Minden különösebb kommentár nélkül szúrnám be nektek Magpet három perces filmjét.
A kerékpárosnak is lehet elsőbbsége
2011.02.11. 10:45 :: SilentSound
567 komment
Címkék: video biztonság közlekedés autó kerékpár veszélyes kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
apk 2011.02.20. 17:50:50
Helló!
Csak pár kérdés:
-Ha autózni akarsz kell jogsi. Meg fizetünk egy csomó ilyen-olyan adót. A bringásokat meg beengedték az autók közé, de még egy KRESZ oktatáson sem kell részt venniük.
A legtöbb eljutott odáig a hírekből, hogy bringázhatnak szembe az egyirányú utcában. Persze azt már csak egy része tudja, hogy ott ahol ezt tábla engedi.
- Az autódon előirják, hogy hány és milyen lámpa legyen, meg egyéb általános műszaki alapkövetelményeket... Bringásoknak van minimum követelmény? Hát nem úgy látom.
- Ha valahol van kerékpárút, akkor a bringások miért közlekednek rendszerint az autók között?
- Jól emlészem még arra, hogy gyalogátkelőn a bringát át kell tolni? Akkor a 90%-a miért nem száll le?
- Ha a kijelölt kerékpár úton a bringásnak van elsőbbsége, akkor azt illik megadni, de sajnos a videón 2× is látható helyen egy autósnak alig van esélye kanyarodás közben egyszercsak felbukkanó bringás előtt megállni (későn lehet észrevenni a bringás mozgásának irányát, no meg azt is, hogy a kerékpárút keresztezi az utat).
Csak pár kérdés:
-Ha autózni akarsz kell jogsi. Meg fizetünk egy csomó ilyen-olyan adót. A bringásokat meg beengedték az autók közé, de még egy KRESZ oktatáson sem kell részt venniük.
A legtöbb eljutott odáig a hírekből, hogy bringázhatnak szembe az egyirányú utcában. Persze azt már csak egy része tudja, hogy ott ahol ezt tábla engedi.
- Az autódon előirják, hogy hány és milyen lámpa legyen, meg egyéb általános műszaki alapkövetelményeket... Bringásoknak van minimum követelmény? Hát nem úgy látom.
- Ha valahol van kerékpárút, akkor a bringások miért közlekednek rendszerint az autók között?
- Jól emlészem még arra, hogy gyalogátkelőn a bringát át kell tolni? Akkor a 90%-a miért nem száll le?
- Ha a kijelölt kerékpár úton a bringásnak van elsőbbsége, akkor azt illik megadni, de sajnos a videón 2× is látható helyen egy autósnak alig van esélye kanyarodás közben egyszercsak felbukkanó bringás előtt megállni (későn lehet észrevenni a bringás mozgásának irányát, no meg azt is, hogy a kerékpárút keresztezi az utat).
D4D 2011.02.20. 17:53:16
@Perillustris:
Macskakővel rakták volna, lehet jobban jártunk volna. Feltételezem olvastad milyen gondok vannak vele.
Macskakővel rakták volna, lehet jobban jártunk volna. Feltételezem olvastad milyen gondok vannak vele.
D4D 2011.02.20. 17:55:48
@Perillustris:
" A dugóban rohadó, frusztrált idióták"
Írjak a jövőben lihegő izzadságtól büdös köcsögöt?
" A dugóban rohadó, frusztrált idióták"
Írjak a jövőben lihegő izzadságtól büdös köcsögöt?
Perillustris 2011.02.20. 23:19:14
@záporjózsi: Elég sok ilyen hely van, pl. a Váci úti Tesco-ból észak felé kihajtva többször muszáj a kerékpárúton állni. Természetesen nem szívózok, ha már messziről látom, hogy begurult, elmegyek mögötte. Ettől függetlenül véleményem szerint kvázi megsértette az elsőbbségadási kötelezettségét.
@D4D: Miért kell @Aabroncs-módra félremagyarázni? Hagyd ezt meg neki. A mondat utolsó tagmondata nem elhagyható az idézetből: "A dugóban rohadó, frusztrált idióták nyilván örülnek a "kézenfekvő" ellenségképnek, de a többség normális."
@D4D: Miért kell @Aabroncs-módra félremagyarázni? Hagyd ezt meg neki. A mondat utolsó tagmondata nem elhagyható az idézetből: "A dugóban rohadó, frusztrált idióták nyilván örülnek a "kézenfekvő" ellenségképnek, de a többség normális."
D4D 2011.02.20. 23:27:32
@Perillustris: Bocs, hogy egy jelzős szerkezet alakíthatóságára felhívtam a figyelmedet.
Egyébként a többség valóban normális.
Egyébként a többség valóban normális.
GG81 2011.02.21. 08:36:18
@dzsaszper: érdekes, mert épp pont külterületen és nagy sebességhez kötötték... most és nem egyszer valamikor...
lehet láttak már 1-2 tour közvetítést, ahol szintén kötelező lett pár ajánlott év és kipurcant versenyzőt követően.
lehet láttak már 1-2 tour közvetítést, ahol szintén kötelező lett pár ajánlott év és kipurcant versenyzőt követően.
dzsaszper 2011.02.21. 08:40:31
@GG81: a lényeg az, hogy nem nagyvárosi környezetben lakott területen belül ne legyen kötelező -- ott nincs akkora kockázat ami indokolná.
Lakott területen kívül a bringás magáról tudja, hogy mennyivel halad -- a forgalom miatt mondjuk egy- és kétszámjegyű utakon (a 100-ast kivételént beleértve) tartom indokoltnak...
Lakott területen kívül a bringás magáról tudja, hogy mennyivel halad -- a forgalom miatt mondjuk egy- és kétszámjegyű utakon (a 100-ast kivételént beleértve) tartom indokoltnak...
GG81 2011.02.21. 08:45:00
@dzsaszper: akkor vegyük azt, hogy csak a JOGAIK sérelméért és azok érvényesítéséért akarnak megmutatkozni, közben pedig levizsgáznak a KÖTELEZETTSÉGEK nem ismeretéből. jó az irány, mert ha ennyire reflektor fénybe akarnak maradni, akkor az ellenőrzés is minden bizonnyal ki lesz terjesztve, mint egy hangos, kritikus csoportra.
de akkor meg ne tessék csodáklozni a folyamatos vegzálásokért, rutinszerű közúti ellenőrzésekért... mert hát az autósokat már évtizedek óta baxtatja a szerv, és most végre a kétkerekes társadalom is önként bejelentkezik náluk, hogy:
-HALÓ, mi is itt vagyunk ám, közlekedni akarunk, ezek a jogaink...
-IGEN!?, akkor nesze vazz' mik lennének a kötelezettségek!?, jah, hogy még prizmád sincs kisapám? Nem érdeked, hogy észrevegyenek úgygondolod? Ez nem ellened van, gondolkozz el rajta, nesze egy 10ezres csekk! Ugrándozol a jogokért, az észrevételért, mi meg észrevettük hol hibádzik a dolog. És ez csak a prizmás kötsög... az meg megállni sem tud, nézd... öcsi, akkor állj csak meg szép lassan, hola (első és/vagy hátsó) féked!?...
de akkor meg ne tessék csodáklozni a folyamatos vegzálásokért, rutinszerű közúti ellenőrzésekért... mert hát az autósokat már évtizedek óta baxtatja a szerv, és most végre a kétkerekes társadalom is önként bejelentkezik náluk, hogy:
-HALÓ, mi is itt vagyunk ám, közlekedni akarunk, ezek a jogaink...
-IGEN!?, akkor nesze vazz' mik lennének a kötelezettségek!?, jah, hogy még prizmád sincs kisapám? Nem érdeked, hogy észrevegyenek úgygondolod? Ez nem ellened van, gondolkozz el rajta, nesze egy 10ezres csekk! Ugrándozol a jogokért, az észrevételért, mi meg észrevettük hol hibádzik a dolog. És ez csak a prizmás kötsög... az meg megállni sem tud, nézd... öcsi, akkor állj csak meg szép lassan, hola (első és/vagy hátsó) féked!?...
GG81 2011.02.21. 08:48:17
@dzsaszper: hátneharagudj, de... épp a főútvonalakon mondjuk egy gázolásnál qrvára mindegy, hogy mi van a fején... önhibás balesetnél véd...
míg a városban nem csak az önhibásoknál segít, hanem a kisebb fémdoboz sebességeknél nagyban csökkenti a sérülésveszélyt az azokkal történő kontaktoláskor is!
és nem bírsz el a fejeden 20-30 dekát?
míg a városban nem csak az önhibásoknál segít, hanem a kisebb fémdoboz sebességeknél nagyban csökkenti a sérülésveszélyt az azokkal történő kontaktoláskor is!
és nem bírsz el a fejeden 20-30 dekát?
záporjózsi 2011.02.21. 08:55:02
@Perillustris: Nem sértette meg. Sem taxatíve, sem kvázi. A hozzáállásodra viszont felhívom a figyelmet: Nem anyázik, nem pattog, megoldja. Azaz együtt közlekedsz a többiekkel, legalább is az írásodból e jön le. Na ezért van különbség a közlekedők között. Te alkalmazkodsz a helyzethez, ez mindenki részéről evidens kellene legyen. Amúgy nagyrészt az is mind kerékpáros, mind autós részről.
GG81 2011.02.21. 08:55:40
@Perillustris: sajnálom, hogy így érzed és csak ennyire elvakultan tudod értelmezni a dolgokat. ennél hüjébb hasonlatot pedig nem hozhattál volna!
a prizma egy passzív biztonsági elem! hogy lehetsz ennyire szánalmasan vak, hogy ezzel nem a jómókából dudálót, aki másokat idegesít akarták práhuzamba helyezni, hanem a bringás életét is jelentő biztonságára felhívni a figyelmet! amennyivel több fényvisszeverő és világító szarral hívod fel magadra a figyelmet, annál nagyobb az esélyed, hogy észrevegyenek és életben hagyjanak!
hasonlatot mondjak, mondok. harmadik féklámpa! megjelentek, tűrték, majd elkezdték nagyban büntetni!!!, mert nem volt szabályos... aztán egyszerre kötelező lett és már szinte nincs autó nélküle! nahvazz' ez a hasonlat, mert biztonsági elem!
ha ezt a puhatestű nem fogja fel, mint te is, akkor csak sajnálni tudom őket... vagy érezhetően megnőtt a prizmabussiness!? aligha hiszem, mert hozzád hasonlóan baxtatásnak fogták fel. jah és ezt kürtölöd világnak, akkor másokat is veszélybe sodorsz felelőtlen magatartásoddal!!! hajrá, újabb bizonyítványt állítottál ki magadról, remélem még senki élete nem szárad a lelkeden!
a prizma egy passzív biztonsági elem! hogy lehetsz ennyire szánalmasan vak, hogy ezzel nem a jómókából dudálót, aki másokat idegesít akarták práhuzamba helyezni, hanem a bringás életét is jelentő biztonságára felhívni a figyelmet! amennyivel több fényvisszeverő és világító szarral hívod fel magadra a figyelmet, annál nagyobb az esélyed, hogy észrevegyenek és életben hagyjanak!
hasonlatot mondjak, mondok. harmadik féklámpa! megjelentek, tűrték, majd elkezdték nagyban büntetni!!!, mert nem volt szabályos... aztán egyszerre kötelező lett és már szinte nincs autó nélküle! nahvazz' ez a hasonlat, mert biztonsági elem!
ha ezt a puhatestű nem fogja fel, mint te is, akkor csak sajnálni tudom őket... vagy érezhetően megnőtt a prizmabussiness!? aligha hiszem, mert hozzád hasonlóan baxtatásnak fogták fel. jah és ezt kürtölöd világnak, akkor másokat is veszélybe sodorsz felelőtlen magatartásoddal!!! hajrá, újabb bizonyítványt állítottál ki magadról, remélem még senki élete nem szárad a lelkeden!
dzsaszper 2011.02.21. 08:55:58
@GG81: én elbírok, mellesleg nagyvárosi környezetben bringázom. Az ellenvetéseim nem rólam szólnak.
Van egy csomó ember aki az eldugott kis falujában teker. Esetleg két szomszéd eldugott kis falu között. Ott nincs hatalmas kockázat, és ezt a réteget csak szivatná az új szabály.
Van egy csomó ember aki az eldugott kis falujában teker. Esetleg két szomszéd eldugott kis falu között. Ott nincs hatalmas kockázat, és ezt a réteget csak szivatná az új szabály.
dzsaszper 2011.02.21. 08:57:24
@GG81: a bringások néhány százalékáról miért általánosítasz az összesre?
Amúgy meg ha a yard kerékpáros közúti ellenőrzést akar tartani, állok elébe.
Amúgy meg ha a yard kerékpáros közúti ellenőrzést akar tartani, állok elébe.
GG81 2011.02.21. 08:58:29
@Perillustris: "és milyen érdekes lesz, egyetlen az autóst védő hsz-t nem fog itt olvasni!!!"
öregem, te is bejelenkeztél a funci analfabéta szakkörre, áh már régóta szeretsz maszatolni, mexoktuk már. nah, melyik szavon van itten a hangsúllyosság??? igen, az ITT-en, tehát qrvára ne küldözgessed már másik forum, blog, kommentzuhatagát ide!
öregem, te is bejelenkeztél a funci analfabéta szakkörre, áh már régóta szeretsz maszatolni, mexoktuk már. nah, melyik szavon van itten a hangsúllyosság??? igen, az ITT-en, tehát qrvára ne küldözgessed már másik forum, blog, kommentzuhatagát ide!
GG81 2011.02.21. 09:03:28
@dzsaszper: figyu, mi a faxt szivatna ezen bárki-bárkivel? ne legyél már perill típusú elvakult! te sem fogod azt a lényegét a dolognak, hogy a zemberek biztonságáért tennék? persze drágább, mint egy láthatósági mellény, azt már kötelezővé tették, sőt mondhatni leesett az ára, már párszáz forincsér megvan, de az elején bőven 1000 fölött volt. nos, a bukóval is kb. így lenne, vagy érdekelt vagy a sisakbussinessben, mert akkor már érthető lehet az üzletféltés.
és a láthatósági mellényt nem macera felvenni??? falun belül is felveszik, nem mindenki persze, de akit már éppenhogy kerültek ki nélküle, az elgondolkozik rajta, hogy vazz múltkor amikor felvettem nem volt duda, meg fékcsikorgás, meg hasonlók... aztán felveszi, mert rájön, hogy védi, felhívja a figyelmet, passzív biztonság...
a sisakra is rászoknának, miért abból indulsz ki, hogy nem, semmiképp!? ajjaj.
és a láthatósági mellényt nem macera felvenni??? falun belül is felveszik, nem mindenki persze, de akit már éppenhogy kerültek ki nélküle, az elgondolkozik rajta, hogy vazz múltkor amikor felvettem nem volt duda, meg fékcsikorgás, meg hasonlók... aztán felveszi, mert rájön, hogy védi, felhívja a figyelmet, passzív biztonság...
a sisakra is rászoknának, miért abból indulsz ki, hogy nem, semmiképp!? ajjaj.
dzsaszper 2011.02.21. 09:08:29
@GG81: csak egy kérdés: támogatod-e a kijelölt gyalogos átkelőhelyek környezetében a 30 km/h sebességkorlátozást az emberek biztonságáért: igen vagy nem?
dzsaszper 2011.02.21. 09:09:18
@GG81: amúgy ha érdekelt lennék a bizniszben, aligha a kötelezőtétel ellen érvelnék...
GG81 2011.02.21. 09:25:21
@dzsaszper: miért néhány százalékáról??? ugyanmár ezt te sem gondoltad komolyan, ezt a kérdést? télen szinte ugye csak közülük bringáznak, mert kemények... aztán a nyári kocabringások meg ezen kemény és blogoló és sötét elvakultsággal teli véleményeikre is alapozva kűzdenek a meleg hónapokban. mert hát hol fog tájékozódni az egyszeri bringás, azokon a fórumokon, ahol viszont az elvakultak tobzódnak... ezért jó, hogy bárki bárhova beírhatja, hogy az azért már nem úgy van, mert legalább elgondolkozik és nem tényként olvas fasságokat... minthogy előre nem kell prizma, mer' az hüjeség és csak direkt szivat vele a rendőr... neeem, vazz' a rendőr, ha fentvan nem fog szivatni, már nyertél és az autósok is hamarabb észervesznek!
comming soon! tavasszal, várom a sok féktelen/prizmátlan barom sírását a fórumokon...
comming soon! tavasszal, várom a sok féktelen/prizmátlan barom sírását a fórumokon...
GG81 2011.02.21. 09:29:32
@dzsaszper: igen és pont a lakhelyünktől nem messze van is egy olyan, ahol kint a tábla. sőt, ha nincs tábla és abszolúte nem belátható, sötét van, parkoló autók... lassítok, kis fék, visszagang, motorfék és ha nincs delikvens uccu, van is erő kigyorsítani.
érdekes a zebrásakciós kis 3/3-as feljelentő csapattal sem az volt a gondom, hogy a tényleg hüjéket jelengetik, hanem képtelenek voltak elgondolkozni azon, hogy nem valakikkel átsétálva segítik és pítő jelleggel vannak az utakon, hanem akkor is ott ugrálnak ők ÜRESben, amikor nem lenne átkelés, amikor haladhatna a forgalom, ezzel további feszültséget szítva. hát gratulálok továbbra is.
jah, nincs félnivalóm tőlük..., mint már fentebb írtam.
érdekes a zebrásakciós kis 3/3-as feljelentő csapattal sem az volt a gondom, hogy a tényleg hüjéket jelengetik, hanem képtelenek voltak elgondolkozni azon, hogy nem valakikkel átsétálva segítik és pítő jelleggel vannak az utakon, hanem akkor is ott ugrálnak ők ÜRESben, amikor nem lenne átkelés, amikor haladhatna a forgalom, ezzel további feszültséget szítva. hát gratulálok továbbra is.
jah, nincs félnivalóm tőlük..., mint már fentebb írtam.
GG81 2011.02.21. 09:30:35
@dzsaszper: de esnének az árak... kevesebb lenne a haszon... és azt a mennyiség és az azzal járó (sokkal)többletmunka már nem tenné gazdaságossá...
GG81 2011.02.21. 09:33:52
@dzsaszper: és egy de!
míg a vasúti közlekedésben is megvannak a szabályok, hogy legfeljebb 160-as pálya esetén lehet szintbeni vasúti-közúti-gyalog kereszteződés, e felett felül-/aluljáró KÖTELEZŐ! városban, a sima 50 szakaszokon lehetne 30-asozni, de! 60-70-es gyorsforgalmi szakaszokon, mondjuk lámpa nélkül szerintem ilyen nincs is... szóval oda felüljáró!
a másik, hogy simán, főleg a veszélyes helyekre közteres kamerát, meg zebrákhoz tarffit, mint svájcba!!! lenne itt rend olyan, mint ott!!!
míg a vasúti közlekedésben is megvannak a szabályok, hogy legfeljebb 160-as pálya esetén lehet szintbeni vasúti-közúti-gyalog kereszteződés, e felett felül-/aluljáró KÖTELEZŐ! városban, a sima 50 szakaszokon lehetne 30-asozni, de! 60-70-es gyorsforgalmi szakaszokon, mondjuk lámpa nélkül szerintem ilyen nincs is... szóval oda felüljáró!
a másik, hogy simán, főleg a veszélyes helyekre közteres kamerát, meg zebrákhoz tarffit, mint svájcba!!! lenne itt rend olyan, mint ott!!!
GG81 2011.02.21. 10:00:20
@Perillustris: ott hibádzik a feltételezésed, hogy ez a megállunk tovább kell gurulnunk dolog a kresz más szabályánál is jelen van!!! mit csinálsz stoptáblánál, jah tényleg te bringás vagy nem kell ismerned a kresz-t, ezért is beszélsz sületlenségeket... elmagyarázom.
megállsz a tábla vonalában!!! nos képzeld azt, hogy a tábla vonala után közvetlenül a főút előtt még az azzal párhuzamos bringautat is keresztezed. megállsz mert SOTP tábla, meg körbenézel, amit látsz a bringaúton... nem jön senki. meddig állsz ott? mert az útra onnan nem látsz rá... kimondja a kresz, hogy a megállás után közelítheted tovább a kereszteződést és ha kell, akkor az ott haladóknak továbbra is megadod az elsőbbséget, hogy rá tudj kanyarodni vagy épp keresztezni tudd a főutat. de ebben az esetben már rég túlestünk a bringaútnak elsőbbséget adtunk fázison, persze értetlenkedhetsz tovább... lehet ez egy rövid autó, aminek ilyenkor nem lóg be a segge a bringaút átvezetésre, meg aztán lehet a bringaút van úgy átvezetve, hogy kis kurflit ír le és kicsit távolabb a főúttól keresztezze a kisutat... meg aztán jöhet egy 40tonnás monstrum, az mindenképp fe fog lógni baxod és el fogja állni az utad, és az még fix, hogy több ideig is, mint egy autó... persze még mindig puffoghatsz, mert hát egy autóra még mindig könnyebb, mint egy félpótosra.
a problémád pedig onnan gyökeredzik, hogy nem fogod mi az elsőbbség, mikor beszélünk elsőbbségről! ha már ottvan valami előtted, de NEKED AZTÁN elsőbbséged lenne, akkor már elbaxtad, mert lekéstél róla. a félpótot nem engedik ki és most direkt nem írok lámpás kereszteződést, mert abba belekötketnél... szóval áll ott az a szerencsétlen kamion, a bringaúton senki nemjött így előrébbgurult, hogy mikor tud az útra kikanyarodni, az majd ott fog eldőlni, nem a bringaútnál...
és mit egy kereszteződésről a kresz... hogy hagyd el amint csak tudod. semmi kötelezvény, hogy meddig meg az sem, hogy nem tarthatnál fel senkit, sőőőt!
a kresz, tudod, amit nem kell ismerned, az elején, amit persze nagyon kevesen szoktak elolvasni ír erről a bizonyos akadályoztatásról, az indokolt fajtájáról, mert ugye most nem a bringaúton parkolásról van szó!
meggyőzni téged, érvekkel!? ugyanmár, csak a sok hüjeségedre muszáj az objektív olvasóknak a tényeket felsorakoztatni, nem a te sértett önérzetes semmi alátámasztásos litániád legyen egy ólmozott légbuborék (pukk)...
megállsz a tábla vonalában!!! nos képzeld azt, hogy a tábla vonala után közvetlenül a főút előtt még az azzal párhuzamos bringautat is keresztezed. megállsz mert SOTP tábla, meg körbenézel, amit látsz a bringaúton... nem jön senki. meddig állsz ott? mert az útra onnan nem látsz rá... kimondja a kresz, hogy a megállás után közelítheted tovább a kereszteződést és ha kell, akkor az ott haladóknak továbbra is megadod az elsőbbséget, hogy rá tudj kanyarodni vagy épp keresztezni tudd a főutat. de ebben az esetben már rég túlestünk a bringaútnak elsőbbséget adtunk fázison, persze értetlenkedhetsz tovább... lehet ez egy rövid autó, aminek ilyenkor nem lóg be a segge a bringaút átvezetésre, meg aztán lehet a bringaút van úgy átvezetve, hogy kis kurflit ír le és kicsit távolabb a főúttól keresztezze a kisutat... meg aztán jöhet egy 40tonnás monstrum, az mindenképp fe fog lógni baxod és el fogja állni az utad, és az még fix, hogy több ideig is, mint egy autó... persze még mindig puffoghatsz, mert hát egy autóra még mindig könnyebb, mint egy félpótosra.
a problémád pedig onnan gyökeredzik, hogy nem fogod mi az elsőbbség, mikor beszélünk elsőbbségről! ha már ottvan valami előtted, de NEKED AZTÁN elsőbbséged lenne, akkor már elbaxtad, mert lekéstél róla. a félpótot nem engedik ki és most direkt nem írok lámpás kereszteződést, mert abba belekötketnél... szóval áll ott az a szerencsétlen kamion, a bringaúton senki nemjött így előrébbgurult, hogy mikor tud az útra kikanyarodni, az majd ott fog eldőlni, nem a bringaútnál...
és mit egy kereszteződésről a kresz... hogy hagyd el amint csak tudod. semmi kötelezvény, hogy meddig meg az sem, hogy nem tarthatnál fel senkit, sőőőt!
a kresz, tudod, amit nem kell ismerned, az elején, amit persze nagyon kevesen szoktak elolvasni ír erről a bizonyos akadályoztatásról, az indokolt fajtájáról, mert ugye most nem a bringaúton parkolásról van szó!
meggyőzni téged, érvekkel!? ugyanmár, csak a sok hüjeségedre muszáj az objektív olvasóknak a tényeket felsorakoztatni, nem a te sértett önérzetes semmi alátámasztásos litániád legyen egy ólmozott légbuborék (pukk)...
GG81 2011.02.21. 10:05:53
@GG81: öcsém, az előtted (régóta) ott álló és kikanyarodásra váró kamiont pedig nem észrevenni, azaz az a roppant tömeg téged úgy abban a szituációban hirtelen fékezésre és irányváltásra kényszerítsen!!!
ez tipikusan csak a bringás öntudatot sérti, hogy nem haladhat, mi az, hogy neki meg kell állnia KÖTELEZŐEN és JOGOSAN, mint KÖTELEZETTSÉG egy forgalmi helyzetben!!?? ugyanmár, ne nevettesd ki még jobban magad!
ez tipikusan csak a bringás öntudatot sérti, hogy nem haladhat, mi az, hogy neki meg kell állnia KÖTELEZŐEN és JOGOSAN, mint KÖTELEZETTSÉG egy forgalmi helyzetben!!?? ugyanmár, ne nevettesd ki még jobban magad!
dzsaszper 2011.02.21. 10:18:42
@GG81: ???
A költségek esnének a nagyobb volumen miatt, ezért esnének az árak...
A költségek esnének a nagyobb volumen miatt, ezért esnének az árak...
dzsaszper 2011.02.21. 10:19:56
@GG81: ez ebben az esetben azt is jelenthetné, hogy pár út az átépítésig elveszti a gyorsforgalmi minősítést...
dzsaszper 2011.02.21. 10:21:19
@GG81: télen tényleg felülreprezentáltak, ezt elismerem.
dzsaszper 2011.02.21. 10:24:21
@GG81: amúgy a traffi és a kamera lehet hogy elég gyorsan megtérülő befektetés lenne. Mind pénzben mind baleseti statisztikában...
GG81 2011.02.21. 10:28:04
@dzsaszper: végülis van olyan város, ha jól tudom (Graz), ahol az egész egy nagy lakópihenő övezet, a várostáblán figyel a 30-as tábla! ;-) Ez is lehet megoldás... mondjuk Szegeden, hisz ők sem Bécsre tették ki...
GG81 2011.02.21. 10:31:21
@dzsaszper: engem nem csesztetne, hajrá, de biztos lenne nagy zúgolódás, milyen van már a pályán elhelyezettekért is, pedig mindki tudja hol vannak... és ugye a mégtöbbért, amit oda is szeretnének.
érdekes, ha meg kimegy a zember jódolgába svejcba, akkor egyből nem akarna a zsebébe nyúlni, ha megbaxák... itthon sem, de itt még lehet ombucmannokkal küzdeni a jogokért, amit svejcban ugye eltipornak! nevetséges...
és ugye nem csak ott, hanem olaszországban is rengeteg a fix traffi, belgiumban piha!, és ezek csak a saját tapasztalatok, biztos más máshonnan tudna még példálózni. ezek az elnyomó diktatúrák... ;-)
érdekes, ha meg kimegy a zember jódolgába svejcba, akkor egyből nem akarna a zsebébe nyúlni, ha megbaxák... itthon sem, de itt még lehet ombucmannokkal küzdeni a jogokért, amit svejcban ugye eltipornak! nevetséges...
és ugye nem csak ott, hanem olaszországban is rengeteg a fix traffi, belgiumban piha!, és ezek csak a saját tapasztalatok, biztos más máshonnan tudna még példálózni. ezek az elnyomó diktatúrák... ;-)
dzsaszper 2011.02.21. 10:36:46
@GG81: svejcban tudnak épeszűen és koherensen jogszabályokat alkotni, nálunk ez nem megy -- erőszeretettel korlátoznának alapjogokat rendeletben, előző rendszerből való örökség...
GG81 2011.02.21. 10:59:28
@dzsaszper: jajjnekeverjünk most ide mást... a kreszben foglalt szabályok ésszerűsítése és azok kamerás, szigorún büntetős betartása most a téma. ez ellen szerintem nem sokaknak lenne kifogása, ha természetesen az ésszerűsítés is megvalósul, mert a mai sokszor túlmerev és gumicsont rendszer valóban ellenállást szül... pedig ez sem betarthatatlan, csak kicsit idejétmúlt, felújításra szorul.
dzsaszper 2011.02.21. 11:04:26
@GG81: az ombudsmant te keverted ide, nem én. Az ombudsmannak meg akkor van bármi keresnivalója ilyen ügyekben, ha inkoherensek a jogszabályaink, és pl. rendelet alapján akarnak személyes adatokat kötelezően kezelni...
GG81 2011.02.21. 11:33:35
@dzsaszper: ok. de mégis valahogy kint nincs ebből a személyiségi jogos történettel semmi baj, mert 1) vagy elfogadja a user, hogy hibázott kifizeti a büntit (nem családtagra ken) 2) objektív módon ráqrják a büntetést, fotó alapján akár (ez meg már itthol is működ)
de egy kis kalandozás a sport világába, mióta húzódik már a futballhuligánok szenvedése ombucmannak karöltve a szervekkel és klubokkal szemben!? nyugatabbra nem gáz személyes szurkolókártyákat kiadni és kitiltani arcról embereket!!! itthol meg csorbul a joga a romboláshoz... és akkor még1x sorree az OFFért. ;-)
de egy kis kalandozás a sport világába, mióta húzódik már a futballhuligánok szenvedése ombucmannak karöltve a szervekkel és klubokkal szemben!? nyugatabbra nem gáz személyes szurkolókártyákat kiadni és kitiltani arcról embereket!!! itthol meg csorbul a joga a romboláshoz... és akkor még1x sorree az OFFért. ;-)
dzsaszper 2011.02.21. 12:07:23
@GG81: ezzel se lenne gond, ha az erről szóló törvényt a parlament elfogadná.
Perillustris 2011.02.21. 15:15:08
@GG81: Tehát pl. a Nagykörúton simán (szabályosan) kigurulhatok a villamossínig, ha éppen onnan senki nem jön, elállva mindkét (balról jövő) forgalmi sávot, míg a jobbról jövőbe be nem tudok sorolni?
Perillustris 2011.02.21. 15:22:22
@GG81: "megállsz a tábla vonalában!!! (...) megállsz mert SOTP tábla"
Mondjuk vicceket mesélni ne kezdjél már el. Tetszőlegesen kiválaszthatsz egy budapesti STOP-táblás kereszteződést. Ha megáll egy autó a STOP tábla vonalában, én adok egy száz forintost. Ha nem áll meg ott, akkor te. Aztán a korrektség kedvvért ugyanezt egy általam választott helyen is megcsináljuk. (Csúcsforgalmi időszakok nem választhatók, ahol egyéb forgalmi ok miatt nem is lenne képes előbbre menni az autós.)
"jah tényleg te bringás vagy nem kell ismerned a kresz-t, ezért is beszélsz sületlenségeket"
Öööö, nem is tudom, ki hergeli magát bele valótlanságok szajkózásába...
Mondjuk vicceket mesélni ne kezdjél már el. Tetszőlegesen kiválaszthatsz egy budapesti STOP-táblás kereszteződést. Ha megáll egy autó a STOP tábla vonalában, én adok egy száz forintost. Ha nem áll meg ott, akkor te. Aztán a korrektség kedvvért ugyanezt egy általam választott helyen is megcsináljuk. (Csúcsforgalmi időszakok nem választhatók, ahol egyéb forgalmi ok miatt nem is lenne képes előbbre menni az autós.)
"jah tényleg te bringás vagy nem kell ismerned a kresz-t, ezért is beszélsz sületlenségeket"
Öööö, nem is tudom, ki hergeli magát bele valótlanságok szajkózásába...
GG81 2011.02.21. 15:41:23
@Perillustris: egy kicsit nem fogtad fel a dolgot... ott ugyanis lámpával szabályozottak a síneket is keresztező utcák (emi, mint fentebb is írtam a kereszteződésben ragadás, csúnya és szabálytalan esete)... ami meg jobbra kikanyarodást eredményez legalább ugye macisajtos.
tudtam, hogy valami idióta példával akarsz jönni, de sikerült is egy olyannal, aminek a párhuzamos bringautas úttestnek semmi köze!!! gratulálok, égesd csak magad én szívesen asszisztálok. ;-)
tudtam, hogy valami idióta példával akarsz jönni, de sikerült is egy olyannal, aminek a párhuzamos bringautas úttestnek semmi köze!!! gratulálok, égesd csak magad én szívesen asszisztálok. ;-)
GG81 2011.02.21. 15:47:46
@Perillustris: valótlanság a kreszkönyv értelmezése. te megindokoltad belőle? jah, nem. te csak a sértett bringás öntudatod sérelmeit hányod ide jóideje... öregem, égj csak tovább, égj! vagy indokolj.
a stop táblás esetnél is láthatóan megértetted a párhuzamot, qrvára nem arról volt szó amit írsz... de ez megint csak a szokásos maszatolás. és további égés...
tehát indokolj vagy sunnyogj el. érdekes módon senki nem úgy értelmezi a kreszt, ahogy azt te szeretnéd...
de segítek még egy példával. a gyalogost sem kell elengedned, ha az utcából épp kihajtasz és nincs zebrája. ez a bringaútnál valamelyest biztosítva van a kiegészítő táblás macisajttal, ha elsőbbségi viszony kialakul, tehát látható a bringás, akkor nem hajtasz elé... de ha nem jön és már elálltad a bringautat, akkor nincs miről beszélni... vagy csak neked, mert fáj, de ami ég az fáj is.
a stop táblás esetnél is láthatóan megértetted a párhuzamot, qrvára nem arról volt szó amit írsz... de ez megint csak a szokásos maszatolás. és további égés...
tehát indokolj vagy sunnyogj el. érdekes módon senki nem úgy értelmezi a kreszt, ahogy azt te szeretnéd...
de segítek még egy példával. a gyalogost sem kell elengedned, ha az utcából épp kihajtasz és nincs zebrája. ez a bringaútnál valamelyest biztosítva van a kiegészítő táblás macisajttal, ha elsőbbségi viszony kialakul, tehát látható a bringás, akkor nem hajtasz elé... de ha nem jön és már elálltad a bringautat, akkor nincs miről beszélni... vagy csak neked, mert fáj, de ami ég az fáj is.
dzsaszper 2011.02.21. 17:00:10
@GG81: na igen, nem véleltlenül vannak ott a lámpák a nagykörúton...
ehhez képest Aabroncs példájában emlékeim szerint egyszerre kap zöldet a kanyarodósáv és a bringaút...
ehhez képest Aabroncs példájában emlékeim szerint egyszerre kap zöldet a kanyarodósáv és a bringaút...
Perillustris 2011.02.21. 17:33:02
@GG81: en kerek elnezest amiatt, hogy tevesen felteteleztem, hogy ertelmezni tudod a vazolt helyzetet. Termeszetesen a kerdes olyan szituacioban ertendo, melyben eppen nem mukodnek a lampak, avagy sargan villognak. Persze amennyiben igy sem tetszik a pelda, tetszes szerint valaszthatsz hasonlo helyet, ahol mondjuk nincs lampas szabalyozas. Ha ezt megtetted, varom a valaszod, hogy jol elmaszatolhassam. Mokas, hogy hiusagi kerdest csinalsz a kommentezesbol.
Perillustris 2011.02.21. 17:33:47
@GG81: en kerek elnezest amiatt, hogy tevesen felteteleztem, hogy ertelmezni tudod a vazolt helyzetet. Termeszetesen a kerdes olyan szituacioban ertendo, melyben eppen nem mukodnek a lampak, avagy sargan villognak. Persze amennyiben igy sem tetszik a pelda, tetszes szerint valaszthatsz hasonlo helyet, ahol mondjuk nincs lampas szabalyozas. Ha ezt megtetted, varom a valaszod, hogy jol elmaszatolhassam. Mokas, hogy hiusagi kerdest csinalsz a kommentezesbol.
záporjózsi 2011.02.21. 18:58:35
@Perillustris: A napi útvonalamon van ilyen, én meg mindig megállok ahol kell (még látszik a megállás helye...). Küldhetem a számlaszámom? ;))))
A Nagykörúton pedig lámpamentes időben tényleg úgy kell közlekedni ahogy leírtad és a főútvonalnak ezt tűrnie kell.
A Nagykörúton pedig lámpamentes időben tényleg úgy kell közlekedni ahogy leírtad és a főútvonalnak ezt tűrnie kell.
D4D 2011.02.21. 19:35:27
@dzsaszper: Balatonon a nyaralónkban a falubeli bácsi, aki jár hozzánk távollétünkben nyírni a füvet, a kismotoron sisak nélkül gurult haza a szőlőből, végig földúton. Az utolsó 30 méteren megfogták, és megvágták 30 rugóra.
D4D 2011.02.21. 19:38:19
@GG81: Én a kocsimba még darabját 1200-ért vettem. Hátha egyszer olyan helyen kell kiszállni pl egy defekt miatt.
D4D 2011.02.21. 19:47:05
@dzsaszper: A 30 nem old meg semmit. 50 és 30 esetében a fékút különbség mindössze 12 méter (bár ha ezen múlik akkor sok, nagyon sok). Aki figyel, az meg tud állni 50-ről is, 30-ról is.
Elbambulásnál számít. Ha elbambul az autós, és 5 méterrel később nyomja meg a pedált.
Én egyik hajnalban 100-ról is meg tudtam állni a zebránál, mert figyeltem. (Persze majd most bele lehet kötni a 100-ba, az eredeti mondanivalóm figyelmen kívül hagyásával.)
Eredeti kérédsedhez: Mi számítana a gyalogátkelő közvetlen közelének? A zöldhullámok is át lennének ennek megfelelően állítva? Milyen más aktív (gomboslámpa), illetve passzív (felfestés, táblák láthatóvá tétele, éjjeli megvilágítás) eszközzel lehetne a zebrák biztonságán javítani?
Elbambulásnál számít. Ha elbambul az autós, és 5 méterrel később nyomja meg a pedált.
Én egyik hajnalban 100-ról is meg tudtam állni a zebránál, mert figyeltem. (Persze majd most bele lehet kötni a 100-ba, az eredeti mondanivalóm figyelmen kívül hagyásával.)
Eredeti kérédsedhez: Mi számítana a gyalogátkelő közvetlen közelének? A zöldhullámok is át lennének ennek megfelelően állítva? Milyen más aktív (gomboslámpa), illetve passzív (felfestés, táblák láthatóvá tétele, éjjeli megvilágítás) eszközzel lehetne a zebrák biztonságán javítani?
D4D 2011.02.21. 19:51:43
@GG81:
" 60-70-es gyorsforgalmi szakaszokon, mondjuk lámpa nélkül szerintem ilyen nincs is... szóval oda felüljáró!"
Budaörsi út, az MTA-nál. 60-as vagy 70-es út, a zebra elé kibaszva egy 50-es tábla, probléma megoldva. Csak a megoldás ezen formája szart sem ér.
" 60-70-es gyorsforgalmi szakaszokon, mondjuk lámpa nélkül szerintem ilyen nincs is... szóval oda felüljáró!"
Budaörsi út, az MTA-nál. 60-as vagy 70-es út, a zebra elé kibaszva egy 50-es tábla, probléma megoldva. Csak a megoldás ezen formája szart sem ér.
D4D 2011.02.21. 20:02:31
@GG81:
"olaszországban is rengeteg a fix traffi,"
HOL? Az olaszoknál a pályán 150-el megyek, levillognak sokszor a KÖZÉPSŐ sávból!!!
"olaszországban is rengeteg a fix traffi,"
HOL? Az olaszoknál a pályán 150-el megyek, levillognak sokszor a KÖZÉPSŐ sávból!!!
Perillustris 2011.02.21. 22:19:43
@záporjózsi: @D4D: Hát, akkor ezt a szabályt csak ti tudjátok így, mert szinte mindig, amikor muszáj hasonlóképpen kimenni, vérvörös fejek és dudálások a reakciók. Pedig csupa-csupa jogosítvánnyal rendelkező ember.
Perillustris 2011.02.21. 22:25:49
@D4D: A zebrák ma is láthatóak, a gázolások zöme jó látási viszonyok mellett, nappal történik. A fő ok az intézményessé vált gyalogos-ignorálás.
D4D 2011.02.21. 23:43:33
@Perillustris:
"az intézményessé vált gyalogos-ignorálás"
EDDIG egy komolyan vehető, kicsit elvakult, de értelmes vitapartnernek tekintettelek.
Eddig.
Kérlek kezeltesd magad!
aranyoldalak.hu/portal/cimkek/idegorvosok/index.mtt
Ez nem személyeskedés! Az általad leírtak miatt, objektíven megfogalmazódott aggály.
"az intézményessé vált gyalogos-ignorálás"
EDDIG egy komolyan vehető, kicsit elvakult, de értelmes vitapartnernek tekintettelek.
Eddig.
Kérlek kezeltesd magad!
aranyoldalak.hu/portal/cimkek/idegorvosok/index.mtt
Ez nem személyeskedés! Az általad leírtak miatt, objektíven megfogalmazódott aggály.
Perillustris 2011.02.22. 00:00:20
@D4D: Túlélem. Nyilván nem gyalogolsz eleget. Nyilván nem hívott még fel a rokonod remegő, elcsukló hangon, hogy éppenhogy megállt 5 cm-re tőle egy autó. A zebrán, már túl a felezővonalon.
Persze biztos elvakult vagyok, csak beképzelem azt a sok halottat a zebrákon.
Persze biztos elvakult vagyok, csak beképzelem azt a sok halottat a zebrákon.
záporjózsi 2011.02.22. 06:08:28
@Perillustris: Azt szerintem senki nem írta, hogy nem így van.
A gyalogosokra manapság egyre jobban odafigyelnek. Ettől még van mit javítani, de nem tömeges.
A gyalogosokra manapság egyre jobban odafigyelnek. Ettől még van mit javítani, de nem tömeges.
záporjózsi 2011.02.22. 06:11:14
@D4D: Valahogy sosem sikerült ott 50-es táblát találni. Az út kifelé haladva 50-es (itt van egy zebra), 60-as (ezen a szakaszon van egy jelzős csomópont és az MTA-MH zebra és a vasúti aluljárós zebra), aztán 70.
Befelé 70, az MTA zebránál 60, a felüljárótól 50.
Befelé 70, az MTA zebránál 60, a felüljárótól 50.
GG81 2011.02.22. 09:43:53
@dzsaszper: ha ez a Stefánia Ajtósi végén levő helyzet akkor valóban, de ez semmit sem változtat, mert elsőbbségadás szempontjából ugyanolyan szituáció, mint pl. végig a lágymányosi-petőfi híd között a rakparti bringaúton. a szerencsétlen szituáció az, hogy nem végig az főút mellett fut a téma, hanem a stefánián egy éles kanyarral lesz párhuzamos az Ajtósival... ezért nehéz, nehezebb észrevenni a bringást, mert nem jóideje mellettünk haladt.
hogy miért így alakult ott... mert a stefánia két sávon kanyarodik balra, ha a bringaút a maradt volna azon az oldalon és az átkelő a ligetbe, hát soha nem kanyarodnának ki az ótók... persze csak, ha mondjuk 1 menetben engednék... ha a bringa és zebra külön időzítést kapna, akkor meg állna minden, nagyban csökkenne a kereszteződés áteresztő képessége... ezért oldották meg ilyen hülyén...
megoldás lehetne a stefánia másik oldalára már a Thökölínál átterelni a bringásnépet, sokkal kevesebb konfliktushelyzet lenne!
hogy miért így alakult ott... mert a stefánia két sávon kanyarodik balra, ha a bringaút a maradt volna azon az oldalon és az átkelő a ligetbe, hát soha nem kanyarodnának ki az ótók... persze csak, ha mondjuk 1 menetben engednék... ha a bringa és zebra külön időzítést kapna, akkor meg állna minden, nagyban csökkenne a kereszteződés áteresztő képessége... ezért oldották meg ilyen hülyén...
megoldás lehetne a stefánia másik oldalára már a Thökölínál átterelni a bringásnépet, sokkal kevesebb konfliktushelyzet lenne!
GG81 2011.02.22. 09:46:25
@Perillustris: ha hiúság részemről a tények közlése, bár kétlem. nem esetleg a te bringás hiú önérzetedet báncsa mostan valami!? mert erre most qrvára ráforogtál, de beismerni piha!..., ha már tényekkel alátámasztani nem tudtad az elképzeld, neked kedves verziódat.
GG81 2011.02.22. 09:50:51
@D4D: óh, csak van fogalmam az érvelésről... amint egy vitában az egyik fél oldaláról tényekkel alátámasztva, a hasra és légből kapott dolgokat mind porrá zúzhattam.
ehhez kell a terjedelem, bemondani csak a sületlenségeket priceless. ;-)
ehhez kell a terjedelem, bemondani csak a sületlenségeket priceless. ;-)
GG81 2011.02.22. 09:51:48
@D4D: sorree, én még úgy tudtam vagy csak lehet vót valamiko'...
GG81 2011.02.22. 09:54:47
@D4D: nem is a pályákon!, annál inkább városok előtt, de a településeken is szok. hol? emilia-romagna belsejében és toszkánában minden pilinszka falu előtt! ;-) jah, Nápoly felé is volt anno, bár kétlem, hogy a dobozokba ott bármi is lett volna már vagy a felvételeket kimásoló rendőrrel beszélgettek el maffiózóék... ;-)
GG81 2011.02.22. 10:09:41
@Perillustris: jössz itt mindenféle hiúsággal... öreg, ez a túlzó már-már kozsói magasságokba emelő szociális érzékenység! hüpp-hüpp!
persze most kiforgathatnád a szavaimat, de nem hagyom! qrvára elítélendő dolog a zebrán gázolgatni, meg átszáguldani!!! NEM TÁMOGATOM, ELÍTÉLEM!!! ELHATÁROLÓDOM TŐLE! Upsz, te mikor mondtál ilyen markáns véleményt a piroson áthajtó bringáspajtásaidról!? Jah, hogy liberális értékrendedbe ez belefér...
Legyen minden zebránál kamera! Kapjon csekket mindenki, aki valóban csak rá is ijeszt a gyalogokra!
Milyen érdekes, még mindig nem mondtam semmi olyat, hogy gyerünk autós társaim, át a piroson, be a gyalogok közé, 70-nel a városban a zebrákon is!!! NEM MONDTAM ILYET!
Mert ezen a blogon aki ilyen az nem fog irogatni! Hol olvastál olyat, hogy direkt szopatja a gyalogost a zebránál, sőt élvezi, hogy dierkt rágyorsít!? Ember, ezeket a cselekedeteket itt mindenki ELÍTÉLI! nem úgy mint a bringásblogjaitokon a piroson áttekerést!!!
Tehát nagyon rossz helyen kampányolsz ezzel a zebrán elütötték szegényeket, mert miért nem a lesötétített BMW SUV után veted magad, hogy ember megállhattál volna!!! Az utakon, legyél kemény!, mert kihangsúlyozom, itt nem ezek az arcok ülnek! Vagy, ha ilyet olvastál ki, akkor te beteg vagy! De az is lehet jószokásos ellenségképként a bringás agyadban minden autós potenciális gyilkos, gyalogosra, zebrán átkelőre vadászó vagy akár a járdára is utánaguruló őrűlt! SZERINTEM TÉNYLEG KEZELTETSD MAGAD!!!
És igen, volt egy újabb sajnálatos eset, eddig is videózták a rendőrök a zebrákat, mert láttam! Nem csak hallottam róla..., de most hogy 2 fiatal rendőrtanoncot csaptak el, lehet mégjobban ránéznek a témára! Kétsávos úton a külső megáll a belső meg nagysebességgel... hát ott helyben headshot, de mivel rendőrös a téma, tutti sulyosbító is lesz az is, nem csak a belsősáv miatt! Meszeljék el, üljön akár élete végéig is... és, hogy felfogd, mindenki példás büntetést vár a hüje szuzukissal szemben!, mert 2 kisrendőr életét teheti tönkre.
Jó kampányolást az utakon! Bár, ha egy elsőbbségadási helyzetet nem tudsz felmérni, annak kialakulásáról nincs fogalmad... ajánlom tanulmányozd a KRESZ-t! még előnyödre válhat.
persze most kiforgathatnád a szavaimat, de nem hagyom! qrvára elítélendő dolog a zebrán gázolgatni, meg átszáguldani!!! NEM TÁMOGATOM, ELÍTÉLEM!!! ELHATÁROLÓDOM TŐLE! Upsz, te mikor mondtál ilyen markáns véleményt a piroson áthajtó bringáspajtásaidról!? Jah, hogy liberális értékrendedbe ez belefér...
Legyen minden zebránál kamera! Kapjon csekket mindenki, aki valóban csak rá is ijeszt a gyalogokra!
Milyen érdekes, még mindig nem mondtam semmi olyat, hogy gyerünk autós társaim, át a piroson, be a gyalogok közé, 70-nel a városban a zebrákon is!!! NEM MONDTAM ILYET!
Mert ezen a blogon aki ilyen az nem fog irogatni! Hol olvastál olyat, hogy direkt szopatja a gyalogost a zebránál, sőt élvezi, hogy dierkt rágyorsít!? Ember, ezeket a cselekedeteket itt mindenki ELÍTÉLI! nem úgy mint a bringásblogjaitokon a piroson áttekerést!!!
Tehát nagyon rossz helyen kampányolsz ezzel a zebrán elütötték szegényeket, mert miért nem a lesötétített BMW SUV után veted magad, hogy ember megállhattál volna!!! Az utakon, legyél kemény!, mert kihangsúlyozom, itt nem ezek az arcok ülnek! Vagy, ha ilyet olvastál ki, akkor te beteg vagy! De az is lehet jószokásos ellenségképként a bringás agyadban minden autós potenciális gyilkos, gyalogosra, zebrán átkelőre vadászó vagy akár a járdára is utánaguruló őrűlt! SZERINTEM TÉNYLEG KEZELTETSD MAGAD!!!
És igen, volt egy újabb sajnálatos eset, eddig is videózták a rendőrök a zebrákat, mert láttam! Nem csak hallottam róla..., de most hogy 2 fiatal rendőrtanoncot csaptak el, lehet mégjobban ránéznek a témára! Kétsávos úton a külső megáll a belső meg nagysebességgel... hát ott helyben headshot, de mivel rendőrös a téma, tutti sulyosbító is lesz az is, nem csak a belsősáv miatt! Meszeljék el, üljön akár élete végéig is... és, hogy felfogd, mindenki példás büntetést vár a hüje szuzukissal szemben!, mert 2 kisrendőr életét teheti tönkre.
Jó kampányolást az utakon! Bár, ha egy elsőbbségadási helyzetet nem tudsz felmérni, annak kialakulásáról nincs fogalmad... ajánlom tanulmányozd a KRESZ-t! még előnyödre válhat.
Perillustris 2011.02.22. 10:27:42
@GG81: "ezeket a cselekedeteket itt mindenki ELÍTÉLI"
Persze, kivéve amikor "ha megálltam volna, belémjönnek", "ha megállok, elütik a másik sávban", a "forgalom ritmusa 55-60+, és annyival kell menni", "nem volt máshol hely", stb.
Kifogást gyártani - különösen a saját szabálytalanságára - mindenki tud (te is megmagyaráztad, miért mész a járdán bringával, stb.).
Tudom, hogy egyébként itt a blogon mindenki szuperszabályos.
A KRESZ-t miért olvasgatnám? Hát nem te írtad, hogy a bringásnak nem kell ismernie? Most akkor?
Persze, kivéve amikor "ha megálltam volna, belémjönnek", "ha megállok, elütik a másik sávban", a "forgalom ritmusa 55-60+, és annyival kell menni", "nem volt máshol hely", stb.
Kifogást gyártani - különösen a saját szabálytalanságára - mindenki tud (te is megmagyaráztad, miért mész a járdán bringával, stb.).
Tudom, hogy egyébként itt a blogon mindenki szuperszabályos.
A KRESZ-t miért olvasgatnám? Hát nem te írtad, hogy a bringásnak nem kell ismernie? Most akkor?
GG81 2011.02.22. 12:01:42
@Perillustris: isten mentsen, hogy autóba ülj! aki bringán átmegy a piroson vagy csak az értékrendjébe belefér... és ugye tudjuk maga az ember számít, akkor aztán mit neked zebra!, jaj-jaj, mégha rendőrlámpával is védett!!!
na-na, ilyenkor hol a libsi kettősmércerendszered? azért egy belvárosi gyalogok közt cikázás az ugyanaz, mint egy kihalt szakaszon nem a 70+-szal száguldozok közt, hanem útmenti járda használata... ilyenkor tudom nem működik, mert fogást találtál üzemmódban vagy.
öreg, a PIROSLÁMPA meg mindig PIROSLÁMPA és TILTJA AZ ÁTHALADÁST! mégis azt mondom, hogy ha éjjel egy szintén kihalt szakaszon mész át rajta semennyi forgalommal akkor nem veszélyeztetsz senkit. nah, itt már beindul a libsivér mi?, hisz akkor már szerinted belefér a csúcsforgalomban nem várt irányokból átsuhanó bringások kerülgetése, életbenhagyása.
de a helyzetek súlyát te nem fogod érezni, mert nem akarod, durca van... de szerencsére egy rendőr a helyszínen mérlegelni fog milyen szankciót alkalmazzon, mint ahogy egy bíróság is értelmezi az adott szituációkat és a körülményeket.
és éppen ezért egy zebrán történő gyalogos gázolásnál NINCS MIT MÉRLEGELNI!
kreszt meg azért kéne olvasnod, ha már beírsz és okoskodni próbálsz, akkor a mondandód szabályokkal szépen felsorolva alá is tudd támasztani. mint egy értelmes ember, amikor érvvel és nem egy sértődött biciklis hisztizz, hogy szerinted úgy és úgy van (SE!)
na-na, ilyenkor hol a libsi kettősmércerendszered? azért egy belvárosi gyalogok közt cikázás az ugyanaz, mint egy kihalt szakaszon nem a 70+-szal száguldozok közt, hanem útmenti járda használata... ilyenkor tudom nem működik, mert fogást találtál üzemmódban vagy.
öreg, a PIROSLÁMPA meg mindig PIROSLÁMPA és TILTJA AZ ÁTHALADÁST! mégis azt mondom, hogy ha éjjel egy szintén kihalt szakaszon mész át rajta semennyi forgalommal akkor nem veszélyeztetsz senkit. nah, itt már beindul a libsivér mi?, hisz akkor már szerinted belefér a csúcsforgalomban nem várt irányokból átsuhanó bringások kerülgetése, életbenhagyása.
de a helyzetek súlyát te nem fogod érezni, mert nem akarod, durca van... de szerencsére egy rendőr a helyszínen mérlegelni fog milyen szankciót alkalmazzon, mint ahogy egy bíróság is értelmezi az adott szituációkat és a körülményeket.
és éppen ezért egy zebrán történő gyalogos gázolásnál NINCS MIT MÉRLEGELNI!
kreszt meg azért kéne olvasnod, ha már beírsz és okoskodni próbálsz, akkor a mondandód szabályokkal szépen felsorolva alá is tudd támasztani. mint egy értelmes ember, amikor érvvel és nem egy sértődött biciklis hisztizz, hogy szerinted úgy és úgy van (SE!)
Perillustris 2011.02.22. 12:13:43
@GG81: "egy zebrán történő gyalogos gázolásnál NINCS MIT MÉRLEGELNI"
Ez sem igaz.
Ne fárassz a piros lámpával tovább lécci. Nem ment fel senkit más szabálytalansága, nem is védek senkit, de ha eltűnnének azok az emberek, akik kerékpárral, gyalog, avagy gépjárművel átmentek már legalább egy piroson, szinte senki nem maradna az utakon. Igen, én sem.
Ez sem igaz.
Ne fárassz a piros lámpával tovább lécci. Nem ment fel senkit más szabálytalansága, nem is védek senkit, de ha eltűnnének azok az emberek, akik kerékpárral, gyalog, avagy gépjárművel átmentek már legalább egy piroson, szinte senki nem maradna az utakon. Igen, én sem.
GG81 2011.02.22. 13:23:57
@Perillustris: miért ne lenne, fogalmi zavaraid vannak?
mérlegelni azt lehet, ha tilosban jársz és a körülményekhez képest milyen szankciót kapsz: intés, bünti, stb...
egy zebrán gázolásnál mit mérlegelsz!? megelőzi egy vizsgálat, hogy féktávon belül lépett-e le a gyalog, ha NEM, akkor NINCS MIT MÉRLEGELNI! épp te mondtad, nincs kifogás...
de a vizsgálat nem mérlegelés.
miért is ne fárasszalak? te zsibbasztasz itt mindenkit, amit én mondok legalább van alapja, tudod az a bizonyos könyv tartalmazza... még az is lehet, ha sokszor mondják valaki megjegyzi mit is jelent a piros lámpa! jobb ezt hallgatni, mint a sületlenségeid, de hogy is elkanyarodtunk az eredeti témától, talán nemvéletlenül.
szóval, ajánlott olvasmányként iktatsd be néhanapján a kresz csodás gyűjteményét elalvás előtt és megtörténhet, hogy összefüggéseiben fogsz látni elsőbbsági helyzeteket, nem csak sértett önérzetű bringásként.
mérlegelni azt lehet, ha tilosban jársz és a körülményekhez képest milyen szankciót kapsz: intés, bünti, stb...
egy zebrán gázolásnál mit mérlegelsz!? megelőzi egy vizsgálat, hogy féktávon belül lépett-e le a gyalog, ha NEM, akkor NINCS MIT MÉRLEGELNI! épp te mondtad, nincs kifogás...
de a vizsgálat nem mérlegelés.
miért is ne fárasszalak? te zsibbasztasz itt mindenkit, amit én mondok legalább van alapja, tudod az a bizonyos könyv tartalmazza... még az is lehet, ha sokszor mondják valaki megjegyzi mit is jelent a piros lámpa! jobb ezt hallgatni, mint a sületlenségeid, de hogy is elkanyarodtunk az eredeti témától, talán nemvéletlenül.
szóval, ajánlott olvasmányként iktatsd be néhanapján a kresz csodás gyűjteményét elalvás előtt és megtörténhet, hogy összefüggéseiben fogsz látni elsőbbsági helyzeteket, nem csak sértett önérzetű bringásként.
Perillustris 2011.02.22. 13:30:20
@GG81: A bíróság szerintem mindenképpen mérlegel, de mindegy, ez nem releváns jelen esetben.
Áruld már el, szerinted van olyan, aki nem tudja "mit jelent a piros lámpa"?
Áruld már el, szerinted van olyan, aki nem tudja "mit jelent a piros lámpa"?
GG81 2011.02.22. 14:05:33
@Perillustris: szociális túlérzékenységedhez egy olyan téma, ami nem olyan látványos ugyan, mint a zebrángázolás:
index.hu/belfold/2011/02/22/400-an_fagytak_meg_ezen_a_telen/
ez olyan, mint a jó öreg repülőgépszerencsétlenségek... sok ember egyszerre, elég nagy felhajtással, mégis aszonygyák, hogy ugye az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód.
ehhez a 400-hoz add még hozzá csak az idén CO mérgezésben meghaltakat is és láthatod, hogy pusztán a lét milyen szigorú és kegyetlen! és ezeknek a "gyilkosait" senki nem ítéli el, nem lesz úgy felelősük mint egy gázoló, akit elítélnek! mert a hontalant kiügyeskedte az asszony a családi vagyonból mondjuk, vagy mert olyan szegény, hogy otthon fagy halálra, mert nincs zséje fűtésre... és azon senki, még a szomszéd sem segített. vagy életveszélyesen felszerelni egy kazánt... nah ez az embertelenség! nem csak a zebrán gázolás.
nem merném azt mondani, hogy mindenki tudja! sajnos minnél többet mantrázzátok, hogy ekkor és ekkor nem gáz, át lehet menni, sőt ezt egy bringásklub honlapján is lehet olvasni!!! addig ez megerősítés, amit hajlamos elhinni a user és úgy megy át rajta, hogy kitörli az eredeti jelentést.
pedig ez nem anglia, mint ahogy vukk kollégátok szokta mondani, hogy T elágazásnál nem gáz vagy nem amerika vagy franszaiország, ahol a jobbra kiegészítő jelzésnél az egyébként tilos jelzésnél is az engedélyezett irányba ignorálható a jelzés állapota a megfelelő elsőbbségadási kötelezettség mellett... jé, már megint ehhez a kérdéskörhöz lyukadtunk ki.
index.hu/belfold/2011/02/22/400-an_fagytak_meg_ezen_a_telen/
ez olyan, mint a jó öreg repülőgépszerencsétlenségek... sok ember egyszerre, elég nagy felhajtással, mégis aszonygyák, hogy ugye az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód.
ehhez a 400-hoz add még hozzá csak az idén CO mérgezésben meghaltakat is és láthatod, hogy pusztán a lét milyen szigorú és kegyetlen! és ezeknek a "gyilkosait" senki nem ítéli el, nem lesz úgy felelősük mint egy gázoló, akit elítélnek! mert a hontalant kiügyeskedte az asszony a családi vagyonból mondjuk, vagy mert olyan szegény, hogy otthon fagy halálra, mert nincs zséje fűtésre... és azon senki, még a szomszéd sem segített. vagy életveszélyesen felszerelni egy kazánt... nah ez az embertelenség! nem csak a zebrán gázolás.
nem merném azt mondani, hogy mindenki tudja! sajnos minnél többet mantrázzátok, hogy ekkor és ekkor nem gáz, át lehet menni, sőt ezt egy bringásklub honlapján is lehet olvasni!!! addig ez megerősítés, amit hajlamos elhinni a user és úgy megy át rajta, hogy kitörli az eredeti jelentést.
pedig ez nem anglia, mint ahogy vukk kollégátok szokta mondani, hogy T elágazásnál nem gáz vagy nem amerika vagy franszaiország, ahol a jobbra kiegészítő jelzésnél az egyébként tilos jelzésnél is az engedélyezett irányba ignorálható a jelzés állapota a megfelelő elsőbbségadási kötelezettség mellett... jé, már megint ehhez a kérdéskörhöz lyukadtunk ki.
dzsaszper 2011.02.22. 17:20:12
@GG81: na az ott még jobban el van fuserálva mint a Nagytétényin... ez igaz...
Perillustris 2011.02.23. 22:39:06
@GG81: Olvasgatom a kommenteket, de nem igazán érzek elhatárolódást. Te ugye megteszed ezt?
belsoseg.blog.hu/2011/02/23/ejjel_csakis_szazzal_a_varosban
belsoseg.blog.hu/2011/02/23/ejjel_csakis_szazzal_a_varosban
GG81 2011.02.24. 10:10:48
@Perillustris: ember, már megint csak a lényegre nem válaszolsz, hanem bedobsz valamit, amiben fogást látsz... oké, értem én mit jelent ez.
nos, a cikket olvastam még csak, miért kéne minden blog és minden kommentet is, ami a neten van!? vannak olyan témák, amire van idő és be tudok csatlakozni, ígérem rá fogok nézni az ajánlásodra.
de így előljáróba és a néha kifacsalt TC cikkírói gondolkodás elolvasása után a saját véleményem az: szemétség valóban kihalt útszakaszon direkt működtetni a jelzőlámpákat főleg, ha valóban nem lehet az engedélyezett sebességgel zöldhullámon kis környezeti terheléssel végigmenni rajta... első körben. második tényező, hogy ha látom ÉN, hogy szarul vannak beállítva a lámpák, akkor lassabban megyek kicsivel, mivel nincs forgalom, ahogy kigurulom a lámpát, nem fog senkit idegesíteni... ez pl. qrvára nem jutott eszükbe, mint eshetőség és környezetterhelés csökkentés, csak, hogy minnél hamarabb hazajussanak. :-(
és elhatárolódás, látom felvetted a fonalat, pedig csak gondolkodás kérdése... most mindenre ezt fogod felhozni? lehatárolódni a piroson áthajtóktól, zebrán gázolóktól, gyorshajtóktól lehet..., de elhatárolódhat, sőt ez nem is, az hanem értetlenül állhat az ember a hüje tervezés előtt, ahogy a lámpák ritmusát valaki beállította, direkt szopatásból vagy csak hozzá nem értésből.
és ezt megint össze akarnád mosni, mint elhatárolódás egy forgalmas belvárosi kereszteződésben büntetlenül átvergődő bringás esetét... egy faxul működtetett éjszakai kellemetlenséggel? érdekes, én mindkét esetben elhatárolódom a piroson áthaladástól, le is írtam mi a módszer, picit ésszel vezetek és meglehet csak 50km/h lesz az átlag és nem az engedélyezett 70... ami bp-i 10-20 km-es távokon alig fog időveszteséget jelenteni.
nos, a cikket olvastam még csak, miért kéne minden blog és minden kommentet is, ami a neten van!? vannak olyan témák, amire van idő és be tudok csatlakozni, ígérem rá fogok nézni az ajánlásodra.
de így előljáróba és a néha kifacsalt TC cikkírói gondolkodás elolvasása után a saját véleményem az: szemétség valóban kihalt útszakaszon direkt működtetni a jelzőlámpákat főleg, ha valóban nem lehet az engedélyezett sebességgel zöldhullámon kis környezeti terheléssel végigmenni rajta... első körben. második tényező, hogy ha látom ÉN, hogy szarul vannak beállítva a lámpák, akkor lassabban megyek kicsivel, mivel nincs forgalom, ahogy kigurulom a lámpát, nem fog senkit idegesíteni... ez pl. qrvára nem jutott eszükbe, mint eshetőség és környezetterhelés csökkentés, csak, hogy minnél hamarabb hazajussanak. :-(
és elhatárolódás, látom felvetted a fonalat, pedig csak gondolkodás kérdése... most mindenre ezt fogod felhozni? lehatárolódni a piroson áthajtóktól, zebrán gázolóktól, gyorshajtóktól lehet..., de elhatárolódhat, sőt ez nem is, az hanem értetlenül állhat az ember a hüje tervezés előtt, ahogy a lámpák ritmusát valaki beállította, direkt szopatásból vagy csak hozzá nem értésből.
és ezt megint össze akarnád mosni, mint elhatárolódás egy forgalmas belvárosi kereszteződésben büntetlenül átvergődő bringás esetét... egy faxul működtetett éjszakai kellemetlenséggel? érdekes, én mindkét esetben elhatárolódom a piroson áthaladástól, le is írtam mi a módszer, picit ésszel vezetek és meglehet csak 50km/h lesz az átlag és nem az engedélyezett 70... ami bp-i 10-20 km-es távokon alig fog időveszteséget jelenteni.
Perillustris 2011.02.24. 16:27:12
@GG81: értetlenül állunk rengeteg kerékpárút vonalvezetése előtt. El is kerüljük, ha lehet. Ha meg nem, akkor saját biztonságunk érdekében nem használjuk.
GG81 2011.02.25. 10:48:31
@Perillustris: ok, de felvetődik a kérdés és most komolyan a saját biztonságotok érdekében...
adott mondjuk egy gyorsforgalmi út (60-70-es), ami mellett párhuzamosan 100-200 méterre, de az is lehet, hogy 10!, fut egy csendesebb úttest, akkor miért nem ott tekernek? pl. üllői út a határ út felé, szervízúttal... soroksári, gubacsi páros... vagy épp a váci út, lomb-madarász vik. neadjisten röppentyű-göncöl...???
nem tudom elfogadni, hogy ezek annyira qrvára nagy kerülők lennének!!! állítólag a sportról, fittségről és mozgásról szól a dolog... meg arról persze, hogy gyorsan érjen oda, de ez meg olyan, mint ahogy az autózásnál is mondják: biztosan érjen a céljához az ember! nos, 1-200 száz métert kerülni vagy gyorsforgalmit feltartva feszkót is szítani, a veszélyt is keresni?
adott mondjuk egy gyorsforgalmi út (60-70-es), ami mellett párhuzamosan 100-200 méterre, de az is lehet, hogy 10!, fut egy csendesebb úttest, akkor miért nem ott tekernek? pl. üllői út a határ út felé, szervízúttal... soroksári, gubacsi páros... vagy épp a váci út, lomb-madarász vik. neadjisten röppentyű-göncöl...???
nem tudom elfogadni, hogy ezek annyira qrvára nagy kerülők lennének!!! állítólag a sportról, fittségről és mozgásról szól a dolog... meg arról persze, hogy gyorsan érjen oda, de ez meg olyan, mint ahogy az autózásnál is mondják: biztosan érjen a céljához az ember! nos, 1-200 száz métert kerülni vagy gyorsforgalmit feltartva feszkót is szítani, a veszélyt is keresni?
záporjózsi 2011.02.25. 10:59:19
@GG81: Az üllői út esetén kb. kétszeres menetidő lenne még a kifelé irányban is. Ehhez képest a 3 sávnyi autónak csak kicsit kell összébb húzódnia és bőven van hely a kerékpárosnak is.
GG81 2011.02.25. 11:07:34
@záporjózsi: neba... a határútig mondjuk az ecseritől frankó kis szervizutak vannak...
pont azon a részen, ahol a ferihegyire tolródók miatt inkább csak 2 sávról beszélhetünk... meg ahogy az ecseri kritikán alul villamoskereszteződésben álló síneken 5-tel bukdácsol át a delikvens...
pont azon a részen, ahol a ferihegyire tolródók miatt inkább csak 2 sávról beszélhetünk... meg ahogy az ecseri kritikán alul villamoskereszteződésben álló síneken 5-tel bukdácsol át a delikvens...
záporjózsi 2011.02.25. 11:09:42
@GG81: Igen, vannak. Jó fekvőrendőrökkel, kóválygó gyalogosokkal, parkolóhelyet kereső autókkal, kereszteződésekkel, amíg az Üllőin csak tolni kell neki. Az autó meg nem lesz szélesebb attól, hogy a gyorsforgalmihoz áll.
Perillustris 2011.02.25. 11:19:58
@GG81: "állítólag a sportról, fittségről és mozgásról szól a dolog"
Nem. A közlekedésről szól. A többi bónusz (igaz, nem jelentéktelen).
A Soroksári nem igazán váltható ki alternatív útvonallal (fél évig jártam Dunaharasztiból Óbudára).
Nem. A közlekedésről szól. A többi bónusz (igaz, nem jelentéktelen).
A Soroksári nem igazán váltható ki alternatív útvonallal (fél évig jártam Dunaharasztiból Óbudára).
GG81 2011.02.25. 11:38:03
@záporjózsi: ahham, jó kifogás ez is... de ez meg pont üti a biztonságosabb kifogás tételeteket is...
ugyanis valóban, nem az autó lesz szélesebb, hanem nagyobb sebességnél a sávon belül bejárt út lehet nagyobb széltében... talán nem véletlenül szélesebbek a sávok bizonyos utakon a sebességhatárok emelkedtével (főút, autóút, autópálya...)
és egy gyorsforgalmi úton épp a sebességek közti nagy különbség a legveszélyesebb... ezért alkalmaznak mondjuk minimum sebességet meg... ezért nem lehet a gyors sávban már kamionnal előzni... ezért veszélyes gyorsforgalmi úton biciklizni és sok főút esetében már tiltott is.
ne ellenségeskedésként próbáld kérlek felfogni! de itt nincsenek nagy kerülők budapesten... próbálj meg eljutni Vecsésről Üllőre vagy onnan Monorra... az első még talán megy, mert csak egy felüljáró van amire nem lehet feltkerni... egy régi nyomvonalon életveszélyes sínen átcipeléssel megoldható, de a második etap tiltott a 4-esen, kerülhetne az ember gyömrő irányába... érted már, nem utcákról és háztömbökről van szó! mivel a 4-es mellett nincs bringaút, így vagy marad a padkán szerencsétlenkedés vagy a tarktorokat kiszolgáló párhuzamos földút. such is life.
ugyanis valóban, nem az autó lesz szélesebb, hanem nagyobb sebességnél a sávon belül bejárt út lehet nagyobb széltében... talán nem véletlenül szélesebbek a sávok bizonyos utakon a sebességhatárok emelkedtével (főút, autóút, autópálya...)
és egy gyorsforgalmi úton épp a sebességek közti nagy különbség a legveszélyesebb... ezért alkalmaznak mondjuk minimum sebességet meg... ezért nem lehet a gyors sávban már kamionnal előzni... ezért veszélyes gyorsforgalmi úton biciklizni és sok főút esetében már tiltott is.
ne ellenségeskedésként próbáld kérlek felfogni! de itt nincsenek nagy kerülők budapesten... próbálj meg eljutni Vecsésről Üllőre vagy onnan Monorra... az első még talán megy, mert csak egy felüljáró van amire nem lehet feltkerni... egy régi nyomvonalon életveszélyes sínen átcipeléssel megoldható, de a második etap tiltott a 4-esen, kerülhetne az ember gyömrő irányába... érted már, nem utcákról és háztömbökről van szó! mivel a 4-es mellett nincs bringaút, így vagy marad a padkán szerencsétlenkedés vagy a tarktorokat kiszolgáló párhuzamos földút. such is life.
GG81 2011.02.25. 11:45:16
@Perillustris: érdekes ez a nem igazán kifejezés... van olyan, ahol nincs alternatíva, de! ha már minimalizálni tudja az ember a veszélyt, akkor nem megteszi!? a határútnál simán kezdődik a párhuzamos rész, egész a lágymányosi hídig... nem kevés kilométer nyugiban, közlekedve, pár száz méter plusszal... és nagyobb is a fittség...
ez olyan nem akarásnak nyőgés a vége dolog nálatok szerintem.
közlekedni pedig valóban mindenki szeretne, más és más a felfogás... valaki nem ismer kisutcákat, akkor az útvonaltervező által kidobott leggyorsabb úton a hungárián fog állni a dugóban igen, de aki bevállal egy kicsit hosszabbat, az így dönt és kisebb utcákon párhuzamosan elslisszol. de fel lehet hozni a kötelező kerülőket, de ezt is átrágtuk már...
itt a lényeg az lenne, hogy a zember választhatná a csendesebb, sokkal kisebb kockázatú útvonalat 1-1 hosszabb szakaszon is, de dafke nem.
ez olyan nem akarásnak nyőgés a vége dolog nálatok szerintem.
közlekedni pedig valóban mindenki szeretne, más és más a felfogás... valaki nem ismer kisutcákat, akkor az útvonaltervező által kidobott leggyorsabb úton a hungárián fog állni a dugóban igen, de aki bevállal egy kicsit hosszabbat, az így dönt és kisebb utcákon párhuzamosan elslisszol. de fel lehet hozni a kötelező kerülőket, de ezt is átrágtuk már...
itt a lényeg az lenne, hogy a zember választhatná a csendesebb, sokkal kisebb kockázatú útvonalat 1-1 hosszabb szakaszon is, de dafke nem.
Perillustris 2011.02.25. 12:43:10
@GG81: Hidd el, a Határ úttól kezdődő sem "tiszta", nem tartható rajta a 30+ km/h.
GG81 2011.02.25. 13:32:04
@Perillustris: te meg azt hidd el, hogy az autósoknak is van sebességkorlátozás, amerre csak előfordulnak... képzeld, ha mindenhol 90 lenne (ezeket hívom konstans menőnek, aki a faluban is 70-nel megy, de köztük is és előzgetjük egymást). lehet a bringával is lassabban menni adott szakaszon, meg akármilyen zavaró a haladásban, a piroslámpák is pont ugyanazért érvényesek minden járműre... ;-)
elhiszem, hogy ezek bringásellenségek, mint minden szabály, de az autósokra is ugyanezek a szabályok érvényesek, meg kell állni, el kell indulni, kerülni kell, mert egyirányú a másik irányból, itt meg lassabban kell, meg majd visszagyorsítani... ahelyett, hogy lenne jó kis anarchia, erősebb kutya @szik alapon és akkor mehetne mindenki nyélgázon a cityben is. persze lehet valaki osonó róka is, mint pl. egy bringás vagy és tádá! autós, aki rendszám nélkül hajt vagy épp 5 párt cserélget a verdáján... akik így lebukásuk, azonosíthatatlanságuk biztos tudatában szarnak a szabályokra, ahol csak lehet... de ez megint a szokásos téma.
elhiszem, hogy ezek bringásellenségek, mint minden szabály, de az autósokra is ugyanezek a szabályok érvényesek, meg kell állni, el kell indulni, kerülni kell, mert egyirányú a másik irányból, itt meg lassabban kell, meg majd visszagyorsítani... ahelyett, hogy lenne jó kis anarchia, erősebb kutya @szik alapon és akkor mehetne mindenki nyélgázon a cityben is. persze lehet valaki osonó róka is, mint pl. egy bringás vagy és tádá! autós, aki rendszám nélkül hajt vagy épp 5 párt cserélget a verdáján... akik így lebukásuk, azonosíthatatlanságuk biztos tudatában szarnak a szabályokra, ahol csak lehet... de ez megint a szokásos téma.
Perillustris 2011.02.25. 13:39:08
@GG81: A megállások és visszagyorsítások egy bringásnak jelentősen nagyobb terhet jelentenek. Ha megtehetem, hogy szabályosan megszabadulok e terhek zömétől, akkor értelemszerűen azt választom. A fentebb említett, kb. 5-6 ezer kilométer során a Soroksárin volt a legkevesebb gondom, tulajdonképpen egyetlenegy neccesebb szituáció rémlik csak. Az adott útvonalon nagyságrendekkel több bajom volt a kerékpárutas szakaszokon.
GG81 2011.02.25. 13:48:05
@Perillustris: kerékpárutas szakaszon, városon belül még robogó sem zavarhatott... más bringás? megelőzöd. gyalogos? lecsilingeled a picsbe.
ha meg véletlenül bringagylogra tévedtél, akkor ha osztott, lehet lecsilingelni ugyancsak... ha meg nem, akkor azokat a szakszokat végig kell csinálni nincs mese.
keresztező utak, szintén szeretett pont. figyelni kell, élni az elsőbbséggel, de tudni lemondani is, ha úgy adódik a szituáció.
a városi forgalomban résztvenni mindig különös és fárasztó figyelemmel jár, járműfüggetlenül. ;-)
ha meg véletlenül bringagylogra tévedtél, akkor ha osztott, lehet lecsilingelni ugyancsak... ha meg nem, akkor azokat a szakszokat végig kell csinálni nincs mese.
keresztező utak, szintén szeretett pont. figyelni kell, élni az elsőbbséggel, de tudni lemondani is, ha úgy adódik a szituáció.
a városi forgalomban résztvenni mindig különös és fárasztó figyelemmel jár, járműfüggetlenül. ;-)
Perillustris 2011.02.25. 13:56:22
@GG81: Szar(abb) út, éles, beláthatatlan kanyar, ideiglenes HÉV-megálló, kutyasétáltatók, kisteherautó, turisták, stb.
D4D 2011.02.25. 15:18:21
@GG81:
Fogd már fel végre, hogy a kerékpáros lét a létezésnek egy magasabb dimenziója, és neki ISTENADTA JOGA, HOGY LASSÍTÁS NÉLKÜL HALADJON. BÁRMI ÁRON!!
Hogy lehetsz ilyen korlátolt, hogy ezt nem látod be?:)
Fogd már fel végre, hogy a kerékpáros lét a létezésnek egy magasabb dimenziója, és neki ISTENADTA JOGA, HOGY LASSÍTÁS NÉLKÜL HALADJON. BÁRMI ÁRON!!
Hogy lehetsz ilyen korlátolt, hogy ezt nem látod be?:)
Inter Face 2011.02.25. 15:31:09
Engem baromira zavar ,ha van kerékpárút ,de valaki nem ott megy.Büntetném keményen az ilyet.Mindenféle hülye indokot persze lehet felhozni,de én is mondhatnám,hogy autóval inkább a járdán megyek mert ott kevesebb a kátyú és dugó sincs, még fekvőrendőr is ritka. Nemszámít a gyalog majd kikerül mit problémázik?Szoktam én is városban bicajozni és kifejezetten utálok forgalmas utakon tekerni,ha van bringaút csak ott megyek,mert sokkal biztonságosabb mint 10centire száguldó teherautók mellett billegni és feltartani a sort.Nem vagyok bicajosfutár az nekem a szentőrült kategória,ezért nem is számít ,ha kicsit lassabban érek célba mert néhány gyalogot ki kell kerülni vagy kereszteződésnél körül kell nézni..
Inter Face 2011.02.25. 15:38:05
Majdnem elütöttem ma egy bicajos hülyét ,láthatólag fogalma nem volt a jobbkézszabályról,balról betekert körülnézés nélkül én meg alig tudtam megállni.Komolyan nem értem,ha már nincs kötelező kreszoktatás, de én részt akarok venni a forgalomban ,legyen már annyi igényem magam felé,hogy az alapvető kreszt betanulom!Jobbkéz ,macisajt ,stoptábla,főútvonaltábla ilyesmi .Ez a minimum.Ja és az a rohadt drága első hátsó lámpa.Van vagy 500ft a piacon és az is jó csak legyen!Erre sem képesek sokan,500ft-ra sem tartják a szaros életüket.
Perillustris 2011.02.25. 21:28:39
@Inter Face: Jajj, ne fárasszál már. Mutatok kettő jobbkezes kereszteződést, ahol 3 percen belül lezúz egy kocsi balról. Jogsival-KRESZ-tudással.
Perillustris 2011.02.25. 21:32:58
@Inter Face: Gondolom az tetszik, hogy az autópályák nem kötelezőek?
Ha városnéző-kedvemben vagyok, én is a budai gyalog-és kerékpárúton megyek. Persze érdekes, hogy a súlyos balesetek zöme a városban a kerékpárutakon történik. Ez is azt bizonyítja, hogy sokkal biztonságosabbak.
Ha városnéző-kedvemben vagyok, én is a budai gyalog-és kerékpárúton megyek. Persze érdekes, hogy a súlyos balesetek zöme a városban a kerékpárutakon történik. Ez is azt bizonyítja, hogy sokkal biztonságosabbak.
Inter Face 2011.02.25. 21:54:10
@Perillustris: Nem ez a lényeg ,hogy az autós is benézi a kereszteződést ,hanem hogy sok bicajos nem is tudja mi az a kresz és úgy megy bele a forgalomba .Bringaúton egy baleseti forrás van csak,ha nem néz körül a kereszteződésben a bringás ,hanem csak úgy belehajt ezerrel.Ez meg rajta múlik.
Perillustris 2011.02.25. 22:30:15
@Inter Face: "sok bicajos nem is tudja mi az a kresz"
Elenyésző azon bringások száma, különösen a fővárosban, akik nem ismerik a rájuk vonatkozó szabályokat. Egyébként sem tudom, miből állapítottad meg.
Elenyésző azon bringások száma, különösen a fővárosban, akik nem ismerik a rájuk vonatkozó szabályokat. Egyébként sem tudom, miből állapítottad meg.
cso zsi 2011.02.26. 08:42:46
@Perillustris: Ha ez így van, az baj. Ugyanis kirívó mértéket képviselnek azok, akik miatt negatív tapasztalat van velük.
Tehát szándékosan hajtanak a gyalogok közé, szándékosan mennek át piroson.
Nem feltétlenül gyorsan, annyira csak, hogy ne kelljen megállni, lábat letenni, urambocsá elsőbbséget adni.
Nem ismerősek ezek valahonnan? Bár az autósok többsége megáll.
Akkor is, ha nem kerékpároznak az autózás mellett.
Tehát szándékosan hajtanak a gyalogok közé, szándékosan mennek át piroson.
Nem feltétlenül gyorsan, annyira csak, hogy ne kelljen megállni, lábat letenni, urambocsá elsőbbséget adni.
Nem ismerősek ezek valahonnan? Bár az autósok többsége megáll.
Akkor is, ha nem kerékpároznak az autózás mellett.
Perillustris 2011.02.26. 11:52:38
@cso zsi: Persze hogy szándékosan mennek át a piroson. Ahogy mindenki.
brooks was here 2011.02.26. 18:56:35
Majdnem mindig bringaval kozlekedem, vegyesen hasznalok bringautat es utat, jardat sose. A bringasok csorosagarol annyit, hogy tobbet er a bringam az automnal, igaz az autom mar nem fiatal, de megy es en elegedett vagyok vele. A Kreszt ismerem, a szabalyokat betartom es akar hiszitek, akar nem, keptelen vagyok megmondani, mikor dudaltak ram utoljara. Az elsobbseget nem mindig kapom meg, van hogy beszelgetek az autossal, van, hogy nem. De a partizanbringazas idegesit, bringaskent, autoskent egyarant. Tanuljunk meg egyutt kozlekedni, mert egyikunk (ertsd autos, bringas) se fog otthon maradni a masik kedveert. Ja, biztos unalmas, de van aki komolyan gondolja ezt.
Perillustris 2011.03.28. 13:23:33
@D4D: "EMBERÉLETET SOSEM MÉRÜNK NÉPGAZDASÁGI ALAPOKON!"
OFF: index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/28/dohanyzas/
Márpedig így mérik.
OFF: index.hu/gazdasag/magyar/2011/03/28/dohanyzas/
Márpedig így mérik.
záporjózsi 2011.03.28. 15:57:06
@Perillustris: ...és nem csak most. Egy csomópont biztosításánál is ezt kellene alkalmazni.
dzsaszper 2011.03.29. 08:03:32
@Perillustris: nekem az a tapasztalatom, hogy van egy réteg (talán a számottevő kisebbségben egyet tud érteni az autós és bringás oldal is), akik ugyan ismerik a KRESZt de egy sor szabályra tesznek magasról és nagy ívben.
Ilyen a zebrán átkerekezés, vagy a hátranézés nélküli balra irányjelzés és középre sorolás stb...
Egy két beszélgetésem alapján ezek az emberek részben azzal ideologizálják ezeket, hogy a gépjárművezetők is tesznek egyes szabályokra a gyorsabb előrehaladás érdekében, pl. akár jelentős gyorshajtással.
Ilyen a zebrán átkerekezés, vagy a hátranézés nélküli balra irányjelzés és középre sorolás stb...
Egy két beszélgetésem alapján ezek az emberek részben azzal ideologizálják ezeket, hogy a gépjárművezetők is tesznek egyes szabályokra a gyorsabb előrehaladás érdekében, pl. akár jelentős gyorshajtással.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.29. 12:46:02
@brooks was here: "tobbet er a bringam az automnal" Max. többe kerül...
Perillustris 2011.03.29. 22:05:00
@newtehen: Van még ilyen bölcsesség a tarsolyban? :)
Az utolsó 100 komment: