Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szirénázva veszélyeztethet a rendőr?

2011.01.13. 17:36 :: SilentSound

Bubsy azon háborodott fel a minap, hogy egy rendőrautó bár használta a megkülönböztető jelzéseit, annyira nagyon sietett, hogy a nagy rohanásban balesetet idézett elő. Bizonyítani persze nehéz lenne a pórul járt autós igazát, hisz ha jól értettem, akkor a rendőrautó nem sérült meg, ráadásul hivatkozhat arra, hogy ő jelezte, hogy jön, miért nem húzódott le előle a pórnép. Szerintetek a balesetet szenvedett autó vezetőjének mennyi esélye lenne megnyerni, ha perre vinné az ügyet?

Reggel érdekes kis esetnek voltam szemtanúja, illetve majdnem áldozata is. Teljes nyugodtsággal haladtam a munkahelyem felé az Egér úton, mikor a Dobogó úti kereszteződésnél igen furcsa dolgot tapasztaltam.

Egér út, 2 x 2 sáv. A Csákvár utca felé haladó oldal fullon. Az autók állnak, eszméletlen a dugó. Én szerencsére a másik irányba, vagyis Budaörs felé haladtam kényelmes 60-as tempóban a belső sávban, előttem jó 5-10 méterrel egy Renault Megane. A fent említett Dobogó úti kereszteződésnél lévő kanyarban egyszer csak egy rendőr autó szirénájának hangja üti meg a fülem.

Lehet, hogy inkább ilyet kellett volna a rendőr keze alá adni?

A kanyar után látom, hogy a rendőr szembe(!) jön a forgalommal! Ezzel talán egy mellékutcában még nem is lenne baj, na de a reggeli csúcsforgalomban, egy 70-es táblával rendelkező úton?

Nekem szerencsém volt, miután egy röpke pillantást vetettem a jobb oldali tükörre a másodperc tört része alatt felmértem, hogy még épp beférek a külső sávban közlekedő teherautó és személygépkocsi közé. Index ki, kormány fordít, vad fékezés.

Az előttem haladó Megane már nem volt ilyen szerencsés... Ő is befért még jobbra, ám akkorát kellett fékeznie és rántania a kormányon, hogy megcsúszott, keresztbe fordult, és belekoccant a dugóban álló ezüst Octavia vezető oldali ajtajába...

Ezúton tenném hozzá, ha néhány méterrel közelebb haladok az előttem lévőhöz, valószínűleg én is erre a sorsra jutottam volna, vagy megstukkoltam volna a oldalát...

Megértem a rend őreit, hogy sietni kell, és tényleg nagy volt a dugó, de ilyen ködös időben, egy kanyarokkal tűzdelt gyorsforgalmi úton szembe forgalommal a reggeli csúcsban? Számomra ez igen nagy túlzás... Vagy ezentúl minden kanyart úgy vegyünk be, hogy figyeljük nem-e jön szembe valaki vad tempóban?

A Megane-os kollega helyében talán még egy feljelentéssel is megpróbálkoznék. Nem akarok sablonosnak, túlzónak és közhelyesnek tűnni, de tényleg csak a szerencsén múlott, hogy senkinek sem lett komolyabb baja.

Remélem felkeltette az érdeklődéseteket ez a kis bizarr eset, mely reméljük nem sokszor fordul elő...

150 komment

Címkék: közlekedés autó baleset rendőr veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 21:38:15

@man.of.the.street:
lampanal itt is, de inkabb csak a mento
de folyamatosan szembemenni meg nem lattam
max a tv-ben a cops-ban:)

randomuser1 2011.01.13. 21:42:56

@hagyma: azt nemtom h a kresz előírja-e h meg kell állni,én nem szoktam, de ha van az embernek egy kis józan esze akkor ha szirénát hall, lehúzódik még mielött meglátná h honnan is jön a zaj, már ha van hely a szélső sávban.
így nem kell az utolsó pillanatban rénszarvastesztet improvizálni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 21:54:50

@XXXXXXX: szerintem otthon nem irja elo
itt is valahogy ugy van benne, hogy lehetoseg szerint
tehat tudok es pont nem azzal tartom fel, akkor alljak meg

ember a holdon? 2011.01.13. 22:08:01

@[mike]:
Nos ha már szövegértelmezés....
épp ezért írtam, hogy nem értem a rendőr, hogy tudott elmenni, ha keresztbefordult és a szembejövő sávban lévő autóba csapódott (mert ott volt a dugó) viszont!

"Ő is befért még jobbra, ám akkorát kellett fékeznie és rántania a kormányon, hogy megcsúszott, keresztbe fordult, és belekoccant a dugóban álló ezüst Octavia vezető oldali ajtajába" tehát ha befért JOBBRA, akkor a szembe sávban lévő dugóba BALRA! miként csapódott?

Take-it-Easy 2011.01.13. 22:11:09

@ember a holdon?: ha az orra kicsapódik jobbra, akkor az autó fara balra csapódik ki. Térgeometria+fizika kombó. Vagy mi a szösz.

Take-it-Easy 2011.01.13. 22:12:32

@ember a holdon?: viszont abban igazad van, hogy ez esetben teljesen elállta a rendőrautó útját. Bár gondolom, nem maradt ott a sáv közepén keresztbefordulva, de akkor is elgondolkodtató....

ember a holdon? 2011.01.13. 22:14:43

@Easyke: ismét elmondom, a posztban a fogalmazás nem megfelelő. Ha valaki "befér" a külsőbe, akkor tekereghet, de hacsaknem IFAval van, akkor két sávon keresztül csak nem lóg a szembejövő sávba... szerintem.
ha nem fért be, akkor keresztbe állt, viszont akkor a rendőr, hogy a francba ment tovább?

