Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem gyári az ülés, fizess!

2011.06.04. 13:28 :: potha

A mai levél Lancelot keze munkája, aki Szombathelyen futott bele a rend őreibe. Találkozásuk nem volt túl kifizetődő, legalább is az Ő részére. Tanácsaitokkal segítsétek a további konfliktus mentes közlekedés elérésében.

Van egy kis Trabantom. Sima kétütemű, a diákmunkám árából vettem, értéke 50 ezer Ft. Az első autóm. Este kimentem a garázsomhoz  kocsival, kivittem pár lomot, és kicsit rendet raktam. Hazafelé megálltam egy éjjel-nappali boltban. Csokit vettem. Mikor visszaszálltam, már láttam a tükörben, hogy 100 m -re mögöttem áll egy rendőrautó. Már várta, ki száll be. Én beindítottam a motort, elindultam hazafelé.

Pár száz méter után a rendőrautó levillogott. Három fiatal srác szállt ki, körbenézték az autót, szonda, számok ellenőrzése stb. Aztán a nagyobb darab mondta, hogy az ülés nem gyári (ami igaz is, tagadni se lehet), és mivel nincs beleírva a forgalmiba, illegális átalakítás. Helyszíni bírság 10.000, vagy rögtön elveszik a forgalmit.

Köpni nyelni nem tudtam, megkérdeztem, nem lehetne-e, hogy csak feljelentenek (így utólag talán lehet valamit intézni; mivel főiskolás vagyok, kereset nélkül). Azt mondta azt csak úgy lehet, ha elveszik a forgalmimat. Így aláírtam a papírt, de mivel jelenleg 3000 Ft a vagyonom, majd 30 nap után közmunkává "alakul". Amúgy az egész intézkedés során maximálisan együtt működtem a Tisztelt Szervvel.

Ezek után meglettem fenyegetve, hogy húzzam meg magam, mert gyűjtik a forgalmikat (talán valami verseny?). Amúgy az autó két éve tök ugyanúgy néz ki, több ezer kilométert mente vele azóta a városban - abban a városban, ahol hetente késelnek meg valakit fényes nappal :S. Szolgálnak és védenek...Én sosem bűnöztem, nem loptam, nem csaltam, nem ártottam senkinek.

Még egy tilosban parkolásom sincs. Igyekszem mindenben a szabályok szerint élni, és (talán egoista vagyok) rendes embernek tartom magam. Mégis, most én vagyok a bűnöző. És mértéktelennek, igazságtalannak tartom.

Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen, szerintem közúti zaklatásokat hogyan lehetne elkerülni?

68 komment

Címkék: autó rendőr büntetés lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.04. 13:44:53

Csak simán peched volt. Kifogtál három köcsög idióta rendőrt (nyugi, a legtöbb pont ugyanilyen), és látták rajtad, hogy nincs pénzed, és jó bulinak tartották, hogy megszopathatnak. Sajnos, amíg ilyen autóval jársz, addig többször is elő fog fordulni hasonló, vagy legalábbis többször fognak ellenőrizni :( Ez van, ez ellen csak azt tudod tenni, ha nem is indulsz el...

felszopó 2011.06.04. 14:14:33

letelik a 30 nap, utána felszólítanak egyszer, megint 30 nap, utána felszólítanak mégegyszer, megint 30 nap. tehát 90 az a 30.

HakapesziM 2011.06.04. 14:34:44

Isten hozott a való életben. Ezért szereti egy ország derék rendfenntartóit. Ebben fáradnak el olyannyira, hogy negyvenévesen már kiégnek, mehetnek nyugdíjba. Amúgy - hacsak nem egy sámli volt odatéve az ülés helyébe - honnan tudja a rendőr, hogy az nem gyári ülés? Minden márkát, főleg ilyen öregeket, betéve ismer? Gépjármű szakértő esetleg? Gyári, ő neki kell bizonyítani az ellenkezőjét. És semmit alá nem írni nekik, ha ilyen tuskókkal futok össze, csak a legminimálisabb mértékben vagyok együttműködő.

jelentéktelen alak 2011.06.04. 14:41:47

Abban is van igazság, amit fentebb írnak. Meg abban is, hogy körültekintőnek kell lenni.

Én mielőtt veszek valamit, körbejárom a témát.
Ha az új ülést be kell jegyeztetni a forgalmiba, akkor az meg is teszem. Ha úgy már nem fér bele a keretbe, akkor lemondok róla.

Szerintem -az ilyen nyilvánvalóan szívatásra menő- rendőröket nagyon meg lehet szívatni! Ha minden áron bele akar kötni valamibe, akkor bele is fog. De ha Te voltál a szabályos és ő tévedett (erre komoly esély van, mert ők sem ismerik jobban a szabályokat, mint az átlag ember, hallomásokra, legendákra támaszkodva kötekednek) akkor még akár anyagilag nyertesen is jöhetsz ki dologból.

Ha ebben az esetben az új ülést nem kell bejegyeztetni a forgalmiba -ezt Te tudod is, hiszen mielőtt megvetted, utána néztél- akkor simán fel kell jelentetni magad, vegyék el a forgalmit, ha szerintük így kell. Az eljárás idejére bérelsz egy autót, aztán mikor kiderül, hogy tévedtek, benyújtod a számlát az autóbérlésről. Szerintem Te is szívesen kipróbálnál egy másik típust is... :-)

Kb 20 éve, egy azon év alatt, 2x jelentett fel rendőr. mind 2 alkalommal biciklivel voltam.

Először azért, mert szerinte lakott területen a bicikli is csak 50-el mehetett (a valóságban akkor még nem volt a biciklire sebességkorlátozás csak, ha azt tábla jelezte)
Ezen csak jót derültem, mikor az ügyintéző zavaros tekintettel igyekezet védeni a mundért. De be kellett látnia, hogy nem vétettem semmi szabály ellen, így megszüntette az ügyemet.
A második alkalommal, már kerestem is 2000.-Ft-ot. Akkor én kötöttem a rendőrbe bele, mert elállta az autójával a bicikliutat.
A kikerülés sok 100méteres kerülő lett volna, mert mindkét oldalon korlát volt, így vissza kellett volna tekernem, a korlát végéig. A málhás biciklit, nem volt kedvem emelgetni.

először finoman próbáltak őket onnan eltessékelni, majd mikor ennek nem volt hatása, megemlítettem, hogy ha kerülnöm kell, akkor telefonálni is lesz időm.
Erre rögtön elkérték a papírjaimat, és átnézték a biciklit és a csomagot is.
Mivel lámpa, csengő, stb. volt a biciklin, csak abba tudtak belekötni, hogy túl sima gumi. Ebben igazuk is volt, annak ellenére, hogy mountainbike a kerékpár, vékony és sima slick gumit használtam aszfalton. De eddigre, már eléggé elegem volt belőlük, úgyhogy nem magyaráztam el nekik, hanem azt mondtam, hogy jelentsenek fel! Akkor még alkudozni próbáltak, hogy fizessek, de ettől elzárkóztam.
Pár héttel később, az előadónak mondtam, hogy aggályosnak tartom a rendőrök fellépését és fontolgatom, hogy panaszt teszek. Valamint "most" is munkaidőben vagyok itt, amit mivel nem vétettem a szabályok ellen, szeretném, ha megtérítenének.
Mivel semmilyen szabály nem rendelkezett arról, hogy milyen barázdájú guminak kell lennie a biciklin, nem volt miért megbüntetni. Én kaptam valamilyen jogcímen 2000Ft-ot.

Több rendőrségi afférom nem volt, bár igyekszem a törvények és szabályok tiszteletben tartásával élni! De lehet jól kijönni a dologból, csak körültekintőnek kell lenni!

Most pl arról tettem le, hogy LED-es "izzók" legyenek a hátsó lámpájában a kocsinak. Szerintem több szempontból is jobbak, a hagyományosnál, de nem legális a használata. Így bármennyire is szeretném, nem használok ilyeneket, mert akkor jogos volna a büntetés.
Más meg fejest ugrik és megveszi. Aztán panaszkodik, hogy megbüntették.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.06.04. 14:44:38

1.Nem bűnöző vagy, hanem szabálysértő!
2.Írásod alapján tudtál róla, hogy nem gyári az ülés! Akkor miért vagy meglepődve, hogy megbüntettek?
3.Örülj neki, hogy nem kpm vizsgára rendeltek be! 40.000 ft, + mindennek patentnak kell lenni! fék, lámpa, aksi, káros anyag kibocsátás + egy kis zsebpénz a vizsgabiztosnak.
4. 3.000 Ft-ért tudnál venni gyári trabi ülést a bontóban.
Így nem értem mi a bajod?
Oké oké miért pont engem, miért nem fogja meg a bűnözőt, stb stb.
Te elkövettél egy szabálytalanságot amiről tudtál, ők meg helyszíni bírságot alkalmaztak a kpm vizsga és a feljelentés helyet!
Még mindig azt hiszed, hogy rosszul jártál?

Én a gázátalakítás miatt mentem kpm vizsgára.
A jó állapotú kocsimra 20.000 Ft-ot költöttem és 3 napig rohangáltam, hogy minden jó legyen.
Plusz vizsga előtt 15.000 Ft a vizsgabiztosnak, mert egyébként kötekedés.
Szóval szerintem gondold át máskor, hogy van-e értelme panaszkodni....

jelentéktelen alak 2011.06.04. 14:53:27

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000:

"Plusz vizsga előtt 15.000 Ft a vizsgabiztosnak, mert egyébként kötekedés."

Most vagy jó az az autó és akkor hiába próbál kötekedni, nincsen mibe belekötni, vagy nem jó az autó és valós hibára hívja fel a figyelmet.

Nem vagyunk egyformák. Én inkább járok jó autóval, mint hibással, de betömöm a száját a vizsgáztatónak.
Tény, hogy nem mindenkinél a jó autó a cél. Sajnos!

Hurri Kán 2011.06.04. 14:54:31

Egyáltalán, az ülést pl. be kell vezetni a forgalmiba, ha kicserélem???

Mert az tudom, h bizonyos alkatrészeke (kormány, szélesebb gumik pl.) csak bizonyos határok között módosíthatóak...

Éppcsakkérdem, miért nem lehetne azt, ami a németeknél van, ha pl. valaki széles gumit akar felrakni, vagy ültetőrugót beépíteni pl., el kell vinni a kocsit minősíttetni, ha az átalakítás ok., hivatalosan bejegyzik a forgalmiba, onnantól nincs kötözködés se vizsgán, se rendőr által...

jelentéktelen alak 2011.06.04. 15:01:07

@gyvy:

"Egyáltalán, az ülést pl. be kell vezetni a forgalmiba, ha kicserélem???"

Fogalmam sincsen, de elég logikusnak hangzik.

Valaki kell, hogy hivatalosan is bevizsgálja, hogy nem egy sámli van berakva az ülés helyett... Ki kell valaki adja a minősítést, hogy az az ülés alkalmas-e egy autó ülésnek.

Szerintem ez nagyjából úgy működhet, mint amit Te írtál az átalakításokról.

HakapesziM 2011.06.04. 15:04:46

@jelentéktelen alak: Igenám, de fiatalok első kocsija általában valami olcsó, öreg darab, s azokba már nagyon könnyű belekötni. Egy húszéves kocsin annyi csere, kisebb-nagyobb sérülések javításának nyoma lehet, amiben egy dörzsölt vizsgabiztos egy perc alatt talál hibát. Én 15 éves Wartburggal kezdtem, ezer baja volt, de örültem, hogy van egy kocsim. Még jó kocsiba is beleköthetnek, felni, alupedál, bármi. Az én autóm gyárilag alumínium pedálos, bajban lennék, ha be kéne bizonyítani, hogy gyári, pedig így hoztam ki a kereskedőtől. Hallottam, volt akivel emiatt is kötekedtek.

Hurri Kán 2011.06.04. 15:05:28

@jelentéktelen alak:
Annyiban nem biztos, h be kell, mert úgy tudom -általánosságban- ha egy kocsiba olyan alkatrészt raksz be, ami a márka másik típusába gyárilag benne van, v. rendelhető, az nem minősül átalakításnak. De az biztos, hogy ez így eléggé gumiparagrafus, egyértelmű szabályozás sokat segíthetne a dolgon...

"streetfighter" 2011.06.04. 15:08:15

Ilyen baromság miatt kötözködnek?
Egy Trabiba nem mindegy milyen ülés van? A gyárinál rosszabb nem lehet, csak jobb. Akkor meg?
Soha nem értem, hogy miért kell a normális autósokat szivatni. Egy figyelmeztetés simán elég lett volna, ha már annyira unatkozik vagy túlbuzgó a kis köcsög.
Kiváncsi lennék, hogy 5 cigóval teli szakadt Ladával hogyan viselkedtek volna.
Hülye fostoskodó, kis szarházi patkányok.

Pityubácsi 2011.06.04. 15:37:16

@"streetfighter": "Kiváncsi lennék, hogy 5 cigóval teli szakadt Ladával hogyan viselkedtek volna."

lehet, hogy a posztoló is cigó.

egyébként az ülésre tudomásom szerint nincs előírás.
az van, hogy stabilan álljon és ne szakadjon ki egy ütközésnél.
egyébként sámli is lehet, ha megfelel ezeknek a követelményeknek.

a haver beleszaladt tátott szájjal a faszba.
legközelebb okosabb lesz.
1. ha látja, hogy hesszelik a zsaruk, akkor betol 2 sört, megvárja míg elmennek a picsába és utána ül autóba
2. leugatja a hajukat

Gusshun 2011.06.04. 16:05:02

Megszívtad vannak ilyen szarrágók, nem baj majd ha nem 40 évesen mennek nyugdíjba akkor legalább boldogabbak leszünk hogy egyenlő mindenki.
Elkerülni el lehet:
ajánlom az automata gépfegyvert és ha rögtön tüzelsz akkor nincs ideje kötekedni :D esetleg valami ön megsemmisítőt a kocsiba bár azt te sem éled túl :D de hát ilyen az élet :D

w a s d 2011.06.04. 16:37:13

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Kifogtál három köcsög idióta rendőrt (nyugi, a legtöbb pont ugyanilyen)..."

Nálam még egyszer sem kötöttek bele a nem gyári ülésbe...

@jelentéktelen alak:
"Ha az új ülést be kell jegyeztetni a forgalmiba, akkor az meg is teszem. Ha úgy már nem fér bele a keretbe, akkor lemondok róla."

Az a baj, hogy állítólag elég nagy szívás ilyesmit beíratni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.04. 16:41:46

@F/: Mert gyári az ülésed. De nekem ne mondja senki, hogy ekkora ügyet kell csinálni egy kibaszott ülésből. Pláne, hogy a gyáritól csak jobb lehet az új ülés :)

misitcom 2011.06.04. 16:49:49

Nem értek a paragrafusokhoz,jogszabályokhoz ezer csak találgatok.

Ha az autó menetstabilitását nem rontja?
A fék rendszert működését nem akadályozza?
Nem gátolja a vezetőt a kilátásban?
A forgalmiban feltüntetett adatok nem változnak?(szín,szállítható személyek száma,stb..)

Úgy érzem ami történt az csak tömény szívatás volt.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.06.04. 16:55:14

@jelentéktelen alak:
A lízinges sx4-nél lehet, hogy nincs ilyen probléma, de öregebb autóknál 14 éves a co nem mindig megfelelő.
Most vegyek bele egy új motort, vagy adjak 15.000 ft ot zsebbe?
Faszom a hülyék mindig engem találnak meg!
u.i: nem érdekel, hogy nem sx4-ed van, mielőtt remegő kézzel, álló fasszal elkezdenéd írni nekem.

2011.06.04. 16:58:19

Isten hozott magyarisztánban! Tudod itt a rend őrének nem a rend őrzése a feladata, hanem a bünti osztás. Térfigyelőket sem a gyakori késelések helyszínei körül helyezik el, hanem a rosszul beállított lámpákhoz. Ideiglenes, de kifelejtett táblákhoz stb. Az autós (legyen akár egy öreg trabicseked) a legjobb fejőstehén!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.04. 17:03:49

@F/: Hüpp, most látom, hogy nem egészen arra válaszoltam, amit írtál :) Naszóval akkor a hozzászólásom első mondata tárgytalan :))

Rock me Amadeus 2011.06.04. 17:16:16

Vettem a lidliben a csomagtérbe csúszásgátlót, megbüntethetnek ezért?

potha 2011.06.04. 17:23:59

@Rock me Amadeus: Írasd bele a forgalmiba :D

Ottopappa 2011.06.04. 17:31:35

@Pityubácsi: asszem ez áll legközelebb az én véleményemhez is... De sör csak vezetés után... :)

jelentéktelen alak 2011.06.04. 17:40:46

@HakapesziM:

Egy autó vagy jó, vagy nem jó. Ennyi. Ha jó, akkor lehet használni gond nélkül. Ha nem jó, akkor pénzbe kerül. Akár a javítása, akár a büntetés miatta.

De itt nem is arról van szó, hogy rossz autó, hanem arról, hogy szabálytalan az átalakítás.
Ha szabályosan nem tudom átalakítani az autómat, akkor mi tarka francért alakítom át???
Ez tipikusan az a butaság, mikor valaki a saját csapdájában vergődik.

Ha nincsen pénzem szabályosan kicseréltetni az ülést másmilyenre, akkor vagy nem cseréltetem ki, vagy nem másmilyenre. Ennyi

Ha nem így volna, akkor nem bízhatnék a szembejövő autó műszaki alkalmasságában sem. Miért ne cserélhette volna a futóművét rágógumira? Szarni a bürokráciára!

jelentéktelen alak 2011.06.04. 17:49:30

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000: Nem B+ Rigám van! Dizel Riga! Mert arra van pénzem. A Bentley-m meg a garázsban rohad, mert nincsen pénzem ablaktörlő lapátra. :-D

Te nagyon okos! Nem tök mindegy, hogy milyen autód van, ha annyira szar, hogy nem megy át műszakin??? Jobb lesz attól az autód, hogy megkened azt a tetű vizsgáztatót, aki kapható erre???
Lehet egy lizinges SX4-es annyira gatya, hogy megvágják a műszakin. Meg lehet egy 100éves T-Model is tip-top.

Az a baj, hogy tele van az út olyan szarokkal, amik 15000Ft- ért jók, egyébként hullik szét. És az ilyenek verik a nyálukat, hogy "ki van fizetve". Mi? A Vizsgabiztos? :-)

Még te hülyézed a másikat...

jelentéktelen alak 2011.06.04. 17:50:22

@F/: Lehet, hogy az, nem tudom. De akkor nem más milyet veszek bele, hanem olyat, mint a gyári. Nem csinálok gondot magamnak...

D4D 2011.06.04. 17:53:23

"Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen, szerintem közúti zaklatásokat hogyan lehetne elkerülni?"

El kell menni.

S***ci 2011.06.04. 18:02:45

Miért nem mondtad, hogy gyári az ülés, csak újrakárpitoztattad és akkor raktak bele pár szivacsot is, hogy kényelmesebb legyen?!
Mellesleg a vizsgán átment ezzel az üléssel? Ha igen, akkor miért hagytad magad???

