Gondoltam, hogy eldurrogtatok valami X-aktás szóviccet, ha már a lenti levet az írója Mulder névvel írta alá, esetleg dupla csavarral kaliforgiásat, de inkább nem fárasztalak titeket ilyesmivel pénteken. No de hogy a lényegre térjek: mit gondoltok, mennyire jogos a büntetés és mennyire az a posztíró felháborodása?
Az oldalt böngészve gondoltam én is megírom tavaly mi történt velem. Házunk közvetlen az út mellett van, ugyan úgy a kapukijáró is, este olyan 10 óra fele kijártam a parkolónkból és megálltam fél srégen a járdán és az úton (ne zavarjam a forgalmat), hogy behúzzam a toló kaput. Nah de nem volt benne a kulcs, így gyorsan felrohantam a lakásba, hogy lehozzam és bezárjam a kaput.
Itt történt
Ez kb. 5 perces időtartalom volt, mire leértem már ott állt a rendőrautó és töltötték a papírokat. Megyek oda és kérdezem, hogy mi a probléma biztos úr. Válaszol készségesen, hogy nagy a baj, szabálytalanul parkolok és ez sokba fog nekem kerülni. Mondom neki, hogy itt lakok és éppen most jártam ki a kapuból és csak a kulcsért mentem fel, hogy be tudjam zárni a kaput. De nem igazán hatotta meg a dolog mindenképpen bírságolni akart.
Mutatom neki a lakcímigazoló papíromat, hogy nem kamuzok, itt lakom ne büntessen már meg, mert kijártam a kapun és megálltam becsukni a toló kaput. Ez sem igazán érdekelte sőt kissé idegesnek is tűnt, hogy itt pattogok neki. Elkezdte sorolni a szabálysértéseimet:
- tilosban állok
- forgalommal szemben
- buszmegállóban
- félig a járdán félig az úton
mondja nekem, hogy 30e ft és örüljek neki hogy csak ennyi. Gyorsan elmondom, hogy néz ki a helyzet, az egész útra megállni tilos tábla van kirakva, pont a mi kijárónk mellett van a buszmegálló ami a toló kapunk végéig tart, ha kiakarsz fordulni balra és be akarod húzni a kaput pont rajta állsz meg.
Mivel az úton nem akartam megállni így félig a járdán maradtam félig az úton, hogy ne akadályozzam a szembe jövőket, persze este 10kor senki nem jött senki csak a rendőr :). Akár hogyan nézem sehogy nem tudok megállni, hogy behúzzam a kaput, max ha elmegyek a 600m-re lévő spár parkolójába és onnan visszagyalogolok. Ami ugye minden nap munkába menet eléggé macerás lenne.
Persze ezt is ecseteltem a rendőrnek, de ő csak azt hajtogatta, hogy ez szabálytalan mivan ha jön egy babakocsis néni és nem fér el a járdán mellettem. Mondom neki, hogy este 10 van ilyenkor a babakocsis nénik már rég alszanak a babájukkal együtt. Persze a kocsim és a kerítés között még egy trabant is elfért volna de mindegy.
Szó, szót követett a végén már a szomszédok is kijöttek (mivel ők így csak így tudnak kijárni a háztól), hogy próbálják meggyőzni a rendőrt, hogy ne bírságoljon csak figyelmeztessen, de nem jött össze. Sikeresen kaptam egy 30e Ft-os csekket, kérhettem volna a feljelentést is de nem volt kedvem bíróságra járni volt sok más dolgom is...
Elismerem, ha a szabályokat nézzük akkor tényleg szabálytalan voltam, ha a rendőr normálisan áll hozzá és látja itt lakok, akkor figyelmeztet, hogy ez így nem jó és sanyi. Vagy figyelmeztet és kiszab valami minimális bírságot. Pont előtte nap néztem a helyi TV-t és ott a polgármester megkérte a rendőrséget, hogy a helyi lakosokkal legyenek elnézőbbek és először figyelmeztessék őket, gondolom ez a rendőr nem látta az adást.
Az egészben azaz irónia, hogy másnap jövök haza és ugyan úgy ahogy én álltam ott állt egy rendőrautó. (mellettünk van egy pénzautomata is és a kollégája épp pénzt vett le) Annyira elpattant az agyam, hogy odarohantam a rendőrautóhoz és a benne ülő szervnek elmagyaráztam, hogy engem tegnap ezért mennyire büntetett meg a kollégája, stb, stb.
Annyira meglepődött, hogy szó nélkül elhajtott ottfelejtve a kollégáját. :D Persze utána lenyugodva eszembe jutott le kellett volna fényképeznem és elmennem vele a rendőrségre, de nagyon berágtam és nemtudtam gondolkodni a dühtől.
Eddig bárkinek meséltem, hogy a saját házam előtt büntettek meg mert kijártam a kapun becsukni a toló kaput, mindenki csak nevetett rakta, hogy ilyen is van így utólag vicces de akkor nem volt az. :)
TH 2010.12.03. 10:40:57
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 10:43:15
gondolom azt várták, hogy adsz egy tízest zsebre.
Mulder_ 2010.12.03. 10:47:12
Lacaca 2010.12.03. 10:47:27
A buszmegállót nem is értem, de úgy tűnik, hogy elég sok csúsztatás van a sztoriban. Örülj a 30nak.
Leadfoot 2010.12.03. 10:47:58
Kovacsla 2010.12.03. 10:52:26
Macibb
Mulder_ 2010.12.03. 10:53:15
nem csúsztattam semmit a story-n, ez így volt, a trabant-ot mint tárgyat hoztam fel példának, hogy nagy hely volt a keritésem és a kocsim között. És pech volt, hogy pont akkor jött arra egy rendőrautó. Bocs, hogy nem stopperrel mértem az időt a kulcskeresésre.... :)
TH 2010.12.03. 10:54:23
misitcom 2010.12.03. 10:55:25
Mulder_ 2010.12.03. 10:57:01
örülök, hogy ezt még nem vezették be.
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.12.03. 10:58:21
Pont annyiba került a büntetésed, amennyiért egy motort fel lehetne szereltetni a kapura és már ki se kellene szállnod az autóból! (főleg ilyen zord időben)
:) "Emese"
CD-R80 2010.12.03. 10:59:46
MSimon 2010.12.03. 10:59:57
Mulder_ 2010.12.03. 11:00:18
pontosan így van, azóta van is rajta motor :) csak akkoriban szűkös volt a keret.
Rock me Amadeus 2010.12.03. 11:01:11
Mulder_ 2010.12.03. 11:01:36
ott is megállni tilos van...
misitcom 2010.12.03. 11:05:30
ulpinus 2010.12.03. 11:10:27
Amikor kijártál, mivel nyitottad ki a kaput, ha nem volt nálad kulcs? Ha meg nyitva volt tartva, akkor miért lett ilyen fontos hirtelen, hogy mindenáron neked kellett bezárni?
Mulder_ 2010.12.03. 11:11:14
megmondom őszintén nem emlékeztem pontos összegre de 20 és 30 közötti szám rémlett, akkor lehet 20 volt. Kicsit ideges voltam, mivel szépen mondogatta a rendőr, hogy ez a szabálytalanság mennyi az a szabálytalanság mennyi :) és ha azokat összeadom 20 feletti szám jött ki.
CD-R80 2010.12.03. 11:12:12
Lacaca 2010.12.03. 11:13:02
Tegnap a Rákóczi úton elakadásjelzővel állt egy osztrák busz a buszsávban a Blaha után a Keleti felé az elsó utca után a Novotelnél. A Rókus kórház után állt a sor vége, mert a buszoknak ki kellett sorolni.
A probléma elvi jellegű
Mulder_ 2010.12.03. 11:15:55
hihetetlen, hogy ilyenekbe kötsz bele, de akkor elmagyarázom neked... Nem szoktam napközben bezárni a kaput mert napközben a bolt parkolójának szolgál, délután behúzom de nem zárom be, mert megyünk jövünk, csak éjszakára zárom rá. De mivel este elmentem és másnap reggel értem haza, így mikor elindultam be akartam zárni, és nem volt benne a kulcs, valaki felvitte a lakásba.
Lacaca 2010.12.03. 11:19:04
kb 2 hete az Október 6 utcába vittem ki egy számítógépet. Csak egy áruszállítónak fenntartott hely volt szabadon, pont az iroda előtt. Megálltam, bevittem a gépet, bedugtam kb 4 kábelt, bekapcsoltam, elindult az oprendszer és távoztam....volna, de egy közteres jegyzetelt az autó mellett. Elmodtam mi történt, bár személyautó de számítógépet (árut) szállítottam. Elmondta, hogy nem derült ki számára, egyébként joggal, mert kidobhattam volna egy papírt a műszerfalra, és akkor van lehetősége mérlegelni. Mivel elkezdte az intézkedést (a nyomtatványon fent volt a rendszám és a helyszín), vagy feljelent, vagy adok egy szemáélyit és helyszínen csekk 5000-ért. Jut eszembe, már csak 2 hét van, hoyg befizessem. Nem kötekedtem, jogilag igaza volt, én rizikóztam, nem jött be.
Elmondása szerint azért 5, mert korrektül álltam hozzá, ez a minimális díjtétel. Nem anyáztam, nem okosítottam ki, szemben a posztolóval.
isti77 2010.12.03. 11:20:10
Az elakadásjelző háromszöget nem akartam a buszmegállóba tenni, hogy ne akadályozzam a tömegközlekedést.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.03. 11:20:39
Lacaca 2010.12.03. 11:21:24
ulpinus 2010.12.03. 11:21:32
igen
Mulder_ 2010.12.03. 11:21:59
Eleve nem kell összehasonlítani egy rákoczi úttal egy vidéki kisforgalmu utat, hidd el ha itt éjjel nappal autósor állna a forgalom miatt biztos nem hagyom kinn a kocsit, míg felmegyek a kulcsért. Eleve este 10kor már busz sem áll meg ott. Bár a rendőr állítása szerint ezt úgy kellett volna megoldanom, hogy megállok az út közepén...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 11:23:46
Mulder_ 2010.12.03. 11:26:25
TH 2010.12.03. 11:27:21
ulpinus 2010.12.03. 11:28:57
Ezek szerint be volt húzva. Kihúztad nem vetted észre hogy "nincs meg a kulcs", kijártál, behúztad, és csak ekkor tűnt fel. Eddig jól követem?
CD-R80 2010.12.03. 11:30:12
Miért nem járnak ki a bevásárló parkolókba is? Ott drasszál mindig a rendőrautó de büntetni még egyet nem láttam rokihelyért. Vagy csak stangliért mászkálnak oda? A tukmálós vegyélborotvát, zoknit fazonokat miért nem csesztetik? Az sem szabályos..meg ráadásul tilos is. De kertvárosban büntetgetni "szabálytalan" parkolásért az megy.. Vicces szerintem.. De inkább szánalmas.
Mulder_ 2010.12.03. 11:30:20
nem is azzal van a baj, hogy megbüntetett félre értesz, hanem egyrészt nem a maximális birságot kéne kiszabni másrészt meg nem ilyen hozzáállással amit a rendőr tanusított.
Franky250 2010.12.03. 11:32:36
Lacaca 2010.12.03. 11:33:21
Segítek a megoldásban, ezzel együtt nem hiszem, hogy a rendőr arra biztatott, hogy hagyd az út közepén. Ezzel csak a csúsztatás gyanúját táplálod.
És a megoldás:
Ráébredsz, hogy nincs kulcs, visszagurulsz védett, szabályos helyre (parkoló), megszerzed a kulcsot, kigurulsz, zársz, ha jön a csúnya rendőrbácsi, felismeri a helyzetet, és nincs gáz. Másik megoldás, hogy miután feltett szándékod becsikni a kaput, mielőtt az autóhoz mész, megnézed, hogy van-e kulcs. Ha nincs, akkor ugyan az, mint az első esetben.
Egyik verzió esetén se kell telesírni az internetet a saját hibád miatt.
billencses 2010.12.03. 11:34:14
Mulder_ 2010.12.03. 11:35:29
Lacaca 2010.12.03. 11:38:23
Mivel utána, egyébként jogosan kioktattál egy másik rendőrt, fennáll a veszélye, hogy legközelebb is így fongak dönteni. A szélell szembe pisilés klasszikus esete forog fenn.
A rendőr is ember, ha basztatják, ő is befeszül. Logikus, hogy a lehetőségeihez képest az erősebb eszközt választja.
Egyszerű alapelv:
Elbasztad, vállalod emelt fővel.
Mulder_ 2010.12.03. 11:40:49
Nem hiszem, hogy te csak azért kimentél volna a kapuhoz hogy megnézd benne van e a kulcs... Utólag igazán egyszerű okosnak lenni.
Mulder_ 2010.12.03. 11:43:53
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 11:47:14
most már biztos vagyok benne, hogy amikor odamentél a rendőrökhöz, rögtön leugattad őket, meg próbáltad a tv-műsorral kioktatni őket.
szerintem gondolkodj el a stílusodon, és legközelebb ne izmoskodj, ha rendőrrel futsz össze.
ulpinus 2010.12.03. 11:57:14
Tehát akkor lehetőség lett volna meggyőződni a kapu bezárásának lehetségességéről kijárás előtt. Lett volna lehetőség visszajárni, kijárni messzebb ha már világos lett a helyzet. Ezek ellenére szartál bele mindenbe, inkább kiálltál az út közepére (tudom, demagógia) és még neked állt feljebb.
Lett volna lehetősége a rendőrnek, hogy ne büntessen? Biztosan. De neked lett volna lehetőséged, hogy szabályosan járj el? Innen nézve sokat tehettél volna a csekk elkerülése érdekében, mégis miért a másik oldalt hibáztatod?
záporjózsi 2010.12.03. 12:02:57
2.: Ha mégis, akkor pedig a kapubehajtó és/vagy a buszmegálló engedélyezőjét kell bíróság elé vinni, hogy hogyan teremthetett olyan helyzetet, amely indokot ad bírságolásra.
TH 2010.12.03. 12:03:38
Rocko- 2010.12.03. 12:03:59
ismerôs kiállt a kapun, még vissza se rohant, csak becsukta a kaput. rendôr jön, kéri a papírokat meg h miért nem volt bekapcsolva az öv. megbüntették. ismétlem, az autó orra épp hogy elhagyt a kerítést.
TH 2010.12.03. 12:04:26
TH 2010.12.03. 12:05:15
Rocko- 2010.12.03. 12:06:29
TH 2010.12.03. 12:07:16
Tornado86 2010.12.03. 12:08:21
Rocko- 2010.12.03. 12:10:38
csak egy utolsó büdös tapló ovolt, aki végrehajtotta, és nem volt méltányos.
ilyet kell követni 24/7 és ha valami rosszat csinál, akkor feljelenteni, h a katonai bíróság járjon el nála.
TH 2010.12.03. 12:11:55
billencses 2010.12.03. 12:12:29
Canga81 2010.12.03. 12:13:06
Misitcom: remélem jóanyád ha legközelebb tilosban parkol, odamegy a rendőr és fejbelövi! Ekkora faszt!!! Szánalmas.hu
Lacaca Te is űberfasza kemény legény lehetsz, remélem életed során még naggyon sokszor fognak szétszopatni az ilyen unatkozó "kollégáid"!
Aki meg nem bírja felfogni azt hogy az elején szépen kérte őket hogy ugyan ne büntessék már meg mert itt lakik, hanem azon lovagolnak hogy letámadta a sünöket, annak meg értő olvasás: Ülj le fiam egyes!!!!!!!
Lipi1945 2010.12.03. 12:13:53
Mulder_ 2010.12.03. 12:14:30
''autónepper.'' 2010.12.03. 12:15:34
egyszo (törölt) 2010.12.03. 12:20:54
Lacaca 2010.12.03. 12:24:00
Lacaca 2010.12.03. 12:25:33
''autónepper.'' 2010.12.03. 12:31:47
Lacaca 2010.12.03. 12:35:07
Mulder_ 2010.12.03. 12:36:14
2010.12.03. 12:36:30
Lipi1945 2010.12.03. 12:36:34
Alex2000 2010.12.03. 12:38:00
''autónepper.'' 2010.12.03. 12:38:41
Mulder_ 2010.12.03. 12:41:38
CD-R80 2010.12.03. 12:42:27
De nem baj, legyen mindenki boldog:)
S aki a leginkább mondogatja hogy jogos, meg rend a lelke stb.. remélem őt is hasonlóan fogja nullára tenni majd egy magasan képzett, bunkó paraszt rendőr. S csupán azért mert ha nem látja át a helyzetet s ennyi empátia nincs benne akkor egy faszt is beöltöztethetnek kék ruciba, ugyanúgy el fogja tudni látni a dolgát. Ez a vicc, s aki nem látja benne, az menjen és stokizza be a vasalt cuccot a szekrénybe, és mondogassa megérdemelte, megérdemelte.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 12:45:13
járó motorral autót felügyelet nélkül hagyni komoly szabálysértés és rohadt nagy felelőtlenség...
CD-R80 2010.12.03. 12:50:16
Nem tudom ezek az emberek akik szapulnak hol élnek, de biztos furcsák..
Lipi1945 2010.12.03. 12:51:14
Canga81 2010.12.03. 12:52:05
Marha... XDD
tzzttzzt 2010.12.03. 12:53:04
A rendőrök meg ahelyett, hogy a kisemberekkel b*szakodnak, inkább üldözzék a réti négereket...
Mulder_ 2010.12.03. 12:53:11
Mulder_ 2010.12.03. 12:58:28
Hurri Kán 2010.12.03. 12:58:54
A törvény betűje szerint valószínűleg igaza volt a rendőrnek, de akkor is egy jó nagy gyökér volt...
ex-dr. vuk 2010.12.03. 12:59:39
De.. "megálltam fél srégen a járdán és az úton (ne zavarjam a forgalmat)" - mert a jardan nincs "forgalom"?.. Miert elobbrevalo a konzervdobozok mozgasa, mint a gyalogoke? Auto nem valo a jardara.. Pont. (hacsak tabla direkte meg nem engedi az ott parkolast)
Sokan azert allnak a bicikliutra is, hogy "ne zavarjak a forgalmat".. hat bazmeg a bicikliuton mi van, ha nem forgalom?
Canga81 2010.12.03. 13:04:23
TH 2010.12.03. 13:04:55
@Lacaca: Rendben, állok rendelkezésedre, ha tanácsra van szükséged! ;-)
Egyébként meg nem a tényekkel vitatkozott, szóval sztem kettőnk közül te vagy write only mode-ban, de nem akarok veszekedni veled, ha nem ragaszkodsz hozzá. Az adott kérdésben nem értünk egyet, de azt hiszem, ez nem fog törést okozni egyikünk lelkivilágában sem, ugye? :-)
CD-R80 2010.12.03. 13:07:00
Én néha fűre szoktam állni napközben ha otthon vagyok, lehet én meg ökokatasztrófát okozok?
TH 2010.12.03. 13:08:19
TH 2010.12.03. 13:09:52
tök vicces, amikor elolvastam a posztot, és még nem volt komment, meggyőződésem volt, hogy ez lesz az a poszt, ahol nincs vita, mert annyira egyértelmű,hogy a 30ezres büntetés túlzott...erre jöttek páran, és felborították a szép elméletemet. :D
Hurri Kán 2010.12.03. 13:11:48
@Canga81: biciklis, mit vársz tőle?
Canga81 2010.12.03. 13:12:15
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 13:13:49
Canga81 2010.12.03. 13:14:20
Hurri Kán 2010.12.03. 13:15:11
TH 2010.12.03. 13:15:15
Canga81 2010.12.03. 13:15:52
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 13:16:11
lámpát se kapcsol, meg a piroson is átmegy ugyanezzel az érveléssel?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 13:17:42
ulpinus 2010.12.03. 13:18:17
Azért azt vedd figyelembe, hogy a 30ezerbe valószínűleg bele van számolva a gyengéd pattogás is amit sünéknek előadott...
TH 2010.12.03. 13:19:00
TH 2010.12.03. 13:19:41
TH 2010.12.03. 13:23:05
Mulder_ 2010.12.03. 13:24:40
CD-R80 2010.12.03. 13:25:49
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.03. 13:27:10
Észreveszed, hogy nincs nálad a kulcs, akkor visszaállsz az udvarba. Főleg a történtek után. Odabent nem kapsz 30 ezres csekket legalább.
Ja igen, és egy csipetnyi előrelátás, mielőtt útnak indulunk: ha a kaput zárni akarjuk, akkor visszük a kulcsot. Ha a kocsit nyitni akarjuk, akkor visszük a kulcsot, ha boltba megyünk, viszünk pénzt, stb...
CD-R80 2010.12.03. 13:27:16
Mert az már annyira halmozottan hátrányos helyzetű, hogy nem képes életben maradni..
Canga81 2010.12.03. 13:27:44
Ez inkább szintén csak http://www.szanalmas.hu!!!
TH 2010.12.03. 13:35:29
Mulder_ 2010.12.03. 13:35:36
Mulder_ 2010.12.03. 13:36:27
TH 2010.12.03. 13:37:09
Canga81 2010.12.03. 13:39:41
Csigorin 2010.12.03. 13:45:15
De. Azok allnak rendornek.
Mulder_ 2010.12.03. 13:50:32
TH 2010.12.03. 13:51:52
Canga81 2010.12.03. 13:51:58
CD-R80 2010.12.03. 13:54:38
Mégha szabályosan nem lehet megoldani akkor sem.
Ennyi erővel dolgozhatnék az államnak én is ha a forgalommal szemben megállás meg satöbbiért csekket kapnék. Vannak helyek ahol nem lehet máshogy. Azért meg senki nem fog kérvényeket gyártani, hogy így meg úgy legyen, mert hónapokig eltart. Ugyanígy feljelentgethetné bárki az összes kamionost a faluban nálunk mert 3,5t tábla van kinn. Ők sem teszik le az előző településen a gépet, ahogy én is bejártam a teherrel. Persze ez is főben járó bűn lenne itt sokak számára. De vannak akik élni akarnak egy közösségben, nem csak pofázni minden faszságért, és másban keresni a szálkát.
Írd meg, hogy kérvényezitek a szomszédokkal az átrendezést, talán megnyugszanak, s mosolyogva fognak kinézni majd a szembe panelszomszéd konyhájára holnap reggel.
ulpinus 2010.12.03. 13:55:43
Van itt valaki rajtad kívül is, vagy minden nicken te zenélsz?
1kutya 2010.12.03. 13:58:11
ennél nagyobb parasztság, mikor a tényleg szűk egyirányúban rákanyarodik a kapura, aztán komótosan kiszáll, lakatol, nyit, elzavarja a kutyát stb, majd ezután kezd el bekecmeregnií4 aztán meg csodálkozik és fel van háborodva, hogy a végére keletkező 5-10-es kocsisorból valaki elkezd dudálni meg anyázni.
Canga81 2010.12.03. 14:00:22
misitcom 2010.12.03. 14:00:51
Mulder_ 2010.12.03. 14:05:59
záporjózsi 2010.12.03. 14:07:01
Mulder_ 2010.12.03. 14:08:36
"streetfighter" 2010.12.03. 14:17:10
Te munkaidőben munkavégzés közben voltál, tehát neked még a 30.000-es csekk is kevés lett vona. Legalábbis a te felfogásod szerint.
Büdös bunkó volt a posztbéli rendőr ez tény!
1kutya 2010.12.03. 14:21:53
@záporjózsi: aztán ha olyan fasza volt az az ország, miért jöttél haza? hogy te is keresztbe állj ötpercre az utcában, mert terhes lehúzódni az út szélére, aztán kinyitni a kaput és beállni?
úgy látom te is beleszarsz a közösségi létbe, tudok is neked egy fasza kis eladó tanyát a hortobágyon, garantáltan nincs senki 10km-es körzetben!
Lacaca 2010.12.03. 14:41:17
forgalommal szemben állt,
buszmegállóban állt,
több, mint 5 percet állt
Ami félig tény:
részben az úttesten ált
ez azért nem tudod teljesen elfogadni, mert ha tényleg elfért az autó és a kerítés között egy Trabant, akkor teljes egészében az úttesten állt, mert a járda kb autó szélességű.
Ezek alapján nem kérdés, hogy nem tartotta be a szabályokat, innentől a rebdőr jogosan jár el. Az összeg nagysága feltehetően összefüggésben van a rendőrrel szembeni ellenállás nagyságával.
@"streetfighter": Nem igazán értem a gondolatmenetet, de a munkaidő érdekes kérdés, mert nincs olyan. Kötetlneben addig húzhatom az igát, amíg bírom, így ezt nem lehet a munkámmal kapcsolatosan értelmezni.
Az a helyzet, hogy eléggé szabályelvű vagyok. Nem vagyon mintapolgár közel sem, de érzem, ha tilosban járok. Ha megbukok vállalom, és nem a rendőr a hülye.
MIt látott a rendőr?
áll egy autó sofőr nélkül valahol az út szélén, buszmegállóban, forgalommal szemben. Még az is lehet, hogy várt pár percet, de nem jött a tulaj. Elkezdte az intézkedést, majd megjött a tulaj, aki elmagyarázta neki,hogy miért hülye (a rendőr).
Ebben is van feltételezés, de igazából a rendőrt is meg kellene kérdezni.
Canga81 2010.12.03. 14:44:39
Lacaca 2010.12.03. 14:46:07
Aki dudál, az még soha nem parkolt?
Lacaca 2010.12.03. 14:46:44
M. Péter 2010.12.03. 14:47:50
záporjózsi 2010.12.03. 14:49:13
"streetfighter" 2010.12.03. 14:52:03
Olvasd már el normálisan vazze!
Posztoló írta:
"Persze a kocsim és a kerítés között még egy trabant is elfért volna de mindegy."
Mulder_ 2010.12.03. 14:54:13
TH 2010.12.03. 14:54:42
Innentől kezdve tényleg nincs miről vitáznunk. Fogadd el, hogy nem értünk egyet. :)
Canga81 2010.12.03. 14:54:45
" rendőrrel szembeni ellenállás nagyságával."
Ha ezt írtad le akkor nekem itt ne pofázz, és ne javítgasd utólag, mert kifogásolni az intzézkedés módját és nagyságát nem ugyanaz mint a rendőrrel szembeni ellenállás. vagy ha szerinted igen, akkor majd próbáld ki hogy amikor kéri a rendőr a papírjaidat akkor mondd meg neki hogy nem adom Te büdös gyökér, vedd el ha kell! Amit majd akkor kapsz az rendőrrel szembeni ellenállás miatt kapod!
"streetfighter" 2010.12.03. 14:55:02
"Nem igazán értem a gondolatmenetet"
Vicces egy fiú vagy te!
Vagyis a te érdekedben feltételezem, hogy viccelődsz, mertha mást kellene feltételeznem, az rád nézve nem lenne pozitív. :)
Canga81 2010.12.03. 14:56:44
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 14:56:52
Canga81 2010.12.03. 15:00:03
Lacaca 2010.12.03. 15:00:03
Elnézést, hogy nem ismertem fel, hogy jogásszal állok szemben. Visszapofázott a rendőrnek, meg lett az eredménye. Mindegy hogy hívod.
Mulder_ 2010.12.03. 15:00:42
Egyáltalán nem voltam "bunkó" a rendőrrel, csak azután voltam ingerültebb miután ő olyan magatartást mutatott, ami szerintem nem a helyzethez illő volt. Lehet te látnok vagy és vissza tudsz menni az időben és megnézni az eseményeket, de még ha meg tudnád tenni akkor meg nem figyeltél rendesen.
"streetfighter" 2010.12.03. 15:00:43
Bagoly mondja verébnek.... :DDD
Lacaca 2010.12.03. 15:01:11
Lacaca 2010.12.03. 15:02:01
TH 2010.12.03. 15:02:28
Canga81 2010.12.03. 15:03:17
Az hogy nem érteni egyet valamivel, és visszapofázni szerinted ugyanaz????
És ha neked ennek a két különböző dolognak az értelmezéséhez jogi diploma kell, akkor minden bizonnyal ahhoz is infotmatikai egyetemi docensnek kell lenned hogy ide beregelj...
1kutya 2010.12.03. 15:03:43
nem motor ez hé!:-DDD
TH 2010.12.03. 15:03:44
Lacaca 2010.12.03. 15:04:09
Nám látok se előre se vissza, de ez furcsán hangzik attól, aki kétes módon írja le a történetet, majd kiderül, hoyg a 30e 20e volt. Nem kellene másnak felróni olyat, hogy nem figyel, mert így nevetséges.
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.03. 15:04:28
csak hasonló jókat kívánok nektek is, szerencsére az élet úgy működik, hogy lehetetlen minden szabályt 101 százalékig betartani, jön még kutyára úthenger.
TH 2010.12.03. 15:04:36
Lacaca 2010.12.03. 15:04:53
ulpinus 2010.12.03. 15:05:07
Olvasva a posztot még elég fotóboltosnak tűnt a sztori, főleg a bírság része, de miután gyors ámokfutással a beküldő személyiségéről is árnyalt képet kaphattunk, már cseppet sem csodálkozom a rendőrök hozzáállásán...
1kutya 2010.12.03. 15:05:21
AZ IGAZSÁG ODAÁT VAN!:-DDD
Mulder_ 2010.12.03. 15:05:25
Canga81 2010.12.03. 15:05:36
Lacaca 2010.12.03. 15:06:09
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.03. 15:07:06
1. Aki posztol, az számítson a kommentekre.
2. Itt mindenki okosabb, mindig, alapból.
3. Nem közlekedik mindenki szabályosan, de vagyunk néhányan, akik egy-két lépéssel előre gondolkodunk.
4. Emiatt nem hagyjuk tilosban az autót, egy percre sem.
5. Ilyen posztok hatására beigazolódik, hogy jobb óvatosnak lenni, és ilyenkor örülünk, hogy azok vagyunk.
6. Ezt esetleg meg is írjuk tanulságképpen a posztolónak (aki nyilván azért ír, mert kíváncsi a véleményekre).
7. Ja igen, és lesznek olyanok, akik nem a rendőrt tartják hibásnak.
Canga81 2010.12.03. 15:07:23
Lacaca 2010.12.03. 15:07:53
Lacaca 2010.12.03. 15:08:55
Canga81 2010.12.03. 15:09:03
Ezt nem igazán értem. Csak én vagyok ezzel így egyedül?:Đ
Mulder_ 2010.12.03. 15:09:32
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.03. 15:10:26
Kulcsot, pénzt, (netán ha BKV-zok, akkor bérletet) SOHA nem felejtek otthon. Bocsi, ez van, indulás előtt ellenőrzöm, hogy nálam van-e. Talán ez nem idegen egy autóstól, akinek a KRESZ szerint szintén le kellene ellenőrizni egy pár dolgot indulás előtt. Két (provokatív) kérdésem van:
1. Tudod, hogy melyek ezek a dolgok (amiket indulás előtt ellenőrizni kell az autón)?
2. Le szoktad ellenőrizni minden alkalommal?
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.03. 15:11:54
Miért? Még jó, hogy szép vagyok!
Még szép, hogy jó vagyok!
:)
Canga81 2010.12.03. 15:12:18
" Az autós meg csak a járdán tud parkolni, csak, hogy kövessük a gopndolatmenetet. Alapvezően a járda az autójé, a úttest meg a gyalogé, ugye?"
Mulder_ 2010.12.03. 15:13:35
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 15:15:27
Lacaca 2010.12.03. 15:15:51
Canga81 2010.12.03. 15:16:48
Mulder_ 2010.12.03. 15:18:32
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.03. 15:18:53
Semmit nem ellenőrzök le, minek? A kulcs és a pénz a fontos, mert a kulccsal megy az autó, a többi a pénzzel elintézhető.
Igen, a 30 ezres csekk is...:)
Mulder_ 2010.12.03. 15:20:13
GiXXXer 2010.12.03. 15:20:50
- ha ilyen közel van a ház, miért 5 perc beszaladni a kulcsért?
- ha nem volt nálad a kulcs, hogy nyitotta ki a kaput?
és az egyik hozzászóláshoz: Járó motorral hagytad ott a kocsit??? Megvesztél???
Mulder_ 2010.12.03. 15:20:58
TH 2010.12.03. 15:21:18
@tundrazuzmo: hát nem mindenki ilyen rendezett elme, mint te vagy. És mint írta, a kulcs a kocsiban szokott lenni, ezért nem kereste otthon. Én már fordultam vissza a liftben mondjuk pénztárcárért, de volt, hogy kivittem úgy a kutyát, hogy nem volt nálam póráz vagy póráz volt, de az ebre nem raktam fel a nyakörvet. Ez van, nem vagyunk egyformák.
Canga81 2010.12.03. 15:21:36
ex-dr. vuk 2010.12.03. 15:22:26
Ertem, hogy 5 perc meg este 10 ora, csak az indok... Ennyi erovel az uttesten is allhatsz, nem? Miert kell a jardan? (maris egy szabalytalansaggal kevesebb, nem? :))
GiXXXer 2010.12.03. 15:23:01
Nálam: cigi, gyújtó, telefon, pénztárca, kulcs... a többi mellékes... :)
Mulder_ 2010.12.03. 15:24:53
Amugy ez nem pest haver, hogy amíg felugrok a kulcsért ellopják a kocsimat...
Matrix_ 2010.12.03. 15:31:43
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 15:32:12
Lacaca 2010.12.03. 15:33:02
2010.12.03. 15:34:42
A tortenet szerint senkit nem akadalyozott, es akkor se akadalyozott volna, ha tortenetesen este jart is volna arra valaki. Ez nem ugy 30 ezer, mint ahogy a fuxos jozsi lerakja a 10 eves 730d-t a kavezo elott a bicikli utra, azt szarik a farmra. /demagogia on: tenyleg, azokat is megszoktak buntetni?/demagogia off.
2010.12.03. 15:38:24
TH 2010.12.03. 15:40:23
EHHEZ képest, pl. durva volt, amikor egy skodát hagyott valaki a wesselényi utca közepén, úgy hogy az autók sem fértek el tőle. Mondjuk arrébb toltuk végül (a kézifék nem volt behúzva), de neki talán inkább járt volna a 30ezres csekk, nem?
CD-R80 2010.12.03. 15:40:35
CD-R80 2010.12.03. 15:42:12
Mulder_ 2010.12.03. 15:42:34
TH 2010.12.03. 15:43:06
Mulder_ 2010.12.03. 15:44:52
Mulder_ 2010.12.03. 15:45:50
tundrazuzmo (törölt) 2010.12.03. 15:46:41
Ha viszont százszor okosabbak vagyunk, akkor inkább figyeljünk arra, hogy hogyan ELŐZHETJÜK MEG az ilyen esetet. Sajna én sem tudnék mit mondani a rendőrnek, ezért törekszem a megelőzésre.
Mulder_ 2010.12.03. 15:49:44
CD-R80 2010.12.03. 15:49:58
Mulder_ 2010.12.03. 15:53:11
ex-dr. vuk 2010.12.03. 15:54:37
Onnantol az egesz poszt fotosop.
2010.12.03. 15:54:50
Ebben nem ertek egyet a posztoloval, meg akkor se ha mittudomen hogy hol lakik, de ez masik tema, nem pedig az 5 percert kapott 30ezer...
M. Péter 2010.12.03. 15:55:01
ulpinus 2010.12.03. 15:58:40
Az ideológia nagyon megható. Ennyi erővel bárki bárhol parkolhat, hiszen ha már odaállt, akkor az autó alatt üres a járda vagy az úttest. Legközelebb kiállhatsz az út közepére, és kiteheted a KSH statisztikát a műszerfal mögé, miszerint 22-06 óráig naponta átlagosan 0.001 babakocsi, 0.02 busz stb. jár erre, ugyan kit tartana fel az autó?
"streetfighter" 2010.12.03. 15:58:48
Arra akartam rávílágítani, hogy közel sem egy kategória, ha valaki a kapu bezárásért a saját háza lelött este 10-kor megáll 5 percre, vagy te, aki MUNKAIDŐBEN a BELVÁROSBAN munkából kifolyólag áll meg szabálytalanul.
Ha te nem érzed a különbséget, akkor szerintem ez nem az én problémám és enyhén szólva elfogult vagy. :)
l69 2010.12.03. 16:04:06
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 16:05:50
@TH: más dolog fél perce járni hagyni a kocsit, főleg úgy, hogy ott állsz mellette, meg megint mást, hogy 5 percre felügyelet nélkül hagyod úgy, hogy egyáltalán nem is látod...
kapunyitáshoz én sem szoktam leállítani, kivéve ha a kutyám a kocsiban van. nem azért mert elhajt, hanem mert kirúghatja a kéziféket.
TH 2010.12.03. 16:08:25
közel sem egy kategória, ha valaki a kapu bezárásért a saját háza előtt este 10-kor megáll 5 percre, meg az, ha valaki aki Pest belvárosában elállja az utat. Ha te szerinted a kettő között nincs különbség, akkor egyszerűen nincs miről beszélnünk. Én elkönyvellek a véleményed alapján téged valahova, amit inkább nem írok le, és kész. :-)
TH 2010.12.03. 16:09:17
TH 2010.12.03. 16:10:51
Lacaca 2010.12.03. 16:11:30
TH 2010.12.03. 16:17:40
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.12.03. 16:19:45
egyébként meg semmibe nem kerül 5 percre leállítani az autót. sőt, olcsóbb.
TH 2010.12.03. 16:22:09
De szerintem súlyosabbnak állítod be a dolgot, mint amennyire felelőtlen lehetett az adott helyzetben.
ulpinus 2010.12.03. 16:22:14
Előbb juttasd el a tüskéshátú fantombírság managereknek a kreszhez tartozó megfelelő kiegészítéseket, milyen városban, melyik úton, melyik járdán, milyen napszakban, milyen autóval, kinek hány percet lehet parkolni méltányosan, kiegészítve parkolni tilos tábla illetve buszmegálló kombinációkkal. A rokkerkártya mellé legyenek opcionális táblák is, pl: "Csak 5 percre szaladtam fel a kapukulcsért, meg amúgy sem tartok fenn senkit!" Így már tényleg lehetne különbséget tenni az esetek között.
TH 2010.12.03. 16:24:21
TH 2010.12.03. 16:25:03
Lacaca 2010.12.03. 16:30:16
Nehéz mérlegelni.
Az én esetemben 1 szabály sérült, az övében 2, esetleg 3, függően attól, hogy volt-e jártdán parkolás. Ebből a szempontból az övé súlyosabb.
Másik oldalról az egyik esetben este, alig forgalom mellett történt, a másikban csúcsidőben.
Az egyik esetben biztos, hogy együttműködő volt a szabálytalankodó, a másikban nem tudjuk.
Nem tudom eldönteni,hogy mi igazságos, de nem is vitatkoztam az 5 e miatt.
TH 2010.12.03. 16:32:48
Annyit akarok belőle kihozni, hogy a posztoló által leírt esetben is kb. az 5ezer lenne a max.,ami igazságosnak tűnne, ha meg nem kekeckedik, csak elismeri, mit csinált, és elmondja, hogy miért, akkor egy figyelmeztetés is elég lett volna. De ha nagyon kötözködött a rendőrökkel, akkor megértem, hogy írnak büntit, csak a 20ezer indokolatlanul sok.
ulpinus 2010.12.03. 16:34:26
Ott rontottad el, hogy nem a rendőr szakmát választottad. Pedig akkor bemutathatnád, hogyan is kell ilyenkor differenciálni. Esetleg pont téged küldtek volna a fenti eset könyékére, és akkor huncutul kacsinthattál volna a poszter felé: "Nem baj cimbora, itt most elnézzük. Majd a pesti belvárosban 2 X6-oson bepótoljuk az elmaradást." :)
TH 2010.12.03. 16:35:41
Lacaca 2010.12.03. 16:36:32
A kekeckedés ténye, vagy mértéke azt, hogy ezek között a keretek között a rendőr mit szab ki. Előfordulhat, hogy egy súlyosabb szabálysértést elkövetve, együttműködés, beismerés mellett kisebb a büntetés, mint egy kevésbé súlyos esetben, ha akkor a delikvens kötekszik a rendőrrel.
Egyik oldalról igazságtalan, a másik oldalról meg a jog megengedi.
TH 2010.12.03. 16:37:57
Canga81 2010.12.03. 16:39:51
prfact 2010.12.03. 16:41:29
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.03. 16:50:43
nem irom ujra veletlen/ caps
hat nem hagynam
minimum a masik oldalra allok es veszvillogo es vissza a kulcsert
akkor is a masik oldalra allok, ha benne a kapukulcs
forgalommal szemben nem allok meg
foleg ejjel
Lacaca 2010.12.03. 16:51:46
TH 2010.12.03. 16:53:16
Joe1 2010.12.03. 17:26:10
TH 2010.12.03. 17:28:24
Canga81 2010.12.03. 17:30:18
TH 2010.12.03. 17:31:22
Canga81 2010.12.03. 17:37:10
xcomman 2010.12.03. 17:46:31
jaafar 2010.12.03. 18:54:10
De majd mindjárt jönnek a kommentek, hogy köcsög, újgazdag buzi, nincs mindenkinek pénze rá, nem megoldható, stb. :-))
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.03. 18:59:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.03. 19:19:30
Biztos látták a posztolón, hogy lúzer :DDDDDDDDDDDDD
jelentéktelen alak 2010.12.03. 20:02:26
Hányszor áll ott az autó "5percre"?
Volt -e már korábban ebben a témában beszélgetés a rendőrökkel?
Mennyire jellemző a környéken a hasonló szabálysértés?
Ismerős volt-e az autó más hasonló szituációkban látva a rendőrök számára?
Így a történetet olvasva, jogos, de túlzott a rendőr büntetése. Ha nem volt egyéb körülmény, egy figyelmeztetés elég kellett volna legyen.
De akinek van jogosítványa, annak tudnia kell, hogy miként közlekedhet, miként állhat meg akár a saját háza előtt is.
Vagy költözzön olyan helyre, ahol meg tudja oldani, vagy szerkessze át a kijáróját úgy, hogy szabályosan is meg tudja oldani ezt a feladatot.
Ha a rendőr nem tenné szóvá az ilyen problémát, akkor előbb utóbb mindenki kitalálná, hogy miért áll éppen a buszmegálló járdáján a forgalommal szemben -mai azért valóban durva, még így is.
Az ott lakó érdeke, hogy valami megoldást találjon erre a problémára.
Csendben kérdezem, hogy miért zavarja kevésbe a forgalmat, aki félig a járdán áll?
Ugyan úgy ki kell kerülni az autót, vagyis akadály. De nem csak az autósoknak kell kerülniük, de a gyalogosoknak is.
Ezzel szemben, ha az úton áll, akkor a gyalogos forgalmat valóban nem zavarná...
svinjahond 2010.12.03. 20:16:08
Gyorsan ott a helyszínen lefényképeztem volna a járművemet ahogy ott áll, a rendőrautót, sőőt! a járőrurat is, aztán - mivel intézkedett velem szemben - azonnal jogom van információt kérni: NÉV, RENDFOKOZAT, JELVÉNYSZÁM, SZOLGÁLATI HELY, BEOSZTÁS, KÖZVETLEN ELÖLJÁRÓJÁNAK NEVE, RENDFOKOZATA, az INTÉZKEDÉS _PONTOS_OKA_, majd minderről a helyszínen egy cetlire felírni és ALÁÍRATNI a hivatalos személlyel. Ha nem zsebrebiri kísérlet volt, akkor ezeket nem fogja megtagadni.
Aztán lazán közölni vele, hogy a FELJELENTÉSRŐL SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÁST (fenyegetést... ;) ) MEGÉRTETTED ÉS AMENNYIBEN MÁS "PROBLÉMÁJA"/KÖZÖLNI VALÓJA NINCS VELED, (befejezte az intézkedést) AKKOR ENGEDELMÉVEL ELHAGYOD A HELYSZÍNT.
Aztán HALADÉKTALANUL leszaladsz a Fővárosi Ügyészségre (Belgrád Rakpart 5.) és kéred az ügyeletes katonai ügyészt, hogy *korrupciós ügyben* azonnal feljelentést kívánsz tenni a veled szemben intézkedő, önmagát rendőrnek kiadó ISMERETLEN ELKÖVETŐVEL SZEMBEN, aki abszolút életszerűtlen szabálysértési szituációt felállítva próbált téged csúszópénz kifizetésére rávenni. Ne legyél szemérmes, itt 10-50 ezer forintig bármit mondhatsz -kb. 10-20 az életszerű- hogy amennyiben az összeget neki átadod, úgy eltekint a tájékoztatásában foglalt harmincezer forintot akár át is lépő bírság kiszabásától!
Tekintettel arra, hogy veled szemben pszichikai kényszerhelyzetet teremtve lépett fel, több ízben a jelzésértékűen a fegyveréhez nyúlt ;) te mindenképpen szabadulni akartál a számodra félelmet keltő szituációból, viszont az igazságérzeted háborgott a kenőpénz kifizetése ellen! NEM IS ADTÁL PÉNZT! Emiatt fokozódott feszült hangulat kettőtök között.
Ezért választottad a helyszínen inkább a feljelentést, amely egyoldalúan egy rendőri jelentés alapján fog ellened elindulni, ahol az eljárás korai, ám a tényállás megítélése szempontjából igenis lényeges szakaszában te álláspontod nem kerül(t) rögzítésre! Az intézkedő személy - miután nem kapta meg az általa megjelölt összeget - gyakorlatilag ellenérdekelt félnek tekintendő, akitől az "ügy" pártatlan megítélése nem várható el. Itt persze lehet mindezt "fűszerezni" az időközben felbukkanó szomszédok vallomásaival, akik GYÖNYÖRŰEN alá tudják támasztani, amit a szabálysértési intézkedés KÖRÜLMÉNYEI kapcsán a hatóság előtt előadtál...
(A helyszínen rögzített adatokat az ügyésznek átadni ne feledd!) ;)
Aztán, hadd menjen... :D
Üdv, SvinjaHond
-
Ui.: ge*i nem vagyok, anyám nem k*rva... ;)
butcher__ 2010.12.03. 20:19:02
acsa77 2010.12.03. 20:24:04
Ha egyedül van és gyalog, akkor nyugodtan lerázhatod egy félrevezető dumával. Nem véletlenül járnak kettesével és fényképezik a tilosban állókat. A szerelmeslevélben is küldik, hogy van képi bizonyíték...
icceman 2010.12.03. 20:26:17
Én egy 3 perces parkolásért érdemeltem ki ugyanezt.
Egyébként ez a legkisebb közigazgatási bírság, ettől csak több lehet, ha vmi nagyobb gáz van.
acsa77 2010.12.03. 20:29:34
ave 2010.12.03. 20:30:18
A masik meg, hogy miert kell ilyen keritest ideeszkabalni, ha nem tudod a forgalom akadalyozasa nelkul nyitni/zarni, akkor az a kapu szar, nem kaphatott volna engedelyt.
Boo 2010.12.03. 20:30:41
Borzasztó Károly 2010.12.03. 20:31:10
:osbourne. (törölt) 2010.12.03. 20:32:32
czejp (törölt) 2010.12.03. 20:35:05
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.12.03. 20:35:08
hulye voltal, elindultal kulcs nelkul es ez most a lustasagod miatt - nem alltal vissza a parkoloba es mentel fel a kulcsert - 30 rongyba kerult. nagyon helyesen. ha ebbol tanulod meg, hogy nem csinalsz azt amit akarsz az autoddal, akkor ebbol. ha nem ebbol, akkor megtanulod 50-100-300 ezerbol. vagy a bevont jogositvanybol. ha reszt veszel a forgalomban egy gepjarmuvel, a kresz betartasa nem opcionalis, hanem kotelesseged.
lett volna szabalyos megoldas?
igen.
szartal ra?
igen.
ennyi...
acsa77 2010.12.03. 20:35:15
acsa77 2010.12.03. 20:37:06
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.12.03. 20:43:13
de...
acsa77 2010.12.03. 20:43:56
Egyszer parkoltunk a fent nevezett ügyészség előtt éjszaka úgy, hogy reggel elaludtunk. Egy ottani dolgozó szépen megvárt (5 perc), és mosolyogva elintegetett minket.
R242 2010.12.03. 20:46:23
- tilosban állok
- forgalommal szemben
- buszmegállóban
- félig a járdán félig az úton
Mi a kérdés??? Hibáztál, elkaptak, fizess.
Sima ügy.
Legközelebb nem leszel ilyen béna.
A rend őreinek meg könnyű célpont voltál, legközelebb erre is gondolj.
acsa77 2010.12.03. 20:46:32
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.12.03. 20:47:55
barmilyen durva, egy egesz ejszakas hederezes egy autoban nem varakozas, hanem megallas..:-)
Laciii 2010.12.03. 21:06:06
A baj az, hogy nem elgondolkodtál hanem felháborodtál a büntin.
svinjahond 2010.12.03. 21:07:06
@acsa77: amit írtam, csak az vállalja be, akinek "van töke" hozzá... (ahogy azt a mexikói mondás tartja.) :)
@az igazi Sipi: köszike...
@R242: innen is meg lehet közelíteni. Sokan, akik gyakran a szopott "távmásoló berendezés" rossz oldalán találják magukat - és azt most hagyjuk, ezt hogy mennyire önhibájukból - ilyen szitukban, mint amit ez a post is taglal, inkább a szabályszegővel éreznek együtt: ez szimpla pszichológia.
És végül a MEGÁLLÁS témája: olyan 5 percet (!) meg nem haladó egyhelyben maradás, ahol a vezető mindvégig a járművénél tartózkodik. Nos ebből következik, hogy ha akár "időben" akár "térben" sérül valamelyik feltétel, akkor az bizony máris VÁRAKOZÁSnak minősül. Az pedig szigorúbb elbírálás alá esik, hiszen sok hely van, ahol MEG LEHET ÁLLNI, de VÁRAKOZNI TILOS! Ennek közlekedésbiztonsági okai vannak, most jobban nem mennék bele...
A konkrét esetben, a rend éber őre akár még MÉLTÁNYOSSÁGOT is gyakorolhatott volna, hiszen amit a postoló csinált, az de jure szabálysértés, azonban az "elkövetés" konkrét körülményei, a keletkezett szituáció, csak elenyésző veszélyességi fokot ért el, így FIGYELMEZTETÉS is elegendő lehetett volna a bírság, vagy a feljelentéssel fenyegetés helyett!
:D :D :D Hiszen tudjuk, hogy a szabálysértési bírság kiszabásának alapelveivel összhangban, minden esetben mérlegelni kell a normába ütköző magatartás által keltett konkrét veszélyhelyzet mértékét, s ezt bizony figyelembe kell venni az összeg megállapításakor. :D :D :D
(Na, ez utóbbiban én sem hiszek...) :(
indapass90210 2010.12.03. 21:14:36
Emberek, ha tudnátok, hogy mennyit álltam én ott buszra várva reggelente, de egy kurva biciglin se vót rencám...
svinjahond 2010.12.03. 21:14:59
Fene se érti ezeket az "újgazdagokat"! :)
Akkor viszont egy "gumicsonttal" kevesebb lenne itt, amin "elrágódhatunk" ezen az eseménytelen péntek estén...
svinjahond 2010.12.03. 21:17:49
Szóval, még csak nem is Pest?
(végül is a helyszín a postból nem derült ki...)
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.12.03. 21:18:26
elkovetsz egy szabalysertest es a rendort meg te ragalmazod utana, kockara teve a munkajat, egzisztenciajat? 30 rongyert???
ekkora gerinctelen takony nem nagyon lehetsz...
R242 2010.12.03. 21:19:03
Igazad van. Egy normáli országban szólna a kopó, állj el innen, akármiért vagy itt, többet ne tedd.
Itthon pénzlehúzás megy. Bármire ugranak a zsaruk ami büntethető.
Ezzel kell együtt élni.
Hidd el, engem is felháborít az ami történik, de nem tehetek ellene semmit. Ők a "szerv", mi meg szopogatjuk ha éppen olyan kedvük van.
Én is jártam már "jól" velük. Belekötöttek az élő fába, sokba került nekem is.
Ezen kívül SOHA nem állok meg tilos helyen stb. Nem kívánom az adók befizetése felett szponzorálni eme remek lehúzós bandát.
Szerintem légy résen, és ott se szabálytalankodj ahol senki sem láthat. ( mert mégis megláthatnak ).
Majd ha valóban európai ország leszünk, annak a legtöbb érdemével együtt, a fakabátok sem fognak utazni ilyen piti ügyekre.
De addig...
min 2010.12.03. 21:23:27
Mindig mondtam, hogy a rendőröknél nagyon elgurult a gyógyszer...
indapass90210 2010.12.03. 21:24:12
min 2010.12.03. 21:25:55
fda 2010.12.03. 21:25:59
Mondjuk ilyen hülye helyre motor kell arra a kapura és akkor nem kell járdán, sárgával csíkozott buszmegállóban, úton ácsorogni. 1 vagy 5 percre se.
Mondjuk ha ez éjjel történt, gondolom hány arra közlekedőt zavartál a házad előtt...
Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.12.03. 21:27:54
autoztal te mar europaban...?
a nemet, francia, osztrak, olasz rendorokhoz kepest a magyar rendorok ovonenik akik ejnyebejnyeznek...
mediacapic 2010.12.03. 21:31:27
Értem én, h vétkeztem! De akkor nem kellene ugyanazt a szabálysértést durvábban elkövetni!
...persze erre is jön majd olyan válasz,hogy "Miért szirénáznia kellet volna?"
indapass90210 2010.12.03. 21:35:00
Egyszer mentem le füredre valamikor december vége felé. Olyan este 11 fele jöttem le az M7-ről. Nem hiszitek el, de egyetlen élőlényt sem láttam amíg a szállásomra nem értem. Egyet sem. Sem b.kenesén, sem fűzfőn, sem almádiban, sem az úton, sem füreden belül, semmit. egy kurva kutyát sem. tiszta poszt-apokaliptikus fíling volt, hogy 35 km-en keresztül egy lelket sem lehetett látni, egy egyébként sűrün beépített területen.
R242 2010.12.03. 21:35:16
A német rendőr megszámolta a motor láncszemet, kevésnek találta ( megnyúlt lánc, -1 szem ) majd elvette a forgalmit, és leszedte a karikát a rendszámról. Ezt előben láttam :)
Persze, a nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban harapnak, de nem az ilyen " kiállok a kertből " ügyre.
Ott ha nagyobb a gumid, azonnal lapáton vagy.
Villogsz a belső sávban: 130Euro. Stb...stb...:D
svinjahond 2010.12.03. 21:39:16
1. írod, hogy "elkovetsz egy szabalysertest es a rendort meg te ragalmazod utana, kockara teve a munkajat, egzisztenciajat? 30 rongyert???"
-> Tán elkerülte a figyelmed, hogy NEM ÉN VAGYOK A POSTOLÓ, csak sajnos lettem már "megkenve" nem is kevésre, hasonlóan gyomorforgató szituációban és el tud durrani az agyam, ha ekkora ARÁNYTALAN túlkapással találkozom. Én se vitattam: a szabálysértést ELKÖVETTE a postoló. De tedd már a kezed a szívedre "Kolléga Úr" (mert gondolom rendőr lehetsz... ;) hogy ilyen szépeket írsz: Te nem éreznél TEHETETLEN DÜHÖT egy ilyen intézkedés elszenvedőjeként és nem akarnál "törleszteni" úgy, hogy a másik fél is átérezhesse, hogy bizony egy ilyen "ingoványos" szituációban, L'art pour L'art intézkedést követően, BIZONY NEKI IS LEHET VESZÍTENI VALÓJA!
(Én a saját - itt inkább nem részletezett szituációmban - felfokozott idegállapotban azt találtam mondani neki, hogy "miért velem b*szakszik, inkább menjen és fogjon magának c****yt és azzal játszódjon! Vagy ahhoz még csak szólni se mer, kivéve ha ötszörös túlerőben van? Erre szimplán lerasszistázott és "örüljek, hogy etnikai csoport elleni uszításért még külön nem tesz hivatalból feljelentést"...Tegye meg, "elfér rajtam", de aztán nem tette meg. De jó nekem! ;) )
2. Írod RÓLAM, hogy "ekkora gerinctelen takony nem nagyon lehetsz..." Na ebben egyetértünk: ÉN nem vagyok az! Ellenben Te igazán gerinces lehetsz, hiszen egy bő lére eresztett hozzászólás alapján máris cimkézni kezdtél. Ez mi ez? (Szabad-e kérdeznem??)
Javaslom, próbáld meg az általam írottakat ÉRTELMEZNI és ÉRVEKKEL reagálni rájuk, anélkül, hogy személyeskednénk egymással! Szerintem a sztori a lényeg, nem egymás minősítgetése. Ugye, igazam van?
Köszike! ;)
Eric_Cartman 2010.12.03. 21:40:46
"streetfighter" 2010.12.03. 21:43:02
Szerintem ilyen primitív beszólásokra itt nincs szükség. :(
indapass90210 2010.12.03. 21:43:58
mediacapic 2010.12.03. 21:46:01
svinjahond 2010.12.03. 21:47:13
indapass90210 2010.12.03. 21:50:33
"streetfighter" 2010.12.03. 21:53:26
Azt írtad már, hogy pina? :D
svinjahond 2010.12.03. 21:55:31
(Mindig a legegyszerűbb dolgokra nem gondol az ember...)
indapass90210 2010.12.03. 21:57:40
acsa77 2010.12.03. 21:58:25
Aztán villamoson utazik barátnőjével, üres kocsiban. Másik kocsiban részeg huligánbanda kezd kikezdeni velük, fenyegetni őket. Következő megállóban átmegy egyedül a bandához, leteremteni őket. Mint a kiskutyák! :-D
svinjahond 2010.12.03. 21:59:06
- azt HÁNYADIK hozzászólás után lehet?
- illetve: a postolót LEHET MÁR? :)
igazságos 2010.12.03. 21:59:55
Ennyi a lényeg, nem több. Akkor miért a reklamáció? A rendőrnek meg nem dolga rendesnek lenni, ha büntetni kell, akkor büntessen. Kivéve, ha nincs rendőrkapitány ismerősöd. :D
acsa77 2010.12.03. 22:02:00
"streetfighter" 2010.12.03. 22:06:18
Ebben Dövan a tudós!
Exploiter 2010.12.03. 22:06:27
Hát hogyne, ja, nyilván. Természetesen.
svinjahond 2010.12.03. 22:09:22
Mindenki tudja, mi az amit még bevállalhat! (Tipikusan, amit lesz is ereje végigvinni... (Fontos!))
Ahogy a klasszikus idézet szól:
"a legnagyobb gond, hogy vannak szituációk ahol az ember az utolsó életével játszik és emellett sajnos nem tud játékállást menteni... ";)
"streetfighter" 2010.12.03. 22:09:34
Hát éppen ez az, hogy itt pont elég lett volna egy figyelmeztetés.
Rémélem téged egyszer még ennél is jobban megcsesznek. :)
indapass90210 2010.12.03. 22:10:15
mediacapic 2010.12.03. 22:11:38
Csak sajnos ebben az országban az emberek jobban rettegnek attól, h kirabolják őket, mintha egy 30-as táblánál 48-al mennek el mellette!
A szüleim pincéjét 8. alkalommal törték fel a közelmúltban, (a környéken még 6-ot v. 7-et) a rendőr közölte, h semmit nem tudnak tenni 5 kor bezár az örs a faluban, és nincs ember! De a trafi 24 órában kint van , és gyűjtöget szorgalmasan!
TH 2010.12.03. 22:11:57
"streetfighter" 2010.12.03. 22:13:09
Biztos így van, de én inkább a kérdés első részére fókuszáltam. :)
cork77 2010.12.03. 22:15:40
-óra fele kijártam a parkolónkból
-éppen most jártam ki a kapuból !
Nem szemétségből, tényleg érdekel!
mediacapic 2010.12.03. 22:17:41
acsa77 2010.12.03. 22:17:54
mediacapic 2010.12.03. 22:19:45
acsa77 2010.12.03. 22:24:03
svinjahond 2010.12.03. 22:26:57
- 100 ropi a helyszíni biri felső csücske,
- méltányosság, részletfizetés, mérlegelési lehetőség: NUKU!
Akkor kezdődik majd a tánc! Szerintem, pont az ellenkezőjét fogja elérni az emelés, illetve még inkább fokozza majd a bíróságok túlterheltségét. Hisz gondolj csak bele: a manapság 3-30 repcsiig terjedő biri esetén általában inkább fizetsz, (és káromkodsz), de legalább túl vagy rajta, míg ha beljebb raknak egy kilóval, akkor azért már - a tök nyilvánvaló eseteket kivéve, ahol menthetetlenül Te vagy a hunyó - megéri harcolni, hátha lényegesen jobban jársz az ügyed bíróságra vitelével!
mediacapic 2010.12.03. 22:30:33
svinjahond 2010.12.03. 22:31:32
(mikor minden élethelyzet egyedi és ebből kifolyólag relatív, továbbá minden elkövető más-más körülmények/anyagi lehetőségek között él, ettől olyan szubjektívvé válik, aminek objektívnek kéne lennie.)
D4D 2010.12.03. 22:31:56
Betöréshez mennyi idő alatt érnek ki helyszínelni nálatok?
mediacapic 2010.12.03. 22:34:20
mediacapic 2010.12.03. 22:39:27
"streetfighter" 2010.12.03. 22:40:46
Figyelj!
Ha valakinek válaszolni akarsz, akkor csak kattints a beírása utáni jobb also sarokban lévő "Válasz erre" feliratra.
Sok szerencsét! :)
mediacapic 2010.12.03. 22:43:28
"streetfighter" 2010.12.03. 22:45:06
Örülök, hogy segíthettem. :)
D4D 2010.12.03. 22:47:27
prérikutya 2010.12.03. 22:50:16
Valami indok mindíg van. Ha meg nincs, akkor fogjuk a napfolt tevékenységre.
"Akár hogyan nézem sehogy nem tudok megállni, hogy behúzzam a kaput, max ha elmegyek a 600m-re lévő spár parkolójába és onnan visszagyalogolok. Ami ugye minden nap munkába menet eléggé macerás lenne."
Ez meg a siránkozás teteje. Gondolom ment arra 1 kört, látta, hogy még mindíg ott áll a verda, aztán jött a bírság! Mindennap bent hagyod a kulcsot?
"hogy próbálják meggyőzni a rendőrt, hogy ne bírságoljon csak figyelmeztessen"
Az általad elkövetett szabálysértés a 410/2007-es korm. rendeletben szerepel, és közig. bírsággal sújtandó. Figyelmeztetés nincs, csak feljelentés. Ha sárga csekket kaptál róla, főleg 30 ezerre kitöltve, az érdekes.
"Pont előtte nap néztem a helyi TV-t és ott a polgármester megkérte a rendőrséget, hogy a helyi lakosokkal legyenek elnézőbbek és először figyelmeztessék őket, gondolom ez a rendőr nem látta az adást."
LOL!
"Eddig bárkinek meséltem, hogy a saját házam előtt büntettek meg mert kijártam a kapun becsukni a toló kaput, mindenki csak nevetett rakta, hogy ilyen is van így utólag vicces de akkor nem volt az. :)"
Saját magadat hazudtolod meg! Bementél, ami kb. 5 perc volt, tehát még ha csak várakozni tilos tábla lett volna, akkor sem jó! Szóval itt nem 15 másodperces kiállás-kapubezárás történt, hanem szabálytalan megállás kb. 5 percig! Így meg már más a leányzó fekvése!
svinjahond 2010.12.03. 22:50:34
Közben a minimálbér lassanként azért emelkedett, de biri plafonja nem követte azt szolgai módon. "Sebaj" :( majd most bepótolják a "forradalmárok"... A kétharmad ezt is megoldja...
a 35misis megélhetésiek meg úgysem fognak fizetni semmit, ahogy eddig se fizettek, hisz elég volt egy telefonhívás a megfelelő helyre és máris "amnéziás lett" a hivatali gépezet... persze a kisember perkálni fog, akár addig, amíg a ház is "elsétál" a feje fölül, ő meg hosszú hónapokig nyögi a birit, míg aztán orra nem bukik majd. "Ilyen ez az élet: szar, de legalább rövid!" :)
svinjahond 2010.12.03. 22:51:22
D4D 2010.12.03. 23:04:27
Nyugi Palika 2010.12.03. 23:04:52
Nem lényeg, de ritkán iszom. Kocsiba meg nem ülök olyankor. Pár hónapja (nagyon jó napom volt) nejemmel éjjel hegyek-dombok (Dunántúlon) között néztünk egy telket. Mielőtt irigykedne bárki, egyrészt külterület, másrészt éppen 18-szor nagyobbat buktam a válságon.(nekem legalább volt mit, de a jövőt én sem látom...). szóval leszakadta az ég, eső, vihar, és tényleg szar út. Lefelé nekem kellett jönnöm. Mikor cseréltünk volna, mert hogy két sör volt bennem, integetett a rendőr. 137 m-re volt, tök sötét. Azaz megállhattam volna helyet cserélni, de eszembe nem jutott. Annyira egyértelmű volt a helyzet, hogy csak ezért vezetek. Ja, ezért nem, de a miatt kicsit aggódtam, kb 1MFt értékű alkatrész volt az autóban, szállító levelet meg otthon hagytam.
A lényeg, a tök sötétben nekem estek, nejemet is szondáztatták (pedig addig utas volt???).Nem szó szerint estek nekem, csak többször említették, megbilincselnek ha a nejem nem marad csendben. Összefüggést keressétek Ti! Ami viszont a tanulság. Két hónapig nem volt jogsim, majd..... és kapaszkodjon mindenki!!!! ez egy Önkormányzati Út, földút volt. Na már most, a KRESZ szerint nincs különbség a föld és szilárd út között, de azért mégis.... ? Pl. nem kell KRESZ táblát kitenni, havat takarítani, és egy éve már a túlméretezett, túlsúlyos autóknak sem kell útvonal engedély. Ettől nekem nem lett volna sokkal jobb, de most jön a precedens... Ahol engem megfogtak Önkormányzati külterületi út volt. Viszont valamikor 30-40 éve gondolom a helyi TSZ építette. '90-es évek közepén ezek Önkormányzatoké lettek. Viszont nem volt, de nem is kértek használatbavételi engedélyt. Márpedig, e nélkül hiába nyitott az út bárkinek, nem számít közútnak. Azaz nem alkalmazható a KRESZ ezekre.
Ez viszont azt jelenti, a motorosok,stb akár mégis rendszám, forgalmi, akár jogsi nélkül mehetnek. Ennek mint erdő lakó nem örülök, de ha nekem így sikerült ebből kimásznom, kötelességem Nekik is megírni. Nem néztem statisztikát. Szerintem a földutak 90-99%-nak nincs használatbavételi engedélye. Azért ne éljetek ezzel vissza, de ne is fizessetek.
"streetfighter" 2010.12.03. 23:06:38
Neked is segítek. :)
Ha rákattintasz a válaszban szereplő saját nick nevedre, akkor megtudod, hogy mire válaszoltak.
prérikutya 2010.12.03. 23:08:28
Volt, hogy úgy sikerült körözöttet fogni, hogy 1 órája adták ki az elfogató parancsát!
Amúgy meg örülj neki, úgy tanul a gyerek, ha kérdez!:-)
"Azt modta feljelent, mondtam rendben, írja bele azt is hogy elhajtottam, majd el is hajtottam."
Rutintalan! Tőlem max. papírok nélkül hajtottál volna el! Legközelebb meg lett volna miért megállítani!;-)
D4D 2010.12.03. 23:08:38
prérikutya 2010.12.03. 23:12:27
A KRESZ így kezdődik!
1.§ A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
Az elképzelésed szerint akkor a Tesco parkolóban sem kellene betartani a szabályokat, mert az is magánút???
gombperec hídlakó 2010.12.03. 23:13:21
"streetfighter" 2010.12.03. 23:15:05
A büntetés sajnos jogos volt, de a nagysága abszurd.
Mellesleg kit zavart este 10-kor?
Ez nem polgárbarát magatartás.
Így ne csodálkozzatok, ha finoman szolva nem kedvelnek titeket.
D4D 2010.12.03. 23:16:10
Szóval rendőr vagy.
NA AKKOR:
HA megállítasz, és ellenörzöl, az ellen semmi kifogásom. Ha ezt három nap alatt hatodik alkalommal, és személyesen ugyanúgy te, és minden egyes alkalommal kiszedeted a piknikkosarat meg a gumicsónakot, és megnézed, hogy a háromszögem 'megfelelő-e', akkor először is anyád minimum halőr volt, másodszor ne hidd el már, hogy minden egyes alkalommal ott szobrozok 20-30 percet egy ellenőrzés végett, mindig pont én.
Amúgy meg, ha lekéred az adataimat azon a nyomogatós kütyün és nem URH-n, akkor a találkozásunkat az alapján adminisztráljátok le ne papiron, mert van olyan kollégád, aki helyett három olyan papírt is kitöltöttem volna, míg ő a nevemet leírta.
NE hidd, hogy egy hét 5 napján reggel és este is 301 percet fogok állni, csak azért mert a rendőr hülye, és nem máson tanul.
Tudod szerda este már oda se adtam a papírjaimat, mondtam nekik, hogy fiúk kurvára örülök hogy ismét találkoztunk, de ma hagyjuk egymást békén, mert nagyon kell kakilni. Tehát én sem vagyok rutintalan.
Tudod a rendőr csak addig erős, amíg erősködhet, utána nyúl.
indapass90210 2010.12.03. 23:20:55
prérikutya 2010.12.03. 23:22:17
Mellesleg kit zavart este 10-kor?
Akkor este 10-kor egy kihalt faluban lehet 120-szal közlekedni 50 helyett? Nem lehet, és kész.
Ezek mind kifogások. Persze a cigánynak, meg a nagydarab kopasz terpjárósnak golyót kíván mindenki, de amikor saját maguk követnek el szabálysértést, akkor a rendőr legyen elnéző.
Az emberek többsége úgy követi el a szabálysértéseket, hogy tisztában vannak vele. Amikor meg jön a bünti, akkor jön a sírás is!
"Így ne csodálkozzatok, ha finoman szolva nem kedvelnek titeket."
Ha holnaptól kötelező lenne a tűzoltókészülék, és a tűzoltók adnának a hiánya miatt 20 ezres csekket, hidd el, őket is hamar megutálnák. Pedig teljesen érthető lenne a dolog.
svinjahond 2010.12.03. 23:24:18
D4D 2010.12.03. 23:27:35
"Akkor este 10-kor egy kihalt faluban lehet 120-szal közlekedni 50 helyett?"
- Lehet, de nem szabad.
" a cigánynak, meg a nagydarab kopasz terpjárósnak golyót kíván mindenki, de amikor saját maguk követnek el szabálysértést, akkor a rendőr legyen elnéző. "
- Már azzal is beérnénk, ha a rendőr odamenne hozzájuk. Oda merne menni hozzájuk. Tudod: Erős és nyúl.
prérikutya 2010.12.03. 23:27:45
Azért engedd meg már a rendőrnek, hogy úgy végezze a dolgát, ahogy előírták! Azért kéri le rádión keresztül, mert az bizotsabb.
"Tudod szerda este már oda se adtam a papírjaimat, mondtam nekik, hogy fiúk kurvára örülök hogy ismét találkoztunk, de ma hagyjuk egymást békén, mert nagyon kell kakilni. Tehát én sem vagyok rutintalan."
Nem rád értettem, hogy rutintalan vagy, hanem a rendőrre. Tudjuk, a papír meg neked kellett!:-)
Én sem értek teljesen egyet az igazoltassunk boldog-boldogtalant, de hát ez van. Egyszer majd csak változnak a dolgok!
2010.12.03. 23:30:29
3000 pengő magyar Forintos bírságot kaptam (örüljek hogy csak ennyi, mi ez valami BRFK-mantra?)
Kérdezte a rendőr hogy honnét jövök (látta az utazótáskákat a kocsiban, és azt, hogy kölcsönzős az autó), mondom most érkeztem haza egy órája és Ferihegyről jövünk... kitöltötte a csekket (fél óra), kezembe nyomta és széles mosollyal közölte : " üdvözlöm újra Magyarországon". Remélem a politikusok gyógyszerre fogják költeni a 3 rugómat.
prérikutya 2010.12.03. 23:31:02
Egyébként mindenki söprögessen a saját háza tájékán. A baj az, hogy mindenki mással foglalkozik, amikor saját magának is volna mit tanulnia viselkedés tekintetében!
Egyébként pedig volt rá példa, hogy a nagydarab kopasz kiszállt az A8-ból és kultúráltabb módon viselkedett, mint a kétgyermekes tanárnő! Még köszönni is tudott, ellentétben anyukával.
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2010.12.03. 23:32:11
prérikutya 2010.12.03. 23:32:19
[mike] 2010.12.03. 23:36:00
D4D 2010.12.03. 23:37:06
120-ra rengeteget.
Kopaszosra, fontosemberesre is elég sokat. De egyet elismerek: Utóbbira egyre kevesebbet. Bár a javulás lehetne jobb ütemű is.
Nyugi Palika 2010.12.03. 23:37:37
10 évig éltem Füred B.szőlős között külterületen. Ha érdekel, itt fentebb írtam egy történetet. Ez amúgy környékben történt.
Az a baj, hogy Füredre is "értelmes" fiatal nem helyi rendőröket vezényelnek. Gondolom félnek attól megvehetők. Régebben, (én itt születtem, ismerem a régiek túlkapásait, de azt is, tudtak toleránsak lenni. Azaz nem mellékutakon mértek, nem a helyiekre utaztak, és igen megértőek tudtak lenni). Pesten, Fehérváron, stb az elmúlt években keresték a lehetőséget arra a rendőrök, hogy helyszínen zsebre vegyenek le. Füreden ez nem volt szokás. Mostanában sem az, de akikkel az utakon találkozol azok zömében nem helyi rendőrök. Várpalota, Zírc,stb. Nem bántani akarom Őket, de IQ-ban nem versenyképesek. Mondok egy példát. A helyi rendőrség előtt van egy 30-as tábla. Ne kérdezd miért, de ott van. Néha ott áll a mérő kocsi, a vezető meg bent kávézik a rendőrségen. tudok számos vicces táblát még. Mondjuk a parton végig a 20-ast. Tudsz 20-al menni? (nem gyalog, kocsival
Szándékosan nem akarok neveket írni, de voltak itt kemény rendőrök, akik viszont tudtak mérlegelni.
Ja és még egy. Ha említetted az ominózus utat. Nejem (40-45-tel) elütött egy szarvast a két település között. Több mint két éve volt. Mit gondolsz, mikor jöttek ki helyszínelni... Megmondom, másnap...
pakesz (törölt) 2010.12.03. 23:39:40
+++
"- tilosban állok
- forgalommal szemben
- buszmegállóban
- félig a járdán félig az úton"
ez igen 600 meterek keresztul volt buszmegallo? es egyiranyu oldal?
prérikutya 2010.12.03. 23:40:35
Menj ki Németországba. Ott haveromat azért bírságolták meg, mert kamionnal túl sokáig előzött. Pedig Ő nem az a tetűsködő típus, leveszi a tiltást, aztán túl is van rajta.
Ott pl. a rendőr távcsővel nézi az autópályán a biztonsági öv használatot, és esélyed sincs rá, hogy ejnye-bejnyével megúszd, vagy, hogy a bírság felét odatolod a zsebbe.
Méltányos volt, mert feljelentéssel 30000 lett volna, így csak a tizedét kaptad. Egyébként meg nézd meg, mennyien közlekednek világítás nélkül!
D4D 2010.12.03. 23:44:10
"Azért engedd meg már a rendőrnek, hogy úgy végezze a dolgát, ahogy előírták! Azért kéri le rádión keresztül, mert az bizotsabb."
Nem URH-n kérte le, hanem azon a bizbaszon. Ahol nyoma van a lekérdezésnek, mivel az adatátviteleket a Rendőrségnél naplózzák. Mindent, tehát ezt is. Ő ezek után 20 perc alatt töltötte ki azt a kis jegyzettömböt. A 21. században.
pakesz (törölt) 2010.12.03. 23:44:25
amugy meg akinek autoja vn fizessen...
van olyan helyzet is hogy szembol jon a kamion es senki nem kerdezi kinek van igaza
jelentéktelen alak 2010.12.03. 23:45:16
Aztán ha tisztázta magát a rendőr, akkor a hatóság félrevezetéséért, rágalmazásért, éveket kapsz, nem pénzbüntetést. Miután szabadulsz, megnézheted, hogy hány botlásod után kapsz "figyelmeztetést". Mellesleg nagyon helyesen.
Lehet, hogy szerinted jó ötlet emberkedni, de a rendőr dolga a törvények/szabályok betartatása. Túl szigorú volt? Igen, az volt.
Nem is kérdés. De legalább dolgozott.
Marha egyszerű elejét venni az ilyen túl kapásnak. Szabályosan kell megoldani a kertből való kiállást!
Meg sem említem, hogy történt elég jó eséllyel nem kerek. Valami(k) kimaradt belőle.
Vagy tényleg túl szigorú volt a rendőr, vagy oka volt erre, amiről a szerző diszkréten hallgat.
Mikor az ismeretségi körömben hallok ilyen túlkapásról, akkor sosem lepődöm meg.
Van úgy hogy a rendőrnek már elege van abból, hogy az az autó állandóan szemet szúr neki valamivel.
Persze a helyes az volna, ha minden olyan alkalommal alkalmazna méltó büntetést, mikor éppen szemet szúr és nem akkor méltánytalanul nagyot, mikor besokal.
Számomra meglepő, hogy akik a szabályos lehetőséget keresik és alkalmazzák, nem a magyarázatot és a kifogást, azokkal nem történik ilyesmi...
Ez szerintem elgondolkodtató
"streetfighter" 2010.12.03. 23:45:46
"Akkor este 10-kor egy kihalt faluban lehet 120-szal közlekedni 50 helyett?"
Rendőr létedre igen rossz párhuzamot választottál.
Köztudott, hogy az egyikből halálos baleset is lehet, amit a másikról nehéz lenne elmondani.
"A rendeleteket nem a rendőr alkotja."
Ez tény, viszont ilyen helyzetben többet érne egy figyelmeztetés. Azt nem tiltja a törvény. :)
mediacapic 2010.12.03. 23:46:23
Nyugi Palika 2010.12.03. 23:46:37
Tudok tesco példát küldeni. Ugyanis ez volt az egyik első precedens. A pasas valami tök piás volt, tört zúzott, és Legfelsőbb Bíróságon nyert. Én sem értek ezzel egyet.Hozzátenném, magam esetével is csak részben.
Nekem az esetem szerencsés, de ráadásul igaz. Vezetek most is, van jogosítványom, minden határozatom meg van. Erkölcsileg magammal semmi bajom, de ehhez mindenkinek érezni, átélni kellene a szituációm.
prérikutya 2010.12.03. 23:52:55
Rendőr létedre igen rossz párhuzamot választottál.
Köztudott, hogy az egyikből halálos baleset is lehet, amit a másikról nehéz lenne elmondani.
Köztudott, hogy az egyik 30 ezret ér, a másik meg 200 ezret! Itt a szabályok betartásán volt a hangsúly.
"Ez tény, viszont ilyen helyzetben többet érne egy figyelmeztetés. Azt nem tiltja a törvény. :)"
Nem, de bizonyos esetekben a rendőr mérlegeli. Ha minden második autós világítás nélkül közlekedik, akkor valószínű a figyelmeztetés nem lesz elég. A figyelmeztetés sajnos annyit mond az emberek 90%-ának, hogy most megúsztam, legközelebb is meg fogom!
prérikutya 2010.12.03. 23:53:51
mediacapic 2010.12.03. 23:53:57
Kobralgin (törölt) 2010.12.03. 23:55:24
D4D 2010.12.03. 23:56:54
Menj ki Németországba és nem fogank minden szarért levenni. Ott előbb kapsz büntit a belső sáv tartós használatáért, mint 100 helyett 115-ért.
Ott a rendőrnek komoly bizonyítékot kell felvonultatni egy mérésnél, autóból trafi esetén pl nem elég egy kép, hanem 400 méteren keresztül folyamatosan fenn kell állnia a gyorshajtás tényének. Komoly jegyzőkönyvet kell vezetni a mobile Blitzanlage kihelyezéséről, és ha egy centit tévednek a kihelyezésnél, akkor már érvénytelenek az addigi mérések.
Ott a rendőr nem egy pénzbeszedő, hanem egy szolgáltató, aki rendet és biztonságot szolgáltat a polgárnak, és ha kiszabnak egy büntit, akkor is úgy szabják ki, hogy őszinte barátságban tudsz tőlük elválni, és véletlenül sem vágják a fejedhez, örülj hogy csak ennyi. Azt mondják ehelyett, nem örülnek, hogy meg kell büntessenek. És a helyszínen mindjárt elmondják a fellebbezési lehetőségeidet is, ha nem értesz egyet a kiszabott bírsággal.
Kicsit korrektebbek arrafelé a játékszabályok.
És ott a rendőr egy betörést 19 perc alatt jön ki helyszinelni, míg a szomszédomhoz 19 óra után sem jöttek ki.
A haverod története sántít.
2010.12.03. 23:59:00
mediacapic 2010.12.04. 00:00:21
TH 2010.12.04. 00:03:59
1) lássuk be, hogy ez nem egy komoly tétel, ha vkinek autója van, akkor valszeg nem mélynyomorban él, ez esetben viszont az egyszeri 3000es bírságot meg sem érzi.
2) megjegyezted valszeg egy életre, hogy a lámpa felkapcsolása az első (javaslom, hogy városban is tegyél így, segíted a többi közlekedőt vele).
3) a rendőr meg még kedves és udvarias is volt, úgy még a büntetés is jobban esik.
prérikutya 2010.12.04. 00:04:50
Ennyiért itthon sem kapsz büntit!
"Komoly jegyzőkönyvet kell vezetni a mobile Blitzanlage kihelyezéséről, és ha egy centit tévednek a kihelyezésnél, akkor már érvénytelenek az addigi mérések."
Ez itthon is így van.
"És a helyszínen mindjárt elmondják a fellebbezési lehetőségeidet is, ha nem értesz egyet a kiszabott bírsággal."
Itthon felesleges, mert panaszt tenni már mindenki tud!
"És ott a rendőr egy betörést 19 perc alatt jön ki helyszinelni, míg a szomszédomhoz 19 óra után sem jöttek ki."
Mert ott nincs ekkora létszámhiány, mivel a 2-3000 eurós fizetés megtartja az állományt. tudod, kis pénz, kis foci. Azért a 19 perc kissé túlzó!
"A haverod története sántít."
Nem sántít, mert nem beszél mellé, ráadásul a rendőr az írányítójával beszélt, aki tökéletesen beszéli a németet.
dark future · http://www.andocsek.hu 2010.12.04. 00:09:41
a balra kanyarodást meg a buszmegállót inkább ne írtad volna, mert egy ködös téli reggelen majd arra ébredsz, hogy záróvonal van a kapud előtt, és csak jobbra fordulhatsz ki.
potyus 2010.12.04. 00:12:10
Azért mert balesetveszélyes helyzetet teremtesz, mivel kerülgetni kell a kocsidat.
Gyorshajtásért, meg aztán könyörtelenek. És elég ha mögötted jön a rebdőrautó, melyben általában ketten ülnek, megállapítja (trafipax nélkül) hogy gyorsan mész, megállít és máris lehet pengetni. Persze csekket ad.
Viszont ott az olyan eljárás ismeretlen, hogy megállít a rendőr, mondván "gépjármű ellenőrzés". Ha nem követtél el semmit, nem állíthat meg.
Gatinho 2010.12.04. 00:12:21
tehát ez a sztori innen már kamuszagu.
M. Péter 2010.12.04. 00:22:26
El Argentino 2010.12.04. 00:27:07
Amúgy a rendőröknél kitétel a rossz modor és a bunkóskodás? A megjátszott keménykedés? Általában ha 3-4-en ülnek az autóban hihetetlen keménnyé válnak, kb. mint egy másik hihetetlenül imádott népség. Ha gombnyomásra el lehetne tüntetni mindet, nem is tudom kiket választanák.
nopánick (törölt) 2010.12.04. 00:59:38
A rendőr tette a dolgát... dicséretet érdemel érte.
A tettes, meg próbálja... szánalmas módon
kimagyarázni, hogy RÁ miért nem vonatkozik
- a megállni tilos
- a buszmegálló
- és a járda
Ennyi.
nopánick (törölt) 2010.12.04. 01:04:21
Akkor anyáznál és dudálnál, hogy nem bírsz kiállni..igaz?
Man from Earth 2010.12.04. 01:15:43
Ahha, állítólag. Akkor biztos csak én találkoztam eddig a fasszopó, geciláda, anyabaszó fajtájukkal. Inkább fegyvert minden honpolgárnak és takarodjanak a jó büdös kurva anyjukba ezek a senkiházi cigányniggerek, akik egyetlen szórakozása az átlagemberekkel szívózás+büntetgetés. Bár lőnék őket halomra a bűnözők. Mindig örömünnepet ülök ha csak egyet is lelőnek...
Nyugi Palika 2010.12.04. 01:22:43
Lehet hihetetlen, de tényleg így volt. Tescoban nem volt kiírva, itt a KRESZ szabályai érvényesek. (amúgy ennek hiányában ez meg magánterület.. Az hogy rendőrfiú ezt nem tudta nem a hibája, hanem a főnökei nem mesélték el Neki. Mint esetemet sem. ha szakmabeli vagy- én nem. vicces lenne mesélnem a jogszabályokról. Pl. magánterületen mikor minősül egy baleset KRESZ szabályai szerint.. Személyi sérülés...stb. Úgy töröm zúzom a kocsim ahog akarom nem közterületen. Józanul, meg ittasan is!!!) És bukta a rendőrség.Ennyi. Keress rá. Az estem is tanulságos. Nem lenne baj, ha a rendőrök is tudnák, mikor, mit kell tenni. Részben sajnálom is Őket, de egy-két túlbuzgó, teljesítmény őrültből elegem van. Nem akartam fokozni a helyzetet, de hátha Neked fontos. Nos, jegyzőkönyv szerint 7 perc alatt vittek be a helyszínről, közben nejemet is szondázták. (aki addig kvázi "gyalogos volt) Kicsit több mint 10 km-volt az út. Közben egy falu, megjegyzem 30-as korlátozó táblával. Lemértem, szabályosan min. 15 perc. :)
Amúgy ne tartom magam sem iszákosnak, sem szabálysértőnek, és főleg nem bűnözőnek.
Szóval nevetséges. Főleg az, hogy fogalmuk nincs mit kell teni egy földúton ilyen esetben. Hogy értsd, kb 7-8 éve USA.ban bérelt kocsival mentünk. (elég sokat vezettem Ázsiában (Korea, Japán, stb). Kollégám vezetett. Gyorsan ment, amiért ott helyszínen "LŐNEK". Hiába mondtam Neki, de 85 mérfölddel ment. Meg is fogták. A rendőr meg (igaz sokat spekulált a megoldáson) de végül megkérdezte, van-e nekem is jogsim. Megmutattam, és végül azt mondta (udvariasan) kérem, cseréljenek helyet. Ez így volt. Na, ilyen a rendőrség a USA-ban.És volt ilyen valaha környékemen is. Azért ismételten elmondom, hibáztam, de ma, holnap hasonló körülmények között ezt ismét bevállalnám. Rendőröknek meg azt ajánlom, legyenek kicsit normálisabbak. A zéró tolarencia amúgy vicc. Ha rendőr vagy tudod Te is. 0.2 légalkohol alatt lehet büntetni? Annyit simán termel a szervezetem.. Megjegyzem a zéró=O. Nem. 0.2, hanem nulla. Akkor mit csináltok a zéróval. (én tudom, mehet haza az illető, ha ezzel tisztában van)
Ami meg az elejét illeti, keress rá. A pasas a Legfelsőbb Bíróságon nyert Tesco parkoló ügyben. (1.8 körül volt véralkoholja azt hiszem... )
Man from Earth 2010.12.04. 01:23:27
D4D 2010.12.04. 01:30:50
Ennyiért itthon sem kapsz büntit!
NEm, de 30 helyett 34 ért igen!
A haverod szavahihetőségét nem vonom kétségbe, de számomra a sztorija még mindig nem életszerű, vagy tilos volt kamionnal előzni, és egyet (mert csak 70-el bír menni, vagy a dombon 60 alá esik vissza) még elnéztek volna neki, és így jött i az, hogy sokáig előzött.
D4D 2010.12.04. 01:33:30
"
Mert ott nincs ekkora létszámhiány, mivel a 2-3000 eurós fizetés megtartja az állományt. tudod, kis pénz, kis foci."
- Ebben sajnos egyetértünk. Azért sajnos, mert gyalázatosak a hazai állapotok.
" Azért a 19 perc kissé túlzó! "
- Konkrét idő! München mellett Putzbrunn-ban történt.
norgul 2010.12.04. 01:36:24
Egyedül azt döntötték el, hogy megállnak intézkedni vagy nem. Ök igy döntöttek, ez az ő joguk volt.
Nehéz ismeretlenül megitélni őket, és a helyzetet mennyire volt balesetveszélyes a szituáció, igy ebbe én nem itélkezem.
Ök balesetveszélyesnek itélték, és intézkedtek. Ez a dolguk, még ha ez azzal jár, hogy jól megvágnak esetenként. :(
Ami a post második részét érinti, jogos a felháborodásod, azonban az a te tetted nem teszi semmissé. Ha lefotozod és beküldöd akkor megfenyitik - bűntetik - öket. Ha te ettől jobban érzed magad akkor legközelebb nyomd fel őket.
De ne felejtsük el, hogy azok nem úgyanazok a rendőrök voltak, mint akik megbüntettek. Ne álltalánosits!
jerem 2010.12.04. 02:03:06
jerem 2010.12.04. 02:08:11
jerem 2010.12.04. 02:18:09
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.04. 02:24:13
jerem 2010.12.04. 02:24:38
jerem 2010.12.04. 02:29:41
dukeekud 2010.12.04. 03:02:01
Szerintem pusztan ezert a kifejezesert megerdemelte a 30 ezer ft buntetest. Bazzzz kijarni az erdobe szoktak, vagy a mecsre meg az iskolat szoktak kijarni, nem a kapun, bazzz.
Waldorf Rolandó 2010.12.04. 03:36:31
Köszönöm, hogy elmondhattam.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.04. 06:13:40
de 1 is eleg
foto nelkul
Don Quixote de la Ferko 2010.12.04. 06:37:58
Ez eddig rendben.
Oszt mivel nyitottad ki?
Kamu a sztori, örülj, hogy megúsztad 30 ezerrel.
KaPé 2010.12.04. 07:08:59
Ha meg csak ennyire vagy tisztában az eljárásrenddel (feljelentés esetén szó nincs bíróságról, szabálysértési előadóhoz kerülsz), akkor pluszban még meg is érdemled.
welcometoromania · http://welcometoromania.blog.hu/ 2010.12.04. 07:46:01
astyi 2010.12.04. 08:02:14
Undorító ami itt folyik !!!
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.12.04. 08:35:01
Akinek autója van azt még le tudják húzni ennyi..
svinjahond 2010.12.04. 08:41:56
Rendőrrel szemben az "A" típusú megszüntetést (bűncselekmény hiánya), még HÍRBŐL SE ISMEREK, hanem ha már abszolúte nem verhető el elmarasztaló ítéletig a rendőr ellen indított "móka", akkor maximum "B" pontos megszűntetés (bizonyítottság hiánya!) jöhet szóba, akkor meg b*szhatja a kedves "útonálló": örüljön, hogy miután néhány évig húzták-vonták, ép bőrrel kiszállhat a buliból nem hogy még visszacsapjon!
(Persze, objektíve nézve ez se fair - én ezért SE mennék közlekedésinek, vagy gépkocsizó járőrnek - sőőt, továbbmenve: azon se csodálkozok, hogy aki közülük belátható közelségben jár a szolgálati nyugdíjhoz, az már egyre kevésbé kockáztat azzal, hogy egyáltalán intézkedik! Ez se jó!)
Én nem vagyok rendőr ellenes, nekem csak a tököm telt meg nem is kevéssé az alatt a közel húsz év alatt, mióta jogosítványom van a sok-sok "anomáliával", ami Hazánkban a rendőri intézkedések kapcsán felmerül.
Persze tudom: általánosítani nem szabad!
DE, MILYEN ÉRDEKES! UGYE LASSAN MINDENKINEK VAN _SAJÁT_ NEGATÍV SZTORIJA RENDŐRSÉGI INTÉZKEDÉS KAPCSÁN - ÉS MOST NE AZT VIZSGÁLJUK, MERT FÉLREVINNÉ A TÉMÁT - HOGY "JOGOS VOLT-E A HATÓSÁGI FELLÉPÉS, MERT HIBÁZOTT A FŐSZEREPLŐ", HANEM AZT, _AHOGYAN_ AZ ADOTT INTÉZKEDÉS LEZAJLOTT!
(Gondolok itt arra, hogy a rendőr - miközben "csak a munkáját végzi" (tudjuk: mindig szakszerűen, jogszerűen és arányosan...) :) eközben csak épp: túlkapásba csúszik, de legalábbis fensőbbséges, flegma, tiszteletlen, méltánytalan, néha bizony embertelen, ja és persze csak azzal szemben, akitől nem kell ellenállástól tartania. Szerintem érthető, amit leírtam, nem kívánom tovább ragozni...)
EGYIK SZABÁLYSÉRTÉS NEM ANNULÁLJA AZ ÁLTALAM ELKÖVETETT MÁSIKAT, ÁM A GYOMROM FELFORDUL, MIKOR JÖN A HARMINCEZRES CSEKK, MERT A FÉL ÉVE BEFEJEZETT ÚTBUROKLAT MARÁS HELYÉN AZÓTA INDOKOLATLANUL KINNHAGYOTT 30-AS TÁBLÁNÁL NORMÁL KÖZLEKEDÉSI TEMPÓVAL HALADVA, A SZEMKÖZTI DOMBRÓL EUROPLAKÁT LÁBAZATÁHOZ, A BOKORBA REJTŐZVE "ELKENIK A SZÁMAT" OTT, AHOL _SEMMI_ KÖZLEKEDÉSI VÉSZHELYZET NEM INDOKOLJA A SEBESSÉGMÉRÉST...
(Az ügyet azóta megnyertem, mert nem voltam hajlandó fizetni. Igaz, hogy az ügyvédnek többet adtam, de akkor se hagytam magam!)
Na, ha ezek a dolgok változnak a "Cég" hozzáállásában, akkor biztosan sokkal több pozitív hozzászólás keletkezik majd...
Üdv, SvinjaHond
-
WhiteFalcon 2010.12.04. 08:44:38
svinjahond 2010.12.04. 09:01:42
Sőt: ugye tudod, hogy ez becsületsértés, ami miatt akár fel is jelenthetne Téged a rend éber őre?! :D
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
exilis 2010.12.04. 09:14:39
Van egy két sztorim csak a közelmúltból:
Főútvonal, falun halad át. A rendőr beáll úgy a trafival, hogy kb. 100 m-re a lakott terület táblától áll, és közvetlenül a tábla után méri a sebességet. Én betartom a korlátozásokat, tábla elött fékezek, de 5 m-re utána még bizony előfordul, hogy nem 50 hanem mondjuk 65 a sebességem. A rendőr szabályos itt is de ez akkor is tetüség szerintem.
Második:
30-as övezet. Lakótelep. A lakótelepre egy hosszú egyenes út vezet be, kb 500 m. Egy nagy ívű kanyarból fordulunk rá, és a kanyar után közvetlenül már ott a 30-as tábla ( mi a fenének, nem tudom). A kanyarból az ember kigyorsít, aztán hirtelen ott találja magát a harmincas övezetben. A rendőr persze itt is hol mér? Közvetlenül a tábla utáni méterekre figyel a trafi.
Harmadik:
Este 11. Tök kihalt az egész város. Kis mellékutcák keresztezik egymást, az egyiknél ott figyel - állítom, hogy tök feleslegesen, csak a rendőrök pénzszerzési lehetősége miatt elhelyezve - egy stopp tábla. Gyanutlan delikvens jön, lassít, teljesen belátható minden, kihalt a város, ezért nem áll meg a stoppnál, lelassítva kanyarodik tovább. Két házzal arrébb a kapubejárón felvillan a rendőrautó lámpája, és már meszeli is le. Aztán várja a következő pácienst.
Negyedik:
Ez a kedvenc sztorim, bár kilóg a sorból, de rendőrviccnek is elmegy. Álltam néhány éve a kerkpárommal a kereszteződésben, este 10 körül volt, balra szerettem volna kanyarodni, be voltam sorolva középre. Mellém áll a rendőrautó jobbról, kiszól a rendőr, olyan rendőrösen erélyes hangon: - Miért nem ég a lámpája!?
Én meg: - Mert állok.
( dinamós világításom volt). Szó nélkül elhúztak :)
énisfélek 2010.12.04. 09:35:17
HÁT NEM BÍR KI!
Tessék úgy megállni, hogy a többi embert nem szívatod közben. A büntetés jogos volt, legközelebb majd nem szarod le, hogy rajtad kívül mások is vannak az utakon.
Három ilyen büntetésből már kijönne egy motoros kapu, vagy egy beljebb helyezett kapu. Remélem sűrűn jár a rendőr az utcátokban.
kodó tamás 2010.12.04. 09:35:53
nincs itt semmi látnivaló.
oszoljunk, kérem, oszoljunk
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 09:50:44
'Vagy figyelmeztet és kiszab valami minimális bírságot.'
Azt szabott ki . A minima 30,000 szab.sértésnél
A posztoló meg is érdemli ha nem fellebbezte meg. Az ilyenek pénzéböl veszik a trafipaxok tömegét , amit a becsületes autózók ellen vetnek be
Vagy mindez már volt?
mediacapic 2010.12.04. 09:50:45
Ha ennyire minden szabályt mindenki betűre betartana, akkor ez az ország már nem itt tartana.
nopánick (törölt) 2010.12.04. 09:55:59
Első második harmadik is ....
Ez a mennyiség biza arra utal, hogy
általában nem tartod be a szabályokat.
Talán fáj ..
- a tábláIG lelassúlni
- a kanyarba oylan tempóval autózni, hogy
belásd az előtted lévő útszakaszt..akkor a
táblát is látod!
- a STOP-nál tényleg megállni
Aki ennyire laza szabály ügyben az ne ossza már az észt a rendőrnek... hisz simán szarik álladóan mindenre a saját kényelme miatt.
kodó tamás 2010.12.04. 09:57:51
igen ilyenkor érdemes a feljelentést választani...főleg hidegben...
"a bizonytalanra" nem szállnak ki feljelentést riogatni.
a tolluk se fog, ha fagy...
b p 2010.12.04. 10:00:41
kodó tamás 2010.12.04. 10:05:45
de tényleg nem a megelőzés a cél...
hanem a megbaszás...
a ferihegyi behajtón alig venni észre a kivéve "bkv" behajtanmi tilost a benti sávba... mindig áll egy rendőr az oszlop mögött és amikor a külföldi nemegy, akkor előugrik... és megbassza.
az fel sem merül, hogy a pillér elé állna és integetne hogy ide nem szabad...
rohadt gané társaság élükün a főgané
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 10:10:44
Pintér úr +igérte , rend lesz
www.pecsinapilap.hu/cikk/Budapesti_rendorfokapitany_sotetitett_ablak_index-mentes_kozlekedes/39630
Bájos, az a rendőr valamit szívhatott
Bizonyára pár hét mulva nem elég fényes szolgálati baKKancsa miatt leszerelik
különvélemény 2010.12.04. 10:13:08
Mindenki "csak 5 percre" szokott megállni, ennyi erővel senkit sem lehetne megbüntetni.
Mellesleg mi a fax tartott 5 percig?
Akkor reszelted a kulcsot?
kodó tamás 2010.12.04. 10:14:31
exilis 2010.12.04. 10:15:34
fehéregér 2010.12.04. 10:27:32
"streetfighter" 2010.12.04. 10:36:16
Én szerencsére nem ilyen vagyok. Ha valamiért megbüntetnek, akkor simán tudomásul veszem, mert már 1000 másikért is megbüntethettek volna. Könnyebb így elviselni. :)
osziboszi 2010.12.04. 10:42:25
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 10:47:13
Közrendőrt??
Lehet ez is nyomozó volt korábban,oszt valami hiba miatt közlekedésinek rakták,de itt is megtalálta a maga keresztjét
:)
nopánick (törölt) 2010.12.04. 10:50:40
Mikor és hogyan ?
Mert mióta közig bírság van (azaz nem állítanak meg) azóta 80+15+2=97 km óra
alatt NINCS büntetés...
HA megállítottak (vagy balga módon megálltál) az pech...akkor már 83-tól ketyeg a bünti.
Mivel ez 15%-os túllépés és 34%-ért már
60 ezer+ezaz szabható ki, így a 30 ezer végül is nem túlzás...bár nem is akciós ár.
Mellesleg a bemért 92-höz a kmóra
azért már 100 alatt volt picivel...
Ami elég feltűnő eltérés, szerintem.
kodó tamás 2010.12.04. 10:53:24
a kiss ernő tábornok Úr jutott eszembe. a vállalhatatlan parancsnokokról...
a hibázó főnökre értettem:)
természetesen csendben megbasszák a közrendőrt, hogy máskor "jobban figyeljen", azaz időnként csukja be a szemét a szemét
Atika!!! 2010.12.04. 10:56:14
mediacapic 2010.12.04. 10:57:11
Engem hajnalban 3.15-kor büntettek meg, mert 15m-en belül álltam a buszmegállóhoz (cikk-cakk vonalhoz) képest a nyáron.
Közben a rendőrautó bent állt a buszmegállóban megkülönböztető jelzés (legalább egy kék lámpa...) nélkül.../lefényképezték az autójukat, amint bent állnak a buszmegállóban aaz enyémmel együtt.../
Értem én, h vétkeztem, elismerem! De akkor nem kellene ugyanazt a szabálysértést durvábban elkövetni!
...persze erre is jön majd olyan válasz,hogy "Miért szirénáznia kellet volna?"
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 10:57:36
Lekéne cserélni a Polski126-ot valami tempomatosra és máris nincs csekk
Honnan tudod hogy azok a rendőrök nem kapták meg a büntetésüket, ha a főrendőrt is elkapták?
exilis 2010.12.04. 11:14:52
kodó tamás 2010.12.04. 11:23:31
te hol lax? kicsit kevered afganisztánt-svédországot és új-ZSÉlandot...
"streetfighter" 2010.12.04. 11:23:50
"hiszen menetirányal szemben parkolni tilos"
Ez hol van leírva?
Aron M 2010.12.04. 11:26:57
Nos, a rendőr igenis mérlegelhet, mint ahogy hosszú kínlódás után mégis elhangzott kedvenc rendőrünk, prérikutya szájából.
A magyar rendőr mérlegel is, de nem annak az elvnek az alapján, hogy mi szolgálja a közösség érdekeit, hanem hogy mi szolgálja a saját érdekeit.
Ami itt ezekben a kommentekben a rendőröktől elhangzott, az bőven elég lenne ahhoz, hogy még ma délelőtt megszűnjön a rendőrség, úgy ahogy van. Ugyanez az arrogancia és hatalmaskodás volt 2006-ban véresebb formában megfigyelhető, sunyibb formájában meg a bíróságokon amikor nyüszítve hazudoztak össze vissza a "rendőrtanúk".
Persze, tisztelet a kivételnek, meg azt is tudom, hogy egyes fővárosi kapitányságokon még a golyóstollat is otthonról viszik be, annyira nincs pénz. De ez sajnos nem változtat semmit a lényegen és a többségük botrányos hozzáállásán.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 11:31:43
Ez a szembeparkolni tilos is egy fasság!
Miért is tilos?
kodó tamás 2010.12.04. 11:34:11
ezért van egyre több katasztrófa (amit a normális működéssel az intézmények nem tudnak megoldani)
irányítható zombi massza. körbe zsarolva egymást... mindenki bűnös. ez tartja össze...
Alternatív 2010.12.04. 11:42:27
Egyszercsak megjelent ott egy rendőr, aki nem bírságolt, csak intett a pofátlankodóknak, hogy menjenek még egy kört.
Eleinte folyamatosan ott állt a rendőr, aztán már csak a csúcsforgalom idején, és nem tudom, ma is kijárnak-e még oda.
Na, ez egy elegáns megoldás volt, helyreállították a rendet, pont eléggé büntették meg a pofátlanokat, anélkül, hogy a leállításukkal dugót okoztak volna.
Ilyenből kellene több.
vérengző kismalac 2010.12.04. 11:53:14
Ez tényleg így volt, tanúsíthatom, én is ott kőröztem. :)
nopánick (törölt) 2010.12.04. 11:56:06
A KRESZ-ben vazze!!!
40. § (1) Járművel megállni ...
csak az úttest
menetirány szerinti jobb szélén, !!!!
Azaz nem tudsz szemben megállni!!!
Szabályosan...
"streetfighter" 2010.12.04. 12:01:32
Nagyon tévedsz!
A szembe sáv menetirány szerinti jobb szélén, szembe a többiekkel, miért ne állhatnál?
A kettő nem zárja ki egymást. :)
Én sokszor álltam így, és semmi gondom nem volt belőle.
indapass90210 2010.12.04. 12:03:49
azért már 100 alatt volt picivel...
Ami elég feltűnő eltérés, szerintem."
Biztos furcsa lesz, ami írok, de nekem pl. kb 1 azaz egy km/h eltérést mutat az óra az autómon - nyári kerekekkel - a GPS-hez képest.
Egy nagyobb autónál azt, hogy 80 vagy 92, szinte észre sem lehet venni.
exilis 2010.12.04. 12:05:19
"40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. "
Ha orral ellenkező irányba állsz, az már neked a bal széle, tehát szabályt sértesz.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 12:06:33
Az lehet hogy a tollat otthonrol viszik be,de a szab.sértési birság a rendőrségnél marad,ennyivel csökkentették az állami apanázst/ha jól tudom/
Ez a bevétel bizonyára nem érezhető egy kerületi örs iroszerbeszerzésén
Valahol a nagykalapban eltűnik
Vagy többet autózhatnak azóta a rendőrök, vagy kerül uj gumi a járművekre stb.?
kodó tamás 2010.12.04. 12:08:51
de mindenképp értelmetlen. egy állókocsinak nem mindegy merre áll a fara?
vszínű azért döntött ugy a vezetője, mert egyszerűbb (azaz kevésbé veszélyes) volt "csak ugy" leállni mint 2 szer megfordulni....
"streetfighter" 2010.12.04. 12:09:50
Lehet, hogy megbüntethet a rendőr, mert én máshogy fogom fel, és nem szabályos, de szerintem akkor rossz a megfogalmazás, mert abban az esetben senkit sem zavarhat.
exilis 2010.12.04. 12:12:53
indapass90210 2010.12.04. 12:18:24
Az alap büntik is alacsonyabbak. Sok mindenért lehet 10-20-50 eurót fizetni, Magyarországon meg mindjárt mindenért megdobnak egy 30 rugós csekkel.
nopánick (törölt) 2010.12.04. 12:19:44
De hogyan kerül fordított helyzetbe?!
Úgyhogy előtette SZEMBE ment a másik irány sávjában a forgalommal, ami TILOS!!! Igaz?!
nopánick (törölt) 2010.12.04. 12:20:54
No és hogyan kerülsz a fordított helyzetbe?!
Úgyhogy előtette SZEMBE mész a másik irány sávjában a forgalommal, ami TILOS!!! Igaz?!
indapass90210 2010.12.04. 12:23:38
ldd 2010.12.04. 12:23:38
Ha fent hagytad a kulcsot, miért nem tolattál vissza a kertbe amíg felmész érte?
Valószínűsítem, hogy ha azt látják a rendőrök, hogy jár a motor és éppen zárod a kaput nem csinálnak semmit, de ha a kocsiddal parkolsz, forgalommal szemben álló motorral, tilosban, buszmegállóban miközben te a házban keresed a kulcsot, hát ne csodálkozz! Honnan tudja a rendőr, hogy Te csak most ugrottál fel a kulcsért és nem ott állsz egy napja???
Szerintem ha egyszer elfelejtetted a kulcsot és vissza kell menni akkor megtehettél volna annyit, hogy a kocsival vissza állsz!
ÉS NE keverd össze ezt az esetet azzal, amikor tényleg csak kiszállsz bezárni a kaput!!! Téged NEM azért bűntettek mert csak "bezártad a kaput"! Gondolkozzál már!
kodó tamás 2010.12.04. 12:27:27
a kresz jobbrahajts arra az esetre vonatkozik ha +1 auto van. egy résztvevő esetén nem értelmezhető. a résztvevők egymás közötti viselkedéséről szol...
kodó tamás 2010.12.04. 12:30:06
de akkor is csak a LÉ ről szól....
index.hu/bulvar/2010/12/04/nem_vesz_vert_egy_egeszsegugyi_szolgalat_amig_tartozik_a_rendorseg/
kell a pénz osztjonapot.
nem szégyen. szegénység van.
autósoknak van lé....
exilis 2010.12.04. 12:30:43
mediacapic 2010.12.04. 12:31:20
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 12:32:06
Akkor a +fordulás, a tolatás, előzés kimondottan gyilkossági előkészület
Nehogymár gond legyen, ha normálisan be és kiállok a forg. szemben
Vagy nézzunk egy zsákutca beli kétoldali parkolást
Aki egy ilyen helyzetet veszélyesnek minősit ne vezessen,de főleg ne birságoljon
mediacapic 2010.12.04. 12:33:34
kodó tamás 2010.12.04. 12:37:54
index.hu/bulvar/2010/12/03/karambol_utan_dulakodas_budapesten/
indapass90210 2010.12.04. 12:39:41
exilis 2010.12.04. 12:46:54
indapass90210 2010.12.04. 12:57:18
sztenly 2010.12.04. 12:59:01
kodó tamás 2010.12.04. 12:59:38
még egy 30ezres csekk járna...
behajtó előtt is tilos megállni...
azt sem írja a kresz hogy "kivéve ha a tulajdonossal megegyeztél"
tilos osztjónapot
kodó tamás 2010.12.04. 13:01:39
sok rossz (összes állami) jogszabály és intézmény van Mao-on. örüljél hogy életben vayg... sokkal rosszabbul is járnak emberek, van akit iszap visz el.
Netuddki. 2010.12.04. 13:02:46
Még egypárszor megbüntetnek közületek valakit és már meg is van az ára. Mért jobb ha az államnak fizetitek be? ;)
Netuddki. 2010.12.04. 13:06:22
Azért büntették meg, mert nem tudtak miatta a rendőrök megállni pénzt felvenni az automatából... XD
exilis 2010.12.04. 13:06:43
Az a baj a sztorijával, hogy ez a farkast kiáltani tipikus esete. A rendőr ezt a kamusztorit naponta hallja másoktól, és amikor igaz akkor sem fogja elhinni. Ciki, és pech hogy épp abban a két percben amíg felszaladt lemeszelték, de ez van. Ha mondjuk az asszony ott ült volna a kocsiban, azaz igazolható lett volna az öt perc, akkor én is mellé állok, de így ez védhetetlen szívás volt részéről. Az azért olvasható hogy kiállás közben történt, ezért amikor észrevette hogy nincs kulcs, akkor vissza kellett volna állnia, és nem kockáztatnia.
nopánick (törölt) 2010.12.04. 13:09:00
Te simán hülye vagy a KRESZ-hez!
A Jobbra tarts akkor is él, ha EGYEDÜL vagy.
Kivételek:
- előzés
- balra kanyarodásra felkészülés
nopánick (törölt) 2010.12.04. 13:10:56
Az átlagbérnek meg csak negyede és?!
Nem kell szabálytalankodni és
akkor mindegy minek a hányada...
jelentéktelen alak 2010.12.04. 13:13:21
kodó tamás 2010.12.04. 13:14:39
látom érzékeny vagy a társadalomra és a filozófiára.
mi értelme lenne a kresznek egy szereplő esetében?
pl ha van ott még egy autó (pl rendőr) akkor megint érvényes kresz.
a jogszabályok a társadalmi "együttélést" szabályozzák. egy szereplő ilyet nem tud. de mivel a rendőr nagyon el tud bújni (pl fa mögé). így persze azt sem tudhatjuk mikor vagyunk egyedül...
nopánick (törölt) 2010.12.04. 13:15:01
Az ott lakónak vannak megoldási lehetőségei!
- A kaput úgy alakítja ki, hogy még a kapubejáróban tudjon állni, amíg nyitja-zárja. A kép alapján ez megoldható...
- Automata kaput alakít ki, és nem kell megállni a nyitás-záráshoz
Szóval nehogy már sajnálni kelljen, szegényt!
Mert nem tud szabályos lenni.
Dehogynem, csak meg kell oldani.
Csak megoldás helyett sír...de minek.
kodó tamás 2010.12.04. 13:16:33
nopánick (törölt) 2010.12.04. 13:16:33
Hagyjál már a hülyeségeiddel...ez nem filozófia.
kodó tamás 2010.12.04. 13:17:56
nopánick (törölt) 2010.12.04. 13:18:58
Jelentsd fel...jogodban áll.
Nem pofázni kell meg filozofálni, hanem tenni...ha zavar valami.
indapass90210 2010.12.04. 13:27:27
A mindenek feletti szabálykövetés meg szánalom :)
Perillustris 2010.12.04. 13:34:01
Ez - szerintem - abszurd. Hiszen így az történik, hogy Kovács őrmester - lustaságból vagy sem - szemet huny azért, amiért Tóth tizedes keményen büntet.
Mindenképpen kevesebb mérlegelési lehetőséget építenék be a rendőrségi törvénybe (1994. évi XXXIV.) a rendőrök számára.
Ne hajthassanak el lazán a szabálysértések, pl. az alábbi fotókon látható helyzetek mellett (GYK: nyilván a szirénázókra nem vonatkozna):
kepfeltoltes.hu/101204/CIMG7096_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/101204/CIMG7092_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/101204/CIMG7078_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
norgul 2010.12.04. 13:39:12
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 13:39:36
Vajon melyik volt elöbb ,a buszmegálló vagy a kapukijáró?
Ugye hallottál olyat is aki a saját kapuja elött parkolt és megbuntették mert kapukijáróban állt?
Kresz miatt tilos
Szerinted ez is jogos/ésszerű?
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 13:42:02
Ja,a főldesúrnak ott a nagy udvara, ménem viszi bejebb a kaput
Dehamá nem akarja, kijöhetne a feleség/gyerek apu után becsukni a kaput
Hazajövet meg lehetne telefonozni, hogy anyjuk nyissd a kaput
mediacapic 2010.12.04. 13:48:09
indapass90210 2010.12.04. 13:55:04
Ráadásul a buszmegállót is nehéz zavarni, hiszen van onnan egy távolsági busz munkanapokon reggel, meg talán óránként egy helyijárat.
De facto szabályt sért ugyan, de kurvára nem árt vele senkinek.
fezoGT 2010.12.04. 14:48:48
Letöltendő, jogsi örökre elvesz és biztos el lehet intézni hogy az APEH is rászálljon (vagyonosodás) stb. de szép dolgok ezek...
Viszont kérdés hogy a másik 2 autóban ülők miért nem álltak oda ha látták hogy egyedül van? Legalább eksön közben a kerekeit leengedni...
Perillustris 2010.12.04. 14:58:43
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 15:00:05
Én a humoros vagy ekéző kommentet már :) jel nélkül irom
Aki ért jó, aki nem-nem
A szóhasználatbol azért lehet érteni hogy nem komolyan gondolom
Perillustris 2010.12.04. 15:01:06
Egyéb esetben a legjobb döntés távol maradni tőle.
fezoGT 2010.12.04. 15:38:32
Összefogás kérdése...
Persze legyen inkább peace, szerencsére ez nem egy mindennapos eset.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 15:59:32
Pedig igaza van
Nézz utána a kreszben!
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.04. 16:03:18
Nem értem én azilyen idegbeteg vagy agyament fickókat
Volt elég birósági haláleset és tárgyxalás a késelésböl
Úgy látszik nem tanulnak belöle
Persze kérdés megvédhette-e volna magát a 4 fickó ellen, azok is támadtak-e rá?
Najókat, megyek a husdarálóba autózni kicsit
nyuszigonosz 2010.12.04. 16:51:15
Jó lenne valami új!
pengusz 2010.12.04. 18:50:51
Egyébként ez mekkora ház, hogy 5 perc az oda-vissza út? :D
indapass90210 2010.12.04. 19:09:00
D4D 2010.12.04. 20:14:49
Egyszer egy haveromat berúgattuk szilveszterkor, annak annyira tetszett a dolog, hogy nyolcadikáig folyamatosan utántöltött.
Perillustris 2010.12.05. 00:19:48
@vidifan: Babrálni egy agresszív, késes ember kocsiját? Maximum bárddal vagy lőfegyverrel ijeszthetnél rá, de jó eséllyel - veszélyben érezve magát - még akkor is neked menne (s itt jön képbe, hogy ki tudja használni is a fegyverét).
Az összefogás jól hangzik, de a fenti példádban nagy valószínűséggel még több ember szerezne szúrt vagy vágott sérülést (utóbbi gyakran szarabb).
lordjim 2010.12.06. 06:13:48
Alikam 2010.12.06. 10:08:20
Alikam 2010.12.06. 10:17:56
Mert: miért indexeljen?
Mert: miért álljon meg csak ott, ahol szabad?
Mert: miért ne lépje át a záróvonalat?
Mert: miért ne menjen még át éppen a piroson?
Mert: miért ne vágjon be eléd, vagy váltsa a sávokat percenként?
stb. stb.
dzsaszper 2010.12.06. 17:20:54
ezt azért is mondom, mert késő este kerékpárúton kerekezve rendszeresen találkoztam ilyesmivel, a kerékpárútra kivilágítatlanul parkoló autóval (és nem csak a kapukulcsért szaladtak be)
ismered a buszmenetrendet is, és hogy mikor késnek a buszok? (nem lehet, hogy egy buszsofőr adta le a drótot?)
Ha várakozásért akartak elmeszelni, és 5 percnél nem voltál többet benn, akkor korrekt, hogy csak a szabálytalan megállást varrják rád...
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.07.16. 19:19:27
a verzió: Nem volt bezárva, hiszen bent volt a kulcs, amivel bezárhatta volna (előtte jött ki, tehát nyitva volt alapból)
b verzió: nyitva hagyta (mármin hogy nem húzta be, miután kiállt, mert felment a kulcsért.
Ennyi.