Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Leesett az első hó, de még sok a bátor ember

2010.11.27. 15:27 :: SilentSound

Magam is láttam már ma délelőtt ráfutásos balesetnél rendőrt helyszínelni éppen, András is arra figyelmeztet titeket, hogy ne vezessetek úgy, mintha 20 °C volna és száraz utak, mert ilyenkor nagy mértékben csökken a tapadás. Sokan most kapnak csak észbe, hogy hirtelen tél lett, mert a múlt héten még tizenöt fokkal melegebb volt. Ideje felrakatni a téli gumikat is, ha netán nincsen, vagy csak cserére szorul, nyerhetsz egy garnitúra abroncsot itt a blogon is, nem is akármilyet! De mindenek előtt vezessetek különösen nagy odafigyeléssel és óvatossággal! Ez utóbbi pedig nem azt jelenti, hogy hússzal krúzoljatok végig az országúton, kilométeres sort gyűjtve magatok mögé. Mert sajnos van ilyen is...

Leesett az első hó, gondoltam a barmok otthon maradnak. Nem. Kijöttek és könyörtelenül satuznak a lehető legindokolatlanabb helyzetben.

Budaörsi-Villányi kereszteződésben állok a pirosnál harmadikként. Keresztbe halad át a jónép, egyszer csak gondol egyet az egyik, és tol egy satut a kereszteződés közepén. A mögötte lévő persze beleszállt, nade nem nagyon, mert ránézésre nem lett különösebb baja egyik kocsinak sem. Maradtak ott szemtanúk így én eljöttem, azt különben sem láthattam hogy nem valami átszaladó állat miatt fékezett az emberünk, így egyik fél sem tudott volna tanúként felhasználni.

Aztán. Villányi út, Móricz felől jövök, előttem opel corsás, az amúgy is kicsi hátsó ablakán középen-alul egy kopott baby on board-os matrica, én általában figyelek az ilyenekre, így itt sem másztam a nyakába amikor az üres úton 50 helyett 38-cal ment. Parkolóhelyet keresett.

Ez abból derült ki számomra, hogy mikor észrevett egy üres helyet, rátaposott a fékre, de nem is akárhogy, a vízes aszfalton meg is csúszott a kocsija, csak ezért nem szálltam bele hátulról. Dudálok mint állat bár nem is tudom miért, a nő (igen, nő) nyomott egy hátramenetet és elkezdett tolatni mikor amúgy is a két kocsi közötti távolság szinte 0 volt.

Tehát, nem elég, hogy egyszer már letesztelte a reflexeimet, most még századmásodperc alatt tolatnom is kellett. Ezek után leparkolt, mondom megvárom míg kiszáll és verbálisan nemtetszésemet fejezem ki az igencsak közveszélyes vezetési stílusa miatt, de gondolom ezt elkerülendő nem szállt ki a kocsijából.

Mögöttem közben jöttek, így otthagyni kényszerültem. Se egy bocsánatkérés miután satuzott, se semmi, teljesen természetesnek gondolta a tettét. Az már más kérdés ,hogy akinek csak ennyi reflexe van, az inkább áramot vezessen, ne autót.

Óvatosan kell vezetni, na nem azért mert mi vagyunk a bénák, hanem mert hihetetlen idióták járják az utakat akik a legváratlanabb helyzetben képesek a legkiszámíthatatlanabbat cselekedni.

172 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes jég csúszós

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soproni1 2010.11.28. 00:10:14

Aki már ment bele az előtte lévő autóba, annak elrendelném újra a kresz és rutin vizsgát dupla áron.
Aki meg okoskodik, hogy " nem volt egyértelmű a helyzet ", azzal még a helyszinelés költségeit is kifizettetném.

Bambano 2010.11.28. 00:13:52

@hagyma: kihoztad belőlem a grammatikanácit. a végett az a cél. ha azért nem mész dolgozni, mert sok a hó, akkor a hó miatt nem mész.

soproni1 2010.11.28. 00:24:15

@Bambano:

Akkor a tojás sem főnév, mert az maga a cselekvés .

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.28. 00:26:53

@Bambano: az a vicc, hogy tudom mire gondoltal
es tudom mi a vegett
de ugy szeretem ezt a szot
most kimegyek a konyhaba a disznoporkoltem vegettcsemegeuborkaval
amugy ha temanal maradunk es miert ne maradnank a baleset elkerulese vegett
felenk tenyleg nagyon ovatosan vezetnek ha esik a ho vagy hull esetleg hozik
sokkal ovatosabban mint otthon
ez ezt a tobbi kozlekedo is toleralja
O ennyivel tud menni ilyen uton
ez hianyzik otthon

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.28. 00:31:33

es valoban igaz ./essel is kezdhetunk mondatot/
sokan hoeses eseten nem ulnek kocsiba
hosszabb tavra plane nem
persze itt is van aki tolja ezerrel
itt nem mennek el hosszabb utra
masok a tavolsagok

xcomman 2010.11.28. 00:37:03

@''autónepper.'': kb 1 hét és mindegyik összetöri magát, én igazából nem félek attól, hogy sokkal fogok találkozni:) Mikor leesik az első hó és kicsikét lefagy jellemzően megszaporodik az árkokban az autók száma mifelénk :) 1 hónap és már eggyel sem fogok találkozni.

Egyébként furcsa, hogy az 5ös mennyivel jobban csúszik mint a 3as bmw. Nekem még nem nagyon volt gondom télen pedig mindig mondták, hogy elindulni sem fogok vele :)

''autónepper.'' 2010.11.28. 00:41:36

@xcomman: jah az is lehet hogy az lesz amit te mondasz...:) mondjuk minden évben találkozok hasonlóval nem egyel sőt előttem is csusztak már árokba...;) egyébként kezes kis jószág a 3más inkább a súly elosztása miatt roszabb:S

Export 2010.11.28. 00:45:31

Ezért nem ülök ilyenkor autóba. Maradok a repülőnél.

Reggie 2010.11.28. 00:50:21

@Export: Te a repteren laksz? Nem zajos?

Export 2010.11.28. 00:51:50

@Reggie: Igen. a Reptér is saját.

''autónepper.'' 2010.11.28. 00:51:53

@Export: nekem meg saját autókereskedésem van

Reggie 2010.11.28. 01:07:51

@''autónepper.'': Oke, ha te nyersz cserelunk.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.11.28. 01:15:34

Az a cikk hol van, hogy miért jó a téligumi?
(És miért nem a gumisok összeesküvése, stb?)

Vmikor láttam beígérve, de nem rémlik, hogy megjelent volna.

huspotyolo 2010.11.28. 01:31:26

@boldii: 280,15 Kelvin, de nekünk azt tanítják, hogy pontosan nem lehet mérni és gépészetben 5% hiba mindig belefér. :-D Látom résen vagy.

sipike.hu 2010.11.28. 02:30:35

@min: Az nem taxis volt, csak taxitábla volt az autó tetején... Vendégmunkás+GPS nem egyenlő taxis!
(Egy taxis.)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.28. 05:40:22

"Ez utóbbi pedig nem azt jelenti, hogy hússzal krúzoljatok végig az országúton, kilométeres sort gyűjtve magatok mögé. Mert sajnos van ilyen is..."

Nemtom, én full hóban azért igen kurva lassan szoktam menni (téli gumikon), leszarom, hogy mekkora sor lesz mögöttem...
...volt már (tavaly), hogy 30 körül csúszkáltam egy hegytetőn, elhúzott mellettem egy szép nagy, csillivilli úgy autóka, következő kanyarnál ment az árokba.
Én meg megálltam segíteni. Végülis csak egy órát basztam el rájuk, mire kiszedtük őket (jött közben egy terepjárós).

Szóval hóban-jégben, inkább lassan, mint gyorsan. Persze ha csak hideg van, akkor semmi gáz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.28. 05:43:23

@hagyma: "ha esik ovatosan kell vezetni, tehat lassan
ez meglepo tetel otthon tudom "

Erre vezethető vssza, amit az előb írtam :)
Csomóan azt hiszik, hogy a fasza kocsi majd átírja a fzikát is. Satuzás pl...

romesz 2010.11.28. 06:12:49

Ha elottem valaki 38al megy akkor nem megyek olyan kozel hozza, hogy satu fekeznem kelljen.
Inkabb nagyobb tavolsagbol figyelem mit csinal.
Biztos oka van ra, hogy lassan megy.

De nem vagyunk egyformak, van aki azt hiszi akkor csinalja jol, ha egesz kozelrol koveti az elotte levo autost, utana meg karomkodik ha hirtelen megallnak elotte.

na__most__akkor 2010.11.28. 07:20:54

Jégkaparó?
Talán évente egyszer használom.

Van egy kétliteres flakon, megtöltöm olyan meleg/forró vízzel, ami a csapból folyik, aztán az ablaktörlő letörli. Az oldalablakokon meg átlátszóvá válik az a kis jég, ami megmarad.

NEM, nem reped meg az ablak. Nem egy helyre kell önteni, hanem terítve. Elmagyaráztam vagy három szomszédomnak, meg is mutatom nekik minden reggel, amikor öt percig vakarnak meg jégoldóznak, én meg elindulok harminc másodperc után. Mondjuk az ötcentis havat le kell seperni előtte.
Ha olyan helyen fagy le az ablak, ahol nincs melegvíz, a sima csapvíz is segít. Ott két flakon víz kell.
(Harmincöt év alatt öt autóm egyikén sem repedt el az üveg.)

Azokról meg, akik elindulnak úgy, hogy elől-hátul tenyérnyi lyukon akarnak kinézegetni, oldalra meg sehogy, hadd ne mondjak semmi gorombát.

Legjobb lenne persze mindig fűtött, vagy legalább fedett helyről elindulni...

KaPé 2010.11.28. 09:01:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Hülyeség az ABS, én ugyanúgy tudom pumpálni a féket, mint az ABS :)) "

És te másodpercenként hányszor kapsz infót arról, hogy blokkolt-e a kerék? ;)

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.11.28. 09:09:17

Ha jól tudom egyes országokban a KRESZ bünteti az indokolatlan satuzást. Pontosabban azt a felet bünteti aki ezzel okoz balesetet, mert sok esetben valóban életszerűtlen olyan követési távolságot tartani hogy kivédd az ilyen balgaságot. Azt gondolom ez a magyar KRESZ-ben egy gumiszabály, amivel a jogalkotó nagyvonalúan félredobta az emberi butaságot, mint kerülendő viselkedési formát. Hogy mást ne mondjak már abból vegytisztán látom h kitől kell az ésszerűen indokoltnál jobban lemaradni, aki hegynek felfelé kanyar előtt rendre a fékre lép..

isti77 2010.11.28. 09:30:35

A második eset főszereplőjének le volt takarítva az autója? Lehet, hogy észre sem vett téged, merthogy ki se látott az autóból.
Általában így közlekedik a sok barom, ez a magyar téli közlekedés egyik sajátossága. Kurva fárasztó egy autóról lesöpörni a havat, ismerjük be. Meg sokáig is tart, erre nincs idő.
Az első szélvédőt úgy ahogy letakarítják, a hátsón csinálnak egy lukat, amin kilátnak (szerintük), meg a két oldalsó első ablakot valamennyire.
Oldalsó hátsó ablakok? Á, minek, arra úgyse néznek, nem is állhat elő olyan helyzet, amikor kicsit jobban ki kell nézni oldalra, hátra, ugye?
Tető? Ugyan, úgysem átlátszó, ha esetleg egy fékezésnél az első szélvédőre borul a hó, majd gyorsan bekapcsoljuk az ablaktörlőt. Ha meg hátrafelé, a mögöttünk jövő pofájába fújja a menetszél az egészet, az magánügy.
Lámpák? Felesleges, világítani és indexelni úgysem szoktunk, ha fékezek, azt csak érzékeli a barma mögöttem.
Rendszámtábla? Az a legnagyobb hülyeség, ha mégis balesetet okoznánk, legalább nem tudnak beazonosítani.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.11.28. 09:44:32

én szarrá röhögtem magam tegnap a sok hószállító autón.

ott az első szélvédőn csücsül 20 kiló hó ami a tetőről lecsúszott a fékezésnél, nem lát semmit, de azért megy. a balfasz legalább ablaktörlővel letosszanthatné, de odáig már nem jut el az agya.

a másiknak meg full pára az ablaka (belülről), és folyamatosan nyomatja az ablaktörlőt, miközben persze semmi sem esik. aztán csodálkozik hogy ugyanolyan szar a kilátás...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.11.28. 09:48:56

@na__most__akkor:
3 perc alatt körbevakarom a kocsit (ha nem kell havat lesöpörni), közben elnyomok egy cigit, és bemelegszik a belsőtér is.

miért is akarjak én 30 másodperc alatt kész lenni? :)

modjuk én esős időben is lehúzom az oldalsó ablakokat, mert idegesít ha vízcseppes...

Roy 2010.11.28. 09:59:56

Hasonló eset történ velem is. Néhány éve a Lánchídnál a MTA előtt egy kicsit a Zrinyi utca felé leejt az úttest. Araszolva mentünk a délutáni csúcsban a Lánchíd irányába. Többször álltunk, mint haladtunk. Pont a MTA előtt hosszabb várakozásra került sor. Ekkor az előttem lévő autóban a sofőrhölgy valamit leejthetett, mert lehajolt a kocsi padlójára. Közben a fékről levette a lábát, és hátramenetben elkezdett gurulni az autóm irányába. Én megpróbáltam hátrafelé menni előle, de ez csak egy kicsit sikerült, mert mögöttem is álltak. Végül csak sikerült belém tolatnia. Láttam, hogy a hölgy kiszáll a kocsiból, és jön oda hozzám, gondoltam egy bocsánatkérés erejéig. Odaért, és szinte üvöltve kérdezte, hogy miért mentem neki. Itt elszakadt a cérna kipattantam a kocsiból és közöltem vele, ha nem száll vissza az autójába nem állok jót magamért. Erre már több autós társam is odajött, és elmagyarázták a hölgynek hogy ő gurult hátrafelé. Erre ő visszaszállt. Ügyet azért nem csináltam tovább, mert még a fényezés se sérült nálam.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.28. 10:14:41

"Óvatosan kell vezetni, na nem azért mert mi vagyunk a bénák, hanem mert hihetetlen idióták járják az utakat akik a legváratlanabb helyzetben képesek a legkiszámíthatatlanabbat cselekedni."

És erre még csak most jött rá a posztoló?

Amúgy a havas úthoz az is hozzátartozik, hogy nagyobb követési távolságot tartok, mert az út csúszik. Tehát az éremnek mindig két oldala van.

ganyager 2010.11.28. 10:32:11

Ez a posztot jól kivesézttek! - Én már nem is tudok újjat hozzászolni! - Azt tudom hogy a kamionos mindenre rendszámot tenne! :) - Na meg hogy sok a tapasztalatlan soför. - Dehát mikör nincs idióta soför? Hmm!

CD-R80 2010.11.28. 10:32:56

A posztoló kihagyta a remek, rutinos vezetők körét, akik ilyenkor mutatják meg hogy ők nem félnek a hótól(sem). S még bravúros dolgokat is képesek mutatni. Mint az az idióta aki 90-el rongyolt végig az imént egy kicsiny falu útján.. Mert ő tud, s ezt büszkén be is biuzonyítja..

ati27 2010.11.28. 10:38:51

Hm.. Itt már szépen leesett vagy 60cm hó. Már másfél hónapja megvettem a téli gumit, még mázlim is volt, mert akkor még jóval olcsóbb volt. :) Azt már le sem írom mennyi különbség van a téli és a nyári gumi között. Egyik otthoni ismerősömmel beszéltem, na otthon leesett az első hó... És milyen jó dolog az a téli gumi. Erre ááá az hülyeség! Régen sem volt téli gumi, meg akkor mindenféle futózott gumikkal jártak... Most is nyári gumi van, de ő majd lassabban megy mert ő nem siet sehova. Na most hogyan magyarázza el az ember a kevesebb féktávolságot, a sokkal nagyobb kanyarstabilitást, arról nem is beszélve, hogy egy nyári gumival már egy enyhe emelkedőn elakadsz, vagy egy enyhe lejtőn megcsúszol vagy irányíthatatlanná válik az autó? Akkor abba már bele sem mentem, hogy 7-8 fok alatt szimpla nedves úton is sokkal jobban működik a téligumi, amikor nem is gondolná a legtöbb ember!

na__most__akkor 2010.11.28. 10:45:13

@Hurrá Torpedó:
Mondtam valami olyasmit, hogy kötelező a módszer? Bár egy ilyen kétharmados világban mongyuk a zember sosenem tudhassa mi gyön a következő öt percben...

Aki meg nem dohányzik, fejthet közben keresztrejtvényt azzal a kezével, amelyikkel nem kapar.

ati27 2010.11.28. 10:47:18

@ganyager:
Volt olyan kamionos ismerősöm aki kikötötte az ABS-t meg a menetstabilizátort az autójában, mert szerinte jobban kézben tudja tartani a kocsit, mint az elektronika! :)

Alikam 2010.11.28. 11:02:16

Ilyen nővel már én is találkoztam...
Az is parkolóhelyet keresett, és persze 50 helyett 30-cal ment, aztán amikor látott egyet, satufék a sáv közepén - természetesen a mögötte haladó 10 autós, kerülje ki.

Abban a kocsiban is ott volt a gyerekülés.

Aztán gondolkoztam, valószínűleg ezek azok a hobbi vezetők, akik csak néha napján elviszik a gyereket óvodába, iskolába, vezet egy évben maximum 20 napot. Semmi rutin, semmi odafigyelés, semmi visszapillantó-használat, már az úttartás is nehezére esik nem hogy még a forgalmat is számba vegye.

Igazi ön és közveszélyes barmok és sajnos többségük vagy nő vagy öreg.

Timnorc 2010.11.28. 11:24:48

A nyári gumi anyagösszetételének köszönhetően keménnyé válik alacsony (legtöbbek által 7 fok alatti hőfokban meghatározott) hőmérsékleten.
Emiatt - és még a mintázat beli különbségnek köszönhetően - kevésbé alkalmas téli vezetésre, mint egy téli gumi. Ez többször elhangzott.

Viszont lényeges még - és ezt e fenti kommentek nem érintik - , hogy míg a nyári gumi használhatatlan szintre történő keményedése a hőmérséklet csökkenésével szinte rögtön bekövetkezik, addig a téli gumi szintén képes vezetésre használhatatlan módon "felkeményedni". Méghozzá elöregedése folytán.
Jobb minőségű téli gumik 9-10 év, kevésbé jó minőségű téli gumik 7-8 év után szinte használhatatlan szintre keményednek, és hiába megfelelő a mintázat, veszélyes lesz használni őket.
Saját példa: Egyik, általam használt autón Barum Polaris téligumi volt. Éves szinten csupán kb. 11500-12000 km-t fut a kocsi, amiből a téli gumikra kb. 4500-4800 km jut. A nyolcadik tél után azért kellett lecserélnem a téli gumikat, mert - és ezt így higgyétek el - olyan érzésem volt, mintha bakeliten közlekednék.

ganyager 2010.11.28. 11:32:57

@ati27: Az előző kommenteléemben a kamionos alatt a ...::: Flúgos Kamionos :::... kommentelőre gondoltam!

Arról hallottam már, és tudom, hogy van olyan lehetőség hogy kikapcsolható, de azt hogy kiköti....?? -

Na ehez meg vékkép nem szolok semit!! - Mindenesetre én ilyennel nem dicsekednék!

Reggie 2010.11.28. 11:46:23

@ganyager: Mondjuk az ABS biztositekat konnyebb kihuzni, mint kikapcsolni.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.11.28. 12:06:29

Téligumira momentán tökre nincs pénzem, ezért, amikor láttam, hogy pénteken már gyülekeznek a hófelhők, rögtön le is állítottam az autót a parkoló végébe, a nagy bokor tövébe, hogy még kevesebb hó essen rá. Majd hétvégente beindítom meg letakarítom.

[mike] 2010.11.28. 12:14:05

@Gee Halen: az is elég lehet, ha csak a két hajtott kerékre veszel.

ati27 2010.11.28. 12:26:55

@[mike]:

Bőven nem elég! Ha elsőkerekes akkor a hátulja előz meg, ha hátsó akkor az elejét tolja ki. A minap egy ismerősöm mondta ugyanezt. Vett téligumit a hajtott kerekekre, majd amikor a hátsókerekek a kanyarban megelőzték, másnap ment vissza venni azokra is.. Mázlija volt! :)

LongJohnHolmes 2010.11.28. 12:46:49

@[mike]: Ezt a baromságot ne híreszteld !

özsen 2010.11.28. 12:48:01

Két dolog:
HA van nyári és téli gumid is, osztódnak a kilométerek, tehát ugyanannyi idő alatt ugyanúgy két garnitúrát használsz el, mintha csak nyárit használnál egyfolytában, de így a téli vezetés nem jelent folyamatos életveszélyt magadra és másokra.
Vagyis a téli gumi nem jelent plusz kiadást, hiszen addig se koptatod a nyárit.

A másik: szoktak lenni akciós (téli) gumi kiárusítások. NAGYON figyeljetek oda, ugyanis ilyenkor sokszor a több éve tárolt garnitúrán adnak túl a kereskedők. Ezek pedig 2-3 év után vadiújan sem úgy működnek, ahogy kellene (anyag nem vész el, csak átalakul). És pont ezért érdemes 3-4 év után lecserélni a téli gumikat, bármennyire is jó állapotban vannak.
A gumikon van egy kód, ami mutatja a gyártási év utolsó két számát. Mielőtt valaki megkérdezné, honnan tudható.

Hurri Kán 2010.11.28. 12:50:11

Ezen mi olyan meglepő? Sokan idióták, nem tudnak vezetni száraz úton se, követési távolság, index nuku. Miért pont havas-vizes úton változna a helyzet?

[mike] 2010.11.28. 12:59:24

@ati27: nekem is megszokták előzni, de az szándékos :D

@LongJohnHolmes: nyilván nem ez a megoldás.... de a semminél bőven több. Szerinted hóláncot miért csak a hajtott tengelyen lévő kerekekre tesznek?

[mike] 2010.11.28. 13:03:10

@özsen: ez főleg az idény elején árult akciós gumikra igaz...
Pontosítás végett: a gumin van egy szám, pl. DOT 5109, ami azt jelenti, hogy 2009-ben gyártották az 51. héten. Figyelni rá!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.28. 13:34:52

@ganyager: "Azt tudom hogy a kamionos mindenre rendszámot tenne! :)"

Hogyne! Rend a lelke mindennek! :)

LongJohnHolmes 2010.11.28. 14:25:40

@[mike]: Úgy beszélsz, mint aki BKV-val jár még :)
Rosszul mondod, nemhogy a semminél nem több, hanem egyenesen balesetveszélyes!

Hogy szépen válaszoljak, akkor úgy írom, hogy szerintem a hólánc az autó hajtásához kell, a téli-gumi pedig a tapadás miatt kell. Manapság a téli-gumik már olyan jók, hogy nem igazán kell hólánc normál esetben. Tengelyig érő hóban is elhajtják az autót (megfelelő sofőrrel), ha pedig felül a kocsi a hóra, akkor a hólánc sem ér semmit. Hegyvidéken viszont megy vele, mint egy harckocsi :).
A fineszesebbek a hóláncot előre rászerelik 2 vacak keskeny gumis kerékre és úgy van a csomagtartóban. Súlynak is jó és sokkal könnyebb kicserélni 2 kereket, mint vacakolni a hólánccal az autó alatt szakadó hóesésben.

Épeszű ember mind a négy kerékre azonos mintázatú gumit tesz fel, és mindig a hátsón legyen a jobb állapotú gumi hajtott keréktől függetlenül. Kész, ennyi, jó utat :)

Ha jön a hó és a sok koca bentről nézi a hóesést, irány ki egy üres parkolóba és adj neki, driftelni, forogni kézifékkel:) Ott lehet jókat élvezkedni és gyakorolni nem a forgalomban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.28. 14:39:20

@LongJohnHolmes: "...mindig a hátsón legyen a jobb állapotú gumi hajtott keréktől függetlenül. Kész, ennyi, jó utat :)"

Miért pont hátra? Hátsó hajtásnál még érthető, de első kerék meghajtásnál szerintem hülyeség:)
Viszont a kommented többi részével egyetértek.

LongJohnHolmes 2010.11.28. 14:57:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azért, mert nem az a fő, hogy az autó el tudjon indulni, hanem az, hogy az autót uralni lehessen a legvégsőkig. Mivel ebben az esetben az autó tapadásának hiányát a kormányzott kerekeken lehet először érezni, így a vezető még azelőtt visszavesz a tempóból, hogy a hátsó kerekek kitörnének. Ha az első kerék veszti el a tapadás, azt kormányzással még lehet korrigálni vagy a becsapódás irányát befolyásolni, ezenkívül szemből való ütközés a légyzsákok miatt is jobb. Ha a hátsó kerekek törnek ki előbb, az általában "váratlanul" történik, hiszen az elsők olyan jól veszik a kanyart. A hátsó kerék kitörését korrigálni komoly vezetéstechnikai feladat, amit a legtöbb úrvezető képtelen megoldani. Egy pörgő autóban már a vezető is csak utas lesz és a becsapódás szöge a szerencsén múlik.
Nem mindegy, ha szemből csúszunk be az árokba, vagy oldalt és az autó felborul.
Kb. ezért.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.28. 15:10:10

@LongJohnHolmes: Hát a fene tudja, én inkább maradok annál, hogy mind a 4 gumim jó állapotban legyen.
Elvileg lehet abban valami igazság amit írsz, de ennek ellenkezője is előfordulhat, amikor az autó megcsúszik, de kormányzással még korrigálható lenne, de mivel az első gumik kopottak, ezért nem sikerül. Ugyanis ha az autó megcsúszik, legtöbbször a kormánnyal korrigálunk, amihez szükség van az első kerekek tapadásához is. Szóval én azt mondom: rencámot az első gumira!

[mike] 2010.11.28. 15:12:16

@LongJohnHolmes: másról beszélünk szerintem. A kollega azt mondta, hogy jön a hó, ő nem megy sehova. Erre mondtam vegyen a két elsőre télit. Persze, hogy lófasz az egész.... a segge még ugyanúgy kitörhet, ezt nem vitatom, de elindulni el fog tudni. Ezért hoztam fel a hóláncot. Kanyarban egyébként életveszély a hólánc, csakis emelkedőn, vagy mély hóban van haszna.
Egyébként megnézném, hogy hóban milyen ügyesen cseréled le a kereket :) Ezt speciel nem tartom túl jó ötletnek. Mondok jobbat: Ha szépen begyakorolod a hólánc felrakását, akkor 1-2 percnél nem fog továbbtartani és mosolyogni fogsz azokon, akik órákig szenvednek vele. Egy dolog kell a hólánc mellé, mégpedig egy jó vastag kesztyű. Anélkül igen csúnyán fog kinézni a kezed másnapra.

"streetfighter" 2010.11.28. 15:21:21

@LongJohnHolmes:
Ez az elmélet amit tanítanak és más a gyakorlat.
Értelmes ember nem száguldozik hátul nyári gumival.
De ha az első kerekes autón elől van téli, akkor tudsz óvatosan közlekedni, ellenkező esetben pedig esélyed sincs.
A nyári esetről pedig ne is beszéljünk, mert az a csúcs! A jobb gumit hátra rakni? Én soha nem fogom.

LongJohnHolmes 2010.11.28. 15:28:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tedd azt :)
Írásod alapján érzékelem, hogy okfejtésemet nem értetted meg teljesen :)

Én is sokat agyaltam ezen mikor először hallottam, mivel egyszerre volt első és hátsókerekes kocsim :) Egy-két év után leesett a tantusz, lehet, neked előbb esik le egy pipec kis piruett után :)

@[mike]: Ne haragudj, de szerintem neked még nagyon sok tapasztalatot kell gyűjteni az autózás terén :)
Sokat és sokféle autót kell vezetni, sok autót kiásni hóból-sárból, sokat szerelni stb. De ha te az említett dolgokat sokat csináltad, akkor innen már nem fogsz fejlődni :) Az autózást, a gépek a fizikai erők érzését, a józan paraszti észt és a defenzív vezetést nem lehet tanulni. Aki tud jól vezetni 17 évesen az tud jól vezetni, aki nem tud, az soha nem fog tudni jól vezetni. Ha azt hiszi, hogy jól vezet, akkor az első borulásánál visszatér a nyájhoz és utána már csak békésen vezet tovább a külső sávban, de ez még nem garancia, hogy nem jön ki eléd egy mellékutcából :)

budai zöld 2010.11.28. 15:38:33

@min:
"Nesze neked hivatásos sofőrök."

Sok marha van az utakon télen is, de tényleg a taxisok az igazi nyárigumikirályok.

Nekem volt szerencsém pár éve frissen esett hóban majdnem egészen hazataxizni.
A hegy aljában, amikor már 1%-os emelkedőn reménytelenül csúszkált a kocsi, megkérdeztem, hogy lehetséges-e, hogy nyári gumi.

Aztán én kaptam a fejmosást, hogy ennyi pénzért mit is várok.

Aztán éjjel egykor felsétáltam gyalog a hegyre, félórát friss hóban.
Gyönyörű volt, még keréknyommal sem találkoztam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.28. 15:41:47

@ColT: hat6 ezaZ
meg csak hidegben is erhet meglepetes, felesegem raszaladt egy fekete jegre es piruettezett rendesen@na__most__akkor:
nekem sprayem van 2mp
nalunk buntetik ha valaki nem takaritja le az ablakokat/ persze ettol meg van itt is aki nem ho-jegtelenit rendesen

na__most__akkor 2010.11.28. 15:50:09

@hagyma:
A spray olcsóbb mint a meleg víz?

Ja, hogy Amerika?

LongJohnHolmes 2010.11.28. 15:50:20

@"streetfighter": Most még nem, de ha 1x megpörögsz akkor talán újragondolod. ha nem, akkor a másodiknál :) De ha mindannyiunknak szerencséje van, akkor nem lesz pénzed benzinre :)

[mike] 2010.11.28. 15:51:39

@LongJohnHolmes: berágtál a hóláncra? :D Nem igazán jött át a mondandód lényege, azonkívül, hogy mindenkinél jobban vezetsz... :D Egyébiránt valószínűleg addig fogok tapasztalatokat gyűjteni, amíg megtehetem, hogy autóval járjak, mind anyagilag, fizikailag, vagy bárhogyan.... mint mindenki más. De a megállapításod könnyen a visszájára fordulhat. Miért akad el és ás ki valaki sok éven át sok autót? Valami nem stimmel akkor. Ezek szerint nem tanult a hibájából. A borult sofőr se fog visszatérni a nyájhoz, hanem újabb és újabb baleseteket fog okozni.

LongJohnHolmes 2010.11.28. 16:01:32

@[mike]: Figyi! Egy autót akkor is ki kell néha ásni, ha az ember maga az atyaúristen. Ez lehet télen, vagy ha az ember sokat jár földúton. Egy egy elakadás majd kiszabadulás mikéntjéből sok tapasztalatot lehet tanulni. Motorerőből, hajtásláncból és gumimintázatokból :) Ahogy nyomod egy összkerekes teherautónak olyan sárban, hogy befolyik az utastérbe, majd elakad a mocsár közepén, egyedül vagy és vége a munkaidőnek, van egy lapátod de nincs mobiltelefonod. 2 óra múlva úgy nézel ki, mint egy tengerészgyalogos teljes álcában, de kint vagy az úton és vidáman mész hazafelé :)
Ne ezt szorozd meg úgy 50-el.

Nem tudom érted e mit akartam ezzel érzékeltetni :)

Reggie 2010.11.28. 16:04:35

@LongJohnHolmes: Netto hulyeseg. Teljesen mindegy, hogy a kocsi eleje vagy hatulja tor ki, analog modon kell korrigalni, viszont a jobb minosegu gumit az elso kerek meghajtasunal az elso kerekekre kell rakni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.28. 16:06:37

@na__most__akkor:
hat egy dollar egy flakkon
5-6-al kihuaom a telet

"streetfighter" 2010.11.28. 16:25:52

@LongJohnHolmes:
Te nagyon okosnak képzeled magad és osztod az ész!
Azt szajkózod amit úton útfélen leírnak.
Én 22 éve vezetek és eleinte (1995) télen úgy jártam ahogy leírtam. Csak az első keréken volt téli gumi. Nem gyenge autóval, és mentem is vele rendesen. Soha nem volt gondom, mert tudtam a határokat. Egy kicsit mozgolódott a fara de még kezelhetően.
Aki hülye, annak akármilyen gumija lehet, úgy is elszáll. :)

[mike] 2010.11.28. 16:31:53

@LongJohnHolmes: vagy 50 mázsa termény van a hátad mögöt... Volt már ilyen sztorim is :D Szóval értelek.

"streetfighter" 2010.11.28. 16:52:31

@Reggie:
Nincs igazad!
A "szakétők" szerint (Olvass szakirodalmat!) úgy van, ahogy a kolléga leírta, de én sem fogadom el. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.28. 17:20:00

en tudom, hogy nem teljesen egyforman kopnak, de ha cserelek en cserelem mind a 4-et
kulon teli gumigarnituram nincs, igyekszem olyat venni ami megfelel telen-nyaron
nem is tudnam hol tarolni
eleg jol tisztitjak az utakat, ha meg hosszabb utra mennek megnezem az idojarasjelentest
napi szunten 15-20 merfoldet vezetek varosban, nem megoldhatatlan feladat teli gumi nelkul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.28. 17:21:20

brit tudosok szerint a jo gumikat a jobb elso es a bal hatso kerekre kell tenni
elsokerekmeghajtasnal forditva

CD-R80 2010.11.28. 17:29:59

@hagyma: Akkor itt pont fordítva kell, mert ott fordított közl. van.:DD

Hurri Kán 2010.11.28. 17:32:36

@CD-R80: de akkor a nyárit gumit hova kell tenni? Mert nyáron meg meleg van :DD

CD-R80 2010.11.28. 17:32:45

@gyvy: Rá kell húzni a télire:))

Hurri Kán 2010.11.28. 17:34:41

@CD-R80: Ez látod eszembe se jutott. Ma is tanultam valamit, már csak ezért is megérte ma felkelni :)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.28. 17:39:37

@CD-R80:
valoban
cserelhetem vissza az egeszet

Riska 2010.11.28. 18:20:05

@isti77: le volt takarítva az autója, látnia kellett engem.
@soproni1: van egy rekesz söröm hogy 10 autósból 9 ugyanúgy beleszállt volna a kereszteződésben satuzóba
@apoa: parancsolsz?

romesz 2010.11.28. 19:00:56

@hagyma: en is csak allseason gumikkal jarok.
De nehany eve azert megszivtam Denverben egy kicsit. Lecsusztam az utrol a fure es nem tudtam kijonni segitseg nelkul, mert a havas fuvon porogtek a kerekek. A kocsi pedig oldalra ment csak :D
Kulonben erre fele, ha havazik lezarjak az utakat es csak holanccal szabad tovabb menni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.11.28. 19:20:19

@romesz:
nalunk korben a hegyekben vannak nagy havak, de itt a VArosban par nap kritikus
aki a hegyoldalban lakik annak van neha szopas
en pont a hegy labanal, mindig fel tudok/tam/ jonni
itt meg nem volt gond, otthon egyszer visszadugtam 4-bol haromba es mar porogtem is, de a szembejobvok meg tudtak allni lassna mentunk

ganyager 2010.11.28. 20:40:18

@Reggie: Teljesen igazad van! :)

ganyager 2010.11.28. 20:44:25

@Reggie:

Az vágná ki a biztositékot!

Inter Face 2010.11.29. 00:55:39

Elsőkerékhajtásnál előre kell tenni a téligumit ez szerintem egyértelmű.Nem egy telet jártam így és nem volt gond,csak tudni kellett észben tartani ,hogy farolásra hajlamos a kocsi kanyarban .Fékezésnél az első kerekek számítanak ,ha azon van a rosszabb nyári gumi akkor nem fog megállni időben a kocsi,ráadásul hogy kapaszkodik fel egy havas emelkedőn ,ha hátul van a téligumi?Minden buckánál el fog akadni ,és nem vigasztalja hogy erős kanyarban nem tör ki a hátulja ,mert el sem jut addig..

Inter Face 2010.11.29. 01:01:44

Nálam most 4évszakos noname játszik a 4keréken,és meglepően jó,lehet vele közlekedni ,nem akadtam el sehol ,fékezés is meglepően jól megy ,rövidúton megáll.Volt néhány téli gumim is az évek során,és azokhoz képest alig rosszabb sőt van amelyiknél jobb is

Timnorc 2010.11.29. 15:51:44

@[mike]:
"az is elég lehet, ha csak a két hajtott kerékre veszel"

Többen Neked estek a fenti kijelentésed miatt, és nekem is csatlakoznom kell hozzájuk: butaság, amit írtál.
Javaslom, kérd ki szakember tanácsát, olvass utána a szakirodalomban, és változtass a véleményeden.

Először is: Télen mind a négy gumi jó állapotú mintázattal rendelkező, nem túl régi téli gumi legyen. De ha valamilyen oknál fogva, az egyik pár jobb állapotban van a másik párnál, akkor azokat (tehát a jobb gumikat) mindig a hátsó tengelyre kell szerelni/szereltetni.

!!! Akkor is a hátsóra kell, ha össz-kerekes, akkor is, ha hátsó-kerekes, és akkor is, ha első-kerekes a kocsi.

Indokok: 1) Télen nem a könnyebb elindulás a fontosabb, hanem a biztonságos megállás és biztonságos a kanyarodás. 2) A kevésbé rutinos sofőrök - a szakoktatók véleménye alapján - váratlan helyzetben jobban tudják kezelni az alul-kormányozottságot, mint a túl-kormányzottságot.

ostván 2010.11.29. 16:06:48

@Inter Face: Egyetértek veled. A "szakértőket" - többnyire - a gumigyártók fizetik (vagy a gumisok marketingese írja meg a cikket, amit az ujságíró lead), és a dolog arról szól, hogy VEGYÉL 2-t! Mert az neki jó. Autómentős ismerősöm szerint az Isten áldja meg azokat, akik hirdetik a téli gumikat, mert a sok lelkes vezető azt hiszi, hogy a téli gumi úgy tapad a havon, meg a jégen, mint a nyári a száraz aszfalton. Aztán majd neki lesz sok munkája.
Téli gumi az első, vagy a hátsó kerékre: Aki leírta először, hogy elsőkerékhajtású autón hátra kellene tenni, az abból a (téves) feltételezésből indult ki, hogy a megcsúszó hátuljú autóval nem lehet megbírkózni.
Személyes tapasztalatom (farmotoros Skodán tanultam), hogy gond nélkül megállítható a hátsó kerekek csúszása, de dolgozni kell érte (gyors ellenkormányzás, mielőtt még nagyon kitörne). A fronthajtású autó megcsúszó első kerekével nem tudok mit tenni. Mondjuk, bizonyos határon belül nem is kell tenni semmit, önmagát kikorrigálja az autó.
Viszont, ha úgy vezetek, hogy a legteljesebb mértékben arra törekszem, hogy ne csússzon meg alattam sem az első, sem a hátsó, akkor jobb, ha elöl van a jobban tapadó gumi (jobb fékezhetőség, jobb kapaszkodóképesség, stb).

Timnorc 2010.11.29. 17:38:24

@ostván:

Nem tudok egyet érteni Veled, de nem tapasztalat az, ami ezt mondatja velem, csupán kettő feltételezés:

1) Feltételezem, hogy van abban valami, hogy a "szakértők", illetve ebben a témában jártasabbnak mondott személyek, szervezetek azt javasolják, hogy a jobb állapotú gumit a hátsó tengelyre kell rakni, meghajtottságtól függetlenül.

2) Feltételezem továbbá, hogy a fenti "szakemberek", illetve "szakértő szervezetek" szakmai meggyőződésből vallják/nyilatkozzák mindezt, nem pedig érdekből.

Amúgy mind ők, mind mindannyian egyet érthetünk abban, hogy a legoptimálisabb az, ha mind a négy kerék egyformán jó tapadást biztosít.

És ismétlem: Télen nem a könnyebb elindulás a fontosabb, hanem a biztonságos megállás és biztonságos a kanyarodás, továbbá a kevésbé rutinos sofőrök - a szakoktatók véleménye alapján - váratlan helyzetben jobban tudják kezelni az alul-kormányozottságot, mint a túl-kormányzottságot.

Abban persze igazad van, hogy a járművezetők egy része megfelelő rutinnal rendelkezik az átlagosnál nehezebb helyzet váratlan bekövetkezésének kezelésére.

Timnorc 2010.11.29. 17:44:31

@Inter Face:

Igazad van abban, hogy elindulás szempontjából jobb, ha a meghajtott keréken van a jobb állapotú gumi.

Azt is jól látod (szerintem), hogy a kanyarodásnál viszont már más a helyzet.

Ezek miatt szajkózzák (szajkózzuk), hogy mind a négy guminak jó tapadást kell biztosítani.
De ha valamilyen okból kifolyólag az egyik pár jobb állapotú, akkor azt kell hátra rakni, hiszen ha nem tudsz elindulni, akkor kisebb probléma adódhat, mintha nem tudnál bevenni egy kanyart. Aki meg elindulni is el akar, az rakason a meghajtott kerékre jó állapotú gumit, méghozzá oda is.

FDToth 2010.11.29. 21:57:14

Az ok, hogy leesett a hó, de azért nem kell rögtön tetűvé változni az utakon.
A ferihegyi gyorsforgalmin egyébként is mindennapos a 70km/h-s átlag haladás (miközben a nem gyorsforgalmin előznek...), de tegnap aki 50-nel ment... Persze, lehet, hogy nyári gumival mászkált, lehet félt, de az ilyen miért ül kocsiba? Miért nem ellenőrzik jobban a gyorsforgalmin haladók sebességét? Röhej, hogy gyorsforgalmi, miközben inkább az ellenkezője (ha nincs forgalom, akkor ok)

Inter Face 2010.11.30. 17:04:29

@Timnorc: Az alapvető ,hogy aki kocsiba ül az el akar indulni,általában ez az elsődleges szempont:D Bár tudjuk nem így kéne de ez van..De a hátulra rakott téligumival azért sem értek egyet mert fékezésnél szinte csak az első kerekek számítanak,a hátsókról lemegy a teher és asszisztálnak csak,nemhiába van jobb ,nagyobb fék elől szinte minden kocsin.Szóval a fékutat nagyban csökkenti, ha elől van a jó gumi.

Timnorc 2010.11.30. 17:57:27

@Inter Face:

Jól tudjátok: Nem az elindulásnak kellene lennie az elsődleges szempontnak, hanem a biztonságnak.

Amúgy kezdem úgy érezni, hogy nem értetél meg.

Vannak olyan forgalmi helyzetek, amikor az első kerekeknek van nagyobb szerepe, vannak olyanok, amikor a hátsóknak, vannak olyanok, amikor a meghajtottaknak, és így tovább.
Vannak olyan forgalmi helyzetek, amik - azok esetleges helytelen kezelése, vagy a gumik állapota miatt - különösen veszélyesek, és persze vannak kevésbé veszélyes szituációk is.

Én arról beszéltem, hogy mindkét féle képpen (tehát jobb állapotú kerekek előre, illetve hátra) adódhatnak váratlanul bekövetkező, kevés rutinnal nehezen kezelhető, veszélyes helyzetek. És ezek közül azon helyzetek között vannak a veszélyesebbek, amik akkor következhetnek be, ha a hátsó tengelyen rosszabb állapotú abroncsok vannak. Vagyis hátra kell tenni a jobb állapotú abroncsokat, meghajtástól függetlenül.

Azt is kifejtettem (de ím' megismétlem), hogy minderre a véleményre nem tapasztalatból, hanem a "szakirodalomban" olvasottakból jutottam.

És a lényeget mégegyszer: Aki a csúszósabb téli útviszonyok mellett a célba érkezés biztonságát nem akarja csökkenteni, hátra tegyen jobb állapotú gumit, aki pedig a könnyebb elindulást preferálja, az a meghajtott tengelyre tegyen jobb állapotú gumit.
Aki meg szeretné minden téren a lehető legnagyobb biztonságot megőrízni, az mind a négy felnire jó állapotú gumit tegyen.

Hurri Kán 2010.11.30. 17:59:17

@Timnorc:
aki meg olyan fillérbaszó hogy nem tud venni 4, normális állapotú és minőségű gumit, különösen télen, az egyáltalán felejtse el az autózást. A többiek biztonsága érdekében.

pengusz 2010.12.02. 09:25:37

@gyvy: Meg az olyan fillérbaszók se autókázzanak, akiknek kiég a tompított, és hónapokig autókáznak félig/teljesen kiégett égővel, mert "csak szervízben lehet cseréltetni és olyan drága" (L-es zsírúj audi/bmw stb.)
:D

Hurri Kán 2010.12.02. 09:26:53

@pengusz: Nyilván a sok kiégett izzó miatt a szervizek rendkívül hosszú előjegyzéssel dolgoznak :)

pengusz 2010.12.02. 09:27:35

Ja tegnap majdnem belémjött egy ilyen "fillérbaszó": Zsírúj audis elfeledkezett a jobbkézről, aztán csak csúszott :D

pengusz 2010.12.02. 09:28:37

@gyvy: Ja meg különben is ott van a ködlámpa meg a refi :D

Hurri Kán 2010.12.02. 09:30:47

@pengusz: meg a nappali menetfény. A 4 opció közül valamelyik csak működik :DDD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása