Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Látni és látszani

2010.12.20. 20:09 :: SilentSound

Jó kis összetett posztot terveztem kitenni mára, de alaposan legyűrt valami vírus, úgyhogy nem nagyon van erőm sokáig a monitor előtt ülni. Témaindítónak viszont kiváló lesz Szélvész Szarvas levele, akinek feltűnt, hogy elég sokan nem használnak semmilyen világítást az autójukon tök sötétben sem, mert a közvilágítás mellett fel sem tűnik nekik, hogy esetleg őket nem látják a többiek...

Nem emlékszem volt-e szó korábban erről a jelenségről az autozz.blog.hu-n, de bennem most érlelődött meg az elhatározás, hogy írjak róla, bár ez a probléma nem új keletű.

Szóval arra lettem figyelmes, hogy néhány autóstársam szürkületkor illetve teljes sötétségben egyszerűen nem használják a világítást a városban, de néha a városon kívül sem. Mióta korábban sötétedik, szinte nem telik el úgy nap, hogy ne találkozzak ilyen birkával.

Próbálok cizelláltan fogalmazni, nehogy valakit megsértsek, de basszus, ilyen létezhet, hogy valaki teljes nyugalommal hajt keresztül a városon, és fel sem tűnik neki, hogy valami mintha hiányozna? Mondjuk, ha más nem, akkor a műszerfal vagy a középkonzol ledjei színes, pompázatos fényei?

Az, hogy már a tizedik autós villog rá a szemből, semmilyen információval nem bír a számukra?! Sajnos nem, csak bámulnak rád, mint az ördög, és még csak kósza gondolat szintjén sem vetődik fel bennük, hogy a tekerni kéne kettőt a világításkapcsolón!

A legdurvább, hogy külterületen, vagy kis utcákban is beleszaladhat ilyenekbe az ember (remélem, csak képletesen). Persze lehet, hogy csak én lihegem túl ezt a dolgot, nem tudom, a kedves kommentelők majd úgyis eldöntik.

121 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes fényszóró

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2010.12.20. 21:53:19

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Én kiütöm az immo kódját és rövidre zárom a gyújtáskört.:)))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.20. 22:00:00

Nálunk minden ötödik (nő...) autón nem kapcsolják fel tök sötétben. Ma például gyerekülésben kis pulyával, kedves mamának nem nyom, hogy nem világit az orra előtt a műszeregyüttes. Mert az, hogy nem látja az utat, az okés ugye. Ebből is látszik, mennyire érdemes tényleg vízhőfokmérőt, meg fordulatszámmérőt tenni a modern kis női kocsikba :D Úgyse nézik, akkor minek?

1kutya 2010.12.20. 22:05:04

@KuKori: csak nem a keleti végekről jutottál ki oda ződországba? merhogy "pulya?:)

egyébként debrecen sem különb: minap reggel 6, köd, hóesés erre a kis yaris (nő!!!) pilács nélkül. pedig már közvil sem volt, mivel kósa 10% lajcsinak takarékoskodni kell, hogy legyen mit ellopni:(

Take-it-Easy 2010.12.20. 22:07:22

@KuKori: Nálunk meg minden harmadik (pasi által vezetett) autón. És mindegyik meg van róla győződve, hogy ő milyen f@sz@ autóvezető.
Ma szürkületkor én is "csak" 8 db ilyen autót láttam a 6-oson kifelé a városból. A durva az, hogy nagyrészt tényleg a szürke árnyalatú autósok nem kapcsolnak világítást!! Mint szürke szamár a... szürkületben.

K.r.i.s.z.t.i. · www.forumshopsblog.com 2010.12.20. 22:21:16

Egyszer városban mentünk egy kocsi után, akinek nem volt világítása, kb már egy órája teljesen sötét volt, refiztünk neki, dudáltunk, majd mellé álltunk lámpánál, hogy szóljunk mi a probléma, erre lehúzta az ablakot a kedves nő, ordított, hogy a k. anyánkat, stb, majd padlógázzal elhajtott.
Ennyit arról, hogy próbálj segíteni másokon...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.20. 22:39:58

@1kutya: Nem, északnyugatról :) Csak annyira, de annyira "olyanok", hogy megérdemlik :D
@Easyke:
Mifelénk több nő vezet arányaiban, azt hiszem. Legalábbis a Teszkó felé :D

''autónepper.'' 2010.12.20. 22:41:21

@KuKori: este mindig felkapcsolom a világitást mert félek a sötétbeXDDDD

''autónepper.'' 2010.12.20. 22:47:01

@...::: Flúgos Kamionos :::...: én először bekapcsolom az ülés fútést....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.20. 22:47:51

@''autónepper.'': Amilyen kis nyeszlett gyerek vagy, meg is értem :DDD

''autónepper.'' 2010.12.20. 22:49:19

@KuKori: :DDDDDDDDDD sőt magamra zárom az ajtót is:DDDDDDDDD else hiszed mivel járkáltam 2napig....:D:D:D

Trolllll 2010.12.20. 22:55:36

@''autónepper.'': Nem is automatikus? Há milyen sz*rral jársz, vazzeg?

huspotyolo 2010.12.20. 22:56:48

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mer' sípol mint állat ha nem kapja meg a slusszot (és világít is). De mentségemre szóljon mindig felkapcsolom.

Amúgy nem értem meg az autógyártókat, miért nem lehet már alapból úgy gyártani, hogy amikor elindul az autó, a kompjúter (vagy időrelé :-) ) 5 másodperc múlva felnyomja a tompítottat. Szerintem már 10 éve bevezethették volna, ha már az esőcsöppérzékelős nyavalyát is kitalálták. Áramot nem fogyaszt, nappal meg senkit se zavar a tompított...

Akik meg piros ködlámpát kapcsolgatnak ESŐSZITÁLÁSNÁL, azok meg MONNYANAK LE! Kiégetik a retinámat.

''autónepper.'' 2010.12.20. 22:58:23

@Troll-ibusz: automatikus ülésfütés ?:D olyat se láttam még:D:D:D

@huspotyolo: drága a xenon vazzeg!

_Toto_ 2010.12.20. 22:59:41

Télen-nyáron, napközben vagy este, akárhol akárhova megyek, akkor is ha nem kötelező, első mozdulat a gyújtás után, hogy felkapcsolom a tompítottat. (A második a biztonsági öv, tudom hülye vagyok)
Full reflexből megy, már nem is figyelek rá. Egy-másfél évig tart egy szett izzó, ennyit megér a jobb láthatóság.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.20. 23:02:18

@huspotyolo: Mondok jobbat. Pofon egyszerűen megoldható, hogy a világtás akkor kaccsojjon be, amikor a generátor elkezd tölteni (motor elindul), és ki is kapcsol, mikor a töltés megszűnik (motor leáll). Aki ilyen hüjjje, annak érdemes lenne ezt a megoldást választania.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.20. 23:02:29

@''autónepper.'': kombi 320D? :D múltkor én is gondoltam "rád". megyek a Dózsán belsőben a Hősök felé, Ajtósi előtt mellém ér az említett kocsi... tudtam, hogy az előttem lévő kb 4 méteres helyet centizgeti, levettem a lábam a gázról, be is jött elém index nélkül. én meg ki a külsőbe, úgyis ki akartam sorolni lassan. külső sáv egész jól megy, a Városligeti fasor magasságában érzem, hogy a seggemben van valaki, megint a kombis gyerek :D 3 sáv között index nélkül cikázva megint eltűnt. elérek a Vágány sarkáig, indexelek jobbra, próbálok még átérni a zöldön, hallom hogy nagy dudálás balra: bimmer boy az egyenesen menő sáv elején áll, index nélkül és tolja be az orrát elém jobbra :)mivel az én kocsim durván egy 0-val kevesebbet ér nem kockáztatott, maradt mögöttem de már nagyon tolt megint. a lámpánál aztán kivágott mellém, kicsit néztük egymást kölcsönös csodálkozással, aztán a sárgán kilőtt. én a szélsőn szépen mentem a kiforduló busz mögött, mert a tatai felé akartam menni, ráfordulok a Szegedi útra, mit ad isten, ott a 320D :D mondom ilyen nincs, ez mostmár tuti követ :) Tataira index nélkül rá, aztán a füstinél sikerült "leráznom" amikor kiengedtem egy taxist.

ilyenkor kéne egy fedélzeti kamera, meg egy benny hillező program :D

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:02:51

@_Toto_: hülye vagy. össze gyüri a ruhát a biztonsági öv:D am nekem is bevan kötve az öv a az ülés mögött van elvezetve ... faszomnak csipog mindig így legalább nem nyivákol :D

huspotyolo 2010.12.20. 23:07:51

@''autónepper.'': Próbálj meg akkor más nemesgázt töltetni az izzóba hátha tovább bírja és erősebben világít(/sugároz :-D). Xenon már minden földönfutónak van, próbáld ki a Ununoktium-ot: hu.wikipedia.org/wiki/Ununoktium ;-)

BMW-nél nehogy már azon az ezresen spórolj, még a Suzukisok is megengedhetik maguknak. :-D

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.12.20. 23:11:50

Szeged dettó. Tekerek mögötte körforgalomban, rávillogok az országútival. Tovább kullog a sötétben. Bár eddigi legviccesebb élményem egy olyan határőrből átmatricázott rendőrautó volt, aminek a hátsó helyzetjelzői nem működtek (az eleje világított, meg a féklámpák is, sőt, indexelni is tudott).
Vidám pillanatok Atom videóján 1:30-nál:
www.youtube.com/watch?v=06KOfb7zY0A

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:12:27

@d'oh: :D:D:D:D:D akkor legalább szeretsz:$ mert eszedbe jutottam :D:D:D:Dám engem onnan lehet megismerni hogy ha esetleg pesten látsz hogy ha siettek akkor általába az összes lehetőséget kihasznallom hogy előbbre kerüljek:D szal ha láttok integessetek :D am van ilyen hogy cikázol és nem jutsz ellőre .... a srác látszik h kezdő bmws volt... mert ott elrontotta hogy nem toltba magát be eléd:D:D:D:D lehet hogy ám követett téged... nekem is volt már ilyen érzésem hogy pont ugyan arra ment a srác amerre én.... akkor még passatal voltam... direkt néztem hogy oda léptem ő is jött lassabban mentem ő is lassabban ment már gondolkoztam h most mi a fasz ez ... de egyszer csak egy nagyobb csomópontnál elment balra én meg mentem egyenesen tovább.... azért paráztam hogy pont most fog ez a fos megállni és itt helybe vágják el a nyakamat stbstb :D:D ja és 2en voltak a kocsiba én meg egyedül...ez lent volt vidéken :D

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:16:01

@huspotyolo: de nekem gyári xenon van most a kocsiba nem ilyen szar....mint ami volt passatba mondjuk az se volt rossz:D most is trixenon van a kocsiba csak mondjuk egy gyári xenon nem olcsó és ha mondjuk naponta 10xer állok le a kocsival az 20 le és fel kapcsolás... ami nem tesz jót neki szerintem :S szal én inkább mikor már kezd szürkülni felkapcsolom vagy ha elhagyom várost.

huspotyolo 2010.12.20. 23:16:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez se rossz megoldás, most előttem a kép, ahogy a jó kis öreg kétüteműek világításainak erőssége a fordulattól (generátor töltéstől) függött. :-)

Adjuk el az ötletet és meggazdagszunk belőle. ;-)

Zsola777 2010.12.20. 23:17:16

A taxisok és a buszosok sem szeretik felkapcsolni. Volt, hogy lakott területen kívül villantottam a buszra (masszív szürkületben, előzésre alkalmas szakaszon igazán jó, hogy messziről sem látszik) - a buszos meg felháborodottan integetni kezdett, hogy mit képzelek. Hát azt, hogy betartják a KRESZT. Csak ezt menet közben nincs idő elmagyarázni.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.20. 23:21:03

@''autónepper.'': én mindenkit el szoktam engedni ha jobban siet, csak az ilyenek megmosolyogtatnak. múltkor megyek éjjel a szerencs utcán újpest felé, mögöttem régebbi fekete S8 refivel, mondom ez nem jó omen azon a környéken :D elengedtem, újpesti erőműnél neki még piros volt amikor én a kanyarzöldön elmentem jobbra. a leiningen utcán erre megint mögöttem voltak, a hosszabb utat választották van ez így.

lassan járj, tovább érsz :D

2010.12.20. 23:21:21

nekem mindig be van kapcsolva.
de bevallom, belvárosban, ha megálltam 1-2 percre várakozni, és áttekertem helyzetjelzőre, volt hogy nem vettem észre a dolgot induláskor. a műszerfal ugyanúgy világított mint ha tompítottal mennék az erősen kivilágított belvárosban pedig nem tűnt fel a hiánya.

közlekedő edény 2010.12.20. 23:24:11

Múltkor szembe jött egy ótó: egyik oldalon a ködfény, másik oldalon csak a tompított égett. Kár h nem néztem bele a visszapillantóba, h vaj hátul mi volt a helyzet. A kedvencem a telepi gyerek utólagus ufófénnyel, csak azt kapcsolja fel ilyen tejfölben.

De volt h elfelejtettem pár napja, és vki villantott, rögtön leesett.

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:25:11

@d'oh: :) a nagy autók sosem jó omen egyetlen környéken se:D:D:D érdekes még sosem volt olyan hogy engem pl egy másik sötétitett bmws toljon le vagy audis?:d de mondjuk én se bántom őket:d lehet azért van mert mi állunk a táplálék lánc tetején?:D:D:D:D de te legalább elengeded a gyorsabbat...

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:30:12

@KuKori: egyébként az elmúlt 2 napba egy w124 mercivel cirkáltam...:D:D:D

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.20. 23:30:19

@''autónepper.'': nem gyorsaság kérdése ez, városban én is tudnék 90-el cikázni :D csak általában nem sietek, ha igen akkor tolok én is.

egyébként BMW fan vagyok csak nincs rá pénzem, főleg persze a cápák, de az újakat is mérnöki csodának tartom. csak szomorú, hogy itthon nem találsz egy ép E30-at, ami nincs háromszor körbetörve meg nincs rajta a homasita kft fél árukészlete.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.20. 23:33:06

egy régi S8 is nagyon bejönne, vagy W140, e32, e38... ezeket a kocsikat imádom, csak felénk a kevésbé sikeres futtatók járnak ilyenekkel. még a végén tévedésből engem szorítanának le valahol :D

rbalint88 2010.12.20. 23:33:57

volvo c70ben is világít a műszerfal külső nélkül. sétálunk asszonnyal, nézem, hátul sötét, belül világít, elől sötét. wtf? jóasszonyhoz odalépdelek az öles dugóban, mutatom, hogy lámpicsku nem kosher, erre felkapcsolta, meg is köszönte.
amelyiknek perzselem a tarkóját vagy a retináját a (gyári) bixenonnal, az nem szokta tudni, hogy mi a szitu. ködlámpás köcccsögökre is rányomom. sok gyökér nem érti meg, hogy esőben, hóban, útról felvert trutymóban nem attól fog jobban látni, ha teljes díszkivilágítást tol, hanem ha sűrűbben használja az ablaktörlőt, mosóval is kombinálva néha, bár az már nagyon hifi...

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:34:00

@d'oh: csak halkan sugom meg neked hogy mentem már én 90enek a 2xeresélvel is városba éjszaka:D:D:D:D:D de mostanábba öregszem és városba én se siettek.... lessem inkább a sunákat:D:D:D:D

kilehet fogni... de nem haszáltautón kell keresni mert ott csak szarok vannak esetleg kint próbáltad?

Hurri Kán 2010.12.20. 23:34:52

@''autónepper.'':
Sötétbe? Világítás? Hát olvasni akarsz? :DDD

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:38:46

@d'oh: nekem volt régi a8am vagyis bent volt telepen úgy mondom :D nagyon kényelmes kocsi és nem éreztem benne magamat sikertelen futattónak :DDD egyébként is ez hülyeség csak helyi legendák hogy ezek régi autókba szánalmasnak érzed magadat...

@rbalint88: 3 naponta töltöm az ablak mosó folyadékot a kocsiba van aki egész télen egy flakont használ el :D:D:D

rbalint88 2010.12.20. 23:40:42

@d'oh: én most csúsztam le egy hete egy makulátlan e30 318isről, még csak kimondottan drága se volt. sírni tudtam volna...

ja, már nem az avataron lévő gép az aktuális, hanem újabb, viszont passat és nem más :D
kár, hogy leszedték azt a népítéletet :(

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.12.20. 23:40:52

@''autónepper.'': hát azért viccesen venné ki magát, ha egy fekete Bálnából pakolnám ki a tesco-s zacskókat a panelház előtt :) de hobbi/utazókocsinak tuti lesz egy, csak maradjon belőlük.

rbalint88 2010.12.20. 23:42:54

@''autónepper.'': az alap nekem is. és hetente mosni kell a kocsit, mert csak a lapátok helyén lehet kilátni :) meg a só miatt se hátrány, szerencsére sárfogó flepni van, így nem veri tele az egész alját. a régin volt szép mélyre húzott tyúning küszöböm hóból mindig :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.12.20. 23:43:04

mondok megjobbat
nekem ha szurkulni kezd magatol felkapcsol
vagy alagutban
meg ilyenek

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:43:17

@gyvy: úgy nézek ki mint aki olvasni akar?:D:D:D:D nem csak sötét van az autóba azt jó ha van egy kis fény :D:D:D:D

Forest (törölt) 2010.12.20. 23:44:34

Lehet az emberi hanyagságot és hülyeséget szidni, csak halkan jegyezném meg, hogy addig a másfél évtizedig, ameddig olasz autókkal jártam, soha nem volt ezzel probléma.
Itáliában ugyanis rájöttek, hogy jó az, ha leállítod a motort, de nem veszed ki a kulcsot, akkor a helyzetjelzők kialszanak (ha kifejezetten szükséges álló helyzetben a helyzetjelző, akkor a kulcs továbbtekerése után világítanak) de egyébként nem szívják az aksit feleslegesen.
Következésképpen: Napi többszöri hosszabb várakozásnál _nem_kell_ lekapcsolni a világítást ahhoz hogy ne szívja le az akkumulátort, és pont ezért _nem_kell_ újra felkapcsolni, ha az embernek tovább kell indulnia (mert ugye le sem kapcsolta) indulás után a fényszórók ismét világítanak.
Most egy koreai csodát hajtok (opel klón mint a chevy-k nagy része) és itt bizony le kell venni a világítást és éppen ezért fel is kell tekerni induláskor.
Másfél évtizedig egyszer sem volt problémám ezzel a kérdéssel, az utóbbi egy évben többször előfordult, hogy világítás nélkül elindultam.
És itt nekem ne gyertek a harangozó /sípoló "világításrajtamaradás jelző" félmegoldásokkal.
Nem kell harangozni az autónak, elég ha szükségtelen helyzetekben a kulcs elfordításakor álló helyzetben a világítás automatikusan kikapcsol, indításkor, pedig az amúgy bekapcsolva hagyott kapcsolónak köszönhetően automatikusan felkapcsol.
Lehet hogy az olaszok nem normálisak, de hogy erre a megoldásra rajtuk kívül igen kevés autógyártó képes, az viszont elgondolkodtató.
Aztán lehet anyázni, hogy a barom lámpa nélkül közlekedik (főleg ha olyan a munkája, hogy sok várakozással, és sok indulással telik a napja) de ezen a problémán maguk a gyártók is sokat segíthetnének.
Persze tudom, a fokozatmentesen kialvó utastérvilágítás elektronikájának a kifejlesztése sokkal fontosabb feladat volt....

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:48:52

@d'oh: mért én most panel előtt fekete fullra lesötétített 5ösből szálok ki szerinted mit szolok?:D szomszéd csaj többet néz engem meg a kocsit mint a pasiját:D:D:D:D szal nincs benne semmmi :D

@rbalint88: nekem is kéne mosni .... de én úgy vagyok vele hogy se elől se hátul nem látni jól rendszámot ha koszos szal legalább nem mérnek be:D:D:D am belső tisztaságra kurva allergiás vok... heti 1xer tuti autükozmetikába van a kocsi :D jaja hó küszöb:D:D régi verseny fealing:D

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:52:05

@Forest: csak halkan jegyzem meg hogy ha este meg állok valahol akkor helyzetjelzőn hagyom a kocsit .... pl ha boltba bemegyek akkkor nincs benne a kulcs...

''autónepper.'' 2010.12.20. 23:55:44

@hagyma: jó mert van benne olyan érzékelő :) peugeotokba is olyan hogy sötétséget érez akkor kapcsol a fény:)

ramirez7788 2010.12.21. 00:00:20

Nem olyan nagy dolog ez, velem az elmúlt 6 évben kb. kétszer fordult elő. Több, mint hárommillió autó van forgalomban Magyarországon, egyenletes eloszlást feltételezve napi 7.5 autós felejti el felkapcsolni a lámpát.

heliox 2010.12.21. 00:09:02

Passat is érzékeli ha sötét van, és bekapcsolja magától a lámpát. Az alemán.

Zsola777 2010.12.21. 00:13:08

@ramirez7788: Nem te vagy az átlagos autós, mert egyenletes eloszlást nem számítva két tetszőleges város közötti úton ennyivel találkozhatsz (és az a lakott területen kívül kötelező eset).

rbalint88 2010.12.21. 00:14:06

@heliox: ja, az új hajtókarkiköpős tádék biztos :)
enyém még nem, pedig eléggé jól felszerelt. nepperek álma ;D

heliox 2010.12.21. 00:16:07

@rbalint88: két éves, és azon kívül, hogy törtük más baja nincs. Arról meg nem tehet.

''autónepper.'' 2010.12.21. 00:20:30

@rbalint88: nekem a passatom 180le volt nagy zene volt benne 18as felnik körbe fekete fólia és úgy füstölt hogy ha oda léptem neki hogy egy egész bkv busz garázs elbujhatot mellette:D és az enyém se kapcsolta fel a lámpát

''autónepper.'' 2010.12.21. 00:24:21

@heliox: törött is volt.... nagyon törött volt?:d mert akkor nem tudom sérülés mentesnek hirdetni :DDD

heliox 2010.12.21. 00:25:11

a mercimet odaadom annyiért :-)

rbalint88 2010.12.21. 00:27:43

@''autónepper.'': ez csak 150, viszont 4motion :)ami nem hátrány, mert nálunk nem takarítanak havat. ez is nagyzenés, gyárilag, felni per pill 16, nyárra lesz 17, de ha valaki tud 18as LEMEZfelnit, ne fogja vissza magát :)
@heliox: ha nem nagyon megkímélt, akkor nem nagyon ígért alá. ismerősnek, aki kímélőüzemben ment vele, kétszer volt motorcserés a 140 lovas 2.0pd...

''autónepper.'' 2010.12.21. 00:31:46

@rbalint88: de tiedbe milyen motor van ? 2.5tdi ? mert az ennyém 1.9es volt:D

''autónepper.'' 2010.12.21. 00:32:38

@rbalint88: sőt manapság 2.5 milliót kpba kereskedőkön kivül szerintem kevés ember tud kifizetni ...

rbalint88 2010.12.21. 00:35:59

@''autónepper.'': ja, 2.5 tádé. egyelőre jó, koppkopp. ha meg széthullik, akkor kap a pofájára :) chip, mecha adagoló, cooler, turbó.

2,5-re jelen, 3ig tartom :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.21. 01:23:41

@''autónepper.'': Ó, azt szerettem, főleg azokkal a szürke műanyag borításokkal alul (végig az ajtók alján). Felül meg fekete, vagy fehér :)

www.bmwblog.com/wp-content/uploads/44342018qq0.jpg

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.12.21. 01:24:23

@KuKori: Egy ilyet bármikor elfogadnék.

''autónepper.'' 2010.12.21. 01:48:38

@KuKori: na ami nálam volt az picivel idősebb... de nem is az a lényeg elég volt nekem gyenge volt kicsit:D:D:D:D szerdán hala istenek elviszik :D

Paulybird 2010.12.21. 03:45:47

én azt nem értem, hogy miért gyártanak egyáltalán olyan autót, ahol a világítást külön kell kapcsolgatni?

oozzee 2010.12.21. 05:10:53

@Paulybird: Egyetértek!
A kivilágítatlanág ellentettje pedig a túlzott kivilágítottság. Az pont annyira nem jó! Azt is utálom, amikor a kedves autóstársak nem tudják mire jó a ködlámpa és a zárófény.

gpetersz 2010.12.21. 05:52:54

Az is jó ha fényes nappal, ködben, hóesésben gördülnek a fehér/szürke autók lámpa nélkül... néha azt látom, hogy a helyzetjelzőt azért bekapcsolja. Nade azt meg minek?

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.12.21. 06:02:13

Áh vazze.... nap mint nap látok szürke autókat lámpa nélkül kilépni a ködből. Villogatok nekik, de többnyira no effect.

A másik véglet meg amikor az összes létező lámpa be van kapcsolva a kocsin töktiszta időben.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.12.21. 06:07:19

Aztán van még tiszta időben köd után bekapcsolva felejtett hátsó ködzárfény is.

Ezeknek a legesélytelenebb valahogy a tudomására hozni a dolgot, mert fingja sincs, hogy mi az a sárga kis lámpa a műszerfal szélén.... leginkább meg kell előzni őket, aztán akkor már nem számít.

záporjózsi 2010.12.21. 06:24:12

Mivel már az archetípusok közöt a legfontosabbat nem találtam, megemlítem: Lakott területen kívül, sötétben, világítás nélkül kerékpározó biztonsági őr, aki épp jön haza a kocsmából - persze láthatósági nélkül.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.12.21. 06:36:40

@záporjózsi: valamint az út közepén és hulla részegen! :-)

kigyurt álat 2010.12.21. 06:37:33

@záporjózsi: miért nem használsz infra kamerát, ami a képet is kivetíti a szélvédőre?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.21. 06:39:58

@SilentSound:
Én csak annyit teszek hozzá
Rubophen!
és köhögésre Radipon

Szombat óta nyűglődök néha 38 feletti lázzal, ma orvos

na__most__akkor 2010.12.21. 07:40:29

Azért létezik a fordítottja is.
Éjjel egy óra, kimentem a kutyával, mert kellett (neki).
Négyszáz méter hosszú LAKÓTELEPI út, kb. a közepén járkálunk. Befordul egy %=!, és reflektor. Vakít engem, meg a kutyát (de ő nem számít).
Mentem tovább az út közepén (tudom, ez agresszió volt...) aztán kikiabálnak a TAXIból (mert éppen az volt a seggfej), hogy ##. Mondom, nem láttam, mert nagy a fényesség. Erre azt mondta, hogy ###.
Félreléptem, nem pöröltem, letöröltem, ahogy (kb) Arany János mondta, vagy bárki.
Érdekes módon, ugyanebben a pillanatban befordult valaki az utca másik végén, és nem tetszett neki a szembehosszúfény, így aztán odanyomta ő is.
Nem tudom, hogy egyeztek meg a láthatóságról egy jól kivilágított, hat fekvőrendőrös lakótelepi belső úton. A kutya befejezte, így én is.

Tanulság:
lenne éppen, de pont azok nem veszik a lapot, akiknek kéne. Merthogy az már egy második bit lenne, de az agy ugyebár véges.

A sztori legokosabb résztvevője a kutya volt. Nekem is tudni kellett volna, hogy hülyékkel szemben nem lehet okoskodni...

dekás dezső 2010.12.21. 07:46:36

pont aktuális a dolog. ma reggel 7 kor a szürkületi(de inkább sötét) ködben áll ki a birka a kapun orral az útra egy furgon takarásából. kertvárosi csendes egy sávos, szilárd burkolatú, 30-as zónás utcácska, nagy gáz, se index se lámpa, se semmi. na az volt a mákunk, hogy pont 30-al jöttem (ott mindig egyébként). 50-es nagydarab pali, aszondja erre nekem: mi a faszomat száguldozol? erre csak annyit tudtam mondani, hogy ne tegezz balfasz, inkább kapcsold fel a pilácsot, ha már az elsőbbséget baszol megadni... hát van ilyen Csupi, most őszintén, mert én nem akarom elhinni?:P

ifrance 2010.12.21. 08:10:06

amit én láttam, azt nem nagyon lehet überelni. pesti rakparton késő este szakadó hóban jött mögöttem egy vmilyen honda, benne egy fiatal pár. a tompított mindkét oldalon kiégve, a helyzetjelzők dettó. de a ködlámpának az egyik fele még világított. :)

Shinigami Daiko 2010.12.21. 08:47:38

én is egyre gyakrabban találkozom ilyenekkel. Meg a hiányis világítással is, ami pl. autópályán - mivel nem látod a szélességét - kifejezetten veszélyes ....

CD-R80 2010.12.21. 08:54:00

Rencámot a lámpákra..

Ejoy 2010.12.21. 09:14:40

Ennek egy alfaja, a városban ködlámpát, vagy kizárólag csak ködlámpát használó (köd persze sehol), szigorúan valami sport(os) autó(nak képzelt szar) tulajdonosa.
Az az alfaj szívesen kombinálja a ködfényt a szigorúan házilag beszerelt tecsós kszenonnal, így ez a kettő garantáltan elvakít minden ara járót.

Alikam 2010.12.21. 09:18:22

Autót vezetni és a forgalomban normálisan részt venni komplex feladat.
Nem minden élőlény képes rá, ez van:(

A faszláma halmaz az, amelyik általában elfelejti felkapcsolni a lámpát. Ezek a szökőévente egyszer autóba ülök típus.

Az ilyeneket kéne valahogy autentikusan kiszűrni aztán próbavizsgáztatni, mert no problemo, nem baj az, hogy tényleg szó szerint évente kétszer 20 kilométert vezet, de ki meri ilyenre azt mondani, hogy valóban jogosult a forgalomban részt venni, csak azért, mert 10 évvel ezelőtt nagy nehezen kiszenvedett egy jogosítványt?

Agyalap 2010.12.21. 09:55:48

Láttam már olyan Volvót, amelyikben világított a műszerfal, de kívül semmi. Egy kivilágított utcában nem biztos hogy feltűnik egy nullkilométeresnek...
Attól még megszokhatná a látványt, hogy a kormány mögött állandóan világítson egy zöld visszajelző (a piros emberkés meg ne)...
Mondjuk van akinek a kék sem tűnik fel.

Agyalap 2010.12.21. 10:00:51

Egyébként a rendőrség helyében nekiállnék büntetni a helyzetjelzővel közlekedőket. Egyre több ilyen hülyét látok (az überfarok még ködlámpát is kapcsol hozzá).
Ma reggel nem volt nagy köd, de elment volna a tompított világítás. Aki helyzetjelzővel közlekedett konkrétan nem volt látható 100 méterről. Nekem autóval nem gond, a hátsó lámpában nincs helyzetjelző állás, de a gyalogosok tuti megszívhatják...

Kicknick 2010.12.21. 10:29:32

Na Ajka mellett láttunk egy szép jószágot mikor a nyolcason suhantunk Sárvár felé.
Szembe jött velünk, jobb oldalt a tompított világított neki, baloldalt meg a ködlámpa. Viszont egyszercsak elkezdett úgy villogni mint a piacos karácsonyfaizzó : vagy a baloldali tompított meg a jobbos ködlámpa, vagy fordítva, mindezt mp-enként háromszor.
Először azt hittem UFÓ aminek elromlott valamije és nem tud felszállni...később jöttünk rá hogy sajnos az én refim felnyomva maradt ő pedig valszeg villogni akart volna hogy kapcsoljam le.
Még egy óra múlva is röhögtem..kíváncsi vagyok a risztó hogy volt bekötve neki.

Xezs 2010.12.21. 12:03:30

@D4D: És miért is kell neked tudni, hogy traffipaxoznak?

romesz 2010.12.21. 13:27:20

Ha olyan van elottem vagy mogottam akinek nem eg a lampaja, akkor leszoktam kapcsolni rovid idore az enyemet. Hagy lassa, milyen az ha nem vilagitanak a lampak.
A legtobb esetben mukodik :D

romesz 2010.12.21. 13:31:00

@Alikam: En sem szeretem a batortalan vagy tapasztalatlan autosokat a kozelemben. De azert azon az alapon mert nem szeretjuk oket nem lehet eltiltani senkit a vezetestol.

mi nem foglalt még 2010.12.21. 14:10:45

@Rock me Amadeus: egyik fele nem kapcsolja be a lámpát a másik fele ködlámpával akkor is amikor nem kell, csak én vagyok villamos.

ganyager 2010.12.21. 15:14:46

Sajnos egy ugyanilyen "PARASZT" miatt kerültem egyszer árokba.

Az eset nyáron történt, esős idő volt, és lakot területen kívül! Megengedett 90 km/h helyett 50 km/h val haladtam. Jobbról egy alsóbbrendű útról kivágott elém, egy (kockaládás)Kisebbség.

- Mikor meggyőződtem róla, hogy szemből senki nincs hátam mögött sem kezdte el senki az én előzésem, mellettem sem volt senki,így Megkezdem a lada előzését. - természetesen mikor már a Lada mellet voltam, akkor a Ladás nem nemengedett be maga elé, ill. szemből feltűnt egy kivilágítatlan autós. - Fékeztem, megcsúsztam, be a bal oldali árokba. - Természetesen senki nem állt meg. - se a ladás, se az aki kivilágítatlanul közlekedett. - Természetesen senki sem állt meg, hogy mi van velem. - kb 5-6 perc múlva állt meg egy ismerős. Rendszámot nem láttam, így semmit nem tudtam, volna mondani a rendőröknek.

Ennyi

Kicknick 2010.12.21. 15:53:02

@ganyager: 50-el haladsz a főúton és nekiállsz előzni? Minek? A ladás mennyivel ment, harminccal?

ganyager 2010.12.21. 16:22:44

@Kicknick: Képzeld el, még nekem nem tetszik a dolog, mert már féktávon belül jött ki elém, és ebből kifolyólag, döntöttem a kikerülésnél, mert talán 3 méter sem volt, mikor kijött elém 50él. (úgy hogy a ladás farolva csúszott ki a sávoba)Ő erre annyira intenzíven kezdte nyomni a gázt, (pedig már ott voltam mellete) hogy már folytatnom kellett, az előzést, de hasztalan volt, és fékeztem, mikor megláttam szemben a lámba nélküli autóst.

amenta 2010.12.21. 21:41:19

Világít a lámpám.
Mindíg.
Kérem kapcsojjaki. :)

SickBoy 2010.12.22. 01:07:18

Ma este, kisrözsó, cürke - hápersze –, fél oldalas tompított, de ködlámpával kompenzál. Még parkolnak, motor épp behörren - én gyalog. Integetek, szimpatikusan – mer' úgy neveltek –, hogy kommentelnék, ablak le: figyi, nem ég a... 'rva 'nyám akarok?

Ropisrác, ropicsaj (de lehet, hogy az is srác volt, vagy mindkettő csaj, ezt mostanában nehéz eldönteni egyes szubkultúrák kapcsán), láthatóan nem továbbképzés-érett attitűd: egyes, padlógáz, index nélkül forgalomba be – nehogy válaszoljak.

Még láttam, ahogy kiintik egy sarokkal feljebb. Csak annyit akartam mondani, hogy nem ég a jobb első tompított és pont száz méterre rosszkedvűek a fázós fakabátok.

Én Ford Fairlane idézetet mormolok. A film végéről, amikor vigyori eldobja a csúzliját, előveszi a kését, mire Ford baromira lelövi.

Xezs 2010.12.22. 01:21:42

@D4D: Még mindig nem értem, minek neked erről tudni.

SickBoy 2010.12.22. 01:39:36

@amenta: :o)
Kérem, kapcsojjafel?

amenta 2010.12.22. 02:40:07

@SickBoy: Há' például. :)
Nekem ugyan nem gyújtással kapcsolgatja a villanyt, de át fogom tenni, hogy ne kelljen állandóan kapcsolgatni.
Persze lesz egy plusz kapcsoló, ha netán gyújtás nélkül is szeretnék karácsonyfát játszani. :)

D4D 2010.12.22. 10:13:41

@Xezs:
Elmentem A-ból B-be lámpa nélkül, és menet közben senki nem villogott rám, hogy valami baj van.

Xezs 2010.12.22. 11:30:53

@D4D: Ja értem. De az előbb a traffipaxot említetted, nem a lámpát.

Perillustris 2010.12.22. 14:49:10

"Szóval arra lettem figyelmes, hogy néhány autóstársam szürkületkor illetve teljes sötétségben egyszerűen nem használják a világítást a városban, de néha a városon kívül sem."

Egy világ dőlt össze bennem. Hát akkor mit várjon az ember a biciklisektől? :P

atila68 (törölt) 2010.12.22. 20:33:33

Nekem a gyújtáskulcs elfordításával felgyullad a tompított.
-
Párbeszéd egy alföldi faluban (megtörtént):
- Te, hogy van, hogy itt sokan éjjel sem kapcsolják fel a világítást csak ha kimennek a főútra?
- Arra a kis időre minek...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása