Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A piros lámpa nem számít, ha van kritikus tömeg

2011.04.24. 11:02 :: Don Blasius

Gyakori megállapítás, hogy az autósok kevésbé figyelnek oda a  gyalogosokra és a kerékpárosokra, ami részben sajnos igaz.  Én is azt mondom, hogy nekünk autósoknak jobban oda kell figyelni a gyalogosokra, kerékpárosokra. Viszont közülük sokan nem tudják az alapvető szabályokat sem vagy szankciók hiányában nem is törődnek vele, akár az úton hosszában is gyalogolnak, egyirányú utcán szembe kerekeznek. 

Nekem már akkor megtanították, hogy piros lámpa - tilos, amikor még ovis voltam. És bár fordult velem is elő később, hogy gyalogosként átmentem a piros lámpán, de csak akkor, amikor üres volt az út, autó meg sehol. Miért van az, hogy egyesek ennél pofátlanabbak és semmivel sem törődve akkor is átmennek a piroson, ha jönnek az autók?

Tipikus példája ennek az Oktogon, azon belül is a szervizút zebrája a Hősök tere irányából. Nem érint váratlanul a szituáció, ha erre jövök, de nem tudom elfogadni. A pofátlanság pedig egyre nagyobb. A Csengery utcából szoktam fordulni az Andrássy út szervizútjára, majd az Oktogontól a körúton szoktam továbbmenni a Blaha Lujza tér felé.

 

 

A szervizút lámpája csak rövid időre ad zöldet az autóknak, talán ha három fér át egy alkalommal. Nincs is ezzel baj, tényleg sok a gyalogos, a szervizúton pedig kevesen jönnek, tehát az autósoknak szóló rövid zöld idő szerintem rendben is lenne. Lenne, ha ezt a  kis időt sem a "még éppen átférek" hozzáállású emberek töltenék ki! Rendszeres, hogy nekem már zöldre vált a lámpa, de még éppen sétálgatnak a zebrán, ráérősen! Múltkor még két biciklis is lazán tekert a zebrán, miközben nekik már rég piros volt. Első voltam a lámpánál (mögöttem talán még 2 autó), egy rövidet dudáltam, jelezvén, hogy itt vagyunk és mi is mennénk, ha már nekünk zöld. Erre hallom a nyitott ablakon beszűrődő szitokszavakat: "mit dudálsz, b+" meg minden egyéb, szemmel verés, átkok szórása. Ennél a zebránál ez tipikus jelenség. Ha gyalog jövök erre, akkor is még sokan átszaladnak mellőlem, míg én szépen nyugodtan megállok, és megvárom azt a 15 másodpercet, amíg az autóknak zöld. Ők meg ennyit képtelenek kivárni. Talán úgy gondolják, hogy ha kellően sokan vannak és megy a tömeg, akkor mindegy a lámpa színe? Amit talán nem is néznek, csak mennek előre csordaszellemben, vagy észlelik, hogy piros, de nem foglalkoznak vele. Azon már csak "apróság", hogy a biciklisek is előszeretettel a zebrát használják és a gyalogos tömeg közepén tekernek.

Mondanám, hogy nem ártana ide néha egy-egy rendőr, de kiveszem a biliből a kezem, erre biztos nincs kapacitás. Talán a figyelmeztetés is elég lenne, de lehetne akár sok csekket írogatni, amíg rá nem jönnek, hogy nem éri meg 15 másodperc miatt kockáztatni, inkább vigyázzanak a saját életükre és ne tartsanak fel másokat.

227 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés hülye kerékpár veszélyes kresz belváros zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 19:16:01

@hpty: Nincs tiltva a kreszben, hogy gyalogátkelő helyen le kellene szállni a bicikliről!

euAgWzgmmtq7K 2011.04.24. 19:18:54

szerintem, akinek rendezett a nemi élete, az nem foglalkozik ilyesmivel. és nem is kommentel rolla

... ... 2011.04.24. 19:24:08

@Reggie: ki mondta hogy a pirost nem kell megvárni??!!! az nagy forgalomban öngyilkosság
am ha mindig leszálsz a bicajról akkor nem mehetsz valami gyorsan...

Alikam 2011.04.24. 19:26:14

@... ...: "ezzel ötször annyi idő alatt érne oda ahova akar!!!"

Ez pontosan így van. Akkor az autósoknak is lehetne magyarázat, hogy ha 50 helyett 120-al menne akkor sokkal gyorsabban célba érne.

Ja erről volt hétvégén egy cikk, egy önjelölt mentős 3 autóval okozott balesetet.

vasgyuszi 2011.04.24. 19:28:05

Rühellem a szájbabaszott biciklinácikat! Itt Németországban is akkora taplók, hogy ihaj. Az autósoktól kikövetelik a megkülönböztetett figyelmet a gyengébb jogán, de ezt nem adják meg ok maguk a gyalogosoknak. Dögölne meg azösszes ilyen stílusú köcsög. Itt is ugyanúgy áttekernek a piroson, amikor ledudálom a haját, akkor meg mutogat a gedvadék. Én már odáig jutttam, hogy szarok a biciklisre. Itt majdnem mindenhol van bicikliút, használja azt. Takarodjon a közútról! Annyi oldlatávolságot tartok, hogy épp ne karcolja össze a kocsimat (10 cm), de legalább fosson egy jót :)))

kafferbivalybalamber 2011.04.24. 19:28:14

@d.hardman: Szerintem aki egy közlekedsről szóló blogban a többiek nemi életével van elfoglalva, az egy köcsög.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 19:28:52

@Forest:

1., a személygépkocsi vezetők és a kerékpárosok közt jelentős mentális különbségek vannak! Kerékpáros sportember, sokkal nyugodtabb, a gépjárművezető dühöng ha pirost kap, a kerékpáros meg nevet rajta, ha egy gyalogos akadályozza, mert játéknak fogja föl...

2., tipikus sebesség és teljesítmény alapú értékrend...

100 km-re van egy város... 100km/h-val mész.. odaérsz 1 óra alatt... 130 km/h-val mész, odaérsz 1 óra 10 perc alatt, vagy annyival sem... Miért?

Mert mindig le kell lassítanod 90 km/h-ra, egy csomó energiát elhasználsz, a lassítások után pedig várnod kell alkalmat keresned a következő kigyorsításra, és olyankor nem az elsőt ragadod meg... ha csak egy kicsit haladsz gyorsabba, ritkábban kell előznöd, több időd van felkészülnöd...

és még valami... te 1 embertől veszed el a gépjárművezetéssel a munkát, mert a benzin import, és forgótőkét adsz vele, a biciklis meg odaadja ezt... és te nem csak a benzinpénzel lettél szegényebb, hanem az adómennyiséggel amit le kell vonni pluszba a segélyre...

Ugyan ez van a túlórázással is... kapsz 50%-ot, de 100%-ban elveszed a munkát mástól.. és annak a segélyét 100%-ban kell levonni... tehát túlóra, egyenlő a kevesebb lóvéval..

Ennyit a teljesítmény alapú gondolkodásról...

euAgWzgmmtq7K 2011.04.24. 19:29:18

@kafferbivalybalamber: ja, meg főleg, fáj az igazság. na megyek, kúrok egy jót, addig további kellemes análisan fixált eszmecserét a bicajosokról meg a lámpaváltásokról

szegedbicaj 2011.04.24. 19:51:49

Ennek mi köze a kritikus tömeghez? Semmi, csak egy jól hangzó név, amivel sok kommentet lehet generáltatni.

CSI

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.24. 20:02:03

@dúlidúliaréten: "És amúgy is, miért ne mennék át a piroson bringával, mikor semmi nem jön sehonnan, és ha megállok akkor sok esetben rengeteg időt vesztek..."

Azért, mert tiltja a KRESZ, te kafferbivaly. Ennyi erővel én is menjek át autóval a piroson, mert nem jön semmi? Egyedül vagy ennyire hülye vagy vagytok még páran odahaza?

Don Quixote de la Ferko 2011.04.24. 20:02:57

Mit idegeskedsz?

Egy tudatlan baromból két vesét lehet kiszedni, amire már várnak, csak arra figyelj, hogy ne te legyél a hunyó, és ketten áldják a pillanatot, amikor a buta vázdroid azt hitte, neki mindent szabad, és rá nem vonatkozik a KRESZ.

Mezőbándi 2011.04.24. 20:10:43

Az a baj, hogy hiába van az autósnak elsőbbsége a pirosban átcsalinkázó gyalogossal szemben, ha szándékosan közéjük hajt és valaki meghal, az akkor is szándékos emberölés, vagy legjobb esetben is gondatlanságból elkövetett. Ha van tanú. Ha nincs, akkor féktávon belül eléd szaladt. Viszont nyilván egyikünk sem szeretne valóban elütni egy gyalogost 2 másodpercnyi késedelem miatt.

Egyébként is, az állam törvényeinek betartása az állam feladata, ami ebben az esetben rendőrt jelentene minden zebra mellett, aki a pirosban átmenőkre rásípol és szedi is befelé a helyszíni bírságot.

Ez pedig nyilván nem lehetséges.

A másik megoldás annak észbeli elfogadása lenne mindenki részéről, hogy a szabályok betartása végső soron nekem is jó, még ha pillanatnyilag nem is látom a közvetlen hasznát. Ez viszont azért nem működhet, mert egyrészt mert nem vagyunk ilyenek (igen, mi magyarok, nem vagyunk ilyenek), másrészt pedig a szabályok nagy része egyáltalán nem azért lett meghozva, hogy betartsák, hanem azért, hogy az azokat meghozók a munka látszatát keltsék. Tyúk vagy tojás?

Marad az, hogy lelassítunk, dudálunk, vérméséklettől függően mosolygunk egyet vagy anyázunk, vagy mindkettő, aztán megyünk tovább.

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.24. 20:17:32

Ez igaz. És még aszogya a paréj, hogy ha megáll a bringával a pirosnál, akkor sok időt veszít. Mert szerinte az autósnak bőven van ideje, ugyebár... tapló.
Ha jól tudom, egy bringás két veséjével két autós életét lehet megmenteni. A szíve, amennyiben van, az még egy élet. Jó tudni ezeket a dolgokat, hogy ha úgy adódik, lehetőleg ezeket a szerveket ne zúzzuk le, amikor kilapítjuk ezeket a szerencsétlen donorokat.

ruba 2011.04.24. 20:22:33

Magam is sok hasonlót tapasztalok, kedvenc ilyen helyem, a 4-es villamos Fehérvári úti végállomása, ott az emberek rendszeresen nekiállnak a pirosban átszaladgálni a pirosban a négy sávos úton, csak azért, hogy a 3 perccel korábbi villamost érjék el. Mondjuk az is igaz, hogy itt viszonylag rövid zöld van a gyalogosoknak, és a lámpák olyan hülyén vannak hangolva, hogy aki a piac elől akar átkelni a túloldalra, az egy zöld alatt nem tud átmenni, csak a villamosig. Másik ilyen hely a Móricz Zsigmond körtér, ahol rendszeresen elindulnak az emberek a piroson, amint egy kis szünet van az autóforgalomban, aztán ha jön egy autó, akkor mindig a frász jön rám, hogy ott fogják elcsapni a szemem láttára. Szerencsére ilyen még nem volt, de nem a gyalogosokon múlt a dolog.

flander 2011.04.24. 20:32:30

@Con Storm: Nincs tiltva, csak elsőbbsége nem lesz az autóssal szemben. Ergó nem érdemes kitekerni zebrán az autó elé, mert te döglesz bele és a te hibád is lesz.
Legalább a saját érdekedben kéne ésszel közlekedni...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 20:34:58

@vasgyuszi:
Na te vagy a tipikus esete annak, aki mindegy milyen járművel közlekedik, tahó.

hpty 2011.04.24. 20:51:24

@Con Storm:

"2., a biciklis elmegy haverjához kijön.. nem biztos hogy feltűnik neki, hogy a személygépkocsik orra jobb és bal oldalt ugyan arra mutat..."

Ez nagyon jó!
Ha én kocsival megyek a haveromhoz, és "nem emléxem" merre egyirányú, akkor bármerre indulhatok? :D:D:D
Felhomályosítalak: Ez nem járműfüggő!!!
Vagy majd rendőrbácsinak, esetleg baleset esetén is ezt magyarázod, és te tisztázva vagy?! Lófaxt! HEHE

2011.04.24. 21:05:30

zebrán az elsőbbség csak a gyalogosokra vonatkozik. Tehát biciklisekre csak akkor,
ha a zebránál leszállnak és tolják a biciklit. Szóval úgy egyáltalán, mielőtt a kedves kerékpáros megkérdezi az autóst ,hogy "mi a f*szt nézel/dudálsz b+", először gondolja végig hogy ő mit biciklizget a zebrán.

Mellesleg az a legnagyobb gond, hogy a kerékpárosok nagy része vagy nem ismeri vagy leszarja a KRESZ-t. Ennél rosszabb már csak a gyalogos.

min 2011.04.24. 21:05:58

Hatásvadász lerágott csontú szar topic.
Tavaly egy szervízúton jövő autóstárs dudált le engem miközben a zebrán gyalogoltam át, hogy ugyan szedjem már a lábamat miközben nekem zöld neki piros volt. Egyedül volt úgyhogy nem érheti az a védelem, hogy sok volt az autó és a torlódások miatt ragadt be. Egyszerűen büdösbunkó volt aki le se szarta, hogy valamiféle lámpa is van a szervízúton közlekedőknek is.

dibbler 2011.04.24. 21:24:48

Haaat, a megszolalt kb. 100 ember nagy resze problemas, kb 10 kifejezetten veszelyes.

Ha ez egy reprezentativ minta a magyar nepessegbol ...

akkor bizony nagy bajban vagyunk.

En csak autozni szeretnek amikor autoval kozlekedek es biciklizni amikor bringaval.

Vannak alap dolgok: az auto gyors, veszelyes, nagy kart lehet vele csinalni. A biciklis gyors es nagyon vedtelen.

Tenyleg serulest akarsz okozni egy masik embernek?

Fáradt Vándor 2011.04.24. 21:29:00

@alasehir: Rugaszkodj ennek enki még egyszer...

1) A Bem rakparton ha nem is végig, de egy jó darabig fizikailag is el van szeparálva a gyalogos és a kerékpáros sáv...

2) Ha csak fel van festve, a gyalogosnak akkor sincs ott semmi keresnivalója, akárcsak az úttesten. És bizony hogy jövök a jogszabállyal, ha egyszer az előírja, hogy a kerékpársáv a kerékpárosoké...

És igen, kerekes vagyok -többnyire, de ha nem akkor is tömközl- , de nem hinném, hogy emiatt több szégyellnivalóm lenne, mint a közlekedés bármely többi résztvevőjének...

Fáradt Vándor 2011.04.24. 21:30:16

@Fáradt Vándor: Kiegészítés: én is utálom azokat, akik nem képesek normálisan közlekedni, de a kerékpárosok közt sincsenek többen, mint az autósok, buszosok stb. között...

min 2011.04.24. 21:38:34

@dibbler: Amelyik kutya ugat....Az ilyen gyilkos jelöltek az első konfliktusnál fülüket, farkukat behúzva sunnyognának el. Függetlenül, hogy épp mi módon közlekedik.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 21:46:36

@flander: mh... furcsálnám, ha zebrán nem lenne elsőbbsége... a gyalogos közlekedéshez nem kell kresz vizsga és orvosi alkalmassági!

Zebrát akár még kisgyerek is igénybe veheti, vagy olyan ember, akinek egy trauma következtében sérült a sebesség érzékelése...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 21:52:24

Igen, tisztázva... Ugyanis nem volt tiltó tábla... egyirányú utca, meg azért egyirányú, mert két gépjármű nem fér el egymás mellett, nincs meg a szabványos szélessége!

Nem pedig balesetbiztonságból egyirányúsítják...

Biciklivel, gyalogosan pedig forgalommal szemben haladva nagyobb a biciklis biztonsága, mert látja az esetleges balesetforrást, és a sofőr a bal oldalt jobban belátja...

De közlekedés szempontjából, a szabályozás egyszerűbb ha jobbra tartási kötelezettség van...

FDToth 2011.04.24. 21:56:22

ez miért baj? Párizsban nincs olyan a gyalogosoknak, hogy konkrét piros vagy zöld, hanem mennek amikor tudnak és az autósok nem dudálnak, lassítanak ha éppen kell.
Én is átmegyek a pirosba gyalogosként (persze ha nem jön semmi sem) nem fogok várni a rossz lámpabeállítások miatt 2-3 perceket (nem tudom miért van a átkelés-jelző gomb, ha nem azonnal aktiválódik??? bezzeg Londonban megnyomod és 4-5 másodpercen belül már mehetsz is át...)

Giedi 2011.04.24. 22:01:21

@pcmci: 54. paragrafus, 1. pont
"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."
Ha lenne jogsid, ismernéd, de a bringásokra vonatkozó részeket jogsi nélkül is illene tudni. Ha bringás sem vagy, akkor bocs.

pcmci 2011.04.24. 22:08:55

@Giedi: látom az olvasás nem megy, de pofázni azt tudsz. az idézett rész ugyanis nem az 54.§ (1) pontjához tartozik, hanem a (4)-hez. ebből kifolyólag a (4) pontban felsorolt tilalmak kiegészítő rendelkezése.

min 2011.04.24. 22:11:53

@FDToth: Júúj Nyugat Európából egy várossal se példálozz itt mert itthon morálisan is és agyilag is bőven Balkán van, vagy inkább az se. Inkább maradjunk a tipikus magyarnál...

zum trucc 2011.04.24. 22:46:32

@Leadfoot: A bicajosoknál a normaszegés a norma. Az a menő, aki szabálytalan és agresszíven szívat mindenkit: autóst, gyalogost, még a többi bicajost is.
Ez utóbbiak persze meg is érdemlik. Drasztikusan büntetni kellene a szabályszegő biciklistákat (is) és megtiltani számukra (is) a felelősségbiztosítás nélküli közlekedést.
Még a trolinak és a kötöttpályás járműveknek is van ilyen, csak ezek a szándékos szabályszegők mentesek...

Wikus van de Merwe 2011.04.24. 22:51:04

@GSX-R: Nos arról igazán nem tehet senki, hogy benzin kell a taligádba. Ilyen alapon mondhatja a bringás, hogy ő neki meg többet kell ennie, az is plusz adó.

flander 2011.04.24. 23:10:50

@Con Storm: pontosan, a GYALOGOS közlekedéshez. A zebra másnéven GYALOGátkelőhely. Nem pedig kerékpárátkelőhely. Ha leszállsz a bringáról és áttolod neked van elsőbbséged, de amíg rajta ülsz, ne nagyon legyél felháborodva, ha elütnek a zebrán! (előbb utóbb meg fog történni, ha ennyire nem ismered a szabályokat)

Aztapaszta 2011.04.24. 23:20:22

Azt szeretem a lápákban, hogy a gyalogosnak 3-5 percet kell várnia mire zöld lesz, ha normálisan megy, akkor a zebra felénél pirosat kap, így esélyük sincs azon átkelni normálisan. Ezután csodálkoznak ha a gyalogosok nem várják meg a zöldet.

vasgyuszi 2011.04.24. 23:38:17

@Zabalint: :) (ha összejön a zsé, vegyél egy kocsit és próbáld ki, te kis tarisznyás).

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.25. 00:17:47

@flander:

Teljesen mindegy, hogy valakin sportcipő van, kabát, vagy épp motoros tolókocsiban ül, vagy járókerettel közlekedik, vagy éppen biciklin ül... aki a kijelölt gyalogos átkelőhelyen át akar kelni, és járdán közlekedhet, annak bizony elsőbbsége van!

Ha nem így van, akkor légy szíves üsd fel a netjogtárt és másold be azt a részt belőle...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.25. 00:20:31

@Giedi: Attól, hogy egy biciklis szabálytalanul halad át a zebrán, még elsőbbsége van...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.25. 00:25:19

@flander: Csak meg ne lepődj, ha olyan gyalogos átkelőhelyhez érsz, aminek a túlsó felén biciklis átkelő hely van... és az nincs külön jelölve a kreszben számodra... és annak még nincs is fehér sávozása, csak a nyomvonal két oldalán vannak sárga négyzetek...

Itt a példa:

s10.images.www.tvn.hu/2009/11/26/08/47/www.tvn.hu_acb7381c72c22bce31d41e6d0eeb1b36.jpg

Reggie 2011.04.25. 00:31:54

@Con Storm: Talan neked kene bemasolnod, hogy mi szerint van a kerekparnak elsobbsege a zebran. Elarulom semmi szerint sincs, csak akkor van ha tolod, mert akkor minosul gyalogosnak a zebran pedig a gyalogosnak van elsobbsege. Ha te ulsz a kerekparon akkor nem gyalogos vagy hanem kerekparon kozlekedsz, az pedig jarmu->nincs elsobbsege a zebran. De masold ide a kreszbol, ami ezt cafolna.

Reggie 2011.04.25. 01:03:48

@Reggie: alatamasztando:
"21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van."
"Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek."
Tehat a kerekpar jarmu es nem gyalogos.
Kezdhetsz cafolni.

2011.04.25. 01:58:54

@dukeekud: "autosok, ELOSKODNEK A TARSADALMON. Ugyhogy van miert szegyenkezniuk."

Tetszik vagy nem, a 21. századi élet nem működik lovaskocsival. Azt meg te sem gondoltad komolyan, hogy az autósok élősködnek... Magyarországon, az adócsalók, munkakerülők, minimálbéresek, rokkantnyugdíjasok, feketemunkások, multik által kiszívott tőke paradicsomában az egyetlen biztos bevételi forrás az autós társadalom sarcolása, de az viszont gátlástalanul, minden szinten... az utak építéséről és felújításáról ne beszéljünk, mert ami épült ebben az országban, -kevés kivétellel- az mind a múlt században történt, az "útfelújítás" pedig általában azt jelenti, hogy X.Y. (kormányközeli) Kft, cigánybrigádjával kimegy, telebassza sóderral a kátyúkat, végül leszúr egy 20-as táblát az út szélére, permanens módon.

2011.04.25. 02:20:58

@DLackó: "A biciklisek szemétládák, soha nem tartanak be egy szabályt sem"

A vicc az, hogy tényleg nem. Az utóbbi időben ráálltam a bringások figyelésére, (Budapesten)és egyszerűen nem találkoztam szabálytisztelő biciklissel. Piroslámpa mindig ignorálva. Esti kivilágitás/láthatósági általában minek!? Járdáról úgy jön le az útra, hogy körül sem néz. Egyirányú utcában jönnek szembe... hallottak ugyan a kresz módosításről, és gyakorolják is, csak elfelejtették elolvasni a vonatkozó kresz szabályban a "HA" utáni feltételeket, mikor mehetnek szembe, és mikor nem... Legutóbb egy faszkalapot hánytam majdnem szélvédőre, mert nem adta meg a jobbkezet. Fel volt háborodva, és nem értette meg a majma, hogy attól mert felfestett biciklisávban közlekedik, még nincs automatikusan elsőbbsége, egyenrangú útkereszteződésben...

Hamár kényszeresen együtt kell közlekednünk ebben a tetves városban, nem lehetne legalább basic szintü kresztudáshoz kötni, illetve megfelelő ellenőrzésnek alávetni a bringásokat is?

2011.04.25. 02:57:57

@Con Storm: "Ha nem így van, akkor légy szíves üsd fel a netjogtárt és másold be azt a részt belőle..."

Már linkelték feljebb. Nincs egzakt szabály. Ha biciklin ülsz, akkor járműnek minősülsz, járműre pedig más szabályok vonatkoznak mint a gyalogosra. Autóval sem használhatod a zebrát átkelésre, de ha megteszed, és véletlenül televág közben egy faszállító pótos kamaz, ugye nem gondolod hogy neked fognak igazat adni?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.25. 05:03:24

@Jankove:

Nincs olyan paragrafus, hogy a zebrán közlekedő lassúgépjárműveknek, vagy kerékpárosoknak ne lenne elsőbbsége. Egy közlekedési kereszteződésnél az elsőbbségadás nem a gépjármű minőségétől függ!

Azért mert egy 5 éves kisgyerek a 3 kerekű játékbiciklijén közlekedik, nem ütheted el a zebrán, mert nem szállt le róla..

venszivar 2011.04.25. 07:03:37

Szombat délelőtt Bp.Vásárcsarnokba nézelődés a családdal,majd onnan séta a Kálvin tér felé.A bal oldali járdán,ott hol drogéria van a sarkon s a járda szélessége a felére szűkül.Mellettünk,mintha egy spanyol v.portugál csapat.Szembe jön pár ember s két állat (30-35)kerékpáron ülve!Oldalt léptem s akkor látom,hogy az úton szépen kijelölt k.út van.A véleményem,megint az,hogy buzi-köcsög az,ki egy nagy városba,annak is az egyik turisták által is jól megspékelt részén,baszogatják az embert.Ki kellett volna lökni őket az útra.Csak ők a fal mellett,mi meg az oszlopokra fűzve a járda legszélén......A két buzi meg végig a járdán,talán a sétáló utcába igyekeztek!Mivel ott is volt belőlük BŐVEN.

seahawks 2011.04.25. 08:15:39

biciklizve nem is lehet átmenni a zebrán a kresz szerint, hanem tolni kell! az autósok nem számíthatnak oldalról egy bicikli sebességével jövő biciklisre :),
én a gyalogosokat mindig átengedem, ha látom, hogy közelítenek a pedka felé, de a biciklist soha, kivéve, ha tolja a bicilkit. a megoldás egyébként aluljáró.

sprenczl 2011.04.25. 08:27:18

Zebrán és járdán bicikliző kritikus masszát naponta látok egy tucattal a Blaha Lujza tér-Ferenc körút viszonylatban. Nem helyi lakosoknak: ez egy kb. 1,8 km-es szakasz... Oszt csodálkoznak ha jól megb..sszák őket a zsernyákok vagy csak simán nem bírnak szimpátiát kicsikarni a hülye vonulásaikkal.

kafferbivalybalamber 2011.04.25. 08:50:44

@Con Storm: "Attól, hogy egy biciklis szabálytalanul halad át a zebrán, még elsőbbsége van... "

Aha.
A biciklista szabálytalankodás közben elvárja, hogy rajta kívül mindenki más legyen tökéletesen szabályos, és adja meg neki az elsőbbséget.
Mer az neki jár, és a jogok és kötelességek dolgot meg leszarja.

JMnem 2011.04.25. 08:52:51

@Con Storm: Nem is kell, mert az GYALOGÁTKELŐHELY, és nem járműátkelőhely!

Az 5 éves kisgyereknek nincs felelőssége, azt a szülei viselik. Amit ő csinál az nem közlekedés.
Azt az érvelést nem értem, hogy "ha valakivel valamit nem csinálhatsz meg akkor annak elsőbbsége van veled szemben"...

kafferbivalybalamber 2011.04.25. 09:00:59

@JMnem:
Pedig jó a példa. A biciklista civilizációs szintje kb. az ötéves gyerek szintjén mozog.
(Esze az nincs annyi, de nem is azért szeretjük. :)

min 2011.04.25. 09:10:03

@Jankove: Ki kellene nyitni a szemed. Ha nekem bringával kell átkelnem Bp-en pont, hogy minden szabályt betartok. Az autósok viszont kevésbé bár szerencsére nem ezen oldal tapló autósainak aránya tükröződik Bp útjain.
Minden területen van idióta közlekedő aki ezt nem fogja fel tépje szét a jogsiját.

ehpkb5 2011.04.25. 09:20:51

@Jankove: monca a rendszámod és ha látlak, bekopogok

SzJ1982 2011.04.25. 09:26:19

Annyiról van szó, hogy a biciklis tudatában van annak, hogy sérülékeny, és a közlekedés egyik legveszélyeztetettebb tagja (veszélyeztetettebb a gyalogosnál, hiszen az nem cirkál 20-30km/h-val az autók között), de ez ahelyett, hogy fokozott óvatosságot keltene benne, inkább egyfajta kihasználható előnyként jelenik meg az agyában. Folyamatosan hivatkozik rá, előjogokat követel ennek ürügyén, közben meg magasan szarik a szabályokra. Vagy nem is ismeri őket. A legtaplóbb "létforma" az utakon.
Egy példa: a megboldogul (felújítás előtti) Margit hídon hétvégente a Budára vezető külső sávot lezárták, mondván, hétvége van, sokan mennek a Margitszigetre, hát legyen ott egy biciklisáv, az autósok meg kibírják. Ezzel nincs is semmi baj, biciklizzenek, mint autós, elfogadtam ezt. A probléma akkor jött, amikor gyalogosként azt kellett látnom, hogy ezek a tapló állatok magasról szarnak a bicikliútra, és továbbra is a járdán cikáznak az emberek között, üdvözült mosollyal a képükön. Azóta azt mondom, ezekért a kisujjunkat sem szabad megmozdítanunk. Ha elütik, koccan, stb., legközelebb óvatosabb lesz. Vagy megdöglik. Leszarom.

Reggie 2011.04.25. 09:32:29

@Con Storm: Olyan paragrafus sincs, ami szerint van elsobbsege. Es ugye az elsobbseg nem alapertelmezett a jarmuveknek a zebran... Tehat NINCS elsobbsege. Johet a paragrafus ami szerinted ezt cafolja, de mint latom mar az elozo ilyen hozzaszolasomra sem reagaltal, ami minden bizonnyal arra utal, hogy nem tudsz prezentalni ilyen jogszabalyt/torvenyt.

Orbán Diktor (törölt) 2011.04.25. 09:50:18

@dukeekud: "Mert nem a gyalogosok, meg a kerekparosok miatt kell, minden evben 1000 milliardokert utakat epiteni, es ugyan ennyiert ujra es ujra felujitani azokat. Mert nem a kerekparosok, es a gyalogosok teszik azokat tonkre."

Máskor pia helyett ne igyál kölnit, bringás. Próbáld meg elképzelni autók nélkül a mai közlekedést (és a gazdaságot). Hintók és lovaskocsik tömkelege, folyamatos konvojok és útmenti patkolás, abrakolás...
Tudod te mennyi lószart kellene eltakarítani az utakról, és mennyiért? Hülye. Persze, a bringások is odaszarnának, hiszen úgy is eltakarítják az állam pénzén, ugyebár. Divat lenne tekerés közben a hugyozás is, azért sem kellene leszállni a bicikliről...

2011.04.25. 10:03:40

@Con Storm: "Nincs olyan paragrafus, hogy a zebrán közlekedő lassúgépjárműveknek, vagy kerékpárosoknak ne lenne elsőbbsége"

Nincs. Ezért ha véletlenül megtörténik a baj, az autós nem tud megállni, és kivasalja a biciklistát a zebrán, akkor majd jó sokáig fog bíróságra járni, ahol minden körülményt meg hánynak-vetnek, majd ítéletet hoznak. Nyilván volt már ilyen eset a történelemben, és abban is biztos vagyok, nem meszelték el az autóst zsigerből. Egyébként szomorú, hogy mindenre egzakt szabály kell, ezért ilyen kib*szott élhetetlen, túlszabályozott az ország. Régen a kreszkönyv fele akkora volt mint ma, mégis tudtak az emberek közlekedni. Mert az a keveset legalább tudták, meg volt hajlandóság a szabályok betartására. Mamár a kreszkönyv csak közlekedési irányelv (se), nem prevenció a baleset elkerülésére, hanem jogszabálygyűjtemény a vétkes fél megállapítására egy megtörtént balesetben. Ami szomorú.

sexmachine 2011.04.25. 10:10:11

Szerintem mindenkinek igaza van. A magyarok faszfejek.

2011.04.25. 10:11:17

@min: @ehpkb5:

Biztos vannak kivételek, csak én még nem találkoztam velük. Ezért a kollektív bűnösség, és előítéletesség. Amikor megyünk egy cangás mögött, és asszonnyal mindig hevenyészett fogadásokat kötünk: "félliteres kólát rá, hogy átmegy a piroson". A zavarbaejtő, hogy lassan egyre komolyabb összegeket is fel mernék tenni.

egyittlakó (törölt) 2011.04.25. 10:21:42

@Con Storm: "Nincs olyan paragrafus, hogy a zebrán közlekedő lassúgépjárműveknek, vagy kerékpárosoknak ne lenne elsőbbsége."

Olyan paragrafus sem létezik, hogy hülyék nem bringázhatnak. Mégis megteszik, aztán ilyen dolgokat hoznak fel. A zebra szerinted lassú gépjármű átkelő, te majom?

"Azért mert egy 5 éves kisgyerek a 3 kerekű játékbiciklijén közlekedik, nem ütheted el a zebrán, mert nem szállt le róla.. "

Kevered a fogalmakat, bringás. Ötéves kisgyerek a játszótéren tehet ilyet, a zebrán nem. Ne hasonlíts magad, egy tudatosan szabálytalankodó benga állatot, egy kisgyerekhez.

ehpkb5 2011.04.25. 10:22:28

@Jankove: ha biztos vannak kivételek, akkor ne általánosíts
én pl most indulok bringázni és budaörs-szentendre-budaörs távon nem fogok átmenni egy piroson se
eskü

HakapesziM 2011.04.25. 10:22:34

Mindenképpen valamiféle alapvető képzésre kötelezném a bringásokat, természetesen csak azokat akiknek egyébként nincs jogosítványuk. Egy-két napos tanfolyam, aztán vizsga, azoknak, akik forgalomban akarnak tekerni. Aki nem vesz részt ilyenen, az csak erdőn, mezőn, zárt területen hajtson. És magát a kerékpárt is ellátnám, ha nem is rendszámmal, de valamilyen hatósági jóváhagyással-nem tudom létezik-e ilyen- műszaki alkalmassági bizonyítvánnyal. Manapság már egy kávéfőzöt sem lehet csak úgy piacra dobni. Ellenőrizni a fékeket, világítást, gumikat. Ha ezek nem megfelelőek, ne vehessen részt a közlekedésben, közúton.

egyittlakó (törölt) 2011.04.25. 10:28:59

@sexmachine: "A magyarok faszfejek."

Számomra ez megnyugtató, mert én székely vagyok. Bringám nincs, mert volt pénzem autóra. Tudok írni és olvasni, így könnyen átmentem a KRESZ-vizsgán, majd jogosítványt kaptam.

ehpkb5 2011.04.25. 10:31:46

@egyittlakó: ne dicsekedj, az csak visszatetszést kelt

egyittlakó (törölt) 2011.04.25. 10:36:37

@ehpkb5: A bringások utálhatnak, én sem szeretem őket.

ehpkb5 2011.04.25. 10:38:02

nem csak a bringásokról van szó

maC 2011.04.25. 10:44:20

@HakapesziM: Milyen igazad van! Kész szerencse, hogy a vizsgát tett, jogsival rendelkező autósok pontosan ismerik és betartják a kreszt és így nem okoznak balesetet és nem veszélyeztetnek másokat!
Egy vezetés-továbbképző tanfolyamon mesélte az oktató, hogy a résztvevőkkel az elején íratnak egy KRESZ tesztet. Tízből hét autós megbukna...
Szóval igazad van, hogy a bringások és a gyalogosok között vannak bunkók, de ugyanígy igaz mindenki másra is: a bunkóság járműfüggetlen. Ezen pedig a jogsi se segít.

flander 2011.04.25. 10:49:38

@Con Storm: A kreszben tisztán le van írva, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van a gyalogátkelőhelyen.
"A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van."

Az viszont nincs leírva, hogy a bringásnak, az UFÓ-knak, 5 éves kislányoknak, vagy akárki másnak elsőbbsége lenne.
"Nincs olyan paragrafus, hogy a zebrán közlekedő lassúgépjárműveknek, vagy kerékpárosoknak ne lenne elsőbbsége. Egy közlekedési kereszteződésnél az elsőbbségadás nem a gépjármű minőségétől függ!"
Ugye te sem mondod komolyan, hogy azt írják majd bele a kresz-be, hogy kinek nincs elsőbbsége a zebrán? Hosszú lista lenne, az elején rögtön a bringással...

Ha bemásolod nekem azt a sort a kreszből, amiben le van írva, hogy a bringásoknak elsőbbsége van a zebrán, azonnal igazat adok neked. Ezzel egy probléma van, nincs benne a kreszben, vagyis NINCS ELSŐBBSÉGÜK!

A másik meg,hogy ha a túloldalon bringás átkelő van, nem egyenlő egy sima zebrával, szóval ne keverjük már a dolgokat.. Arról már nem is beszélve, hogy a linkelt képen lámpa is van..

"Azért mert egy 5 éves kisgyerek a 3 kerekű játékbiciklijén közlekedik, nem ütheted el a zebrán, mert nem szállt le róla.."
Senkit nem üthetek el, akármilyen idióta is, mert ezt sem engedi meg a kresz :), de ettől még a kisgyereknek nem lesz ám elsőbbsége. Téged sem üthetne el senki, de elfognak, mert akkora faszságokat beszélsz ahelyett, hogy belátnád, hogy nincs igazad.

Én nem írom le többször ugyanazt, ha nem vagy képes felfogni, amit már rajtam kívül 5en is beírtak neked, akkor előbb-utóbb úgyis kinyírod magad.
Sok szerencsét, jó úton jársz

HakapesziM 2011.04.25. 11:12:44

@maC: Igen az autósok sem tartanak be mindent, de egész más úgy "bűnözni" ha valaki tudja, hogy éppen szabályt szeg, mert ismeri azokat, csak épp lazán kezeli, mint úgy, hogy azt sem tudja mit csinál. Nyilván nem a piros lámpára gondolok, az piros, ott tilos áthajtani, ezt egy újszülött is tudja. Nem kérdés. De jópár szabály van még, elsőbbségi kérdések, egynémely kereszteződés elég komplikált lehet, ott hogyan igazodik el az a kerékpáros akinek nincs semmilyen képzettsége? A kerékpárosok azt szeretnék, ha teljes jogú közlekedő társaknak, járművüket közlekedési eszköznek ismerjék el az autósok. Legyen, de szerintem forgalomban résztvenni, mindenféle képzés nélkül közlekedni hagyni őket felelőtlenség. Azután már más kérdés, hogy a megtanultakat hogyan alkalmazzák. Ha ismerem a szabályokat, lehet elképzelésem affelől, melyiket s milyen mértékben szeghetem meg, ha úgy alakul. Nem dől össze a világ ha autópályán 140-el megyek, de egy piros lámpa, jobbkezes utca elnézése már tragédiával végződhet.

maC 2011.04.25. 11:41:37

@HakapesziM: Olyan szempontból egyetértek, hogy valamilyen előképzettségre minden közlekedőnek szüksége van. Szerintem az iskolában kellene megtanítani a gyalogos és kerékpáros közlekedés szabályait.
Viszont a statisztkák és a tapasztalatom is az mutatják, hogy hiába a jogsi, az autósok SEM tudják, milyen szabályokat nem tartanak be.

2011.04.25. 11:50:41

@maC: „Egy vezetés-továbbképző tanfolyamon mesélte az oktató, hogy a résztvevőkkel az elején íratnak egy KRESZ tesztet. Tízből hét autós megbukna...”

15 éve balesetmentesen rovom budapest útjait évi minimum 30.000 kilóméterrel, de valszeg megbuknék én is. Mióta megszereztem a jogosítványomat, (ami egyébként 9 hónapos iskola volt, nem 2 hetes gyorstalpaló, hivatásos, és több kategóriára is érvényes) sok minden megváltozott, a jelentősebb változásokról többnyire csak a hírekből értesül az ember.

Van az elmélet meg a gyakorlat. Sikeres érettségi, vagy diploma után pár évvel már egy szimpla kétismeretlenes egyenlet is gondot okozhat, mert nem használod. Ugyanez a helyzet a kresz bizonyos fejezeteivel. Van egy stabil szabályhalmaz, amire mindennap szükség van, a maradék 70% sallang ami, néha, vagy soha nem kell, idővel megkopik.

Azt maximálisan vallom, hogy nem a kresz 100% tudása tesz valakit jó soförré. Legalább annyira számít a mentális rátermettség, figyelés, egyéni képességek, egészségügyi alkalmasság, stb. Sajnos a kresz alapvető nem tudása, kombinálva totális alkalmatlansággal, és magyaros "önző vagyok szarok mindenkire" magatartással, ez a halálos elegy, ami miatt egy átlagos hétvégére esik 300 baleset.

Parajpuding 2011.04.25. 13:15:30

Sajnos a közlekedési mód típusától függetlenül megállapítható, hogy a nagy többség nem ismeri a szabályokat, illetve tesz rá magasról. Ezek a silány emberszabásúak csak saját, vagy más kárán fognak tanulni. Sz@rnak a saját (ez nem is érdekel) és a másik ember biztonságára, épségére is. Nem tudnak és akarnak előzékenyek, toleránsak, vagy akár csak jogkövetőek lenni. Valljuk be, kevés emberi létre alkalmas ember közlekedik manapság. Csak brutális büntetések és a megfelelő nevelés vihet ki ebből a gödörből. De tekintettel a sünök és a mai nevelők (szülők és tanárok) minőségére, javulásra nincs esély.

záporjózsi 2011.04.26. 06:37:06

@Jankove: Azért a KRESZ változásait elég könnyű követni. Viszont abban igazad van, hogy a KRESZ betű szerinti ismerete nem feltétlenül szükséges és különösen nem elégséges feltétele a jó közlekedésnek. Függetlenül attól, hogy vezet-e valaki vagy sem...

Tower13 2011.04.26. 10:13:15

@HakapesziM:
Tudom, hülye vagyok, de mégis. (jó kis kezdő mondat mi?) Na szóval Oktogon. Gyalogos. Vicces helyzet. A szervízúton a zöld szinte nincs is. Viszont az Andrássy-n kicsit arébb meg a gyalogos anyázik hosszan, mert nem jut át. Max sprintben. De a szervízútnál közben gyorsan változik a lámpa. Aztán még csodálkozom, hogy miért mennek egyesek a szervízúton 50-nel, vagy többel. Igaz leginkább akkor mikor így megy végig az oktogonig. Oktogonnál a gyalogos közlekedés meg egy vicc. Kanyarodni is alig lehet tőlük, ők meg körbe mint a birkák. De legalább az autósok nem kereztezik egymást.

Mint gyalogos, én nem kérek kettős mércét, mint biciklis sem kérek, és mint autós sem. (mindhárom vagyok :D) Viszont hiába az autó a legerősebb egyed az úton, (kamion és vonat nem ér..) ha a gyalogos, biciklis, féktávon belül kimászik az autók elé... akkor még az autóban esett kérárt is feleljen ő. Ne hogy már a figyelmetlen hibázva közlekedő miatt kelljen kárt, sérülést elszenvedni.
Ki kéne adni egy gyengített változatot a gyalogosok és bicikliseknek is a kreszből.

záporjózsi 2011.04.26. 15:09:43

@Tower13: "Ki kéne adni egy gyengített változatot a gyalogosok és bicikliseknek is a kreszből." Azt az egyet kellene rendesen elmagyarázni...

Perillustris 2011.04.27. 00:19:25

Öröm látni a rengeteg roppant szabályos gépjárművezető hozzászólását. Nyilván nem ők mennek az Árpád-hídon vagy a Váci úton 80-90-100-zal.

Ez a poszt a jól bevált kommentmágnes elemeit gyúrta ismét egybe, sajnos elég gyenge színvonalon.

De értem én, kell a kattintás, s legalább egy-két frusztrált nyomorék leírhatta, hogy ő bezzeg nem lassít, ha egy gyalogos szabálytalanul megy át előtte.

Perillustris 2011.04.27. 00:43:31

@Reggie: Áruld már el, hogy kerülsz abba a helyzetbe, hogy a zebránál le kelljen szállnod!

záporjózsi 2011.04.27. 06:30:36

@Perillustris: Tegnap a Móriczon egy csaj átrohant a piroson. Ez nem különleges. Viszont kb. 2 méteren múlt, hogy a valóban vétlen járművezető (zöldre ment) elcsapja. Biztos túl ritkán jár a villamos... Ott mindig fékkészenlét, gyalogosfigyelés, Szent Imre szobor segítségül hívása.
A zebránál úgy lehet szabályosan a kerékpárról leszállni, hogy a nagy előrelátással a járdán kijelölt kerékpárútról letérsz és a zebránál a drótszamarat áttolod. Tudod hogy a frászt lehet hozni a kerékpárosra, ha erre autóval felkészülsz és elsőbbséget adsz?!

Perillustris 2011.04.27. 12:58:34

@záporjózsi: Gyanítom, hogy az esetek többségében valójában arról van szó, hogy a kerékpáros eleve szabálytalanul közelíti meg a zebrát, a járdán tekerve.

Az megint más kérdés, hogy a megszokott elvet felrúgva, miért rakják ki a vége táblát a zebra elé. Ja, tudom: mert a jogosítvánnyal és rendszámmal, valamint biztosítással rendelkező, tengernyi adót fizető gépjárművezetők bevallottan nem képesek megadni az elsőbbséget az egyenesen haladó biciklis számára kanyarodás közben. Ja, hogy miért épül ilyen infrastruktúra? Jó kérdés. Persze csak költői.

A két méter rengeteg, hiszen egyes beteg elmék határozottan állítják, hogy ők akár 10 cm-re is el tudnak menni a biciklisek mellett. Ha meg mégsem...

Perillustris 2011.04.27. 13:05:33

@záporjózsi: BTW nem akarok újabb flame-et indítani, de eddig senki nem tudta beírni, hogy a KRESZ melyik paragrafusa kötelezi a kerékpárost arra, hogy a zebrához szabályosan érkezve, pl. a fenti esetben leszálljon a bringáról.

Perillustris 2011.04.27. 15:29:49

@qwertzu: Szerintem ez nem megfelelő "magyarázat".

qwertzu 2011.04.27. 18:24:55

@Perillustris: Ez nem magyarázat. A kreszben, benne van, hogy hogyan lehet közlekedni az úton járművel. Az hogy mehetsz keresztbe, az nincs benne. Ennyi.

Perillustris 2011.04.27. 21:26:52

@qwertzu: Oké. akkor úgy fogalmazok, hogy az adott szituációban* ez nem releváns.

*Kerékpáros szabályosan érkezik a zebrához, mely vonalában véget ér a gyalog- és kerékpárút.

qwertzu 2011.04.28. 07:24:07

@Perillustris: Sokaknak meg a sebességhatárok szabály nem releváns, mert jó sofőr, jó kocsi nincs kockázat. Az úton közlekedsz? Igen. Járművel? Igen. Akkor releváns.

"Kerékpáros szabályosan érkezik a zebrához, mely vonalában véget ér a gyalog- és kerékpárút. " Véget ér. Kész, vége, nincs tovább. Ekkor egy út áll előtted ami járműveknek készült és egy gyalogosátkelőhely, ami gyalogosoknak.
Ekkor vagy ráhajtasz az útra, mint jármű, szabályosan megfordulsz, ahogy tudsz és már ott is vagy a túloldalon, vagy gyalogosan átkelsz a gyalogosakra vonatkozó szabályok szerint.

Szerinted a kresz Gyalogosok közlekedése fejezete (21. §) miért foglalkozik az úton átkeléssel a (6)(7)(8)(9) pontokban és a Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok (54. §) rész miért nem foglalkozik vele? Na vajon?

Azt kéne megérteni, hogy a járdákat úgy tervezik, hogy egy gyalogos át tudjon kelni biztonságosan, és az autók meg tudják adni az elsőbbséget a gyalogosoknak. Nem a bicikliseknek.

Amúgy felőlem gyugodtan áthajthatsz biciklivel, ha körülnéztél és nem hiszed azt ,hogy elsőbbséged van, még csak nem is zavar, de csodálkozz ha kiosztanak egy csekket. Ha meg átgurulva nem adod meg az elsőbbséget az utat használó járműveknek, akkor meg ne csodálkozz ha elütnek, ledudálnak a picsába.

qwertzu 2011.04.28. 09:23:31

@Perillustris: Ja igen, te tudsz kresz szabályt mondani, ami megtiltja, hogy autóval a járdán közlekedjek? Konkrétan. Az általam idézett nem releváns szabályt kivéve?

Perillustris 2011.04.28. 11:55:02

@qwertzu: Az sincs benne, hogy repülő nem mehet rajta.

Gondolom ez áll a legközelebb az igényeidhez:

b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.

c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.

Én nagyon ritkán kerülök olyan helyzetbe, hogy a zebrán át kelljen hajtanom, s azt sem vitattam, hogy a bringásnak nincs elsőbbsége az egyenesen haladóval szemben (a fenti helyzetben). Lekanyarodó autónál már nem vagyok ennyire magabiztos.

Az megintcsak nem bizonyító erejű, hogy a KRESZ nem említ valamit, mert a rendelet még az utóbbi évek módosításai ellenére sem nevezhető korszerűnek, hiszen jellemzően toldozgatások-foltozgatások történnek, s máig rengeteg fehér, de legalábbis szürke folt van benne, nem kevés gumiszabállyal.

qwertzu 2011.04.28. 12:38:21

@Perillustris: Ezek konkrétan annyira tiltják meg a járdán autóval közlekedést, mint az általam idézett jogszabály a biciklivel zebrán áthajtást.

A repülőt ne keverjük ide, az nem közúton közlekedik.

mohopasi 2011.04.28. 15:33:03

Ez tipikusan BP-i probléma, ahogy én tapasztalom vidéken a gyalogok nem szaladgálnak ilyen bátran a pirosban.

Perillustris 2011.04.28. 20:41:22

@qwertzu: Tök mindegy, hogy tiltják-e. A járdán parkolás a legtöbb esetben tilos, mégis leszarja a többség.

Amúgy tőlem autózhatsz a járdán (ja, hogy sokszor még egy babakocsival sem lehetne elférni?).

kepfeltoltes.hu/101204/CIMG7092_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/110428/DSC00001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Xezs 2011.04.29. 15:17:09

Amúgy a zebrán még akkor sem lehetne bicajozni, ha zöld a lámpa. A zebra a gyalogosoké.

lerágott csont már ez, lófasz se fog történni, a múltkor a mi környékünkön büntették szarrá a bicajosokat, aztán ugyanúgy szabálytalankondak tovább. Faszkópé egy banda.

@d.hardman: És nem is ír le olyan szavakat, hogy "rolla"

euAgWzgmmtq7K 2011.04.30. 03:07:33

@Xezs: troll vagyok, úh azért írtam, hogy nyelvtannáci szerencsétlen aberrált faszok kiakadjanak rajta. Már kezdtem azt hinni, senki se fog rá reagálni.

záporjózsi 2011.05.02. 09:07:51

@Perillustris: Valószínűleg félreérthetően írtam: nem az úton átvezetett kerékpárútról van szó, hanem olyan zebrákról, amelyek az úttal párhuzamosan vezetett kerékpárút melletti járdáról vezetnek át a túloldalra, miközben a keresztező vagy becsatlakozó út és a túloldalon fekvő kerékpárút kapcsolata nem megoldott.

"Gyanítom, hogy az esetek többségében valójában arról van szó, hogy a kerékpáros eleve szabálytalanul közelíti meg a zebrát, a járdán tekerve."
Ezt nem kívántam kiemelni.

"Az megint más kérdés, hogy a megszokott elvet felrúgva, miért rakják ki a vége táblát a zebra elé. Ja, tudom: mert a jogosítvánnyal és rendszámmal, valamint biztosítással rendelkező, tengernyi adót fizető gépjárművezetők bevallottan nem képesek megadni az elsőbbséget az egyenesen haladó biciklis számára kanyarodás közben. Ja, hogy miért épül ilyen infrastruktúra? Jó kérdés. Persze csak költői."
A kerékpárút vége táblát sok tényező indokolhatja. Pl. mert szabályosan nem lehet átvezetni a kerékpárutat. Hülyeség, de az út nem aszfaltból, hanem papírból van.
Az, hogy miért épül használhatatlan infrastruktúra, az meg megint sok tényezős. Pár kiló festékkel lehet ünnepeltetnie magát annak a politikusnak, aki utána nem adja meg az elsőbbséget... Van olyan hely, ahol csak kb. fél métert kellene a szegélyen módosítani és beférne a kerékpársáv, de nem, mert ahhoz már újra kellene az egészet aszfaltozni (egyébként is, mert kátyúsodik), az meg drága...

paszmazo 2011.05.02. 09:28:01

@Con Storm: A túlóra plusz 50%, azaz 150%. A többi megállapításod is hasonlóan hibás.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.02. 10:00:48

@Jankove: Ha elütsz egy embert és az belehal, teljsen mindegy, hogy kereszteződésben, zebrán, vagy anélkül, 2 év börtönt kapsz,és hiába mentegetőzöl dehát a kreszben neked volt elsőbbséged... A kressz nem törvényi erejű! Biciklist sem üthetsz el zebrán, nem tudsz mit csinálni, egyszerűen tilos bárkit is bármilyen szituációban elütni... ha a fenekedet a földhöz vered akkor is... tudom hogy ezt nehéz felfogni, de ez van...

Ha szabálytalankodik, nem látod be a kereszteződést, az ürge öngyilkossági szándékból ugrott eléd, te törvény szerint 2 év felfüggesztettet fogsz kapni... és ez a minimum...

Perillustris 2011.05.02. 10:35:40

@Con Storm: Szerintem nem ennyire egyértelmű. Ha búcsúlevelet is találnak az öngyilkosnál, szinte biztos, hogy felmentik a gázolót. Kivéve, ha durva szabálytalanságot (bűncselekményt) is elkövetett.

HakapesziM 2011.05.02. 12:14:08

@Con Storm: Ismerek olyat aki gázolt halálra - vélhetően öngyilkossági szándékkal - eléje ugrót, nem derült ki az oka. Felmentették, semmit nem kapott. De megrázta az ügy természetesen.

2011.05.02. 19:40:49

@Con Storm: Ez így, ebben a formában hülyeség. A kresz ugyanolyan törvényértékű szabályrendszer, mint a btk, a mt. Vagy sorolhatnám, ajánlom figyelmedbe a www.jogiforum.hu oldalt. Természetesen, az hogy egy részeg pasas ücsörög az autópálya közepén, még önmagában nem jogosít fel senkit, hogy gátlástalanul elüsse, csakmert neki ott nincs keresnivalója. De hamár megtörtént a baj, és nem lehetett elkerülni, akkor elindul a hosszadalmas vizsgálat, hogy kiderítse, mindent megtettél-e a baleset elkerülésére, illetve milyen keresnivalója volt a faszinak az úttest közepén. Biztos nem kellemes meghurcoltatás, sem lelki, sem más értelemben, de alig hiszem, hogy egy elkerülhetetlen helyzetért leültetnek bárkit is. Értelemszerűen a zebrás gázolások a másik véglet, ilyen szempontból a legegyértelműbb helyzet, hiszen a gyalogátkelőn számítani kell gyalogosra, és ott neki van elsőbbsége minden körülmények között, igy zebrán dukál is a néhány év sitt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása