Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Erre is oda kellene figyelni?

2011.06.16. 07:56 :: Don Blasius

Mostanában a magyar utakon mintha kevesebb olyan autót látnék, amiről azt gondolnám, hogy 5 percen belül széteshet, mert annyira szétette a rozsda. Sokszor hallom, hogy a mai autók már nem Zsigulik, csak kötelező szervizbe kell vinni őket. Viszont nem kell öregnek lennie egy kocsinak ahhoz, hogy veszélyes állapotba kerüljön, elég ha nem foglalkoznak vele rendesen. Vajon hányan járnak kiégett izzóval, lapos gumival, kopott fékkel, hibás futóművel? Sajnos az utak is tehetnek ez utóbbiról, de úgy hagyni a dolgokat nem szabad. Tibi fotózott nekünk egy gumiabroncsot, ami egy általa ismert autón van és már egy ideje ilyen állapotú lehet. Vajon nem tűnt fel a tulajdonosának, hogy baj van vagy csak nem érdekli? Ilyen meghibásodás már szerintem érezhető kell, hogy legyen vezetés közben is, állva pedig jól látható. Nem kell autószerelőnek lenni hozzá. Elvileg mindenki felelős a saját autója állapotáért, ellenőrizni a gumikat tudni kellene, ahogy az izzókat, olajat, fékeket is. Vagy már tényleg nem kell ezekkel a mai autókkal ennyire törődni? :)

Sok mindent nem tudnék hozzáfűzni a két képhez amit csatoltam, csak annyit hogy ez az autó napi használatban van... Ma csináltam a képet. Június közepén téligumi, olyan dudorokkal amik egy boxolónak sincsenek meccs után.  Ez már a közúti veszélyeztetés kategóriába tartozik ha elindul? :)

 

 

69 komment

Címkék: biztonság autó veszélyes gumi kresz műszaki hiba műszaki vizsga

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

king4aday 2011.06.16. 08:20:07

Mondjuk kis ideje ott állhat már... (rozsdás féktárcsa, bár tudom, elég hamar képes lerozsdálni)
Nem értem... Most még csak a gumira kell költeni, később majd az alufelnire is kelleni fog, ha megadja magát az oldalfal.

Kedvenceim még a lyukas kipufogóval járók.

king4aday 2011.06.16. 08:21:06

A legnagyobb gond hogy ezzel adott helyzetben másokat is veszélyeztet.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.06.16. 08:38:03

Nem tök mindegy, hogy ki mikor jár téligumival!? -.-"

A pukliért a sünöket postáztam ;))

Take-it-Easy 2011.06.16. 08:40:09

Én úgy tudom, hogy ha nyáron téligumival jár valaki, akkor 3 mm profilmélység a kívánatos (javítsatok, ha tévedek). Itt a kép alapján ez sincs meg. De a dudorokat látva ez már igazán a kisebbik baj...

Hózentróger 2011.06.16. 08:54:59

Ez az a típus, aki a Vaterán meglövi a zalufelnit jó tré gumikkal occsóér', aztán addig megy vele, amíg le nem szakad a gumi a felniről. Leszarnám én, de sajnálnám, ha az én kocsimat verné telibe egy defekt miatt.

Én is szeretnék szép felniket peresebb gumikkal, de nem telik újra. Akkor inkább marad a gyári acélfelni dísztárcsával, meg a gyári gumiméret egy normálisabb gumimárkával.

Különbözőek vagyunk, de az ilyen elmehet a picsába.

LucziI 2011.06.16. 09:13:47

innen látszik. Magyarországon tényleg nagy luxus kocsit tartani...

Rock me Amadeus 2011.06.16. 09:23:04

Skoda falken gumikkal... mi más? Majd a sztrádán 130-nál kidurran.

Tibi88 2011.06.16. 09:28:46

@king4aday:

Napi használatban van, tudom mert két naponta arra járok és van hogy ott áll, van hogy nem. Rozsda alapján nem lehet megítélni amúgy, ha este esik, reggelre ott lesz a tárcsán a réteg, ami persze egy fékezés után eltűnik.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.06.16. 09:28:47

Ennek a hibának vezetés közben is érzékelhetőnek kell lennie, mivel rángatja a kormányt, nem igaz, hogy a tulaj napi használatban képes vele közlekedni normálisan. Tipikus szálszakadásos állapot. Veszélyes.

@Hózentróger: Én meg két éve szeretnék venni acélfelnit, de csak új van, az meg olyan áron, mint egy alufelni. :(

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2011.06.16. 09:33:59

@Tibi88: Mondjuk ki tudja, milyen messzire jár vele, de akkor is sünöket az ilyen tulajdonosnak. Sajnos nincs annyi sün a világon, mint amennyi ilyen tulaj van. :(

Hózentróger 2011.06.16. 09:38:06

@Tanácstalan:

Hasonló helyzetben vagyok, téligumi-nyárigumi cserekor én is mindig gumiztatok, nincs 40 rugóm egy garnitúra új felnire, pedig hosszútávon behozná az árát, plusz a gumiknak se tesz jót a sok gumiztatás.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.06.16. 09:58:14

arról nem is beszélve, hogy első ránézésre tükörradiálnak tűnik...

