Mindannyian tudjuk, hogy motorral közlekedni veszélyesebb, mint autóval, sokkal sérülékenyebb rajta az ember. A figyelmetlenség bármelyik fél részéről könnyen idézhet elő súlyos balesetet. Morc is leírt nekünk néhány példát, ami tipikus hiba autós közlekedők részéről, de eddig a szerencse és az ő odafigyelésének köszönhetően neki nem esett baja.
Érdekes jelenséggel szembesültem pár hete, mikor is autó helyett motorral kezdtem dolgozni járni. A munkám miatt Budapest és Kecskemét között ingázom, utóbbiban pedig elég gyakran és nagy előszeretettel fordulnak elő körforgalmak.
A szituáció, ami lassan nap, mint nap megismétlődik, a következő: megérkezem a körforgalomhoz (legyen ez mondjuk az 54-es és a 44-es utakat összefogó darab), melyet némi lassítás árán ugyan, de úgy 40km/h átlaggal megközelítek, gondosan megvizsgálom a behajtási lehetőségeimet, és ha szabad a pálya, behajtok. Ez így eddig rendben is van, a körforgalom valami ilyesféle módon működik. Viszont a következő behajtónál valaki szintén behajt. Konkrétan elém vagy mellém. Hol egy buszos, hol egy kamion, ma egy Chevrolet. És nem, nem egyszerre hajtunk be, hanem amikor én már benn vagyok. Mármost én mindent értek, de hogy egy gondosan kivilágított, piros színben pompázó járművet a fent említett sofőrök aktív szemkontaktus fennállása (értsd: ránéznek a közeledő motorra) mellett is figyelmen
kívül hagynak-hát ez valahogy nem hagy nyugodni.
Talán pár dolgot rendbe kellene tenni a fejekben.
1) A motoros ugyanazokkal a jogokkal jön-megy az úton, mint az autós, és ugyanazok az elsőbbségi szabályok vonatkoznak rá is.
2) A motorost az autó karosszériájához képest szinte semmi se védi.
3) A 2. pont teljesen érvényes az időjárásra és a balesetekre is.
4) Sok mindent el tudok képzelni, volt már sürgős dolgom, kellett már pontosan érkeznem. A fent leírt esetekben a kieső idő max. 20 másodperc. Most komolyan, megéri?!
De menjünk talán még egy picit tovább!
Miért előzi az autó főúton a motort gyakorlatilag pár méteres követési távolságból? A kétkerekű biztos kitakarja a látómezőt. Mi a baj ezzel? Nos, rájössz, ha a motoros kátyúba hajt, vagy bukik egyet, az autónak meg esélye se lesz kikerülni. Miért élem nap mint nap meg azt egy lámpánál kígyózó hosszú sor mögött gurulva, hogy centikre tőlem húz el egy autó, hogy aztán a sor végéhez érve egy határozott satuval rögzüljön az aszfalton?
Valahogy olyan érzésem van, hogy sokaknak ezek az apróságok eszükbe se jutnak, talán az oktatás satnyuló színvonala, talán a morál az oka, talán a kultúra (vagy annak hiánya). Talán az, hogy szeretjük azt mondani: "bezzeg Nyugaton". Talán csak el kéne gondolkozni, néha levenni a lábunkat a gázról és nem rohanni annyira.
Higgyétek el, megéri. A motoros pont ugyanúgy töri össze a kocsi karosszériáját, mint egy másik autó, csak épp a balesetből eredő elhalálozási rátája valamivel magasabb...
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.07.01. 08:28:10
záporjózsi 2011.07.01. 08:30:53
Sosem értettem ezt az autó vs. motor dolgot. Soha motorossal bajom azon kívül, hogy távolsági fénnyel jön és zavar nem volt. Hülye motoros meg elvileg kb. annyi van, mint hülye autós már csak statisztikai alapon, viszont Darwin óta tudjuk, hogy korán halnak... A többiekkel jól ki lehet jönni.
2011.07.01. 08:35:42
Ha meg motorja, és rendszeresen előzgetik autók (lámpánál??), akkor inkább tegye le...
bara_o) 2011.07.01. 08:36:21
az én megfigyeléseim szerint a hatvan körüli pasik rosszindulatból,a nők figyelmetlenségből hajtanak a motor elé.
Bladika 2011.07.01. 08:38:21
Elijah_Baley 2011.07.01. 08:38:37
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 08:39:32
Tényleg kérdéses miért is autozz.blog.hu..?
Mr.ThomAce 2011.07.01. 08:44:25
Egy érdekes észrevétel. Télen is sokat motorozom, esőben, hidegben, egészen addig, míg nincsen minusz 1 - 2 fok, vagy nem esik a hó. Az érdekessége a dolognak, hogy ha kijön a jóidő, akkor furcsa módon előkerülnek ezek a vezetni nem tudó egyének. Télen, esős időben nem mernek előjönni?
Ma is szokatlanul nyugodt közlekedés volt Fehérváron. Most a Berényi úton senkit sem akartak elütni, leszorítani, feltolni a padkára, gyalogost gázolni, száguldozni.
HakapesziM 2011.07.01. 08:50:46
CoIie 2011.07.01. 08:55:18
Más, pl. keleti országokban jellemzően a nagyobb és erősebb megy el előbb, bármilyen járműről is van szó - ez van! Jóval nyugatabbra pedig az érkezési sorrend dönthet...
Ki az erősebb és ki 'mehet el' előbb? :
gyalogos - motoros -> motoros
kerékpáros - motoros -> motoros
gyalogos - kerékpáros -> kerékpáros
autó - kamion -> kamion ;)
...
motoros - autós -> autós ;))
Vagy nem így van a kétes esetekben? Ill. még egy ökölszabály: aki előbb ér oda, az megy el előbb!!! Hiszen aki még nincs ott, vagy késlekedik, az nem is tud elmenni! :)))
CoIie 2011.07.01. 09:06:01
Egyedüli üdvözítő dolog az előírt láthatósági öltözet használata!
Persze nagyon sok tökéletlen megoldás van (miért nincs szintszabályzó?), mert a tompított is szinte mindig vakít egy motoron. A szembejövő, de az előlmenő sem szereti a tükrén keresztül látva ezt - így nagyon balasetveszélyes és természetes, hogy ZAVARÓ!
Toxxxi 2011.07.01. 09:27:46
Nincs motorosok számára előírt láthatósági öltözet, de szerintem is hasznosak a láthatósági mellények, kabátok, de a fényszóróhoz hasonlóan, akkor ezt sem veszik észre, mert szerintem nem feltűnőbb, mint a refi.
dzsaszper 2011.07.01. 09:33:41
A sünök amennyire tudok róla, a követési távolságot nem igazán ellenőrzik. Pedig nagyon kellene...
GiXXXer 2011.07.01. 09:38:38
Én igen gyakran nézem a tükröt, mégis néha rohadtul meglepődök, amikor a semmiből előtűnik kétszázzal, vagy épp előzéskor rárántja a gázt, és 130 dB "ostorozza" a bal fülem. Ha a normális motorosok kiutálják maguk közül ezeket a decibelhuszárokat, akkor lehet valami változás a megítélésben. De amíg nyugis vasárnap délelőtt a városban két kilométerről azt hallgatod, hogy harmadik-negyedik tiltásig forgatják (ami nem 50 km/h - gyk.), vagy ablakot repesztően eldurrognak, addig lesznek sokan, akik ezt a forgalomban akarják "visszaadni". Van 55 éves (!!!) ismerősöm, aki arra a legbüszkébb az 1,5-ös Intruderével kapcsolatban, hogy egy-egy 40 centis üres cső van rajta, és milyen kib. hangos!
Decibelmérőt minden rendőrnek!
CoIie 2011.07.01. 09:44:37
Az elvakítást sem én sem a kresz nem ajánlja, sőt az utóbbi még büneteti is!
hawkeye 2011.07.01. 09:48:19
Balesetmentest mindenkinek!
tataugebu 2011.07.01. 09:53:42
Nekem naponta a szőr feláll a hátamon, hogy az M3-on folyton beállnak a seggembe 1 méterre, de akkor is, ha csak mi ketten vagyunk ott az úton.
Jön a marha hátulról sokkal gyorsabban, mint én, de nem megy be a belső sávba időben, hanem mint egy kamikáze, szinte beém csapódik, aztán az utolsó pillanatban kivág, és elmegy mellettem, de úgy, hogy amikor visszajön a külső sávba, szinte leviszi a lökhárítómat.
Követési távolság..... mi az?
De ezt csak autósokkal tapasztaltam eddig.
Fura, de télen és kora tavasszal, (késő ősszel), valamint esős időben szinte semmi afférom nem akadt motorosokkal, mert akik ilyenkor nyeregbe pattannak, azok valszeg tudnak motorozni.
Altaïr 2011.07.01. 09:58:11
Lehet, előbb meg kéne tanulnod motorozni.
"Miért előzi az autó főúton a motort gyakorlatilag pár méteres követési távolságból?"
Azért, mert közel kell menni az előtted levőhöz, ha le akarod előzni. Az előzés ilyen. És így is fog maradni, amíg fel nem találják a teleportálást.
"Miért élem nap mint nap meg azt egy lámpánál kígyózó hosszú sor mögött gurulva, hogy centikre tőlem húz el egy autó"
Azért, mert nem a sáv közepén mész, ahogy kéne.
Csigorin 2011.07.01. 09:58:53
CoIie 2011.07.01. 09:59:02
Az autós meg nem szokta meg a motorost, olyan elenyésző számban vannak! ;)
Bladika 2011.07.01. 10:02:45
"furcsa, hogy a motoros azt hiszi ha nappal ég bármelyik refije (ahogy szabályszerűen kell)"
Egyáltalán nem szabályszerű reflektorral közlekedni, ha az mást zavar. Lakotton belül pedig sehogy sem.
", akkor olyan hű de jól észre lehet venni. Ez nagy tévedés!"
Nem tévedés ez bizonyított tény! Nem véletlen kötelező lakotton kívül mindenkinek nappal is a fény. Látni és LÁTSZANI!
"Csak akkor, ha fénysugár útjába kerül a másik járművezető tekintete, egyébként szinte semmit sem ér a lámpa. Már kisebb szögeltérés is ignorálhatja hatását!"
Ebben igazad van és ez pontosan alátámasztja amit írtam! Egy reflektor sokkal nagyobb területet és messzebbre világít be. Mint a sima fényszóró.
"Egyedüli üdvözítő dolog az előírt láthatósági öltözet használata!"
Pont ez az ami semmit sem ér egy mondjuk kereszteződésben oldalról várakozóval autóval szemben.
Amúgy ne értsetek félre, azért arra figyelek, hogy normális közlekedőket ne vakítsak (nagyon). Sötétben egyáltalán nem, használom csak olyan helyen ahol mindenki más is tenné (értsd nem zavarhat senkit). Ha valaki mögött megyek lekapcsolom, mert értelemszerűen nincs is rá szükség, hiszen az előttem menő autót már csak észre veszik. Ha jön valaki szemben akkor lekapcsolom. De nappal ég folyamatosan, mert muszáj.
Mindennek ellenére vannak olyan helyek ahol refivel megyek és mégis teljes fék készenlétben kell közelítenem és egy ujjamat a dudán tartanom. Ilyen pl. az M1/M7 vége befelé a sasadi előtt ahol a jobbról jövő sáv betorkollik a buszsávba. Ott szinte 99%, hogy nem adják meg az elsőbbséget.
S***ci 2011.07.01. 10:04:42
Jók egyébként ezek a mai új autók, néha egy kamion is elfér a holtterükben... :(
akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 10:07:18
Bladika 2011.07.01. 10:10:12
""Miért előzi az autó főúton a motort gyakorlatilag pár méteres követési távolságból?"
Azért, mert közel kell menni az előtted levőhöz, ha le akarod előzni. Az előzés ilyen. És így is fog maradni, amíg fel nem találják a teleportálást."
Meg kell tanulni előzni és nem kell akkor a másik seggében vonatozni. Itt is párszor már ki lett vesézve nem fogom még1x leírni. Csak annyit, hogy LENDÜLET és ELŐRE GONDOLKODÁS. Minden autó jobban lassul ha probléma esetén fékezni kell, mint gyorsul. És, ha mindez meg van akkor már arra sem kell hivatkozni, hogy azért nem tud valaki előzni mert neki nincs több száz lóerős autója. Érdekes nekem annak idején ugyanúgy ment Kispókkal, Twingóval, mint most egy erős turbó diesel-el.
Ja és nem utolsó sorban szinte 0 fogyasztás többletet okoz akkor egy előzés.
S***ci 2011.07.01. 10:11:31
Először is a KRESZ miatt, amit a motorosnak is be kell tartani...
Másodszor, mert elvakítasz, amitől dühös leszek, és kevésbé toleráns a többi barommal szemben...
Ha látszani akarsz, tegyél fel DRL-t. Az szabályos(abb) (ha CE matricás), és tényleg jól látszik.
Ja, és nem árt ha a hátsó lámpádat és indexedet sem takarja el a doboz, mert azok nélkül nehezen jövök rá, hogy mi a fenét akarsz előttem...
Kalányos Márió 2011.07.01. 10:13:17
csabimazdi 2011.07.01. 10:14:51
Toxxxi 2011.07.01. 10:23:13
Bladika 2011.07.01. 10:26:20
CoIie 2011.07.01. 10:27:41
Továbbra is állítom, hogy nem hihetetlen NAGY hatású a reflektor nappal (ált. a tompított a szabályos, mely csak lefele, egy szűk sávban világít/hat/), de kétségtelenül a pár lux visszavert napfény helyett kivilágítva, ha éppen a szembe jut a fénysugár, akkor láthatóbb lesz a motor.
Oldalról egyáltalán nem látható nappal a reflektor - tehát nem világít be megfelelően nagy területet. Ezért pont jó a mellény az oldalról várakozó autóval szemben, hisz hihetetlenül feltűnővé teszi a motorost! Ezt mindenkinek be kellene már látnia (aki a szabályokkal ellentétben nem viseli)!
Bladika 2011.07.01. 10:35:12
labi 2011.07.01. 10:45:31
Nos, ha nagyon akarod tüntethetünk az antilopok jogaiért, de a gepárdok ezt nagyon le fogják xarni. :)
CoIie 2011.07.01. 10:47:31
akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 10:49:41
Ez a nagy tévedés! Én bizony sokszor figyelem a szembe jövő motorosokat és bizony meg kellett, hogy állapítsam, egy nyári vakító meleg napon egy sima tompítottal érkező motorost csak nagyon közelről lehet azonosítani, kivéve, ha nagyon felfelé világít a tompított, vagy esetleg xenonnal jön. Ellenben egy refivel érkezőt már jóval messzebbről észre lehet venni és ha az ember nem pont bele a lámpába néz, nem zavaró.
Sokan nem tudják elképzelni mennyire vaksik az emberek és egy motoros elé kihajtással pillanatok alatt megölhetik. Ezt a kockázatot jelentősen csökkenti a refi használata, ez is saját tapasztalat, mert mióta így járok, még nem volt olyan hogy neccesen közel ki vagy befordultak volna előttem. Korábban rendszeresen. Sajnos, ha más nem figyel eléggé, nekünk kell megenni az óvintézkedéseket, még ha sajnos az néha egy normális vezetőt vakít is (bár nagyon kevesen reklamálnak miatta pl villogással). 100 ból 1 autó.
Robcsek07 2011.07.01. 10:50:27
S***ci 2011.07.01. 10:50:46
Asszony bringáján 10Wattos első LED ikerlámpa van (kb. xenon szinten világítja be az utat, és a szórt fénye miatt DRL se kell rá. az ülése alatt pedig sávvetítő lézer van. Az mondjuk k**vára hasznos. Mert a bringa mellé bő fél méterrel mindkét oldalra kivetít egy-egy piros csíkot, a bringa mögé meg egy kerékpár-sáv jelet.
Aki ezt nem veszi észre este, az vak. De a piros oldalsó csík ráadásul ösztönösen nagyobb oldaltartásra készteti az autósokat is.
Az más kérdés, hogy zsaru próbált már belekötni a cuccba, de végül rájött, hogy semmi nem tiltja a használatát.
Mondjuk ekkora fogyasztáshoz már agydinamó kell, és komoly Li-ion akkuk...
akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 10:51:40
isti77 2011.07.01. 10:52:52
Én ezeket ugyanúgy büntetném, mint a gyorshajtókat. Mellesleg az autósokat is, akik ilyet használnak. Lehet, hogy öregszem, de már 10 éve sem értettem, mire jó, ha ötször olyan hangos a motorom/autóm, mint másoké. Aki ezt sportosnak találja, annak gratulálok.
Amikor még megvolt az E36 328i-m, arra nem kellett sportkipufogó, hogy tetsszen a hangja, nemcsak az a jó, ami üvölt, sőt. Egy Opelre vagy Toyotára meg tehetsz akármit, úgysem lesz szép hangja, attól, hogy hangosabb, maximum az lesz feltűnőbb, hogy milyen sz.rul gyorsul.
Bladika 2011.07.01. 10:57:02
Bladika 2011.07.01. 11:16:18
mohopasi 2011.07.01. 11:26:16
VakondM 2011.07.01. 11:42:35
Múltkor láttam ennél is nagyobb idiótát aki egy seggrakéta ellen akart keménykedni és megpróbálta legyorsulni az Alkotás úton. :-o)
S***ci 2011.07.01. 11:43:21
CoIie 2011.07.01. 12:42:02
CoIie 2011.07.01. 12:46:39
Ezt a tévedést megint a pontatlan média hír okozza, mint oly sokszor!
akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 12:49:55
Ez tesztelt dolog, lehet vele vitatkozni, csak nem érdemes.
CoIie 2011.07.01. 12:55:46
Meg amúgy is járművet felszerelni extra lámpákkal nem lehet, kivéve az E jelzésű ködlámpa ill. DRL, ha minden más feltétel be van tartva!
CoIie 2011.07.01. 12:59:07
De nem is arra való a tompított, csak bele van erőszakolva... (A DRL mégrosszabb oldalról, hisz kisebb a fényteljesítménye)
Ami arra való ami a neve, a láthatósági mellény!
Bladika 2011.07.01. 13:16:10
"sosem láttam még nappali fénynél az oldalról jövő motoros lámpáját jobban, mint magát a motorost... " Ez meg vagy ferdítés vagy szemüveg. Bizonyított tény, hogy előbb észre vehető, sőt egy olyan jármű ami kivan világítva még akkor is könnyen érzékelhető amikor a tekintet teljesen másfelé irányul.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.01. 13:20:16
Érdekes, a Q7-es olyan szépen elenged, hogy öröm nézni. Aki 0cm -e követési távval jön, az is valami hasonló swift kaliber szokott lenni, vagy járatos busz. A járatos busz amúgy e külön postot érdemelne, akkora taplók vezetik. Állítottam már meg emiatt a péceli járatot. :-D
akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 13:26:52
Bladika 2011.07.01. 13:33:49
Bladika 2011.07.01. 13:39:45
CoIie 2011.07.01. 13:46:30
CoIie 2011.07.01. 13:50:52
Ha meg lemaradok? Akkor jön a következő motoros, megelőz és kezdődik előről minden! Ez nem normális! ;)))
CoIie 2011.07.01. 13:55:21
Ez a sokéves tapasztalatom!
akos696 · www.focusauto.hu 2011.07.01. 14:03:48
Bladika 2011.07.01. 14:13:37
De maradjunk annyiban érződik rajtad a motorosokkal szembeni negatív előítéleted és ezért bármiről is lenne szó te váltig állítanád, hogy nem úgy van.
De válaszolj akkor nekem arra, ha felnyomom a szembejövőnek a reflektort az miért villog? Ha mellényt veszek fel akkor is fog? Itt mindenki aki fentebb írta, hogy zavarja a motoros refije azt akkor ezek szerint zavarná egy mellény is rajtam?
De lehet ma haza megyek kirúgom az autóm/motoromból az összes lámpát és begyűrök a helyükre egypár láthatósági mellényt. Sőt mi több javaslom a rendőr/mentő/tűzoltóknak is, hogy inkább egy mellényt pörgessenek az autó fölött. Pár így is sokan hánynak a rendőröktől nem tudom szerencsés lenne-e ha már a "villogójuktól" is rögtön hányna mindenki! (Úgy "elüt a környezetétől")
tundrazuzmo (törölt) 2011.07.01. 14:15:51
Ebből még nem kell általánosítani. Mindhárom állatfajta veszélyes:
1. Buszos: a múltkor elém vágott be egy a körforgalomban úgy, hogy padlófékezni kényszerültem. Talán az utasait féltette a késéstől. És nem, nem lendületből jött (és meg akarta előzni a fékezést, az utasok veszélyeztetését), hanem álló helyzetből löttyent be a körforgalomba egy kövér gázzal.
2. Kamionos. HAHAHA. Az "elédvágás" koronázatlan királyai. Velem is megcsinálja (autóval megyek), autópályán is megcsinálja, nem érdekli. Motorosok számára még külön extrával, holttéri matricázóval is fel van szerelve. Kipróbálnád? Menj be a holtterébe...
3. Chevrolet. Ez egy végsőkig frusztrált banda. Egész gyerekkorában Sevrolettnek hívta az álomautót, aztán mire meg tudta venni, addigra kiderült, hogy Sevrolénak ejtik. És nem is egyéni, mert a Dévút is így ejtik. Még jó, hogy eléd vág, hiszen azt se tudja kicsoda! :)))
CoIie 2011.07.01. 14:16:48
De nagyon ritkák a balesetek 1km távolságban! ;)
CoIie 2011.07.01. 14:26:26
Ha nem akarod, hogy lássanak nem használsz mellényt. Bizonyos helyzetekben ez szabálytalan. Refi használata, úgy hogy vakít, szintén szabálytalan. Normál módon mehet, ahogy a szabály előírja.
A véleményem és tapasztalatom az, hogy igenis jelenleg többet jelenthet a mellény a "közelharcban", mint a csak fény. Minden eszközt érdemes bevetni a láthatóságért!
(A kocsimon, amíg körbe volt UV narancssárga színnel vonva /csík/, 5 év alatt nem ért baleset, csak az előnyét éreztem, mert mindenhol integettek, hogy látnak, mehetek! A motorosok is megkaphatnák ezt az előnyt, ha lenne eszük kihasználni...;)
Tehát van tapasztalatom oda-vissza... ;))
Bladika 2011.07.01. 14:40:40
Cheap Charli 2011.07.01. 16:07:08
Ezt nem igazán tudom elképzeli, hogy útólér egy motoros, majd megelőz és utána csak azért, hogy bosszantson visszavesz a sebességből.
Ha te állandó sebességgel haladsz és a motoros nem tud nálad gyorsabban menni, akkor útól se fog érni, ha meg mégis útólér, akkor az előzés után nem fog előtted menni a völgyig mivel gyorsabb nálad ezért a második kanyar után látni se fogod. Legalább is nekem ezek a tapasztalataim.
VakondM 2011.07.01. 16:19:17
Itt nem mindig a közlekedő partner méretével vagy színével van gond.
Ha nem figyelünk azt nem lehet helyettesíteni. A motorossal való találkozás a motorosnak fáj, a villamossal való pedig az autósnak. Utóbbiból már lehetne tanulni, de még saját kárán sem tanul sok agyhalott.
kiskutyuska · http://dark_jmg.blog.extra.hu 2011.07.01. 17:07:12
Jomagam az esetek nagytobbsegeben a kulturalt, nyugodt, bekesen masokat beengedo, szituaciokat vegig gondolo autosnak tartom magam. Gyakran belegondolok, 20masodperc? akar 20perc megeri a legcsekelyebb kockazatot is? A valasz mindig az, hogy nem. Ennek ellenere neha a nyomas, stresz stb hatasara enis hajlamos vagyok felhuzni magam. Ilyenkor borzaszto nehez lehiggadni es visszaterni a normalis allapotba. Ezert sajnos csak azt tudom mondani, amig te veszthetsz tobbet, te figyelj oda jobban. Becsszo, hogy amikor csak tehetem a leheto legnagyobb figyelemmel es tisztelettel fogok banni a motorosokkal (Ahogy tettem eddig is), de ha neadj isten egy 30perces dugoban araszolas, vagy egy idiota miatt ideges leszek es bevagok eled, ez nem fog teged vigasztalni.
D4D 2011.07.01. 17:12:42
CoIie 2011.07.01. 19:26:29
Nem mondtam, hogy szándékos, de most aki olvassa megtudja, hogy bosszantó!
Ismétlem, autóval motorfékben, lábat feltéve lehet legurulni a legtöbb hegyről, a motorosok a tapasztalat szerint ugyanazon sebességgel nem tudnak kanyart bevenni, ezért erősen fékeznek, majd muszáj gyorsulniuk, ciklikusan.
CoIie 2011.07.01. 19:33:23
De nem is volna baj, ha valaki ezt vállalja, de akkor saját biztonsága érdekébe közúton meg kellene "hunyászkodni", nem vigéckedni, és az autósokból, kamionosokból (!) nem kihozni a rossz sztereotípia érzést, ami velük kapcsolatban sorozatosan kialakul! De ez utópia, mert zömmel az a korosztály vezet motort, aki meg akarja mutatni mindenkinek..., vagy meg akarja (indokolatlanul) váltani a világot. :))
Egyébként - kop-kop - idén relatív kevés dolgom volt kétkerekűt hajtóval. :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 19:40:07
CoIie 2011.07.01. 19:50:31
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 20:04:17
CoIie 2011.07.01. 20:05:34
CoIie 2011.07.01. 20:08:25
A robogós nem az a lény, aki a lámpánál elindul... nyiiiiiiiííííiiiiííí és 20 mp alatt gyorsul 40-re? (Közben 100-an megelőzik...) ;)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 20:20:35
[mike] 2011.07.01. 20:31:36
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 20:37:53
CoIie 2011.07.01. 20:43:16
Nyilván ez vica-versa nem megoldás, csak bűnözői körökben!
GiXXXer 2011.07.01. 22:17:18
Ez a poszthoz annyiban is kapcsolódik, hogy szomszéd település, a posztoló is biztos ismeri kicsiny vidéki lakhelyem, a közlekedési morál pedig nagyjából azonos Kecsóval, ugyanolyan fa**parasztok vannak itt is.
A lényeg: akkor várhatunk változást, ha normális motorosok kiközösítik a decibelhuszárokat, mert addig sajnos az emberek egy részének a fejében a motoros az csak egy hangos, idegesítő valami, nem is igazán ember. Ennek megfelelően bánnak sajnos azokkal is, akik kulturáltan szeretnék élvezni a kétkerekűjük nyújtotta szabadságot. Ez a sztereotípia pedig nem fog egyik napról a másikra eltűnni, hiszen azt úgy nem jegyzi meg az ember, hogy: "hejj, ez a motoros de halk volt, meg milyen szabályos", de a motoros társadalom "férgesét" egy szemvillanás alatt elmenti az agyuk... :)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.01. 22:25:03
GiXXXer 2011.07.01. 23:50:04
Akkor engem is biztos előre engednél, bár most csak lélekben vagyok motoros, és legutóbb (pár éve :S ) szétcsesződött kipufogóval jártam meg a Mecseket, mondjuk az egész motor egy nagy ipari hulladék volt... :) Mondjuk így visszaemlékezve eszembe jutott, hogy hatan-heten jöttünk az 52-esen kb. 100-al (volt 125-ös MZ is), vagy 5 km alatt sikeresen megelőzött mindannyiunkat egy Berlingo, alig láttunk a koromtól, aztán lelassított 90-re... :S
Jah, chopperesek, cruiseresek igen nagy hányada üres csővel repeszti a Ticosok szélvédőjét. Szerencsétlen kocsim a főuccán parkolva 10-ből 5-nél bepittyegett, 2-nél be is riasztott. Jó arány... :) Most városszélen quadosok, endúrósok pittyentgetik a kocsit, szerencsére csak hétvégente jó időben... :)
bikila 2011.07.02. 00:14:53
+++ Ezt a baromságot honnan szedted? Évente több, mint 10e km-t megyek a fővárosban és környékén motorral, de az általad említett sebesség felével sem jutna eszembe elmenni két autó közt.
[mike] 2011.07.02. 11:27:20
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.02. 14:25:42
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.04. 08:18:50
Lehet, hogy be kéne állíttatni azt a riasztót, nem? Annak is van egy kultúrája, amikor valaki tüsszent egyet az utcán, aztán órákig üvölt 2-3 riasztó utána...