Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Legbelül mind állatok vagyunk

2011.02.22. 07:52 :: SilentSound

Mr. Vader függővé vált, nekiállt végigolvasni a korábbi posztokat és egy tavaly júniusi írás kapcsán fejtette ki néhány napja a gondolatait.

Én nem tartom magam bloggernek, mivel nem tudok semmilyen rendszeres tevékenységet huzamosabb ideig fenntartani, mármint ami nem érdekel eléggé, ezek szerint pedig a blogolás ide tartozik. Rendszeres kommentelője sem vagyok egyetlen blognak sem. Az életemet is inkább impulzus szerűen élem. Az autózz című blogod viszon nagyon frankó, ma olvastam először végig cikket rajta, és olyan mint egy jó könyv, nem tudom abbahagyni...

Először nem akartam kommentelni, meg regelni sem csak olvasgatni, úgy érzem ezt le kell írnom, aztán kirakod vagy sem, az már rajtad áll (valószínűleg nem, mert nem kapcsolódik a témához, nem hogy a levéléhez, de még a blogéhoz sem).

Az itt linkelt eset igen csak sajnálatos, de nincs mit rajta csodálkozni, ilyen az emberi természet: valahol legbelül mind állatok vagyunk. Ehhez nem kell - hogy mégis kicsit a leírtakhoz kapcsolható legyen - sem cigánynak lenni, sem BMW-t vezetni, "egyszerűen" csak embernek kell születni.

A kommenteket átolvasva - nem minden részletet olvastam el, csak átfutottam őket, a sorok közötti tartalomhoz szólok hozzá - azt látom, hogy:

1. Mindenkinek igaza van, és senkinek sem. (Egy-egy részletet megragadnak, abban igazuk van, de a teljes képet illetően nincs - ahogy ez természetes.)

2. (Ez általános igazság) Mindenki rasszista, mindenki előítéletes. Nincs kivétel. Az egyetlen különbség a rasszistának és a nem rasszistának tartott ember között, hogy az előbbi a rasszizmusából kifolyólag tesz bizonyos dolgokat (ld. a cigány megüti azt akinek nem tetszik a pofája) utóbbi pedig nem tesz meg bizonyos dolgokat - adott esetben csak bizonyos körülmények között - (ld. a rendőr aki nem mer azonnal és a helyszínen intézkedni). Megjegyzem, mindkettőnek az alapja a másiktól való félelem.

3. A 2. pont alapján, aki azt mondja, hogy nem rasszista, az álszent is.

4. (Ez szintén jellemző rengeteg emberre szerte a világon) Azt hiszik nagyon sokan, hogy akkor lesznek emberek ha megtagadják magukat vagy a gyengeségeiket. Attól hogy valamit letagadsz az még ott lesz, csak tetézed egy újabb szarsággal.

5. Az hogy a média bizonyos érdekcsoportok kedvére torzít, az evidens, felesleges leírni, de hát elvégre ez ingyen van...

Szumma szummárum, nem kellene cigányozni, mert egyformák vagyunk, mindenkivel szemben egyenlően kellene eljárnunk, mert egy formák vagyunk, és nem kellene félnünk egymástól (csökkenne, vagy legvégső fokon meg is szűnne a rasszizmus, előítélet), és a legfontosabb, nem kellene megtagadnunk önmagunkat, mert akkor nem lennénk ekkora szarok.

Sajnos már évtizedek óta a széthúzást, az ellenségeskedést és a bizonytalanságot sulykolják belénk, mert ez szolgálja az érdekeit egyes csoportoknak. Egy kedves, egymást segítő, összetartó társadalmat nem tudná a karhatalom (és itt nem csak az kormányra gondolok, hanem a szürke eminenciásokra első sorban) ilyen mesteri szinten megbaszni, mint ahogy azt most teszik.

56 komment

Címkék: közlekedés autó baleset hülye rendőr sztereotípia kresz

2011.02.22. 08:14:11

Csak azé, me cigány vagyok?
Nem, azért, mert forgalomból kivont kocsival jogosítvány nélkül vezettél.

RaveAcE 2011.02.22. 08:20:51

Ez erősen off lett.
Ide eseményeket várunk, amin lehet vitatkozni és anyázni.
Inkább iszok még egy kávét.

Lipi1945 2011.02.22. 08:44:38

Stem keveri a postoló a fogalmakat.

A rasszizmus az amikor bizonyos rasszhoz tartozó embereket utálok.

Az előítélet meg az, hogy valamilyen külső vagy belső jegy alapján, jellemzem az embert. Ez lehet akár, bőrszine, származása, anyagi helyzete, ruházata, kocsija, viselkedése, stb. alapján is. Pl: kopasz BMW-s, kalapos skodás.

Az előítélet önmagában még nem rasszizmus.

Lipi1945 2011.02.22. 08:51:57

Azért mert valaki pl. nem mer alkalmazni valamilyen rasszhoz tartozó embereket, még nem rasszista.

Viszont erről a problémáról beszélni kéne, és tenni ellene.

Nem pedig annyival elinténi mint a liberális értelmiségünk, hogy lerasszistázza az embert.

Mert ennek az elintézési módnak pont az lessz az eredménye, hogy az előítéletekből rasszizmus lessz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.22. 08:59:35

A postolónek sok mindenben igaza van, sőt, leginkább igaza van.

Mondjuk ezeket eddig is tudtam, max. nem írtam le.

A fejekben kéne rendet rakni, nem csak autózás, és előítéletek terén, hanem sok tekintetben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.22. 09:01:40

@Puckman Éliás: De neki szabad :D

@Lipi1945: avagy azok az esetek, amikor valaki kimondja, hogy az adott környéken az adott típusú bűncselekményeket egy bizonyos fajta emberek követik el... ez szimpla ténymegállapítás, ha a statisztika ezt mutatja, akkor ez nem rasszizmus, hanem tény.

Efölött max. elsiklani lehet a kedves döntéshozóknak, csak nem érdemes.

theutat villám 2011.02.22. 09:07:03

WTF?

"Szumma szummárum, nem kellene cigányozni, mert egyformák vagyunk"

Nem, kisbarátom, nem vagyunk egyformák, sőt kikérem magamnak, hogy egyformának nevezz egy bizonyos társadalmi réteggel, tisztelet a kivételnek; menj le pl. borsodba és meglátod.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.22. 09:40:25

@Lipi1945: Az, ami ma Magyarországon egy bizonyos bőrszínű és habitusú emberekkel szembeni ellenszenvként jelentkezik nem előítélet, hanem tapasztalat. Kéretik nem keverni.

nefeledd 2011.02.22. 10:16:27

Abban igaza van a posztolonak , hogy nem szabad általánosítani , mert az a rákfenéje az egész társadalomnak .
de sajnos a bmw s balesetes poszt igenis jellemző ,
az elbánás nem egyenlő azért mert a "vétkes" fél kisebbségi
pedig állítólag olyan szó , hogy pozitív diszkrimináció nem létezik mert a két szótag üti egymást ,
most lehetne sorolni a segélyektől a lincselésekig a dolgokat, akkor sem lenne értelme tovább húzni ezt a kérdést ,

érdekes , a jogvédők mind mondogatják , hogy nem cigány hanem "roma"
az országos cigány önkormányzat is roma önkormányzat lett (kacc kacc)
a lovári cigány nyelvben a roma szó embert jelent nos akkor hogy is van ez??

a hivatkozásnak feltett eset nem egyedi , de ne várjuk a rend .éber őreitől , hogy azt a társadalmat szolgálják szívvel lélekkel amelyik megveti , lehülyézi , alulfizeti őket, amit megtesznek azt a többség hivatás tudatból teszi , mert erre tette fel az életét,
jó persze még a legszebb szabolcsi almásból is kerül ki férges alma ,
de minden esetre nem lennék ma Magyarországon rendőr

pengusz 2011.02.22. 10:53:55

A 2. pontra hivatkozva kérdezném, hogy a posztoló rasszistának tartja-e magát?

Egyébként logikailag eléggé ellentmondásos ez a kettes pont: "Mindenki rasszista, mindenki előítéletes. Nincs kivétel. Az egyetlen különbség a rasszistának és a nem rasszistának tartott ember között," Ha mindenki rasszista, akkor mit jelent a nem rasszistának tartott ember?

randomuser1 2011.02.22. 10:57:55

"valahol legbelül mind állatok vagyunk"
jaja, vannak csigák meg nyulak, oszt kötelességüknek érzik egymást tanítgatni a közúton....

kranführer 2011.02.22. 11:05:53

Kérem aki egyenlőnek tartja a színt, habitust, koszt, tetvet stb, segítsen. Dobják már össze azt a pár milliót a Szögi árváknak...

dekás dezső 2011.02.22. 11:18:14

A posztolónak teljes mértékben igaza van.
A tanyámat meg éppen hatodszorra nyomták fel a hátrafelé nyilazó ősmagyarok az elmúlt 4 év alatt. (csak tudnám mi a fasznak, biztos kisebbségi önkormányzati gyűlést tartottak ott, vagy én nem tudom...)

mrzigi 2011.02.22. 11:27:41

Ez a mind állatok vagyunk dolog sántít, akárcsak a rasszizmus leírása.

Rasszizmus ugyebár fogalom szerint ELŐÍTÉLETBŐL eredő negatív megkülönböztetés, hozzáállás.

Már csak tehát fogalom szerint sem rasszizmus az, ha valaki TÉNYEK alapján jelent ki valamit, hiszen nincs benne előítélet.
A tényekkel pedig igen nehéz vitázni ...

Egyformák vagyunk? Nos, állítólag egy fajba tartozunk (bár véleményem szerint csak az ember, aki rendelkezik egy min 80-as IQ-val, önuralommal, személyes higiéniával ... aki nem, az csak "intelligens" majom)
Nézzünk egy hasonló példát. A kutya az kutya
Kutya a német juhász, a rottweiler, a magyar vizsla, a chihuahua meg a hamis korcs is.
Mindenki egyből tudja, hogy melyiktől kb mit várhat.
Genetikailag van alap viselkedésük, intelligenciájuk kódolva bennük, akárcsak külső azonosító jegyeik.
Ezt hívják úgy, hogy fajtajelleg (szintén tény kategória).

HakapesziM 2011.02.22. 11:55:28

Véleményem szerint korlátolt ember az,aki "csak úgy" fajgyűlölő,rasszista.Az ember egy faj,ez genetikailag igazolt.Ugyanakkor vannak rasszbeli,kulturális körülmények amik megnehezítik az együttélést.Bizonyos büncselekmények egy-egy népcsoporthoz köthetőek.Senki nem állíthatja,hogy gyűlőlném pl. az olaszokat,ha azt mondom,a maffia olasz eredetű bűnszervezet.Ugyanígy mindannyian tudjuk,hogy pl. a színesfém kereskedelem (az ahhoz kapcsolódó illegális tevékenységek is) Magyarországon jórészt a cigányok kezében van.Mivel 700 éve élnek a Kárpát-medencében,kialakult róluk egy átfogó kép.Ha ez nem mindig kedvező,arról azért nem csak a többségi társadalom tehet.A tömegek általánosítanak,ez már csak így van,de ez évszázados tapasztalatra épül.Ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni.10 éve járom Európa útjait kamionnal,eddig ahol atrocitás ért-zömmel balkáni országokban-szinte kivétel nélkül cigányokkal gyűlt meg a bajom.Ez a nép-vándorló múltja miatt-közelebb él a természethez,nem fejlődött még ki a társadalmi tudata,nincs benne akkora tisztelet a magántulajdon iránt,mint az ezer éve letelepedett államalkotó nemzeteknek.Ezek tények.
Mint aki sokat jár külföldön,van összehasonlítási alapom,azt kell mondjam a magyar egy végtelenül toleráns nép.Hamarabb rúg honfitársába,sajnos,mintsem etnikai alapon bárkit is megsértene.
A törvény mindenkire vonatkozik.Nem jelenthet felmentést származás vagy bármi egyéb.Aki viszont a cigányság hibát,beilleszkedési problémáit tagadja,az nem segíti megoldani a helyzetet,legalább annyit árt ennek az ügynek,mint aki elvakultan rasszista.

REPARATUR 2011.02.22. 12:00:36

a psoztoló valyon cigány e?

Petrodon 2011.02.22. 12:08:38

Nekem nincsenek előítéleteim a cigányokkal kapcsolatban.

Tapasztalataim vannak...

PamPalini 2011.02.22. 12:29:00

Azt hitte a posztoló, majd ő megmondja az élet nagy igazságát.
De szar!
Nem jött össze. Felesleges erőfeszítés volt. Ezt beírhatta volna az eredeti poszt végére is, aki akarja, olvassa el.

Mi a francnak ilyen irományt kirakni egyáltalán? Nem volt jobb írás? Ez maximum arra jó, hogy újra előhozza a cigányozást! Vagy ez lenne a cél?? Ja, akkor nem szóltam.

PamPalini 2011.02.22. 12:37:27

...komolyan csak annyi hiányzik, hogy odaírhatta volna lezárásnak: "Szeressük egymást, emberek!"

MNOP 2011.02.22. 12:37:42

Mostantól persze megváltozott a világnézetem, köszönöm neked, cikkíró! Ráébresztettél nagyon sok dologra, most már rájöttem bizonyos dologokra, köszönöm neked!

de a tréfát félretéve:
Legbelül mind állatok vagyunk - szerintem nem, leginkább akit azzá nevelnek, vagy nem nevelnek.
és hát, hogy nem kellene cigányozni, mert egyformák vagyunk? szerintem pedig nem.

hawkeye 2011.02.22. 12:41:38

Poszter:

"Mindenki rasszista, mindenki előítéletes. Nincs kivétel."

Akkor te is.

Ettől kezdve felesleges volt ez a primitív stílben íródott lila szófosás.

Tanulj, és tapasztalj, aztán gyere ide vissza 20 év múlva, újraolvasva posztodat, magadon röhögni..! :)

Csigorin 2011.02.22. 13:29:54

Mindenki tudja hogy csak a ciganyok rasszistak, a feher ember nem.

Inter Face 2011.02.22. 13:59:46

A cikk címe igaz.Nagyon vékony máz van az embereken és alatta ott az ősmajom,ami azonnal előbújik ,ha valami extrémebb helyzet adódik.Intelligensnek sem nevezném az embereket,pontosan tudják mit kéne tenni ,mi mihez vezet,tudnak jövőben gondolkozni , de mégsem azt teszik ami helyes logikus lenne,pillanatnyi ösztöneik kicsinyes érdekeik ,nevetséges vágyaik irányítják őket..Dolgozik az állat bennük.A cigánykérdés meg fog oldódni úgyis magától,nem kell aggódni .A népszaporulati arányokból pontosan ki lehet számolni,lehet hogy nem a mi életünkben de nemsokára eljön a szép új Cigányország.Csak kitől fognak lopni és ki fogja termelni nekik a segélyt? :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.22. 14:05:22

Elolvastam, de minek? Most először mondom, asszem, de hülye a posztoló.Most tényleg..
Olyan szinten egyszerűsít, hogy ez csak őt minősíti, mást egy szemernyit sem. Törölhető poszt.

1kutya 2011.02.22. 14:23:50

@REPARATUR: yedi! csak átállt a sötét oldalra...

CD-R80 2011.02.22. 14:42:52

A posztoló cigány..

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.02.22. 14:57:16

Okos enged szamár szenved!
Mi már engedtünk, de ők nem szenvednek, hanem király módjára élnek.

Menj el a közeli cigánytelepre, és egy kisszékre felállva mond el a mondanivalódat!

Ha a mondandód végére megvannak az értékeid, nem szűrtak le, és nem lopták ki alólad a kisszéket, akkor van miről beszélni.
AHOGYAN ELŐTTEM LEÍRTÁK:
NEKEM NEM ELŐÍTÉLETEIM VANNAK, HANEM TAPASZTALATAIM.
nem is kevés! Munkám során naponta látok 3 posztra elegendő anyagot.
Amit lehet maximálisan megteszek, de azzal nem lehet mit kezdeni, hogy több joguk van mint egy Magyarnak.

Lassan kisebbségben leszünk és akkor majd nekünk és gyerekeinknek jár majd a segély, jogelőny és a (cigányok) (romák) öhm akarom mondani kettős identitásúak tartanak majd el minket!
Hihető nemde???/

Petrodon 2011.02.22. 15:18:20

Rencámot' a cigányokra... :)

Inter Face 2011.02.22. 15:21:52

Az okos enged ..tartja a mondás ,és ezért a hülyék uralkodnak felettük...Sokszáz év kevés volt hogy beilleszkedjenek a cigányok,semmi értelme erőltetni a dolgot,alkalmatlanok a feladatra,mert nincs bennük hajlandóság.Él itt az országban éppen elég náció,érdekes módon mindig csak a cigánnyal van a probléma.A többi be tud illeszkedni ,nem gyilkolja a befogadó ország népét.Itt vannak pl a kínaiak.Persze nem szentek,de legalább dolgoznak,nem segélyért állnak sorba.Árulják a gagyit, amire igény van,éttermet büfét csinálnak kereskednek.De nem késelnek meg fényes nappal és nem ölik meg nagyanyádat 5száz ftért,nem lopják el a kocsid és nem ordítanak mint a vadállat amerre éppen járnak,mindenkibe belekötve.Pedig piszok nagy csóróság van náluk és a cigányokhoz képest csak 1 perce jöttek ide..Sajnos az egész problémára finomkodó liberális megoldás nem létezik .

alfa.orionis 2011.02.22. 15:22:39

Ez a blog alapvetően kerüli a politikát.
Jó lenne, ha így maradna...(gondolok itt az utolsó mondatra)
Ezt a szépelgő frázishalmot meg hagyjuk már!
Abban az egyben igaza van a a poszt írójának, hogy legbelül mind állatok vagyunk, de én hozzáteszem, sokan kívül is azok:)

Ha meg valaki kívül-belül állat, miért kellene vele emberként bánni? (a krokodilt se símogatod meg dícsérgeted, ha fölfalta a fél családodat. Vagy agyonlövöd, vagy olyan helyzetet teremtesz, hogy soha többet ne kelljen találkoznod vele.)

Inter Face 2011.02.22. 15:45:01

Az előítélet egy teljesen normális védekezési forma.Ha már ott tartunk ,hogy állatok vagyunk.Ez segítette a túlélést mindig is.Van is a mondás hogy akit a kígyó megharapott az a gyíktól is fél.Ha az ősember egyik haverját felfalta a tigris ,és ezt látta,nem fog odamenni barátkozni egy másik tigrishez vagy hozzá hasonló nagymacskához csak azért mert nem pont személyszerint az falta fel a társát..és hátha az növényevő.Kihaltunk volna záros határidőn belül:D Ugyanez van az etnikummal .Arányában sokkal több a bűnöző a cigányság körében,minek próbáljuk bemesélni magunknak hogy gonosz rasszista aki ha meglát egy cigánybandát átmegy a túloldalra,ahelyett ,hogy haverkodna velük,hiszen lehet egyetemisták mind és a kés a zsebükben csak szalonnázáshoz kell..

Reggie 2011.02.22. 16:09:24

"- Mi a különbség a rasszista és a turista között?
- 2 hét!"

(---Flúgos Buszos---) 2011.02.22. 16:37:37

@Reggie: Mi a helyzet a sok részeg sofőrrel,akik nap-mint-nap betütükélve vezetnek??? :)))

Mert az összes buszsofőr egy rohadt alkoholista,csak kérdezd meg az utca embereit. :))))

mohopasi 2011.02.22. 16:53:07

Rasszizmus: hu.wikipedia.org/wiki/Rasszizmus Egyébként sok mindenben igaza van, de abban pl egyáltalán nincs, hogy egyformák vagyunk. Túrót. Be is tenne. Képzeld csak el a sok Smith ügynököt... Ráadásul autós blogon politika.

''autónepper.'' 2011.02.22. 18:49:01

FASZOM kit fogok ebben most hibáztatni? se egy suzukis se egy kurva gyalogos se senki:S csalódtam most

''autónepper.'' 2011.02.22. 18:54:26

@HakapesziM: bazzeg elfáradtam mire elolvastam :D

Xezs 2011.02.22. 21:01:04

Most minek ide még egy cigányos poszt, de komolyan? Nem is témába vágó, meg hát úgyis tudja mindenki, hogy milyenek, nem kell itt erőltetni már megint ezt az egyenlősdit.

lordjim 2011.02.22. 22:01:08

@Inter Face: Ennek van,értelme amit Te írtál,-a posztnak nincs,és valóban a cigány NEM AKAR beilleszkedni,ebből az alapvetésből kiindulva lehet csak ezt a csoportot kezelni.

Yasashi Tanuki 2011.02.22. 22:03:26

Alapesetben a rasszizmus valamilyen külső jegyen alapuló hátrányos megkülönböztetést jelent, aminek nincs valóságalapja.
A cigányok , különösen a zárt cigány közösségek, esetében viszont a tapasztalatok többször igazolják a feltételezést mint ahányszor nem. A blog témájánál maradva, ha lenne olyan bátor szociológus hallgatói csoport akik eljátszanák azt a szituációt, hogy több cigányok lakta utcában elütnek egy helybelit akivel korábban egyeztettek és rejtett kamerával vennék a reakciókat akkor derülne ki, hogy a lincseléstől való félelem előítélet-e, vagy van alapja.
Ahogy nő a cigányok aránya egyes városokban a tapasztalat azt látszik igazolni, hogy igenis van ok a félelemre, ez pedig már nem előítélet és rasszizmus, hanem tapasztalaton alapuló ésszerű viselkedés. Vannak akik próbálják az ellenkezőjét elhitetni magukkal ilyen volt pl. az ózdi Hétes utolsó magyar lakója Solymosi néni.

www.youtube.com/watch?v=20z-W86ie2k&feature=player_embedded#at=55

Talán ha Szögi Lajosban lett volna egy csipetnyi egészséges gyanakvás akkor nem száll ki az autójából és a gyerekei ma nem lennének árvák. Azok az un. jogvédők akik évekig próbálták elhitetni, hogy bizonyos helyeken nincs ok a legrosszabbat feltételezni maguk is felelősek, hogy ezek a dolgok megtörténhettek.

Reggie 2011.02.22. 22:36:33

@(---Flúgos Buszos---): Hat en nem nagyon talalkoztam meg alkesz buszsoforrel, bar azt rebesgetik, hogy az elelmesebb a GHB-t nyomatja.

mrvader 2011.02.23. 07:38:02

Azoknak akik érdemben szóltak hozzá, köszönöm, nyilván az én véleményem sem abszolút igazság, nekem is hasznos mások véleményét olvasnom.

Szintén köszönöm minden "egyéb" posztolónak, bizonyítást nyert a tézisem, miszerint fostok a bennetek lakó állattól, és a valóságtól.
Ezt aztán ilyen bejegyzésekkel próbáljátok palástolni, hogy "a posztoló cigány", "menj ki a cigánysorra", "ez szar", a posztoló hülye", stb.

Az egy-két értelmes hozzászólástól eltekintve, komolyan, nem vagytok képesek többre? Nem kell egyetérteni, de ez nem stílus...

Nem kell itt semmilyen nagy összeborulás, ahogy egyikőtök írta. Nem volt célom "újra előhozni a cigányozást" sem. (mellesleg a stílusod csak a fantáziátlanságodról árulkodik) De legyünk reálisak!

Nem vagyok cigány. Nem mondtam, hogy nekem ne lennének előítéleteim, és azt sem, hogy ne lennék rasszista. Ha megfigyelted többes szám első személyben írtam, nem vagyok biztos benne, hogy tudod, ez mit jelent, ezért leírom: azt jelenti, hogy MI. Mármint te meg én, meg mindenki más akivel egy közösségben kell élnem (nagy közösségünk: Magyarország).

Javasolnám minden rövidlátónak, hogy vegyen szemüveget, vagy hajoljon közelebb a monitorhoz, ezen kívül ajánlom az ÉRTŐ OLVASÁS NEVŰ CSODÁT.

Komoly elégtételt érezhet az, aki kiragad egy-egy mondatomat, félmondatomat, de ez is csak őt minősíti.

És végül a "húsz év múlva" posztra reagálva: ha így folytatjuk, akkor húsz év múlva, ez itt nem Magyarország lesz, és magyaroknak hírét sem lehet majd találni.

Xezs 2011.02.23. 10:50:48

fú de megkaptuk most, aztaaaaaaaaaaaa

bele a pofánkba

Alex2000 2011.02.23. 11:19:16

OK, most már mehetsz politikusnak!

ulpinus 2011.02.23. 11:35:11

@mrvader:
Előre megírtad ezt is a poszttal együtt?
Kicsit várhattál volna még, úgy 200 után már elment volna komprehenzív értékelésnek.

Amúgy ez az evolúció új lépcsőfoka, troll komment után jön a troll poszt? Önértékelés javítás de lux...

Yasashi Tanuki 2011.02.23. 12:43:14

@mrvader: "...ha így folytatjuk, akkor húsz év múlva, ez itt nem Magyarország lesz, és magyaroknak hírét sem lehet majd találni"

A demográfiai tényeket figyelembe véve ha nem is 20 de 50 év múlva nagyon valószínű, hogy úgy lesz ahogy írod, függetleneül attól, hogy ki mit szeretne. Jó példa erre Koszovó. Az ország azé lesz aki benépesíti.

gaffel 2011.02.23. 13:23:50

@mrvader:

menthetetlenul idealista vagy...laboratoriumi korulmenyek kozott biztos mukodne, akarcsak a gyari fogyasztasi ertekek :)

CD-R80 2011.02.23. 14:55:43

@mrvader: Te önmagad cáfolata vagy..
De szónokolj csak s bújj értelmesnek tünő köntösbe.. Írtál egy nagy kerek semmit amit bátran megvédesz bármilyen "egyéb" egyéntől, aki fosik a benne lakó állattól. Vaóó.
Tapsvihar. Éljen soká a mi is..?

mohopasi 2011.02.23. 16:02:39

Mr Veder, oktass! :DDDDDD

Aqweren 2011.02.23. 18:58:22

Hát igen, de azt azért ne felejtsük el hogy faji hovatartozástól függetlenül most a bunkóság a divat...úgy is mondhatnám hogy állatnak lenni divat.
Aki érdeklődő, művelt meg tartja magát az emberhez méltó viselkedéshez, az minimum furcsa, de leginkább visszamaradott hülye :P

Kalányos Márió 2011.02.23. 19:48:17

@Aqweren: Mert kezd visszabillenni a Világ a normál kerékvágásba! :D

mrvader 2011.02.23. 20:27:51

@ulpinus: Ja, mindig így csinálom, ki kéne próbálnod...
@CD-R80: Nem szónokolok, mert nem tisztem, de nem vagyok semmivel kevesebb, mint ahogy több sem senkinél...ó, vagy mégis, mondjuk nálad, mert még a net anonimitásában is megadom az alapvető tiszteletet a másiknak...
@mohopasi: Kiváló a humorod. Cinizmusból jeles, elértél vele valamit? Jobb a közérzeted? Netán kielégültél? Mert akkor egészségedre.

2011.02.24. 00:15:01

@sbronzo: Végre egy normális ember... (Y)

mohopasi 2011.02.24. 12:03:47

@mrvader: Köszönöm az elismerést.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása