Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ez sem egy aggódós taxis

2010.10.12. 20:32 :: SilentSound

Elég húzós napot fogtam ki, úgyhogy csak most tudok nektek összeütni egy kis olvasnivalót, esti mese helyett jó lesz. Gabesz levele rövid, tömör, pont amennyit volt időm és energiám most elolvasni és megosztani veletek. Videóval lett volna ugyan az igazi, mert egyre inkább divatba jönnek mindenféle szélvédő mögé tervezett okos kis külyük erre a célra, de ezúttal be kell érnetek egy fotóval, ami most nem illusztráció.

Az alábbi taxis remeket osztanám meg a T. publikummal. Mentem a Kálvin térről a szabadság híd felé. A Királyi Pál utcai lámpánál 2 sáv van. A Bal oldali kanyarodik balra a Lónyai utcába, a jobb oldali megy tovább a híd felé. Itt egész gyakran alakul ki dugó a környékbeli építkezéseknek, és talán a rosszul beállított lámpáknak köszönhetően.

Elég lassan halad a sor, mert max. 3 kocsi tudott átmenni a lámpán, de ebből 1 vagy 2 mindig az volt, aki a bal kanyarodó sávból be pofátlankodott.

Kb. 15-20 perces araszolgatással elértem a lámpáig, ahol én voltam az első. Majd mellém gurul kedves taxis barátunk (taxi4, rendszám: ECJ-663), és annyira rám húzta a kormányt, hogy majdnem nekem jött (én meg sem mozdultam). Ekkor átnézett, de semmi bocsánat vagy valami.

Akkor próbáltam mutatni neki hogy ez elég szűkre sikerült, amikor is gondolt egy merészet és átment a piroson nehogy véletlenül ne engedjem be. Majd ezek után mint aki jól végezte dolgát araszolt tovább.

Gondolom az 5-ös BMW árát is a becsületes munkával tudja megkeresni. (Kötözködők kedvéért: a fényképet álló helyzetben készítettem)

146 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye erőszak sztereotípia veszélyes taxi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaGértő 2010.10.12. 20:34:42

Hát igen. Ha én levideózok egy ilyen, és még fel is bassza az agyamat, lehet, hogy kiírom egy CD-re és beküldöm a kerületi kapitányságra. Hadd szopjon. :)

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2010.10.12. 20:39:10

Csak nehogy azt mondd, hogy egy pillanatig is csodálkoztál. Sajnos a taxisok (tisztelet a nagyon kevés kivételnek) város autóscsótányai. Se vezetni nem tudnak sem gondolkodni, szánalom. Még fater idejében 70-es évek a taxisokat megbecsülték, na meg ne állhatott be bármilyen analfabéta elmeroggyant a céghez.. most meg... Arról nem is beszélve, hogy az új taxikban már nincs is index..

Mondjuk én vagyok a hülye, hogy ilyeneken mérgelődöm mikor tegnap majdnem frontálisan ütköztem egy rendőrrel, mert épp kivágódott egy bekanyarodásra váró taxi mögül, csak úgy, mert neki lehet...kettőnk közül persze nem ő satufékezett...cserébe most én villogtam

RaveAcE 2010.10.12. 20:39:51

Na látod, erre jó a 20 éves renault.
Mindíg kiváncsian figyelem, meddig meri húzni a kormányt. :)
Néha 1 gázfröccs, netán egy csöpp ráhúzás csodákat tesz. :D

''autónepper.'' 2010.10.12. 20:44:40

gyengébb pillanataimban én is csinálok ilyet mert sajnos csak így lehet haladni:( nekem is ugyan ilyen van csak feketébe:DDD

egyébként csak kérdem hogy minden nap felviszitek a kamerát vagy hogy van az?

2010.10.12. 20:45:58

taxis, bmw-s. van kérdés? :D

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2010.10.12. 20:47:33

@''autónepper.'':
hová viszik fel? egyébként meg felénk már telefonnal is lehet fotózkodni állítólag

''autónepper.'' 2010.10.12. 20:50:11

@Jin_Ke (mozivandal.blog.hu): nem úgy értem hogy este kiszerelitek a kocsiból vagy marad benne? am igen tudom hogy lehet fotózni vele...

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2010.10.12. 20:52:20

én speciel egy régi polaroid géppel nyomom ami a visszapillantóra van ragasztva és a frissen nyomtatott képet egyből hozzávágom az első biciklisfutárhoz aki nekem jön, és már rohan is vele a kapitányságra...

szaGértő 2010.10.12. 20:53:05

@''autónepper.'': Ha olyan helyen állok, kiveszem. Két mozdulat. Otthon nem, mert általában a kertben állok, de ha nem, akkor se mernek hozzányúlni az autómhoz. Plusz akkor a biztonsági kamera alatt állok.

qwertzu 2010.10.12. 20:55:32

"Elég lassan halad a sor, mert max. 3 kocsi tudott átmenni a lámpán, de ebből 1 vagy 2 mindig az volt, aki a bal kanyarodó sávból be pofátlankodott."

Ezeket rühellem a legjobban. Egyszer megnyerem a lottóötöst, veszek valami nagydarab kocsit, felturbózom, hogy jól gyorsuljon, és minden tolakodni akaró faszkalapot, aki egyenesen menő sávból kanyarodik, vagy kanyarodó sávból egyenesen megy, azt lezúznám a gecibe. Ha a zsaruk kérdezik, hát a franc se gondolta, hogy szabálytalan lesz.

A zsaruk nem akarnak valami jó kis akciót tartani? Tudok két helyet ahol rövid idő alatt le lehetne nullázni a költségvetési hiányt:
1: A lágymányosi híd budai hídfőjénél, ahogy a Dombóvári útról balra fordulva felhajtunk a hídra. Délután, ha kicsit beáll a forgalom, egy lámpaváltás alatt akár 3-4 autó simán szabálytalan. Olyat is láttam már, hogy hárman mentek párhuzamosan.

maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.468262,19.058922&spn=0.001246,0.003433&t=h&z=19

2. A kerepesi útról balra fordulva a Hungária körútra. Minden zöldnél minimum egy kocsi.

maps.google.com/?ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.500414,19.107676&spn=0.003521,0.006866&t=h&z=18

D4D 2010.10.12. 20:56:08

Gabesz! Ha teheted kerüld azt a környéket!

megint 2010.10.12. 21:08:08

Sajnos ezek a hiénák simán megcsinálhatják ezt, mögöttük áll egy igen komoly maffia ugrásra készen.

[mike] 2010.10.12. 21:09:29

@szaGértő: nem akarlak elkeseríteni, de a kerületi kapitányságon az udvarra rendszeresített kutya fogja lehugyozni a cédédet....
Egyébként mi volt a poszt lényege? Az araszoló elé bement egy taxi _szabálytalanul_ ? :D

1kutya 2010.10.12. 21:10:59

tegnap jót röhögtem, mikor a révay-káldin akartam visszafordulni az andrássy-ra és a révayn ott vakargatja a fejét a köcsög volvotaxis, az oldalában egy kis seattal. viszonylag egyértelműnek tűnt, hogy a taxis tolatott a seat elé. nemkicsit voltam kárörvendő:)

egyébként legjobban kb 3 hete röhögtem egy nagyot, mikor debrecenben a burgundián gondolta úgy előttem egy passat taxi, hogy ő mostmár unja a külsőt és kivonul a buszsávba, csak mire ezt kigondolta, akkorra 2-vel a hátam mögül egy x5 már kisorolt, hogy kanyarodik a kossuthra. no látni kellett volna a taxis arcát, mikor a bmw-ből kiszállt a 2m/120kg/kopasz:-DDD

randomuser1 2010.10.12. 21:11:19

A taxisok szoktak ilyet csinálni, mert asziszik marhajól vezetnek és ez már feljogosítja őket mindenféle csínytevésre. igazság szerint tényleg ügyesen vezetnek :)

Tornado86 2010.10.12. 21:15:03

Látom megint megy a közhelyes gondolkodás, pedig logikus: Bukarestben tanult meg a taxis vezetni :D

D4D 2010.10.12. 21:19:06

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Te kommentgyáros! Ez hoz most minimum 20 kommentet.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 21:23:32

Nálam az volt a csúcs amikor egyszerre két taxis zúzta majdnem le a vasat alattam. Eötvös tér, József Attila utca felé haladtam volna. Rakpartról hátulról, a másik belsősávból kifelé óhajtott slisszolni a szálloda elé utast kirakni. Kurvára nem érdekelte egyiket sem, hogy ott van 1500 kg kerekes fém közlekedő edény. :)

@[mike]:

"nem akarlak elkeseríteni, de a kerületi kapitányságon az udvarra rendszeresített kutya fogja lehugyozni a cédédet...."

Oszt melyik kapitányságon van az udvarra rendszeresítve kutya? :)

randomuser1 2010.10.12. 21:29:12

@Tornado86: hehe, errefele egyre gyakoribb a B-s rendszám, de csak adókerülésből járnak így, vezetni nem tudnak...

szaGértő 2010.10.12. 21:32:12

@[mike]: Arra nem ugranak, de hogy átment a piroson. Ja, ha te viszed be, lehet, hogy lehugyozza a kutya. :)

kijafaxom 2010.10.12. 21:44:12

Taxisokról vagy jót vagy semmit - nem is értem miért téma ez?!
Egyébként a kocsi sem nagy dörrenés,3-3.5 milláért,nullás befizetővel havi hetvenért hegyekben áll a neten.
Ja és ez a mutogatósdi valami posztolóbetegség?
:p))

[mike] 2010.10.12. 21:51:11

@szaGértő: a bizonyítási eljárások nem kis hányadát teszik ki az igazságügyi szakértői vizsgálatok, amik megállapítják a bizonyítékként felterjesztett hanganyag, videofelvétel, fénykép stb. eredetiségét, hitelességét, elemzik a tartalmát stb. A te géped az OMH által hitelesített mérőműszer? Honnan tudjuk, hogy te a piros lámpához képest hol álltál és hozzád képest hol és hogyan ment át a szabálytalannak vélt autó? Mikor történt? Nem lehet, hogy valójában rendőr irányította a forgalmat a másik irányból, csak a felvételen nem látszik? Illetve nem az történt, hogy te mentél át a piroson? Szerintem te mentél át... De különben is, mit érdekel téged, ha valaki átmegy a piroson? Na, ilyen kérdéseket fognak feltenni... :D A kutya viszont nem kérdez, egyszerűen csak levizeli a cédédet :) Úgy könnyebb.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.12. 21:52:05

A taxisok a közlekedés galambjai. A galambok a levegő patkányai. A következő gondolati lépést mindenki tegye meg maga.

@''autónepper.'':
"gyengébb pillanataimban én is csinálok ilyet mert sajnos csak így lehet haladni:("

Bunkó-e vagy?

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.12. 22:03:30

@[mike]:

Te papot tanítasz olvasni???

Urban legend. A mi akcióink alatt is felhasználták az én kis házifényképezőgépemmel készített felvételeket bizonyítékként.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 22:07:17

@zebraakcio:

Mivel a bizonyítékok szabad mérlegelése folyik a gyakorlatban. S nem csak az OMH matricázott műszernek hitelesített kütyükkel készített bizonyító erejű felvételek az elfogadottak. :))

1kutya 2010.10.12. 22:07:48

@zebraakcio: a patkányok a csatornák taxisai? mert valahogy ez jön le a matekodból!:-DDD

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.12. 22:09:11

@''autónepper.'':

Hát, ha bepofátlankodsz mások elé a sorba, akkor igen. Mert ők is azért állnak ott, mert arra akarnak menni, akárcsak te. És ha nincs megkülönböztető jelzésed, akkor nincs jogos (se erkölcsi alapod) hozzá.

Ha mégis megteszed ----> bunkó vagy.

szaGértő 2010.10.12. 22:13:12

@Mityu: És az általam használt cuccra már kész a szakértői vélemény, amely alaján bizonyítékként felhasználható.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 22:15:22

@szaGértő:

Akartam írni, hogy otthon megírod, kinyomtatod és aláírod a szakértői véleményt mellé... :DDD

''autónepper.'' 2010.10.12. 22:16:56

@zebraakcio: tudd meg hogy most nagyon bele gázoltál a lelki világomba:(

indapass90210 2010.10.12. 22:19:46

"Gondolom az 5-ös BMW árát is a becsületes munkával tudja megkeresni."

Egy ilyen béjemvé kb 4 milláért beszerezhető? Proletár-e vagy, hogy el sem tudod képzelni, hogy valaki ilyet becsületes munkával meg tudjon venni?

"annyira rám húzta a kormányt, hogy majdnem nekem jött (én meg sem mozdultam). Ekkor átnézett, de semmi bocsánat vagy valami."

Nem mondod! Közel ment hozzád? Jogsit nem kellene visszaadni, ha ettől megijedtél? Mi van, ha még haladtok is? Telemegy a liberó?

Az átnézés általában azért van, mert várja a reakciót: intesz, hogy mehet.

1kutya 2010.10.12. 22:20:03

@''autónepper.'': no, nem vagy te ilyen gyermeteg!:-DDD

inkább menj ki és rúgj bele a bömös balelső kerekébe, hogy milyen köcsög! lehet nem viselkedik többet így...:-DDD

[mike] 2010.10.12. 22:22:08

@Mityu: bárcsak ilyen egyszerű lenne. De kívánom, hogy igazatok legyen....

@zebraakcio: Igazad van. Nincs joga bunkónak lenni! Meg különben is, tiltja a "ahídirányábavárakozókeléabalrakanyarodósávbólbmwvelbepofátlankodnitilos" tábla.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 22:23:00

@Dövan:

"Az átnézés általában azért van, mert várja a reakciót: intesz, hogy mehet."

Én machetaval szoktam inteni. Az jó-e reakció-e?

:))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 22:27:51

@[mike]:

"a bizonyítási eljárások nem kis hányadát teszik ki az igazságügyi szakértői vizsgálatok, amik megállapítják a bizonyítékként felterjesztett hanganyag, videofelvétel, fénykép stb. eredetiségét, hitelességét, elemzik a tartalmát stb."

Na most próbálj kicsit gondolkodni, mert eddig az jön le, hogy nehezedre esik.
Szerinted SzaGértő mivel foglalkozhat, ha azt írom, hogy a szakértői véleményt megírja ő maga? :DD

Reggie 2010.10.12. 22:30:33

@[mike]: Elarulom a fenykepezot nem kell OMH hitelesiteni. Ha erdekel, hogy mit kotelezo, akkor itt nezd meg: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99100127.KOR

Megsugom azt is, hogy pl a biztonsagi kameraknak sincs OMH hitelesitesuk, megis elfogadjak a felveteleket.

Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2010.10.12. 22:31:47

@Mityu:
Amíg nem tüzérségi ágyúval intenek vissza addig jó, utána már a bélsárszennyződés tisztogatáa a megfelelő reakció :)

2010.10.12. 22:39:26

mi a fasznak siet egy taxis, ha van utasa

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 22:47:17

@Dövan:

Asszem az olyant csak a Vérengző Coca tud prezentálni-e. Mert ugye ő a hivatalos vérengző... :))

D4D 2010.10.12. 22:51:16

@Mityu: Tetőablakon kinyújtott bazóka jobb!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 22:53:53

@D4D:

Természetesen lézeres irányzékkal és töltve...

[mike] 2010.10.12. 22:57:04

@Mityu: tudom jól, hogy mivel foglalkozik. Aki ide jár olvasgatni, azoknak a 99%-a kívülről fújja szerintem.
@Reggie: a biztonsági kamera nem is mér semmit, tehát hitelesíteni sem kell. A fényképező sem mérőeszköz. Mérni csak az SI által meghatározott alapegységeket lehet, illetve ezekből származtatni. Ha érdekel, hogy mik ezek, akkor nézz utána.... Ha egy arc felismerhető, tisztán kivehető, ott nem is szoktak viták lenni. Ellenben a szabálytalankodót lencsevégre kapónak problémái adódhatnak abból, hogy pontosan hol és mikor készült a felvétel. Talán hallottál erről az eseményről:
index.hu/video/2009/02/26/lampa/
A dolog érdekessége (mondják is egyébként a riportalanyok), hogy 3 (!) fénykép készült minden esetben a szabálytalanságról. Jogos... mert hát ki szokott 90 fokban felfelé nézni, mikor a lámpa alatt van? :D Ilyen jellegű bizonyítékokra van szükség ahhoz, hogy szabálysértési eljárást kezdeményezzenek ellened, nem pedig egy üveg mögül készített videofelvételre...

D4D 2010.10.12. 22:57:32

@zebraakcio: A képregény. Akartam egy jót röhögni szegény autónepperen.

Két tűz között (True lies) c. film Schwarzeneggerrel? Abban szerepel egy autónepper. Linkeld neki azt be (Kerestem, nem találom).

Én amúgy ma azon a hülye terepjáróson röhögtem, aki nem engedett besorolni a belsőbe (Csatárka út, hatalmas dugó, külső sávból mindenki menekült a Pitypang óvoda felé, hiba, arra nem szabad. Én mutatom a fasznak, hogy nem elé furakodni akarok, hanem balra menni. Ekkor megérkezett mögöttem a busz, nem akartam a buszt feltartani, úgyhogy még 11 álló autót elhagyva elkanyarodtam balra.
A barom ha előzékeny és beenged, jól kibaszott volna velem, lehet még most is ott állnék.

vauvauvau 2010.10.12. 22:58:25

Ha bemérik a taxist, vagy az utas reklamál, minden egyes perc késéskor 2000 Ft a taxis büntetése.

szaGértő 2010.10.12. 23:01:50

@[mike]: Ami nekem van, abban van GPS meg G-szenzor. A GPS-ből származó idő- és GPS adatok eléggé pontosnak tekinthetők. A G-szenzorból származó gyorsulási (lassulási) adatok is.

Tehát, ha a fenti esetben a taxis piroson való áthajtását dokumentáló felvételen látható a pontos idő, koordináta, valamint az, hogy a pillanatnyi sebességem nulla km/h volt, akkor fel sem merülhet senkiben sem, hogy én is átmentem a piroson.

Az meg erősen nem életszerű, hogy a rendőr integetett neki, hogy menjen már, és pár méter múlva beszorult a kereszteződésbe.

A kameráról itt olvashatsz: carcam.hu

Felvételek itt is vannak: www.youtube.com/user/top50001?feature=mhum
Ezeket én csináltam.

''autónepper.'' 2010.10.12. 23:02:46

@1kutya: lehet azt kéne...:D( az autó magára formálja az embert):DDD de félek ha belerúgok megint valami baja lesz azt mehetek vele a szervizbe:DDDD

@zebraakcio: mért egy autó kereskedőnek nem lehet a lelki világába be gázolni?:(((
am én is nevettem rajta amit belinkeltél:DDDDD egyébként én festőm 15ért csinálja ezeket:DDD

''autónepper.'' 2010.10.12. 23:03:55

@Dövan: sőt 3.5ért is lehet már ilyet venni...:P:D

ave 2010.10.12. 23:04:17

Ez nem taxis, ezt a vak is latja.
Huje aki beul.

Reggie 2010.10.12. 23:10:57

@szaGértő: Ezzel csak akkor van gond, ha valaki mondjuk zavarja a gps-t.

''autónepper.'' 2010.10.12. 23:11:54

@szaGértő: nem azért de titeket nem baszogatnak az l200ason lévő fóliáért vagy nektek szabad? www.youtube.com/user/top50001?feature=mhum#p/u/12/7GfbiMujJuY

igaz hogy nekem egyel sötétebb van mindenhol de velem tuti leszedetné a rendőr veletek meg nem?:S

szaGértő 2010.10.12. 23:12:36

@Reggie: Akkor - jeleket ír ki. És nem bizonyítja a pontos helyet, de az a környezetből jól látható, ha városban vagy.

[mike] 2010.10.12. 23:13:47

@szaGértő: Félreértesz. Nem ellendrukker vagyok, csak azokat mondom, amiket hallok, meg olvasok, hogy mennyire nehéz látszólag teljesen egyértelmű dolgokat bizonyítani.
Mellesleg jó minőségűnek tűnnek a felvételek, de a legtöbb esetben egyáltalán nem lehet látni a rendszámot. Ez megint csak problémákat vet fel. Egyébként nekem is van egy cuccom a tükör alatt, de az csak rögzít, nem ír ki semmilyen adatot. A tied tetszetősebb.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 23:18:00

@[mike]:

Aranyos kis video, tele fasza csúsztatásokkal.
Ha a kishölgy ismerné a KRESZ oda vonatkozó passzusát akkor tudna rendesen védekezni, és nem hajtott volna át sárgán. Mert hogy nem piros jelzésnél kell ám megállni, hanem már a sárgánál. Kivéve, ha biztonságosan a kereszteződés előtt már nem tud megállni. Nem egyszer tapasztalom, hogy jóval hátrébb érkező autós nem tud (nem akar!!) megállni a lámpa váltására én mégis meg tudok. Sőt az a hab a tortán, amikor mögülem kivágódik és a már pirosra váltott jelzésen áthajt...
A busz kereszteződésbe való beragadása miért kéne, hogy elfogadott legyen? Ha tudom, hogy a járművem 18 méter hosszú, és egy személyautónyi hely van, akkor ott is eszébe kéne jutnia a sofőrnek, mit is kéne csinálnia. :)

Röviden, esetleg időt kéne arra szakítani, hogy megtanuljanak közlekedni. Tudjuk, mindig van valami kifogás a szabályok semmibe vételére. Csak ész kéne a logikus közlekedés felépítéséhez és azt először fejben kellene. :)

Reggie 2010.10.12. 23:18:46

@szaGértő: Nem a helyre gondoltam, hanem a sebessegadatokra. Amugy pl. allo helyzetben tok mindegy mekkora sebesseget ir ki, a kep alapjan ugyis egyertelmuen megallapithato, hogy all a jarmu.

szaGértő 2010.10.12. 23:19:50

@[mike]: Végülis arra lett tervezve, hogy ha benne vagy egy balesetben, akkor legyen róla mozi. Akkor meg az ellenfél úgyis ottmarad jó eséllyel. :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 23:20:43

@''autónepper.'':

Elméletileg ha műbizonylatod van akkor nem gond.

szaGértő 2010.10.12. 23:21:42

@Reggie: De kiszámolható. Megméred két tereptárgy távolságát, és a mozin megnézed, hogy hogy haladtál el mellette. A sebesség adat csak kényelmesebb, ha jó.

zfuly 2010.10.12. 23:22:49

A Taxi4-es sofőrökkel rendszeresek a rossz tapasztalataim, autóval és motorral egyaránt.
A Taxi4-nál feltétel bunkón vezetni?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 23:23:35

@Reggie:

Az e-tanúhoz van kis progi is ami ilyen grafikonos képet tud megjeleníteni gépen:

www.e-tanu.hu/kepek/etd5.jpg

Nem tudom, hogy amit Szagértő használ, ahhoz van-e ilyen.

D4D 2010.10.12. 23:24:17

@Mityu:
A busszal, kamionnal mindössze az a gond (általánosságban), hogy vannak olyan rövid lámpák, hogy elsőnek indul, de 18 méterre a vége meg piroson jön át.

tundrazuzmo (törölt) 2010.10.12. 23:24:19

Oktatás következik:
1. Nem megyünk be a Kálvin tér környékére. Mert ott nem lehet haladni
2. Nem megyünk a taxisnak sem jobb, sem bal oldalára, nem megyünk be elé és mögé. Ő ugyanis dolgozik, amíg mi csak autókázunk.
3. Egyáltalán miért ülünk autóba? A BKV kiváló minőségű fémkasztnikkal siet segítségünkre ha a belvárosban akarunk utazgatni. Igen, a bunkó taxisofőr helyett hasonló kvalitású ellenőrök vannak.
Igazam-e van?
NINCS.

Reggie 2010.10.12. 23:25:00

@szaGértő: Persze, ugy lehetseges. Csak ott mar viszont szamit a kamera hitelesitese.

Tornado86 2010.10.12. 23:25:04

@XXXXXXX:
Na meg nekem pl. az 1es bonus besorolás miatt a kocsimra 423 lej (úgy 27.000 ft) az idei kötelezõm, ha mondjuk debreceni lakos lennék, val.szeg fizethetnék olyan 80.000 ft-ot. Szóval ez se mindegy :)
@ave:
Mint a teniszben a sasszem :) Viszont igaz :)

''autónepper.'' 2010.10.12. 23:30:17

@Mityu: érdekes az első oldal ablakokra nekem sosem adtak még műbizonylatot.... lehet rossz helyen csináltatom ?

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.12. 23:35:29

@''autónepper.'':

Az autóüveg fóliázása szigorú szabályozás alá esik e tekintetben az EGB 43. előírás és a 2005/84 -es kormányrendelet szabályai az irányadóak. 2008-tól az autófóliák minősítése AF engedéllyel történik.

Az autófóliázás során a üvegeknek a következő fényáteresztő képességgel kell rendelkeznie:

* „B” oszlop mögötti összes oldalüvegre és a hátsó szélvédőre bármilyen sötétségű fólia ragasztható.
* Az első oldalablakoknál a fényáteresztő képesség: 70%
* Az első szélvédőnél a fényáteresztő képesség: 75%
* Az első szélvédő tetején a napellenző csík tetszőleges sötétségű lehet.

Fontos, hogy a műszaki vizsga során az üveg és a fólia fényáteresztő képessége együtt értendő, illetve a napellenző csík a lehajtott napellenző vonaláig terjedhet.

''autónepper.'' 2010.10.12. 23:43:22

@Mityu: ahha akkor nekem itt bukott meg a dolog hogy a fényáteresztő képesség 70%nak kell lenni :D mert most ami fent van kb 5%enged át elméletileg ezt mondta a fóliás...:DD köszi hogy be másolat;)

Reggie 2010.10.12. 23:43:28

@Mityu: Szerintem ezt tudja, a gond ott lehet hogy olyan foliara akar mubizonylatot intezni, ami B elott van es nem enged at 70%-ot.

''autónepper.'' 2010.10.12. 23:49:22

@Reggie: nem nekem azért furcsa mert ezt én is így tudtam de van olyan ismerősöm akinek van műbizonylata a fóliáról.... ezért furcsa nekem hogy hogy van hogy egyeseknek van...

''autónepper.'' 2010.10.12. 23:50:09

@Reggie: úgy értem a B előtti ablakokról... és neki is a legsötétebb van fent mint nekem de neki még is van...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.13. 00:04:05

@''autónepper.'': De azt tudod ám, hogy egy hivatalos műszakin úgy kitörölheti a műbizonylattal, ahogy van :) Mert a B oszloptól előre nem megy az 5-ös fólia még Allah személyes jóváhagyásával sem :) Régebben volt egy pecsét is (azonosító, hogy ki, hol tette fel) a fólia és az üveg között. Na amikor nekem 20-as fólia volt körben (bocsássatok meg, fiatal és Suzukis voltam :D), az első oldalablakokra nem is kaptam meg a pecsétet :)

D4D 2010.10.13. 00:07:44

@KuKori:
Egyszer az unokatesóm mondja a határon, ablak le, könyököljünk lazán, mintha élveznénk a tavaszt. Bazmeg mondom 12 fok van, igaz süt a nap.
HA nem akarod az üvegről itt kapargatni a fóliát centinként, akkor kibirod.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.13. 00:11:36

@D4D: Ismerős, minden igazoltatásnál :D

''autónepper.'' 2010.10.13. 00:19:39

@D4D: @KuKori: tudjátok kurvára leszarom fizetek ép elég büntetést.... de az bassz fel a legjobban hogy a rendőröknek szabad? hány traffipaxos autó van lefóliázva KÖRBE nem csak a hátsó 3 ablak... na mindegy nekem így tetszik az autó...jah tudom passaton mikor lejárt a műszaki akkor vinni kellet lekapartatni az oldalsó és az első szélvédőről a fóliát....utána meg vissza hogy tegyék fel újra:D azt még én se tudtam elintéztetni .:DDD egyébként ez a vámosok miatt van... legalábbis nekem úgy mondtak ez a fólia mizéria:SSS

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.13. 00:30:32

@''autónepper.'': Hát én azt mondanám azért van a mizéria, mert 5-ös fóliánál meg nem mondja, hogy be voltál-e kötve, mielőtt megálltál neki :)

Persze vannak rá magyarázatok, hogy "és ha fegyver van az illetőnél és nem látja a rendőr", meg ugye a beazonosíthatóságot is rontja erősen :) Hogy ki vezetett, ha bűncselekménynél személyleírást kéne adni.

Az 5-ös fólia egyébként leginkább a felhasználóra veszélyes, mert tapasztalatból tudom, hogy szart se látni ki rajta, igaz, be sem látnak :D

Oldalra előre 30-40-nél kisebb áteresztő fóliát tenni erősen korlátozza a kilátást. Nekem estefelé már a 20-as fólia is néha zavaró volt, inkább lehúztam résnyire az ablakot, ha valamit jól meg kellett nézni.

''autónepper.'' 2010.10.13. 00:40:51

@KuKori: az egy dolog hogy nem látok ki rajta... na jó ez túlzás mert már hozzá szokott a szemem... de igen nagy rá a lehetőség hogy fegyvert fogok fogni egy rendőre...:S:DD jó talán az hogy be vagyok kötve vagy sem azt nem látja de nekem úgy is az ülés mögött van el vezetve a biztonsági öv mert egy mindig csipogott az a szar... szal ha belátna is csak annyit látna hogy az ülés mögött megy az!!:D de végül is jó kis kinézetett kölcsönöz a kocsinak hogy nem látnak be az biztos és nekem csak ez számít;)

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.13. 00:45:40

@''autónepper.'':

Aha.

És arra nem gondolsz, hogy én meg nem látok át az autódon?

Mennyire csúnya lehetsz, ha ennyire szégyelled az arcodat...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.13. 00:46:34

@''autónepper.'': Én nem basztatni akarlak amúgy, de majd leszoksz az öv hátul elvezetéséről, ha egyszer látod, hogyan nyílik ki a lufi :) Én láttam már elég közelről és nem akarom öv nélkül tudni, mekkora erővel csapná szét a burámat, miközben nyílik 200 km/h sebességgel, én meg az öv hiánya miatt közeledek felé mondjuk 50-nel :)

''autónepper.'' 2010.10.13. 00:53:51

@zebraakcio: mért akarsz te át látni az én kocsimon?:DDD

@KuKori: jah ha eltalál a lufi akkor 2 napig komába vagy legalábbis ezt mondják...

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.13. 01:00:44

@''autónepper.'':

Hát, ebből látszik, hogy nem tudsz vezetni. Tudniilik aki normálisan vezet, az nem csak az előtte lévő autót bámulja, hanem az egész forgalmat figyeli, így akár a kettővel-hárommal előtte lévőt is.

Arról nem is szólva, hogy létezik egy olyan fogalom (számodra biztos ismeretlen), hogy "szemkontaktus", amit az agyonfóliázott fostalicskádból elég nehéz létrehozni.

De elég sokat elmond rólad, hogy gyak. minden szabályt megszegsz, udvariatlan vagy és még dicsekedsz is vele.

Szánlak.

''autónepper.'' 2010.10.13. 01:05:58

@zebraakcio: látod milyen hülye vagy:D én attól látom a 2-3mal előttem lévő kocsit:D az egy dolog hogy te nem látod de ha egy furgon van ellőtted akkor se látsz át rajta te! ezen nem gondolkoztál még el? vagy idáig nem jutott el a gondolat meneted?:Dfostalicska?:D ahha értem főnök te most bemondtad a frankót:DDDDDDDDDDDDDDDD kivi vok hogy neked milyen fostalicskád van:DDD

badmintonplayer 2010.10.13. 01:30:14

Ilyen megeshet Pesten naponta többször az emberrel.Miféle ócska buzi megy haza és ír erről egy levelet fényképpel alátámasztva?:)

ezsoezso 2010.10.13. 01:30:15

BMW-s taxis. Ennél ocsmányabb párosítást nehezen lehetne kitalálni.
Már csak a sofőrre lennék kiváncsi, de nem lepődnék meg, ha kopasz kigyúrt köcsög lenne, susogós joggingban, makkoscipőben.

2010.10.13. 02:24:08

Ha minden rámhúzos faszt lefotóznék naponta kéne üríteni a 8 gigás kártyát. Egyértelmű, hogy a poszt-toló a hülye!

Ja és szálljatok már le a taxisokról meg bmw-sekről :D Lehet, hogy nagyobb arányban parasztok, de ide a rozsdás bökőt, hogy kevesebb balesetet okoznak mint pl. a suzukis irodisták.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 06:32:42

@qwertzu:
Egyszer megnyerem a lottóötöst, veszek valami.."

Ha én megnyerem, épitek egy saját úthálózatot a kertemben és leszoritósdit játszunk a családdal , a barátokkal.
Néhány bér-biciGlistát is alkalmazok, hogy érdekesebb legyen a dolog

ági anyu 2010.10.13. 07:34:30

@''autónepper.'': Minden alsó-középkategóriás mobil tud elfogadható minőségű képet és videót csinálni ... nem kell hozzá külön kamera

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.13. 07:42:04

@Mityu: Igen, SzaGértő kamerájához is van 3 tengelyes G grafikon, sőt, ott még google térképen is mutatja mellette a pozíciót is, ilyen: carcam.dtn.hu/wp-content/uploads/smarty_pcviewer_screen1_video.jpg

szaGértő 2010.10.13. 07:45:47

@Mityu: Van bizony. a carcam.hu oldalon meg lehet nézni.

szaGértő 2010.10.13. 07:49:25

@KuKori: Az elsősegély tanfolyamon mondta a mentő(s), hogy halt meg úgy tűzoltó, hogy a ki nem nyílt légzsák és a sérült közé behajolt, és akkor durrant el a lufi.

dekás dezső 2010.10.13. 08:04:01

taxis bmw-s=giga pusztító, überelhetetlen kombó
(ennél már csak az lenne keményebb, ha ráadás gyanánt trollkodna egy picit itt;)

dekás dezső 2010.10.13. 08:14:26

@''autónepper.'': igazad is van, én sem kötöm be soha a biztonsági övet, sőt még mind a 10 lufimat is kiköttettem a gecibe, hogy ne zavarjanak, mikor törött autóval kell menekülni a jagellók elől. be is baszna, ha autóban kellene megpandelnom egy szaros öv miatt, én azért annál keményebb csávó vagyok.
(mondjuk a Cayenne-met annyira megemeltettem, hogy egy normál kiscsávó már attól meghalna, ha kiesne belőle;)

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.13. 08:47:07

@''autónepper.'':

Akkor most tegye fel a kezét, aki jobban szeret furgon mögött menni, mint egy átlátható autó mögött. Úúúgy, a te kezed is lenn maradt, ugye, kisfiam? Ne dacoskodj, nem véletlenül van ez a szabály, amit te jó autónepper módjára okosba' megoldasz.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.13. 08:58:09

@''autónepper.'':

Látod pajtás, itt a különbség, hogy engem meg egyáltalán nem érdekel, hogy neked milyen fostalicskád van.

Nekem egyébként tényleg fostalicskám van, egy öreg, jól karbantartott alsó-középkategóriás japán autó, amin semmiféle sufnituning nincsen. Pontosan ellátja azt a funkcióját, amire tartom: megbízhatóan elvisz oda, ahova én akarom, alacsony a fogyasztása és - mivel mindig vigyáztunk rá és jól karban tartottuk - fajlagosan kevés a fenntartási költsége.

Igaz, nem érzem nagyobbnak a f*szomat, ha beleülök, de nekem nincs is rá szükségem. Azt meghagyom azoknak, akik azt hiszik, hogy attól menőbbek, ha nem kötik be a biztonsági övet (mert ők szabadok), sötétítik a szélvédőjét az autónak (mert az vagány) és elévágnak a sornak, mert ők biztos különbek, mint a többiek, akik szintén arra mennek.

Mivel egy ideig egy elég gazdag országban éltem egy elég gazdag családnál, tudom, mi az autó. A szalonból vásárolt, lyukacsos fehér bőrüléses Mercedes, amit nem buherált senki otthon az olajszagú garázsban, azzal jártunk. De én belesz*rok milyen, kényelmes legyen és biztonságos.

j311 2010.10.13. 08:59:56

"Annyira rám húzta a kormányt, hogy majdnem nekem jött."

Majdnemre a Lottó sem fizet...

MrKiraly 2010.10.13. 09:07:23

Ja. Taxis 1 kulon allatfaj. Az ilyen, es ehhez hasonlo "uriembereket" szivattam otthon 1 szereny Bogarral:) 'Ohh, majd beslisszolok a bogar ele' lattam a fejukon. Nekem viszont volt 1 kis plussz hatul ami kivulrol nem latszott, szeria kerekek es kaszni szoval nem voltak felkeszulve, en meg pill. alatt felvettem a varosi(0-70) tempot, fej fej mellett az idegbeteg szerencsetlennel aki orjongott hogy nem fer be. Hahha de szep is volt. Azota is visszasirom azt az autot.

D4D 2010.10.13. 09:34:05

@zebraakcio:
"egy öreg, jól karbantartott alsó-középkategóriás japán autó, amin semmiféle sufnituning nincsen. "
- Nőttél a szememben, de ne nevezd fostalicskának!
"Igaz, nem érzem nagyobbnak a f*szomat, ha b"
- Amikor unokatestvérem itthon van Németországból, akkor kocsit cserélünk, és én járok az övével, ő az enyémmel.
Legutóbb egy S8-as Audival volt. Tényleg hosszabb,amikor ilyen kocsiba ülsz, megmértem.

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.13. 09:52:30

@D4D:

Nem. A német szabvány centiken sűrűbb a beosztás. Az Audikban pedig külön még rövidebbre vesznek egy centit.

Spezieller Audi-Zentimeter für kleinen Penis!

:))

''autónepper.'' 2010.10.13. 09:53:53

@fuckin frank: ennyi :DDD

@zebraakcio: figyelj én azért vettem ezt mert ez az autó tetszett per
pill...kényelmes,erős,biztonságos... jó lehet hogy kicsi rámenősebb vagyok de hát ez van így kell elfogadni.... gondolom sok olyan dolog van az életbe amit te is okosba oldasz meg...:P jah és még 1 dolog szerintem neked is van olyan hogy megszegsz egy két szabályt MINT itt mindenki mert aki azt mondja hogy nem az HAZUDIK. mert senki se tökéletes....

@ági anyu: igen tudom de elméletileg nem szabad a kezedbe lenni telefonnak szal aki azzal csinál az is szabálytalan na jó ez már csak kötözködés....:D egyébként iphone 3gm van még azt hinnétek hogy nem értek a telokhoz:D

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.13. 10:05:39

@''autónepper.'':

"jó lehet hogy kicsi rámenősebb vagyok de hát ez van így kell elfogadni"

Na az ilyenre mondjuk, hogy "bunkó". A taxis is csak egy kicsit rámenősebb és azt gondolja, ilyennek kell őt elfogadni. A barátaidnak ilyennek kell téged elfogadni, azért a barátaid, de a közlekedőknek nem. Ott neked kell alkalmazkodni a szabályokhoz.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.13. 10:06:16

@''autónepper.'': Próbáld ki, hogy mennyire vagy biztonságban, ha ötvennel nekimész egy fának úgy, hogy nem vagy bekötve.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.13. 10:06:37

Jó reggelt!

Légzsák és ami mögötte van:

- Légzsákos autóknál nem árt tisztában lenni, hogy a tested előrevetődését a biztonsági övvel egybeépített úgynevezett övfeszítő hivatott késleltetni. Ha az ülés mögött veszed át az övet akkor fasza katapult hatást kreáltál.

- A másik apróság a csipcsip rendszer azt nem érzékeli, hogy elöl vagy hátul vetted át az övet, csak azt, hogy becsatoltad. Mert a be nem kapcsolt öv esetén a légzsák nem nyílik (régebbi autókban asszem akkor is). Nálam ülésbe épített érzékelő is van, ami tulajdonképpen súlykapcsolóként funkcionál.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.13. 10:09:33

@SilentSound:

Kihagytad a közel 300 km/h-val nyíló légzsákot, ami alaposan lerendezi a fejszerkezetét. S igen nagy esélye van pályázni a nyakcsigolya törésre is. :)

Alex2000 2010.10.13. 10:13:43

Tipikus. Nekem egy régi kocsim van, és ilyen helyzetben nem is féltem azt, csak megyek. Nem is mernek tolakodni az új kocsikkal.

D4D 2010.10.13. 10:14:07

@zebraakcio:
Ez viszont jó volt!!! A röhögéstől még a kávét a monitorra köptem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.13. 10:14:56

@Mityu: Most miért lőtted le a poént? Így most nem fogja kipróbálni... ;P

D4D 2010.10.13. 10:17:41

@SilentSound:
Nem kell a BMW-t megkarcolni ehhez.
Van a rendőrségnek valamilyen katapultja, ami ezt szimulálja, hogy nem vagy bekötve.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.13. 10:19:58

@zebraakcio:

"Ott neked kell alkalmazkodni a szabályokhoz. "

És a fizikai törvényekhez. :)

zebraakcio · http://zebraakcio.blog.hu 2010.10.13. 10:27:15

@Mityu:

Az ilyen emberek túl sok D kategóriás amerikai akciófilmet néznek, és azt hiszik, hogy ők egy személyben Steven Seagal-ok, Chuck Norrisok és nekik semmi bajuk nem lehet.

Én egyszer a sima jégen nekicsúsztam az előttem lévőnek, aki vészfékezett (én is, csak alattam koripálya volt). Be voltam kötve, úgyhogy az ijedtségen kívül más bajom nem lett. Később mondta a karosszériás, hogy pont ez a kb 15-20 km/h-es ütközés az, ami miatt neki olyan furcsa orra van. :)

D4D 2010.10.13. 10:49:32

@zebraakcio:
Chuck Norris írta fizika törvényeit még gyerekkorában.
Chuck Norrisnak nem kell biztonsági öv, ő maga a biztonság.

Rife67 2010.10.13. 11:16:24

@zebraakcio: Volt anno egy Schwarzenegger film, ahol mozihőst játszott. S egy csodajegy hatására átesett a vászon ezen oldalára. Volt is csodálkozás, hogy az autója leamortizálódik, s őt is fogja a golyó :-)

Marcellusca 2010.10.13. 11:27:44

Akkor most is megosztom az egybeSültekkel:
Utálom a taxisokat!
Meg azt is, aki nem utálja őket!

achilleus1 2010.10.13. 11:38:29

@Marcellusca: Egy kis példa amit leírtál!:D

Marcellusca 2010.10.13. 11:39:21

@KuKori: Most sem teszik rá.
nem tudom, hogy pecsét vagy csak egyszerű céglogó, de az első ajtós fóliáimon nincs rajta. :)
És arra nem is szól a műbizonylat, csak a többire. :(
Mongyuk én montam a srácnak, ha kérdezik, azt nem Ti, hanem én csinátam. :D

achilleus1 2010.10.13. 11:48:57

Tessék,egy kis csemege ebédre!Mondjuk hogy tisztelet a kivétel,de az erősíti a szabályt!:)
www.youtube.com/watch?v=k6XyuxoQ7yo&feature=related

Reggie 2010.10.13. 15:43:33

@''autónepper.'': milyen nepper vagy, ha ezt nem tudod:) Amugy az ovet ugy illik megoldani, hogy veszel bontoban csatot, es azt dugod bele a foglalatba, es akkor nem megy a hatad mogot semmi.

@SilentSound: jok ezek a kamerak, csak meg tul vannak ertekelve.

dr. _mmm_ 2010.10.13. 15:54:28

@''autónepper.'': Nekem a mostani, és az előző kocsim is le volt/van sötétítve. (kb 10 éve járok ilyen kocsikkal) Első szélvédő kivételével körbe a 2-ik legerősebbel. Rendőr még meg sem kérdezte hogy ugyan már ez most hogyan.

igazi hős 2010.10.13. 16:06:47

@Reggie: Dehogynem megy a hátad mögött semmi! Hát a gyászoló család?

D4D 2010.10.13. 18:02:23

Lajos utca eleje a Zsigmond térnél, indexelek jobbra, mind két sáv üres, senki nem jön. Állok fel a járdára (ott szabályos), de nem 40-el, mivel törékeny cucc volt a csomitartóban. Dudálnak.
Hát nem egy zöld daewos koldus dudál és mutogat.

És ne utáljam a taxisokat?

Mondjuk egy taxist ismerek, aki rendes, normális, de ő is utálja a taxisokat.

igazi hős 2010.10.13. 18:30:05

@Reggie: Gyenge viccpróbálkozás volt, de nem magyarázom meg.

BKV reszelő 2010.10.13. 18:37:40

@sanyiiiiiiiiiiii: Majd megkérdezi drágán, ne izgulj. Pont tegnap egy cimborát kérdezett erről, majd kérte a műbizonylatot - okosba' volt megoldva és ezért persze nem stimmelt - majd körbefotózta a gépet és a sráccal közölte, hogy ez némi bünti és vizsga lesz.

A és B oszlop között nem lehet.

BKV reszelő 2010.10.13. 18:39:49

@Reggie: Az van - mert láthatóan lassú a felfogásod - hogy finoman arra célzott a kolléga, miszerint egyszer az ilyen magyaros okosság miatt az arcoddal fogod a szélvédőt kitolni a keretből, majd csúszol a szétkend arcodon még egy kicsit az aszfalton, netán ha ifa áll előtted, akkor a fejed és a tested eltérő irányú vektorral jellemezhető mozgást fog végezni. Ennek a következménye a gyászoló család. Általában. Van, ahol ilyenkor a család megkönnyebbül. Nálad?

''autónepper.'' 2010.10.13. 21:18:10

@Reggie: tudom én hogy megy ez... tisztábba vagyok vele csak az zavar hogy mások tudtak szerezni/venni azt ahova én hordom ott a srác nem tudta meg oldani .... igen egyébként úgy lenne legjobb meg oldani az övet csak nem volt még időm vele annyit foglalkozni...;)

@sanyiiiiiiiiiiii: jah nekem is mindig le van a saját kocsim mindig... egyszer érdeklődött egy rendőr de végül nem lett belőle semmi:DDD

dr. _mmm_ 2010.10.14. 07:20:03

@BKV reszelő: Na és mégis milyen alapon büntet?? Szemre megmondja, hogy nem annyi a fényáteresztő képessége??
Amit max. megtehet, hogy elküld egy vizsgára.

achilleus1 2010.10.14. 07:43:21

Emberek,itt a szabály!Kár vitatkozni.:)
A fóliázással a 6/1990. KöHÉM rendelet 97. § (5)-(6) bekezdése foglalkozik, melyek szerint:

“A személygépkocsi ablakain – kivéve a lakófelépítmény ablakait – menet közben nem szabad függönyt, vagy olyan más megoldást (fólia, üvegre felhordott fényelnyelő vagy fényvisszaverő réteg stb.) alkalmazni, amely a személygépkocsi ablakain a kilátást, illetőleg az átlátást megakadályozza.”, “Az (5) bekezdésben meghatározott követelmény nem vonatkozik a gépkocsi szélvédőjének és ablakainak fényáteresztő képességét csökkentő olyan eszközre, amely alkalmazására az NKH Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága az ER. 2. § (3) bekezdés h) pontja alapján, az ENSZ-EGB 43. számú előírás 21. számú mellékletében meghatározott, a biztonsági üvegezés járműbe szerelésére vonatkozó műszaki követelmények figyelembevételével engedélyt adott.?

Vagyis az idészett jogszabályi szövegből kiolvasható, hogy az alkalmazandó fóliának rendelkeznie kell a jogszabály alapján kiadott alkalmazási engedéllyel. Tehát az a vállalkozás, aki vállalja az autófóliák utólagos felszerelését, azok kötelesek feltüntetni az engedély számát, továbbá műbizonylatot kell kiállítani, melynek tartalmaznia kell az alkalmazott fólia típusjelét, minőségi jelét, valamint azt is, hogy az autófólia mely ablaküvegekre helyezhető fel. Ha műszaki vizsgára kerül sor, akkor a műbizonylatot, valamint az engedély számának feltüntetését ellenőrzik. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy egy “H” betűből, és 8 számból állós sorozatot tüntetnek fel (pl.: H-11-01-4190).

Ezeken túlmenően az autófólia fényáteresztő képessége meg kell feleljen az ER. 5. számú melléklet, IV. fejezet, 4. pont, 4.1 bekezdésében előírt követelményeknek:

a szélvédő esetében – kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület – ha a fényáteresztőképesség legalább: Tmin=75%;
a vezetőtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van) legalább: Tmin=70%;
egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében nincs követelmény.
Amennyiben a gépkocsink első szélvédőjére fényszűrő csíkot is akarunk szerelni/szereltetni, akkor az arra vonatkozó követelmény az ER. 97. § -a szerint:

Nem kell a kilátást zavarónak tekinteni, a szélvédő felső részén elhelyezett olyan fényszűrőt, amely a kilátást nem akadályozza, magassága a járműre felszerelt belső napellenző magasságánál nem nagyobb, rajta keresztül a
közúti jelzések színe tévedés mentesen felismerhető.
Tehát csak akkor szerelhető fel jogszabályilag helyesen, nem beleköthetőnek az autófólia, ha a fólia és az üveg együttes fényáteresztő képessége nem kisebb, mint az idézett jogszabályban meghatározott vonatkozó érték. Ha a hátsó ablaküveget lefóliázzuk (nincs rá előírás, akár fekete is lehet), akkor a gépkocsinak rendelkeznie kell jobb oldali visszapillantó tükörnek (ez ma már nem kérdés).

Ami jogszabály korábban foglalkozott az autófóliával, a 84/2005. GKM rendelet, azt a 106/2007. GKM rendelet hatályon kívül helyezte, így a fentebb leírt jogszabályok foglalkoznak az autófóliával.

Egyébként aki nagyon nagy tuningőrült, vagy érdekli, hogy milyen mértékig lehet tuningolni az autót, hogy azzal a közúti forgalomba is részt lehessen venni, az ellátogathat a Nemzeti Közlekedési Hatóság honlapjára, és ott elolvashatja “A járművek tuningjáról és annak engedélyezéséről” szóló tájékoztatást. Jelen posztom az említett tájékoztatás alapján készült.

Kapcsolódó jogszabály letöltése:

6/1990. KöHÉM rendelet, a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.10.14. 20:43:43

"Gondolom az 5-ös BMW árát is a becsületes munkával tudja megkeresni. (Kötözködők kedvéért: a fényképet álló helyzetben készítettem)"
lehet jobban keres mint te!
nézzél már szét a neten, hogy egy hasonló 5-7 éves bömös a drágább vagy egy szutyuki sx4, azt utána verjed a nyálad, hogy 2 közül ki a hülye...

mivel 2 urh kód van az kocsin, így 2 ember hajtja, tehát 2 ember fizeti a kocsi részleteit a banknak... ami úgy lehet fejenként/hó legalább 30-40k

akarsz még más okosságot is megosztani velünk? :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása