Végre itt a jó idő, ismét többen szállnak biciklire, ami nagyon pozitív több szempontból is, ugyanakkor több a veszélyforrás, jobban oda kell figyelni. A bringás társadalomban is megvannak az ésszel közlekedők és a szabályokra fittyet hányók, vagy pedig azokat félreértelmezők. A KRESZ tavalyi módosítása adott a kerékpárosoknak jó pár kedvezményt, melyek egy részén még most is elvitatkozunk sokan, van-e értelme. Nem is ez a fő probléma, szerintem az autósok közül a legtöbben elfogadjuk a változásokat. Az viszont baj, hogy vannak olyan kerékpárosok, akik ezeket az új szabályokat a saját kedvük szerint értelmezik és teremtenek ezáltal veszélyes helyzetet, majd utána még sokszor ők reklamálnak. Attila is kifogott egy ilyet, még ha ezúttal nem is az egyirányú utcán jött szembe a kerékpáros, de talán nem őrajta múlt, hogy nem történt baleset.
Tegnap délután esett meg velem, hogy az Ilka utcában hazafelé haladtam kb 40-50 km/h közötti sebességgel, már messziről láttam egy biciklist és lassítottam is mögötte ahogy kell. Az út jobb oldalán haladt és mivel bal oldalon éppen nem volt parkoló autó, bőven volt helyem kikerülni, igen ám de amikor közel egy vonalba értem vele, idióta módon, teljesen indokolatlanul elém húzta a kormányt. Sok vita kerekedik az ilyen blogokból, mivel tényleg teljesen más így leírva az eset mint élőben, látnotok kellett volna ahogy félresunyta a fejét amikor észlelte az autót és egy finom, óvatos mozdulattal szándékosan beúszott az utca közepére. Szerencsére éppen ki tudtam kerülni, persze figyelmeztetésképpen egy rövidet rádudáltam. A közeli kereszteződésnél meg kellett állnom és ekkor ő utolért, gondoltam megkérdezem tőle,miért akar öngyilkos lenni?A válasz, miszerint a KRESZ-ben az áll, hogy neki joga van egyirányú utcában a forgalmat fenntartani. Mint ahogy joga van a tizedikről is leugrani.Azt megérteném, ha egy szűkebb utcában találkozunk és mondjuk van rajta két oldal táska nem húzodik le, de így hogy bőven elfértem mellette de ő szándékosan kijött az út közepére, nem más mint egy igazi idióta. Az bosszant a legjobban, hogy egy ilyen retardált miatt el vehetik egy normális autóvezető jogsiját, mert ha elütik akkor nem valószínű, hogy őt veszik elő.Az ilyet nem lehet feljelenti a rendőrségen? Van három tanúm akik a kocsiban ültek és a kissrác a szemben lévő házban lakik.
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 08:12:41
Már hogyne vennék őt elő, hiszen nem az út jobb oldalán ment, ahol neki kötelező. Persze egy kamera nem árt, mert akkor több a bizonyíték az ilyen gyökerek ellen! Mielőtt a sötétbiciklisek magukra veszik, gyökéren nem a bicikliseket értem, hanem minden hülyét, aki közlekedik valamivel!
szaGértő 2011.04.05. 08:17:27
esef 2011.04.05. 08:31:26
- a biciklis minek húzza be magát az autó elé: ez olyan mint a büntetőfékezés - tudom, hogy szarrá törnek, de csakazértis...
- az autós meg normális, hogy az Ilkában 40-50 km/h-val megy?
csabimazdi 2011.04.05. 08:33:31
www.elektromosbazar.hu/index.php?stilus=webaruhaz&hiv=17
szaGértő 2011.04.05. 08:48:10
Igaz jóval drágább, de egy ügyvédnél jóval olcsóbb.
RaveAcE 2011.04.05. 08:50:47
Van erről valakinek tapasztalata? Ettől a 20 rugós játéktól nem várok sokat. Régebben láttam valami koplexebbet, az a gyorsulást is mérte. Az e-tanút találtam most, de abba nevetséges 512 MB fér.
RaveAcE 2011.04.05. 08:52:14
Részeleteket plíííz!
Hurri Kán 2011.04.05. 09:02:11
Legfőbb ideje volt...
Dester 2011.04.05. 09:07:37
szaGértő 2011.04.05. 09:08:40
Igazságügyi szakértői vélemény készült arról, hogy bizonyítéknak alkalmas. Azaz, ha te basztad el, megy be a kesztyűtartóba, ha nem, akkor meg ott a dokument. :)
Spikk 2011.04.05. 09:12:46
Giraffa 2011.04.05. 09:15:19
Lehet, hogy a kerékpáros szerint nem volt meg a biztonságos oldaltávolság, és nem akarta, hogy elsodorja az autós.
csabimazdi 2011.04.05. 09:19:33
Van tapasztalat. Nem csinál csúcsminőségű képet de látszik így is minden. 2 perces blokkokba vesz fel,és aha megtelik a kártya a blokkokat elkezdi törölni és az újat felvenni a helyükre. :)
szaGértő 2011.04.05. 09:19:42
Ya Basta! 2011.04.05. 09:19:50
30 eve elek a belvarosban es baromi jo lenne ha az autosok nem 50 km/h-val kocsikaznanak az utcakban, mint pl az Ilka is ilyen.. persze van ennel szukebb utca is deh ez meg szerintem igy is sok.
ugyan ekkora parasztok azok a soforok is akik kepesek 20 centire a bokamtol tovabbhajtani, szinte meg sem varva h elhaladok elottuk gyalog.
Alikam 2011.04.05. 09:20:07
Nem nagyon tudsz mit tenni. A kamerás felvételek is olyanok, hogy jó esetben, ha be tudják azonosítani ami szinte kizárt, akkor kap egy 10.000-es csekket, talán.
Reménykedni kell, hogy legközelebb egy IFA előtt próbálja ezt meg, aztán le lesz róla gond.
Te vagy hátrányban, neked van rendszámod, jogsid, több vesztenivalód. Ha pofán b@szod akkor te nagyobb bajba kerülsz mint ő.
szaGértő 2011.04.05. 09:21:16
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.05. 09:24:57
Az pedig, hogy 3 hetes razzia kezdődik ... hosszútávon nem oldja meg a problémát. A fejekben kellene rendet rakni (nem csak a bringásokéban). Valamint (a bringásoknak!) nem ártana közelebbi ismeretséget kötniük a KRESZ -el egy vizsga formájában.
antonov 2011.04.05. 09:26:23
Betkó 2011.04.05. 09:27:13
A KRESZ szerint a biztonságos oldaltávolságot úgy kapjuk meg, hogyha a kerékpárt eldöntjük, akkor is maradjon hely a gépjármű és a kerékpár között. Ezért kerékpárt MINDEN esetben (hivatalosan) csak párhuzamos közlekedésre alkalmas úton lehet kerülni, sávváltással, jelzéssel, az arra alkalmas helyen, időben stb. Persze jól tudjuk, hogy erre nincs mód a gyakorlatban ebben az országban sem, meg máshol sem. Ezért kell udvariasnak és együttműködőnek lennünk, ha ez néha nehéz is.
Tavaly raktam le a KRESZ-t.
csabimazdi 2011.04.05. 09:28:16
Annyi pénzt viszont megér,hogy ne idegesítse magát az ember mikor a kiérkező rendőrnek a vétkes fél kihazudja a szemét.. :)Nem?
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.05. 09:33:15
''autónepper.'' 2011.04.05. 09:36:29
@Ya Basta!: szed a lábad és nem fogunk rá menni bazdmeg kurvára elegem van az ilyen kamikaze gyalogosbból aki szét se néz de lelép a kocsi elé.... IGEN TUDOM ha elütöm nekem kellesz a börtönbe lennem de ő meg döglik én 2 év múlva szabadulok ... szal nem kell a menő csávót játszani .
@Dester: ne haragudj de mért nem engeded be? ugyan olyan bunkó vagy akkor mint ő. kurvára bírom ezt a fajta ember Ő elé senki ne merjen be menni ...
mano_ · http://bordelyhaz.blog.hu 2011.04.05. 09:41:03
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 09:42:22
Ezt hol találtad a KRESZben? Én nem találtam ilyet, és amikor tanultam se így tanították. Akkor még úgy tanították, hogy fél autónyi távolság biztonságos.
Spikk 2011.04.05. 09:44:46
Dester 2011.04.05. 09:46:17
Másrészt megmondom őszintén, nem is nagyon törtem magam, hogy előzékeny legyek. Hogy miért? Némileg bosszant, amikor már mögöttem is a seggemben jön a terelővonalon a két sáv között (és látja, hogy előttem is vannak), majd lehetetlen helyekre tuszkolja be magát, csak hogy 1 autóval előrébb legyen. De utánam jönni, azt van ideje, meg záróvonalon, zebrán 60-nal megelőzni, rámhúzni az autót úgy, hogy az ujjam nem raktam volna oda (én nem kekeckedtem, nem mutattam be, stb), és utána kétszer nyomott büntetősatut. 35-40 körüli, egyébként normálisan kinéző ember volt.
Ezek mind kisebbségi komplexusban szenvedő idióták, akiknek fos az élete, és itt élik ki magukat, ettől érzik magukat királynak. Ettől persze még nem fogom sajnálni őket.
Bocsáss meg, de az ilyet nem fogom beengedni még akkor sem, ha megtehetném. Mindenki mást igen. Messziről látszik, ki a tajparaszt bunkó, és a fekete 5-ös BMW-ket nem véletlen sorolják oda, ahová. Ha ettől bunkó vagyok a szemedben, nos, valahogy majd elviselem.
uni1002 2011.04.05. 09:48:04
Szerencsére ki tudtam kerülni nagy ívben az elmebeteget.
Tapossa el más...
Medgar 2011.04.05. 09:53:04
gmower (törölt) 2011.04.05. 09:53:09
Nem kell ezt túlspirázni, vagy elismered a felelősséget, akkor a felvételt is átadod, vagy nem ismered be, tagadsz ezerrel, akkor meg nyilván nem adod. A bíróság meg majd vagy figyelembe veszi enyhítő körülményként a beismerést, vagy nem, de többet azért nem kapsz mert nem vallod be, vagy nem adsz át önként, s dalolva bizonyítékot. Ha más ügyében próbálsz bizonítékot eltüntetni ellenszolgáltatás fejében, na az már egész más téma...
Spikk 2011.04.05. 09:54:05
@mano_: Én meg jöttem reggel bringával és ahogy egyenesen haladtam a bringaúton, a bal oldalon párhuzamosan haladó útról elém kanyarodott egy autó jobbra kis ívben (azaz rajtam keresztül szeretett volna bekanyarodni). Csikorgó kerékkel farolva tudtam kifékezni a helyzetet, erre a következő majdnem nekem jött. Gondolom, hogy volt jogsijuk, ahogy annak a majomnak is, aki a múltkor elütött. Az is ott történt.
A kereszteződés előtt tábla figyelmezteti a járművezetőket arra, hogy kerékpárosok közlekednek ott.
És ne gyere azzal, hogy hiába a KRESZ, minden nap mondjak le az elsőbbségemről!
mano_ · http://bordelyhaz.blog.hu 2011.04.05. 09:57:51
É2I 2011.04.05. 09:59:14
Nem éppen jobbra húzódna bárki, akinek egy csöpp túlélési ösztöne van?
Az a baj, hogy ugyan annyit lehet kapni érte, ha kivasalsz egy ilyen balfaszt, mint ha egy normálisat csapsz el.
Perillustris 2011.04.05. 10:01:21
@szaGértő: Hú de jó, hú de jó! Lehet fényes nappal, délután kettőkor a lámpa hiánya miatt büntetni. Hú de jó, hú de jó!
babel 2011.04.05. 10:03:40
Ui.: Tudom-tudom, önbíráskodás, én meg egy agg-resszív baromállat vagyok. Megesik. :D
froton 2011.04.05. 10:04:36
Perillustris 2011.04.05. 10:05:00
Nem igazán tekersz forgalomban, ugye? Csak egyszer nem mentem beljebb sávközép felé a Kolozsvár utcában az egyik villamosmegállónál, s már is ott volt mellettem a tulok 15 cm-re.
Nyilván ezt nettó baromság berántva tenni, már így kell megközelíteni az ilyen helyeket, ha olyan a helyzet, én még kézzel is jelzem. A megálló után persze visszamegyek jobbra rögtön.
GG81 2011.04.05. 10:05:17
igen kerékpároztam, egyetlen "bűnöm" pedig az volt, hogy a piros jelzésnél álló kocsisor mellett jobbról SZABÁLYOSAN előregurultam, majd velük együtt a zöldnél indultam.
hátitttartunk. :-(
ehja 2011.04.05. 10:06:32
Ez pontosan hol áll a KRESZ-ben?????
Hurri Kán 2011.04.05. 10:10:57
Kresz előírj a lámpát? Még a bicikliseknek is? Igen? Akkor mi a probléma?
marvin 2011.04.05. 10:12:24
"Ezek mind kisebbségi komplexusban szenvedő idióták, akiknek fos az élete, és itt élik ki magukat, ettől érzik magukat királynak. Ettől persze még nem fogom sajnálni őket.
Bocsáss meg, de az ilyet nem fogom beengedni még akkor sem, ha megtehetném. Mindenki mást igen. Messziről látszik, ki a tajparaszt bunkó, és a fekete 5-ös BMW-ket nem véletlen sorolják oda, ahová. Ha ettől bunkó vagyok a szemedben, nos, valahogy majd elviselem."
Sajnos a kulcs részeket itt nem lehet kiemelni, de saját magad fos életét és komplexusait írtad alá ezzel a szösszenettel.
Tudod én ha lehetőségem van rá elengedem az autósokat, mert had menjen. Az viszont egy teljesen más eset mikor mögém ér és egyből elkezd dudálni, rám jönni, centizgetni, stb... Akkor ugyan ezt teszem mint a fenti bringás, be középre. Mondom, ellenkező esetben még azt is meg szoktam tenni hogy két parkoló kocsi között megállok egy pillanatra hogy elengedjem a mögöttem jövőt.
Neurotic 2011.04.05. 10:14:24
legközelebb nem fog
froton 2011.04.05. 10:15:14
marvin 2011.04.05. 10:18:13
"Adott esetben nem értem, minek túlbonyolítani az ügyeket? Többen voltatok, kiszálltok, nevelő célzattal jól elveritek, bringáját megtapossátok, továbbmentek dolgotokra, jó napot! Ha akar, majd feljelentget Ő, a rendőrök meg körberöhögik."
Hacsak nem maga is rendőr, nincs rendőr rokona/ismerőse, jó ügyvédje, munkahelyének jó ügyvédje, DAS jogi biztosítása.
Nem egy önbírőáskodó idiótát láttam már zokogni a kihallgatáson akik éppen rosszkor rosszba kötöttek bele. Csak hajrá! Lehet orosz rulettet játszani.
Dester 2011.04.05. 10:18:27
Amúgy meg nem vagyunk egyformák, de azt kétlem, hogy ha jön egy ilyen seggfej, mint az én esetemben, MINDENKI higgadt maradna. Végül aztán én is hagytam a fenébe, lévén mellettem ült a barátnőm is, meg amúgy se lett volna értelme. Ha a BMW-nek ezzel jobb lett a napja, legyen, nekem nem fájt, hogy nem az enyém lett az utolsó szó.
Perillustris 2011.04.05. 10:21:05
De remélem, amikor szombat délelőtt kiviszed a gyereked bicajozni (ha nincs, akkor legyen bárki), a kis kétkerekűjével, ott lesz egy rendőr és levesz 20 ezerrel, mert nincs rajta lámpa meg prizma. Ha meg netán te is bringával vagy, akkor lőjenek is le, mert te nem az úttesten tekersz, miközben neki a járdán kötelező.
GYK: nem a kerékpárosok ellenőrzésével van bajom. Kifejezetten örülnék egy olyan hivatalos kampánynak, ami pl. felVILÁGOSÍTja a bringásokat. Mert erre irányuló, nagyszabású kampányt eddig csak én csináltam Magyarországon saját pénzből, sok-sok önkéntes segítségével: devilll.dyndns.org/blog/file/sotet_vagy.jpg
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 10:23:39
Üdv!
Csórók vagytok a gps-kamera kombóval
Én mindig egy szolgálatos rendőrrel és egy ügyvéddel a hátsóülésen közlekedek
Az ember adjon magára
:)
Nagyon nem értek egyet ezzel a bicajos könnyitéssel
Máshol irtam, nem egy idegbeteg vagyok a közlekedésben, de...
mi van ha egyirányuba kanyarodok és egyszercsak beleütközök egy bringásba?
Kresz nem irja elő hogy számitanom kell szembejövő bringásra egyirányuban
Azt nem is emlitem, hogy nem találkoztam még szembejövő bringás táblával
Egyirányú utcában lakom, igy sokszor jönnek "engedély nélkül" szembe velem
Miért is volt erre szükség, amikor minden egyirányú mellett van ellenkező irányú utca?
marvin 2011.04.05. 10:24:13
Egyébként most látom hogy összekevertelek a postolóval. Azt hittem a bringásra írtad hogy fos az élete. Gondoltam ezt azért mert elég divatos az "azért jár bringával mert nincs pénze autóra" szöveg és hogy mindegyikük ezért kisebbségi komplexusos.
Most visszakeresve a te sztoridat, neked volt igazad és jól cselekedtél.
GG81 2011.04.05. 10:24:21
razzia van, ez van. ugyanolyan járművek, kötelező tartozékokkal, mint bármi más (hisz egyenjogúságra törekednek tán!?) járművezető sofőrrel együtt.
Perillustris 2011.04.05. 10:24:36
Én meg tudom. Szombaton ez megtörtént. (Nem velem, bár nálam hiába is próbálkoznának.)
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 10:26:09
Hurri Kán 2011.04.05. 10:27:01
Persze, értem én, hogy szar dolog tudomásul venni, hogy mostantól be kell tartani a vonatkozó törvényeket.
Az önkéntes felvilágosító kampány nagyon szép és helyes kezdeményezés részedről, csak amíg az átlag biciklis mentalitása olyan, amilyen, és többségének az IQ-ja is kilométerekkel van a béka segge alatt, addig a jó érzésükre és a józan eszükre apellálva nem fogsz semmit elérni.
Ergo nem marad más eszköz, mint a hasonló ellenőrzések. Ha 3X kap egy 10, vagy 20 rugós csekket, abból esetleg tanul, másból nem.
Sajnos napi szinten látom a városban is, hogy nagy többségük este is úgy közlekedik, hogy egy szentjánosbogár hozzájuk képest atomvillanás.
És ezzel kurvára veszélyezteti a közlekedés többi résztvevőjét is, mert sokszor, még ha teljesen szabályos tempóban is közlekedsz a városban, egész egyszerűen észrevehetetlenek.
Dester 2011.04.05. 10:27:41
Riska 2011.04.05. 10:27:57
A múltkor meg én csaptam el majdnem egy falloszt, az meg egyirányú utcában jött szembe, én halszálkában parkolásból tolattam ki közben figyelve, h jönnek-e mögöttem. Alapból itt sem néz be az ember a másik irányba, de ez a madár ott jött, ráadásul az elbaszott másik oldalon, hogy esélyem ne legyen észrevenni. De neki legalább nem állt feljebb, mikor le kellett fékeznie.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 10:28:36
Ideje kissé a bringásokkal is foglalkozni
Micsoda sivalkodás volt amikor a kőrúti CM alkalmával büntették őket
"ránk szálltak a zsaruk"
GG81 2011.04.05. 10:28:50
azzal meg, hogy egyrészről kampányolsz a világítás mellett nem teszel semmit jóvá, hogy bőven szemethunysz a piroson áttekeréssel, az egyirányúbe szemből szabálytalanul behajtokkal felett...
részkampány, loof@szt tudod! csináld rendesen, mondjuk egy tartsd be a kreszt!!! mert ez így nettó pénzkidobás volt. gratulálok! sőőőt, hogy még nem is az első, így a hírértéke is nulla!!! becopt@d ezt is.
froton 2011.04.05. 10:29:55
Dester 2011.04.05. 10:30:17
Azt az ötletet viszont támogatom, hogy minden biciklinek legyen kötelező tartozéka a lámpa... Bár már dinamót is loptak. :)
Hurri Kán 2011.04.05. 10:32:45
Na ez az. Amíg ez a hozzáállás nem változik, hogy mindig meg tudom magyarázni, hogy nekem miért NEM kell betartani a Kreszt, addig büntessenek csak...
Alikam 2011.04.05. 10:38:24
Komolyan kérdezem, ha valaki annyira IQ-light, hogy nem fogja fel, a büdös lámpa az azért van, hogy a 2 tonnás vas időben észrevegye és ne menjen át a fején 60-al, akkor csak nekünk teszel rosszat azzal, ha egy ilyen evolúciós zsákutcát megpróbálsz "védeni".
Amúgy nem lenne itt semmi gond, ha rendszámot kapnátok meg kötelező KRESZ-vizsgát kéne letennetek, ha nincs.
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 10:41:00
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 10:42:42
Tavaly raktam le a KRESZ-t."
Vizsgázni kellett volna , nem lerakni!
Az autós meg azért szokta elfektetni a bringást, hogy lássa megvan-e a megfelelő oldaltávolság
és bizony sok esetben engedi a kresz az azonos sávban az eéőzést egynyomon haladó járműnél + kordé esetén
Alikam 2011.04.05. 10:44:20
Baszki, ti hol éltek? Ti azt hiszitek, hogy csak ti vagytok és senki más?
Annyira rühellem ezt a fajta mentalitást, hogy azért megy a motoros fényszóróval állandóan, hogy észrevegyék. Az nem zavarja, hogy a szembejövőt veszélyezteti, de még az előtte haladót is, nem, a lényeg, hogy mindenki más megdögölhet, ő nem.
Biciklis nem szerel fel lámpát, se dinamót, mert ugyan minden hülye tartsa be a szabályokat meg az autósok is, de ő nem, mert ő egy más kategória, nehogy kár érje, nehogy ellopják már, mit képzel az állam, hogy kiteszem az 50 forintos dinamót ekkora kockázatnak.
Ti fújjogtok az autósokra, hogy milyen köcsögök, közben meg ugyanolyan gyökerek vagytok akik magasról szartok a szabályokra.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 10:46:51
szombat délelőtt kiviszed a gyereked bicajozni...."
Érdekes gondolat
Mi lenne a helyes megoldás, mert tényleg a szülő nem tekerhet a járdán, kisgyerek meg az uttesten
Talán rossz hasonlat, de ha iszok akkor sem engedhetem át a vezetést annak aki ugyan józan, de nincs jogsija
mohopasi 2011.04.05. 10:46:52
Tower13 2011.04.05. 10:48:19
szaGértő 2011.04.05. 10:49:27
Sajnos, ez nem segít azon, hogy az öregasszonyok 90%-a csak úgy tud megállni, hogy leugrik a bringáról, és szalad mellette, úgy fékez. A féket nem ismeri/nincs is. És baromi veszélyes.
Errefelé az is rendszeres, hogy a STOP mögül kiborít balra nagy ívben, közben strucc módjára elnéz a másik irányba.
kispista5 2011.04.05. 10:49:37
froton 2011.04.05. 10:50:41
JSZs 2011.04.05. 10:51:18
Tett valamit azért, hogy a bringások rakjanak fel lámpát.
Ja, hogy volt korábban ilyen? Az ismétlés baj? A korábbit kiragasztották a bringaút mellé?
Több értelme volt annak a szlogennek, mint annak, amit te csinálsz különböző blogokon...
A poszthoz: 40-50-nel az Ilka utcában? No comment.
kispista5 2011.04.05. 10:52:21
Hurri Kán 2011.04.05. 10:53:23
Én nem vonom kétségbe, hogy te ilyen vagy, de a bringások 90%-a nem. Innentől értelmetlen a mérlegelés. Illetve nincs helye.
Igen, autós is mondhatja hogy most égett ki, de ha a két első lámpából az egyik ki is égett, a másik világít, akkor észre lehet venni hogy jön.
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 10:54:26
@froton: "e lámpát nem viszek magammal fényes nappal, mikor tudom, hogy bőven sötét előtt hazaérek, mert NINCS ÉRTELME,"
Tudatosan megszeged a szabályt, ez a te döntésed, de ne sírj, ha mégis megbüntetnek! Ez így fair, vállalod a kockázatot, akkor vállald az esetleges büntetést is.
JSZs 2011.04.05. 10:54:33
(a kérdés Bp belterületére érvényes).
A KRESZ szerint folyamatos kell, én autóból feltűnőbbnek tartom a villogót.
''autónepper.'' 2011.04.05. 10:56:54
Husimusi 2011.04.05. 10:57:07
Giraffa 2011.04.05. 10:58:04
"
Nem bevágott, hanem szépen távolabb húzódott a út szélétől. :)
Idézem: "amikor észlelte az autót és egy finom, óvatos mozdulattal szándékosan beúszott az utca közepére."
Esetleg kátyút került ki. ;)
kispista5 2011.04.05. 10:58:30
Dester 2011.04.05. 11:00:43
@Alikam: te most miről beszélsz? :)
@JSZs: a villogó sokkal feltűnőbb, én is abban az állapotban szoktam használni. De nem is nagyon hiszem, hogy a rendőr amiatt büntetne, mert nem folyamatosra van állítva. (A KRESZ meg jópár ponton elavult... Emlékszem arra az időre, amikor az autókon a pótféklámpát is tiltották, aztán ahogy jöttek gyárilag az ilyen autók, valahogy kikerült belőle.)
marvin 2011.04.05. 11:01:45
Ezzel szemben viszont egyre szaporodnak az irritáló bringások. Számomra ebbe a kategóriába tartozik a piroson átmenők, egymás mellett kerekezők és kivilágítatlanok tábora is. Elég érdekes dolog, de ugyan úgy ahogyan az autósok között megvan a drágaautós, magát felsőbbrendünek érző, a bringások között is ugyan ez a helyzet. Azt az egyet felejtik el, hogy bringán csak egy paraméter a vas, de mellette kellene fizikum is hozzá. Elég vicces a fullos bringás teljes farsangi jelmezben hatalmas valaggal és alig tud felmenni egy hídra...
Egyre jobban megyünk el abba az irányba Budapesten, hogy a kerékpár nem egy közlekedési eszköz, hanem egy divatcikk, egy stílusjegy.
Alikam 2011.04.05. 11:02:43
Meg amúgy is minden ilyen esetben azt a magyarázatot olvasom, hogy kikerült egy kátyút.
Bizonyára, sok van belőle, de ennyi nincs.
JSZs 2011.04.05. 11:02:56
(csak hogy a kommunikáció ne csak egymás fikázásából álljon végre :))
Alikam 2011.04.05. 11:03:52
Tier 2011.04.05. 11:04:01
Top rated seller-től 99,9% feedback-el, boltból.
Gondolom a hazai forgalmazó ennél még olcsóbban jut hozzá és akkor így ki is jön az itthoni 79.000 Ft-os ár akciósan.
Vicc.
froton 2011.04.05. 11:04:50
JSZs 2011.04.05. 11:05:12
Dester 2011.04.05. 11:05:24
BMW helyett lehetett volna más is. Pl. a Honda Civicek is rendszeresen megtalálnak, igaz ők általában azért, mert Calibrám van. De mint mindig, most is van kivétel. Tegnap a 34-es busznak egy fekete 5-ös (igaz eggyel régebbi) BMW villogott, hogy bejöhet elé a megállóból. Sajnos viszont a tapasztalat azt mutatja, hogy a fekete BMW-k, Audik és Mercik között nagyobb arányban vannak olyanok, akik lenézik az "olcsóbb" autókkal közlekedőket, és az utak királyainak képzelik magukat.
kispista5 2011.04.05. 11:06:07
Giraffa 2011.04.05. 11:06:13
Lehet, hogy egy kutyát/macskát látott meg a parkoló autók között ami éppen át akart előtte futni.
Dester 2011.04.05. 11:06:22
Dester 2011.04.05. 11:07:02
froton 2011.04.05. 11:07:56
kispista5 2011.04.05. 11:08:03
froton 2011.04.05. 11:08:38
JSZs 2011.04.05. 11:09:22
(köszönöm a válaszokat)
Jasperek 2011.04.05. 11:13:48
Nem egészen értem a problémád.A lámpa kötelező felszerelés.Akkor is ha tudod ,hogy nem sötétben érsz haza,lehet ,hogy mégis.300 forint 1 villogó előre + ugyanennyi hátra+400 forint a 4 elem.1000ft-ből megúszod a csesztetést egy évre legalább és akkor nem kell magyarázkodni.Ha meg sötétben mész és látni akarsz veszel magadnak olyan ledes csodát amilyet akarsz.Itt elsősorban a látszani elvnek kell érvényesülni a baleset elkerülése érdekében.Ja és egy mozdulattal lecsatolható ha boltba mész.Ha más a bazi nagy lakatot tudod cipelni 2 kis villogó + a km-óra nem nagy teher és mobilizálható könnyedén.A biciklis ha meg nem tudja értelmesen megindolkolni miért megy ki eléd(pl.kátyú kikerülése) hanem csak azért mert neki joga van akkor megér 1-2 fülest nevelő célzattal(persze csak ha Te vagy az nyerő a balhéban:) )
KovA 2011.04.05. 11:14:03
Kerékpáros viszont különösen egy kor alatt eleve kiszámíthatatlan körülményként kezelendő.
Félismeretei vannak a KRESZ-ről rosszul értelmez dolgokat és - csoda-e, hogy a mai jó (liberális, önmegvalósítós) szokás szerint a (vélt) "jogaira" van szeme.
Ezt figyelembevéve kell megközelíteni.
Oszt' azt is lehet mondani a maflájának, hogy ha volna is joga - sokra megy vele, ha ő lesz kivasalva.
Meg azt is meg lehet kérdezni, hogy igaz, hogy indokolt esetben a forgalmat rövid időre feltarthatja, de senkit nem kényszeríthet hirtelen irányváltozásra vagy fékezésre, veszélyhelyzetet nem teremthet.
Oszt azzal el lehet küldeni, hogy 1-es fiam KRESZ-ből tanujj'á még egy kicsit.
Hurri Kán 2011.04.05. 11:15:22
A villogó feltűnőbb, előbb reagál rá az emberi szem.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 11:16:10
De nem végig, ha jól emlékszem
Alikam 2011.04.05. 11:16:47
Te honnan tudod, hogy biztos nem lesz szükséged lámpára? Lehet kevés olyan eset van, de előfordulhat, hogy éppen egy haverod rád telefonál, ugorj már be hozzá, bemész, eldumálgattok, besötétedik. Vagy előtte megmondod neki, hogy bocs, hazaugrom a lámpáért?
De ha a zsebedben van, akkor is, jön egy nyári vihar, simán besötétedhet annyira, hogy nem árt a lámpát felkapcsolni.
Szóval ne akarjunk minden áron okosabbak lenni. A szabályokat be kell tartani attól függetlenül, hogy te azt idejét múltnak találod-e vagy sem.
"csak a dinamó (ami szétnyírta a gumi oldalát és nehezítette a tekerést)"
Figyi, szerinted kit érdekel, hogy szétnyírja, rajtad kívül?
Komolyan, eszem megáll:)
Szerinted az autók kerekeit nem nyírja a sószórás? És ki rinyál, hogy szétcseszi? Ez van, ezt kell szeretni.
"Szvsz a lámpa kötelezősőgét módosítani kellene a kerékpáron"
Terjeszd be a javaslatodat.
Komolyan úgy írsz mintha tényleg hozzád kéne igazítani minden szabályozást. Én nem tudom honna van ez a határtalan istenérzés benned, de irigyellek:)
Alikam 2011.04.05. 11:17:34
MrFülig 2011.04.05. 11:18:58
Azonban ő nem vétett a jogszabályok ellen, te viszont igen, és nem is realizálod. „Szerencsére éppen ki tudtam kerülni, persze figyelmeztetésképpen egy rövidet rádudáltam. „
A városban dudálni tilos! Biciklisre dudálni még inkább tilos! (Törvényileg). Megijed, a kocsid elé zuhan, azt mész a sitkóra.
Más. A hasonlat sántít, alapvetően nincs joga kiugrani a 10. -ről, mert ha netalán túléli a hatóság meg fogja keresni és felelősségre vonja, esetleg kényszergyógykezelésnek veti alá. Feltartania kis utcában a forgalmat nem esik törvényileg ilyen megítélés alá. Az analogon fals.
babel 2011.04.05. 11:19:21
Amíg a kerékpáros nem tart jobbra, nem kérhet számon az autóson egy másik szabályt. A konkrét esetben az Ő szabálytalansága okozta volna a balesetet. Az meg nem érdekel senkit a mennyek országában, hogy meg tudta-e volna magyarázni utólag, miért nem tartott jobbra? Elküldik a pokolba, amúgy teljesen jogosan.
Megjegyzem, az sem érv, ha megöltem az anyósomat, hogy "de a szomszéd Pista is majdnem gondolt már rá, hogy Ő is megöli a saját anyósát, a múltkor italozás közben be is vallotta nekem!". Mert nekem körülbelül ilyen szintűnek tűnik némelyik védekezés. (Aztán persze lehet, az én készülékemben van a hiba.) :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.05. 11:19:52
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 11:21:26
Villogó tényleg jobban észrevehető, de a hazai bürokrácia...
Emlékszünk még a pótféklámpa esetére ugye?
Motor műszakin kivágtak anno, mert a féklámpa esetén elaludt a helyzetjelző/ugye ezek motoron közvetlen egymás felett vannak/
Igen, szabálytalan, de egy villanó/változó fény figyelemfelkeltőbb
Hurri Kán 2011.04.05. 11:21:34
Nem érv, de az anyós esetleges tanúk általi ismerete enyhítő körülmény lehet :D
É2I 2011.04.05. 11:21:57
Pesten valóban nem, ebben igazad van. És azt nagyon jól teszed, hogy jelzed merre is fordulsz.
Sajnálatos módon sok biciklis azt képzeli az autós tudja merre is fog fordulni.
Mondjuk sokéves vezetési tapasztalat alapján nagy pontossággal meg tudom mondani, hogy valamire is készül az előttem tekerő, de az csak sejtés marad addig, míg nem jelzi azt.
on:
Egy kérdés: Mit jelez a feltartott kéz a kerékpáron?
babel 2011.04.05. 11:23:22
(dudálás vs. jobbra tartás) = mazsolázás
"A városban dudálni tilos!"
Mellesleg a baleset elhárításának esete pont kivétel, ebből a célból lehet (és néha kell is) dudálni lakott területen belül. Mennyire volt ez az eset ilyen, azt nem tudom megítélni, mivel nem voltam jelen. De lehetséges... :P
Perillustris 2011.04.05. 11:24:02
Már miért ne kellene számítanod, ha ki van táblázva?
"Miért is volt erre szükség, amikor minden egyirányú mellett van ellenkező irányú utca?"
Tömören: mert az egyirányú utcák jellemzően azért azok, mert két autó nem fér el egymás mellett. Egy autó és egy bicikli viszont igen.
"Talán rossz hasonlat"
Annyira, hogy nem is értem az összefüggést.
@szaGértő: Van fék azokon is, kontrás általában. És hogy veszélyes? Évtizedek óta tekerik, elég ritka, hogy lepottyan valaki, de az a lépcsőről is leesne alkalomadtán.
@metal: "Amelyiknek nappal nincs, annak jó eséllyel szürkületben se lesz!"
Sejted, hogy ez hülyeség?
"Ahogy autót se lehet lámpa nélkül eladni"
Nem lehet egyszerű párhuzamot vonni. Másrészt nyilván ezért van, hogy nem is látom esténként, hogy minden X. (ikszedik) autónak ki van égve az egyik lámpája. De jó, hogy amikor egyszer valaki kihozta a szalonból, még égtek a lámpái...
Amúgy remélem előbb-utóbb lesz olyan szabály, hogy kötelezően, mindig kell gyerekülés az autókba, akkor is, ha valaki életében nem visz gyereket a kocsijában. Mert hátha mégis. Persze ez demagógia, gondolom.
@gyvy: "az átlag biciklis mentalitása olyan, amilyen, és többségének az IQ-ja is kilométerekkel van a béka segge alatt"
Pont leképezi a társadalmat. Nem a jármű teszi az embert, ne erőltesd ezt a vonalat. Vagy hogy van ez? Aki hétfőn bicajjal megy munkába, az suttyó, ha meg kedden kocsival, akkor hirtelen okossá és figyelmessé válik? Ehhez elég egy régi autó 150 ezerért is, vagy van min. összeg?
@GG81: Most nagyon a lelkembe gázoltál! LOL
Alikam 2011.04.05. 11:24:16
babel 2011.04.05. 11:24:23
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 11:25:36
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 11:25:54
a dinamó (ami szétnyírta a gumi oldalát és nehezítette a tekerést)"
Gyúrjál vazze szobabiciklin és egy idő mulva nem érzed a dinamó terhelését
Amugy meg sok kis erős mágnes a gumira ragasztva, a villán meg egy tekercs és örülsz hogy nem kopik a gumid
Add a kezembe az országuti bringád és garantáltan lesz rajta dinamó
:))
froton 2011.04.05. 11:26:53
froton 2011.04.05. 11:30:42
Perillustris 2011.04.05. 11:33:03
@babel: Remélem, az esküvői szezonban széjjelvágják a rokoni-ismerősi meneteket a rendőrök.
"nem tart jobbra, nem kérhet számon az autóson egy másik szabályt"
Már nincs meg az a szabály, hogy szorosan a jobb szélen kell közlekedni. Természetesen egy civilizált országban ez egyértelmű, s persze az is, hogy feleslegesen nem is teker senki sávközépen.
Alikam 2011.04.05. 11:33:18
Nem fogja sem a rendőr sem a többi autós kitalálni, hogy most a zsebedben vajon lapul-e egy lámpa, tehát szabályosan veszel e részt a forgalomba vagy sem...
kispista5 2011.04.05. 11:33:59
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 11:37:00
www.pedalite.com/home.aspx
http://idealista.halmayrichard.hu/wp-content/uploads/2011/03/Pedalite-Biciklipedál-világítás-elem-nélkül.jpg
min 2011.04.05. 11:38:04
Eddig fikáztátok azt az autost aki belerohan a másikba annak hirtelen irány vagy sebességváltásakor, hogy miért nem előrelátóan vezet. Visszanyalt a fagyi...
Egyébként a bringás beugatása valóban faszság volt.
froton 2011.04.05. 11:38:14
Honnan tudom, hogy nem lesz rá szükségem? Pl onnan, hogy 25 km/h-s átlaggal megyek 100 km-t, az 4 óráig tart. Elindulok délben, 4-re otthon vagyok. 7-kor sötétedik. Egyszerű...Te hordát izzókészletet az autóban, amikor kötelező volt? Ki is cserélted azonnal, ha kiégett? Lehet...Én most is hordok, ki is cserélem az első adandó alkalommal (pedig viszonylag új autó). Jó, hogy a sózást említetted. Sztem az is felesleges. Ha esik ahó, szépen maradjon mindenki a valagán otthon a családjával aztán pihenjen, úgy is elég stresszes a zélet...:DDD Finnek is meg vannak nélküle, pedig ott keményebb a tél...
rednyull 2011.04.05. 11:39:04
>>Amíg a kerékpáros nem tart jobbra, nem >>kérhet számon az autóson egy másik szabályt.
Az a baj hogy az autósok többsége azt várja el hogy a padtkán közlekedjen a kerékpáros.
Én ott haladok ahol ahol az autók jobb kereke halad. A KRESZ sem írja elő a szoros jobbra tartást. Ja hogy így nem tud elmenni mellettem az autós két centire ha szemből is jönnek. Hát ez a cél többek között.
babel 2011.04.05. 11:42:12
Amire Te gondolhatsz, az a korábbi 1m-es távolság, meg a "szorosan az út szélén" kitétel? Én nem erre gondoltam, hanem az általános szabályra, miszerint a menetirány szerinti jobb szélén haladunk az útnak ebben az országban, s amiről előszeretettel szokott megfeledkezni autós, kerékpáros, lassan mindenki. Persze, mind meg tudja magyarázni. Csak engem nem igazán érdekel. :|
randomuser1 2011.04.05. 11:42:40
min 2011.04.05. 11:42:57
Marad a rosszab estben padkára való felkenés jobb esetben árok mert az túlélhető.
Útszűkítéseknél ha brinázok én is középre állok mert nem bírnak 2sec-et várni míg áthaladok rajta hanem még bepréselnék az autójukat mellém..
min 2011.04.05. 11:44:54
froton 2011.04.05. 11:45:02
Roy 2011.04.05. 11:45:50
A legtöbb kerékpáron a kötelező felszerelés sincs meg (lámpa, csengő, kerékprizma), a láthatósági mellény szinte egyáltalán. Este lopakodó üzemmódban közlekednek, lehetőleg sötét öltözetben.
froton 2011.04.05. 11:46:30
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 11:47:40
Na ezért kéne úgy szarrá büntetni, mint a huzat! Lakott területen kívül nappal is kibaszott gáz, ha nincs semmilyen világítása a biciklisnek, gyönyörűen bele tud simulni a fák/bokrok árnyékába.
@min: "Eddig fikáztátok azt az autost aki belerohan a másikba annak hirtelen irány vagy sebességváltásakor, hogy miért nem előrelátóan vezet."
A hirtelen irányváltásra nem kell felkészülni, ha autós csinálja, akkor is ő a hülye, ha biciklis akkor is. Kátyút sem kerülünk úgy, hogy nem győződünk meg róla, veszélytelen a manőver!
DollyD 2011.04.05. 11:48:15
Rendszeresen van, h nem lehet megelőzni a rohadékot a szembeforgalom miatt, egész autókonvoj halad mögötte, közben meg 3 m-re ott a bicikliút.
Ha az ember ilyenkor rászól a köcsögre, hogy mi az anyjáért nem bicikliúton megy, akkor meg sunyit és úgy tesz, mintha nem is hallaná.
Egyszer valamelyik az magyarázta, h az döcög, mert betonos. Ezzel az erővel akkor én is átvághatnék autóval a parkokon járdákon, mert sokszor azok is jobbak, mint a közutak.
froton 2011.04.05. 11:49:10
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 11:49:35
Már miért ne kellene számítanod, ha ki van táblázva?"
Merthogy NINCS kitáblázva amerröl az autó behajthat
froton 2011.04.05. 11:52:10
JSZs 2011.04.05. 11:54:08
DollyD 2011.04.05. 11:55:06
froton 2011.04.05. 11:57:00
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2011.04.05. 11:57:11
Ja, és a jogainkkal - legyen az közlekedés vagy bármi más területe az életnek - élni és nem pedig visszaélni kell(ene)
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 11:57:47
a marhábbja még meg is áll a kerékpár úton, ha nem tud épp kifordulni)."
Ühüm, a marhája!
Mit is kellene csinálnia,amikor besorol, amugy engedélyezett módon, a kerékpársávra?
pl. Bp. Alkotmány u. vége
Spikk 2011.04.05. 11:58:42
Ebből is látszik, hogy akik ezt a szabályt hozták, azok nem nagyon láttak még biciklit közelről, csak az volt a céljuk, hogy hadd suhanjon a sok autó, nem gond, ha néha egy bringást fellöknek.
* A viszonylag nagy távolság meg azért szükséges, mert egy részről szükség lehet kátyúk miatt kisebb kerülésre, de a bringa eleve sem megy teljesen egyenesen, hisz lábbal hajtjuk és a kormányba kapaszkodunk közben. Ezen kívül az oldalszél is besegít és a kocsi előtt is van egy kis légtorlódás, ami meglöki a kétkerekűt kifelé, amit egy reflexszerű balra kilengés fog követni.
A motor annyival jobb, hogy nem tekeri a vezetője és nagyobb tömegénél fogva a szelek sem annyira bántják. Viszont azt nem is nagyon kell megelőzni.
Szóval szerintem alapból lehet hanyagolni a sávon belüli előzést, mert ez egy szar szabály, én inkább lógok át a záróvonalon egy fél kocsinyit, mint hogy balesetet okozzak, ha már annyira sietek, hogy nem tudom megvárni a szaggatott vonalat.
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.04.05. 11:58:47
randomuser1 2011.04.05. 11:59:10
szaGértő 2011.04.05. 11:59:29
froton 2011.04.05. 11:59:38
min 2011.04.05. 12:00:04
JSZs 2011.04.05. 12:00:48
a bringám kéred, vagy ki akarsz oktatni? felőlem mindkettő jöhet. beszólsz? úgy nem törik el semmim. ha elcsapsz, biztosan. tudod, anyám szidását hamarabb elfelejtem, mint a kórházi kezelést.
Spikk 2011.04.05. 12:02:08
bringaút áthajtója, 2 sáv (balról), kis füves rész, 2 sáv (jobbról, ide szeretne ugye eljutni).
Szerinted mi indokolja azt, hogy a bringautat bátran elfoglalja, s ott vár, bár balról senki nem jön és nyugodtan elgurulhatna a füves részig, akkor csak a belső sávot foglalná el?
JSZs 2011.04.05. 12:03:16
he, okostojás? állj az autód mögé, és szagold a kipufogód fél percen keresztül, azt' rájössz.
szaGértő 2011.04.05. 12:03:21
Idézd már be kérlek a paragrafust...
min 2011.04.05. 12:04:36
Roy 2011.04.05. 12:04:41
Azért némely faluban ahol alig van közvilágítás ott se rossz viselni.
A csengő is kötelező. Látom Te se olvastad el a KRESZ kerékpárosokra vonatkozó szabályait.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 12:04:55
egyrészt a kerékpárút használata nem kötelező, ha az út túlsó oldalán van "
Erre valami trv-ed van?
froton 2011.04.05. 12:06:45
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 12:07:51
@froton: Ki mondta, hogy rossz a szemem, és, hogy gyorsan hajtok? Ettől függetlenül tény, hogy sokkal távolabbról jól észlelhető az a biciklis, aki SZABÁLYSZERŰEN láthatósági mellényt visel lakott-területen kívül! Valószínűleg nem véletlenül tették kötelezővé.
froton 2011.04.05. 12:08:22
froton 2011.04.05. 12:09:23
froton 2011.04.05. 12:11:41
min 2011.04.05. 12:12:19
DollyD 2011.04.05. 12:12:41
Ha ennyire nem lehet közlekedni a bicikliúton, akkor miért nem követelik a biciklisszervezetek, hogy több ne épüljön, a meglévőket meg szüntessék meg? Akkor nem kellene mártirt játszanod.
Amúgy meg olyan helyen is előbukkan egy csomó barom az úton, ahol több száz métert lehetne közlekedni anélkül a bicikliúton, hogy bárki is jönne keresztbe.
zum trucc 2011.04.05. 12:12:48
A biciklistáknak azt kellene felfogniuk: a saját életükért maguk felelne.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 12:13:09
Az egy sávban előzés lehetősége bizony baromság a kreszben, szvsz. a vasuti átjáróban pláne
Nem tudom melyik kereszteződést emlited, én pl az Alkotmány u-rol beszélek, az autós sáv kétfelé szélesedik, egy balra egy jobbra,középen a bringasáv a Parlament felé, itt rá kell hajtani a brngasávra , és jellemzően főelvtársi autók parkolnak a sarokig,igy meg kell állni a brigasávon/félig
SÜN 2011.04.05. 12:13:42
froton 2011.04.05. 12:14:27
GG81 2011.04.05. 12:14:34
Alikam 2011.04.05. 12:15:37
froton 2011.04.05. 12:15:48
Alikam 2011.04.05. 12:16:57
Múltkor is olvastam a kerékagyon, hogy valami kerékpáros ott bizonygatta, hogy bizony ő bármilyen egyirányú utcába bemehet forgalommal szemben.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 12:16:58
Én idáig gugliztam, elolvastam pár bringás fórumot, ahol a bringasávrol beszélnek, de ezt sehol nem találtam
Városi legenda lehet csak
Közben láttam képeket nyugati városok bringasáv kialakitásárol
Nos, oéyan kellene nálunk is mindenhova
Aztán lehetne géppuskázni a magyar bringást,mert neki az se lenne megfelelő, meg nehogymá neki előirják hogy közlekedik
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 12:18:04
Avarkupac"
Wáááááá!
froton 2011.04.05. 12:19:03
froton 2011.04.05. 12:21:40
Perillustris 2011.04.05. 12:23:53
BTW aki félmilliós bringával jár Tesco-ba...
@Alikam: Azt harsogta a média. Képzeld, rengetegen nem is tudják, hogy lehet megállni az úttest szélén (adott sáv irányának megfelelően). Sőt, jelentős sokaság hiszi azt, hogy járdára állhat, ha nincs tiltó tábla. Jogosítvánnyal. Hogy lehet ez?
GG81 2011.04.05. 12:24:05
a járda!? igen! ahol az önkormányzat egy 70-es gyorsforgalmi szakasz mellé 15-20 éve elfelejtett BIZTONSÁGOS bicikliutat építeni. igen, ott BIZTONSÁGOS a járdán tekerni olykor, főleg nem profi bringással, de tudjuk ti már biciklivel születtetek, szegény anyutok. jah, és olyan hely ez, ahol NINCS GYALOGOS, csak évente 10...
nah, ezt most mérd össze SÖTÉTZÖLD FELFOGÁSOTOKKAL, amit írtam.
A PIROSON átmenni mióta biztonságos??? f@xalap!!! mióta??? amit azért tesznek oda és pirosítják/tilosítják az áthajtást, hogy ne essen bajod!!! az azért van épp, hogy neked biztonságos legyen ott épp, megállva a tiltó jelzésre.
és akkor még sorolhatnám a hüjeségeiteket, a sokat, a többet, mint azt az egy qrv@ járdaszakaszt a gyorsforgalmi út mellett. gratulálok, te is fogod a lényeget. világosodj sötétzöld!
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.05. 12:25:09
@froton: Ha szerinted 90-el simán lehet egy az útszélén kacsázó terepszínű biciklist érzékelni, akkor neked nagyon jó szemed lehet! Persze érzékelni lehet, hogy van ott valami, amire az értelmes autós lassít, de azért beláthatod, hogy mivel a ti biztonságotok (lakott területen kívül, és kis falukban még én is szoktam biciklizni, és mindig van rajtam mellény) forog kockán, az überfasza (überbuzi, amúgy aki nem buzi, az miért veszi fel azt a nevetséges ruhát, mennyit nyer vele?) ruhára rá lehetne varrni egy-két láthatósági csíkot.
Jasperek 2011.04.05. 12:25:15
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 12:27:50
kreszvaltozas.hu/page/16/kerekpar
Semmi ilyesmi nincs benne
Perillustris 2011.04.05. 12:29:51
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.05. 12:30:07
"És mi van akkor, ha elhúzódik a dolgod, és nem érsz vissza sötétedés előtt?"
Nagyon egyszerű a megoldás, bár lehet nem mindenkinek. A táskámban van az első és a hátsó lámpa is. Szürkül => felrakom. Azért nincs fent folyamatosan, mert akkor lelopják. Szerintem ez logikus.
min 2011.04.05. 12:30:32
GG81 2011.04.05. 12:31:01
a villogó történet, pedig tényleg hatékonyabb, mert nem konstans fény, amit jobban ignorálhat az agy.
és láss csodát, ahogy a 3 féklámpa gyakorlat lett, sőt majdnemhogy kötelező, abba gondoljunk bele, hogy a vészfékező autók manapság már VILLOGTATJÁK A FÉKLÁMPÁJUKAT! ponthogy a veszélyt jelezve, a jobb észlelhetőség miatt.
Perillustris 2011.04.05. 12:33:34
Nem is értem, miért öltöznek át az úszók verseny előtt. A birkózok is nyomhatnák farmerben. ROTFL
GG81 2011.04.05. 12:35:01
OnlinePénzkeresés · http://www.zseni.info 2011.04.05. 12:40:04
Alikam 2011.04.05. 12:40:57
És erre hozol egy másik szabálytalanságra, példát. Ezzel el is van rendezve?
Meg hát ti az alapvető KRESZ szabályokkal nem vagytok tisztában. És itt az "alapvető"-n van a hangsúly.
randomuser1 2011.04.05. 12:41:42
és az alaptézise az volt h nem tesz fel lámpát mert ígymegúgy.
szal szerintem igenis vicces, főleg h egy autós fórumon nem feltétlenül tudja mindenki, egy országúti gép ára meghaladja egy lepukkantabb, de még használható autó értékét.
froton 2011.04.05. 12:42:05
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.05. 12:42:23
A közút pedig nem a verseny helyszíne. A járda sem. A Bicikliseknek sem.
froton 2011.04.05. 12:45:12
MrFülig 2011.04.05. 12:46:29
Ezt benéztem. Nincs ilyen paragrafus!!! De a Kresz oktatáson erre nagyon nagy hangsúlyt helyeztek annak idején nálunk, mert veszély esetén is állati rizikós, csak még nagyobb baj lehet belőle. Ezért emlékeztem rosszul. A konkrét esetben veszélyről szó sem volt, ezért az áll, hogy szorulna ha baj lett volna.
Perillustris 2011.04.05. 12:46:41
froton 2011.04.05. 12:46:42
Perillustris 2011.04.05. 12:49:02
A technikai ruházat jelentőségének meg nézz utána bátran, ha eddig kimaradt az életedből. (Pamutpóló VS sportruházat)
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 12:49:24
Szerencsére a gyalog- és kerékpárutakat jelenleg sem kötelező használni, ha az a gyalogosforgalmat zavarná "
Ne terjeszd mert még a többi bringás komolyan veszi, vagy
idézzél a kreszböl mert hitetlenkedem!
MrFülig 2011.04.05. 12:51:18
Igen, bár volt némi tárgyi tévedésem másban, ezt a részét én is így értettem. Vannak indokolt esetek amikor elvileg megengedné a törvény, csakhogy igazából ezt nehéz megítélni, szóval a kb. soha jobban lefedi a gyakorlatot. Semmiféle veszélyhelyzet nem forgott ugyanis itt sem fent.
"Szerencsére éppen ki tudtam kerülni, persze figyelmeztetésképpen egy rövidet rádudáltam."
A paternalista sofőrúr...
Perillustris 2011.04.05. 12:59:50
13. § k/2 (2) Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.
Ja, ezt a táblát is jegyezd meg! :)
kerekparosklub.hu/node/6849
Alikam 2011.04.05. 13:00:12
Nem zavarná, hanem akadályozná a gyalogosforgalom a te! - kerékpáros - közlekedésedet.
Nagy a különbség.
JSZs 2011.04.05. 13:10:57
@GG81: Hol írtam, hogy biztonságos a piroson átmenni? Egyáltalán hol mondtam, hogy bárki is tegye azt? Most a lámpákról volt szó, nem?
Magyarázzak bele mindent a soraidba? Kösz, nem, az a te szinted.
É2I 2011.04.05. 13:15:01
Rosszul tudod:
A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
Perillustris 2011.04.05. 13:15:32
Jasperek 2011.04.05. 13:18:48
@GG81:Hidd el a párszáz forintos is sokat ér! Csak gyakrabban letörik,esik szét de ha valaki ellenőrzi az aksik erejét nagy meglepetés nem érheti.Hiába van több 10.000 forintos lámpád ,ha gyenge benne az elem/akku.Én is látok nap mint nap olyan biciklist aki azt hiszi ,hogy látszódik pedig csak 2 méterről veszik észre:(
No de az autósok nagy része is azt hiszi ,hogy látszódik mert világos van a közvilágítás miatt és lopakodó üzemben közlekedik este 7-kor télen:)
Alikam 2011.04.05. 13:29:23
A másik, hogy ha te egy gyalogost zavarsz, azt te nem tudod objektíven eldönteni, vagyis pontosabban szólva nem mérhető.
De az, hogy téged gyalogosok akadályoznak, mondjuk elfoglalják teljes szélességében az utat, az objektív, és akadályozás, ami egyértelműen azt vonja magával, hogy jogod van lemenni az úttestre.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.05. 13:33:47
Azt a táblát nem kell megjegyeznem , mert a kreszt ismerem, de jellemzően az egyirányu végére nem teszik ki, mégha a kpen most ott is van
A 13. §-ban igazad van,megtaláltam,de elég homályos és egyéni elbirálást enged , ami a közlekedésben megengedhetetlen
A bringás dönti el hogy ő mikor zavarja vagy nem a gyalogost?
Másik § meg azt irja , a gyalogos a közös kijelölt bringauton nem zavarhatja a bringást
Mondhatnám ezekért tart itt az ország :)
froton 2011.04.05. 13:34:54
Alikam 2011.04.05. 13:35:10
Perillustris 2011.04.05. 13:43:30
@Alikam: Oké, értem a logikád és elfogadom, hogy te így gondolod. Nekem annyi elég, hogy gyalogosként sem, és kerékpárosként sem szeretem a gyalog- és kerékpárutat.
GG81 2011.04.05. 13:45:57
a fixisekkel mi a tökszár van, hogy FÉK NÉLKÜLI vasdarabokon róják a közutakat!!!???
az egy VERSENYGÉP, PÁLYÁRA való, zárt pályára, ahol versenyeznek vele. mint ahogy schumacher sem az F1-es gépével csapat a közutakon, oda van a közúti szabályoknak megfelelően felszeret járműve.
É2I 2011.04.05. 13:49:33
(A bicikli csengőt egyértelmű hülyeségnek tartom én is. Sokkal erősebb a hangom, ha elállják az utat vagy egy lassabb, bizonytalan poroszkál előttem. A csengőre nem is figyelnek sokszor, nem veszik, hogy nekik szól.)
A világításról annyit, hogy a fixen felszerelést tartom elavultnak. Miért ne lehetne bemutatni um. a rendőrnek, ha kéri igazoltatáskor fényes nappal. Előkapom a zsebemből és hali. Mondjuk nekem van fix, hordok mobilt is, mivel vizes időben szart ér a dinamó, tengely dinamósért meg nem vagyok hajlandó 50ezerrel többet adni.
É2I 2011.04.05. 13:55:13
Hehehe ez kétértelmű lett, egy kis sztori: Egyik haverom rendszeresen bemutat a sunyi lézereseknek, eddig még nem vágták meg érte :D
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.05. 14:16:51
szaGértő 2011.04.05. 14:17:43
Amiből következően ha már nincs gyalogos rajta, akkor vissza kell sunnyogni. Nem azt jelenti, hogy ha véletlenül volt rajta egy árva ember, akkor már nem is kell használni.
froton 2011.04.05. 14:17:57
én tényleg csak akkor viszek magammal lámpát, ha fennáll a veszélye, hogy besötétedik. Az a gond, hogy itt sokan úgy szóltak hozzá a témához, hogy gőzük sincs a biciklizéshez, csak autós szemmel nézték a dolgokat, nekik egy versenyző, aki edzést tart, ugyanolyan kerékpáros, mint Mari néni a tejesbödönnel, pedig nem...Mari néni kacsázik a tejesbödönnel, egy versenyző pedig képes kilométereket menni 5 cm-s vonalon még úgy is, ha nem fogná a kormányt. Mari néni lakott területen megy, ahol sok a kereszteződés és este is lehet dolga (ott jó a prizma), a versenyző meg inkább külterületen és nappal...Mari néni 2 km/h-val fordul be egy utcába, ha meg kell állni, nem fékez, hanem leugrik és szalad a bicikli után, a versenyző olykor autóknál is gyorsabban bevesz egy kanyart, ha meg kell állni, megáll akár úgy is, hogy le sem teszi a lábát...Mivel normálisan közlekedek, nemigen volt afférom az elmúlt 20-22 évben, illetve egy volt...vissza intettem egy autósnak, aki 200 méterre mögöttem rátenyerelt a dudára, miközben én szabályosan haladtam az út szélén (nem kacsáztam, nem szórakoztam, csak mentem előre egyenesen). Hát az integetést zokon vette, pedig nem mutattam csúnyát, csak gondoltam, de ezek szerint gondolatolvasó volt az illető, megállt megvárt, majd kérdőre volt, hogy "miafaxt integetcc köcsög", mondom semmi, csak aszittem azért dudált, mert ismer és hát visszaintettem...elhitte...továbbment...
szaGértő 2011.04.05. 14:19:40
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.05. 14:28:20
Erre min megy a szarkavarás? Hogy miért biciklis ruhában bicikliznek, meg hogy az milyen buzis...
Egyébként szívesen elmennék valami pilisi 150-200 km-es körre bárkivel, aki jobban szeret bermudában meg bő pamutpólóban tekerni, hogy megnézzem, hogy néz ki az első emelkedő után.
É2I 2011.04.05. 14:28:54
szaGértő 2011.04.05. 14:36:12
Egyébként meg, ha végigolvastad volna, ott van a végén a vigyor.
szaGértő 2011.04.05. 14:37:43
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.05. 14:45:44
cso zsi 2011.04.05. 14:47:54
akik innen hivatkoznak: bringawiki.hu/index.php/KRESZ_szerint_k%C3%B6telez%C5%91_felszerel%C3%A9sek
Azt is írod, hogy autót is vezetsz, de úgy tűnik, csak vasárnap teszed.
A villogó fény valóban feltűnő. Ezért használják a megkülönböztető, és a figyelmeztető jelzést használó járművek. A forgalom egyéb résztvevőinek folyamatos fényt kiadó világítással kell rendelkezni.
A hátizsákra tűzött villogó, és a fejlámpa az sokminden, csak nem kivilágítás.
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.05. 14:50:19
Én is. És bőven volt időm kitapasztalni, hogy műszálas biciklis póló 5 perc alatt megszárad akkor is ha leizzadok, akkor is ha eső kap el, míg a sima pamutnál ez sokkal tovább tart.
Ugye most nem kezdünk el arról vitatkozni, hogy a sima sportcipőben is milyen jól lehet tekerni, és semmi szükség a kopogós patentcipőre, amiben ráadásul olyan buzis a biciklisek járása?
cso zsi 2011.04.05. 15:04:48
Sem az irányjelző, sem a féklámpa nem része a folyamatos kivilágításnak.
Azért villog/erősebb a fénye a helyzetjelzőtől, hogy a változásra felhívja a figyelmet.
@horex: Jobb forgalmi példa a Bajcsy - József Attila sarok. A Bajcsyról jobbra kanyarodónak el kell engednie a gyalogot. Amikor indulna, akkor a bringás üti az oldalát, pedig az még a Bazilikánál járt, amikor az autós megkezdte a kanyarodást.
froton 2011.04.05. 15:15:46
froton 2011.04.05. 15:18:31
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.05. 15:22:46
Ellenben amikor a biciklire terelődik a szó, akkor mindenkiből a szabályokat az utolsó milliméterig betartó polgár válik, és nem érdekes, hogy az autós képébe villantó Petzl fejlámpa sokkal jobban észrevehető, mint a mindig előre meredő kormányra rögzített lámpa, a szabály az szabály :).
cso zsi 2011.04.05. 15:28:00
A témaindítóhoz: bringamania.hu/cikk/kresz/17-uj-kresz-es-nem-csak-kresz-a-kerekparosok-vedelmeben
"Gyakorlati szempontból a legfontosabb változás az új KRESZ-ben, hogy nem kényszeríti a kerékpárost szorosan az úttest jobb szélére, ami több módosításban is visszaköszön. A jobbra tartási kötelezettség egyenes haladás esetén természetesen továbbra is minden esetben érvényben van, a hangsúlyt a „szorosan” szó elhagyására helyezték, belátva, hogy a rossz minőségű utakon, csatornafedeleken keresztül a kerékpárosnak is szüksége van némi mozgástérre, hogy korrigálja az esetlegesen kialakuló veszélyes helyzeteket."
Itt taglalják még az egyirányú utcai engedélyt/tiltást, valamint a fejvédő használatát a sebesség és a környezet viszonyában.
"- lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel, és utast nem szállít: 50 km/óra,
- lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel: 40 km/óra,
- kerékpárúton közlekedő járművel: 30 km/óra,
- gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel: 20 km/óra.
A kerékpárokra vonatkozóan korábban egységesen 40 km/óra sebességkorlátozás volt érvényben, teljesen új a szabályban a lakott területen kívüli kétféle sebességkorlát bevezetése, valamint új a gyalog- és kerékpárúton meghatározott 20 km/óra sebességkorlát is. A fejvédő sisak használatát a jogszabály nem írja elő minden esetben, de ajánlott a viselése, mert útközben lehetnek váratlan, fejsérülést okozó akadályok (például belógó faágak)."
Mintha a Babettás a faágak miatt kényszerülne a bukó viselésére.
A sebesség és az előforduló baleseti sérülés inkább lenne irányadó.
A lényeg:
"Fontos, hogy az új szabályok ellenére ne higgye azt a kerékpárral közlekedő kedves olvasó, hogy most aztán övé a világ, sőt legyen még óvatosabb, mert egy ilyen átálláshoz mindkét félnek pozitívan kell viszonyulni, és ez nem biztos, hogy egyik napról a másikra megtörténik majd. És ne feledjük, a kerékpáron sokkal sérülékenyebbek vagyunk. "
Roy 2011.04.05. 15:28:53
Amelyik autós ezek hiánya miatt elüt az járjon a bíróságra, mert a legelemibb biztonsági felszerelés sincs a kerékpáron.
Sajnos nekem volt részem ebben. Este kivilágítatlanul sötét tréningruhában kb. 60-al a felezővonalon lefelé az Istenhegyi úton. Több mint egy hónapig jártam a baromja miatt a Hungária krt.-i közlekedésrendészetre.
randomuser1 2011.04.05. 15:43:55
de nem vitaindítónak írom, tőlem azt csinálsz amit akarsz, nekem fixen van rögzítve mert egy MTB esztétikai/tömeg/aerodinamikai értékén nem ront és amúgy kedvem állandóan szerelgetni.
koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2011.04.05. 15:54:51
GG81 2011.04.05. 15:55:10
persze, hogy a helyzetjelzőnél erőssebb, nem is ez volt a kérdés.
ez már-már olyan extra egyébként, mint amikor külön a vészvillogó kapcsol be az erős és hirtelen fékezéskor... csak itt ugye villog a féklámpa, nah nem írom le még1x, hogy a féklámpa villog. :-D
GG81 2011.04.05. 15:58:24
GG81 2011.04.05. 16:01:45
ha nem tudják a konstans 30-at tekerni már rosszul vannak, ezért mennek át piroson, gyalogok közé durrbele. csak az a vicc, amikor a pirosról zöldre váltásokat kivárva biciklizem mindig utolérem ezeket a suttyó konstansmenőket, mert tekerni azt nem tudnak, megállni sem. aztán levág és ezzel bevág elém az okostojás...
JSZs 2011.04.05. 16:03:13
Fikázni gyorsabb, meg jobban is esik, ugye?
GG81 2011.04.05. 16:05:20
és akkor van a mélakuss társaság, aki nem akar felszólalni ellene, hallgat, beleegyez!? ugyanmár.
avus · http://avus.blog.hu 2011.04.05. 16:07:04
Ha mégis megmutatod, hol védte a fék nélküli fixiket, mea culpa.
Perillustris 2011.04.05. 16:07:39
Ennél fogva megértem, hogy nem vennéd fel. :)
BTW a technikai ruházat nem egyenlő a "cáparuhával".
GG81 2011.04.05. 16:08:51
szomorú, hogy ilyen qrvadivatosan terjed.
beszélgethetünk róla...
GG81 2011.04.05. 16:14:29
akkor kimit ad kiszájába!? hallgat, beleegyezz... vagy szólaljon meg a terjedése ellen!!!
sok autósnak pl. fogalma sincs milyen veszélyesek ezek, mert lehet nem nézi van-e épp a bringán fék... aztán lát csetleni botlani egy szerencsétlent, amikor elveszti az ütemet és elesik a sáv közepén!, nemrég láttam egy ilyen szerencsétlent.
aztán jól meghurcolják az autóst, amelyik alá behasal!? loof@szt, számolják meg mennyi fék volt a drótszarján, aztán gondolkozzanak el, hogy egyáltalán az a közúton lehetett-e volna.
ezért hiba hallgatni!!! főleg, ha állítólag a kerékpárosokért szólal meg valaki
JSZs 2011.04.05. 16:15:00
avusnak azt bizonygatod, hogy én kerékagyas vagyok, aki rögtön a védelmébe veszi mindazt, amit ki sem lenne szabad engedni az utakra.
szted akarok én veled ezután "beszélgetni"?
cso zsi 2011.04.05. 16:20:38
cso zsi 2011.04.05. 16:24:00
...
Mégsem, mert nem érték el László urat telefonon.
GG81 2011.04.05. 16:31:58
hát ezvan, így próbáljon meg az ember békejobbot nyújtani. :-/
Spikk 2011.04.05. 16:32:37
Feltartalak kicsit.
Beszagoltatom veled, ami a kocsidból a csövön kijön.
Okostojás! :-)@DollyD:
Dolgoznak azon, hogy ami épül, az megfelelő legyen, de sok esetben nem könnyű, mert (pl. EU-s) támogatások feltétele az X km kerékpárút, aztán hogy el lehessen tapsolni, oda is építenek, ahol nem az megfelelő megoldás.
@horex: Ahol szaggatott a vonal, ott ezt kell tenni, ja, nem ismerem. Amit én írtam, hogy megáll, az úgy avn, hogy megyek a védett út melletti bringaúton és kikanyarodna balra a mellékutcából. A bringasávon áll 99% addig, amíg balról ÉS jobbról sem jön senki, holott amint balról nem jönnek, mehetne be középre. Csak például: Bp. Nándorfejérvári úton érkezik dél felől és kanyarodna az Etele útra, nyugat felé.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.05. 16:57:30
Perillustris 2011.04.05. 17:02:22
kispista5 2011.04.05. 17:29:59
jelentéktelen alak 2011.04.05. 18:02:16
Ezen elfogultságom okán kell feltételeznem, hogy a biciklisnek ki kellett kerülnie valamit hirtelen. Akár hiányzó, vagy sérült csatorna fedelet, üveg szilánkot, szeges deszka darabot, vagy bármit, amit az út szélén az útjában volt.
Nem, nem helyes úgy véghez vinni az ilyen kikerülést, hogy azzal veszélyt teremtek, de olykor mindenki kockáztat ekkorát a forgalomban.
Ha tévedek -és jó eséllyel tévedek- és szó nincsen kikerülésről, akkor a biciklis a történetből, egy közönséges provokatív hülye.
Hülyék meg sajnos voltak, vannak, lesznek. Mégis felkavaró a létezésük.
jelentéktelen alak 2011.04.05. 18:23:52
Ha nincsen közvilágítás, akkor hátul villogó, elől folyamatos fény, bár ez is szabálytalan.
Ha köd, vagy heves eső miatt kell a lámpa, de nappal, akkor megint csak a villogót tartom jobbnak, annak ellenére, hogy az a szabálytalan.
Elavult a KÖHÉM rendelet, nyilván. De az emberek nem törödömségét ismerve, nem értelmetlen a szabály, hogy a bicikli lámpáinak együtt kapcsolhatónak kell lenniük.
Sokaknak elég, ha előre világítva valamivel, ő már lát a sötétben. :-(
Annak is biztosan van értelme, hogy a világon mindenütt elfogadott fényvisszaverős bicikli gumi abroncs szabálytalan Magyarországon, mert fehér színnel veri vissza a fényt és nem sárgával, mint ahogy azt a szabály megköveteli -bár nem tudom mi.
Nyilván nem ez a legnagyobb probléma a biciklikkel kapcsolatos szabálytalanságok terén. De bizony ezek is szabályok és ezeket is be kell(ene) tartani!
froton 2011.04.05. 18:27:41
froton 2011.04.05. 18:34:46
1kutya 2011.04.05. 19:47:21
úgy látom ma te vagy a vadász (aki sz.opni jár ide):-DDD
blöki
cso zsi 2011.04.05. 19:58:44
www.adfc.de/Verkehr--Recht/Recht/Regeln-fuer-Radfahrer/Richtige-Ausstattung/Technische-Ausstattung
www.adfc.de/Verkehr--Recht/Recht/Regeln-fuer-Radfahrer/Richtige-Ausstattung/Wichtige-Punkte-des-nunmehr-abgelehnten-Verordnungsentwurfs
CD-R80 2011.04.05. 20:32:57
A buzik és a bringások..
Mindegyik felvonul meg kínlódik mindenen aztán sír-rí mikor pórul jár??
Bringás alatt nem az összes biciklist értem csak amelyik szabadságharcot vív a csontüres harcmezőn habzó szájjal hátrazselézett farokkal..
D4D 2011.04.05. 20:44:49
Ugyanez vonatkozik azokra a barmokra, akiknek a kocsiban úgy szól a zene, hogy 3 sarokról hallom.
froton 2011.04.05. 21:11:01
froton 2011.04.05. 21:14:55
froton 2011.04.05. 21:16:34
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.05. 21:36:32
Juteszembe. Közelmúltban majdnem (elkanyarodott, én meg a belső sávból nem tudtam utánnafordulni) megruháztam egy igazi szervdonorjelöltet. Az idióta gyökér buzija telefonált (ezúton is elnézést kérek az idiótáktól, a gyökerektől valamint a buziktól, de nem tudom enyhébben kifejezni a véleményem erről az egyedről). Közben persze tekert vadul. Mivel csak egy kézzel fogta a kormányt, a pályagörbéjét csak így tudnám leírni:
ilyet az ökör is csak vágtában vizel.
Forgalomban (az úttesten), fényes nappal (11~12 között), a reiteren. Ahol ugye buszok is járnak. Annak pedig tudjuk mennyit ártana, ha keresztülmenne egy ilyen tajgetosz pozitívon.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.05. 21:40:17
Tower13 2011.04.05. 21:43:07
jelentéktelen alak 2011.04.05. 21:44:45
Lehet, hogy mások vagyunk...
Én a 2. alföldön átvezető túrám alkalmával vittem magammal Walkmant, hogy zenével tegyem elviselhetővé a táj egyhangúságát. Aztán mégsem hallgattam. Vagy halkabb volt a zene, mint füles által keltett menetszél zaja, vagy semmit nem hallottam a körülöttem lévő világból.
Aztán ahogy a mobiltelefon egyre inkább az éltem velejárója lett, a biciklin is mindig fütyül a fülemen BT füles.
Van, úgy hogy mindkét fülembe be van dugva. Tették már szóvá, hogy nem kellene zenét hallgatni, aztán meg voltak lepődve, mikor meghallottam és nem emelt hangon válaszoltam. Bár a legérdekesebb arcokat akkor látni, mikor telefonon beszélek valakivel ilyen módon. :-)
Ezzel együtt, a nagy városi forgatagban, inkább kiveszem a fülemből, mert akkor is zavar, ha nem szol benne semmi/senki. Ráadásul 15-20felett, minden fütyül nekem a fülemben.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.05. 21:53:37
Milyen az, ha csak kicsit törik el valami? Nem nyílt törés, esetleg nem szilánkos, csak 2-3 darabra? :D
Roy 2011.04.06. 07:40:28
Minden esetre a lámpa, csengő, kerékprizma KRESZ előírás. Amennyiben megállít egy rendőr ezeket számon kérheti még fényes nappal is. Ennek hiányábaban lehet arra számítani, hogy bírság következik. Azért egy sisak sem árt.
Olyan helyen dolgozom ahol az utcában naponta többszáz kerékpáros közlekedik. A 90%-nak méga lámpa helye sincs meg. Teljesen le van csupaszítva, csak a váz, és kerék. Még sárvédőjök sincs. Természetesen ez az ő dolguk, hogy esőben mennyire lesznek koszosok. Láttam nem egy olyan kerékpárt amin semmilyen fék nem volt, tini kölykök alat.
Ezzel nem általánosítani akarok, de nálunk a közlekedési kultűra az egy nagy 0. Ez vonatkozik az autósokra, motorosokra, kerékpárosokra, és nem utolsó sórban a gyalogosokra is.
Sok ember direkt hívja ki a sorsot maga ellen.
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.04.06. 09:33:08
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.04.06. 09:34:10
froton 2011.04.06. 10:40:12
froton 2011.04.06. 10:43:25
GG81 2011.04.06. 10:47:57
Perillustris 2011.04.06. 10:54:44
mégsenem! 2011.04.06. 13:18:29
Miért???
Én a minap egyirányú utcában, ahol mindkét oldalon parkolnak, a hátam mögött jobbról előzött a 125 -ös rendszámtábla nélküli motor,
szemből pedig a kerékpáros közlekedett, és mind ez egyszerre történt.
Természetesen csak a fokozott figyelmemnek volt köszönhető, hogy nem történt baleset Győrben.
És kérdezem én, ki lett volna a hibás? Mert tanú nem lett volna, a sértetlen elment volna, természetesen!
Ezt onnan is tudom, hogy volt tanú egy régebbi szabálytalankodó szgk- vezetőjére, a ahol több szemtanú látta, igaz mondták, hogy én vétlen voltam, de a vétkesnek állt feljebb ordibálva, és a tanuk nem adták meg az adataikat.(NEM VÁLLALTÁK)
És inkább a a vétkesnek én vettem egy rendszámtábla tartót, hogy hallgasson.
Igaz a szomszédjának adtam oda rá egy órájára a lakásán, mert nem volt otthon.
Mert én azt tartom, az okos enged inkább, egy bagatel ügyben, egy agresszívval szemben.
Mivel ha egy mód van rá, a győri rendőrséghez nem fordulok, mert amikor egy ízben odamenekültem, egy támadó elöl, akkor még személyemet alázták meg.
AMI MIATT VIZSGÁLAT IS INDULT A PARANCSNOK ELLEN, DE A MAI NAPIG NEM ÉRTESÜLTEM A VÉGEREDMÉNYRŐL, GONDOLOM ELSIKÁLTÁK!!
EZ VAN!!
mégsenem! 2011.04.06. 13:27:57
mégsenem! 2011.04.06. 13:44:32
2011.04.06. 14:59:50
2011.04.06. 15:03:04
2011.04.06. 15:05:44
2011.04.06. 15:08:58
Roy 2011.04.06. 16:42:29
Egy megjegyzés. Ebben a hónapban a rendőrök rászálltak a bringásokra. Országszerte ellenőrizni fognak.
További balesetmentes jó bringázást kívánok.
jelentéktelen alak 2011.04.06. 17:57:38
Elég baj, hogy CSAK a bringásokra!
Elég baj, hogy CSAK ebben a hónapban!
Elég baj, hogy ez ELŐRE meg van hirdetve!
Egyébként a hír többi részével elégedett vagyok... :-D
GG81 2011.04.07. 09:07:44
"Elég baj, hogy CSAK a bringásokra!"
noormális!? most épp a bringásokra terjed ki a kiemelt razzia figyelem. ez az első ilyen nagyobbszabású bringásokra és egyből már baj is!? ugyanmár, mennyi, de mennyi autós razzia volt már... az első bringást követően pedig abból is jön majd 2., 3., stb...
"Elég baj, hogy CSAK ebben a hónapban!"
persze minden hónapban lehetne, meg folyamatosan. mint ahogy van is. mert minden közlekedőt, igen gyalogost is, és minden járművezetőt járművével folyamatosan ellenőrizhetnek és ellenőriznek is, de a razzia pont egy kiemelt csoport fokozottabb ellenőrzését jelenti. és mint bringás célcsoport, felszerelésük ellenőrzésük, védelmük érdekében pont egy idényt megelőző razziában testesülhet meg a legjobban. télen mit érne egy ilyen razzai, kb. minth a balatoni vitorlásoké!
"Elég baj, hogy ez ELŐRE meg van hirdetve!"
egy razzia pedig már ilyen, ezt be szokták előre jelenteni. pl. az autós biztonsági öves témát, tehát még azt is elmondják mit fognak nézni, mégis mennyi fogás van ilyen razziákon. nemszorosanidetartozik, de mennyi, de mennyi körőzött személyt elfognak ilyenkor, pedig tudják, hogy sokkal több rendőr van az utak mellett, veszélyesebb közlekedni, mégis bepróbálják.
és ami aktuális lesz, a húsvét. mindenki tudja nem ildomos ittasan vezetni, mégis mennyi ittas vezetőtől vonják be a jogsit? vagy most mennyi kerékpárt fognak elkobozni, lelakatolni!?!? csak figyeld.
látod, hogy kib@ kb. semmit sem jelent, ha be van jelentve valami előre...
pengusz 2011.04.07. 10:30:19
Nehéz elszakadni a múltbéli foglalkozástól mi? :D
Gondlom amikor nem 40-50-nel mész lakott területen, hanem 60-70-nel, esetleg megállsz vészvillogóval az út közepén, vagy átmész a BMW-s zöldön, akkor is viszed a tanúidat feljelentgetni :D
pengusz 2011.04.07. 10:39:42
Ha nem értesz valamihez, akkor minek kell okoskodni?
Nekem a mezemen, a hátizsákomon, a (szerinted buzis) termoruhámon, az SPD cipőmön is van gyárilag fényvisszaverő csík.
Én nem azért veszem fel a termoruhát, mert idő (?)nyerek vele, hanem:
- Kb. -10-15 fokig lehet benne tekerni
- nem akad bele a lánctányérba, egyéb alkatrészekbe
- a kantárja miatt nem kell 5 percenként a nyakamig húzni.
jelentéktelen alak 2011.04.07. 17:48:51
Ha valóban minden szabálytalanságra kiterjedően állandóan volna ellenőrzés, nem kellenének ilyen razziák. Erre utaltam az elégedetlenségemmel.
Nem az a bajom, hogy most a bringásokat, hanem az, hogy máskor nem. Most meg mást nem. Miért nem? Miért nem látja máskor a lámpa nélkül biciklizőt a rendőr és miért csak most? Miért nem látja most a öv nélkül autózót a rendőr, miért csak akkor, mikor olyan razzia van?
Miért csak ilyen razziák alkalmával kell elfogni a körözött embereket, meg akik sz@rnak a szabályokra?
Miért nem lehet kiadni a rendőröknek, hogy MINDEN szabálytalanságra legyenek megfelelően érzékenyek és válogatás nélkül tegyék a dolgukat?
Csak nekem olyan ez, mintha meg lenne hirdetve, hogy hétfőtől szerdáig a gyilkosokat tartoztatják le, csütörtöktől vasárnapig meg a tolvajokat? Ezek szerint a hétvégén kisebb a lebukás kockázata egy gyilkosnak. Hát ha nem hülye és nem felidulásbol öl, akkor hétvégén teszi majd.
Tudom, hogy hülye példa, de szemléletes.
GG81 2011.04.08. 10:30:26
mert miért ne!?!?? tehát a tévedés az az, hogy mindig mindenkit, de razziakor meg aztán fokozottabban a célközönséget, ennyi.
tehát nem nagyon érvényesülhet a hét eleje/vége példád sem... bár egy kvízműsorban nem is olyan rég feltették a kérdést, melyik napon van statisztikailag a legtöbb bankrablás??? hétfő-szerda-péntek.
nos a válasz napján kellene akkor minden rendőrnek a bankoknál lenni csak és akkor alig rabolnának, mi?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.08. 13:50:13
A forgalomban való részvételi arányukra levetítve a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet Magyarországon.
Perillustris 2011.04.08. 14:04:32
Azaz ez a számarány egyáltalán nem azt mutatja meg - amit sokan hisznek - hogy a kerékpárral közlekedők szabálytalanabbak bárkinél, hanem csupán azt - ami természetesen tény - hogy egy közlekedési baleset során, melynek egyik résztvevője biciklis, jellemzően az utóbbi húzza a rövidebbet, azaz a személyi sérülés szinte garantált.
GYK:
1) autós nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak, senki nem sérül meg (a vétkes elismeri a felelősségét, nem jön rendőr - irány haza)
2) kerékpáros nem adja meg az elsőbbséget és nekimegy egy autónak (jó eséllyel el kell látni a bringást, rendőr jön - irány a kórház)
Az első esetből nem lesz KSH statisztika, a másodikból pedig igen, hogy aztán félrevezető tanulságokat lehessen levonni belőle. Pedig - talán most már könnyebb megérteni - mindkét esetben egy-egy szabálytalan járművezetőről van szó.
"2010 első 8 hónapjában Békés megyében történt személyi sérüléssel járó balesetek (416) közül 185-nek volt kerékpáros résztvevője, és közülük 181-en megsérültek." (www.police.hu/friss/Bek_20100909_02.html)
Ez is engem erősít, hiszen láthatjuk, hogy a kerékpáros résztvevő csaknem mindig sérül, ezért az ilyen balesetek kb. 90%-a bekerül a számításba. Ezzel szemben - tegyük hozzá, szerencsére - az autó-autó balesetek legfeljebb 10%-a kerül be.
Kalányos Márió 2011.04.08. 14:54:51
De mi a fenéért kell ezt állandóan csökkenteni?
Miért nem lehet elfogadni, hogy x ember kimúlik évente a közlekedésben, mint ahogy 20x a dohányzásban, sok x csak úgy magától, stb.
titan 2011.04.08. 15:23:29
Aztán persze nagy kérdés, hogy mennyire szereted, amikor baleset okozta dugó miatt egy órával később jutsz haza
Kalányos Márió 2011.04.08. 15:25:11
metal · http://electric.blog.hu 2011.04.08. 17:34:41
Kalányos Márió 2011.04.08. 18:16:34
jelentéktelen alak 2011.04.08. 19:21:44
Azt fejts már ki kicsit bővebben, hogy miként működik a mindig mindenkit, de razzia alkalmával fokozottabban a célközönséget!
El nem tudom ezt a gyakorlatban képzelni, de a hiba biztos bennem van.
Tegyük fel, hogy a rendőr áll az út szélén és figyeli a történéseket. Arra megy egy biciklis lámpa nélkül, majd egy autós miközben a kezéből telefonál, aztán néhány perc múlva megszólal a mellette lévő családi ház riasztója és egy gyanús alak oson el onnan. Ez után az út túlsó oldalán két járó kelő verekszik össze, fél órával később, meg egy kamion jön nagy sebességgel és átsodródik a szembe sávba.
Ne történjen több, csak ennyi a szolgálati ideje alatt.
Ha mindegyikkel foglalkozik, akkor miként figyel jobban a célközönségre????
Ha meg a célközönségre figyel fokozottabban, akkor melyik felett siklik el a figyelme???
Rohadtul ellentmondásosnak érzem azt amit írtál, de lehet az én fantáziámmal van a baj.
De remélem, kifejted nekem!
titan 2011.04.12. 14:21:18
Kalányos Márió 2011.04.12. 14:28:58
A másik oldalon meg ott lehet, hogy max 20 km/h sebességgel haladjunk, és legyen minden autó körül gumigyűrű, mint a dodgemen. Ha túlzásba visszük a szabályokat, és a biztonságot akkor az egész rendszer egy felesleges nyűg lesz, mint az államigazgatásban a mindenre kiterjedő bürokrácia...
titan 2011.04.12. 14:38:52
Kalányos Márió 2011.04.12. 14:42:47
De a tendencia jól látszik! Mindig újabb célt túznek ki, hogy megfelezzék a halottak számát.
Egy ponton túl ezt már nehéz. Csak nagyon durva eszközökkel lehet majd elérni.
titan 2011.04.12. 15:14:20
- rendszeres orvosi vizsgálattal,
- a képzési rendszer teljes felülvizsgálatával
- az összes korlátozás felülvizsgálatával, a jövőre nézve pedig a korlátozások kihelyezésének megfelelő szabályozásával
- a KRESZ rendes felülvizsgálatával
kezdetnek :) és szerintem ebből legalább 2-ben egyetértünk. Persze a felülvizsgálat nem azt jelentené szerintem, hogy dobjunk ki minden szabályt/korlátozást, csak lehetőleg olyan módon alakítsuk, hogy az emberben azt az érzést erősítse, hogy a szabályok őérte vannak, és nem ellene. Napersze ez utóbbinak nem ártana némi PR is.