Tornado86 2011.06.04. 18:05:09

Hagyd, mert nekem 1x 1 általam el nem követett szabálysértést akartak a nyakamba varrni piroson áthajtás címszó alatt. Ott bukták el, hogy nem stimmelt a szülõk neve, amit tudtam igazolni, szóval stornó lett az eset.
Amit tanácsolni tudok, az az "Ön azt állította, hogy [...]" stílus, megfejelve adott esetben egy "Ha nem igazolja az igazát, feljelentem hatósági zaklatásért!" igérettel. Mellesleg ha nem mondja meg azonnal a nevét, a rangját, a rendvédelmi szervet és a rendõrörsöt, amelyiken dolgozik, annyit mondok, hogy "Viszontlátásra!" és elhajtok. Demokrácia van, vagy mi, tehát követelni kell a jogokat, ha nem mûködik másképp a rendszer.

Tornado86 2011.06.04. 18:06:49

@S***ci:
Kezdõ a gyerek, amint a mellékelt ábra mutatja, és könnyen meglehet, hogy nem egy nagy nõcsábász :)

_____________ 2011.06.04. 18:17:47

@Rock me Amadeus:

Csúszásgátlót a lidliből, komplett gépjárművet viszont csak az aldiból!
:-D

potha 2011.06.04. 18:24:47

@_____________: Aldiból? Hülye vagy? Csak is Őstermelőtől :D

a-kis-herceg 2011.06.04. 18:28:41

a rendőrségről:

szondáznak és mérnek... kövér lusta rendőr az út mellett..

közben pl a pénzhamisítás felderítettsége van olyan "körzet" ahol ZÉRÓ
a rablás-lopás stb 5% os felderítettségű, ami tekintve a bejelentési arányt .... közelít az 1% hoz

gyakorlatilag Banánköztársaság rendőrsége CSAK kisebb politikai megrendelést és saját szórakoztatására alkalmas...

w a s d 2011.06.04. 18:32:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Gyári, csak egy teljesen másik gyártó tette bele az autóiba a gyárban, nem pedig az, ami az autómat rakta össze.

w a s d 2011.06.04. 18:39:06

@jelentéktelen alak: De nem magának csinál az ember problémát, hanem a lehetetlen előírások, engedélyeztetés csinálja a problémát, amikor tulajdonképpen csak javítana az ember az autón.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.04. 18:41:03

@F/: Lehet, hogy nem olyan feltűnő, mint a trabiban az "új" ülés, vagy még nem találkoztál ilyen fasszopó rendőrrel. Azért valljuk be, egy trabantban eléggé feltűnő egy modern, fejtámlás ülés :-)

Reggie 2011.06.04. 18:41:35

A rendororsegrol szolo torvenybol:

"18. § (2) A rendőr az intézkedés megkezdése előtt - ha az a rendőri intézkedés eredményességét veszélyezteti, az intézkedés befejezésekor - köteles nevét, azonosító számát, valamint az intézkedés tényét és célját szóban közölni. Az V. és VI. fejezetben foglalt intézkedések, illetve kényszerítő eszközök alkalmazását követően a rendőr köteles az intézkedés alá vont személyt tájékoztatni az e törvény szerinti panasz lehetőségéről."

Tehat ha a rendor nem tetszik vagy kifogasolhato az intezkedes modja, es ezt a bekezdest megszege(altalaban megszegik), akkor tegyel panaszt ellene vagy jelentsd fel.

seniman 2011.06.04. 20:26:25

@D4D: Tökösnek kell lenni,ne lássa azt a buzi rendőr,hogy beszartál,mert vérszemet kap.Velem egy 10 kilométeres üldözés után is normálisan beszéltek,mert nem hugyoztam össze magam a látványuktól.

atila68 (törölt) 2011.06.04. 20:26:48

Miért nem inkább a Q7, vagy X5 típusjelzésűből pattintják ki a betépett, beszívott kopaszokat?
Az ilyenek vették el általános iskolában az alsósoktól a cukorkát, meg a sütit a menzán.

lordjim 2011.06.04. 20:32:27

Miért ette meg a rendőr a lottószelvényt? Mert rá van írva,hogy "eheti".

alprazolam 2011.06.04. 20:40:42

Ha le van rögzítve 4 csavarral a padlóra, akkor nem mindegy,milyen ülés? Trabiból a gyári is kiszakad...

Kisfiú: "bácsi,bácsi! A bácsinak rendőrnek tetszik lenni?"
-"Nem kisfiam, csak elbambultam."

jelentéktelen alak 2011.06.04. 20:57:03

@F/: Értem én amit Te írsz és részben igazat is adok.

De induljál ki a másik embertípusból, aki képes rontani is az autóján és elvárja, hogy ne kössenek belé.
mikor valaki tudja, hogy rossz az autója, de ahelyett, hogy megcsináltatná, inkább fizet a vizsgabiztosnak és a hasonlóak.

Mi tartana vissza bárkit is, hogy a kiült ülés helyett, kemping székből vezessen, ha nem kell bejegyeztetni a cserét?
Van akit semmi. még szörnyűbb autók járnának az utakon, mint most.

Tehát szerintem nagyon kell az ilyeneket valakinek bevizsgálnia és a "szemetet" kiszelektálni!
Abban azonban igazad van, hogy ha minden kerek az átalakítással kapcsolatban, akkor annak nem kellene olyan bonyolultnak lennie, mint amilyen.

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.04. 22:12:04

A rendőrt szívatni, amíg lehet. Diákként időd is van rá.
1. Nem tilos a nem gyári ülés. Ha mégis, akkor mutassa meg a paragrafust, ami alapján intézkedik.
2. Az egy gyári ülés. Bizonyítsa be az ellenkezőjét.
3. Mobillal felvenni a beszélgetést. Feltenni netre. Több helyre. Ha megállít a rendőr, már indul is a felvétel.

Egyébként pedig megverni a rendőrt titokban, módszeresen, úgyse tudják kideríteni, hogy ki volt. Majd legfeljebb valami maffiózóra gondolnak. Ehhez persze komoly sérelem is kell, egy ilyen kis szívatás nem elég.

FreeWilly! 2011.06.04. 23:11:08

Most nem azért, de egy ilyen mocskos zöld Trabit rendszám nélkül én is leállítanék, ha rendőr lennék. Igazán letakaríthatta volta, ha máskor nem, legalább mielőtt lefényképezi... :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.06.04. 23:35:22

@FreeWilly!: Szerintem is, vagy legalább az ablakot lemoshatta volna...örüljön, hogy a koszos ablakért nem büntették meg...múltkor pont arról volt poszt, hogy sokminden van az ablakban, erre most kiteszik ezt a képet...áááá, felháborító, hogy ezek a mai fiatalok mit meg nem engednek maguknak manapság...bezzeg az én időmben! :)

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.05. 00:53:47

A képek a blogon általában illusztrációk.
(Az előző mondat jelentése: nem a posztoló trabija van lefotózva, hanem valaki másé.)

Persze potha meg tisztára fotosoppolhatta volna a virtuális trabant ablakát, mielőtt Lancelot elméletben lefényképezte volna, hogy FreeWilli! képzelt rendőrei meg ne állítsák.

De ez már annyira bonyolult mondat volt, hogy aki az illusztrációt sem érti, annak már meg sem kísérlem megmagyarázni.
:)

''autónepper.'' 2011.06.05. 02:15:42

@gyvy: mi van ? a szélesebb gumit bekel vezetni ??? azt meg hogy vagy mi ? nekem is bekéne vezetni a forgalmiba a nagyobb kerekeket?

@atila68: talán azért mert mondjuk a mi kocsink olyan állapotban van amivel nem veszélyeztettem a környezetembe lévő embereket? még akkor is ha be vagyok szíva?

hawkeye 2011.06.05. 08:16:04

1. Én is szélesített papucsokkal járok, ezek előnyeit ugye nem kell ecsetelni.
Olyan már volt, hogy igazoltatáskor a szerv nyafogott, hogy neki nem telik Continental gumikra.
És...?

2. Csodálkoznak kedves rendőreink, hogy a bér és nyugdíjköveteléseiket nem támogatja a plebs nagyobb része.
Az ugye nem jut eszükbe, hogy ennek az únszimpátiának (nem akarok csúnyábbat írni) azért előzménye is akad rendesen.
Pl. a posztban leírtak.
Mert mibe került volna, ha azt mondják a srácnak: - Te, öreg, ez így balesetveszélyes, cseréltesd ki, addig ne autózz vele!

Dehát ehhez embernek kell lenni, nem bikacsökös fakabátnak...

babel 2011.06.05. 09:11:58

@seniman: Ez így van, bár minden eset különböző.

Akkor mesélek én is. Engem végül "Police" tárcsával integettek le a civil autóból, amikor végre mellém tudtak állni a forgalomtól elzár területre egy pirosnál. Én hivatalosan nem is tudtam róla, hogy rendőrök ülnek abban a kocsiban ami üldöz. Aztán jött a duma, hogy milyen gyorsan mentem? Mert, hogy ők ennyivel meg annyival nem értek utol. Mondtam is, hogy jól beragadtak az egyik előzésnél, ahol én még átfértem, ez ugye nem büntetendő, az meg, ők mennyivel jöttek utánam az ő dolguk, nem az enyém, ne dicsekedjenek vele, mert nem használtak megkülönböztető jelzést. Ellenben minden rendben volt, olyan szintig, hogy egyszerűen nem volt mibe belekötni. Így szépen, békességben el is váltunk egymástól.

A régi szép időkben viszont volt olyan, hogy a rendőrőrsről hazainduló, valószínűleg rossz napot kifogó szerv a zakóm hajtókáját próbálta letépni, s mivel én nem próbáltam menekülni (lévén semmit nem követtem el, kicsit hangosak voltunk, de nem személyesen én, hanem a társaságból mások, én csak szót emeltem értük, mint a legjózanabb, amit a szerv rosszul fogadott), ezt túlzónak éreztem. Meg is fenyegettem a katonai ügyészséggel, és valamiért rögtön el is engedett. (Ez a fenyegetés teljesen megfelelt az akkori szabályoknak.) Röviden, akkor jók az esélyeid, ha
1, Nem követtél el semmit.
2, Tisztában vagy a szabályokkal és a gyakorlattal.

Ha a fent vázolt esetben én biztos vagyok benne, hogy igazam van, akkor bevállalok egy kis konfrontációt, kellemetlenséget, és tán még jól meg is szívatom azt, aki köcsög próbált meg lenni velem. Akár kamatostul is, mert azt tanultam, hogy aki kalandvágyból ilyenbe kezd, az vállalja be a következményeket is! (Ez rám is vonatkozik, de a rendőrre is.) :)

D4D 2011.06.05. 11:57:19

@seniman: 5 évig éjjel hírlapoztam. Sosem volt gondom, noha sokan próbálkoztak. meg kell adni a tiszteletet, de valóban ahogy írod, nem szabad beszarva lenni.

D4D 2011.06.05. 12:00:07

@hawkeye: Nekem Ferihegyen mondták, hogy ők meg nem repülhetnek. Mondtam, ha gondolják ezen segíthetek, ha a panaszba beírom a számukat, akkor akár már a jövő héten.

D4D 2011.06.05. 12:04:17

@babel:
""Police" tárcsával integettek le a civil autóból"

Nekem is integettek télen éjjel tárcsával, a hátam mögött, civil autóból. 3 megálló után megálltam, mert már sajnáltam szerencsétlent.
- Egyrészt reumát kap
- másrészt az Istenhegyin felfele nem tudott elmenni meletem a Lacettivel, pedig mindössze 60-al mentem.

Hurri Kán 2011.06.05. 12:06:20

@''autónepper.'':
Régebben nálunk is úgy volt (tudtommal), hogy a gyárinál csak bizonyos mértékben nagyobb (szélesebb) kereket tehetsz fel, hogy ne legyen veszélyes. (Túl nagy kerék beleérhet pl. kanyarodáskor a sárvédőbe, blokkolhat, veszélyes, ezért).
Németeknél benne van a forgalmiban, h az adott kocsit milyen méretű gumival használhatod.

VakondM 2011.06.05. 12:54:48

A legnagyobb gond....

VakondM 2011.06.05. 12:59:30

Ezt az egész dolgot nem értem. Nálunk be kell írni a motorszámot, külföldön nem. Tőlem a 24 éves autó alu felniére műbizonylatot kértek ami akkoriban nem volt, de a felniben ott a gyári szám ami az autó gyártójával egyezik. Ugyanakkor a fólia nem érdekelte őket, meg sem kérdezték - pedig ott volt a műbizonylat is.
Esetleg legyen az ülésnek is sorozatszáma és legyen benne a forgalmiban az is, és írjuk már be a sebességváltó sorozatszámát is ha már úgyis van.
Nekem az újrafényezésbe kötöttek bele, mert nem gyári. Amikor mondtam, hogy de barna és a forgalmiba is ez van akkor lapoztunk.

Flugos furgonos 2011.06.05. 13:41:01

Üdv! Anno 1200-es zsigulim volt, mindig eltört benne az anyos ülés támla. (talán mert apám a 130 kg-jával folyton túlterhelte) Kicseréltem egy Renault5-ös ülésre a két első ülést, és elvittem vizsgázni a kocsit. A vizsgabiztos megrángatta, azt mondta stabil rendben van.

Ugyanezzel a kocsival egyszer akartak szivatni a rendőrők. Megállítottak és átnéték a motor, alvázszámot. De ennek a motorszáma nem oldalt volt hanem elöl, és csak tükörrel lehetett látni. Erre közölte hogy mivel csak igy lehet leolvasni, nekem kötelességem hordani magamnál zsebtükröt. Ha nincs tükröm megbüntet. Ügyézség és mindenféle perek emlegetése után jó utat kivánt és távozott.

hawkeye 2011.06.05. 14:34:35

@D4D:

Akkor éreznék némi szimpátiát irántuk, ha pl. közrendőröknek a bodzaszedőkkel szemben lenne bátorságuk adott esetben fellépni. Mert a gyáva rendőr a korruptnál is rosszabb.

És ha a tisztjeik fehérgalléros bűnözők hátsóját nem nyalnák be naponta csontig.

(Tisztelet a kivételnek!)

Addig még a mostani jövedelem is sok nekik.

Vonulgathatnak énmiattam fel és alá, mivel nem tudom melyik az igazi rendőr, és a gumibotos pribék, kénytelen vagyok egy kalap alá venni őket.
Beszéljék meg egymás között, hogy ki tette tönkre az elmúlt években a magyar rendőrség jóhírét...

A posztoló meg menjen be pl. egy Autóklubos műszaki vizsgaállomásra, csekély összegért csinálnak neki egy alapszintű revíziót, s az ott elhangzottak szerint cselekedjen!

misi107 2011.06.05. 20:03:45

Elég lett volna megkérdezni,hogy gyári ülést honnan szerezz be?Másrészt meg milyen alapon köt bele abba,hogy mit raksz be?Műszakin megfelelt?Akkor?Semmi közük hozzá.Nekem most egy st szettes kettes mondeot sikerült vennem.Sehová nincs regisztrálva,alapból sima véhat.Beleköt?Mert?Van gyári kivitele?Van.Árulták tíz éve a szettet?Igen.A rendőr nem tud róla?Művelődjön,a gugli jóbarát.Helyben hívni kell az ügyeletet,kérni az ütit,hogy valami fejest küldjön ki,mert sértő és jogtalan az intézkedés.Meg legalább egy elérhető rokont,hogy jöjjön tanúnak,ha elérhető.És mindent dokumentálni!Telefon bekapcs,lehetőleg videót készíteni!Az utca közterület,nyugodtan fel lehet venni mindent,akkor is ha qrva anyáznak rendőrök!És akkor már nem az van,amit állítanak.

Pj0tr 2011.06.06. 10:48:31

Csak az esti sörözéshez kellett nekik a pénz.
A helyszínen nem lehet pénzt átadni rendőrnek, pont a korrupció + a saját zseb miatt.

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.06.06. 22:54:09

@jelentéktelen alak:
Te jelentéktelen sz**. Idézek az első hozzászólásomból:
Én a gázátalakítás miatt mentem kpm vizsgára.
ÉRTED TE SEGGFEJ? KPM!

Szerinted műszaki vizsga Magyarországon mennyire szigorú? Vicc! egy szar az egész.
Ismerősöm 30.000 Ft-ért rendezi el úgy, hogy a kocsit nem kell vinni! Kell egy pár adat, és 4 óra múlva hozza a címkét a kocsira.
KPM-en már nem ez a helyzet! Kamera, precíz műszerek, amelyek logba mentik el az adatokat.
Itt minden a vizsgáztatón múlik. Pl.:
Rádugja a co mérőt, és 3000 -en tartja a fordulatot könyv szerint. Gyakorlatilag meg 1700 fordulaton. stb stb.
Ha gép szerint csinálná megbukna, mert határérték felett lenne a co 3 %-al.
Szerinted ki olyan hülye, hogy 3 % co határátlépésért minden alkalommal motort vesz?
Belátod, hogy hülyeséget írtál, vagy még küzdesz, mint disznó a jégen?

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.06.08. 09:25:12

@potha: jogos. Felidegesített a troll.
sorry.

találjatokkivalamit 2011.06.11. 22:03:29

Én valóban közlekedésre alkalmas kocsival szeretek közlekedni. Valóban menjen át a vizsgán, ne csak a rendőrök miatt legyen jó.
Amúgy meg bűnt üldözzenek, ne engem bsztassanak.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2011.06.13. 12:50:48

Ez egy tökéletes munka, amit akár 65 évesen is el lehet végezni.

wowerman 2011.06.15. 02:01:02

@"streetfighter": "Soha nem értem, hogy miért kell a normális autósokat szivatni." És azt honnan tudják, rá van írva az ember homlokára?

Paeonia 2011.08.07. 09:56:56

Kedves Lancelot,
ha olvasod még a hozzászólásokat:
Nekem is van egy huszonéves Trabim, én budapesti vagyok.
Mindkét első ülés ki van cserélve, nem gyári, viszont az eredetinél biztonságosabb, magasabb és fejtámlás ülésre. Azóta már többször simán vizsgázott a kocsi, baromira nem érdekelt senkit az üléscsere.
A kormány is ki van cserélve sportkormányra, arról van egy papír, egy ún. "műbizonylat" a gyártótól, ezt el kell tenni, de a forgalmiba nem kell bejegyeztetni.
A rendőrök egyszerűen szenyák voltak veled.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.08.07. 17:50:05

Kedves posztoló! Szerintem megszívattak, szerintem.... A rendőrnek nincs jogosítványa, képzettsége, szakértelme eldönteni, az ülés gyári-e? Esetleg azt mondhatja, hogy lehet, hogy nem gyári..Szemetek voltak, de valóban, ha az ülésed szabványos és rendben van, szerintem is megúsztad volna a dolgot, ha bekeményítesz. Az más kérdés, hogy olcsóbban megúszod-e?? Nem biztos, de szerintem elég, ha az ülés szabványos és a a beépítés megfelelő. A forgalmiba ilyet nem kell bejegyeztetni. Ez nem fődarab csere és nem KPM köteles átalakítás, szerintem sem.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása