Gyakori megállapítás, hogy az autósok kevésbé figyelnek oda a gyalogosokra és a kerékpárosokra, ami részben sajnos igaz. Én is azt mondom, hogy nekünk autósoknak jobban oda kell figyelni a gyalogosokra, kerékpárosokra. Viszont közülük sokan nem tudják az alapvető szabályokat sem vagy szankciók hiányában nem is törődnek vele, akár az úton hosszában is gyalogolnak, egyirányú utcán szembe kerekeznek.
Nekem már akkor megtanították, hogy piros lámpa - tilos, amikor még ovis voltam. És bár fordult velem is elő később, hogy gyalogosként átmentem a piros lámpán, de csak akkor, amikor üres volt az út, autó meg sehol. Miért van az, hogy egyesek ennél pofátlanabbak és semmivel sem törődve akkor is átmennek a piroson, ha jönnek az autók?
Tipikus példája ennek az Oktogon, azon belül is a szervizút zebrája a Hősök tere irányából. Nem érint váratlanul a szituáció, ha erre jövök, de nem tudom elfogadni. A pofátlanság pedig egyre nagyobb. A Csengery utcából szoktam fordulni az Andrássy út szervizútjára, majd az Oktogontól a körúton szoktam továbbmenni a Blaha Lujza tér felé.
A szervizút lámpája csak rövid időre ad zöldet az autóknak, talán ha három fér át egy alkalommal. Nincs is ezzel baj, tényleg sok a gyalogos, a szervizúton pedig kevesen jönnek, tehát az autósoknak szóló rövid zöld idő szerintem rendben is lenne. Lenne, ha ezt a kis időt sem a "még éppen átférek" hozzáállású emberek töltenék ki! Rendszeres, hogy nekem már zöldre vált a lámpa, de még éppen sétálgatnak a zebrán, ráérősen! Múltkor még két biciklis is lazán tekert a zebrán, miközben nekik már rég piros volt. Első voltam a lámpánál (mögöttem talán még 2 autó), egy rövidet dudáltam, jelezvén, hogy itt vagyunk és mi is mennénk, ha már nekünk zöld. Erre hallom a nyitott ablakon beszűrődő szitokszavakat: "mit dudálsz, b+" meg minden egyéb, szemmel verés, átkok szórása. Ennél a zebránál ez tipikus jelenség. Ha gyalog jövök erre, akkor is még sokan átszaladnak mellőlem, míg én szépen nyugodtan megállok, és megvárom azt a 15 másodpercet, amíg az autóknak zöld. Ők meg ennyit képtelenek kivárni. Talán úgy gondolják, hogy ha kellően sokan vannak és megy a tömeg, akkor mindegy a lámpa színe? Amit talán nem is néznek, csak mennek előre csordaszellemben, vagy észlelik, hogy piros, de nem foglalkoznak vele. Azon már csak "apróság", hogy a biciklisek is előszeretettel a zebrát használják és a gyalogos tömeg közepén tekernek.
Mondanám, hogy nem ártana ide néha egy-egy rendőr, de kiveszem a biliből a kezem, erre biztos nincs kapacitás. Talán a figyelmeztetés is elég lenne, de lehetne akár sok csekket írogatni, amíg rá nem jönnek, hogy nem éri meg 15 másodperc miatt kockáztatni, inkább vigyázzanak a saját életükre és ne tartsanak fel másokat.
Rock me Amadeus 2011.04.24. 11:17:03
Sferrari 2011.04.24. 11:23:25
Leadfoot 2011.04.24. 11:32:17
Tegnap álltam többedmagammal egy zebránál. Pécs egyik legforgalmasabb főútja, 2x2 sáv. Szemből is át akarj jönni jónéhány ember, mindenki a gyalogosok zöldjére várt.
Erre szemből kilép egy kb. 80 éves öregasszony + egy fiatalabb nő (valószínűleg a lánya).
Ha elütik őket, akkor meg benne lesz a hírekben, hogy már megint elgázoltak valakit a zebrán...
"streetfighter" 2011.04.24. 11:46:13
Ha valaki szabálytalankodik az egy dolog, de ha már ezzel feltart másokat, az már nem mindegy.
Altaïr 2011.04.24. 11:49:46
hpty 2011.04.24. 12:06:33
Bár nem autós, de ez is jól tükrözi ezt:
Ha adott egy járda, amin 2 ember fér el, és jönnek szemben 2-3-an, én egyedül, akkor még azt várják el, hogy én húzódjak félre.
Persze miután lepattannak a vállamról, rájönnek, hogy 1-1 sáv van!!! :D:D:D
Ottopappa 2011.04.24. 12:37:49
Ottopappa 2011.04.24. 12:41:47
misi107 2011.04.24. 12:55:16
Mert nem látta a táblát,meg magasan volt,eltakarták a fák stb...kérdem én,ezt eddig az autósoknál figyelembe vették?Talán savanyú a szőlő a kerékpárosoknak,hogy most már ők is kapják a büntetést?Őszintén,én remélem,hogy ez nem egyedi eset volt,a többi biciklis faszságot meg már leírták előttem.
Leadfoot 2011.04.24. 13:07:11
Egymással szemben lévő buszöblök, az egyik oldalon van a környék egyik kis központja (boltok, miegymás), viszont a legtöbb ember az azzal ellentétes oldalon száll le a buszról (ott állnak meg a városközpont felől érkező buszok).
A zebra a megállókban nem lehet, tehát kb. 10 méterrel arrébb van.
Saccra az emberek legalább negyede leszarja ezt, és a buszok mögül kilépve libben át az úton.
A múltkor épp arra jártam, jött egy kocsi, az ember dudált egy jó nagyot (előtte szökdécseltek át a gyalogosok), aztán letekerte az ablakot, és torka szakadtából ordította: "Ha elütöm, akkor meg nyavalyognak!".
Na jó, így leírva nem olyan vicces, de élőben az volt. :-)
flander 2011.04.24. 13:15:31
2011.04.24. 13:35:13
A másik pedig a budai vámnál van a Szatmárinál. Buszöböl mindkét oldalon, tőlük nem messze zebra ahol átmehetnének. Persze leszarják, amint leszállnak a buszról megindulnak mint a birkák.
A múltkor itt majdnem elcsaptam egy nőt. Lentről, a Tesco felől jövök, állok a pirosnál. Zöld, elindulok. Erre egyszer csak az öbölben álló busz elől rohan ki egy nő (valószínűleg azért hogy elérje a másik irányba haladó buszt).
Épphogy lefékeztem, ha valaki jött volna mellettem a belső sávban, úgy elüti mint annak a rendje.
Persze akkor meg ment volna a hiszti a tv-ben, hogy egy köcsög autós megint gázolt...
Hurri Kán 2011.04.24. 13:35:29
tundrazuzmo (törölt) 2011.04.24. 13:36:45
Ismerős a szitu, kis rámenősséggel megoldható.
tundrazuzmo (törölt) 2011.04.24. 13:38:07
Én is pontosan így szoktam eljárni. Ha probléma merülne fel, akkor 2 választásuk van: egyszerre verem meg őket, vagy egyenként...:)
tundrazuzmo (törölt) 2011.04.24. 13:40:08
A zebra a megállókban nem lehet, tehát kb. 10 méterrel arrébb van."
Pesterzsébet városközpont? Nagyon ráillik.
HakapesziM 2011.04.24. 13:40:13
2011.04.24. 13:43:25
Ha meg tényleg sokat tökölnek az úton, akkor "véletlenül" nem veszem észre őket, és satufékkel az utolsó méteren állok meg a dudán tenyerelve. Hatásos. :)
Leadfoot 2011.04.24. 13:53:21
Stiel 2011.04.24. 14:00:59
Leadfoot 2011.04.24. 14:04:02
A "legjobb" helyek egyébként Pécsen tényleg az Árkád - parasztelosztó (távolsági buszvégállomás) - vásárcsarnok - ex Konzum áruház környéken vannak.
Ha nyugat felől jössz a Nagy Lajos Királyon, és kanyarodnál jobbra a Bajcsyra, ugye ott a zebra, és mindig van pár olyan ember, aki direkt lassan megy át. Ezzel ugye jó eséllyel blokkolja a NLK (hatos út pécsi szakasz, szóval van forgalom) külső sávját.
Meg egy csomóan nem képesek egyenesen átmenni a zebrán, hanem a végén levágják a "sarkot", és már-már hosszában mennek az úttesten, mert ők arra mennek...
A Bajcsyra kiálltak a múltkor pár alkalommal a rendőrök büntetgetni a két zebra közt átrohangálókat (aki nem ismeri a helyet: nagy forgalom, 2x2 sáv), és sok esetben még nekik állt feljebb.
Hurri Kán 2011.04.24. 14:07:25
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 14:24:48
1., a kerékpáros ember sportember, ritkábban lesz beteg, kiegyensúlyozottabb, többet bír, mint az autós kollégái...
2., A kőolaj import áru, forgótőke megy ki vele, 100 ezer forint benzinpénz 1 ember éves jövedelmét forgatná ki...
3., A bicikli az egyetlen olyan közlekedési eszköz, amivel az ember, gyermek rutint tud szerezni, megtanulja hogy ha jobbra néz, vagy balra ne fordítsa vele a kormányt...
4., A bicikli roncsolja a legkevésbé a közutakat, okoz a legritkábban baleseteket!
Más téma... miért közlekedik a biciklis a zebrán?! A jobbra tartási kötelezettsége miatt, valamint kétsávos úton vagy főúton, csak gyalogosként kanyarodhat balra... ehhez a zebrát kell igénybe vennie!
Inner Circle 2011.04.24. 14:27:35
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 14:27:55
Az a helyzet, hogy aki gyalogosként ilyen tapló, az bicajjal és autóval is ugyanolyan tapló.
Hurri Kán 2011.04.24. 14:29:17
"4., A bicikli roncsolja a legkevésbé a közutakat, okoz a legritkábban baleseteket!"
www.nelegyenaldozat.hu/?old=0&alo=33
Akkor kicsit mélyedj el ebben, különös tekintettel
"Az előzetes adatok alapján a személysérüléses közúti balesetek 62 %-át személygépkocsi vezetők, 9 %-át tehergépjármű vezetők, 1 %-át pedig autóbusz vezetők okozták. A motorkerékpárosoknak 4 %-os, a segédmotor-kerékpárosoknak pedig 5 %-os a részarányuk a balesetek okozásában. A forgalomban betöltött arányukhoz mérten kifejezetten magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében (11 %), míg a gyalogosok a közúti balesetek 6 %-át idézték elő. "
ebben a bekezdésben.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.04.24. 14:29:19
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 14:29:45
Szerinted ez képzettség függő dolog? Szerinted a paraszt, aki simán piroson átmegy, nem tudja, hogy nem szabadna? Mert szerintem tudja, csak tahó.
Kimérős szaloncukor (Lédig) 2011.04.24. 14:32:58
Nem sok hatása van. Nemrég a troliról láttam, hogy majdnem elgázoltak egy 70 és a halál közti mammert. Füstölt a kocsi ekreke olyat fékezett. Cserébe viszont a trlisunk nem várta meg, mert hozzánk sietett :)
MoxNox 2011.04.24. 14:34:02
Jofiu 2011.04.24. 14:34:55
Leadfoot 2011.04.24. 14:37:31
Az egyáltalán nem baj, hogy sokan kerekeznek és gyalogolnak, teljesen támogatható.
Csak a biciGlisek számának növekedésével a felszínre került egy csomó probléma, amik jórészt kommunikációval kapcsolatos dolgok. Pl. nagyon de nagyon sokan a mai napig abban a tudatban élnek, hogy kerékpárral be szabad hajtani egyirányú utcába forgalommal szemben.
pcmci 2011.04.24. 14:39:11
de van-e értelme egymásra mutogatni? szerintem nincs. a lényeg, hogy mindenki beleszarik a szabályokba, még ha a poszt toló saját bevallása szerint pisztollyal volt is bilire szoktatva, és azóta minden szabályt kínosan betart, ha lássák őtet...
MoxNox 2011.04.24. 14:42:18
alasehir 2011.04.24. 14:48:25
Fáradt Vándor 2011.04.24. 14:48:29
HakapesziM 2011.04.24. 14:48:49
Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.04.24. 14:48:51
Fáradt Vándor 2011.04.24. 14:50:38
>a Bem rakparton ott száguldanak ezek az őrültek a járdán kerékpárral
Nem a járdán "száguldanak" kerékpárral, hanem a kijelölt kerékpárúton, ahol gyalogosnak semmi keresnivalója nincs (ha valahol jól el van szeparálva a két rész, akkor az a Bem rakpart)...
Hurri Kán 2011.04.24. 14:51:46
"Megoldás: ott kell a zebrát csinálni, ahol a gyalogos át szeretne menni. Ha busz mögött, hát a busz mögött."
Persze, lépjen csak ki minél több gyalogos takarásból az autók elé, hogyne.
Ha meg a gyalogos arra akar menni, amerre neki a legrövidebb, akkor számoljon azzal, hogy ő csontból és húsból van és 80 kiló, az autó meg vasból és 1500 kiló... Ennyi.
Don Blasius 2011.04.24. 14:53:46
Ott már megoldották egész jól, mert mind a buszmegállók mindkét végén van zebra. A kettő között nincs nagyon hely átrohanni. Ellenben a Baross utcánál igen, ott jellemző is ez.
murok 2011.04.24. 14:55:24
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.04.24. 14:58:00
Tájékoztatlak, hogy a kresz szerint ha "zebra a közelbe se", akkor átkelhet a gyalogos az úttesten; vagy gondoltad, gyalogol alkalmasint több kilométert, mire zebrára talál?
Kresz 21.§ (5) bekezdés:
"(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át."
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 14:59:46
A biciklis hiába tartja be a szabályokat... lévén a balesetek 70%-át a személygépkocsi sofőrök okozzák...
De abban egyetértek, hogy biciklis és gépjárműforgalom nem fér meg együtt!
Bicikli utak kellenek! Gyalogos - biciklis baleset meg olyan minimális, hogy statisztikát sem vezetnek róla! A hőbőrgő neurotikus nagymamákat meg le kell sittelni, ha nem tetszik nekik a gyerekek járdán való biciklizése, uszításért...
pcmci 2011.04.24. 15:01:28
ehhez hozzá tartozik, hogy a bringás szervezetek elég régóta hangoztatják, hogy a bringagyászok mindenki számára rossz megoldást jelentenek, mégis az egyik leggyakoribb kivitelezési mód sajnos.
dhpage 2011.04.24. 15:02:09
Valahogy mindig oda lyukadunk ki, hogy aki nagy hanggal papol a szabályok betartásáról, az is ugyanúgy xarik rájuk, csak megideologizálja magának, hogy az úgy miért is okés. :)
Hurri Kán 2011.04.24. 15:02:40
idemásolom még egyszer, úgy látom, elkerülte a figyelmedet:
"Az előzetes adatok alapján a személysérüléses közúti balesetek 62 %-át személygépkocsi vezetők, 9 %-át tehergépjármű vezetők, 1 %-át pedig autóbusz vezetők okozták. A motorkerékpárosoknak 4 %-os, a segédmotor-kerékpárosoknak pedig 5 %-os a részarányuk a balesetek okozásában. A forgalomban betöltött arányukhoz mérten kifejezetten magas a kerékpárosok aránya a balesetet okozók körében (11 %), "
dúlidúliaréten 2011.04.24. 15:03:33
A piroson meg kb. mindenki átmegy aki csak tud, tök függetlenül attól h. autós vagy bringás vagy gyalogos... ha nem jön semmi és nincs rendőr a közelben, akkor kb. mindenki átmegy, főleg mikor vált a lámpa... lásd: taxisok
És amúgy is, miért ne mennék át a piroson bringával, mikor semmi nem jön sehonnan, és ha megállok akkor sok esetben rengeteg időt vesztek... Persze csak ott ahol ismerem a lámpákat és az utcákat. Ez a veszélyesebb, vagy pl. a jobbkezet meg nem adó 1000 balfasz autós?
Ezt akkor érted meg ha bringával jársz, amíg autóban ülsz úgyse fog menni :P
És télleg, mit dudálsz b+ ?
Aki dudál arra mindig csúnyán néznek, főleg a bringások, szóval ne lepődj meg...
dhpage 2011.04.24. 15:04:01
Egy megismételt kresz vizsga neked sem ártana. :)
pcmci 2011.04.24. 15:04:41
dehogynem... csak megfelelő kialakítás kell. pl Thököly utat láttad már?
"Bicikli utak kellenek!"
lakott területen kívül talán, de lakott területen többnyire felesleges pénzkidobás, amivel csak ártani lehet.
SimiTomi 2011.04.24. 15:05:55
Megkérdem tőle, hogy mi lenne abban az esetben, ha neked (autósnak) lenne zöld, s én (gyalogos) állnék előtted keresztben? Nem nagyon tudott mit mondani...
Nem értem, hogy miért nem lehet vezetés/gyaloglás/biciklizés/akármizés közben kicsit gondolkodni. Csak kicsit figyelni a másikra. Annyival könnyebb lenne mindenki élete...
pcmci 2011.04.24. 15:06:34
egyébként ez irányban nincsenek egzakt mérések az országban, úgyhogy kíváncsi lennék, mi alapján hivatkoznak erre :)
2011.04.24. 15:07:03
"Ha nyugat felől jössz a Nagy Lajos Királyon, és kanyarodnál jobbra a Bajcsyra, ugye ott a zebra, és mindig van pár olyan ember, aki direkt lassan megy át. Ezzel ugye jó eséllyel blokkolja a NLK (hatos út pécsi szakasz, szóval van forgalom) külső sávját."
Ezt szerencsére legtöbbször csak gyalogosként, illetve a szembejövő sávból látom. Bár párszor én is szívtam ott...
"A Bajcsyra kiálltak a múltkor pár alkalommal a rendőrök büntetgetni a két zebra közt átrohangálókat"
A Zólyom utcánál lévő és a NLK-nál lévő zebra között átrohangálókat? Jól teszik, dicséretes. Kritikán aluli amit ott pár hülye csinál. Ráadásul ott az a buszmegálló is, ami csak tetézi a dolgot.
Off: a profilképnek kint lévő Seat a tiéd? Majd villogok ha látlak. ;-)
Jofiu 2011.04.24. 15:07:36
De akkor jojjon az elmaradhatatlan svedezes:
Bezzeg a svedeknel.
Ugy hallottam tobb mint tiz eve volt egy nagy kampany, kemeny buntetesekkel osszekotve a sok zebran gazolas miatt.
Meg is lett az eredmenye. Az autosok udvariasak. A zebrahoz az utolso 5 meteren lepesben vagy lassabban kozelitenek (nem utolso pillantban allnak meg padloig nyomva a feket, hanem mar messzirol lassitanak) es addig nem hajtanak at, mig a gyalogos at nem megy, vagy nem int, hogy menjen. Ha egy gyalogos hezital a zebranal, mert mondjuk turista es nem tudja merre menjen, vagy kelet europai aki osztonosen retteg az atkelestol mert ezt tanulta otthon, akkor is megallnak. A zebrak gyakran fekvorendorok is egyben mellesleg, muszaj is lassitani. Szegenyeket kanyarodas kozben szoktam sajnalni, a padkahoz kozelito gyalogosnak is megallnak, pedig meg atfernenek, aztan jo ha ketten atfernek egy zoldon. Es lehet, hogy tilos dudaval eladni autot, mert dudaszot meg nem hallottam a szabalytalankodo gyalogosok miatt. Mert olyan mindenhol van, naluk is. Csak koteles vigyazni rajuk az autos. A bicajosokra is.
De!
A lampak ossze vannak hangolva, rengeteg erzekelovel, alapbol lassan de folyamatoan halad a forgalom. Epp pirosra valtott lampa is visszavalt zoldre ha mas iranybol nem jon senki. A jelzolapmpas zebrak mindegyike jelzos. Jeleznie kell a gyalogosnak ha at akar kelni. Raadasul furgen valtanak a lampak, nincs olyan, hogy 3 percet kell varni mig vegre zoldre valt, es azalatt gyulik a gyalogoshorda. Folyamatosabb a kozlekedes. Szinte mindenhova el lehet jutni dedikalt bicikliuton. Nagyon ritka, hogy az uton kelljen haladni. Plusz a bicajosoknak ugyanugy elsobbseguk van. Tobbnyire a gyalogosokkal parhuzamosan van kialakitva atkelo.
Igy boven megeri bicajra ulni. Nem kell felni az autosoktol, nem kell veluk keveredni, es az autosokkal szemben elonyben vannak. Meg is latszik mennyien bicajoznak, akar szazas csoportokban halad at a horda mig a par autos kenytelen varni, hogy jobbra tudjon kanyarodni. Az megy autova akinek muszaj, a tobbiek gyorsan es konnyen eljutnak A-bol B-be bicajjal.
Ott is vannak figyelmetlen gyalogosok, jajj meg atferek nyugger sprinterek, a nagyvarosokban ott is tajekoztato jelleggel veszik figyelembe a piros jelzest mint minden nagyvarosban, de akkor is nekik van elsobbseguk. Kesz. Ahol interakcio van, ott az autos masodrangu. Ahol nincs ott folyamatosan tudnak haladni, plusz egymasra is jobban figyelnek, zippzarszeruen beengedik egymast savmegszunesnel.
A gyalogosok tobbsege, a rendese igyekszik meghalalni az autosok figyelmet. Gyorsan megy at a zebran, ha latja, hogy nehezen halad, vagy egy kocsosort blokkolna akkor elengedi az autost es var, stb.
Az autosok pedig nem uvoltik le a fejet a szabalytalankodonak, ovatosan haladnak, nehogy elussek az esetleg szabalytalankodot, nincs dudara fekveses villogos hoborges.
Mas a kultura.
alasehir 2011.04.24. 15:08:19
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 15:09:52
Az hogy egyirányú utcában forgalommal szemben biciklis fog közlekedni, erre minden autósnak föl kell készülnie...
1., kis utcák lehetnek ahonnan ki van tiltva a forgalom, de a biciklis bemehet gyalogosként, ezek nincsenek föltáblázva...
2., a biciklis elmegy haverjához kijön.. nem biztos hogy feltűnik neki, hogy a személygépkocsik orra jobb és bal oldalt ugyan arra mutat...
3., nincs értelme a biciklis számára kötelezővé tenni a haladási irányt.. lévén biztonságosabb ha a vezető felőli útszélen közlekdik a biciklis, mert a kocsinak azt az oldalát könnyebben belátja a sofőr...
4., ha leszáll a bicikliről az úriember, gyalogos lesz, és akkor meg úgyis forgalommal szembeni útszélen kell közlekednie, mert az a célszerű... ha nem látja meg egy gépkocsivezető még elugorhat előle... ha hátulról közelít a jármű nem látja... hogy az nem kezdett kitérésbe...
Jofiu 2011.04.24. 15:11:23
Kozel sem!
Kopenhagaban voltal mar?
ha igen tudod mirol beszelek, ha nem: www.youtube.com/watch?v=FXw_t172BKY
(szegeny jobbrakanyarodok...)
Leadfoot 2011.04.24. 15:11:30
Ez a poszt most épp olyan hülyékről szólt, akik gyalog meg bicajjal járnak. Ennyi. Ha megnézed, a posztok nagy többsége autósokról szól, szóval nem igazán lehet azzal vádolni a blogot, hogy folyton a bicajosokat buzerálná.
Azt viszont kár lenne tagadni, hogy vannak olyan szabályszegés-formák, amik az utóbbi időben a gyalogosokra és a kerékpárosokra jellemzőek.
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.04.24. 15:12:41
Tehát tegyük föl, hogy van 1000 autósunk és 20 biciklisünk, minden 20. balesetet okoz, az autós balesetek közül mondjuk minden 50. jelent személyi sérülést, a biciklis balesetek közül meg kvázi mindegyik; ilyenformán ugyanúgy minden 20. biciklis és autós okozott csak balesetet, a személyi sérüléses baleseteknél viszont az arányuk 1:1. Tehát mondhatjuk, hogy a biciklisek az arányukhoz képest sokkal gyakrabban okoznak személyi sérüléses balesetet. Vagy elkezdhetünk gondolkodni is esetleg.
Leadfoot 2011.04.24. 15:13:13
MoxNox 2011.04.24. 15:13:46
Jofiu 2011.04.24. 15:14:11
Pontosan, tul sok a kamikazebicajos. Az onerzetes bringas.
Pedig az csak kerekpar, semmi tobb, nem korona vagy kituntetes. Ok is ugyanolyan resztvevok mint masok, figyelniuk kellene egymasra.
Csigorin 2011.04.24. 15:15:21
Rocko- 2011.04.24. 15:16:01
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2011.04.24. 15:16:04
alasehir 2011.04.24. 15:16:56
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 15:17:17
criticalmass.hu/files/Alaprajz%20regi%20008.jpg
Ha jól megnézed, tele van apró kődarabbal és szeméttel! Ez a legveszélyesebb a biciklis számára, mert úgy kivágódhat alóla a bicikli, a hasonlatot meg képzeld el...
Kell a bicikli út!
Nő a biciklis forgalom, javul a parkolás, tisztul a levegő...
ráadásul biciklivel számos olyan helyre el lehet jutni, ahonnan az gépjárművek ki vannak tiltva...
Rocko- 2011.04.24. 15:17:22
egyelőre még kínomban röhögök, de amikor elütnek valakit, akkor lesz sírás-rívás.
ezeknek a BKK-soknak elvette az eszüket teljesen a pénz.
pcmci 2011.04.24. 15:17:49
alasehir 2011.04.24. 15:17:53
pcmci 2011.04.24. 15:19:47
HakapesziM 2011.04.24. 15:19:53
A minap Hollandiában kellett néhány saroknyira gyalog elmennem. Isten bizony féltem, biztos hozzá lehet szokni, de én valósággal rettegtem, hogy elcsap egy kerékpáros.
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 15:21:18
Nah ott nem lehet biciklizni... mindig nevetek rajta, mert hát a biciklis az ilyen... hogy a gyalogosok ha meglátnak egy bicikli utat.. azonnal rásorolnak.. mintha akkor ők is gyorsabbak lennének...
A biciklis amúgy is hozzá van szokva... hogy ha járdán ki akar kerülni valakit, az úgyis elé fog kacsázni...
pcmci 2011.04.24. 15:25:08
ha meg tudtál linkelni a cm-ről, talán kicsit annak is utánaolvashatnál, hogy milyen érvek vannak pro és kontra a különböző kialakításokkal kapcsolatban. szakmai körökben egyértelműen a sáv a nyerő, olvass utána.
tlvajferi 2011.04.24. 15:25:11
láttam, hogy érkezik egy biciklis a járdán ás előre számítottam rá, hogy bicikliről le sem száll és átteker előttem azebrán
így óvatosan megálltam
legnagyobb meglepetésemre nem ment át a zebrán, hanem ő is jobbra fordult a járádán tekerve tovább a kisutcában
én is befordultam, kb. 10 métert tettem meg az utcában , mikor biciklisem se szó se beszéd se jel, balra lehajt elém a járdáról és átteker az úton
mivel régóta gyanús volt nekem, szerencsére megúszta, de még neki állt feljebb, pedig fülhallgatóval közlekedett és azt sem tudta melyik világon van!
azóta kicsit sajnálom, hogy nem a másvilágon...
tundrazuzmo (törölt) 2011.04.24. 15:25:16
(Hajtás) Pajtás, ez nem a Criticalmass, itt nem értjük a kerekes tolvajnyelvet!
Értelmezésem szerint a bringagyász az, amikor egy kátyús úton szétesik a bicigli, és a tulaj megsiratja a szerkezetet.
Ha más értelmezésed is van, akkor magyarázd meg, légyszi, mert nem értjük.
Don Blasius 2011.04.24. 15:26:45
Nem azzal van a bajom, hogy a piroson megy át, hanem az, hogy körül sem néz vagy szarik bele, hogy talán éppen közlekedik is valaki autóval teljesen szabályosan, mivel éppen neki zöld.
@dúlidúliaréten:
Ez most nem az a helyzet volt, amikor nem jött senki sehonnan.
Csúnyán néznek? Megszoktam. De ha nekem van igazam és veszélyhelyzetet produkál a másik, akkor a legkevésbé a csúnya nézés fog érdekelni.
Jofiu 2011.04.24. 15:27:37
Amugy a hozzaallast, a kerekparosoknak dedikalt ut vagy sav elonyet es az autosokkal szembeni elsobbseget, hogy milyen jol halad mindenki, mert a horda nem autoban, hanem kevesebb helyet foglalo bicajon ul, ezt erdemes figyelni ezen is.
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 15:28:29
nem olvasok, mert gyakorlatban közlekedem két keréken... és tudom mire kell vigyáznom...
dhpage 2011.04.24. 15:28:35
hpty 2011.04.24. 15:29:03
tundrazuzmo (törölt) 2011.04.24. 15:30:56
Én MINDIG, MINDEN szabályt betartok. Hihető? Ugye nem? Akkor meg minek bántani azokat akik őszinték?
Egyébként pedig a szabályok az EGYÜTTES KÖZLEKEDÉS elősegítésére vannak. Senki nem hal bele, ha egy kihalt városban, ahol EGYEDÜL vagy éjszaka, átlépsz egy záróvonalat. Vagy ha egy gyalogos átmegy a piroson, amikor közel és távol nincs autó. Annyi a lényeg, hogy tudjon különbséget tenni az EGYEDÜLI közlekedés és az EGYÜTTES közlekedés között.
Leadfoot 2011.04.24. 15:31:14
(54. paragrafus)
Jofiu 2011.04.24. 15:32:42
Tenyleg lassitott film a pesti versenyzoknek, de erdekes modon jobban halad. ugy latszik nem a sebesseg, hanem a szervezes szamit.
Es igen, gyalogoskent nagyon kell figyelni a bicajosok miatt.Szokatlan elsore, mig nem szokja meg az ember mire es mikor kell figyelni. Boltbol kilepve nem lep az ember korulnezes nelkul a patkahoz, mert ott mar kerekparsav lehet.
pcmci 2011.04.24. 15:33:14
dhpage 2011.04.24. 15:33:56
Google a barátod. Én sem kérdezgetem mit jelent a drifthuszár, meg a turbólyuk, hanem utánanézek...
pcmci 2011.04.24. 15:34:21
dhpage 2011.04.24. 15:37:24
Taxisokkal, motorosokkal, bringásokkal, rendőrökkel, gyalogosokkal, robogósokkal, BKV vezetőkkel, kamionosokkal, kisteher áruszállítókkal, kalapos papákkal, terepjárós szóke libákkal, stb.
pcmci 2011.04.24. 15:39:13
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."
ez az egész így együtt a szabályozás egy pontja. de ennek köze nincs a zebrához.
HakapesziM 2011.04.24. 15:41:02
Forest (törölt) 2011.04.24. 15:43:50
3 kétkerekű állat akarta letörni a tükrömet.
1. pizzafutár
2. "bölcsészlány" típusú kerékpáros
3. "trendifijjú" típusú kerékpáros.
Mindháromszor kihajlott a tükör (pedig elég határozott darab)
Mindháromszor azért volt, mert szűk a hely, és állt a sor.
Mindháromszor mindezek ellenére ott volt a bizonyítási vágy, hogy 1. én még elférek, 2. éppen ezért ÉÉÉÉÉN A KERÉKPÁROSPIZZAFUTÁRSATÖBBI NEHOGYMÁ VÁRJAK!
Hát basszátok meg gyerekek. Az életben vannak olyan helyzetek, amikor mindenkinek az a jobb, ha még ti is vártok.
Nem kifizetődő bizonyos autók vegzálása, és nem biztos hogy a szerencse mindig veletek lesz. Ugye holnap is bringázni szeretnétek?
Forest (törölt) 2011.04.24. 15:49:04
Na és pont emiatt nem környezetbarát szűk sávokon kerékpározni az úttesten. Mivel hogy a kerékpárosok sokkal lassabbak, az autósok nem férnek el mellettük, így jelentősen több környezetkárosító emisszió kerül ki ugyanannyi autóból, mint normál esetben, egyenletes 50-es haladásnál. Igen, pont a hiperzöld kerékpáros öntudatmikulások miatt, akik nem szennyeznek, hanem ily módon szennyeztetnek a saját képzeletbeli autójuk helyett is.
Napkutya 2011.04.24. 15:53:51
Az egyiken kerestek az EU-tól félmilliót, -a vödrösön meg hetet.
Az, hogy a budai felső rakparton a biciklisek gyilkolják a gyalogosokat, -az most épp hidegen hagy, de a fordítottja viszont egy forgalmas időszakban tömeggyilkosság. Pláne, ha a biciklis a háromsávos útba penget bele hússzal, majd a két kocsisor mellé, aztán közé.... Lámpaváltásnál.
Ha rohadtul ráérek akkor majd lefényképezek egy ilyet...
Jofiu 2011.04.24. 15:56:28
Hat nem talalok dedikalt peldakat, sok ahol csak felfestik a helyhiany miatt, kombinaljak gyalogosokkal, de ahol van hely ott fizikailag is elkulonitik es dedikaljak a bicajosoknak. Parkban, tengerparton, szeles utakon, stb. Epitenek dedikalt utakat varoson belul is. Par tovabbi video, nem feltetlen a kerekparutat demonstralo, bar van benne ittüott, hanem a bicajos varosi eletstilust, a jol kiepitett infrastruktura elonyeit:
www.youtube.com/watch?v=ZtX8qiC_rXE
www.youtube.com/watch?v=ibCcp0Y3OB0
Malmö:
www.youtube.com/watch?v=hpepboCoyp4
Jofiu 2011.04.24. 16:04:14
Szogesgumit hasznalnak, sok helyen telen kotelezo (es nyaron tiltott).
A sozas korlatozottan alkalmas, ha jol tudom -7 alatt nem is hatasos, es amennyi kellene az tobb kart okoz mint hasznot, inkabb szogesgumi. Gondolom feltunt, hogy a helyiek szogesgumival kozlekedtek.
Vagy sok helyen bazaltzuzalek, de mivel az egesz orszagot, de meg a frekventalt helyek tobbseget sem lehet mind idoben beszorni meg bazaltzuzalekkal sem minden havazas es olvadasi ciklus utan, marad a szogesgumi megoldas. Kulfoldikent erre keszulni kell.
HakapesziM 2011.04.24. 16:12:08
qwertzu 2011.04.24. 16:18:45
"Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."
Hurri Kán 2011.04.24. 16:25:07
Amíg a cég fizette a benzint, addig én is :)))
pcmci 2011.04.24. 16:25:18
Rocko- 2011.04.24. 16:27:28
akkor most már csak élvezetből? :)
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2011.04.24. 16:27:51
Hurri Kán 2011.04.24. 16:29:36
Őszintén szólva nem vagyok benne biztos, hogy volt mit elvenni...
A szomorú az egyébként, hogy pl. a budai fonódó villamos-projekt (gyak. átszállás nélkül eljutnál Óbudáról akár a 11. kerületbe, akár a Moszkva térre), a 2. kerületi polgármester ellenállásán fog elhasalni...
Pedig ez azon kevés közlekedésfejlesztési ötletek és beruházások egyike az utóbbi időben, aminek még értelme is lenne...
dukeekud 2011.04.24. 16:29:50
Ez egy baromsag, akarmennyit is fizetnek az autosok, az a tizede sincs annak, mint amennyibe az autosok kerulnek az orszagnak. Mert nem a gyalogosok, meg a kerekparosok miatt kell, minden evben 1000 milliardokert utakat epiteni, es ugyan ennyiert ujra es ujra felujitani azokat. Mert nem a kerekparosok, es a gyalogosok teszik azokat tonkre. Ha meg kornyezetszennyezest is beleszamolnank, akkor kiderulne, hogy a tenyleges kolsegeknek, meg a szazad reszet sem fedezi az autosok altal fizetetett penz. Egyertelmuen kilehet jelenteni, hogy autosok, ELOSKODNEK A TARSADALMON. Ugyhogy van miert szegyenkezniuk.
Reggie 2011.04.24. 16:34:13
Don Blasius 2011.04.24. 16:36:35
Akkor azt is számold bele, hogy ez az egész mennyi munkahelyet teremt. :P
Reggie 2011.04.24. 16:39:49
Hurri Kán 2011.04.24. 16:43:26
Te sokat ittál most húsvétkor?
Takács Bálint 2011.04.24. 16:49:32
A múltkor a Margit híd környékén a buszsávban bringázó idióta gondolta úgy, hogy nem várja meg amíg a busz kiáll és karjelzés nélkül, egyszerűen bevágott elém a belső sávba. Amikor elhalt az ABS-em kattogása, rádudáltam a jóemberre, aki megmutatta, hogy milyen hosszú a középső ujja és roppant módon fel volt háborodva.
Ilyenkor mit lehet csinálni? Nincs rendszáma, hogy esetleg feljelenthessem, ha valaki ilyenkor belémszáll hátulról. Marad az, hogy legközelebb, csak lassítok.
Azt már szinte felesleges is megemlíteni, hogy az eset sötétben történt és az illető bringáján, egyetlen kötelező felszerelés sem volt látható az első lámpa, hátsó lámpa prizma triászból.
Reggie 2011.04.24. 16:50:21
Takács Bálint 2011.04.24. 16:50:37
HakapesziM 2011.04.24. 16:50:57
Nagyon felgyorsult a világ, nem élhetünk középkori színvonalon. Lennének előnyei, kevesebb stressz, nem is bánnám. De egy rakás hátránya is. Elromlik valami otthon, s egy milliós városban bicajjal jönne a szerelő. Szállítani akkor is kellene, ökrösszekerek lennének megint. Akkor meg a sok ganéba fulladnánk bele. A vasút sem igazán versenyképes, a mai teherforgalmat nem bírná elvinni, akkor az lenne a baj, hogy állandóan zárva lennének a sorompók, és mikor menjen a személyvonat? Arról nem beszélve, a vonat is energiát fogyaszt, miből állítjuk elő? Atom? Állandóan tiltakoznak ellene. Hőerőmű? Elavult, környezetszennyező. Szóval bonyolult ez.
2011.04.24. 16:55:47
Egy liter benzinért fizetek 385Ft-ot.
Évi 30 000km-rel számolva egy év alatt kb. 2100 liter benzint égetek el.
2100 x 385 = 808500 (Ft.-)
Ebből ami adó, az 0.6 x 808500 = 485100 (Ft)
Akkor hozzáadom a ~21000 Ft-os teljesítményadót, így kijön hogy 2011-ben kb. 506100 Ft-ot adózok be csak a benzint és a gépjárműadót számítva.
Akkor nem számoltam autópálya-matricát, esetleges büntetéseket, regisztrációs adót, semmit. És azt se vettem figyelembe hogy a benzinár, így annak adótartalma emelkedni fog.
Szóval ne magyarázz itt nekem marhaságokat. Érdekes lenne ha egymagam, egy autóval milliós károkat okoznék az utakban. Pont hogy a fos út okoz nekem, de ez megint más téma...
Diopapa_sok 2011.04.24. 16:59:27
Tájékoztatlak, hogy a kresz szerint ha "zebra a közelbe se", akkor átkelhet a gyalogos az úttesten; vagy gondoltad, gyalogol alkalmasint több kilométert, mire zebrára talál?"
Tájékoztatlak, hogy átkelhet, de attól még nem lesz elsőbbsége (gyk. nem léphet le az autó elé)
flimo13 2011.04.24. 17:09:58
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.24. 17:23:08
A piros nem csak nekem tilos ... szerintem ;)
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.24. 17:26:11
Orvosnak gyorsan mutasd meg magad. Tudom bezárták a lipótot, de azért csak van vmi hely, ahova beköltözhetsz (aki keres, talál ;) )
DLackó 2011.04.24. 17:29:44
1. A kommentelők szerint minden biciklis dögöljön meg, olvasszuk azt a sok alumíniumot, és gyártsunk belőle autókat, mert
2. az autósok minden szabályt mindig betartanak. MINDIG! Az 50 km/h lakott területen szabályt elsők között.
3. A biciklisek szemétládák, soha nem tartanak be egy szabályt sem, ördögtől való gonosz boszorkányok/boszorkánymesterek.
Reggie 2011.04.24. 17:41:08
Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.04.24. 17:41:40
Csak egy kicsit húzzuk rá a csuklósbusz hátulját (köcsög bringás, minek az úton teker, még csak nem is buszsávban), a jobbkezet csak autónak adjuk meg, a zebrán meg majd átmegy a puhatestű, ha az összes autó elhaladt, ez alap.
Tudom, nem szép dolog visszatámadni. Úgyhogy előbb minden biciklis tegye fel a prizmákat és a világítást, legyen 100%-ig szabályos, és majd akkor beszélhetünk arról, hogy a "cseresznyezöld" lámpák előtt nem váltunk vissza hármasba, hogy még átsuhanhassunk. Teljesen jogos. Megyek is tekerni egyet.
flimo13 2011.04.24. 17:55:31
proton1701 2011.04.24. 18:05:05
qwertzu 2011.04.24. 18:08:06
Alikam 2011.04.24. 18:35:22
1. kedves autóstársak. Nagyon megköszönném, hogy ha nem állnátok meg a zebra előtt akkor(!) amikor a gyalogos még 3 méterre van a zebrától. Nagyon jó, hogy ilyen alapos odafigyeléssel kívántok lovagiaskodni, de azért vigyünk már egy kis dinamizmust a vezetésbe. Egyre többször tapasztalom ezt, és igazából felesleges. A gyalogos zavarban érzi magát, a többi autós meg nem is igazán számít erre, sőt, ez már a forgalom akadályozása. Tartsuk be a KRESZT, előzékenyek is lehetünk, de utóbbit ne vigyük túlzásba.
2. Kedves gyalogostársak. Jó lenne ha felfognátok már végre, hogy azért mert elsőbbségetek van zebrán, az nem jelenti azt, hogy körültekintés nélkül le lehet lépni. Vagyis nem tanácsos. Ahogy egy okos autós is, még elsőbbsége tudatában is óvatos bizonyos helyzetekben, úgy a kedves gyalogostársaknak is lehetne annyi eszük, hogy körülnéznek és nem ugyanazzal a slunggal lépnek le a zebrára, mint amilyennel felé haladnak. Gyakran emlékeztetnek engem a Lemmings című játékra.
kafferbivalybalamber 2011.04.24. 18:39:09
Persze ha lenne agyuk, akkor nem lennének biciklisták.
... ... 2011.04.24. 19:13:11
Reggie 2011.04.24. 19:15:56
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 19:16:01
euAgWzgmmtq7K 2011.04.24. 19:18:54
... ... 2011.04.24. 19:24:08
am ha mindig leszálsz a bicajról akkor nem mehetsz valami gyorsan...
dúlidúliaréten 2011.04.24. 19:25:57
Alikam 2011.04.24. 19:26:14
Ez pontosan így van. Akkor az autósoknak is lehetne magyarázat, hogy ha 50 helyett 120-al menne akkor sokkal gyorsabban célba érne.
Ja erről volt hétvégén egy cikk, egy önjelölt mentős 3 autóval okozott balesetet.
vasgyuszi 2011.04.24. 19:28:05
kafferbivalybalamber 2011.04.24. 19:28:14
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 19:28:52
1., a személygépkocsi vezetők és a kerékpárosok közt jelentős mentális különbségek vannak! Kerékpáros sportember, sokkal nyugodtabb, a gépjárművezető dühöng ha pirost kap, a kerékpáros meg nevet rajta, ha egy gyalogos akadályozza, mert játéknak fogja föl...
2., tipikus sebesség és teljesítmény alapú értékrend...
100 km-re van egy város... 100km/h-val mész.. odaérsz 1 óra alatt... 130 km/h-val mész, odaérsz 1 óra 10 perc alatt, vagy annyival sem... Miért?
Mert mindig le kell lassítanod 90 km/h-ra, egy csomó energiát elhasználsz, a lassítások után pedig várnod kell alkalmat keresned a következő kigyorsításra, és olyankor nem az elsőt ragadod meg... ha csak egy kicsit haladsz gyorsabba, ritkábban kell előznöd, több időd van felkészülnöd...
és még valami... te 1 embertől veszed el a gépjárművezetéssel a munkát, mert a benzin import, és forgótőkét adsz vele, a biciklis meg odaadja ezt... és te nem csak a benzinpénzel lettél szegényebb, hanem az adómennyiséggel amit le kell vonni pluszba a segélyre...
Ugyan ez van a túlórázással is... kapsz 50%-ot, de 100%-ban elveszed a munkát mástól.. és annak a segélyét 100%-ban kell levonni... tehát túlóra, egyenlő a kevesebb lóvéval..
Ennyit a teljesítmény alapú gondolkodásról...
euAgWzgmmtq7K 2011.04.24. 19:29:18
szegedbicaj 2011.04.24. 19:51:49
CSI
Orbán Diktor (törölt) 2011.04.24. 20:02:03
Azért, mert tiltja a KRESZ, te kafferbivaly. Ennyi erővel én is menjek át autóval a piroson, mert nem jön semmi? Egyedül vagy ennyire hülye vagy vagytok még páran odahaza?
Don Quixote de la Ferko 2011.04.24. 20:02:57
Egy tudatlan baromból két vesét lehet kiszedni, amire már várnak, csak arra figyelj, hogy ne te legyél a hunyó, és ketten áldják a pillanatot, amikor a buta vázdroid azt hitte, neki mindent szabad, és rá nem vonatkozik a KRESZ.
Mezőbándi 2011.04.24. 20:10:43
Egyébként is, az állam törvényeinek betartása az állam feladata, ami ebben az esetben rendőrt jelentene minden zebra mellett, aki a pirosban átmenőkre rásípol és szedi is befelé a helyszíni bírságot.
Ez pedig nyilván nem lehetséges.
A másik megoldás annak észbeli elfogadása lenne mindenki részéről, hogy a szabályok betartása végső soron nekem is jó, még ha pillanatnyilag nem is látom a közvetlen hasznát. Ez viszont azért nem működhet, mert egyrészt mert nem vagyunk ilyenek (igen, mi magyarok, nem vagyunk ilyenek), másrészt pedig a szabályok nagy része egyáltalán nem azért lett meghozva, hogy betartsák, hanem azért, hogy az azokat meghozók a munka látszatát keltsék. Tyúk vagy tojás?
Marad az, hogy lelassítunk, dudálunk, vérméséklettől függően mosolygunk egyet vagy anyázunk, vagy mindkettő, aztán megyünk tovább.
Orbán Diktor (törölt) 2011.04.24. 20:17:32
Ha jól tudom, egy bringás két veséjével két autós életét lehet megmenteni. A szíve, amennyiben van, az még egy élet. Jó tudni ezeket a dolgokat, hogy ha úgy adódik, lehetőleg ezeket a szerveket ne zúzzuk le, amikor kilapítjuk ezeket a szerencsétlen donorokat.
ruba 2011.04.24. 20:22:33
flander 2011.04.24. 20:32:30
Legalább a saját érdekedben kéne ésszel közlekedni...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.04.24. 20:34:58
Na te vagy a tipikus esete annak, aki mindegy milyen járművel közlekedik, tahó.
hpty 2011.04.24. 20:51:24
"2., a biciklis elmegy haverjához kijön.. nem biztos hogy feltűnik neki, hogy a személygépkocsik orra jobb és bal oldalt ugyan arra mutat..."
Ez nagyon jó!
Ha én kocsival megyek a haveromhoz, és "nem emléxem" merre egyirányú, akkor bármerre indulhatok? :D:D:D
Felhomályosítalak: Ez nem járműfüggő!!!
Vagy majd rendőrbácsinak, esetleg baleset esetén is ezt magyarázod, és te tisztázva vagy?! Lófaxt! HEHE
ZÉ 2011.04.24. 21:05:30
ha a zebránál leszállnak és tolják a biciklit. Szóval úgy egyáltalán, mielőtt a kedves kerékpáros megkérdezi az autóst ,hogy "mi a f*szt nézel/dudálsz b+", először gondolja végig hogy ő mit biciklizget a zebrán.
Mellesleg az a legnagyobb gond, hogy a kerékpárosok nagy része vagy nem ismeri vagy leszarja a KRESZ-t. Ennél rosszabb már csak a gyalogos.
min 2011.04.24. 21:05:58
Tavaly egy szervízúton jövő autóstárs dudált le engem miközben a zebrán gyalogoltam át, hogy ugyan szedjem már a lábamat miközben nekem zöld neki piros volt. Egyedül volt úgyhogy nem érheti az a védelem, hogy sok volt az autó és a torlódások miatt ragadt be. Egyszerűen büdösbunkó volt aki le se szarta, hogy valamiféle lámpa is van a szervízúton közlekedőknek is.
dibbler 2011.04.24. 21:24:48
Ha ez egy reprezentativ minta a magyar nepessegbol ...
akkor bizony nagy bajban vagyunk.
En csak autozni szeretnek amikor autoval kozlekedek es biciklizni amikor bringaval.
Vannak alap dolgok: az auto gyors, veszelyes, nagy kart lehet vele csinalni. A biciklis gyors es nagyon vedtelen.
Tenyleg serulest akarsz okozni egy masik embernek?
Fáradt Vándor 2011.04.24. 21:29:00
1) A Bem rakparton ha nem is végig, de egy jó darabig fizikailag is el van szeparálva a gyalogos és a kerékpáros sáv...
2) Ha csak fel van festve, a gyalogosnak akkor sincs ott semmi keresnivalója, akárcsak az úttesten. És bizony hogy jövök a jogszabállyal, ha egyszer az előírja, hogy a kerékpársáv a kerékpárosoké...
És igen, kerekes vagyok -többnyire, de ha nem akkor is tömközl- , de nem hinném, hogy emiatt több szégyellnivalóm lenne, mint a közlekedés bármely többi résztvevőjének...
Fáradt Vándor 2011.04.24. 21:30:16
min 2011.04.24. 21:38:34
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 21:46:36
Zebrát akár még kisgyerek is igénybe veheti, vagy olyan ember, akinek egy trauma következtében sérült a sebesség érzékelése...
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.24. 21:52:24
Nem pedig balesetbiztonságból egyirányúsítják...
Biciklivel, gyalogosan pedig forgalommal szemben haladva nagyobb a biciklis biztonsága, mert látja az esetleges balesetforrást, és a sofőr a bal oldalt jobban belátja...
De közlekedés szempontjából, a szabályozás egyszerűbb ha jobbra tartási kötelezettség van...
FDToth 2011.04.24. 21:56:22
Én is átmegyek a pirosba gyalogosként (persze ha nem jön semmi sem) nem fogok várni a rossz lámpabeállítások miatt 2-3 perceket (nem tudom miért van a átkelés-jelző gomb, ha nem azonnal aktiválódik??? bezzeg Londonban megnyomod és 4-5 másodpercen belül már mehetsz is át...)
Giedi 2011.04.24. 22:01:21
"A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia."
Ha lenne jogsid, ismernéd, de a bringásokra vonatkozó részeket jogsi nélkül is illene tudni. Ha bringás sem vagy, akkor bocs.
pcmci 2011.04.24. 22:08:55
min 2011.04.24. 22:11:53
zum trucc 2011.04.24. 22:46:32
Ez utóbbiak persze meg is érdemlik. Drasztikusan büntetni kellene a szabályszegő biciklistákat (is) és megtiltani számukra (is) a felelősségbiztosítás nélküli közlekedést.
Még a trolinak és a kötöttpályás járműveknek is van ilyen, csak ezek a szándékos szabályszegők mentesek...
Wikus van de Merwe 2011.04.24. 22:51:04
flander 2011.04.24. 23:10:50
Aztapaszta 2011.04.24. 23:20:22
vasgyuszi 2011.04.24. 23:38:17
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.25. 00:17:47
Teljesen mindegy, hogy valakin sportcipő van, kabát, vagy épp motoros tolókocsiban ül, vagy járókerettel közlekedik, vagy éppen biciklin ül... aki a kijelölt gyalogos átkelőhelyen át akar kelni, és járdán közlekedhet, annak bizony elsőbbsége van!
Ha nem így van, akkor légy szíves üsd fel a netjogtárt és másold be azt a részt belőle...
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.25. 00:20:31
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.25. 00:25:19
Itt a példa:
s10.images.www.tvn.hu/2009/11/26/08/47/www.tvn.hu_acb7381c72c22bce31d41e6d0eeb1b36.jpg
Reggie 2011.04.25. 00:31:54
Reggie 2011.04.25. 01:03:48
"21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van."
"Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek."
Tehat a kerekpar jarmu es nem gyalogos.
Kezdhetsz cafolni.
dúlidúliaréten 2011.04.25. 01:48:53
2011.04.25. 01:58:54
Tetszik vagy nem, a 21. századi élet nem működik lovaskocsival. Azt meg te sem gondoltad komolyan, hogy az autósok élősködnek... Magyarországon, az adócsalók, munkakerülők, minimálbéresek, rokkantnyugdíjasok, feketemunkások, multik által kiszívott tőke paradicsomában az egyetlen biztos bevételi forrás az autós társadalom sarcolása, de az viszont gátlástalanul, minden szinten... az utak építéséről és felújításáról ne beszéljünk, mert ami épült ebben az országban, -kevés kivétellel- az mind a múlt században történt, az "útfelújítás" pedig általában azt jelenti, hogy X.Y. (kormányközeli) Kft, cigánybrigádjával kimegy, telebassza sóderral a kátyúkat, végül leszúr egy 20-as táblát az út szélére, permanens módon.
2011.04.25. 02:20:58
A vicc az, hogy tényleg nem. Az utóbbi időben ráálltam a bringások figyelésére, (Budapesten)és egyszerűen nem találkoztam szabálytisztelő biciklissel. Piroslámpa mindig ignorálva. Esti kivilágitás/láthatósági általában minek!? Járdáról úgy jön le az útra, hogy körül sem néz. Egyirányú utcában jönnek szembe... hallottak ugyan a kresz módosításről, és gyakorolják is, csak elfelejtették elolvasni a vonatkozó kresz szabályban a "HA" utáni feltételeket, mikor mehetnek szembe, és mikor nem... Legutóbb egy faszkalapot hánytam majdnem szélvédőre, mert nem adta meg a jobbkezet. Fel volt háborodva, és nem értette meg a majma, hogy attól mert felfestett biciklisávban közlekedik, még nincs automatikusan elsőbbsége, egyenrangú útkereszteződésben...
Hamár kényszeresen együtt kell közlekednünk ebben a tetves városban, nem lehetne legalább basic szintü kresztudáshoz kötni, illetve megfelelő ellenőrzésnek alávetni a bringásokat is?
2011.04.25. 02:57:57
Már linkelték feljebb. Nincs egzakt szabály. Ha biciklin ülsz, akkor járműnek minősülsz, járműre pedig más szabályok vonatkoznak mint a gyalogosra. Autóval sem használhatod a zebrát átkelésre, de ha megteszed, és véletlenül televág közben egy faszállító pótos kamaz, ugye nem gondolod hogy neked fognak igazat adni?
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.25. 05:03:24
Nincs olyan paragrafus, hogy a zebrán közlekedő lassúgépjárműveknek, vagy kerékpárosoknak ne lenne elsőbbsége. Egy közlekedési kereszteződésnél az elsőbbségadás nem a gépjármű minőségétől függ!
Azért mert egy 5 éves kisgyerek a 3 kerekű játékbiciklijén közlekedik, nem ütheted el a zebrán, mert nem szállt le róla..
venszivar 2011.04.25. 07:03:37
seahawks 2011.04.25. 08:15:39
én a gyalogosokat mindig átengedem, ha látom, hogy közelítenek a pedka felé, de a biciklist soha, kivéve, ha tolja a bicilkit. a megoldás egyébként aluljáró.
sprenczl 2011.04.25. 08:27:18
kafferbivalybalamber 2011.04.25. 08:50:44
Aha.
A biciklista szabálytalankodás közben elvárja, hogy rajta kívül mindenki más legyen tökéletesen szabályos, és adja meg neki az elsőbbséget.
Mer az neki jár, és a jogok és kötelességek dolgot meg leszarja.
JMnem 2011.04.25. 08:52:51
Az 5 éves kisgyereknek nincs felelőssége, azt a szülei viselik. Amit ő csinál az nem közlekedés.
Azt az érvelést nem értem, hogy "ha valakivel valamit nem csinálhatsz meg akkor annak elsőbbsége van veled szemben"...
kafferbivalybalamber 2011.04.25. 09:00:59
Pedig jó a példa. A biciklista civilizációs szintje kb. az ötéves gyerek szintjén mozog.
(Esze az nincs annyi, de nem is azért szeretjük. :)
min 2011.04.25. 09:10:03
Minden területen van idióta közlekedő aki ezt nem fogja fel tépje szét a jogsiját.
ehpkb5 2011.04.25. 09:20:51
SzJ1982 2011.04.25. 09:26:19
Egy példa: a megboldogul (felújítás előtti) Margit hídon hétvégente a Budára vezető külső sávot lezárták, mondván, hétvége van, sokan mennek a Margitszigetre, hát legyen ott egy biciklisáv, az autósok meg kibírják. Ezzel nincs is semmi baj, biciklizzenek, mint autós, elfogadtam ezt. A probléma akkor jött, amikor gyalogosként azt kellett látnom, hogy ezek a tapló állatok magasról szarnak a bicikliútra, és továbbra is a járdán cikáznak az emberek között, üdvözült mosollyal a képükön. Azóta azt mondom, ezekért a kisujjunkat sem szabad megmozdítanunk. Ha elütik, koccan, stb., legközelebb óvatosabb lesz. Vagy megdöglik. Leszarom.
Reggie 2011.04.25. 09:32:29
Orbán Diktor (törölt) 2011.04.25. 09:50:18
Máskor pia helyett ne igyál kölnit, bringás. Próbáld meg elképzelni autók nélkül a mai közlekedést (és a gazdaságot). Hintók és lovaskocsik tömkelege, folyamatos konvojok és útmenti patkolás, abrakolás...
Tudod te mennyi lószart kellene eltakarítani az utakról, és mennyiért? Hülye. Persze, a bringások is odaszarnának, hiszen úgy is eltakarítják az állam pénzén, ugyebár. Divat lenne tekerés közben a hugyozás is, azért sem kellene leszállni a bicikliről...
Alf (törölt) 2011.04.25. 09:55:06
2011.04.25. 10:03:40
Nincs. Ezért ha véletlenül megtörténik a baj, az autós nem tud megállni, és kivasalja a biciklistát a zebrán, akkor majd jó sokáig fog bíróságra járni, ahol minden körülményt meg hánynak-vetnek, majd ítéletet hoznak. Nyilván volt már ilyen eset a történelemben, és abban is biztos vagyok, nem meszelték el az autóst zsigerből. Egyébként szomorú, hogy mindenre egzakt szabály kell, ezért ilyen kib*szott élhetetlen, túlszabályozott az ország. Régen a kreszkönyv fele akkora volt mint ma, mégis tudtak az emberek közlekedni. Mert az a keveset legalább tudták, meg volt hajlandóság a szabályok betartására. Mamár a kreszkönyv csak közlekedési irányelv (se), nem prevenció a baleset elkerülésére, hanem jogszabálygyűjtemény a vétkes fél megállapítására egy megtörtént balesetben. Ami szomorú.
sexmachine 2011.04.25. 10:10:11
2011.04.25. 10:11:17
Biztos vannak kivételek, csak én még nem találkoztam velük. Ezért a kollektív bűnösség, és előítéletesség. Amikor megyünk egy cangás mögött, és asszonnyal mindig hevenyészett fogadásokat kötünk: "félliteres kólát rá, hogy átmegy a piroson". A zavarbaejtő, hogy lassan egyre komolyabb összegeket is fel mernék tenni.
egyittlakó (törölt) 2011.04.25. 10:21:42
Olyan paragrafus sem létezik, hogy hülyék nem bringázhatnak. Mégis megteszik, aztán ilyen dolgokat hoznak fel. A zebra szerinted lassú gépjármű átkelő, te majom?
"Azért mert egy 5 éves kisgyerek a 3 kerekű játékbiciklijén közlekedik, nem ütheted el a zebrán, mert nem szállt le róla.. "
Kevered a fogalmakat, bringás. Ötéves kisgyerek a játszótéren tehet ilyet, a zebrán nem. Ne hasonlíts magad, egy tudatosan szabálytalankodó benga állatot, egy kisgyerekhez.
ehpkb5 2011.04.25. 10:22:28
én pl most indulok bringázni és budaörs-szentendre-budaörs távon nem fogok átmenni egy piroson se
eskü
HakapesziM 2011.04.25. 10:22:34
egyittlakó (törölt) 2011.04.25. 10:28:59
Számomra ez megnyugtató, mert én székely vagyok. Bringám nincs, mert volt pénzem autóra. Tudok írni és olvasni, így könnyen átmentem a KRESZ-vizsgán, majd jogosítványt kaptam.
ehpkb5 2011.04.25. 10:31:46
egyittlakó (törölt) 2011.04.25. 10:36:37
ehpkb5 2011.04.25. 10:38:02
maC 2011.04.25. 10:44:20
Egy vezetés-továbbképző tanfolyamon mesélte az oktató, hogy a résztvevőkkel az elején íratnak egy KRESZ tesztet. Tízből hét autós megbukna...
Szóval igazad van, hogy a bringások és a gyalogosok között vannak bunkók, de ugyanígy igaz mindenki másra is: a bunkóság járműfüggetlen. Ezen pedig a jogsi se segít.
flander 2011.04.25. 10:49:38
"A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van."
Az viszont nincs leírva, hogy a bringásnak, az UFÓ-knak, 5 éves kislányoknak, vagy akárki másnak elsőbbsége lenne.
"Nincs olyan paragrafus, hogy a zebrán közlekedő lassúgépjárműveknek, vagy kerékpárosoknak ne lenne elsőbbsége. Egy közlekedési kereszteződésnél az elsőbbségadás nem a gépjármű minőségétől függ!"
Ugye te sem mondod komolyan, hogy azt írják majd bele a kresz-be, hogy kinek nincs elsőbbsége a zebrán? Hosszú lista lenne, az elején rögtön a bringással...
Ha bemásolod nekem azt a sort a kreszből, amiben le van írva, hogy a bringásoknak elsőbbsége van a zebrán, azonnal igazat adok neked. Ezzel egy probléma van, nincs benne a kreszben, vagyis NINCS ELSŐBBSÉGÜK!
A másik meg,hogy ha a túloldalon bringás átkelő van, nem egyenlő egy sima zebrával, szóval ne keverjük már a dolgokat.. Arról már nem is beszélve, hogy a linkelt képen lámpa is van..
"Azért mert egy 5 éves kisgyerek a 3 kerekű játékbiciklijén közlekedik, nem ütheted el a zebrán, mert nem szállt le róla.."
Senkit nem üthetek el, akármilyen idióta is, mert ezt sem engedi meg a kresz :), de ettől még a kisgyereknek nem lesz ám elsőbbsége. Téged sem üthetne el senki, de elfognak, mert akkora faszságokat beszélsz ahelyett, hogy belátnád, hogy nincs igazad.
Én nem írom le többször ugyanazt, ha nem vagy képes felfogni, amit már rajtam kívül 5en is beírtak neked, akkor előbb-utóbb úgyis kinyírod magad.
Sok szerencsét, jó úton jársz
HakapesziM 2011.04.25. 11:12:44
maC 2011.04.25. 11:41:37
Viszont a statisztkák és a tapasztalatom is az mutatják, hogy hiába a jogsi, az autósok SEM tudják, milyen szabályokat nem tartanak be.
2011.04.25. 11:50:41
15 éve balesetmentesen rovom budapest útjait évi minimum 30.000 kilóméterrel, de valszeg megbuknék én is. Mióta megszereztem a jogosítványomat, (ami egyébként 9 hónapos iskola volt, nem 2 hetes gyorstalpaló, hivatásos, és több kategóriára is érvényes) sok minden megváltozott, a jelentősebb változásokról többnyire csak a hírekből értesül az ember.
Van az elmélet meg a gyakorlat. Sikeres érettségi, vagy diploma után pár évvel már egy szimpla kétismeretlenes egyenlet is gondot okozhat, mert nem használod. Ugyanez a helyzet a kresz bizonyos fejezeteivel. Van egy stabil szabályhalmaz, amire mindennap szükség van, a maradék 70% sallang ami, néha, vagy soha nem kell, idővel megkopik.
Azt maximálisan vallom, hogy nem a kresz 100% tudása tesz valakit jó soförré. Legalább annyira számít a mentális rátermettség, figyelés, egyéni képességek, egészségügyi alkalmasság, stb. Sajnos a kresz alapvető nem tudása, kombinálva totális alkalmatlansággal, és magyaros "önző vagyok szarok mindenkire" magatartással, ez a halálos elegy, ami miatt egy átlagos hétvégére esik 300 baleset.
Parajpuding 2011.04.25. 13:15:30
záporjózsi 2011.04.26. 06:37:06
Tower13 2011.04.26. 10:13:15
Tudom, hülye vagyok, de mégis. (jó kis kezdő mondat mi?) Na szóval Oktogon. Gyalogos. Vicces helyzet. A szervízúton a zöld szinte nincs is. Viszont az Andrássy-n kicsit arébb meg a gyalogos anyázik hosszan, mert nem jut át. Max sprintben. De a szervízútnál közben gyorsan változik a lámpa. Aztán még csodálkozom, hogy miért mennek egyesek a szervízúton 50-nel, vagy többel. Igaz leginkább akkor mikor így megy végig az oktogonig. Oktogonnál a gyalogos közlekedés meg egy vicc. Kanyarodni is alig lehet tőlük, ők meg körbe mint a birkák. De legalább az autósok nem kereztezik egymást.
Mint gyalogos, én nem kérek kettős mércét, mint biciklis sem kérek, és mint autós sem. (mindhárom vagyok :D) Viszont hiába az autó a legerősebb egyed az úton, (kamion és vonat nem ér..) ha a gyalogos, biciklis, féktávon belül kimászik az autók elé... akkor még az autóban esett kérárt is feleljen ő. Ne hogy már a figyelmetlen hibázva közlekedő miatt kelljen kárt, sérülést elszenvedni.
Ki kéne adni egy gyengített változatot a gyalogosok és bicikliseknek is a kreszből.
záporjózsi 2011.04.26. 15:09:43
Perillustris 2011.04.27. 00:19:25
Ez a poszt a jól bevált kommentmágnes elemeit gyúrta ismét egybe, sajnos elég gyenge színvonalon.
De értem én, kell a kattintás, s legalább egy-két frusztrált nyomorék leírhatta, hogy ő bezzeg nem lassít, ha egy gyalogos szabálytalanul megy át előtte.
Perillustris 2011.04.27. 00:43:31
záporjózsi 2011.04.27. 06:30:36
A zebránál úgy lehet szabályosan a kerékpárról leszállni, hogy a nagy előrelátással a járdán kijelölt kerékpárútról letérsz és a zebránál a drótszamarat áttolod. Tudod hogy a frászt lehet hozni a kerékpárosra, ha erre autóval felkészülsz és elsőbbséget adsz?!
Perillustris 2011.04.27. 12:58:34
Az megint más kérdés, hogy a megszokott elvet felrúgva, miért rakják ki a vége táblát a zebra elé. Ja, tudom: mert a jogosítvánnyal és rendszámmal, valamint biztosítással rendelkező, tengernyi adót fizető gépjárművezetők bevallottan nem képesek megadni az elsőbbséget az egyenesen haladó biciklis számára kanyarodás közben. Ja, hogy miért épül ilyen infrastruktúra? Jó kérdés. Persze csak költői.
A két méter rengeteg, hiszen egyes beteg elmék határozottan állítják, hogy ők akár 10 cm-re is el tudnak menni a biciklisek mellett. Ha meg mégsem...
Perillustris 2011.04.27. 13:05:33
qwertzu 2011.04.27. 15:10:23
Perillustris 2011.04.27. 15:29:49
qwertzu 2011.04.27. 18:24:55
Perillustris 2011.04.27. 21:26:52
*Kerékpáros szabályosan érkezik a zebrához, mely vonalában véget ér a gyalog- és kerékpárút.
qwertzu 2011.04.28. 07:24:07
"Kerékpáros szabályosan érkezik a zebrához, mely vonalában véget ér a gyalog- és kerékpárút. " Véget ér. Kész, vége, nincs tovább. Ekkor egy út áll előtted ami járműveknek készült és egy gyalogosátkelőhely, ami gyalogosoknak.
Ekkor vagy ráhajtasz az útra, mint jármű, szabályosan megfordulsz, ahogy tudsz és már ott is vagy a túloldalon, vagy gyalogosan átkelsz a gyalogosakra vonatkozó szabályok szerint.
Szerinted a kresz Gyalogosok közlekedése fejezete (21. §) miért foglalkozik az úton átkeléssel a (6)(7)(8)(9) pontokban és a Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok (54. §) rész miért nem foglalkozik vele? Na vajon?
Azt kéne megérteni, hogy a járdákat úgy tervezik, hogy egy gyalogos át tudjon kelni biztonságosan, és az autók meg tudják adni az elsőbbséget a gyalogosoknak. Nem a bicikliseknek.
Amúgy felőlem gyugodtan áthajthatsz biciklivel, ha körülnéztél és nem hiszed azt ,hogy elsőbbséged van, még csak nem is zavar, de csodálkozz ha kiosztanak egy csekket. Ha meg átgurulva nem adod meg az elsőbbséget az utat használó járműveknek, akkor meg ne csodálkozz ha elütnek, ledudálnak a picsába.
qwertzu 2011.04.28. 09:23:31
Perillustris 2011.04.28. 11:55:02
Gondolom ez áll a legközelebb az igényeidhez:
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
Én nagyon ritkán kerülök olyan helyzetbe, hogy a zebrán át kelljen hajtanom, s azt sem vitattam, hogy a bringásnak nincs elsőbbsége az egyenesen haladóval szemben (a fenti helyzetben). Lekanyarodó autónál már nem vagyok ennyire magabiztos.
Az megintcsak nem bizonyító erejű, hogy a KRESZ nem említ valamit, mert a rendelet még az utóbbi évek módosításai ellenére sem nevezhető korszerűnek, hiszen jellemzően toldozgatások-foltozgatások történnek, s máig rengeteg fehér, de legalábbis szürke folt van benne, nem kevés gumiszabállyal.
qwertzu 2011.04.28. 12:38:21
A repülőt ne keverjük ide, az nem közúton közlekedik.
mohopasi 2011.04.28. 15:33:03
Perillustris 2011.04.28. 20:41:22
Amúgy tőlem autózhatsz a járdán (ja, hogy sokszor még egy babakocsival sem lehetne elférni?).
kepfeltoltes.hu/101204/CIMG7092_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/110428/DSC00001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Xezs 2011.04.29. 15:17:09
lerágott csont már ez, lófasz se fog történni, a múltkor a mi környékünkön büntették szarrá a bicajosokat, aztán ugyanúgy szabálytalankondak tovább. Faszkópé egy banda.
@d.hardman: És nem is ír le olyan szavakat, hogy "rolla"
euAgWzgmmtq7K 2011.04.30. 03:07:33
Xezs 2011.04.30. 11:15:01
záporjózsi 2011.05.02. 09:07:51
"Gyanítom, hogy az esetek többségében valójában arról van szó, hogy a kerékpáros eleve szabálytalanul közelíti meg a zebrát, a járdán tekerve."
Ezt nem kívántam kiemelni.
"Az megint más kérdés, hogy a megszokott elvet felrúgva, miért rakják ki a vége táblát a zebra elé. Ja, tudom: mert a jogosítvánnyal és rendszámmal, valamint biztosítással rendelkező, tengernyi adót fizető gépjárművezetők bevallottan nem képesek megadni az elsőbbséget az egyenesen haladó biciklis számára kanyarodás közben. Ja, hogy miért épül ilyen infrastruktúra? Jó kérdés. Persze csak költői."
A kerékpárút vége táblát sok tényező indokolhatja. Pl. mert szabályosan nem lehet átvezetni a kerékpárutat. Hülyeség, de az út nem aszfaltból, hanem papírból van.
Az, hogy miért épül használhatatlan infrastruktúra, az meg megint sok tényezős. Pár kiló festékkel lehet ünnepeltetnie magát annak a politikusnak, aki utána nem adja meg az elsőbbséget... Van olyan hely, ahol csak kb. fél métert kellene a szegélyen módosítani és beférne a kerékpársáv, de nem, mert ahhoz már újra kellene az egészet aszfaltozni (egyébként is, mert kátyúsodik), az meg drága...
paszmazo 2011.05.02. 09:28:01
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.05.02. 10:00:48
Ha szabálytalankodik, nem látod be a kereszteződést, az ürge öngyilkossági szándékból ugrott eléd, te törvény szerint 2 év felfüggesztettet fogsz kapni... és ez a minimum...
Perillustris 2011.05.02. 10:35:40
HakapesziM 2011.05.02. 12:14:08
2011.05.02. 19:40:49