25:16
Szerintem. :D
akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.08. 14:25:22
bikila 2010.10.08. 14:29:01
De aki ilyenkor ráfékez direkt, vagy erre biztat másokat, az sem különb semmivel - mert lealacsonyodott a másik szintjére.
Sőt ez még rosszabb is egy fokkal, mert direkt a baleset irányába sodrod a helyzetet - amiben nem biztos, hogy (csak) az sérül meg, akit "büntetni" akarsz.
Szállj ki a pirosnál, magyarázd el neki, vagy nyomjál le egy sallert, ha nem érti meg de ne öld/nyomorítsd meg.
Egy nagyobb furgonnal, teherautóval a seggedben nem mernéd megcsinálni, ezt a fékezgetést vagy tévedek? Mert néha azok is mennek mint a szélvész, nem ritkaság...
Próbáld ki motoron egyszer. Ha 50-es seb.korlátozásnál 50-55-tel mész, 2 percen belül lesz autó a seggedben, mert nem lát/érez, vagy nem vesz figyelembe. Akkor talán eszedbe jutna egyből, hogy nem a fékezgetés a megoldás ilyenkor...
Marcellusca 2010.10.08. 14:29:38
kutyafej 2010.10.08. 14:32:19
Darkness45 2010.10.08. 14:33:50
lyken 2010.10.08. 14:36:18
@gyvy: "ilyenkor lehet nyomni egy padlóféket, utána vagánykodjon. Szoktam csinálni a városban a lökhárítómra tapadó pizzafutárokkal is. Egyszer az egyik elég nagyot esett... " Nagyon király vagy. Arra nem gondoltál még, hogy ne mások kinyírásával vezesd le a frusztrációdat?
akos696 · www.focusauto.hu 2010.10.08. 14:37:59
Megy az irigykedés, mert ő megteheti, hogy motorozik? Mert gyorsabb, és a dugó sem érinti annyira és mert szakadó eső kivételével százszor jobban érzi magát, mint az autós az autóban rohadva?
Hát kérem, mindenki előtt ott vannak a lehetőségek, lehet jobban keresni, motort venni, amennyit csak akar az ember? Ja, hogy a motor veszélyes? Igen az, de ebben a környező autósok is nagy szerepet játszanak, ezért kellenek az életmentő praktikák.
De ha sokkal többen járnának motorral, ami azért olcsóbb, mint autóval, a forgalmat is csökkenti a légszennyezésről nem is beszélve, akkor miért nem teszik az emberek, mint nyugaton? Ott nem kell refizni, mert látnak, lehúzódnak, elengednek. Mert mindenkinek ott áll a túra BMW a garázsban, vagy a robogó melóba járni, tudják milyen az.
Marcellusca 2010.10.08. 14:38:16
Hurri Kán 2010.10.08. 14:41:25
Sajnos abban is igazad van, hogy a tahóság az járműfüggetlen.
Hurri Kán 2010.10.08. 14:44:08
FDToth 2010.10.08. 15:04:04
Amint már mondtam, én figyelek a motorosokra, biciklisekre, de engem zavar h használjátok a távolságit. pl. Attól h más nem indexel, attól még nem fogok én is úgy tenni... Kellene jó adag kultúra kis hazánkba közlekedés szempontjából .
Hirdetes 2010.10.08. 15:10:25
Egyetértek, de ez kihalóban nem fejlődőben. Ahogy HOFI mondta még 30 éve "harácsolás az megy" ez látszik az utakon is az egyéni érdekek.
B@zdmeg ma azt láttam, hogy simán a terepgépjármű egyirányú utcába szembe forgalommal betépett mert nagy volt a sor 2 sarokkal odébb ugyanez sportgépjárművel kész vagyok tök szűk utca beláthatatlan parkoló autók mindkét oldalon... megírom a blogra :D
randomuser1 2010.10.08. 15:13:18
bikila 2010.10.08. 15:21:22
+++ Ez igaz sajna. Szerencsémre motorral elég könnyen megtehetem, hogy távol tartom magam az ilyenektől. És ha egy mód van rá már előre próbálom kiszúrni, ki az aki így közlekedik és a közelébe sem kerülni.
Autóval ezt nehezebb mondjuk egy 2x1 sávos úton megtenni, ha szembe is jönnek állandóan...
Visszatérve az agresszióra - motoron tanultam meg, hogy nem éri meg más baromságán felidegelni magát az embernek, mert sokkal könnyebben hibázik olyankor és ez nagy baj okozhat.
p0wer 2010.10.08. 15:34:31
Kósza 2010.10.08. 15:35:45
cso zsi 2010.10.08. 15:46:51
Kiváltságokkal.
"Ismerős?"
De mennyire.
@Marcellusca: Ahhoz képest, hogy nem is új fiúk a blogokon, nem ismerik a vigyorgót a hozzászólásod végén.
cso zsi 2010.10.08. 15:50:25
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.08. 15:52:27
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.10.08. 15:52:56
(ha nem motoros, akkor meg követni, amíg lehet reflektorral - motorost ugye nincs esély autóval)
Szembejövőnek meg reflektor fel.
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.10.08. 15:55:02
Akkor ezentúl majd én is refivel közlekedek mindenhol, mert túl akarom élni. Végülis autóval is jobban látnak, ha refivel közlekedek. Retard!
Marcellusca 2010.10.08. 15:55:24
De, hogy mindig ráharap valami hülye az ilyen beszólásokra ... :D
közlekedési bűnöző (törölt) 2010.10.08. 15:56:56
Egyre több autóba rendelhető. Gondolom utángyártott is léátezik már.
ex-dr. vuk 2010.10.08. 15:57:39
Most ket lehetoseg van: 1. nem lat - refizve latna, 2. lat, de leszarja.
Melyik a jobb? :D
LongJohnHolmes 2010.10.08. 16:00:53
Neked meg egy jó tanács posztíró: Máskor kicsit hajolj előrébb, amíg a megelőzésed megtörténik, és már nem is süt s szemedbe a fény. A szembejövők fényszóróját sem kell úgy bámulni, mint ha hipnotizálni akarnád vele magad.
Azokra az autókra, melyikeknek az egyik tompítottja vakít, folyamatos reflektorozással kell felhívni a figyelmét, hogy ideje lenne beállítani. Nehogy már én ne lássak, akinek jó az autója., vakuljon meg ő.
Kósza 2010.10.08. 16:06:03
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.10.08. 16:06:10
phaszfej 2010.10.08. 16:10:36
phaszfej 2010.10.08. 16:14:09
Hurri Kán 2010.10.08. 16:14:17
Kósza 2010.10.08. 16:16:28
Hurri Kán 2010.10.08. 16:18:36
Laciii 2010.10.08. 16:21:20
Szabályosan 50-el haladni főúton. Ha egyszer vészfék után bekopogtatsz az eléd-hajtó vakbarom ablakán aki se a macisajtot se a motorod tompítottját nem látja utána te is használni fogod.
Hurri Kán 2010.10.08. 16:23:19
énis 2010.10.08. 16:24:43
kaskala 2010.10.08. 16:25:18
néhány példa a közvetlen környezetemből,motorosoktól
mindenki kivétel nélkül beszámolt a balesetéről hogy:
"épp hogy csorgok 160-al az andrásin,és a szemét autós kijött elém"
vagy
"a sorok között mentem 80-al,a rohadék kijött elém"
szerintem mind barom.ha betartanák a kresz szabályokat,tized ennyi balesetük lenne.
legfőbb ok a gyorshajtás!
fidoone 2010.10.08. 16:26:22
énis 2010.10.08. 16:27:06
Aki a sebességet szereti, menjen ki pályára és ott húzza neki, ott meghalhat anélkül, hogy bárki másban kárt tenne..
énis 2010.10.08. 16:30:09
fidoone 2010.10.08. 16:35:22
Peetee 2010.10.08. 16:35:23
Az átlag személyautó meg 50-60cm magasan?
More....használd az eszed....
_wood_ 2010.10.08. 16:40:10
azért mennek így, mert magasról szarnak a többi közlekedőre.
a kiherélt kipufogó ugyanez, csak ők az útvonaluk mellett lakók orcájába is kakkantanak.
mondom ezt kétkerekűként; nem vagyunk egyformák.
a motor a legtöbb motorosnak ugyanúgy nem sporteszköz, hanem megfizethető, praktikus közlekedési eszköz, mint ahogy az autó az autósoknak.
antiszockó péniszsapkák mindenhol vannak...
huspotyolo 2010.10.08. 16:45:52
@kaskala: Aki 160al meg 80al megy az megérdemli. Ők még nem jöttek rá mi a motorozás, az egy dolog, hogy tudják vezetni.
phaszfej 2010.10.08. 16:45:58
Pincehelyi 2010.10.08. 16:53:12
Hirdetes 2010.10.08. 17:10:46
freddyreal 2010.10.08. 17:18:18
Viszont amikor tompítottal jártam, nagyságrendekkel többször jöttek ki elém, és mindig azért maradt el a baleset, mert számítotam rá, hogy a legtöbb autós vaksi, fáradt, ideges.....hát a fentebb említett napon ez sem volt elég.
neked ugatok 2010.10.08. 17:18:29
- befékeztem mert a seggembe mászott
- ráhúztam a kormányt
- rányitottam az ajtót
- én is a seggébe másztam, rátoltam a reflektort, leszorítottam
- kiszálltam megvertem
mégis ki a faszom vagytok ti, hogy a felállított kettős mércétekkel ilyeneket tegyetek? helyben ítéletet hoztok és büntettek, mi jogotok hozzá?
én miért tudok 4 éve balesetmentesen motorozni a városban? bőven 10e km felett egy szezonban, és mellette autózom is.. nem reflektorozom, a kipuffogóm csak akkor hangos, ha én azt akarom, sőt, a dudám 2 éve nem működik!
defenzív vezetés, ezt kéne megérteni a reflektorozó, motort bőgető idiótáknak, hogy mit is jelent... nem csak azt, hogy elkerülöd a veszélyt, de azt is, ha jön egy tirpák reflektorral szembe, akkor nem azzal töltöd az időd, hogy visszareflektorozz, meg ráhúzd a kormányt, hanem hogy minél előbb túl legyél rajta, ha mögötted jön elengeded, vagy mitől lesz jobb, ha direkt kibaszol a másikkal? nem attól lesz jobb mindenkinek, hogy az ilyet beborítod az árokba... majd elcsapja őt véletlenül egy nyugdíjas, véletlenül, de direkt senkinek nincs joga...
és ez vonatkozik az összes szituációra, amikor a másik fél tanítani akar.. a gyerekeiteket tanítsátok inkább, és magyarázzátok el neki, hogy amit a gyökér csinált, azt nem szabad. és óvakodjanak az ilyenektől!
freddyreal 2010.10.08. 17:21:18
ugye azért érzed mekkora baromságokat beszélsz....tuti valami 15 éves tuningbuzi skodás vagy, aki életében nem beszélt még igazi motorossal, csak a hasonszőrű tuningbuzi robogos raj haverjaival, akik szerint az az igazi motoros, aki nem öltözik be, és 220-al megy városban.....szánalmas
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:23:56
Az előttem haladót zavarom így is, úgy is, mert motorozok. Egyébként egyszer szóvá tette egy autós, hogy nagyon erősen világít a fényszóróm. Elmagyaráztam neki az okot a lámpánál, és megértette.
Azon kívül mint az előbb olvashattad: gyári beállítás mellett nekem speciel a lámpám nem világít kellően előre, ezért kicsit feljebb is van emelve, tehát a tompítottam is esetleg a szemébe világít egyeseknek. Viszont nekem is látnom kell a sötétben.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:26:12
Hidd el, hogy ha valaki a napi sérelmét ki akarja élni rajtam, az ki is fogja. El lesz ahhoz az is, ha 25 kph-val gyorsabban húzok el mellette. Nem a világításom lesz a legnagyobb problémája.
mxplanet 2010.10.08. 17:30:40
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:30:54
"streetfighter" 2010.10.08. 17:32:54
"Egy igazi motoros a sebességet szereti, azért motorozik. Pont leszarja a bukósisakot meg a faszomtudjamilyen prtoktyoros zubbonyt."
Ez egy nagyon korlátolt megjegyzés volt.
Egyébként aki szerinted nem normális az buzi is egyben?
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:33:21
Milyen motorokon ültél te eddig? :))) Velocipéd-motoron? :))) Amúgy persze, tényleg magasabban van, mint az autóké.
Népi ellenőrzési iroda (törölt) 2010.10.08. 17:33:46
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:34:28
Okos vagy. Csak nehogy valakinél egyszer egy análizálásra tervezett elektromos ösztöke legyen. :)
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:37:27
Őőőőő... köszi, most már tudom, hol a helyem. Akkor én valami hibrid vagyok, mert buzi divatmotorozásból szeretem a kétkerekűmet is hajtani.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 17:42:30
Na, azért a Szentendrein írhatnánk az ótósokról is... Meg pl. Váci út stb. Amúgy kérdésedre válaszolva: hosszú, széles szakasz.
Népi ellenőrzési iroda (törölt) 2010.10.08. 17:45:00
mxplanet 2010.10.08. 17:48:54
hiába van magasabban ha ugyanugy 3 méterrel eléd világít csak.
ostoba barom....
Reggie 2010.10.08. 17:55:31
phaszfej 2010.10.08. 17:57:23
Ne légy ostoba! Sokféle nemnormalitás van, amiből a buzi csak egy vállfaj. Ha azt mondom, van ehető és férges alma, nem következik belőle, hogy a nem ehető alma férges. Reductio ad absurdum. Tehát a kijelentésed egy abszurdum. Reméljük, te magad nem.
phaszfej 2010.10.08. 17:59:04
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 18:09:52
:-)))) Nem azt mondtam, hogy ez helyes.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.08. 18:10:36
Egyéb ötlet?
Reggie 2010.10.08. 18:24:22
mxplanet 2010.10.08. 18:31:34
Reggie 2010.10.08. 18:33:53
Ahamm 2010.10.08. 18:42:30
intruderjani 2010.10.08. 18:43:07
"streetfighter" 2010.10.08. 18:47:36
"buzi divatmotoros...vannak a normális emberek, meg a buzik...fosós buzi...díszbuzi"
Ostoba? :)
Gyújtemény a mai írásaidból.
Szerinted ez nem abszurdum? :)
mxplanet 2010.10.08. 18:49:06
blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.08. 18:56:48
Reggie 2010.10.08. 18:57:14
b) eleve autosbol tobb jon szembe, igy konnyu.
c) a rosszul beallitott tompitottal jovo autosok is zavarnak, sot jelzem is nekik, de azert az nem mindegy, hogy valaki direkt allitja igy a lampat, vagy nem veszi eszre, hogy ideje lenne korrigalni a beallitast.
mxplanet 2010.10.08. 19:01:10
meg a rezonancia.. :))
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.08. 19:25:39
Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2010.10.08. 19:27:34
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 19:37:03
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.10.08. 19:41:42
hha96 (törölt) 2010.10.08. 19:48:35
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.10.08. 19:49:35
Használjátok a tükör ezen funkcióját!
Más: autópályán az elválasztó hálót pont úgy találták ki, hogy távolságival sem tudod kiégetni a szembejövő szemét. Oldalról nem lehet rajta átlátni (persze ez csak sík terepen érvényes, dimbes-dombos szakaszon bizony kapcsolgatni kell). A magyar autópályákon sajnos még sík terepen is foghíjas az elválasztó háló, ha van egyáltalán (az új szakaszokon inkább van).
Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2010.10.08. 19:52:50
közlekedő edény 2010.10.08. 20:21:26
Motorgyártók, haló. tervezettek a motorra olyan lámpát, ami lejjebb van, We have a teknolodzsi. Nem érdekel de akkor csúnya a motor, leszarom.
ulpinus 2010.10.08. 21:13:09
1.Végy 2nm fehér prizmát.
2.Ragaszd fel a járműved hátsó felületeire.
3.Véget ért az esti ingyen szolárium...
Innentől minden szentjánosbogár a maga szemét irtja, jöjjön utánad a láthatatlan fantom motoros, egy gagyi xenon afficionado, vagy ET középső ujja...
(nm=négyzetméter mielőtt Dr. Öveges és társai beizgulnak a vérszagra)
CD-R80 2010.10.08. 21:51:42
Ez így nem egyértelmű...:)
f.piszok 2010.10.08. 22:30:35
A motorozás akkor is lehet élmény ha nem hajszolják az ezredmásodperceket a közúton, lényegesen gyorsabb akkor is ha néha megvárunk egy-egy autóst aki nem vett észre/egyszerűen csak lassabb.
l69 2010.10.08. 22:44:40
D4D 2010.10.08. 23:22:13
Járműfüggetlenül a közlekedők kb 40%-a magasra állított tompítottal jár, ami ugyanúgy vakít, mint a refi.
Annyi a félszemű hülye, hogy amikor egy lámpa jön szembe, rárefizek egy pillanatra, hogy ez most motor, vagy egy fasz, akinek csak jobb oldalt van lámpája.
Uttóbbiért itt és most minden motorostól elnézést és bocsánatot kérek, de nekem sem mindegy, ha egy lyukat észreveszek, akkor meddig húzhatom be a kocsit.
Véleményem szerint a motorosoknak sokszor nincs lehetőségük azonnal levenni a refit, mert esetleg rezonáltatja az aszfalt a motort, dönteni kell, fékkészenlétben a kéz, és hasonlók miatt szüksége van mindkét kezére-tíz ujjára.
mxplanet 2010.10.09. 02:11:38
@közlekedő edény:a terepjárók nem zavarnak, a kurva anyád!
@f.piszok:nekem gyárilag hangos a kipufogom folytva is.
te valami vespas vagy?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.09. 06:24:14
Hol van már a Zsiguli fejlett belső tükörrendszere...
Azt lehetett billenteni a f.szóró ellen
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.09. 06:32:28
A kb.30 motorozás alatt nekem soha nem volt ilyen problémám, nem is közlekedtem refivel.
Országuton mindig volt időm átkapcsolni tompára
Hulye kifogások
Ha valaki motorozott hegyekben, többször megjártam a Jugó hegyeket, és a reflektort nem kapcsolta le , azt rövid uton lebunkózták, esetleg a pofájába nyomtak párszáz watt Bosch-t
Szoval fasság bármire hivatkozni, jól beállitott tompitottal kell járni.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.09. 06:36:18
kb.30 motorozás alatt =30 év...
f.piszok 2010.10.09. 08:53:49
Ez a taktika csak addig tűnhet működőnek amíg csak kis számú paraszt csinálja.
''autónepper.'' 2010.10.09. 11:23:07
ám lehet hogy azért ment távolságival hogy lássad hogy motoros... mivel nekik gyengép a lámpájuk mint egy autónak szal azért gondolom nem haltál bele hogy azzal ment...
@D4D: ott a pont;)
Reggie 2010.10.09. 13:28:29
''autónepper.'' 2010.10.09. 13:36:34
Reggie 2010.10.09. 13:58:47
''autónepper.'' 2010.10.09. 14:04:16
Reggie 2010.10.09. 15:00:35
De felreteve a viccet, en azon akadtam ki igazan, hogy direkt feljebb allitja a lampat, az pedig a szembejovot is zavarja.
''autónepper.'' 2010.10.09. 15:09:05
ja értem hát igen az igen zavaró tud lenni :S:S
j311 2010.10.10. 10:18:35
Nyugodj meg, szándékosan volt távolsági fényen, nem csak úgy felejtette. Ilyen esetekben nyugodtan "felejtsd" úgy te is, miután elment melletted.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.11. 13:16:25
Már vártam egy hasonlóan elmés megjegyzésre.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.11. 13:59:53
Take-it-Easy 2010.10.15. 16:58:13
Hogy a poszthoz is hozzászóljak: nappal én is megértem a karácsonyi kivilágítást, de éjjel, amikor az autók fényszórói is vakítanak... :((