Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Itt sem normális mindenki

2011.06.12. 08:32 :: Don Blasius

S. F. sincs róla meggyőződve, hogy javult volna a közlekedési morál. Bizony, hülyék mindenütt vannak, sajnos helyettük is figyelni kell. Rögtön három ilyen szituációt is tálal nekünk posztjában. Az első esetnél mélységesen elítélem a másik fél reakcióját; vagy haladjon normál tempóban, vagy engedje, hogy megelőzzék. Egyértelmű veszélyeztetés, sajnos nem egyedüli.
Az értelmetlen tuning részben ízlések és pofonok kérdése, viszont a második részben szereplő úriember megérdemelné, hogy elvegyék a forgalmiját
A harmadik témához nem fűznék hozzá többet, lehet magyarázni, hogy a másik is úgy állt oda és ő meg melléáll. Hasonló esetben lehetőség szerint én inkább keresek olyan parkolóhelyet, ahova normálisan be tudok állni a két vonal közé és akkor nincsen vita. Sokan mégsem képesek erre, gyakran látom ezt én is a bevásárlóközpontoknál. Pedig lenne hely normálisan megállni.
 
Elég régóta, és napi szinten sokat vezetek. Összegyűjtöttem egy-két esetet, ami mostanában történt velem, és nem hagy nyugodni.
 
1, Dunántúli kisvárosban lakom, az alábbi sztori is a város melletti úton történt. Megengedett legnagyobb sebesség 90km/h, igyekszem ezt ki is használni általában. Utolértem egy fekete KIA Rio típusú autót, mely 70-75km/h között haladt. Mivel kanyar következett, nem erőltettem semmit, lelassultam az ő tempójára. A kanyarnak is vége lett, kitettem az indexet, visszaváltottam harmadikba, és padló. Bővel volt elegendő hely a kanyarig, hogy befejezzem az előzést. Emberünk erre szintén padló, nem akart visszaengedni a sávomba maga elé. Kicsit erősebb lehet az autóm, mint a KIA volt, ezért végül is a kanyar előtt befértem elé. Ránéztem az órára, ami 135km/h-t mutatott. Mi szükség volt erre? A feleségem mellettem, a két éves fiam hátul, mindig úgy vezetek, hogy véletlenül se sodorjam őket veszélybe. Belenéztem a tükörbe, és egy olyan 35-40 közötti ember vezette a KIA-t, elégedetten vigyorogva. Szánalom. Mit lehet tenni az ilyen helyzetek kivédése érdekében? Ha már benne vagyok az előzésben, igyekszem minél biztonságosabban, gyorsabban befejezni. Gondolkodtam, hogy megvárom a palit, és kérdőre vonom, de minek?
 
 
2, Ugyan ezen az úton van egy kisebb bukkanó, ami az úttest újraaszfaltozásából kifolyólag, mintegy szintkülönbség van az úton. Kicsit megdobja a kocsit, de 90km/h-val bőven át lehet haladni rajta. Van ebben a kisvárosban egy srác, aki nagyon szereti a kocsiját, épített is az F Astrájából egy látványos tuningautót, bár szerintem túlzásba vitte. Az első lökhárító és az úttesttől olyan 10cm-re lehet. Tiszta szégyen. Ment előttem a srác a fent említett szakaszon, majd minden előjel nélkül satufék, vissza kettő, és a bukkanón kb. 15 km/h-val áttette az autót. Most az rendben van, hogy tartottam a megfelelő követési távolságot, és meg tudtam állni, de a mögöttem jövő Peugeot Boxer, szerintem kb. három cm-en múlott, hogy nem vert telibe, hátsó ülésen a fiammal, ismét. Mire jó ez az átkozott ökörtuning? Értem én, hogy valaki szeretne egy egyedi autót, de nem lenne szempont az építésnél a használhatóság is? Érthetetlen számomra ez is.
 
3, Ez csak ügy általánosságban. Miért képtelenek az emberek másokra odafigyelve, normálisan parkolni felfestett(!) parkolókban, amikor tudják, hogy kevés a hely? A saját szomszédodat szívatod, ha kretén módon parkolsz. Konfliktusokat csinálsz. Valami barom megkarcolja az autód, ha látja, hogy mindenkit leszarva, csak úgy odadobtad az autódat. Nem lenne egyszerűbb, ha mindenki a másikra odafigyelve, intelligens módon próbálna parkolni, közlekedni, viselkedni?
 

 

58 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes parkolás előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacaca 2011.06.12. 09:03:41

1: megállítod, pofánvered
2: úgy követed, hogy meg tudj állni, kutya is eléfuthatna, akkor is fékez
3: 2 szelep kiszed, levél a magyarázathoz

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.12. 09:07:35

Szerintem sokan egyszerüen nem is tudnak beállni a felfestések közé,annyira balfaxok a vezetéshez--a többi meg leszarja.

kaskala 2011.06.12. 09:30:23

öcsém,amit te itt kapni fogsz..már előre sajnállak.mindenképpen te leszel a hüje:(

Leadfoot 2011.06.12. 09:30:56

@Lacaca: "úgy követed, hogy meg tudj állni, kutya is eléfuthatna, akkor is fékez"

Ja. Aztán ha a mögötted lévő meg nem így tesz, akkor sütheted, szar esetben még bele is tol az előtted lévőbe (egyébként a fenti sztoriban is ez volt a para).

Egyébként egyetértek a poszt tolóval. Aki a szépség (MUHAHA) érdekében ilyeneket csinál az autójával, annak azt kívánom, hogy menjen be hozzá éjszaka a gömbvillám.

Leadfoot 2011.06.12. 09:37:11

Az ilyen rágyorsítós majmok meg arra jók, hogy mikor valaki megkérdezi tőlem, miért kellett ilyen erős autó* nekem, rájuk tudom fogni. :-)

*Ami ma már nem is számít annyira nagyon erősnek, de azért bőven az átlag fölött van.

Altaïr 2011.06.12. 09:45:48

1. Rencám felír, rendőr kihív. Benne van a kreszben, hogy nem szabad ezt a rágyorsítást csinálni. Lehet, hogy a végén nem fogják megbüntetni, de fél órát - egy órát elvesz az életéből.
2. Aszondod kisváros, tehát valsz ismered a tuninggyereket. Beszélj vele, hogy normálisabban fékezzen.
3. Beparkolsz, autódat a melletted levőkkel lefényképezed. Ha megajtózták, feljelented.

pengusz 2011.06.12. 09:51:35

135-tel 90-nes táblánál? Ejnye-bejnye. Esetleg fékezhettél is volna, a gyorsítás helyett, főleg, hogy a gyerek is ott volt hátul. De te megmutattad, hogy milyen faxa gyerek vagy. Gratulálok :)

Tibi88 2011.06.12. 09:58:07

@Leadfoot:

Pont ezt akartam írni. Velem is próbálkozott már a 2.5 TDI audi rágyorsítással, de sok esélye nem volt. Az erős autó biztonságosabb az ilyen barmok miatt.

A tuninghoz meg annyit fűznék hozzá, hogy ennyi erővel egy sportautónak sincs értelme. Tiszta gáz egy 911es porsche ugye? Gyárilag is csinálnak ilyen magasságú autót. Én is fékezek bukkanók, rossz utak előtt. Pedig nem csináltam semmit optikailag az autóval.

Tibi88 2011.06.12. 10:01:21

A 3.ponthoz pedig majd berakok egy képet. Lefényképezem a kocsim ajtaját és megmutatom, hogy én miért parkolok egy ideje parasztul.

Leadfoot 2011.06.12. 10:07:06

@Tibi88: Én "tuning" alatt nem csak az ültetést értem. Az indokolatlanul hangos kipufogót (hadd hallgassa a többi hülye, mert valami suttyónak arra áll fel, ha két sarokról meghallod az egykettes Polót), a lefóliázott lámpákat (amik alatt gyakran alig pislákol az index meg a féklámpa), meg hasonlókat.

Meg a 911-es példa oké, de ugye nem akarod egy Porschéhoz hasonlítani az Astrát?

PamPalini 2011.06.12. 10:09:20

Az első két esetben azért te is ludas (=hülye) vagy, valljuk be!

Ha látod, hogy a másik rágyorsít, további gyorsulás helyett lehetett volna fékezni - pláne úgy, hogy családdal vagy (feleséggel, két éves gyekekkel emberkedni?? Noormális???) és nem utolsó sorban kanyargós úton...
Sőt, ha nem jött mögöttetek senki, nyomhattál volna egy erélyesebb féket aztán hadd örüljön magának.

Második esetben meg _követési_távolság_ !!! Hiába mondod: ha neked is satuznod kellett, nem volt elég. Ha nagyobb lett volna, simán csak lelassulsz úgy, hogy a mögötted levő is meg tud állni. Ráadásul tudtad is, hogy ott bukkanó van.

Két éves a gyereked és még nem tanultál meg óvatosan vezetni??

Leadfoot 2011.06.12. 10:13:55

@IHateTV: Hát, azért megnézném, hogy ha normál országúton az előtted haladó hirtelen szinte nullára fékez, te hogy állnál meg mögötte.

Tibi88 2011.06.12. 10:14:58

@Leadfoot:

Persze hogy nem, értem mire gondoltál. Csak arra akartam célozni, hogy egy sima gyári autó (nem kell porschénak lennie) is lehet "kényelmetlen" ilyen helyzetekben. Emelő alig megy be nekem az autó alá...

A kipufogó meg... péntek este a Tél utcában beállt mellém egy régi swift. Bömbölt a kipufogó, srác mellett ült a csaja. Neki volt a megszűnő sáv, de a kereszteződés meg rázós, hullámos út. Gyerek már túráztatta a motort pirosnál (este 11...) zöldre elindult padlógázzal de úgy hogy az én fülemet b*szta az a hang. Annyira nyomta neki hogy sávot alig bírt váltani :D Én meg a kocsit kímélve 30al csorogtam tovább. Utána biztos büszke volt, hogy sikerült lehagynia

Van ilyen ismerősöm több is, akik ültetik meg tényleg alárakják a nagy kipufogót. Amikor meg mondom nekik, hogy minek. Nem értik mi a bajom :D

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.06.12. 10:17:13

2. esetben ha te meg tudtál állni de a mögötted jövő nem, akkor azért vajon miért a sor elején fékező a hibás? Szerintem mindegy hogy a hókotró miatt fékezett, vagy csak mert beszállt a kabinba egy dongó, a lényeg a lényeg.

