Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Halhatatlannak képzelte magát a gyalogos?

2010.10.18. 13:47 :: SilentSound

Örök kérdés és a vizsgabiztosok kedvence forgalmi vizsgán, hogy mikor léphet le a gyalogos a zebrára és mit jelent az, hogy a gyalogos átkelőhelyet megfelelő sebességgel kell megközelítenie az autósnak. Hugica18 elé egy nagyon bátor fiatalember sétált ki az útra, aminek a közepén meg is állt, hogy biztosítsa a helyszínt a még kicsit odébb lévő barátai számára. Elgázolni egyértelműen szabálytalan lett volna, még akkor is, ha féktávolságon belül lép a zebrára (bár ezt a kérdést lehet árnyalni és vitatkozni rajta), de vajon joga van neki megállítani az érkező kocsisort?

Szeretném, ha megjelentetnétek ezt az oldalon, ugyanis nagyon kíváncsi vagyok, hogy ki, mit csinálna az alább leírt helyzetben.

2010. 10. 02-án délelőtt 10 óra tájban a Hűvösvölgyi úton, a Balázs vendéglőnél lévő zebrához a város felől közeledve a következőt látom: egy csapat ifjonc jobb oldalról az erdő felől érkezik, s annak rendje és módja szerint áthalad a zebrán. Az egyikük, egy srác, kb lehetett 15 éves, a füle mögött a cigi, a gatyája a mostani divat szerint épphogy csak takarja az alfelét, a nadrág ülepe kb. térd környékén, stb... Olyan laza volt majd' szétesett... (igen szép példány volt).

Nem ez a lényeg, hanem mint önkéntes forgalomirányító megállt a város felé haladó sáv közepén, a buszvégállomás oldalán, hogy a haverjai akik a zebra másik oldalától (az erdő felől) érkeztek, át tudjanak jönni.

Ez szép gesztus, a bibi azonban az volt, hogy a várt csapat kb még 10-15 méterre volt a zebrától. Hősünk látta ezt ugyan, de valószínűleg a sebezhetetlenségi téveszme tudatában, hősiesen kiállt az érkező kocsisor elé...

Kérdésem a következő: a mostani 'nagy szabadság' idején, szabályos-e, hogy a gyalogos, kénye-kedve szerint megálljon a zebrán forgalmat irányítani. Sajnos valahogy az az érzésem, hogy a mai kresz módosítások nem teljesen átgondoltak, mert jogokat ugyan adnak, de a kötelességekre nem hívják fel a figyelmet.

Teljesen egyetértek azzal, hogy a gyalogosnak legyen elsőbbsége a zebrán, de tudatosítsa a szabály bennük azt is, hogy a zebrán a lehetőségeihez mérten a leghamarabb haladjon át. Megmondom őszintén, igencsak aggódom a közlekedési morál alakulása miatt az elkövetkezendő 5-10 évre nézve...

Kíváncsian várom a kommenteket.

322 komment

Címkék: budapest közlekedés autó veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andaluzkutya 2010.10.19. 07:47:44

@nullstring:
"@andaluzkutya: Amit írtam, miszerint minden résztvevőnek közre kell működnie nyilván arra is értettem, hogy az "erősebbnek" előzékenynek kell lennie. Ezt én próbálom is kivitelezni, de ez még nem oldja meg azt a problémát, ha minden előzékenységem ellenére a másik fél nem hajlandó körültekintő lenni, mert ő a gyengébb, így a nagyobb úgyis vigyáz rá. Ez nem így működik. A nagyobb vigyáz a kisebbre, de a kisebb segít neki ebben. Szerintem. "
Egyetértünk. De gondolom abban is, hogy ez az egyensúly Mo.-n már rég felbomlott.

Forest (törölt) 2010.10.19. 07:58:40

@andaluzkutya: Követelem, hogy mától kezdve a sorompókat szereljék a síneken keresztbe a vonatok elé a vasúti átjárókban. A Villanymozdony a nagyobb, neki kell vigyázni a kisebb és sérülékenyebb autósokra. Neki csak egy karmozdulat megállítani a V42-t, aztán ugyanennyi felgyorsítani.
A gondolatmeneten továbbhaladva minden kamion és turistabusz minden kereszteződésben elsőbbséget kell adjon a nála jóval kisebb és sérülékenyebb autósnak. Csak egy bokamozdulat.
Iteráljunk tovább. Minden X5-ös BMW-nek kötelessége elsőbbséget adni mindegyik nála kisebb autónak.
Egyértelműsítsük, és forradalmasítsuk a Kreszt!
Hogy pontosan meghatározhassuk kinek mikor kell elsőbbséget adni, alkalmazzuk a RAL színskálát: www.gepeszbolt.hu/html/ral.html
Egységesen mindenki kapja meg a méretéhez szükséges színt (fényezést) (kerékpáros, gyalogos is húzzon mezt! :)
Aztán nosza, törölhetjük is az összes többi szabályt, mert minden ennek függvényében és teljesen egyértelmű lesz.
Vagy kapaszkodjunk bele jó erősen két kézzel a régi demagógiába hogy az autós miért adjon _minden_esetben_mindenkinek_ elsőbbséget, de a fenti példából tisztán látszik, hogy az "azért mert nagyobb" elv nem használható következetesen a közlekedés minden résztvevőjére.

rajnaig 2010.10.19. 08:22:25

Vajon mennyi bőrt lehet még lehúzni a háromra utáljuk a gyalogost/autóst/kerékpárost témakörről?
Inkább jelenne meg poszt a Fehérvári út szőnyegbombázásáról (mert legalábbis olyan állapotban van a burkolat), a Hungaricumnak számító piroshullámokról, vagy a 6. főúton a háros utcánál levő egymás után 10 m-re sorakozó lámpákról amit 2 in 1 is meglehetne oldani, az egyik ugyanis gyalogátkelőhely miatt a másik pedig a kanyarodó autósok miatt van telepítve. A gyalog lehet, hogy hülye, de legalább nem kér pénzt érte, a közlekedésmérnökkel ellentétben.

1kutya 2010.10.19. 08:42:38

úgy látom elhúztam az este és ment tovább a szájkarate, azt felejtette el mindenki csak, hogy ahogy bunkó/figyelmetlen/nemtörődöm autós létezik, úgy bunkó/figyelmetlen/nemtörődöm gyalog, biciglis, motoros stb... is:(

pakesz (törölt) 2010.10.19. 09:28:17

nekem meg az volt az Andrassyn, hogy bepialt kulfoldiek nekik piroson atfutottak, az egyik a masik hatan
gondoltam elutom, elvegre kotelessege is van a gyalognak nem?
meg hat miert is ne?
a szent autosokat akar csak 10 masodpercre is fel meri tartani? ja hogy utana a pirosnal 2 percet kell varni de az mas

Tron65 2010.10.19. 09:31:19

Éveken keresztül táboroztattam gyerekeket.
A topicban leírt dolog nálunk gyakorlat volt.
Igaz, jellemzően 100-120 gyereket próbáltunk átterelni az úttesten.
2*1 sávra símán kiállt 2 ember és zárt.
2*2 sávnál már gondban voltunk, mert nem mindig voltunk annyian, hogy 4 ember kiáll, a többi meg elég volt terelgetni.
Ha 2 sávra csak 1 ember állt, szinte mindig akadt autós, aki meg akart minket kerülni, mert épp akadt 2 méter luk a gyerekek közt.
A döntő többség maximálisan tolerálta, amit csináltunk.
Igaz, mi előtte szépen összegyűltünk az útszélén és igyekeztünk átérni.

ex-dr. vuk 2010.10.19. 09:33:38

@Forest: szerintem szoritkozzunk a kresz jelenlegi megvalositasara. a vonatokat ne bantsuk.
mit szolsz?

Alikam 2010.10.19. 10:11:37

És senkiben sem volt annyi bátorság, hogy megálljon, ablak leteker és megmondja a kis pöcsnek, hogy arrébb lehet sétálni?

Kalokagathia 2010.10.19. 10:23:50

@nullstring: "mindkét félnek magába kéne néznie, mindkét oldalon hozzá kéne járulni a közlekedés jobbá tételéhez, és nem csak a saját vélt vagy valós sérelmeket ismételgetni."

Akkor megmutatnád, hogyan kell ezt csinálni? Pl. önkritikát gyakorolhatnál pár mondatban, ahogyan ezt éppen mindenki másnak javasolod :)

Rahsid 2010.10.19. 10:24:24

Jó a buli, csak sok a köcsög!

Marcellusca 2010.10.19. 10:26:06

@vuk_: Pedig tök igaza van. :)
És logikus a levezetése. :D

Nekem is tele a hócipőm, hogy mindig azzal védekeznek/magyarázkodnak, hogy vigyázzon jobban az autós, mert ő a nagyobb, a gyalogos/bringás/robogós/motoros pedig sérülékenyebb.
És????
A KRESZ minden közlekedőre vonatkozik!
Gyalogosra, autósra, trolira, kamionra, stb., stb., egyaránt. És a törvény nemismerete ...!!!
Szóval, mindenki tartsa be a rá vonatkozó szabályokat és mindjárt közlekedhetőbbek lesznek az utak!

Még az a kötsög robogós is, aki tegnap este majdnem elüttette magát (nem csak velem, hanem még vagy 4 autóssal), mert a Váci úton, irányjelző használata nélkül cikázott mindhárom sávban, mindezt 50-70-es tempónál.
Idióta!!! :D

2010.10.19. 10:30:34

fura modon itt nemetorszagban senkit sem zavar a hirtelen korul nezes nelkul lelepo gyalogos, a gyalogos folyam es a tobbi :) nem anyazik senki, nem dudal, nem megy at rajta, csak valahogy szepen turelmesen megvarja :) sokat elmond ez a 2 orszagrol illetve az emberek mentalitasarol... :)

indapass90210 2010.10.19. 10:31:51

Azt, hogy pina, írta már valaki?

''autónepper.'' 2010.10.19. 10:35:01

egyébként szerintem a biciklis volt a hibás!!!!

záporjózsi 2010.10.19. 10:38:59

Az adott szituációban a posztoló (persze kivételesen) nem volt hülye. Nem süllyedt le az önkényes rendőr szintjére.

"Sajnos valahogy az az érzésem, hogy a mai kresz módosítások nem teljesen átgondoltak, mert jogokat ugyan adnak, de a kötelességekre nem hívják fel a figyelmet."
A jogszabály nem hívja fel a figyelmet. A jogszabály előír. A média tevékenysége meg olyan, amilyen.

@Tron65: A csoportok közlekedésére is vonatkoznak szabályok. Ti azt akartátok betartani.

@Forest: Ilyen ország is van. Magyarországon a vonat a biztosított útátjárót csak fokozott figyelemmel és csökkentett sebességgel közelítheti meg - ha annak biztosítása nem megfelelő (zavarban van). Erről persze kap írásbeli rendelkezést az állomáson. Nos, a vonatot ezzel le is zárhatjuk, mert a nagy vigyáz a kicsire. Nem kis költséggel.

GG81 2010.10.19. 10:39:48

@vuk_: khm... pont az elvakult kerekagybandára gondolsz, hogy ott tisztavizet öntenének a pohárba! ez a nap vicce!!! :-)
ott még a piroson átmenés is szabad, sőt menő, sőt alap, ha nem jön semmi!, de még, ha csak gyalogosok azok közt is át lehet csapatni!, hisz a tápláléklánc alján vannak, pont a galamb fölött!
pont olyanok állnának ki a kresz szabály magyarázata mellett, akiknek a kresz ismeretlen, kötelező felszerelések, világítás, 2 körös fékrendszer smafu!? ne röhögtess!

és már megint kintről vagy qrvaokos!? amikor az ötödik sebességben is szapulják a városi bringásokat, hogy baxnak betartani tilos jelzést!? ez átjött abból a kib@ nyugatból...
mondjuk az pozitív, hogy ott lehet buszsávozni kétkeréken...

CD-R80 2010.10.19. 10:40:49

@djpetee: Ja, meg ott a kerítés is kolbászból van..
Ezt amúgy komolyan el is hiszitek amit itt leírtok?:):):)
Inkább nézd tovább a tévében Thomas, a gőzmozdony kalandjait...:)

Kalokagathia 2010.10.19. 10:42:41

Néhány kommentelő azt írta, hogy ha már közel van a zebrához, akkor nem köteles, és nem is tud megállni, tehát a gyalogos a hibás, ne lépjen elé (sőt mi több, "dögöljön meg").

A KRESZ vonatkozó szabályai (III., 21. par., 43. par.):

- a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van,
- "Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni."

Tehát egyértelműen fogalmaz: mindegy, hogy milyen közel vagy a zebrához, úgy kell megválasztanod a sebességed, hogy bármilyen esetben megállhass.

záporjózsi 2010.10.19. 10:53:20

@Kalokagathia: De a KRESZ úgy is fogalmaz, hogy a gyalogos akkor és csak akkor léphet le, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Ez hülyeség? Nem. Annyit jelent, hogy egy eseményt két, független személy egyidejűleg értékel bármelyik is hibázik, a másik még el tudja kerülni a balesetet. Ja, hogy ezért lesz biztonságos? Bocs...

GG81 2010.10.19. 10:53:35

@vuk_: te qrvanagy tévedésben élsz! hol van az leírva a magyar kreszben, hogy vakon leléphetsz az útra!?

olvasd már el, többen becopízták, szét kell nézned, bármennyire is fáj, sőt meg kell győződnöd, hogy nem féktávon belül lépnél-e le, mert akkor nem teheted meg. gyalogos kötelezettség, szarul hangzik mi?

Kalokagathia 2010.10.19. 10:53:59

A cikkel kapcsolatos törvényi szabályozás:

A fiatalembernek joga volt áthaladni a zebrán, de nem volt joga forgalmat irányítani, az autót feltartani.

A forgalom irányítására jogosult személyek a jogszabályok szerint:
- rendőr,
- katonai forgalomszabályozó,
- tűzoltó,
- határőr,
- vám- és pénzügyőr,
- közterület-felügyelő,
- közlekedési hatóság ellenőre.

Tehát a cikkíró jogosan kifogásolta, hogy feltartotta őt a fiatalember.

GG81 2010.10.19. 10:55:53

@Kalokagathia: ez autós oldalról igaz is, de olvasd el a gyalogosra vonatkozó részt is!

az autós oldalról meg van erősítve a történet, hogy mindenképp ő legyen a hibás, ha dől a baba... de a gyalogosnak is megmaradtak a kötelezettségei.

''autónepper.'' 2010.10.19. 10:56:28

@pengusz: most kivételesen a biciklis volt a hibás:D

Kalokagathia 2010.10.19. 10:58:19

@záporjózsi: De a KRESZ úgy is fogalmaz, hogy a gyalogos akkor és csak akkor léphet le, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.

"Akkor és csak akkor" nem így fogalmaz, hanem úgy, hogy "akkor léphet" - de egyébként igazad van. Ez azonban nem menti fel az autóst az alól a felelősség alól, hogy akár váratlan helyzetre is felkészülve kell megközelítenie a gyalogátkelő-helyet.

Kalokagathia 2010.10.19. 11:00:11

@GG81: olvastam. ld. a kommentemet

záporjózsi 2010.10.19. 11:01:16

@Kalokagathia: A jogszabályok természetesen nem formális logika alapján készülnek, mert akkor nem lenne mit kezdeni a sok jogásszal és mehetnének portásnak. ;)
Szó sincs arról, hogy a járművezetőt felmentené a felelősség alól, mindössze annyi, hogy van egy pótkötél. A gyalogosnak is fontos lehet...

Kalokagathia 2010.10.19. 11:03:06

A magyar közlekedési morálról pedig anyám tette a legtalálóbb kijelentést, amit hallottam.

Éppen egy zebra mellett álltunk, már félig az úttesten, és bátortalanul néztük, amint 50-60 km/h sebességgel húznak el mellettünk, lassítás nélkül, az autók. Én mondtam neki, hogy induljunk el, nekünk van elsőbbségünk, meg kell állniuk. Mire ő:

Na jó, de nem akarom az autója alól felkiabálni a jogaimat.

:)

GG81 2010.10.19. 11:04:30

@Tron65: ezt így is lehet csak megcsinálni... nincs ezzel baj, főleg, ha az időszak is táboroztatós, sőt láthatóan kísérő felnőttek vigyáznak a lurkókra. ahogy írtad is, minimalizálni az átkelési időt, felgyűlni és egy tömbben átkelni. ebben az esetben pedig az autós is több empátiát fog mutatni, főleg, ha látja az igyekezetet.

de egy ilyen esetben, ahol egy kis senki áll ki az útra!? már igen kérdőjeles a dolog.

meg emlékezzünk csak vissza a nyári északbalatoni terelésre, ahol egy autós akart átmenni az igen szakaszosan átkelő bringások között... ott meg a fordított empátia hiányzott, ha a többi autós ráért egy nem (valamiért, bármiért), akkor azt el lehetett volna simán is engedni, mert nem egybefüggő átkelő tömbről volt szó...
ment akkor is a szájkaraté és jogosan a feltartásról, amit meg egyébként a fentebb felsorolt hatósági emberek művelhetnek csak.

Kalokagathia 2010.10.19. 11:04:50

@záporjózsi: persze, írtam, hogy egyetértek veled. Azért hangsúlyoztam az autósokra vonatkozó részt, mert a korábbi kommentekben túlsúlyba kerültek a gyalogosok jogait semmibe vevő autós hozzászólások.

GG81 2010.10.19. 11:06:04

@Kalokagathia: az egyik oldalt olvastad látom, a gyalogosnak nem csak jogai vannak... a kötelezettség részt is olvashatnád!

GG81 2010.10.19. 11:06:41

@Kalokagathia: az egyik oldalt olvastad látom, a gyalogosnak nem csak jogai vannak... a kötelezettség részt is olvashatnád!

Kalokagathia 2010.10.19. 11:08:16

@GG81: az egyik oldalt olvastad látom, a gyalogosnak nem csak jogai vannak... a kötelezettség részt is olvashatnád!

Ismét kérlek, hogy mielőtt kritizálsz, olvasd el figyelmesen a kommentjeimet, értő olvasással, és ne csak vagdalkozz. Akkor látni fogod, hogy amit hiányolsz, az nem hiányzik.

GG81 2010.10.19. 11:08:17

@Kalokagathia: sorre, csak erre válaszoltál, én meg nem olvastam 1-gyel feljebb (csak visszakövettem a sort). sorree.

pengusz 2010.10.19. 11:08:45

@Kalokagathia: Ennél csak az a durvább, amikor a belsőben megállok átengedni a gyalogost, közben jobbról előznek 60-70-nel. Nem 1, hanem 5-10 autó.
Vagy szélsőben megállok, gyalogos kijön elém (zebrán), és kikukucskál, hogy mikor tud átmenni, mert folyamatosan előznek.

GG81 2010.10.19. 11:10:39

@Kalokagathia: hűdejelenvagy te is, szóval botsika! ;-) peace, meg minden.

ahogy írtam én is, az autósra történő szigorítás, a mindenképp meg tudjon állni dolog a felelősség egyértelmű terhét hivatott eldönteni, de attól még nem jogosítja fel a gyalogot sem, hogy körülnézés nélkül vagy épp hirtelen rákanyarodással ugorjon a zebrára...

Kalokagathia 2010.10.19. 11:15:29

@pengusz: hát igen. Egyébként én autóval, bicajjal és persze gyalog is szoktam közlekedni, sőt néha motorral is. Szerintem nem "autós", "biciklis" stb. közlekedési morál van, hanem általános közlekedési morál - ezeket a problémákat csak együtt tudjuk megoldnani, és nem külön az autósok, biciklisek, gyalogosok - mert ilyen kategóriák a valóságban nem is nagyon léteznek.

Egy szó mint száz, legközelebb lassabban fogom megközelíteni a zebrát autóval, és nem megyek át futva a zebrán gyalog :)

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.19. 11:20:23

A felelősség elhárítása, a másokra mutogatás, a kettős mérce (önmagunk kiemelten méltányos elbírálása) mind magas szinten működik alacsony kultúrájú hazánkban.
Én az összes autóstól bevonnám a jogosítványt, aki a zebrán áthaladás témában a gyalogost nevezi meg problematikus tényezőnek, a gyalogos viselkedését firtatja.

Az autós legnagyobb kára, ha néhány másodpercet elveszít, vagy baleset esetén maximum horpadás kerül a motorháztetőre (a gyalogos feje által).
Gyalogosok viszont rendszeresen fizikai sérüléseket szereznek, gyakran tolószékbe kerülnek vagy meghalnak. Életek, családok mennek tönkre.
Miközben a KRESZ egyértelművé teszi zebrán az elsőbbség kérdését.

Aki ezt nem érti, az megbukott a pszichológiai teszten, közveszélyes, vezetéstől eltiltandó.

A közlekedési kultúránk modellezi az egész társadalmunk kultúráját, az utakon hierarchikus küzdelem folyik, demokratikus együttműködés helyett: banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/kozlekedesi_kulturank

dr. HáziMacska 2010.10.19. 11:23:41

Csak pici szemelyeskedes.
"autónepper.", szerintem te meg veletlenul se utoggess, vagy akarmi gyalogost mostanaban (kb az elkovetkezendo 50evben) mert ha a valos szemelyt ossze tudjak kapcsolni a nickeddel (es tegyuk fel, az aldozat (csaladjanak erre van kepessege, affinitas) nincs az ember, aki le tudja rolad szedni a "elorore megfontolt, szandekos gyilkosag(i kiserletet)...
Komolyan, te erted is, amit irsz?

''autónepper.'' 2010.10.19. 11:28:49

@HáziMacska: te miről beszélsz?:D még egy embert se ütöttem el sőt mostanában még egy embert se ütöttem meg ...szal..

pengusz 2010.10.19. 11:31:30

@HáziMacska: jaja, ne vedd komolyan :D
Van egy sötétített suzukija, csak most szervizben van, ezért bringával jár. :D

@''autónepper.'': lásd fent :DDDD

''autónepper.'' 2010.10.19. 11:33:09

@pengusz: faszodnak van sötétített suzukija:DDDDD 1. nekem sötétített bmw-m van:D és nincs szervizbe szal:P egyébként meg bántott:(

GG81 2010.10.19. 11:36:04

@Kalokagathia: ezzel viszont nem értek teljesen egyet... pl. miben állna egy bringásnak megállni a lámpa piros jelzésénél!? semmibe, mert kötelessége és nem cseszné a másik közlekedőket.
de továbbmegyek és a témához vissza is kanyarodok. mibe állna a nyamvadt autósoknak megállni a zebránál, ha már látják tényleg át akar kelni a gyalogos és nem csak ott beszélget... semmibe, mert kötelessége, mert az átkelni vágyó és átkelő gyalogosnak elsőbbsége is van.

én autóval átengedem a gyalogokat és bringával megállok a pirosoknál.

pengusz 2010.10.19. 11:36:05

@''autónepper.'': :D Jaj megsértettem érzékeny lelkedet? :DDDDD

dr. HáziMacska 2010.10.19. 11:36:20

@''autónepper.'': Arrol a rejtett, elfolytott agresziorol beszelek, amit embereket mar jutattot az opniba... Mondjuk az mar eppen nem mukodik (latszik is).
Akarhogy is, a valasz nem, te nem erted, nem ertelemzed azokat a sorokat, mondatokat, amiket leirsz.
Most ezzel mit tegyek? Leirtam a figyelmeztetest, mert allampolgari kotelezetsegem, de tobbet nem tehetek, nem vagyok a valasztott orvosod, foleg nem a pszihomanod..

Perillustris 2010.10.19. 11:37:49

@zed911: Teljesen egyértelmű a szabályozás e tekintetben, a poszt egy lufi.

''autónepper.'' 2010.10.19. 11:40:56

@pengusz: igen:( belegázolta picinyke lelki világomba:(

@HáziMacska: egyébként milyen rejtett agresziorol beszélsz? hmm??? én nagyon is értelmezem csak van mikor viccesre veszem a figurát...:) és még nincs szükségem agytúrkászra;)

"streetfighter" 2010.10.19. 11:40:57

Elég sok beszari gyalogos van, aki arra vár, hogy kihaljon az út, vagy azonnal mindkét oldalon megálljon a közlekedés.
Ha a túloldalon áll egy gyalogos, akkor az átlag sofőr nem áll meg, mert nem indult el és egyébként is messze van.
Ha az én oldalamon áll a gyalog és én megállok, akkor azért nem megy, mert a túl oldalon még nem álltak meg.
Hülye beszari mitől fél? Elöttem simán elindulhat és akkor a túl oldalon közlekedők is meg fognak állni, de ha nem indul, akkor nem fognak. Nehéz ezt felfogni? Tököm tele az ilyen tehetségtelenekkel. Nem gyalognak való. :)

GG81 2010.10.19. 11:42:16

@Carlos>: a gyalogosokat pedig arra bíztani, hogy bekötött szemmel lépjenek a zebrára, kötelességüket elmulasztva (körültekintés, helyzetfelmérés) szintén közösség elleni bűncselekmény. valahol a kettő között kéne működni a dolognak...

pl gyalogosként átengednek ok, akkor átmegyek akár egy tömött oszlop közepén is, de gyalogként egy kihalt időszakban vagy egy kocsi oszlop utoló autóját mondjuk megállásra kényszeríteni kicsit visszaélés a helyzettel, mert utánuk kihalt űr, tyúklépésben teljesíthető a táv. empátia hiányzik mindkét oldalról. én például autóval, ha megyek és esik sokkal inkább lassítok, megállok, mert átérzem milyen szarrá ázni a kellemes hőmérsékletű és fedett helyen.

1kutya 2010.10.19. 11:42:37

@Kalokagathia: no ezt mantráztam én is fentebb.

a fejtegetéseidet is csak azért fogadom fentartásokkal, mert gyakorlatilag minden kommentedben benne van a "de az autós" "ez azonban nem menti fel" stb...

''autónepper.'' 2010.10.19. 11:47:02

@pengusz: most már mindegy... pedálozhatsz hogy jóvá tegyed....

Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.19. 11:49:01

@GG81: az autós ne gondolkozzon azon, szerinte mit kellene csinálnia a gyalogosnak. Álljon meg és várja meg, amíg átmegy. Ennyi.

Ha te gyalogosként szeretnél kedvezni egy-két autósnak, megteheted (pl. egyértelmű kézjelzéssel), de ne várd el a többiektől, hogy ugyanezt játsszák veled, amikor te ülsz autóban.

pengusz 2010.10.19. 11:51:20

@''autónepper.'': Mostanában nem bringázok :D

''autónepper.'' 2010.10.19. 12:02:09

@pengusz: :DDDDD nagyon vicces vagy ma te is úgy érzem :DDDDD kivételesen nekem is jó kedvem van :DDDDD

El Argentino 2010.10.19. 12:02:38

Rádudálok, nem megy? Kiszállok arrébb teszem. Viszontlátásra.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.10.19. 12:12:25

@Kalokagathia: "Én mondtam neki, hogy induljunk el, nekünk van elsőbbségünk, meg kell állniuk."

Tejóég.... Gratulálok. No comment. Mostmár tényleg :D

kokavec 2010.10.19. 12:35:36

@nullstring: tehát van két ember, aki már félig lelépett a zebrára, de az autók nem lassítanak. 50-60-al húznak el. Az egyik azon gondolkodik meg kellene próbálni elindulni, a másik viszont túl kockázatosnak tartja.

Kifejtenéd a magad kifejezetten szerény képességeivel, hogy mihez gratulálsz? Mi van "mostmár tényleg"?

Véleményem szerint 2010.10.19. 12:45:27

Egyszer a szívbaj, az agyvérzés, és a sokk jött rám amikor egy este 7-8 fele Hévről leszállva mind a 21 gyalogos, az abszolút tipikus birkanyáj effektust követve, nekik piros lámpa ellenére, leszáguldottak a zebrára, és csörtettek a túloldalra. Mindezt úgy, hogy, kikanyarodva egy mellék útról, éppen gyorsítok (órára sandítva olyan 40km/h) mivel (teljesen) zöld lámpa, és hirtelen satufék, mert különben elütöm az időközben másodperc törtrésze alatt zebra közepén termő 21-ből 18 gyalogost, akik rám se nézve mintha a világon sem lennék a pici kis Toyotámmal, birka-futnak. Mivel a satufék ellenére is belecsúszok a zebra negyedéig, így kénytelen vagyok áttérni a másik sávba, hogy az időközben motor és jobboldali reflektorom elé kerülő 4 gyalogost ki ne billentsem az egyensúlyából, majd nyomni gázt hogy gyorsítsak, hogy visszatudjak térni a saját sávomba, hogy a szemben satufékező Audissal össze ne csókolózzunk! Még mindig piros a láma gyalogoséknak, akik legmeglepőbb módon, még csak nem is követték az eseményeket, nem hogy a fejüket nem fordították jobbra - balra, hanem még csak fel sem néztek állmagasságból feljebb! Miután ismét megálltam már a zebra után 2 méterre kicsit lehúzódva a jobb oldalra, és próbáltam összeszedni magam a sokkból, az agyvérzésből, és a szívinfarktusból, visszanéztem, és közben azon gondolkodtam hogy lehúzom az ablakot és elküldöm a gyalogosokat melegebb éghajlatra a a kedves esetleg elfajzott szüleik hátsó fertályába... (de aztán belegondoltam, hogy 1 ember szava mit sem ér 21 ellenében) megint döbbentem, mert már mind a 21 gyalogos átért a zebra túloldalára és mind a 21-en 21 felé szaladtak, és nagy ívbe tojtak a ők okozta kálváriámra!

Ha véletlenül elütök egyet is, vagy csak megérintem a motorházammal a szatyrát, állítom hogy meglincseltek volna, és még én lettem volna a hibás hiszen ahogy később felvilágosítottak, a KRESZ nekik adott volna igazat...

GG81 2010.10.19. 13:30:05

@Véleményem szerint: várjá-várjá-várjá... ha nekik piros volt, akko' mér is telettélvolna? a gyalogátkelő egy dolog és a lámpával szabályozott egy másik... ha nekik piros sem kell persze közéjük hajtani, de ne forduljon már ki a világ. a tilos mindnki számára tilos, ha azt a jelzést kapja, látja, mutatják neki, felszólítják rá, stb...

dzsaszper 2010.10.19. 13:53:16

@vuk_: itt szerintem nem erről volt szó, hanem arról, hogy megállt a zebrán, nem közvetlenül azelőtt hogy a gyalogostársai megkezdték volna az átkelést, és ezzel feltartotta a forgalmat.

Nyilván az óvónénitől se várja senki, hogy az ovódáscsoportot otthagyva átsiessen, és azon sem akad ki senki, amikor valaki segít az idősebbeknek átkelni. Viszont gyalogosként a társak érkezéséig nem szabad feltartani a forgalmat.

Csigorin 2010.10.19. 14:27:43

Az ilyen barmot jol el kell verni. Minimum ra kell dudalni, mert veszelyhelyzetet okoz, de csak egy jo kiados veresbol ert. Lennenek meg otleteim...

Véleményem szerint 2010.10.19. 14:56:33

@GG81: Azé mer a kijelölt gyalogos-átkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Még akkor is ha az autós szabd jelzést kapott? Azt erősítették körülöttem a vezetni tudók, hogy akkor is.

Azé megkérdeznék egy szakembert, vagy egy rendőrt ...

dzsaszper 2010.10.19. 15:05:31

@Véleményem szerint: nem abból van a kavar, hogy kereszteződésben a kanyarodó jármű, és a gyalogos aki keresztezi azt az utat, amire a jármű bekanyarodik, egyszerre is kaphat zöldet? Ott az elsőbbségi viszonyok tisztázottak :)

Más helyzetben meg nem szabadna egyszerre zöld legyen, az durva műszaki hiba (ha jól tévedek, elvileg ezt észlelje kell a vezérlő rendszer és azonnal villogó sárgára kellene váltson).

ex-dr. vuk 2010.10.19. 15:43:25

@dzsaszper: ezt mar reg elismertem es ott mar reg nem arrol volt szo.

ex-dr. vuk 2010.10.19. 15:47:17

@Véleményem szerint: nem hinnem, hogy piros jelzes ellenere elsobbsege lenne.. Illetve ez "nem definialt" szerintem, mivel a kresz abbol indul ki (nem is teheti maskepp), hogy ha piros akkor gyalog NEM megy at. Igy aztan nincs szukseg elsobbsegrol beszelni.

qwertzu 2010.10.19. 16:00:45

@Véleményem szerint: Tuti piros volt nekik? Mert ha 21 gyalogosbó 18 (megszámoltad? :) ) egyszerre indul neki, az azért gyanús picit.

"Még akkor is ha az autós szabd jelzést kapott? Azt erősítették körülöttem a vezetni tudók, hogy akkor is."
Nos a kreszben explicit nem találtam meg, hogy a piros jelzésen áthaladók elvesztik az elsőbbséget (beleírhatnák mondjuk), de mivel pirosban tilos elindulni, ezért nem is lehet elsőbbségük. Praktikusan, ha te zöld jelzést kapsz a neked jobbról jövő meg pirosat, és csattantok, akkor nincs jobbkézszabály.

"(4) Az (1) bekezdés a)-d) pontjában említett fényjelző készülékek fényjelzéseinek a jelentése:

a) a kör alakú, valamint a kerékpárt ábrázoló zöld fény szabad utat jelez: ha jelzőtábla nem tiltja, az erre vonatkozó szabályok megtartásával egyenesen, valamint jobbra vagy balra bekanyarodva tovább szabad haladni;

b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;
"

Azért mivel a b) pontba konkrétan beleírták, hogy mikor kell elsőbbséget adni a gyalogosoknak, ezért gondolom a többi helyre is beleírták volna.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2010.10.19. 16:26:21

@kokavec: bocsánatot kell kérjek, az valóban elkerülte a figyelmem, hogy "félig az úttesten".

Mondjuk nekem nem jön össze a "Zebra mellet" vs "Félig az úttesten"

És nem kötekedni szeretnék, de ha 50-60-al közlekednek az autók, akkor Te miért lépsz le az úttestre? És most nem az a lényeges, hogy nem álltak meg és blabla, valóban, ha nem állnak meg, vagy van okuk rá, vagy bunkók (szerintem ez kb. 30-70%, hiszen a forgalmi szituáció sokszor nem engedi meg, hogy megállj), de neked akkor nincs elsőbbséged, és nem léphetsz le az úttestre. Ha lelépsz (mert éppen a helyzet megengedi, mondjuk előzékeny volt az a fránya autós, és nem azért mert Te úgy döntöttél, hogy kilépsz az 50-60-al közlekedők közé), onnantól kezdve elsőbbséged van.

Perillustris 2010.10.19. 16:37:54

@nullstring: "vagy van okuk rá"

ROTFL

Amúgy tetszik, ahogy kihozod, hogy akkor van elsőbbsége a gyalogosnak, ha a "fránya autós" előzékeny.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.19. 16:49:36

@pakesz:
ja hogy utana a pirosnal 2 percet kell varni de az mas "

Milyen piros, milyen megállás? Piros csak a gyalogosra vonatkozik!

ex-dr. vuk 2010.10.19. 16:57:21

@nullstring:
ha 60-70-nel kozeliti meg a zebrat az autos, amikor a kozelben gyalog van, ott mar regen hibazott.

"forgalmi szituáció sokszor nem engedi meg, hogy megállj"
Ez pedig epuletes baromsag, a zebra MAGA a forgalmi szituacio! A kozlekedes nem csak autokbol all, meg ha te igy is gondolod...

ex-dr. vuk 2010.10.19. 16:59:19

@Perillustris: jaja ezt irtam, vannak, akik mindig le tudjak vezetni, hogy miert NINCS megsem elsobbsege a gyalognak.

andaluzkutya 2010.10.19. 17:28:36

@Forest: arról megfeledkeztél, hogy azt írtam: "rugalmasabb". A vonat nyilván nem az, és ha mindenkinek elsőbbséget adna, lehetetlenné válna a vonatközlekedés. Ugyanígy értelmetlen lenne, ha az autósnak minden esetben elsőbbséget kellene adnia (pl. autópálya, autóút, lámpás kereszteződésnél ha neki zöld, stb. értelemszerűen) akár gyalogosnak, akár másnak. Azt se bonyolult belátni, hogy bár egy X5 és egy Suzuki Swift között komoly különbség van (minden szempontból), mégis azonos jármű kategória, így azonos súlycsoportba esnek. Tehát pl. jobbkézszabálynál az számít ki jön jobbról, nem a méret.
Egyébként meg jellemző ez a Mo.-i gondolkodásmódra, hogy egy amúgy jó elvnek mutassuk meg a legextrémebb elképzelhető változatát, és akkor bebizonyítottuk, hogy az egész semmit nem ér. A te példáddal: mivel a vonat nagyobb és mégse áll meg az autóknak, akkor az autónak se kell megállni a gyalogosnak, mert milyen nehéz már megtalálni a sok pedál közül a féket, inkább ácsorogjon ott, amíg nem megy le a nap, mert mint tudjuk: "aki gyalog jár, sikeres ember nem lehet":)

kokavec 2010.10.19. 19:28:57

@nullstring: jól van. sokadjára bizonyítottad, hogy nem ismered, nem érted a kreszt. Azt hiszed, hogy saját érdekeid szerint felülírhatod az elsőbbségadási kötelezettséget.

Olyan nincs, hogy az autósnak "a forgalmi szituáció sokszor nem engedi meg, hogy megálljon" a zebránál. Kivétel nélkül minden esetben elsőbbségadási kötelezettsége van.

Már bemásolták páran a kresz vonatkozó szabályait. Neked azt hiszem ezt felesleges tovább magyarázni. Szellemi fogyatékos lehetsz, más magyarázatot nem tudok elképzelni.

záporjózsi 2010.10.19. 23:05:46

@nullstring: A forgalmi sávok közel 4 m, de legalább 3,25 m szélesek. A járművek legtöbbje kb. 1,8-2 m széles. járművek jellemzően a sáv közepén haladnak. A lapjával elférő ember számára kijelölt életmentő biztonsági zóna más szakágakban pedig 0,4 m. A többit próbáld meg kiszámolni.

záporjózsi 2010.10.19. 23:09:35

@qwertzu: Egy HÉV zebránál (Szentlélek tér) szinte mindegy, hogy zöld van-e vagy piros, folynak a gyalogok. Az adott eset nem tudom, hogy hol történt, de a keskenyebb utak esetében simán megindul az összes gyalog és nem a lámpát, nem is a forgalmat, hanem a többieket nézi. Bírom, amikor majdnem fellöknek (miért is állok meg a pirosnál?!), majd rémülten vissza akarnak jönni, mert jött egy autó. Na ezek szokták a többi gyalogot is elütni, ha egyszer autóba ülnek...

záporjózsi 2010.10.19. 23:12:00

@pakesz: 2 percet akkor vársz a pirosnál, ha valami érdekesség van a lámpánál - vagy ha nem álltál rá a hurokra.

Véleményem szerint 2010.10.20. 10:56:13

@dzsaszper: A mellékútból ahonnan kikanyarodtam, nem volt lámpa és nem kereszteződésben történt az eset.
A mellékút és a lámpás zebra közt volt 50-60 méter.

Véleményem szerint 2010.10.20. 10:59:41

@qwertzu:
Jó lehet hogy nem 21-18, hanem 20-17...
De akkor ezek szerint hajtok én mint az állat, ügyet se vetek rájuk, igaz, hogy elütök 21-18-at, de nem érdekel, legalább kombóbónuszom lesz! :-)

Véleményem szerint 2010.10.20. 11:05:23

@záporjózsi: Én jó gyalogosnak tartom magam, mert mindig megállok a piros lámpánál, és csak zöldnél megyek át, de volt már hogy a tömeg elindult pirosnál és lelöktek az útra, és még ők voltak felháborodva mert felháborodtam, hogy lelöktek! Mindezt pirosnál...
Egyébként ez szimpla birkanyáj szindróma. az ember magában tudatosabb (jó vannak ellenpéldák) de tömegben kezelhetetlen birkanyáj.

ex-dr. vuk 2010.10.20. 11:15:49

@Véleményem szerint:
tokmindegy, a kresz azt mondja ki, hogy olyan sebesseggel kell kozeliteni, hogy meg tudja adni az elsobbseget. Ha gyalog van a zebra mellett 60-nal esely nincs.

záporjózsi 2010.10.20. 11:22:26

@Véleményem szerint: A gyalogos ha zebrát lát, akkor örül, hogy elsőbbsége van. Azok, akik nagyon örülnek, a lámpát nem nézik. Azok, akik kevésbé örülnek, a lámpátlan zebrán nem lépnek le addig, amíg nem áll meg a fél város + rendőr díszsorfal. Mert ugye az elsőbbség fogalmával nincs tisztában.
Az autós meg adja meg az elsőbbséget és várja végig, amíg a gyalogok átérnek.

Véleményem szerint 2010.10.20. 11:32:54

@záporjózsi: Szerintem nincs rendes oktatás, arról mit tehet egy gyalogos és mit nem. Ha a szülő nem oktatja meg a gyerekét akkor senki sem.
Szerintem innen ered a baj.

záporjózsi 2010.10.20. 11:46:00

@Véleményem szerint: Tantervekben szerepel, csak az óvónénik/bácsik és a tanárok sem ismerik pontosan a szabályokat.

ex-dr. vuk 2010.10.20. 12:25:31

@Véleményem szerint:
Ertem. Tokmindegy, hogy mennyivel nem adsz elsobbseget :) A kulonbseg annyi, hogy 40-nel talan nem hal meg, ha elutod..
(A biroi gyakorlat szerint - ami nem feltetlenul jo - 30 km/h alatt szamit fokozott ovatossaggal valo megkozelitesnek. Vagyis ez alatt kihozhatjak a gyalogot hibasnak - ami szerintem baromsag, de ez van.)

D4D 2010.10.21. 00:31:10

@Véleményem szerint: @záporjózsi:

Nálunk a KMB-t szabadidejéből kellett elhívjuk a suliba, hogy tanítsa meg a gyerekeket átkelni az úton.

Szívesen jött. Nem fogadott el semmit (szabadnapját áldozta be!), mi szülők összedobtunk neki egy tálca sört, de azt is elég nehezen fogadta el.

Hozzáteszem, úgy szoktatott le minket a kocsmából hazaautózásról, hogy ahelyett, hogy kiosztott volna X db csekket, meg elvett volna Y db jogsit, bejött a kocsmába, és összeszedte a kulcsokat, mobilokat (hogy ne tudjunk telefonálni, szokjuk a sétát), mindenkinek haza kellett menni sofőrért gyalog.

Az ilyen akciói miatt valahogy nagyon szeretjük őt. Meg tudott minket győzni.

dzsaszper 2010.10.21. 11:05:10

@Véleményem szerint: utánaolvastam a dolognak a KRESZ-ben. Szigorúan a KRESZ normaszövegét nézve szerintem akkor is elsőbbsége van, ha piroson megy át, bár nem mehetne (hasonlóan a főútvonalon záróvonalon előző autóhoz). Nem túl életszerű és épeszű a dolog.

A gond ott van, hogy a járművek forgalmát szabályozó fényjelző készülékek jelzései (nem villogó sárga) esetén az elsőbbséget szabályozó táblákat nem kell figyelembe venni.

Ezzel három gond van:
1. a jármű-gyalogos helyzet esetében nem csak a járműforgalmat szabályozza a lámpa, ezért a szabályt ki kell terjesztemni, vagy meg kell ismételni.
2. az útburkolati jelekről szó sincs, ez már járművek esetén is gond lehet. Mi a helyzet ha van megállás helyét jelző vonal, háromszöggel (elsőbbségadás kötelező) felfestve, de nincs tábla (akár csak azért mert ellopták?). A felfestett kijelölt gyalogos átkelőhely esetében pedig a dolog ebből a szempontből is kritikus.
3. a kijelölt gyalogos átkelőhely tábla nem az elsőbbséget szabályozó, hanem a tájékoztató táblák közé van sorolva. Alakra stimmel (kék négyzet), de jelentésre nem. Legalábbis meg kellene említeni az elsőbbségadást szabályozó táblák mellett.

dzsaszper 2010.10.21. 11:06:46

@Véleményem szerint: a helyzet szerintem elvileg nem fordulhatna elő (kivéve persze az olyan eseteket, amikor öreg néni nem bír átérni a zöldön)

digitime 2010.10.21. 11:24:34

Közlekedési morálon aggódni, mikor bármikor a fejünkre pottyanhat valaki? :-D www.youtube.com/watch?v=DxX2cHBvj4Q

Istyum 2010.10.21. 14:06:09

a fejünkre, mi?:) ez kamu, mivel a Vatera akciózik megint:
www.youtube.com/watch?v=hp7mWiKsK3s

záporjózsi 2010.10.22. 09:36:18

@dzsaszper: Bocskai út, buszsáv. Van BUSZ feliratú jelző, van egy lekopott, ideiglenes buszsáv felirat és szaggatott, fehér vonal. Ez mi?!

záporjózsi 2010.10.22. 09:42:26

@D4D: Valószínűleg az intézkedése jogszerűtlen volt. Ettől még mindenki tiszteli, sőt, a leírásból úgy tűnik, szereitek is. Azért ilyenből elég kevés van.
A gyalogos átkelők biztonsága valószínűleg oktatással rövid időn belül javítható lenne, csak erre senki nem figyel oda, nem gyereke senkinek.

dzsaszper 2010.10.22. 09:45:52

@záporjózsi: a közút fenntartójának/kezelőjének mulasztása?

Hotyhogy 2011.03.11. 18:02:05

@nullstring: Tegyük föl, hogy egy rettenetesen kemény és veszélyes gyalogos lép rá a forgalmi lámpa nélküli zebrára ott, ahol 50-60-nal közlekednek a neki elsőbbséget megadni nem hajlandó autósok.

Akkor miért nem lassítanak és állnak meg? Lehet, hogy az a gyalogos egy őrült, egy öngyilkos jelölt, vagy bunkó, vagy éppen egy veszedelmes bűnöző. Vagy talán a forgalmi szituáció nem engedi meg neki, hogy megálljon a járda szélén és várjon. Ugyanis siet.

S akkor az autósoknak nincs elsőbbségük, mert nem adta nekik azt meg. Neki van elsőbbsége, amit ő elvesz, magához ragad. Tehát ha az autós tovább halad és elüti őt, vagy, ha ő egy fegyveres személy és a vég pillanatában az autósra célzott lövéseivel magával viszi őt is a sírba, akkor az autósnak bizony nem volt elsőbbsége.

Akkor bizony a helyzet nem engedte neki. Az a fránya gyalogos nem volt előzékeny vele szemben, hiába döntött úgy az autós hogy nekimegy 50-60-nal a közlekedő gyalogosnak.

Az erőszak és önkény szellemét érezd át előbb, aztán belátva, az igazságot.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása