Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A motor valóban nem számít?

2011.07.01. 07:49 :: Don Blasius

Mindannyian tudjuk, hogy motorral közlekedni veszélyesebb, mint autóval, sokkal sérülékenyebb rajta az ember. A figyelmetlenség bármelyik fél részéről könnyen idézhet elő súlyos balesetet. Morc is leírt nekünk néhány példát, ami tipikus hiba autós közlekedők részéről, de eddig a szerencse és az ő odafigyelésének köszönhetően neki nem esett baja.

Érdekes jelenséggel szembesültem pár hete, mikor is autó helyett motorral kezdtem dolgozni járni. A munkám miatt Budapest és Kecskemét között ingázom, utóbbiban pedig elég gyakran és nagy előszeretettel fordulnak elő körforgalmak.
A szituáció, ami lassan nap, mint nap megismétlődik, a következő: megérkezem a körforgalomhoz (legyen ez mondjuk az 54-es és a 44-es utakat összefogó darab), melyet némi lassítás árán ugyan, de úgy 40km/h átlaggal megközelítek, gondosan megvizsgálom a behajtási lehetőségeimet, és ha szabad a pálya, behajtok. Ez így eddig rendben is van, a körforgalom valami ilyesféle módon működik. Viszont a következő behajtónál valaki szintén behajt. Konkrétan elém vagy mellém. Hol egy buszos, hol egy kamion, ma egy Chevrolet. És nem, nem egyszerre hajtunk be, hanem amikor én már benn vagyok. Mármost én mindent értek, de hogy egy gondosan kivilágított, piros színben pompázó járművet a fent említett sofőrök aktív szemkontaktus fennállása (értsd: ránéznek a közeledő motorra) mellett is figyelmen
kívül hagynak-hát ez valahogy nem hagy nyugodni.

 



Talán pár dolgot rendbe kellene tenni a fejekben.

1) A motoros ugyanazokkal a jogokkal jön-megy az úton, mint az autós, és ugyanazok az elsőbbségi szabályok vonatkoznak rá is.
2) A motorost az autó karosszériájához képest szinte semmi se védi.
3) A 2. pont teljesen érvényes az időjárásra és a balesetekre is.
4) Sok mindent el tudok képzelni, volt már sürgős dolgom, kellett már pontosan érkeznem. A fent leírt esetekben a kieső idő max. 20 másodperc. Most komolyan, megéri?!

De menjünk talán még egy picit tovább!

Miért előzi az autó főúton a motort gyakorlatilag pár méteres követési távolságból? A kétkerekű biztos kitakarja a látómezőt. Mi a baj ezzel? Nos, rájössz, ha a motoros kátyúba hajt, vagy bukik egyet, az autónak meg esélye se lesz kikerülni. Miért élem nap mint nap meg azt egy lámpánál kígyózó hosszú sor mögött gurulva, hogy centikre tőlem húz el egy autó, hogy aztán a sor végéhez érve egy határozott satuval rögzüljön az aszfalton?

Valahogy olyan érzésem van, hogy sokaknak ezek az apróságok eszükbe se jutnak, talán az oktatás satnyuló színvonala, talán a morál az oka, talán a kultúra (vagy annak hiánya). Talán az, hogy szeretjük azt mondani: "bezzeg Nyugaton". Talán csak el kéne gondolkozni, néha levenni a lábunkat a gázról és nem rohanni annyira.
Higgyétek el, megéri. A motoros pont ugyanúgy töri össze a kocsi karosszériáját, mint egy másik autó, csak épp a balesetből eredő elhalálozási rátája valamivel magasabb...

 

84 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés hülye veszélyes előzés követési távolság körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.07.01. 08:28:10

Első. És a címre válaszolva: valóban.

záporjózsi 2011.07.01. 08:30:53

Ezek szerint visszatérnek a motorposztok. :D

Sosem értettem ezt az autó vs. motor dolgot. Soha motorossal bajom azon kívül, hogy távolsági fénnyel jön és zavar nem volt. Hülye motoros meg elvileg kb. annyi van, mint hülye autós már csak statisztikai alapon, viszont Darwin óta tudjuk, hogy korán halnak... A többiekkel jól ki lehet jönni.

2011.07.01. 08:35:42

én csak egyet nem értek. Ha robogója van, akkor írja azt, ne motort.
Ha meg motorja, és rendszeresen előzgetik autók (lámpánál??), akkor inkább tegye le...

bara_o) 2011.07.01. 08:36:21

lassan húsz éve vezetek autót,motorra is van egy pár éve jogsim,és nem merek motorozni a cikk írójához hasonló "élményeim" miatt.bár budapesten lassan változik a morál,egyre inkább előzékenyek az autósok. :-)
az én megfigyeléseim szerint a hatvan körüli pasik rosszindulatból,a nők figyelmetlenségből hajtanak a motor elé.

Bladika 2011.07.01. 08:38:21

Vicces hogy pont az előttem szóló írta, hogy zavarja a refis motoros. Pont akartam írni, hogy amiatt amit a posztoló leírt én már csak reflektorral közlekedem. Egy része az embereknek észre sem veszi, de a legnagyobb részük egyszerűen csak nem fél a motortól mert nem elég nagy tömeg. (látszólag) De nem úgy, hogy végig gondolja, hogy "hmm ez egy motoros ez nem árthat" hanem ez olyan reflexszerű. Rendszeresen van, hogy látom, hogy rám néz, még van amelyik bele is néz a szemembe (már olyan közel vagyok) és még is kijön elém. Ellenben rendszeresen tapasztalom, hogy állok valaki mögött a kereszteződésben és félpercig várjuk, hogy elmenjen a kamion. Azzal, hogy felkapcsolom a refit kicsit lehet hatni erre a tudat alatti dologra. (jobban világít = nagyobb, veszélyesebb dolog)

Elijah_Baley 2011.07.01. 08:38:37

hát, én ezt nem élezném ki autós/motoros témára, autósként legalább ennyi kreténnel találxom. talán valami újfajta jogsiszerzési rendszer kéne, ahol a mostani gyakorlattal szemben nem egy húszezres lenne a vizsga tárgya hanem az autó kezelésének alapja, a közlekedés olyan filozófiai aspektusainak megértése mint pl mások is vannak az utakon ergo nem mind1 mit és hogyan csinálok, meg ilyesmi...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 08:39:32

Az új cím lehetne, fikazz.autost.hu..vagy autoss.mindbuzi.mindenkimasjo.hu vagy mindenert.autosth.hibaztasd.hu

Tényleg kérdéses miért is autozz.blog.hu..?

Mr.ThomAce 2011.07.01. 08:44:25

A posztolónak üzenném, hogy sajnos nem számít a motoros... Vezess úgy, ha motorral közlekedsz, mintha mindenki az életedre akarna törni. Kevesebb meglepetés fog érni.

Egy érdekes észrevétel. Télen is sokat motorozom, esőben, hidegben, egészen addig, míg nincsen minusz 1 - 2 fok, vagy nem esik a hó. Az érdekessége a dolognak, hogy ha kijön a jóidő, akkor furcsa módon előkerülnek ezek a vezetni nem tudó egyének. Télen, esős időben nem mernek előjönni?

Ma is szokatlanul nyugodt közlekedés volt Fehérváron. Most a Berényi úton senkit sem akartak elütni, leszorítani, feltolni a padkára, gyalogost gázolni, száguldozni.

HakapesziM 2011.07.01. 08:50:46

Semmi gondom a motorosokkal, nekem is régi - s még egy jó darabig meg nem valósuló - vágyam, hogy motorozzak. Csak annyit javasolnék, ha dugóban, sűrű forgalomban a sorok között haladnak, kamiont lehetőleg balról kerüljenek, mert jobbról teljesen elvesznek a holttérben, különösen a fülke mellett, az üzemanyagtartálynál.

CoIie 2011.07.01. 08:55:18

Amíg a motor fizikai paramétereiben (méret, lóerő, kanyarvételi sebesség!, stb.) kisebb lesz mint egy autó addig, mindig is a motorosnak kell figyelnie jobban, kitérnie a nagyobb jármű elől. Ez az íratlan szabály, annak aki nem akar meghalni!
Más, pl. keleti országokban jellemzően a nagyobb és erősebb megy el előbb, bármilyen járműről is van szó - ez van! Jóval nyugatabbra pedig az érkezési sorrend dönthet...

Ki az erősebb és ki 'mehet el' előbb? :
gyalogos - motoros -> motoros
kerékpáros - motoros -> motoros
gyalogos - kerékpáros -> kerékpáros
autó - kamion -> kamion ;)
...
motoros - autós -> autós ;))

Vagy nem így van a kétes esetekben? Ill. még egy ökölszabály: aki előbb ér oda, az megy el előbb!!! Hiszen aki még nincs ott, vagy késlekedik, az nem is tud elmenni! :)))

CoIie 2011.07.01. 09:06:01

@Bladika: furcsa, hogy a motoros azt hiszi ha nappal ég bármelyik refije (ahogy szabályszerűen kell), akkor olyan hű de jól észre lehet venni. Ez nagy tévedés! Csak akkor, ha fénysugár útjába kerül a másik járművezető tekintete, egyébként szinte semmit sem ér a lámpa. Már kisebb szögeltérés is ignorálhatja hatását!
Egyedüli üdvözítő dolog az előírt láthatósági öltözet használata!

Persze nagyon sok tökéletlen megoldás van (miért nincs szintszabályzó?), mert a tompított is szinte mindig vakít egy motoron. A szembejövő, de az előlmenő sem szereti a tükrén keresztül látva ezt - így nagyon balasetveszélyes és természetes, hogy ZAVARÓ!

Toxxxi 2011.07.01. 09:27:46

@CoIie: motorozom nap mint nap, szerintem számít. De hozzáteszem, ritkán használom a távolsági fényszórót külön figyelemfelkeltésnek, azt is csak nappal, ha erre használom, mert akkor nem annyira zavaró, mintha éjjel mennék mindenhova így. És inkább zavarok 10-ből egyet, minthogy csak 10-ből egy vegyen észre.
Nincs motorosok számára előírt láthatósági öltözet, de szerintem is hasznosak a láthatósági mellények, kabátok, de a fényszóróhoz hasonlóan, akkor ezt sem veszik észre, mert szerintem nem feltűnőbb, mint a refi.

dzsaszper 2011.07.01. 09:33:41

A követési távolság be nem tartása Magyarországon népbetegségnek mondható.
A sünök amennyire tudok róla, a követési távolságot nem igazán ellenőrzik. Pedig nagyon kellene...

GiXXXer 2011.07.01. 09:38:38

Félreértés ne essék, én is motoroztam, és remélhetőleg fogok is, de a morál kérdése addig nem fog változni, amíg a motorosok 50%-a herélt kipufogóval közlekedik a sebességhatárokra, záróvonalakra fittyet hányva. Ez idegesíti az autósok egy részét, és a többi, akár normális biker-en éli ki kicsiny bosszúját.

Én igen gyakran nézem a tükröt, mégis néha rohadtul meglepődök, amikor a semmiből előtűnik kétszázzal, vagy épp előzéskor rárántja a gázt, és 130 dB "ostorozza" a bal fülem. Ha a normális motorosok kiutálják maguk közül ezeket a decibelhuszárokat, akkor lehet valami változás a megítélésben. De amíg nyugis vasárnap délelőtt a városban két kilométerről azt hallgatod, hogy harmadik-negyedik tiltásig forgatják (ami nem 50 km/h - gyk.), vagy ablakot repesztően eldurrognak, addig lesznek sokan, akik ezt a forgalomban akarják "visszaadni". Van 55 éves (!!!) ismerősöm, aki arra a legbüszkébb az 1,5-ös Intruderével kapcsolatban, hogy egy-egy 40 centis üres cső van rajta, és milyen kib. hangos!

Decibelmérőt minden rendőrnek!

CoIie 2011.07.01. 09:44:37

@Toxxxi: akkor mégis csak van kötelező láthatósági öltözet... ;) És azt 1000x jobban észre lehet venni - főként azt, hogy nem egy autó világít 500m-ről, hanem egy kétkerekű jármű közelít, távolodik vagy akár csak áll!

Az elvakítást sem én sem a kresz nem ajánlja, sőt az utóbbi még büneteti is!

hawkeye 2011.07.01. 09:48:19

Mielőtt elindulsz, szólj Tealc-nek, vagy Carter doktornak, hogy iktassa ki a moci álcázóberendezését. Akkor majd észrevesznek....

Balesetmentest mindenkinek!

tataugebu 2011.07.01. 09:53:42

@dzsaszper: Nagyon igazad van!
Nekem naponta a szőr feláll a hátamon, hogy az M3-on folyton beállnak a seggembe 1 méterre, de akkor is, ha csak mi ketten vagyunk ott az úton.
Jön a marha hátulról sokkal gyorsabban, mint én, de nem megy be a belső sávba időben, hanem mint egy kamikáze, szinte beém csapódik, aztán az utolsó pillanatban kivág, és elmegy mellettem, de úgy, hogy amikor visszajön a külső sávba, szinte leviszi a lökhárítómat.
Követési távolság..... mi az?
De ezt csak autósokkal tapasztaltam eddig.
Fura, de télen és kora tavasszal, (késő ősszel), valamint esős időben szinte semmi afférom nem akadt motorosokkal, mert akik ilyenkor nyeregbe pattannak, azok valszeg tudnak motorozni.

Altaïr 2011.07.01. 09:58:11

@Morc:

Lehet, előbb meg kéne tanulnod motorozni.

"Miért előzi az autó főúton a motort gyakorlatilag pár méteres követési távolságból?"

Azért, mert közel kell menni az előtted levőhöz, ha le akarod előzni. Az előzés ilyen. És így is fog maradni, amíg fel nem találják a teleportálást.

"Miért élem nap mint nap meg azt egy lámpánál kígyózó hosszú sor mögött gurulva, hogy centikre tőlem húz el egy autó"

Azért, mert nem a sáv közepén mész, ahogy kéne.

Csigorin 2011.07.01. 09:58:53

azt utalom hogy a savok kozti zarovonalat motorossavnak hasznaljak... de a normalisabbja megy rendesen, motorost nekem eddig nem kellett megeloznom. Sot, altalaban ok eloznek engem pedig sebesseghatar +10% korul szoktam autozni. Ha latom hogy jon gyorsabban, es elozna, akkor amennyire lehet kihuzodok a savom jobbszelere, es hadd menjen. jobban orulok ha elottem van, mintha ott sertepertel a seggemben.

CoIie 2011.07.01. 09:59:02

@tataugebu: ez vica-versa igaz! A motoros nem csak a 'seggébe' áll be az autósnak, hanem balról-jobbról szinte bökdösi a 'bordáit' is, majd, ha elhalad majdnem az 'orrára' koppint!
Az autós meg nem szokta meg a motorost, olyan elenyésző számban vannak! ;)

Bladika 2011.07.01. 10:02:45

@CoIie: Nem teljesen értem ami írsz!

"furcsa, hogy a motoros azt hiszi ha nappal ég bármelyik refije (ahogy szabályszerűen kell)"

Egyáltalán nem szabályszerű reflektorral közlekedni, ha az mást zavar. Lakotton belül pedig sehogy sem.

", akkor olyan hű de jól észre lehet venni. Ez nagy tévedés!"

Nem tévedés ez bizonyított tény! Nem véletlen kötelező lakotton kívül mindenkinek nappal is a fény. Látni és LÁTSZANI!

"Csak akkor, ha fénysugár útjába kerül a másik járművezető tekintete, egyébként szinte semmit sem ér a lámpa. Már kisebb szögeltérés is ignorálhatja hatását!"

Ebben igazad van és ez pontosan alátámasztja amit írtam! Egy reflektor sokkal nagyobb területet és messzebbre világít be. Mint a sima fényszóró.

"Egyedüli üdvözítő dolog az előírt láthatósági öltözet használata!"

Pont ez az ami semmit sem ér egy mondjuk kereszteződésben oldalról várakozóval autóval szemben.

Amúgy ne értsetek félre, azért arra figyelek, hogy normális közlekedőket ne vakítsak (nagyon). Sötétben egyáltalán nem, használom csak olyan helyen ahol mindenki más is tenné (értsd nem zavarhat senkit). Ha valaki mögött megyek lekapcsolom, mert értelemszerűen nincs is rá szükség, hiszen az előttem menő autót már csak észre veszik. Ha jön valaki szemben akkor lekapcsolom. De nappal ég folyamatosan, mert muszáj.

Mindennek ellenére vannak olyan helyek ahol refivel megyek és mégis teljes fék készenlétben kell közelítenem és egy ujjamat a dudán tartanom. Ilyen pl. az M1/M7 vége befelé a sasadi előtt ahol a jobbról jövő sáv betorkollik a buszsávba. Ott szinte 99%, hogy nem adják meg az elsőbbséget.

S***ci 2011.07.01. 10:04:42

Én már csaptam el majdnem motorost - és konkrét el is csaptam egy Peugeot 106-ost - körforgalomban, mert "elbújtak" az A-oszlopom mögött, azóta kis fejingással ellenőrzöm, hogy van-e mögötte valaki! ;)
Jók egyébként ezek a mai új autók, néha egy kamion is elfér a holtterükben... :(

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 10:07:18

@Blandika: teljesen egyetértek minden szavaddal!

Bladika 2011.07.01. 10:10:12

@Altaïr:
""Miért előzi az autó főúton a motort gyakorlatilag pár méteres követési távolságból?"

Azért, mert közel kell menni az előtted levőhöz, ha le akarod előzni. Az előzés ilyen. És így is fog maradni, amíg fel nem találják a teleportálást."

Meg kell tanulni előzni és nem kell akkor a másik seggében vonatozni. Itt is párszor már ki lett vesézve nem fogom még1x leírni. Csak annyit, hogy LENDÜLET és ELŐRE GONDOLKODÁS. Minden autó jobban lassul ha probléma esetén fékezni kell, mint gyorsul. És, ha mindez meg van akkor már arra sem kell hivatkozni, hogy azért nem tud valaki előzni mert neki nincs több száz lóerős autója. Érdekes nekem annak idején ugyanúgy ment Kispókkal, Twingóval, mint most egy erős turbó diesel-el.

Ja és nem utolsó sorban szinte 0 fogyasztás többletet okoz akkor egy előzés.

S***ci 2011.07.01. 10:11:31

@Bladika: Ne közlekedj reflektorral:

Először is a KRESZ miatt, amit a motorosnak is be kell tartani...

Másodszor, mert elvakítasz, amitől dühös leszek, és kevésbé toleráns a többi barommal szemben...

Ha látszani akarsz, tegyél fel DRL-t. Az szabályos(abb) (ha CE matricás), és tényleg jól látszik.

Ja, és nem árt ha a hátsó lámpádat és indexedet sem takarja el a doboz, mert azok nélkül nehezen jövök rá, hogy mi a fenét akarsz előttem...

Kalányos Márió 2011.07.01. 10:13:17

Roppant egyszerű a válasz a problémára: mivel a motorosok folyamatosan azt demonstrálják, hogy a legkisebb résen is el tudnak menni két kocsi között akár 200-al is, akkor nyilván az autós nem tekinti őket nehézkes mozgású széles gépkocsinak a körforgalomban sem, hiszen egy autónak kell a hely, a motornak meg az előbbi példa alapján erre nincs szüksége! ;)

csabimazdi 2011.07.01. 10:14:51

Nem hiszem,hogy ehhez motorral kell éppen közlekedni. Az autóm elé is bejönnek a körforgalomban,látják,hogy jövök,de leszarják. 21 éves kocsi,nehogy már bárkit feltartson. :)

Toxxxi 2011.07.01. 10:23:13

@CoIie: láthatósági öltözet létezik, de motorosok számára nem kötelező. Kerékpárosoknak igen, lakott területen kívül, illetve éjjel lakott területen is belül (talán, ezt nem tudom pontosan).

Bladika 2011.07.01. 10:26:20

@S***ci: Igyekszem nem vakítani, de sajnos muszáj! Nincs dobozom. Semmi sem takarja sem a féklámpám sem az indexem. Az indexet használom is minden esetben. Amit talán jól mutat, hogy 20ezer km után tönkrement a kapcsoló és nem ugrik vissza magától, hanem nekem kell vissza kattintani. A helyzetjelzőim mindig égnek. Minden tankolásnál megnézem és ha szükséges lemosom az összes világító berendezést. (beleértve az indexeket is) Minden nap indulás előtt ellenőrzöm, hogy működik e az első világítás, a hátsó és a féklámpa. (mivel a sötét garázsból hátrafelé tolva fékeznem kell és rögtön látom ha nincs féklámpa) Igen az indexet nem minden alkalommal, sajnos senki sem tökéletes...

CoIie 2011.07.01. 10:27:41

@Bladika: itt valami fogalomzavar van, miért ne lenne szabályos bármelyik reflektorral közlekedni, ha az adott pillanatban és körülmények mellett éppen szabályos! Ugye van TOMPÍTOTT reflektor és TÁVOLSÁGI reflektor is!! ;)

Továbbra is állítom, hogy nem hihetetlen NAGY hatású a reflektor nappal (ált. a tompított a szabályos, mely csak lefele, egy szűk sávban világít/hat/), de kétségtelenül a pár lux visszavert napfény helyett kivilágítva, ha éppen a szembe jut a fénysugár, akkor láthatóbb lesz a motor.

Oldalról egyáltalán nem látható nappal a reflektor - tehát nem világít be megfelelően nagy területet. Ezért pont jó a mellény az oldalról várakozó autóval szemben, hisz hihetetlenül feltűnővé teszi a motorost! Ezt mindenkinek be kellene már látnia (aki a szabályokkal ellentétben nem viseli)!

Bladika 2011.07.01. 10:35:12

@CoIie: Az inkább tompított fényszóró és távolsági fényszóró. De tompított reflektor és távolsági reflektor ezzel én még ebben a formában így nem nagyon találkoztam. Nem véletlenül mondják pl. hogy a szembejövő a másik szemébe refizik, meg, hogy ha trafi van akkor refizek a másiknak.

labi 2011.07.01. 10:45:31

"A motoros ugyanazokkal a jogokkal jön-megy az úton, mint az autós"

Nos, ha nagyon akarod tüntethetünk az antilopok jogaiért, de a gepárdok ezt nagyon le fogják xarni. :)

CoIie 2011.07.01. 10:47:31

@Bladika: ezek szinonimák, melyekhez nem kell külön magarázat! ;)

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 10:49:41

@CoIie: "furcsa, hogy a motoros azt hiszi ha nappal ég bármelyik refije (ahogy szabályszerűen kell), akkor olyan hű de jól észre lehet venni. Ez nagy tévedés! Csak akkor, ha fénysugár útjába kerül a másik járművezető tekintete, egyébként szinte semmit sem ér a lámpa. Már kisebb szögeltérés is ignorálhatja hatását!"

Ez a nagy tévedés! Én bizony sokszor figyelem a szembe jövő motorosokat és bizony meg kellett, hogy állapítsam, egy nyári vakító meleg napon egy sima tompítottal érkező motorost csak nagyon közelről lehet azonosítani, kivéve, ha nagyon felfelé világít a tompított, vagy esetleg xenonnal jön. Ellenben egy refivel érkezőt már jóval messzebbről észre lehet venni és ha az ember nem pont bele a lámpába néz, nem zavaró.
Sokan nem tudják elképzelni mennyire vaksik az emberek és egy motoros elé kihajtással pillanatok alatt megölhetik. Ezt a kockázatot jelentősen csökkenti a refi használata, ez is saját tapasztalat, mert mióta így járok, még nem volt olyan hogy neccesen közel ki vagy befordultak volna előttem. Korábban rendszeresen. Sajnos, ha más nem figyel eléggé, nekünk kell megenni az óvintézkedéseket, még ha sajnos az néha egy normális vezetőt vakít is (bár nagyon kevesen reklamálnak miatta pl villogással). 100 ból 1 autó.

Robcsek07 2011.07.01. 10:50:27

Kecskeméten az említett körforgalom 2 sávos. Tehát jogosan hajt be melléd, mivel neked eleve a belsőben kellene közlekedned.

S***ci 2011.07.01. 10:50:46

@Bladika: Ha tényleg ilyen alapos vagy, akkor tényleg nem értem, miért nem teszel fel DRL-t. biztos elfér elől egy 10x2 centis 20 LED-es csík, ami iszonyat jól látható, de senkit nem vakít.

Asszony bringáján 10Wattos első LED ikerlámpa van (kb. xenon szinten világítja be az utat, és a szórt fénye miatt DRL se kell rá. az ülése alatt pedig sávvetítő lézer van. Az mondjuk k**vára hasznos. Mert a bringa mellé bő fél méterrel mindkét oldalra kivetít egy-egy piros csíkot, a bringa mögé meg egy kerékpár-sáv jelet.
Aki ezt nem veszi észre este, az vak. De a piros oldalsó csík ráadásul ösztönösen nagyobb oldaltartásra készteti az autósokat is.
Az más kérdés, hogy zsaru próbált már belekötni a cuccba, de végül rájött, hogy semmi nem tiltja a használatát.
Mondjuk ekkora fogyasztáshoz már agydinamó kell, és komoly Li-ion akkuk...

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 10:51:40

@labi: Ja, csak egy félresikerült manőver után nehogy az antilop rángassa ki a gepárdot az autóból és verjen be neki a kemény patájával. :)

isti77 2011.07.01. 10:52:52

@GiXXXer: a motorról nekem is ezek a "sportkipufogós" surmók jutnak eszembe először.
Én ezeket ugyanúgy büntetném, mint a gyorshajtókat. Mellesleg az autósokat is, akik ilyet használnak. Lehet, hogy öregszem, de már 10 éve sem értettem, mire jó, ha ötször olyan hangos a motorom/autóm, mint másoké. Aki ezt sportosnak találja, annak gratulálok.
Amikor még megvolt az E36 328i-m, arra nem kellett sportkipufogó, hogy tetsszen a hangja, nemcsak az a jó, ami üvölt, sőt. Egy Opelre vagy Toyotára meg tehetsz akármit, úgysem lesz szép hangja, attól, hogy hangosabb, maximum az lesz feltűnőbb, hogy milyen sz.rul gyorsul.

Bladika 2011.07.01. 10:57:02

@S***ci: Akár hiszed akár nem két hete rendeltem meg a két darab 10W-os 6000-6500k-es LED-eket az ebay-ről. A vezérlőhöz meg várom, hogy legyártsák a panelt.

Bladika 2011.07.01. 11:16:18

@isti77: Hát ja ez a sport kipufogós dolog... Arra hivatkozni, hogy azért üvölt, hogy észrevegyenek nettó f@szság. Ezerrel üvölt hátrafelé és semmivel sem lehet elöl jobban hallani. Nálunk is van egy barom aki éjszaka húzza neki az utcában. Szoktam értékelni amikor nagy ritkán egyszer sikerül éjfél előtt aludnom az meg felébreszt...

mohopasi 2011.07.01. 11:26:16

Ezt a kitételt nem értem: "A motoros ugyanazokkal a jogokkal jön-megy az úton, mint az autós, és ugyanazok az elsőbbségi szabályok vonatkoznak rá is." - akkor a többségük miért közlekedik úgy, mintha előjogai lennének? Még mindig tisztelet a kivételnek.

VakondM 2011.07.01. 11:42:35

Ezt én is szoktam szeretni! Behajt melléd leelőz majd 20 méteren belül megáll, stb.

Múltkor láttam ennél is nagyobb idiótát aki egy seggrakéta ellen akart keménykedni és megpróbálta legyorsulni az Alkotás úton. :-o)

S***ci 2011.07.01. 11:43:21

@Bladika: Látod, Te magad is belátod, hogy jobb mint a refi... ;)

CoIie 2011.07.01. 12:42:02

@akos696: az nagy tévedés, hogy a motoros mindig csak szemből jöhet! Jöhet az oldalról, hátúlról mindenhonnan. A kör 360° fokából csak 2x10°-ban látható a refi, szemből és a tükörből hátulról. A többi irányból halálosan nem látszik a világításból semmi!

CoIie 2011.07.01. 12:46:39

@Robcsek07: az "eleve belül kellene" hajtani szabály egyelőre nem létezik! Nem kötelező belül haladni, ha nem hagyom el a körforgalmat az első kihajtón!

Ezt a tévedést megint a pontatlan média hír okozza, mint oly sokszor!

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 12:49:55

@CoIie: A motor előrefelé halad, a lámpa meg előre világít. Nem csak akkor, amikor szembe mész vele, hanem ha pl megállsz egy kereszteződésben és jobbra-balra nézel, akkor is jobban látszik ha a főűton közelít egy motoros, nem olvad bele a háttérbe, kissebb eséllyel fogsz kihajtani elé vagy bekanyarodni balra, miközben jön szemben. Ha hátulról jön, jobban észreveszed a tükörben, és esetleg nem előzöl, miközben ő is előz, vagy nem kanyarodsz be balra, miközben melletted halad el. Szóval minden veszélyes szituációban jobban látszik, kivéve akkor nem, ha melletted halad párhuzamosan, folyamatosan.

Ez tesztelt dolog, lehet vele vitatkozni, csak nem érdemes.

CoIie 2011.07.01. 12:55:46

@Bladika: a LED-ek semmit sem érnek, túl kicsi a felületük, még ha a fényerő megfelelő is lehetne!
Meg amúgy is járművet felszerelni extra lámpákkal nem lehet, kivéve az E jelzésű ködlámpa ill. DRL, ha minden más feltétel be van tartva!

CoIie 2011.07.01. 12:59:07

@akos696: sosem láttam még nappali fénynél az oldalról jövő motoros lámpáját jobban, mint magát a motorost...
De nem is arra való a tompított, csak bele van erőszakolva... (A DRL mégrosszabb oldalról, hisz kisebb a fényteljesítménye)
Ami arra való ami a neve, a láthatósági mellény!

Bladika 2011.07.01. 13:16:10

@CoIie: Ne mond már hogy egy olyan dolog ami a fény visszaverésen alapul jobban látható, mint egy fénykibocsájtó eszköz. Hagyd ezt a láthatósági mellényt, mert ha te jobban látsz egy mellényt mint egy 55W-os lámpát akkor baj van. Arról nem is beszélve, hogy mennyit látsz te abból a mellényből amikor a motoros ráhajol a tankra...

"sosem láttam még nappali fénynél az oldalról jövő motoros lámpáját jobban, mint magát a motorost... " Ez meg vagy ferdítés vagy szemüveg. Bizonyított tény, hogy előbb észre vehető, sőt egy olyan jármű ami kivan világítva még akkor is könnyen érzékelhető amikor a tekintet teljesen másfelé irányul.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.01. 13:20:16

@VakondM: Azt én is imádom. Amikor megyek felfelé az emelkedőn, nem sietve, betartva a 90-et. Ez a motorom teljesítményének a 10%-át veszi igénybe. És akkor feltűnik mellettem a valóban szigorúan 40 fölötti férfi, aki juszt is megelőz az 1.1-es szuzukival (vagy hasonló kategóriával). Hallom, hogy bömböl a motor, padlón a gáz, és megelőz, épphogy, legtöbbször lassítanom kell, hogy beférjen a szemben jövő előtt. Aztán amikor megelőzött, akkor ugye egyből visszalassít 90-ről 70-re, mert igazából ennyit bír a járműve... Imádni való! Majdnem minden nap van legalább 2 ilyen.

Érdekes, a Q7-es olyan szépen elenged, hogy öröm nézni. Aki 0cm -e követési távval jön, az is valami hasonló swift kaliber szokott lenni, vagy járatos busz. A járatos busz amúgy e külön postot érdemelne, akkora taplók vezetik. Állítottam már meg emiatt a péceli járatot. :-D

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 13:26:52

@CoIie: Mikor pont előtted halad el. akkol nyilván nem látszik jobban, de akkor már csak nem hajtasz neki. Itt a hangsúly azon van, hogy megállsz, elnézel jobbra, balra és észreveszed, hogy esetleg nagyobb sebességgel a távolban valaki érkezik ezért lehet, hogy a jobbra-balra nézést egy ismét jobbra követi, mert már messziről láttad, hogy jön e, sima tompítottal nem szúrtad volna ki és és a jobbra-balra nézést követően elindulsz kifele és lehet, hogy csatt lesz és lehet mondogatni, hogy dehát az előbb még nem volt ott senki, vagy nem láttam,nem láttam stb. Higgyétek már el, hogy mindenkinek az az érdekel, hogy a baleset el legyen kerülve és nem mások idegesítésére van az a refi nappal is használva!

Bladika 2011.07.01. 13:33:49

@akos696: És után keletkezik a semmiből hirtelen ott termő motoros legendája. Mert azok csak úgy teremnek ráadásul a semmiből!

Bladika 2011.07.01. 13:39:45

@Bladika: És után = És utána ...

CoIie 2011.07.01. 13:46:30

@akos696: nem idegesit a refi, csak nem elég értelmes! A mellény, amit már 1000 éve használnak (a kukásoktól kezdve...) az már valami!

CoIie 2011.07.01. 13:50:52

@newtehen: amikor megyek lefele a lejtőn 0% üzemanyagot és fékkoptatást használva, csak motorfékkel, totál egyenletes tempóban, akkor megelőz a motoros és megszűnik a nyugodt lecsorgás, mert minden egyes kanyar előtt "0-ra" befékez, így nekem is kell, majd megindúl, így én sem akarok állni már... A völgyig ez megy!

Ha meg lemaradok? Akkor jön a következő motoros, megelőz és kezdődik előről minden! Ez nem normális! ;)))

CoIie 2011.07.01. 13:55:21

@Bladika: pedig a láthatósági mellény sokkal jobban látszik, nagyobb a felülete, színére érzékenyebb a szem és nem hasonlít a napéhoz, mint a refiknek, így sokkal feltűnőbb. Napsütésben egy refi alig-alig látszik (még az öreg 'ladasárga' a legjobb szín), de a mellénytől már 'hányni' lehet, annyira elüt a környezetétől!
Ez a sokéves tapasztalatom!

akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 14:03:48

@CoIie: Jól látszik a mellény, de egyik nem helyettesíti a másikat. A refit már meglátod akár 1-2km ről, amikor még azt sem tudod, hogy mi az. A mellény meg szemből szinte semmit nem ér, főleg egy hasalós burkolt motoron.

Bladika 2011.07.01. 14:13:37

@CoIie: Azért oda ültetnélek egy órára egy mellény elé aztán a motorom elé bekapcsolt refivel. Kíváncsi vagyok melyiknél mondanád, hogy érzékenyebb rá a szemed. :)

De maradjunk annyiban érződik rajtad a motorosokkal szembeni negatív előítéleted és ezért bármiről is lenne szó te váltig állítanád, hogy nem úgy van.

De válaszolj akkor nekem arra, ha felnyomom a szembejövőnek a reflektort az miért villog? Ha mellényt veszek fel akkor is fog? Itt mindenki aki fentebb írta, hogy zavarja a motoros refije azt akkor ezek szerint zavarná egy mellény is rajtam?

De lehet ma haza megyek kirúgom az autóm/motoromból az összes lámpát és begyűrök a helyükre egypár láthatósági mellényt. Sőt mi több javaslom a rendőr/mentő/tűzoltóknak is, hogy inkább egy mellényt pörgessenek az autó fölött. Pár így is sokan hánynak a rendőröktől nem tudom szerencsés lenne-e ha már a "villogójuktól" is rögtön hányna mindenki! (Úgy "elüt a környezetétől")

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.01. 14:15:51

"Viszont a következő behajtónál valaki szintén behajt. Konkrétan elém vagy mellém. Hol egy buszos, hol egy kamion, ma egy Chevrolet."

Ebből még nem kell általánosítani. Mindhárom állatfajta veszélyes:
1. Buszos: a múltkor elém vágott be egy a körforgalomban úgy, hogy padlófékezni kényszerültem. Talán az utasait féltette a késéstől. És nem, nem lendületből jött (és meg akarta előzni a fékezést, az utasok veszélyeztetését), hanem álló helyzetből löttyent be a körforgalomba egy kövér gázzal.
2. Kamionos. HAHAHA. Az "elédvágás" koronázatlan királyai. Velem is megcsinálja (autóval megyek), autópályán is megcsinálja, nem érdekli. Motorosok számára még külön extrával, holttéri matricázóval is fel van szerelve. Kipróbálnád? Menj be a holtterébe...
3. Chevrolet. Ez egy végsőkig frusztrált banda. Egész gyerekkorában Sevrolettnek hívta az álomautót, aztán mire meg tudta venni, addigra kiderült, hogy Sevrolénak ejtik. És nem is egyéni, mert a Dévút is így ejtik. Még jó, hogy eléd vág, hiszen azt se tudja kicsoda! :)))

CoIie 2011.07.01. 14:16:48

@akos696: én a mellényt is látom távolról is, ilyen a genetikám! ;))

De nagyon ritkák a balesetek 1km távolságban! ;)

CoIie 2011.07.01. 14:26:26

@Bladika: túl sok az előítélet benned! Tipikus mindent elutasítás, amihez éppen nincs kedve egy motorosnak... ;)
Ha nem akarod, hogy lássanak nem használsz mellényt. Bizonyos helyzetekben ez szabálytalan. Refi használata, úgy hogy vakít, szintén szabálytalan. Normál módon mehet, ahogy a szabály előírja.

A véleményem és tapasztalatom az, hogy igenis jelenleg többet jelenthet a mellény a "közelharcban", mint a csak fény. Minden eszközt érdemes bevetni a láthatóságért!
(A kocsimon, amíg körbe volt UV narancssárga színnel vonva /csík/, 5 év alatt nem ért baleset, csak az előnyét éreztem, mert mindenhol integettek, hogy látnak, mehetek! A motorosok is megkaphatnák ezt az előnyt, ha lenne eszük kihasználni...;)
Tehát van tapasztalatom oda-vissza... ;))

Bladika 2011.07.01. 14:40:40

@CoIie: Amúgy azt el kell ismernem jól nyomod! Kezdesz vetekedni CubΕ fórumtárs hozzászólásaival a BMW's posztokban. De azért ne bízd el magad, a pálmát még mindig ő viszi.

Cheap Charli 2011.07.01. 16:07:08

@CoIie: amikor megyek lefele a lejtőn 0% üzemanyagot és fékkoptatást használva, csak motorfékkel, totál egyenletes tempóban, akkor megelőz a motoros és megszűnik a nyugodt lecsorgás, mert minden egyes kanyar előtt "0-ra" befékez, így nekem is kell, majd megindúl, így én sem akarok állni már... A völgyig ez megy!

Ezt nem igazán tudom elképzeli, hogy útólér egy motoros, majd megelőz és utána csak azért, hogy bosszantson visszavesz a sebességből.

Ha te állandó sebességgel haladsz és a motoros nem tud nálad gyorsabban menni, akkor útól se fog érni, ha meg mégis útólér, akkor az előzés után nem fog előtted menni a völgyig mivel gyorsabb nálad ezért a második kanyar után látni se fogod. Legalább is nekem ezek a tapasztalataim.

VakondM 2011.07.01. 16:19:17

@akos696: A villamost sem szokták észre venni, pedig az Budapeset legalább 26 méter hosszú és sárga jólláthatósági fényezést visel.
Itt nem mindig a közlekedő partner méretével vagy színével van gond.
Ha nem figyelünk azt nem lehet helyettesíteni. A motorossal való találkozás a motorosnak fáj, a villamossal való pedig az autósnak. Utóbbiból már lehetne tanulni, de még saját kárán sem tanul sok agyhalott.

kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.07.01. 17:07:12

Hello kedves bekuldo.

Jomagam az esetek nagytobbsegeben a kulturalt, nyugodt, bekesen masokat beengedo, szituaciokat vegig gondolo autosnak tartom magam. Gyakran belegondolok, 20masodperc? akar 20perc megeri a legcsekelyebb kockazatot is? A valasz mindig az, hogy nem. Ennek ellenere neha a nyomas, stresz stb hatasara enis hajlamos vagyok felhuzni magam. Ilyenkor borzaszto nehez lehiggadni es visszaterni a normalis allapotba. Ezert sajnos csak azt tudom mondani, amig te veszthetsz tobbet, te figyelj oda jobban. Becsszo, hogy amikor csak tehetem a leheto legnagyobb figyelemmel es tisztelettel fogok banni a motorosokkal (Ahogy tettem eddig is), de ha neadj isten egy 30perces dugoban araszolas, vagy egy idiota miatt ideges leszek es bevagok eled, ez nem fog teged vigasztalni.

D4D 2011.07.01. 17:12:42

A motorost nem védik passzív biztonsági eszközök, ezért jobban kell figyelnie.

CoIie 2011.07.01. 19:26:29

@btiborc: próbáld ki egy autóval előtted a motoros... ill. motoros nélkül.
Nem mondtam, hogy szándékos, de most aki olvassa megtudja, hogy bosszantó!

Ismétlem, autóval motorfékben, lábat feltéve lehet legurulni a legtöbb hegyről, a motorosok a tapasztalat szerint ugyanazon sebességgel nem tudnak kanyart bevenni, ezért erősen fékeznek, majd muszáj gyorsulniuk, ciklikusan.

CoIie 2011.07.01. 19:33:23

@D4D: mindig is csodálkozok, hogy övet nem kötnek induláskor... ;) Pedig, ha egy autóban életveszélyes lehet nélküle utazni, akkor egy motoron ugyanez szorozva 1000-rel!

De nem is volna baj, ha valaki ezt vállalja, de akkor saját biztonsága érdekébe közúton meg kellene "hunyászkodni", nem vigéckedni, és az autósokból, kamionosokból (!) nem kihozni a rossz sztereotípia érzést, ami velük kapcsolatban sorozatosan kialakul! De ez utópia, mert zömmel az a korosztály vezet motort, aki meg akarja mutatni mindenkinek..., vagy meg akarja (indokolatlanul) váltani a világot. :))

Egyébként - kop-kop - idén relatív kevés dolgom volt kétkerekűt hajtóval. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 19:40:07

@GiXXXer: Ennél nagyobb okosságot is rég olvastam itt! Respect, ember!

CoIie 2011.07.01. 19:50:31

@GiXXXer: nemcsak az extrém baromságok irritálóak, ugye itt vannak a jogosulatlan, és zajos átalakítások, stb. De annak ellenére, hogy a topic-ot tekintve arról van szó, hogy az autós nem veszi figyelembe a motorost, fordítva hatványozottan ugyanez igaz! Nemde?! De! ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 20:04:17

@CoIie: Képzeljétek el, van egy robogós, arcot rejtő sisakban, minden nap eljön előttünk egy felhangolt robogóval és csak egykeréken közlekedik. Már a vásárosban is láttam, sehogy máshogy nem megy, csak egykeréken és 130 decibellel..:-)) Jó poén, mi?? A nyár eleje óta tolja, minden nap!

CoIie 2011.07.01. 20:05:34

@D4D: ...sőt ált.-ban még aktívak sem védik, - ami az autókban sokszor benne van - úgy, mint a rengeteg légzsák a test lezúzás ellen, övfeszítős biztonsági öv ugyanezért, fékrásegítő a gyors és könnyű reagáláshoz, abs a megcsúszás ellen és a stabil kormányzáshoz (időnként ez már van), kipörgésgátló a csúszás ellen, ráfutás, kanyar- és sávelhagyás ellen védő automatika, esp/vsa, stb. azaz a különféle menet stabilizátorok, defektmentes kerék a stabilitáshoz (ez vajon van?), keréknyomás monitor a biztonságért (?), stb.

CoIie 2011.07.01. 20:08:25

@garmispartenkirchen: őt még nem láttam, de lehet hogy hallottam, ha 10km-es körzetben terjeszti az 'igét' "fennhangon" ;)

A robogós nem az a lény, aki a lámpánál elindul... nyiiiiiiiííííiiiiííí és 20 mp alatt gyorsul 40-re? (Közben 100-an megelőzik...) ;)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 20:20:35

@CoIie: LOL. De, bár a mostani robogók közt van ami nagyon megy, de a legtöbb csak arra jó, hogy zavarja az embereket..Tényleg a legnagyobb okosság lenne, az autók, motorok, Quad, minden jármű hangerejét mérni. Nagyon hálás dolog lenne..

[mike] 2011.07.01. 20:31:36

Anyázni kell egyet, aztán ha visszaugatnak izomból rá kell verni egyet a tükörre. Legközelebb nem fog ilyet csinálni. A posztoló még rutintalan...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 20:37:53

@[mike]: Húha, ez bátor tanács, de nem szabad mindenkivel csinálni..Pl. velem igen gáz lenne, az én habitusommal, azt hiszem addig üldözném, amíg a benzinem tart..Azért ezzel ésszel, szerintem, csak csendben jegyzem meg. Nincs túl sok gondom a motorosokkal, de ha elnéznék valamit és ez lenne a reakció, biztos nem azt nézném, igaza volt-e?? Kár beleszaladni emiatt sokkal nagyobb balhéba. Mostanában pl. nincsenek túl jó napjai sok embernek, nem tudom, túlzok, ha azt gondolom, ebből még emberhalál is lehet?? Mondom, nem azt vitatom, kinek van igaza, csak azt, biztos jó reakció ez?

CoIie 2011.07.01. 20:43:16

Anyázok is, amikor a motoros a lámpánál az előjogaira hivatkozva a kormányával felveri a tükrömet (ahogy mondani szokás: többet ér a tükör, mint ez egész motor;), mert a szűk hely miatt csak úgy tud közvetlen elém állni. Amikor visszaugat, ha ezt szóvá teszem, akkor lábbal rúgjam le..., azaz tapossam el gázadással a tükrével együtt?
Nyilván ez vica-versa nem megoldás, csak bűnözői körökben!

GiXXXer 2011.07.01. 22:17:18

@CoIie: tavaly ősszel költöztem el kicsiny városunk főutcájáról, elhiheted tudnék cifrákat mesélni. :) Egy ideig ki voltak tiltva a motorosok a főutcáról ("Kossuthjassz" - még iwiw oldala is van :D ) pont emiatt, szabályt is szegtem párszor, mert még célforgalomban sem volt szabad motorozni, rendőr ismerősöm mondta, hogy toljam haza a vasat... :) Aztán aláírást gyűjtöttek, hogy újra mehessenek a bikerek, mire rögtön előkerültek a fekvőrendőrtől fekvőrendőrig gyorsuló, Boeing 737-eseket megszégyenítő hangerejű barmok. A kis robogós hülyegyerekek pedig sok esetben csak a rezóval közlekednek, persze éjszaka is... Mire végre eltakarodtak az ablakom alól a gördeszkások, akkor jött a két hülye robogós a két Simsonos haverjával, és lejtettek pár jasszkarit a főutcán... :)

Ez a poszthoz annyiban is kapcsolódik, hogy szomszéd település, a posztoló is biztos ismeri kicsiny vidéki lakhelyem, a közlekedési morál pedig nagyjából azonos Kecsóval, ugyanolyan fa**parasztok vannak itt is.

A lényeg: akkor várhatunk változást, ha normális motorosok kiközösítik a decibelhuszárokat, mert addig sajnos az emberek egy részének a fejében a motoros az csak egy hangos, idegesítő valami, nem is igazán ember. Ennek megfelelően bánnak sajnos azokkal is, akik kulturáltan szeretnék élvezni a kétkerekűjük nyújtotta szabadságot. Ez a sztereotípia pedig nem fog egyik napról a másikra eltűnni, hiszen azt úgy nem jegyzi meg az ember, hogy: "hejj, ez a motoros de halk volt, meg milyen szabályos", de a motoros társadalom "férgesét" egy szemvillanás alatt elmenti az agyuk... :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 22:25:03

@GiXXXer: Én pl. a normális motorokat szeretem előre engedni, jön a nagy túramotor, chopper, szebbnél szebb vasak, amiken emberek ülnek..Bírom. Mikor azonban mellém vágtatott pl. úgy egy supermoto-s barom, hogy a Fiam sírva fakadt a kocsiban, ami nem kicsit hangszigetelt, nos, sajnálom, de bele nézek a tükörbe és szelektálok. Emberből vagyok, a hangos kis majmot, az agyhalott donort nem szeretem, olyankor nem vagyok olyan készséges. Elengedem, mert jobban járok, de nem vagyok oda érte. Ettől függetlenül a közlekedésben nincs velük sok bajom, annál több a zajjal, reggel, éjjel, napközben, hétvégén..Száz évben egyszer ledőlök szombat délután és jönnek a quadosok, persze mind ezermillió wattal:-(((

GiXXXer 2011.07.01. 23:50:04

@garmispartenkirchen: képzelheted, én mennyit tudtam pihenni főutcára néző ablakkal... :)

Akkor engem is biztos előre engednél, bár most csak lélekben vagyok motoros, és legutóbb (pár éve :S ) szétcsesződött kipufogóval jártam meg a Mecseket, mondjuk az egész motor egy nagy ipari hulladék volt... :) Mondjuk így visszaemlékezve eszembe jutott, hogy hatan-heten jöttünk az 52-esen kb. 100-al (volt 125-ös MZ is), vagy 5 km alatt sikeresen megelőzött mindannyiunkat egy Berlingo, alig láttunk a koromtól, aztán lelassított 90-re... :S

Jah, chopperesek, cruiseresek igen nagy hányada üres csővel repeszti a Ticosok szélvédőjét. Szerencsétlen kocsim a főuccán parkolva 10-ből 5-nél bepittyegett, 2-nél be is riasztott. Jó arány... :) Most városszélen quadosok, endúrósok pittyentgetik a kocsit, szerencsére csak hétvégente jó időben... :)

bikila 2011.07.02. 00:14:53

@sbronzo: "mivel a motorosok folyamatosan azt demonstrálják, hogy a legkisebb résen is el tudnak menni két kocsi között akár 200-al is,"

+++ Ezt a baromságot honnan szedted? Évente több, mint 10e km-t megyek a fővárosban és környékén motorral, de az általad említett sebesség felével sem jutna eszembe elmenni két autó közt.

[mike] 2011.07.02. 11:27:20

@garmispartenkirchen: na látod.... elbambulsz, vagy csak simán leszarod, végül is mindegy... ja igen, ezt benéztem. De nem baj, szerencsére még elfért ez a hülye. Meg különben is, minek száguldozik....ugye?! Még mutogatnál is, hogy én anyámat. Evidens. Két nap múlva elfelejted. De ha rávernek egyet a kocsidra, akkor bár hányszor is megérkezel egy körforgalomhoz, mindig ez fog eszedbe jutni... :D Amúgy kit, vagy mit akarsz te kergetni? :D Olyat, aki gyorsabban van kétszázon, mint te százon? Ne viccelj már. Amúgy itt nem azokra a rutintalan kismamákra gondolok, akik (mondjuk hát csúnya szóval) véletlenül hajtanak ki, hanem az igazi, törzskönyvezett tahójára, aki szándékosan feszegeti a mások határait, utána meg látom a tükrébe, hogy vigyorog. Legközelebb meggondolja. A lovat is így nevelik, először jól meg kell ruházni, hogy tudja, ki a gazda :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 14:25:42

@[mike]: Elveben egyetértek veled, de pont magamból kiindulva mondom,hogy nem jó ötlet:) Meg ugye ott a rendszám is.-) Szerintem az nagyon durva kell legyen, hogy odáig fajuljon, hogy az autóra ütünk. Ez olyan, mint mikor a gyalog rávágott a szabálytalan autós verdájára. Nem mondom én , hogy nincs igaza, sőt, de nagy a kockázat, hogy emberére akad:-) Jön egy "pisztolyhős" és a golyó még a motort is utoléri...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.04. 08:18:50

@GiXXXer: "Szerencsétlen kocsim a főuccán parkolva 10-ből 5-nél bepittyegett, 2-nél be is riasztott"

Lehet, hogy be kéne állíttatni azt a riasztót, nem? Annak is van egy kultúrája, amikor valaki tüsszent egyet az utcán, aztán órákig üvölt 2-3 riasztó utána...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása