Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Feltartalak és pénzt spórolok neked

2010.10.13. 14:28 :: SilentSound

Albert szereti a virágot, tehát elvileg jó ember, sokan mégis utálják, mert ötvennel megy ott, ahol ötvennel szabad menni, de az út és környezete alapján simán lehetne biztonságosan gyorsabban is haladni. Azt persze csak az idegeskedő autóvezetők egy része veszi észre, hogy ezzel a "tötymörgéssel" benne maradt a tárcájában jópár tízezres, amit egyébként büntetésre kellett volna költeni. Az pedig már korábban is felvetődött, hogy ha egyes gyalogosok által is keresztezett utakon lehet hetvennel is menni, akkor máshol miért ötven a korlát, ahogy itt is.

Szeretem a pesti rakpartot a Margit és az Árpád híd közötti részen, mert ott már általában lehet az autóval haladni, egy 10-20 perces dugó után ez egy autósnak felüdülés. A 70-es tempót mindig be is tartottam, mert ugye odaát Budán ez nem baj az egy sávos részen sem, itt két sávon miért is lenne baj, mikor még gyalogos sem mászkál ott, mert nincs semmi látványosság.

2 hónap múlva jött is a kis csekkecske amin azt írják, hogy azon a szakaszon a megengedett sebesség 50 km/h és én meg szemtelenül 72 km/h-val repesztettem, így 45 ezer Ft ugrott, egy átlag ember fél havi fizetése... Na persze én vagyok buta, (meg persze a rengeteg jóhiszemű ember) mert a KRESZ kimondja, hogy lakott területen, ha tábla nem jelzi, akkor 50.

Virágfutár vagyok, napi szinten akár többször mászkálok el ezen a részen, és most már betartom az 50 km/h sebességet, mert fél perc nekem nem ér 45 ezer forintot.

Most jön a lényeg: Az autósok agresszív stílusban tapadnak, leszorítanak, sőt dudáltak is már, meg villognak, hogy a kietlen szakaszon miért is cammogok én, mért tartom fel a forgalmat. Amikor két sávossá válik, az út a Dráva utca felé haladva, én azonnal lehúzódok a szélső sávba, folytatva a cammogást majd nézegetem a mellettem elhaladó emberek idegbeteg fejét, mutogatását stb. Mivel odafent a lámpához közel általában a rendőrök elbújnak, ezért sok ember kap büntetést, mert ilyen idegesen én is 70-90 km/h-val száguldoznék.

A kérésem az lenne, hogyha valaki meglátja a felmatricázott virágküldéses autóm hátulját a rakparton 50-nel cammogni, gondoljon arra, hogy most épp 45 ezer forintot spórolok neki, mert az út végén fotóznak, ezért inkább írja fel a telefonszámot és rendeljen a spórolt pénzből egy szál virágot a kedvesének, hogy az éjszaka is szép legyen! :)

Fel szeretném hívni a figyelmet erre a problémára, a pesti rakparton mindenhol csak 50 km/h-val lehet haladni, mert oda-vissza mászkálva egy táblát sem raktak ki!

139 komment

Címkék: budapest közlekedés autó büntetés kresz gyorshajtás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tizen9 2010.10.13. 17:39:29

50-nél 65-75-ig a táblázat szerint 30ezer a bünti, nem 45ezer.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.13. 17:46:52

@No1kamionos: Minek kikerülni? Átmész rajtuk, és kész.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 17:55:39

két sávon miért is lenne baj, mikor még gyalogos sem mászkál ott, mert nincs semmi látványosság."

Mi van?
Éppen ott csámborognak át a kishajómegállókhoz az emberek, meg feljebb a Dráva u-nál a Dunapartra, valami uszó kávéház is van, gyaloglejáró is vagy 3

" fél perc nekem nem ér 45 ezer forintot."
Csóró futár, borravalós pizzafutározni kell, robogóval mehecc 70-nel is.

CD-R80 2010.10.13. 17:57:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Vagy letülkölni, hogy azt se tudja merre kell tekerni a pedált..

No1kamionos 2010.10.13. 18:05:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ha fél méterre megyek mögöttük általában kapcsolnak. :)

''autónepper.'' 2010.10.13. 18:06:00

@Deluxe Rebirthedborned: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

majdnem minden nap találkozok/látok traffipaxos rendőröket...:( remélem mostanság nem mértek be...

''autónepper.'' 2010.10.13. 18:08:34

@Reggie: a faszt nincs engem bemértek az m3son 60ezerre büntettek meg:S

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.13. 18:10:48

@CD-R80:

"Vagy letülkölni, hogy azt se tudja merre kell tekerni a pedált.. "

Erre kamionon a legalkalmasabb a mozdony légkürt... :)))

Reggie 2010.10.13. 18:15:32

@''autónepper.'': de az nen fixen telepitett volt az biztos.

''autónepper.'' 2010.10.13. 18:17:31

@Reggie: jah 72snél sincs? mert google azt írta hogy ott van asszem ha jól emlékszek :DD de lehet tévedek...;) egyébként igen nem telepített mért be engem

Reggie 2010.10.13. 18:21:16

@''autónepper.'': Meg elvileg nincs, csak kozbenszerzes van es 4-et fognak telepiteni. Fix merovel eddig nem talalkoztam pedig van havi 1 debrecen oda vissza legalabb. (lidarral rendszeresen mernek)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 18:21:26

Milyen jó egyeseknek, hogy 70-100-nál bemérik őket
Engem alló helyzetben akarnak megint megbüntetni :)
Autó parkolt az Andrássy-n, lezárták a buzi automentes nap miatt,nem tudtam rola, mögé raktak egy táblát reggel 5órakor
30,000
Kezdek vivni, hátha

CD-R80 2010.10.13. 18:25:24

@horex: Gyűjts össze pár binyiglit az úton( néha egy gizda csávó kapaszkodik belé de azt csak le kell csapni), add el féláron s már meg is van a 30e.
Amúgy meg ez gáz kicsit így..

D4D 2010.10.13. 18:33:35

Albert!
Reggel 8-kor talizunk Budakeszin. Onnan mész előttem.
Becsorgunk a Pálos 2-be, onnan a Budenzre. Ott elmehetsz reggelizni a CBA-ba, 10-re visszajössz. Átmegyünk a Kapy útra, onnan a Fehérvárira. Ott ebédszünet, 12:30-kor megyünk az IP-Westbe a Budafokira, tovább az Építész utcába, amíg bent vagyok, elmehetsz az Újbuda tesóba elintézni a bevásárlást. 15:00-kor indulunk Százhalombattára, onnan tovább Gárdonyba. Gárdonyban végeztünk.

De ha nem lesz útközben trafi, akkor mennyit spóroltál nekem? Akkor miből fizesselek ki?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 18:34:14

........

@CD-R80: kulföldi a tulaj és kórházban van
Megprobálom lesirni
Fasse figyeli ezeket a felvonulásokat, örülök hogy szabad helyre tudtam tenni,ahol nem tiltja tábla

D4D 2010.10.13. 18:37:43

@horex: Mikor odaálltál volt tábla? Nem. Kirakták. és? Kötelező naponta lemenni a kocsihoz, milyen táblát raktak ki mögé? Nem.

Ne hagyd magad!!!!!!!!!!

CD-R80 2010.10.13. 18:40:19

@horex: Legközelebb írd már elé mi ez:)
Megnyitottam háttérablakban azt néztem ki az utcára..:D Meg le lettem cseszve hogy micsinálok máá..:DD

kijafaxom 2010.10.13. 18:57:14

Mentem én már mögötted kilométeres kocsisor végén a rakparton csak akkor még IFA-t vezettél...
Apropó szerintem két rakpart van Pesten mert én is ismerek egyet de az azon lévő Margit híd és Árpád híd közti szakasz nemhogy felüdülés hanem rémálom és nagyrészt dugó,különösen a Helia Hotel magasságában ahol az elfogyó sávból úgy jön be háromszor annyi autó eléd mintha jobb kéz szabály lenne érvényben elsőbbségadás helyett.
Ha túl nyugis napotok volt érdemes arra kanyarodni egy adrenalinfröccsért!
Amúgy szeretem a virágot...
:p))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 19:36:04

@D4D:
Persze nem volt tábla
Egyet már kivédtem, ezt is megprobálom
Szerintem az ilyet országos napilapban kell nyilvánosságra hozni,nem a hirekben, ami nem történt meg.
Én meg csak intézem az ügyeit a komálosnak itthon/najó, néha járok is az autóval :) /

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 19:37:08

@CD-R80:
Bocs
Jó hogy nem léptél ki az ablakon
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 19:49:28

@horex:
Hogy tudjatok róla
van lehetőség az okmányirodában bejegyeztetni mobilszámot és emilcimet az autó adatai közé
Ilyen parkolási esetben értesithetnek és ha 15percen belül az autónál vagy nem buntetnek

Sokan nem tudnak róla, guglizzátok ki a témát!

[mike] 2010.10.13. 19:55:19

@Toto27: Én kaptam már 48-ra csekket. Szerintem ezt az urbanlegendet felejtsd el. A 3km/h-t viszont valóban számodra pozitívan veszik figyelembe. A mellékletben az is állt még, hogy 100km/h-ig +-3km/h a hiba, felette 3%. Aki még nem kapott, annak maximum szerencséje volt... Egyébként az órám is érdekes, mert eléggé degresszíven mutatja a sebességet. Gps-t meg az út menti kijelző nézve 39-41 körül mutat több mint 55-öt, 150-nél meg 146-147-et.

[mike] 2010.10.13. 19:55:55

@[mike]: fordítva... 146-nál mutat 150-et :D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.13. 20:07:30

@horex:

Jaja. Rendszám alapján a rendőrség is szokta ilyen esetekben megkísérelni a tulajdonos/üzembentartót kiértesíteni.

toyotaska 2010.10.13. 20:28:03

Egy apróságot megjegyeznék. 64 nél még nem büntetnek(kivéve ha a helyszínen megállítanak). Valami kormányrendelet szabályozza.
Az óra is visszacsal picit, 70 re nyugodtan be lehet állni. Én mindenhol számolgatok így és még szerencsére sose büntettek meg.
Kalkulátor csatolva:

gyorshajtas.co.cc/

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.13. 20:28:45

@Toto27: Autója válogatja, de én mindig meg tudtam csinálni az eddigiekkel, hogy bal lábbal rápöccintesz a fékre és tartod, hogy csak a lámpa világítson hátul, miközben a jobb lábbal tolsz egy padlót :) Drámai a hatás :D

toyotaska 2010.10.13. 20:29:09

Próblájátok 64 re aztán 65 re 50 nél.

D4D 2010.10.13. 20:29:15

Azért ha a tudtomon kívül raknak oda egy táblát, nem gusztustalan ilyenkor büntetni?
Innen 680 kilométerre nyugatra, ha a tudtodon kívül raknak mögéd táblát, akkor elszállítják a kocsidat, de nem vágnak meg. Sőt, ha közvetlen közelbe nem lehet a kocsit letenni, akkor már volt, hogy mikrobusszal vittek oda, ahol lerakták.

Olyan is volt, hogy elvitték, majd a filmforgatás után ugyanoda lerakták ahol volt.

Kicsit fejlődni kellene még. Van hova.
Nem szabad a hatósági packázásokba belenyugodni, mert akkor mobil táblát cipelve büntetnek mindenkit, ha nincs meg a kvóta.

jelentéktelen alak 2010.10.13. 20:49:29

Én csekk nélkül jutottam el odáig, hogy így vezetek. Az sem érdekel, hogy meddig nem büntetnek. Ha 50 a limit, akkor én igyekszem 47-51közötti tempóval menni.
Eleinte zavart, hogy a sok idegbeteg mit művel mögöttem, aztán szórakoztatott. Egy idő után meg nem érdekelt.
Most, hogy már csak turista vagyok arra, kezd megint feltűnni, hogy mindenki rohan temetőbe. Én ráérősen megyek. :-)

GiXXXer 2010.10.13. 21:11:46

50-ig 17 km/h-val, 100-ig 20%-kal, afölött 15%-kal lépheted túl közigazgatási bírság nélkül. Ha nem állítanak meg, bekaphatják.

Nekem a 2. autóm 1.3 16V Swift (2003-as), 1.0 matricával a hátulján, pont az efféle tulkok miatt. Nekem is sokat voltak a seggemben, ha mondjuk én is épp előzni akartam. Gondolom azt hitték, én nem akarok, aztán heló.

D4D 2010.10.13. 21:21:10

@Mityu: Az elsnél a P a hatályos, mivel hátrébb van.
A másodiknál halványan rémlik valami, hogy a tiltó (megállni tilos) tábla übereli a tájékoztató (P) táblát.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 21:32:40

@D4D:
Utólag kihelyezett tábla miatt meddig kell tudomást szerezni róla, amit ráirtak?
És ha nem akkor főbelőnek?
Otthagyom szabályos helyen az autómat , egyzsercsak gondolna egyet és táblát raknak mögé?

1kutya 2010.10.13. 21:42:09

én mio úrral belőttem: V. fokozat, 1500-as fordulatszám=51-52, VI. fokazat, 2000-es fordulatszám=92-93, 2500-as fordulatszám=129-131. ez történ kb. 1,5 éve, azóta így közlekedem. hogy közben a kilométeróra mutatója mit mutat, nem érdekel! a többi közlekedő meg dögöjjön meg...

D4D 2010.10.13. 22:12:59

@horex:
Ne bánts veled vagyok!:)

"Otthagyom szabályos helyen az autómat , egyzsercsak gondolna egyet és táblát raknak mögé?" - Ez önmagában nem baj. Az a baj, hogy félóra múlva a mögé tett tábla alapján büntetnek. És ebbe nem szabad belenyugodni. De ha mégis, akkor van egy ötletem:
Csórunk egy megállni tilos, vagy egy behajtani tilos táblát, parkoló rendőrautók mögé tesszük, fotó, szégyenfal, feljelentés.
Akkor a feljelentés elutasításának az indoklásával a te ügyed is nyerhető lesz.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.13. 22:16:42

Valószínűleg a posztoló biciklivel futárkodik, szóval rencámot a biciglire!

D4D 2010.10.13. 22:25:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Hát tényleg kevés a komment.

Ha Aabroncs még járna ide, ő mondjuk ebből is kihozott volna 300 felett.

cso zsi 2010.10.13. 22:29:49

@hawkeye: Kb mennyire régen? Mert az utóbbi 30 évben 70-es tábla a pesti oldalon nem rémlik, ellenben 40-es igen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.13. 22:38:57

@D4D: Rosszabb napomon én is képes lennék pár gyomorforgató megjegyzéssel kiprovokálni az említett kommentszámot :)

ex-dr. vuk 2010.10.13. 22:39:11

@1kutya:
"a többi közlekedő meg dögöjjön meg... "

igen sajnos ez a hozzallas eleg jellemzo az orszagban. "Azert tartunk ott, ahol.." kozhelyet mar nincs ertelme ismetelgetni :)

ex-dr. vuk 2010.10.13. 22:42:09

@Mityu: ha itt elviszik a kocsit az nyert per. :) A megallni tilos a parkolotablaig tart szerintem. :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.13. 22:45:55

Amúgy meg szokásos módon megint a posztoló a hülye, mert...

...a f*szom, elfelejtettem amit akartam írni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 22:50:03

@vuk_:
A megallni tilos a parkolotablaig tart szerintem"
Szerinted, mert bringás vagy
Mi is a feloldása a megállni tilosnak?

Nalátod, ezért tart itt az ország!
:)

D4D 2010.10.13. 22:56:25

@horex: Szerintem is feloldja.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.13. 22:58:53

@D4D:
Szerintem nem
Mit ir a kresz róla?
Nem várom meg, megyek hunyni, jókat
:)

D4D 2010.10.13. 22:59:18

@horex:
15§
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontjában említett /Megállni ill. várakozni tilos/ jelzőtáblák hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződésig tart, kivéve
a) ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg,
b) ha ellenkező értelmű jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.13. 23:08:37

@horex: @D4D: Szerintem a megállni tábla az úttestre vonatkozik, a járdára nem, szóval az autónak csak azt a részét vihetik el, amelyik az úttesten van.

cso zsi 2010.10.13. 23:13:28

@D4D: De egy tájékoztató tábla nem oldhat fel egy tiltó táblát.

ex-dr. vuk 2010.10.13. 23:22:08

@horex:
Nahh errol ennyit.
"mert bringás vagy" - ugyerted, hogy ha bringazni IS szoktam, akkor a harom kulon megszerzett jogositvanyom ervenyet vesziti?...

ex-dr. vuk 2010.10.13. 23:23:04

@cso zsi: arrol nem volt szo, hogy milyen tabla. "ellenkezo ertelmu". parkolotabla elegge ellenkezo ertemu, nem? :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.10.13. 23:32:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

"Szerintem a megállni tábla az úttestre vonatkozik, a járdára nem, szóval az autónak csak azt a részét vihetik el, amelyik az úttesten van. "

A járdán való parkolásnak meg külön szabályozott feltételei vannak. :)

csak john 2010.10.13. 23:33:22

A héten nekem is sikerült a pesti rakparton összefutni egy idegbeteggel. Én az északi végén mentem le a rakpartra, mentem kényelmesen 50-nel. Pár sietős megelőzőtt a kétsávos részen. A delivens már nem tudott megelőzni, beállt mögém és megpróbált tolni. Nem jött össze neki, erre elkezdett mutogatni, hogy menjek már gyorsabban. Nem mentem. Elértünk a parlamenthez, ahol végre nem jöttek szemben és meg tudott előzni. Amíg láttam, addig kb. 80-ra gyorsított. Én meg bengedtem valakit magam elé a Kossuth tér felől. Ezután látom, hogy megint megelőz valakit. A Lánchídnál megint beengedtem egy autót, mondván, hogy jó napom van, ma kedves leszek. A Petőfi híd előtti lámpánál a másik sávban sikerült az idegbeteg mellé állni. Hiába integettem neki mosolyogva, ő fehéredő ujakkal a kormányt fojtogatva mereven nézett előre és valamitől remegett a szája. Az én sávom gyorsabban indult, így nem volt szerencsém mégegyszer látni a szerencsétlent. :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.13. 23:38:29

@Mityu: Na jó, de tegyük fel, hogy ezek mindegyike érvényesül :)

záporjózsi 2010.10.14. 09:36:19

"Fel szeretném hívni a figyelmet erre a problémára, a pesti rakparton mindenhol csak 50 km/h-val lehet haladni, mert oda-vissza mászkálva egy táblát sem raktak ki!"
Csak azért, hogy ne néz szembe az újabb befizetendővel: A Szabadság híd alatt 30 km/h. A genyák nem oldották fel az építkezés után. Mondjuk Dél felé még lehet értelme, de Észak felé menet csak a szívatás van...

Ha a Margit - Árpád szakaszt nézzük, ott a kétsávos részen én is mindig kihúzódok (ha egy lélek sincs, akkor is), aki addig mögöttem volt, elém kerül. A legtöbben megköszönik, hogy kimentem. Most jön a flame-generátor: érdekes, ugyanez nem tapasztalható, amikor dugóban kimegyek a külsőbe. ;)))

@csak john: Tetszik a történet. :) Hány ilyet látok!

@jelentéktelen alak: Örülök, hogy vannak még elmebetegek. :) Nekem is ez a tartomány a szimpatikus. Valahogy mindig meg tudok állni a pirosnál, nem kell nagyokat fékezni, ha a gyalogos is kegyeskedik úgy akarni (ma is fogtam egy bamba birkát...), sőt, helyenként a lámpaszinkron is kijön.

záporjózsi 2010.10.14. 09:39:13

@Deluxe Rebirthedborned: Nem kell akadályozni, mellesleg nem is szabad. Ma ledudáltak, mert meg mertem állni a pirosnál. Ha nem jött volna a delikvens a seggemben, akkor simán megálltam volna a vonal előtt, de mivel féltettem a kocsit, az elején csökkentett fékhatással lassítottam (lámpa villan, mögöttem duda...), így a jóember is képes volt besatuzni azért, hogy ne kelljen papírt töltögetni.

záporjózsi 2010.10.14. 09:42:08

@Kis ember: Engem nem zavar, ha megelőz, legalább nem belém jön. Azt ugyanis megértem, hogy sokan keveslik az engedélyezettet, én is sokszor keveslem. Max. nem bírálom fölül.

dekás dezső 2010.10.14. 09:45:43

maradjunk annyiban, hogy az éjszaka nem egy szál virágtól lesz szép:P

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 11:09:32

@záporjózsi: nem kell a seggembe jönnie fél méterrel és mellesleg nem is szabad...

záporjózsi 2010.10.14. 11:18:34

@Deluxe Rebirthedborned: Viszont ha akadályozod, attól senkinek nem lesz jobb.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.14. 11:23:15

@vuk_:
Aki jogsi mellett bringára is ül, elvenni a jogsiját
Áruló!
:))
A mult héten nagy melóban voltam és bizony örültem hogy a segitő bringával jár és elkerekezett a boltba a hiányzó anyagért

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 11:24:37

@záporjózsi: nekem hogyne lenne jobb, hogy látom a liluló fejét és azt, hogy annyira hülye :D :D

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 11:52:11

@záporjózsi: aki hülye, azt csak úgy lehet ráébreszteni, ha szembesíted a hülyeségével :)

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 11:59:26

@záporjózsi: próbálkozz csak jocikám, majd ha tapasztaltabb leszel, rájössz a dolgokra :)

cso zsi 2010.10.14. 14:01:47

@vuk_: Mégiscsak kéne némi oktatás a kétkerekűeknek.
Ellenkező értelmű, ha van feloldó tábla. kishazánkban a "megállni tilos" és a "várakozni tilos" feloldó táblája gyakorlatilag nem létezik. Sógoréknál van.
A tiltó, és a figyelmeztető táblák piros szegélyűek, a tájékoztató táblák kék alapú négyszögletű táblák.
A "kötelező haladási irány"-t mutató kék alapú, de kör formájú táblák nem csak tájékoztatnak, hanem tiltanak is egyben. Az "egyenesen és jobbra" nyíllal ellátott tábla tiltja a balra kanyarodást, és a megfordulást is.

cso zsi 2010.10.14. 14:03:35

@horex: Ne hagyd magad átverni.

Norbi 2010.10.14. 14:30:28

Sosem értettem azokat, akik azzal vannak elfoglalva, hogy a seggében villogó leendő szabálysértő, mi a francot akar. Én is az a típus vagyok, aki ilyenkor "ijedtében" lelassít. Ahogy bölcs tanárom mondta: "Hogy ha már késésben vagy, akkor indulj el előbb!" :) Meg aki siet, oldja meg... előzzőn a Duna fölött, vagy mittomén...

qwertzu 2010.10.14. 14:50:29

@cso zsi: Bírom a kresz értelmezésedet.
"ha ellenkező értelmű jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja "
A "Várakozóhely” az nem jelzőtábla, vagy nem ellentétes értelmű?

Alex3000 2010.10.14. 15:08:39

Erről csaj egy jutott eszembe: k*RVA ANYÁTOKAT ROHADT MOCSKOS BÜDÖS RENDŐRÖK ÉS RABLÓ ÁLLAM! Jobb dolguk is lehetne a köcsög rendőröknek!

cso zsi 2010.10.14. 15:14:40

@qwertzu: Mit tanítanak mostanában a tanfolyamokon?
Nem csoda, hogy autós-motoros-bringás-gyalogos egymást ócsárolja.

A tájékoztató tábla az egy lehetőségre hívja fel a figyelmet. Nem kötelez.

"A közúti jelzőtáblákra vonatkozó közös rendelkezések

10. § (1) A közúti jelzőtáblák a járművezetők részére

a) az útvonal típusát jelzik,

b) az elsőbbséget szabályozzák,

c) utasítást adnak,

d) tilalmat, illetőleg korlátozást jeleznek,

e) veszélyt jeleznek, vagy

f) tájékoztatást adnak.

(2) A jelzőtábla alatt kiegészítő tábla adhat útmutatást a jelzőtábla jelzésének értelmezésére."

Tájékoztató táblák:
www.hidegkuti-autosiskola.hu/kreszszab/tajekozt_17.htm

Utasítást adó táblák:
www.hidegkuti-autosiskola.hu/kreszszab/utasitast_ado_jelzo_13.htm

Tiltó táblák:
www.hidegkuti-autosiskola.hu/kreszszab/megallasvarakozastil_15.htm
www.hidegkuti-autosiskola.hu/kreszszab/jarmuvek_forg_14.htm

A tábláknak "erősorrendjük" is van.
Minél "erősebb", annál több rajta a piros szín, formától függetlenül.

igazi hős 2010.10.14. 15:42:55

@horex: Fotosop! Mindenki tudja, hogy a bringások nem dolgoznak és árut vinni csak gépjárművel lehet.
Hány zsák cement fér egy bringára és hányszor kell fordulni 2 köbméter sóderrel? (Na jó a Nikecellt még elhiszem, mert jó napom van, és olyat is láttam, aki négyméteres betonhálót vitt bringán, bár elég furán kanyarodott.)

Deluxe Rebirthedborned 2010.10.14. 15:46:39

A bringások sosem dolgoznak, hiszen ők épp a világot mentik meg...

qwertzu 2010.10.14. 16:07:18

@cso zsi:
"A tájékoztató tábla az egy lehetőségre hívja fel a figyelmet. Nem kötelez. "
Persze. Nem kötelező parkolni. Nyilván. De lehet.

"A tábláknak "erősorrendjük" is van. "
Mert? Te azt állítod?

Tehát? A "Várakozóhely” az nem jelzőtábla, vagy nem ellentétes értelmű? Mert ha mindkettő igaz rá, akkor feloldja a várakozni tilost.

Reggie 2010.10.14. 17:12:41

@cso zsi: a tablak erosorrendjerol (gondolom prioritast akartal mondani) tudsz vmi jogszabalyt/rendeletet linkelni? mert ez igy bemondasra eleg karcsu, a KRESZ-ben meg nem talaltam ilyet.

jelentéktelen alak 2010.10.14. 17:56:33

"Mindenki tudja, hogy a bringások nem dolgoznak és árut vinni csak gépjárművel lehet."

Ez csak félig igaz.

Sokszor volt már, hogy biciklivel mentem dolgozni és még anyag, meg szerszám is volt a hátizsákban rajtam.
A franc sem megy dolgozni autóval, ha az idő is szép és cucc is elfér egy hátizsákban. Örülök, ha letehetem a furgont.
De az tény, hogy amíg villanyt szerelek a melóhelyen, addig nem biciklizem. Ez pedig fordítva is igaz. mikor biciklizem, nem dolgozom.
De én már csak olyan megáltalkodott vagyok, hogy mikor vezetek sem dolgozom. :-)

Sőt, most hogy ide írok sem dolgozom... :-D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.14. 20:11:40

@igazi hős:
Kis cuccok voltak villanyás boltbol

Én probáltam 25kg-os gipszet kismotoron az ölembe elvinni, vicces volt, de sikerült
:)

Perillustris 2010.10.14. 20:25:22

"Az pedig már korábban is felvetődött, hogy ha egyes gyalogosok által is keresztezett utakon lehet hetvennel is menni, akkor máshol miért ötven a korlát, ahogy itt is."

Az 50 is sok. :P

D4D 2010.10.14. 21:47:09

@Perillustris:
Biciklivel biztosan fázik már olyankor az ember.

Perillustris 2010.10.14. 22:00:14

@D4D: Tévedés, csak jó ruha kell. :P

cso zsi 2010.10.14. 22:04:32

@qwertzu: @Reggie: 15 éven belüli jogsi, és tankönyv?
Valóban nincs leírva így szó szerint egy tavaly év végi, már az változásokkal megírt tankönyvben. Csak az oktatás menete zajlik úgy a tankönyvből, ahogy a sorrendet tudatosítani kell.
www.webkresz.hu/letoltesek/jelzesek.pdf

Többek közt ezért is gáz, hogy a gyalogátkelő, és még pár tábla a kevesebb figyelmet igényló "tájékoztató" táblák között szerepel.

D4D 2010.10.14. 22:05:50

@Perillustris:
És kemény minuszokban?

cso zsi 2010.10.14. 22:13:44

@Perillustris: "Az 50 is sok. :P "
Bringával is.. :)))

A posztírónak viszont elkerüli a figyelmét, hogy a 70-es, többsávos városi utakon kizárólag lámpával védett átkelők vannak, tehát elvileg a gyalog nem kerül kontaktusba egy 70-nel haladó autóval.
A budai rakparton a 70-es út sebessége le van csökkentve 50-re a lámpával nem védett átkelőknél.
És sok más helyen is, ahol nagyobb mértékű gyalogosforgalomra lehet számítani.

D4D 2010.10.14. 22:18:50

@cso zsi:
Hülyeség! Lámpákat a zebrákra ilyen helyeken! Egy 50-es csészealjtól a gyalog még nincs biztonságban, az csak trafizásra jó. Ellenben a gyalogoslámpa életet ment.

Perillustris 2010.10.14. 22:20:18

@D4D: Hát, ha -10 fokban suhansz le a HHH-ról, jól fel kell öltözni, de megoldható, ha ez a cél. 20-30 perces, 8-12 kilométeres utakra pedig sokkal kevesebb ruha kell -20 fokban is, mintha gyalog mennél.

A nagykabátban autózókon pedig mindig röhögök (gondolom ők meg rajtam, de hát ez van). :)

D4D 2010.10.14. 22:28:06

@Perillustris:

"A nagykabátban autózókon pedig mindig röhögök"

Én nem, én sírok tőlük.

Megy a majom a nagy télikabátjában, a lába didereg, ezáltal a pedálkezelése már bizonytalan, plusz a hideg motor hajlamos a hirtelen felpörgésre, rángatásra.

És akkor tavaly a -20-ban a rekorder mindezekhez felvett egy vastag kesztyűt, és a sísapkára egy dusenykát, amit a fülén be is kötött, és mindezekre felhajtotta a kapucnit. Én nem tudom mit látott a forgalomból.

Én ha kell, akkor 20 percet is járatom, de kényelmesen és melegben tudjak ülni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.15. 01:40:47

@D4D: Én keményebb vagyok ennél, az igazi férfi nem ül be meleg autóba, pfejj!

;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.15. 08:33:58

Éjjel 1 és 2 között jártam a pesti rakparton, virágfutár autó meg sehol. Mi lett volna, ha traffiznak??? :)

achilleus1 2010.10.15. 08:40:54

@D4D: Szerencsére az ülésfűtés gyorsabban melegedik,és nem kell sokáig várni!Amúgy meg amikor még nem volt,akkor bevágodtam a gk-ba azt mendtünk!Erre egyébként nncsen valami rendelet,mert nyáron sem vezethesz félmesztelenül papucsban,mert a szerv büntet érte!:)

igazi hős 2010.10.15. 09:22:09

@KuKori: Egyetértek, de azért egy igazi férfi bebújhat egy előmelegített ágyba, ugye?
:-)

D4D 2010.10.15. 15:05:43

@achilleus1:
Az ülésfűtés egy jó dolog, de nem mindenható. Én már fáztam fel úgy, hogy kiszálltam forró seggel a minuszokba, és a hirtelen jött hideg levegő miatt kaptam egy kis gyulladást, hogy két hétig fájt a pisi. Mondjuk amúgy is érzékeny vagyok ilyesmire.

záporjózsi 2010.10.16. 20:31:00

@D4D: Én még nem láttam olyat, hogy a lámpa preventíven a gyalogos elé lépett volna. Emellett 70-nél azért illik egy szinkront csinálni, ami miatt viszont a gyalogos garantáltan pirosban megy át (M5 bevezető). A sárga villogó esetében pedig logikusan semmit nem ér a lámpa.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása