Vasárnapra csak egy könnyed posztot kaptok, gyorsan átfutható értelmezhető. MrPrakti nem tartja jogosnak a büntetését amit kapott és hozzátok fordul ötletekért. Én sajnos nem vagyok olyan jártas a paragrafusokban, úgyhogy próbáljatok Ti hasznos tanácsokat adni Neki.
Üdvözletem!
Csak egy kérdést tennék fel, amire eddig senkitől nem kaptam egyértelmű választ:
A fiam autójával a rendőrségi felvétel szerint piroson mentem át egy kereszteződésben, amúgy előtte is, utána is szabályosan (50 km/h, külső sáv stb.) közlekedtem. A problémámat az jelenti, hogy a letötlhető képeket sorrendbe rakva tisztán látható, hogy az egész "tilosbahajtásom" 2 másodpercnyi volt, azaz ennyi idő alatt már túl voltam a kereszteződésen (a teljes "akció" 3 másodperc!!). Az is kiolvasható a képeken lévő adatokból, hogy a sárga megjelenése és az áthajtás között sanszom sem lett volna megállni, még satufékkel sem, amit a KRESZ egyébként tilt is.A kép illusztráció
Utánanéztem: a fenti jogszabály "kötelező"-en előírja ebben az esetben a minél hamarabbi elhagyást. Az objektív felelőségre kiküldött 100 e Ft-os csekket méltatlannak és igazságtalannak tartom, csak az eddigi információim alapján elmehetek a fenébe az igazságérzetemmel. Szerintem ugyanis nem történt szabálysértés, ha a folyamatot és az időtényezőket nézzük. A rendőrség a sorozatból mindössze két képre alapozva döntött: azon az látszik, hogy a piros lámpa az autó előtt, majd mellette van. (A gond csak az, hogy a time-kód szerint ez ugyanaz a másodperc!!, azaz az áthaladást én még sárgán kezdtem meg)
A csekket már kiküldték, fellebbezést nem tudtam benyújtani; amúgy az csak arra vonatkozhatott volna, hogy nem a tulajdonos vezette az autót. Amit persze okiratokkal kellett volna igazolni.
A kérdésem változatlan; hogyan tudja mondjuk egy tulajdonos érvényesíteni az igazát, ha a rendőrségi bizonyítékok egyértelműen azt mutatják, hogy nem történt szabálysértés? (Igazságügyi féktávolság-számolóképlettel számoltam ki a felvételek time-kódjai alapján)
GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.03.27. 09:45:14
sehogy. ez Magyarország. fellebbezésnek helye nincs. kuss. aki nem hiszi, annak utánajárunk.
OFF: ugyanezt csinálja az APEH a vagyonosodási vizsgálatokkal (4 fényképpel bizonyítottam, hogy igazam van, mégsem fogadta el az ügyintéző, aki ugyanolyan ember mint én, csak hatalmat kapott, 1,8 M Ft büntetés, nyalhatsz)
az persze senkit nem zavart, hogy az előírt 60 nap helyett 3 év 1 hónapig tartott a vizsgálat, ők ugyanis szeghetnek szabályt bármikor
Buszvezető 2011.03.27. 10:09:21
qwertzu 2011.03.27. 10:22:33
Hotyhogy 2011.03.27. 10:41:16
Egy gumibotos őrmester nézheti át a képeket, és ami neki piros, az piros, és amily piros alatt amilyen autó éppen halad, az neki pirosba hajtott bele és kész. Egyszerűsége, mint szerszáma, a gumibot egyszerűsége.
Az ő hibáján kívül aztán még a rendszer telepítői se hangolhatták össze helyesen azt, mindenhol szabályos beállítású lámpákkal. Lehet, hogy valahány lámpa időzítése a sárga fény tartamára teljesen ésszerűtlenül rövid.
Mindezen lehetséges rossz alkalmazás és abból származó igazságtalan eredmény ellen tenni kellene.
Ám amit minden egyes közlekedő képes lenne időközben tenni maga, az a még elővigyázatosabb vezetése, sejtve a kegyetlen valóságot, hogy egy kemény ököl igazságtalanul is lecsaphat őrá.
Tehát mindenki közelítse meg a forgalmi lámpát arra számítva, hogy az bármikor sárgára válthat, és az a sárga pedig bármily rövid idő alatt kialudhat és kigyullad a piros.
Olyan tüzetes állandó figyelemmel a lámpára, és szükségesen lassú sebesség mellett, a sárga megjelenésekor azonnal próbáljon dönteni.
Döntése azonban hajoljék mindig első sorban az azonnali fékezés és megállás felé. Ez legyen beidegződött alap választása a sárga észlelésekor. Ettől csak akkor térjen el, és akkor haladjon tovább, ha bizonyos arról, hogy nem tudna már a lámpa vonala előtt megállni.
Itt nagyon fontos hangsúlyozni azt, hogy a sárgánál ne az legyen a vezető rosszul beidegződött, saját ösztönös sürgetése magának, hogy még átmegy, és hogy csak bele kell taposni a gázba.
Hanem az legyen beidegződve nála, hogy azonnal meg kell állni, és igen, legtöbbször lehet, csak a fékre kell lépni és nem a gázra.
A sárga jeletse tehát azt, hogy szépen biztonságosan megállunk, mert most nem mi jövünk, hanem a kereszt forgalom. Megállunk mert rá is érünk. Nem rohanunk, mert a rohanás veszélyes.
A sárga ne jelentse azt, amit régóta az bizonyosan sokaknak jelent, hogy "Baszki, mingyár piros lesz. Beletaposok, hogy még átérjek. Sietek. Nem érek én itt rá tökölni. Asse baj ha pirosba is megyek kicsit. A kereszt forgalom úgyse indul azonnal. Tehát ez biztonságos."
Egy kultúrális megváltozás szükséges az autós társadalomnak ott, ahol ilyen elferdült ideológiával szokott rossz vezetéséhez a többség.
A sárga fő és leggyakrabban úgy értelmezni szükséges jelentése: Azonnal lassíts és állj meg!
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2011.03.27. 10:41:21
Mocskos lehúzás az egész közlekedés-rendészet, arccal a kassza felé.
Dokumentálni kell minden lépést, minden autóval megtett métert, minden parkolást. Persze ez is csak akkor segít, ha a bíró úgy akarja, mert az "ellenfél" ugye "zárt számítógépes hálózat"-tal dolgozik, aminek akkor is igaza van, ha szemmel láthatóan egy hátmérföldes baromság jött ki belőle.
Hurri Kán 2011.03.27. 10:54:08
Tréfát félretéve: passz...
dzsozi00 2011.03.27. 10:54:43
1 a forgalom változni fog.
2 ha pedig villog az veszélyes helyet jelent......
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.03.27. 11:03:06
Amennyiben nem telt el még a fellebbezési idő, akkor a közigazgatási bírságról szóló határozat ellen fellebbezéssel kell élni, és ebben le kell írni az itt leírtakat, hogy miért tartja jogtalannak a bírságot. Előtte érdemes egy kicsit a jogtárban kutakodni, különböző jogesetek, KRESZ-magyarázat után, és kutatás során talált eredményeket is belefoglalni a fellebbezésbe.
Keserű Imre (törölt) · http://jogiq.com 2011.03.27. 11:04:50
CD-R80 2011.03.27. 11:54:19
Le kell szokni a sárgán átrongyolásról is mert az a legújabb találmány a pénzbeszedésre.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.27. 12:03:05
Csak az a gond, hogy kevesen vannak megáldva olyan jóstehetséggel, hogy előre tudják, mikor fog átváltani a lámpa sárgára. Aki ezt kitalálta, tökön kéne lőni....
apk 2011.03.27. 12:06:55
Ha teljesen biztos vagy abban, hogy nem hajtottál gyorsan és nem tudtál volna megállni, akkor tényleg érdemes fellebbezni. A képek, illetve időkódok alapján (ha esetleg tized mp-ek is vannak rajta) elvben ellenőrizni is tudod a sebességedet + érdemes megnézni, hogy mennyi a sárga ideje, amit az úton megengedett sebességhez kell meghatározni, tehát elvben mindig ugyanannyi. Arra azért figyelj, hogy a sárga jelzéses képen lévő időkód nem biztos, hogy azt jelenti, hogy akkortól sárga.
D4D 2011.03.27. 12:07:44
A Vérmező utcán 50-el féktávon kapom a sárgát, ha nem fékezek, már piros mire elhagyom az oszlopot.
Dél-Budán valahol a kamionos cimborámat azért vágták meg, mert mikor piros volt, megállt. Majd elindult a zöldben, ami olyan ''hosszú'' volt, hogy a nyergesnek a támasztólába már piroson ment át. Megbüntették, mert piroson ment át.
Mit lehet tenni?
Normális sárgát adni (Ez már lehet, hogy hosszú, de szerintem a Szerencs utcai ennek a fele sincs.
www.youtube.com/watch?v=_N1NKPTCaO8
Lámpaszekrény belülről
www.youtube.com/watch?v=pVgy6mhLfLM
A hülyeség nem Hungarikum
www.youtube.com/watch?v=U2VRZxTKgbc
És végül: Piroson átmenni veszélyes
www.youtube.com/watch?v=f7sPrle29mc&feature=related
CD-R80 2011.03.27. 12:15:48
S nyilván egy irodában ők pontosan el tudják dönteni hogy mi hogy miért történt, hiszen mindegyikük akár a tesco parkolóba is el tud menni autóval.
Egy ismerősöm már kapott csekket sárga miatt s látva a képeket és a pappírt csak annyit lehet mondani hogy VICC. Csak ez olyan ami bárkivel bárhol megtörpénhet. S nem is érdekelne ennyire ha nem ilyen horror összegeket osztogatnának.
Azóta lett szokásom a lesből traffizó rendőrőkre is rádudálni hosszan. :D
Mert buzi az összes:D
Becsületes ember nem megy rendőrnek vagy otthagyja.
RaveAcE 2011.03.27. 12:30:07
Útelágazódás 2011.03.27. 12:37:10
A fellebbezés -ha még időben van- mindenképpen megérne egy próbát.
Hotyhogy 2011.03.27. 12:38:33
Az a jó ok a rendesség és fegyelmezettség, vagyis a szabály betartása, a biztonság érdekében.
A boltban se ne csupán azért ne emeljük el a túró rudit, mert azt a kamerán keresztül látjhatják és megbüntethetnek. Hanem lényegében azért ne, mert a lopás rossz cselekedet, és nem szép dolog tolvajnak lennünk.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Rendes országokban a sárga időtartama rendesen be van állítva, és nem kell jósolgatni, hanem csupán észlelni és cselekedni az elégségesen adott időben. Példájukat lehetne venni ezeknek az országoknak.
2011.03.27. 12:39:18
Bekameráztak pár kereszteződést, és büntetnek.
Az ilyen dolgokat általában a közlekedés biztonságának növelésével magyaráznak.
Itt most azt érték el, hogy én (és szerintem sok más sofőr is) potenciális ellenségként tekint a bekamerázott kereszteződésekre, és ha sárgára vált előtte a lámpa akkor egy pillantás a tükörbe, és ha nem kamion, busz, vagy egyéb nagy monstrum van mögöttem, akkor satufék. Így lesznek frankó ráfutásos balesetek, de leszarom, úgyse én leszek a hibás, hanem a majom aki belém jött.
De tényleg, így kell a biztonságot növelni? Veszélyes helyzeteket teremtenek ezzel a faszsággal.
Na mindegy, én nagyon jól tudom mely kereszteződésekben divat ez, ahol pedig nincs kamera ugyanúgy csinálom mint régen. Ha sárga akkor "itt még átférek" felkiáltással nagy gáz, és átmegyek. Csak azért is.
A.C.A.B.
2011.03.27. 12:40:51
A kurva pénzbeszedő anyjukat már!
Rock me Amadeus 2011.03.27. 12:41:43
Amúgy hol van ez a furfangos lámpa? Gondolom nem az illusztrációnál (mert az az Oktogon után van).
szmoker (Homo Trollicus) 2011.03.27. 12:48:47
Gyülevész csürhe, akikből nem lett senki, akik nem jók semminek, elmentek hát a rend bátor őrzőjének ("Kérdezünk és büntetünk"), és perszehogy ha a bunkó hatalmat kap, akkor (visza)él vele.
Xezs 2011.03.27. 13:05:55
Már a sárgánál meg kellene állni.
Mással is előfordult már hasonló eset, csak azzal a különbséggel, felfogják: ők voltak a hibásak.
Jelen esetben szerintem jogorvoslatnak helye nincs, tessék fizetni. A sárga az nem zöld, a piros meg aztán pláne nem.
Xezs 2011.03.27. 13:07:45
Alikam 2011.03.27. 13:12:34
Ha sárgára vált, meg kell kezdeni a fékezést kiv. ha egyértelmű, hogy nem fogsz tudni megállni normálisan, ezt azért egy ember elég jól be tudja mérni 50 km/h-nál a fékút elég rövid és nem kell nagy rutin, hogy felmérd, hol van a "visszatérési pont".
Elnézve ezt a kereszteződést, ugye még gyalogosátkelő is van, nagyon is esélyt látok rá, hogy nem megfelelő időben váltott sárgára a lámpa.
100.000 az viszont sok, 50.000 reálisabb lenne, akinek az fáj, azt azért nem kéne megkopasztani aki meg 50.000 is beleszarik, annak a 100.000 sem lesz egy szívroham.
Alikam 2011.03.27. 13:13:27
Káposztakukac 2011.03.27. 13:16:26
a gond meg ha jól értem az, hogy a lámpa sárgáról szinte azonnal pirosra váltott.
egyebekben meg MINDIG lehet fellebbezni, és érdemes is, főleg ilyen esetekben. nem is értem, hogy hogy lehet valaki olyan csököttagyú, hogy nem fellebbez, ha igaza van.
Hotyhogy 2011.03.27. 13:16:43
hatos 2011.03.27. 13:31:25
Alikam 2011.03.27. 13:31:53
Mertcsak 2011.03.27. 13:37:42
Rock me Amadeus 2011.03.27. 13:55:40
Mertcsak 2011.03.27. 14:10:03
Igaz,a zöldet zöldel,a pirosat pirossal írja.
Nálunk is van 1-2 ilyen lámpa,de az csak azt számolja,mennyi van még a zöldig.
S***ci 2011.03.27. 14:34:03
Én is jártam már így, csak egy vasúti átkelőben, ahol nincs is sárga. Akkor lett piros, amikor épp a lámpa mellett áthaladtam (be is szartam, hogy ez most így hogy, miért nincs előjelzés), a fénykép is akkor készült. Szerencse, hogy ott van sorompó, és a képen látszott, hogy a sorompó lámpái még nem világítottak, így még kevesebb, mint 1 másodperce lehetett piros...
gyk 2011.03.27. 14:39:49
2011.03.27. 14:58:48
Pécsen rengeteg lámpánál van számláló, a belvárosban szinte az összes nagyobb kereszteződésnél.
Kétféle színnel számol vissza, a pirosig vagy a zöldig.
tlacka 2011.03.27. 15:30:49
Útelágazódás 2011.03.27. 15:34:04
Előbb kell elindulni és akkor marad idő a kultúrált közlekedésre, a másik elengedésére, a lámpánál megállásra, a sebességhatárok betartására.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.27. 15:36:34
Vagy a szlovákoknál jött be most a divatba, hogy átváltás előtt villog a zöld lámpa...na ez sem jó, mer volt már olyan, hogy villogó zöldnél már állt a sor...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.27. 15:37:20
potha 2011.03.27. 15:38:39
Útelágazódás 2011.03.27. 15:40:06
Most mé?
Petrodon 2011.03.27. 15:42:28
Még a jogsidat is elvettem volna 30 évre!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.27. 15:42:48
Útelágazódás 2011.03.27. 15:42:49
jelentéktelen alak 2011.03.27. 15:50:27
Átmentél a piroson. Ha kép ami itt Leveled illusztrálására van kirakva az esetről készült és nem csak egy kép valahonnan, akkor ez elég egyértelmű. Meg tetted azt amiért most büntetést szabtak rád ki. Nem hiszem, hogy derék dolog a kibúvót keresni.
Sajnos Magyarországon is van egy olyan hibás szemlélet, hogy a megengedett legnagyobb sebesség az elvárható is egyben. Pedig nem így van. Azon a helyszínen, Te akkor mehetsz 50-el, ha minden körülmény adott ahhoz tempóhoz.
Te magad írtad, hogy a sárga jelzés felvillanása után nem lett volna időd biztonságosan megállni ezért hajtottál tovább.
Vagyis a sebességed nem volt megfelelő az adott körülményeknek. A pirosba való belehajtásod a relatív gyorshajtásodnak tudható be.
Persze felmerül a kérdés, hogy ahol 50 a megengedett, ott miért nem elég hosszú a sárga jelzés ehhez a sebességhez. Lehet és érdemes is elmenni ebbe az irányba is, hiszen ez tuti valakinek a hibája. De a Te eseteden nem segít. Attól, hogy ott a körülmények nem megfelelőek, neked még a körülményekhez igazodva kell vezetni.
Szerény véleményem szerint egy hasonló lámpákkal tarkított belvárosi úton, ami tele van zebrákkal, kereszteződésekkel, parkoló autókkal az út szélén, minden esetben sok az 50km/h. Kiváltképpen akkor, ha az 50 úgy 50, hogy lehet akár 55is.
A Te szerencsétlen eseted is ezen véleményemet erősíti.
potha 2011.03.27. 15:53:25
Elnézést, hogy félreérthető volt :)
2011.03.27. 16:10:50
Az ellenkezője szokott történni. Az utolsó 5 másodpercben mindenki visszakettőpadló, mert "ezen még át kell hogy férjek!". :D
@jelentéktelen alak: "Te magad írtad, hogy a sárga jelzés felvillanása után nem lett volna időd biztonságosan megállni ezért hajtottál tovább.
Vagyis a sebességed nem volt megfelelő az adott körülményeknek. A pirosba való belehajtásod a relatív gyorshajtásodnak tudható be."
Ezt a fogyatékos idiótaságot honnan szedted?
Áruld már el, te mennyivel mész a lámpák környékén? Illetve mit teszel, ha 20-szal "száguldva" mész be a kereszteződésbe, az autód eleje egy vonalban van a zebrával, és ekkor sárgára vált a lámpa?
Elárulom, fizetsz 100 ezret, mert ezzel a tempóval tuti nem érsz át még a sárgán.
Akkor ebből azt fogod levonni, hogy túl gyorsan mentél, ezért nem tudtál megállni, úgyhogy legközelebb 5-tel mész?
Bírom az ilyen álszent okostojásokat...
jelentéktelen alak 2011.03.27. 16:29:28
Vezetsz is, vagy csak írsz?
Ha 20-al mész és az történik, amit te leírtál, akkor egy gázfröccsel átmész a sárgán. Ha hamarabb kapod a ságrát, akkor gond nélkül megállsz előtte.
Ha 50-el mész és kapsz féktávon belül egy rövid sárgát, akkor meg mindenképpen a pirosba hajtasz.
Egy olyan helye, ahol a levélíró járt pórul én 35-40-el mennék. De persze a sebesség egy rakás olyan dologtól is függ, amit innen a gél elől nem láthatok. Tehát 35-40 helyett lehet hogy 5el mennék, de lehet, hogy 50-el.
Mindenesetre az tény, hogy nem tudott megállni a piros előtt. Ebből következik, hogy hibázott. Nem voltam ott, nem tudom, hogy mit. De a leírása alapján, ott sok volt az ő 50km/h sebessége.
Gondolom, szerinted vétlen dolog volt a piroson való áthajtás... :-D
D4D 2011.03.27. 16:42:12
qwertzu 2011.03.27. 17:14:13
Amúgy ezt a sárgán átmenés büntetését valaki magyarázza már el nekem. Odaállok a bíró elé, és közlöm, hogy nem tudtam volna biztonságosan megállni. Erre mit mondanak?
magabo 2011.03.27. 17:19:22
De az a zöld-sárga majd sárga se rossz ötlet ami a videóban volt.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.27. 18:06:21
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.03.27. 18:07:11
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.27. 18:29:36
a tobbi magyarazkodas, vagy rutintalansag
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.27. 18:32:14
ha nem iilusztracio lenne fel sem merulhetne, hogy a posztolonak igaza van, ez egyertelmuen piroson valo athajtas
indapass90210 2011.03.27. 18:40:46
indapass90210 2011.03.27. 18:48:17
Ezért van az, hogy az emberek fele a 100-as büntitől félve 25-tel közelíti meg a kereszteződéseket.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.27. 18:56:06
lofaszt
bar nem tudom otthon mi van
egyszerubben jobban szamitok ra
inkabb azert van az, hogy felek, hogy sarga lesz, es meg jobban ralepek a gazra, aztan megis sarga lesz
en sosem vezetek ugy hogy a buntetesre gondolok
sosem volt gondom ezzel a sarga-pirossal, bar megesett hogy ugye tortresz alatt dont az ember, gaz vagy fek es ez megfordulta fejemben, tehat hogy melyiket valasszam, vannak hataresetek
sot olyan is volt, hogy kicsit keson ertem at, de siettem es ismert keresztezodesben
/nincs zebra, csak jobbrol jonnek stb./
mivel nalunk az ut tulso felen van a lampa, igy eleg siman latom elhagytam-e idoben a keresztezodest
csusztam mar bele kis pirosba, de nem jellemzo
aki meg ugy vezet, hogy miert buntetik, nem buntetik meg, az ne uljon kocsiba
D4D 2011.03.27. 18:59:42
A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
9. §
(4)
c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni.
Ahol sárgáért büntetnek, na azok élhetnének a mamájukkal, nemi életet is.
D4D 2011.03.27. 19:01:37
Büntessék a pirosnak már az első tized másodpercét is! De a sárgán legyen esélyem megállni.
indapass90210 2011.03.27. 19:11:33
Veszprém volt rá az érdekes példa, ahol felkamerázták az egyik kereszteződést. A végeredmény az lett, hogy pl a volán kérte, hogy csináljanak már valamit, mert nem volt lassan csuklósbuszt vezető sofőr, aki nem a zöldben ment bele, és kis íven, lassan fordulva, nem a pirosban ment ki a kereszteződésből. Plusz még emelkedő is. Így aztán tettek fel számlálót ha jól emlékszem, így a közlekedés 5 másodperccel a zöld vége előtt megáll.
Addig gyakorlatilag nem volt lámpaváltás, hogy ne fogtak volna meg valakit pont azért, mert 2.6 másodpercig volt sárga, de az emberek többségének problémát okozott a kereszteződés milyensége, meg az, hogy az útburkolat is szar volt.
Aztán valaki leverte a kamerát, így most a kamerát is figyeli egy másik kamera (tehát aki igazságot akar szolgáltatni, annak megfelelő sorrendben kell leverni a őket).
ex-dr. vuk 2011.03.27. 19:32:10
potha 2011.03.27. 19:36:27
@hagyma: Akkor ki sem raktam volna, ha ezzel a képpel küldte volna :)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.27. 19:36:33
it halaegnek meg a trafipax sem divat
az emberre bizzak, aki nezi a muszeren, reagalja a szituaciot stb
chicagoban pl van
pont telen volt cirkusz, mert a 2x 3 savoson a kulso savbol nem takaritottak el a havat es ajobbrol kanyarodok ertelemszeruen a kozepso savbol kanyarodtak jobbra, azokat meg mar fotoztak, mert kozeprol pirosnal nem lehet jobbra kanyarodni
aztan ment szazaval a tickett
ez a kulonbseg egykamera, vagy egy ember kozott
halistennek North Carolinaban nincsenek ilyen elektronikus huncutsagok
yoces fraktal 2011.03.27. 19:37:23
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.27. 19:38:52
indapass90210 2011.03.27. 19:40:35
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.27. 19:43:51
mert akkor lehetne villogo zold elott lassabban majd gyorsabban villogo zold visszaszamolt masodpercekkel, majd villogo sarga, aztan sarga, villogo piros es piros
en nem tudom eleg regen vezetek de eddig meg mindig jol dontottem, megalljak vagy menjek,
ez a legegyszerubb dolog, hova kene meg bonyolitani
meg a gyalogatkelon megertem a szamlalot, az ember megsaccolja at er -e?
de kocsinal
latom, hogy sarga lesz es vagy meg tudok allni es akkor megallok, vagy athajtok, ha nem tudok megallni, akkor meg piroselott aterek 99%
yoces fraktal 2011.03.27. 19:44:37
indapass90210 2011.03.27. 19:45:55
Itt is leginkább a mérlegelés hiánya a hiba, mert ugyanannyira vágják meg, aki egy iskola előtt délután egykor, 50 helyett 79-el megy, mint aki éjjel egykor a várost régen elhagyva, de a település vége tábla előtt 65-tel.
yoces fraktal 2011.03.27. 19:57:26
jelentéktelen alak 2011.03.27. 20:28:09
Elhiszem, hogy lehet túl rövid a sárga.
De valahogy mégis lehet arra is ráérezni, hogy mikor vált a lámpa sárgára. Arról nem is beszélve, hogy lámpával védve nem az egyenes út szokott lenni. Ott vagy zebra, vagy kereszteződés van. Ahol eleve nem átrongyolunk, hanem óvatosabban és ebből fakadóan lassabban közelítjük meg.
Egy városi zajos környéken, jöhet ott keresztbe egy mentő, aminek a szirénázását falak és az egyéb zaj miatt csak későn hallani meg.
Ha ezen okok miatt eleve úgy közelítem meg a lámpát, hogy meg tudjak állni, akkor meg tudok állni a sárgánál. Ha mégsem, akkor egy gázfröccsel, még a sárgán érek át a lámpával védett helyen.
Persze aki annyira okos, hogy tud a zöldhöz padlógázzal érkezni és azon áthajtani...
záporjózsi 2011.03.27. 20:38:33
@yoces fraktal: Esetleg külön fürdőrucis lányok táblával...
ex-dr. vuk 2011.03.27. 20:52:59
fuszoknya 2011.03.27. 20:54:19
qwertzu 2011.03.27. 21:20:09
ex-dr. vuk 2011.03.27. 21:46:12
D4D 2011.03.27. 21:57:34
De ha már hangulatot akarsz kelteni, akkor nézzük meg, hogy amikor már 10 másodperce piros, olyankor ki megy át?
D4D 2011.03.27. 22:00:14
''eleg regen vezetek de eddig meg mindig jol dontottem, ''
Ott, ahol nem fél másodperc a sárga, én is jól döntenék.
D4D 2011.03.27. 22:10:38
"Egy városi zajos környéken, jöhet ott keresztbe egy mentő, aminek a szirénázását falak és az egyéb zaj miatt csak későn hallani meg. "
Azért ugye tudod, hogy csak akkor van elsőbbsége, ha meggyőződött róla, hogy megadják neki? Ész nélkül nem rongyolhat bele a pirosba. Egyik cimbim nénós autóval menti a betegek életét. Sokszor a beteg azért van életveszélyben, mert az OMSZ nem akarja (lustaságból) igazolni a kék lámpás meneteket (mikor a képen nem látszik, hogy megy a kék, pl nappal), a rendőrség meg nem kérdez, küld.
Ezért a múltkor egy sugárban vérző ember majdnem elvérzett, mert aki vitte, éppen 3 kéklámpás gyorshajtásra vár elbírálásra, és ezért a közös M1-M7-en csak 100-al ment, holott a Mercivel tudott volna 160-al is. 20 percet vesztettek, annak az embernek szerencséje volt.
Egyszer valakinek nem lesz.
Esetleg érdeklődj mentősöknél a gázterápiáról.
VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.03.27. 22:11:27
Ez egyesek szerint kevés, másoknak sok.
De így is észre lehet venni pár dolgot, ami segíthet a közlekedésben:
Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas úton kereszteződéshez érünk, akkor sok esetben utal a sárgára váltásra az, hogy a jobb oldali gyalogos-átkelőhelyen a fényjelző készülék zöldről pirosra vált. Néhány másodperc kérdése a váltás.
Ha ezt látjuk kb. 150 méter távolságból, hogy vált a gyalogosok lámpája, akkor nem kell taposni a gázt, hanem felkészülni arra, hogy sárgát kapunk és biztonságosan meg kell állnunk.
Ha eszetekbe jut ez az írás vezetés közben meg lehet figyelni.
Másik dolog.
A városban ahol lakom 2 db. telepített kamera pásztázza az egyik nagyobb kereszteződést a sárgán/piroson áthaladás szankcionálása miatt.
Mindig úgy közelítem meg ezen lámpákat, hogy vészfék nélkül meg tudjak állni
Túl nagy pénz van ebben, hogy akár egy embernek is igaza legyen a piroson áthaladás ügyében.
Ha egy emberek is igaza lenne, akkor utána a piroson áthaladás után mindenki
ctrl+c + ctrl v zné a kifogást, hogy kibújjon a büntetés alól.
A piros/sárga lámpa lekamerázása lesz a 2011. év slágere anyagi szempontból az államkassza részére.
Amit még megtehetsz, az-az hogy kereken 6 hónappal eltolhatod a büntetés kifizetését.
D4D 2011.03.27. 22:13:40
Nincs időm csokorba szedni neked, hogy hány helyen nem.
De egy párat sorolok:
Budakeszi Temető utca
Budakeszi Erkel utca
Budakeszi út Budagyöngye felé
Szilágyi Erzsébet fasor - Gábor Áron utca
Gábor Áron utca - Pasaréti tér
Gábor Áron utca - Bimbó út
Most nézem le lehet követni merre járok dolgozni.....
qwertzu 2011.03.27. 22:23:06
ex-dr. vuk 2011.03.27. 22:31:42
@D4D: honnan tudodhatod, hogy nincs autom/motorom/traktorom vagy barmi effelem?
ex-dr. vuk 2011.03.27. 22:32:51
''autónepper.'' 2011.03.27. 22:36:29
qwertzu 2011.03.27. 22:39:41
A menetrendszerinti buszokra egyszerű a válasz. A sárga idejét személygépkocsikra szabták. A busz, amin ÁLLÓ utasok közlekednek néha képtelen olyan féktávot venni, hogy ne csússzon bele a pirosba, és ne sérüljenek meg az utasok.
ex-dr. vuk 2011.03.27. 22:48:27
Nekem meg sosem volt olyan alkalmam, hogy fekbe kelljen "taposni" a sarga lampan, normal lassitas/fekezes eleg volt. Mondjuk en nem is megyek 80-nal ott ahol amugy 50-nel szabad, es meg sosem okozott gondot megallni.
Mondjuk en kiveteles lehetek, mert en a zebranal is meg tudom adni az elsobbseget, es nem keresek kifogasokat, hogy miert is nem adtam meg (de ez mar masik tema).
''autónepper.'' 2011.03.27. 22:52:49
ex-dr. vuk 2011.03.27. 23:15:33
tundrazuzmo (törölt) 2011.03.27. 23:24:04
Ha belehajtasz, akkor szívsz, kivéve az alábbi eseteket:
1. Politikus vagy
2. Rendőr vagy
3. Politikus barátod van
4. Rendőr barátod van
5. Kis kenőpénzzel szerzel egy politikus vagy egy rendőr barátot (Ennél a 100 ezer lehet, hogy olcsóbb)
6. És persze, ha nem veszik észre, mert nem fényképeznek éppen ott és akkor. Ehhez persze az kell, hogy statisztikailag inkább ne hajts át a piroson. Akit megfognak egy lámpánál, hogy a piroson átmegy, az átmegy máshol, és máskor is, csak ott nem fogják meg.
Úgyhogy a kedves posztoló statisztikailag egy szabályszegő disznó, aki állandóan átcsúszik a piroson, mert ha egy helyen megfogták, akkor nagy valószínűséggel sok más helyen is ezt csinálja!
Monof 2011.03.27. 23:34:48
Ésszel kell autózni, néha sajnos a kreszt betartani lehetetlen. Nekem ne magyarázza el senki, hogy mindig, minden körülmények között betartja...
2011.03.27. 23:53:47
És legjobb esetben is 50 ezer sárgáért, ha nincs szerencséd, és rövidebb volt a sárga, akkor 100 ezer mert a pirosba is belelógsz.
Erről ennyit.
@vuk_: "ja azt is megkerdeznem, hogy pl. a menetrendszerinti buszt vezetot milyen felelem vezerli, hogy szinten atzuz a piroson eleg gyakran "atferek meg" jeligevel? "
Mit szólnál hozzá ha a buszon állva utaznál, és a sofőr rákontrázna mert sárgára váltott a lámpa, te elborulnál és eltörnéd a kezed?
Lefogadom hogy a "mi a kurvaanyjáért fékezett ez a geci, simán átfért volna!" jönne ki először a szádon.
"tehat azt akarod mondani, hogy az autosok kizarolag azert mennek at a piroson (mire odaer mar nem sarga, ugye), mert mogottuk egy nagy tomegu jarmu kozeledik, ami szinten at akar menni?.."
Megesik. Nálam már volt hogy ráfékeztem volna mert bőven meg tudtam volna állni, de a seggemben jött egy nyerges, és láthatólag esze ágában se volt fékezni, így átmentem.
@''autónepper.'': Vagy nem. :) Tegnap kb. 5 narancssárgán jöttem át hazafelé tartva, rohadtul nem volt hangulaton rásatuzni...
Ha a rendőrök szarnak a KRESZ-re, és büntetnek a sárgáért, akkor én is leszarom a KRESZ-t az összes olyan helyen ahol tudom hogy nincs kamera, és vígan átmegyek.
ex-dr. vuk 2011.03.27. 23:57:35
Elkepeszo.
Es a nyerges mogott mi megy, hogy at akar erni?.. Erdekes amugy, hogy millioegyszer nem megy semmi a juzer mogott megis atrongyol a piroson. Akkor az miert van? Muszaki hiba?
2011.03.28. 00:05:34
Az indíték ugyanaz. Leszarom kapszulát szednek. Ajánlom neked is! ;)
jelentéktelen alak 2011.03.28. 00:27:13
Ha a lámpa akkor vált át -ahogy te írtad -mikor a vonalában vagyok, miért büntetnének meg? Értelem szerűen, nem lehet már megállni, de még ne piros. Ilyenkor kell gyorsítani és átmenni.
Ha meg meg 40-ről meg lehet állni, akkor nem 50-el megközelíteni egy egyébként is fokozott figyelmet igénylő helyet és fékezni kell, nem gyorsítani.
Persze mindez nem megy annak, aki a zöld lámpában csak a feltétlenül szabad utat látja és a megengedett 50 neki elfogadható 55-60.
Érdekes, hogy az autósok többsége aki előfordul ilyen helyeken, nem kap büntetést. Lehet, hogy nem a rendszerben keresendő a hiba, hanem a pirosba bele hajtókban?
Vagy miért nem kap MINDENKI büntetést, aki lámpaváltáskor autózik arra???
jelentéktelen alak 2011.03.28. 00:33:30
Eszerint nem is az a probléma, hogy nem lehet megállni, hanem az hogy NEM AKAR megállni, aki a piroson megy át. Akkor meg mit kell hisztizni a büntetés miatt? :-)
fezoGT 2011.03.28. 00:34:50
Persze busz/kamion előtt ez nem egyértelmű, de azt meg eleve nem szabad közel engedni semmilyen irányból. A sima furgon viszont logikusan nem is akar összetörni mivel:
1. munkaeszköze az autó, akár súlyos következménye lehet ha egy ideig nem közlekedik
2. balesetnél minden ellene szól, még csak nem is villant a féklámpa!
2011.03.28. 00:39:46
A rendőröket kérdezd. :)
"Frappáns válasz Vuk-nak, de öngól a témában."
Na! :) Vuk a piroson áthajtásról beszélt, én meg arról amikor féktávon belül kapok sárgát, úgyhogy még áttolom.
Nem mindegy. Ha akkor kapnék csekket amikor meg tudnék állni, csak leszarom (van ilyen) nem háborognék, befizetném. De az hogy sárgáért büntetnek újabban, tűrhetetlen aljas pénzbeszedés a sünök részéről.
2011.03.28. 00:45:26
A visszakettő elég veszélyes, mert féklámpa hiánya miatt mire felfogja a "kedves" mögötted jövő hogy te lassulsz, már salátát csinált a lökhárítódból. Annyit meg nem ér a dolog.
fezoGT 2011.03.28. 00:49:47
Nem vicc, nemrég a Lehel utca-LóbeltKá kereszteződésben a befele vagy egy hétig ez volt. És nem kiégett, mert 3 lámpatest is szól ennek az iránynak, de egyiken se ment a sárga.
A zöld->semmi->piros még csakcsak, de először nem értettem miért megy át a szokottnál kevesebb autó a lámpán. Aztán a sokáigpiros->hirtelenzöld váltásból leesett...
fezoGT 2011.03.28. 01:06:43
Sztem aki ennyire siet az inkább ismerje ki a kisebb forgalmú párhuzamos egérutakat és ott menjen. Lehet hogy 3-4x annyit kell tekerni a kormányt, de így lehet a legtöbbet nyerni. És mindezt veszélytelenül.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.28. 03:59:05
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.03.28. 04:00:36
CD-R80 2011.03.28. 08:16:43
Persze be lehet bizonyítani mindent hogy az emberek nótóriusan mennek égbe-világba de azért nem ez a jellemző, mégha egy néhányan szeretnék is ezt elhitetni mindenkivel.
Aki szerint meg a fenti rendszer jó az álomvilágban él.
CD-R80 2011.03.28. 08:35:53
indapass90210 2011.03.28. 09:22:34
Az egy más kérdés, hogy ha valaki a régóta zöldet látván gyorsítani kezd, de nagyon sokszor láttam már olyat, hogy a sárgára a delikvens először féket nyom, majd amikor már látja, hogy nem fog tudni megállni, akkor gázt, ami a lehető legrosszabb eset, mert így már lazán belefuthat a teli pirosba.
A jelenlegi bírságolási gyakorlat pedig ennek a melegágya, azzal együtt, hogy mérlegelés nélkül, futószalagon büntet.
A posztoló kérdése pedig már a nevetségesség határát súrolja:
"A kérdésem változatlan; hogyan tudja mondjuk egy tulajdonos érvényesíteni az igazát, ha a rendőrségi bizonyítékok egyértelműen azt mutatják, hogy nem történt szabálysértés? (Igazságügyi féktávolság-számolóképlettel számoltam ki a felvételek time-kódjai alapján)"
A rendőrségünk polgárbarát hozzáállásást jól mutatja, hogy vitás esetben az állampolgárnak soha sem lehet igaza. Ez abból adódik, hogy ha a rendőr az állampolgár javára téved, akkor egy ellenőrzés kapcsán mindjárt kitalálja az ellenőrzésre jogosult szerv képviselője, hogy ez bizonyított hivatali visszaélés, korrupció volt, hiszen erre a meg nem történt vagy hibás intézkedés a bizonyíték.
A vicc az egészben, hogy ha azon alapul a határozat, hogy az ég zöld, akkor ezt az állítást az eljáró szerv körme szakadtáig védeni fogja, nem kevés extra költséget és stresszt okozva az eljárás alá vontnak, nyilvánvalóan feleslegesen.
Tron65 2011.03.28. 09:45:55
Tanultam közúti informatika keretében lámpatervezést is.
Ez alapján:
- A sárgának olyan hosszúnak KELL lennie, hogy aki az útszakaszon megnegedett maximális sebességgel hajt is, vagy biztonságosan meg tudjon állni a lámpa előtt, vagy ha féktávolságon belül észleli a vezető, még át tudjon hajtani (ezek az adatok 50 km/h sebességnél ~3 másodperc ill 35 méter)
Ki kellene menni az adott helyszínre és mérni a sárga idejét. Ha ez kevesebb, mint a fent írtak alapján számítható fékidő, teljesen nyugodtan lehet fellebbezni.
Ha valaki olyan helyen jár, ahol az úton megnegedett sebesség több, mint 60 Km/h, figyelje meg: a lámpa előtt van egy sebességkorlátozás.
60 felett ugyanis belép egy bizonytalanság.
Amúgy a sárga áthajtást milyen alapon büntetik???
záporjózsi 2011.03.28. 10:32:54
@D4D: Egyszer állj félre, szállj ki, menj oda és mérd le. Ha nem annyi, akkor levél a közútkezelőnek. Kevés levelet kell majd megírni. Az említett lámpákkal sosem volt bajom, bár ritkán járok arra.
Csigorin 2011.03.28. 10:51:19
kibaszas celjabol.
Ami eszmeletlen baromsag, mert kb sose lehetsz biztos benne mikor hajtasz sargaba, ugyanis az egyetlen informaciod a zold idotartamarol akkor van, ha latod mikor villant fel. Szoval ha ugy ersz oda hogy MAR zold, akkor lassitasz es megallsz. Megvarod a sargat, pirosat, es az ujboli zoldet, es utana mesz at.
50ezer forint ugyanis sok penz lottozni hogy mikor fog valtani a zold. Hogy ezzel dugokat generalok es feltartom a kozlekedest? Hat sajnalom, nem joszantambol...
Meg inkabb jojjon belem valaki hatulrol es fizesse szepen a biztositoja a javitast, minthogy atmenjek es lehuzzanak 50 vagy 100 rugora amit nekem kell(ene ha lenne mibol) kifizetni.
galoooshka 2011.03.28. 10:52:15
Az, hogy jön mögötted egy nyerges, elhiszem, hogy ijesztő, de elméletben nem kéne befolyásolnia a közlekedésed, mivel neki követési távolságot kell tartania, és ha te már sárgába mennél bele (miatta, mert félsz) akkor ő meg már 100% hogy nem fér át...
Velem is előfordul, hogy áttolnak, nem mondom, hogy elképzelhetetlen, de ha a kötelező szabályok minimálisan be lennének tartva, ez nem fordulna elő.
Egyébként szerintem hatásos a hatalmas bírság autók esetén ugyanúgy, mint a jelen témában teljesen off kutyakaki-téren.Hidd el, sok önző majom, aki eddig baszott összeszedni, fél a bírságtól, ezért összeszedi..Szerintem hasonlót várnak ettől a sárga-bírságolástól is, arra meg nem voltak felkészülve, hogy ehhez a város minden négyzetcentiméterét be kell kamerázni, mert ha nincs kamera, akkor egyesek már csakazért is szabálytalankodnak... Remélem ennek nem a logikus kamerázzunk be mindent mindenfelől-megoldás lesz a következménye, mert én rosszul fogom érezni magam, nektek meg kihullik a hajatok :)
potha 2011.03.28. 10:56:05
sofalwy 2011.03.28. 10:56:23
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 11:04:26
A sárga időtartalma alatt simán van idő megállni, satufék nélkül is.
Számtalanszor megálltam sárga alatt sima rendes lassulással, úgy hogy mellettem még átment két autó, azok közül rendszerint a második már piroson.
Így jár aki sárgát látva a gázra lép, és meg is érdemli.
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 11:05:58
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 11:10:03
Közlekedési viszonyok betartásának hívják ezt az esetet.
Ha nem látsz az elötted levő autó mérte okán, akkor nagyobb követési távolságot kell hagyni.
Ennyi.
Soha nem mentesít senkit a környezeti tényező, a szabálytalanságban.
Nyílván vannak akik szerint kellenek kivételek, és azok közé tartozom akik szerint nem kell.
A kivétel csak arra jó, hogy erre hivatkozva mégtöbben szabálytalankodjanak, különösen Magyarországon.
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 11:10:18
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 11:11:28
Ha szerinted nem kell, akkor remélem megb*nak majd egy 20-as táblánál 22-vel úgy 30.000 Ft-ra! :-)
Blogger Géza 2011.03.28. 11:17:23
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 11:17:42
Egész egyszerűen nem hiszem el, hogy egyszer sem tudok hibázni, az itt olvasott sok-sok ártatlan áldozattal, szabályosan közlekedő peches emberek százaival ellentétben.
záporjózsi 2011.03.28. 11:21:08
A konkrét szituhoz: ha nem tudod megfigyelni, hogy a lámpa milyen, maradj le. Láttam már olyan lámpát (valamilyen nagyon vidéki zugban), amelynél ha szabályosan állsz, nem látod a lámpát. Ettől még ott kell állni, ha meg közeledéskor zöld, a kitakaró oszlop nem elég vastag ahhoz, hogy azalatt érdemi változás legyen. (Olyan közel van, hogy akár már sárga is lehet...)
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 11:21:38
Nem is hiszem hogy van ilyen szabály, bár előfordulhat.
A poszt pirosról szólt. Az én állításom meg az, hogy 50-ről minden esetben van esélyed megállni a sárga időtartalma alatt, hogy biztonságosan, különösebb erősebb fékezés nélkül megálljon az ember, a piros elött.
záporjózsi 2011.03.28. 11:25:10
@Blogger Géza: A sárgát nem is kell jelezni. Ha városban egy sárgánál legalább 30 m-re vagy, akkor tuti meg fogsz állni. 5 m-re tuti nem. De azt az 5 m-t kb. 1/3 s alatt megteszed, a maradék 2 2/3 mp-ben pedig simán átérsz.
Simet 2011.03.28. 11:26:48
Ti még nem találkoztatok olyan autóssal, aki utánad jön egy másik sávban, sárgára vált a lámpa, te fékezel, ő meg lazán átmegy a sárga/piros határmezsgyéjén? Általában azok csinálják akik szuttyognak az utakon, látják, hogy már nagyon itt a zöld vége, de nem gyorsítanának fel 40-ről a fénysebességhez közeli 50-55 km/órára, pedig elötte van vagy 100 méter üres hely...
cselaxi 2011.03.28. 11:32:40
lkjpoi 2011.03.28. 11:34:39
Ezzel el is ismerted a szabálysértést. Majd jönnek az ilyen büntetések, és leszoktok a piroson áthajtásról... ha láttad a sárgát, és ennek ellenére gyorsítottál, akkor szabálytalan voltál. Ha épp váltott volna sárgára zöldről, és úgy mentél át, akkor pedig átértél volna a piros előtt.
Szépen meg kell szokni, hogy a sárga = megállás, és nem gyorsítás. Ha gyorsítasz, 100 000 Ft-ot kockáztatsz.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 11:43:09
De ő nem akart átmenni, hanem fékezni kezdett. Nem volt se satufék semmi, de nekem mivel gázra léptem, és csúszós volt, már csak satuval sikerült megállni kb 2 centire az elöttem lévőtől.
Hátul két gyerek.
Kb azóta meg se fordul a fejembe, hogy gázra lépjek sárgát látva.
CD-R80 2011.03.28. 11:43:37
newtest.sonline.hu/somogy/kek-hirek-bulvar/fek-nelkul-at-a-sargan-visszakuldte-a-rendoroknek-a-csekket-359954
www.delmagyar.hu/szeged_hirek/otvenezret_er_a_sarga_lampa/2191619/
www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/peldatlan-szigor-felhavi-fizetes-egy-sarga-lampaert-251054
És a vicc::D
www.szon.hu/nyiregyhaza/a-hir-igaz-megtalaltuk-a-kamerakat-nyiregyhazan/news-20110209-01332552
picikisköcsög 2011.03.28. 11:45:56
Cicafiú, a sárgát lehet 10mről és 50mről is látni! Gondolom, Te 50ről 10m alatt megállsz, beleszámítva a reakcióidőt, a fékkésedelmi időt és a fékhatás kialakulásához szükséges időt is (amit KRESZ tanfolyamon szoktak tanítani, tehát ha nem az ecserin vetted a jogsit, akkor Neked is elmondták)
bandris11 2011.03.28. 11:47:04
Számoljátok össz 1 nap hány szabálysértést követtek el Ti! Adjátok össze, majd szorozzátok fel 100.000-el és gondolkozzatok!
Lehetsz gyalogos, motoros, sofőr, stb napi 10x biztos szabályt szegsz!!!
A rendőrség meg adót szed nem büntet és nevel. Ez a gond.
Blogger Géza 2011.03.28. 11:47:08
adamcser 2011.03.28. 11:49:00
Másik kérdés. Mi van akkor, ha a seggemben jön egy másik autós (kamionos, buszos) és félek, hogy ha beletaposok a fékbe, felszántja a seggem?!
Swind 2011.03.28. 11:51:03
Blogger Géza 2011.03.28. 11:51:23
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 11:51:34
Ha ilyen esetben büntetnek (sárgát mutat a lámpa, mikor a kereszteződés közepén vagy), szerintem van jogorvoslatnak lehetősége.
Kár hogy az említett esetben pl nem derült ki, hogy megnyerte-e az illető a pert.
A piros más tészta. Ott szerintem jogos a bünti.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 11:56:45
De ha nem, akkor is érdekelne egy ilyen eset.
Ugyanis a kresszben a sárga esetén kerek-perec le van írva, hogy csak biztonságos megállás esetén kell megállni.
Egyébként pedig a sárgának kell elég hosszúnak lennie ahoz, hogy meg lehessen állni, a piros elött.
Ez lehet vita kérdés minden esetben, de szerintem egy 3mp-es sárga 50km/h-nál elég kell legyen.
Kivétel az általad említett balra kanyarodás pl, de az nem kerülhető ki sehogy.
CD-R80 2011.03.28. 11:59:12
Mint már fentebb írtam egy ismerősöm már járt így. S az átlagember nem fog kimenni centivel és krétával egy négysávosra méricskélni. Max anyázik egyet.
cselaxi 2011.03.28. 12:01:41
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:02:16
"Azt viszont tisztességesen meg lehet támadni, mert a gépjárműben található műszer és a rendőrséginek a pontossága nem elegendő a joghatályos büntihez. Más kérdés, hogy valóban köcsögség 22-nél csekkezni."
Na jó, igaz. Ha jól tudom 3% a mérőműszerek pontossága, és 10% a tolerancia. Akkor legyen 23 kmh...
TheRminator 2011.03.28. 12:02:34
Simet 2011.03.28. 12:03:02
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:04:05
"Már én is várom az első alkalmat, hogy őszinte legyek.
Egész egyszerűen nem hiszem el, hogy egyszer sem tudok hibázni, az itt olvasott sok-sok ártatlan áldozattal, szabályosan közlekedő peches emberek százaival ellentétben.
"
Szó sincs arról, hogy ártatlannak tartanám magamat. Viszont a 100.000 az kurvára el van túlozva, az biztos.
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.03.28. 12:04:11
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 12:05:25
Azaz ha 10 méterről észleled a sárgát, akkor mire átérsz is sárga a lámpa.
30 méteren belül vagy akkor is átmész szabályosan.
Ha meg kívül, akkor lássuk be meg tudsz időben állni.
Simet 2011.03.28. 12:06:12
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:09:56
Akkor indulj zöldnél, vagy fizess 100.000-ret!
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:10:32
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.03.28. 12:11:03
De szerintem az esetek 99,9%-ban hibázott valamiben a megbüntetett alany.
A szabálysértés alapján a büntetést, pedig konkrét emberek határozzák meg.
Sajnos ezeknél általában meg van határozva, hogy mennyit kell kaszálniuk, így rendszerint túlzó büntetéseket szabnak ki tagadhatatlan.
És ez egyre inkább így van, mivel a büntethetőség felsőhatárát egyre inkább kitolják.
Az én javaslatom az, hogy lehetőleg közlekedjünk szabályosan, mert a büntetés mértékén rendszerint hiába háborudunk fel, mégoly jogosan is akár.
Simet 2011.03.28. 12:11:44
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:15:13
Ez rendben is van. De vannak olyan szituk, és nem is kevés, ahol egyszerűen nem áll arányban a büntetés mértéke az elkövetett tettel. És mindenki hibázhat. És ha történetesen egy Trabanttal közlekedő, 80e ft-ot kereső fickó hibázik, ő is annyit fizet mint én vagy mint egy havi 5.000.000-t zsebre tevő. Mérlegelés nélkül. Na itt a probléma.
Szóönt 2011.03.28. 12:18:40
Eredménye az a szar ami van az országban.
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:19:25
- eddig mindig láttam még menet közben, hogy zöldre vált a lámpa, tehát még nem voltam a kereszteződésben.
- soha senkivel nem ütköztem össze, még ha piroson is mentek át keresztbe.
- szóval te valószínűleg pirosnál indultál, ha ütközésközeli helyzetbe kerültél! A lámpák ugyanis nem úgy működnek, hogy az egyik pirosra vált, akkor a másik azonnal zöldre. Van biztonsági szünet...
zseni.info · http://www.zseni.info 2011.03.28. 12:21:23
Sikeres online pénzkeresés fent a linken érhető el!
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.03.28. 12:21:49
Ilyenért büntetni, főleg 100 ezerre nettó szemétség.
Félre ne érts, sok embert megbüntetnék, mert gyakran rácsodálkozom, milyen pirosokon mennek át.
De azért nem mindjárt a sárga után kellene elkezdeni a fényképezést.
Mayday 2011.03.28. 12:22:37
ajánlom éjjel a hungária-könyves kálmán krt-at, mikor 3kor a taxis azt hiszi hogy úgyse jönnek a körúton és a jászberényin átcsattog keresztbe úgy, hogy neki full piros van.
Simet 2011.03.28. 12:26:15
Tele vele a net, főleg orosz nyelvterületről...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.03.28. 12:26:18
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:26:50
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2011.03.28. 12:26:55
A büntetés lényege az (lenne), hogy a további jogsértéstől eltántorítsa az elkövetőt.
Az, aki 30 milliós autót vezet, aminek csak a havi értékvesztése 400 ezer Ft, hol fog hanyatt esni egy 50 ezres csekktől? Nagy ívben tojik rá. Míg a gyári munkást a 25 éves Skodájával tönkre tesz egy ilyen büntetés.
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:28:06
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:29:37
Simet 2011.03.28. 12:30:27
Keveset vezetsz. :D
közlekedési bűnöző (törölt) 2011.03.28. 12:31:52
Piros első 1-2 mp-ét? Mert akkor igen, de ha ezekkel össze akartam volna ütközni, akkor WRC autó kellett volna...
Szóönt 2011.03.28. 12:33:30
Két perc alatt kiherélik. A piros első két másodpercét nem lenne szabad büntetni, a hosszú teherautók meg pláne beszívhatnak. Lehetne korrekten vezérelni a forgalmat de akkor kevesebb lét lehetne lehúzni büntetésnek pedig a rendőrségnek már abból kell megélnie ami eléggé undórító szerintem.
Wittorio1980 2011.03.28. 12:34:50
indapass90210 2011.03.28. 12:35:33
Ezzel el is ismerted a szabálysértést.... "
Hogy a isten faszába lehet valaki ennyire hüje? Ember, elolvastad amit írtál?
Már a 600. kommentelő, aki szerintem mindig meg lehet állni a sárgánál. A kurva sárga nem tiltásként lett odarakva, az azért van, hogy figyelmeztessen a következő pirosra. Csakhát a rendőr logika....
Faszinger kiszámoltatta, hogy nem lehetett volna megállni. Mit javasolsz, holnaptól menjen mindenki hússzal, mert sok az idióta a rendőrségen meg a parlamentben?
Az android jó az iphone szar · http://pinkpartner.eu 2011.03.28. 12:39:21
Simet 2011.03.28. 12:39:22
Ha már a piros lámpa a vita tárgya meg kéne szüntetni a KRESZ-t.Ez az egyik sarkalatos pontja(ha elfogadjuk, hogy az összes lámpa jól van beállítva).
Igen láttam már olyat, hogy már 4-5 mp-e piros volt mikor átment az autós. Isten szerencse, hogy éppen nem fordult ki egy busz a buszállomásról.
indapass90210 2011.03.28. 12:39:41
Szóönt 2011.03.28. 12:41:31
Mayday 2011.03.28. 12:44:43
Egy olyan vasúti átjárón jártam át vagy 2-3 évig, ahol jobbkéz van, de a balról jövő út kb 2x olyan széles, mint aminek elsőbbsége van.
Szerinted 10 ből hányan adtak elsőbbséget és értették meg miért nyomom a dudát?
Szóönt 2011.03.28. 12:46:29
indapass90210 2011.03.28. 12:48:20
Papper, aki esetleg lassan reagál, az úgyis lassabban megy, boyracer-nek saját problémája, ha beleszalad, kereszetforgalom vagy azért nem tud belemenni a sárga végén/piros elején áthaladó autóba, mert nem tud olyan gyorsan indulni. Ha meg mégsem megy olyan gyorsan a forgalom valami miatt, akkor úgyis elállják az autók az utat.
Más kérdés, hogy a mai fejlettségi szinten már lehetne úgy vezérelni/kialakítani az egyébként is érzékelős lámpákat, hogy akkor adjon zöldet a keresztforgalomnak, ha a másik irányból az utolsó autó is elhagyta a kereszteződést. Ettől még a pirosba belemenőt meg lehetne baszkodni.
Kb ennyi, aki
indapass90210 2011.03.28. 12:50:58
Mayday 2011.03.28. 12:52:37
Szóönt 2011.03.28. 12:53:21
Simet 2011.03.28. 12:54:55
indapass90210 2011.03.28. 12:55:05
indapass90210 2011.03.28. 12:55:51
Szóönt 2011.03.28. 12:56:02
Simet 2011.03.28. 12:57:19
ghck 2011.03.28. 12:58:07
Érzek némi logikai bukfencet. A képen látszik, hogy a piros lámpa az autó előtt van. Ebből hogy következhetne, hogy sárgán kezdted meg az áthaladást?!? Az áthaladás megkezdése az, amikor az autód eleje elhalad a felfestésen, lámpa vonalán, vagy a kereszteződés vonalán. Az egyik képen az autód eleje még nem kezdte meg az áthaladást, de már piros a lámpa! Tehát pirosan kezdted meg az áthaladást. Az a baj, hogy rövid ideig sárga a lámpa? Nos, ennek a fényképekhez semmi köze, erre se kifogás, se fellebbezés esetén ne hivatkozz!
ghck 2011.03.28. 12:59:24
Mayday 2011.03.28. 12:59:30
akkor is áttolt volna a fékezek.
Simet 2011.03.28. 13:00:00
mohopasi 2011.03.28. 13:02:15
Szóönt 2011.03.28. 13:05:32
Túl rövid ideig sárga. De persze ha messzebb vagy egy rövid sárgát észlelve is meg lehet állni a pirosig de nem a váltás rövid ideje alatt hanem hosszabban de még a lámpa előtt természetesen.
Szóönt 2011.03.28. 13:07:09
mohopasi 2011.03.28. 13:09:58
Blogger Géza 2011.03.28. 13:11:17
Manic Depression 2011.03.28. 13:14:24
Egymás torkának esés helyett egy szimpla matek az egész.
Bár halvány lilám, hogy az előírás szerint mely lámpás kereszteződésekben hány mp a sárga, azért aki tapasztalt sofőr, annak nem kell magyarázni. Ezt úgy érezni szokták/kell.
50km/h mellett az autós tegyük fel 25m-re van a lámpától (kb. 6 autó hossza), ennek megtételéhez kell egészen pontosan 1.8mp
(Ugyanezen táv 55km/h-val 1,64mp és 45km/h-val 2mp.)
Igen ám, de a lámpa és a felfestés közt van kb. 5m, azaz 20m marad a megállásra. No problem! Ugyanis egy rossz állapotban levő autó is meg kell tudjon állni 20m-en belül ha 50km/h-val hajt!
Ha a fentiek igazolhatók, akkor ezek lehetnek a megoldások:
1) a posztoló kb. 50km/h-val hajtott, 25m-en épp hogy belül volt a lámpa vonalához képest, mikor sárgára váltott, de a sárga nem volt hosszabb, mint 1.8mp.
2) a posztoló gyorsabban hajtott, mint 50km/h (legyen 55km/h), és messzebbről (pl. 35m) próbálta elcsípni az épp sárgára váltó lámpa "végét", de nem lassított a további métereken sem, így a rövid féktáv már satufékkel is necces volt, így inkább áthajtott...viszont a sárgának a "végét" sem tudta már megcsípni. Azért nem, mert 35m-t 2.3mp alatt tehet meg ha 55-tel hajt, de a sárga ennél rövidebb volt.
3) nagyon lassan mehetett, ráadásul egy ilyen alacsony sebesség még rövidebb féktávot feltételez, és már ennyi sem volt a lámpa előtt felfestett vonalig, de csak nem sikerült "átcsorogni".
Érzésre a 2.-at valószínűsítem, akkor viszont gyorshajtás. Ha mégis az első, akkor irreálisan "rövid" a sárga. A 3. nem túl életszerű.
Valszeg a posztoló véletlenül (elmatekozta a lámpaváltást), de még határeseten mozgó közlekedési magatartással csúszott bele a pirosba.
Egy "hajszálnyit" több rutint és odafigyelést kívánok! Különben még olcsón megúszta, mert ha a lámpa vonalán zebra is van és a gyalogoslámpa is azonnal vált...és a gyalogos lelép az autója elé, azt úgy hívják gyilkosság.
Peace!
Mayday 2011.03.28. 13:18:07
kihagytad a számításból a reakcióidőt, egy átlag autósnak kb 1 másodperccel azután kezd el fogni a fék, miután meglátta a fékezésre késztető akadályt. Ez 50-el 12-15 m. Máris marad a 25ből úgy 12 m amin meg kell állni, az meg necces.
Szóönt 2011.03.28. 13:23:16
indapass90210 2011.03.28. 13:28:59
Nem, azt úgy nevezik, hogy közlekedési baleset okozása.
Manic Depression 2011.03.28. 13:39:34
Manic Depression 2011.03.28. 13:45:27
Manic Depression 2011.03.28. 13:46:40
Mayday 2011.03.28. 13:48:28
ennyin meg lehet állni 3 sec alatt 12 m/secről
Mayday 2011.03.28. 13:51:03
Kalányos Márió 2011.03.28. 14:04:31
12 m/sec sebességről 3 sec alatt tényleg v*t/2= 12*3/2= 18 méter alatt áll meg, de nem 2-3 a lassulás, hanem pontosan: 12/3= 4 m/sec2
Szóönt 2011.03.28. 14:10:51
12 m/s
Szóönt 2011.03.28. 14:12:21
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 14:26:33
Hoppá!
Én ha igazam lenne fellebbeznék
Az meg gondolom nem lenne nagy technikai bravur, ha a sárga elött pl. 2 mp-cel elkezdenék a videózást, tehát még zöldnél és kötelező lenne az egész videót kiadni,idővel sebességgel együtt
Egy ombucmani bejelentést megérne a dolog, amilyen szivatások mennek az utóbbi időben
Nem is értem erre miért van szükség, a tényleges szab.sértésekböl is beszednek náhány milliárdot
Ha meg térfigyelő után büntetnek, akkor nyilván a kamera folyamatosan meg
Vagy nem, csak belenéznek néha a felvételekbe?
Mayday 2011.03.28. 14:29:20
gondolkodtam, és nem ez a jó képlet véletlen ?
s = v * t - a/2 * t ^2
Szóönt 2011.03.28. 14:32:46
Gondolj arra milyen könnyű szerződést kötni kábelszolgáltatóval és milyen nehéz felbontani.
A zsernyákok is erre játszanak majd biztos kiadják a felvétel azon részét ami mentesítené az autóst.
Szóönt 2011.03.28. 14:34:56
Mayday 2011.03.28. 14:36:12
az eleje nem kell, igazad van
Mayday 2011.03.28. 14:37:01
Szóönt 2011.03.28. 14:38:03
Szóönt 2011.03.28. 14:40:32
Kerepel az ABS? Tehát blokkolnának a kerekek száraz aszfalt úton. Tudod mit akkor te minden sárgánál így állj meg. Sok sikert.
Szóönt 2011.03.28. 14:41:23
Mayday 2011.03.28. 14:50:35
pont azt irtam, hogy nem kellett így megállnom.
sztem egyébként túl van tolva a dolog, oda kell figyelni és kész, 100 lámpából 99nél meg lehet állni, a maradék egynél meg vagy szerencséd lesz és nincs benne kamera, vagy nem.
2011.03.28. 15:05:52
Itt: maps.google.hu/maps?hl=hu&ie=UTF8&ll=46.075106,18.240904&spn=0.002378,0.006539&t=h&z=18
És tudtommal szaporodnak. Most már a kórház térnél is van, bár az nem tudom hogy a lámpát is figyeli-e, vagy csak térfigyelő.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.03.28. 15:09:26
milyen könnyű szerződést kötni kábelszolgáltatóval és milyen nehéz felbontani"
Igaz ez is
Most vivok a t-hommal 4hónapja és most kezdtem a netszolgálatómmal,ez utóbi lehet sima lesz, bááááár
záporjózsi 2011.03.28. 15:55:43
TheRminator 2011.03.28. 17:54:07
Van valami közvetlen info is?
D4D 2011.03.28. 18:18:24
jelentéktelen alak 2011.03.28. 18:31:24
Nem ritka, hogy nem csak a pirosra váltó, de az abszolút piroson csorog át valaki 15-20al, a tátott szájából lógó nyállal. Látszik a tekintetén, hogy azt sem tudja melyik bolygón van. De nem belőlük indulnék ki.
Szerintem aki akar, az meg tud állni. Aki meg nem, az fáradjon kifogások keresésével, mert nem vagyok vevő rá.
Szeretek elindulni, amint zöldre váltott a lámpa. És nem szeretem, ha ilyenkor még jönnek keresztbe.
Túl van lihegve a dolog. Ha valóban olyan borzasztó volna a helyzet, mint ahogy itt sokan lefestik, akkor MINDEN lámpaváltásnál meg lennének büntetve az éppen arra járók. Kötve hiszem, hogy ez meg is történik. Tehát kezelhető a helyzet, csak talán nem mindenkiben van meg hozzá a szándék. Egyszerűbb szitkozódni, mint akarni megállni.
Ehhez egy adalék:
Ma a Gregg Road-ról kanyarodtam rá a Gillabbey street-re egy másik furgon után, aki a zöldre indult el. Bőven a zöld jelzésen mentem én is, meg a két mögöttem jövő is. De egy hölgy ránk dudált keresztbe, mert ő nem tudott menni egyenesen az egyetem felé miattunk. Hogy tudta-e mire való az sok színes lámpa az út mentén -ami éppen pirosan világított az arcába- nem tudom. De biztosan most ő is hisztizik valahol a sok hülye miatt, akik miatt meg kellett állnia. :-)
2011.03.28. 18:32:39
Nézd meg pl. ezeket a cikkeket: www.bama.hu/helyi-ertek/postabontas/veszelyes-a-sarga-lampa-261820
www.pecsistop.hu/articles/article.php?id=834297
www.pecsistop.hu/articles/article.php?id=826989
Mindhárom cikkben emlegetik a '48-as téri Váci út - Zsolnay út kereszteződést, valamint én is naponta látok satufékkel megálló autókat itt, szóval nem hinném hogy urban legend volna.
De ha gyalog mész arra, látszik hogy van egy 360-fokos térfigyelő is az oszlopon, és még legalább 3 külön kamera (kisebb látószögűek).
Ennyi kamera sima térfigyelésre nem kell...
Inkább légy óvatos! Ha a belváros felé mész, és látod hogy villog már a jobb oldalon a gyalogosok lámpája, vegyél vissza, mert 1-2mp és sárgára vált.
Ha kifelé jössz, a McDonalds felé vezető gyalogoslámpát kell nézni, ha villog akkor jobb ha megállsz (vagy még gyors átrongyolsz).
Csigorin 2011.03.28. 19:12:30
Nem kell hogy villogjon a zold, azert van a sarga, hogy figyelmeztessen hogy "he te barom, valtok, mostma ha meg birsz allni ne mennye at"
Epp mivel figyelmezteto jellege van, hulyeseg es aljassag buntetni.
záporjózsi 2011.03.28. 22:42:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.29. 01:59:44
Sehogy... van egy idiótán kitalált szabály, meg eszköz, amivel be lehet hajtani, hát hajtják... Yard 2011.
dzsaszper 2011.03.29. 07:56:59
Ha egy sor ügyet a rendőrség elveszít akkor talán megtanulnak épeszűen mérlegelni is.
dzsaszper 2011.03.29. 07:57:38
JSZs 2011.03.29. 10:27:04
emberek, hagyni kellene követési távot, nem?
ettől függ a rendőröket fikázni lehet (totál adószedés, amit csinálnak). de hogy csak a rendőrök szarok, a szabályok szarok, minden szar, csak mi érjünk oda 2 mp-cel hamarabb, meg nyomjam le ezt a tetűt, meg különben is...
szzoli2009 2011.03.29. 13:31:23
Egyértelmű. Fellebbezést meg kell írni. Előtte ezért célszerű lemérni a sárga lámpa hosszát. Én most egy sárgán való áthaladás miatt levelezgetek velük kb. 4. hónapja (ez 50 ropi) :))). Nem én vezettem, hanem akinek kölcsön adtam, mielőtt elküldene vki.
szzoli2009 2011.03.29. 13:34:30
12Rómeó 2011.03.29. 17:47:17
Tehát a zöldről sárgára váltás pillanatában fotóztak le.Ha ott és akkor beleállok a fékbe,50KM-ről (amikor az első kép készült), akkor is becsúszok a kereszteződés felébe. hivatkoznak a paragrafusra, aminek az elején a folyamatos sárga, a lámpaváltásos sárgán való áthaladás tilos. DE ugyan ennek a paragrafusnak a végén van az, hogy amennyiben nem tudsz biztonságosan megállni, minél gyorsabban el kell hagyni a kereszteződést. Nekem volt lehetőségem fellebbezni, meg is tettem. Már három hónapja semmi válasz nem jött.
Viszont nem piroson (narancssárgán) mentem át.
12Rómeó 2011.03.29. 17:49:12
Szívféreg 2011.04.04. 14:43:56
Szívféreg 2011.04.04. 15:04:40
És mielőtt megkérdeznéd, én ilyen náci vagyok. Olyan szélsőséges eszmékkel, mint pl aki nem dologozik, ne is egyék.
potha 2011.04.04. 15:15:58
Szívféreg 2011.04.04. 15:32:40
lkjpoi 2011.07.08. 14:15:38
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.08. 18:20:57
Viszont, ha azt akarják, hogy meg tudjunk álni, új szoftver kell és a sárgára váltás előtt villogó sárga jelzés vagy hasonló megoldás kell. Enélkül baxák meg a büntetésüket, mert, mondom, a legjobb szándék mellett is belecsúszik az autós és ez tényleg nem bunkósági kérdés.
HakapesziM 2011.07.09. 10:55:31
Tibi88 2011.07.09. 11:21:58
Villogó zöld. Jó pár helyen bevált. Vagy visszaszámláló. Siófokon láttam ilyet itthon eddig csak. Az egyik útnak 1 percig, a másiknak 10 másodpercig zöld mondjuk... de akkor is számol legalább és fel tudsz készülni
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.09. 14:19:32
OFF:
Bár, ma azt hallottam a rádióban, vissza kerül a NAT-ba a KRESZ oktatása. Ezt is megértük...Megértük? Remélem..Mikor majd az összes közlekedő ismeri a KRESZ-t, aki a közúton közlekedik.Legalább alap szinten.
ON.
záporjózsi 2011.07.09. 23:45:54
@aabroncs.hu: A gyalogos és kerékpáros ismeretek - amennyi kell - eddig is benne voltak. A többihez úgyis kell papír. Szokásos PR mese habbal.
Tibi88 2011.07.10. 10:53:18
Ha nem büntetnének a sárgára, akkor nem kéne a villogó zöld. De büntetnek, és ha a lámpa alatt vagy, még pont rálátsz és ott vált sárgára akkor tök mindegy hogy fékezel. Nem tudsz megállni. Ha meg átmész jön a bünti.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.10. 11:31:13
SzG-1978 2011.07.10. 16:12:52
Nem egyszer kiviláglik, hogy a rendőr sem ismeri a kreszt, csak az alapszabályokat, de az kevés. A hivatalban is ilyenek ülnek, pl. hallottam olyan esetet ismerősömtől, hogy megbünteték fordított irányban történő behajtásért, mert az utca egyirányú volt ugyan, de fél évre lezárták, és így zsákutca lett. És elég hosszú vitája volt a "hatósággal".
Az oktatást a jogszabályból kéne tartani szerintem. Konkrétan le kell tenni az 1/1975 KPM-BM rendeletet az asztalra (a hatályos állapotban persze), és azt kell átrágni.
Anno a kresz-oktató az autósuliban még beszélni sem tudott, olyan szavakat használt, mint pl. a "célszerű", aztán meg volt sértődve, mikor megkérdeztem tőle: kötelező, tiltott vagy megengedett? Mert "célszerű" szó nem létezik jogszabályban.
És nem kerékkötő vagyok, csak írni kéne már egy JÓ tankönyvet hozzá, amiben benne van a jogszabály is szó szerint, meg mellette a magyarázata, és ehhez kéne megfelelő oktatói képzés is, így lassan-lassan pozitív változás is lenne ebben az országban.
(Amúgy az esélye konvergál a nullához.)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.10. 16:54:51
Azonban ezekkel mi is volt a baj? www.youtube.com/watch?v=RfCIwzHKXTk
SzG-1978 2011.07.10. 17:50:12
A másodikra emlékszem én is gyermekkoromból, szerettük húgommal együtt, a gyereknek majdnem mindegy, milyen mese megy, a felnőttek rudják csak megítélni, milyen hatása lehet a megtekintésnek. Azokkal semmi baj nem volt. Igen, az előző rendszerben sokminden értelmesebb volt, például voltam közlekedési táborban, ahol pályákon közlekedtünk, kerékpárral, rollerrel, "autóval", meg mindennel, amit egy gyerek hajthat. Tábla is volt, és rendőrök is voltak, ők tanítottak bennünket. :)
És a logikát tanították, plusz a szabályokat, hogy a kettőnek EGYÜTT kell működnie, akkor balesetmentes a közlekedés. Szerintem a mai rendőrök sem tudják ezt, olyan gyorstalpalón végeznek, plusz nem is a rend fenntartása a feladatuk, hanem a saját fizetésük előteremtése. Na de ettől még nem kéne megölnünk egymást.
Ha az átlagemberek is, meg a kormány is csak magával van elfoglalva, akkor ez az eredmény.
Tibi88 2011.07.10. 18:07:28
Délután mentem majdnem 40km-t. Újpest-kispest odavissza, béke út-hungária-reiter-árpád út főbb útvonalon. Mivel nem volt kedvem nagyon vezetni, és bátyámékhoz ugrottunk át szüleimmel megbeszéltem faterral, hogy figyeljük már a sárgán áthajtást és betartom a mutatóm szerint a sebességet (vagyis lassabban mentem mint a megengedett). Csak a saját áthajtást néztük. 400 000 Ftot számoltunk :) 4x mentem át úgy sárgán, hogy 10 méterre voltunk a lámpától amikor váltott. A 10 méter az amúgy +/- 2. Szóval lehet hogy csak 8. Na most ha ezt a 4et látta volna rendőr, akkor 1x biztos hogy kitalálja a büntetést. Ha meg 4x akkor... És esélyem sem lett volna megállni. Annyit láttam, hogy vált sárgára és következő pillanatban már nem láttam a lámpát. Mögöttem nem jött senki, tehát padlófékkel meg kéne állnom, becsorogva a kereszteződésbe, utána meg fogalmam sem lenne róla, hogy mikor vált zöldre a lámpa...
CoIie 2011.07.10. 18:36:23
Miért?? Soha senki nem bizonyította még be, hogy sárga lámpán való áthajtás miatt balesetet történt!!
Tehát tovább lehet csámcsogni az ilyen és hasonló 'tereléseken', miközben az ország ki tudja merre halad...
SzG-1978 2011.07.10. 18:42:38
Amúgy én is néztem a napokban, amúgy sem nagyon száguldozok, a Hungárián 70-nel megyek, ahol lehet, de tényleg nem lehet megállni előtte kockázat nélkül, sőt. Inkább úgy lehetne fogalmazni, ha öngyilkos szeretnék lenni, simán betartom a szabályokat, és aznap már nem otthon alszom.
Tibi88 2011.07.10. 18:46:48
Még ha nem jön mögötted senki, akkor is necces. Most például 8 fajta süti volt anyám mellett az ülésen :) de ez még megoldható, lerakom a földre. Viszont gyerekülésben pár hetes baba... Annyira óvatosan próbálok fékezni amennyire csak lehet. Nagyobb fékezésnél nem tudom mit érezne.
CoIie 2011.07.10. 18:52:19
Plusz a szervezők szeretik áthangolgatni periodikusan a lámpákat, így aki egész héten minden napszakban közlekedik, az vagy nagyon jó memóriával vagy szintén jó reflexekkel kell rendelkezzen, hogy a megszokott ritmus tarthassa, vagy éppen az áthangolás miatti ritmustalanság következményét; a gyakori 'sárgásodást' kivédje!
Azonban ez élénkíti a gazdaságot; több rendőr kell - ez munkahelyteremtés. Több szervízmunka, ugyanaz a helyzet; több munkalehetőség. Több üza. fogyasztás, több jövedéki és áfa adóbevétel.
A satufékkel 'megformázott' autók fellendítik a karosszéri lakatos munka iránti igényt, ergo több szakmunkás talál munkát! Hurrá!
Tibi88 2011.07.10. 19:04:05
Tuti kevesebb a gyorshajtásból befolyó pénz, ezért kell kitalálni valami mellékest :)
Szerencsére nem lesz kevesebb kajám, vagy nem veszik el a kocsit ha kitalálnak egy pár ilyet nekem. De hálistennek nem is járok sűrűn olyan helyeken, ahol mérnek/videóznak. Valahogy az újpest/rákospalota részt nem kedvelik. Ahol meg mérnek azon a 3 helyen, ott direkt figyelek. A lámpákhoz meg itt nem fognak beállni. Nem olyan forgalmas hogy megérje nekik.
SzG-1978 2011.07.10. 19:05:23
Kíváncsi leszek, mit csinálnak majd télen, havas úton.
Lehet, hogy nem kéne közlekedni?
(Kéne találni olyan munkát, amelyiknél nem kell autót vezetni. Nem mindenki programozó egy irodaházban...)
Addig meg úgy működik, mint a rablóval: pénzt vagy életet. Vagy fékezek és meghalok, vagy átmegyek és fizetek. Magyarország, 2011. És még egy pár évig így is marad...
(Sokszor azon gondolkodom, hogy szüleim elrontottak: nem tisztességes embert, hanem bűnözőt kell nevelni erre a világra. Ők NAGYON JÓL érzik magukat, senki nem piszkálja őket, meg sem merik állítani a zsaruk az úton, csak hogy maradjunk a közlekedésnél.) Mi meg azon fosunk, hogy mennyit fogunk fizetni akkor is, ha csak épségben szeretnénk befejezni az aktuális napot.
CoIie 2011.07.10. 19:05:55
Persze néha meg kell nézni a trafi vezényléseket és a mérési helyek nagy részét meg lehet ismerni. Már csak memória kell... ;)
Tibi88 2011.07.10. 19:33:34
Árpád úton 2 helyen mérnek, ezért kb lehetetlen belefutni ha ismered a helyet :)
Aztán Nádor utca 30as tábla... :)
De amerre én járok ott sosem mérnek a nyomorultak :)
Amúgy a víztoronynál heti 3x legalább állnak. Annyira viccesnek érzem, amikor direkt a belsőben megyek óra szerint 60al (54) hogy a többi szerencsétlen ne fusson bele a trafiba. És ilyenkor jobbról gyorsan megelőznek, aztán jön a nagy fék a felüljáró alján. Amikor már bőven 70 körül járnak :D
D4D 2011.07.10. 22:58:07
"A sárga épp olyan hosszú, amilyennek lennie kell. "
- Kivéve egy pár helyen, ahol nem olyan hosszú, illetve ehhez vedd hozzá azokat a lámpákat, ahol pl a kamionnal zöldön indulsz, de a szerelvény vége már csont piroson megy át.
Mai élmény:
Veszprém körgyűrű, balra fordulok a város felé (Asszem a csopaki útra), első vagyok, de a mögöttem harmadik autó már nem fért át. Fehérvár gyűrű, zámolyi lámpa (Metro áruház), negyedik autó voltam, és már a sárga végén mentem át.
D4D 2011.07.10. 22:58:54
"és ha régóta zöld van, fékkészenlétben kell megközelíteni."
Ezt nagyon remélem, nem komolyan gondoltad!
D4D 2011.07.10. 23:00:41
Anno az MHSZ-nél még így tanították.
D4D 2011.07.10. 23:02:41
"utána meg fogalmam sem lenne róla, hogy mikor vált zöldre a lámpa.."
Sokszor akkor se, amikor a vonalnál állsz. Hacsak nincs tetőablakod.
Tibi88 2011.07.10. 23:23:49
Legtöbb helyen tényleg nem. Ha nincs oldalt lámpa és én vagyok az első, akkor egy kocsival hátrébb kell állnom. Egyszerűen esélytelen, hogy rálássak
záporjózsi 2011.07.10. 23:30:32
A rendőrök ha komolyan gondolják, hogy sárgára szopatnak, akkor én is komolyan gondolom. Az lenne a legegyszerűbb, hogy tartsunk be mondjuk szeptembertől minden szabályt és garantáltan a húzósabb helyeken az ország beáll, mint a szög. Aztán vakarhatják a fejüket, hogy mit szúrtak el.
@SzG-1978: A tanárok jogszabályt értelmezni nem tudnak. Persze nem csak a tanárok, hanem kb. senki. Épp ezért az általános iskolai KRESZ oktatás igenis szorítkozzon arra, ami eddig volt: gyalogos, kerékpáros, valamennyi általános.
záporjózsi 2011.07.10. 23:32:24
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.11. 08:27:57
D4D 2011.07.11. 12:51:29
A zöld rengeteg helyen nem 5 másodperc, hanem kevesebb. Mellesleg egy 5 mp-es zöldön mi fér át?
A sárga is sok helyen 1-2 másodperc, bár ott már történik sok helyen előrehaladás, megjegyzem jellemzően a zöld rovására.
D4D 2011.07.11. 12:53:49
Autója is válogatja, nekem ha a vonalnál állok meg, akkor előre kell hajolnom a kormány fölé, vagy kinyitni a tetőablakot (utóbbit szoktam).
Mindenesetre a lámpák 90 %-án látszik, hogy kitették őket, a maradék 10%nál meg gondolkoztak is, hogy lenne jó kitenni.
D4D 2011.07.11. 12:57:03
Ennél már csak az a jobb, amikor a hurkos lámpánál ha azt akarod, hogy érzékeljen, annyira előre kell menni, hogy nem látod a lámpát.
Tibi88 2011.07.11. 14:17:15
Ez autótól függ, minél alacsonyabb a kocsi, annál kevesebbet látsz a lámpából. Egy 206osban ülőre fel kell néznem, egy ignis meg már terepjáró :)
záporjózsi 2011.07.11. 15:50:39
Nekem a lámpák többségével nincs különösebb bajom, de ez egyéni dolog. Azért vannak érdekesek, viszont a furcsának tűnő megoldások jó része vagy korábbi szabályozás maradványa, vagy helyhiány. Ebbe nem értendő bele pl. az itt is megjelent kanyarodós lámpa a 6-oson az M0 után kifelé. Azt csak simán elrontották.
@Tibi88: Igazából nem értem, hogy a vezető pozícióját miért nem lehet kategóriánként egységesíteni, de mindegy.