Talán nem csak velem esett már meg, hogy valami barom úgy felhúzott, hogy hosszan rádudáltam - azért nem fél percre, csak néhány másodperc erejéig -, de ilyenkor többnyire villantanak egy bocsánatkérést vagy intenek. Jobb esetben nem középső ujjal. Zsolti esetében viszont a tolakodó autós zokon vette a figyelmeztetést, mindezt pedig egy felmatricázott céges autóval tette, amiből valószínűleg nincsen túl sok.
Történetem ma (nov. 24.) reggel 7:40 körül zajlódott a budai alsó rakparton. Óbuda felől jövök, kivételesen nem is volt fennakadás, kb. 40-50 km/h tempóban haladt a sor. A halász utcai lehajtónál meglepetésemre nem lassultunk, rendes tempóban haladtunk, mikor a lehajtóról egy kék kombi skoda octavia rs (indexelt) de lassítás nélkül becsapta az autót elém.
Indexelt, de én csak jókora fékezéssel tudtam elkerülni, hogy ne hasítsam végig az oldalát. Ráfeküdtem a dudára, (ugye elvileg a baleset elkerülésére lehet használni) erre mivel neki állt feljebb, büntetőfékezett. Az autó le van fóliázva, úgyhogy nem láttam a sofőrt. Elvonatoztunk a lágymányosi hídig, ahol a felhajtónál direkt úgy sorolt, hogy ne tudjak bemenni mellé.
Legalább megkérdeztem volna tőle, hogy miért büntetőfékez, mikor ő nem adja meg az elsőbbséget. Mikor felhajtottunk a rakpartról, át a lágymányosi alatt, akkor lehetőségem lett volna rá, hogy melléérjek, de ezt ő is látta - ezért gyáván két autó között amelyikből a hátsó taxi volt - átbújt, de pár centire a taxis orrától (még a taxis is ráfeküdt a dudára, pedig ők már láttak egy-két dolgot) és felhajtott a lágymányosira.
Nem versenyeztem vele, lévén ő octavia rs, és 1.4 hdi, erre esélyem sem lett volna. Viszont arra gondolhatna, hogy nem felmatricázott autóval keménykedjen. Szerszám[...] kft. LDU-021. Szerettem volna személyesen írni az oldalukra, de nem tudtam megfogalmazni, ezért úgy gondoltam, hogyha kiteszed, szívesen belinkelném nekik. Gondolom ettől sok minden nem változik, de én nem szeretném elősegíteni azt, hogy mindenki megtehessen mindent következmény nélkül.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.11.28. 12:27:52
atila68 (törölt) 2010.11.28. 12:33:02
-
Innen az egyik kutya, a másik eb.
esef 2010.11.28. 12:40:37
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.11.28. 12:50:44
@esef: A beküldő, vagy a szerszámcéges? :)
esef 2010.11.28. 12:57:49
A szerszámcéges. :)
Rocko- 2010.11.28. 13:02:31
miért, ezt a levelet igen?
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.11.28. 13:07:53
Mindenkit csókol és vidám vasárnapot kíván: az agresszív furgonos, aki egyébként köcsög biciklis is egyben. :)
Leadfoot 2010.11.28. 13:14:14
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.28. 13:15:37
Kár, hogy nem írtál a cégnek, megérdemelte volna a parasztja, hogy a főnöke is megtudja,hogy milyen faszköcsögök reklámozzák a cégét. Nemrég engem is "feljelentett" a volt főnökömnél egy idióta, pedig nekem volt elsőbbségem, csak ő fontosabbnak érezte magát, és úgy gondola, hogy majd én fogok tolatni kamionnal, hogy ő elmehessen, oszt' tévedett. Ráadásul még a volt főnököm is kiröhögte :D
huspotyolo 2010.11.28. 13:20:36
CD-R80 2010.11.28. 13:21:45
esef 2010.11.28. 13:22:41
A főnököt bizonyára kurvára meghatja, hogy írnak a cégnek. Neki, róla...
CD-R80 2010.11.28. 13:28:15
Vagy elbeszélget kicsit vele hogy többet ilyet sosenem különben fizulevonás lesz..
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.28. 13:28:52
randomuser1 2010.11.28. 13:32:31
monnyuk büntetőfékezni nem szoktam, annak tényleg nincs haszna.
esef 2010.11.28. 13:41:35
Majd levon a saját fizujából és ad magának egy fegyelmit, a következő esetnél meg kirúgja magát. :)
Rock me Amadeus 2010.11.28. 13:55:07
cork77 2010.11.28. 14:01:48
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.28. 14:04:34
szaGértő 2010.11.28. 14:04:50
randomuser1 2010.11.28. 14:11:56
mrzigi 2010.11.28. 14:42:03
"komolyan, ha minden elém bevágó autósnak dudálnék, gyakrabban cserélnék picsogógombot mint fékbetétet. siet, agresszív, miért nem lehet elengedi?"
Szerintem szövegértésből 1_ lehettél.
"csak jókora fékezéssel tudtam elkerülni, hogy ne hasítsam végig az oldalát. "
Éééérteeed? Nem elé tolakodott be az üres helyre (ami tuti nem volt), hanem ráhúzta a kormányt.
Dögrácsos autóval tutira fékezés nélkül megnyomtam volna ... a kocsiját, meg a dudát, hogy legyen jóóó sok szemtanú.
Ez nem agresszív, hanem szabálytalan vezetési stílus.
Remélem valaki kivonja a fogalomból az ilyeneket valahogy ...
D4D 2010.11.28. 14:52:35
Posztrkám tipikus példája a dögöljön meg az alsóbbrendű úton haladó mintapéldája.
Az meg hogy fogalmazni nem tud.....
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.11.28. 14:58:10
mrzigi 2010.11.28. 15:05:36
Mi a halál köze van a halszálkának az alsóbbrendű útról való felhajtáshoz ????
Halszálka akkor van, ha útszűkület van, baleset, vagy az osztrákoknál oly rendszeres kereszteződés helyett egymás mellé vitt utak esete (fel-le hajtók)
Van ez az elburjánzott liberális gondolkodás, hogy ha elsőbbséged van és lemondHATSZ az elsőbbségedről, akkor le KELL mondanod az elsőbbségedről.
Sőt, hogy képzeli valamelyik barom, hogy nem mond le a neki járó elsőbbségről a úri kényed kedved szerint ...
Igen veszélyes, és igen káros felfogás ez ...
randomuser1 2010.11.28. 15:31:34
CD-R80 2010.11.28. 15:38:58
Azt hittem az a parkolóban a felfestés:))
Nem zipzár, vagy mifene..
Eddig ilyet nem is hallottam..
TH 2010.11.28. 15:49:09
(---Flúgos Buszos---) 2010.11.28. 16:02:46
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Engem meg letoltak,hogy miért nem köszöntem neki,mert ilyen színű autó ritka a városban,és tuti,hogy én voltam. Mondom neki,a kocsi a mélygarászban volt,én meg az autópályán furikáztam.
D4D 2010.11.28. 16:12:24
D4D 2010.11.28. 16:13:59
Arról nem beszélve, ahol elsőnek KRESZ-be lett iktatva a halszálka, ott konzervatív mind a tartományi, mind a szövetségi vezetés.
TH 2010.11.28. 16:14:48
TH 2010.11.28. 16:16:33
CD-R80 2010.11.28. 16:28:24
Amúgy ha hiszed, ha nem én beszoktam engedni magam elé másokat, de ezt a halszálkát még az életben nem hallottam. Gondoltam rákérdezek..
"streetfighter" 2010.11.28. 16:46:07
Hány ilyen tehetségtelen segg van, aki látja, hogy tempósan simán becsatlakozna valaki, de direkt nem segíti.
Ha úgy történt, ahogy ritkán én rám is villognak, dudálnak, akkor azt én is a középső újammal szoktam megköszönni. :)
Nem tartom valószínűnek. hogy ha a posztoló körültekintő, akkor gond lett volna beengedni.
Sajnos vannak néhányan akikben semmi rugalmasság sincs.
Ha nem így történt akkor elnézést kérek, de nem tartom valószínűnek.
Hurri Kán 2010.11.28. 16:50:14
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.11.28. 16:50:51
Hurri Kán 2010.11.28. 16:53:09
jaafar 2010.11.28. 16:55:24
De ezen mit kell felháborodni? A déli országokban teljesen normális.
cazsolti 2010.11.28. 17:04:03
"streetfighter" : Elég sokat vezetek, (évente több mint 30.000 Km magánutakra) és nagyon távol álljon tőlem az, hogy egy tempósan haladót ne segítsek a besorolásban. Csakhogy olyankor, mikor 40-50 km/h- sebességnél beugrik eléd valaki, aki álló helyzetből indul, csak mert kihagysz 1 autónyi távolságot, az minden csak nem tempós besorolás. Az igaz, hogy ez nem derült ki a béna fogalmazásomból. Ne haragudjatok, mert a fogalmazás ilyen silány, de eléggé felhúztam magam rajta, és még bennem volt, mikor ezt megírtam.
mrzigi 2010.11.28. 17:05:53
Sajnos egyes "túlburjánzott" liberálisok mindig beszólnak, akkor is ha éppen kvára nincs igazuk ... mert csak ők tudhatják ám jobban
UNCSI !!
@D4D:
"Ezért tart itt az ország. Mert sok barom képtelen 1 autót maga elé engedni."
Ezért tart itt ez az ország, mert minden bunkót maga elé enged egy szűklátókörű liberális tuskó ...
A harmadiknak nem számít, ha negyedik lesz ... de a századiknak számít, hogy előtte van 25 ilyen liberális bunkó aki miatt 125-ötik lesz.
A cipzárazást meg nem elsőnek hallom halszálkának, nem is lepődök meg rajta.
Hurri Kán 2010.11.28. 17:06:35
Amúgy az Octi RS 40-50-es tempóra kb. 3 mp alatt felgyorsul, ha a sofőr nem töketlen és egy kicsit odalép. Ha így volt, akkor kár szájat tépni. Ha nem, akkor jogos a dolog.
Hurri Kán 2010.11.28. 17:09:46
A nadrágodon elöl cipzár van és nem halszálka (optimális esetben) :D
cazsolti 2010.11.28. 17:15:16
Hurri Kán 2010.11.28. 17:20:41
Félre ne érts, nem voltam ott, tehát semmilyen szinten nem akarom kétségbe vonni az általad leírtak valóságalapját.
Csak azt nem értem, ha emberünk elindult, akkor tényleg mi a f..ért nem lépett egy kicsit oda, mert gondolom akkor nem kellett volna hirtelen fékezned.
cazsolti 2010.11.28. 17:22:53
TH 2010.11.28. 17:29:01
Most magadra gondolsz, vagy kire?
Vagy az a túlburjánzott liberális, aki nem veled ért egyet?
misitcom 2010.11.28. 17:38:22
Ha így van ,akkor teljesen mindegy,hogy milyen
betű kombinációt pingáltak a seggére.Az elindulónak mindig elsőbbséget kell adni.Ha fel hívják a figyelmét,hogy "kispajtásteeztelbasztad" és még neki áll feljebb,akkor menjen haza és legyen az öccsének az édesapja!
mrzigi 2010.11.28. 17:40:41
a túlburjánzott liberálisra természetesen, aki személyes támadással, és nem észérvekkel kívánja elnyomni a számára nem tetsző véleményeket (konzervatívokat), és azok igazát.
Azt ugyebár egy szóval sem állítottam, hogy te egy lennél közülük.
Lévén bár első válaszod ezt sejtette, de később revidiáltad álláspontodat és észérvekkel végiggondoltan végül is egyetértettél abban, ahogy írtad "egy autót magad elé engedni, de ez nem ELVÁRHATÓ, és nem KÖTELEZŐ"
Tökéletesen egyetértek ebben.
TH 2010.11.28. 17:45:40
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.11.28. 17:55:50
"streetfighter" 2010.11.28. 17:56:34
Akkor elnézésedet kérem, te ezek szerint nem abba a táborba tartozol. Örülök neki. :)
D4D 2010.11.28. 17:56:51
Halszálka cippzár, csak én is nem fogalmazok tudni, mint poszter.
mrzigi 2010.11.28. 17:59:11
Megfordítanám amiben nem értünk egyet, és lehet egyet is fogunk érteni :)
A liberális gondolkodás alkotta meg országunkban az önzés, a csak egyénben gondolkodás, illetve az úgyis mindent megúszom világát.
Az illető azért lehet erőszakos tolakodó, azért hághatja át folyamatosan a szabályokat, mert hála a liberalizmusnak ezt tudja, hogy meg fogja úszni.
Az becsatlakozni szándékozók nem beengedése pedig aligha lehet erőszakos, hiszen szabályosan közlekedik az illető.
Azért hívják főútnak, és VÉDETT útnak azt az utat, hogy haladni tudja rajta.
Nem azért, hogy minden istenbarma minden kereszteződésben maga elé beengedjen valakit.
Ezért is alakulnak ki a dugók olyan utakon, ahol elméletileg nem lenne szabad.
Már csak abban kellene egyetértenünk, hogy az erőszakosan szabályos (rend elvű), az jó, az erőszakosan szabálytalan (anarchista) meg nagyon nem jó a közlekedésben (meg az életben is).
D4D 2010.11.28. 17:59:32
Amúgy ne itt politizálj! És ne is libsizz, ha azt sem tudod mit jelent.
"streetfighter" 2010.11.28. 18:01:17
Azt azért megjegyezném, hogy te ezt írtad:
"a lehajtóról egy kék kombi skoda octavia rs (indexelt) de lassítás nélkül becsapta az autót elém."
Ez számora azt jelenti, hogy folyamatosan a lehetőséget kihasználva "bepofátlankodott".
Nem állóból rajtolt, mert arra tényleg nem számíthatsz.
De akkor miért írsz egyszer ezt, máskor amazt?
D4D 2010.11.28. 18:02:07
hu.wikipedia.org/wiki/Liberalizmus
Nincsen közlekedési liberalizmus, úgyhogy hagyd abba!
D4D 2010.11.28. 18:03:17
Mert nem tud fogalmazni.
TH 2010.11.28. 18:05:56
Ebben majdnem teljesen egyetértünk, bár én úgy fogalmaznék, hogy a rend fontos, a határozott (és kivételezés nélküli) betartatása is fontos, de legyen minél kevésbé erőszakos. Tehát egy általános példa: valakik kimennek az utcára autókat borogatni meg kirakatot betörni? Akkor azokat el kell fogni, meg kell büntetni, de nem úgy, hogy mindenkit agyba-főbe verünk.
Amit a védett útról írsz, azzal nem értek egyet. Egyrészt, ha valaki DIREKT rágyorsít, hogy a másik ne tudjon behajtani, az egy köcsög, erőszakos fasz, akár főútvonalon halad, akár nem, másrészt semmivel nem jobb, ha a mellékutakon alakulnak ki végeláthatatlan sorok, igenis TESSÉK BEENGEDNI néha a mellékutakról érkezőket, ha másképp nem lenne esélyük a kihajtásra. Ha a főúton folyamatos a sor, akkor igenis a közlekedést segíti az, aki lemondva elsőbbségéről, beengedi a mellékutakról érkezőket.
Szóval az erőszakosan szabályosnál jobban szeretem az empatikust, és a mások érdekeit is figyelembe vevő közlekedőket (és persze ez sem csak a közlekedésre igaz).
Az, hogy szerinted a liberalizmus az egyéni önzésről szól, az egy komoly félreértés, de ebbe most nem mennék bele ezen a blogon inkább.
mrzigi 2010.11.28. 18:36:30
"A 125.-ből is lesz 4."
Ez volt ám a kimerítő, mindenre kitérő hozzászólás.
Oly szépen körbejártad a felvetett problémát, oly alapos és átgondolt volt a fogalmazásod, oly mívesek a szavaid, ugyan hogy mernék ellenszegülni a szavaidból áradó felsőbbrendű intellektusnak ...
pedig a te stílusodban válaszolhatnék csak annyit is:
... ha csak közben éhen nem hal.
"Amúgy ne itt politizálj! És ne is libsizz, ha azt sem tudod mit jelent."
Liberális gondolkodás ... az tudod mit jelent? Nem a liberalizmusról beszéltem ugyebár, hanem a túlzottan liberálisan gondolkodó ... emberekről.
mrzigi 2010.11.28. 18:48:08
"én úgy fogalmaznék, hogy a rend fontos, a határozott (és kivételezés nélküli) betartatása is fontos, de legyen minél kevésbé erőszakos. "
Én azt mondanám, hogy csak annyira legyen erőszakos, amennyire a szabályt be nem tartó erőszakos (minden hatással ellentétben fennáll egy azonos nagyságú, ellentétes irányú ...).
Ha a szabálytalankodó erre észbekap, elnézést kér, akkor akár még nagylelkű is lehet ... ismétlem LEHET, de nem KÖTELES annak lennie.
Hiszen én sem alapítok alapítványt, aztán megyek és verem egyesével minden adózó asztalát, hogy miafaxért nem nekem adták az 1%-ukat ...
"egyrészt, ha valaki DIREKT rágyorsít, hogy a másik ne tudjon behajtani, az egy köcsög"
Ezzel akár még egyet is tudok érteni. Viszont ha nem gyorsít, és úgy jön ki elé a másik hogy vészfékeznie kell (rendszeres), akkor ki is a (hogy is írtad?) "köcsög" ?
"másrészt semmivel nem jobb, ha a mellékutakon alakulnak ki végeláthatatlan sorok"
Érdekes. Elég sokat állok dugóban, de az úgy néz ki, hogy a mellékutcában nem áll senki, vagy 1-2 autós ... a főúton meg 100-ak.
Ha én ott állok a dugóban már 10 perce, akkor a frissen oda előttem lévő kereszteződésbe érkezőt miért kell beengedni ??? Nekem 10 perc volt odáig eljutni, a FŐÚTON (!!!) akkor ő a mellékútról ha fel akar hajtani miért ne várjon 10 percet ????
"igenis TESSÉK BEENGEDNI néha a mellékutakról érkezőket"
Ahogy mondod, NÉHA !
TH 2010.11.28. 18:49:58
TH 2010.11.28. 18:51:10
TH 2010.11.28. 18:53:35
Ja, ha te szívtál, szívjon más is? vagy mi ez a baromság?
mrzigi 2010.11.28. 18:53:55
A nagylelkűségeddel feltartani a mögötted haladókat, ez igen nagy tuskóság!
Rájuk nem gondolsz? Ott áll mögötted 10 perce, ő is menne, FŐÚTON.
Ő miért ér kevesebbet, mint az akit mellékútról engedsz be magad elé ?
Akkor már miért nem engeded a mögötted állót magad elé, heeee ???
TH 2010.11.28. 18:56:30
TH 2010.11.28. 18:57:43
TH 2010.11.28. 19:00:10
1) Kitolakodsz
2) Jelzed kanyarodási szándékodat, és reméled, hogy valaki kienged mielőtt megőszülsz
3) Meghúzod magad, nehogy valaki miattad lelassítson, és feltartsa a sort, és inkább megvárod, amíg leszáll az est, és elfogynak az autók a főúton.
Válassz egyet a fentiek között légy szíves!
mrzigi 2010.11.28. 19:14:23
Nem tűnsz olyan fiatalnak, de azért felhívnám figyelmed arra, hogy nem különösebben "szerencsés" (netikett, máshol BAN jár ilyenért) telefloodolni egy topicot hozzászólásaid egymást követő tömkelegével.
Gondold végig amit akarsz, és írd le egy hozzászólásba !
"Ha 100-200 kocsi áll a dugóban, akkor plusz 5-10 autó nem oszt, nem szoroz"
A 200-adiknak igen, főleg ha az első 10-be engeded be, aztán a mögötted állók megint az első 10-be engedik be ...
Igen jó példa erre az M3-as felhajtója (vidámparknál) a Hungária-Róbert Károlyon.
Bizony, ott aki beáll a jobb szélső sávba (ez a megfelelő sáv a jobbra lekanyarodáshoz), az bizony állni fog.
Nem, nem lassan haladni, hanem állni (se lámpa sem kereszteződés nem lassítja a sáv M3-ra felhajtását, semmi akadály).
Mivel annyian tolakodnak be elöl a középső (ill. BELSŐ az anyucikájukat!) sávból (záróvonalon át), hogy a JÓ sávban haladó hátsó nem mozdul előre egy métert sem.
És 4) jelzem kikanyarodási szándékomat, nem tolakszom, türelmesen várom hogy valaki kiengedjen, vagy pirosat kapjanak, vagy...
ugyanis én nem vagyok KIVAGYI, aki személyes sértésnek veszi ha az első autós nem vágja haptákba magát tiszteletemre, és tekinti személyes megtiszteltetésnek hogy kiengedhet engemet ...
TH 2010.11.28. 19:32:57
És a választott opciód akkor nem a 4-es, hanem a 2-es, én is ezt tartom a helyes megoldásnak. De ugye nem háborodsz fel akkor, ha valaki kienged? Vagy azt gondolod, hogy "rohadt köcsög, feltartja miattam a mögötte menőket"? Nem tűnik túl életszerűnek.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2010.11.28. 19:35:16
huspotyolo 2010.11.28. 19:35:37
TH 2010.11.28. 19:37:23
TH 2010.11.28. 19:39:09
mrzigi 2010.11.28. 19:44:26
"hogy lehet összevetni a pofátlan tolakodást a Hungárián azzal, hogy valaki egy mellékútról szeretne kifordulni? "
Úgy, hogy közlekedési modell szempontjából azonos a 2 helyzet.
Mellékút sem csak 1 csatlakozik be a dugóban álló főútba, a tolakodók sem csak a sor elején tolakodnak be a jó sorba (sajnos, mert akkor a cipzározással jól haladna a JÓ sor is !!), hanem folyamatosan, a dugó teljes hosszában.
"én nem azt mondom, hogy az "első autósnak haptákba kéne vágnia magát",
Te azt mondod, hogy beengeded a frissen mellékutcából a kereszteződésbe érkezettet a duguló főútra. Ez kb a haptákba vágod magad és beengeded szitu.
Ha amennyire előre látok az óta ott áll, és várja hogy engedjék be, akkor (ha nem tolakszik is) megállok és beengedem (CSAK 1-et !!!), de a frissen érkezettet SOHA!
huspotyolo 2010.11.28. 19:47:56
"streetfighter" 2010.11.28. 20:24:32
"hiába villantottam és hagytam ki helyet, ahova 3 magyar autós bement volna, de nem tette."
Persze a balfékekről vegyünk példát.
Nevetséges!
Hozzád ez áll közel?
"streetfighter" 2010.11.28. 20:27:02
Furcsa a hozzállásod az előzékenységhez. :)
A hozzád hasonlók miatt kell erőszakosnak lenni. :(
dzsaszper 2010.11.28. 21:06:38
TH 2010.11.28. 21:08:21
TH 2010.11.28. 21:09:48
huspotyolo 2010.11.28. 21:14:37
Amúgy úgysem fogok ebből már jól kijönni. Ismerem az interneten való vitatkozás, következményeit.
tancast.com/wp-content/uploads/2008/08/arguing_on_the_internet.jpg
Xezs 2010.11.28. 21:14:54
Persze mielőtt valaki belekötnie, ez csak egy szelete az egész jelenségnek, rengeteg más aspektusa van.
CD-R80 2010.11.28. 21:19:51
TH 2010.11.28. 21:20:15
@Xezs:
Ezt továbbra sem liberalizmusnak hívják. És nem "mi magyarok" tettük ilyenné. És hidd el, egy csomó szocialista, fidesz és jobbik szimpatizáns is pofátlan, tolakodó és erőszakos az utakon.
nyuszigonosz 2010.11.28. 21:26:15
mrzigi 2010.11.28. 21:53:56
"Furcsa a hozzállásod az előzékenységhez. :)
A hozzád hasonlók miatt kell erőszakosnak lenni. :( "
Megfordítanám:
Furcsa a hozzáállásod a szerénységhez és előzékenységhez. :)
A hozzád hasonlók miatt kell erőszakosnak lenni a SZABÁLYOSAN közlekedőknek :(
@TH:
"a frissen érkezettet nem feltétlenül."
Jobb ha egyáltalán nem.
"Inkább azt nézem, hogy kit tudok MEGÁLLÁS nélkül beengedni"
Ha dugó van akkor a legkisebb lassítás is harmonika effektet vált ki, okozva hogy a folyamatos (jó esetben) 30-40 helyett a 10-15-el mögötted jövőnek már állóra kell fékeznie a kocsiját. De ezt most inkább nem magyaráznám, olvass szépen utána a szakirodalomban.
"mert a megállás lassítja a leginkább a sort"
Amit te okozol ... 10 autóval magad után
"Ja, és a pofátlanul tolakodót viszont NEM engedem be, hogy próbáljam motiválni a népet arra, hogy türelmesen várjon."
Ezt igen jól teszed
"Viszont értékelem, ha valaki szemkontaktust keres, ha észreveszi, ha villantással jelzem neki, hogy beengedem, meg ilyenek."
Ezzel sincs gond.
"És hidd el, egy csomó szocialista, fidesz és jobbik szimpatizáns is pofátlan, tolakodó és erőszakos az utakon."
Megfordítom amit mondtál, és érteni fogod miért beszélsz hülyeséget.
Nem az a lényeg, hogy milyen szimpatizáns (éppen ezért is kell elfelejteni a politikát), hanem hogy milyen beállítottságú.
Egy liberális gondolkodású ember, ha éppen elkövet egy kis stiklit (leszorít, pofátlan, kanyarodósávból bevág egyenesen haladók közé így előz) és nem villog a rendőr mögötte, akkor elmosolyodik, mert megúszta.
Egy konzervatív gondolkodású ember meg nem vág be mások elé, beáll türelmesen a hosszú sor végére, mert nem akar elöl bepofátlankodni, meg hasonlók. Érted a különbséget ?
"streetfighter" 2010.11.28. 21:55:00
Fogalmazásból nem vagy a csúcson.
Vezetni, remélem jobban tudsz. :)
"streetfighter" 2010.11.28. 22:05:48
Hiszed vagy nem, én a lehetőségekhez képest előzékeny
vagyok, veled ellentétben.
A nem előzékenyekből pedig a lehetőségekhez képest kikényszerítem. Van akinek nem tetszik, de ez van.
Reggie 2010.11.28. 22:08:21
Amugy en sem ertem, miert faj 1-1 bekanyarodot beengedni. Jo, ha siet az ember, akkor nyilvan nem teszi meg, de azert ha valaki az utazasai 50%-ban siet, akkor mar baj van.
TH 2010.11.28. 22:18:19
"Ha dugó van akkor a legkisebb lassítás is harmonika effektet vált ki, okozva hogy a folyamatos (jó esetben) 30-40 helyett a 10-15-el mögötted jövőnek már állóra kell fékeznie a kocsiját. De ezt most inkább nem magyaráznám, olvass szépen utána a szakirodalomban."
Itt most akkora butaságokat írtál, hogy nem is tudom, mit írjak rá hirtelen. A MEGÁLLÁSnál (amit te írtál: "akkor (ha nem tolakszik is) megállok és beengedem") jobban semmi sem lassítja le jobban a sort, olvass utána, ha nem hiszed. A GÁZELVÉTEL nem vált ki túlzott lassításokat a mögöttem jövőkből, ezért a harmonika effekt jó esetben egyáltalán nem jön létre (gondolom tapasztaltad már, hogy van olyan, hogy a sor csak egy picit lelassul, majd visszagyorsul). Tehát az én gázelvételem vagy pici lassításom nyilvánvalóan kisebb torlódást okoz mögöttem, mintha MEGÁLLNÉK. Továbbra is azt tudom javasolni, hogy ha ezt nem hiszed, akkor olvass utána.
"a frissen érkezettet nem feltétlenül."
"Jobb ha egyáltalán nem."
Ezt hagyjuk, ebben nem értünk egyet. Szerintem mindegy, mikor érkezett, az a lényeg, hogy a közlekedés dinamikája minél jobban fenntartható legyen.
BTW: mi a helyzet a gyalogosokkal? Ha elengeded a zebrán, akkor a sor megáll, és mindenki később ér haza az egy gyalogos miatt. Na de a gyalogosnak viszont elsőbbsége van. Ilyenkor mit csinálsz?
TH 2010.11.28. 22:21:45
mrzigi 2010.11.28. 22:41:14
Pedig ha tetszik, ha nem, nem csak te lehetsz erőszakos az utakon, nyeld le szépen ezt a békát.
Bizony egyre többen vagyunk rend pártiak, akik a veletek anarchistákkal azonos mértékű erőszakkal kényszerítjük ki a SZABÁLYOS közlekedést az utakon.
Nem tetszik, hogy kanyarodósávból tolakodnál erőre az egyenesen haladók közé, és nem engedünk be?
Hát, ezt hívják a jóóóó-NAGY-pofáraesés szindrómának.
Ha lennének rendőrei ennek a krvaországnak, akkor ott szépen le is állítanának téged ahol beragadtál a kereszteződés közepén, megbüntetnének jó pár pontra (és egy kisebb vagyonra) ... majd félreállításod követően csinálnának egy full 2 órás vegzálást: az elakadásjelző összeszerelésétől kezdve az EÜ doboz tételes átnézését keresztül az alkoholszondázáson át az összes helyzetjelződ működésének alapos átvizsgálásával befejezőleg.
Miután igen alaposan lekésted azt az akármit amiért ennyire rohantál, ezt követően 5x is meggondolnád, hogy akarsz-e te mindenkit lesz.rva szabálytalanul tolakodva közlekedni ...
@TH:
"GÁZELVÉTEL nem vált ki túlzott lassításokat a mögöttem jövőkből, ezért a harmonika effekt jó esetben egyáltalán nem jön létre (gondolom tapasztaltad már, hogy van olyan, hogy a sor csak egy picit lelassul, majd visszagyorsul)"
Úristeeeen.
Nem tudtam, hogy ennyire képzetlen és tudatlan vagy közlekedésforgalmi témában.
Bocs, én kérek elnézést!
Nem fair részemről, fegyvertelen emberrel párbajozni ...
''autónepper.'' 2010.11.28. 22:41:22
Hurri Kán 2010.11.28. 22:42:15
''autónepper.'' 2010.11.28. 22:43:10
Hurri Kán 2010.11.28. 22:44:34
2010.11.28. 22:46:18
Hogy a poszthoz is szóljak: egy Octavia RS-t (természetesen kombit) én is elfogadnék. ;)
''autónepper.'' 2010.11.28. 22:46:45
TH 2010.11.28. 22:47:10
Hurri Kán 2010.11.28. 22:47:55
2010.11.28. 22:47:58
''autónepper.'' 2010.11.28. 22:48:45
TH 2010.11.28. 22:48:55
Hurri Kán 2010.11.28. 22:49:42
Olyan jó lenne már trollkodni egy kicsit :DDD
mrzigi 2010.11.28. 22:49:43
Ha olyan sokat olvastál a témában, akkor gondolom tudod, hogy egy sor hogy mekkora sebesség alá lassulva fog dugót okozni, azaz mekkora az a sebesség, ami alatt nem alakul ki folyamatos közlekedés, hanem beindul a harmonikaeffektus és a dugó kialakul ?
Nos?
''autónepper.'' 2010.11.28. 22:49:58
@GSX-R: hát én német autó párti vok ...
TH 2010.11.28. 22:50:33
Uhh, ne is mondd, annál jobban kevés dolog akaszt ki engem, amikor a szabálytalanul, pofátlanul, lámpaelőttutsópillanatban sávot váltókat beengedik előttem, és én emiatt nem érek át mondjuk a zöldön.
''autónepper.'' 2010.11.28. 22:52:45
TH 2010.11.28. 22:53:32
mrzigi 2010.11.28. 22:54:59
Erről beszélek, ők a liberális gondolkodású emberek, akik úgy érzik minden megúszhatnak.
Te megbüntetnéd az általam leírt módon az ilyen tolakodó ember? Igen?
Akkor gondolkozz el rajta: Lehet a végén kiderül, hogy nem tudod mit jelent a konzervatív gondolkodás, és valójában te is konzervatívan gondolkozol :D
''autónepper.'' 2010.11.28. 22:56:21
2010.11.28. 22:58:04
Abból hogy fosott amiért bementem elé (pedig szerintem oda egy RR Phantom is befért volna), és abból hogy mekkora helyet hagyott maga előtt a pirosnál, arra merek következtetni hogy kurva nagy balfasz volt az illető, és rohadtul nem érezte hol van az autója eleje. Csak tudnám akkor miért vezet, és továbbá miért kínlódik a dudálással, mikor a sima vezetés is meghaladja a képességeit?
TH 2010.11.28. 22:58:07
TH 2010.11.28. 22:59:03
''autónepper.'' 2010.11.28. 23:01:51
TH 2010.11.28. 23:02:06
TH 2010.11.28. 23:04:50
''autónepper.'' 2010.11.28. 23:05:41
''autónepper.'' 2010.11.28. 23:08:11
TH 2010.11.28. 23:09:38
mrzigi 2010.11.28. 23:09:41
A helyes megfejtés, amit minden közlekedéstervezéssel foglalkozó szakember ismer a 40 kmh.
Ez alá lassítva a sort automatikusan kialakul a harmonikaeffekt, megállások és a dugó.
Ez alatt nő meg jelentősen ráadásul a mellékutakról beengedettek száma, így a dugó mértéke is.
Egyszóval a folyamatos közlekedéshez elengedhetetlen, hogy a sor legalább 40 kmh-val haladjon.
A túlzott liberalizmus anarchiához vezet, a túlzott konzervativizmus meg autokráciához, ezt még az óvodások is tudják.
Itt most épp az anarchia korszaka dívik.
Van amúgy liberális konzervativizmus is (rend és szabadság párti), olvass utána :)
2010.11.28. 23:12:21
A múltkor pont ez történt. A kamionos úgy döntött hogy le fogok satuzni csak azért, hogy őt beengedjem. Én meg úgy döntöttem hogy leszarom a kamionost. Mindketten "feküdtünk" a dudán, ő húzta rám a kormányt, én meg leszartam. Úgy se mer nekem jönni, ha meg igen, ő lesz a hibás. Így szépen el autókáztunk addig a pontig, amíg el nem fogyott a sávja. Ahány kereke volt, annyi helyen füstölt, olyan szépet satuzott... :)
Nem muszáj kamion ahhoz, hogy valaki viszonozza a tahóságát...
"streetfighter" 2010.11.28. 23:12:26
Miről beszélsz? Milyen elfogyó sáv? Kereszteződésbe beragadás?
Elvakultságodban halucinálsz?
Mellékútról volt szó!
Szánalmas az erőlködésed.
Te egy pofátlan az előnyével visszaélő vagy, aki nem segíti a mellékútról becsatlakozókat. Ezt én nehezen viselem el és ha a hozzád hasonlóval találkozom, mert találkozom, akkor összeakasztjuk a bajszunkat. Általában ez mutogatásban kimerül. Úgyhogy jobb, ha nem találkozunk. :)
''autónepper.'' 2010.11.28. 23:13:36
''autónepper.'' 2010.11.28. 23:14:41
TH 2010.11.28. 23:15:00
TH 2010.11.28. 23:15:41
TH 2010.11.28. 23:17:13
''autónepper.'' 2010.11.28. 23:19:46
TH 2010.11.28. 23:19:48
2010.11.28. 23:20:20
TH 2010.11.28. 23:21:29
mrzigi 2010.11.28. 23:54:54
"Mellékútról volt szó!"
Egy példát írtam, hogy mi az a pofátlanság, amivel egyre kevésbé próbálkozhat ... a sok mindenkire tojó, pökhendi szabálytalankodó.
"Te egy pofátlan az előnyével visszaélő vagy, aki nem segíti a mellékútról becsatlakozókat."
Na, ezen most jót nevettem. Te egy luxuskategóriás, nagylóerős autóval járó egyén vagy ha jól emlékszem (én is).
Ez most kb úgy hangzott, mint a gyorsulási versenyen a kikapott suzukis magyarázkodása.
Te miért luxusjárgánnyal jársz, miért nem trabival ???
Na ugyanezért nem engedek be mellékútról, akkor érkezetteket.
"Ezt én nehezen viselem el és ha a hozzád hasonlóval találkozom, mert találkozom, akkor összeakasztjuk a bajszunkat."
Akasszuk. ÉN SZABÁLYOSAN KÖZLEKEDEK.
Ha mint a fenti példában nincs hely, és fél kocsihossznyit vagy előttem amikor rámhúzod, én bizony végig fogom dörgölni becses kocsid oldalát.
És a vicc az egészben, hogy te leszel a hibás, isten, ember és törvény előtt egyaránt.
2010.11.29. 00:00:39
mrzigi 2010.11.29. 00:05:48
Tudod, az a különbség kettőnk között, hogy ha áll a sor, és látom hogy fél órája jön felém egy kocsi ... akkor én nem erőszakoskodok, és akarok elé bepofátlankodni.
10:1-hez. Minimum, de abszolúte minimum ez az arány amit a főút-mellékút viszonylatban be kellene tartani !
Csodálkoznál is, hogy megszűntek azok a nagy álló dugók, és halad a város ...
TH 2010.11.29. 00:07:26
@GSX-R: 40-50-ről én sem fékeznék egyet, hogy beengedjek valakit. Ha épp van előttem hely, akkor viszont elengedem a gázt és villantok, hogy be tudjanak jönni elém. Ha viszont 10-20-szal araszolgatunk, akkor végképp úgy érzem, hogy nem kerül sokba nekem valakit magam elé engedni, viszont különben nem sok esélye lenne a bejutásra. És engem nagyon érdekel most már, hogy mrzigi hogy is szokta csinálni ezt...
TH 2010.11.29. 00:09:05
Ezt most magyarázd már el, mert kurvára nem értem. De nekem is az jön le egyre inkább, hogy egy erőszakos barom vagy, aki kitalálta, hogy a mellékutak miatt vannak a dugók, ezért be kell őket szüntetni.
2010.11.29. 00:14:14
mrzigi 2010.11.29. 00:46:34
Az az igazság, hogy nem én találtam ki ezt a számot, hanem nálam okosabbak.
Talán azért, mert egy dugóban, vagy lassú haladás mellett max 10 autónyit látsz előre, tehát 10 autónyira látod, hogy ott áll és jönne ki valaki.
Vagy mert a várakozó 10 autó elmenete után kezd idegeskedni ... nem tudom.
Nekem kicsinek tűnik a szám, de modellezve már láttam az eredményét.
@GSX-R:
Ó, pedig miket tudnék én itt Bp-en az "udvarias" (általam liberálisnak nevezett, ez ugyanis "túludvariasság") emberek miatti dugókról mesélni.
Meg a rosszul beállított lámpák, amik pont annyi autót engednek a főútra a mellékútról, amennyi a főutat a következő lámpánál elhagyó autók száma ... így a mellékúton alig állnak, a főúton meg sokszázan.
TH 2010.11.29. 01:06:59
Xezs 2010.11.29. 01:08:58
Xezs 2010.11.29. 01:11:08
"A liberális gondolkodás nem azt jelenti, hogy másokon keresztül gázolva akarja az ember a céljait elérni."
Ezt írtam:
"Annyit jegyeznék meg csupán, hogy eredetileg a liberalizmus marhára nem arról szól, amivé mi magyarok tettük."
Ugye érted hogy itt most nem rólad van szó, hanem arról a túlnyomó többségről, aki félreértelmezte a liberalizmust? Miért veszed hát magadra?
TH 2010.11.29. 01:13:08
Nem vettem magamra, csak pontosítani akartam - te se vedd úgy, hogy kötözködni akartam veled, nem ez volt a célom.
mrzigi 2010.11.29. 01:17:49
Melyikre?
Túl liberális autósok?
M3 felhajtó a legjobb, mindenki által ismert példa. Könyves Kálmánon a Lurdy előtt az a felesleges, 100 méter távra megszüntetett külső sáv, ...
Rosszul beállított lámpák?
Egy időben igen durva volt a Kerepesin a Hungária kereszteződést megelőző stadion hoteles, az Erzsébet hídról lejőve is van egy lámpával kiengedett kisutca ...
TH 2010.11.29. 01:19:11
TH 2010.11.29. 01:22:36
És nem, mellékutakra, amik dugót okoznak, arra mondj példát.
Rosszul beállított lámpa van sok helyen, de nehéz megmondani, hogy tényleg rosszul beállított vagy csak az a cél, hogy ne később torlódjanak össze még jobban a kocsik...mert ugye arra is figyelni kell...Pl. a Rákóczin persze, ott a kis utca, de a Kiskörút mindenképp bezavar, tehát ha nem lenne előtte pár lámpa, ami megfogja a kocsikat, akkor se lenne jobb, sőt...
mrzigi 2010.11.29. 01:35:03
A Róbert Károlyra gondoltál szerintem, a Könyves Kálmán a másik vége, a Lágymányosi hidas.
És igen sokan, sokfélék járnak arra, tehát nyugodtan lehet rá úgy tekinteni, mint reprezentatív felmérésre.
Ez a felmérés pedig igen szar képet fest.
A Hungárián érted szerintem a Könyves Kálmánt. Ott pediglen csodaszépen megfigyelhető a folyamatába átszivárgás metodika ... amikor nem várják ki az elfogyás helyét és cipzár, hanem már sokkal korábban befurakodnak ... így blokkolva a jó középső sáv forgalmát.
Rákóczi pedig maga egy nagy esettanulmány. Vagy 3 olyan helyet tudok mondani, ahol a rosszul beállított lámpa miatt nem halad a forgalma ... nem úgy a mellékutaké.
TH 2010.11.29. 01:39:00
Jó, a Hungária nevei egykutya. :D
A korábban befurakodókkal egyetértünk, de ha olvastad korábban az autózz blogot, akkor lehet, hogy emlékszel arra, hogy volt egy párszor komoly vita erről, és kurva sokan mondták, hogy az a bunkó, aki végigmegy az elfogyó sávon, és a végén sorol be. Én hiába magyaráztam, hogy végig kell menni, és a végén
cipzározni, ettől el lettem könyvelve előre furakodó parasztnak...
SickBoy 2010.11.29. 02:25:04
D4D 2010.11.29. 19:37:10
Ma reggel nem ment a Budagyöngyénél a lámpa a Budakeszi és a Hűvösvölgyi utak találozásánál.
Szerencsére voltak olyan tapírok, akik kitoltak a Kelemen László utcánál állókkal, és beengedtek egy-két autót a Budakeszi útról, ahol a Zugligeti út felett állt a sor.
FDToth 2010.11.29. 22:02:34
Kedvencem az árpád híd budai oldalán a feljáró. 2 sáv, külső a buszé. Annyira bírom az olyan hülye autósokat, akik már a bogdáni útnál beállnak a belsőbe, miközben a két szélős simán halad mellettük... ostobák és teljesen logikátlanok a vezetők... ha megszűnik a sávod, akkor elég a végén besorolnod, nem kell több száz méterrel előtte!
Xezs 2010.11.29. 22:29:54
Az övékének az, hogy nem azon izgulniuk, beengedi-e valaki őket később. A tiednek meg az, hogy jobban haladsz egy olyan sávban, amit később el kell hagyni valahogyan.
Én egyikre sem mondanám hogy rosszabb.
FDToth 2010.11.30. 08:49:25
Egyébként a besorolás nagyon egyszerű, csak nézned kell, hol van egy kis hely, kiteszed az indexed, bedugod az autód orrát és kész is. Egyszerűen csak határozottság kell hozzá, ami sok emberből hiányzik a közlekedésben.
Az, hogy beállsz jó pár száz méterrel előtte, az több percedbe "kerül". Ha van időd... :)
Xezs 2010.11.30. 18:52:50
Ez nem pipogyaság kérdése.
De mint mondottam, én egyik oldalon sem állok, mindkét logikát megértem.