[mike] 2011.01.13. 22:37:38

@ember a holdon?: mire vagy kíváncsi? hogy pontosan hány fokos szögben fordult először jobbra, aztán balra az autó? Ennek semmi köze a szövegértelmezéshez, ne haragudj..... :DD: Gondolkodj inkább! Azon kívül, hogy tökmindegy.... (mert max. neked fontos) próbáld meg elképzelni, hogy elrántod jobbra a kormányt, aztán vissza balra és keresztbe állsz a taknyos úton. És átcsúszol a másik sávba. Erről szól a poszt. Meg mi az, hogy jobbra kormányozok és a farával csapom el a másikat? Nem kombájn ez.....!! A posztoló egyébként már le is rajzolta az eseményt.

2011.01.13. 22:40:16

@ember a holdon?: Ez csak nekem tök logikus?
Mégane kirántja a külsőbe, ott megcsúszik, ám mielőtt keresztbe állna elhúz mellette a rendőrautó, majd utána csúszik bele a szembejövőbe... Ilyen egyszerű, de gyk. még rajzot is csinált pár kommenttel feljebb a posztoló.

ninimimi 2011.01.13. 22:53:28

Csak Abszurdisztánban lehet örök "probléma" egy teljesen egyértelmű mondat értelmezése:

"A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője ... a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette."

Tehát megismétlem, hátha megértik azok is, akik használják:

"...figyelmen kívül hagyhatja, HA magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot NEM VESZÉLYEZTETI, és MEGGYŐZŐDÖTT arról..."

Mi van ennél egyértelműbb azt illetően, hogy ki volt a hibás a fenti esetben?!

alte trottel 2011.01.13. 22:57:26

És még akadnak, akik vitatják a PISA-jelentés igazságtartalmát!

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)

Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben

42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.13. 23:03:14

ez egy értelmetlen poszt.
ha a poszt toló kivenné a dugót a füléből, vagy kissebb hangerőn bömböltetné a rádiót, esetleg nem telefonálgatna vezetés közben, úgy időben észlelhette volna a megkülönböztető jelzés(ei)t használó járművet.
Így időben lehúzódhatott volna. Ehez csak figyelni kellett volna. Persze okoskodni egyszerűbb ...

ninimimi 2011.01.13. 23:06:46

@alte trottel: "És még akadnak, akik vitatják a PISA-jelentés igazságtartalmát!"

Egyetértek. Akkor most ez hogyan is vonatkozik a 22:53-as bejegyzésemre, kedves alte trottel és donfuligjimmy?

szenon 2011.01.13. 23:12:37

Nagyon sok rendőrnek nincs meg a PÁV I vizsgája (bár nem tudom, hogy az Unióban kell-e?) és csak parancsnoki engedéllyel használhatja a megkülönböztető hang és fényjelzést. Sajna okoznak néha balesetet! Elsőbbsége van mindig! De!! Neki is úgy kell közlekedni, hogy sem életet, sem vagyont nem veszélyeztethet. Ész nélkül nem mehet, neki is figyelnie kell a közlekedők épségére! Neki kell a legjobban figyelni, mert rá nem számítanak minden percben a közlekedők!

heptakontanonaéder 2011.01.13. 23:16:00

@ninimimi:
He?

Hasonlítsd össze ennek:

alte trottel 2011.01.13. 22:57:26

az első két sorát a mostani első két sorral. Ha fölfedezted a különbséget, akkor kétszer facsarhatsz kanárit a teádba.

heptakontanonaéder 2011.01.13. 23:21:09

@szenon:

Most az egyszer próbáljunk meg elvonatkoztatni a megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű üzemeltetőjétől, és gondoljuk azt, hogy a gázművek esetkocsija sietett egy markolóval átvágott 400 mm-es vezetékből cca 25 bar-ral ömlő földgáz elzárására.
Menni fog?
Na, ÉS MOST mi a teendő, ha halljuk a nénót?

Reggie 2011.01.13. 23:21:18

@hagyma: Baromi szeles az eger ut 70-es szakasza. 2 savon 3 auto siman elfer.

@XXXXXXX: Mar az Andor utca is ki van szelesitve 2x2 savra.

alte trottel 2011.01.13. 23:22:55

Bocsika fiúkák, az előbb rossz nickkel léptem be!
De azért így is érthető volt ugye?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.13. 23:38:08

@heptakontanonaéder: az a baj ezekkel a kérdésekkel, hogy otthon a monitor előtt majd' mindenki tudja a helyest választ.
Ezzel szemben, ha kiszabadul a forgalomba, máris lesz@r mindent és mindenkit magasról :/

RaveAcE 2011.01.13. 23:44:42

@[mike]: Köszi, a link sokat segített. :D

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.14. 00:08:45

@ninimimi: Szóval akkor menjen 20 km/h-val,mert nem veszélyeztethet senkit.

Remélem majd hozzátok is így megy a mentő majd,hogy útközben nem ám feltart pár autóst a magatartásával.

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.14. 00:12:16

@[mike]: Igen,ez a lényeg,hogy attól,hogy nem látja be a kanyart,attól még lehet hallani a visító hangot,meg ugye a párás levegőben jobban is terjed,mert mostanság a meleg beáramlása miatt köd van mindig.

Megint a másikra mutogatnak,mert ők nem figyeltek a "nem viccből" szirénázókra.
Beperelhetlk ,de végén még a Rönyós kapna 3 büntipontot,meg 10 000 Forint büntetést,meg egy nyilvános bocsánatkérést az RTL Híradóban.

Netszamuráj 2011.01.14. 01:27:19

@''autónepper.'': Szerintem pedig azért siettek a rendőrök, mert sürgős hívást kaptak, hogy kész a pizza! Csak nem hagyhatták, hogy kihűljön.

Reggie 2011.01.14. 01:45:15

@heptakontanonaéder: Most valahogy mashogy kene gondolni mint barmilyen mas esetben ha szirenat hallunk?

Reggie 2011.01.14. 01:46:28

@(---Flúgos Buszos---): Most akkor RPG-vel kiloheti az utban levo kocsikat? Remelem majd ha mennek valakihez pont teged lonek ki...

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.14. 01:52:18

@Reggie: Remélem pont én leszek útban a busszal a dugóban,és ezért fog késni felétek a műhelykocsi.

(---Flúgos Buszos---) 2011.01.14. 01:57:53

@Reggie: www.youtube.com/watch?v=b2oRVcvThDY&feature=related

Így fogsz te is járni,és senki nem fog rajtad segíteni,csak nevetni fognak rajtad.

Reggie 2011.01.14. 02:16:22

@(---Flúgos Buszos---): Remeltem eszreveszed azt, hogy ugyan ugy tulzottan sarkitok mint te, de ugy latszik ahhoz tovabb kellett volna tanulni.

szenon 2011.01.14. 02:34:37

@heptakontanonaéder: Szerinted aki szirénát használ, az mehet tökön, paszulyon, mindenkin átgázolva? Gondolkozz már! Menni fog?

D4D 2011.01.14. 03:22:15

Mostanában reggelelnte csúszik az út. Sokszor nem is gondolnánk mennyire.

Reggie 2011.01.14. 03:30:03

@D4D: Ja, a kondorosi ut-tetenyi ut keresztezodes olykor kozel olyan mintha tukorjegen mennek.

anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.01.14. 07:28:17

én már jártam így a koraszülött mentővel. bukkanó mögül a sima kétsávos út kellős közepén szembe jön. bele sem merek gondolni, mi lett volna, ha kicsit lazább vagy mélyebb az útpadka...

ember a holdon? 2011.01.14. 07:36:38

@[mike]: Képet eddig nem néztem... a szövegértelmezés pedig még mindig tartja magát, ha "befér" jobbra...de neked ezt hiába magyarázom.:-)

Kép alapján egyértelműbb... Ez esetben a poszt írónak: Rendőrséget minek zaklatni? "semmi" köze nincs ahhoz, hogy a megános nem tudja megfelelően kezelni az autóját... hacsak nem tükörjégről beszélünk, akkor 60-ról egy ilyen mutatvány nagy fokú bénaság. (megjegyzem, a posztírónak erős fékezéssel, és szintén sávváltással sikerült megoldania ezt a "komoly" helyzetet...)

alte trottel 2011.01.14. 07:36:43

@Reggie:
Ha nem volt egészen világos, a "rohattávósgyilkosszemkilövőlehúzótraffipaxossünök" üde népi játék vs KRESZ 42. § (1) közötti félelmetes ellentmondás feloldására vetettem föl azt a lehetőséget az intellektuálisan hátrányos helyzetű népség-katonaság, csupafittipaldi számára, hogy nénót _NEM KIZÁRÓLAG_ a sünök használnak.
Talán így érthetőbb számukra, hogy mire is szolgálnak a megkülönböztető jelzések.

alte trottel 2011.01.14. 07:47:55

@szenon:
Na, most jön a rózsaszínű lepetés!
Ha és amennyiben úgy hozza a fennforgás, akkor biza _IGEN_!

Az alapeset ugyebár a:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)

42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére _MINDEN_ járművel, _MINDEN_ helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

Viszont ott van a:
49. § (1) A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a feladat sürgős ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.

(2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.

Ez a megkülönböztető jelzéseket alkalmazó gépjárműre vonatkozik, a célja peniglen az, hogy az esetlegesen ilyen járműre került ámde egységsugarú járművezető igaza teljes tudatában ne rongyoljon be c/2 sebességgel nénózva a Szerencs utcából keresztbe az M3-asra.

Csak Norris 2011.01.14. 08:01:55

Egy volt kollégám még 2002ben nyert olyan ügyben mikor a kereszteződésben jött a rendő megk. jelzéssel körültekintés nélkül.
Rekonstruálták, és kiderült hogy a kereszteződés paramétereiből adódóan már csak akkor vehette észre mikor késő volt.

Az itteni esetnél a két elszenvedőnek kellene ősszefogni, annélkül esélytelen bármit is bizonyítani.
Ja és még valami: a bíróságon a rendőrtől szembesítéskor nem ősszeszarni magunkat...

exilis 2011.01.14. 08:11:08

Nem értem a hozzászólókat, hogy majd mindenki a rendőrnek ad igazat. Ha használja a megkülönbözetett jelzést, akkor sem veszélyeztetetheti senkinek a testi épségét, azaz meg kell győződnie arról hogy megkapja az elsőbbséget. Itt ez nem történt meg.

Te az autódban simán halgathatatod max hagngerőn az ACDC-t, és nem kell meghallanod a szirénát. Ha beléd jön a mentő a kereszteződésben, és te nem vétettél a kresz ellen akkor is ő a hibás!

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.14. 08:38:29

@Desmond77: "...Rekonstruálták, és kiderült hogy a kereszteződés paramétereiből adódóan már csak akkor vehette észre mikor késő volt...."
Mivel a nénó nagy távolságból is hallható, így megkérdezném, hogy mi gátolta a volt kollégádat abban, hogy a nénót észlelve lassítson, és a szokásosnál nagyobb körültekintéssel hajtson be a kereszteződésbe?

@totorohun: kivánom neked, hogy amikor vmelyik közeli hozzátartozódért megy szirénázva a mentő, egy hozzád hasonló mentalitású vadparaszt miatt késsen 10 percet ;)

firpo88 2011.01.14. 08:52:46

@"streetfighter": tévedsz. A frontális ütközés mindig a legrosszabb eset. Mint ilyen, elkerülendő.

firpo88 2011.01.14. 08:53:48

Egyébként, ha a rendőrautó elhajtott, akkor az segítségnyájtás elmulasztása. Érdemes lenne feljelenteni.

firpo88 2011.01.14. 08:59:40

@totorohun: nem hallgathatod az autódban az ACDC-t full hangerőn. Ha ezt teszed, veszélyezteted a közlekedés biztonságát, épp egy fentihez hasonló esetben.

@donfuligjimmy:
Viszont ha halláskárosult vagy, kaphatsz jogosítványt, de nem hallod a sziránát. Ezért kell a megkülönböztető jelzéseit használó jármű vezetőjének meggyőződnie arról, hogy az elsőbbséget megadták neki.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.14. 09:05:15

@firpo88: sajnos vakok is kapnak jogosítványt. többekközt ezért nem adnék jogosítványt egyik csoportnak sem.

puffancs 2011.01.14. 09:05:53

alljon meg a menet! szembejon velem a ketsavoson egy orult rendor, amikor elleniranyban nincs is dugo, es meg en huzodjak balesetet okozva barhova?

kizart.

max ugy, h total biztonsagosnak erzem, korbeneztem, beengednek stb. en nem leszek ongyilkos egy rendor miatt. annak is van fek a kocsijan, hiaba szirenazik meg villog. fek van a kocsijan.

szerintem jogos lenne a per. a rendorauto szabalytalansagba kenyszeritette a meganost, ezzel olyan helyzetet teremtve, h gondatlansagbol ember is halhatott volna.

firpo88 2011.01.14. 09:16:46

@donfuligjimmy: a vakot úgy érted, hogy vannak aki néznek, de nem látnak, nem?

Ez ellen nem lehet mit tenni. Szavazati joga is van minden nagykorúnak, mégha némelyik olvasni sem tud ... Ilyen az élet.

Csak Norris 2011.01.14. 09:17:58

@donfuligjimmy: Tudod a rekonstruálás pont erről szól, hogy a választ megtalálják a kérdésedre.
Ha nem rekonstruálták volna, hanem ugyanúgy monitor előtt okoskodtak volna mint te, akkor nem lettem volna a kollégám helyében.

il_ 2011.01.14. 09:20:15

múltkor rendőröket szállító teherautó + busz minden piroson sziréna nélkül át, néha egyet utólag villantott, ha már nagyon necc volt. Kb 10-an rohantak csak a Rákóczi úton bele, nem nagyon zavarta

il_ 2011.01.14. 09:24:29

@il_principe: úgy értem majdnem bele

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 09:47:06

Üdv

Aszongya a kresz
"...rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette."

Innen mehet a feljelentés és vizsgálni azt is hogy a menetlevélben fel volt-e tüntetve , hova miért mentek szirénával/villogóval
Láttam én már az kap.ságra sietni rendőröket, aztán ott kiszállva kedélyesen beszélgetve sétáltak be

Igen, lehet számitani mindig a megk.jeézésre, de pl mi van ha amugy lámpa nélkül jön szemben autópályán még surubb ködben?
Szoval nem tehet meg mindend büntetlenül

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 09:49:20

@XXXXXXX:
És ha a rendör is a szélsőben nyomul szemben?
Miért is kellene a rendőrnek a szabad belsőben jönni szemben, jöhet ő akárhol

nyjozsi2 2011.01.14. 09:54:44

Először is NEM RÁNGATJUK a kormányt semerre semmikor, pláne nem sűrű forgalomban és nedves úton! Le kellene szokni erről mindenkinek, mert sajnos az autó nem dodzsem, nem megy gondolkodás nélkül arra, amerre az egyszerű vezetője kitalálta.

Továbbá magam sem értem, hogy miként estek meg a fentiek, de azt tudjuk, hogy az Octavia bal oldalába sikerült érkezni a Rönyónak. Gondolom a Rönyó fékezett és jobbra kormányzott, ez esetben a kocsi súlypontja előre és balra kerül, a hátulja indulhat meg balra-előre. Ebben a helyzetben ha még volt helye ellenkormányozni, akkor a jobb oldali sávban senki sem volt, ergo befért volna. De szerintem nem kormányzott ellen, hanem simán továbbfordult és a hátulja kapta el a Skodát.
És itt marad a rejtély, hogy hova lett a rendőr...? Akkor talán mégiscsak az első verzió, volt hely a jobb oldalon, a majom Rönyós volánpörgető művésznek képzelte magát és kapkodott jobbra-balra, majd a rendőr szépen az innen nézve jobb oldali üres sávon kikerülte.
Minden más verzió az X-Aktákba való...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 09:56:30

@hagyma:
Megnézném az usa sofőröket ha odaeresztenék egy magyar rendőrt pár hétre
Lenne sirás rivás fogaknak csikorgatása

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 10:03:39

@szenon:
Megkülönböztető jelzés használata történhet :
utasításra,
saját elhatározásból.
PÁV I.

lancgd5 2011.01.14. 10:30:17

@lordjim: szerintem meg te vagy egy igazi seggfej.
"minden rendőr bunkó, faszkalap"-gratulálok öcsém!

ui.: nem vagyok zsaru

mohopasi 2011.01.14. 10:36:07

Nem, a rendőr szirénázva sem veszélyeztethet, de még mindig kevesebb rendőr/mentő/tűzoltó/ veszélyeztet, mint vadbarom.

"streetfighter" 2011.01.14. 10:41:03

@firpo88:
Ez jó szöveg, és igaz is, de nem ebben az esetben. :)

Integrált Szerverterror 2011.01.14. 10:42:38

Én azt javaslom a kedves poszternek, utazzanak ezentúl együtt. Egy béna meg egy kretén, remekül kiegészítenék egymást, ketten együtt majdnem érnek egy felet.

blogsámán 2011.01.14. 10:43:18

@anyádbogár:
Én is jártam már hasonlóképpen. Üllőin megyek kifelé a Fradi pálya melletti felüljárón. 70-es tábla, forgalom megy 80-al. Szemben tömve mindkét sor. Mikor majdnem a bukkanó tetejéhez értem, akkor tűnt fel a szirénázó mentő a mi sávunkban forgalommal szemben. Higgyétek el, amíg nem vált láthatóvá, a hangját sem lehetett hallani. Nem kicsit volt veszélyes a szitu. Konkrétan úgy kellett jobbra rántanom a kormányt, hogy a tükörbe sem volt időm belenézni.

BruceWillis 2011.01.14. 11:30:01

@heptakontanonaéder:

Maradjunk a teoretikus síkon, csak a vita (nem anyázás) kedvéért.

Oké esetkocsi, ömlő gáz stb... És az esetkocsi elgázolhat (mondjuk meghal az illető) valakit a zebrán, amikor rohan az átvágott földgázvezetékhez, ami bármikor berobbanhat?

Szerintem az a baj a magyar kommentelők nagy részével (nem föltétlen Neked írom), hogy a feketén fehéren kívül nem látnak más színeket. Olyan nincs, hogy az érmének két oldala van. Nem lehet igazság egyszerre a két ellentétes tábor mondataiban. És elég hamar eljutunk az ilyen mondatokig: amikor nem húzódsz le időben a rendőr elől, akkor azt kívánom neked, hogy majd ha a gyerekedhez megy a mentő, aki átvágott erekkel fekszik otthon, mert beleszaladt az üvegajtóba, akkor az végig 20-szal menjen, hogy nem veszélyeztessen senkit.

Ez most kicsit moralizálósra sikeredett, belátom, de hányok a fekete-fehér világnézettől. Egyébként sose kommentelek.

gsc 2011.01.14. 11:45:44

Ezt en total nem ertem. Magara vessen aki rendort lat es panikszeruen menekulore fogja a dolgot. Jon szembe szirenazva? Nincs helyem lehuzodni? Akkor max szepen megallunk egymassal szemben es nezzuk egymast utana meg majd megoldjuk valahogy idovel a helyzetet. En biztos nem torom ossze se a kocsimat se magamat hogy lehuzodjak. Ha meg szembol osszecsattanunk miatta, akkor meg tiszta ugy, elvegre nem en vagyok a szembe savban, szirena ide vagy oda.

isti77 2011.01.14. 11:57:38

Akik úgy gondolják, hogy nem kellett volna elrántani a kormányt, azok egyszer próbálják ki a gyakorlatban, milyen az, amikor - akár csak a posztban leírt 60-as sebességnél - hirtelen feltűnik egy szembejövő autó az ő sávjukban. Feltételezem, hogy hirtelen tűnt fel, mert ha már messziről látta volna a Megane-os, valószínűleg előbb sávot vált.
És ha ők nem fogják ösztönösen elrántani a kormányt, hogy elkerüljék a frontális ütközést, ami a lehető legrosszabb, akkor menjenek orvoshoz, mert vagy tudat alatti halálvágyuk van, vagy komoly gondok vannak a reflexszel. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy ne pislogj, ha a szemed felé nyúl valaki.
Az, hogy a vele egy irányban haladó autóba csúszott bele - bár nyilván ezt is el szerette volna kerülni, csak ez már meghaladta a képességeit, vagy a fizika határait adott sebességnél és útviszonyok mellett - még mindig jobb, mintha frontálisan eltalálja a rendőrautót.
A posztolónak is valószínűleg inkább mázlija volt, hogy befért a külső sávba, mert más lehetősége neki sem lett volna, maximum az, ha megáll a belső sávban, de az sem segített volna sokat, mert a rendőrautó attól még minden bizonnyal nekiment volna.

alte trottel 2011.01.14. 12:32:38

@BruceWillis:
Kezdjük azzal, hogy Bubsy barátunk eleve rossz végén fogta meg az esetet, Silent pedig a bevezetőjében még rá is tett egy lapáttal. A szóbanforgó esetben ugyanis nem a rendőr okozott balesetet, hanem a béna rönyós. Az adott útszakaszon ugyan négy sáv van fölfestve, de még az átlagosan fakezű, falábú, béna, süketnéma és vak magyar safjorokból is lazán elfér öt egymás mellett, a kies Itáliában hat-hét, valamelyik arab vagy afrikai országban meg minimum nyolc oszlopban nyomul a forgalom hasonló helyen. Ilyen helyzetben a megoldás pofonegyszerű, a két-két oszlop hangyányit széthúzódik és középütt röhögve elfér egy szupertanker is. Ahogy az nálunk szerencsésebb országokban nap mint nap meg is történik. Meg néha még nálunk is, ha ippeg nem legelészik arrafelé az emblematikus Magyar Úrvezető.
A kommentelők sajnálatosan nagy része az egész sztoriból csakis a "rohattsüncserbenhagyta" következtetés levonására képes.

Ami meg a konkrét kérdésedet illeti, természetesen nem, nem gázolhat halálra senkit a zebrán egy mkj jármű sem. _SZÁNDÉKOSAN_! De ha a balambér a nénó elé szédeleg a "De nekem jogom van!" erkölcsi felsőbbrendűségének teljes tudatában, akkor így járt. A mentőst, tűzoltót, gázművek, elektromos művek, katasztrófavédelem járművezetőjét a bíróság fel fogja menteni. És akár tetszik ez a sok erkölcsi fárosznak, akár nem, még a rendőrt is.

Részemről ennyi.

"streetfighter" 2011.01.14. 12:33:12

@isti77:
Egy szirénázó rendőrautó "hirtelen" nem tünhet fel! Annak hangja van!
És a kormányt nem rángatjuk csúszós nyálkás úton!
Nem akarom elhinni, hogy annyira veszélyes volt. Kizárt!
Sokan azt is veszélyesnek tartják, ha 30-40m-rel fejezem be elötte az előzést. Nagyon sok a beszari. :(
Ha pedig netán annyira necces, akkor nekünk jön és kész. Valószínű nem frontálisan történne, mert mind a ketten valamennyire korrigálnának. Azt pedig nem akarom elhinni, hogy egy felelősségteljes rendőr olyan sebességgel jöjjön a forgalommal szemben, hogy azzal személyi sérüléses balesetet okozzon. Ha igen, akkor ki kéne rúgni!

Csak Norris 2011.01.14. 13:10:19

Nekem egyszer bábolnánál jött szembe a felelőségteljes tűzoltó a mellkúton kanyarban szemből, hogy láttam hogy sok lesz. Tévedtem, mert hajszálon múlt de nem lett sok. Előttem pár méterre kezdett kicsúszni a hátulja, de meg tudta fogni.
Most legyen bárki okos, és döntse el el, hogy lerongyoljon-e esetleg a füves árokva feleslegesen, vagy egy picivel több lesz a tűzoltónak, és kivasalja...

Valahogy én is bátor voltam 19 évesen, de 500.000 km felett, meg 50 kilós test által legyalázott autó után már nincs nagy pofám...

BruceWillis 2011.01.14. 13:45:04

@alte trottel:

De tegyük fel a példa kedvéért, hogy állt a befelé jövő kocsisor, és nekik hátulról érkezett a rendőr, akkor nem minden estben olyan könnyű félreugrani előle, hogy ő középen elmehessen. Nem tudom, hogy volt, de lehetett volna így is. Van amikor könnyű, de van amikor nem triviális. Dugóban általában az emberek egymás nyakára állnak, ilyenkor, ahhoz hogy elmozdulj/lehúzódj kell egy kis hely elöl. Ha nincs, akkor mozdulni se nagyon tudsz. Mert az előtted lévő mozdulására vársz, aki az előtte lévőre vár, aki a ..., mert mindegyik előtted lévő később hallja meg a szirénát, mint ahogy te is a mögötted lévő után hallottad meg. Szóval lassan mozdul a kocsisor, erre már mindannyian láttunk több esetet. És ilyenkor simán elképzelhető, hogy rendőrünk forgalommal szemben közlekedik. És ne mondja már nekem senki, hogy amikor egy 70-es zónában mondjuk csak 50-nel jön szembe valaki, akkor sok időd van gépészkedni. Ha van melletted valaki a jobb sávban, akkor igencsak csökkennek a lehetőségeid.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy könnyű a rönóst fikázni a monitor előtt, meg minden itt kommentelő sumakker megoldotta volna a szitut 120-al tolatva is, és sokat kell még tanulnia csórikámnak. De hogyan? Keresse a szembejövő rendőröket? Sok forgalmi helyzetet nem lehet olyan könnyen begyakorolni, mint pl a kézifékes elindulást.

Integrált Szerverterror 2011.01.14. 13:58:22

@isti77: Van bajod. Nem is kevés.

@"streetfighter": Tökéletes összefoglaló! Pláne hogy a posztban annyi van írva a rendőr őrült tempójáról hogy „jön”

huspotyolo 2011.01.14. 14:37:56

Abban a kanyarban ahonnan a 70es tábla kezdődik (és amiről a posztban szó esik) van középen egy sziget kb 15-20m hosszan. Hiába húzódik le az álló sor és a szembejövő, a rendőr nem fog a 100 mm-es padkán ugratni, így mindenképp szembe kell menni a forgalommal ha haladni akar. Viszont ha pont a kanyarba volt a posztoló és a Megane akkor elég nehéz észrevenni, hogy a kanyar kijáratnál jön szembe a rendőr gondolom nem 50-el. Mindenesetre szegénynek elég sz*rul jött ki szegénynek.

huspotyolo 2011.01.14. 14:38:53

egyik "szegénynek" szócska nem kell.... :-P

"streetfighter" 2011.01.14. 15:11:38

A lánglovagok-ból az ide vágó fontos rész:

Fontos azonban az, hogy a fény- és hangjelzésnek a közlekedés többi résztvevője számára észlelhetőnek kell lennie, az egyes résztvevők látószögébe kell esnie, láthatónak, hallhatónak kell lennie. Ezért a megkülönböztető jelzéseket használó jármű vezetőjének olyan sebességgel célszerű közlekednie, hogy a baleseti veszélyhelyzet részéről egyoldalúan hárítható legyen, belátható távolságán belül meg tudjon állni.

Tehát nem kényszeríthetnek senkit fej vesztett menekülésre.

őfelsége Miss Dzsihád... 2011.01.14. 15:13:39

Nem témába vág, de ha vki tud angolul az segíthetne nekem... Meg tudja-e vki mondani mi az az electronic throttle control (ETC)? Köszi...

huspotyolo 2011.01.14. 15:19:00

@őfelsége Miss Dzsihád...: Valamiféle elektromos gázvezérlés. Mármint pedál nem bowdennel csatlakozik a karburátorhoz, hanem elektromosan vezérli azt.

Amúgy meg Google:
en.wikipedia.org/wiki/Electronic_throttle_control

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 15:22:13

@BruceWillis:
Pont te veszed fekete fehérnek az esetet, utalva hogy mindent szabad ezzel a jelzéssel

Mit szólnál ha átrongyol csak 50-nel elötted, bár hallani a hangját de nem látni időben
És itt a nem IDŐBEN látnin van a hangsuly

Persze lehuzodok megállok ésn is , de legyen már elég, időnként körbenéz vagy lassit is,
hogy folyamatosan mehet akármennyivel
A posztban elég előny ha csak 40-50nel megy folyamatosan, figyeljen a ködre és hogy szembeforgalom van
Vagy akkor hasithatott volna 150-nel is?

őfelsége Miss Dzsihád... 2011.01.14. 15:27:02

@huspotyolo: Kösz a választ, addig már én is eljutottam, h elolvassam a wikit, de mivel autóban nem vagyok járatos nem tudom, h mi lehet ennek a dolognak a magyar neve. Ami a szakneve engem az érdekelne. De azért kösz:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 15:28:17

@huspotyolo:
Mintha a Toyota ennek meghibásodása miatt rendelt volna vissza autókat

huspotyolo 2011.01.14. 15:34:13

@őfelsége Miss Dzsihád...: Elektronikus fojtószelep vezérlés. Azt hittem nem tudtad mit csinál.

@horex: :DDDDD Bezzeg a jó Wartburgunkat nem rendelték vissza, hogy rossz lenne a bowden. :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 15:41:44

@huspotyolo:
Bowdent nem szeressem, rudazat a jó, Lada
KisPolskinál az öninditóbowden adta meg magát rendszeresen, akkor lehetett esernyővel/rúddal megnyomni a bendixet :)

Reggie 2011.01.14. 19:05:59

@alte trottel: Ja okes. Akkor rossz peldat hoztal, mert a gazmuvek tul magasroput nekik. Inkabb azzal kell peldalozni, hogy egy suzukis elgazolt egy egesz ovodat(epuletestul, 47 egyenken 78 fos ovodas csoporttal egyutt), es meg a gazcsoveket is kitepte a foldbol, igy szirenazva mennek a mentok es a tuzoltok.
(Hogy jobban ertsek a vegere celszeru valami jaj kiccsalad szoveget is biggyeszteni.)

Reggie 2011.01.14. 19:15:55

@"streetfighter": "felelősségteljes rendőr"
Ilyen marpedig nincsen. Plane, hogy tudja barmi torteni ugyis rad huzzak a lepedot.

daniferi 2011.01.14. 21:29:41

Az a baj, sokszor nem is adnak hangot, csak kéken villognak, amit nem látsz, ha nem arra nézel. A múltkor majdnem mentőnek mentem emiatt. Kereszteződés, nekem zöld lett, balra elnézek, semmi extra, látom, megállt az autós a pirosnál, így elindultam. Jobbra nézve kanyarodtam balra nagy ívben, mert néhányan ott simán átmennek a piroson (majdnem volt emiatt balesetem), s egyszer csak megjött a mentő balról, amit korábban nem láttam, mert távolabb kissé kanyarodik az út. Tőlem 10 méterre kapcsolt szirénát, s vettem emiatt észre. Persze ha ütköztem volna, akkor tuti azt állítja az összes mentős, hogy már három napja szirénáztak és biztos, telefonáltam, nem hallottam.

CD-R80 2011.01.14. 21:36:39

@daniferi: Haragszol rájuk emiatt?

D4D 2011.01.14. 22:46:09

@totorohun:
"Nem értem a hozzászólókat, hogy majd mindenki a rendőrnek ad igazat. Ha használja a megkülönbözetett jelzést, akkor sem veszélyeztetetheti senkinek a testi épségét, azaz meg kell győződnie arról hogy megkapja az elsőbbséget. Itt ez nem történt meg."
- Ez igaz, de egészítsük ki azzal, hogy fékezéskor aki megpördül, az nem megfelelő sebességgel közlekedett, vagy nem tud vezetni, vagy az autója olyan állapotú, hogy még lavórnak sem való.
Így egy kicsit már árnyaltabb a kép.

"Te az autódban simán halgathatatod max hagngerőn az ACDC-t, és nem kell meghallanod a szirénát. Ha beléd jön a mentő a kereszteződésben, és te nem vétettél a kresz ellen akkor is ő a hibás!"
- Ez így ebben a formában nem áll meg.
Régebben elő volt írva az autórádió max teljesítménye, ha jól emlékszem, akkor 5 watt.
Azonkívül aki úgy hallgat a kocsiban zenét, hogy a forgalom számára némafilm, az nincs tisztában a közlekedés mibenjével.

daniferi 2011.01.15. 00:01:32

@CD-R80: Dehogy haragszom, csak lehetne annyi eszük, hogy ha már nagy sebességgel közlekednek, akkor azt hallassák is, hogy messziről észre lehessen venni :)

jerk-off (törölt) 2011.01.15. 01:05:24

ha a meganba lett volna sperrdiffi és álla gázon végig simán kijön a keresztebcsúszásból.Szóval a meganos simán balfasz volt.

sajna 2011.01.15. 16:40:45

IGEN!!!!

MERT A RENDŐRNEK MINDENT SZABAD, EZT EGY ELÉG MAGAS RANGÚ HÖLGY JELENTETTE KI, NEKEM TANUK JELENLÉTÉBEN!!!

Amikor jogtalanul a beosztottjai, veszélyeztették a kiskorú gyermekem életét(2006-ban) és még ráadásul engem büntettek meg!

Széllel szemben p-i nem lehet!!!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.15. 17:09:21

@sajna: Kérlek, hogy mellőzd a csupa nagybetűs írást, köszi.

sajna 2011.01.15. 17:40:31

@SilentSound:

csak a fele volt nagy betű?:':(

és máris az igaz mondásért betörik a fejem?
igaz ratkós gyerek vagyok,tisztelettel 5 gyermeket hasznos tagjává neveltem fel özvegyen a társadalom számára, és máris megintenek!

ez nem semmi, pedig nyomorékra dolgoztam magam, és nem a húsos munkát kerülő fazék mellett ácsorogtam, vagy esetleg nyaltam, hanem dolgoztam becsületesen.

sőt azért volt konfliktusom a főnökeimmel, mert a túlóráim miatt az ő prémiúmokak veszélyeztettem!!

nem politizáltam, sőt árván 5 gyermeket neveltem fel tisztességesen.

és akkor most elmondhatom, ha van rajtam sapka, akkor is belém rúgnak, meg ha nincs akkor is!

kár, hogy nem érted a lényeget?

gondolom félted a kenyered?

én még az életem se féltem, pedig soha nem voltam agresszív, és nem is vettem részt bennük, de ha valaki fájdalommentesen az életemet elvenné, és nem ilyen alaktomos módon kínoznának, akkor önként boldogan örülnék neki.

mert sokat szenvedek, pedig a legnagyobb gyermekem az öt közül 35-éves, a legkisebb pedig 17, aki 2-éves sem volt amikor a feleségem elhunyt, és annak ellenére, hogy tisztességes, munkaszerető embereket tettem az ország számára,100%-ban, mégis elnyomnak, és megaláznak!!!

de ez hosszú:":(((((((((

lordjim 2011.01.15. 19:52:17

@lancgd5: köszönöm kedves válaszodat,kérlek hozz fel egy konkrét esetet ami a rendőrök javára írható lenne

lordjim 2011.01.15. 20:55:50

@alte trottel: egy vén trottynak ez megbocsátható

Integrált Szerverterror 2011.01.16. 03:17:39

@sajna: Ha a 17 éves gyermeked lány szívesen átvállalom a további nevelését. Csak hogy könnyítsek terheiden.

dzsaszper 2011.01.21. 16:46:35

@"streetfighter": olykor a hangjelzést későn szeretik felkapcsolni. Már pár olyan balesetet láttam, ahol a kék villogó mellé a szirénát a keresztutca elérése előtt 2 másodperccel kapcsolták be, és a szerencsétlen keresztutcából lendületből érkező észlelés után 1 másodperc alatt nem bírt megállni...
Az egyik ilyen eset az Orbánt (ellenzéki vezetőként és egyben volt miniszterelnökként) szállító furgon volt a 18-as villamos vonalán, a Mikó utcai megállónál, ahol a megállóban álló 18-as villamost kerülték, ami teljességgel takarta a kék-villogós járműveta keresztforgalom felé.

dzsaszper 2011.01.21. 16:59:45

@sajna: akkoriban a rendőrök azonosításával voltak a gondok, az azonosíthatatlan rendőr meg tényleg bármit tehet...

megfontolásra érdemes lehet az azonosítható, magas rangú vezetők feljelentése bűnsegédlettel, az azonosítók hiánya miatt. Az ügyészség helyében Gergényiék nyakába varrnám bűnsegédlet miatt minden olyan 2006 október 23-i ügyet, ami bizonyítottan megtörtént, csak az elkövető rendőr azonosíthatatlan... de nem vagyok ügyész, sem jogász, ez egy laikus vélemény.

sajna 2011.01.22. 07:01:51

@Integrált Szerverterro@dzsaszper: :DDDDDD

sajna 2011.01.22. 07:03:35

@Integrált Szerverterror: :DDDDDDDDDDDDDDD
ide akartam, csak eltévesztettem az előbb!

sajna 2011.01.22. 07:04:30

@dzsaszper: osztom a véleményedet!

Vaandor 2011.02.16. 01:00:37

A "Létezik ilyen?" kérdéskörhöz:
Igen, én a Szentendrei úton többször is láttam már villogósat (főleg mentőt) szembemenni, pl. a reggeli dugó idején. Pedig az szeparált útpálya, nem tud bárhol visszasorolni. Igaz, ott három szembesávból foglal el egyet, nem kettőből.

Amúgy meg egy újabb érv a jobbratartásra! (Tudom, jogilag _talán_ szabad volt ott és akkor párhuzamosan közlekedni, de akkor is: a belső sáv maradjon meg előzésre, amíg lehet.)
((És nem, azt sem állítom, hogy a rendőr nem hibázott, mert nem tudhatom.))












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása