Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ne kanyarodás közben kezdj indexelni!

2010.12.29. 20:00 :: SilentSound

Volt már néhány olyan poszt, amiben központi szerepet játszott az irányjelző használata, de ahogy kicsit lejjebb FK is írja, átfogó, részletes poszt még eddig nem született, ami oktató jelleggel vesézné ki az indexhasználatot.

Rendszeresen olvasom a blogot, és ha jól tudom, eddig még nem esett szó a helyes irányjelzésről.

A KRESZ azt írja az irányjelzésről, hogy:
" 29. § (2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."

Szóval az első lényeges dolog, hogy IDŐBEN kell elkezdeni az irányjelzést. Nem akkor, mikor pl. balra kanyarodás közben már állunk, és elsőbbséget adunk a szembejövőknek, hanem jóval korábban.

A legjobb már akkor, mikor elkezdünk lassítani, és felkészülünk az irányváltoztatásra(és ez nemcsak balra kanyarodáskor érvényes). Szóval ha a féklámpával együtt felvillan az index is, akkor a mögöttünk lévő már tudja, hogy mire készülünk, mi miatt fékezünk, és nem fog találgatni, előzéssel próbálkozni.

A legrosszabb, mikor valaki (és rengetegen tesznek így) megszokásból indexel, nem törődve a forgalmi helyzettel. Tehát pl. sávváltáskor nem (csak) azt nézzük, hogy milyen messze van mögöttünk az autó abban a sávban, ahová be kívánunk sorolni, hanem azt is figyeljük, hogy milyen gyorsan jön. Mert lehet, hogy 50 méterre van tőlünk, de csak kicsivel nagyobb a sebessége, mint nekünk, de pl. az is lehet, hogy sokkal gyorsabban jön ugyanolyan távolságban, ez esetben jóval hamarabb kell indexelni.

A következő eset, mikor a főúton haladunk, ami kanyarodik. Itt rengetegen elfelejtik bekapcsolni az irányjelzőt, pedig ez esetben is nagyon fontos, még ha a kresz nem is írja elő. Főleg akkor, ha a főút balra kanyarodik, és szemből csatlakozik egy alárendelt út. Ha nem indexelünk, előfordulhat, hogy a mellékútról az illető kihajt elénk, mi pedig a balra kanyarodás közben
keresztezzük az útját, vagyis ő a miénket :) Ehhez persze nagy adag hülyeség is kell a mellékútról jövő részéről, de ez is gyakran előfordul.

Előzés, kikerülés: Itt is időben kell elkezdeni a balra jelzést, mert így a hátul jövő tudja, hogy mi miatt lassítunk, vagy cammogunk 60-nal. Tehát ha olyan helyzet adódik, amikor várni kell az előzéssel (pl. szembejövő miatt), akkor már az előzésre való felkészülés alatt el kell kezdeni a villogást (az irányjelzővel, nem a reflektorral :))), és nem akkor, mikor már kezdünk áthúzódni a baloldali sávba. Előzés befejezésekor pedig csak akkor ajánlott indexelni jobbra, ha nincs a közelben letérési lehetőség abba az irányba. Ugyanis előfordul, hogy egy hülyével hoz össze a sors, aki éppen onnan akar kifordulni, és mikor meglátja, hogy jobbra jelzünk, egyből kifordul elénk...

Aztán ott vannak a körforgalmak. Könyörgöm, ha befelé kanyarodunk, akkor ne indexeljünk jobbra. Elhiszem én, hogy egy kicsit jobbra kell mozdítani a kormányon, de azt hiszem, hogy behajtáskor minden mögöttünk lévőnek egyértelmű, hogy merre fogunk menni. Viszont a hozzánk legközelebb lévő bejáratnál várakozó joggal hiheti, hogy az első kijárón kimegyünk, és kihajt elénk. Viszont kihajtáskor kell indexelni, hogy fölöslegesen ne várjon ránk a következő bejáratnál álló. De ez esetben akkor kell elkezdeni a jelzést, mikor már elhagytuk az általunk célba vett kijáró előtti kijárót :)

Mivel ez a mondat jó bonyolultra sikerült, írok egy példát: bemegyek a körforgalomba, és a harmadik kijáraton szeretnék kihajtani. Olyankor kezdek indexelni, mikor már elhagyom a második kijáratot, és NEM hamarabb. Ugyanis előfordult már velem, hogy a szerencsétlenje még az előző (ez esetben a második) kijárat előtt kezdet t indexelni, ahol vártam, hogy be tudjak hajtani, láttam, hogy indexel, azt hittem, hogy letér, de nem, ő még egy kijárattal tovább ment... Remélem érthető voltam :) Ha már a körforgalmaknál tartunk: annál a kijáratnál, ahol nem szeretnénk kihajtani, indexeljünk balra. Ezzel tudatjuk a bejáratnál várakozókkal, hogy még nyugodtan várjanak tovább, mert maradunk bent :)

Azt hiszem minden esetet leírtam (legalábbis remélem, de többet nem írok, mert elkoptak az ujjaim:)), az irányjelzésre általánosan érvényes, hogy MINDIG figyelni kell az aktuális forgalmi helyzetet, és annak megfelelően kell irányjelezni. Csúcsforgalomban értelemszerűen sokkal hamarabb indexelünk, mint kisebb forgalomban, míg éjjel, a kihalt utcán akár el is maradhat, természetesen ha nincs a közelünkben senki. Még egyszer hangsúlyozom, NEM MEGSZOKÁSBÓL kell jelezni, hanem az adott szituációtól függően.

Remélem a poszt kikerül a blogra, és kíváncsian várom a kommenteket, hogy miben nincs igazam (természetesen olyan nincs :)))), és esetleg kiegészítést is szívesen olvasnék, hátha valamit kihagytam.

Ja, és hülye a posztoló, mert az index már rég kiment a divatból! :)

Rencámot az irányjelzőre!

123 komment

Címkék: index biztonság közlekedés autó kresz előzés körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rock me Amadeus 2010.12.29. 20:02:31

Silent, mi van a navigációmmal?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.12.29. 20:04:31

@Rock me Amadeus: Ne offolj már rögtön az elején. :P Valamikor év elején lesz sorsolás.

Rock me Amadeus 2010.12.29. 20:09:43

Én nem kommentálom a posztot, a kocsimon gyárilag nincs index.

Rock me Amadeus 2010.12.29. 20:16:26

A videóban a swift azért nem indexelt, mert a lengéscsillapító rossz.
Amúgy régi ökölszabály a körforgalomnál:
Nem mindig az indexet kell nézni, hanem az első kerekeket, azok nem hazudnak.

randomuser1 2010.12.29. 20:19:07

monnyuk balraindexelésnél az is jó ha kihúzódik a kollega balra h elférjek mellette ha éppen egyenesen mennék tovább...

schdl (törölt) 2010.12.29. 20:23:24

@SilentSound: Szóval év elején kapom meg a navit? Ok.

schdl (törölt) 2010.12.29. 20:24:30

@Rock me Amadeus: A BMW-n és a Mergán meg gyárilag nincs is, gyakorlatilag csak egy sárga lámpabúra, de nincs mögötte izzó :D

tundrazuzmo (törölt) 2010.12.29. 20:25:52

Alapvetően a közúti ÁLLAT kategóriába sorolom azokat, akik előbb cselekszenek, és utána indexelnek. Alesetek:
1. Fékmókus. Ez a fajta előbb fékez le nullára, és csak utána teszi ki az indexet. Amíg nullára le nem lassult, nem tudhatod hogy balra, vagy jobbra akar menni, ezért kikerülni nem ajánlott!
2. Sávváltómajom. Ez a fajta egyáltalán nem indexel, csak bevág eléd. Esetleg pöttyent egyet az indexen, de már bent is van előtted abban a pillanatban. Jó fék ajánlott ellene!

Mindkét változat szeret a féktávon belülre kerülni, és balesetveszélyt okozni. Főleg a mostani csúszós időben.

randomuser1 2010.12.29. 20:26:59

@Rock me Amadeus: pláne ha egyesek, ha a balkánról jönnek éppen, a körforgalomban feszt balraindexelnek kikanyarodásig :)

nem mondom meg 2010.12.29. 20:40:07

"A következő eset, mikor a főúton haladunk, ami kanyarodik. Itt rengetegen elfelejtik bekapcsolni az irányjelzőt, pedig ez esetben is nagyon fontos, még ha a kresz nem is írja elő. Főleg akkor, ha a főút balra kanyarodik, és szemből csatlakozik egy alárendelt út."

Ülj le fiam, egyes... Ha a főút kanyarodik, akkor a főút nyomvonala számít egyenesnek és nem kell indexelni. Ha szemből csatlakozik az alárendelt út és én arra megyek, akkor viszont jobbra kell indexelni, mert a főút nyomvonalát jobbra hagyom el, még akkor is, ha fizikailag egyenesen megyek. Az alárendelt útról pedig balra indexelek akkor is, ha fizikailag egyenesen haladok tovább, mivel a nyomvonalat balra közelítem meg.

Még nem volt, de én már tudom! A posztoló a hülye! :-)

CD-R80 2010.12.29. 20:42:04

Én jobb szeretem ha a féklámpa előtt villan az index, s anyázni is szoktam érte..
A körforgalomban meg a balra index shit.. Sokan kifelé se tudnak.. S létezik többsávos körforgalom is..

randomuser1 2010.12.29. 20:46:55

@CD-R80: mondom, van olyan ország ahol befele kell indexelni és kikanyarodás elött abbahagyni.

cork77 2010.12.29. 20:48:21

Egy posztban ennyiszer megemlíteni a "nagyanyánk" nevét! Névnapja vagy születésnapja van az index-nek?:-)

cork77 2010.12.29. 20:49:45

Ha sokat idexelek, még tönkremegy az irányjelző kar.

theutat villám 2010.12.29. 20:51:41

Ez mind szép és jó, de én már annak is örülnék, ha az emberek egyáltalán használnák azt a kibaszott indexet.

CD-R80 2010.12.29. 20:52:18

@XXXXXXX: Értem, s Magyarországon minden ország Kresz szabályai érvényesek?:D
Arra céloztam hogy elég ha akkor indexel mikor kell, de akkor igen..

theutat villám 2010.12.29. 20:52:52

@cork77:

Akkor lehet, hogy nekem is ezért kellett cseréltetnem pár hete? hmm, lehet jobban járnék, ha én sem indexelnék sosem, most megspóroltam volna egy húszast.

Kardics 2010.12.29. 21:01:46

@nem mondom meg: adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad. Kelleni nem kell, de senki nem haragszik meg érte. Ülj le kettes alá:)

1kutya 2010.12.29. 21:05:09

10millió feletti autóból alapból kihagyja a gyártó a zindexet! minek az? a pórnép úgy is eltakarodik a robogó luxusverda útjából:-DDD

nem mondom meg 2010.12.29. 21:06:51

@Kardics:
Adhat, de nem kötelező. Tehát nem felejti el és teljesen szabályos. Az alárendelt útról érkező pedig alkalmatlan a vezetésre, ha nem tudja felmérni a helyzetet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.29. 21:08:12

@nem mondom meg: "29. § (2)... A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."

Má' leűtéé'? Egyes!

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 21:09:22

@nem mondom meg: Én is erre akartam kitérni,jó a leírásod,én veled vagyok ebben.!!!

@CD-R80: Ekkora baromságot is régen hallottam,hogy folyamatosan indexxeljünk balra a körforgalomban,ha az adott 3. kijárón szeretnénk kimenni. Inkább azt írta volna,hogy kifelé még akkor is indexxeljen a telefonál közben,hogy a műsik tudjon bejönni a forgóba,hogy ne legyen mögötte 2 km-es sor,mert mindenki baszik kifelé pöccinteni egyet legalább.

@schdl: Az nem csak egy lámpabúra,az maga a kocsi dizájneleme,amitől menő lesz az utakon, Én kötelezővé tenném,hogy ezeken folyamatosan világítsanak,hogy több fényben pompázzanak az utakon,és hogy lásd ki itt a Stohlmayer.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.29. 21:09:47

@nem mondom meg: "Ha a főút kanyarodik, akkor a főút nyomvonala számít egyenesnek"

Ezt honnan veszed?

Dscdbb 2010.12.29. 21:10:24

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ráadásul el sem olvasta amit beidézett, mely szerint a posztoló is tudja, hogy nem írja elő a kresz.
"nem mondom meg" ilyen write-only troll.

"streetfighter" 2010.12.29. 21:11:47

Megint egy videozó fostoskodó?
Van igazság a mondanivalóban, de olyan sok béna segg közlekedik az úton, hogy azoknak hiába is idexelsz, akkor sem reagálnak normálisan.

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 21:12:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nem nem fater,inkább te rakj kettes helyett egy egyest,hogy többet egyen a traktor,meg,hogy feltartsd a sok Suzukist,aki éppen viszi a szervítbe a kocsiját.

"streetfighter" 2010.12.29. 21:14:14

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nyílván, hiszen nem kell indexelni, ha azon haladsz tovább.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.29. 21:17:04

@"streetfighter": Nem kell, de lehet.

@(---Flúgos Buszos---): Feltartani inkább a buszosok szoktak, mint a kamionosok :)

nem mondom meg 2010.12.29. 21:18:16

@Dscdbb:
Nem troll. A posztoló saját magával keveredik ellentmondásba. Úgy kezdi a mondatot, hogy "Itt rengetegen elfelejtik bekapcsolni az irányjelzőt...". Ha egyszer nem kell, akkor nem is felejtheti el.

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Onnan veszem, hogy értelmezem a KRESZ-t... Azért tekintendő egyenesnek, mert a főúton haladok és nem változtatok irányt, habár fizikailag mégis megteszem.

Kardics 2010.12.29. 21:18:48

Ilyen időben driftben nyomom a körforgalmat. Az index meg arra megy amerre éppen megütöm a kart. Úgyhogy Fehérváron vigyázat a körforgalmakban :D

Kardics 2010.12.29. 21:20:21

@nem mondom meg: Így van. Egyről beszélünk.

CD-R80 2010.12.29. 21:20:21

@Kardics: Ködlámpával-e jársz?:DD
Tegnap ott kellett kipróbálnom minden fényemet egy vakegér miatt:DD

randomuser1 2010.12.29. 21:21:03

@CD-R80:ok, de ha tegyük fel a romániai ismerősöm kölcsönkapja az autómat, és nem tudhatja h idehaza más a regula, te meg csak lácc egy magyar rendszámos autót h indexel bőszen befele...

CD-R80 2010.12.29. 21:21:04

@CD-R80: Vagyis tegnapelőtt:)

Kardics 2010.12.29. 21:21:10

Így van . Egyről beszélünk.

"streetfighter" 2010.12.29. 21:22:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Lehetni lehet, de elég ritkán van értelme.
Legtöbbször egyértelmű a helyzet.

Kardics 2010.12.29. 21:24:11

@CD-R80: Nem, nem. Én nem megyek úgy, hogy az autó eleje előre nézzen, az olyan snassz.

CD-R80 2010.12.29. 21:24:20

@XXXXXXX: Tegyük fel akkor hogy elnézem neki, de tegyük fel Romániában én is indexelek befelé, mert ott az a szabály...
Nem fogok utána menni és kérdőre vonni..

cork77 2010.12.29. 21:24:43

@theutat villám: Ford Escortod vagy Peugeot 307-esed van?

CD-R80 2010.12.29. 21:26:06

@Kardics: Akkor jól van:))
Nyergessel is jársz?:D

cork77 2010.12.29. 21:27:27

@...::: Flúgos Kamionos :::...: @(---Flúgos Buszos---): mind a ketten feltartotok! Na de majd jan. 1.-től...

Kardics 2010.12.29. 21:27:28

Nem, csak szigorúan szőrén ülöm meg a lovat.Minek nyereg?. :DD

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 21:28:13

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Arról nem tehetnek a kollégák,hogy fel kell menni a szemétdombokkal az M0-ásra,például a Ikarus 435-ösökkel,amik már 70-nél szétesnek,pedig a buszok csak 80-nál már szabályozva vannak,nemúgy,mint a teherek. Ezért tartanak fel néha. :))

Én amúgy adnék a Suzuki tulajoknak cserébe a szervizben egy szélterelőt a kocsik hátuljára,had lássák,hogy új a lengéscsillapító alatta,így nagyon vad lesz.
Vagy páran kérhetnék,hogy ha már szétszedik,akkor ültessék már le a kocsijukat,had eröltethessék az utakon az 1,3-as Idegest.

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 21:30:00

@cork77: Ez csak a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegre vonatkozik,meg az a felettiekre,busszal ezután is akkor előzhetek majd,amikor csak akarok!!!!! HIGUI

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.29. 21:31:15

@(---Flúgos Buszos---): "busszal ezután is akkor előzhetek majd,amikor csak akarok!!!!!"

És ha tudsz! :)

Hurri Kán 2010.12.29. 21:37:10

Béjemvések a zúj Kresz szerint már hivatalosan is fel vannak mentve az index használatának kötelezettsége alól :DDD

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 21:43:09

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Tudunk mi majd,visszarakjuk 5. sebességbe,és üveghangig húzzuk,és közben szólunk,hogy minél jobben pörög a motor,annál jobb a WiFi a buszon,így nem sipárognak majd az utasok

''autónepper.'' 2010.12.29. 21:48:05

na ezért nem szoktam sosem indexelni.... mert megterhelő feladat....nem tok 1xere telefonálni is villogni és egyéb fontos teendőket csinálni ha még indexelni is kell:D

Hurri Kán 2010.12.29. 21:55:55

@''autónepper.'':
Nem is szabad egyszerre ennyi felé figyelni. Az ember kanyarodik meg telefonál meg simogatja közben a barátnője/szeretője combját, meg indexelni is kéne közbe az tisztára balesetveszélyes lenne :DDD

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 21:57:04

@cork77: Én ilyen rendes busszal!!!

Ilyennek oktatnak: www.busztipusok.hu/415/415-529.jpg

És ilyennek járunk: www.volanosoldalak.hu/select_volan/kisalfold/kisalfold_list12/kisalfold_kvu105_01.jpg

Én nem fogom veszélyeztetni a népet a pályán,attól nem kell félnetek.

tutti 2010.12.29. 21:59:11

körforgalomban, ha benn maradok, balra indexelek, az baj? akkor legalább látják, hogy még maradok... mondjuk itt meg veszélyes, hogy nem nézi hol villog, csak hogy villog, és azt hiszi kimegyek.
jah szintén körforgalom, ha pl. gyalogos vagy más forgalmi ok miatt dugul a kiszemelt kijáró, akkor jó ha kihúzódnak jobbra, mert aki esetleg másik kijárót céloz meg, tud haladni, és nem áll meg az egész körforgalom

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.29. 22:03:50

@tutti: "mondjuk itt meg veszélyes, hogy nem nézi hol villog, csak hogy villog, és azt hiszi kimegyek."

Aki ennyire hülye, annak tökmindegy, mert amúgy se fog sokáig élni. Sőt, már az is csoda, hogy elérte a jogsiszerzéshez szükséges korhatárt :)

CD-R80 2010.12.29. 22:10:41

@(---Flúgos Buszos---): Jaja, most majd a 7490kg-os "kamionok" lesznek a bunkók hogy a tilosban előznek a pályán:DD
Lesz biztos poszt is belőle majd..

CD-R80 2010.12.29. 22:12:31

@tutti: A múltkor éjszaka meg a közlekedési lámpák indexeltek minden kereszteződésnél mégis csak álltak egy helyben:DD A pancserek..

cork77 2010.12.29. 22:13:48

@(---Flúgos Buszos---): szép, de nem csiklós, upsz csuklós! Index van-e rajta?

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 22:20:12

@CD-R80: Így van,azok meg majd végig vészjelzőzik az egész utat majd,mert mind2 irányban váltanak sávot 1-szer balra-egyszer jobbra.

@cork77: Van az is,néha azzal is kell menni,de nekem inkább a simák jönnek be,járjon csiklóssal az aki szsreti.
index meg csak a legújabbakon olyan,mint a kocsikban,mert még a 2002-es gyártásúakat nem teszi alap állásba vissza a kormány kis fogaskereke,hanem neked kell visszarakni,mint a régi szép időkben.

''autónepper.'' 2010.12.29. 22:22:37

@gyvy: ezt mondom :D:D:D egy véleményen vagyunk akkor:D:D:D:D elvonja a figyelmemet az előttem menő suzukisról és a végén a indexelés miatt belecsúszok hátulról....:D:D:d

Hurri Kán 2010.12.29. 22:28:12

@''autónepper.'':
Egyébként is a biciGlisssek se indexelnek :DDD

Tréfát félretéve, én sem indexkarral az ujjamon jöttem világra, de pl. parkolás előtt, vagy ha lekanyarodok egy útról, akkor pl. ki szoktam tenni, hogy a mögöttem jövő lássa hogy mire készülök. Bár azok nagy része színvak, mert ennek ellenére nyomja a dudát...

cork77 2010.12.29. 22:28:20

@''autónepper.'': láttam én már BMW-t indexelni, de annak mindkét oldali ment egyszerre! A nagykörúton, délutáni csúcsban "csak" egy gyrosra ugrott be a haverjához, stb. Tehát van azokban izzó, csak nem rendeltetésszerően használják.
@(---Flúgos Buszos---): akkor ezért mennek két megálló között Pesten folyamatos balra indexxel a buszosok?

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 22:32:43

@cork77: Aha,mert elfelejti kézzel visszarakni,még a buszsávban is,így marad addig,míg meg nem áll,mert akkor látja,hogy hoppá,és nyomja is ki jobbra.

Meg igazán nem is áll kézre egyik régiben sem,szal külön kell nyúlni értenem olyan,hogy kinyújtod a kisujjad,és visszapattintod.

''autónepper.'' 2010.12.29. 22:44:44

@cork77: azt én is szoktam használni !! elméletileg mentesít a parkolási szabályok alól legalábbis úgy tapasztaltam !!!

@gyvy: most mélységesen csalódtam benned:@:DDDD

George17 2010.12.29. 23:00:44

Ennél már csak az a rosszabb ha állandóan irányjelez valaki.
Például fel akarunk kanyarodni főútvonalra másik autós pedig folyamatosan indexel mintha le szeretne kanyarodni előttünk mivel nem egyezik meg az útvonalunk felmegyünk a főútra a másik autós ennek ellenére nem kanyarodik le és csatt.
És még mi leszünk a hibásak mert nem adtunk elsőbbséget persze a másik letagadja majdnem így törték össze a kocsimat.

(---Flúgos Buszos---) 2010.12.29. 23:07:27

@George17: Engem is behúzott a csávába 3 hete egy spiné az 1,9 dízeé kombi német rendszámos Passatjával.
Áhhh,indexxel ez jobbra abba a kis utcába,amiből én jövök,aha a nagy büdös répát,el keudte hirtelen neki verni. Félig kitettem elé már én is verdát,ő meg satuzott,én meg mutattam neki a hüvelyk ujj-mutató ujj kombót,hogy hát az indexed anyám,az villog,intett mosolygott,és verte neki tovább.

mtamas80 2010.12.29. 23:31:16

Láttam én már körforgalomba befelé balra indexelőt is jópárat.
Végig balra indexelni amíg ki nem megyek? Ez mekkora baromság.
A videón lehet hogy nem indexelnek, de mindegyiknek a mozgásából lehet látni mit akar, nem volt vészes, kivéve az első, ha az kanyarodó és egyenesen menő sávból fordult el.

Több sávos úton, amikor sűrűbb a forgalom, ha kiteszed az indexet hogy sávot akarsz váltani, akkor mindenki rágyorsít, 2 centire beáll az előtte menő mögé, nehogy elékerülj. Jó pár autót meg kell várni, mire valaki beenged. Sokkal egyszerűbb, ha kifigyelsz egy akkora helyet ahová pont beférsz, kormánymozdulattal együtt egy villantás indexxel, és már bent is vagy.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.29. 23:34:32

@mtamas80: Köszönjük, hogy megmagyaráztad, hogy miért baromság indexelni.

kérődzőgiliszta 2010.12.29. 23:48:53

Attól, hogy egy autó indexel, még nem biztos hogy egyenesen megy!

Ez egy bölcs, megfontolandó tanács, ingyé adom!

mtamas80 2010.12.30. 00:22:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem mondom hogy baromság indexelni, de ha valaki nem csak előre néz,hanem figyeli a forgalmat, akkor elég jól látni, ki az aki hirtelen sávváltásokkal próbál előrejutni.
Én általában elindulásnál nem szoktam használni az irányjelzőt, amikor egy üres úton indulok el, de utána még ha nincs semmi forgalom, teljesen kihalt mellékutcákban kanyarodáskor akkor is indexelek.
Amit meg leírtam, a sávváltáskori rágyorsítást elég sokszor megtapasztaltam reggel az M3 bevezetőn, ezért nem kezdek el jó előre jelezni.

2010.12.30. 00:28:06

budapest... vajon miért nem tud senki sem ott vezetni?

Martian (törölt) 2010.12.30. 00:40:21

@1kutya: "10millió feletti autóból alapból kihagyja a gyártó a zindexet! minek az?"

Szerintem kihagyhatná nyugodtan az oldalsó légzsákokat is... nem lesznek jók semmire, mert előbb-utóbb egy nyergesvontató úgyis hosszmetszetre gyalulja majd a verda valamelyik oldalát. :)

min 2010.12.30. 00:44:31

jesszus már flúgos buszos is van a kamionos mellett?
Szt.Kristóf vigyázzon ránk...:-)

min 2010.12.30. 00:46:37

Hogy ON is legyek.
Én jobban örülök ha még fékezés előtt használnák a zindexet és a sávváltáskor is megmozdítanák az ujjukat a kar irányába.

pakesz (törölt) 2010.12.30. 01:47:40

jo lenne ha az indexelest is olyan komolyan vennek mint az alkoholos vagy egyeb kabszer befolyasoltsaga alatti vezetes bunteteset
de hat sajna nem, mert ez sokkal kevesbe foghato meg, de az az alapveto emberi gerincessegnek a merteke, hogy valaki jelez a tobbinek

pl. en egy motorost azert nem csaptam el, mert kiraktam idoben, igaz, hogy en nem eszleltem a hulejet, mert tul gyorsan jott, de o legalabb korabban latta a szandekomat es szerencsesen lereagalta
pedig csak ugy megszokasbol raktam ki... hiszen informaciom nem volt semmirol hogy kinek kellett volna kirakni

pakesz (törölt) 2010.12.30. 01:50:50

@nem mondom meg: "Ülj le fiam, egyes... Ha a főút kanyarodik, akkor a főút nyomvonala számít egyenesnek és nem kell indexelni. Ha szemből csatlakozik az alárendelt út és én arra megyek, akkor viszont jobbra kell indexelni, mert a főút nyomvonalát jobbra hagyom el, még akkor is,"

csak egyeterteni tudok
szoktam nezni a sok mazsolat, hogyan rakosgatja ki az indexet amikor a foutvonal kanyarodik

pakesz (törölt) 2010.12.30. 01:54:25

@tundrazuzmo: "1. Fékmókus. Ez a fajta előbb fékez le nullára, és csak utána teszi ki az indexet. "

az ilyen fouton ahol 110el megy az ember hirtelen azt veszi eszre hogy 40el docogunk, oszt latom is a szep lekanyarodo utat, es kisakkozom hogy hat a parasztya az le fog kanyarodni
es akkor kirakja az indexet :)))

Zsola777 2010.12.30. 01:55:34

Főútvonalon ne bíztassunk senkit, hogy le nem téréskor még jelezzen is a kint állónak, mert ezzel nem lesz egyértelműbb a helyzet. Különben is, arra KELL számítania mindenkinek, aki főútra szeretne rátérni, hogy az autók arról csak akkor jeleznek, ha letérnek (akár egyenesen is!). A KRESZT kellene ismerni és betartani. Köszönöm.

A főútról balra letéréshez a külső váci úton (Baumaxxszal szemben) jellemző, hogy a belső sávban akkor teszik ki az indexet, ha már megálltak. A mögöttes forgalom ezért, mivel nem tud senki felkészülni időben a sávválátásra (zippzár, ugye, nagy kedvenc), a belsőben reked. A külső már elfogyott, akkor van még 4-8 autó a belsőben.
Ezért is köszi annak, aki előre jelez (a többi kapja be)! :)

Zsola777 2010.12.30. 02:00:56

@HUN_Sector: mert mindenki azt hiszi, hogy tud vezetni

Jóska Pista 2010.12.30. 02:30:16

Azt hiszem, a videó alapján megállapíthatjuk, hogy Magyarországon a csóringer kisautósok nem indexelnek.

Ez a tapasztalataimmal is egybevág.

2010.12.30. 02:32:03

kanyarodo foutvonalnal nem fogok indexelni, ha a fouton haladok tovabb. varosi kozlekedesben ilyenkor telente + rossz idoben mindig jelzek ha savot valtok. sok erre a kulfoldi, jobb ha tudjak nem kovajgok, hanem ott van + 1 sav, megha nem is latszik esoben/hoban.

a korforgalomban kifele jovo, de nem indexelo faszparasztok meg szarjanak sunt. allora fekezek, azt kifordul a paraszt jobbra. ha ofelsege indexelt volna, akkor se nekem, se a mogottem jovonek nem kellett volna megallnia.

orszaguton ha elozok valami kalapos skodast, de sehol senki, akkor nem indexelek, mert mi a fasznak. ejszaka viszont a bicajosokat es mindenfele egyeb oko-kamikaze elolenyt hosszas indexelessel elozok, hatha a mogottem levo se fogja akkor kilapitani.

amugy meg a kismozdulatra nehanyat kattano index kitalalojanak ezuton is kuldenem koszonetemet. kibaszott hasznos es kenyelmes.

ja, meg amivel allandoan felkurnak az az, amikor beszorulunk paran vmi kamion v busz moge, van szemben akkor hely, hogy en siman kerulom a sort, de az 1.4-es fabiaval mar nem igazan kivitelezheto a mutatvany. de ha megis azthiszi, hogy neki is belefer, akkor kezdjen indexelni hamarabb, es ne akkor rantsa elem kormanyt, amikor mar elkezdtem kerulni az egesz sort.

uff

romesz 2010.12.30. 04:42:30

Elfogadott az is, hogy az ember bal karral jelez.
Feltartott bal kar jobbra, kitartott bal kar balra es lefele tartott bal kar fekezest jelez.
:D

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.12.30. 07:03:37

Csak egy dolgot ismételnék meg/fűznék hozzá: azonnali, 300000-es csekken minden suttyónak, aki nem bír indexelni körforgalomból kijövetkor. Úgy látom, hogy minden 2. autósnak nem sikerül.

12Rómeó 2010.12.30. 07:06:35

INDEX????? Az mi? Én már a féklámpámat se használom...hiszen elegendő a ráutaló magatartás. Az autó mozgásából úgy is látszik, hogy mi következik.

cork77 2010.12.30. 07:27:22

@HUN_Sector: mert feljött vidékről megnézni a várost, meg az aszfaltot, és nincs hozzászokva ahhoz hogy kettőnél több autó van az utcán. Ezért nem tud vezetni Pesten senki. Sok a vidéki itten e.

Csapee 2010.12.30. 07:41:07

Index csak a ócsó autóba kell, ha megállsz a bolt előtt. Luxusverdába alapból van rokikártya, az a jolly-joker. Csk azért mert itt szokás: a POSZTOLÓ HÜLYE:)

záporjózsi 2010.12.30. 07:46:20

@pakesz: Ha nagy a tömeg minden irányból, a kanyarodó főútvonal követésekor is szeretek indexelni a következőképpen:
- ha nem félreérthető
- 1-2 villantás
- ha látható azok részéről, akiket így meg tudok erősíteni az irányban és 1-2 autó átfér.
Na ez az esetek 5%-a...

Lámpánál mielőtt a piroshoz odaérek, már nyomom (ha nem féleérthető), hogy a mögöttem lévő tudja,merre fogok menni.

Ha a körfordóban valaki elqrja, akkor ha lehet, menjen ki akkor is, hanem arra tart.

@(---Flúgos Buszos---): Malaclábú? Részvétem...

@mtamas80: Angliában így csinálják. Addig jobbra, ameddig nem balra.

MekkMester 2010.12.30. 08:11:47

Sajnos a legtöbben úgy vannak vele, hogy ők tudják, hogy merre akarnak menni, a többi meg le van sz@rva. Személy szerint a karját törném el annak, aki nem használja az indexet.
Talán megoldás lenne, ha körforgalmakhoz, illetve egyéb olyan helyekre, ahol egyértelműen kell irányjelzőt használni, klitennének kamerákat, és automatice kiküldenének egy csekket 5000 ft-ról, ha nem indexel valaki. Ez lekötne sok munkaerőt, de hát sok a munkanélküli is.
Gondoljatok bele: végigmegy a városon, nem indexel 5 körforgalomban és pár nap múlva kap 25000 ft-ról csekket! Szerintem rögvest javulna a morál!

lancgd5 2010.12.30. 08:54:52

Tudom elcsépelt...de!

BMW, AUDI (tisztelet a kivételnek) gyárilag
irányjelző nélkül szerelt....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.30. 08:59:45

Vávváltáskor azért nem tanácsos indexelni, mert akkor a fűrészfogban addig mögötted autózó "pógár" rálép a gázra, nehogy beférj.
Ma reggel ezzel szórakoztam. Láttam van egy lyuk mellettem a sorban: bár nem akartam sávot váltani, index ki, és hopp, már ott is egy autó...

RaveAcE 2010.12.30. 09:06:48

Ki az a nyomi, aki kanyarodás közben kezd Indexet olvasni/kommentelni?

FDToth 2010.12.30. 09:07:00

egyből 2 hülyeség: miért kéne a főút balra kanyarodásakor balra indexelni? Csak akkor kell indexleni, ha mondjuk a egyenesen folytatódó mellélkútra megyünk ki,ekkora pedig bal index.
Tegnap is előttem megy egy barom, aki szinte végig indexelt, miközben követte a főutat, hol jobbra, hol balra. ez az a tipikus vezető, aki nagyon elméletiesen vezet.
Körfogalom: ha nem az első kijáratnál mész ki, és a körfogalom két sávos (még ha nincs is elválszó vonal), akkor belső sáv, bal indexszel. Nagyon utálom azt, amikor a körforgalom 2 sávos, és nem lehet bejutni, mert mindenki a külsőben halad, miközben mondjuk a 3. vagy 4. kijáratnál megy ki.

randomuser1 2010.12.30. 09:24:16

@FDToth: gondolom azért mert ha bemégy a belső sávba plusz rizikót vállalsz azzal h a megfelelő helyen ki kell sorolj és akkor nincs elsőbbséged, vagy kienged a kollega a szélső sávban vagy mégy még 1 kört,de akkor már te is tudod h melyik a nyerő sáv :)

RCH 2010.12.30. 09:37:25

Nem értem hogy sokan miért nem használják az indexet. Rendben (?) hogy leszarják a többi közlekedôt, akinek hasznos információ lenne a villogó fény, de arra nem gondolnak, hogy emiatt akár az ô autójukat is rommá törheti valaki, aki nem számít kanyarodásra?
Könyörgöm, csak egy apró mozdulat a bal kézzel!
A kedvenc kifogásom: "Az autó mozgásából egyértelmûen látszik mire készülök."

Giedi 2010.12.30. 09:38:52

A legszebb körforgalmas sztorim a debreceni Cora Kishatár utcai hárombejáratos körforgalmánál volt. Mamika a Corából Debrecen felé akart menni, ami ugye szabályosan be a körbe, majd a második kijárón ki. Erre a mamika BALRA be a körbe, majd az első kijárón ki. Én pont szembe voltam már bent, szerintem nem is tudta, hogy mi a bajunk vele.

Straight 2010.12.30. 10:12:39

A következő esetek többször is megtörténtek. Szeged debrecen útvonal 47 es főút utolsó 40 km. Ez az út nekem már hosszúnak számít. kb 230km. Tapasztalatból tudom hogy az utolsó szakaszon már nagyrészt felesleges előzésbe kezdeni mert elég nagy forgalmú és nem valószínű hogy 2-3 percnél jobban lerövidítheted az utadat. Naszóval. 1: Kocsisor előttem megy kb 50 el lakott településen kívül. Nem idegesítem magam biztosan valami traktor megy elől attól az 50 elég jónak számít, várok. Én következek előzésben amikor látom ám nem traktor az első kocsi hanem egy audi TT sétakocsi üzemmódban. Hosszú út végén ez jó érzéssel tudja eltölteni az embert. 2: Előzőhöz hasonló kocsisor elején traktor én jövök az előzésben mögöttem kamion meg kb 10 autó. Index tükör holttér kihúzódok csikorgás dudálás. Egy csodajárgány egyszerre kezdte el ekőzni az egész kocsisort kb 180 al. 3: 1db autó előttem indexel balra kanyarodni készül látótávon belül senki sincs. Lelassít. Én is. Még jobban lelassít, majd még jobban majd megáll. Majd olyan ütemben hogy nagymamám gyalog legyorsulja bekanyarodik. 4: körforgalomban driftelve jobbról előzés. (ez csak 1x esett meg de utánna 10 percre le kelett álnom hogy magamhoz térjek) 4: Körforgalomban 30 ra lassít (ebben nincs hiba) majd utánna 60s alatt éri el a 60 at. Megelőzöm, megyek a dolgomra (kb 100) 5 perc múlva megelőz a következő kanyarnál megint 30 itt már nem előzöm vissza majd kerek 4 perc alatt értre el a 100 at és szép lassan otthagyott.

Giedi 2010.12.30. 10:23:31

@newtehen: Én szerencsére úgy tapasztaltam, hogy az indexelőket általában beengedik, mert ők általában forgalmi okból váltanak sávot. Aki nyomulni akar, az úgy sem indexel.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.12.30. 11:10:26

és ha jól tudom, eddig még nem esett szó a helyes irányjelzésről"

Rosszul tudod
autozz.blog.hu/tags/index

Amugy index már az uj autókon nincs is
Utoljára valami ős Skodán és Tátra teherautón láttam,karszerűen bólógatott ki-be

[mike] 2010.12.30. 11:58:19

Úgy látom FK-nak gondjai támadtak a körforgalommal.....
Mi ez, kresz oktatómese?

Olyan tipikus hülye lehet, aki:
-vagy vár 1 percig, hogy mindenki elhaladjon (tökmindegy, hogy nem is keresztezik az útvonalát)
-vagy ész nélkül belehajt, közben meg mutogat az indexedre, hogy nademá nehogy má hé te ehe!... :D:D

[mike] 2010.12.30. 12:06:57

@FDToth: na ez meg a másik. Ezt én sem értem.
De csak most olvasom:

"Tehát ha olyan helyzet adódik, amikor várni kell az előzéssel (pl. szembejövő miatt), akkor már az előzésre való felkészülés alatt el kell kezdeni a villogást (az irányjelzővel, nem a reflektorral :))), és nem akkor, mikor már kezdünk áthúzódni a baloldali sávba. Előzés befejezésekor pedig csak akkor ajánlott indexelni jobbra, ha nincs a közelben letérési lehetőség abba az irányba. Ugyanis előfordul, hogy egy hülyével hoz össze a sors, aki éppen onnan akar kifordulni, és mikor meglátja, hogy jobbra jelzünk, egyből kifordul elénk..."

Két dolog: óvakodok az olyan bizonytalankodóktól, akik pl. pályán (legveszélyesebb!...) másodpercek óta kint hagyott indexszel mennek.
Az ilyen mit akar? Sávot váltani? Arra vár, hogy beengedjem? Vagy csak bambul és kint felejtette? Ezek a legrosszabbak...
Ugyanez van, ha mögöttem jön. Ha rámhúzza a kocsit és ki-ki nézeget, akkor tudom, hogy mit akar. Na de mikor beállnak indexelni fél percen keresztül.... az is... mit akar? Lefordulni? Megelőzni?
Ajjajj.... :( :(

Marcellusca 2010.12.30. 12:27:49

Szerintem fotóbót, mer' a béjemvéken extra a zindex. :D

De, hogy a poszthoz is ...
Lemaradt (lehet kommentekben volt, de azokat még nem olvastam) az elindulás esetén az irányjelzés.
Többször jártam úgy, hogy éppen kerültem volna ki az álló autót, mikor az irányjelzés nélkül elindult. :(

"streetfighter" 2010.12.30. 13:01:22

@Straight:
A hozzád hasonló szerencsétlenek, jobb ha a seggükön maradnak.
Ne előzz a béna vagy!

Csigorin 2010.12.30. 13:37:03

Nemmondommegnek igaza van az alárendelt utas esetén, ugyanis "A következő eset, mikor a főúton haladunk, ami kanyarodik. Itt rengetegen elfelejtik bekapcsolni az irányjelzőt, pedig ez esetben is nagyon fontos, még ha a kresz nem is írja elő. Főleg akkor, ha a főút balra kanyarodik, és szemből csatlakozik egy alárendelt út. Ha nem indexelünk, előfordulhat, hogy a mellékútról az illető kihajt elénk, mi pedig a balra kanyarodás közben
keresztezzük az útját, vagyis ő a miénket :) Ehhez persze nagy adag hülyeség is kell a mellékútról jövő részéről, de ez is gyakran előfordul."

Nem csak nagy adag hülyeség, de a kresz nemismerete is kell a mellékútról jövő részéről. Ugyanis ha NEM indexel, akkor egyértelmű hogy a főúton halad tovább balra. Egyenesen csak akkor mehet ha indexel jobbra!

Tehát itt nem érvényes az sem hogy "ha többlettájékoztatást ad", ugyanis a balindex itt semmilyen többlettájékoztatást nem ad az index hiányához képest, mindkét esetben CSAK a főúton balra kanyarodva haladhat tovább szabályosan.
Szóval ha ott kiteszem az indexet balra ahol nem kell, felmerül a kérdés hogy mi a túrót akarok vele jelezni? Nyilván nem azt hogy balrakanyarodok, hiszen ahhoz nem kéne kitenni, tehát a mögöttem jövő elkezd azon töprengeni, hogy vajjon mit akarhat ez a szerencsétlen, leparkolni, esetleg megfordulni?

Inter Face 2010.12.30. 13:46:06

Van egy útkereszteződéstípus ahol nem tud az ember jól indexelni mert mindenképp megtévesztő lehet.Ha egy főút derékszög kanyarodik pl balra és a kanyarban jobbról és szemből is becsatlakozik egy mellékút.Mondjuk áll jobbról egy kocsi ,menne rá a főútra.Én jövök a főúton ,de nem akarom követni a balkanyart,hanem egyenesen ,tehát letérve róla ,jobbra indexelve el akarom hagyni azt.De aki jobbról áll a mellékúton az simán azt hiheti ha indexelek jobbra,hogy mellé akarok kanyarodni a jobboldali mellékútra és bejön elém aztán csatt..Itt hiába a szabály nem érdemes betartani.

spanyol inkvizíció 2010.12.30. 13:46:54

@[mike]: "Na de mikor beállnak indexelni fél percen keresztül.... az is... mit akar?"

Alighanem azt, hogy húzzál ki a belső sávból.

isti77 2010.12.30. 13:48:33

Na végre. Erről pofáztam már egy csomószor. Csakhogy másnak is feltűnt. Boldogan lépek át az új évbe. BÚÉK mindenkinek.

[mike] 2010.12.30. 16:09:04

@spanyol inkvizíció: Nem párhuzamos közlekedésről beszélek..... hanem arról, hogy nem tudod mikor fog megelőzni, mert csak indexel, de más jelét nem adja az előzésnek.... nem húzódik rá a felezővonalra stb. ha egyáltalán előzni akar és nem lefordulni....

Martian (törölt) 2010.12.30. 16:21:10

@romesz: "Feltartott bal kar jobbra"

lendületből és nyújtott karral a bringanácik köszönése!
:))

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.12.30. 17:56:59

@[mike]: Hol volt itt szó kinthagyott indexről???

BKV reszelő 2010.12.30. 18:11:28

Az én autómban nincs internet, azért nem tudok indexelni. Mondjuk origózni sem.

dzsaszper 2010.12.30. 22:46:12

@Inter Face: két olyan eset lehetséges, amikor a jobbról jövő részéről nem kell nagy adag hülyeség:
1. lelopták a jobbról jövő macisajtja alól a kiegészítő táblát.
2. a jobbról jövő külföldi (ha jól tévedek, a németeknél a fizikai egyeneshezképest kell irányjelezni)

dzsaszper 2010.12.30. 22:51:45

A balra kanyarodó főútvonalról jobbra (pl. fizikai egyenesen vagy fizikai jobbra) letérők esete hasonlít a körforgalomhoz -- ha nem jönnek a főútvonalról szemből. Hadd tudja a fizikailag szemből érkező, hogy jöhet.

És igen, ha több mellékutca is van a jobb oldalon, akkor aki azok közül a bal oldali felől érkezik, annak számítania kell arra, hogy keresztezni fogja a letérő jármű az útját.

Azt sosem értettem, hogy az országhatároknál, ahol az egyes járműtípusok lakott területen belüli, kívüli, autóúton és autópályán érvényes alapértelmezett sebességkorlátját feltüntetik, miért nem tesznek ki egypár rajzot a kanyarodó főútvonalaknál az irányjelzlő használatáról...

záporjózsi 2011.01.01. 09:28:41

@dzsaszper: A határátlépés sebessége mellett sokszor az alapvető jelzések értelmezése is gondot okoz, ha nem beszéled az adott ország nyelvét. Pl. mi a különbség a kékés a zöld autópálya között az olaszoknál? 20 km/h. Na de olvasd el menet közben, hogy melyik melyik...

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2011.01.01. 13:23:40

kicsit off, de kinek van elsőbbsége akkor, ha főúton van egy nagyjából K alakú kereszteződés, és a K függőleges része a főút? mármint a két mellékút közül ki hajthat fel előbb? Újpesten van egy ilyen kereszt, és néha néztünk már értetlenül egymásra a másikkal.

záporjózsi 2011.01.01. 17:00:40

@d'oh: Egyenrangú utakról érkezők esetén jobb kéz.

amenta 2011.01.02. 00:33:52

A posztoló a hülye, körforgalomban nem indexelünk balra....

Legfeljebb angliában, mikor kihajtunk. :)

Timnorc 2011.01.11. 20:35:03

@amenta:

Jóideje, hogy részletesen megvitattuk, de mégegyszer amenta kedvéért, íme:

Kresz. 29. §
"Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet."

A kérdéses bekezdés első fordulatából kitűnik, hogy mikor kell (vagyis kötelező) az irányjelző használata, mint ahogy az a példa is, amikor nem kell (vagyis nem kötelező). Nevezetesen a körforgalomba való bekanyarodáskor.

A második és harmadik fordulatban a jogalkotó siet leszögezni, hogy amúgy ha az nem kötelező (nem kell), de a többlettájékoztatás miatt hasznos, akkor engedélyezett (-hat, -het).
Na, erre nagyon jó példa - sok más egyéb példa mellett - a körforgalomban való "bennmaradás".

A kérdéses bekezdés második fordulatában egy konkrét példát említ a jogalkotó:
Útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén, noha nem kötelező, de engedélyezett az irányjelzőzés.
Ez utóbbi mondat kivesézésért kiállt.
A körforgalom útkereszteződés? Igen.
A körforgalom köríve a körforgalomba torkolló útról érkezők számára elsőbbség adás táblával védve van? Igen.
Ezáltal a körfogalom köríve a betorkolló úthoz képest magasabb rangú? Igen.
A körfogalom köríve kanyarodó ívet ír le? Igen.
Ha nem hajtok ki az első kihajtónál, hanem csak a másodiknál vagy a harmadiknál, akkor továbbhaladok? Igen.

És már készen is vagyunk.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása