Mrbeno családjával együtt vasárnap délután lett egy figyelmetlen autós áldozata, aki annak rendje és módja szerint a felelősség elől kibújva megállás nélkül továbbhajtott. Aki látta a két piros autó szerencsétlen találkozását az M7-esen, azt kérem, jelentkezzen a blog email címén, hogy továbbíthassam az elérhetőségét a levélírónak! Az ő nevében is köszönöm!
Eddig pusztán olvasója voltam az oldalnak, de most egy szerencsétlen eset miatt a segítségeteket kérem. Vasárnap - október 31-én - délután 3 óra után az M7-esen közlekedtünk Budapest felé egy piros VW Poloval a sóstói és lepsényi pihenő között, ahol egy belső sávból a külsőbe sávot váltó - piros, szerintem Citroen Xara (a régi lépcsőshátú) - miatt balesetet szenvedtünk.
Ha ott voltál és láttad, kérjük, jelezdA sávváltáskor elfelejtett benézni a holttérbe, így rajtunk keresztül próbálta ezt abszolválni. Elkerülendő az ütközést, feleségem megpróbálta félrekormányozni az autót, de a szalagkorlát lett a vége. Tíz hónapos kisfiam csodával határos módon egy karcolás nélkül megúszta a balesetet, de feleségem és én is súlyosan megsérültünk.
A balesetet okozó autós megállás nélkül továbbhajtott. Nagyon kellemes meglepetésként ért a megálló autósok segítőkészsége, visszanyertem az autósokba és az emberekbe vetett hitemet, ezúton is hálás köszönet érte. Sajnos a rendszámot sem mi, sem a megálló tanúk sem látták.
Ha esetleg véletlenül valaki ott járt a kérdéses esetnél, vagy látta a környéken - a tanúk elmondása szerint - már korábban is veszélyesen közlekedő autót, esetleg kamerával felvételt készített, az jelentkezzen, mert nagyon sokat segítene.
szaGértő 2010.11.02. 20:24:04
[mike] 2010.11.02. 20:28:25
szaGértő 2010.11.02. 20:28:40
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 20:30:01
szaGértő 2010.11.02. 20:33:02
www.fn.hu//baleset_bunugy/20101031/baleset_miatt_lezartak_egy_savot/
esef 2010.11.02. 20:33:23
Sajnálom a posztolót, remélem elkapják a barmot.
szaGértő 2010.11.02. 20:38:01
1kutya 2010.11.02. 20:50:08
ott is citroen volt az egyik fél, sajnos a szenvedő:( láttam az autót és isteni szerencséjük volt, hogy az apuka 1-2 lila foltjától eltekintve épségben kiszáltak az autóból. az 1 éves kiskölök is...
2010.11.02. 21:12:03
Take-it-Easy 2010.11.02. 21:12:21
szaGértő 2010.11.02. 21:20:24
Take-it-Easy 2010.11.02. 21:23:52
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.11.02. 21:24:40
1kutya 2010.11.02. 21:25:16
a citroen xara a c4 volt/van...
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.11.02. 21:26:35
vagy csak a 4-5 közti különbség nem volt világos
''autónepper.'' 2010.11.02. 21:26:42
1kutya 2010.11.02. 21:33:25
én mondtam is neki, hogy hülye volt, engem ippeg nem érdekelt volna, hogy jön mellettem, menjen le ő az árokba!
egyetértett, de sajnos ők végezték az árokban, nem a terepjárós:(
1kutya 2010.11.02. 21:34:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 21:38:42
''autónepper.'' 2010.11.02. 21:39:21
1kutya 2010.11.02. 21:43:34
a béjemvés meg egyenesen angyal, mi?
igaz valamikor Lucifer is angyal volt...:-DDD
''autónepper.'' 2010.11.02. 21:47:14
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.02. 22:29:28
Most nem volt?
''autónepper.'' 2010.11.02. 22:29:59
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.11.02. 22:46:30
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.02. 23:03:50
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.02. 23:13:31
Nem lehet,hogy megint egy túl dramatizált eset volt,ahol azt hitte,hogy nekünk fog jönni???
Látjátok,kamionoknál nincs ilyen gond,mert mi villantunk a másiknak,főleg éjjel,ha már besorolhat elénk,de hát az úrvezető biciGéisek..........
GiXXXer 2010.11.02. 23:27:40
Sajnos nagyon nehéz lesz megtalálni, ha az embernek nincs protekciója a rendőrségnél.
Az viszont tény, hogy igyekezni kell, mert 72-96 óránként kezdik felülírni az ipari kamerák a cuccot, előtte le kell menteni.
''autónepper.'' 2010.11.02. 23:32:13
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.02. 23:35:42
Másodszor viszont:
- NEM KÖZLEKEDÜNK MÁSOK HOLTTERÉBEN! Mert az bénaság. Baromira kíváncsi vagyok arra, hogy hogyan került a posztoló a piroska holtterébe!
A eset: piros autó ment a belsőben, és leelőzte a külsőben haladó posztolót. Majd ráhúzta az autót. Ez kissé hihetetlen. Nem is beszélve arról, hogy bőven megelőzhető egy fékezéssel.
B eset: piros autó ment a belsőben, a posztoló pedig a külsőből szépen, szabálytalanul felzárkózott mellé. Jobbról előzés tipikus esete, pont ezért tilos. Ekkor meg nem kell csodálkozni, hogy a piroska esetleg nem látta a jobb tükörből hirtelen eltűnő posztolót.
Tanulságok:
1. Nem rángatjuk a kormányt, hanem fékezünk!
2. Nem tartózkodunk más autó holtterében. Próbálunk a másik autós fejével is gondolkodni, és minél előbb kikerülni a holtteréből.
3. Asszonynak nem adjuk oda addig a kocsit, amíg az első két pontot nem tanulja meg.
dukeekud 2010.11.02. 23:39:11
Mondjuk 3-4 szer nagyobb betuk kelenenek. Illetve akkora, hogy 100 meterol lehesen latni.
OkoskaTo:rp 2010.11.02. 23:43:23
boldii10 2010.11.02. 23:48:23
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.11.03. 00:10:07
Ezért az effajta esetek többnyire (szabálytalan) jobbról előzéskor szoktak előfordulni.
Plusz nem is biztos, hogy VALÓBAN szükség volt arra a hirtelen kormánymozdulatra. Ha összeért volna a két autó, akkor biztosan, de lehet, hogy volt ott akár 3-6 méter távolság is.
Úgyhogy csak óvatosan azzal a lincseléssel...
megint 2010.11.03. 00:14:07
gyem 2010.11.03. 00:27:26
Rendőrség hivatalból be fogja kérni a kamerák felvételeit az ÁAK-tól.
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 00:29:49
Van jogsim. Én tudom jól.
[mike] 2010.11.03. 01:11:01
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.11.03. 01:24:44
Nemrég hasonló fordult elő velem és ez az ösztönös mozdulat csak max fél méterrel vitte oldalt az autót, nem pedig ki a sávból, keresztül a leállósávon és neki a szalagkorlátnak.
Namármost vagy én vagyok Superman, vagy nem igaz, hogy egy ijesztéstől le kell szaladni az autópályáról.
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 01:28:50
MutánsTehén 2010.11.03. 01:31:18
Lehet, hogy a hátsó alapján könnyeben be tudják azonosítani: Xsara (upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/12/Citroen_Xsara_rear_20070609.jpg Xantia (img.index.hu/cikkepek/totalcar/sajto/C5_elodok/.gdata/cikk/Citroen_Xantia_rear_20080228.jpg
Karakterükben eléggé különbözőek, egyik szögletes, másik kerekebb! Remélem egy kicsikét segít ez a pár infó.
MutánsTehén 2010.11.03. 01:33:28
www.autogaleria.hu/autok/citroen/xantia/citroen_xantia_e6.jpg
Bocsánat a zárójeles kavarásért
[mike] 2010.11.03. 01:34:03
www.youtube.com/watch?v=1RyDoPro1XE
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.03. 01:39:00
Te is felrekaptad
a felmerest azt mondta ezerbol egy nem
azt nem, hogy a maradek 999 feltetelen balesettel vegzodik, csak felrekapja
ennek vegeredmenye fugg a sebessegtol, a rutintol, a korulmenyektol
de bizont ez meglevo redflex ha valami varatlan tortenik elottunk
ez van
en is huztam el a kormanyt kicsit itt amerikaban autopalyan ejjel, semmi forgalomnal
egy kibaszott nagy papirt fujt at a szel
persze rogton korrigaltam, de megtortent
Reggie 2010.11.03. 01:40:30
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.03. 01:50:06
bizony, erre is lehet figyelni
itt persze nem tudom mi tortent
valaki meg tul hamar akart visszaterni a kulsobe?
dehat ha elozott magasabbnak kellett /volna/enni a sebessegenek, igy...
ah nem tudom
akarmi tortent, ha eszlelte, meg kellett volna allnia
rezsöatya 2010.11.03. 03:42:21
Nem észlelte... Velem már fordult elő, hogy belső sávból váltott, nekem jött és továbbment (Bpen volt). Amikor utolértem, még ő csodálkozott, hogy jé, nekem jött? Mutattam a nyomát mindkét kocsin. Szerencsére csak az oldalsó gumicsík kenődött rá a kocsimra, nem volt ilyen komoly, mint a posztban.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.03. 04:31:41
rezsöatya: ezert irtam, hogy ha
mert minden lehet
igy belegondolva en ha befejezek egy sav valtast, akkor automatikusan meg egyszer belenezek a tukorbe
nehezen tudom elkepzelni, hogy valaki a savvaltasom miatt leszalad az utrol, szalagkorlatnak utkozik es semmit ne vegeyk eszre
de hat nem vagyunk egyformak
gunfight · http://topcomment.blog.hu 2010.11.03. 07:00:07
2010.11.03. 07:05:23
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.11.03. 07:10:08
KevinMulder 2010.11.03. 07:12:45
Ha meg volt a kocsin ABS, akkor egeszen jol lehet iranyitani (kiveve jeg) fekezes kozben is.
Mellesleg a fekezos/kormanyrangatos emberek aranya 50-50%.
Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.11.03. 07:22:48
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.11.03. 07:37:10
phaszfej 2010.11.03. 08:09:59
indapass90210 2010.11.03. 08:11:57
Szoktam bírni a csajokat, akik sima főúton is már egy kilóméterről villognak ha előzől. Aztán amikor odaérnek, még mutogatnak is...
Mindemellett roppantul sajnálom a posztolót. Be kellene íratni anyut egy vezetéstechnikai tréningre.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.03. 08:35:30
clv192 2010.11.03. 08:42:31
Berkut 2010.11.03. 08:50:13
KevinMulder 2010.11.03. 08:55:54
jonatanxx 2010.11.03. 09:00:56
babel 2010.11.03. 09:01:50
Tudod: néz vs. lát. (Nem ugyanaz.) Velem már előfordult, hogy láthatatlannak éreztem magam 5m-es kocsival. Azt persze nem tudhatom, mit szívott a másik fél.
XEP 2010.11.03. 09:02:14
Mintha úgy rémlene az autópályán van leállósáv is.
Jobbulást!
Szerencse a picinek nem lett semmi baja.
8Gbit 2010.11.03. 09:05:45
Most úgy jártál,hogy van egy totálkáros autód és a biztosító nem fizet (kiv. ha van Cascod).
Sajnos ilyen ez az ország, ha bunkó és paraszt vagy Te vagy a király!!!
clv192 2010.11.03. 09:06:46
forrórágógumi 2010.11.03. 09:12:21
Én meg ilyen lámát rég láttam. Ha van egy csöppnyi vezetési tapasztalatod akkor érzésből tudod, hogy most olyan pozícióban vagy hogy a másik egyszerűen nem lát, vagy elég nagy a sansz hogy nem lát tükörből. Én ilyenkor szoktam lassítani vagy gyorsítani, hogy kikerüljek onnan.
Jogsi mellé kötelezővé tenném a vezetéstechnikai tréninget, évente kreszvizsga, aki megbukik annak jogsi el.
Peetee 2010.11.03. 09:12:26
A legdurvább ezután jött:
- A Mazdás (aki nem nézte hova akar sávot váltani) dudált, ordított, mutogatott a furgonosnak, még be is fékezett elé, aztán újra mellé ment, és örjöngött az autóban, pedig ő volt a hülye!!!!
Aztán elszáguldott (már a 80as részen) legalább 140el.
Ebben az a durva, hogy aki a hülye volt, annak állt feljebb; pedig neki kellett olna 2 percben végiggondolni, hogy MIT NEM TETT MEG, ami miatt majdnem baleset kerekedett!!!
Ehelyett legközelebb még agresszívabb lesz, akkor is beteszi az autóját, ha nincs ott hely, aztán szépen beforgatják 90es tempónál és örülhet ha nem borul fel!!!
Elképesztően nagy barom emberek vannaka az utakon!!!!
Take-it-Easy 2010.11.03. 09:12:49
KevinMulder 2010.11.03. 09:19:23
Ha a repulo balrol elozte meg, akkor erre mar akkor el kellett volna felkeszulnie, amikor a masik meg az elozest sem kezdte meg.
Mit kellett volna tennie:
- megbizonyosodni, hogy megfelelo terrel rendelkezik maga elott es utan (kovetesi tavolsagok)
- ellenorzi, hogy van-e biztonsagi zonan akadaly (leallosavon barmi, mert ha az elozes kozben ott talal telibe valakit, akkor meg nagyobb baj lehetett volna)
Elozes kozben mindent meg kellett volna tennie, hogy minek kisebb korrekciot tegyen. Egy nem sokkal gyorsabb autoval valo surlodasnal sokkal kisebb erok ebrednek (es azok hatasi szoge is kisebb) mint amikor telibe csapja a szalagkorlatot. Raadasul autopalyan nem nagyon szabad kormanyt rangatni.
Az en olvasatomban a postiro felesege nem sok informacioval rendelkezett az adott forgalmi szituacioval kapcsolatosan, de a legborzasztobb, hogy a donteset az motivalta, hogy a kocsit mentse. A kisebb benyomodas es par ajto csereje helyett inkabb panik es szalagkorlat lett.
Mondok egy masik peldat: szerpentin, havas ut lefele. Sok vezeto inkabb igyekszik kormanyozgatassal egyre gyorsulo sebesseggel abszolvalni a lejtot lefele, aminek tobbszor az a vege, hogy beleall a hegyoldalba vagy sokkal sulyosabb lesz a kimenetel. Holott ha az ember ilyen szituba kerul, akkor mar csak egyet tehet, mersekli a keletkezett kart, ha meguszni mar nem tudja. Azaz, a jelen esetben a legtobbszor mukodo megoldas, hogy az ember finoman nekitamasztja az autot a szalagkorlatnak. A kocsi nem fog utana nagyon jol kinezni, de nem is lesz frontalis csapodas.
Legtobbszor azt a dontest a legnehezebb meghozni, hogy hogyan tegyen kisebb kart a kocsiban az ember, hogy a sokkal nagyobb bajt elkerulhesse.
JuAn 2010.11.03. 09:19:46
barumka 2010.11.03. 09:20:02
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 09:20:12
szándékos ökörködést kivéve soha, semmilyen körülmények között!
amúgy jobbulást.
szerintem ha a másik kocsin nem találnak sérülést, akkor nehéz lesz felelősnek kihozni...
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 09:21:16
Autópálya kamerák képein nincs meg az "elkövető"? Tele van az M7 matrica ellenőrző kamerákkal. Esetleg meg lehetne próbálni a sértetteknek nem?
KevinMulder 2010.11.03. 09:25:46
Cserbenhagyas: et is nehez lesz bizonyitani, mert elozeskor (ha ot is toltak hatulrol), akkor balra figyelt, nem arra, hogy tole jobb oldalon valaki beallt a szalagkorlatba.
Amugy sem nagyon okos dolog megallni/visszatolatni az autopalyan.
MickthePick 2010.11.03. 09:27:33
_John_Doe_ 2010.11.03. 09:29:30
Ráadásul, találnak a felvételeken egy hasonló kocsit, beidézik a tulajdonosát, ő pedig azt mondja: igen jártam arra abban az időben, de semmilyen balesetet nem okoztam.
És, ennyi.
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 09:29:54
Konklúzió: Ismét egy eset ami rávilágít arra, hogy nem figyelünk egymásra kellőképpen sem az utakon, sem az élet más területein. Elkeserítő...
Coffeyville (törölt) 2010.11.03. 09:32:31
MickthePick 2010.11.03. 09:33:30
Lehet, hogy a soksok év autószimulátorozás is segített :)
Komolyan, azért ma már létezik 1-2 olyan szimulár, amit kötelezőre felírnék minden vezetni akarónak. Nagyon jól alakítja a reflexeket, és itt nem a reakcióidőre gondolok, hanem hogy necces esetben mit csinálj (pl. aquaplaningnél kormányt nem mozgat, nem fékez, driftnél ellenkormányoz stb.)
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 09:33:43
Ezért kell feljelentést tenni, még ha macerás is. Be kell gyűjteni szemtanúkat (ha vannak).
Berkut 2010.11.03. 09:34:48
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 09:35:28
MickthePick 2010.11.03. 09:37:22
Az első 3 évében csak 4 karambolt csinált, szerencsére sosem sérült meg senki, de ebből kettőnél igencsak rommátört a kocsi.
randomuser1 2010.11.03. 09:37:52
KevinMulder 2010.11.03. 09:40:25
Nem sok sikerrel kecsegtet az sem, ha megtalaljak az adott emberket. Mivel a kocsik nem ertek ossze es a jelek szerint nem lepett ki a savbol, ezert a birosagon siman tud vedekezni azzal, hogy a leallo savon biztonsagosan meg tudott volna a posztolo felesege allni. (Hiszen tobbek kozott pont az ilyen helyetekre van ott az a sav). Arrol az "okozo" nem tehet, hogy tapasztalatok nelkul kimereszkedik az autopalyara (ami a sebessegenel fogva kockazatos)
Ne erts felre, nem akarom vedeni a piros kocsit, de napont szamtalan olyan eset van, amikor az adott manover nem a nagykonyv szerint tortenik. (nekem is volt mar sok izzaszto pillanatom) Mindig 2 resztvevo kell egy karambolhoz, de mindig 2 resztvevo kell annak elkerulesehez is.
KevinMulder 2010.11.03. 09:43:04
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 09:43:17
Életem legnagyobb élménye volt hazánk forma-1 versenypályájának vezetéstechnikai parkjában eltöltenem 2 napot. Sokat tanultam magamról és az akkori - Alfa156 selespeed- kocsimról. Sajnos azóta nem telik ilyesmire, de jó lenne ha mindenki egyszer mindegyik autójával részt venne egy 2 napos tréningen. Fele annyi baleset sem lenne, ezt állíthatom kb.400.000 balesetmentes kilométerrel a lábamban úgy, hogy minden nap minimum 40-et megyek most is.
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 09:45:18
Respect!
MickthePick 2010.11.03. 09:45:20
Reakció: fék fel, kormány ki jobbra, majd vissza egyenesbe, és a sorban álló utolsó kocsi, valamint a füves szegélyen álló sövény közti kb 2 és fél méterre szépen becsúsztatva a kocsit (közben egy, szerencsére üres és műanyag) kuka elgombázása :D.
A vicc az egészben, hogy a szerencsés muki aki mellé majdnem teljes autóhosszal becsúsztam (aki a sorban leghátul állt, és akit nem toltam bele az előtte levőbe így), szerintem észre sem vett semmit az egészből :)
Azt hiszem, ez talán az egyik olyan manőverem, amire a legbüszkébb vagyok, a másik amikor enyhén lejtő kanyarban, tükörjégen hirtelen driftelni kezdőt 2 ellenkormányzásból megfogtam (bal drift, ellenkormány, jobb drift, ellenkormány, visszaáll egyenesbe, hideg verejték letöröl) :D
MickthePick 2010.11.03. 09:48:19
MickthePick 2010.11.03. 09:49:07
KevinMulder 2010.11.03. 09:49:31
_John_Doe_ 2010.11.03. 09:50:00
Haver ugyanígy járt, egy kamiont előzött, az (elbóbiskolhatott?) kicsit bement a belső sávba, a haver felesége is félrerántotta a kormányt, felkenődtek a szalagkorlátra, pördültek párat.
Éjszaka volt, kis forgalom, de mivel a pontos időn kívül nem tudtak a kamionról semmit mondani, nem csináltak semmit a sündőrök.
Megjegyzem igazuk volt, soha nem lehetne rábizonyítani, hogy ő volt a hibás.
Mint ahogy a posztbeli esetben sem.
MickthePick 2010.11.03. 09:51:53
Ez messze a legtöbb eset jellemzője. Előfordul, de sajnos ritkább a barom vs barom felállás, illetve még ritkább a 2 rutintalan, mert ők óvatosak.
A rutinosek időben felismerik a barmokat és a kis bénákat, na persze hibát mindenki el tud azért követni. Rutin kell, és figyelem, na meg normális ember (nembarom).
KevinMulder 2010.11.03. 09:52:09
Azota mas szemszogbol nezem (de foleg elozom) ezeket a nagy jarmuveket es buszokat.
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 09:53:00
KevinMulder 2010.11.03. 09:53:01
MickthePick 2010.11.03. 09:53:13
De én kocsival is úgy megyek, mintha láthatatlan lennék (nyilván lámpát mindig mindenhol égetek persze). Elsőbbség csak akkor van, ha megadták, jobbkezesnél mindig lassít, stb stb.
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 09:54:18
mrbeno 2010.11.03. 09:56:19
Azért leírom az esetet, ahogy az történt. Feleségem vezetett. Igen. Akár el is aludnék mellette, mert jól és biztonságosan vezet.
Kb. 120-szal haladtunk a külső sávban. A tükörben látta a hőst közvetlenül mögöttünk. Elvette a lábát a gázról, hogy az ilyen hadd menjen. A következő pillanatban a két autó tükre majdnem összeért és karakteresen közeledett a sávunk felé.
Félrehúzta a kormányt, nem azért, hogy az autót mentse, hanem a tíz hónapos kisfiamat, aki a vezető oldalán ült.
Amúgy nem kívánom, hogy az önjelölt vezetéstechnikai trénerek egyszer kipróbálják a tudományukat. Az a kommentelő, aki a gyermek elvételét emlegeti, annak azt kívánom, hogy egyszer a gyerekével a hátsó ülésen járjon így...
Az eset kivédésével kapcsolatban szerintem három eset volt lehetséges:
1., amit feleségem tett.
2., csak fék, de ebben az esetben az autó biztosan nekünk jön, esetleg beforgatja az autó elejét, felborulunk, nem folytatom (pár órával később így haltak meg, szinte ugyanott...)
3., tudatosan ellenkormányzol az autónak és majd lesz valami. Ember legyen a talpán, aki ezt választja egy ezred másodperc alatt
Az a személyes pechünk, hogy pont egy hídon/felüljárón történt az eset, ahol a leállósáv sem olyan széles, illetve az út szélén beton hídpillérekre/tuskókra van rögzítve a szalagkorlát. Mi egy ilyen betontuskón akadtunk fent.
Egy ideig azt gondoltam, hogy bárcsak haragudhatnék valakire, akár magamra, hogy pár perccel korábban nem vettem át a volánt, vagy feleségemre, hogy rosszul reagált, de nem tudok, mert azt hiszem egyikünk sem hibázott. Tizenöt éves vezetési tapasztalattal én sem nagyon tudtam volna mást csinálni.
...
MickthePick 2010.11.03. 09:57:39
Ehhez csak hozzátett, hogy egyetlen egyszer egy pillantra nem figyel *mindenre*, és egy figyelmetlen barom totálkárra törte, szerencsére csak a kocsit, ő pár bordatöréssel megúszta, és azóta is jól van :)
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 10:00:47
MickthePick 2010.11.03. 10:01:36
Én valszeg csak fékeztem volna, a fékező autó tömegközéppontja előre fókuszálódik, így nehezebb is beforgatni. A nekikormányzás nagyon amerikaifilm jellegű, ezt szerintem nem tette volna senki :)
randomuser1 2010.11.03. 10:04:00
mrbeno 2010.11.03. 10:04:08
Szerencsére van Casco, talán fizet is. Lehet, hogy nem, mert volt a balesetnek okozója, a rendőr szerint ilyen esetben a Mabisz fizet. Ha fizet...
De a legfontosabb, hogy mindhárman már aznap este otthon voltunk, feleségemnek az orra tört, nekem a vállam ficamodott ki, de a kisfiamon - a minőségi gyerekülésnek, az autónak és a feleségemnek köszönhetően - egy karcolás sem esett.
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 10:05:17
KevinMulder 2010.11.03. 10:06:08
Mi pontosan ezen oknal fogva rakjuk nem a vezeto moge, hanem kozepre a gyerekulesbe a gyerkocot (Pontosabban tettuk eddig, mert most a masik kiturta)
Ha a gyerekules jol van rogzitve, akkor nagyon nagyon utes kell, hogy a masik kocsi elerje a gyerekulest oldalrol. Sokkal eselyesebb, hogy a betuntusko akasztja meg ugy a kocsit, hogy a gyerek ettol kapjon hirtelen utest.
Ettol fuggetlenul Ti voltatok ott, kintrol meg ugye a kibicnek semmi sem draga. A lenyeg, hogy mindenki tulelte, megha lenullaztatok is egy kocsit, ami rossz, de potolhato.
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 10:06:58
ziza133 2010.11.03. 10:07:29
Ezt nem ertem.
"Kb. 120-szal haladtunk a külső sávban. A tükörben látta a hőst közvetlenül mögöttünk. Elvette a lábát a gázról, "
1) Tehat mogottetek jott a kulsoben, erre a feleseged rafekez (motorfekkel) Ez azert szopas mert meg feklampa sem gyullad fel !??
"A következő pillanatban a két autó tükre majdnem összeért és karakteresen közeledett a sávunk felé."
2)Ha mogottetek jott, hogyhogy a tukor er ossze? Tehat a felseseged rafekez (motorfekkrel), erre a csavo hirtelen kikerul titeket h elkerulje az utkozest?
3) Mikor felrerantja a kormanyt az asszony, akkor megcsuszott az auto? Vagy hogy kotottetek ki a korlaton?
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 10:09:38
Az, hogy nem tudsz a másik autós fejével gondolkodni, az már nem az én bajom. Elmondom a folyamatot, amely elég dedós módszer, de meg lehet tanulni.
1. FELISMERED azt, hogy van a saját autódnak holttere. Nem nehéz, mert menet közben egyszercsak eltűnnek az autók a tükörből, aztán már csak az ablakban bukkanak fel.
2. KILOGIKÁZOD, hogy másik autóknak ugyanúgy van holttere.
3. MEGTANULOD azt, hogy sávváltáskor ezért oldalra is ki kell nézni.
4. TAPASZTALOD, hogy ezt nem mindenki teszi meg.
5. KISZÁMÍTOD a saját autód és a másik autó pozíciójából, hogy hol és mennyi ideig áll fent annak a veszélye, hogy oldalról rád húzzák az autót, MERT a másik autó holtterében gurulsz, ÉS MERT a másik autós hibázik, és nem néz oldalra.
6. IGYEKSZEL minimalizálni a másik autó holterében töltött időt, és amikor ott vagy, fokozottabban figyelsz.
7. NEM SZÓLSZ BE annak, aki ezt már gyakorolja, mert már rájött, hogy gondolkodni is lehet a fejével és nemcsak kopaszra borotválni, hanem szépen MEGKÖSZÖNÖD a tanácsot, és te is így vezetsz ezután.
KevinMulder 2010.11.03. 10:10:16
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 10:11:24
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 10:12:11
Még jó hogy sem a jogsit, sem a kocsit nem tőled kaptam...
Egyébként mi a baj? Melyik hsz.-om nem tetszett?
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.03. 10:15:13
mrbeno 2010.11.03. 10:21:48
Nem teljesen értem, hogy mit nem értesz ezen. Ha 120-nál 5-ös fokozatban elveszed a lábad a gázról, akkor minimálisan, de elkezd lassulni az autó. Erre a mögötted haladónak kell tudni reagálni (pl. elveszi a lábát a gázról...)
De a Xsara nyilván nem mögöttünk akart haladni, ezért elkezdett előzni. Előzés közben Elindult vissza a külső sávba. Ekkor jött vészesen közel. És igen, az autó megcsúszott. Mielőtt megkérdezed: az autó kifogástalan műszaki állapotban volt, megfelelő gumikkal, jó guminyomáson stb. Ezután még próbált korrigáni, de egy-két csúszás után mentünk neki a korlátnak.
mrbeno 2010.11.03. 10:25:17
MickthePick 2010.11.03. 10:28:48
KevinMulder 2010.11.03. 10:29:04
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 10:31:08
elmondom, miért.
"Kb. 120-szal haladtunk a külső sávban. A tükörben látta a hőst közvetlenül mögöttünk. Elvette a lábát a gázról, hogy az ilyen hadd menjen. "
ha mögötte volt a kocsi, mi a fészkes fenének lassított? főleg féklámpa nélkül? erre én rohadtul berágtam volna. (nem, nem büntettem volna, de egy integetést kaptatok volna, az biztos.)
"Az eset kivédésével kapcsolatban szerintem három eset volt lehetséges:"
volt az több is, de mindegy.
"1., amit feleségem tett."
a lehető legrosszabbat választotta. leszámítva azt, hogy padlógázzal a másik kocsira rántja a kormányt.
"2., csak fék, de ebben az esetben az autó biztosan nekünk jön, esetleg beforgatja az autó elejét, felborulunk, nem folytatom (pár órával később így haltak meg, szinte ugyanott...)"
már fékkészültségben volt az asszony. motorfékkel lassított. ez lett volna a legjobb választás, fékezni egyet. nem, nem forgatta volna be az elejét, mert össze sem értetek volna. de ha mágis, akkor is a másik kocsi pördült volna meg.
"3., tudatosan ellenkormányzol az autónak és majd lesz valami. Ember legyen a talpán, aki ezt választja egy ezred másodperc alatt"
aki erre nem képes, az menjen vissza rutinpályára, de ne veszélyeztessen másokat a forgalomban. igen, én már többször is csináltam ilyet, volt nagysebességnél is olyan, hogy kikerültem a másikat. sőt, még körülnézni is volt időm, hogy kerüljek, vagy fékezzek-e inkább...
azt meg hagyjuk, hoyg a gyereket védte, mert ha a harmadik esetet választja, magyarul vészhelyzetben nem tud jól dönteni, csak félrerántani a kormányt, akkor a gyerek sem jutott az eszébe. és ha gyereket védem, akkor inkább orral ütközök, szemből, és ott döglök meg, de a kocsi hátulját védem.
Répatorta 2010.11.03. 10:37:21
A klasszikus kérdésre ami itt fel szokott merülni, mármint ki volt a hülye (a suzikison kívül), a válaszom mindkettő (mint az elején írtam, a tényeket nagyon szellősen ismerem!)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 10:39:57
már hogy férrne bele???
a tükröt amúgy is rendszeres időközönként nézzük. autópályán meg legalább annyit nézünk a tükörbe, mint előre! (kivéve, ha te vagy a leggyorsabb.)
forrórágógumi 2010.11.03. 10:40:53
isti77 2010.11.03. 10:41:15
Azért megjegyzem, anyu is elég nagyot ránthatott a kormányon, ha szalagkorlát lett a vége, tudtommal az M7-esen is van egy leállósáv a külső sáv és a korlát között. De mivel az autósok 90%-e soha, sehol nem vesz részt vezetéstechnikai tréningen, ezen nincs mit csodálkozni.
pákozdy 2010.11.03. 10:41:52
MickthePick 2010.11.03. 10:43:20
JAJ ez fájt. Remélem, te sose mész autópályára :((
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 10:44:03
Szerencsére a defenzív vezetés arról (is) szól, hogy már 1 résztvevő is elég a baleset elkerüléséhez, ha figyel.
KevinMulder 2010.11.03. 10:45:43
KevinMulder 2010.11.03. 10:46:24
mi nem foglalt még 2010.11.03. 10:47:26
Répatorta 2010.11.03. 10:50:07
Ugye nincs ilyen jogszabály, hogy min hány mp-ként tekints bele mindhárom tükörbe?
Értem, amit mondasz, én is sokat nézegetem a tükröt, de ezzel kisebbségben vagyunk. Tehát belefér, hogy az illető nem tartozott közénk.
Tavaly szemből úgy darálta le egy suzuki a kocsim bal oldalát (tükröstül ablakostul), hogy nem vett észre semmit...
Jó Estét 2010.11.03. 10:50:56
Répatorta 2010.11.03. 10:51:26
Jó Estét 2010.11.03. 10:53:08
ezzel persze nem azt mondom, hogy minden balesetet meg lehet akadalyoznia a vetlen felnek, de sok baleset valoban elkerulheto lenne...
mi nem foglalt még 2010.11.03. 10:54:20
osztán aki még nem régen vezet és nem volt sokféle autója az honnan tudja?
neked kell meggyőződnöd, hopgy sávváltáskor nincs e valaki a holttered ben.
ezt a felelősséget nem kellene más közlekedőre átruháznod.
azon kívül a sávot váltónak kell meggyőződni, hogy meg vannak e a sáv váltás feltételei.
Mocskos Kaviár 2010.11.03. 10:54:44
KevinMulder 2010.11.03. 10:57:57
Remelem eszreveszed, hogy a legtobb commentelo nem ekezi a postolot, hanem kifejti az allaspontjat, hogy vajon mi lett volna a legjobb megoldas. Hatha kesobb valakinek meg hasznos lehet ...
MickthePick 2010.11.03. 10:59:10
ziza133 2010.11.03. 10:59:49
???
Eloszor is lassuak voltatok, 130 a megengedett a palyan, 120nal mar kikerulendo akadaly vagy a tobbi autosnak. De az, hogy erre meg (feklampa nelkul!!!) refekez az asszony az nagy benasagrol arulkodik, ennek mi a fene ertelme volt?? Siman lehet a srac jott 150-el, erre meg ra is lassultok. Es 120-nal azert a szel + fordulat miatt elegge szep motorfek van.
"Erre a mögötted haladónak kell tudni reagálni (pl. elveszi a lábát a gázról...)"
Es igen, a mogotted halado reagalt ra, hisz nem jott beletek, megprobalt kikerulni.
salted 2010.11.03. 11:00:41
KevinMulder 2010.11.03. 11:01:06
mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:01:30
a mabisz erre nem fog fizetni az biztos.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 11:02:59
phaszfej 2010.11.03. 11:05:43
A ribanc erre elhiszi, hogy ő a világ királynéja, mert kéthavi fizetéséből, ami nem több 164 ezer Forintnál, bevásárolt valami kommersz divatmárkát és vett hozzá néhány tégely szemránckrémet. De hiába, a nőket húszas éveik közepén könyörtelenül utolérő fonnyadás és leépülés visszafordíthatatlan, hiába kardiózik és fut egyhelyben valami teremben napi 4 órát.
A férjére már csak mint valami herére tekint, amíg hozza a pénzt, addig csinálok neki kaját és hagyom, hogy néha betolja a kendelónit, de egyébként egy lúzer pöcsnek tartja. Egója olyannyira felfuvalkodott, hogy elhiszi, hogy ő tud vezetni, mert ő modern nő, és különbenis a nők teljesen egyenjogúak (bár azért még egy nő sem tiltakozott, hogy nem lehet vájár vagy kohász, na mindegy). És vezetett, és kiderült, hogy nem tud. A férj meg itt picsog, hogy jajj, nyomjátok fel nekem azt a piros szarát, meg kell mutatnom magamnak és az asszonynak, hogy férfi vagyok.
Csicska vagy, öcsém, válj el, pofozd fel a kurvádat, törj össze néhány bútort, különben örökös szánalomban élheted le az életed. A gyereket meg add el amiba, ott jó pénzt fizetnek érte.
ziza133 2010.11.03. 11:06:38
Termeszetesen ez nem menti fel az alol hogy elmenekult, de most nem arrol van szo.
Metal_Storm 2010.11.03. 11:07:11
Mind meg tudta volna oldani a vázolt problémát...
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 11:08:23
Na igen a halottak napja, meg a rutin. Sokan el akarnak jutni a temetőkbe, minél előbb, aztán néhányaknak úgy sikerül, hogy már visszafelé nem is kell jönni...
Az is defenzív vezetés, hogy tudni kell, hogy ilyenkor úgynevezett "ünnepi forgalom" van az utakon, sok mazsola, stb. Ezért annyival előbb kell indulni, és olyan utat kell választani, hogy még véletlenül se legyél ideges, figyelmetlen. Férfiakat vadállattá tudja tenni a késés és a tehetetlenség érzése, viszont rendkívüli nyugalom és elégedettség az, amikor úgy mész lassan, hogy tudod, hogy terv szerint haladsz, van időtartalék.
mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:08:29
ziza133 2010.11.03. 11:09:15
mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:09:26
Metal_Storm 2010.11.03. 11:10:25
phaszfej 2010.11.03. 11:11:01
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 11:13:39
phaszfej 2010.11.03. 11:13:53
ziza133 2010.11.03. 11:14:25
KevinMulder 2010.11.03. 11:15:14
KevinMulder 2010.11.03. 11:17:25
Rengeteg olyan szitu van, amit mások oldanak meg anélkül hogy az "okozó" egyáltalá észrevenné, hogy az ő segge _is_ meg lett mentve másvalaki előrelátása és gondolkodása által.
mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:18:08
ezekszerint kisebségi komplexusban szenvedsz és így próbálsz valaki lenni.
phaszfej 2010.11.03. 11:18:57
mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:21:28
phaszfej 2010.11.03. 11:23:30
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 11:25:01
ezt a felelősséget nem kellene más közlekedőre átruháznod.
azon kívül a sávot váltónak kell meggyőződni, hogy meg vannak e a sáv váltás feltételei."
A vezetésnek, így a defenzív vezetésnek is, szintjei vannak:
1. szint. ÖNZŐ. Én megteszem a magamét, más is megteszi a magáét, nem lesz baleset. Na ez egy rohadtul öntelt, egoista hozzáállás. Abból indul ki, hogy te sosem hibázol, és ebből következtet arra, hogy a másik sem fog. Pedig te is hibázol, mert azt mindenki szokott. Hát még a másik...
2. szint. REAGÁLÓ. Én megteszem a magamét, más megteszi a magáét, de bárki hibázhat, ezért felkészülök arra, hogy korrigáljak. Tudom javítani a hibát.
3. szint. DEFENZÍV. Én megteszem a magamét, de mindenki más hülye (is lehet), ezért felkészülök a legrosszabbra. Igyekszem fejben osztályozni a forgalom résztvevőit (mazsola, agresszor, taxis, nyugger, nő, konvoj), és hozzájuk igazított, alapvetően proaktív és preventív vezetési stílusban megyek.
4. szint. ULTRADEFENZÍV. Igyekszem még a találkozást is minimalizálni a veszélyes kategóriákkal - nem megyek belvárosba, nem közlekedem "olyan" helyeken karácsonykor, ünnepekkor, dugó előtt/után megyek, kis utcákon megyek, gyorsan és jól reagálok a forgalmi helyzetekre, előbb indulok, nem vagyok késésben, mindig fel van töltve a mobil, hogy odaszóljak, ha mégis kések, stb.
5. szint. ABSZOLÚT BALESETMENTES (Bónusz manusz). Reggel korán indulok, kerülő utakon a házak között, beállok a legrövidebb sor végére, és megveszem a BKV bérletet...:)
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 11:29:02
Ez az én bajom is. Ha előznek, nem lassítani kell, hanem lehúzódni. A legtöbb úton 3 autó simán elfér vészhelyzetben egymás mellett - aki vezetett már a 4-es úton, az tudja - ráadásul itt még ott a leállósáv is.
Szerintem egyszerű a képlet: adott volt a 2 jármű a balesethez, és nem volt adott az az 1 vezető, aki elkerülte volna a veszélyhelyzetet.
phaszfej 2010.11.03. 11:31:34
mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:33:06
rosszul reagálta le a szitut az biztos.
de nem lehet mindenkinek hatalmas rutinja és egyforma lélekjelenléte.
ha meg is előzök valkit akkor amíg a megelőzöttet nem látom a jobb tükörben nem is próbálok meg visszamenni elé.
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 11:34:43
Mind meg tudta volna oldani a vázolt problémát..."
Nem mind, de jónéhány igen. A jó vezető nem csak jól vezet, de biztos is a tudásában.
KevinMulder 2010.11.03. 11:36:10
Jon a piros auto a kulsoben a postolo mogott.
Benez balra, latja, hogy a belsoben hatrebb van meg egy auto, ami gyorsan megy. Felzarkozik (ami nem helyes, de csak igy jon ki) a kulsoben a postolo moge, hogy amikor a gyorsabb belsos elmegy, akkor kielozhessen. Ekkor a postolo elkezd motorfekkel fekezni, amitol lassul az auto.
A piros auto eszleli, hogy a matek nem nagyon jon ossze, mert jobban csokken a tavolsag kozte es a postolo kozott mint kellene. Meghozza a dontest: az elozest elkezdi, beugrik a gyorsabb auto ele. (Ha nem teszi, lehet, hogy belecsattan a postoloba hatulrol)
Elozes kozben megerkezik a belsos nagysebessegu auto. Ettol a piros megijed es elkezd visszaterni a kulsobe.
A folytatast ismerjuk ...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 11:41:23
lotht 2010.11.03. 11:48:05
A fékpedál használata elég jó megoldás az ilyen esetekre.
[mike] 2010.11.03. 11:50:13
@phaszfej: komám.... téged ver a feleséged??? :D:D
@KevinMulder: már ha voltak jelei a szituációnak. Ha mindenki olyan kurva okos lenne zéró reflexszel, akkor nem lenne egyetlen baleset sem, vágod? Ennek ellenére a ksh szerint tavaly 24ezren szenvedtek balesetet, 822-en pedig ott is maradtak. Akkor hogy van ez?
Take-it-Easy 2010.11.03. 11:51:11
KevinMulder 2010.11.03. 11:58:41
@[mike]: De sajnos nem mindenki olyan kurva okos és van zéró reflexe. Ezért vannak a balesetek. Így már érthető? Vagy mit nem értesz?
nyjozsi2 2010.11.03. 12:01:55
Másrészt egy kis fizika.
Asszonyka elkezd fékezni és semmi mást nem csinál. Ekkor az autója súlypontja erőteljesen az első tengelyre kerül, ahol a tapadás megnő, mert a tapadás a tapadási felület nagyságától, a felület súrlódási együtthatójától és az összenyomó erőtől függ. Itt az együttható mondjuk nem változik, de a fékezés miatt az összenyomó erő megnő, továbbá a nagyobb erőtől a tapadási felület is nőni fog (szétterül a gumi), ezért még nagyobb tapadás érhető el. Az "ellenfél" simén halad, az orrmotorossága miatt a hátsó tengely terhelése alacsony, továbbá jobbra húz vissza, ezért a jobb hátsó keréken a tapadás lecsökken. Itt jöjjön az ütközés, az "ellenfél" jobbra jön vissza és belénk ütközik oldalról, miközben mi fékezünk. Nekünk az égvilágon semmi bajunk nem lesz, ellenben az "ellenfél" egy szép piruettet fog bemutatni és a jobb oldalunkon pörögni és lemaradni.
Aki nem hiszi, nézzen Nascar versenyeket, nézzen a NatGeo-n amcsi rendőrségi videókat, hogyan pörgetik ki az előttük haladókat.
Szóval az asszonyka ne kapkodja a kormányt, hanem haladjon kiszámíthatóan, ne okozzon kellemetlen meglepetéseket és ha már kell, akkor fékezzen, kattogjon az ABS. Rángassa otthon apuci szerszámát, abból legalább másnak nem lesz baja.
[mike] 2010.11.03. 12:05:11
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:07:07
Állítólag a vezetés ugyanolyan, mint a foci, mindenki ért hozzá :))
KevinMulder 2010.11.03. 12:08:35
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:09:17
a vezetés tényleg olyan, mint a foci. simán van "körbeverés".
A csapat megveri B-t. B veri C-t, C meg A-t.
A sofőr jobban vezet B-nél, B C-nél, satöbbi.
Mindenki jobban vezet mindenkinél.
mrbeno 2010.11.03. 12:15:31
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:16:48
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:18:04
Ez egy ilyen blog, tele hülyékkel.
randomuser1 2010.11.03. 12:20:11
mi nem foglalt még 2010.11.03. 12:22:28
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:23:05
[mike] 2010.11.03. 12:25:03
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:27:11
Nem? :O
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:27:39
hát mondjuk az ok nélküli, mögémérnekénmegerremotorfékezek, illetve a jajbeakarsorolnielémfélrerántomakormányt viselkedés nem tipikusan a kiszámíthatóan vezetők kedvenc szórakozásai közé tartoznak...
@[mike]: erről jut eszembe, nem ismeri itt valaki azt a barmot, aki a városligetben minden hétköznap reggel fél 9 körül szemben teker az úton a forgalommal? valami szemüveges srác, rövid, barna hajjal...
mi nem foglalt még 2010.11.03. 12:30:28
lassítani bármikor lassíthatsz.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:30:55
Lehet, hogy nem kellett volna, de akinek ez problémát jelent, az inkább csak biciglit vezessen, azt is szigorúan lezárt területen..
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:34:08
lehet, persze lassítgatni.
de ad1) ok nélkül miért? és ez nem kiszámítható viselkedés...
ad2) az nem ok, hogy mögém értek, olyankor pont, hogy nem lassítok. majd ha mellettem van, akkor esetleg.
ad3) nekem ez nem jelent problémát, de én abba ritka kivételbe tartozom, aki nem rángatja a kormányt, tükörbe néz, sőt még akkor is indexel, ha senki nincs a közelben.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:34:19
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:38:17
ezt én sem értem, mert én előzés megkezdése előtt pont hogy le szoktam kicsit maradni, hogy legyen helyem rágyorsítani.
de a posztban sem volt sehol egy szó arról, hogy "rájuk esett" volna a másik kocsi, csak hogy észrevették, hogy mögéjük ér. tény, hogy ez lehetett 2cm, de akár 50m is...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:40:42
Mindenesetre szerintem posztolóné semmiben sem volt hibás...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:42:44
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:51:09
ziza133 2010.11.03. 12:52:40
"Mindenesetre szerintem posztolóné semmiben sem volt hibás.."
Amit eddig tudunk, abbol ezt leszurni...jobb ha leadod a jogsit haver! Ne okoskodj es veszelyeztess masokat az utakon
mi nem foglalt még 2010.11.03. 12:55:29
ekkor sokan elveszik a gázt és még rá is fékeznek.
KevinMulder 2010.11.03. 12:58:51
salted 2010.11.03. 12:59:29
KevinMulder 2010.11.03. 13:01:19
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 13:02:19
tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 13:27:55
Szövegértés...
Proaktív, nem provokatív.
Nem mindegy.
Gondolja át az, aki nem gondolta át elsőre...:)
mi nem foglalt még 2010.11.03. 14:52:47
nagyon veszélyes ha valakit elkezdenek tolni és az erre folyamatosan növeli a sebességét mert belekényszerül olyan sebességgel haladni ami esetleg neki már sok a biztonságos vezetéshez.
tehát ha valaki nem engedi hogy tolják az még nem büntet.
[mike] 2010.11.03. 14:58:36
mindjárt más...
[mike] 2010.11.03. 15:02:41
KevinMulder 2010.11.03. 15:36:33
Amúgy a notórius tolók ellen nagyon jó az ablakmosás :)
Kardics 2010.11.03. 16:38:47
kamushamus 2010.11.03. 16:57:25
Nagyon jó:):):):):)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 17:17:57
a következők közül bármelyik helyes lenne:
Cserbenhagyó piros autóst keresünk!
Cserbenhagyó piros autóját keressük!
Cserbenhagyót keresünk! Autója piros színű.
stb.
a poszt címe jelen állapotban arra utal, hogy maga a piros autó követte el a cserbanhagyást.
anyámat nem ér szidni, nem ő tehet róla, hogy ilyen lettem.
D4D 2010.11.03. 17:42:32
J_W 2010.11.03. 20:07:54
Ettől az esettől függetlenül van igazság abban amit írsz. :)
cso zsi 2010.11.03. 23:23:25
Nem tudom, mi lehetett péntek délután, ha szombaton ez lett.
Régebben péntekenként este 6 körül szoktunk nekivágni az útnak, de már eltettük 8-ra az indulást. Arra kell csak ügyelni, hogy a gyermek idő előtt ne aludjon el a kocsiban. :))))
@[mike]: Mit mondjak arra, aki 120-130-nál a külsőben úgy jön mögöttem, mintha a körúton mennénk 50-nel?
Én igyekszem tartani ekkora sebességnél 2, esetleg 3 karónyi távolságot az előttem haladótól.
Ez természetesen "felhívás keringőre", és ilyenkor 132-vel megelőznek, majd visszasoroláskor kishíján lebontják a kocsim orrát, és maradnának előttem 20 méternyire.
A szombat délelőtti balesetből csak a dugót éltem meg, és egy tizenéves Skodát (Favorit??) láttam a leállón, amiben két, fényvisszaverő mellényes fiatal ült, akik fogták a fejüket.
Gyaníthatóan nem a saját sérülésük volt a gondjuk, mint inkább az, hogy a kocsinak szinte hiányzott az orra.
jelentéktelen alak 2010.11.04. 00:42:44
Több pontban sem értek egyet Veled.
1, Nem voltál ott, mégis elég erősen fogalmazol.
Szerintem lehet olyan a szitu, hogy a "csak fékezés" nem segít. Ráhúzni a kormányt arra aki éppen leszorít, meg hogy is mondjam...
Tudatosan, rákészülve, meg lehet tenni, de spontán, nem túl sanszos.
2. Nem értem, miért nehezményezed a motorféket.
Számomra aki ok nélkül égeti a féklámpáját az egy ökör. Mint a mesében, mikor farkast kiált viccből.
Különösen autópályán tartom ezt felesleges marhaságnak. A féklámpa akkor világítson, ha nagy a baj! A vészvillogó meg akkor villogjon, ha még nagyobb. Ha csak lassulni akarok valamiért, akkor elveszem a gázt és az autó 100feletti tempónál már eléggé tud lassulni ezzel is.
3, Aki 120-al megy 130 helyet az semmilyen okot nem ad sem idegeskedésre, sem hirtelen manőverre. Különösen nem, ha ezt a külső sávban teszi!
A 130km/h a megengedett maximum és nem az elvárt minimum! Nem össze távesztendő!
4 Többnyire én sem lassítok/fékezek, csak azért mert valaki jön mögöttem. De vannak olyan barmok, akikben nem bízom. Ha ilyet látok mögöttem és veszélyesnek érzem, akkor ha módom van rá, lehet lassítok, hogy előttem legyen és ne mögöttem. Ha túl nagy baromságot csinál, ne engem törjön össze, hanem én tudjak röhögni rajta.
De az mindig az én döntésem, hogy lassítok, vagy sem. A többieknek egy dolguk van ezzel kapcsolatban, tudomásul venni ezt és megfelelően kezelni a helyzetet.
5. Tudomásul kell venni, hogy nem profi kaszkadőrök közlekednek az utakon. A vezetés technikai tréning hasznos dolog. Bár még nem vettem részt rajta, de fogok. Nem bánnám, ha a jogosítvány szerzés része volna, de még akkor sem lenne mindenki az utakon profi.
Ez el sem várható.
De még egy egyénen belül is van elég nagy szórás a tekintetben, hogy éppen mire képes.
Sajnos vannak helyzetek, amikor a körülmények együttállása miatt nem lehet jól cselekedni! Akkor is, ha ez nehezen képzelhető el.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.04. 08:50:15
ha mögém ér egy autó, mi a büdös francnak kell lassítani? motorfékkel, üzemi fékkel, kézifékkel, fékszárnyakkal irreveláns. majd akkor lassítok, ha megkezdte az előzést, ezzel tudom segíteni, hogy hamarabb be tudja fejezni, több helyen legyen előttem, stb.
de ha utolér nem ijesztegetem - ismétlem - indokolatlan sebességcsökkentéssel.
Riska 2010.11.04. 11:31:59
2. szerencse h a gyereknek nem lett baja.
3. miért a nő vezet?
4. ilyen esetben falnakmenés helyett a fékpedál használata javallott, de lehet adott helyzetben én is reflexből a korlátnak rántottam volna a verdát.
5. így utólag bosszant, hogy nem ütköztek össze, akkor ugyanis meglenne a vétkes fél.
6. de így sincs baj, mert tele van b.va kamerákkal az autópálya, tehát rögzítették a cserbenhagyó rendszámát, ott kell érdeklődni.
7. puszi
jelentéktelen alak 2010.11.04. 19:19:12
Van olyan helyzet, mikor megteszem.
Nem is olyan régen, fordult velem pont egy ilyen eset elő. A főúton mentem és félig kivágódott elém egy kocsi egy kereszteződésből és ott megállt. Nem volt nagy gáz, kis fékezéssel és enyhe kormánymozdulattal, elég távol tudtam tőle maradni és tovább tudtam menni élve az elsőbbségemmel. Miután elmentem előtte, utánam kanyarodott. Meglehetősen nagy sebességgel közeledett, de 4-4.5 méteres sáv túl szűk volt neki. A sebessége ugyan nagy volt, de nem egyenletes. Mielőtt utol ért volna, ment a leálló sávban és félig a szembe sávban is, annak ellenére, hogy az út egyenes volt és közöttünk nem volt más jármű.
Meggyőződésem, hogy be volt tépve, vagy rúgva a pilóta. Mikor már látszott, hogy közel fog jönni hozzám, elvettem a gázt és amennyire lehet ki húzódtam az út szélére. Hamar le is hagyott és egy darabig még tudtam szörnyülködni azon, amit az úton művel. Többször kellett a szembe haladóknak is lehúzódniuk miatta. Az előttem lévő nem lassított. Talán észre sem vette, hogy ki/mi vezet mögötte. Őt úgy előzte meg, csak a csodával határos, hogy nem ütköztek.
Aztán a következő faluban a rendőr kivette a sorból.
Nem, ezúttal nem én telefonáltam a rendőröknek. Azt hittem, nincsen értelme itt sem, látva a közlekedést.
Ritkán ugyan, de adódik olyan, hogy jobbnak látom, ha jócskán előttem van az, aki mögöttem jön. Inkább figyelek az ilyenre előre, mint túl sokat időzzek a tükör bámulásán.
Alikam 2010.11.04. 20:39:39
Aki pesten autózik röpke 15 perc alatt biztos belefut egy ilyen agyonképzettbe. És ezért is kell figyelni, és más autó holtterébe nem menni folyamatosan...
atila68 (törölt) 2010.11.05. 16:24:03
Aztán lehet bogarászni melyik piros lépcsőshátú középkategóriás lehetett a kamerák belső órája alapján.
De ez nem bizonyít semmit.
Reggie 2010.11.07. 17:34:46
Tehat megis van.
KolomparVinetu 2010.11.11. 12:37:50