1kutya 2011.06.16. 10:08:26

ez szerintem simán kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát!

akkor fog nagyot lesni, ha 100-nál elcsattan (hajtott, kormányzott kerék brrr...) és berongyol a szembejövő kamion alá.

bár az ilyen sajna általában túléli és a vétlen négyfős család hal meg...:(

"streetfighter" 2011.06.16. 11:04:12

Nem szerencsés ilyen (szálszakadt) gumival mászkálni, de ha nem megy gyorsan, akkor semmi baja nem lehet.
Alacsonyabb sebességnél nem is üt.
A kopottság egy másik kérdés. Nyáron száraz úton elmegy. Vízen már felúszhat. Télen is max. napos száraz időben használható.
Egy szó mint száz, egy, csak jó időben száraz úton lődörgő pancsernek tökéletes választás. :)

isti77 2011.06.16. 11:19:57

@Hózentróger: ne sajnáld, hogy nincs alufelnid. Nekem a nyári gumik (gyári) alufelnin vannak, 225x45 R 17-es méretben. Hát mit mondjak... kétségtelen, hogy jól néz ki, csak a pesti utakon a menetkényelemmel van egy kis gond, pl. a Róbert Károlyon pattog, mint a parasztszekér, ilyen magasságú gumi nem tudja kirugózni az úthibákat. Aszerint választok sávot, hogy hol a legkevésbé szar az út.
Arról nem is beszélve, hogy a nagyobb gödröket ajánlatos elkerülni, mert sokkal könnyebben defektet kapsz, és a felni is könnyebben sérül, mint a lemezfelni, magasabb gumikkal.
Amikor ősszel felteszem a 195x65 R 15-ös lemezfelni-téli gumi kombinációt, olyan, mintha egy másik autóba ülnék, annyival kényelmesebb, és valószínűleg a futóművet is jobban kíméli.
De sok választásom nem volt, használtan vettem az autót, az alufelni a felszereltség része volt.

Hózentróger 2011.06.16. 11:32:44

@isti77: Jaja, igazad van abban, amit mondasz. Én 185/60 R14 helyett vettem volna 195/50 R15-öt. De ez a projekt nem ér meg ennyit nekem. Plusz a szívem szakadna, amikor a feleségem párhuzamosan próbálna parkolni a padka mellé, ha érted... :)

esef 2011.06.16. 12:11:52

@isti77: add el a 17"-os alufelni garnitúrát egy tuninghuszárnak, az árából vegyél egy garnitúra acélfelnit bontóból + 4 rendes gumit

mifolyikittgyöngyösön?! 2011.06.16. 12:25:22

mifolyikittgyöngyösön!!odafigyeljetekmá'!
ezt mindenkivel megcsinálhassák?!

Leadfoot 2011.06.16. 13:29:19

@king4aday: Esőben állva 20 perc alatt csont rozsdás lesz az összes tárcsa a kocsimon.

ügyfélszolgálatos 2011.06.16. 14:11:43

@Hózentróger: Már nem azért én sem vagyok annyira eleresztve anyagilag, de azért amikor a gumik amivel vettem a kocsit szarok lettek, nem sajnáltam a zsét és vettem másikat. Okosba' lehet azért venni viszonylag kibírható áron. Sőt meg merném kockáztatni, hogy ennél még a tecsős gumi is jobb.

Tornado86 2011.06.16. 14:13:06

Az a gumi dudor nélkül is csereérett :)

randomuser1 2011.06.16. 15:56:23

lehet,nem jár vele túl sokat, csak városban, keveset,a nyári tavaly elfogyott, oszt logikus lépés volt ezzel a gumival kihúzni a szezont, ősszel majd vesz egy készlet új téligumit.

Integrált Szerverterror 2011.06.16. 16:50:55

Városon belül elmegy. Az én régi kocsimmal egy ideig úgy közlekedtem, hogy a gumiból kilógtak a fémhuzalok. A rendőr se vette el a forgalmit. Igaz sötét volt.

zSoc · http://zsoc.myphotos.cc 2011.06.16. 16:57:12

Pukli nélkül téligumi nyáron mennyire necces szitu?:S

isti77 2011.06.16. 17:24:24

@esef: tuninghuszárnál még nem próbálkoztam, de márkaszervíznél igen. A cserearány kissé kedvezőtlen lett volna (mármint számomra), úgyhogy marad.
Egyébként, amikor nagy ritkán jó minőségű útra tévedek, nincs semmi gond a széles, alacsony gumikkal, de ez nálunk elég ritka.

isti77 2011.06.16. 17:27:21

De a legjobbak a hosszanti nyomvályúk, főleg sávváltásnál, ezekkel a kerekekkel.

Tibi88 2011.06.16. 18:10:04

@zSoc:
pukli nélkül nem gáz, jobban kopik, rosszabbul tapad :D de ezen már a téligumi mintázat is alig látszik...

@isti77:
nekem 215/45 17 van fent, gyári sportfutóművel kombinálva. Egyszerűen tökéletes, külső sávba csak autópályán tévedek :) Az útból a forintnyi hibákat is érezni :) ezért úgy megyek általában mint aki részeg, csak a cikázás :D

zSoc · http://zsoc.myphotos.cc 2011.06.16. 18:16:56

@Tibi88: Köszi! Viszonylag kopott már az enyém is, csak most még fönntvan, hogy kíméljem a nyári szettet. De ha nagyon kopik, akk hamarosan lecserélem ...

SzLacika 2011.06.16. 20:01:04

@zSoc: Én hajtottam téli gumit nyáron, égő vagy nem égő, nem volt zseton lecserélni. Nem kopik annyira veszettül, mint sokan mondják, vadonat új volt és 50 ezer kilómétert bírt ki. 2 szezont futott, nyáron és télen kb ugyanannyit használtam.

bunkóbéemvés 2011.06.16. 22:27:56

@Tibi88: nekem 255/35R19 van fent. Na ezzel aztán tényleg horror néha a kozlekedés. A vicc, hogy télen meg 195/65R15 :D tényleg mintha másik kocsi volna!

Én a téli garnitúrát vettem 80%-os gumi+felni 40e. Nem értem mirol beszéltek..

bunkóbéemvés 2011.06.16. 22:41:26

@SzLacika: ez nem égő bazdmeg, hanem szánalmas. főleg, hogy még meg is ideologizálod. A retkes f@szért veszel autót / jársz vele, ha nem tudod fenntartani? Jahogy Te nem veszélyezteted a többieket, mert Te profi vagy. Te vagy a kivétel. Értem. Járjá' villamossal b+, arra nem kell gumit venni!

SzLacika 2011.06.17. 00:02:19

@bunkóbéemvés: Vegyél már vissza paraszt gyerek. Nem csoda, hogy bunkónak hívnak.
És ha nem tellett rá akkor mi van? Becsületesen dolgozok, nem vagyok tolvaj politikus, sem adócsaló vállalkozó.
Mellesleg mégis ki vagy mi tiltja nyáron a téli gumi használatát?
Nem jártam szarrá kopott gumival, mint egyesek, majd 4mm volt amikor lecseréltem.

Másrészt meg még hülyeséget is mondasz. Aztán mi a fasszal veszélyeztetek és kit? Több gumist kérdeztem és utánaolvastam, egy jó téli gumi nem fog sokkal szarabbul teljesíteni, mint egy nyári. A különbség elenyésző.
Sokkal veszélyesebbek azok az idióták, akik télen tolják nyári gumival. Na ott tényleg nagyok a különbségek és vannak olyan időjárási körülmények, amikor az már tényleg veszélyeztetés.

Itt van, lazítsál, olvassál.
www.tyrereviews.co.uk/Article/Summer-VS-Winter-tyres-Warm-weather-performance.htm

Jó tanács: Ha nem értesz hozzá, tájékozódj és utána ugass, barátom.

Hózentróger 2011.06.17. 07:10:00

@bunkóbéemvés:

Te vagy a szánalmas, kismajom. Te ugatsz Lacikának? Őszintén elmondta, hogy nem volt pénze, nem tudott venni nyári gumit. Honnan tudod, hogy mi volt az oka a pénzzavarának?

Előtte meg még le is írod, hogy használt gumit vettél a BMW-dre. Na ez a tiszta szánalom. Vegyál bazdmeg Suzukit, hátha akkor majd nem más levetett szarát kell a kocsidra pakolnod, mert lesz pénzed új gumira.

Nagyon felhúztál így reggelire, kispöcs.

mohopasi 2011.06.17. 08:26:16

Lehet én a tulajnak szóltam volna, nem fotózgatok meg levelezgetek vele. Lehet hogy egyszerűen tudatlan.

randomuser1 2011.06.17. 10:16:57

@bunkóbéemvés: hehe, negyvenért 80%-os gumi felnivel? a szomszéd meg boldog mikor egy szép téli reggel a parkolóban 4 téglára állítva találja a fábiáját a hozzád hasonló felvevőpiac miatt :)

Tibi88 2011.06.17. 10:51:10

@mohopasi:

Ez elég nehéz, mivel nem tudom ki a tulaj :) egy lakótelepen álló kocsinál körülményes kideríteni. Vagy ott állok amíg meg nem jön :)

bunkóbéemvés 2011.06.17. 11:54:07

@Hózentróger: Á, szóval Te vagy Lacika bikája, ráadásul valamiféle kultúrpalánta. Gyökere. Vagy inkább Csírája, hogy meg ne bátsalak :)

Szóval pénzzavar. Meg őszinteség. Ennyin múlik a dolog, és szemet lehet húnyni a dolgokon? Hát kösd fel a gatyót hózentrógi. Őszintén bevallom, hogy meghúztam a nődet. Dehát éppen pénzzavarral küszködött.

Bezony, használt kereket vettem (nem gumit, az csak egy része a keréknek) Bevállalom ŐSZINTÉN ebben a burzsuj országban is felvállalom, hogy a majdnem új gumikat, amit egy szintén bunkóbéemvés méretváltás miatt adott el nekem, megvettem. Igen.
Látod-látod, ez is rólad állítja ki a bizonyítványt, hogy ha béjemvétulajról van szó, akkor már csak pénzes állat lehet, akinek kötelező zsírúj dolgokat venni, mert a béjemvéhez az illik, és különben is, a lopott vagyonból telnie kell rá.
Tipikus Magyar vagy barát...ja Zolikának. Megdöglesz az irigységtől :)

Vagy Te tényleg olyan burzsuj vagy, hogy csak és kizárólag új gumit veszel, a 80%+ az már neked sem kell? Wow :)

És márpedig őszinteségtől meg Zolikától függetlenül, ha nincs pénzem az autómat karbantartani, akkor nem játszom a luxusmajmot, és nem kocsikázok, ez a képlet ilyen egyszerű. Vagy ha Zolika barátnőd ugyan ezt csinálja a féktárcsákkal fékbetétekkel, izzókkal stb, de őszintén bevallja, akkor megsimogatod a popsiját, hogy jólvan nembaj, legalább őszinte volt?

@SzLacika: Játszhatjuk a statisztikai kutatóintézetet, de nekem nem fogod megmagyarázni, hogy az eleve hendikepes (új gumikról szóló információkról van szó ugye) téligumi, ami új korában száraz aszfalton a nyári guminak csak a 80%-át teljesíti, az márpedig nem balesetveszélyes.

Főleg azért, mert igen közeli rokonom tűzoltó, aki az ilyen "nincs pénzem az autóra de azzal járok mert luxusbuzi vagyok" embereket vagdossa ki a roncsokból, amik a rossz fékek, gumik, futóművek miatt véletlenül őszintén becsomagolódnak a kasztniba.

Inenntől kezdve pedig Ti ne próbáljátok már megmagyarázni nekem, hogy csóró ember akinek lyukas a gatyája, megérdemli, hogy kocsival járjon, mégha nem tudja eltartani akkor is.

@Tibi88: azt hiszem ezt megválaszoltam. Amúgy meg rá lehet keresni a racing-bazar.hu -n vagy az express-en az ilyen felnikre gumizva. Ilyen áron mennek, csak gondolkodni kéne és időt ráfordítani. Nem irigykedni, hogy a másiknak "milyen jól megy"

bunkóbéemvés 2011.06.17. 11:54:38

jajj bocs, az utolsó nem Tibinek, hanem @De gustibusaut bene, aut nihil: nek

Tibi88 2011.06.17. 12:49:17

@bunkóbéemvés:

Neked még jobb abból a szempontból, hogy a széles gumi átmegy azon a kátyún, amibe az enyém már beleesik. Oldalfalra meg nincs 1 cm különbség a két gumi között. 235/35 19est láttam pár éves 5ösön. Na azzal mit szenvedhet... :D

bunkóbéemvés 2011.06.17. 13:02:16

@Tibi88: 235/35R19-em is volt 3-ason. Nem húzott, nem követte a nyomvályúkat, ellenben ütött mint a kalapács. :)

randomuser1 2011.06.17. 16:31:45

@bunkóbéemvés: elvből nem vitatkozom fórumtrollokkal, szal igazad van, legyél boldog a racsingbazáron talált, fábiáról lopott kerekeiddel.

bunkóbéemvés 2011.06.17. 18:11:27

@De gustibusaut bene, aut nihil: univerzális válasz a saját hülyeségével szembesülő komment-trollok részéről :)

"streetfighter" 2011.06.17. 18:20:42

@bunkóbéemvés:
A nyári és a téli gumid közötti eltérés nem ajánlott és egyébként is röhejes.
Te inkább ne oszd az észt a gumikról.

bunkóbéemvés 2011.06.17. 18:22:32

@"streetfighter": na ezt viszont - mindenféle kötekedés vagy gúnyolódás nélkül - kérlek fejtsd ki, mert rettentő mód kíváncsivá tettél :)

"streetfighter" 2011.06.17. 18:34:48

@bunkóbéemvés:
1- Aki ad arra, hogy a nyári felnije 19 coll legyen az számomra rettentő "furcsa", amikor télen 15-sel jár. Min. 17 illene, de ez szubjektív, ez tény. :)
2- A két gumi átmérője között több mint 4% az eltérés, amit a szakma nem javasol. Nézz utána! Lehet, hogy a 19-es sem gyári méret?
3- Az előző kommentedhez: téli gumi nyáron nem a legszerencsésebb, de balesetveszélyesnek nem nevezhető, ezért kár volz olyan durván rátámadni a másik kommentelőre. A tűzóltók között pedig sok a dilettáns. :)

bunkóbéemvés 2011.06.17. 18:44:16

@"streetfighter": a 19" nem gyári méret, de erősített futóművel, szélesített kerékívvel nincs vele semmi probléma. sebességmérő eltérés nincs. én személy szerint a 17-et már nem igazán tartom biztonságosnak télen.

A nyáron téli gumi pedig akármennyire kozmetikázva van, nemhogy nem szerencsés, de veszélyes. Nem véletlenül van benne a nevében, hogy téli. ez persze száraz időre vonatkozik. Tudod, mikor a teszkó parkolóban meg a pláza mélygarázsban sikítanak a gumik egy enyhe kanyartól...

Sajnos nem tudom tolerálni, mikor megpróbálják megmagyarázni a dolgokat személyes problémákra hivatkozva. Aztán már abba is beleköt a troll, hogy racing-bazáron vesz az ember levetett kerekeket. Úgy gondolom, hogy pont az ilyen tipus (Lacika) engedi meg magának, hogy fémen fékezzen, mert éppen rossz anyagi helyzetben van, és drága a fékbetét, és azt is elnézi, hogy nagyobb válla van a tárcsának mint egy testépítőnek, mert ejj ráérünk arra még. hisz' megáll az autó.

"streetfighter" 2011.06.17. 19:19:49

@bunkóbéemvés:
Én komolyan szoktam venni a kocsi karbantartását, hiszen nagyon gyorsan autózom, és nem szeretnék ilyen hülyeség miatt elszálli.
Valószínűsítem, hogy te sem lődörögsz az úton.
Azt viszont tudomásul kell venni, hogy vannak emberek, akik csak el szeretnének jutni A-ból B-be, és nem a legélvezetesebb módon. :)
Ennek több oka lehet:
- nem izgatja a sebesség
- nincs pénze "normális" autóra
- úgy érzi, hogy mindig minden szabályt be kell tartani :D
Szóval, szerintem, ha valaki téli gumival jár állandóan, de nem száguldozik, figyelmesen közlekedik a lehetőségeihez mérten, az nem olyan elítélendő.
És ez nem feltétlenül függ össze a fékek, a kormánymű és hasonlóan fontos dolgok elhanyagolásával.

SzLacika 2011.06.17. 21:41:01

@bunkóbéemvés:
Látod, látod, tipikus bagoly mondja verébnek esete vagy, inkább füled farkad behúzva elsunnyogtál volna, mert csak még jobban lejáratod magad.
"80%-os" használt gumit veszel az autódra 40-ért, felnivel. Ismerem ezeket a "80%-os" gumikat, ennyiért 6-8 éveset kapsz vagy még régebbit, csak a felni többe kerül. Ha már annyira szőrszálat hasogatunk, mennyi idősek is voltak ezek? Téli gumi 3 év után már öregnek számít. Vajon egy 6 éves, elkeményedett gumi hogyan viselkedik fagyos, csúszós úton?
Vagy valóban lopottak voltak talán?

Másodszor pedig, megkérdezném, te a nevedet megcáfolva mindig a szabályokat száz százalékosan betartva közlekedsz? 90-nél 90-el, 50-nél 50-el? Ja, hogy nem? Ki is a profi, ki is a kivétel?
Ha 70 helyett 90-nel mész, máris csaknem dupláztad a fékutad. Én a nyáriaknál durván 10%-kal gyengébben teljesítő (a belinkelt teszt szerint ennyi) téli gumikkal 10%-al növelem.
De mivel nem szoktam száguldozni, nem gondolom, hogy veszélyesebb lennék akármelyik ABS nélküli, vagy síkra kopott gumival közlekedő autósnál.

Amúgy meg bizony, akár hiszed, akár nem, a téli gumit leszámítva az autóm tip-top volt és most is az. Igen, a fékek is, izzók is, futómű is. Amikor pedig leselejteztem az említett elhasználódott téli garnitúrát, új nyáriakra cseréltem, azt meg ősszel új téliekre. Valóban nem dob fel a pénz, de spóroltam rá.

"És márpedig őszinteségtől meg Zolikától függetlenül, ha nincs pénzem az autómat karbantartani, akkor nem játszom a luxusmajmot, és nem kocsikázok,"

Na csak ezt ne mondtad volna. Múltkor te magad írtad, barátom, hogy "egyszerre kiégett" mindkét tompítottad és sötétben ködlámpával meg helyzetjelzővel közlekedtél 2 napig, mert "kénytelen voltál"
Te miért nem ültél buszra vagy villamosra? Ki is a luxusmajom, luxusbuzi? Mellesleg melyikünk is dörgöli mások orra alá, hogy prémium autómárkával közlekedik?
Ráadásul gagyi kínai xenont rakatsz az autóba, ami az első kátyún kiég. És még te fikázol meg csórózól.

Ezennel befejeztem a személyeskedést és egyúttal a társalgást is veled, mert látom csak egy kötözködős troll vagy. Ha gondolod folytasd magadban :)
Normális, kultúrált vitában vagy poénkodásban partner vagyok, köpködésben inkább nem...

bunkóbéemvés 2011.06.17. 23:03:57

@SzLacika: Márpedig ha körbenézel, 5x120-as acélfelni jó téli gumikkal semmit nem ér, 40-60 között odaadják bármikor, és nem kell ehhez 6 évesnek lenniük. De ezen kár is vitatkozni.

Nem állítottam sosem, hogy mindig a megengedett maximummal hajtok, de azért kiigazítanálak, az általad linkelt oldalon 20% hátrány van meghatározva száraz úton téli gumik tekintetében.

Azt olvasol ki a mondataimból, ami jól esik. Gyári xenon lámpáim vannak, és abba rakattam új izzókat, amit szervizben a tudtom nélkül gagyi GE-vel próbáltak abszolválni. Ennek lett az eredménye a 2 napos hiány, amiből 1 éjszaka (amikor kiégtek) kellett ködlámpával és helyzetjelzővel közlekednem hétvégén, nyilván mivel a szerviz hétfőn nyitott. Hagytam volna az út szélén az autót? Azért az nem ugyan az a szitu, mint az egész évben szar állapotú autóval járkálni (ez utóbbit nem rád, általánosságban..) Értelmezés kérdése, nyilván egy "vitában" kapaszkodsz amibe csak lehet ;)

Úgy érzed, hogy azt dörgölöm az orrod alá, hogy prémium márkával közlekedek? :) Na ez is a "találjunk fogást a csávón" próbálkozás :) Mint már írtam korábban, a nevem polgárpukkasztás. Hiszen ez a blog elég híres a bmw, és azok tulajdonosainak gyűlöletéről ;) Meg is van az eredménye, ha minden alkalommal agysebész stílusban írnék is megpróbálnának egyesek fogást találni rajtam, kizárólag a nick-em miatt, és ez vicces, igen :D Inkább akkor már az írásaimmal is hergellek :P Nyilván, mikor "véletlenül" értelmes ember módjára írok, az fel sem tűnik senkinek, azon átsiklik a szelektív magyar tudat :D De ez már off téma..

Zárásként megjegyezném, hogy nem pusztán csóróztam. Azt nem foghatod rám, hogy fölényeskedtem volna, vagy kérkedtem volna, hogy engem felvet a pénz, prémium márkával járok, és mások csórók.

Nem kérlek, erről szó sincs. Arról viszont igen, és ezt továbbra is fenntartom, hogy akinek nincs pénze fenntartani az autóját, az ne autózzon. Lehet, hogy Te nem ebbe a kategóriába tartozol, de sajnos a tapasztalataim azt mutatják, hogy az emberek olyan hányadék állapotú autókkal mennek ki az utcára, hogy sokszor csodálkozom hogy nem esik szét alattuk. Igénytelenség van, nemtörődömség, és nem utolsó sorban igen erős itthon a konzumidiotizmus! Ez a legfontosabb pont az egészben. Ha bele döglenek is kijönnek az utcára a szakadékukkal, mert a bkv az derogál. Este meg azon gondolkodik, hogy parizert egyen vagy virslit, mert másra nem futja. Még egyszer mondom, nekem ez a tapasztalatom (sajnos ismerek is ilyet), lehet, hogy Te nem ilyen vagy, nem ismerlek, ahogy Te sem engem, viszont egy ilyen bejegyzés után a hozzászólásod csak hab volt a tortán. Pont.

bunkóbéemvés 2011.06.17. 23:12:59

Na még annyit... :D Nem mintha olyan fontos lenne számomra mit gondolsz, de azért tudjad. Elfelejtettem kihangsúlyozni, hogy engem sem vet fel a pénz, a "prémium" márkájú autóm használtan vásárolt (itthon elég ritka az újonnan vásárolt verzió ;)), és csupán a gondolkodás, utánajárás eredménye. Tudod, nem féltem a keresőben kiválasztani a bmw márkát. Használtan kicsivel több mint egy új suzuki, csak ezzel az előítéletek miatt nincsenek tisztában az emberek. Namost tök őszintén, Te melyiket választanád? Új suzuki, vagy használt bmw?... (na jó, a szervizelés tényleg a suzuki többszöröse. egy suzuki full szerviz kevesebb mint egy bömös olajcsere..)

SzLacika 2011.06.18. 08:05:45

@bunkóbéemvés: Na kérem szépen, ez már korrekt válasz volt. Mintha nem is az eddigi "bunkóbéemvés" néven és stílusban megnyilvánult egyén írását olvasnám. Így már lényegesen élvezetesebb társalogni.
Köszönöm a normális választ. Még azt is elismerem, hogy van igazság abban amit mondasz.A mindenáron autózni akarás hanyagsággal párosítva előbb-utóbb valóban komoly veszélyeket idézhet elő.
Autószerelő ismerősöm mutatott már papírvékony féktárcsát és betétet, abroncsból kilátszó acélszálakat, tropára ment lengéscsillapítót. Használatban levő autókból. Ez már őrültség, eddig soha nem mennék el. Akkor már valóban inkább a busz.

Ennek ellenére fenntartom, hogy téli gumival nyáron közlekedni nem kifejezetten veszélyes, ha az ember odafigyel. Persze, tény, hogy legjobb nyáron a nyári gumi.
De vannak ennél ezerszer neccesebb dolgok. Ennyi erővel ne közlekedjenek az abs nélküli autók, hisz ott is nagyobb a fékút, kormányszervó nélküliek, mert valamivel kevesebb a reakcióidő stb.

Végül pedig, csak ismételni tudom magam, még mindig sokkal jobb nyáron a téli, mint télen a nyári.
Ha eddig nem tetted volna, télen nézd meg egy nagyobb parkolóban, hány autón van nyári gumi - és milyen autókon. Én megtettem. Meg fogsz lepődni. Saccra 30-40 százalékon van télen is nyári, a téli gumik kb fele meg alkalmatlan (nagyon öreg vagy túlságosan kopott) Ráadásul sokszor közép és felső kategóriás autókon látni ilyeneket!
Így csak az autósok durván harmada használ biztonságos, téli közlekedésre valóban alkalmas gumiabroncsot. Gondolj bele, 66% a valószínűsége annak, hogy egy adott vészhelyzetben olyan autóval találkozol, amelynek lényegesen kevesebb esélye lesz időben megállni vagy kisodródást elkerülni. Előbb ezzel a dologgal kellene leszámolni, s igen, utána lehet baszogatni a téli gumisokat nyáron.

2011.06.18. 14:03:00

@Tibi88: 195/45 se egy leányálom a szar utakon, de mikor felmegyek a mecseki szerpentinre... Az mindenért kárpótol. :)

@SzLacika: Tévedés hogy nem gáz a téli nyáron. Megéghet a gumi felülete, ami sok jót nem jelent. Olyan lesz a tapintása mint a műanyagé... Továbbá jobban melegszik, így autópályatempónál benézhet egy durrdefekt.
Persze ha ez csak átmeneti mert nincs pénzed, és ehhez mérten óvatosabban is közlekedsz akkor elnézem. :D

2011.06.18. 14:12:30

@SzLacika: "a téli gumik kb fele meg alkalmatlan (nagyon öreg vagy túlságosan kopott) Ráadásul sokszor közép és felső kategóriás autókon látni ilyeneket!"

Pár éve télen az egyik nagyáruház parkolójában találkoztam 2 ismerőssel. Pont azon röhögtünk hogy nekem a Swiften új téligumik, az egyik haver Fiat Croma-ján alig használt téligumi, a másik ismerős ezeréves Golf 2-én új téligumik.
Míg a parkolóban lévő csilivili 8-10 millás nagy családi egyterűkön, Passat-okon, Mondeo-kon meg nyári vagy négyévszakos gumik. De láttunk olyat is amin ugyan téligumi volt, de a profilmélység nem lehetett több 3mm-nél. Nevetséges. :)

"streetfighter" 2011.06.18. 16:09:56

@GSX-R:
"Míg a parkolóban lévő csilivili 8-10 millás nagy családi egyterűkön, Passat-okon, Mondeo-kon meg nyári vagy négyévszakos gumik. De láttunk olyat is amin ugyan téligumi volt, de a profilmélység nem lehetett több 3mm-nél."

Ez igen érdekes.
Lehet, hogy én nem arra mászkálok mint ti, de egyáltalán nem ez a tapasztalatom. A legtöbben már használnak téli gumit, az újabb autók meg főleg a cégesről nem is beszélve.
A 4*4-es tájékozatlanoknál előfordúl, hogy nincs téli gumija, mert azt hiszi, hogy a hajtás elég. Aztán a saját kárán tanul.

2011.06.18. 19:45:13

@"streetfighter": Ez 5 éve volt kb. azóta szerencsére igencsak változott az emberek hozzáállása pozitív irányban. Az elmúlt télen nagy parkolókban sokszor direkt néztem az autók kerekeit, kevés volt a nyárigumis.

SzG-1978 2011.06.18. 23:55:25

@SzLacika: azért azt tisztázni kéne, hogy az ABS nem arról szól, hogy rövidebb legyen a fékút, sőt. Általában az ABS növeli a fékutat, mivel általában száraz az út felülete.
Az ABS lényege az, hogy az autó irányítható marad, ergo nem csúszol át a szembejövő sávba full fékezésnél, vagy kikerülheted a másik autót, ha van helyed.
Ha száraz az út, akkor a blokkolt kerék adja a legrövidebb fékutat, csak senki nem tudja, az autó hova megy, és ez veszélyesebb, mintha kicsit hosszabb a fékút, de irányítható marad.
A fékút ABS esetén nedves úton rövidülhet, ahol ABS nélkül leblokkolhat a kerék, és könnyebben felúszhat, mintha forogna, míg ABS-sel a tapadási határon marad, így nagyobb fékerőt tud átvinni.
(Csak azért írtam be, mert már nagyon sok embertől hallottam-olvastam ezt a félreértést.)

"streetfighter" 2011.06.19. 09:02:02

@SzG-1978:
Abban igazad van, hogy a fékezés közbeni írányíthatóság miatt fejlesztették ki az ABS-t.
Abban viszont nem vagyok biztos, hogy azonos autóval, gumival és aszfalton az ABS nélküli autó előbb áll meg. Nem is nagyon tartom valószínűnek, hiszen az elektronika, mindig az optimumon tartja a tapadást.
Hóban általában az ABS nélküli autó előbb megáll, mert a blokkolt kerék maga álá "ékeli" a havat, a másik meg állandóan megforog mielött blokkolna, így tovább gördül. Én úgy tudom, hogy csak ebben az esetben rosszabb az ABS.

SzG-1978 2011.06.19. 10:54:07

Száraz úton a legnagyobb tapadást az állóra fékezett kerék adja, amiről dörzsöli le a gumit a súrlódás. Az, hogy itt az ABS nélküli autó előbb áll meg, csak és kizárólag száraz útra vonatkozik, az irányíthatatlansággal párosulva.
A hó, amit maga előtt tol a gumi, "szánkózást" hoz létre, ez olyan, mint a vizes úton a felúszás (aquaplaning) jelensége, szinte nulla a tapadás.
Egyébként kipróbálható megfelelő helyszínen, ugyanis minden autóban kötelezően kikapcsolhatónak kell lennie az ABS-nek, pont a (ritkán tapasztalható) hátránya miatt.
Menj be egy üres parkolóba, és nézd meg ugyanolyan távokkal, de nagyon sok autógyár végez ilyen teszteket és bemutatókat, ezeket ők szokták elmagyarázni, érdemes megnézni, mi történik, mikor egy bábut tesznek az autó elé.

SzG-1978 2011.06.19. 11:02:50

Egyébként az a fizikai alapja, hogy az autó akkor irányítható, ha a kerék kerületi sebessége és a megtett út alapján számolt sebesség nem tér el nagyon egymástól, tehát nem nagy a csúszás mértéke. Ha a kerék blokkolt, akkor a legnagyobb a súrlódás (most csak száraz útról beszélek), de nincs irányítás; a jármű iránya az egyes kerekek által az útra átvitt súrlódástól függ, ha ezek egyenlőek, akkor az autó egyenesen megy tovább, ha mondjuk a bal oldalon erősebb, akkor az autó balra tör ki.
Ha a kerék túlpörgött, akkor nem képes felvenni a tapadást, ez ugye nem az ABS feladata, hanem a kipörgés-gátlóé, ez is az aktív biztonsági felszerelések része. Ha mind a kettő problémát megoldjuk, akkor mind a négy kerék az úttal együtt forog, és irányítható marad az autó.
A vizes úton haladásnál a kipörgésgátló dolgozik, mert ha kipörög, majd hirtelen megtapad, kirántja az autót az aktuális irányvonalból, míg fékezésnél az ABS dolgozik, és elkerüli a tapadás elvesztését, itt ezért egyértelműen rövidebb a fékút ABS használatával.

"streetfighter" 2011.06.19. 11:05:20

@SzG-1978:
"Száraz úton a legnagyobb tapadást az állóra fékezett kerék adja, amiről dörzsöli le a gumit a súrlódás."

Ez az elmélet, ami a gyakorlatban ritkán valósúl meg.
Tehát elméletileg igazad van. :)
Az a baj, hogy gyakorlatban ez ritkán van így, mivel sok minden befolyásolja.
- a gépkocsi gumijának állapota
- az útfelület minősége, anyaga
- az úton lévő szennyeződés
- a vezető milyen erővel tapossa a pedált
- a fékek állapota
És még sorolhatnám.
Szóval a korszerű ABS-szel rendelkező autó valószínűleg még száraz úton is elöbb fog megállni, mint egy ABS nélküli autó.

SzG-1978 2011.06.19. 11:19:32

Ugyanolyan körülmények közötti esetekről beszélünk, ami azt jelenti, hogy ezek, amiket felsoroltál, megegyeznek.

"streetfighter" 2011.06.19. 11:45:43

@SzG-1978:
Pontosan!
Éppen ezért jobb a korszerü ABS-szel közlekedő autó még száraz úton is, mert figyelembe veszi az esetleges rosszabb adottságokat.
Szennyezett út, eltérő tapadási körülmények stb.
Mellesleg megjegyezném, hogy nagyon nagy sebességről blokkoló kerék, úgy felmelegszik, hogy nem, hogy rövidebb, hanem sokkal hosszabb lesz a fékút. A túlmelegedett kerék sem jó!

SzG-1978 2011.06.19. 12:04:46

@"streetfighter": persze, hogy jobb. Nem vagyunk autóversenyzők, csak átlagemberek. Az ABS nagyobb biztonságot hozott az utakra, mint ami előtte volt. Nem is vitatom a létjogosultságát (EU-ban új autó üzembe helyezésénél kötelező felszerelés).

HakapesziM 2011.06.19. 14:00:14

Érdekes kérdés ez az ABS. A leghatásosabb fékerőt az un. csúszva gördülésnél érhetjük el, ez a határesete a még gördülésnek, de már majdnem blokkolásnak. Tehát nem a blokkoló fékezés a leghatásosabb. Az ABS ezt közelíti, azzal hogy meg-meg szakítja a fékerőt, s emellett iránytartó marad a jármű. Erre azért van szükség, mert csúszó kerék nem vesz fel oldalvezető erőt, tehát nem kormányozható a jármű. De amíg száraz úton csúszva gördülésnél elérünk egy féktávot, ehhez képest a megszakított fékerő csak - jóllehet, alig valamivel - de hosszabb féktávot biztosíthat. Az irányíthatóság megmaradása viszont "megéri" feláldozni ezt a minimális féktáv különbséget. Ugyanakkor nem csodaszer az ABS, igen csúszós úton tapasztalatom szerint alig van előnye, a végtelenségig megnő a féktáv, extrém körülmények között sokkal többet nyom a latban a jó gumi, és a vezetéstechnika, nincs mese lassabban kell menni. Ugy gondolom, legjobb a megelőzés, jobb el sem jutni a csúszáshatárig. legalábbis közúti forgalomban. Egy kezemen meg tudom számolni nekem hányszor lép működésbe az ABS egy évben. Ha pedig vészhelyzetben kell vészfékezést végrehajtani arra hasznos, mert megmarad a kormányzás lehetősége. De semmi esetre sem célja a féktáv csökkentése.

Tibi88 2011.06.19. 15:53:31

@HakapesziM:

Nekem egy ujj elég a számoláshoz 2 évre, az is azért mert kíváncsi voltam működik e... :)

HakapesziM 2011.06.19. 16:00:35

@Tibi88: Minél kevesebb annál jobb persze, de kilométer és időjárás függvénye a dolog. Legtöbbet Svédországban vezetek, és itt nem sóznak télen, van hát alkalom csúszkálni.

Tibi88 2011.06.19. 16:04:38

@HakapesziM:

Én sokat városban, bármikor, itthon. De amit írtál úgy kell. Figyelni. Mondjuk én gyorsan vezetek, de nem csak az előttem lévő kocsiig látok ahogy egyesek...

Dester 2011.06.22. 12:51:50

@1kutya: vasárnap az M5-ösön az inverze történt: két kamion a leállósávban. Míg én azt figyeltem, hogy ne csapjak el senki ott ácsorgót, kiszaladót, rámentem 130-cal egy szép nagy, út közepén fekvő gumidarabra, ami miatt az egyik kamion ott rostokolt. Szép nagyot koppant az autó alján. Imádom, hogy a kamionosok addig "hordják" a gumikat, amíg le nem rojtozódnak a felnikről és két hatalmas darabban le nem esnek.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása