Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rendőrségi túlkapás?

2011.06.14. 12:55 :: potha

Újabb meghökkentő történet landolt a postafiókunkban, amelyet G küldött. Lassan már kezdem azt érezni, hogy a rendőrök egyre frusztráltabbak a kormány döntései miatt, és ezt próbálják valahol levezetni. Sajnos az ártalmatlan állampolgárokon... Várjuk a folytatást!

Egy újabb motoros történetet szeretnék veletek megosztani, azon túl, hogy én vagyok a hülye és a barom, kíváncsi lennék a véleményekre.

Egy pár nappal ezelőtt történt az eset. Kora délután, nagy városi forgalom, körforgalomba behajtani várakozó sor végén a rend őrei a szép új Forddal.
Egy 50 ccm-es robogóm van, egész pontosan egy Sr50. Kb 10-12 autó várt a sorára, hogy eljusson a kívánt kereszteződésig.

Én kis naiv, úgy gondoltam, ha már tavaly január óta legális (KRESZ 36.§ (12) ) gondoltam irányjelző használatával megtoldva, 10 km/h-val elrobogok a sor mellett.
Gond nem volt, bőven elfértem, záróvonal is messze volt. Bementem a körforgalomba, haladtam utamon. 2-3 km-el később, látom a tükörből, hogy száguld a rendőr autó utánam, persze villogó és hangjelzés nélkül. Megérkezett mellém, pontosabban bevágott úgy, minden jelzés nélkül, hogy majdnem sikerült megtorpedóznom.

Mosolyogtam, gondoltam itt állunk pár percet, de mivel egy mezei 50-es robogóról van szó, én sem ittam, sok ideig nem szívhatok, megbüntetni sem tudnak.

Aztán hamar az arcomra fagyott a mosoly...

Ordítás következett. Azonnal szálljak le, állítsam le, sisak le, ha telefonhoz nyúlok akkor bilincs és előállítanak. (Nem tudok róla, hogy egyébként megtilthatná-e, hogy igazoltatás alatt ne telefonáljak, de gondoltam rendben). Jogosítványt kiabálás közben elkérték, központtól bekérték az adataim.

Természetesen minden rendben volt. Adásvételit kértek még, amit nem tartok a motorban (ha ellopják, mivel bizonyítom, hogy az enyém?!)

Kérdezték, hogy elismerem-e a szabálysértést. Próbáltam meggyőzni őket, hogy ez nem az, egyáltalán nem, de hajthatatlan módon eldöntötték, hogy itt ma bírságolnak ha törik, ha szakad.

Így hát feljelentettek, lefényképezték a motort, ordítottak még vagy két sort, aztán mint aki jól végezte dolgát, nagy gázzal elhúztak. Úgy gondolom, hogy még egy ideig elhúzódik a történet folytatása, mert ragaszkodok hozzá, hogy semmit sem követettem el.

Egyébként ha nem módosították volna másfél éve a KRESZ-t, akkor is ez az ország legnagyobb gondja??? Egy dolgot bánok: nem vettem fel kamerára az egészet.

Ui: szerintük zavart volt a tekintetem, de azért szondát nem fújattak. Gondolom nem volt náluk.

Ha kidobják a posztot, megírom majd a folytatást is :)

 

241 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FaZon 2011.06.14. 13:16:05

Mi alapján jelentettek fel?

''autónepper.'' 2011.06.14. 13:34:15

én is elszoktam menni a sor mellet oszt? nem kell ide motor...

múltkor is 3sávos az út 2kanyarodik balra 1meg jobbra a 2 balra kanyarodó sáv tele jobb oldali üres na én szépen a jobb oldaliba előre csurogtam és mikor zöld lett a balra kanyarodó én is bekanyarodtam balra így megspóroltam legalább 10percet na mindegy ez már nem ide tartozik. 2lámpával arébbb satufékkel megáll mellettem egy astra dudál hadonászik valaki ki a kocsiból... na lehúzom az ablakot és mitlátok rendőrök vannak benne kioktattak hogy én hogy merrem ezt meg tenni meg stbstb erre a válaszom annyi volt h nem ide valósi vok és elnéztem ... erre aztmondták hogy ezt legalább 30ezerel kéne jutalmazni... de végül is nemkaptam semmit és mindenki ment tovább

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.14. 13:36:02

Csak lámpánál szabályos előre menni, nem?

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.14. 13:37:28

@''autónepper.'': Erre ne legyél büszke! Rohadt nagy tapló lehetsz, hogy vagizol is a bunkósággal.

esef 2011.06.14. 13:40:57

@''autónepper.'':
velem busz játszott el hasonlót. csak ott egy sáv kanyarodott balra (első voltam a lámpánál), mellettem kettő ment jobbra és a busz a távolabbi jobbra kanyarodó sávból vágott át a mezőnyön át elém. a bkv panaszirodája meg szart magasról a fejemre a bejelentés után...

dr. _mmm_ 2011.06.14. 13:45:35

1. mi alapján jelentettek fel?
2. rendőrségi intézkedés idejére valóban megtilthatják hogy pl telefonálgass.
3. azonosító elkérése és panaszt kell tenni az intézkedés miatt..

qwertzu 2011.06.14. 13:55:24

@''autónepper.'': "de végül is nemkaptam semmit és mindenki ment tovább "

Na ez az igazi gond.

''autónepper.'' 2011.06.14. 14:03:33

@metal: lehet van benne valami!:D

@esef: jó mondjuk busszal tuti nem csinálom meg ugyan ezt...

@qwertzu: most végül is jogosan nem kaptam semmit sztem mert mire büntet volna meg? ha mondjuk téleg elnéztem volna az esetet?

Take-it-Easy 2011.06.14. 14:06:39

Valahogy nekem is kimaradt a történetből, hogy milyen szabálysértést kellett volna elismernie a posztolónak? Vagy a rend éber őrei is PONTOSAN ugyanígy fogalmaztak = ködösen? Lehúzási kísérlet? Szerintem ebből nem lesz feljelentés. Ha valóban a körforgalom miatt akarnának feljelenteni, akkor mire hivatkoznak? Hogy már másfél éve szabad, és a kis mocccsok robogós meg is tette? Magyarország, én egyre jobban utállak.

qwertzu 2011.06.14. 14:06:58

@''autónepper.'': Szabályosan, indexelve, záróvonalat nem átlépve, a sávban lévőknek az elsőbbséget megadva váltottál sávot, hogy balra kanyarodhass?

Tron65 2011.06.14. 14:09:50

A jelenleg érvényes KRESZ ugyan csak a piros lámpánál álló sor mellett engedi meg az ilyen előregurulást, de én is erősen kíváncsi vagyok a feljelentés okára.
Bár mivel ők ketten voltak, lehet, az lesz benne, hogy vérfürdőt rendeztél a gyalogátkelő helyen.
Meg arra is, mit kezdenek a nem a helyszínen készült képekkel a motorról.

''autónepper.'' 2011.06.14. 14:13:48

@qwertzu: hát ő nem egészen így volt a dolog.

dr. _mmm_ 2011.06.14. 14:14:01

@Tron65: tökmindegy hányan voltak a rendőrök.. gondolod ha 3 rendőr azt mondja hogy úgy történt akkor akár azonal sittre is vágnak.. szép is lenne..

qwertzu 2011.06.14. 14:16:08

@''autónepper.'': Volt egy sejtésem. :)

Ja a poszthoz: Ha volt gyalogátkelőhely a körforgalom előtt, akkor határeset, de rá lehet fogni, hogy gyalogátkelőhelyen előztél.

Alikam 2011.06.14. 14:17:26

Szerintem az volt az emeletes barom aki legalizáltatta, hogy előre lehet csorogni. Ez olyan mint ha legalizáltatnánk, hogy a gyerekes anyák a sor elejére mehessenek.

qwertzu 2011.06.14. 14:22:04

@Alikam: Kapaszkodj meg, van olyan Tescos pénztár ahol a terhes nőket előre kell engedni.

Alikam 2011.06.14. 14:23:24

@qwertzu: hihi, hála az égnek, nem járok teszkóba, de ezután nem is tenném:)

dr. _mmm_ 2011.06.14. 14:23:42

@qwertzu: Igen.. 1 pénztár a 40-ből.. és nem mindegyik.. aki oda beáll az számíthat rá, hogy előfordulhat... azért nem mindegy

hawkeye 2011.06.14. 14:28:47

@''autónepper.'':

"...erre a válaszom annyi volt h nem ide valósi vok és elnéztem..."

Hogyhogy nem látták rajtad, hogy vidéki vagy????

Pedig az írásaidból nagyon észrevehető... :)

hawkeye 2011.06.14. 14:30:06

Poszthoz:

Van 1 olyan érzésem, hogy a történetből kimaradt valami lényeges..... :)

Tornado86 2011.06.14. 14:40:24

@woodooman:
3.) Ha nem mutatkozik be, közölve a neve mellett a rangját is, elköszönök tõle, igaz angolosra fogva.
@Tron65:
Na ez a kettes számú dolog.
@hawkeye:
Benne van a pakliban.

2011.06.14. 14:41:47

"36. § (12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák."

Gondolom posztólónak is kimaradt a "jobbról" szócska...

Captain Crash 2011.06.14. 14:42:46

Kedves mindenki, aki szerint csak a piros lámpánál álló sor mellett történő elhaladást engedi a KRESZ, kérlek benneteket olvassátok el a hatályos jogszabály rendelkezéseit!

KRESZ 36.§ (12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha

a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és

b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.

2011.06.14. 14:43:03

Én vagyok a hülye :) Nem kell hozzá piros lámpa, simán mehetett a sor mellett, ha az autók valóban álltak.

Captain Crash 2011.06.14. 14:44:25

@Szakadás: Nem kétkerekű kerékpárról van szó az adott esetben!

Captain Crash 2011.06.14. 14:45:02

@Szakadás: Hülye nem vagy, csak tévedtél :)

dr. _mmm_ 2011.06.14. 14:53:50

@Tornado86: aham.. persze.. ők meg szépen integetnek neked.... meg ahogy te elképzeled..

Ha egy egyenruhás téged igazoltatni akar akkor neki nem kell bemutatkozni, rendfokozatot említeni stb.. .... napszaknak megfelelően köszön, és elmondja mit szeretne.

Tibi88 2011.06.14. 15:50:32

Múlt szerdán a kisbalatontól 2 kmre kb, a semmi közepén, este 9kor arra lettem figyelmes, hogy valaki az út közepén zseblámpával hadonászik... Közúti ellenőrzést csináltak az éber őrök. Szerencsétlen nem látott át a fólián, és zseblámpával világított be a kocsiba, ahol meglátta anyámat és apámat,a csomagtartóban pedig egy nagy koszorút. Ezután úgy gondolta ha már pestről jöttem, megfújatja velem a szondát. Hátha beküldtem egy felest a monoton autópályázás közben... :D
Miután mindent rendben talált ( a kocsi a cég nevén van, eszébe sem jutott megkérdezni hogy miért vezethetem az autót) a fóliával nem törődve elköszöntünk egymástól. Ahogy bepattantak a kocsiba, mentek haza :D

shamir 2011.06.14. 15:55:29

@Szakadás: Az autók általában jobbra húzódnak, mivel mindenki arra számít, hogy a motor majd balról előz, és így is van. Én még nem láttam motorost lámpánál jobbról előrecsorogni, hülyeségnek és veszélyesebbnek is tartom a balról előzéshez képest.

Németh András 2011.06.14. 15:55:35

Mennyivel mentél a körforgalom után? Mert ha 2-3km múlva értek utol akkor lehet hogy gyorshajtottál :)

Laciii 2011.06.14. 16:00:15

Hehe, a rajzokon ugye a piros lámpa az egyértelmű "forgalmi okból áll"-ra és sokan csak ezt jegyzik meg :)
Ami gáz, hogy utána olvasás helyett kioktatni akarnak, ami nagyobb gáz, hogy a rendőrök se ismerik a KRESZt.

Kíváncsian várom a folytatást.

Tibi88 2011.06.14. 16:02:25

Egy gyökér robogóst amúgy majdnem elcsaptam ma. A Régi fóti útról kanyarodtam volna a Kazinczy útra. Az egyenesen haladóból a T-alakú kereszteződés előtt lesz egy balra kanyarodó sáv is. Rakom ki az indexet hogy megyek balra, és a gyökér akkor kezdett a seggemnél előzni természetesen balról. A tükörbe nem néztem, bevallom. A dudára figyeltem fel. Más meg nem is tudott volna megelőzni, mivel szemből végig jöttek... utána meg fejrázva ment tovább egyenesen.

Moan 2011.06.14. 16:02:35

@Alikam: 2011.06.14. 14:17:26

Miért is?

[mike] 2011.06.14. 16:04:26

@Captain Crash: ezt akartam én is mondani, hogy nem csak lámpánál lehet előremenni.
Ha zebra volt és gyalogos, az más helyzet, akkor büntethet. Az is határeset, ha már megmozdult a sor és úgy előzött, de ezt 10-15 autónyi távolságból kétlem, hogy látta a rend héber őre :D

titkosgyilkos 2011.06.14. 16:04:39

A már többször beidézett 36.§ (12) szerint:

- nem csak piros lámpánál
- kerékpárt kivéve nem csak jobbról

lehet elhaladni az álló járművek mellett / között.

Tehát a sündörgők pusztán frusztráltak voltak, és azt szerették volna, hogy a posztoló is az legyen. Avagy a jogszabályismeret hiányosságait erélyes fellépéssel pótolom c. történet.

Moan 2011.06.14. 16:06:57

@Tibi88:

Ha kirakta az indexet és már megkezdte a sávváltást, akkor bizony elsőbbsége volt. A tükör ilyenkor jó dolog. :) Ha csak úgy kivágott, hogy majd beelőz, mert jobban gyorsul, akkor bizony matrica akart lenni az autód oldalán. :)
Lehet, hogy régóta robogózik, és már nem elég az az adrenalin ami eddig volt, és azért kanyarodott ilyen extrém módon eléd. :) Vannak ilyenek. :)

szvsz 2011.06.14. 16:07:18

@qwertzu: "Kapaszkodj meg, van olyan Tescos pénztár ahol a terhes nőket előre kell engedni."
Mert ha nem? Bevonják a teszkós klubkártyádat vagy levonnak 2 matricát a gyüjtögetős albumodból? Esetleg büntiből többe kerül az uborka?
Broáf

fátum 2011.06.14. 16:08:28

" Egy dolgot bánok: nem vettem fel kamerára az egészet."
Lehet, hogy pont ezért volt tilos telefonhoz nyúlnod. Nem a telefonálástól féltek. :-)

_wood_ 2011.06.14. 16:09:12

korkedvezményes nyugdíjat nekik!

Rive 2011.06.14. 16:09:19

Hümm.

Pölö a Lánchid/Clark Ádám téri körforgalom viszonylatában ~tizből tiz robogós/motoros teper előre a hidon, dacára záróvonalnak, helyhiánynak, a kocsik - bár lassú - de folyamatos haladásának: van szerencsém látni naponta.

Lehet, hogy csak a tapasztalatlanság beszél belőlem, de körforgalomnál _álló_ kocsisorral szerfölött ritkán találkozom.

Szóval izé. Hol is volt az eset?

yerico1 2011.06.14. 16:09:36

Irányjelzőt használva balról elmentél, akkor előztél, mégpedig sort, amit elméletileg tilos. Na persze, hogy én is szoktam, ha mondjuk 2 kocsi egymás seggében nyomul a megengedett felével, akkor simán átugrok több járművet is. Ezzel nincs is gond, de ha tényleg ez volt a rend "derék" őreinek a baja, akkor jogosan fognak büntetni. Még az is lehet, hogy sasszemükkel meglátták, hogy túllépted a maximális 40(45?) km/h-ás sebességet, és simán bemérték a gyorshajtást műszer nélkül.
Egyébként célszerű az ilyet ügyet feljelentésre vinni, sokszor a rend "derék" őrei csak játszanak az emberrel, mert sajnos alulfizetettek, és a hatalmukkal kompenzálják ezt vissza. A lényeg, hogy a tárgyaláson sokszor enyhítenek, vagy elengedik a büntetést.

Little Fluffy Cloud 2011.06.14. 16:13:11

@Tibi88: bocs, nyilván nem tudom, pontosan hogy volt, de sokszor tapasztalom, hogy az okozza a bajt, hogy a legtöbben akkor indexeknek, amikor kanyarodnak vagy sávot váltanak. ilyenkor én is dudálok néha, ha veszély van. mert nem akkor kell. előtte kell. bocs, ha nem így volt.

egyébként nekem a fenti sztoriból ismét csak az jön le, hogy a magyar rendőrség egy sima védelmi pénzt szedő bűnszervezet, és mint ilyet, normális emberként igyekszem őket elkerülni vagy mondjuk lehetőség szerint robogóval nem megállni nekik.

lobster thermidor 2011.06.14. 16:13:13

@qwertzu:
@Alikam:

Az semmi, a cébéában mindenkit előre kell engedni.

Laciii 2011.06.14. 16:13:53

@Tibi88:
"Más meg nem is tudott volna megelőzni"
És a robogós-motoros nem ember-e? Mész mint a vakegér és nem érted mit qrtál el?
Ezért kéne kötelező robogózás is a B-s jogsihoz, hogy a hozzád hasonlóak ne csak arra figyeljenek, hogy kama3 jöhet-e valahonnan.

EMP 2011.06.14. 16:13:58

@Tibi88: Ha elcsapod akkor te vagy a hibas.
Mert ugyan a motorosnak alapbol abban a tudatban kell kozlekednie hogy lathatatlan ha elni akar, de ez nem eloiras. A tukorbe nezes viszont az :P

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.06.14. 16:14:17

@''autónepper.'': Te bizony egy orbitális bunkó f@sz vagy, de mivel az vagy, ez valószínűleg le is pereg rólad.

VR6 2011.06.14. 16:16:04

@Németh András: 3-4 perc kellett a rendőröknek, hogy utolérjék, hiszen a robogós nem mehetett gyorsabban 40km/h-nál, szóval ezek nagyon lassú rendőrök voltak. ;)

Moan 2011.06.14. 16:16:33

@EMP:

Ja...ráadásul engem még úgy tanítottak, hogy: Hátranéz, index, hátranéz, sávot vált... Tükör sehol. :) Szépen forgatni a fejet. :D

Reggie 2011.06.14. 16:18:08

Hm, kisse eltunt a kommentem. Vegulis nem irtam sok mindent, csak hogy ezek a rendorok naprol napra egyre hulyebbek.

Moan 2011.06.14. 16:19:04

@Reggie:

Biztos tele volt cenzúrázásra szoruló szóval. :)))))

ini 2011.06.14. 16:19:15

Megkérem kedves autós társaimat, hogy használják a tükröt, legyenek éberek és húzódjanak jobbra (belső sávban balra), és engedjék el a gyorsabb motorosokat.
Köszönöm.

hower 2011.06.14. 16:20:15

Tetszett, amikor a szakszervezetük a "nagy társadalmi támogatásukról" beszélt a nyugdíjelvonás kapcsán. Csak az a bibi, hogy amikor ilyen dolgokat olvas az ember vagy netán vele történik ez, akkor nem az jut az ember eszébe, hogy támogassa őket, hanem, hogy vegyék csak el azt a nyugdíjat tőlük, mégpedig mihamarabb. De mi a francnak kell feleslegesen egrecíroztatni az állampolgárt?

Laciii 2011.06.14. 16:20:42

@Zozzancs:
Kama3-ról is lepereg a "nem ide valósi vok és elnéztem" szöveg miután félresöpörte a szabálytalanul elé vágó bömöst, akkor talán majd megérti.

Moan 2011.06.14. 16:20:53

@ini:

El szokták engedni. Nekem tök jó tapasztalataim vannak az autósokról ezen a téren. A baj inkább a mazsolákkal van, akik még akkor sem vesznek észre, ha kamazzal mész. :D

R. Daneel Olivaw 2011.06.14. 16:20:56

A felkeresendő CÍM: Budapest, V. kerüle3t Belgrád rakpart 5. Fővárosi Nyomozó Ügyészség.
Csak jót tudok mondani a szervről, és minden rendőri túlkapást maximális körültekintéssel vizsgálnak ki. Az igazoltatás ugyanis ott kezdődik, hogy a közeg kiszáll, bemutatkozik, és közli a megállítás okát. A feljelentés pedig kezdődjön ott, hogy a megkülönböztető jelzések használata nélkül haladó rendőrautó hogyan is érhetett utol, amikor magad is 50 km/h-l közlekedtél, és ugyebár hekuskáimnak jelzés nélkül szintén a KRESZ szabályainak kell megfelelni....
Hajrá! :)

Reggie 2011.06.14. 16:21:30

@Moan: Vagy csak a blogmotor is hulyul:)

lobster thermidor 2011.06.14. 16:21:31

@Rive:

Tegye fel a kezét az, aki nem járt úgy a budai alsó rakparton, hogy a két irányba araszoló kocsisor között ne húzott volna el a roller és a bicikli kivételével, mindenféle kétkerekű.

VR6 2011.06.14. 16:23:17

@R. Daneel Olivaw: úgy, hogy a robogóval 40km/h a max, amivel gyorshajtás nélkül mehet[ne] a poszt toló.

Moan 2011.06.14. 16:24:20

@lobster thermidor:

Engem az zavar, amikor megyek a sorok között és egy motoros megelőz. :D

Tibi88 2011.06.14. 16:25:13

@Moan:

A seggemben volt, én kiraktam az indexet (alapból a felezőhöz közel húzok, jobb oldalt meg bicikliút is volt, szóval lett volna helye)
elvettem a gázt és ahogy elkezdődött a kanyaródsáv, már húztam is be. Ahogy a gázt elvettem lassult valamennyit a kocsi, és ezért gondolta azt szerintem hogy megelőz. A lámpámra meg nem nézett rá... Amúgy robogós meg index??? Nem sokat láttam még így :D

@Little Fluffy Cloud:
előtte indexeltem, pont mert láttam hogy jön mögöttem és tudjon kerülni

@Laciii:
@EMP:
a tükörben láttam hogy jön mögöttem, előre néztem, indexet kiraktam, gázról elvettem a lábam (ezt mind egyszerre) és elkezdtem utána 1 másodperccel sávot váltani. Az hogy ő ennyi idő alatt behúz mellém a kanyarodósávba (mert ott jött be mellém) nem az én hibám szerintem. Hogy gondolta amúgy? Megelőz a kanyarodósávban aztán visszavág az egyenesen haladóba? Mert ez volt a szitu...

EMP 2011.06.14. 16:25:46

@VR6: B-s sogsival. Ha konkretan full A jogsija is van akkor annyival megy amennyit a motor bir a sebessegkorlatig.

mxplanet 2011.06.14. 16:27:13

mocskos kutyak...buntetgetni, feljelentgetni...

Moan 2011.06.14. 16:28:47

@Tibi88:

Akkor bizony extrém sportoló volt az. :)

EMP 2011.06.14. 16:30:34

@Tibi88: Na igen. HA atment a kanyarodosavba is akkor az kisse mas. Bevallom en is csinalok ilyet motorral, de soha nem mozgo auto mellett. Nyilvan a delikvens nem volt valami tapasztalt: az egyik legveszelyesebb hely auto korul oldalt a holtterben tartozkodni. Motorral kerulendo. Ha auto van mellettem kb olyan pozicioban hogy nagyjabol a holtterben vagyok, akkor vagy ragyorsitok vagy lassitok, de ottmaradni eletveszely. Az autosok 90%a nem nez oldalra kanyarodaskor, csak a tukorbe.

NA YA! 2011.06.14. 16:31:19

Lehet, hogy bennem van a hiba, de az írásból nem derül ki, hogy miért bírságoltak a fakabáték!

Anti Anyag (törölt) 2011.06.14. 16:33:04

Jó nagy hülye voltál. Szakadt ladával kellett volna csinálnod, három integrációra váró utassal együtt.

Még az is lehet, hogy a rendőr csinált volna neked utat.

EMP 2011.06.14. 16:34:27

@Anti Anyag: integraciora varo utas...
lol

Muster Mark 2011.06.14. 16:36:13

Én a helyükben meg is gumibotoztalak volna.

A kurva anyját a sok nagypofájú, tetű, durrogó motorosnak.

Pityubácsi 2011.06.14. 16:45:30

fasz a posztoló
1. nem kell index
2. nem 10-zel, hanem legalább 40-nel kell elsurranni a sor mellett
3. a zsaruknak nem kell megállni

nagyjából ennyi... :-)

Tibi88 2011.06.14. 16:45:39

@EMP:
@Moan:

A záróvonal a nagy árnyék előtt kezdődik. Ott néztem a tükröt, seggemben volt, de nem bal oldalt, hanem középen. Kitettem az indexet és utána ott dudált kb ahol bejelöltem pirossal: kepfeltoltes.hu/view/110614/1306879445robog_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
talán több mint egy másodperc volt míg bejött mellém.

NA YA! 2011.06.14. 16:46:28

@Muster Mark: "Én a helyükben meg is gumibotoztalak volna."

Miért, neked gumibot kell hozzá, a faszod már nem működik!

ZöldszemM2 2011.06.14. 16:46:32

Ilyenek a magyar rendőrök ???

brëndon · http://edrink.blog.hu 2011.06.14. 16:52:49

Azért meghallgatnám a rendőrök véleményét is, hogy pontosan mi történt. Sokan elhamarkodottan ítéltek, és csak egy véleményt hallgattok meg, és azt gondolják, hogy az úgy is történt.

A KRESZ sok minden másra is kitér, ami nem derül ki a történetből. Én szerintem az esetek nagy részében a rendőrök csak a dolgukat végzik, nincs baj azzal amit tesznek, persze vannak kivételek.

Amúgy meg engem zavarnak a motorosok: hangosak, szabálytalanabban mint egy autós és nem tudják, hogy hol a helyük a forgalomban nagyságukhoz mérten.

Dr Kangörény 2011.06.14. 16:53:12

Az intézkedés végén meg kell kérdezni, hogy végeztek-e. Igenlő válasz esetén közölni, hogy most hívod az ügyészségi nyomozókat.
Hívni valójában nem muszáj, de nagyon felbaszod vele az agyukat, mert félnek tőlük. :-)

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.14. 16:53:42

Én offolnék ,remélem nem haragszotok:

M1-M3-on múlt hét csütörtökön elfelejtettem matricát venni felhajtás előtt. D1 kategória.
Győrtől Gyöngyösig mentem regisztráció nélkül (Bp-en Budaőrsi úton be, Erzsébet híd, Hungária krt, M3 útvonalon ki)
Gyöngyös környékén vettem matricát, mikor eszembe jutott, hogy kéne.

1. Szerintetek milyen eséllyel fotóztak le?
2. Vannak fix kamerák díjnemfizetők ellen vagy csak a fehér-narancss. autópálykezelős autók tudnak ezzel kapcsolatban megfogni?
3. Valami mérlegelésre számíthatok? Ugye láthatóan még aznap vettem reg.-et. Elfogadják azt a dumát, hogy utólag jutott eszembe?

ui: megnéztem, 13750 a bünti, nem annyira szörnyű, de jó lenne megúszni.

Moan 2011.06.14. 16:55:15

@Tibi88:
Tipikus motoros vezetéstechnikai hiba. :D
Az egyik ismerősöm már kétszer próbálta ezt a műveletet, de mindkétszer elkaszálta az autós. :D
Pedig én is minden motorosnak elmondom akivel találkozom, hogy ezt még tiszta szituban se csinálják meg, mert akkor meg az van, hogy indexelés nélkül kanyarodik le az autós. :D

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2011.06.14. 16:56:14

Független attól, hogy igaza van-é a poszt-tolónak vagy sem, ezt az intézkedést bizony egy 65 éves rendőr is végre tudja hajtani majd.

Moan 2011.06.14. 16:57:17

@brëndon:

Azok a motorosok akik Téged zavarnak, azok engem is zavarnak. :)
De vannak olyan autósok, akik még ennél is jobban zavarnak. :)

NA YA! 2011.06.14. 16:57:33

@közlekedési bűnöző: hát amit írsz az kapásból öt év kötél!:)

hbe 2011.06.14. 16:59:46

A 36 paragrafus a párhuzamos közlekedésról szól, tehát a kerékpáros, robogós engedmény a posztban leírt helyzetre nem alkalmazható ("körforgalom előtti záróvonal" leírásból kiindulva). Párhuzamos közlekedésnél jogosan ment volna el a sor mellett, itt azonban nem.

NA YA! 2011.06.14. 17:03:33

@brëndon: "Amúgy meg engem zavarnak a motorosok: hangosak, szabálytalanabban mint egy autós és nem tudják, hogy hol a helyük a forgalomban nagyságukhoz mérten"

Ezt sitt pali sem írhatta volna szebben!:P

hzf · http://tummtumm.blogspot.com/ 2011.06.14. 17:07:22

ezeknek mindegy, a mi pénzünkből furikázzák a nőiket a "céges kocsival", le vagyunk nagy ívben szarva, miközben a móri mészárosok még mindig szabadlábon...

Leonard Zelig 2011.06.14. 17:09:17

@közlekedési bűnöző: Ha szerencséd van, nem fotóztak le. Az utólagos fizetést nem fogadják el.

svájci néger 2011.06.14. 17:09:19

@szvsz: nem, esetleg valaki a sorból jól pofáncsap

Laciii 2011.06.14. 17:11:41

@Tibi88:
A bicikliúton előzni robogóval???? Ne ásd el magad még jobban. Bár azután, hogy kiderült, hogy elqrtad már jön az előtte néztem ám a tükröt duma nehéz lejjebb süllyedni.
Ha valamit elqr az ember örüljön, hogy a másik figyelt és nem lett baj és ha kussolás helyett mesél róla max sűrűn kérjen elnézést, ellentmondásos magyarázkodás helyett, különben csak lejáratja magát.

Tibi88 2011.06.14. 17:15:23

@Laciii:

Nézd meg a képet amit kiraktam. Azt tudtam hogy mögöttem van, mert akkor láttam, amikor mellém jött akkor nem láttam a tükörből. Mert nem gondoltam volna, hogy kanyarodósávban próbál megelőzni balról, amikor jobbról simán elmehetett volna. Én ezt magyarázom :)

tataugebu 2011.06.14. 17:15:37

Szerintem lehúzásra ment a játék.
Csak azt tudom ajánlani, hogy mindenki kössön DAS biztosítást. Mióta kint van a kocsin a matrica, nem vegzálnak a sünök.
Amúgy meg engem abszolult nem zavar, ha bringával, vagy motorral előrehúznak.
Csak akkor hullik ki a hajam, ha mondjuk az m3 bevezetőn, a 3 sávban 80-90-el haladó kocsisorok között cikáznak előre a vesedonorok. Persze nem bringával... :)

This_is_Sparta (törölt) 2011.06.14. 17:18:12

@''autónepper.'': "erre a válaszom annyi volt h nem ide valósi vok és elnéztem"

A Magyar Rádió körkérdése a '70-es években a Marx téren: Ki volt Marx?

www.youtube.com/watch?v=zL32-Xj1bZ8

1:30-nál:

"- Tudja kiről nevezték el az Engels teret?

- Nem tudom! Nem pesti vagyok, nem tudom!"

Tibi88 2011.06.14. 17:18:47

@Laciii:

De most már erre is figyelni fogok, hogy miután elkezdtem a sávváltást, és mögöttem volt egy robogó, nehogy megelőzzön balról a kanyarodósávból. Miközben ő egyenesen menne tovább... Pedig még akkor is baromság lett volna tőle az előzés, ha ő is kanyarodik

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.14. 17:20:15

@Leonard Zelig: csak az a kérdés, hogy lehetséges, hogy nem fotóztak le, vagy annyira le van fedve a pálya, hogy 150-180 km-en, tuti, hogy bukta van?

Joske 2011.06.14. 17:27:25

@qwertzu: olyan pénztár mikor lesz, hogy előre kell engedni azt akinek pisálnia kell?

Laciii 2011.06.14. 17:27:26

@Tibi88:
Nem nézem meg, a biciklisávon előzés és az utólagos "néztem ám a tükröt duma" után hiteltelen vagy. Ne válaszolj, nem érdekel semmi magyarázkodás, nem kell engem meggyőzni.

A saját érdekében is tanuld meg használni a tükröt meg hátranézni, egy kis hátrafordulásnyi mozgás nem árt meg.

tocibacsi 2011.06.14. 17:30:13

@Szakadás: szerintem a mondatszerkezetből az következik, hogy bárhogyan, de kerékpárral jobbról...

Don Quixote de la Ferko 2011.06.14. 17:30:39

@Little Fluffy Cloud:

"... hogy a legtöbben akkor indexeknek, amikor kanyarodnak vagy sávot váltanak. ilyenkor én is dudálok néha, ha veszély van. mert nem akkor kell. előtte kell. bocs, ha nem így volt."

Ez talán azért lehet, mert nem csak én unhattam meg azt, ha kiteszem az indexet időben, mert le akarok kanyarodni a főútról, azt az autósok 99,9999999 százaléka úgy veszi, hogy lemondtam az elsőbbségről, és azonnal ész nélkül nekiindul. Gondolom az jár a barom fejében, hogy bőven befér, a kanyarodó meg úgyis lassít, max. jobban beletapos a fékbe.

tocibacsi 2011.06.14. 17:32:30

Engem az esettel kapcoslatban 2 dolog zavar:
1) ha én azért állok meg forgalmi okból, hogy elsőbbségemről lemondva valakit kiengedjek egy mellékutcából - különös tekintettel arra az esetre, amikor úgyis áll a sor pl. egy lámpához - akkor is elmegy mellettem. Több alkalommal láttam ilyen szituációt...
2) kb. ugyanez, de zebránál állok...

Moan 2011.06.14. 17:33:45

@Laciii:

A felvázolt szitu gyakori motoros hiba...Autóknál azért nem szokott annyiszor előfordulni, mert egy autó jobban látszik és az nem gyorsul úgy. Nem kell különösebb magyarázat hozzá. Ez agy ahogy le volt írva egy klasszikus eset. Persze ha tényleg úgy volt. De tegyük fel, hogy igen, mert különben mi értelme lett volna ide beírni. :)

Moan 2011.06.14. 17:39:09

@luciferko:

Csakhogy ilyen indokkal butaság nem indexelni. Eleve ott van az, hogy feltételezzük, hogy mindenki betartja a szabályokat. Ha most mindenki azt feltételezné, hogy "A mocsadék arra vár, hogy elgázolja a nagyanyámat" :), akkor valószínűleg sokszorosára nőne a balesetek száma. :)

a-kis-herceg 2011.06.14. 17:42:36

neki kellett volna menni, kamuból eldőlni...
akkor jön az ügyészség...
és tanuk is lettek volna...
akkor a sziréna nélküli rohanásuk komoly üggyé válik...

ex-dr. vuk 2011.06.14. 17:52:26

Akar jogos volt a bunti akar nem: ez minden csak nem korrekt intezkedes.. Nem uvoltozunk az allampolgarral (plane, hogy se baleset, de megcsak veszelyhelyzet sem volt).
Kerdeses, hogy korforgalom elott elore szabad-e menni, mindenesetre ha 10-12 auto volt, akkor abbol az elso 10-et gond nelkul le lehet nyomni... A maradek kettot en megvarnam.

007Gergő 2011.06.14. 17:52:45

@közlekedési bűnöző:
Számíthatsz a büntetésre, vannak fix kamerák.
Akkor is büntetnek, ha elromlik a központi kapcsolatuk, és nem frissíti a kamera a megvett matricát. Aztán neked kell bizonyítani, hogy vettél.

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.14. 17:54:51

@007Gergő:

Kösz az infot, bár nem nagyon örülök neki.

Azt, hogy kb. 7:00 - kor felhajtottam Győrnél és kb. 9:20- 9:40-kor már rendelkeztem regisztrációval (bizonyíthatóan), tehát jóhiszeműen jártam el, csak feledékeny voltam, gondolom magasból leszarják... ugye?

Don Quixote de la Ferko 2011.06.14. 17:54:53

@Moan:

Nem a nagyira vár, hanem az elhaladásomra. A féklámpát ugyi nem látja, de az indexből azt következteti ki, hogy lassítok.
Oszt onnantól kezdve tojik az elsőbbségadásra.

Próbáld ki. Érezhetően csökken az a távolság, aminél néhány zseni azonnal nekiindul.

tundrazuzmo (törölt) 2011.06.14. 17:56:11

A rendőrt meg kell enni. Ha a fejénél kezded, akkor nem tudja használni a fegyverét sem.
TUTI MÓDSZER, simán megúszod! EGYETLEN olyan embert sem állítottak még elő Magyarországon, aki megette az igazoltató rendőrt!

Egyébként biztosan állt az a sor, amikor elhaladtál mellette? Ha igen, akkor a fakabát hiába sír.

JÓ ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK!

Moan 2011.06.14. 18:01:21

@luciferko:

Most nem tudom a szitut magam elé képzelni. Én elég dinamikusan vezetek. Utolsó pillanatban fékezek és induláskor azonnal felugrom a megengedett sebességre. :) Így többnyire nálam az szokott lenni a szitu, hogy indexelek jobbra, majd fékezek és kanyarodok jobbra és már gyorsítok is.. de a szembe jövő, aki azt hiszi, hogy ő befér balosba elém, satuzik. :)
Vagy nem, de akkor többnyire 10 centire a lökhárítójától állok meg oltári kürtüléssel. :) Én szabályosan közlekedem.. általában rá is szoktam kényszeríteni a többi autóst is... :) Vagy szabályosan közlekedik, vagy megszívja. :) Aki szabálytalankodik, de azt durván csinálja, az meg elhúz előlem időben. :D totál nem szoktam foglalkozni a többi autóssal, csak ha segíteni kell nekik. :) Mittomén.. öreg is és kalapos is és azt sem tudja hol van. Azt szépen megvárom míg kitalálja. :) Miatta nem fogok balról hisztizni, mert tuti balra fogja húzni a kormányt. :D

szanalmas 2011.06.14. 18:01:44

"Bátor" rendőrök kapnak új ótót, a KRESZ-t nem ismerik, de robogósokkal izmoznak ordítva. Sebaj, az egész ország így működik, a tesztoszteron többlet ellensúlyozza az IQ hiányt! Győzike népe, én így szeretlek!

greg_garcia 2011.06.14. 18:03:05

@közlekedési bűnöző:
Én mentem úgy a pályán, hogy már rég Szigetszentmiklós környékén jártam, amikor eszembe jutott, nem vettem matricát. Fölhívtam a már nem emlékszem milyen számot, autópályakezelő vagy mi és azt mondta, vegyem meg utólag. Megtettem egy benzinkútnál, és nem büntettek meg. 2008-ban történt,most nem tudom mi a helyzet, azóta éves matricát használok.

007Gergő 2011.06.14. 18:04:01

Mit kellet volna elismerni, mire hivatkozott a rendőr?

Azért mert te nem tudod, nem mondod meg, ők mit sérelmeztek, még lehetett igazuk?
Ebből a posztbol ez nem derül ki.

- Balra indexelve, jöttél ki a körforgalomból (jobbra)? - Ez hiba.
- Átlépted a záróvonalat a sor kerülésekor? - Ez is hiba.
- Zebrán elöztél álló autót? - ez is hiba.
- Ott lehettél egyeltalán, tábla egyéb szabály nem tiltotta? pl Megyeri hídon (autóút)motorozó robogós a 11-es úti körforgalomba behajtva.
- Sebesség?
- Lámpa?

Moan 2011.06.14. 18:05:17

@007Gergő:

Mekkora lenne már egy ilyen poszt amiben minden infó benne van. :)
Nem szólna hozzá senki? :D

007Gergő 2011.06.14. 18:07:56

@közlekedési bűnöző: Sajnos nem.
Akkor is büntetnek, ha az ő hibájukból nem lehet matricát kapni! Ezt még hirdetik is rádióban, TVben.

Tornado86 2011.06.14. 18:09:30

@woodooman:
Pofa kérdése: köszönt, mondtál neki napszaknak megfelelõen egy olyat, hogy "Viszontlátásra" oszt köszöntetek. Elmúlt 1989, ébresztõ!

007Gergő 2011.06.14. 18:10:00

Most is mekkora, csak a lényeg hiányzik!
Mit mondott a rend éber őre mi a szabálysértés és ezt a posztolo szerinte miért nem szegte meg.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 18:10:00

@007Gergő:
1. nem mondta merre indexelt :) persze belepve semerre sem kell, de balra LEHET!
2. "a zarovonal messze volt" - olvass
3. zebran ALLO auto mellett el szabad menni, ha az elsobbsegadasi kotelezettsegednek eleget tettel.

tobbi csak talalgatas, hogy miert volt hulye a posztolo?

prérikutya 2011.06.14. 18:10:49

@szanalmas: Kár, hogy a kedves robogós nem ismeri a KRESZ-t. A sort ugyanis balról előzte végig (feltételezem ezért használt irányjelző), holott csak jobbról lehetne.

Tornado86 2011.06.14. 18:11:36

@Moan:
Dehogynem: lásd 1-2 korábbi írásomat :)

dr. _mmm_ 2011.06.14. 18:13:15

@Tornado86: Butaságot beszélsz.. Azért mert a rendőr nem mutatkozik be az intézkedés elején (hivatalosan nem is kell.. ha civil ruhás akkor kell igazolnia magát.. egyenruhában nem) attól még nem vonhatod ki magad az intézkedés alól.

www.hirzabalo.hu · http://www.hirzabalo.hu 2011.06.14. 18:13:49

Nagyon balesetveszélyesek a robogók, ahogy folyamatosan furakodnak az autók között. Többre kellett volna büntetni.

Laciii 2011.06.14. 18:14:29

@Moan:
Nem ez az első és utolsó "mi értelme lenne" hozzászólás, jelen esetben a "köcsög robogósok" alfaja, van bőven másik kasztni nélkül kuss szellemi szintű iromány amikre inkább nem is reagálok. A bringasávon előzzön hozzáállás remekül jellemzi az ilyeneket.

Onnantól meg, hogy utólag már nézte ő ám a tükröt onnantól nem tudom, hogy melyik verzió lehetett a valóság és melyik az "ahogy le volt írva".

007Gergő 2011.06.14. 18:15:18

Motorral sor mellet elmenni szabályos, ha más szabályt nem szegsz meg.
Ha ezért akart megbüntetni, akkor a rendőr a hibás. Ha más miatt, amit elkövettél, akkor te.

A rendőr orditása viszont nem akceptálható, még akkor sem, ha a posztoló tényleg hülye lenne.(Bár emberileg megérthető lehet.)

_____________ 2011.06.14. 18:16:59

@''autónepper.'':
Ott meg pinád volt azzal vagánykodni hogy bimmeres vagy és rád nem vonatkozik a kresz, mi?
:-D

Tornado86 2011.06.14. 18:18:21

@woodooman:
Álrendõr is lehet (bár a térségben nem jellemzõ), ezért köteles. Valamint demokrácia van, vagy mi a szösz, tehát jogod van az információhoz. Valahogy engem sose tudott addig rendõr (de csendõr se) igazoltatni, amíg õ se igazolta magát. Ha pedig gyorshajtás gyanúja merül fel, igazolnia kell, hogy érvényes a traffipax metrológiai valamint mûszaki vizsgája, valamint hogy neki is joga van, ellenkezõ esetben törvénytelen a bírság.

sutyerák 2011.06.14. 18:20:00

a kétkerekű kerékpár mehet jobbszélen,-a robogó mellettük,vagy közöttük is,-ami azt jelenti,hogy bármely autonak bármelyik oldalán.

prérikutya 2011.06.14. 18:20:41

@Tornado86: Persze, meg majd bemutatja a születési anyakönyvi kivonatát is, aztán megkérdezi, hogy kávét, vagy tet parancsolsz.

Azért ne essünk már át a ló másik oldalára...

sutyerák 2011.06.14. 18:21:06

Tényleg! az egykerekű kerékpár hol mehet?

Tornado86 2011.06.14. 18:22:24

@prérikutya:
Na ezért teheti meg Pintér Sándor is, amit megtesz... Ha nem kapod meg a jogaidat, követeld, errõl is szól ez a demokrácia néven futó rendszer.

prérikutya 2011.06.14. 18:22:31

@sutyerák: Ha egykerekű, akkor nem pár...:-)

prérikutya 2011.06.14. 18:23:24

@Tornado86: Az a baj, hogy a jogait mindenki kurvára tudja ebben az országban. De hogy mi lenne a kötelessége, az már nem nagyon megy...

sutyerák 2011.06.14. 18:23:49

@prérikutya: Ami eleve komplet marhaság,mert a sort előzhette balról eddig is,-de mostmár akár jobbról is,meg közte is!-na ez a változás!

sutyerák 2011.06.14. 18:24:53

@prérikutya: akkor miért írja a joszabál,hogy kétkerekű kerékpár?
-az is abszurd.

Moan 2011.06.14. 18:26:33

@Laciii:

Lehetséges, hogy túl naiv vagyok: Mindig elhiszem amit írnak. Mert önmagát mi a fenének csapná be egy hozzászóló ugye. :)

dr. _mmm_ 2011.06.14. 18:26:36

@Tornado86: Akkor elmondom megint.. Az egyenruhás rendőrt az egyenruhája igazol..illetve az azon lévő egyedi azonosítók (névtábla, számozott jelvény)..
Pláne ha egy rendőrségi autóból szál ki akkor annak elégnek kell lennie.
Ha civil ruhás akkor kell a fényképes igazolvánnyal, valamint a sorszámozott jelvénnyel igazolnia magát.
De azért mert az egyenruhás a rendőri intézkedés elején nem mutatkozik be (AMI NEM KÖTELESSÉGE!!) attól még nem vonhatod ki magad az intézkedés alól. Az intézkedés végén viszont jogod van elkérni a nevét, azonosító számát, szolgálati helyét stb. Ezt neki kötelessége megadni.

Láttam más elég sok felvételt bevetési szolgálattól.. de még sehol nem volt olyan hogy az alábbi elhangzott volna:"Itt Kovács II őrmester a brfk bevetési egységétől.. jelvényszámom.... stb stb.

ex-dr. vuk 2011.06.14. 18:28:06

tenyleg, kiderult egyaltalan, hogy miert buntetett meg?..

prérikutya 2011.06.14. 18:30:14

@sutyerák: Na most ezzel csak az a gond, hogy ez valóban lehetséges, de csak párhuzamos közlekedés esetén....

Tornado86 2011.06.14. 18:34:00

@woodooman:
www.youtube.com/watch?v=iiXwChCWE7Y - gyönyörû szépen hallani, amint mondja a nevét, igaz nem magyarul :) Pedig egy elvileg sokkal balkánibb ország, miért ne mûködne Magyarországon is. Mellesleg te állítottad, hogy nem kötelessége a rendõrnek megmondani a nevét és a rangját, innentõl kezdve várom a törvény ide vonatkozó részét.

sutyerák 2011.06.14. 18:35:02

@prérikutya: az első és a második komment beidézte a vonatkozó KRESZ szabályt.

Cr 2011.06.14. 18:35:26

Posztoló, legyél kemény és ne hagyd magad. Akármi van. És igen, frusztráltak a zsaruk, mert érzik, hogy most már nekik is 65 éves korukig kell szívni, ahogy mindenki másnak és ezen most kicsit durcáskodnak. Majd kicsit megenyhülnek később talán.

prérikutya 2011.06.14. 18:35:36

@woodooman: Pedig sajnos ez így van. Bár amióta törvény született arról, hogy a rendőrök hazudnak, ebben az országban bármi megtörténhet.

dr. _mmm_ 2011.06.14. 18:37:37

@Tornado86: NEM magyarul! Nehogymár más ország törvényeit próbáld itthon alkalmazni!
Tévedsz.. szerinted kell.. és ha kell akkor az le van írva valahova.. na mutasd meg hogy hova..

Ha nincs leírva, akkor nem kell.

prérikutya 2011.06.14. 18:37:38

@sutyerák: első és második? Én nem látom.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.14. 18:39:49

@vuk_: 1., igaz, viszont elhagyáskor kötelező jobbra, lehet ezt elmulasztotta?
2., kérdés, hogy melyik oldalról
3., jah, fokozott óvatosság meg ilyen marhaságok :)

Nincs itten semmi találgatás, a poszttoló a hüje.
Mer' az ki van csukva, hogy rendünk délceg őrei lennének azok. Márpedig valakinek annak kell lennie. A sünök pedig nem lehetnek, szóval csak a poszttoló lehet az :P

sutyerák 2011.06.14. 18:40:55

-én úgy gondolom,hogy ha azt írják álló autosor mellett jobboldalon elhaladhat ez és ez a és ez a kétkerekű,akkor egyértelmű a jobbszél.
-de itt fölsorol sok járművet amik mellett,között,stb.-és a végén a kétkerekű kerékpárnál írja a jobbszélét.

Tornado86 2011.06.14. 18:41:00

@woodooman:
Majmokkal nem vitázom többet...

prérikutya 2011.06.14. 18:42:02

@sutyerák: Ez párhuzamos közlekedésre vonatkozik.

Ha csak egy sor van, akkor hogyan lehet közötte elmenni motorral?

sutyerák 2011.06.14. 18:42:15

@prérikutya: már én sem,pedig újra beléptem a főoldalról.
-de azt olvastam,meg még néhányat,aztán jöttem a végéhez.

sutyerák 2011.06.14. 18:45:18

na kilépek,-hátha akkor előjön az eleje.
-ha nem jönnék,viszlát!

sutyerák 2011.06.14. 18:48:35

KRESZ 36.§ (12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha

a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és

b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.

ITT VAN
-bocs,nem az első és második volt,csak nekem-nálam a belépéskor.

sutyerák 2011.06.14. 18:53:25

@sutyerák: ebből egyértelmű,hogy elmehet az álló autósor mellett,(bármely oldalról,-bicikli csak jobbról)ha nem megy rá a záróvonalra,-tehát van elég hely.

metal · http://electric.blog.hu 2011.06.14. 19:06:25

@közlekedési bűnöző: Ha kapsz pótdíjat, fizesd be, mert nem fogadják el azt, hogy később vetél! És igen, vannak kamerák, tehát jó eséllyel kapsz csomagot:(

VR6 2011.06.14. 19:14:34

@EMP: Nem olvastam még ezt a "szabályt", tudsz valami forrást mutatni?

popocatepetl 2011.06.14. 19:19:01

Örülj neki, hogy nem erőszakoltak meg!

popocatepetl 2011.06.14. 19:20:48

@ZöldszemM2: Á, csak unták már így 40 évesen, 2 évvel a nyugdíj elott.

Holla 2011.06.14. 19:43:08

Rossz szabályozás teljesen elengedte a motorosokat. Az hogy a lámpánál előre mehet, normális körülmények között azt jelentené, hogy néhány autónyit, amennyi ésszerű a forgalom gyorsítása érdekében. A forgalom gyorsítása mindenkire vonatkozna, tehát az autósok is hamarabb jutnak át a lámpán, mert nem foglalnak helyet a motorosok.
- Hogy értelmezte a magyar ? Minden útburkolati jel levesztette a jelentőségét, mehet ahol csak tud, kizárólag a motorosok egyoldalúan kisajátították az előnyeit.-
A kocsisor előtt, ott a lámpánál van egy vonal keresztben, ott kéne elsőbbséget adni a keresztező-kanyarodó forgalomnak. Nos, ezt a vonalat átlépve elegánsan keresztbe rakják a motort az autós előtt, egyébként teljesen szabálytalanul. Az hogy kilométereket haladnak előtte a záróvonalon, villamossínen,járdán, miközben minden motoros fényszóróval közlekedik, csak olaj a tűzre.
Az a mérhetetlen düh és agresszió ami a motorosokból árad a forgalom többi résztvevője iránt, még tovább rontja a helyzetet. Nem tudok úgy keresztül menni a városon, hogy ne inzultáljon egy kaszkadőr jelölt. Ha nem megyek elég gyorsan félre az útjából, belém rúg de jobb esetben csak bemutat, vagy olyan gázt ad az ablak mellett, hogy ijedtemben kiesek az ülésből.
A rendőrség tehetetlen. De van néhány aki megpróbál valamit tenni, itt az eredmény.
- Sokkal szigorúbb ellenőrzés kellene a motorosokkal szemben, mert a helyzet tovább mérgesedik.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.14. 19:43:36

@EMP: add vissza a jogsidat ;)
KRESZ
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
...
d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm

EG0 2011.06.14. 20:01:10

A rendőrség egy profitcentrum.
Hatékonyan működő szervezet az államkassza töltögetésére, amiből az ország épül-szépül, úgymint ingyenes egészségügy, segélyek, nyugdíjak, közbe-szerzési döntéshozók családtagjainak támogatása.

Tekinthető egyfajta negatív közlekedési lottónak is. Ha aznap nincs szerencséd, akkor te fizetsz be a közös kasszába.

Történelmi okokból a REND-őr kifejezést megtartottuk, noha rend az nincs, őrködni pedig alkalmatlanok, mégis nagyobb a kifejezés elfogadási rátája, mint pl. a random-lehúzási felelősnek lenne.

A rendőrök mindig hármasával járnak, egyik tud írni (csekket), másik olvasni (vonatkozó tarifatáblázatot), a harmadik pedig képes beszélni.(Gratulálunk! Ma ön is nyert egy sárga csekket!)

A rendőr a motorral hajtott gépjármű közlekedés egyik tényezője, olyan, mint a defekt vagy az elszakadó ékszíj. Néha csak úgy megtörténik, és sokba kerül. Egyszerűen bele kell kalkulálni a jármű éves költségvetésébe, úgymint KGFB, benzin, szerviz, rendőr.

Maga a rendőr egyébként emberszabású, csak a súlyos kisebbrendűségi komplexusa ezt gyakran leplezi. A komplexusát kéjes vigyorral, fölényeskedéssel vagy éppen ordibálással kompenzálja.

Ha nem lenne rendőrség, akkor megszűnne a sárga csekk plusz a véletlenszerű feltartások az utazásaink során, a sztrájk a hosszú fizetett nyugdíjnak hívott életjáradékért, a felesleges bírósági tárgyalások feljelentés után.

Egy rakás hivatalnok, úgymint közalkalmazott és köztisztviselő maradna adminisztratív munka nélkül, becsületes magyar trafipax-, gumibot-, fordfocus-, félelmet-nem-keltő egyenruha beszállító álla kopna fel, nem is beszélve a más feladatokra teljesen alkalmatlan rendőri állomány problémájáról, illetve az államadósság növekedésének gyorsulásáról.

Nyilvánvaló tehát, hogy az országnak, így nekünk, dolgozó, közlekedő polgároknak szükségünk van erre a képződményre, bármennyire is hihetetlen.

Kérlek benneteket ezért, hogy türelemmel és megértéssel viseltessetek hasonló esetekben ezekkel az élőlényekkel. Csak a munkájukat végzik szegények! Élni és élni hagyni!

Holla 2011.06.14. 20:04:03

@shamir:

Bocsi, de melyik városban nem láttál ilyet ?

prérikutya 2011.06.14. 20:23:59

@sutyerák: Olvasd el pontosan miről szól.

Úgy kezdődik, hogy párhuzamos közlekedés. Ez arról szól, hogy a kocsisorokat a motoros bármelyik oldalról, vagy éppen közöttük haladva is megelőzheti. A kerékpár csak jobbról.

prérikutya 2011.06.14. 20:28:06

@EG0: Kemény vagy csoki, de úgy látom Te még az emberszabású szintet sem érted el.

Vállald a tetteidért a felelősséget, és viseld méltósággal a következményeket.

EG0 2011.06.14. 20:31:52

@prérikutya: Igenis. Értettem. Elnézést. Csekket kapok? Mennyi lesz? Köszönöm. További szép napot, örülök, hogy támogathattam a munkájukat! Esetleg az útvonaltervemet is át tudom adni, így lehetőség nyílik egy nap többször is támogatni a Magyar Köztárs.. elnézést, Magyarország rend- és fegyelem fenntartó erőit.

Reggie 2011.06.14. 20:39:05

@woodooman: De kotelessege szoban elmondani. Benne is van a rendorsegrol szolo torvenyben (20. paragrafus 2. bekezdes).

igazságos 2011.06.14. 20:39:18

Érdekes, hogy akit elkapnak, mindig ezzel a szöveggel jön:
"Jobb dolguk nincs, illetve Egyébként ha nem módosították volna másfél éve a KRESZ-t, akkor is ez az ország legnagyobb gondja??" Mindig azok mondják, akiket így, vagy úgy, de elkapnak valami stikli után. Itt szerintem volt még valami, amit a posztoló "elfelejtett", ismerem az ilyen szelektív memóriát, s csak a csúnya rendőr bácsik a hibásak, természetesen, hogyan is lehetne másképp.

Innen tudom, hogy a rendőröknek volt igazuk. Meg az ordibálásról is olvasnék bővebb beszámolót, mert így elég egyoldalú, és nagyon rövidke történet. :D

Alikam 2011.06.14. 20:49:19

@Moan: azért kérlek mert először is a KRESZ alapelveivel teljesen ellentétes.

Hiányosan a szabályzása.

Más KRESZ szabályok felrúgására buzdít.

Teljesen érthetetlen okokból itt egy szabálytalanság lett legalizálva. Mert eddig is csinálták csak illegálba. Akkor most kezdjen el mindenki rabolni és akkor az is legális lesz? Ez a megadó politika nem ép elmére vall.

És persze nem utolsó sorban az erős kivételezés azért elég bicskanyitogató.

Holla 2011.06.14. 20:49:21

@prérikutya:

Motoros előre haladhat néhány autónyit, amennyi ésszerű a forgalom gyorsítása érdekében. Ez nem a Petőfi híd, Blaha viszonylat. Ez nem csak a motorosokért van, hanem az autósok ért is.

indapass90210 2011.06.14. 20:52:07

Olcsón megúszta a posztoló! Zsanettet meg is sunázták a helyszínen!

Alikam 2011.06.14. 20:54:50

@Holla: elhiszed, hogy volt olyan, hogy előbb elindultam volna szabályosan mint a motoros aki elém jött?

Az meg hogy már sárgán ráadja a gázt az megint szabálytalan mert a zöld jelzés ad arra engedélyt, hogy elindulj nem a sárga!

Ez a forgalom gyorsítása csak az álmos hétvégi sofőrökre vonatkozik.

Reggie 2011.06.14. 20:55:34

@Alikam: Azert ennyire nem fekete-feher szerintem. Szerintem sokkal nagyobb problema, hogy a kerekparosok es az 50-es robogok eloremehetnek, mert ok csak feltartani tudjak a forgalmat, mig a tobbi motor tud haladni. De a nagyobb motorok eloreengedese teljesen celszeru es logikus, hiszen nem tart fel, az allo sorok kozotti elhaladasa nem balesetveszelyes, cserebe ha elore megy, akkor mar nem kell ra figyelni, o meg orul, hogy halad.

Alikam 2011.06.14. 21:01:09

@Reggie: de feltart ép ez a lényeg. Nem minden esetben, de volt már rá példa, hogy már indultam volna a csórikám meg akkor kapott észbe, hogy hoppá zöld a lámpa.

Ha erős motorral van akkor tudja tartani a forgalom ritmusát, teljesen felesleges hogy
előre menjen.

Az meg másik kérdés, hogy honnan tudja hány kolléga van elől?

Mert nem 1x volt már olyan, hogy előttem 4!! motoros befoglalt másfél sávot. Szépen előre jött az összes.

Moan 2011.06.14. 21:02:09

@Alikam:

Mire is gondoltál? A motorosok előregurulására és annak utólagos, szabályba iktatott megengedésére?

Ha igen, akkor nem értek egyet. Persze ne legalizáljon egy törvény egy bűncselekményt, de ne is azért szülessen, hogy az amúgy egyszerű életet megnehezítse. Miért kéne motorosfelvonulást csinálni a Váci úton, ha közben legalább ők haladhatnának?

ninimimi 2011.06.14. 21:05:25

Adott, az itt leírt esetben nem, de máskor bizony sok igazság van abban, hogy álló sor mellett kétkerekűvel elhajtani még záróvonalon belül sem veszélytelen. Tudok olyan konkrét keresztőzést mondani Budapesten, ahol már lassan 20 éve, szó szerint több ezerszer kihajtottam a főútra balesetmentesen. Mégis szinte minden esetben rettegek, hogy mikor jön egy motoros a főúton álló kocsisor mellett, akár a záróvonalon belül is. Már az is védhetetlen lenne, pedig gyakran a záróvonalon túl jönnek. De eddig még mindig "szerencsém volt, már kint voltam a főúton (Kerepesi út- Veres Péter út csatlakozás kereszteződése a Sárga rózsa utcával.) Ugyanis két oldalról álló dugó esetén szinte védhetetlen, "láthatatlan" a mellékutcából kihajtó számára az álló sor mellett elszáguldó (motoros), ezért van ott a záróvonal!

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.14. 21:06:12

@Alikam: na igen, ez az amin én is kiakadok nap mint nap. Előregurul. Mert neki joga van. Aztán bénázik, nem indul, alszik, bámészkodik. Pedig az a qrva lámpa nem örökzöld, rajta kívül mások is szertnének ám átjutni!

Moan 2011.06.14. 21:06:12

@Alikam:

Feltartott mert bamba, nem azért mert motoros. :) Ennyire egyszerű...ne legyen már minden motoros hibás, mert van vakegér aki a kockakerekű motorján háttal ül. :) Bár én az összes kalapos öreg nőtől tartok az utakon, pedig csak egy indexelt jobbra előttem és kanyarodott aztán balra. :D

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.06.14. 21:06:29

@EG0: Hagyd! Bántja szegényt,hogy nem nagyon támogatják a 40 évesen történő nyugdíjazását a népek--most mindenki ellenség(mondjuk eddig is csak három féle embert külömböztettek meg a gyenge agyukkal:ül,ült vagy ülni fog)

huspotyolo 2011.06.14. 21:07:37

@Aabroncs: Akkor te se olvastad el 1,5 év alatt a változásokat. Kérlek szépen forgalmi okokból álló kocsisor mellett is el lehet menni... Sünök meg sz*rjanak sünt!

„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – motorkerékpárral, illetve segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”

Moan 2011.06.14. 21:08:05

@donfuligjimmy:

Ó mennyi autós van aki deto ezt csinálja. :) Két dolgot minden nap többször tapasztalok: Nem használnak az autósok indexet és bambulnak a lámpánál. :)

Reggie 2011.06.14. 21:14:04

@Alikam: Hasznalni kell a dudat, de ha van elotted egy auto az is feltarthat. A hulyeseg ellen nehez barmit is tenni. Ha pedig normalisan elindulnak es haladnak, akkor teljesen mindegy, hogy mennyi van elol.
Bar teny, hogy alapvetoen felesleges elore engedni, mert tudja tartani a forgalmat, de azert van 1-2 haszna: te szempontodbol: elhuz es nem kell foglalkozni vele, o szempontjabol: gyorsabban halad.

Loona 2011.06.14. 21:14:54

Szinte az össze komment a motorosok szidásából áll. Miért fájnak ennyire? Miért baj az, hogy nem kell főniük a dugóban, hanem előregurulhatnak a sorok között? Persze, köztük is van hülye, de autósok között is. Mivel több az autós, mint a motoros, így még több is. De megtaláltam a nap mondatát, miszerint: "nem tudják, hogy hol a helyük a forgalomban nagyságukhoz mérten." Kezitcsókolom, ezt alkalmazhatom autókra is? Csak mert az én autóm 4,7m, aki ennél egy centivel is kisebb, húzzon előlem a fenébe. Sőt, ki se jöjjön az utcára! Csak mert rendszeresen tapsztalom, hogy a kis piszkok nem férnek a bőrükbe, piacilégy hozzájuk képest tisztelettudó. Kisautó tuti kivág körülnézés nélkül 99-el elém a pályán.
Ja, így már nem tetszik? Nos... akkor kéretik figyelembe venni a motorosokat. Méretre kicsik az autókhoz képest, de nem tartanak fel, nem akadályoznak senkit.

Moan 2011.06.14. 21:21:08

Ehhe...Az én pizzámat olyan futár hozza ki, aki előre megy a dugóban. :D Orcán is tessékelem valamelyik végtagommal lendületesen, ha másfél órás késés után odaállít kormos arccal, hogy: "Sajnálom uram, dugóba keveredtem, és egy amúgy gyönyörű állapotban lévő 1963-as IFA 50L gurult előttem." :))))

Reggie 2011.06.14. 21:24:50

@Loona: A baleseti statisztikak nem teged igazolnak. Az, hogy egy motoros okoz balesetet 2x valoszinubb, mint hogy egy autos.

Moan 2011.06.14. 21:26:37

@Reggie:

Belinkelnéd ezt a statisztikát?

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.14. 21:27:09

@Moan: Őket is ledudálom az útról ;) Én azért ülök autóba, mert szeretnék a legrövidebb idő alatt eljutni A-ból B-be. Ha neki nem ez a célja, járjon békával.

Moan 2011.06.14. 21:32:41

@donfuligjimmy:

Én már azon is gondolkodtam, hogy veszek egy Lada Nivát, aztán onnan már nem is dudálok...csak elindulok. :)))
Nem bajlódnék sokat a parkolással sem. :)

Loona 2011.06.14. 21:36:56

@Reggie:

Megnézném én azt a statisztikát! Elég sok motorost ismerek, áldozatok nem egyszer voltak már balesetben, okozók még nem!

Netuddki. 2011.06.14. 21:42:39

"ha telefonhoz nyúlok akkor bilincs és előállítanak."

Ó nem a telefonálás volt a gond. Csak nem szerették volna ha bizonyítékot készítesz a telefonoddal.

Ügyészség, feljelentés. Mármint ha valóban úgy érzed bunkók voltak veled. Senkinek nem kell eltűrni a bunkózást. Még akkor sem ha rendőr teszi. Tőle meg főleg nem, nem ez a dolga...

tb79 · http://www.ukulele.hu 2011.06.14. 21:48:46

@woodooman: Dehogynem. Ha egyenruhás, és igazoltat, simán kérheted, hogy ő is igazolja magát.

Don Quixote de la Ferko 2011.06.14. 21:49:52

@Loona:

"Szinte az össze komment a motorosok szidásából áll. Miért fájnak ennyire? "

Talán mert helyettük mi vigyázunk az életükre?
Vagy szerinted értelmes gondolkodásra vall a mindenáron előre tülekedés, gyorsulásból fakadó aprócska előny elkönyvelése, majd a valójában gyáva, gyorsan haladni nem merő motoros megelőzése az autósok részéről, oszt a következő lámpánál kezdődik előröl.

Nem azokkal van a baj, akik előremennek, aztán úgy elhúznak, hogy a büdös életben nem látod őket többé, hanem a jóval nagyobb mennyiségű zsenivel, akik a sor megelőzése után negyvenes tempóval dülöngélnek, és egy hosszabb szakaszon nyolcszor előzheted meg ugyanazt az okostojást. Álljon be a sáv közepére, vegye fel a forgalom ritmusát, aztán tojok rá, ha csordákban poroszkálnak előttem, de pl. a Szentendrein mi az anyjukra vigéckednek?
Hasonló okokból szeretjük a tekerődroidokat is.

Moan 2011.06.14. 21:53:05

@luciferko:

Ilyen alapon a fél autós társadalmat lazán kizárnám a közlekedésből. :)

Moan 2011.06.14. 21:55:21

@luciferko:

A fenét a felét.. Az egészet. Mert büntessük őket kollektíven. Nehogy az legyen már, hogy csak az a hülye, aki hülye.. Neeem.. legyen az is hülye, aki amúgy nem az.. Mert van neki autója, vagy motorja, vagy biciklije, vagy lába... :)) Főleg lába... Mindenki aki használja a lábát egy barom! Miért? Mert a múltkor egy a járdán pont elém lépett, mikor nekem meg ott volt a kólásüveg nyitva a kezemben. Le a gyalogosokkal! :)))

Moan 2011.06.14. 21:57:24

@luciferko:

Le a lábakkal. :)
Meg a Júdea Népe Fronttal is! :)

ninimimi 2011.06.14. 21:58:32

@Loona: Kevés olyan "sofőr" van, aki ennyire motoros is volt valamikor, mint én. Éppen a motorosok érdekében írtam, amit. Szerinted magamat féltem a leírt esetben? Éppen hogy nehezen viselném, ha autósként részese lennék egy motoros bajának.
Nem azt mondom, hogy ne menjen, ha veszélytelenül mehet. Azonban szerinted hány motoros előzi úgy a sort (szabálytalanul), hogy a mellékutcából kihajtók perspektívájára gondol?

Németh András 2011.06.14. 22:00:49

@VR6: pont erre gondoltam én is, de a lényeg hogy lett majd 200 komment amiben lehet szapulni a rend gonosz őreit...
soha nem tudjuk meg hogy megtörtént-e egyáltalán és ha igen akkor pontosan mi történt, de szinte biztos hogy amennyiben tényleg megbüntették akkor annak volt is oka

Moan 2011.06.14. 22:02:12

@Németh András:

Lehet, hogy csak annyit csinált, hogy lerúgta a rendőrautó tükrét. :D

Reggie 2011.06.14. 22:13:23

@Loona: Nezd meg, publikus: ksh.hu
A balesetek szamat jarmukategoriankent es a forgalomba helyezett jarmuvek szamat kategoriankent ket kulon tablaban talalod meg.

2011.06.14. 22:15:22

Tök köcsögök a robogósok. Nekem van bringám, autóm, robogóm és nagymotorom is. Valamint néha gyalogosként is előfordulok. Fura módon 1 évben 1x van konfliktusom, kizárólag a nagymotort szokták kicentizve előzni ha véletlenül 50es táblánál 60al merek hajtani (és nem többel).

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.06.14. 22:18:54

Hívnia kellett volna a rendőrséget, mert valószínű nem rendőrök voltak!...

Mennyen be és kérdezze meg, hogy voltak-e akkor szolgálatban hasonló kinézetű rendőrök azon a helyen... és ha nem, akkor egyenruhával való visszaélés miatt tegyen bejelentést!

Moan 2011.06.14. 22:33:50

@Reggie:

Kár, hogy nincs friss adat, de a 2003-as adatok alapján tényleg többnek tűnik. De ez azért nem mérvadó. Álló helyzetben is eldőlhetsz egy motorral. :) Autóval ez igen ritkán fordul elő. :D

csrt 2011.06.14. 22:34:06

90 évre a nyugdíjkorhatárt minden rendőrnek!

fda 2011.06.14. 22:34:47

@közlekedési bűnöző:
A matricás kérdésedhez. Próbáltam.

A megoldás. AZNAP meg kell venned a matricát, amikor eszedbe jut.

Ezután két megoldás lehetséges:
1. Látják, hogy megvetted és nem büntetnek meg.
2. Kimegy a büntetés, te bizonyítod hogy megvetted aznap és ha jól emlékszem 1600 forintos kezelési költséget mondtak, hogy töröljék a büntetést.

Nekem az első jött be szerencsére, nem kellett ügyintéznem.

Egyébként 100% hogy lekameráztak valahol, sok kamera van.

Egyébként jellemző, hogy a 2. lehetőségről az autopalya.hu-n talált telefonszámon nem tudnak, de az elfelejtős úton személyesen bementem egy ügyfélszolgálatra, ott mondták.

Szóval nagy bajod nem lesz, de az utólag vett matricát el ne hagyd. (Mert a marhák a cetlid nélkül ugye honnan is tudhatnák, hogy megvetted...)

fda 2011.06.14. 22:39:20

@közlekedési bűnöző:
Az AZNAP-ot értelmetlenül írtam, bocs.
Úgy értettem, hogy utólag csak akkor fogadják el, ha aznapi dátummal veszed, mint ahogy felmentél a pályára. (Ezzel igazából nem nyersz semmit, gondold végig a matrica érvényességi idejét)

Rengeteg kamera van, de nem mind működik egyszerre, ők mondták. Meg persze lehet hogy betakar épp egy kamion.

Azért 180 kilométeren az egyik csak meglát.

Reggie 2011.06.14. 22:50:16

@Moan: Hogy ne lenne friss adat. Akkor rossz tablat nezel. 2010 a legfrissebb.

Reggie 2011.06.14. 22:55:04

@Reggie: Bocsanat 2008 a legfrissebb.

Moan 2011.06.14. 23:08:55

Na gyorsan megnéztem a statisztikát. A balesetek száma nem változott sokat 2002 és 2008 között. A motorosoké úgy 20%-ot nőtt. Viszont a motorok száma kb. 50%-kal lett több úgy, hogy szerintem a statisztikában nincs benne a robogók száma. (Gondolom ezt abból, hogy motorkerékpár van benne, de segédmotor nincs, míg a balesetek számánál a segédmotorok külön tétel.) Az autók száma kb. 15%-ot nőtt. Az autós balesetek pedig csökkentek. Na de nem bonyolódom bele. Szerintem a balesetek száma mindkét gépjármú fajtánál csökkent, de a motorosoké arányaiban jobban. Tehát mégsem áll meg a kijelentésed a lábán. :)

Moan 2011.06.14. 23:09:36

No mindegy... Annyira eddig sem érdekelt a statisztika. :) Viszont az ágyam vár. :)

Reggie 2011.06.15. 00:26:35

@Moan: Csak pusztan a 2008-as adatokat nezd:
forgalomban 3 055 427 auto, 141 540 motor. Balesetet okozott 12 112 auto, 833 motor. Aranyositva 3964ppm autoknal 5885 ppm motoroknal. Azaz 48%-al nagyobb aranyban okoznak a motorosok balesetet.
A jelenlegi adatokra extrapolalni sajnos nem tudunk, mert a jarmuallomany megvaltozasa nem ad semmilyen kovetkeztetest a balesetek okozoi szerinti aranyanak megvaltozasara, meg ha az osszbalesetek szamanak valtozasat ismered akkor se.

wowerman 2011.06.15. 01:31:08

"akkor is ez az ország legnagyobb gondja???"

Miért, 2 rendőr oldja meg az ország gondjait? A munkájukat végzik. Ez olyan mint lekurvázni a BKV ellenőr anyját mert meg merte nézni a bérleted.

Terry Wrist 2011.06.15. 02:21:38

@Reggie: a motoros altal okozott (vagy elszenvedett) balesetek sokkal nagyobb aranyban jarnak szemelyi serulessel (altalaban a motoros serulesevel), vagyis nagyobb aranyban lesznek a rendorsegi statisztika reszesei, mint az autos-autos balesetek; az ilyen koccanasok pedig nem kerulnek bele a KSH adataiba (minthogy nem hivnak hozza rendort), vagyis az altalad idezett statisztika nagy joindulattal is felrevezeto.

BKV reszelő 2011.06.15. 05:05:50

@Cr: 65 éves korukra :D A sok potrohos tehetetlen zsírdisznótól elvették a kiváltságát...tényleg durcásak. Sajnos senki nem érti meg őket...egy tolvaj után sem futnak, utcai verekedésnél elfordulnak, csak a kenőpénzt veszik észre....ilyen melót lehet 65 éves korig csinálni....majd ha kerítést ugranak a norvég uborkatolvaj után...és rendszeresen...és meg is fogják...na akkor! Akkor majd lehet tárgyalni a korengedményes nyögdíjról...de akkor is csak a járőrökéről. Irodai 30 napos aktalejáratók üljenek is ott 65 évig!

Reggie 2011.06.15. 05:49:50

@Terry Wrist: Viszont a biztositasi statisztikaban ugyan ugy megjelenik, ugyhogy egyaltalan nem felrevezeto amit irtam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.06.15. 06:43:14

"Így hát feljelentettek, lefényképezték a motort, ordítottak még vagy két sort, aztán mint aki jól végezte dolgát, nagy gázzal elhúztak. Úgy gondolom, hogy még egy ideig elhúzódik a történet folytatása, mert ragaszkodok hozzá, hogy semmit sem követettem el."

Aztán majd nézel, hogy mi fog szerepelni a jegyzőkönyvben! Valószínű köze nem lesz ahhoz, ami valójában történt.

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.06.15. 07:08:22

@fda: két órával a pályára hajtás után eszembe jutott, azaz még aznap megvettem.
Az infokat egyébként kösz, be is megyek utánakérdezni ma Komáromban ennek az 1.600,-- Ft-os megoldásnak. Ez barátinak tűnik :-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.15. 07:58:46

@huspotyolo: Balról? Egy sávoson?? Biztosan??

@Holla: Ahogy tetszik mondani, sajnos ez a helyzet. Én egy motorosnak intettem az utcámban úgy egy hónapja, hogy lassabban. Egy nagyobb robogóval az út bal oldalán, olyan 70-80 körül motorozik a mi kis 30-as utcánkban, de nem ez a lényeg. Azóta a srác minden nap egykeréken megy el a ház előtt:-) Minden áldott nap:-) A jó az, hogy minden utca jobbról jön, e szerencséjére és a mi pechünkre mindet EAK táblázták. A napokban azért megvolt a baleset, tehát van aki elnézi. Ha akkor jön a srác, majd csinálok fotókat róla, mert azt nem ússza meg, tuti a baleset.

picikisköcsög 2011.06.15. 08:15:35

@woodooman:
Szerinted rendőrautót és egyenruhát (azonosítóval) még nem loptak ebben az országban?!

Fix 2011.06.15. 08:16:18

Hehh, hogy kell legyorsulni Zastavával a Ferrarit?

mindennapiember.blog.hu/2011/05/31/zastava_vs_ferrari

picikisköcsög 2011.06.15. 08:17:36

@Aabroncs: Javasolom a csapágygolyókat/gyöngykavicsot/sódert a ház elé. Utóbbiakba még bele sem köthetnek, mert "az eső hordta ide..."

molnisz 2011.06.15. 09:15:16

@Szakadás: Szerintem a kétkerekű kerékpárra vonatkozik a "jobbról" szócska.

Goompah 2011.06.15. 09:21:35

"ha telefonhoz nyúlok akkor bilincs és előállítanak."

De azért az egyik rendőr volt olyan kedves, és lefotózta a kollégáját a posztolóval, hogy legyen mivel illusztrálni a posztot. :D

Ezt még a cicáim sem hiszik el, pedig mindhármat megkérdeztem.

"Nem tudok róla, hogy egyébként megtilthatná-e, hogy igazoltatás alatt ne telefonáljak, de gondoltam rendben"

Azt biztos nem tiltja meg, hogy NE telefonálj. :D

paladinn 2011.06.15. 09:25:51

tuti zavarta a geciket h ők még vártak 1 percet

Rife67 2011.06.15. 09:31:10

Engem speciel nem az zavar, hogy ÁLLÓ kocsisor mellet-között előremegy, bár itt sem tud az ember jó lenni, egyik jobbról kerül, másik balról, nem tudom hova álljak, hogy mindenkinek jó legyen:)
De az már nincs benne a kreszben, hogy 60-80-al MOZGÓ kocsisor között is száguldozhatnak. Nézzem a forgalmat, az előttem menőt, a mellettem menőt, a kátyúkat, s mielőtt kikerülnék egy kátyút a saját sávomban, még azt is figyeljem, hogy egy vesedonor nem jön-e be közém s a mellettem menő közé.

Cr 2011.06.15. 12:03:08

@BKV reszelő: Igen :(
Nekem még soha nem segített egy zsaru se... ismerősnek, rokonnak, havernak... soha senkinek nem segített, egyvalakitől védte csak meg zsaru eddig olyan embert, akit ismertem: saját magától, húszezresért cserébe...

Hát dolgozzanak 65 évig, sőt

mohopasi 2011.06.15. 16:41:54

Engem csak akkor zavar az előrevánszorgó seggbosszantós, ha alapban sokkal gyorsabb vagyok (az 50 cm3-asoknál általában), és minden rohadt lámpánál előremegy, én meg kerülgethetem minden lámpa után. Ne feledjük, puhatestű, ha felborul előttem abból csúnya bibi lehet.

huspotyolo 2011.06.15. 20:16:23

@Aabroncs: Bezony ám, de persze záróvonalon nem mehetsz át. Röviden összefoglalva motorral úgy előzöd meg az állókat, ahogy csak akarod, bringával meg csakis jobbról.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.16. 08:06:06

@huspotyolo: Ez azért kafa, mert így az autós azt asem tudja, merre nézzen. A minap a hatoson, pár hónapja benézek a lámpánál, a belső sávban állva és látom jön egy motor. Mondom magamban félre húzódom picit, jobbra..Még szerencse, hogy belenéztem a tükörbe, mert éppen csak le tudtam satuzni, ugyanis vele egy tempóban ott is jött egy motoros! Nem is feszegetném a témát, de nem hiszem, hogy aki kitalálta, ha igaz, mert ezt nem tudom, hogy bármelyik oldalon jöhet a motoros, (szerintem nem) akkor egy baromállat volt..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.16. 08:06:54

@picikisköcsög: Ez jó:-) A sóder jól hangzik, eddig eszembe sem jutott.-)) Kiszórok pár lapáttal...:-)) Kössz!!!

vwgery 2011.06.16. 09:48:37

na hát, nagy gyorsba végigpörgettem a kommenteket.
először is köszönöm őket, ha megjön a feljelentés, akkor jelentkezek :)
addig is: nem tudom miért jelentettek fel, a kérdés csupán annyi volt, hogy elismerem-e a szabálysértést.
az ügyészséget kihagynám a dologból, azért köszönöm a tippet. ha végképp nem boldogulok, akkor pedig kérek közmunkát, én is el tudom tartani 4-5 napig a seprűt mint az indiánok..

Perillustris 2011.06.16. 12:03:21

Nem tudom, írta-e már valaki, de nem lesz ügy ebből (szerintem).

VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.06.16. 19:53:40

Ha feljelentenek nem kapsz másolatot a kitöltött szabálysértési feljelentésből.
Bírom ezeket az "ordibál a rendőr pedig én nem csináltam semmit" posztokat.
Nyilván elsőáldozó ként viselkedtél a helyszínen.
Ágálsz, küzdesz mint disznó a jégen, holott nincs igazad.
Panasz + jelvényszám ez a megoldás, ha szabálysértést követsz el.
Gratulálok.

vwgery 2011.06.18. 16:11:45

@VÉLEMÉNYVEZÉR1000: még mindig nem szabálysértés.
ha a rendőrnek nem tetszik a képed, megbüntethet azért mert csak?!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.19. 21:16:01

@vwgery: Azért érdekes, az igen nagy pofám ellenére sem találkoztam még ilyen rendőrrel. Szóval, sántít, nagyon sántít, szerintem..Nem vagyok oda a yardért, de hogy pofára, teljesen ok nélkül büntet?? Ne már...

vwgery 2011.06.19. 21:25:47

@Aabroncs: minden bizonnyal kitaláltam a történetet, blog celeb szerettem volna lenni egy kis időre, jobb dolgom nincs, a sünöket pedig próbálom lejáratni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.06.20. 13:24:07

@vwgery: Nézd, ne vedd a szívedre, én ezt nem mondtam, de kozmetikázva van a sztori, arra lenne azért egy pár sörcim. Valamit tenni kell és még amikor tettem is valamit, nagy ritkán, mert azért én elég normálisan elvagyok, de akkor sem büntettek meg, ha korrektül álltam hozzájuk. Persze kifoghattál valami ősparasztot, de te tuttira nem vagy benne?? És itt nem a KRESZ-re gondolok, hanem a viselkedésre..

vwgery 2011.06.20. 14:19:13

nem vettem a szívemre.
kis városról lévén szó, lehet kisebbségi komplexusa volt, vagy én nem tudom mi lehetett az agyában...egy biztos: első 10 percbe tisztelettudóan álltam a dolgokhoz, mint mindig, hisz ő a rend héber őre. viszont, miután már minden papírt kitöltött és még mindig én volt a kis hülye aki mit képzel magáról, hogy megelőzi a jardot (pontosabban kikerültem) és mikor már beszálltak a kocsiba valóban ment a szájalás. hisz akkor már mindegy volt. tényleg kamerázni fogok legközelebb, ahogy a tanáraim oktatták.
mezei közúti ellenőrzésnél is forogjon, az a biztos...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása