Bubsy azon háborodott fel a minap, hogy egy rendőrautó bár használta a megkülönböztető jelzéseit, annyira nagyon sietett, hogy a nagy rohanásban balesetet idézett elő. Bizonyítani persze nehéz lenne a pórul járt autós igazát, hisz ha jól értettem, akkor a rendőrautó nem sérült meg, ráadásul hivatkozhat arra, hogy ő jelezte, hogy jön, miért nem húzódott le előle a pórnép. Szerintetek a balesetet szenvedett autó vezetőjének mennyi esélye lenne megnyerni, ha perre vinné az ügyet?
Reggel érdekes kis esetnek voltam szemtanúja, illetve majdnem áldozata is. Teljes nyugodtsággal haladtam a munkahelyem felé az Egér úton, mikor a Dobogó úti kereszteződésnél igen furcsa dolgot tapasztaltam.
Egér út, 2 x 2 sáv. A Csákvár utca felé haladó oldal fullon. Az autók állnak, eszméletlen a dugó. Én szerencsére a másik irányba, vagyis Budaörs felé haladtam kényelmes 60-as tempóban a belső sávban, előttem jó 5-10 méterrel egy Renault Megane. A fent említett Dobogó úti kereszteződésnél lévő kanyarban egyszer csak egy rendőr autó szirénájának hangja üti meg a fülem.
Lehet, hogy inkább ilyet kellett volna a rendőr keze alá adni?
A kanyar után látom, hogy a rendőr szembe(!) jön a forgalommal! Ezzel talán egy mellékutcában még nem is lenne baj, na de a reggeli csúcsforgalomban, egy 70-es táblával rendelkező úton?
Nekem szerencsém volt, miután egy röpke pillantást vetettem a jobb oldali tükörre a másodperc tört része alatt felmértem, hogy még épp beférek a külső sávban közlekedő teherautó és személygépkocsi közé. Index ki, kormány fordít, vad fékezés.
Az előttem haladó Megane már nem volt ilyen szerencsés... Ő is befért még jobbra, ám akkorát kellett fékeznie és rántania a kormányon, hogy megcsúszott, keresztbe fordult, és belekoccant a dugóban álló ezüst Octavia vezető oldali ajtajába...
Ezúton tenném hozzá, ha néhány méterrel közelebb haladok az előttem lévőhöz, valószínűleg én is erre a sorsra jutottam volna, vagy megstukkoltam volna a oldalát...
Megértem a rend őreit, hogy sietni kell, és tényleg nagy volt a dugó, de ilyen ködös időben, egy kanyarokkal tűzdelt gyorsforgalmi úton szembe forgalommal a reggeli csúcsban? Számomra ez igen nagy túlzás... Vagy ezentúl minden kanyart úgy vegyünk be, hogy figyeljük nem-e jön szembe valaki vad tempóban?
A Megane-os kollega helyében talán még egy feljelentéssel is megpróbálkoznék. Nem akarok sablonosnak, túlzónak és közhelyesnek tűnni, de tényleg csak a szerencsén múlott, hogy senkinek sem lett komolyabb baja.
Remélem felkeltette az érdeklődéseteket ez a kis bizarr eset, mely reméljük nem sokszor fordul elő...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.01.13. 17:55:23
vagy azért, mert jogában áll, vagy azért, mert úgysem vonja senki felelősségre...
SÜN 2011.01.13. 17:56:29
Hurri Kán 2011.01.13. 18:01:59
Tényleg nem értem, ok. hogy sietnek, de tudtommal az élet- és vagyonbiztonságot akkor sem nagyon szabadna veszélyeztetni...
Kovacsla 2011.01.13. 18:06:09
autozz.blog.hu/2010/05/10/szirenaval_sem_konnyu_a_mentoknek
meg tudjuk, hogy kék fénnyel bizony ennél meredekebb dolgokat is be szokás vállalni, hogy időben célba érjenek. Érdekes lenne meghallgatni a Mégane vezetője és a rendőr verzióját is, ha előkerülnének.
Macibb
Верховина 2011.01.13. 18:09:54
Amúgy rendőr ellen tuti esélytelen a per, már csak Winkler pécsi tapasztalataiból kiindulva... A végén még azt hoznák ki belőle, hogy a megános száguldott forgalommal szemben...
Flugos furgonos 2011.01.13. 18:10:28
CD-R80 2011.01.13. 18:14:52
CD-R80 2011.01.13. 18:16:44
Kovacsla 2011.01.13. 18:20:48
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.13. 18:21:26
Mivel köd volt,nem jól választottátok meg a sebességet,így esélytelen a feljelentgetős gondolatotok. Mindig kell számítani a városban szirénázó járműre. Azt hiszem a KRESZ-ben is benne van,hogy minden hol elsőbbsége van.
@CD-R80: Ott eredetileg nem volt dugó,hanem a befeléjövő oldalon.
Tornado86 2011.01.13. 18:22:15
Nekem is ez a tippem, igaz elsõre. Gyakori hiba egy-egy megcsúszásnál a túlzott ellenkormányzás, szerintem elég megnézni ezt: www.youtube.com/watch?v=NR3AjBrVCiw 1:33nál kezdõdik a lényeges rész.
Flugos furgonos 2011.01.13. 18:23:29
Tornado86 2011.01.13. 18:24:16
Maradjunk szerintem abban, hogy ha én vezetem a Megane-t, lehet meg se csúszik. Ám a KRESZ része is korrekt, szóval úgy nézem, szerinted se sok esélye lenne a tagnak a zsaruval szemben.
ember a holdon? 2011.01.13. 18:25:50
hopsz.. most átolvastam újra, hogy befért jobbra.. de most akkor volt dugó, vagy nem volt?
szerintem a poszttoló a hibás :-)
randomuser1 2011.01.13. 18:31:01
Akkor majd én: mindez meg sem történik ha mindenki szépen halad a szélsőben :)
ember a holdon? 2011.01.13. 18:34:00
Hurri Kán 2011.01.13. 18:35:32
Sehol sem kötelező. Bizonyos szabályok csak a gördeszkásokra vonatkoznak :D
miako74 2011.01.13. 18:41:55
randomuser1 2011.01.13. 19:01:14
Reggie 2011.01.13. 19:14:07
CD-R80 2011.01.13. 19:23:35
Amúgy meg a ködben jobban látszik a kék fény..
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 19:46:12
ez tuti, az itteni soforokkel ez nem fordulhatott volna elo
nem ismerem az eger utat, de ha a normalis iranyban megy a rendor, akkor kozepen nem tud elhaladni ha a 2 sav lehuzodik?
mert azert forgalommal szembe menni szirena ide vagy oda, az eleg veszelyes
Tornado86 2011.01.13. 19:52:23
Nem tudom, neked mi is a hazai pálya, de szerintem osztod sokak véleményét, mely szerint a magyarországiak rettenetes rossz sofõrök (tisztelek a kivételnek). Elég ugye megnézni, hogy jön egy nagyobb esõ és csúsznak egymásba vagy az árokba.
Ottopappa 2011.01.13. 19:54:27
2011.01.13. 19:55:50
@Tornado86: Ezen a videón nem az ellenkormányzás mértékével volt a probléma, hanem azzal hogy később kezdte a kormányt visszatekerni mint kellett volna... Ezt is gyakorolni kell, úgy az első 5 megcsúszásnál majdnem mindenki elköveti ezt a hibát.
randomuser1 2011.01.13. 19:56:21
mifelénk kb feleakkora szélességűek a sávok mint tifelétek :)
nem férne el.
"streetfighter" 2011.01.13. 19:57:10
Tornado86 2011.01.13. 20:01:14
Így is elemezhetjük, gyakorlatilag két jó módszer lett ezáltal felvázolva.
Tornado86 2011.01.13. 20:03:36
Inkább teligáz, hogy a vétkes ússza meg élve? :)
''autónepper.'' 2011.01.13. 20:06:38
RENDŐRÖK MEG AZÉRT SIETTEK MERT MENTEK TRAFFIPAXOZNI!!!
lordjim 2011.01.13. 20:11:36
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.13. 20:13:16
"streetfighter" 2011.01.13. 20:21:10
Én nem biztos, hogy rángattam volna.
Próbálom elkerülni normál kormánymozgatással. Ha sikerül, akkor jó, ha nem, akkor így járt.
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.13. 20:29:42
@CD-R80: Mindig minden körülmények között!!!! Még,ha a nőkről is van szó ez esetben,akkor is. De az is lehet,hogy egy Suzukis megzavarta a Rönyóst,és ezért csúszott meg. Szindróma.
@XXXXXXX: Mindig szajkózzák,hogy lakotton belül nem kötelező,de mint már több eset is megmutatta már a blogon,akkor vegyük úgy,hogy AJÁNLOTT belterületen is jobbratartani.
CD-R80 2011.01.13. 20:29:59
CD-R80 2011.01.13. 20:32:51
mr.bubsy (törölt) 2011.01.13. 20:33:03
feel.uw.hu/autozz.jpg
''autónepper.'' 2011.01.13. 20:34:20
mr.bubsy (törölt) 2011.01.13. 20:39:50
Joe1 2011.01.13. 20:48:18
Tornado86 2011.01.13. 21:02:35
Oszt ennyi :) Aki meg nem bírja a morbid humort, az nem nevet rajta :)
@(---Flúgos Buszos---):
Enyhénszólva :)
@CD-R80:
A rókahúsos fácánpörkölt pedig nem olyan ízû mint a piritós :)
[mike] 2011.01.13. 21:02:50
@(---Flúgos Buszos---): másik az, hogy ha nem üvölt valamelyik idióta reggeli műsor, akkor kilométerekre elhallatszik a sziréna.... És forgatom a fejem, hogy honnan jön. Ha meg látom, hogy áll a sor szemből, akkor felkészülök, hogy jöhet szemből is.... vagy éppen hátulról.
@Flugos furgonos: tanulj meg szöveget értelmezni.... :(
@CD-R80: te is!
@ember a holdon?: meg te is !!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 21:08:48
itt is csuszkal mindenki ha itt a ho, sokan nem is vezetnek, mert nem kockaztatnak
/ a rettenetes rossz sofor, az mindig a masik/
@XXXXXXX:
hat azt nem hiszem, de ha mindenki jobbra balra lehuzodna, akar nagyon es megallna mint itt kell leet elferne koepen egy kocsi
tenyleg nem tudom milyen szeles az egerut
randomuser1 2011.01.13. 21:19:54
rendes pestiként nem sűrün járok budára :)
Flugos furgonos 2011.01.13. 21:20:56
dzsaszper 2011.01.13. 21:23:37
man.of.the.street 2011.01.13. 21:24:48
A rendőrre(mentőre) számítani kell mindig.
Valószínűleg a Megane-os rutintalansága miatt következett be a baleset. (Feltételezve, hogy az aszfalt nem volt csószós)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 21:25:40
keresztezodesben itt is gyakran atmennek a szembejovo savba, de folyamatosan meg nem lattam szembehaladot szirenazva
ettol meg lehetett
az a szokas, ha meghallod a szirenat, sasolsz, lehuzodsz amennyire tudsz es megallsz, akkoris ha meg 100 meterre mogotted van
keresztezo forgalom total megall
de ez gondolom otthon is igy van
/vannak persze helyzetek, mikor az a barom aki megall es rossz helyen/
man.of.the.street 2011.01.13. 21:32:21
[mike] 2011.01.13. 21:34:19
"...Egér út, 2 x 2 sáv. A Csákvár utca felé haladó oldal fullon. Az autók állnak, eszméletlen a dugó. Én szerencsére a másik irányba......"
bla bla
"...keresztbe fordult, és belekoccant a dugóban álló ezüst Octavia vezető oldali ajtajába..."
Na vajon hol volt a dugó?
Egy kis segítség :D
www.youtube.com/watch?v=oc8UcWYuPsg
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 21:38:15
lampanal itt is, de inkabb csak a mento
de folyamatosan szembemenni meg nem lattam
max a tv-ben a cops-ban:)
randomuser1 2011.01.13. 21:42:56
így nem kell az utolsó pillanatban rénszarvastesztet improvizálni...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.13. 21:54:50
itt is valahogy ugy van benne, hogy lehetoseg szerint
tehat tudok es pont nem azzal tartom fel, akkor alljak meg
ember a holdon? 2011.01.13. 22:08:01
Nos ha már szövegértelmezés....
épp ezért írtam, hogy nem értem a rendőr, hogy tudott elmenni, ha keresztbefordult és a szembejövő sávban lévő autóba csapódott (mert ott volt a dugó) viszont!
"Ő is befért még jobbra, ám akkorát kellett fékeznie és rántania a kormányon, hogy megcsúszott, keresztbe fordult, és belekoccant a dugóban álló ezüst Octavia vezető oldali ajtajába" tehát ha befért JOBBRA, akkor a szembe sávban lévő dugóba BALRA! miként csapódott?
Take-it-Easy 2011.01.13. 22:11:09
Take-it-Easy 2011.01.13. 22:12:32
ember a holdon? 2011.01.13. 22:14:43
ha nem fért be, akkor keresztbe állt, viszont akkor a rendőr, hogy a francba ment tovább?
ember a holdon? 2011.01.13. 22:15:19
[mike] 2011.01.13. 22:37:38
2011.01.13. 22:40:16
Mégane kirántja a külsőbe, ott megcsúszik, ám mielőtt keresztbe állna elhúz mellette a rendőrautó, majd utána csúszik bele a szembejövőbe... Ilyen egyszerű, de gyk. még rajzot is csinált pár kommenttel feljebb a posztoló.
ninimimi 2011.01.13. 22:53:28
"A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője ... a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette."
Tehát megismétlem, hátha megértik azok is, akik használják:
"...figyelmen kívül hagyhatja, HA magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot NEM VESZÉLYEZTETI, és MEGGYŐZŐDÖTT arról..."
Mi van ennél egyértelműbb azt illetően, hogy ki volt a hibás a fenti esetben?!
alte trottel 2011.01.13. 22:57:26
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)
Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben
42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.13. 23:03:14
ha a poszt toló kivenné a dugót a füléből, vagy kissebb hangerőn bömböltetné a rádiót, esetleg nem telefonálgatna vezetés közben, úgy időben észlelhette volna a megkülönböztető jelzés(ei)t használó járművet.
Így időben lehúzódhatott volna. Ehez csak figyelni kellett volna. Persze okoskodni egyszerűbb ...
ninimimi 2011.01.13. 23:06:46
Egyetértek. Akkor most ez hogyan is vonatkozik a 22:53-as bejegyzésemre, kedves alte trottel és donfuligjimmy?
szenon 2011.01.13. 23:12:37
heptakontanonaéder 2011.01.13. 23:16:00
He?
Hasonlítsd össze ennek:
alte trottel 2011.01.13. 22:57:26
az első két sorát a mostani első két sorral. Ha fölfedezted a különbséget, akkor kétszer facsarhatsz kanárit a teádba.
heptakontanonaéder 2011.01.13. 23:21:09
Most az egyszer próbáljunk meg elvonatkoztatni a megkülönböztető jelzéseket használó gépjármű üzemeltetőjétől, és gondoljuk azt, hogy a gázművek esetkocsija sietett egy markolóval átvágott 400 mm-es vezetékből cca 25 bar-ral ömlő földgáz elzárására.
Menni fog?
Na, ÉS MOST mi a teendő, ha halljuk a nénót?
Reggie 2011.01.13. 23:21:18
@XXXXXXX: Mar az Andor utca is ki van szelesitve 2x2 savra.
alte trottel 2011.01.13. 23:22:55
De azért így is érthető volt ugye?
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.13. 23:38:08
Ezzel szemben, ha kiszabadul a forgalomba, máris lesz@r mindent és mindenkit magasról :/
RaveAcE 2011.01.13. 23:44:42
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.14. 00:08:45
Remélem majd hozzátok is így megy a mentő majd,hogy útközben nem ám feltart pár autóst a magatartásával.
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.14. 00:12:16
Megint a másikra mutogatnak,mert ők nem figyeltek a "nem viccből" szirénázókra.
Beperelhetlk ,de végén még a Rönyós kapna 3 büntipontot,meg 10 000 Forint büntetést,meg egy nyilvános bocsánatkérést az RTL Híradóban.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.14. 00:26:04
Netszamuráj 2011.01.14. 01:27:19
Reggie 2011.01.14. 01:45:15
Reggie 2011.01.14. 01:46:28
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.14. 01:52:18
(---Flúgos Buszos---) 2011.01.14. 01:57:53
Így fogsz te is járni,és senki nem fog rajtad segíteni,csak nevetni fognak rajtad.
Reggie 2011.01.14. 02:16:22
szenon 2011.01.14. 02:34:37
D4D 2011.01.14. 03:22:15
Reggie 2011.01.14. 03:30:03
anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2011.01.14. 07:28:17
ember a holdon? 2011.01.14. 07:36:38
Kép alapján egyértelműbb... Ez esetben a poszt írónak: Rendőrséget minek zaklatni? "semmi" köze nincs ahhoz, hogy a megános nem tudja megfelelően kezelni az autóját... hacsak nem tükörjégről beszélünk, akkor 60-ról egy ilyen mutatvány nagy fokú bénaság. (megjegyzem, a posztírónak erős fékezéssel, és szintén sávváltással sikerült megoldania ezt a "komoly" helyzetet...)
alte trottel 2011.01.14. 07:36:43
Ha nem volt egészen világos, a "rohattávósgyilkosszemkilövőlehúzótraffipaxossünök" üde népi játék vs KRESZ 42. § (1) közötti félelmetes ellentmondás feloldására vetettem föl azt a lehetőséget az intellektuálisan hátrányos helyzetű népség-katonaság, csupafittipaldi számára, hogy nénót _NEM KIZÁRÓLAG_ a sünök használnak.
Talán így érthetőbb számukra, hogy mire is szolgálnak a megkülönböztető jelzések.
alte trottel 2011.01.14. 07:47:55
Na, most jön a rózsaszínű lepetés!
Ha és amennyiben úgy hozza a fennforgás, akkor biza _IGEN_!
Az alapeset ugyebár a:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)
42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére _MINDEN_ járművel, _MINDEN_ helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.
Viszont ott van a:
49. § (1) A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a feladat sürgős ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.
(2) A megkülönböztető fény- és hangjelzést együttesen használó gépjármű vezetője - a rendőr és a vasúti átjárót biztosító jelzőberendezések jelzéseit kivéve - a közúti jelzéseket, továbbá a 24-43. §-okban foglalt rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette.
Ez a megkülönböztető jelzéseket alkalmazó gépjárműre vonatkozik, a célja peniglen az, hogy az esetlegesen ilyen járműre került ámde egységsugarú járművezető igaza teljes tudatában ne rongyoljon be c/2 sebességgel nénózva a Szerencs utcából keresztbe az M3-asra.
Csak Norris 2011.01.14. 08:01:55
Rekonstruálták, és kiderült hogy a kereszteződés paramétereiből adódóan már csak akkor vehette észre mikor késő volt.
Az itteni esetnél a két elszenvedőnek kellene ősszefogni, annélkül esélytelen bármit is bizonyítani.
Ja és még valami: a bíróságon a rendőrtől szembesítéskor nem ősszeszarni magunkat...
exilis 2011.01.14. 08:11:08
Te az autódban simán halgathatatod max hagngerőn az ACDC-t, és nem kell meghallanod a szirénát. Ha beléd jön a mentő a kereszteződésben, és te nem vétettél a kresz ellen akkor is ő a hibás!
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.14. 08:38:29
Mivel a nénó nagy távolságból is hallható, így megkérdezném, hogy mi gátolta a volt kollégádat abban, hogy a nénót észlelve lassítson, és a szokásosnál nagyobb körültekintéssel hajtson be a kereszteződésbe?
@totorohun: kivánom neked, hogy amikor vmelyik közeli hozzátartozódért megy szirénázva a mentő, egy hozzád hasonló mentalitású vadparaszt miatt késsen 10 percet ;)
firpo88 2011.01.14. 08:52:46
firpo88 2011.01.14. 08:53:48
firpo88 2011.01.14. 08:59:40
@donfuligjimmy:
Viszont ha halláskárosult vagy, kaphatsz jogosítványt, de nem hallod a sziránát. Ezért kell a megkülönböztető jelzéseit használó jármű vezetőjének meggyőződnie arról, hogy az elsőbbséget megadták neki.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.01.14. 09:05:15
puffancs 2011.01.14. 09:05:53
kizart.
max ugy, h total biztonsagosnak erzem, korbeneztem, beengednek stb. en nem leszek ongyilkos egy rendor miatt. annak is van fek a kocsijan, hiaba szirenazik meg villog. fek van a kocsijan.
szerintem jogos lenne a per. a rendorauto szabalytalansagba kenyszeritette a meganost, ezzel olyan helyzetet teremtve, h gondatlansagbol ember is halhatott volna.
firpo88 2011.01.14. 09:16:46
Ez ellen nem lehet mit tenni. Szavazati joga is van minden nagykorúnak, mégha némelyik olvasni sem tud ... Ilyen az élet.
Csak Norris 2011.01.14. 09:17:58
Ha nem rekonstruálták volna, hanem ugyanúgy monitor előtt okoskodtak volna mint te, akkor nem lettem volna a kollégám helyében.
il_ 2011.01.14. 09:20:15
il_ 2011.01.14. 09:24:29
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 09:31:11
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 09:47:06
Aszongya a kresz
"...rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja, ha magatartásával a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, és meggyőződött arról, hogy a közlekedés többi résztvevője az akadálytalan továbbhaladást lehetővé tette."
Innen mehet a feljelentés és vizsgálni azt is hogy a menetlevélben fel volt-e tüntetve , hova miért mentek szirénával/villogóval
Láttam én már az kap.ságra sietni rendőröket, aztán ott kiszállva kedélyesen beszélgetve sétáltak be
Igen, lehet számitani mindig a megk.jeézésre, de pl mi van ha amugy lámpa nélkül jön szemben autópályán még surubb ködben?
Szoval nem tehet meg mindend büntetlenül
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 09:49:20
És ha a rendör is a szélsőben nyomul szemben?
Miért is kellene a rendőrnek a szabad belsőben jönni szemben, jöhet ő akárhol
nyjozsi2 2011.01.14. 09:54:44
Továbbá magam sem értem, hogy miként estek meg a fentiek, de azt tudjuk, hogy az Octavia bal oldalába sikerült érkezni a Rönyónak. Gondolom a Rönyó fékezett és jobbra kormányzott, ez esetben a kocsi súlypontja előre és balra kerül, a hátulja indulhat meg balra-előre. Ebben a helyzetben ha még volt helye ellenkormányozni, akkor a jobb oldali sávban senki sem volt, ergo befért volna. De szerintem nem kormányzott ellen, hanem simán továbbfordult és a hátulja kapta el a Skodát.
És itt marad a rejtély, hogy hova lett a rendőr...? Akkor talán mégiscsak az első verzió, volt hely a jobb oldalon, a majom Rönyós volánpörgető művésznek képzelte magát és kapkodott jobbra-balra, majd a rendőr szépen az innen nézve jobb oldali üres sávon kikerülte.
Minden más verzió az X-Aktákba való...
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 09:56:30
Megnézném az usa sofőröket ha odaeresztenék egy magyar rendőrt pár hétre
Lenne sirás rivás fogaknak csikorgatása
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 10:03:39
Megkülönböztető jelzés használata történhet :
utasításra,
saját elhatározásból.
PÁV I.
lancgd5 2011.01.14. 10:30:17
"minden rendőr bunkó, faszkalap"-gratulálok öcsém!
ui.: nem vagyok zsaru
mohopasi 2011.01.14. 10:36:07
"streetfighter" 2011.01.14. 10:41:03
Ez jó szöveg, és igaz is, de nem ebben az esetben. :)
Integrált Szerverterror 2011.01.14. 10:42:38
blogsámán 2011.01.14. 10:43:18
Én is jártam már hasonlóképpen. Üllőin megyek kifelé a Fradi pálya melletti felüljárón. 70-es tábla, forgalom megy 80-al. Szemben tömve mindkét sor. Mikor majdnem a bukkanó tetejéhez értem, akkor tűnt fel a szirénázó mentő a mi sávunkban forgalommal szemben. Higgyétek el, amíg nem vált láthatóvá, a hangját sem lehetett hallani. Nem kicsit volt veszélyes a szitu. Konkrétan úgy kellett jobbra rántanom a kormányt, hogy a tükörbe sem volt időm belenézni.
BruceWillis 2011.01.14. 11:30:01
Maradjunk a teoretikus síkon, csak a vita (nem anyázás) kedvéért.
Oké esetkocsi, ömlő gáz stb... És az esetkocsi elgázolhat (mondjuk meghal az illető) valakit a zebrán, amikor rohan az átvágott földgázvezetékhez, ami bármikor berobbanhat?
Szerintem az a baj a magyar kommentelők nagy részével (nem föltétlen Neked írom), hogy a feketén fehéren kívül nem látnak más színeket. Olyan nincs, hogy az érmének két oldala van. Nem lehet igazság egyszerre a két ellentétes tábor mondataiban. És elég hamar eljutunk az ilyen mondatokig: amikor nem húzódsz le időben a rendőr elől, akkor azt kívánom neked, hogy majd ha a gyerekedhez megy a mentő, aki átvágott erekkel fekszik otthon, mert beleszaladt az üvegajtóba, akkor az végig 20-szal menjen, hogy nem veszélyeztessen senkit.
Ez most kicsit moralizálósra sikeredett, belátom, de hányok a fekete-fehér világnézettől. Egyébként sose kommentelek.
gsc 2011.01.14. 11:45:44
isti77 2011.01.14. 11:57:38
És ha ők nem fogják ösztönösen elrántani a kormányt, hogy elkerüljék a frontális ütközést, ami a lehető legrosszabb, akkor menjenek orvoshoz, mert vagy tudat alatti halálvágyuk van, vagy komoly gondok vannak a reflexszel. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy ne pislogj, ha a szemed felé nyúl valaki.
Az, hogy a vele egy irányban haladó autóba csúszott bele - bár nyilván ezt is el szerette volna kerülni, csak ez már meghaladta a képességeit, vagy a fizika határait adott sebességnél és útviszonyok mellett - még mindig jobb, mintha frontálisan eltalálja a rendőrautót.
A posztolónak is valószínűleg inkább mázlija volt, hogy befért a külső sávba, mert más lehetősége neki sem lett volna, maximum az, ha megáll a belső sávban, de az sem segített volna sokat, mert a rendőrautó attól még minden bizonnyal nekiment volna.
alte trottel 2011.01.14. 12:32:38
Kezdjük azzal, hogy Bubsy barátunk eleve rossz végén fogta meg az esetet, Silent pedig a bevezetőjében még rá is tett egy lapáttal. A szóbanforgó esetben ugyanis nem a rendőr okozott balesetet, hanem a béna rönyós. Az adott útszakaszon ugyan négy sáv van fölfestve, de még az átlagosan fakezű, falábú, béna, süketnéma és vak magyar safjorokból is lazán elfér öt egymás mellett, a kies Itáliában hat-hét, valamelyik arab vagy afrikai országban meg minimum nyolc oszlopban nyomul a forgalom hasonló helyen. Ilyen helyzetben a megoldás pofonegyszerű, a két-két oszlop hangyányit széthúzódik és középütt röhögve elfér egy szupertanker is. Ahogy az nálunk szerencsésebb országokban nap mint nap meg is történik. Meg néha még nálunk is, ha ippeg nem legelészik arrafelé az emblematikus Magyar Úrvezető.
A kommentelők sajnálatosan nagy része az egész sztoriból csakis a "rohattsüncserbenhagyta" következtetés levonására képes.
Ami meg a konkrét kérdésedet illeti, természetesen nem, nem gázolhat halálra senkit a zebrán egy mkj jármű sem. _SZÁNDÉKOSAN_! De ha a balambér a nénó elé szédeleg a "De nekem jogom van!" erkölcsi felsőbbrendűségének teljes tudatában, akkor így járt. A mentőst, tűzoltót, gázművek, elektromos művek, katasztrófavédelem járművezetőjét a bíróság fel fogja menteni. És akár tetszik ez a sok erkölcsi fárosznak, akár nem, még a rendőrt is.
Részemről ennyi.
"streetfighter" 2011.01.14. 12:33:12
Egy szirénázó rendőrautó "hirtelen" nem tünhet fel! Annak hangja van!
És a kormányt nem rángatjuk csúszós nyálkás úton!
Nem akarom elhinni, hogy annyira veszélyes volt. Kizárt!
Sokan azt is veszélyesnek tartják, ha 30-40m-rel fejezem be elötte az előzést. Nagyon sok a beszari. :(
Ha pedig netán annyira necces, akkor nekünk jön és kész. Valószínű nem frontálisan történne, mert mind a ketten valamennyire korrigálnának. Azt pedig nem akarom elhinni, hogy egy felelősségteljes rendőr olyan sebességgel jöjjön a forgalommal szemben, hogy azzal személyi sérüléses balesetet okozzon. Ha igen, akkor ki kéne rúgni!
Csak Norris 2011.01.14. 13:10:19
Most legyen bárki okos, és döntse el el, hogy lerongyoljon-e esetleg a füves árokva feleslegesen, vagy egy picivel több lesz a tűzoltónak, és kivasalja...
Valahogy én is bátor voltam 19 évesen, de 500.000 km felett, meg 50 kilós test által legyalázott autó után már nincs nagy pofám...
BruceWillis 2011.01.14. 13:45:04
De tegyük fel a példa kedvéért, hogy állt a befelé jövő kocsisor, és nekik hátulról érkezett a rendőr, akkor nem minden estben olyan könnyű félreugrani előle, hogy ő középen elmehessen. Nem tudom, hogy volt, de lehetett volna így is. Van amikor könnyű, de van amikor nem triviális. Dugóban általában az emberek egymás nyakára állnak, ilyenkor, ahhoz hogy elmozdulj/lehúzódj kell egy kis hely elöl. Ha nincs, akkor mozdulni se nagyon tudsz. Mert az előtted lévő mozdulására vársz, aki az előtte lévőre vár, aki a ..., mert mindegyik előtted lévő később hallja meg a szirénát, mint ahogy te is a mögötted lévő után hallottad meg. Szóval lassan mozdul a kocsisor, erre már mindannyian láttunk több esetet. És ilyenkor simán elképzelhető, hogy rendőrünk forgalommal szemben közlekedik. És ne mondja már nekem senki, hogy amikor egy 70-es zónában mondjuk csak 50-nel jön szembe valaki, akkor sok időd van gépészkedni. Ha van melletted valaki a jobb sávban, akkor igencsak csökkennek a lehetőségeid.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy könnyű a rönóst fikázni a monitor előtt, meg minden itt kommentelő sumakker megoldotta volna a szitut 120-al tolatva is, és sokat kell még tanulnia csórikámnak. De hogyan? Keresse a szembejövő rendőröket? Sok forgalmi helyzetet nem lehet olyan könnyen begyakorolni, mint pl a kézifékes elindulást.
Integrált Szerverterror 2011.01.14. 13:58:22
@"streetfighter": Tökéletes összefoglaló! Pláne hogy a posztban annyi van írva a rendőr őrült tempójáról hogy „jön”
Tűzgolyó 2011.01.14. 14:03:06
huspotyolo 2011.01.14. 14:37:56
huspotyolo 2011.01.14. 14:38:53
"streetfighter" 2011.01.14. 15:11:38
Fontos azonban az, hogy a fény- és hangjelzésnek a közlekedés többi résztvevője számára észlelhetőnek kell lennie, az egyes résztvevők látószögébe kell esnie, láthatónak, hallhatónak kell lennie. Ezért a megkülönböztető jelzéseket használó jármű vezetőjének olyan sebességgel célszerű közlekednie, hogy a baleseti veszélyhelyzet részéről egyoldalúan hárítható legyen, belátható távolságán belül meg tudjon állni.
Tehát nem kényszeríthetnek senkit fej vesztett menekülésre.
őfelsége Miss Dzsihád... 2011.01.14. 15:13:39
huspotyolo 2011.01.14. 15:19:00
Amúgy meg Google:
en.wikipedia.org/wiki/Electronic_throttle_control
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 15:22:13
Pont te veszed fekete fehérnek az esetet, utalva hogy mindent szabad ezzel a jelzéssel
Mit szólnál ha átrongyol csak 50-nel elötted, bár hallani a hangját de nem látni időben
És itt a nem IDŐBEN látnin van a hangsuly
Persze lehuzodok megállok ésn is , de legyen már elég, időnként körbenéz vagy lassit is,
hogy folyamatosan mehet akármennyivel
A posztban elég előny ha csak 40-50nel megy folyamatosan, figyeljen a ködre és hogy szembeforgalom van
Vagy akkor hasithatott volna 150-nel is?
őfelsége Miss Dzsihád... 2011.01.14. 15:27:02
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 15:28:17
Mintha a Toyota ennek meghibásodása miatt rendelt volna vissza autókat
huspotyolo 2011.01.14. 15:34:13
@horex: :DDDDD Bezzeg a jó Wartburgunkat nem rendelték vissza, hogy rossz lenne a bowden. :D
őfelsége Miss Dzsihád... 2011.01.14. 15:37:44
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.01.14. 15:41:44
Bowdent nem szeressem, rudazat a jó, Lada
KisPolskinál az öninditóbowden adta meg magát rendszeresen, akkor lehetett esernyővel/rúddal megnyomni a bendixet :)
Reggie 2011.01.14. 19:05:59
(Hogy jobban ertsek a vegere celszeru valami jaj kiccsalad szoveget is biggyeszteni.)
Reggie 2011.01.14. 19:15:55
Ilyen marpedig nincsen. Plane, hogy tudja barmi torteni ugyis rad huzzak a lepedot.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.14. 20:24:41
daniferi 2011.01.14. 21:29:41
CD-R80 2011.01.14. 21:36:39
D4D 2011.01.14. 22:46:09
"Nem értem a hozzászólókat, hogy majd mindenki a rendőrnek ad igazat. Ha használja a megkülönbözetett jelzést, akkor sem veszélyeztetetheti senkinek a testi épségét, azaz meg kell győződnie arról hogy megkapja az elsőbbséget. Itt ez nem történt meg."
- Ez igaz, de egészítsük ki azzal, hogy fékezéskor aki megpördül, az nem megfelelő sebességgel közlekedett, vagy nem tud vezetni, vagy az autója olyan állapotú, hogy még lavórnak sem való.
Így egy kicsit már árnyaltabb a kép.
"Te az autódban simán halgathatatod max hagngerőn az ACDC-t, és nem kell meghallanod a szirénát. Ha beléd jön a mentő a kereszteződésben, és te nem vétettél a kresz ellen akkor is ő a hibás!"
- Ez így ebben a formában nem áll meg.
Régebben elő volt írva az autórádió max teljesítménye, ha jól emlékszem, akkor 5 watt.
Azonkívül aki úgy hallgat a kocsiban zenét, hogy a forgalom számára némafilm, az nincs tisztában a közlekedés mibenjével.
daniferi 2011.01.15. 00:01:32
jerk-off (törölt) 2011.01.15. 01:05:24
sajna 2011.01.15. 16:40:45
MERT A RENDŐRNEK MINDENT SZABAD, EZT EGY ELÉG MAGAS RANGÚ HÖLGY JELENTETTE KI, NEKEM TANUK JELENLÉTÉBEN!!!
Amikor jogtalanul a beosztottjai, veszélyeztették a kiskorú gyermekem életét(2006-ban) és még ráadásul engem büntettek meg!
Széllel szemben p-i nem lehet!!!!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.01.15. 17:09:21
sajna 2011.01.15. 17:40:31
csak a fele volt nagy betű?:':(
és máris az igaz mondásért betörik a fejem?
igaz ratkós gyerek vagyok,tisztelettel 5 gyermeket hasznos tagjává neveltem fel özvegyen a társadalom számára, és máris megintenek!
ez nem semmi, pedig nyomorékra dolgoztam magam, és nem a húsos munkát kerülő fazék mellett ácsorogtam, vagy esetleg nyaltam, hanem dolgoztam becsületesen.
sőt azért volt konfliktusom a főnökeimmel, mert a túlóráim miatt az ő prémiúmokak veszélyeztettem!!
nem politizáltam, sőt árván 5 gyermeket neveltem fel tisztességesen.
és akkor most elmondhatom, ha van rajtam sapka, akkor is belém rúgnak, meg ha nincs akkor is!
kár, hogy nem érted a lényeget?
gondolom félted a kenyered?
én még az életem se féltem, pedig soha nem voltam agresszív, és nem is vettem részt bennük, de ha valaki fájdalommentesen az életemet elvenné, és nem ilyen alaktomos módon kínoznának, akkor önként boldogan örülnék neki.
mert sokat szenvedek, pedig a legnagyobb gyermekem az öt közül 35-éves, a legkisebb pedig 17, aki 2-éves sem volt amikor a feleségem elhunyt, és annak ellenére, hogy tisztességes, munkaszerető embereket tettem az ország számára,100%-ban, mégis elnyomnak, és megaláznak!!!
de ez hosszú:":(((((((((
lordjim 2011.01.15. 19:52:17
lordjim 2011.01.15. 20:55:50
Integrált Szerverterror 2011.01.16. 03:17:39
dzsaszper 2011.01.21. 16:46:35
Az egyik ilyen eset az Orbánt (ellenzéki vezetőként és egyben volt miniszterelnökként) szállító furgon volt a 18-as villamos vonalán, a Mikó utcai megállónál, ahol a megállóban álló 18-as villamost kerülték, ami teljességgel takarta a kék-villogós járműveta keresztforgalom felé.
dzsaszper 2011.01.21. 16:59:45
megfontolásra érdemes lehet az azonosítható, magas rangú vezetők feljelentése bűnsegédlettel, az azonosítók hiánya miatt. Az ügyészség helyében Gergényiék nyakába varrnám bűnsegédlet miatt minden olyan 2006 október 23-i ügyet, ami bizonyítottan megtörtént, csak az elkövető rendőr azonosíthatatlan... de nem vagyok ügyész, sem jogász, ez egy laikus vélemény.
sajna 2011.01.22. 07:01:51
sajna 2011.01.22. 07:03:35
ide akartam, csak eltévesztettem az előbb!
sajna 2011.01.22. 07:04:30
Vaandor 2011.02.16. 01:00:37
Igen, én a Szentendrei úton többször is láttam már villogósat (főleg mentőt) szembemenni, pl. a reggeli dugó idején. Pedig az szeparált útpálya, nem tud bárhol visszasorolni. Igaz, ott három szembesávból foglal el egyet, nem kettőből.
Amúgy meg egy újabb érv a jobbratartásra! (Tudom, jogilag _talán_ szabad volt ott és akkor párhuzamosan közlekedni, de akkor is: a belső sáv maradjon meg előzésre, amíg lehet.)
((És nem, azt sem állítom, hogy a rendőr nem hibázott, mert nem tudhatom.))