András most már le nem mossa magáról az antibiciklizmus bélyegét, mert már másodszor támad ilyen témájú levéllel. Nem tudom, mennyire volt veszélyes a történetben szereplő autó elindulása, de ha tényleg nem volt gáz, akkor elég érdekes a kerékpáros kitartóan ingerült viselkedése.
Valamikor a nyár elején már írtam az idióta gellért-hegyi biciklistákról, nos, a helyzet semmit sem változott. A Villányi úton mentem, épp csak elhagytam a Móriczot, parkolóhelyet kerestem a jobb oldalon. Meg is pillantottam egy elég nagy ford pickupot, akinek a vezetője épp beszállni készült. Tovább gurulva és lehúzódva megvártam, míg kiáll.
A visszapillantóból néztem az "eseményeket", a pickupos sofőr kiállt a parkolóhelyről, gyakorlatilag egy biciklis elé sikerült neki ezt a manővert végrehajtania, de a kerékpárosnak mindössze annyi empátiával kellett volna rendelkeznie, hogy abbahagyja a tekerést, még fékezni sem lett volna szükséges.
Ehelyett, biciklisünk meglátva, hogy a galád pickupos elé merészel kijönni, jól rátekert kettőt-hármat, hogy aztán látványosat vészfékezhessen az autó mögött. A sofőr erről nem vett tudomást, ezután a bicajos az autó mögött bemutatni próbált a vezetőnek, közben végig kacsázott.
Mikor ráeszmélt, hogy ez sem foglalkoztatja a sofőrt, le akarta köpni a pickup hátulját (wtf?!), de persze ez nem sikerült mert mindeközben mozgásban voltak, így saját magát sikerült lekuláznia, lecsuláznia, vagy ahogy tetszik.
Erre biciklisünk végképp begurult és elkezdte csapkodni a kocsi hátulját, ami szintén nem várt eredménnyel járt: Nyilván jól megüthette a kezét, mert 3 csapás után felhajtott a járdára és megállt. Sofőrünk -itt jegyzem meg, nagyobb darab volt, mint a biciklis-, a legbölcsebben döntött, végig semmibe vette a majmot és tovább hajtott.
Úgy fel tudja dobni a napomat egy ilyen madár, akiről csüng a saját fikája és közben egy masszív fémdarabot kalapál a kezével. Megjegyzem, az autós megvárhatta volna, míg elteker a kerékpáros, de nem volt rá szükség, nem okozott balesetveszélyt az, hogy elindult, egyedül a biciklis csinált magának veszélyes helyzetet.
De lassan itt a tél és szerencsére az ilyen közveszélyes bicajozók (tiszt. kiv.!) eltűnnek az utakról.
dr. _mmm_ 2010.10.11. 12:23:26
ez tettszik.. már csak 1 fénykép kellet volna a bringásról
Tron65 2010.10.11. 12:23:49
Azza a szabállyal, hogy az elinduló autós zavarhatja a többi közlekedőt, nagy valószínűséggel egyáltalán nincs tisztában.
Csigorin 2010.10.11. 12:32:24
TH 2010.10.11. 12:33:49
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.11. 12:36:35
CD-R80 2010.10.11. 12:37:02
... hirtelen ...
TH 2010.10.11. 12:39:31
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.11. 12:39:53
az meg ugye gumiparagrafus :) vagyis szubjektív kinek mi a hirtelen :-)
Hurri Kán 2010.10.11. 12:45:11
hawkeye 2010.10.11. 12:48:17
Rendes gyerekek ezek, szerények, okosak, higgadtak, és egyáltalán nincs bennük kisebbségi érzés.
Az autósokat se akarják Oswiecimbe küldeni, hogy őnekik nagyobb legyen a Liebenschraumjuk... :)
(Kedves kerékagyasok, csak a ti kedvetekért írtam így!)
Ja, és olyan tisztelettudók a többi közlekedővel szemben.
A multkor egy a körúton le is porolta a nénit, miután a járdán átgázolt rajta.
Még a korlátra is kiterítette az öregasszonyt, nehogy rálépjenek, miután ő meglépett...
Szal ne legyenek előítéleteink róluk...
Hurri Kán 2010.10.11. 12:52:33
vancello · http://vancello.hu 2010.10.11. 13:01:13
szaGértő 2010.10.11. 13:03:37
www.youtube.com/watch?v=1Y_EXK0XO48
misi107 2010.10.11. 13:06:25
igazi hős 2010.10.11. 13:07:00
Hurri Kán 2010.10.11. 13:07:19
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.10.11. 13:15:32
Minek<
hawkeye 2010.10.11. 13:22:28
És miért nem lőttél...? :)))
CD-R80 2010.10.11. 13:30:32
De a legjobban megragadt binyiglis élményem: Balatongyörök-Vállus között összekötő út lezárva autók elől sorompóval. Györök felől a sorompó előtt bográcsolós-pihenős hely ahová sokan autóval mennek fel. Én megfordulni képes voltam a sorompó előtt autóval, vagyis elhaladtam egész a sorompóig. Lefelé haladó nyomi bringás a barátjával beöltözve meg beszól hogy: Mi a faszt csinál ez a gyökér? -A kurvaanyádat hoztam eléd.. De már nem hallotta sajnos.. Ezzel magalapozott bennem egy képet a superhősruhás binyiglisekről, ami még mindig erősen él bennem.
Tron65 2010.10.11. 13:34:05
zavarás: a közlekedés másik résztvevőjét kisebb mértékű irány és sebességváltoztatásra kényszeríti
akadályozás: a közlekedés másik résztvevőjét jeletős mértékű irány vagy sebességváltoztatásra kényszeríti.
fidoone 2010.10.11. 13:36:41
jelentéktelen alak 2010.10.11. 13:39:10
Mint fanatikus biciklis mondom, hogy a városi közlekedés ezzel jár.
Én is elvárom, hogy mikor megyek az út szélén és az autós nem tud biztonságos oldaltávolsággal kikerülni, akkor fékezzen, majd mikor kerül, gyorsítson.
Azt hiszem, hogy annyi emberség minden közlekedőben kell legyen, hogy lassít olykor a másikat segtive. Tapasztalatbol mondom, hogy biciklivel sem lehetetlen.
A történetben szerepló biciklis, a takony közlekedő kategoria.
jelentéktelen alak 2010.10.11. 13:52:02
:-))
hát az tény, hogy sok biciklis ad okot a dühre...
Emlékszem egyszer egy lakótelepen bicikliztem este, ahol a közvilágítás elég gyér volt. bicikli lámpája ügye nem világít olyan terített nappali fénnyel, mint pl az autókké, de azért magam elé rendesen lehet így is látni, meg ügye én is látszom miatta valamennyire oldalrol is.
Így megyek a parkoló autók mellett olyan 40-60cm-re, mikor valami oldalról eltalálja a biciklim hétúlját. Majdnemel is estem.
Megállok, hézek hátra, hogy mi volt ez, hát látom hogy egy másik biciklis fekszik az úton terep színű gyakorlóban a peca botjai között, a feket vödör meg gurul körülötte. Lámpának nyoma semvolt a biciklijén.
A röhögéstől alíg bírtam megkérdezni, hogy papot hívjak neki, vagy orvost.
Semmi baja nem lett, pár horzsolást leszámítva,de nagyon siratta az egyik botját, meg hát azt a biciklit, onnan tolni sem lehetett,mert az els kerék nem fért el villában.
Mikor megkérdeztem, hogy miért jött nekem, azt mondta nem látott. Meg ilyenkor senki nem jr erre. :-) (lakó telepen)
Parkoló autók közűl így kivágtatni akkor is baromság, de erre csak tovább mérgelődött a botja miatt. :-)
Így utólag bánom, hogy nem hívtam rá egy rendőrt, mert az ilyen csinál még máskor is bajt bőven.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.11. 14:16:11
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.11. 14:23:53
TH 2010.10.11. 14:28:41
ulpinus 2010.10.11. 14:33:35
Jól nézhetnek ki az ivarutaid, egy-egy pickup megszülése után. Vagy azt már császárral szokták? :)
Alikam 2010.10.11. 14:35:12
Szóval honnan ez a heroikus bátorság? Vagy ha mondjuk az autós, rendőr, csak nem szolgálati autóval van, de mondjuk szolgálatba helyezi magát és egy kicsit ráülteti a f@szra a kedves bringás urat?
megint 2010.10.11. 14:40:23
igazi hős 2010.10.11. 14:40:49
A bringás esetleg arra számít, hogy nem veszélyeztetik. A naív.
@jelentéktelen alak: Mivel jár, hogy fékezni kell, vagy hogy kivágnak eléd (aztán ráadásul menni sem tud, hisz a bringás utolérte)?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.11. 14:41:02
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.11. 14:42:56
"streetfighter" 2010.10.11. 14:47:07
Mert a tapasztalataim alapján egy-két úrvezető se lát se hall.
CD-R80 2010.10.11. 14:48:12
Hurri Kán 2010.10.11. 14:52:54
CD-R80 2010.10.11. 14:55:05
Laciii 2010.10.11. 15:03:37
@TH:
"ebből a szempontból nem érdekel, hogy hirtelen vagy nem hirtelen... "
Szóval a KRESZ le van szarva. Jogsid vágd ketté és dobd ki.
Gerik001 2010.10.11. 15:05:20
bounty123 2010.10.11. 15:07:01
hotelalfa 2010.10.11. 15:14:28
hotelalfa 2010.10.11. 15:14:34
ex-dr. vuk 2010.10.11. 15:16:48
Hurri Kán 2010.10.11. 15:18:09
dekás dezső 2010.10.11. 15:18:36
Hiperlajhár 2010.10.11. 15:18:49
A sötét futó meg a sötét gyalog.....
Laciii 2010.10.11. 15:19:29
HA van hely kerülni, szembesávba nem illik átmenni, és ha vaksi akkor nem fog megállni és simán átlökhet oda is, szóval inkább felkenődik az ember hátulra.
aszterixagall 2010.10.11. 15:19:36
Egyébként nyilvánvalóan sokan úgy látjátok, hogy a kerósokat általában jellemzi a hülyeség. Én nem tudom, de ha így van, akkor adjatok nekem magyarázatot arra, hogy ennek mi az oka! Általában a fiatalabbak használják ezt a közlekedési formát? Vagy olyanaok, akik ne ismerik a szabályokat? (nem hiszem, szerintem a legtöbben rendelkeznek jogsival). Vagy csak simán úgy gondoljátok, hogy elmegy az esze annak, aki biciklire ül? Tényleg kiváncsi lennék.
midnight coder 2010.10.11. 15:20:40
szegedbicaj 2010.10.11. 15:20:43
CSI
hotelalfa 2010.10.11. 15:22:36
Laciii 2010.10.11. 15:25:21
Gondolom ha te lennél "buzeráns szupermenruhába" akkor rád nézve még a buzik is elhánynák magukat ugye?
Hurri Kán 2010.10.11. 15:25:37
mement 2010.10.11. 15:26:45
CD-R80 2010.10.11. 15:29:13
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.11. 15:30:56
karosszékely 2010.10.11. 15:32:44
Gonoszfóka 2010.10.11. 15:33:06
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 15:34:01
hotelalfa 2010.10.11. 15:36:01
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.11. 15:36:30
phaszfej 2010.10.11. 15:38:02
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 15:38:05
Egyébként jellemző: hajti-pajti volt a kretén, ha jól láttam - ugyanebben a kereszteződésben, egy ugyanilyen száguldott el mellettem az Andrássy járdáján. Én toltam, ő tekert...
(Kürti úr, mint tulaj vagymiabánat ilyenkor hol van? :D )
CD-R80 2010.10.11. 15:38:52
Inkább valami törzsi szokás jut róla az ember eszébe..
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 15:39:31
phaszfej 2010.10.11. 15:40:30
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.11. 15:40:56
Aztamindenit, Karlovitz Kristóf buziruhában. Még ekkora ratyit.
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.11. 15:41:41
Hurri Kán 2010.10.11. 15:41:55
hotelalfa 2010.10.11. 15:43:37
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 15:44:10
phaszfej 2010.10.11. 15:45:25
hotelalfa 2010.10.11. 15:46:11
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 15:47:05
Nekem valahol 75-80km körül volt az a limit, amíg még jól éreztem magam a végén. Fölötte már amolyan kerekes zombiként értem célba... (sajnos valami eü gondom lehet, mert úgy augusztus vége óta már harminc után is kivagyok :((( )
2010.10.11. 15:47:37
az egyirányúban tekerőknek pedig a rákos k*rva anyját már. nagyon kivan velük a f*szom :D
flame, gogo!
gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.10.11. 15:48:46
en legalabbis igy szoktam es mindketten orulunk (aki kiall azert, mert biztosan nem csattannak a seggebe, en meg azert, mert tutira meglesz a szabad hely)
amugy egy bazinagy pickuppal tolatni eleg vicces lehet, gondolom van holtter boven
2010.10.11. 15:49:20
2010.10.11. 15:51:16
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.11. 15:53:28
hotelalfa 2010.10.11. 15:53:30
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2010.10.11. 15:58:05
Még jó, hogy mindenki a toleranciát hirdeti, aztán a kirívó példákkal jön csak elő. Egyébként meg mint minden szemtanúi beszámoló egyoldalú. Erről pl. ordít a biciklis gyűlölet, ennél fogva a sztori leírása nem más mint egy kisebbségi komplexusos emberke káröröme.
Egyébként én meg tucatnyi olyan sztorit tudnék elmesélni, ahol a bazi nagy kamion kikanyarodott, leszorított, rám dudált, eltaposott (majdnem), de teljesen felesleges. Akinek szar az élet, az úgyis felhergeli magát mindenen, akinek meg nem, az legyint egyet. Például remek érzés a dugóban álldogáló autós arcokat mosolyogva bámulni.
Ha esetleg a szemtanú levonna más tanulságot is az esetből, mint amit megtett, talán könnyebben lehetne egymást megérteni. De nem vagyok naív, ebben a világban mi ezt már nem érjük meg.
Alikam 2010.10.11. 16:01:05
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.11. 16:10:02
"a ez autókamera, akkor erre vonatkozóan mi a jogállás? Lehet használni, és / vagy egy esetleges vitás esetnél, pl. koccanásnál a felvételt elfogadja a bíróság bizonyító erejűként? Vagy csak annyi, hogy van, és kész?"
Bár nem tőlem kérdezted.
A bíróságon a bizonyítékok szabad mérlegelése történik. tehát felhasználhat minden egyéb bizonyítékot is, amely alkalmas a tényállás felderítésére, legjobb behatárolásra.
avus · http://avus.blog.hu 2010.10.11. 16:13:13
Lehet, hogy hülye vagyok, de ha feleennyi autó lenne az úton, akkor a mentő is könnyebben eljutna anyádhoz, nemde?
Laciii 2010.10.11. 16:13:57
Nyugi, szép az idő, sétálj egyet.
igazi hős 2010.10.11. 16:14:41
@CD-R80: Valóban van pár ilyen hely, bár nekem nem ez ugrott be a szöveg alapján. De ha balra hátra állsz ki, akkor különösen figyelned kéne.
@avus: Szerintem a ma reggeli 2 fokban 10 km is elég érv, nemhogy 200.
_wood_ 2010.10.11. 16:15:12
"remek érzés a dugóban álldogáló autós arcokat mosolyogva bámulni"
most akkor a megakirály, veddészreaszépet, zenhippi életcsászára vagy és ezt az attitűdöt terjeszted; vagy kicsinyes, kárörvendő, dögöljönmegaszomszédtehene, ejdekirályhogynekedszar életérzés van?
...döntsd már el :)
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2010.10.11. 16:17:34
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.11. 16:17:43
_wood_ 2010.10.11. 16:18:29
Rahsid 2010.10.11. 16:20:26
Hurri Kán 2010.10.11. 16:21:41
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2010.10.11. 16:23:41
Vagy ha nem lennének buzik, akkor autósok lennének? Buzi autós meg nincsen, mert ha az lenne, átszállna biciklire?
Alikam 2010.10.11. 16:26:16
@avus: de, minden bizonnyal, ezért is hoztam fel példának, hogy miért nem kell örülni a dugóknak a bicikliről...
Alikam 2010.10.11. 16:28:24
Csak konzekvenciát vontam le a hozzáállásodból.
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2010.10.11. 16:32:14
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.11. 16:34:31
Alikam 2010.10.11. 16:35:06
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.11. 16:38:11
Köcsögdudát...
Cuppanj a végére! (törölt) 2010.10.11. 16:45:20
Vannak viszont idióta barom emberek,akik hol autóval,hol bringával és sok egyéb módon közlekednek.Nagyjából azonos arányban.
Talán egyedül a pilóták képeznek kivételt,nekik azért komoly küzdelem és megfelelés kell a jogsihoz.
Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2010.10.11. 16:46:28
@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: neked amint látom a homofóbiád kicsit túlteng
szaGértő 2010.10.11. 16:51:25
Az elsőbbséget akkor adja meg, ha nem kényszeríti HIRTELEN fékezésre vagy irányvéltoztatásra. Ha a bringásnak volt ideje gyorsítani, hogy nagyot fékezhessen, akkor szó sincs elsőbbség meg nem adásáról. Sokkal inkább szó van agresszív viselkedésről a bringás részéről.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.11. 16:53:07
CD-R80 2010.10.11. 16:54:17
szaGértő 2010.10.11. 16:54:58
CD-R80 2010.10.11. 16:55:29
Perillustris 2010.10.11. 16:55:47
Nyilván, ha ugyanez a biciklis egy jobbkezes utcában minden probléma nélkül elhalad a jobbról érkező előtt, akkor "a geci kerékpáros, nem adta meg az elsőbbséget".
szaGértő 2010.10.11. 16:56:20
CD-R80 2010.10.11. 16:59:19
hotelalfa 2010.10.11. 16:59:34
szaGértő 2010.10.11. 17:05:08
Hurri Kán 2010.10.11. 17:07:07
szaGértő 2010.10.11. 17:07:36
Hurri Kán 2010.10.11. 17:16:47
Köszönjük bejelentését.
Szíves tájékoztatására közlöm, hogy cégünk minden alkalommal felhívja munkavállalói figyelmét a közlekedési szabályok betartására.
Cégünk rendkívül elkötelezett a közlekedési kultúra javításában is, melyért minden eszközzel küzdünk, így különösen nagy súlyt helyezünk futárjaink folyamatos képzésére is annak érdekében hogy munkájuk során mindenekelőtt tartsák be a szabályokat, és udvarias, biztonságos közlekedéssel járuljanak hozzá a közlekedési kultúra javításához és tovább javítsák Cégünkről ügyfeleinkben és az emberekben kialakult képet.
Tisztelettel., ...
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 17:19:25
Mindenki tudja, aki biciklizik, hogy gyakran kerül veszélyes/életveszélyes helyzetbe szabálytalankodó autós miatt.
Szabálytalan biciklista: banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/szabalytalan_biciklista
szaGértő 2010.10.11. 17:19:39
Ugyan kissé ellentmond az oldalukon olvasható marketing dumának:
" A felvételt normál fuvar esetében 25 percen belül, a kézbesítést 90 percen belül teljesítjük."
szaGértő 2010.10.11. 17:23:46
Az ilyen ne ugasson nekem szabályokról, majd ha betartja azokat a szabályokat, amelyek betartását másoktól megköveteli, akkor esetleg.
fidoone 2010.10.11. 17:26:51
CD-R80 2010.10.11. 17:29:51
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 17:34:29
Megítélni féktávokat, keresztül látni a kiállt pickup-on, követni minden gesztust.
Ez egy varázsgömb.
Ezt te írtad, zsenikém?
fidoone 2010.10.11. 17:42:10
yahoo12 2010.10.11. 17:42:48
Budai rakpart, délről -északnak, Batthyány tér, magassága.
(Biciklivel behajtani tilos tábla jelzi a droid bringásoknak mi a helyzet)
Megy elől idősebb, utána fiatalabb ( nem gyerek).
Dudálok, jelzem hogy jövök, gondolom, ha olyan fasz hogy a táblát figyelmen kívül hagyja, mire számíthatok még?
Középső ujj mutogatás, elmebeteg kiabálás, látom a tükörből.
Ezeknek bicikliút? Minek????
Kampec 2010.10.11. 17:47:45
CD-R80 2010.10.11. 17:48:02
Vicces hogy a tudatlanságot favorizáljátok ahelyett, hogy azt a néhány szabályt betartanátok vagy egyáltalán vetnétek rá pár pillantást néha. Kb. 15 oldal az egész. Ennek fele meg nem is kresz csak karbantartási meg hasonló tanács. De mindegy, lázadozzatok..meg diszkrimináljatok meg csináljatok statisztikát ami a ti igazatokat bizonyítja.
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 17:52:34
jelentéktelen alak 2010.10.11. 17:55:45
Nem igazán értem miről beszélsz.
A közlekedés igen is olyan, hogy olykor fékezni is kell. Nem hiszem, hogy ez olyan világ rengető dolog.
A bevágott elé a történetet olvasva azért némi túlzás.
"a pickupos sofőr kiállt a parkolóhelyről, gyakorlatilag egy biciklis elé sikerült neki ezt a manővert végrehajtania, de a kerékpárosnak mindössze annyi empátiával kellett volna rendelkeznie, hogy abbahagyja a tekerést, még fékezni sem lett volna szükséges.
Ehelyett, biciklisünk meglátva, hogy a galád pickupos elé merészel kijönni, jól rátekert kettőt-hármat, hogy aztán látványosat vészfékezhessen az autó mögött."
Ebből az idézetből nekem az jött le, hogy a biciklis el akarta dramatizálni a forgalmi szituációt, csak hát senki nem volt vevő a drámára.
Ügye látványosat vész fékezni sokféle képen lehet. Pl:
Behúzom az első féket és a bicikli hátulja látványosan emelkedik. Majd enyhítem a fékhatást, és pár métert tul kép. lassulás nélkül megyek az első keréken.
Vagy behúzom a hátsó féket, kicsit előre teszem a súlypontot és visító hátsó kerékkel megyek tovább jelentős lassulás nélkül.
Vagy behúzom arányosan a két féket és a bicikli feltűnés nélkül megáll.
Nekem az a gyanúm, hogy az első kettő valamelyike történt.
hogy azután utol érte a biciklis a furgont?
Ebből nekem ugyancsak az jön le, hogy nem is lassult akkorát, meg hát köztünk szólva, egy edzett, fit bringásnak illik tudni rövid nyomni 50-60km/h egy jó biciklin sík úton, szélcsendben. Nem olyan nagy mutatvány városban utol érni egy autót.
Tisztában vagyok vele, hogy sok esetben az autóban ülők levegőnek nézik a bicikliseket, de azért sok biciklist sem kell félteni!
Itt szerintem nem a volt a szitu, hogy bevágtak a biciklis elé. Itt szerintem a biciklis hisztizett.
CD-R80 2010.10.11. 17:56:42
:)
fidoone 2010.10.11. 17:58:55
jelentéktelen alak 2010.10.11. 18:00:43
Sajnos sok ilyen rombolja a biciklisek megítélését.
Mellesleg a városi bicikliutak szerintem túl vannak spirázva. A Hungáia körúton belülre nem kellene.
Persze vannak gyerekek, meg gyengén tekerők, kezdők, stb. Nekik hálás dolog az ilyen belvárosi bicikliút, de szerintem fontosabb volna az lakott területen kívüli szakaszokon párhuzamos bicikliutak építése. Mikor azok meg vannak, lehet bicikliutat építeni a városba is.
De hogy ne legyek nagyon OFF, láttam már biciklist csevegni a rendőrökkel az M3-on Gyöngyös körül.
Szóval, bár inkább tekintem magam biciklisnek, mint autósnak, nem csak az autósok között vannak hülyék!
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 18:01:40
Megadtam a szövegben a szükséges támpontokat, hogy ilyeneket ne lehessen leírni. Csak ha nem figyelsz, vagy nem akarsz figyelni.
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.11. 18:16:35
CD-R80 2010.10.11. 18:17:25
Viszont egy apró kiegészítés. Nem az autó a veszélyes üzem hanem a közlekedés..
egy maréknyi dollár 2010.10.11. 18:22:42
ex-dr. vuk 2010.10.11. 18:24:28
szaGértő 2010.10.11. 18:25:27
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 18:36:36
"Nem az autó a veszélyes üzem hanem a közlekedés.. " Vagy akkor pontosítsuk tovább: az autóval közlekedés a veszélyes üzem.
Nem utállak.
molnisz 2010.10.11. 18:39:56
Csak azért tette, mert ő erősebb járművel volt, mint akit a sebessége és/vagy iránya megváltoztatására kényszerített.
szaGértő 2010.10.11. 18:44:44
Ha nem így lenne, akkor gáz lenne. Ugyanis akkor ha reggel leparkolok és délután arra jön valaki, és ki kell kerülnie, azt is kényzserítettem volna a sebesség és haladási iránya megváltoztatására, ami ugye nyilvánvalóan baromság.
Nem kell félremagyarázni a dolgokat. Volt egy paraszt bringás és kész. Azért véded, mert két kerékkel kevesebbje van a normálisnál? Nem a segge alatt, az agyában.
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 18:50:21
A jelenlegi írásodból is elég jól valószínűsíthető, hogy kiszínezted az eseményeket. Pont úgy, mint egy hazudós gyerek. Egy visszapillantóból így megállapítani egy féktávot (távolságot, sebességet), és a pickup sem takarja ki valahogy a mögötte zajló eseményeket.
Te a prekoncepcióid után mégy, azokat próbálod mindenképp igazolni, magadnak és másoknak is, szelektív látással, akár hazugságokkal is.
Van neked egy másik bejegyzésem is a közlekedési kultúránkról, amiben magadra ismerhetsz a hierarchikus szemléletű autós leírásában: banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/kozlekedesi_kulturank
jelentéktelen alak 2010.10.11. 19:12:06
A minap olvastam a blogodat. Érdekes és olvasmányos. De nyugtass meg, hogy nem tudományos alapokon nyugszik! :-)
Bár a meglátásodat nem tartom rossznak, a következtetéseit szerintem több pontos is tévesek. Bár magam (is) csak laikus vagyok.
igazi hős 2010.10.11. 19:16:13
- nem látok hátra, szép lassan kitolom a gép seggét; oké, már látok hátra; már csak egy méternyi hely van, azon autó már nem fél el; akkor nagyobb gáz és kimegyek teljesen; hopp, ez a bringás még elfért volna.
- jön ki a pickup, szép lassan; még elférek, rálépek, hogy hamarabb kijöhessen; a barom gázt adott, satufék.
Nem mondom, hogy így történt, de velem mér előfordult, hogy előzékenységből ráléptem egy kicsit, erre az addig tétovázó kijön elém. Ugyanolyan bosszantó akár autóval, akár bringával vagyok, de az autó elé ritkábban jönnek ki.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.11. 19:19:04
igazi hős 2010.10.11. 19:19:37
vérengző kismalac 2010.10.11. 19:23:55
Léteznek, jönnek mennek és örülnek, ha nem tapossák el őket.
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 19:24:59
kérdéses számomra milyen tudományág összegezhetné ezeket a témákat. Közlekedés tudomány, pszichológia, filozófia, szociológia?
De ha megmondod mit gondolsz téves következtetésnek, azt átgondolom újra.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.11. 19:26:20
igazi hős 2010.10.11. 19:26:40
vérengző kismalac 2010.10.11. 19:33:09
Hányat tapostál már el?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.11. 19:37:05
CD-R80 2010.10.11. 19:55:02
Aki pedig részt vesz benne az vállalja ezt. Az ellen senki nem fog tudni megvédeni senkit ha nem az adott járműnek és az útnak megfelelően közlekedik. Ilyen és ehhez hasonló egy átlag autóssal nagyon sokszor megtörténik. Azt ne várd már, hogy mindenki előzékeny legyen egy bringással,mikor a többi autóssal sem azok (pl. Majdnem kinyírta magát...poszt). De azt se hogy mindenki szeresse ezt a mentalitást amivel sokan közlekednek binyiglivel. Már sokan elismerték itt, hogy a binyiglisek nagy része nem is olvasott még Kreszt. De véres szájjal szidják az autósokat minden kis sérelmükért. Meg megmagyarázzák a bizonyítványt. Ennyi erővel mentsenek fel minden kamionost aki túllépi a vez.időt duplán, mert pl. pihenni sietett haza. Vagy az autóst aki 240-el ment a pályán mert miért ne.. Hisz nem halt meg senki...
S ha lehet ne azoknak a türelmét tegyék próbára aki esetleg figyel rátok, mert egy idő után ő is szarni fog bele...Nem láttam még olyat, hogy valaki direkt akart volna binyiglist gyilkolni autóval, de ti úgy állítjátok be folyamatosan, mintha így lenne.
CD-R80 2010.10.11. 20:02:16
Amúgy meg érdekes módon miért van hogy pl. a motorosokat sokkal kevesebb probléma éri? Pedig a motor nem 10 kiló.. Ugyanolyan nehézkes észrevenni és észrevetetni mint a binyiglit. Lehet tanultak Kreszt plusz számítanak rá hogy nem látják-veszik észre s eszerint közlekednek?
Riska 2010.10.11. 20:02:51
@Carlos>: csak a megfogalmazásban éltem művészi szabadságommal. Az eset úgy történt ahogy leírtam, végig néztem a tükörből, hogy mikor áll ki a forma, így a legelejéről láthattam az egészet. Nem gyűlölöm a bicikliseket. Azokat gyűlölöm, akik állat módra viselkednek, szabálytalankodnak, és rendszerint el akarnak ütni amikor a nekem zöldet mutató lámpánál a zebrán gyalog megyek át.
Mindenki másnak:
jahogy én vagyok a posztoló már megint, nincs kép a helyszínről, így írom:
Villamossínnel és zöldterülettel/fákkal elhatárolt a két sáv, ebből kifolyólag a szemközti sávba nem tud átmenni senki, valamint az út olyan széles, hogy a párhuzamosan parkoló autók mellé lehúzódva elfértek még mellettem is az autók (tehát 3 autó egymás mellett elfér)
puszi!
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 20:22:49
"A bírói gyakorlatban veszélyes üzemnek számít:
a) gépi erővel hajtott jármű
b) gépi erővel működő gazdasági üzem
c)...
...
A veszélyes üzem fenntartója a károkért akkor is felel, ha őt, illetve megbízottját a kár bekövetkeztével összefüggő
vétkesség nem terheli.
A fokozott veszéllyel járó tevékenység lényege, hogy csekély hiba is
aránytalanul súlyos károkat eredményezhet."
(polgári jog B/22)
Erről a fogalomról akkor ennyit.
Ha figyeltél volna az írásomra, nem gondolnád, hogy támogatom a közveszélyesen közlekedő kerékpárosokat. Sőt!
Ha figyeltél volna az írásomra, nem írnád, hogy "ennyi erővel mentsenek fel" fel x-et, y-t. Ők eleve PMV szabálytalanságot követnek el, amire szigorú szankciót javasoltam.
A mi-ti kategóriád nem működik rám nézve. Mindennel közlekedem.
"Nem láttam még olyat, hogy valaki direkt akart volna binyiglist gyilkolni autóval" Olyat viszont rendszeresen tapasztalok, hogy 1-2 másodperc nyerése reményében az én épségemet vagy életemet kockáztatja a felelőtlen autós. Ha ezt majd átéled, akkor jobban megérted, hogy lényegi különbség van a saját vagy a más bőrére elkövetett szabálytalanság között.
CD-R80 2010.10.11. 20:37:59
jelentéktelen alak 2010.10.11. 20:40:48
Igen, nagyjából ezek. :-)
túl azon, hogy csak egy jelentéktelen alak vagyok, mindössze közlekedem, de az általad is említett témákhoz, tudomány ágakhoz nem konyítok. Így aztán ennek tükrében gondold csak át újra a blogodat.
De ha már így rákérdeztél:
----OFF---
Nem értek teljes mértékben egyet azzal, hogy a hierarchikus társadalmi berendezkedésre vezethető vissza a csapni való közlekedési kultúra. Részben ugyan egészen biztosan, de más is van a dolog mögött -szerintem.
Ha csak az európai kultúrkörben nézelődsz, akkor akár megalapozottnak is tekinthető a következtetésed. De ha csak Ázsiába tekintesz ki, már több ponton borul a dolog.
Ugyan azon történelemmel bíró "országok" egymástól merőben eltérő társadalmi és közlekedési kultúrával bírnak. (tág értelemben véve Ázsiát, Malajzia vs Szingapúr) De az sem ritka, hogy a a történelmi gyökereknél fogva máig erősen hierarchikus társadalmak, nagyon is példaértékű közlekedési morát mutatnak (ilyen pl Japán).
Nem is beszélve az olyan helyekről, ahol az ország méreténél fogva sikít a különbség.
Kínának vannak olyan részei -főleg nyugaton- ami meg sem közelíthető kocsival (kocsi alatt nem csak az autót értem)
Ott is élnek emberek és némelyiküknek több olyan falun is keresztül vándorolnia, míg olyan utat talál, amin tudna autó járni.
Emellett keleten, a 2x6, 2x8 sávos autópályákon tudnak kialakulni akár 100km-es dugók.
Értelem szerűen a két rész közlekedési kultúrája is erősen eltérő. Bár a történelem az elmúlt 150-200évtől eltekintve, szinte azonos Kína egész területén.
Vagy India, ahol egy sajátos hierarchia volt évezredeken át. Ennek a nyomai ma is ott kísértenek a társadalmi életben, de a közlekedésben nyoma sincsen. Sokkal inkább mutatkozik az élet periodikus ismétlősén lapuló hitvilág. Úgy mennek bármilyen járművel, mint aki tényleg nem fél a haláltól. De lealázni akarja a másikat, csak menni, ahol hely van.
Szóval, szerintem kell legyen valami a hierarchia mellett, ami ezt az áldatlan állapotot hozta, ami ma Magyarországon (is) van.
Én abban látom az okot, hogy az írott törvények nem a társadalom értékrendjét képviselik és így (vagy ennek ellenére) a tiszteletét senki nem is követeli meg kellő erővel.
jelentéktelen alak 2010.10.11. 20:42:54
Én ha olvasok egy postot, akkor elhiszem, amit a potoló ír. Én nem voltam ugyan ott, de ő igen. Arról a helyzetről alkotok véleményt, amit ő leírt. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem feltétlen egyezik a valósággal. Ezért, nem is a valóságról formáltam véleményt. :-)
2010.10.11. 20:56:52
Sárika és Dávidka 2010.10.11. 20:58:54
Reggie 2010.10.11. 21:01:32
"Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt olyan elháríthatatlan ok idézte elő, amely a fokozott
veszéllyel járó tevékenység körén kívül esik. Ezeket a szabályokat kell alkalmazni arra is, aki
az emberi környezetet veszélyeztető tevékenységével másnak kárt okoz.
A vétkesség nélküli felelősség legtipikusabb fajtája a veszélyes üzemek ún. tárgyi felelőssége. A kártérítési
felelősség megállapításának itt is feltétele a jogellenesség, a kár és az okozati összefüggés bizonyítása. A felelősség
tehát kimentő jellegű.
A veszélyes üzem fenntartója a károkért akkor is felel, ha őt, illetve megbízottját a kár bekövetkeztével öszszefüggő
vétkesség nem terheli. A törvény a veszélyes üzem fogalmát nem definiálja és az ilyen jellegű tevékenységet
taxatíve nem is sorolja fel. A fokozott veszéllyel járó tevékenység lényege, hogy csekély hiba is
aránytalanul súlyos károkat eredményezhet.
A kártérítési felelősség veszélyes üzem esetében csak akkor áll fenn, ha a kár a veszélyt jelentő elemmel áll
közvetlen okozati összefüggésben"
A teljes dokumentum itt van: polgarijog.uw.hu/B.22_v.1.0..pdf
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 21:02:19
Te erősködtél a fogalommal kapcsolatban, akkor most legalább tisztáztuk.
A piroson át (ha figyelmesen olvastad) csak zebrát jelentett, nem útkereszteződést. Ha így teszek, akkor 3 km/h sebességet választok meg, amivel potenciálisan senkire nem tudok veszélyt jelenteni.
Nem támogatom az ész nélküli, KRESZ ismeret nélküli kerékpározást. Nem őket képviselem, ezért a rájuk vonatkozó véleményed nem vettem magamra, nem is reagáltam helyettük. Jól ismerem a KRESZ-t és ésszel közlekedem, akármivel megyek.
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 21:04:48
szaGértő 2010.10.11. 21:05:07
szaGértő 2010.10.11. 21:13:05
Ebből logikusan következne, hogy nincs távolabbi pont, mint 8,3 km. Budapesten belül. Ezt egészen komolyan gondolod?
Csak egyetlen ellenpélda, az utvonalterv.hu alapján: XXII. Tóth József utca - XVII. Kucorgó tér 45,8 km. Autóra tervezve.
Kerákpárra tervezve 40,2 km, és 3 óra 21 perc menetidő.
Az a gond az idepofátlankodó sötétzöld "urakkal", hogy finoman szólva is ellentmondásosak az állításaik, formális logikai módszerekkel és alapvető (általános iskolás) matematikai műveletekkel cáfolható. Kevésbé szépen, de sokkal rövidebben mondva: hazudtok.
Mivel Budapest teljes szélessége (nem légonalban, úton) nagyobb, mint 16,6 km, ebből következik, hogy vagy a 20 km/h nem igaz, vagy a 25 perc.
Reggie 2010.10.11. 21:14:56
szaGértő 2010.10.11. 21:15:05
Milyen eseményeket színeztem ki? Ki mondta, hogy visszapillantóból állapítottam meg bármit is?
Ha te azt hiszed, én írtam a posztot, akkor kurvára el vagy tévedve. El kéne olvasni az eddig írtakat, de nem funkcionális analfabéta módjára, ahogy a KRESZ-t is olvasod.
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 21:18:58
Az általam leírtak valóban a mi kultúrkörünkre vonatkoztak. Azon, hogy mi van gyökeresen más kultúrákban én is gondolkodtam, de nem akartam bekeverni ebbe a témába. Hiszen a mi közlekedési morálunkat a mi kultúrkörünkben kell értelmezni.
(De pl. ahogy írtad, az indiai közlekedés is feltárja a kultúrájuk lényegi sajátosságait, akkor is, ha nem a hierarchiát mutatja a legfontosabbnak.)
Én nem csak ezeket, de még nagyon sok más itthoni társadalmi problémát is a hierarchikus gondolkodásmódból látom levezethetőnek, szerintem ez az eredőjük. De ha te mást gondolsz, azt is akceptálom.
banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/kozlekedesi_kulturank
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.11. 21:24:31
A szerzőnek szól, ha nem te írtad, ezt ne vedd magadra!
Perillustris 2010.10.11. 22:06:50
A logikádban pedig igen komoly bukfenc van, hiszen abból indulsz ki, hogy a futárok mindegyike egy közös helyen várakozik a hívásra, miközben jó eséllyel szinte mindig van minden kerületben egy vagy több kerékpáros, aki megbízható a környékbeli felvétellel.
80-120 futár dolgozik napközben, természetesen a többség az igényeknek megfelelően a belvárosban és a belső(bb) kerületekben, az irodaházak környékén koncentrálódik, de azért jut belőlük a peremkerületekbe is elég a fenti vállalás teljesítéséhez.
Úgyhogy bár roppant frappáns akartál lenni a "hazudtok" körülírásával, inkább a saját logikai és alapvető (általános iskolás) matematikai hiányosságaidra derítettél fényt.
igazi hős 2010.10.11. 22:10:16
@szaGértő: Nem, logikusan ez egyáltalán nem következik belőle, legfeljebb fogást keresel, de most éppen mellényúlsz.
Te tudtad, hogy a taxisok nem egy pontban állva várják a fuvart, hanem szerte a városban és a legközelebbi jön érted? Egy ilyen összetett infrastruktúrát még a bringások is tudnak üzemeltetni.
Egyébként azt írtam, hogy a 25 perces kiérkezéshez elég 20 km/h tempót menni, de szabad gyorsabban menniük, akár a duplájával. Tényleg azt gondoltad, hogy ha 5 percen belül kiér hozzád a *** Taxi a központtól 10 km-re, akkor 120-szal megy át a városon?
A 3:21-es időadatot az utvonalterv.hu-ről vetted? Hogy mondjam finoman, hogy az a bringára ülő autósok sebességével számol?
A 40km/90 perc majd' 27km/h, nem rossz, de messze nem teljesíthetetlen, még 3 kilós csomaggal sem.
Várom a további "formális logikai módszerekkel és alapvető (általános iskolás) matematikai műveleteket".
igazi hős 2010.10.11. 22:12:11
jaafar 2010.10.11. 22:15:40
Perillustris 2010.10.11. 22:18:29
Mondjuk ez éppen nem igaz, mert a taxisok rányomnak a címre, ott nem a diszpécser utasít. Éppen ezért lehet, hogy a szomszéd utcában várakotó taxis lecsúszik arról, és messzebbről, de persze a vállalt időn belül érkezik érted az autó. (Ezt a szomszéd utcában várakozó taxis árgus szemekkel figyeli is majd.)
De persze értem a lényeget. :)
egyittlakó (törölt) 2010.10.11. 22:22:47
szaGértő 2010.10.11. 22:27:17
szaGértő 2010.10.11. 22:32:20
Ugyanis a "minden esetben 25 percen belül ott vagyok" kifejezés pontosan azt jelenti, hogy nem létezik olyan eset, hogy 25 percen belül nem vagyok ott.
Ebből egyenesen következik, hogy ha mutatok egyetlen esetet, amikor nincs ott 25 percen belül, akkor az eredeti állítás nem igaz. És ilyen esetet nem nehéz definiálni. QED.
Riska 2010.10.11. 22:42:07
Kedves Carlos!
Igen, visszapillantóból követve az események csekély részét -utána ugye elhaladtak mellettem-, meg tudtam állapítani, hogy én személy szerint kihajtanék a biciklis elé -ezesetben kénytelen vagy arra támaszkodni, hogy fel tudom mérni rutinos vezetőként a mögöttem feltűnő jármű távolságát, sebességét, féktávját, stb.-
Nyilván én is és a furgonos is rosszul mértük föl és a szegény bringás járt majdnem pórul a 3 autónyi széles úton.
igazi hős 2010.10.11. 22:44:55
De tudod mit? Hívd fel őket, hogy csomagod van számukra és számold meg (tudod alapvető általános iskolai matematika), hogy
- hányszor mondják, hogy nem ér ki futár 25 percen belül,
- hányszor mondják, hogy kiér a futár 25 percen belül és mégsem ér ki.
Tudod, az utóbbi esetek pozitív száma adná a cáfolatot. Avagy ismered a viccet az elméletben és a gyakorlatban közötti különbségről?
Hurri Kán 2010.10.11. 23:03:52
@Riska: meg normális tempóval biciklizve annyira nehéz lehet egy lassan kikanyarodó autót kikerülni, hogy nagyon.
Perillustris 2010.10.12. 00:07:31
Már miért ne számíthatnának? Van pár éves tapasztalata a vezetőknek, a diszpécsereknek is. Ja, ha netán a 26. percben érnek oda, akkor hazug biciklis genyák, mi? A megrendelők zöme nem ilyen egyszerűen gondolkodik.
"a tervezésnél a legrosszabb esetből kell kiindulni, ugyanis a minden esetben fogalmába az is beletartozik, ha a lehető legtávolabb van a futár"
Volt már szolgáltató céged? Ha lett volna, tudnád, hogy érdemes a realitásokból kiindulni. (GYK: Nem nyitsz pizzériát 42 dupla sütős pizzakemencével, hátha 84-et rendelnek egyszerre, még ha vállalod is a 40 perces kiszállítást.)
Ja, ma a gázszerelő az ígért du. 4 helyett negyed ötre ért ide. Nem is értem, miért nem zavartam el a búsba...
Perillustris 2010.10.12. 00:13:05
Egyébként nyilván volt olyan, akit a nehezebb bliccelés ültettet bringára, de ez nem tragédia.
D4D 2010.10.12. 01:19:13
ÉS?
D4D 2010.10.12. 01:22:04
D4D 2010.10.12. 01:23:56
www.norc.hu/embed.aspx?id=ae1a6579c76480901e403eb69f01645f&ppa=169.9&r=-32.4&vla=-5.4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
D4D 2010.10.12. 01:28:22
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.
D4D 2010.10.12. 01:28:52
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.
D4D 2010.10.12. 01:32:17
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.
Amúgy az Avus tudod-e mi?
hu.wikipedia.org/wiki/AVUS
audicars.files.wordpress.com/2008/03/audi-avus-quattro.jpeg
D4D 2010.10.12. 01:37:36
"más tanulságot is az esetből,"
Ne köpködj széllel szembe?
D4D 2010.10.12. 01:51:38
400at!!!!!!!!!!!!!!!!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 08:31:35
Wááááá, nekem is Lyó napom van
De nem láttad mi történt utána
A bringás máson vezette le a dühét
Itt látható
www.sportmotor.hu/motoros_videok/baleset/ha-megdobnak-kvel-dobd-vissza-biciklivel-59012
:)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 08:35:41
Vazze, milyen légellenállást kell a városban csökkenteni
Köss a hátadra spojlert és egyböl áramvonalas leszel lódenkabátban is
igazi hős 2010.10.12. 08:39:07
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.12. 08:52:43
Is.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 08:53:33
az egyirányúban tekerőknek pedig a rákos .."
Na, ez amit én is utálok nagyon
Napokban balrol, jobbkéz előny nálam, bekanyarodik szembe az egyirányuba a hulye bringás
Szerencse hogy alig cammogtam.
A legszebb forgalomszervezést tegnap a Belvárosban láttam az Erzsébet téren
József Attila-Október 6. u-a kereszteződés.
A befelé jövő szűk két sávbol kivágtak egy bringautat sárgával felfestve
Természetesen SZEMBE az autóforgalommal, nyil felfestve, de csak ugy 20m-t és ott véget is ér, az okmányiroda elött
Tiszta balesetveszély, este biztos nemlátni semmit a bringasávbol és arra a 20m-re ott semmi szükség nem volt
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.12. 08:54:34
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 08:55:49
Családi parkolás :)
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.12. 08:58:23
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 09:01:36
Jaja, én már csak ilyen ostoba vagyok, sőőt troll is
"ha egyszer kiemelnéd a hájas segged az autódból és biciklire ülnél kicsit"
Ujabb szöveged nincs? Ezt már korábban is elsütötted másnak.
Oszt miért kell ellenszélben tekerni?
Köpsz egyet az ujjadta , érzed a szélirányt és arrafelé tekerjél hogy a szél is segitsen.
Látod mennyire eszetlen vagy?
D4D 2010.10.12. 09:02:58
Én értem, mit mondasz, de ez nem érv.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 09:07:27
Kár hogy a norc-on régi kép van csak,nem látni az uj helyzetet
Az is hulye volt aki tervezte és most nem "autós szemszögböl" néztem, mert gyalog voltam ott
A másik, hogy a járdaszegélyt olyan alanyonyra épitették,alig 2cm lehet, hogy az autóso ráhajtanak,hátra kellet lépnem
Értem én, hogy esetleg a rokantak miatt, de legyen rokkantlehajtó akkor,igy veszélyes ez is
CD-R80 2010.10.12. 09:10:30
@Carlos>: Kezdem azt hinni hogy felesleges ez a vita:)
Te úgyis betartod a Kreszt mindig. De arra kiváncsi lenék hány ember lesz a blogod után aki átcsorog a piroson majd lassan binyiglivel mert az csak PÖV. Esetleg majd meg is magyarázza a rendőrnek, az meg néz majd sután..
Ismételgetni meg nem fogom magam. Lehet a bírói gyakorlatban a gépkocsivezetés a veszélyes üzem, de mikor autók között binyiglizik valaki akkor az nem? Jó hogy ilyen fogalmakat kell csépelni. Ahelyett hogy a blogod magyarázod inkább tedd ki a végére ezt.
plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf
S hangsúlyozd hogy ezek betartása is fontos lenne..
Amellett ha tetszik ha nem ez a történelmi levezetés ugyanúgy áll a biciglisekre is. Ott is észrevehető a hierarchikus elméleted..
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.12. 09:34:00
Majd szólj, ha kiemelkedtél az autódból és biciklin megtetted az első száz méteredet! Utána talán lesz miről... addig csak egy ostoba seggfej vagy. :D
(gondoltam, érted a célozgatást ami a hájas seggetek és az autótok ülése közti kapcsolatra utal, de úgy látszik még ehhez is kevés az agykapacitásod :D )
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.12. 09:39:10
CD-R80 2010.10.12. 09:47:30
Kezdődik a kinek az apukája erősebb verseny..?
pengusz 2010.10.12. 09:52:33
Szoktál kerékpározni?
Csak a szavahihetőség miatt kérdezem :)
Egyébként nekem volt már olyan, hogy főúton mentem bringával, és egy tiltott helyen parkoló mikrobusz kitolatott elém úgy, hogy vállal nekicsapódtam a hátuljának, szerencsére esés nem lett belőle, mentem is tovább (Nem, nem tekertem direkt rá, de a fékezéshez már időm sem volt). Erre a baromállatok jönnek utánam dudálva, megdobnak fél literes kólával, hogy álljak meg, szétverik a fejem :) Persze a Rendőrség épületéig nem mertek utánam jönni :D (mondtam, hogy ott megvárom őket)
Csak semmi önbíráskodás :D
ex-dr. vuk 2010.10.12. 10:00:30
Autok kozott biciklizni (gondolom ugy ertetted, hogy siman az uttesten kozlekedni vele) miert lenne ONMAGABAN veszelyes? Akkor lesz az, ha az autosok szarnak rad (rosszabb esetben szandekosan el akarnak utni). Addig nem veszelyes (tapasztalat, itt Londonban senki sem akar elutni, es siman lehet bringazni. Csak az uttesten mert OTT KELL. Kerekparut nincs)
D4D 2010.10.12. 10:06:43
Pénteken a Kelenhegyi úton lefele megelőzött a drótszamár, hátramutogatott valamit, majd el is esett, mert nem előre nézett.
www.norc.hu/embed.aspx?id=807740a3cae162171eaec71a7c840545&ppa=346.2&r=149.9&vla=-4&lz=60&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf
Ha esetleg nem ismered a környéket. A kép 2009-es, azóta sokat romlott.
cso zsi 2010.10.12. 10:16:38
Lehet, de azért 10000-ről lepillantva mégiscsak másképp látszik.
Hinni csak a saját szemünknek hiszünk, tehát fotónak, videónak nem, mert az hamisítható. Így nem teszek fel én sem képet erről. :D
CD-R80 2010.10.12. 10:19:36
cso zsi 2010.10.12. 10:20:57
Nem győzöm hangoztatni, hogy az átlagos tükrökben a kerékpárosok-motorosok a sebességükhöz képest nem elég láthatóak. Egy fél méter széles testről beszélünk.
A holttér az meg egy külön műfaj. Az a hely, ahol a láthatatlanok meghalnak.
Ha te nem látod a tükörben a sofőrt, akkor ő sem lát téged.
CD-R80 2010.10.12. 10:24:43
CD-R80 2010.10.12. 10:28:21
" Néha hasznos úgy vezetni, hogy az autósok ne üssenek el még akkor sem ha nem látnak. Nem akarsz VALÓBAN láthatatlan lenni, hanem azt akarod, hogy mindegy legyen, lát-e az autós, vagy nem. Ha úgy vezetsz, hogy az autónak látnia kelljen téged és valamit csinálnia ahhoz, hogy ne üssön el (pl. lassítani, vagy sávot váltani), akkor biztos, hogy el fog ütni, ha nem lát. De ha nem állsz az útjukba, akkor nem ütnek el, még ha észre sem vették, hogy ott vagy. Ezt persze nem mindig lehet megtenni, de sok közlekedési helyzetben segít, ha figyelembe veszed a láthatatlanság elvét."
ex-dr. vuk 2010.10.12. 10:30:39
A kerekparutakkal pontosan azt ertek el, hogy az autos ne lassa a biciklist, holott elsobbseget kene adnia neki.
Legtobb esetben nem akar szandekosan elutni, megis olyan helyzetet teremt. Pl. megyek kocsisorban kovetesi tavolsaggal, mogottem jovo duda ezerrel, eloz (pedig nincs hova), es mivel nincs hova, igy szepen ramhuzza a kocsit. Ez mi ha nem szandekossag? (felreertesek elkerulese vegett, az adott szakaszon semmifele kerekparut nincs)
Itt alapjaiban mas a bringasokhoz valo hozzallas. Szinte senki nem ugy gondolkodik, hogy "mi a faszt keres az uton ez a rohadek". Pedig itt sem mennek at kevesebben a piroson, sot. Csak amig nem hajt ki senki ele senkit nem zavar. Es nem hajt ki, mert nem hulye.
@D4D: az ut itt is szar (igaz olyan jellegu katyuk nincsenek, amiben eltunik az elso kerek), de annyira nem. Soha nem lattam rossz ut miatt senkit elesni.
CD-R80 2010.10.12. 10:37:17
CHrisss17 2010.10.12. 10:41:10
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 10:41:34
Elég régóta hangoztatom, hogy jó lenne a járművezetés-oktatás terén kicsit alaposabban átgondolni miért is van annyi járművezetésre alkalmatlan ember a közutakon.
"A kerekparutakkal pontosan azt ertek el, hogy az autos ne lassa a biciklist, holott elsobbseget kene adnia neki."
Sok olyan autós van aki az 1000-2000 kg vasdarabot se nem látja. Pedig kellene... A titok nyitja ott van, hogy kurvára nem tudja jó pár közlekedésben részt vevő, hogy mikor mit kéne néznie. :)
"Pl. megyek kocsisorban kovetesi tavolsaggal, mogottem jovo duda ezerrel, eloz (pedig nincs hova), es mivel nincs hova, igy szepen ramhuzza a kocsit. Ez mi ha nem szandekossag? "
Nem szándékosság, hanem butaság (az autós részéről). Araszoltam már végig kerékpáros mögött a Wesselényi utcában, mert nem volt hol megelőzni. Ha nincs hol megelőzni akkor nincs hol. :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 10:57:33
Te sértegeted a tamagocsit :)
És igenis, Balatonon kétszer biciGliztem/sic/ vagy 2km-t. Azt is csak hogy ihassak alkoholt az étteremben :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 10:59:23
Ja, és olyan 2 éves koromban volt 3kerekű biciGlim is, gigli-nek hívtam
Szkeneljem be a fülesmackós fotomat hogy elhidd?
:)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 11:01:46
"Szkeneljem be a fülesmackós fotomat hogy elhidd?"
Igen... :))
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.12. 11:11:39
Szar a szkenerem,de tényleg megvan, állok bambán a Duna parton és mellettem a kis 3kerekűm
:)
Vazze, de régen volt, igaz se volt
Perillustris 2010.10.12. 11:20:01
Ez egy nagyon gyors bringás lehetett, ha 70-nel csorgott. Mert azt nem is feltételezem, hogy egészen más miatt kellett (volna) amúgy is lassítani.
"Ha nem lát akkor persze hogy nem számít rád"
Az én logikám szerint márpedig pont akkor kell valamire-valakire számítanom, ha nem látom. (Tehát pl. egy buszmegállóban álló busznál számítok az előtte vagy mögötte kilépő gyalogosra.)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.10.12. 11:22:31
szaGértő 2010.10.12. 11:24:36
"Kedves xxx!
Köszönjük levelét. Valóban a mi futárunk látható a videón.
Felhívtam a figyelmét a KRESZ betartására, és elküldtem neki a videót is.
Balesetmentes közlekedést kívánunk,
Kürti Gábor
Hajtás Pajtás"
D4D 2010.10.12. 11:28:53
Semmi elhatárolódás? Felelősségrevonás?
Egyes taxiknál létezik olyan, hogy 'etikátlan címmegközelítés'.
Komoly többnapos letiltásokat osztogattak régebben az egyik cégnél pl, ha a címre megfordult a záróvonalon.
ex-dr. vuk 2010.10.12. 11:33:25
Az, hogy nincs hely elozni pedig siman infrastrukturalis elbaszas, siman eleg lenne a kulso savot 1 meterrel szelesebbre venni, es kesz. Csak ha nalunk erre nem gondolnak, mert az, hogy bringaval is kozlekednek emberek az fel sem merul.
Szoval szelesebb kulso sav es maris nem tart fel senkit es kerekparutra sincs szukseg (es keresztezodesben balesetek sincsenek, es gyalogost sem ut el egy bringas sem).
Egyszeru ez csak gondolkozni kellene varosrendezes szinten.
@Mityu: lasd ^
szaGértő 2010.10.12. 11:35:16
igazi hős 2010.10.12. 11:42:31
pengusz 2010.10.12. 11:53:40
Az általam leírt esetben vállal csapódtam neki a kocsi hátuljának. Talán tényleg az lett volna a jó megoldás, ha kifekszem, és mentőt/rendőrt hívatok :)
Feltéve, ha nem vernek össze, és ott mernek maradni a helyszínen :D Mondom, hogy a Rendőrséghez nem mertek utánam jönni, pedig kb. 300 m-re volt a kapitányságtól, és odakiabáltam, hogy a Rendőrség előtt megvárom őket :D
@szaGértő: A BKV-tól ugyanilyen választ küldenek :D
Szóval szoktál bringázni? :D
Kuku 2010.10.12. 11:59:27
Nem röhögtünk. Azt tettük amit leírtunk.
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 12:08:59
Szintén 30-as övezet, egyenrangú utak kereszteződése. Vannak akik kurvára nem értik miért lassítok. Van amelyik beáll mellém (megelőz!!!), de azzal már nem számol, hogy a jobbról érkező balra fog kanyarodni.... :DD
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.12. 12:10:08
Beküldte ez a nagyszerű ember a szánalmas levelét, amiben frusztrációitól vezetve jól kifigurázza a balfék kerékpárost. Látszik a beteges erőfeszítés, ahogy igyekszik leszámolni a gyűlölt ellenséggel, a biciklissel. Az előző írásaiban pl. így fogalmaz: "Azt hittem, csak visszatakarodik a saját "sávjába", mivel látja, hogy én nem tudok arrébb menni, neki meg van bő másfél métere a padkáig. De nem takarodott vissza."
A jelenlegi írásból is elég jól valószínűsíthető, hogy kiszínezi az eseményeket. Pont úgy, mint egy hazudós gyerek. Egy visszapillantóból, forgalmi helyzetben így megállapítani egy kerékpáros féktávját még akkor sem tudná, ha kerékpáros lenne, és a pickup sem takarja ki valahogy a mögötte zajló eseményeket.
Te a prekoncepcióid után mégy, azokat próbálod mindenképp igazolni, magadnak és másoknak is, szelektív látással, akár hazugságokkal is.
A városi közlekedésben minden típusú résztvevő szabálytalankodik, csakhogy gépjárművel elkövetve százszor veszélyesebb a többiekre (gyalogos, kerékpáros) nézve.
banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/szabalytalan_biciklista
banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/kozlekedesi_kulturank
szaGértő 2010.10.12. 12:16:04
szaGértő 2010.10.12. 12:18:35
Csupán azért gondoltam, hogy csak duma a levél, mer máshol már volt ilyen tapasztalatom. Tőled meg elnézést kérek. :)
CD-R80 2010.10.12. 12:37:11
"Az én logikám szerint márpedig pont akkor kell valamire-valakire számítanom, ha nem látom. (Tehát pl. egy buszmegállóban álló busznál számítok az előtte vagy mögötte kilépő gyalogosra.)"
A te loigikád szerint akkor ne csodálkozz majd ha elbasz valaki.. Ki beszélt itt buszmegállóról..?
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.12. 12:40:28
A PÖV-öt nem magyarázom a rendőrnek, mert tudom, hogy a KRESZ szabályai érvényesek. Azt várom, amikor majd a rendőr vagy a közvélemény magától értékeli másképp a PÖV-öt, mint a PMV-t. Tehát a szemléletváltást.
"Amellett ha tetszik ha nem ez a történelmi levezetés ugyanúgy áll a biciglisekre is. Ott is észrevehető a hierarchikus elméleted.. "
Ha figyelmesen olvastál volna, észrevetted volna, hogy ezt én magam állítom. Csakhogy dominanciádat bizonyítandó viszonylag nehéz (és teljesen önveszélyes) egy kerékpárral leszorítani egy autót, fordítva viszont annál könnyebb. Ezért szokott fordítva történni az utakon.
CD-R80 2010.10.12. 12:40:42
szaGértő 2010.10.12. 12:42:14
Perillustris 2010.10.12. 12:54:52
Miért baszna el? Számítani egy még nem észlelt dologra lehet csak.
CD-R80 2010.10.12. 12:57:58
Kár hogy nem érted..
CD-R80 2010.10.12. 12:58:52
Kuku 2010.10.12. 13:01:47
Tőlem semmiképp. Én is csináltam már ilyet.
Más esetekben nem szoktam ekkora súlyú (nem balesetveszélyes eset) miatt szólni futárokra, csak most hogy kérted, és elsősorban azért hogy tudja hogy van akit zavar.
Viszont ordítozni is tudok egyáltalán nem szabálytalan, mégis bunkó dolgokért. Mint például ennek a blogbejegyzésnek a témája (ha valóban úgy volt igaz ahogy le lett írva).
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.12. 13:01:49
CD-R80 2010.10.12. 13:06:28
Ok, akkor ti pedig számítsatok rá hogy mindenki számít rátok, majd sírjatok itt ha mégsem..:)
Kellemes közlekedést..:)
Perillustris 2010.10.12. 13:10:05
Na, akkor vagy te lassítottál (nem a bringás miatt), vagy tényleg a bringás volt gyors. :P
CD-R80 2010.10.12. 13:13:45
De elkerülendő ezt, legközelebb majd nem vigyázok rá és a tükörrel fejbeverem véletlenül..
CD-R80 2010.10.12. 13:16:26
Perillustris 2010.10.12. 13:18:29
CD-R80 2010.10.12. 13:25:15
Pont azt magyaráztam hogy sok ember elveszti a türelmét ilyenek után.. Erre írtam példának ami velem is történt. De örülök hogy kiragadtál egy mondatot amin lehet lovagolni. Néha nézz körbe a kiragadott mondatod körül is, lehet a válasz már ott van..
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.12. 13:27:54
Bölcs tanács, saját magadnak is ajánlanod kellene, nem csak másnak!
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.12. 13:39:17
Perillustris 2010.10.12. 14:04:08
szaGértő 2010.10.12. 14:40:31
2010.10.12. 14:58:08
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.12. 15:03:24
- Miben hasonlít a wc-n ülő csávó és a biciklis?
- Hát mindkettő nyomja neki és szarik bele, amíg rá nem nyitod az ajtót...
:)
szaGértő 2010.10.12. 16:09:41
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.12. 16:23:32
Reggie 2010.10.12. 17:17:26
egyittlakó (törölt) 2010.10.12. 18:00:48
www.youtube.com/watch?v=8H65FIlWl0Q&feature=related
Persze, nem hangosan és nem mélynyomóval (meg egyéb "autóhifi" szarságokkal, amikkel a mai köcsögök nyomulnak)...
Nincs az a baromarcú bringás, aki ilyenkor fel tudna idegesíteni. Ezek a gyökerek úgysem értenek a szépművészethez...
:-)
egyittlakó (törölt) 2010.10.12. 18:09:22
www.youtube.com/watch?v=o0xpInBvp_8&ob=av2n
Kívánok mindenkinek bringásmentes várost!
Reggie 2010.10.12. 18:53:32
(pl: www.youtube.com/watch?v=za0xw0vMWrc )
jelentéktelen alak 2010.10.12. 19:20:27
Van. A biciklim teljesen megfelel a helyi közlekedési előírásoknak. De még a sokkal szigorúbb, magyarnak is.
Erre úgy 10éves korom óta ügyelek. :-)
CD-R80 2010.10.12. 19:42:17
D4D 2010.10.12. 20:32:38
D4D 2010.10.12. 20:40:18
Ez az igazi stresszoldó!
www.youtube.com/watch?v=q-YGtYwgAhk&feature=related
www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/6866/rozsaszin-pitbull/tintahal-zeneszoveg.html
Meg ez:
www.youtube.com/watch?v=2hXBNpI3vi0
www.zeneszoveg.hu/lyrics.php?lc=4351
D4D 2010.10.12. 20:41:14
pengusz 2010.10.12. 23:46:15
Persze egyik sem ment volna odébb 1 mm-t sem. (Muszáj teljes szélességben elfoglalni) :D
Aki nem ismerné a helyszínt: a bringa/gyalogút szintje kb. 1m-rel van az út szintje alatt :D
Azért is furcsa a dolog, mert csak akkor szoktak itt autók közlekedni, ha áll az út, hiszen akkor szabad, úgysem zavarnak senkit :D
Gondolom mindketten a várandós asszonyt vitték kórházba lépésben :D
PepinBacsi 2010.10.18. 07:36:22
Vagy ha a mozgólépcsőn sietsz fel, és beállnak eléd.
Más iránti figyelmetlenség (nem merem feltételezni, hogy rosszándék) feltartani más valakit így.
A kereképárosnak lehet hogy sietnie kellett, Ráadásul lejtőn felfele haladva kerékpárost fékezésre kényszeríteni nagyon sok energiveszteség. Próbáld ki egyszer...