Leadfoot 2011.06.12. 10:20:32

@Tibi88: Ilyenek után írják a suzukisok (fabiások / 206-ososok / puntósok /stb.) a carstylingra, népítéletbe, meg még ki tudja hova, hogy az 1.3-as Swift 7 alatt van százon, most nyomtam le vele egy BMW-t (valahogy mindig BMW a megalázott), nem ellenfél. :-))

Leadfoot 2011.06.12. 10:25:03

@golyos: Azért szerintem nem mindegy, _hogy_ fékez. Szépen fokozatosan, vagy egyszer csak beleáll a pedálba.
Persze utóbbi esetben is elvileg meg kell tudni állni mindenkinek, csak ha belédszáll a mögötted jövő, ez nem nagyon fog vigasztalni.

Emellett szerintem igaza van a poszt tolónak. Ha egy ilyenből baleset lesz, akkor elsősorban a kövtávot be nem tartó a hibás. De azért az is megérdemelne egy nuncsakus ütleget, aki olyanná alakítja a kocsiját, hogy normál országúton egyszer csak húszra kell lassítania.
Ráadásul egy Astrát, bakker. Jó esetben 100 ló, rosszabb esetben 60. Szóval nem igazán kell alá a porig ültetett futómű...

"streetfighter" 2011.06.12. 10:25:56

Nagy pofátlanságnak tartom, mikor valaki előzésnél rágyorsít. Mivel én országúton állandóan mindenkit leelőzök sokat tapasztalok ilyet. Nem értem az értelmét.
Ha már utol értem, akkor gyosabb vagyok nem?
Mit kell izmozni?
Szerencsére soha nem szokott gondot okozni a leelőzésük, de ha necces lenne a helyzet, szó nélkül belökném az árokba a delikvenst.
Jóval az átlag feletti erős autót kell venni és megoldódnak a problémák. :)
Ha valaki nem egy "versenyző" típus, akkor jobb ráhagyni, és hagyni a hülyét elmenni.

PamPalini 2011.06.12. 10:28:11

@Leadfoot: Úgy, hogy én elöl szoktam menni, nem mások mögött :)

De most komolyan, hacsak nem egymást érik az autók, vagy valamivel gyorsabban megyek mint a többiek, vagy kicsit lemaradok. Utálok "vonatozni" pont az ilyen veszélyek miatt. Ha rámásznak a seggemre akkor meg lelépek a gázról, lelassulok, lehúzódok, hadd előzzön meg mielőbb.

"streetfighter" 2011.06.12. 10:28:30

@Leadfoot:
Azt értelmes ember érzi, ha valaki nem veszi a lapot.
A lebecsülés viszont jobban működik, csak jön a pofára esés. :)

"streetfighter" 2011.06.12. 10:30:15

@Leadfoot:
Nem vagy egy autó szakértő. ;)

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.12. 11:32:03

A konfliktusokat meg lehet előzni. A 3 említett eset egyike sem jelentett volna nekem problémát:
1. Nem gyorsítok rá, hanem fékezek. Egyébként max 5 percet nyerek az egész úton az előzés miatt, azért meg nem rágom magamat.
2. Ha ismerem az utat, akkor felkészülök mindenre. És persze a megfelelő követési távolság csodákra képes!
3. Parkolásról már írtam egy hosszú kommentet egyszer, a lényeg: a bejárattól legmesszebb lévő parkoló sincs messzebb, mint 1-2 perc gyalog. Ezt kibírod, utána meg visszanyered, amikor nem kell percekig sakkoznod, hogy a bevásárlás után be tudsz-e szállni a kocsiba, meg be tudsz-e pakolni...

''autónepper.'' 2011.06.12. 12:06:36

@pengusz: mért te hagytad volna hogy lenyomjon egy KIA-s? inkább meghalok de akkor se állok vissza mögé :DDDD

FlúgosFutam 2011.06.12. 12:19:44

Tuning témához: Pár hete éjszaka, országúton már távolról észrevettem, hogy egy pocsékul kivilágított valami jön felém. Közelebb érve látom ám, hogy a BMW 5 kolléga ködlámpa+helyzetjelző kombációval robog, méghozzá jó tempósan. Ismétlem, tök sötétben, lakott területen kívül.

Nem tudom, mit láthatott, gondolom szart se, de legalább az angel eyes lámpája császárul nézett ki. Gondolom erre veri esténként.

Na az ilyen faszkalapok is leadhatnák egy időre a jogsit.

(Tudom, csak irígy vagyok...)

etwas kultur muss sein 2011.06.12. 12:38:57

Előzéses sztorihoz:
Nekem egy nagyon gyenge kis kocsim van, le sem írom hány lőerős :-). Ezt dobta a gép... viszont szeretek vele sebességhatárokon autózni. Autópályára nem megyek vele, mert 100 Km/h-nál gyorsabban nem igen kell vele menni, de sima autóúton 90-el megyek vele, ahogy kell. Mondani is szoktam, hogy akit én ezzel megelőzök, az szégyellje a pofáját...

Nos, az előzésre visszatérve. Haladok 90-el, ahogy kell, majd beérem az előttem - az enyémnél sokkal JOBB kocsival - 60-al tökölő balféket. Szemben nem jön senki, hát előzzünk! Vissza hármasba, index kirak, gyorsítás, majd előzés.... jönne, de nem akar sikerülni, mert mire melléérek a baromállatnak, már mindketten 100-al megyünk. Hihetetlenül utálom az ilyen faszokat! A nyomorék magától nem képes menni az úton, tipikusan arról az alkatról van szó, aki mögött egy egész konvoj halad, mert szuttyorgásával durván akadályozza a forgalmat. De ha én elkezdem előzni a gyenge kocsimmal, akkor az kurvaélet, hogy nem bír magával és elkezd szívózni! Mennyen már a faszomba az ilyen! És ez nem egy ritka eset sajnos...

bunkóbéemvés 2011.06.12. 12:45:29

@FlúgosFutam: arra nem gondoltal, hogy a topitott kiegett, es igy tett meg mindent annak erdekeben, hogy lehessen latni? Kepzeld, elofordult mar velem is, hogy a szervizben valami csoves noname xenon izzot tettek a gyari xenonlampamba, es mikor egy bukkanon egyszerre adta meg magat mindketto, kenytelen voltam ugyan igy kozlekeni 2 napig. Igen, csak irigy vagy, kulonben gondolkodnal :)

A gyorsitos faszokat en sem szoktam engedni. Altalaban csakazertis megelozom oket, aztan lelassitok elottuk 20-30ra (nem satu, egyenletes lassitas), ha meg vissza akar elozni: revans. Tobbsege kenytelen visszaalni mogem, aztan ismetles, annak fenyeben mennyire erek ra. Ennel jobban szerintem nem kell/lehet felidegesiteni, megalazni oket.

A tuningrol meg annyit, hogy nehogymar a srac legyen a hibas a szar utakat prezentalo kormany helyett. Az en autom gyarilag sportcsomagos, es nekem sincs tobb a lokos es az ut kozott 10 centinel..

jelentéktelen alak 2011.06.12. 14:37:56

Sajnos mind 3 eset teljesen tipikus és számomra is érthetetlen. Itt Írországban is nagyon jellemző.

Az egyik legveszélyesebb dolognak tartom, hogy gyorsít valaki, miközben előzik. Vagy menjen valaki elég gyorsan, vagy engedje, hogy megelőzzék. Az ilyen rágyorsítás, még akkor sem megmagyarázható, ha az a köcsög, aki előz.

Mert ez sem ritka. Nem egyszer jártam úgy -jellemzően Magyarországon, bár biztos máshol is gyakori jelenség- hogy az ökör a lakott terület vége tábla vonalában előz meg, mikor én 50el megyek. Aztán tarja előttem a 70-et, ahol én már mennék 90-el.

Mit lehet tenni az ilyen hólyagokkal? Nekünk semmit. A rendőrök dolga volna, de ők meg nem motiváltak. :-(

A hirtelen fékezést bármi kiválthatja. De mikor valaki olyan autót épít, hogy ez gyakoribb legyen, az pont olyan hanyagság, mint mikor útépítők kényszerítik erre az embert. Pár hete a Mártában autóztam olyan úton, hogy abból hiányzott egy 2-3méteres szakasz. Én sem számítottam rá, és is aránylag erőset fékeztem előtte. Nem volt mögöttem senki, de pont az ilyen helyzetek miatt várom el magamtól és a mögöttem közlekedőtől is megfelelő követési távolságot.

A 3. eset a 22-es csapdája. Ha szabályosan állsz be a vonalak közé, akkor jó eséllyel a szomszéd ajtajától apró horpadások lesznek az autó oldalán. Ha a vonalra állsz, akkor a másokat ért jogos sérelem hatására, festékmentes lesz egy csíkban az autód oldala.

Megoldás? nincsen megoldás.

Magam -ha van rá mód- egy távolabbi, kevésbé használt helyre parkolok a vonalak közé. Ha nincsen, akkor viszont be szokott férni valahová a kocsi a vonalak közé egy a vonalon álló mellé. Ez utóbbi esetben, nem szempont, hogy az illető a vezető oldalra be tudjon szállni az autómtól. Sőt. jobb, ha az ajtajához sem fér hozzá, mert akkor nem tudja az enyémre rányitni. :-)

A magam részéről büntetném azt, aki a vonalra áll, és kártérítésre kötelezném azt, aki kárt tesz a másik autójában. Amíg nem így lesz, az egyik generálja a másikat.

jelentéktelen alak 2011.06.12. 14:50:25

@bunkóbéemvés:

Nem egy rossz megoldás a gyórsítgatos genyládák ellen, de az ember vagy előz, vagy ráér nevelni.

Én nem szoktam ráérni... :-)

Eclect 2011.06.12. 19:02:53

Ma megyek lakott területen kívül 70-el, mert nagyon rossz az út, mögöttem megjelenik egy tuning swift. Az út nyílegyenes 2 km-en keresztül, rajtunk kívül nulla forgalom, a suzuki villog, dudál, de nem előz. Beérünk lakott területre, gázról elveszem a lábam hogy lelassuljak 50-re, na ekkor "akcióba lép" és kőkeményen rámmászva megelőz 55-el, záróvonalon, beláthatatlan kanyarban, látom hogy mutogat, magyaráz, majd beáll előttem ugyanúgy 50-re. Na ez mi cucc?! Ennek mi értelme?

Alex75 2011.06.12. 19:56:21

@Leadfoot:
Azért akadnak ennél erősebb Astrák is, pl a gsi, de akadnak megszállottak, akik turbós motort hekkelnek bele. Alapból több, mint 200 ló.

GiXXXer 2011.06.12. 20:07:27

Nekem már vagy 30 ilyen sztorim van, hogy padlózni kezdett a megelőzött. Volt egy majdnem GTI 1,3-as Swiftem (1,3 16V pici okosságokkal), sima ötajtós, fehér, semmi cicoma, csak egy 1.0 felirat a hátulján. Pár ilyen rágyorsítós barom beszopta, csak megelőzte őket az ezres szuzuki... :P

De a kedvencem egy ezüst kombi 1,9 Tdi A6-os, asszem HWE-xxx rendszámú: 60-65-el poroszkál, nyugisan negyedikben kezdem előzni, padlóz, én is, aztán egymás mellett haladunk 170-ig... Ha valaki legyorshajtóz, annak elárulom, hogy nem először csinálta már ezt, ismerős volt már a kocsi, és többször visszalassítottam mögé, és ő is lelassított újra 70-re. Komolyan, van aki ezt élvezi. Tötymörög, és ha meg akarod előzni gyorsít, ha visszaállsz mögé, lassít, hogy újra meg akard előzni. Jah, egy jó ötvenes "értelmiségi" csávóé. Amióta ez a kocsim van, már reflexből minden ezüst A6-os harmadik padlóval előzök, és mire elkezdene gyorsítani, már meg is előztem... Állítólag egy haverommal is szórakozott (nem biztos, hogy ugyanaz, csak nagyon gyanús), nagy nehezen harmadik próbálkozásra megelőzte, visszaállna a 100-110-re, mire koromfelhővel ráelőzött az ódis, és lassított 70-re... NORMÁLIS????

[mike] 2011.06.12. 21:11:53

@pengusz: ne legyél már olyan hülye, mint egy zsák földes krumpli..... :( Benne van a pakliban, hogy az előzött baszik belenézni a tükörbe és 75-ről 90-re felgyorsít. 110-re ilyenkor simán odalép az ember, csak később tűnik fel, hogy a kreténje is lepadlózta a szarát. Egyébként volt szerencsém egy céges kilyarijóhoz, 1.5crdi, megy mint a veszedelem.... a szar koreai tákolmány :D

[mike] 2011.06.12. 21:14:49

@GiXXXer: remélhetőleg egyszer két-három feszültebb embert kifog maga mögött, akik megunják majd a játékát és az első sorompónál úgy megagyalják, hogy többet gyalog sem lesz kedve kimenni az utcára.

Leadfoot 2011.06.12. 21:28:02

@Alex75: Tudom, de azért valljuk meg, az átlag kisvárosi "tunerek" általában nem ilyen alapokról indulnak.

GiXXXer 2011.06.12. 22:12:42

@[mike]: nem kis darab az "értelmiségi" úriember, ráadásul kicsit túlzásba vitte a barnítókrém használatát is, így elképzelhető, hogy a szívatott ember húzná a rövidebbet. Én csak azt remélem, hogy egyszer valaki "véletlenül" kiforgatja a hátulját, és átmegy a szembe sávba, ahol egy trágyaszállító IFA közeleg épp, és a pótkocsijának tartalmával feltölti az Audi utasterét... :D

FlúgosFutam 2011.06.12. 22:41:54

@bunkóbéemvés: Persze, persze... Biztos ugyanabba a sufni műhelybe hordja, mint te, ahol gagyi kínai izzókat raknak a lámpatestbe.

A feleségét meg biztos szülni vitte, azért sietett az elégtelen világítása ellenére.

Borcsika 2011.06.12. 23:22:22

Ezt a rágyorsítós sztorit sokan csinálják, és a falnak megyek tőle. Én is beleültem egy kicsit erősebb autóba, és sokszor megtehetném, hogy a seggembe lógó bunkókáámat megszivassam ilyesmivel, de ha mehet, inkább kiteszem jobbra az irányjelzőt, hadd menjen. A legnagyobb szemétség az, hogy amikor lehetetlen, vagy legalábbis rizikós előzni, olyankor a parasztarcú döcög 70-nel, és amikor megelőzhetném, akkor meg tolja 90-100-zal. Persze nem előzöm meg, mert a szabály az szabály. Elsőre nem. de másodszorra igen. És van, amelyik nem éri be ennyivel, hanem visszaelőz, és beáll döcögősbe újra. Ilyenkor szivem szerint hátulról tarkón lőnám az illetőt. Persze nem tehetem, mert nincs hozzá eszközöm, de játszásiból szotam nekik mutatni, hogy puff-puff, amikor látom az elégedett rozmár pofáját a tükréből. Jellemzően a 20-as éveiket megkezdő "fittipaldik", és a szexuálisan kielégítetlen 50-esek szoktak ilyesmivel szórakozni.

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.13. 00:19:31

@Eclect: "Ma megyek lakott területen kívül 70-el, mert nagyon rossz az út, mögöttem megjelenik egy tuning swift. Az út nyílegyenes 2 km-en keresztül, rajtunk kívül nulla forgalom, a suzuki villog, dudál, de nem előz."

Ilyenkor le kell lassítani, gyorsan befékezni, aztán mehet a műsor. Ki kell pattanni a kocsiból, egy nagy csavarkulccsal a kézben, és elindulni hátrafelé, bosszúsan nézve. Amikor már a Suzukis gatyája megtelt, akkor bosszús arccal lehajolni a kocsi kereke mellé, és elkezdeni "szerelni". Ha a Suzukis kérdez, mert nagyobb a kíváncsisága, mint a félelme, akkor megköszönni neki, hogy villogott a kerék miatt, és finoman megkérdezni, hogy honnan a rendkívüli szakismeret, amitől észrevette, hogy baj van a kerékkel. Erre vagy megpukkad mérgében, vagy értetlen arccal tovább hajt.
:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.13. 03:48:25

@SzélsebesVelorex: Ezt velem is megpróbálták, de rohadt nagyot fékeznek ám, ha elkezdesz ilyenkor feléjük indexelni és húzni rájuk a kormányt :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.13. 03:58:59

@GiXXXer: "majdnem GTi", hahahahaha :D

A nófír matrica és a neoluxszal lefújt hátsó lámpa csak virtuális lóerőket hoz :)

hawkeye 2011.06.13. 08:44:57

A posztban említett "na most előzz, ha tudsz" padlógázas pszichopata vett egy Micsubicsi terepest, mert tegnap Dömsödnél, az 51-esen csinálta ugyanezt.

Vagy esetleg nem csak 1, hanem több ilyen idióta van Mo-on???

Csak nem....

:)

pengusz 2011.06.13. 09:28:33

@''autónepper.'': Á, engem az ilyesmi nem zavar, talán a kocsim típusa miatt :) Nem csinálok elvi kérdést belőle :D

@[mike]: Annyira legalább nem vagyok hülye, hogy nekiálljak izmozni akárkivel, amikor a gyerek ott ül mögöttem. Hányszor látok ilyet! Amikor költöztünk, mentem a bútoros céggel, bent ültem elöl. Nő földútról fék nélkül ki a főútra, de útközben észbekapott, ezért lefulladt. Mi "satufékkel" robogtunk felél, talán fél méteren múlt a dolog. Hátul bent ült a 2 gyerek...
Inkább akkor maradok a zsák földes krumpli szintjén, fékezek és beállok az idióta mögé :D (Véletlen bekapcsolva hagyott refivel ;) )

pengusz 2011.06.13. 09:37:50

@bunkóbéemvés: "es mikor egy bukkanon egyszerre adta meg magat mindketto, kenytelen voltam ugyan igy kozlekeni 2 napig. "
De ha egy kivilágítatlan bringást látsz (akinek éppen akkor merült le az elem, és csak haza szeretne jutni) az tűrhetetlen ugye? Ja az teljesen más, mert nem veled történik meg...

GiXXXer 2011.06.13. 10:35:28

@KuKori: 1,3 16V élesebb vezértengellyel, illesztett direktszűrővel, 0,2 bar-ral megemelt benzinnyomással. A GTI 101 lovas volt, a sima 1,3 68 lovas, a 16V meg alapból 84, ezekkel a beavatkozásokkal tuti 90 felett volt, ca. 10 s alatt ugrott százra. És semmi matrica nem volt rajta, se nófír, se lángok, semmi külső módosítás, csak egy 1.0 felirat. :) De az 1.0 felirat meg biztos virtuálisan elvette a lóerőket.

Esetleg feltűnhettek a rohadt kicsi ET-jű fehér felnik, meg a 185/55-ös Potenzák, mindössze ennyi árulkodott arról, hogy nem 53 lóerós, hanem közel a kétszerese.

Ezt hívják sleepernek.

Borcsika 2011.06.13. 10:43:15

kb 1 éve haladtunk az 1-es főúton 90-95-tel, mögöttünk egy C3-as nyomakodott. egy bizonyos autómárka funok, ha szembe jön egy olyan, mint az övék, villantanak egymásnak, így üdvözölve a másikat. C3-assal nyomakodó barátunk visszahőkölt, és beállt a mi tempónkra, mert ő teszem fel nem ismerte ezt a szokást, és azt gondolta, hogy rendőrök vannak. nagyon jót mulattunk ezen a családdal :-)))

bunkóbéemvés 2011.06.13. 13:24:44

@GiXXXer: a direktszuro meg a remus kipu biztos dob rajta vagy 150 lovat :D 90 Le a vege, es audikat alazol 170el.. Hiheto vagy :D

nem akarlak elszomoritani, de a sleeper jelzoert ennel joval komolyabban meg kell dolgozni. Ne nevettesd mar ki magad suzuki harcos...

GiXXXer 2011.06.13. 14:17:21

@bunkóbéemvés: ha tudnál a sorok között olvasni: VOLT Suzukim, Remus dob nem volt rajta, és a 84 lóból nem nehéz 90-et csinálni, ami a 800 kilós önsúllyal már elég jól ment. És nem mellesleg MÁSODIK autó volt, céges reklámfelület akart lenni, be akart csöveződni, és indulni akart rallysprinteken (ezért is vettem), de sajnos a családban egy súlyos betegség miatt a projekt megfeküdt, és el kellett adjam. Mindössze 4 hónapig volt meg.

Most már újra csak egy autóm van, ami az 1,9-es PDTDI A6-osokat simán otthagyja, mivel hasonló erős, de vagy 500 kilóval könnyebb. De így sem volt alázás, ha elolvastad volna, épp csak meg bírtam előzni.

Nálad csak a 9'3-as Saab-ba beletuszkolt Viper hajtáslánc jelenti a sleepert? Szerintem minden olyan autóra illik, ami jóval nagyobb képességekkel rendelkezik, minit amit kinézel belőle. És mivel nincs kicsit sleeper, sleeper, sleeperebb, legsleeperebb jelző, hanem ez EGY jelző van csak erre, ezért mertem használni. De a kedvedért legyen csak sleeperke. :)

Jah, és két alkalommal is kapott egy-egy bunkó BMW-s eléggé durva fricskát a Szutyukitól, de egyik esetben sem motorerőből, hanem kanyarsebességből. Egyszer előzni akartam egy 3-ast, gyorsított, de mivel lendületben voltam simán megelőztem, aztán persze vissza akart előzni, de már közeledett a körforgalom... Ő jó 50-mrel hamarabb kezdett fékezni, és gondolom nem csúszáshatáron 60-65-el abszolválta, mivel már a harmadik karónál jártam (150m) mire kijött, aztán kb. 180-al rámelőzött és dudált a barom bunkóbéemvés.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.06.13. 14:32:09

@GiXXXer: Tekintve, hogy a GTi blokkja teljesen ugyanaz, mint a sima egyhármasoké (G13), a hengerfej a leglényegesebb különbség, mindenestől :)

Tehát a vezérműtengely csere mindenképpen ad hozzá -valóban nem csak virtuális- lóerőket.

A direktszűrő sajnos nem ilyen egyértelmű, mert bár a prospektusok sok dolgot összehordanak, de azokból mindig csak kettő választható :) Tehát a kisebb fogyasztás - alacsony fordulatszámon nagyobb nyomaték - nagyobb motorteljesítmény kombóból csak kettőt lehet egyszerre beikszelni, bár tapasztalatok és mérések szerint (BME, gépjármű szak) az utólagos sport és direkt szűrők nem igazán hozzák a megígért dolgokat, nagy fordulaton pedig kifejezetten rontják az öblítést. Sokan nem tudják, hogy az egész egy összehangolt gázlengésű rendszer gyárilag, a rezonátorház belépő nyílásától a kipufogó végéig. Bármely elem módosítása önmagában csak ront a motor öblítésén, ezáltal a hatásfokon. Csak koplett, mért rendszerben lehet gondolkozni, ha módosításra kerül sor, de ez pénz és időigényes feladat, amire lássuk be, otthon nem fognak pár százezret kidobni. Marad a direktszűrő egy tizesé', meg a kamu Remus végdob :) A hangossága és a szívóhang miatt sokkal gyorsabbnak és erősebbnek érzi az ember, aztán a mérés meg hozza az igazságot :)

A megemelt benzin nyomás igazából nem biztos, hogy számít, mert ha nem drasztikus a beavatkozás és a szoftver nem lett átírva, a gyári is elegendő lehet a minimális teljesítménytöbblet kiszolgálásához.

Sleepernek azért kicsit más autókat hívunk. Pl. Daewoo Lanos Calibra turbo motorral, Golf 1. vagy 2. 1.8 turboval, Caddy VR6 blokkal, stb. :) Egy 10 másodperc körüli gyorsulás azért elég kevés ennek a címnek a kiérdemléséhez :)

GiXXXer 2011.06.13. 14:55:20

@KuKori: a direktszűrő önmagában szart sem ér, ezt tudom, ezért lett a benzinnyomás is picivel (6%) emelve. Alacsony fordulaton romlott a járása, 2000 alatt képes volt fuldoklani egy nagyobb gázadásra, de 4000 felett már érezhető volt a különbség, valószínűleg a gyári szoftver határait feszegettük. Az 1,3 16V blokkja nem teljesen ugyanaz mint a mezei 1,3-masoké, sem mint a GTi-ké, ezt csak 2002-től lehet kapni.

Azt viszont megkérdezném, hogy a sleeper jelzőt a kinézhető teljesítmény hány százalékos túllépésétől használhatjuk??? 80% még nem elég? Van erre valami pontos meghatározás? És ez alatt mit mondjunk rá? Ha 17 mp-es százas sprintet nézel ki egy kocsiból, és 10 alatt százon van, akkor az mi? :D Csak sleeperke... :P

Egyébként, ha nem diagnosztizálták volna anyukámnál a bajt, akkor belekerült volna a rövidebb ezres váltó short shifterrel, és akkor bőven 9 alatt meg lehetett volna a százas sprint, bár szándékomban állt hosszú egyest maratni hozzá fogaskerekes mesteremberrel, az meg ugye rontja a sprintet. Láttam 70-ért Getrag szeki váltót is, nem is lett volna nagy meló felvarázsolni, csak abba az életbe nem tudtam volna sperrt rakni, pedig távlati terveimben szerepelt az is.

[mike] 2011.06.13. 15:06:51

@GiXXXer: 84-ből 90Le, de az tuti, mert nagyon megy....:D:D Kb. így szokták behozni az autókat hozzánk mérni. Ez még talán a gyári szórásba is belefér, de ha nem, akkor a 3 fékpadi mérés után az átlag biztosan kijön az eredetileg mért értékre. Tapasztalat, hogy az emberek 99,99%-a nagyjából 20-25%-os teljesítménynövekedést érez meg az autóján, ez alatt csak a külső hanghatások és a csomagtartóban lévő mélynyomó erőssége kelt negatív hullámokat az utastérben, amitől ilyen-olyan érzése lesz az embernek... Leginkább befosik a gyönyörtől, de más nem történik... :D De vissza fele is igaz a történet! Félhalott common-railek garmadát látom mindennap, de csak akkor veszi észre az ember, hogy valami nem stimmel, mikor már jóformán nincsen alapjárata a motornak... mert ugye az már feltűnik.

GiXXXer 2011.06.13. 15:42:11

@[mike]: úgy írtam, hogy minimum 90, de nem volt mérve, csak saccolva. A GTI 101 lovas volt, a mezei 16V 84, ez meg a kettő között. De mint mondottam vala, nem lámpánál gyorsuló gép akart lenni, még fejegység sem volt benne, nemhogy mélynyomó??? :D Ha nem üt a családba a ménkő, még kárpitok sem maradtak volna, nemhogy szábvúfer! :D Az a hátsó toronymerevítőtől amúgy sem fért volna el... :)

Én egyébként azt is megérzem, hogy tele vagy üres tankkal megyek-e, vagy ha valamelyik gumim egy picivel laposabb, mint a többi. És nem stopperrel mérve, hanem az ülepembe épített gyorsulás-érzékelővel. Lehet, én abba a 0,01%-ba tartozom... :P

[mike] 2011.06.13. 19:45:12

@GiXXXer: meglehet... de nem ez a jellemző :)

GiXXXer 2011.06.13. 20:01:09

@[mike]: én nem a levegőbe beszélek, qrva sokat vezetek, és nem csak szükségből, hanem mert imádok. Főleg kanyarodni! :) Meg minél rövidebbeket fékezni...

Már rég rallyznék, ha megvolna az anyagi háttér, sajna amikor meg úgyahogy összeállt, akkor meg egy rosszindulatú daganat vetett véget a terveimnek... :S Nem kívánom senkinek! Bár így legalább a Suzuki tovább él, én lehet összecsuktam volna a Mecsekben valahol... :D

yowou 2011.06.13. 21:17:22

Tuning buzuki az igazi:)))
Csóri zsurmóknak nincs pénze autóra, aztán a szakadék prolijárgányukat gányolják. Azt hiszik, attól autó lesz belőle és mindenféle forumokon hirdetik, hogy BMW-ket, meg Ferrarikat nyomnak le a vackukkal, ami jobban gyorsul, mint egy F18-as:)
Elég megnézni, mióta nem dobálják nulla indulóval 30 év hitelre a nyuggerek, prolik és bodzások után a buzukikat azóta sorba dölnek be a buzukiszalonok, lassan már merciből is több fogy.

nyjozsi2 2011.06.14. 11:19:00

@KuKori: ezt csak megerősíteni tudom. Honda Civic VTi, versenycélra megvásárolva. Előző tulaj direktszűrőt faragott bele, volt is szívóhangja, de erőtlennek tűnt. Padra fel, 147 lóerő. Direktszűrő kipakol, gyári rendszer visszaállít, mér, 158 lóerő.
A kis vágottszemű mérnökök nem véletlenül teték azt a csőkígyót a szívórendszerbe :-)

esef 2011.06.14. 14:11:55

velem múltkor egy Daewoo Matiz állt neki fickóskodni az M7-en. mind a 800 köbcentijével. :)
az enyém sem egy erőgép, de azért megette reggelire. azért becsülöm az eseményt, mert volt önbizalma a csávónak... :D

KaPé 2011.06.15. 16:10:14

1. Veszel egy 200LE-s autót, amivel nincs ilyen probléma.
1/b. Kicsit visszaveszel az egódból és amikor már 100zal mész mellette, akkor nem tovább nyomod 130ig, hanem visszasorolsz mögé. Most komolyan, ki sodort veszélybe? Te nyomtad 130ig a gázt, vagy a riós? Az ilyen hülye csak arra vár, hogy valaki felvegye a kesztyűt.

mohopasi 2011.06.15. 16:48:43

Megannyi kérdőjel arra, hogy az ember nagy általánosságban miért fasz.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása