Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Cserbenhagyó piros autót keresünk!

2010.11.02. 20:14 :: SilentSound

Mrbeno családjával együtt vasárnap délután lett egy figyelmetlen autós áldozata, aki annak rendje és módja szerint a felelősség elől kibújva megállás nélkül továbbhajtott. Aki látta a két piros autó szerencsétlen találkozását az M7-esen, azt kérem, jelentkezzen a blog email címén, hogy továbbíthassam az elérhetőségét a levélírónak! Az ő nevében is köszönöm!

Eddig pusztán olvasója voltam az oldalnak, de most egy szerencsétlen eset miatt a segítségeteket kérem. Vasárnap - október 31-én - délután 3 óra után az M7-esen közlekedtünk Budapest felé egy piros VW Poloval a sóstói és lepsényi pihenő között, ahol egy belső sávból a külsőbe sávot váltó - piros, szerintem Citroen Xara (a régi lépcsőshátú) - miatt balesetet szenvedtünk.


Ha ott voltál és láttad, kérjük, jelezd

A sávváltáskor elfelejtett benézni a holttérbe, így rajtunk keresztül próbálta ezt abszolválni. Elkerülendő az ütközést, feleségem megpróbálta félrekormányozni az autót, de a szalagkorlát lett a vége. Tíz hónapos kisfiam csodával határos módon egy karcolás nélkül megúszta a balesetet, de feleségem és én is súlyosan megsérültünk.

A balesetet okozó autós megállás nélkül továbbhajtott. Nagyon kellemes meglepetésként ért a megálló autósok segítőkészsége, visszanyertem az autósokba és az emberekbe vetett hitemet, ezúton is hálás köszönet érte. Sajnos a rendszámot sem mi, sem a megálló tanúk sem látták.

Ha esetleg véletlenül valaki ott járt a kérdéses esetnél, vagy látta a környéken - a tanúk elmondása szerint - már korábban is veszélyesen közlekedő autót, esetleg kamerával felvételt készített, az jelentkezzen, mert nagyon sokat segítene.

218 komment

Címkék: közlekedés autó baleset veszélyes autópálya cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 10:31:08

@mrbeno: félre ne értsd, tényleg sajnálom, ami veletek történt, de baromságokat írsz, és vagy elvből véded a feleséged, ami helyes és tiszteletre méltó dolog, vagy még nála is szarabbul vezetsz.

elmondom, miért.

"Kb. 120-szal haladtunk a külső sávban. A tükörben látta a hőst közvetlenül mögöttünk. Elvette a lábát a gázról, hogy az ilyen hadd menjen. "

ha mögötte volt a kocsi, mi a fészkes fenének lassított? főleg féklámpa nélkül? erre én rohadtul berágtam volna. (nem, nem büntettem volna, de egy integetést kaptatok volna, az biztos.)

"Az eset kivédésével kapcsolatban szerintem három eset volt lehetséges:"

volt az több is, de mindegy.

"1., amit feleségem tett."

a lehető legrosszabbat választotta. leszámítva azt, hogy padlógázzal a másik kocsira rántja a kormányt.

"2., csak fék, de ebben az esetben az autó biztosan nekünk jön, esetleg beforgatja az autó elejét, felborulunk, nem folytatom (pár órával később így haltak meg, szinte ugyanott...)"

már fékkészültségben volt az asszony. motorfékkel lassított. ez lett volna a legjobb választás, fékezni egyet. nem, nem forgatta volna be az elejét, mert össze sem értetek volna. de ha mágis, akkor is a másik kocsi pördült volna meg.

"3., tudatosan ellenkormányzol az autónak és majd lesz valami. Ember legyen a talpán, aki ezt választja egy ezred másodperc alatt"

aki erre nem képes, az menjen vissza rutinpályára, de ne veszélyeztessen másokat a forgalomban. igen, én már többször is csináltam ilyet, volt nagysebességnél is olyan, hogy kikerültem a másikat. sőt, még körülnézni is volt időm, hogy kerüljek, vagy fékezzek-e inkább...

azt meg hagyjuk, hoyg a gyereket védte, mert ha a harmadik esetet választja, magyarul vészhelyzetben nem tud jól dönteni, csak félrerántani a kormányt, akkor a gyerek sem jutott az eszébe. és ha gyereket védem, akkor inkább orral ütközök, szemből, és ott döglök meg, de a kocsi hátulját védem.

Répatorta 2010.11.03. 10:37:21

Nekem nem teljesen egyértelmű a felelősség ebben a szituációban (vagy a tények nincsenek pontosan leírva). Az utólag bizonyítani, hogy a Xsara nekiütközött volna a kocsinak, ha nem rántják félre a kormányt, szinte lehetetlen. Az is simán belefér, hogy nem látta a tükörből, hogy mi történt mögötte (autópályán, autópálya tempóban ez simán belefér)
A klasszikus kérdésre ami itt fel szokott merülni, mármint ki volt a hülye (a suzikison kívül), a válaszom mindkettő (mint az elején írtam, a tényeket nagyon szellősen ismerem!)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 10:39:57

@Répatorta: "Az is simán belefér, hogy nem látta a tükörből, hogy mi történt mögötte (autópályán, autópálya tempóban ez simán belefér)"

már hogy férrne bele???

a tükröt amúgy is rendszeres időközönként nézzük. autópályán meg legalább annyit nézünk a tükörbe, mint előre! (kivéve, ha te vagy a leggyorsabb.)

forrórágógumi 2010.11.03. 10:40:53

@mrbeno: nem értem miért kell lassítani, fékezni ha valaki 120-al feltűnik mögöttünk a tükörben. Autópálya- megengedett sebesség - 130.

isti77 2010.11.03. 10:41:15

Jobbulást kívánok a sérülteknek. Sajnos, a vészhelyzet (szándékosan nem balesetet írtam) okozója valószínűleg nem lesz meg, ha nincs meg a rendszám, és kamera sem rögzítette az esetet.
Azért megjegyzem, anyu is elég nagyot ránthatott a kormányon, ha szalagkorlát lett a vége, tudtommal az M7-esen is van egy leállósáv a külső sáv és a korlát között. De mivel az autósok 90%-e soha, sehol nem vesz részt vezetéstechnikai tréningen, ezen nincs mit csodálkozni.

pákozdy 2010.11.03. 10:41:52

Szerintem könnyű megkeresni az elkövetőt. Az ÁAK Zrt. kamerázza több helyen a rendszámokat. Meg kell nézni, hogy melyik tartozott a jelzett időpontban adott hely közelében piros régi Xsarához. Nem lesz kettőnél több... Ennyi.

MickthePick 2010.11.03. 10:43:20

@Répatorta: "Az is simán belefér, hogy nem látta a tükörből, hogy mi történt mögötte (autópályán, autópálya tempóban ez simán belefér)"

JAJ ez fájt. Remélem, te sose mész autópályára :((

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 10:44:03

@KevinMulder: "Mindig 2 resztvevo kell egy karambolhoz, de mindig 2 resztvevo kell annak elkerulesehez is."

Szerencsére a defenzív vezetés arról (is) szól, hogy már 1 résztvevő is elég a baleset elkerüléséhez, ha figyel.

KevinMulder 2010.11.03. 10:45:43

@pákozdy: ok, volt ott egy olyan auto ... ennyi erovel barmelyik arra jaro autot meg lehet gyanusitani. Az, hogy szerepel az adatbazisban, nem eleg.

KevinMulder 2010.11.03. 10:46:24

@tundrazuzmo: Utana akartam korrigalni, de remeltem hogy elsikkad ez az elirasom. A fene, hogy mindig van valaki, aki ennyire figyel :)

mi nem foglalt még 2010.11.03. 10:47:26

@tundrazuzmo: ha valaki folyamatosan halad a külsőben és eközben feltorlódik a belső sáv és elmegy mellette az nem előzés.

Répatorta 2010.11.03. 10:50:07

@xaba99: Ha a balesetet követő 10 mp-ban nem néz a tükörbe, akkor már nem vesz észre semmit. Ha annyi ezresem lenne, ahányan nem néznek ilyen sűrűn a tükörbe, nagyon gazdag lennék.
Ugye nincs ilyen jogszabály, hogy min hány mp-ként tekints bele mindhárom tükörbe?
Értem, amit mondasz, én is sokat nézegetem a tükröt, de ezzel kisebbségben vagyunk. Tehát belefér, hogy az illető nem tartozott közénk.
Tavaly szemből úgy darálta le egy suzuki a kocsim bal oldalát (tükröstül ablakostul), hogy nem vett észre semmit...

Jó Estét 2010.11.03. 10:50:56

Most hetevgen kihozta mindenki a kocsit a garazsbol, aki evente 2szer vezet... Ram szombat delelott kb 5 en huztak a kormanyt a 90 kilometer alatt az M3-ason... aztan neztek ram bamban a nagyfaterek a kocsibol, hogy mit dudalok...

Répatorta 2010.11.03. 10:51:26

@MickthePick: Nem magamról írtam, drága...

Jó Estét 2010.11.03. 10:53:08

@tundrazuzmo: ezzel egyet kell, hogy ertsek, en igyekszem nyitott szemmel vezetni, ezert van az, hogy nemcsak, hogy en nem okoztam balesetet, hanem nekem se jott meg senki, pedig probalkozo volt boven, de ha figyel az ember, ki lehet szurni azokat az autosokat, akikre kulon figyelni kell.

ezzel persze nem azt mondom, hogy minden balesetet meg lehet akadalyoznia a vetlen felnek, de sok baleset valoban elkerulheto lenne...

mi nem foglalt még 2010.11.03. 10:54:20

@forrórágógumi: ugye tudod hogy minden autónak máshol van a holttere?
osztán aki még nem régen vezet és nem volt sokféle autója az honnan tudja?
neked kell meggyőződnöd, hopgy sávváltáskor nincs e valaki a holttered ben.
ezt a felelősséget nem kellene más közlekedőre átruháznod.
azon kívül a sávot váltónak kell meggyőződni, hogy meg vannak e a sáv váltás feltételei.

Mocskos Kaviár 2010.11.03. 10:54:44

Dühítő, hogy megint mindenki milyen okos. Szerintem az beszéljen, aki a helyszínen volt. A poszt írója a cserbenhagyó azonosításával kapcsolatban kért segítséget, és valószínűleg nem nagyképű vezetéstechnikai tanácsokra vágyik, van elég baja.

KevinMulder 2010.11.03. 10:57:57

@Mocskos Kaviár: Ez az! Keressuk meg azt a kocsit, amirol annyit tudunk, hogy piros es az M7-esen volt! De csak ennyit! Nehogy valaki veletlenul tanuljon ebbol az esetbol, nehogy valami hasznos is kisulhessen ebbol.

Remelem eszreveszed, hogy a legtobb commentelo nem ekezi a postolot, hanem kifejti az allaspontjat, hogy vajon mi lett volna a legjobb megoldas. Hatha kesobb valakinek meg hasznos lehet ...

MickthePick 2010.11.03. 10:59:10

@Répatorta: senkinél se férHET bele, egyáltalán!

ziza133 2010.11.03. 10:59:49

@mrbeno: "Ha 120-nál 5-ös fokozatban elveszed a lábad a gázról, akkor minimálisan, de elkezd lassulni az autó. "
???
Eloszor is lassuak voltatok, 130 a megengedett a palyan, 120nal mar kikerulendo akadaly vagy a tobbi autosnak. De az, hogy erre meg (feklampa nelkul!!!) refekez az asszony az nagy benasagrol arulkodik, ennek mi a fene ertelme volt?? Siman lehet a srac jott 150-el, erre meg ra is lassultok. Es 120-nal azert a szel + fordulat miatt elegge szep motorfek van.

"Erre a mögötted haladónak kell tudni reagálni (pl. elveszi a lábát a gázról...)"

Es igen, a mogotted halado reagalt ra, hisz nem jott beletek, megprobalt kikerulni.

salted 2010.11.03. 11:00:41

a cserbenhagyásra vitán felül nincs mentség, de az engem is érdekelne, hogy ha a külsőben gyorsan jönnek mögöttem, akkor minek kell lassítani? folytatom utam a tempómmal, aztán majd kielőz.

KevinMulder 2010.11.03. 11:01:06

@ziza133: Arra nem kaptunk meg kerdest, hogy mi volt a piros auto mogott. Lehet az is azert kapta vissza a kormanyt a kulsobe, mert 170-el eppen erkezett egy Audi a belsoben ...

mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:01:30

@mrbeno: casco mindenképpen fizet.
a mabisz erre nem fog fizetni az biztos.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 11:02:59

@Répatorta: Tényleg hülye vagy, vagy csak szeretsz hülyeségeket írni?

phaszfej 2010.11.03. 11:05:43

Tipikus. Anyuci egy, a harmincas évei elején járó nem túl ronda, de nem is szép tucatnő, 26-27 éves korában elkezdett erőteljesen leépülni testileg, mint minden nő ilyen korban. Erre gyorsan akart magának szerezni valami balekot, aki elég jól keres, nem iszik, húzza az igát, ha megvan már a gyerek. Ezért 25 és 30 éves kora között odaadta magát minden kicsit is tetsző férfinak, gondolván, hogy biztosra megy és nem udvaroltat magának, mert még nem lesz elég kitartó a fickó és megint hoppon marad. Megklúrták hatan-nyolcan, mire az igényei is lejjebb kerültek, majd jött főhősünk, az önbizalomhiányos, de intelligens, átlagos kinézetű, szemüveges nyomi, aki örült, mint majom a farkának, hogy de szép ez az erzsi és le is fekszik velem, elveszem hát feleségül, legalább nem kell megint éveket várnom egy hervasztó kúrásra. A csajnak ugyan lógnak a mellei, meg több rajta a cellulitisz, mint a bőr, meg a segge is ereszkedik, anyósa meg olyan dagadt, mint az állat, de a lánya úgysem nem fog elhízni.

A ribanc erre elhiszi, hogy ő a világ királynéja, mert kéthavi fizetéséből, ami nem több 164 ezer Forintnál, bevásárolt valami kommersz divatmárkát és vett hozzá néhány tégely szemránckrémet. De hiába, a nőket húszas éveik közepén könyörtelenül utolérő fonnyadás és leépülés visszafordíthatatlan, hiába kardiózik és fut egyhelyben valami teremben napi 4 órát.

A férjére már csak mint valami herére tekint, amíg hozza a pénzt, addig csinálok neki kaját és hagyom, hogy néha betolja a kendelónit, de egyébként egy lúzer pöcsnek tartja. Egója olyannyira felfuvalkodott, hogy elhiszi, hogy ő tud vezetni, mert ő modern nő, és különbenis a nők teljesen egyenjogúak (bár azért még egy nő sem tiltakozott, hogy nem lehet vájár vagy kohász, na mindegy). És vezetett, és kiderült, hogy nem tud. A férj meg itt picsog, hogy jajj, nyomjátok fel nekem azt a piros szarát, meg kell mutatnom magamnak és az asszonynak, hogy férfi vagyok.

Csicska vagy, öcsém, válj el, pofozd fel a kurvádat, törj össze néhány bútort, különben örökös szánalomban élheted le az életed. A gyereket meg add el amiba, ott jó pénzt fizetnek érte.

ziza133 2010.11.03. 11:06:38

@KevinMulder: Peldalul. De lehet az asszony hibaja miatt a csavo aki epp elozeshez keszult es rafekeztek, a hirtelen kikerulo manover kozben megcsuszott, es korrigalas kozben tert vissza a postolo ele/melle majdnem utkozve.

Termeszetesen ez nem menti fel az alol hogy elmenekult, de most nem arrol van szo.

Metal_Storm 2010.11.03. 11:07:11

Sok önjelölt Fittipaldi...
Mind meg tudta volna oldani a vázolt problémát...

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 11:08:23

@Jó Estét: "Most hetevgen kihozta mindenki a kocsit a garazsbol, aki evente 2szer vezet... Ram szombat delelott kb 5 en huztak a kormanyt a 90 kilometer alatt az M3-ason... aztan neztek ram bamban a nagyfaterek a kocsibol, hogy mit dudalok..."

Na igen a halottak napja, meg a rutin. Sokan el akarnak jutni a temetőkbe, minél előbb, aztán néhányaknak úgy sikerül, hogy már visszafelé nem is kell jönni...

Az is defenzív vezetés, hogy tudni kell, hogy ilyenkor úgynevezett "ünnepi forgalom" van az utakon, sok mazsola, stb. Ezért annyival előbb kell indulni, és olyan utat kell választani, hogy még véletlenül se legyél ideges, figyelmetlen. Férfiakat vadállattá tudja tenni a késés és a tehetetlenség érzése, viszont rendkívüli nyugalom és elégedettség az, amikor úgy mész lassan, hogy tudod, hogy terv szerint haladsz, van időtartalék.

mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:08:29

@phaszfej: ugye tudod, hogy gusztustalan amit művelsz?

mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:09:26

@ziza133: követési távolság betartása a kulcs szó.

phaszfej 2010.11.03. 11:11:01

@mi nem foglalt még: Amit a világ művel velem, az is gusztustalan.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 11:13:39

@phaszfej: Hát jól elbánt veled a sors, az biztos :)))

phaszfej 2010.11.03. 11:13:53

Vagy add el a dzsolinak, ő úgyis itt van. 10 hónaposan úgysem lenne nagy megrázkódtatás neki.

KevinMulder 2010.11.03. 11:15:14

@Metal_Storm: A sok önjelölt fittipaldi már egy kicsit korábban észleli a szituáció jeleit és így nagyobb eséllyel bele sem kerülnek a szituációba. Ezt akartad mondani?

KevinMulder 2010.11.03. 11:17:25

@ziza133: Nem tudjuk, hogy elmenekült-e vagy sem. A menekülés feltételezi, hogy tudott róla, hogy mi történt mögötte. Ha valami elvonta a figyelmét, akkor simán elkerülhet onnan, anélkül hogy egyáltalán tudná: bajt okozott.

Rengeteg olyan szitu van, amit mások oldanak meg anélkül hogy az "okozó" egyáltalá észrevenné, hogy az ő segge _is_ meg lett mentve másvalaki előrelátása és gondolkodása által.

mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:18:08

@phaszfej: értem.
ezekszerint kisebségi komplexusban szenvedsz és így próbálsz valaki lenni.

phaszfej 2010.11.03. 11:18:57

@mi nem foglalt még: inkább az a baj, hogy cezaromániám van

mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:21:28

@phaszfej: manapság már elég jó gyógyszerek vannak erre.

phaszfej 2010.11.03. 11:23:30

@mi nem foglalt még: csak drága és sok a mellékhatás, tehát nem megoldás

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 11:25:01

@mi nem foglalt még: "neked kell meggyőződnöd, hopgy sávváltáskor nincs e valaki a holttered ben.
ezt a felelősséget nem kellene más közlekedőre átruháznod.
azon kívül a sávot váltónak kell meggyőződni, hogy meg vannak e a sáv váltás feltételei."

A vezetésnek, így a defenzív vezetésnek is, szintjei vannak:
1. szint. ÖNZŐ. Én megteszem a magamét, más is megteszi a magáét, nem lesz baleset. Na ez egy rohadtul öntelt, egoista hozzáállás. Abból indul ki, hogy te sosem hibázol, és ebből következtet arra, hogy a másik sem fog. Pedig te is hibázol, mert azt mindenki szokott. Hát még a másik...
2. szint. REAGÁLÓ. Én megteszem a magamét, más megteszi a magáét, de bárki hibázhat, ezért felkészülök arra, hogy korrigáljak. Tudom javítani a hibát.
3. szint. DEFENZÍV. Én megteszem a magamét, de mindenki más hülye (is lehet), ezért felkészülök a legrosszabbra. Igyekszem fejben osztályozni a forgalom résztvevőit (mazsola, agresszor, taxis, nyugger, nő, konvoj), és hozzájuk igazított, alapvetően proaktív és preventív vezetési stílusban megyek.
4. szint. ULTRADEFENZÍV. Igyekszem még a találkozást is minimalizálni a veszélyes kategóriákkal - nem megyek belvárosba, nem közlekedem "olyan" helyeken karácsonykor, ünnepekkor, dugó előtt/után megyek, kis utcákon megyek, gyorsan és jól reagálok a forgalmi helyzetekre, előbb indulok, nem vagyok késésben, mindig fel van töltve a mobil, hogy odaszóljak, ha mégis kések, stb.
5. szint. ABSZOLÚT BALESETMENTES (Bónusz manusz). Reggel korán indulok, kerülő utakon a házak között, beállok a legrövidebb sor végére, és megveszem a BKV bérletet...:)

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 11:29:02

@KevinMulder: "Arra nem kaptunk meg kerdest, hogy mi volt a piros auto mogott. Lehet az is azert kapta vissza a kormanyt a kulsobe, mert 170-el eppen erkezett egy Audi a belsoben ..."

Ez az én bajom is. Ha előznek, nem lassítani kell, hanem lehúzódni. A legtöbb úton 3 autó simán elfér vészhelyzetben egymás mellett - aki vezetett már a 4-es úton, az tudja - ráadásul itt még ott a leállósáv is.

Szerintem egyszerű a képlet: adott volt a 2 jármű a balesethez, és nem volt adott az az 1 vezető, aki elkerülte volna a veszélyhelyzetet.

phaszfej 2010.11.03. 11:31:34

A lényeg, hogy haladéktalanul be kell vonni mindenkinek a jogosítványát, akinek nem egyessel kezdődik a személyi száma.

mi nem foglalt még 2010.11.03. 11:33:06

@tundrazuzmo: félreérted itt arról szolt a dolog, hogy a szerencsétlent hibáztatják, hogy miért nem került ki a másik holtteréből.
rosszul reagálta le a szitut az biztos.
de nem lehet mindenkinek hatalmas rutinja és egyforma lélekjelenléte.
ha meg is előzök valkit akkor amíg a megelőzöttet nem látom a jobb tükörben nem is próbálok meg visszamenni elé.

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 11:34:43

@Metal_Storm: "Sok önjelölt Fittipaldi...
Mind meg tudta volna oldani a vázolt problémát..."

Nem mind, de jónéhány igen. A jó vezető nem csak jól vezet, de biztos is a tudásában.

KevinMulder 2010.11.03. 11:36:10

@tundrazuzmo: Vagy akar a kovetkezo szitu is eletkepes lehet:

Jon a piros auto a kulsoben a postolo mogott.
Benez balra, latja, hogy a belsoben hatrebb van meg egy auto, ami gyorsan megy. Felzarkozik (ami nem helyes, de csak igy jon ki) a kulsoben a postolo moge, hogy amikor a gyorsabb belsos elmegy, akkor kielozhessen. Ekkor a postolo elkezd motorfekkel fekezni, amitol lassul az auto.

A piros auto eszleli, hogy a matek nem nagyon jon ossze, mert jobban csokken a tavolsag kozte es a postolo kozott mint kellene. Meghozza a dontest: az elozest elkezdi, beugrik a gyorsabb auto ele. (Ha nem teszi, lehet, hogy belecsattan a postoloba hatulrol)

Elozes kozben megerkezik a belsos nagysebessegu auto. Ettol a piros megijed es elkezd visszaterni a kulsobe.

A folytatast ismerjuk ...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 11:41:23

@phaszfej: Nem, már nyugdíjas, csak azt szokták mondani, hogy kamionos. Amúgy egész nap be van zárva a szekrénybe :)

lotht 2010.11.03. 11:48:05

@KevinMulder: (Ha nem teszi, lehet, hogy belecsattan a postoloba hatulrol)
A fékpedál használata elég jó megoldás az ilyen esetekre.

[mike] 2010.11.03. 11:50:13

@tundrazuzmo: a defenzív provokálva vezet, az önző meg megteszi a magáét? Ezt azért gondold át még egyszer :D

@phaszfej: komám.... téged ver a feleséged??? :D:D

@KevinMulder: már ha voltak jelei a szituációnak. Ha mindenki olyan kurva okos lenne zéró reflexszel, akkor nem lenne egyetlen baleset sem, vágod? Ennek ellenére a ksh szerint tavaly 24ezren szenvedtek balesetet, 822-en pedig ott is maradtak. Akkor hogy van ez?

Take-it-Easy 2010.11.03. 11:51:11

@tundrazuzmo: ha tényleg áthajtasz a fején, akkor inkább hullazsákot hozass vele...

KevinMulder 2010.11.03. 11:58:41

@lotht: Azt mondtam, hogy meghozta a döntését. Azt nem mondtam, hogy a jó volt. Fékeznie kellett volna, ha ez a szituáció volt ténylegesen.

@[mike]: De sajnos nem mindenki olyan kurva okos és van zéró reflexe. Ezért vannak a balesetek. Így már érthető? Vagy mit nem értesz?

nyjozsi2 2010.11.03. 12:01:55

120-nál nem rángatjuk a kormányt semerre, mert ez lesz belőle...

Másrészt egy kis fizika.
Asszonyka elkezd fékezni és semmi mást nem csinál. Ekkor az autója súlypontja erőteljesen az első tengelyre kerül, ahol a tapadás megnő, mert a tapadás a tapadási felület nagyságától, a felület súrlódási együtthatójától és az összenyomó erőtől függ. Itt az együttható mondjuk nem változik, de a fékezés miatt az összenyomó erő megnő, továbbá a nagyobb erőtől a tapadási felület is nőni fog (szétterül a gumi), ezért még nagyobb tapadás érhető el. Az "ellenfél" simén halad, az orrmotorossága miatt a hátsó tengely terhelése alacsony, továbbá jobbra húz vissza, ezért a jobb hátsó keréken a tapadás lecsökken. Itt jöjjön az ütközés, az "ellenfél" jobbra jön vissza és belénk ütközik oldalról, miközben mi fékezünk. Nekünk az égvilágon semmi bajunk nem lesz, ellenben az "ellenfél" egy szép piruettet fog bemutatni és a jobb oldalunkon pörögni és lemaradni.

Aki nem hiszi, nézzen Nascar versenyeket, nézzen a NatGeo-n amcsi rendőrségi videókat, hogyan pörgetik ki az előttük haladókat.

Szóval az asszonyka ne kapkodja a kormányt, hanem haladjon kiszámíthatóan, ne okozzon kellemetlen meglepetéseket és ha már kell, akkor fékezzen, kattogjon az ABS. Rángassa otthon apuci szerszámát, abból legalább másnak nem lesz baja.

[mike] 2010.11.03. 12:05:11

@KevinMulder: azt nem értem, hogy miért vezet mindenki jobban, mint a másik :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:07:07

@[mike]: Amiért az óvodában mindenki apukája erősebb :)))

Állítólag a vezetés ugyanolyan, mint a foci, mindenki ért hozzá :))

KevinMulder 2010.11.03. 12:08:35

@[mike]: Én sosem mondtam, hogy mindenkinél jobban vezetek.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:09:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

a vezetés tényleg olyan, mint a foci. simán van "körbeverés".
A csapat megveri B-t. B veri C-t, C meg A-t.
A sofőr jobban vezet B-nél, B C-nél, satöbbi.
Mindenki jobban vezet mindenkinél.

mrbeno 2010.11.03. 12:15:31

Értem. Szóval ha forgalmi okból lassítanom kell az autópályán és eközben valaki mögöttem nem tartja a követési távolságot, akkor nekem kell hogy jöjjön oldalról és még a hibás is én leszek... No comment...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:16:48

@mrbeno: eddig nem volt szó sem forgalmi okból történő lassításról, sem oldalról belemenésről.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:18:04

@mrbeno: Itt bevett szokás, hogy mindig a posztoló a hülye, nem kell ezen idegeskedni. Ha otthon alszol, és az út melletti házadnak nekimegy egy autó, akkor is te leszel a hibás, mert rossz helyre építetted a házadat.
Ez egy ilyen blog, tele hülyékkel.

randomuser1 2010.11.03. 12:20:11

@nyjozsi2: én kisebb tempóval bár, de törtem már így autót, nem piruettezik,csak elkezd úgy viselkedni mintha utánfutót húzna. igaz az enyém nem amerikai rendőrautó, sima előlkapirgáló...

mi nem foglalt még 2010.11.03. 12:22:28

@KevinMulder: hát ha valaki sztrádán így előz az inkább ne vezessen.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:23:05

@nyjozsi2: Ez szép, és jó, de azt mondd már meg, hogy azt miből számítottad ki, hogy a posztolóné kiszámíthatatlanul vezetett?

[mike] 2010.11.03. 12:25:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: kíváncsi vagyok, ki lenne a hülye, ha kimennél a Városligetbe és ordibálnál, hogy RENDSZÁMOTABICIGLIRE!! :))

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:27:39

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
hát mondjuk az ok nélküli, mögémérnekénmegerremotorfékezek, illetve a jajbeakarsorolnielémfélrerántomakormányt viselkedés nem tipikusan a kiszámíthatóan vezetők kedvenc szórakozásai közé tartoznak...

@[mike]: erről jut eszembe, nem ismeri itt valaki azt a barmot, aki a városligetben minden hétköznap reggel fél 9 körül szemben teker az úton a forgalommal? valami szemüveges srác, rövid, barna hajjal...

mi nem foglalt még 2010.11.03. 12:30:28

@xaba99: csak hírtelen nem lehet indokolatlanul fékezni, magyarul indokolatlanul nem vészfékezhetsz.
lassítani bármikor lassíthatsz.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:30:55

@xaba99: "Elvette a lábát a gázról"
Lehet, hogy nem kellett volna, de akinek ez problémát jelent, az inkább csak biciglit vezessen, azt is szigorúan lezárt területen..

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:34:08

@mi nem foglalt még: @...::: Flúgos Kamionos :::...:

lehet, persze lassítgatni.
de ad1) ok nélkül miért? és ez nem kiszámítható viselkedés...
ad2) az nem ok, hogy mögém értek, olyankor pont, hogy nem lassítok. majd ha mellettem van, akkor esetleg.
ad3) nekem ez nem jelent problémát, de én abba ritka kivételbe tartozom, aki nem rángatja a kormányt, tükörbe néz, sőt még akkor is indexel, ha senki nincs a közelben.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:34:19

@xaba99: Nem értem mi a faszért ne lehet előzés előtt (is) normális köv. távot tartani? Minek kell 2 cm-re menni a másik autótól? Előzés előtt is ugyanolyan követési távolságot kell tartani, mint máskor, és mielőtt üres lenne a belső sáv, elkezdünk gyorsítani, mire elmegy mellettünk az autó a belső sávban, akkor meg már lehet előzni. Bár ez egyeseknek komoly szellemi megterhelést jelent.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:38:17

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
ezt én sem értem, mert én előzés megkezdése előtt pont hogy le szoktam kicsit maradni, hogy legyen helyem rágyorsítani.

de a posztban sem volt sehol egy szó arról, hogy "rájuk esett" volna a másik kocsi, csak hogy észrevették, hogy mögéjük ér. tény, hogy ez lehetett 2cm, de akár 50m is...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:40:42

@xaba99: jaja, így kellene, aki meg másképp csinálja, ne lepődjön meg, lassítanak előtte. Mi lett volna, ha a posztolóék erőset fékeznek?

Mindenesetre szerintem posztolóné semmiben sem volt hibás...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 12:42:44

@...::: Flúgos Kamionos :::...: háááát, a kormány nem más cibálta helyette....

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 12:51:09

@xaba99: Az igaz, de mi lett volna, ha nem rángatja a kormányt? Lehet, hogy semmi, de lehet, hogy súlyosabb következményei lettek volna a balesetnek...mindenesetre ez tényleg nem volt jó döntés, de hát a nők... :DDD

ziza133 2010.11.03. 12:52:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Mindenesetre szerintem posztolóné semmiben sem volt hibás.."

Amit eddig tudunk, abbol ezt leszurni...jobb ha leadod a jogsit haver! Ne okoskodj es veszelyeztess masokat az utakon

mi nem foglalt még 2010.11.03. 12:55:29

@xaba99: lehet hogy bele bújt a seggébe és tolni akarta.
ekkor sokan elveszik a gázt és még rá is fékeznek.

KevinMulder 2010.11.03. 12:58:51

@mi nem foglalt még: Jó lene, ha ilyen egyszerűen lehetne kiszűrni azt, hogy ki ne vezessen ... de sajnos nem ilyen egyszerű

salted 2010.11.03. 12:59:29

@phaszfej: kész, ezt lementettem :D

KevinMulder 2010.11.03. 13:01:19

@mi nem foglalt még: .. s ha így büntette, akkor az meg rárántott ... találkozott két ..hmm ... tudjátok.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.03. 13:02:19

@ziza133: Nem hiszem, hogy ezt pont neked kellene mondani...

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.03. 13:27:55

@[mike]: " defenzív provokálva vezet, az önző meg megteszi a magáét? Ezt azért gondold át még egyszer :D"

Szövegértés...
Proaktív, nem provokatív.
Nem mindegy.

Gondolja át az, aki nem gondolta át elsőre...:)

mi nem foglalt még 2010.11.03. 14:52:47

@KevinMulder: nem büntetés, csak nem kell hagyni magad tolni.
nagyon veszélyes ha valakit elkezdenek tolni és az erre folyamatosan növeli a sebességét mert belekényszerül olyan sebességgel haladni ami esetleg neki már sok a biztonságos vezetéshez.
tehát ha valaki nem engedi hogy tolják az még nem büntet.

[mike] 2010.11.03. 15:02:41

@mi nem foglalt még: mondjuk 130 felett már egy enyhébb gázelvétel (nem 0 gázállás!) is pillanatok alatt megszünteti azt a másfél méteres követési távolságot, amit a barbárja úgy érzékel, hogy befékeztek előtte. Nem csak, hogy bunkó, még tudatlan is, ami még veszélyesebb :D

KevinMulder 2010.11.03. 15:36:33

@mi nem foglalt még: Azért itt három állapot van: gyorsít, sebességet tart, lassít. A sebességtartás az elvárható. Itt pedig a lassítás - még ha motorfékkel is - de simán büntetésként jön át.

Amúgy a notórius tolók ellen nagyon jó az ablakmosás :)

Kardics 2010.11.03. 16:38:47

Jobbulást nektek. Arra jártam vasárnap én is (nem, nem Citroennel)de én csak az autótokat láttam, és rajta valamit ami sok mindent jelenthet rutin szempontjából. Egy T-betűt ami ugye nem a nagy rutin, és a rengeteg levezetett kilométer jele. Lehet, hogy ez a motorfékezés, bizonytalankodás is ennek a számlájára írható. Nem azt mondom, hogy ez nem történhet meg egy profi, millió kilométeres vezetővel, de azért a kezdő vezető talán nem érzi még annyira biztosan a dolgokat. A másik fél szempontjából viszont, ha látom, hogy tanulóvezető megy előttem akkor azért jobban figyelek és megpróbálok felkészülni esetleges oda nemillő reakciókra, tettekre is.

kamushamus 2010.11.03. 16:57:25

@phaszfej: Ez igen! Honnan kerülnek ilyen gondolatok a fejedbe?
Nagyon jó:):):):):)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.03. 17:17:57

egyébként most veszem észre, hogy szemantikai szempontból hibás a poszt címe

a következők közül bármelyik helyes lenne:
Cserbenhagyó piros autóst keresünk!
Cserbenhagyó piros autóját keressük!
Cserbenhagyót keresünk! Autója piros színű.
stb.

a poszt címe jelen állapotban arra utal, hogy maga a piros autó követte el a cserbanhagyást.

anyámat nem ér szidni, nem ő tehet róla, hogy ilyen lettem.

D4D 2010.11.03. 17:42:32

Érdemes végigolvasni? Miről szól? A lényeget ha valaki lenne kedves! Köszönöm!

J_W 2010.11.03. 20:07:54

phaszfej te mekkora fasz vagy. :D
Ettől az esettől függetlenül van igazság abban amit írsz. :)

cso zsi 2010.11.03. 23:23:25

@Jó Estét: Kezdem úgy érezni, hogy egy virtuális fórumtali volt szombaton az M3-on.
Nem tudom, mi lehetett péntek délután, ha szombaton ez lett.
Régebben péntekenként este 6 körül szoktunk nekivágni az útnak, de már eltettük 8-ra az indulást. Arra kell csak ügyelni, hogy a gyermek idő előtt ne aludjon el a kocsiban. :))))

@[mike]: Mit mondjak arra, aki 120-130-nál a külsőben úgy jön mögöttem, mintha a körúton mennénk 50-nel?
Én igyekszem tartani ekkora sebességnél 2, esetleg 3 karónyi távolságot az előttem haladótól.
Ez természetesen "felhívás keringőre", és ilyenkor 132-vel megelőznek, majd visszasoroláskor kishíján lebontják a kocsim orrát, és maradnának előttem 20 méternyire.
A szombat délelőtti balesetből csak a dugót éltem meg, és egy tizenéves Skodát (Favorit??) láttam a leállón, amiben két, fényvisszaverő mellényes fiatal ült, akik fogták a fejüket.
Gyaníthatóan nem a saját sérülésük volt a gondjuk, mint inkább az, hogy a kocsinak szinte hiányzott az orra.

jelentéktelen alak 2010.11.04. 00:42:44

@xaba99:

Több pontban sem értek egyet Veled.

1, Nem voltál ott, mégis elég erősen fogalmazol.
Szerintem lehet olyan a szitu, hogy a "csak fékezés" nem segít. Ráhúzni a kormányt arra aki éppen leszorít, meg hogy is mondjam...

Tudatosan, rákészülve, meg lehet tenni, de spontán, nem túl sanszos.

2. Nem értem, miért nehezményezed a motorféket.
Számomra aki ok nélkül égeti a féklámpáját az egy ökör. Mint a mesében, mikor farkast kiált viccből.
Különösen autópályán tartom ezt felesleges marhaságnak. A féklámpa akkor világítson, ha nagy a baj! A vészvillogó meg akkor villogjon, ha még nagyobb. Ha csak lassulni akarok valamiért, akkor elveszem a gázt és az autó 100feletti tempónál már eléggé tud lassulni ezzel is.

3, Aki 120-al megy 130 helyet az semmilyen okot nem ad sem idegeskedésre, sem hirtelen manőverre. Különösen nem, ha ezt a külső sávban teszi!
A 130km/h a megengedett maximum és nem az elvárt minimum! Nem össze távesztendő!

4 Többnyire én sem lassítok/fékezek, csak azért mert valaki jön mögöttem. De vannak olyan barmok, akikben nem bízom. Ha ilyet látok mögöttem és veszélyesnek érzem, akkor ha módom van rá, lehet lassítok, hogy előttem legyen és ne mögöttem. Ha túl nagy baromságot csinál, ne engem törjön össze, hanem én tudjak röhögni rajta.
De az mindig az én döntésem, hogy lassítok, vagy sem. A többieknek egy dolguk van ezzel kapcsolatban, tudomásul venni ezt és megfelelően kezelni a helyzetet.

5. Tudomásul kell venni, hogy nem profi kaszkadőrök közlekednek az utakon. A vezetés technikai tréning hasznos dolog. Bár még nem vettem részt rajta, de fogok. Nem bánnám, ha a jogosítvány szerzés része volna, de még akkor sem lenne mindenki az utakon profi.
Ez el sem várható.
De még egy egyénen belül is van elég nagy szórás a tekintetben, hogy éppen mire képes.

Sajnos vannak helyzetek, amikor a körülmények együttállása miatt nem lehet jól cselekedni! Akkor is, ha ez nehezen képzelhető el.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.04. 08:50:15

@jelentéktelen alak: én veled csak egy dologban nem értek nagyon egyet. ;)
ha mögém ér egy autó, mi a büdös francnak kell lassítani? motorfékkel, üzemi fékkel, kézifékkel, fékszárnyakkal irreveláns. majd akkor lassítok, ha megkezdte az előzést, ezzel tudom segíteni, hogy hamarabb be tudja fejezni, több helyen legyen előttem, stb.
de ha utolér nem ijesztegetem - ismétlem - indokolatlan sebességcsökkentéssel.

Riska 2010.11.04. 11:31:59

1. szerencse hogy élnek.
2. szerencse h a gyereknek nem lett baja.
3. miért a nő vezet?
4. ilyen esetben falnakmenés helyett a fékpedál használata javallott, de lehet adott helyzetben én is reflexből a korlátnak rántottam volna a verdát.
5. így utólag bosszant, hogy nem ütköztek össze, akkor ugyanis meglenne a vétkes fél.
6. de így sincs baj, mert tele van b.va kamerákkal az autópálya, tehát rögzítették a cserbenhagyó rendszámát, ott kell érdeklődni.
7. puszi

jelentéktelen alak 2010.11.04. 19:19:12

@xaba99:

Van olyan helyzet, mikor megteszem.

Nem is olyan régen, fordult velem pont egy ilyen eset elő. A főúton mentem és félig kivágódott elém egy kocsi egy kereszteződésből és ott megállt. Nem volt nagy gáz, kis fékezéssel és enyhe kormánymozdulattal, elég távol tudtam tőle maradni és tovább tudtam menni élve az elsőbbségemmel. Miután elmentem előtte, utánam kanyarodott. Meglehetősen nagy sebességgel közeledett, de 4-4.5 méteres sáv túl szűk volt neki. A sebessége ugyan nagy volt, de nem egyenletes. Mielőtt utol ért volna, ment a leálló sávban és félig a szembe sávban is, annak ellenére, hogy az út egyenes volt és közöttünk nem volt más jármű.
Meggyőződésem, hogy be volt tépve, vagy rúgva a pilóta. Mikor már látszott, hogy közel fog jönni hozzám, elvettem a gázt és amennyire lehet ki húzódtam az út szélére. Hamar le is hagyott és egy darabig még tudtam szörnyülködni azon, amit az úton művel. Többször kellett a szembe haladóknak is lehúzódniuk miatta. Az előttem lévő nem lassított. Talán észre sem vette, hogy ki/mi vezet mögötte. Őt úgy előzte meg, csak a csodával határos, hogy nem ütköztek.
Aztán a következő faluban a rendőr kivette a sorból.
Nem, ezúttal nem én telefonáltam a rendőröknek. Azt hittem, nincsen értelme itt sem, látva a közlekedést.

Ritkán ugyan, de adódik olyan, hogy jobbnak látom, ha jócskán előttem van az, aki mögöttem jön. Inkább figyelek az ilyenre előre, mint túl sokat időzzek a tükör bámulásán.

Alikam 2010.11.04. 20:39:39

Jó eséllyel nem vette észre. Sajnos sok olyan embernek van manapság jogosítványa, aki azt sem tudja, mi az a holttér vagy a visszapillantó (az oktatás színovanal romlott le ennyire vagy a korrupció nőtt meg??), az meg, hogy a fejét is megmozdítsa, áááá, az már skandallum lenne.

Aki pesten autózik röpke 15 perc alatt biztos belefut egy ilyen agyonképzettbe. És ezért is kell figyelni, és más autó holtterébe nem menni folyamatosan...

atila68 (törölt) 2010.11.05. 16:24:03

Menjetek el ügyvédhez, adjatok neki megbízást és hajtsátok ki a pályafigyelő kamerák felvétéleit a pályakezelőtől.
Aztán lehet bogarászni melyik piros lépcsőshátú középkategóriás lehetett a kamerák belső órája alapján.
De ez nem bizonyít semmit.

Reggie 2010.11.07. 17:34:46

@hagyma: "37. § (2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni."

Tehat megis van.

KolomparVinetu 2010.11.11. 12:37:50

@[mike]: Bazz ez nagyon durva. Ez nekem beb*szott.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása