Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megtorolta, hogy ráfeküdtem a dudára

2010.11.28. 12:17 :: SilentSound

Talán nem csak velem esett már meg, hogy valami barom úgy felhúzott, hogy hosszan rádudáltam - azért nem fél percre, csak néhány másodperc erejéig -, de ilyenkor többnyire villantanak egy bocsánatkérést vagy intenek. Jobb esetben nem középső ujjal. Zsolti esetében viszont a tolakodó autós zokon vette a figyelmeztetést, mindezt pedig egy felmatricázott céges autóval tette, amiből valószínűleg nincsen túl sok.

Történetem ma (nov. 24.) reggel 7:40 körül zajlódott a budai alsó rakparton. Óbuda felől jövök, kivételesen nem is volt fennakadás, kb. 40-50 km/h tempóban haladt a sor. A halász utcai lehajtónál meglepetésemre nem lassultunk, rendes tempóban haladtunk, mikor a lehajtóról egy kék kombi skoda octavia rs (indexelt) de lassítás nélkül becsapta az autót elém.

Indexelt, de én csak jókora fékezéssel tudtam elkerülni, hogy ne hasítsam végig az oldalát. Ráfeküdtem a dudára, (ugye elvileg a baleset elkerülésére lehet használni) erre mivel neki állt feljebb, büntetőfékezett. Az autó le van fóliázva, úgyhogy nem láttam a sofőrt. Elvonatoztunk a lágymányosi hídig, ahol a felhajtónál direkt úgy sorolt, hogy ne tudjak bemenni mellé.

Legalább megkérdeztem volna tőle, hogy miért büntetőfékez, mikor ő nem adja meg az elsőbbséget. Mikor felhajtottunk a rakpartról, át a lágymányosi alatt, akkor lehetőségem lett volna rá, hogy melléérjek, de ezt ő is látta - ezért gyáván két autó között amelyikből a hátsó taxi volt - átbújt, de pár centire a taxis orrától (még a taxis is ráfeküdt a dudára, pedig ők már láttak egy-két dolgot) és felhajtott a lágymányosira.

Nem versenyeztem vele, lévén ő octavia rs, és 1.4 hdi, erre esélyem sem lett volna. Viszont arra gondolhatna, hogy nem felmatricázott autóval keménykedjen. Szerszám[...] kft. LDU-021. Szerettem volna személyesen írni az oldalukra, de nem tudtam megfogalmazni, ezért úgy gondoltam, hogyha kiteszed, szívesen belinkelném nekik. Gondolom ettől sok minden nem változik, de én nem szeretném elősegíteni azt, hogy mindenki megtehessen mindent következmény nélkül.

155 komment

Címkék: közlekedés autó hülye erőszak büntetés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"streetfighter" 2010.11.28. 18:01:17

@cazsolti:
Azt azért megjegyezném, hogy te ezt írtad:
"a lehajtóról egy kék kombi skoda octavia rs (indexelt) de lassítás nélkül becsapta az autót elém."

Ez számora azt jelenti, hogy folyamatosan a lehetőséget kihasználva "bepofátlankodott".
Nem állóból rajtolt, mert arra tényleg nem számíthatsz.
De akkor miért írsz egyszer ezt, máskor amazt?

D4D 2010.11.28. 18:02:07

@mrzigi:

hu.wikipedia.org/wiki/Liberalizmus

Nincsen közlekedési liberalizmus, úgyhogy hagyd abba!

TH 2010.11.28. 18:05:56

@mrzigi: "Már csak abban kellene egyetértenünk, hogy az erőszakosan szabályos (rend elvű), az jó, az erőszakosan szabálytalan (anarchista) meg nagyon nem jó a közlekedésben (meg az életben is)."
Ebben majdnem teljesen egyetértünk, bár én úgy fogalmaznék, hogy a rend fontos, a határozott (és kivételezés nélküli) betartatása is fontos, de legyen minél kevésbé erőszakos. Tehát egy általános példa: valakik kimennek az utcára autókat borogatni meg kirakatot betörni? Akkor azokat el kell fogni, meg kell büntetni, de nem úgy, hogy mindenkit agyba-főbe verünk.
Amit a védett útról írsz, azzal nem értek egyet. Egyrészt, ha valaki DIREKT rágyorsít, hogy a másik ne tudjon behajtani, az egy köcsög, erőszakos fasz, akár főútvonalon halad, akár nem, másrészt semmivel nem jobb, ha a mellékutakon alakulnak ki végeláthatatlan sorok, igenis TESSÉK BEENGEDNI néha a mellékutakról érkezőket, ha másképp nem lenne esélyük a kihajtásra. Ha a főúton folyamatos a sor, akkor igenis a közlekedést segíti az, aki lemondva elsőbbségéről, beengedi a mellékutakról érkezőket.
Szóval az erőszakosan szabályosnál jobban szeretem az empatikust, és a mások érdekeit is figyelembe vevő közlekedőket (és persze ez sem csak a közlekedésre igaz).
Az, hogy szerinted a liberalizmus az egyéni önzésről szól, az egy komoly félreértés, de ebbe most nem mennék bele ezen a blogon inkább.

mrzigi 2010.11.28. 18:36:30

@D4D:
"A 125.-ből is lesz 4."

Ez volt ám a kimerítő, mindenre kitérő hozzászólás.
Oly szépen körbejártad a felvetett problémát, oly alapos és átgondolt volt a fogalmazásod, oly mívesek a szavaid, ugyan hogy mernék ellenszegülni a szavaidból áradó felsőbbrendű intellektusnak ...

pedig a te stílusodban válaszolhatnék csak annyit is:
... ha csak közben éhen nem hal.

"Amúgy ne itt politizálj! És ne is libsizz, ha azt sem tudod mit jelent."

Liberális gondolkodás ... az tudod mit jelent? Nem a liberalizmusról beszéltem ugyebár, hanem a túlzottan liberálisan gondolkodó ... emberekről.

mrzigi 2010.11.28. 18:48:08

@TH:
"én úgy fogalmaznék, hogy a rend fontos, a határozott (és kivételezés nélküli) betartatása is fontos, de legyen minél kevésbé erőszakos. "

Én azt mondanám, hogy csak annyira legyen erőszakos, amennyire a szabályt be nem tartó erőszakos (minden hatással ellentétben fennáll egy azonos nagyságú, ellentétes irányú ...).

Ha a szabálytalankodó erre észbekap, elnézést kér, akkor akár még nagylelkű is lehet ... ismétlem LEHET, de nem KÖTELES annak lennie.

Hiszen én sem alapítok alapítványt, aztán megyek és verem egyesével minden adózó asztalát, hogy miafaxért nem nekem adták az 1%-ukat ...

"egyrészt, ha valaki DIREKT rágyorsít, hogy a másik ne tudjon behajtani, az egy köcsög"
Ezzel akár még egyet is tudok érteni. Viszont ha nem gyorsít, és úgy jön ki elé a másik hogy vészfékeznie kell (rendszeres), akkor ki is a (hogy is írtad?) "köcsög" ?

"másrészt semmivel nem jobb, ha a mellékutakon alakulnak ki végeláthatatlan sorok"
Érdekes. Elég sokat állok dugóban, de az úgy néz ki, hogy a mellékutcában nem áll senki, vagy 1-2 autós ... a főúton meg 100-ak.
Ha én ott állok a dugóban már 10 perce, akkor a frissen oda előttem lévő kereszteződésbe érkezőt miért kell beengedni ??? Nekem 10 perc volt odáig eljutni, a FŐÚTON (!!!) akkor ő a mellékútról ha fel akar hajtani miért ne várjon 10 percet ????

"igenis TESSÉK BEENGEDNI néha a mellékutakról érkezőket"
Ahogy mondod, NÉHA !

TH 2010.11.28. 18:49:58

@mrzigi: Ehh, feladom, mert azt hiszem, hogy alapvető dolgokban nem értünk egyet.

TH 2010.11.28. 18:51:10

@mrzigi: az a "liberális tuskó", aki segíti mások közlekedését? Aki beenged valakit maga elé??? Eszem-faszom megáll, hogy ez szerinted TUSKÓSÁG.

TH 2010.11.28. 18:53:35

@mrzigi: "Ha én ott állok a dugóban már 10 perce, akkor a frissen oda előttem lévő kereszteződésbe érkezőt miért kell beengedni ??? Nekem 10 perc volt odáig eljutni, a FŐÚTON (!!!) akkor ő a mellékútról ha fel akar hajtani miért ne várjon 10 percet ????"
Ja, ha te szívtál, szívjon más is? vagy mi ez a baromság?

mrzigi 2010.11.28. 18:53:55

@TH:
A nagylelkűségeddel feltartani a mögötted haladókat, ez igen nagy tuskóság!
Rájuk nem gondolsz? Ott áll mögötted 10 perce, ő is menne, FŐÚTON.
Ő miért ér kevesebbet, mint az akit mellékútról engedsz be magad elé ?
Akkor már miért nem engeded a mögötted állót magad elé, heeee ???

TH 2010.11.28. 18:56:30

@mrzigi: Gondolok rájuk is, nem is azt mondtam, hogy mindenkit azonnal be kell engedni. De ha megyek egy folyamatos sorban, és látom, hogy vki a mellékutcából szeretne egy ideje kikanyarodni, akkor természetes, hogy kiengedem. Ha 100-200 kocsi áll a dugóban, akkor plusz 5-10 autó nem oszt, nem szoroz, de ha a te hozzáállásodat követné mindenki, akkor a mellékútról érkezőt ki és mikor engedné be?

TH 2010.11.28. 18:57:43

@mrzigi: Ez nem nagylelkűség, hanem racionalitás. Csak a te kifacsard logikáddal ezt valszeg nem fogod megérteni.

TH 2010.11.28. 19:00:10

@mrzigi: Egyébként szoktál mellékutakon közlekedni? Mit teszel, ha főútra akarsz kikanyarodni?
1) Kitolakodsz
2) Jelzed kanyarodási szándékodat, és reméled, hogy valaki kienged mielőtt megőszülsz
3) Meghúzod magad, nehogy valaki miattad lelassítson, és feltartsa a sort, és inkább megvárod, amíg leszáll az est, és elfogynak az autók a főúton.
Válassz egyet a fentiek között légy szíves!

mrzigi 2010.11.28. 19:14:23

@TH:
Nem tűnsz olyan fiatalnak, de azért felhívnám figyelmed arra, hogy nem különösebben "szerencsés" (netikett, máshol BAN jár ilyenért) telefloodolni egy topicot hozzászólásaid egymást követő tömkelegével.
Gondold végig amit akarsz, és írd le egy hozzászólásba !

"Ha 100-200 kocsi áll a dugóban, akkor plusz 5-10 autó nem oszt, nem szoroz"
A 200-adiknak igen, főleg ha az első 10-be engeded be, aztán a mögötted állók megint az első 10-be engedik be ...

Igen jó példa erre az M3-as felhajtója (vidámparknál) a Hungária-Róbert Károlyon.

Bizony, ott aki beáll a jobb szélső sávba (ez a megfelelő sáv a jobbra lekanyarodáshoz), az bizony állni fog.
Nem, nem lassan haladni, hanem állni (se lámpa sem kereszteződés nem lassítja a sáv M3-ra felhajtását, semmi akadály).
Mivel annyian tolakodnak be elöl a középső (ill. BELSŐ az anyucikájukat!) sávból (záróvonalon át), hogy a JÓ sávban haladó hátsó nem mozdul előre egy métert sem.

És 4) jelzem kikanyarodási szándékomat, nem tolakszom, türelmesen várom hogy valaki kiengedjen, vagy pirosat kapjanak, vagy...
ugyanis én nem vagyok KIVAGYI, aki személyes sértésnek veszi ha az első autós nem vágja haptákba magát tiszteletemre, és tekinti személyes megtiszteltetésnek hogy kiengedhet engemet ...

TH 2010.11.28. 19:32:57

@mrzigi: hogy lehet összevetni a pofátlan tolakodást a Hungárián azzal, hogy valaki egy mellékútról szeretne kifordulni? ráadásul a fenti posztban a köcsög octáviás volt az ősparaszt, ez nem kérdés, én nem azt mondom, hogy az "első autósnak haptákba kéne vágnia magát", de te rohadt aljas módon mást próbálsz belemagyarázni abba, amit mondok.

És a választott opciód akkor nem a 4-es, hanem a 2-es, én is ezt tartom a helyes megoldásnak. De ugye nem háborodsz fel akkor, ha valaki kienged? Vagy azt gondolod, hogy "rohadt köcsög, feltartja miattam a mögötte menőket"? Nem tűnik túl életszerűnek.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.11.28. 19:35:16

@SilentSound: a Te kis felvezetődben nem is bukkan fel az RS, én pedig még ott kezdtem remegni. :)

huspotyolo 2010.11.28. 19:35:37

@TH: Én is be akartam engedni mellékútról érkezőt, míg én lassan haladó sorban haladtam, hiába villantottam és hagytam ki helyet, ahova 3 magyar autós bement volna, de nem tette. Ez Ausztriában történt, nem is egyszer játszottam el ezt.Érdekes ott mindenki eljutott oda ahova akart és nyugodtan kivárták a sorukat, autópályán nem ugráltak sávok közt hogy melyik megy gyorsabban. Egy kicsit meríthetnénk onnan. (Bár az is lehet, hogy a nyaralás alatt kevés volt az a 4-5 nap amíg az ottani közlekedést megfigyelhettem. Kamionos kollégák maguk hogy látják ezt?)

TH 2010.11.28. 19:37:23

@huspotyolo: tehát le az udvariassággal és az előzékenységgel? vagy mit akarsz mondani?

TH 2010.11.28. 19:39:09

Egyébként, hogy tovább floodoljak, nagyon érdekesnek tartom, hogy ha azt írom, hogy a főúton és a mellékúton haladók is fontos, hogy előzékenyek és udvariasak legyenek, abból az jön le egyeseknek, hogy a tolakodó parasztokkal értek egyet.

mrzigi 2010.11.28. 19:44:26

@TH:
"hogy lehet összevetni a pofátlan tolakodást a Hungárián azzal, hogy valaki egy mellékútról szeretne kifordulni? "
Úgy, hogy közlekedési modell szempontjából azonos a 2 helyzet.
Mellékút sem csak 1 csatlakozik be a dugóban álló főútba, a tolakodók sem csak a sor elején tolakodnak be a jó sorba (sajnos, mert akkor a cipzározással jól haladna a JÓ sor is !!), hanem folyamatosan, a dugó teljes hosszában.

"én nem azt mondom, hogy az "első autósnak haptákba kéne vágnia magát",

Te azt mondod, hogy beengeded a frissen mellékutcából a kereszteződésbe érkezettet a duguló főútra. Ez kb a haptákba vágod magad és beengeded szitu.
Ha amennyire előre látok az óta ott áll, és várja hogy engedjék be, akkor (ha nem tolakszik is) megállok és beengedem (CSAK 1-et !!!), de a frissen érkezettet SOHA!

huspotyolo 2010.11.28. 19:47:56

@TH: Dehogy isten ments. Csak arról a mentalitásról lehetne példát venni. Egyik se akar befurakodni 5 centis helyre hiába van 3 literes X6-osa, megáll a zebra előtt ha 10 méterrel arrébb gyalogost lát. Nem előz a villamosvágányon, ha lassan megy a sor stb. Ennyit akartam csak kihozni.

"streetfighter" 2010.11.28. 20:24:32

@huspotyolo:
"hiába villantottam és hagytam ki helyet, ahova 3 magyar autós bement volna, de nem tette."

Persze a balfékekről vegyünk példát.
Nevetséges!
Hozzád ez áll közel?

"streetfighter" 2010.11.28. 20:27:02

@mrzigi:
Furcsa a hozzállásod az előzékenységhez. :)
A hozzád hasonlók miatt kell erőszakosnak lenni. :(

dzsaszper 2010.11.28. 21:06:38

@cazsolti: nem ismerem a gyorsulási görbét, de lineáris gyorsulással nekem az jön ki, hogyha konstans pont 50-nel mész, akkor picit koccantok.

TH 2010.11.28. 21:08:21

@mrzigi: a frissen érkezettet nem feltétlenül. Inkább azt nézem, hogy kit tudok MEGÁLLÁS nélkül beengedni, mert a megállás lassítja a leginkább a sort. Ha gázelvétellel vagy pici fékkel be tudok engedni valakit, akkor azt általában (nyilván nem mindig) megteszem, függetlenül attól, hogy a másik mióta áll a kereszteződésben. Ja, és a pofátlanul tolakodót viszont NEM engedem be, hogy próbáljam motiválni a népet arra, hogy türelmesen várjon. Viszont értékelem, ha valaki szemkontaktust keres, ha észreveszi, ha villantással jelzem neki, hogy beengedem, meg ilyenek.

TH 2010.11.28. 21:09:48

@huspotyolo: amiket itt írsz, azok jó dolgok. Az, hogy lassítasz, villantasz, és nem mer kihajtani, az meg gáz, mert jó eséllyel akkor már megállsz, hogy kiengedd, ami viszont tényleg feltartja a sort, amiben te haladsz.

huspotyolo 2010.11.28. 21:14:37

@"streetfighter": Ott nem ismerik a villantást, mert (amit végül is ki akartam nyögni) TÜRELMESEN kivárja a sorát, nem keres egérutat, kiskaput. Nem azt mondom hogy 100%ban le kell másolni amit ott csinálnak, de közel 75%-át tuti.

Amúgy úgysem fogok ebből már jól kijönni. Ismerem az interneten való vitatkozás, következményeit.
tancast.com/wp-content/uploads/2008/08/arguing_on_the_internet.jpg

Xezs 2010.11.28. 21:14:54

@mrzigi: A liberalizmusról alkotott nézeteiddel maximálisan egyetértek. Annyit jegyeznék meg csupán, hogy eredetileg a liberalizmus marhára nem arról szól, amivé mi magyarok tettük. Mondhatnám úgyis, hogy nálunk valamiféle elfajzott vadliberalizmus tombol, ami pont az ilyen, a cikkben említett eléfurakodós-nekiállfeljebb gondolkodást erősíti az emberekben.

Persze mielőtt valaki belekötnie, ez csak egy szelete az egész jelenségnek, rengeteg más aspektusa van.

TH 2010.11.28. 21:20:15

@huspotyolo: "Amúgy úgysem fogok ebből már jól kijönni." Csak nem már, semmi durva hülyeséget nem írtál.
@Xezs:
Ezt továbbra sem liberalizmusnak hívják. És nem "mi magyarok" tettük ilyenné. És hidd el, egy csomó szocialista, fidesz és jobbik szimpatizáns is pofátlan, tolakodó és erőszakos az utakon.

nyuszigonosz 2010.11.28. 21:26:15

@huspotyolo: Sokan azért nem értik rendesen azt amit írtál, pedig jó az amit írtál, mert ök azok, akik azt hiszik, hogy ha minél vadabbul cikáznak a sávok között, eleget mutatnak ujjat a másiknak, akkor attól lesznek igazi világi jó soförök.

mrzigi 2010.11.28. 21:53:56

@"streetfighter":
"Furcsa a hozzállásod az előzékenységhez. :)
A hozzád hasonlók miatt kell erőszakosnak lenni. :( "

Megfordítanám:
Furcsa a hozzáállásod a szerénységhez és előzékenységhez. :)
A hozzád hasonlók miatt kell erőszakosnak lenni a SZABÁLYOSAN közlekedőknek :(

@TH:
"a frissen érkezettet nem feltétlenül."
Jobb ha egyáltalán nem.

"Inkább azt nézem, hogy kit tudok MEGÁLLÁS nélkül beengedni"
Ha dugó van akkor a legkisebb lassítás is harmonika effektet vált ki, okozva hogy a folyamatos (jó esetben) 30-40 helyett a 10-15-el mögötted jövőnek már állóra kell fékeznie a kocsiját. De ezt most inkább nem magyaráznám, olvass szépen utána a szakirodalomban.

"mert a megállás lassítja a leginkább a sort"
Amit te okozol ... 10 autóval magad után

"Ja, és a pofátlanul tolakodót viszont NEM engedem be, hogy próbáljam motiválni a népet arra, hogy türelmesen várjon."
Ezt igen jól teszed

"Viszont értékelem, ha valaki szemkontaktust keres, ha észreveszi, ha villantással jelzem neki, hogy beengedem, meg ilyenek."
Ezzel sincs gond.

"És hidd el, egy csomó szocialista, fidesz és jobbik szimpatizáns is pofátlan, tolakodó és erőszakos az utakon."

Megfordítom amit mondtál, és érteni fogod miért beszélsz hülyeséget.

Nem az a lényeg, hogy milyen szimpatizáns (éppen ezért is kell elfelejteni a politikát), hanem hogy milyen beállítottságú.

Egy liberális gondolkodású ember, ha éppen elkövet egy kis stiklit (leszorít, pofátlan, kanyarodósávból bevág egyenesen haladók közé így előz) és nem villog a rendőr mögötte, akkor elmosolyodik, mert megúszta.

Egy konzervatív gondolkodású ember meg nem vág be mások elé, beáll türelmesen a hosszú sor végére, mert nem akar elöl bepofátlankodni, meg hasonlók. Érted a különbséget ?

"streetfighter" 2010.11.28. 21:55:00

@nyuszigonosz:
Fogalmazásból nem vagy a csúcson.
Vezetni, remélem jobban tudsz. :)

"streetfighter" 2010.11.28. 22:05:48

@mrzigi:
Hiszed vagy nem, én a lehetőségekhez képest előzékeny
vagyok, veled ellentétben.
A nem előzékenyekből pedig a lehetőségekhez képest kikényszerítem. Van akinek nem tetszik, de ez van.

Reggie 2010.11.28. 22:08:21

@"streetfighter": Amig nem kell hirtelen fekeznie a masiknak, addig teljesen szabalyos is vagy(hiaba eroszakosnak tunik, a KRESZ szerint oke).
Amugy en sem ertem, miert faj 1-1 bekanyarodot beengedni. Jo, ha siet az ember, akkor nyilvan nem teszi meg, de azert ha valaki az utazasai 50%-ban siet, akkor mar baj van.

TH 2010.11.28. 22:18:19

@mrzigi: én teljesen liberális gondolkodású ember vagyok, ennek ellenére nem vágok be mások elé, beállok türelmesen (vagy türelmetlenül, ha sietek, de a türelmetlenségemet megtartom magamnak) a hosszú sor végére, mert nem akarok elöl bepofátlankodni, meg hasonlók. KIBASZOTTUL el vagy tévedve a liberalizmusról és a liberális gondolkodásmódról is. Az, hogy fontosnak tartom az egyén szabadságát és önállóságát, az nem jelenti azt, hogy azt gondolnám, hogy én vagy bárki más, több lenne, mint mások, és erre alapozva többet engedhetne meg magának másokkal szemben. Épp ellenkezőleg. Mivel azt gondolom, hogy a többieknek ugyanolyan jogaik vannak, mint nekem, semmi sem jogosíthat fel engem arra, hogy bevágjak mások elé vagy tolakodjak. A liberális gondolkodás nem azt jelenti, hogy másokon keresztül gázolva akarja az ember a céljait elérni.

"Ha dugó van akkor a legkisebb lassítás is harmonika effektet vált ki, okozva hogy a folyamatos (jó esetben) 30-40 helyett a 10-15-el mögötted jövőnek már állóra kell fékeznie a kocsiját. De ezt most inkább nem magyaráznám, olvass szépen utána a szakirodalomban."
Itt most akkora butaságokat írtál, hogy nem is tudom, mit írjak rá hirtelen. A MEGÁLLÁSnál (amit te írtál: "akkor (ha nem tolakszik is) megállok és beengedem") jobban semmi sem lassítja le jobban a sort, olvass utána, ha nem hiszed. A GÁZELVÉTEL nem vált ki túlzott lassításokat a mögöttem jövőkből, ezért a harmonika effekt jó esetben egyáltalán nem jön létre (gondolom tapasztaltad már, hogy van olyan, hogy a sor csak egy picit lelassul, majd visszagyorsul). Tehát az én gázelvételem vagy pici lassításom nyilvánvalóan kisebb torlódást okoz mögöttem, mintha MEGÁLLNÉK. Továbbra is azt tudom javasolni, hogy ha ezt nem hiszed, akkor olvass utána.

"a frissen érkezettet nem feltétlenül."
"Jobb ha egyáltalán nem."
Ezt hagyjuk, ebben nem értünk egyet. Szerintem mindegy, mikor érkezett, az a lényeg, hogy a közlekedés dinamikája minél jobban fenntartható legyen.

BTW: mi a helyzet a gyalogosokkal? Ha elengeded a zebrán, akkor a sor megáll, és mindenki később ér haza az egy gyalogos miatt. Na de a gyalogosnak viszont elsőbbsége van. Ilyenkor mit csinálsz?

TH 2010.11.28. 22:21:45

@Reggie: Igen, ezt is akartam mondani, hogy azért, azt se feledjük, hogy ha a mellékútról kikanyarodó nem kényszeríti hirtelen irány- ésvagy sebességváltozásra a főúton haladókat, akkor a kikanyarodó bizony teljesen szabályos...

mrzigi 2010.11.28. 22:41:14

@"streetfighter":
Pedig ha tetszik, ha nem, nem csak te lehetsz erőszakos az utakon, nyeld le szépen ezt a békát.
Bizony egyre többen vagyunk rend pártiak, akik a veletek anarchistákkal azonos mértékű erőszakkal kényszerítjük ki a SZABÁLYOS közlekedést az utakon.

Nem tetszik, hogy kanyarodósávból tolakodnál erőre az egyenesen haladók közé, és nem engedünk be?
Hát, ezt hívják a jóóóó-NAGY-pofáraesés szindrómának.

Ha lennének rendőrei ennek a krvaországnak, akkor ott szépen le is állítanának téged ahol beragadtál a kereszteződés közepén, megbüntetnének jó pár pontra (és egy kisebb vagyonra) ... majd félreállításod követően csinálnának egy full 2 órás vegzálást: az elakadásjelző összeszerelésétől kezdve az EÜ doboz tételes átnézését keresztül az alkoholszondázáson át az összes helyzetjelződ működésének alapos átvizsgálásával befejezőleg.

Miután igen alaposan lekésted azt az akármit amiért ennyire rohantál, ezt követően 5x is meggondolnád, hogy akarsz-e te mindenkit lesz.rva szabálytalanul tolakodva közlekedni ...

@TH:
"GÁZELVÉTEL nem vált ki túlzott lassításokat a mögöttem jövőkből, ezért a harmonika effekt jó esetben egyáltalán nem jön létre (gondolom tapasztaltad már, hogy van olyan, hogy a sor csak egy picit lelassul, majd visszagyorsul)"

Úristeeeen.
Nem tudtam, hogy ennyire képzetlen és tudatlan vagy közlekedésforgalmi témában.
Bocs, én kérek elnézést!
Nem fair részemről, fegyvertelen emberrel párbajozni ...

''autónepper.'' 2010.11.28. 22:41:22

mindig is tudtam hogy a HDi szar....:DDDDDDD

Hurri Kán 2010.11.28. 22:42:15

@''autónepper.'': Egen... Az autó német, az ember fehér :DD

''autónepper.'' 2010.11.28. 22:43:10

@gyvy: :D:D:D:D:D:D:D maradjunk annyiba hogy az autó német:D néha meg kell szolizni ...:D:D:D

Hurri Kán 2010.11.28. 22:44:34

@''autónepper.'': Na jó, a nő lehet félvér :DD német inkább ne legyen :D

2010.11.28. 22:46:18

Mi ez emberek? Kiengedni valakit udvariasság, de nem elvárás. Nehogy már az legyen a köcsög aki nem enged ki valakit... Tudjátok ezért VÉDETT ÚT, mert véd attól hogy minden görbe fánál meg kelljen állni, kiengedni az embereket. Legtöbbször 1-2 embert én is kiengedek, de nehogy már azért legyek bunkó, mert ezt nem teszem meg mindig.

Hogy a poszthoz is szóljak: egy Octavia RS-t (természetesen kombit) én is elfogadnék. ;)

''autónepper.'' 2010.11.28. 22:46:45

@gyvy: :DDDDD most viccen kivül... félvér csajok igen jól küldik.:D:D:D:D:D de így tél víz idején én is eljárok szolizni hogy legyen színem :D:D:D

TH 2010.11.28. 22:47:10

@mrzigi: öhh, ez most mellément, elég sokat olvastam a témában, meg a neten levő szimulátorokkal is kísérleteztem. Elolvastad, amit írtam? Tudod, a harmonika effekt nem mindig okoz teljes megállást a sorban - minél kisebbek a lassulások, annál kisebb a hatás is. Persze ha felvillan a féklámpa valahol, arra sokan hajlamosak a szükségesnél nagyobbat fékezni, és akkor tényleg durva dolgokat okozhat. Te most tényleg azzal az állításommal vitatkozol, hogy a sorban egy teljes megállás okoz nagyobb dugót?

2010.11.28. 22:47:58

@gyvy: "Az autó német" Ebbe inkább ne menjünk bele... ;-)

TH 2010.11.28. 22:48:55

@GSX-R: én is ezt mondom, amit te. Viszont nehogy már az legyen a rossz, ha kiengedünk 1-1 autót a mellékutakról.

Hurri Kán 2010.11.28. 22:49:42

@GSX-R: Miért?

Olyan jó lenne már trollkodni egy kicsit :DDD

mrzigi 2010.11.28. 22:49:43

@TH:
Ha olyan sokat olvastál a témában, akkor gondolom tudod, hogy egy sor hogy mekkora sebesség alá lassulva fog dugót okozni, azaz mekkora az a sebesség, ami alatt nem alakul ki folyamatos közlekedés, hanem beindul a harmonikaeffektus és a dugó kialakul ?
Nos?

''autónepper.'' 2010.11.28. 22:49:58

@gyvy: egyébként téleg viccen kivül a HDI motorok nem valami nagy számok.... én legalábbis nem essek össze tőle:S:D:D:D

@GSX-R: hát én német autó párti vok ...

TH 2010.11.28. 22:50:33

@mrzigi: "Nem tetszik, hogy kanyarodósávból tolakodnál erőre az egyenesen haladók közé, és nem engedünk be? "
Uhh, ne is mondd, annál jobban kevés dolog akaszt ki engem, amikor a szabálytalanul, pofátlanul, lámpaelőttutsópillanatban sávot váltókat beengedik előttem, és én emiatt nem érek át mondjuk a zöldön.

''autónepper.'' 2010.11.28. 22:52:45

@TH: nem azon az egy autón múlik....

TH 2010.11.28. 22:53:32

@''autónepper.'': de, volt már, és nem egyszer, hogy az előttem haladó még épp átment a sárgán, miután beengedett egy autót. Ha nem engedte volna be, átértünk volna mindketten.

mrzigi 2010.11.28. 22:54:59

@TH:
Erről beszélek, ők a liberális gondolkodású emberek, akik úgy érzik minden megúszhatnak.

Te megbüntetnéd az általam leírt módon az ilyen tolakodó ember? Igen?
Akkor gondolkozz el rajta: Lehet a végén kiderül, hogy nem tudod mit jelent a konzervatív gondolkodás, és valójában te is konzervatívan gondolkozol :D

''autónepper.'' 2010.11.28. 22:56:21

@TH: én tudod mi utálok mikor már zöldre vált a lámpa és azt kibaszott váltott még akkor keresi... ÉS UTÁNA NÉZI A TÜKRÖT na akkor szét tudnám baszni a fejét egy kicsit....

2010.11.28. 22:58:04

Amúgy a múltkor nekem szántak egy körülbelül 1 perces dudálást, amiért a sávomból (ami úgy 200 méter múlva elfogyott) be mertem sorolni ő, és az előtte haladó autó közé. Folyamat nyomta a dudát, legalább 1 percig. Majd a következő pirosnál mögém ért, és dudált megint pár rövidebbet, mire dobtam egy rükvercet, és nagygázzal leugrottam a kuplungról. Utána kussolt. (Hozzáteszem, legalább 2 méterrel állt meg mögöttem, szóval nem volt egy veszélyes manőver részemről).
Abból hogy fosott amiért bementem elé (pedig szerintem oda egy RR Phantom is befért volna), és abból hogy mekkora helyet hagyott maga előtt a pirosnál, arra merek következtetni hogy kurva nagy balfasz volt az illető, és rohadtul nem érezte hol van az autója eleje. Csak tudnám akkor miért vezet, és továbbá miért kínlódik a dudálással, mikor a sima vezetés is meghaladja a képességeit?

TH 2010.11.28. 22:58:07

@mrzigi: Azt tudom, hogy általában kb. 20 km/h sebességgel halad hátrafelé a hullám, és hogy pl. autópályatempónál már 20-30%-os sebességcsökkentés is okozhat ilyen dugót (tehát ha vki mondjuk 130-ról lelassít 100-ra - pl. bemegy egy kamion a belső sávba -, az már simán okozhat mögötte dugót), de ez nagyban függ a fékezés erősségétől is...ha lassan lassulnak le az autók akár 70-re (mondjuk motorfékkel), akkor simán lehet, hogy nem alakul ki dugó, mert senki nem fékez be durván, szépen lelassul a forgalom, oszt kész. Városi forgalomban nem emlékszem, hogy olvastam volna konkrét számadatokat...

TH 2010.11.28. 22:59:03

@mrzigi: szerintem TE nem tudod, mit jelent a liberális gondolkodás. A liberális gondolkodás nem a REND ellen van. Én sem vagyok a rend ellensége, az anarchiáé viszont annál inkább. Liberalizmus != anarchia.

''autónepper.'' 2010.11.28. 23:01:51

@GSX-R: szard le az ilyet... én ahova beakarom tenni a kocsit oda be is teszem.... és ha nem engedbe vagy direkt rám gyorsít akkor is befog engedni mert kiharcolom úgy is...nem vagyok valami toleráns ember sajnos.... legjobban azt szeretem mikor elfogy az egyik sáv siet nyomja hogy benne mennyek elé erre mögé kerülök és nem lesz sietős... de nem veszi észre hogy azzal a lendülettel előzöm meg ahogy beértem mögé:D

TH 2010.11.28. 23:02:06

@''autónepper.'': azt sem szeretem, de az csak egy béna vagy egyszerűen elbambult. Morcos vagyok miattuk, persze, de még mindig jobb, mint ha tolakodó vagy erőszakos valaki. Ha valaki úgy vág be a sor elé szabálytalanul, hogy nem tart fel senkit, azt is utálom (nem tartom elfogadhatónak, hogy azért, mert ő siet, végigelőzze a sort, de még mindig jobb, mint ha másokat fékezésre kényszerít vele.

TH 2010.11.28. 23:04:50

@''autónepper.'': ha látom, hogy van hely, akkor én is bemegyek, de ha nincs, nem csinálok magamnak helyet erőszakkal. Ha időben kiteszem az indexet, akkor nem szokott gondot okozni a sávváltás, viszont arra én is allergiás vagyok, ha valaki DIREKT rágyorsít, amikor meglátja az indexemet, és akkor persze én meg juszt is bemegyek elé, ha van elég hely...de azért félre nem lököm, ha már beért mellém.

''autónepper.'' 2010.11.28. 23:05:41

@TH: vannak olyan helyek hogy nem is érzékelsz belőle semmit hogy elmegyek a sor mellet és bemegyek mert nem kényszerítek fékezésre senkit... az már szerintem azért bunkóság hogy pl a kanyarodókat feltartja azért hogy Ő egyenesen tudjon menni na azt már én se tolerálom.

''autónepper.'' 2010.11.28. 23:08:11

@TH: azért félre én se mert féltem a kocsimat:D

TH 2010.11.28. 23:09:38

@''autónepper.'': Igen, ha nem okozol másoknak gondot, akkor csak megállapítom, hogy egy szabályokat betartani képtelen idióta volt, de nem dühít fel, hogy a szabályosan közlekedőket tartja fel. Odáig terjed a toleranciám, hogy az előbbin ne basszam fel az agyamat, de attól még tetszeni nem fog ez a fajta megoldás.

mrzigi 2010.11.28. 23:09:41

@TH:
A helyes megfejtés, amit minden közlekedéstervezéssel foglalkozó szakember ismer a 40 kmh.
Ez alá lassítva a sort automatikusan kialakul a harmonikaeffekt, megállások és a dugó.
Ez alatt nő meg jelentősen ráadásul a mellékutakról beengedettek száma, így a dugó mértéke is.
Egyszóval a folyamatos közlekedéshez elengedhetetlen, hogy a sor legalább 40 kmh-val haladjon.

A túlzott liberalizmus anarchiához vezet, a túlzott konzervativizmus meg autokráciához, ezt még az óvodások is tudják.
Itt most épp az anarchia korszaka dívik.
Van amúgy liberális konzervativizmus is (rend és szabadság párti), olvass utána :)

2010.11.28. 23:12:21

@''autónepper.'': Akkor van baj ha két ilyen nem túl toleráns ember találkozik.
A múltkor pont ez történt. A kamionos úgy döntött hogy le fogok satuzni csak azért, hogy őt beengedjem. Én meg úgy döntöttem hogy leszarom a kamionost. Mindketten "feküdtünk" a dudán, ő húzta rám a kormányt, én meg leszartam. Úgy se mer nekem jönni, ha meg igen, ő lesz a hibás. Így szépen el autókáztunk addig a pontig, amíg el nem fogyott a sávja. Ahány kereke volt, annyi helyen füstölt, olyan szépet satuzott... :)
Nem muszáj kamion ahhoz, hogy valaki viszonozza a tahóságát...

"streetfighter" 2010.11.28. 23:12:26

@mrzigi:
Miről beszélsz? Milyen elfogyó sáv? Kereszteződésbe beragadás?
Elvakultságodban halucinálsz?
Mellékútról volt szó!
Szánalmas az erőlködésed.
Te egy pofátlan az előnyével visszaélő vagy, aki nem segíti a mellékútról becsatlakozókat. Ezt én nehezen viselem el és ha a hozzád hasonlóval találkozom, mert találkozom, akkor összeakasztjuk a bajszunkat. Általában ez mutogatásban kimerül. Úgyhogy jobb, ha nem találkozunk. :)

''autónepper.'' 2010.11.28. 23:13:36

@GSX-R: hát igen ... de azért egy kamional szembe meg gondolnám hogy mit csinálok :D:: alkalmazkodni kell egymáshoz ennyi a titok,

''autónepper.'' 2010.11.28. 23:14:41

@TH: megint a lelki világomba gázoltál :/:D:D:D:D

TH 2010.11.28. 23:15:00

@mrzigi: mi van, ha a sor 20-30-al halad? Akkor is baj, ha beengedünk valakit? Nyilván 40-ről 20-ra lassítás okozhat megállásokat és dugót. De jellemzően, ha 40 feletti a sor tempója, akkor abban már vannak akkora lyukak, ahova a mellékútról ki lehet hajtani. Akkor nem szokott lenni, ha lassú, tötymörgős a sor...

TH 2010.11.28. 23:15:41

@''autónepper.'': Bocs, nem állt szándékomban, kérlek ne haragudj! ;-) :-D

TH 2010.11.28. 23:17:13

@mrzigi: De ráadásul a te "helyes megfejtésed" nem helyes, hiszen autópályán úgy is kialakulhat, ha a sebesség 130 körüli...elég egy hirtelen fékezés, és ha sok az autó, akkor puff, kész is a dugó a fékező mögött.

TH 2010.11.28. 23:19:48

@mrzigi: egyetérthetünk tehát abban, hogy a 10-20-szal araszoló kocsisorba, ahova egyébként esélytelen becsatlakozni, oda illik beengedni a mellékútról behajtani szándékozókat? Ha a főúton a tempó 40-50 körül van, akkor simán ki lehet várni, hogy legyen egy lyuk a sorban, akkor nincs az ember rászorulva a főúton haladók előzékenységére.

2010.11.28. 23:20:20

De miért kéne fékezni ahhoz hogy valakit ki engedjél? Én motorfékkel szépen csinálok akkora helyet, ahova egy nem balfasz sofőr simán ki tud kanyarodni. A fékpedálhoz hozzá se nyúlok... Ha meg balfasz az illető, akkor jobb ha ott is marad, elém ne jöjjön ha nem muszáj.

TH 2010.11.28. 23:21:29

@GSX-R: ezt magyaráztam én is fentebb...:)

mrzigi 2010.11.28. 23:54:54

@"streetfighter":
"Mellékútról volt szó!"
Egy példát írtam, hogy mi az a pofátlanság, amivel egyre kevésbé próbálkozhat ... a sok mindenkire tojó, pökhendi szabálytalankodó.

"Te egy pofátlan az előnyével visszaélő vagy, aki nem segíti a mellékútról becsatlakozókat."

Na, ezen most jót nevettem. Te egy luxuskategóriás, nagylóerős autóval járó egyén vagy ha jól emlékszem (én is).
Ez most kb úgy hangzott, mint a gyorsulási versenyen a kikapott suzukis magyarázkodása.
Te miért luxusjárgánnyal jársz, miért nem trabival ???
Na ugyanezért nem engedek be mellékútról, akkor érkezetteket.

"Ezt én nehezen viselem el és ha a hozzád hasonlóval találkozom, mert találkozom, akkor összeakasztjuk a bajszunkat."
Akasszuk. ÉN SZABÁLYOSAN KÖZLEKEDEK.
Ha mint a fenti példában nincs hely, és fél kocsihossznyit vagy előttem amikor rámhúzod, én bizony végig fogom dörgölni becses kocsid oldalát.
És a vicc az egészben, hogy te leszel a hibás, isten, ember és törvény előtt egyaránt.

2010.11.29. 00:00:39

@mrzigi: Remélem egyszer egy fél napig fogsz állni besorolásra várva, mert hozzád hasonló bunkó barmok jönnek majd, akik csak "szabályosan közlekednek", és nem szeretnének dugót okozni a te kiengedéseddel. Utána változni fog a véleményed.

mrzigi 2010.11.29. 00:05:48

@GSX-R:
Tudod, az a különbség kettőnk között, hogy ha áll a sor, és látom hogy fél órája jön felém egy kocsi ... akkor én nem erőszakoskodok, és akarok elé bepofátlankodni.
10:1-hez. Minimum, de abszolúte minimum ez az arány amit a főút-mellékút viszonylatban be kellene tartani !
Csodálkoznál is, hogy megszűntek azok a nagy álló dugók, és halad a város ...

TH 2010.11.29. 00:07:26

@mrzigi: miért pont 10:1? Miért nem 100:1 vagy 3:1?

@GSX-R: 40-50-ről én sem fékeznék egyet, hogy beengedjek valakit. Ha épp van előttem hely, akkor viszont elengedem a gázt és villantok, hogy be tudjanak jönni elém. Ha viszont 10-20-szal araszolgatunk, akkor végképp úgy érzem, hogy nem kerül sokba nekem valakit magam elé engedni, viszont különben nem sok esélye lenne a bejutásra. És engem nagyon érdekel most már, hogy mrzigi hogy is szokta csinálni ezt...

TH 2010.11.29. 00:09:05

@mrzigi: "Tudod, az a különbség kettőnk között, hogy ha áll a sor, és látom hogy fél órája jön felém egy kocsi ... akkor én nem erőszakoskodok, és akarok elé bepofátlankodni."
Ezt most magyarázd már el, mert kurvára nem értem. De nekem is az jön le egyre inkább, hogy egy erőszakos barom vagy, aki kitalálta, hogy a mellékutak miatt vannak a dugók, ezért be kell őket szüntetni.

2010.11.29. 00:14:14

@mrzigi: Nem pesti vagyok, emiatt nincsenek is akkora dugók, de ami van az se az udvarias emberek miatt. Sőt...

mrzigi 2010.11.29. 00:46:34

@TH:
Az az igazság, hogy nem én találtam ki ezt a számot, hanem nálam okosabbak.
Talán azért, mert egy dugóban, vagy lassú haladás mellett max 10 autónyit látsz előre, tehát 10 autónyira látod, hogy ott áll és jönne ki valaki.
Vagy mert a várakozó 10 autó elmenete után kezd idegeskedni ... nem tudom.
Nekem kicsinek tűnik a szám, de modellezve már láttam az eredményét.

@GSX-R:
Ó, pedig miket tudnék én itt Bp-en az "udvarias" (általam liberálisnak nevezett, ez ugyanis "túludvariasság") emberek miatti dugókról mesélni.
Meg a rosszul beállított lámpák, amik pont annyi autót engednek a főútra a mellékútról, amennyi a főutat a következő lámpánál elhagyó autók száma ... így a mellékúton alig állnak, a főúton meg sokszázan.

TH 2010.11.29. 01:06:59

@mrzigi: mondj néhány példát Budapesten, ahol emiatt van dugó rendszeresen!

Xezs 2010.11.29. 01:08:58

@TH: A liberalizmust most ne politikai erőként értelmezd, hanem mint eszmét. Én nem pártokról beszélek.

Xezs 2010.11.29. 01:11:08

@TH: Ezt írod:

"A liberális gondolkodás nem azt jelenti, hogy másokon keresztül gázolva akarja az ember a céljait elérni."

Ezt írtam:

"Annyit jegyeznék meg csupán, hogy eredetileg a liberalizmus marhára nem arról szól, amivé mi magyarok tettük."

Ugye érted hogy itt most nem rólad van szó, hanem arról a túlnyomó többségről, aki félreértelmezte a liberalizmust? Miért veszed hát magadra?

TH 2010.11.29. 01:13:08

@Xezs: ja, csak nálunk alapvetően nem a magukat liberálisnak mondók értelmezik félre a dolgot, hanem azok, akik az SZDSZ-t utálták/utálják (minden joggal, hozzáteszem, mert az SZDSZnek valóban semmi köze nem volt a dologhoz).
Nem vettem magamra, csak pontosítani akartam - te se vedd úgy, hogy kötözködni akartam veled, nem ez volt a célom.

mrzigi 2010.11.29. 01:17:49

@TH:
Melyikre?
Túl liberális autósok?
M3 felhajtó a legjobb, mindenki által ismert példa. Könyves Kálmánon a Lurdy előtt az a felesleges, 100 méter távra megszüntetett külső sáv, ...

Rosszul beállított lámpák?
Egy időben igen durva volt a Kerepesin a Hungária kereszteződést megelőző stadion hoteles, az Erzsébet hídról lejőve is van egy lámpával kiengedett kisutca ...

TH 2010.11.29. 01:19:11

@Xezs: szal mégegyszer: csak tisztázni akartam, hogy a "magyar" liberalizmus az továbbra is az, ami máshol...magukat másoknál többnek gondoló parasztok meg mindenhol vannak, csak nálunk picit több, mint máshol. Na de nem jutna eszembe a "liberális" szót használni mondjuk egy tipikus randalírozóról, aki mondjuk Jobbik szavazó, holott ő pont ennek a tipikus példája, hogy azt hiszi, hogy neki többet szabad, mint másnak, és a jogszabályok csak addig érdeklik, amíg az ő érdekeit védik.

TH 2010.11.29. 01:22:36

@mrzigi: azok nem túl liberálisok, hanem hülyék a Könyves Kálmán esetében. A Hungáriánál meg a tervezés a szar, ott bizony használni kell a 3 sávot, amíg el nem fogy, aztán meg összesorolni..ez a legjobb, amit lehet tenni.
És nem, mellékutakra, amik dugót okoznak, arra mondj példát.
Rosszul beállított lámpa van sok helyen, de nehéz megmondani, hogy tényleg rosszul beállított vagy csak az a cél, hogy ne később torlódjanak össze még jobban a kocsik...mert ugye arra is figyelni kell...Pl. a Rákóczin persze, ott a kis utca, de a Kiskörút mindenképp bezavar, tehát ha nem lenne előtte pár lámpa, ami megfogja a kocsikat, akkor se lenne jobb, sőt...

mrzigi 2010.11.29. 01:35:03

@TH:
A Róbert Károlyra gondoltál szerintem, a Könyves Kálmán a másik vége, a Lágymányosi hidas.
És igen sokan, sokfélék járnak arra, tehát nyugodtan lehet rá úgy tekinteni, mint reprezentatív felmérésre.
Ez a felmérés pedig igen szar képet fest.

A Hungárián érted szerintem a Könyves Kálmánt. Ott pediglen csodaszépen megfigyelhető a folyamatába átszivárgás metodika ... amikor nem várják ki az elfogyás helyét és cipzár, hanem már sokkal korábban befurakodnak ... így blokkolva a jó középső sáv forgalmát.

Rákóczi pedig maga egy nagy esettanulmány. Vagy 3 olyan helyet tudok mondani, ahol a rosszul beállított lámpa miatt nem halad a forgalma ... nem úgy a mellékutaké.

TH 2010.11.29. 01:39:00

@mrzigi: de még mindig nem mondtál példát lámpa nélküli kereszteződésekre, ahol a mellékút dugót okoz.
Jó, a Hungária nevei egykutya. :D
A korábban befurakodókkal egyetértünk, de ha olvastad korábban az autózz blogot, akkor lehet, hogy emlékszel arra, hogy volt egy párszor komoly vita erről, és kurva sokan mondták, hogy az a bunkó, aki végigmegy az elfogyó sávon, és a végén sorol be. Én hiába magyaráztam, hogy végig kell menni, és a végén
cipzározni, ettől el lettem könyvelve előre furakodó parasztnak...

SickBoy 2010.11.29. 02:25:04

Sok a városban az ilyen kékeres... :o)

D4D 2010.11.29. 19:37:10

@mrzigi:

Ma reggel nem ment a Budagyöngyénél a lámpa a Budakeszi és a Hűvösvölgyi utak találozásánál.

Szerencsére voltak olyan tapírok, akik kitoltak a Kelemen László utcánál állókkal, és beengedtek egy-két autót a Budakeszi útról, ahol a Zugligeti út felett állt a sor.

FDToth 2010.11.29. 22:02:34

Indexelt a skodás. Akkor hol a gond? Fáj a posztolónak, hogy hagyott egy kis helyett, és ide befért a skodás? a posztoló tipikus 15 kocsitávolságtratós...
Kedvencem az árpád híd budai oldalán a feljáró. 2 sáv, külső a buszé. Annyira bírom az olyan hülye autósokat, akik már a bogdáni útnál beállnak a belsőbe, miközben a két szélős simán halad mellettük... ostobák és teljesen logikátlanok a vezetők... ha megszűnik a sávod, akkor elég a végén besorolnod, nem kell több száz méterrel előtte!

Xezs 2010.11.29. 22:29:54

@FDToth: De miért ostoba az, aki másképp csinálja? Szerintem mindkét módszernek megvan az előnye.

Az övékének az, hogy nem azon izgulniuk, beengedi-e valaki őket később. A tiednek meg az, hogy jobban haladsz egy olyan sávban, amit később el kell hagyni valahogyan.

Én egyikre sem mondanám hogy rosszabb.

FDToth 2010.11.30. 08:49:25

@Xezs: izgulni kell, hogy beengedjenek? miért is? ez kicsit hülyén hangzik, olyan, mintha vmi pipogya "papucsvezető" lennél. aki ilyen, az szerintem ne vezessen.
Egyébként a besorolás nagyon egyszerű, csak nézned kell, hol van egy kis hely, kiteszed az indexed, bedugod az autód orrát és kész is. Egyszerűen csak határozottság kell hozzá, ami sok emberből hiányzik a közlekedésben.
Az, hogy beállsz jó pár száz méterrel előtte, az több percedbe "kerül". Ha van időd... :)

Xezs 2010.11.30. 18:52:50

@FDToth: Azért abban egyezzünk meg, hogy ha nem akarnak beengedni, akkor nem fogsz besorolni. Vagy maximum balesetet okozol.

Ez nem pipogyaság kérdése.

De mint mondottam, én egyik oldalon sem állok, mindkét logikát megértem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása