Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mindig az üzlet előtt romlanak el az autók

2011.02.08. 13:07 :: SilentSound

Többen már a véremet szívták, mert az elmúlt két napban nem volt új poszt, sajnos történt egy kis (nagy) vis major esemény, ami miatt nem tudtam időt szakítani még az alvásra se nagyon, de most már akad ennyi időm rá, úgyhogy Xezs kap egy kis teret az elakadásjelző használatának boncolgatására.

Gondoltam megosztom veled és az olvasókkal a kérdésemet, együtt talán ki tudjuk deríteni rá a választ. Bevezetőként kimásoltam azt, ami szerintem idevág a KRESZ rendelkezései közül (lehet van még több is, de hirtelen nem lelem).

56. § (5) Az elromlott járművet - lehetőség szerint - az úttesten kívül vagy olyan helyen kell elhelyezni, ahol a várakozás nem tilos

(7) Az úttesten levő elromlott járművet az elakadást jelző háromszögön kívül meg szabad jelölni mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével vagy villogó narancssárga fényjelzést adó elakadást jelző lámpával.

Szerintem az olvasók 99%-a tisztában van vele, hogy az indokolatlan vészvillogózás szabálytalan, nem is azért másoltam ide ezt a részt. És szerintem azzal is tisztában vannak, hogy az esetek túlnyomó részében a belvárosban hirtelen 5 percre lerobbant, majd magától megjavult járművek gazdái csak lusták gyalogolni és semmiféle műszaki probléma nincsen. Sőt, azt is nagyon jól tudják, hogy szinte kivétel nélkül mindig üzletek vagy főbejáratok előtt romlik el az a fránya autó.

De nem a jelenség miatt írok, a kérdésem teljesen más irányú: erre miért szarik a rendőrség? Nyilvánvaló, hogy sok embernek okoznak problémát az út közepén megállók, főleg egy egyirányú úton, ahol nem lehet kerülni, de már tolatni sem lehet a mögöttünk levőtől.

Nap mint nap látok olyat, hogy a rendőrautó úgy megy el az ilyen szabálytalanság mellett, mintha nem is lenne ott semmi. Pedig kint van a megállni tilos tábla az ilyen helyeken, tehát nem lehet azt mondani, hogy bár fölöslegesen vészvillogózik az illető, de mégis szabályosan állt meg.

A rendőr meg (gondolom) nem hülye, ha odamenne egy ilyen szabálytalanság esetén és megkérdezné, hogy ugyan mi az a műszaki probléma, ami miatt meg kellett állni, majd felszólítaná a delikvenst, hogy demonstrálja a hibát, egyből lehetne látni, hogy sunnyogás van.

És még egy kérdés a végére: Budapesten kívül más magyar városban is divat ez? Én eddig nem tapasztaltam sehol az országban, de ettől még létezhet máshol is. És ha máshol létezik, ott is ugyanúgy leszarják a rendőrök?

225 komment

Címkék: index közlekedés autó sztereotípia parkolás műszaki hiba

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.09. 08:25:35

@KevinMulder: Igen ez jó megoldás lenne, csak jelenleg se P+R parkoló nincs, se normális BKV. Ha most átültetnéd (megpróbálnád) az autósok felét(már ez is hatalmas javulást okozna) BKV-ra, akkor a BKV összeomlana. Nem lenne képes elszállítani az utasokat (már most se tud elegendő buszt forgalomba állítani).
@Deszkás: Ha szeretnénk (a rendőrség, parlament,.. szeretné), hogy a jelenség megoldódjon, akkor valamit csinálni kell. Minimum, hogy rendőri intézkedést kell tenni, és ennek valami jogalapot létrehozni. Akár azt is, hogy akinek nincs háromszög büntetés, vagy lehet mást, jobbat is.

ninimimi 2011.02.09. 08:29:18

@mizie: Németországban (NSZK-ban) évtizedek óta így működik. Éjjel szállítanak és még arra is képesek figyelni, hogy ne úgy dobálják az árut, hogy felverjék a környéket. Mert mindenki tisztában van vele, hogy közös érdek a rendszer normális működése.

A civilizált világ tele van olyan problémák megoldásával, tengernyi jó példával szolgál(-hatna), ami rajtunk is segítene. Azonban mi büszkén lubickolunk a kakiban, mi aztán nem majmoljuk a kapitalizmust. (by Rákosi) Majd saját eszünk és kárunk alapján - jó áron vett tanulmányokból - megoldjuk magunk, elvtársak! Már csak pár évtized. Vagy 1-2 év, ha jól működik a 2/3-ad.

Deszkás 2011.02.09. 08:30:11

@drmotto: Nem az a kérdés, meddig tart beleírni, hanem van-e értelme beleírni.

Pávor Jál 2011.02.09. 08:31:48

Mennyi bajotok van....

Deszkás 2011.02.09. 08:35:44

@metal: De ha most sem törődik vele a rendőr, pedig tehetné, akkor a háromszög meglétével, nem meglétével sem fog törődni, ahogy sok esetben a félszeműekkel sem tőrödnek.

Deszkás 2011.02.09. 08:36:40

@ninimimi: Ne haragudj, de nem hiszem el, hogy önkormányzatokba, irodákba éjszaka szállítják ki a megrendelt árut!

Parajpuding 2011.02.09. 08:39:18

Hosszú évek óta nem láttam rá példát, hogy egy szabálytalan autóst megállított volna egy arrajáró rendőrjárőr, aki látta, látja a szabálysértést. Tulajdonképpen ezen rendőröknek abban áll a munkája, hogy vagy a kapitányságon lődörögnek, vagy autókáznak kényelmesen.
A mai magyar rendőrség semmi egyéb (néhány egység kivételével), mint egy nagyon sokba kerülő, ámde annál haszontalanabb csürhe. Mindazonáltal itt is igaz a mondás: mindig a fejétől büdösödik a hal.

egyittlakó (törölt) 2011.02.09. 08:48:05

silent: "Többen már a véremet szívták, mert az elmúlt két napban nem volt új poszt..."

Hogy mekkora köcsögök vannak...
:-)

Fikk a Nick 2011.02.09. 08:59:08

@Deszkás:
Lenne. De tényleg egyszerűbb azt mondani, hogy á, hülyeség...
Az a baj, hogy mindenki mondja a magáét (nem itt, természetesen, hanem odafent) de 20 évvel a módszerváltás után még mindig ott tartunk, hogy bokor mögül fényképeznek autóból, miközben bárki bármit elkövethet büntetlenül a városban. bár, ahol a főrendőr is bűnöző, ott sokat nem érdemes várni.

ninimimi 2011.02.09. 09:00:08

@Deszkás: Alapvetően a kiskereskedelemről volt szó. Tényleg nem tudom apró részletekbe menően, hogyan csinálják normáliséknál, de szerintem könnyű lenne példát venni. Azt tudom, hogy Nyugaton SOHA nem láttam forgalmat feltartó, árut pakoló járművet, - de az út szélén indok nélkül járműveket megállítgató rendőröket sem.

Láttam viszont Frankfurt, Köln, Berlin, Bécs belvárosában éjjel árut (csendben) rakodókat. Valahogyan megoldották.

Deszkás 2011.02.09. 09:13:07

@ninimimi: Igen, talán mert jobban megy a gazdaságuk. Tudod az éjszakai munkát meg kell fizetni, drágább, mint a nappali szállítás. a másik, igen, kiskereskedelemről van szó, ahova a kisember is bemegy vásárolni, mert alapvetően azokról volt szó, hogy BMW-vel Mercikkel állnak meg a külsőben és beugranak a boltba vásárolni. Ők nem fognak tudni éjszaka menni.

ninimimi 2011.02.09. 09:14:56

@ninimimi: Jut eszembe: erre a különbségre német munkapartnerem hívta fel először a figyelmemet, értetlenkedvén, hogy nálunk miért nem így szervezik a forgalmat.

Csak az a bökkenő, hogy ez a beszélgetés pontosan 21 évvel ezelőtt volt. Ennyit sikerült megoldani egy "aktuális" problémából, ennyi idő alatt...

Devil 2011.02.09. 09:22:11

Ez egy kiskapu a jogszabalyban amit annyira konnyu lenne betomni hogy azt kell hinnem okkal nem tomik be.
Mert a veszvillogoval megallas, a szabalytalan parkolas tenyallasa letrejott, tehat ezert a jamu vezetoje buntetheto lenne, es az enyhito korulmenyt (auto elromlott) neki kellene bizonyitania, pl trailert hivni, szervizszamlat hozni.
Csakhat a kevpiselo urak nem ezzel vannak elfoglalva, kulomben is ki az a rendor, kozteres aki ezert buntetne, ki akar maganak bajt csinalni?

laskagomba 2011.02.09. 09:23:11

@ninimimi: Ne vedd személyeskedésnek, de ismerem a környéket, és néhány pontos példa, hol tudsz megállni az Örsnél:

1. Bosnyák felől a Nagy Lajoson jössz, jobbra a Bolgárkertész utcába be tudsz kanyarodni, majd vissza a Bánki Donáton amerre akarsz.
Ha a Fehér űt felől jössz, vagy a Kerepesin, akkor is bekanyarodhatsz, és túl mész a Bánki Donáton majd balra az első kis utcába és egy elegáns 3-szor 90 fokos kanyar és 2 perc után már megint be tudsz a Bolgárkertészbe kanyarodni. Pár percet szánsz erre reggelente, a család ki tud kényelmesen és biztonságban szállni, és még másokat sem tartasz fel. (Tudod, mindenki csak egy percre áll meg...)

2. Kőbánya felől menj be a Gyakorló utcába, vagy az 1. változat szerint keringj két-három percet.

3. Ha a Pillangó utca felől jössz, akkor ne gyere az Örsig, a Pillangónál van egy P+R.

4. Cinkota felől Szentmihályi út jobbra HÉV átjáró, majd Ond vezér út, jobbra a Nagy Lajoson és a jól ismert 1. pont szerinti Bolgárkertész utca, vagy, ha jobban tetszik, az Örsnél jobbra, majd az 1. pont szerinti kanyargás a Bánki Donát után.

Ez csak odafigyelés és empátia, és sokkal kevesebb bosszúsággal jár.

A buszmegállóban meg részben igazad van, de bp-en egy forgalmas megállóban, ahol több busz is jár, ez szerintem bajos lenne, mert ha lehetne, tucatszámra állnának meg egy percre az autók.

Devil 2011.02.09. 09:25:17

@Parajpuding: Ja emlekszem volt egy nagy traffipax-kampany par honapja. Jo sok helyen mertek, kezdtem mar azt hinni komolyan veszik vegre a munkajukat.
Na azota ugy eltuntek mint a kamfor.
Kicsit meg is nyugodtam, hogy minden visszatert a 20-40 eve megszokott kerekvagasba.

Devil 2011.02.09. 09:26:30

@laskagomba: "Ha a Pillangó utca felől jössz, akkor ne gyere az Örsig, a Pillangónál van egy P+R."
Lattal mar te ott ures helyet? Es feltort autot?

Devil 2011.02.09. 09:28:15

@laskagomba: Abban viszont igazad van hogy sokszor kisebb-nagyobb kiuatassal meg lehet talalni a szabalytalan manover szabalyos es sokszor nem is olyan sokkal kenyelmetlenebb verziojat is. Persze nem artana ezeket valahogy kitablazni, kijelolni, de hat ne almodozzunk...

laskagomba 2011.02.09. 09:31:10

@Devil: Nem parkolásról van szó, csak a család akar átszállni az autóból a metróra. Arra tökéletes.

gorillka 2011.02.09. 09:32:59

na, önvizsgálatot tartottam és bevallom töredelmesen, hogy én is szoktam szabálytalankodni.
Ráadásul naponta kétszer.
Reggel viszem a suliba a gyereket, egyirányú utca, az egész környéken 0 parkolóhely, még a suli előtti két rokkant parkolóban is állnak (természetesen rokikártya nélkül).
Suli előtt megállok, vészvillogó, gyerek puszit ad, kipattan, vészvillogó ki, megyek tovább.
Ugyanez a játék visszafelé délután.
Szerencsére, az előttem lévő és az utánam jövő is ezt csinálja, így némileg csökken a lelkiismeret furdalásom. :-)
Viszont, ha be kell mennem, akár 5 percre is, leparkolok, akármilyen messze, és odagyalogolok.

gorillka 2011.02.09. 09:36:55

Budapesten nagyon hiányoznak a P+R parkolók.
Megyek be vidékről, tömegközlekedés közelében keresnék parkolót, hogy gyarapíthassam a BKV bevételét, de nincs. vagy ha van, olyan kicsi, hogy hajnalban kell bemenni, hogy le tudjak parkolni.

ninimimi 2011.02.09. 09:41:50

@laskagomba: Ha a Fehér út felől keresztül mész az Örsön, két kilométer, mire visszajutsz a "kis utcához" az IKEA vonalában tilossá tett balkanyar miatt. Nem sok ez egy kicsit egy kiszállásért?

@Deszkás: A gazdaságuk Nyugaton nem égből pottyan, hanem azoktól megy jobban, akik benne élnek, dolgoznak, újságot írnak. Például nem egy Rákosi Mátyás nevű "politikus" szellemében, a rendszerváltás óta is folyamatosan. Akiknek csak az a fontos, nehogy "majmoljuk" a Nyugatot - mert tudják, hogy volt komcsiknak abban a szisztémában nincs hely.

ex-dr. vuk 2011.02.09. 10:02:50

En soha nem parkolok veszvillogozva 5 percre, ellenben nemreg tenyleg muszaj volt veszvillogoznom, mert a lampanal belso savban elfogyott a benzin a kocsibol.. Szoval attoltam a keresztezodesen, telo, es 10 perc mulva jottek kannaval :)

Dester 2011.02.09. 10:07:13

@potyus: nem tudom, mennyire ismered a környéket, ott NEM szabad a járdán megállni. Ennek több oka van:
- van parkolósáv is, rokkant igazolvánnyal ott is ingyen parkolhatna
- még hajdanán demszkykarók védték a járdát, de mostanra már négy darab is hiányzik, tehát a járda eredendően fizikailag is elzárt területnek számít, így oda nem szabadna behajtani
- az öreg TUD járni, így a plusz 4-5 méter leküzdése szerintem nem lenne lehetetlen (nem kérek az olyan hozzászólásokból, hogy a rokkanton nem mindig látszik, hogy az, ugyanis édesanyám is - jogosan - rokkant, és nem látszik elsőre rajta, tehát tudom, miről van szó)
- engem a rendőr pontosan ugyanemiatt akart megbüntetni a Bajcsyn. Ugyanolyan széles járda, ugyanúgy hiányzó karók, stb. (Egyedül annyi a különbség, hogy a Bajcsy azon részén pont nincs parkolósáv.)
- ha oda fel szabad állni, miért veszi le az octaviás a rendszámait?

Bónusz: még a norc.hu képein is ott áll a Toyota: www.norc.hu/pano/jDWBeXyQ/

Itt lehet bemenni, és kizárólag - elvileg - oda, ahová az autó is épp behajtana a képen (zoomolásnál látszik, hogy sok karó hiányzik mindkét oldalon):
www.norc.hu/pano/bKVyTATq/

Nem azt mondom, indokolt esetben jogos lehet, hogy oda behajtson egy-egy minimum sárga villogós autó. Lehet, hogy éppen állványozni kell, máskor láttam már a csatornaművek autóját is, amint épp ott dolgoztak. Néha tűzoltóknak is hasznos lehet (bár erre ne kerüljön sor). Ezekkel nincs is bajom, hanem azzal, amit az előző hozzászólásomban írtam.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 10:12:43

..és ha a szerv megvárja, míg beszállsz, gond és ellenőrzés nélkül indítasz és csak akkor lép oda, hogy most akkor mi is volt ez a tíz perc vész villogózás? Akkor mik a kifogások?

Kozomago 2011.02.09. 10:14:39

Nekem a kedvencem az Üllői út belső szakasza ebből a szempontból, ahol a külső sáv az ilyenek miatt gyakorlatilag közlekedésre alkalmatlan, pedig végig kint van a megállni tilos tábla arrafelé. Ezzel pedig a folyamatos kerülgetés, meg hirtelen sávváltásra kényszerítés miatt folyamatosan balesetveszélyt okoznak, és egy dolog, hogy én jól ismerem a környéket, tudom mikor kell kisorolni, ha valamelyik utcába tartok és oda akarok bekanyarodni, de például egy a környéken nem ismerős számára elég nehéz lehet, hogy a második sávból kell vizslatnia az utcaneveket mondjuk, aztán villámgyorsan kisorolni, vagy éppen a külső sávból ki-be ugrálni.

Meg a másik kedvencem a körút, ahol gyakorlatilag szintén csak a belső sávban lehet folyamatosan közlekedni, persze, amikor nincs éppen dugó :)

Deszkás 2011.02.09. 10:15:41

@ninimimi: Egyébként megsúgom neked, egy kiskereskedelmi cégnél dolgozom, alkalmanként árut is szállítok. A nagyker nincs nyitva éjszaka, tehát csak nappal tudok elmenni az áruért és nappal tudom azt a céghez beszállítani. Irodáknak szállítjuk a beszerzett termékeket, nekik se tudom éjszaka kiszállítani, nincs aki átvegye. Nagyon kérek mindenkit, ne csak az élelmiszerboltokra gondoljatok! Ott egyszerűen megoldható az éjszakai kiszállítás, hajnalban már nyitnak, de a ruházati és egyéb boltok nem.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 10:15:48

@gorillka: Biztos, hogy ez szabálytalan? Elég egy jobbra index, nem szálltál ki, csak félreálltál. Nem vagyok meggyőződve, hogy szabálytalan a manőver..

Deszkás 2011.02.09. 10:25:09

@ninimimi: egyszerűen elkapott most a röhögőgörcs, már ne haragudj, jó volt tőled ezt olvasnom. :DDD Miért pont a metrókijáratnál akarsz felvenni valakit? Miért nem jó neked arrébb, ahol még hely is van, meg tudsz állni, stb? Aki metrózik, az oda tud menni, ahol te megálltál. Ne gyere nekem az idős nénivel, aki nem tud menni, meg a mozgássérülttel, mert ezek egyike sem fog elindulni metróval. Enyhén szólva vicces, amit írsz. Miért várod el azt, hogy pontosan az úti célod előtt legyen parkolóhely?! letörik a lábad, ha gyalogolni kell kicsit?! ne gyere nekem a nyugattal, voltam Bécsben autóval, nem egyszer, és nem tudsz megállni pontosan az úti célod előtt. Sőt! És nincsenek a parkolók pontosan a metrómegállók mellett, sőt!
Az Örs pedig pont egy tömegközlekedési csomópont. Elbaszták, mikor nem hoztak létre a nagy P+R helyett egy másikat, de súgok, mikor megvolt, akkor is kellett 100m-t gyalogolni a metróhoz.

SBSB 2011.02.09. 10:29:07

@szépjuhászné:

"Hasonló eset: Kisgömb utca a Szt. László u.-tól a Reiter F. u. felé. Az egész bal sávban parkolnak, gyakorlatilag majdnem a zebrán is, ezért csak egy sávban lehet közlekedni, és évek óta semmi nem történik. "

Ezzel nincs semmi baj, ez így van kitalálva, a Kisgömb egy egyirányú utca, a Szt. László felől, ami szintén egyirányú, is csak egy sáv jön be ugye.

Azzal van a baj, amikor a faszparaszt megáll másodiknak és vészvillog. Ebben csak az a bibi, hogy itt járnak a 20-as, 30-as buszok is és az autókkal ellentétben nem férnek el harmadikként. Egy pár hónapja itt állt meg olyan du. 5 felé egy fekete bmw-s így (JLK-642, ha jól emlékszem), a buszok utasokkal nem tudtak tovább menni. A csuklós nem is tudna kerülni másfelé, mert egyrészt nem hagyhatja ki a Szegedi úti megállót, másrészt máshol nem bír kifordulni a Reitterre, csak itt. Na a lényeg, EGY órán keresztül ment a dudálás, anyázás. Kijött egy BKV-s forgalmi zavarelhárításos autó, lefilmezte, gondolom feljelentik. Rendőr nem volt. Mindenki arra számított, hogy megjelenik egy kopasz, kigyúrt vállalkozó, de nem. Egy nyikhaj kölyök jött a Szt. László felől, gondolom a környéken volt egy hölgyeménynél egy órára. Csak lesett a kis köcsög, nagy szerencséje volt, hogy az utasok elmentek gyalog addigra, mert esélyes volt a lincselés... Az ablakból néztem végig az egészet.

mizie 2011.02.09. 10:38:44

@KevinMulder: @Deszkás:
De bizony hogy így kellene lennie. Ahogy több kolléga is írta Németországban is így van ez és nem vernek fel senkit.

A sorban 1-200 autó volt, de a bolt 2 dolgozója miatt akiknek a főnöknek ki kellene fizetnie az 1-1 óra éjszakai/hajnali áruátvételt ebbe szépen beleszarnak.

És nehogy már mindenki más legyen a hibás ha olyan üzlethelyiséget vesz bérbe a tulaj amiről pontosan tudja hogy nem lehet rendesen árut szállítani.

És igen drágább lesz az adott termék, mint ahogy minden költségtényezőtől ami az eladót terheli. Kalkuláljon mielőtt megnyitna egy üzletet, azért ez nem olyan nagy elvárás egy ilyen mértékű befektetés előtt szvsz.

gmower (törölt) 2011.02.09. 10:46:08

Hát nehéz kérdés ez. Azon túl, hogy amíg a belvárosban laktam lelkesen dudáltam az olyan parasztoknak, akik a forgalmat akadályozva parkoltak le (pl. Nagykörút külső sáv, és nem csak németautósok, volt ott G4S-től szuzin át, hotelbe turistákat szállító buszig minden), vagy egyirányú utcában utast kirakó taxist, amikor 10 méterre még parkolóhely is volt, azért be kell látni, hogy ahol feltűnően sok a szabálytalan, ott lehet hogy a szabályok nehezen betarthatók és/vagy értelmetlenek. A sarkokra, vagy közvetlenül zebra mellé parkolókat sem szerettem túlzottan, mivel a kilátás akadályozásával veszélyesebbé teszik a közlekedést. Viszont gondolkozzunk már el azon, hogy hogy lehet az, hogy egy kerület kétszer annyi parolási engedélyt ad ki a lakóinak, mint amennyi hely összesen van? Ha már a lakók sem férnek el, hova állnak a látogatóba érkezők, szállítók, ügyet intézni, plázázni érkezők, stb? Érdekes dolgok ezek.

Nem furcsa, hogy naponta százezrek ingáznak az agglomerációból dolgozni? Miért kell minden munkahelyet, állami hivatalt, plázát a főváros belvárosban létrehozni? Mi lenne, ha az országban máshol is lenne munkahely, és nem kéne mindenkinek, aki emberhez méltó fizetést szeretne kapni idejönnie az egész országból?

A parkolási gondok csak tünetei egy sokkal nagyobb problémának, amin viszon tényleg érdemes lenne jóval többet gondolkodni...

KevinMulder 2011.02.09. 10:49:03

@mizie: Azért valljuk be, picit más a munkamorál és a mások iránt tanúsított tolerancia és megértés, mint Magyarországon.

laskagomba 2011.02.09. 10:56:57

@mizie: Megoldás lenne még, hogy az üzlet fizet egy áruszállító helyet, akár csak időszakosat, és ha valaki odaáll, hívja a zsarukat. Persze ez pénzbe kerül, inkább szabálytalankodjanak az áruszállítók. Lehet, kötelezni kéne a boltokat az engedély kiadásnál egy áruszállítói parkolóhely bérlésére.

Deszkás 2011.02.09. 11:05:38

@mizie: Nem csak a bolt tulajdonosának kell plusz bért fizetni és plusz alkalmazottat felvennie, hanem az árut kiszállító cégnek is! Olyan jó, hogy te ennyire pontosan tudod, hogyan történik mind ez odakint, de szerintem semmit sem tudsz igazán az áruszállításról! Lehet oda rendesen árut szállítani, ha alakítanak ki megfelelő rakodás céljára fenntartott helyeket, és ellenőrzik, hogy oda más ne állhasson be. De még mindig ott tartasz, hogy az árut beszállító. A postban pedig a vásárlókról volt szó. Nehezen megy ennek a felfogása, ugye?!

Deszkás 2011.02.09. 11:07:20

@laskagomba: Nem egy boltnak kellene, hanem pl a nagykörúton két utca között kellene létesíteni 1 darab ilyen helyet az 5-10 bolt számára. Így már nem lenne egy nagy költség.

Deszkás 2011.02.09. 11:11:12

@SBSB: "Ezzel nincs semmi baj," Már miért ne lenne, ha a balra kanyarodó sávban is állnak, a várakozni tilos tábla után is, valamint a zebrán is?! Igenis az út kereszteződéstől, zebrától számítva 15m-en belül ott tilos lenne megállni.

Deszkás 2011.02.09. 11:13:10

@kzolika: Mi a probléma? Hogy a rendőr a buszsávban ment, ahol neki a KRESZ megengedi?

l4ci 2011.02.09. 11:16:21

Én sokszor szoktam megállni Zalaegerszegen a Budapest Bank mellett (ATM-hez), ahol kint van megállni tilos tábla, majd 20m-rel arrébb parkoló a bank ügyfeleinek, de ez ugye mindig tele van. Egyszer azonban jött a rendőrbácsi (én bent ültem a kocsiban, vártam asszonyra) és rámparancsolt, hogy húzzak el onnan. Én indítottam, és kerestem parkolóhelyet távolabb. Tehát nem mindenhol szarják le... :)

laskagomba 2011.02.09. 11:16:26

@Deszkás: hajrá! fogjanak össze a boltok, ez tényleg csak rajtuk múlik. de szerintem ez most sem tiltott, csak olcsóbb semmit sem csinálni. Egy belvárosi bolt igenis kalkuláljon a parkolással mint költséggel.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.02.09. 11:18:28

nem mindig az üzletek előtt romlanak el az autók!

a széchenyi iskola előtt (telepes utca) reggelente mindig van 5-10 elromlott autó.
a zebrán, szemben a forgalommal, a járda és a járdasziget között (hogy még kikerülni se lehessen), időnként az útkereszteződésben...
a hír tv is vehetne megbízhatóbb autókat, az egyik autójuk is rendszeresen pont ott robban le reggelente...

mizie 2011.02.09. 11:18:56

@Deszkás: Én értem, hogy lassan megy de akkor fussunk neki mégegyszer :)

Pontosan az árut kiszállító cégnek is alkalmazottat kell felvenni (ide a rozsdás bökőt hogy bármelyik kiszállító boldogan elvállalja az éjszakai szállítást egy kis pluszért).

Sajnálatos módon ez végül a szolágtatás és a termék árában fog visszaköszönni, de ez az olcsóbb üzlethelyiség ára (igen van az országban olyan bolt aminek drága a bérleti díja és nincs parkolója - szóval ezzel hagyjál).

De a legjobb hogy még mindig nem érted hogy az ilyen kis 5 perces beparkolásokkal nagyon sok emberrel baszol ki.

Xezs 2011.02.09. 11:28:57

@Jankove: Ha nincs parkoló, az sajnálatos dolog, bár nem hiszem, hogy max. 200-300 méter gyaloglással nem lehet helyet találni.

MIndazonáltal az egyéni érdekedet nem helyezheted a köz érdeke elé. Te meg akarsz állni, 15 másik meg haladna tovább, csak nem tud tőled.

Ez önzőség, akárhogy is nézem.

Deszkás 2011.02.09. 11:31:25

@mizie: Persze, persze. Hát hogyne! És aki éjjel dolgozott, dolgozik majd nappal is, úgy gondoltad?! Nap 13-15 órát?

Igen van az országban olyan bolt aminek drága a bérleti díja és nincs parkolója - szóval ezzel hagyjál
Miért is hagyjalak, ha hülyeségeket beszélsz? Aminek nincs parkolója, az sem olcsó, sőt! Lásd kiskörút, nagy körút, stb.

"De a legjobb hogy még mindig nem érted hogy az ilyen kis 5 perces beparkolásokkal nagyon sok emberrel baszol ki. " Én biztos nem, mert nem állok meg úgy, mint a példában írták.
És még egyszer utoljára. Ez a post NEM az ÁRUSZÁLLÍTÓKRÓL szól, hanem pontosan a VÁSÁRLÓKRÓL.

SBSB 2011.02.09. 11:33:06

@Deszkás: Na mondjuk ez így már teljesen igaz. A zebra előtt állókat büntetni kellene, ott valóban nem állhatnának.

Deszkás 2011.02.09. 11:34:02

@mizie: Egyébként meg úgy látom, neked megy lassan az én álláspontom felfogása. Nem azt mondtam, hogy így kell csinálni, hanem azt mondtam, nem az éjszakai fuvarozás a megoldás, mert akkor a lakosok fognak panaszkodni, hogy nem tudnak aludni a sok teherautótól.

Deszkás 2011.02.09. 11:34:57

@SBSB: Se a zebra előtt, se mögötte, mivel elállják a kereszteződés azon sávját, melyből szabályosan balra és egyenesen lehet haladni.

ze11 2011.02.09. 11:39:27

@Deszkás: Váltóműszakban? A nappali létszámból egy kiesik, és éjjel megy dolgozni. Ha csak egy sofőr van a sufnicégnél, akkor sajnálatos módon valóban létszámot kell bővíteni, de gondolom, ha beteg/szabin van/akármi más okból nem tud dolozni menni az az egy szál sofőr, az élet nem áll meg...

SBSB 2011.02.09. 11:51:57

@Deszkás: Egy malomban őrlünk.

Bárány Balázs 2011.02.09. 11:56:40

Esténként, Váci út a belváros felé, Westenddel szemben, külső sáv. 10 méterenként egy ilyen majom. Kivagyok tőle.

Deszkás 2011.02.09. 12:00:49

@ze11: Pontosan. Csak az plusz munkaerő, plusz pénz. Olcsóbb, ha helyet bérelnek, mint erre felvenni még embereket, hogy éjszaka szállítsanak. Kell ugye éjszakai árukiszállító és áruátvevő. Ezt is mi fogjuk kifizetni az árakban. Utána meg majd sír mindenki, hogy a kenyér már 400-500Ft. Szóval szerintem ezért nem megoldás itthon az éjszakai szállítás a kisboltokba. A nagyobbakba, 8Tesco és társai,) már ma is így van. Kamion beáll a zsilipbe, kipakol, elmegy, másnap reggel a raktárosok meg a zsilip túloldalát nyitják, és beviszik az árut.
"A nappali létszámból egy kiesik, és éjjel megy dolgozni. " Nem biztos, hogy ez így menne, nem biztos, hogy elég egy éjszakára és nem biztos, hogy az az egy nem kellene nappal is.

metal · http://electric.blog.hu 2011.02.09. 12:30:35

@Jankove: Fura, még sose álltam meg a posztban részletezett módon. Pedig naponta járok Bp. belvárosába. Hogy finoman fogalmazzak, egy picit sem érdekel, hogy miért állsz meg úgy, ne tedd!

Deszkás 2011.02.09. 12:47:59

Egyébként ezzel a parkolási mizériával az a gond, hogy a kedves belvárosban lakók nem tudnak egy métert sem gyalogolni a kocsijukig, ezért nem parkolnak a parkolóházakban, mélygarázsokban, ami nekik lett létrehozva, a felszínen meg parkolhatnának az áruszállítók, és a boltba csak beszaladó vásárlók.

Alikam 2011.02.09. 13:11:18

Én ismerek olyan utcát ahol szinte minden órában van 4-5 vészvillogós. Amúgy nem szarnak rá a rendőrök, szerintem néha foglalkoznak vele, vagyis láttam már olyat, hogy a vészvillogós tehergépkocsi mellett szépen megálltak, kiszálltak, és elkezdtek beszélgetni a sofőrrel aki már bőszen kereste az iratait.

Deszkás 2011.02.09. 13:28:59

@Devil: Többször álltam már meg ott egész napra. Tehát én láttam már ott üres helyet és feltört autót meg nem. Mellesleg ha valakit metróközelben akarnak kirakni, az pont megfelelő hely. Nemdebár? Vagy akár a Népstadion hátsó kijárata. Nincsenek megoldhatatlan problémák, csak nyámnyila alakok, akik mindig pont az üzlet, vagy az úti céljuk előtt akarnak megállni.

isssti 2011.02.09. 13:30:11

@szépjuhászné: Szépen, egyenletesen fejlődünk Görögország felé (lásd balkanizálódás), ahol-legalábbis Athénben- a járdán mindenhol parkolnak: gyalogátkelőn, kereszteződésben, stb -pl. babakocsival ott csak közúton lehet közlekedni, járdán nem! ..csak azt nem tudom, az idősek, vagy fogyatékkal élők hogy boldogulnak - dehát ki a fenét érdekel ilyesmi: irány a balkán!!

Alikam 2011.02.09. 13:47:55

Erre egyébként lenne egy teljesen jó megoldás. A rendőr szépen beregisztráltatná a központtal a, hogy műszaki hibás autó, ha egy évben mondjuk 5-nél többször előfordul akkor kötelezően el kéne vinni egy 60.000 forintos speckó műszakiztatásra mert akkor valami nagyon nem stimmel.

gmower (törölt) 2011.02.09. 13:50:02

@Deszkás: Azért messze nem ilyen egyszerű a helyzet. IX. kerületben laktam jópár évig albérlőként, állandóra nem jelenthettem be magam, így nem kaphattam ingyenparkolócetlit, ezzel egész napi parkolásra elég nagy terület eleve kiesett számomra. Aztán kiesett másik elég nagy terület, ahol meg reggelente nagy mennyiségű üvegszilánk várta az autójukhoz igyekvőket, nekem is cseszték szét ott az autóm. A maradék helyre meg igen sokan pályáztak, ami már eleve messze volt a lakástól, ez alapesetben nem lenne baj, tudok sétálni, viszont az autót csak akkor vettük, amikor első gyermekünk világra jött, és akkor már nem csak sétálni kell, hanem cihölni néhány "tartozékot" is... Mélygarázsra érdeklődtem, ha csak éjjel tartom bent, az is legalább egy 20-as havonta, teljes jogosultként meg már 30 felett volt. Ajánlottak feketén 15-ért gyanús arcú portaszolgálatosok, abból inkább nem kértem... Ettől függetlenül én sosem álltam meg a posztban szereplő módon, viszont sokszor rohadt ideges voltam 15-20 percnyi körözgetés után... Egyszerűen kevés a hely a belvárosban, sőt folyamatosan egyre kevesebb, viszont szép nagy országunk van, egyáltalán nem lenne szükséges egymás seggében élni... Na mindegy, engem már nem érint ez a probléma, jobb helyet találtam a kis családomnak, ahol nincs ez a sok idegesítő kis szarság :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 14:25:34

@Deszkás: ? Szerintem meg mindenkiről, aki a vészvillogót erre használja..Szerintem..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 14:31:47

@metal: :-) Nekem is életemben eddig egyszer kellett, akkor viszont a szó szoros értelmében a többi ilyen bunkó miatt, az egyik nagy gumis cégnél ugyanis a fehérvári úton is ez a vészvillogós megoldás a szokás, de ott km-át nem tudsz máshol megállni...Egyszerűen nincs hol..Itt egyszer, de be voltam itt is tojva, biztos én leszek az egyetlen, akit megbüntetnek, mert a többi autó túl drága, az én rozzant Totoyám lesz a célpont..Szóval pont egy perc múlva már ott sem voltam..Szóval szerintem sem üdvös így megállni..
A nagyon kemény a Campona és mögötte! Ott ahogy megállnak, az RTL székháznál, úgy hogy az út másik oldalán, pont 7 méterre ott a teljesen üres parkoló?? Vagy végig a gyalogátkelők előtt állnak, a Campona mögött,vészvillogóval..:-(( Nem is látod a gyalogost és a Yard le sem tojja:-((((

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 14:33:45

@gmower: én a VII, kerületben bérlőként is megkaptam az ingyenes parkolásit, csak a szerződés kellett..Ettől még a rekordom a házak köröl 55 perc volt, mire le tudtam szabályosan parkolni. Azonban egy büntim sem volt..

Deszkás 2011.02.09. 14:37:48

@Aabroncs: Szerinted melyikből van több? Hát nem az áruszállítósból. (Áruszállításnál a vicc a Dózsa - István kereszteződése a nagy CBA-val. Éjjel nappal két sávban rakodnak, 1 marad a közlekedésre.

Deszkás 2011.02.09. 14:40:41

@Aabroncs: Pedig a VII.-ben sok a mélygarázs. Csak nem vonatkozik oda még az ingyen parkolás. Én biztos inkább a mélygarázst, parkolóházat tenném ingyenessé, mint ahogy Miskolcon csinálták, és a felszíni parkolás lenne drágább. Az mindenkinek jó.

gmower (törölt) 2011.02.09. 14:43:03

@Aabroncs: Hát igazából akkor jófejek voltak, mert a fővárosi parkolási rendeletben az szerepelt, hogy lakosságit csak állandó lakhellyel rendelkező kaphat (tehát bérlő is, csak be kell jelentkezni állandóra, viszont ahhoz a tulaj engedélye kell, amit én nem kaptam meg). Viszont volt egy olyan rész, hogy lehet bérletet venni bárkinek, annak az árát az önkormányzat állapítja meg, lehet hogy ilyet kaptál ingyen, esetleg -bár ez Magyarországon elképzelhetetlen- nem tartották be a rendeletet a Te javadra :D Hát a IX-ben meg betartották, hiába próbálkoztam... Azóta persze változhattak a dolgok, ez már pár éve volt.

szépjuhászné 2011.02.09. 15:25:32

@isssti:

Ahénban nem jártam, de a szigeteken elég rendesen közlekednek és parkolnak, rendőrök járőröznek, figyelmeztetnek, segítenek és büntetek, nem is állt mindenki mindenhová. (ezek persze túrista-tapasztalatok, sajnos nem éltem ott (de szeretnék)). :) Azt is ott láttam, hogy a rakodó négyesével vitte kiskocsin a rekeszeket, fordult v. 100x, de eszébe nem jutott bemenni a sétálóutcába.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.02.09. 16:04:23

@gorillka: Melyik irányból jössz? Van egy csomó vasútállomás kiváló P+R parkolóval.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.02.09. 16:16:05

70: Kismaros, Verőce, Sződ-Sződliget
120: Gyömrő, Szentmártonkáta, Nagykáta
100: Vecsés, Üllő, Pilis, Cegléd, Abony

Ezekről találtam listát, ezek a tavaly, új beruházással épültek. Ezen felül átadtak P+R parkolókat több helyen a Budapest-Székesfehérvár vonal mentén, de erről nincs listám. Szintén nincs listám a korábban átadott P+R parkolókról.

A további helyeken is azonban a vasútállomások nem sűrűn beépített területeken vannak, a legtöbb helyen a rakodótér használható parkolásra. Azért, kérdem, hogy honnan jön a kolléga, mert biztos tudok mondani olyan helyet, ahol a kocsit a perontól 50 méterre kb. le tudja rakni.

gorillka 2011.02.09. 16:44:09

@Benbe: M3-on jövök befelé, Budapest előtti utolsó jelenésem Gödöllőn van.

D4D 2011.02.09. 17:35:09

@potyus:
Vasuti sínen is mehet a Borsod Expresszt meg is előzheti?

Paragrafust linkelj légyszi! (Komolyan!)

mohopasi 2011.02.09. 17:36:45

Én a minap az egyik tesconál (tudom sikertelen vagyok) a rokiparkolóban láttam 3 órán át villogni egy grafitszürke xara picassot, persze rokikártya nélkül. Bicebóca meg ballagott vagy 60 méterrel odébbról a botjával, mert csak ott talált helyet. Neki persze volt kártyája.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 17:53:07

@Deszkás: Sajnos azok mind saját biznic:-) Egyébként be voltam jelentve, de ideiglenesen. Sőt, nem ide tartozik, de most már csak ideiglenesre jelentenek be, bérleti szerződéssel.
Én lakossági parkolási engedélyt kaptam, 1000 Ft volt egy évre. Az nekem is gondom volt az előtte lévő tulajjal, hogy nem akarta megengedni még az ideiglenest is. Aztán a következő tulaj nagyon rendes volt. Azonban hely így is csak 18 óra után volt, én meg 17 óráig dolgoztam és 10 perc alatt otthon voltam..Voltak nagy kőrözgetéseim..:-)))))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 17:54:59

@Deszkás: Áruszállításból mondom a Campona mögött a vicc, a rendőrök szeme láttára. Aztán am inap éppen előttünk majdnem kivasaltak egy embert, mert a fekvőrendőr/gyalogátkelő előtt állt egy autó és mögüle kilépett, beszélgetve..Ember meg kettővel ment, de még így is majd kivasalta..

D4D 2011.02.09. 17:58:52

@mizie:
Remélem legközelebb a rendelt könyvedet is éjjel fél 3-kor kapod.

D4D 2011.02.09. 18:01:59

@KevinMulder:
"a belváros nem arra való, hogy az ember ott éljen, családosan, kocsival. Arra ott van az aglomeráció."

- Majd utána ekézzük, mert bejár büdösíteni, bocs, dolgozni a városba.

D4D 2011.02.09. 18:09:24

@Hivatásos beszólóművész:

Egyet felejtettek el:
Ha betolsz egy kifogást, hogy
- rosszul lettem! - Oké, de akkor miért mentél el bevásárolni, vagy venni egy dvd-lejátszót?
A DVD-vel felpolcolom a lábam , miáltal a vérkeringésem helyreáll, és folytathatom utamat

- berángatott a verda! - Értem én, és mit akarsz vele csinálni? Megetetni párizsival és joghurttal?
A párizsi és a joghurt nekem kell, mert a szerelés és hibakeresés alatti kalóriaveszteséget pótolni kell.

- kigyulladt az olaj lámpa! - Előfordul, de mit akarsz csinálni azzal a kiló naranccsal? Letakarod a lámpát h ne világítson?
Nem, hanem a narancsot megpucolom, és a héjából kisajtolom az olajat, hogy helyreálljon az olajszint.
a narancsot megpucolom - Tényleg! még a Vasedénybe is beugrok egy késkészletért.

- szembejövő villogott, azt hittem vmi gáz van! - Szimpatikus szemből jövő, de mit akartál csinálni? Azért mert segített venni neki egy nagy piros tejfölt?
A tejfölt már korábban vettem, de féltem, hogy míg az autót ellenőrzöm, kilopják, ezért vittem magammal.

- berángatott, ellenőrzöm a futóművet! - Sürgősen hívj sárga angyalt, mert ha a futóműved begurult abba a Mc'Donaldsba, ahol te ellenőrizted, akkor rohadt nagy baj van a verdáddal!
Segítséget kértem, pár ember lenne-e kedves visszarángatásban segíteni.

Deszkás 2011.02.09. 18:14:00

@Aabroncs: Vajon Miskolcon nem saját biznisz volt? Csak akarni kell és megoldódik. El kell venni a felszíni üzemeltetést a parkolótársaságtól, önkormányzatnak adni, olyan automatákat üzembe helyezni, amin nem a pénztől függ a parkolási idő, hanem az időtől a bedobandó pénz mennyisége és tudjon visszaadni is, a befolyó felszíni parkolásból pedig lehet fizetni a lakossági mélygarázs/parkolóház díját.

saetta26 2011.02.09. 18:15:21

1. En is utalom az ilyet, szabalyozassal, ill. hatarozottabb rendori fellepessel meg lehetne oldani ezt is. Ha vkik (illetekesek)dolgozni is akarnak, ill. igy mutatni fel eredmenyeket a munkaban.

2. Mas orszagokban sem mindig megoldott - foleg a fejletlen vilagban, es a tendencia masutt sem pozitiv... (London kulvarosai?). Bantas nelkul, de a bevandorlok, ideertve k-europaiakat is, elen jarnak az ilyen viselkedessel. Sok londoni britnek NINCS AUTOJA es nem haltak bele.

3. Hulyen hangzik, de a szuleink sem haltak bele, amikor nem volt autojuk. Az en szuleimnek van, de rengetegszer, gyalogolnak, bringaznak, tomegkozlekednek, igaz, hogy
- szerencsere egeszsegesek
- nem lustak (!)
- nincs sok penzuk (benzinre, parkolasra)
- jelenleg ingyen van a tomegkozlekedes (de ha nem lenne, max jobban optimalizalnak az "utjaikat")

4.IX.kerulet, Mester u. ujepitesu reszen pl. 4-5 eve gyakorlatilag nem lehet este, helyet talalni, de...
- mellekutcaban igen (pl. Ipar u)
- nem kellene ket auto egy lakashoz
- el lehet koltozni
- JA es a MEster utcaban felhamoritobb, hogy (az amugy nem teljesen jogosan) celforgalomra korlatozott villamosmegallos reszen a 30-es tabla-behajtani tilos(celforg)-iskola-villamosmegallo veszelyes reszen 70-nel donget, gyalogatkelon eloz ra a villamosra...

5. Igen, kellett volna P+R,de elsosorban a varoson kivulre, masreszt vasuti vonal kellett volna a 4-es metro helyett, igy az ingazok egy resze, egyes iranyokbol legalabb lehetoseget kapott volna a nem autos, de egyzserubb kozlekedesre...

+1. Lehet bosszankodni, amugy, de 5-10 even belul az olajarak es a munkanelkuliseg sajnos (?) megoldjak ezt a problemat - igaz, lehet, h kiegett autoroncsok mellett kell majd akkor setalgatni.

D4D 2011.02.09. 18:16:45

@vuk_: Bicikliből kifogyott a szalonna?

Deszkás 2011.02.09. 18:22:00

@KevinMulder: Majdnem az agglomerációból járok a VII. kerületbe dolgozni. Egyéb kérdés? Szívesen laknék benn, mellékutcában, de még ott is rosszabb a levegő, mint itt kint a főút mellett. Persze nem autóval megyek be.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.09. 19:36:53

@Deszkás: Nem mondod, hogy van ilyen az országban? Be szép is lehet:-) Nem hallottam még róla..

ex-dr. vuk 2011.02.09. 19:44:17

@D4D: szoktam autot is vezetni, sot nagymotorom is van. Kismotort is vezettem soksok evig, amig volt (simson). Egyszer traktort is vezettem :) Kisfurgon is megvolt, meg barkas.
Mostmar csak busz/teherauto(3.5 feletti)/troli/villamos nem volt meg ;)

Deszkás 2011.02.09. 20:27:39

@Aabroncs: Pedig ott így van. A belvárosi parkolóházak ingyenesek, de ugye nincsenek a boltok közelében. Persze a felszíni parkolás ezáltal drágább lett, de valamit valamiért. :D

2011.02.09. 20:35:14

@Xezs: "Ez önzőség, akárhogy is nézem."

Nem barátom, az az önzőség, hogy egyébként egy kétsávos osztottpályás úttesten nem képesek az emberek egyet indexelni, és kerülni, inkább nyomják a dudát (természetesen itt nem a legnagyobb dugóban "elakadt" kopasz ML mercis forgalmi akadályt képező büdös durungra gondolok)

Én amondó vagyok, szabályozni és regulázni akkor etikus, ha mellette van betartható szabályrendszer is. Amíg a belvárosban gyakorlatilag elismerten, és köztudottan lehetetlen, és megoldhatatlan a parkolás, addig minimális tolerancia azért kéne vica versa. A szabálytalanul parkoló sofőrtől annyi, hogy ne slendrián módon álljon, hanem tegye meg azt a szivességet, hogy a lehető legkissebb mértékben akadályozza a közlekedést. A többi autós pedig vessen keresztet, és örüljön hogy nem neki van dolga ott éppen.

Egyébként én többekközött ezért nem látogatom a belvárosi üzleteket, mert határozottan kedvemet szegi a parkolóvadászattal eltöltött felesleges idő, akadályozni pedig csak muszályságból szoktam, hamár tényleg nincs más megoldás.

2011.02.09. 20:37:59

@saetta26: "mellekutcaban igen (pl. Ipar u)"

Egyszer hagytam a kocsimat a Liliom utcában 3 teljes órára.

Feltörték.

D4D 2011.02.09. 20:50:40

Hétvégén voltunk vendégségben Bp-n, agglóból.

25-30 perc autóval. Újabb 22 perc parkolókeresés.

Tudom menjünk busszal, bocs, de tömegközlekedve 2 átszállás, 3-an mentünk.

Kocsival 60 km oda-vissza, 4 liter x 370 Ft. Ergo egyéb költséggel is csak 2000 Ft.

Busszal 12 db BKV jegy, illetve 450 x 3 az agglóból a busz, ezt oda vissza. Végösszeg 6540 Ft. Mivel busszal kb 1,5 óra, még mindig jól jártam.

HAsonló relációban Münchenben egyedül az eső tud érv lenni az autó mellett, illetve az, hogy van parkolóhely, ha nem is a ház előtt, de két-három saroknyira a parkolóházban biztosan. Ott S-Bahnnal gyorsabb.

Tudom, menjek máshoz vendégségbe....

Reggie 2011.02.09. 21:15:28

@D4D: 22 perc parkolo kereses? Akkor te meg nem is kerestel parkolot:)

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.02.10. 12:48:29

@gorillka: Gödöllő MÁV-állomáson, Mogyoród HÉV-állomáson vagy Kerepes HÉV-állomáson tudod otthagyni a kocsidat. Mogyoród az autópálya felől jó, Kerepes inkább a hármas úton. Gödöllő mindkét megoldásnál tökéletes, ott ráadásul elég sűrűn is van vonat (személy félóránként, plusz a gyorsok, sebesek).

Kalányos Márió 2011.02.10. 16:01:19

@Jankove: Én ma voltam a VIII. kerben 20 percre, de nem törték fel! Igaz a kocsit itthon hagytam a XIII. -ban a belső udvaron. :D

gorillka 2011.02.10. 20:34:28

@Benbe: Gödöllő MÁV állomáson van kb. 30 autónak hely, még azért sem tudtam szabályosan leparkolni, mert vártam valakit.
És tudom kényelmes vagyok, de szeretnék Budapesten parkolni, nem megvenni a jegyet Budapest határáig, majd onnan az egyéb kifizetés.
Egyébként a Váci úti Tesco parkolójában szoktam letenni az autót, ott még mindig volt hely és metroval lehet tovább utazni.
De ehhez hasonló parkoló nem nagyon van.
nekem az nem alternatíva, hogy elmegyek valameddig kocsival, majd bevonatozok/hévezek Budapestre.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.02.10. 21:17:08

@gorillka: P+R parkolót sose fogsz Budapesten találni, mivel sose fognak ott építeni. A városi közlekedés ugyanis jellegéből fakadóan nem elég gyors ahhoz, hogy megérje letenni a kocsit, különösen nem, ha bérletet is kell vennie az embernek.

A P+R csak úgy alternatíva, ha a kocsit csak max. 5 km távon használod, és onnan gyorsan egyenesen a belvárosba jutsz valamilyen elővárosi közlekedési eszközzel. A városon belül egyedül a metrók lennének alkalmasak arra, hogy autóról átszállj rájuk, ezek azonban nem érik el a városhatár közelét sem, így odáig beautózni sem éri meg csúcsidőben, hiszen a dugó javát nem úszod meg.

Tehát a Tesco-parkolónál jobbat a te igényeidnek megfelelően építeni nem lehet.

gorillka 2011.02.11. 10:49:51

@Benbe: sajnos igazad van, de ezek nem csak az én igényeim, sokan vagyunk ezzel így.
A megoldás lehetne még a metrót kihozni a város határáig, de Budapesten a metró valamiért nagyon feketeseggű...
pl. Káposztásmegyeren is még lenne hely P+Rnek

laposmacska 2011.02.11. 13:02:36

Más városban is divat, és pl. Frankfurtban is.

cso zsi 2011.02.14. 01:19:20

@Benbe: Miért lenne fölösleges?
Metrómegálló legalább kettő kéne, a telep elején, és végén, sőt, akár Dunakeszit is ellátva. Az is kérdés, hogy felszíni, vagy kéreg alatti vonalvezetéssel jutna el odáig, mert a telep mellett a 14-es pályája kis módosításokkal alkalmas lehet, de a szintbeni gépjárműforgalmat meg kell szüntetni. Az állomás környékén lehet kihozni a föld alól, hogy a környezetet ne zavarja sem zaj, sem műszaki-biztonsági megoldásokkal.
A vasúton csak egy megálló jöhet szóba, kb. a homoktövis utca vonalában, amihez felhordó járatok kellenek továbbra is. Mit kell egy megállón évekig tervezni?

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.02.14. 19:55:39

@cso zsi: Metróvonalat olyan helyen kell építeni, ahol sokszázezren élnek és nincs más gyors közlekedési eszköz.

Kápmegyeren sokan sem élnek és ott a vonat is. Mi a halálnak oda metró? Vonattal harmadannyi idő alatt bent vagy a városban, mint metróval.

A tervezés nem tart évekig. Az igen, amíg összeszedik hozzá a pénzt.

apk 2011.02.20. 18:10:14

Sziasztok!

Sajnos éjszaka sokmindent nem lehet csinálni. Írtátok, hogy nincs nyitva a nagyker, .... OK. Az is OK, hogy sajnos a legtöbb üzletnél nem lett árubeszállító parkoló kialakítva... Kevés a parkoló BP.-en, az is drága, én is gyűlölöm.
De miért kell úgy megállni, hogy ne férjünk el a paraszt mellett? Miért kell a gyereket az iskolakapuban kitenni? Mi jogosít fel bárkit arra, hogy a busz sávban a forgalommal szemben vészvillogjon, reggel, felkapcsolt fényszóróval?
A Damjanich utca (a Dózsa György előtt) az egyik legjobb példa mindarra amit írtok. Reggel 7 és fél 8 között ott minden van.
Katasztrófa.

Hotyhogy 2011.03.13. 07:29:20

Mint a többi más fajta szabálytalanságokat, ezt is a rendőri büntetésekkel lehet majd orvosolni, amikor olyant a nép majd komolyan és hatékonyan bevezet.

Amikor majd a nép oly fokú szervezettséget ér el amilyent más térségekben már rég elértek más népek, akkor a nép pénzéből fizetett rendőrsége dolgozni is fog azért a pénzért.

Addig is ezek a panaszkodások semmit sem fognak javítani a rossz helyzeten. Tehát alkalmas adminisztrátorokat érdemes megválasztani a dolgok igazgatására, és folyamatosan számon kérni tőlük azt.

Ezzel kezdődhet csak a törvény és rend újra teremtése.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása