Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akikre még inkább figyelni kellene

2011.07.03. 15:11 :: Don Blasius

Sokszor tapasztalni, hogy a megkülönböztető jelzést használó autók nehezen tudnak haladni, mert az autósok nem engedik el őket. És nem annyira szándékosan, hanem inkább mert nem hallják meg időben, vagy leblokkolnak és nem tudnak megfelelően reagálni, ami által csak még jobban feltartják ezeket a járműveket. Csalóka tud lenni városban a visszhang is, de oda kell figyelni. András néhány esetet osztott meg velünk, van akinek érdemes tanulni belőle.

Elöljáróban leszögezném -mert mindig mindenki leszögez valamit a poszt elején általában :D -, hogy a legnagyobb a tiszteletem a mentősök felé, ismerem őket, ismerem a munkájukat, anyám mentőorvosként kezdte a karrierjét, szóval tudom, hogy mi merre mennyi. Látok videókat, hogy mennyire közömbösek az autósok ha megkülönböztető jelzéssel jönnek, hallok történeteket, ismerőstől, anyámtól, stb.
Egy dolog viszont nem mindig fér a fejembe; az éjszaka kellős közepén, kihalt főúton, zöldhullámban közlekedő mentős van amikor ész nélkül szirénázik, van amikor meg csak a villogót használja, tekintettel az ott lakókra. Előfordult már olyan is, hogy a BAH csomóponton éjjel egyedül én közlekedtem, nekem volt zöld, láttam a távolból érkező mentőt villogóval, megálltam és villantottam neki, hogy látlak öreg, nem kell szirénáznod, nem is tette, csak megköszönte amikor elment előttem. De az is megtörtént már, hogy éjszakaira várva a kihalt környéken 3 perce csak az egyre közeledő szirénázást hallom, mintha a legnagyobb csúcsforgalomban lennénk, pedig az úton egy lélek sincs.
Hogy mi a jó megoldás, mindenki döntse el maga; anyámék anno borultak már mentővel, mert éjjel nem használtak szirénát és egy rendőr kikanyarodott eléjük -btw. főúton mentek-, viszont ha egész éjszaka szirénázva közlekedik a kocsi, akkor az megkeseríti az állomás közelében lakók életét.

 



 

Na de hogy ne tűnjön úgy, mintha a mentősök ellen lennék:
 


Pár napos eset, belváros, zöld lámpa, kereszteződés, egy sávos út, mellettem villamos kb. azonos tempóval, szirénázást hallok, de nem látom, hogy honnan jön, csak azt veszem észre, hogy a villamos megáll a kereszteződés elején. Én is megálltam mellette, mivel arra számítottam, hogy a villamos takarásából fog érkezni a mentő, bár még mindig nem láttam, csak a hangját hallottam. A mögöttem lévő -amint megálltam- ráfeküdt a dudára és jobbról kikerülve meg akart előzni, már mellettem járt, mikor felbukkant a mentő -egyébként nekünk jobbról, a visszhang csalóka tud lenni-, így még meg tudott állni. Felhúzott ablakok, rádió mellett gondolom mit sem hallott az egészből. A mentős intve megköszönte nekünk, hogy lassítás nélkül át tudott hajtani a kereszteződésen. Könnyen ki lehet számolni, hogy átlag hány piros lámpán mennek át egy vonulás alatt, és hány perc késést halmoz fel az, ha mindenhol gyökkettővel tudnak csak átgurulni.


A feneketlen tónál láttam azt a hajmeresztő esetet, amikor a vonuló rohammentő elől egy hölgy tolatva-parkolva akart félreállni egyirányú úton. Első sorból néztem végig az esetet, mivel a mentőt én már korábban elengedtem, de ott konkrétan utolértem. 50métert kellett volna a macának előremennie és a Móriczon bárhova félre tudott volna állni, ehelyett ő nyomott egy satut a mentő előtt és elkezdett tolatni. A sofőr természetesen derékig lógott ki a mentőből és ordibált a nővel. Nem, a nő nem parkolt, mert kisebb volt a hely, mint az autója és miután nagy nehezen elment mellette a mentő, folytatta útját... Ez a plusz egy perc lehet, hogy egy ember életét követeli.


Végezetül az utolsó mentős sztori, ami eszembe jut; haverom csuklós buszt vezetve nekik piros lámpánál fogta magát és -ésszel, óvatosan- begurult a 2x2 sávos útra keresztbe, elzárva a forgalmat, hogy a mögötte érkező mentőnek utat adjon. Sokan nem tudják, hogy a KRESZ lehetőséget ad arra, hogy piros lámpánál óvatosan áthajtsunk, hogy a hátulról érkező megkülönböztető jelzést használó járműnek utat engedjünk. Gyakran látok fél percekig beragadó mentőket, mert az autósok a piros lámpát betonfalként fogják fel.
Amúgy, a mentőtiszt felírta haverom buszának a rendszámát és a munkájuk végeztével írtak a BKV-nak egy köszönő levelet, aminek utolsó mondatát én is végszónak szánom, még ha nem is emlékszem rá pontosan:
"Ha mindenki így segítené a mentősök munkáját, akkor ezzel emberéleteket lehetne megmenteni."
Figyeljünk rájuk!

79 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna kresz mentő pozitív megkülönböztető jelzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felszopó 2011.07.03. 15:46:15

Maros utcában általában rendesek és nem visítoznak éjszaka :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 15:59:12

ez erdekes poszt csak nem tudom mirol szol
hagy dontse el a mentos mikor szirenazik
Te meg ne villogjal neki, allj meg oszt jonapot
a mentos sem tudom mia faxnak integet
megkoszoni mindenkinek,, hogy elengedtek?
vicc
mondjuk mind a harom tortenet eleg vicc
a macazas, meg a becsorgok a pirosba
oh men:)))))))

_____________ 2011.07.03. 16:20:31

Ez az ,,oh men,, kicsit homoerotikus volt, nemde miszter onion?
:-D

Leadfoot 2011.07.03. 16:20:45

Gondolom, mentősofőrje válogatja. Szerintem aki szirénázik, az se bunkóságból teszi, csak éjjel, kihalt úton is fosik tőle, hogy váratlanul kihajt elé valami zseni.

S***ci 2011.07.03. 16:39:55

Nem azért szirénázik, mert annyira szereti hallani a hangját, vagy mert "bunkó", hanem azért, mert a KRESZ szerint csak "megkülönböztető hang- és fényjelzés" együttes(!) használata esetén élhet azzal a lehetőségével (és nem jogával), hogy akár a KRESZ szabályait is megszegve haladjon előre!!!
Szóval amelyik nem szirénázik, az szabálytalanul közlekedik!

dr. _mmm_ 2011.07.03. 16:41:21

Szerintem inkább szirénázzon minthogy belemenjen egy éjszakai 20éves pattanásos streetracer.

Mellesleg ahol lakom onnan 6-700 méterre van a kerületi rendőrkapitányság.. Jó dolog minden éjjel hallani amikor elmennek a ház előtt sietve.

dr. _mmm_ 2011.07.03. 16:42:54

Ja.. mellesleg üzenem a posztolónak.. a kocsiban még zavaróbb a sziréna hangja..

Legalábbis amikor engem vittek a rendőrök hát rohadtul idegesített.. pedig "csak" 6-7 percet mentünk

Riska 2011.07.03. 17:38:04

@woodooman: no, hova fuvaroztak téged a kék taxival?

Azt csak gondolom, hogy mennyire zavaró lehet, de ha nap mint nap ezt a munkát folytatod akkor idővel valszeg rááll a füled és már szinte észre sem fogod venni, hogy szól-e a sziréna, vagy sem.

dr. _mmm_ 2011.07.03. 17:46:04

@Riska: Csak tanú voltam.. De mondom engem eléggé zavart a sziréna hangja.

bunkóbéemvés 2011.07.03. 17:49:51

és most mindannyian morzsoljunk el egy "meghatódtam könnycseppet" a szemünk sarkában. Oh men :DDDD

MittuDomain 2011.07.03. 19:10:12

A poszt vége elég demagógra sikeredett..könnybe is lábadt a szemem :)
Egyébként ahány mentősofőr annyi féle, ők is csak emberek,sztorizgathatnánk itt napestig.

MittuDomain 2011.07.03. 19:48:26

"Egy dolog viszont nem mindig fér a fejembe; az éjszaka kellős közepén, kihalt főúton, zöldhullámban közlekedő mentős van amikor ész nélkül szirénázik"

"anyámék anno borultak már mentővel, mert éjjel nem használtak szirénát"

Ezt nem értem (iszok még egy sört)

Érdekes probléma, eddig ez nekem fel se tünt!Én nem háborgok ha éjjel is szirénázik a mentő, kibírom azt a 3 másodpercet amíg elhalad, és még hálát is adok érte hogy nem hozzánk/hozzám jön. Ennyi.

CoIie 2011.07.03. 19:50:05

@MittuDomain: igen egyetértek mindennel ;), mindenki segítsen mindenkit a munkájában, ill. oda fele menet reggelente! Este a munkából haztafele szintén legyenek segítőkészek, mert a ugyanazok a családjukhoz igyekeznek. ;)

A kék lámpával nem rendelkező átlagos járművek vezetői intésére (értsd: nyomulás, buszsáv használat és ilyenek), segítséget vehessenek igénybe az utakon, nem véletlen sietnek, hisz ténylegesen rosszúl érzik magukat, halálosan fáradtak már a dugóban állni... ;)

Egyébként a címhez visszatérve, lehetetlen nem figyelni rájuk, ha használják a megkülönbözetető jelzéseiket, és ehhez megfelelő reakcióidőt is hagynak. Nem hiszem, hogy valaki szándékosan betesz a kéklámpásnak!

CoIie 2011.07.03. 20:17:54

Sztori: tömött kétsávos úton "haladva" (inkább szinte állva a dugóban), éppen amikor a forgalom elől elzárt területtel (csíkozás) fejeződik be a sávom egy körforgalom előtt, a mögöttem már tobzódó mentőt a csíkozott részen történő előrehaladással engedtem el (az út szűk és kikorlátozva). Azaz a körforgalomba merőlegesen behajtva, a mentő könnyedén elment egy jobbkanyart téve, ahogy kell. Utána én is, tehát nem tolattam vissza a korábbi sávomba. ;).
No, de akkor a lesből előugrik a rendőrautó és annak ellenére, hogy látja, hogy mi történt (azt 'leste'), utánam ered és hosszan igazoltat 500m haladást követően, megállítva, már jó távol az esettől. (Még keresett volna több indokot a 'hosszú' úton - bár nem talált.)

Más kérdés, hogy végül szó nélkül elengedett, mivel megerősítettem azt, amit amúgy is látott, hogy a mentőt elengedve haladtam át a csíkozott területen, tehát effektíve így adtam elsőbbséget.

MittuDomain 2011.07.03. 20:41:34

@CoIie:
indexeltél egyáltalán a körforgalomból kijövet? :)

Flugos furgonos 2011.07.03. 21:55:47

Azt a piroslámpán átmegyek, ugy adok elsöbbséget én nem vállalom be. Aztán 2 hét mulva mikor megjon a 100 000 pénzes csekkem akkor hogy bizonyítom hogy a szirénázó autónak adtam lehetöséget? Amig helyszinen kérdöre vontak volna, akkor talán de igy telepített kameráknál? Ott semmi nem látszik, hallatszik, csak én és a szép piros lámpa.

2011.07.03. 22:48:56

Az volt már, mikor a mentős végigteper 120-al a kórházig, ahol aztán kilökik a beteget a váróba és kb 4 órán keresztül azt sem kérdezik meg tőle: "csókolom, magának meg mi a baja?". Sajnos nem egyszer láttam/éltem át ilyet.

"streetfighter" 2011.07.03. 22:52:43

@Flugos furgonos:
Azért ez nem egészen így van.
Áthajtás és lassan átaraszolás között van különbség, főleg, hogy már álltál elötte.

D4D 2011.07.03. 23:11:35

@"streetfighter":
A képen akkor is csak az látszik, hogy átment a piroson. Ez tény.

D4D 2011.07.03. 23:14:50

Ismerek egy mentő gkv-t, akit meg akartak vágni sok ezerre, mert a telepített trafi lekapta 160-az az m1-M7-en.

Azt megnézték az Omsz-nál, ki vezette akkor az autót, de azt, hogy használt-e kék lámpát,már nem, pedig állítólag ahol kikeresték, ki vezetett, ott az is megvan a sor végén.

Szegény gyerek mellett nem állt ki az OMSZ. Ha betartja (a 30-at is), akkor meghal akit visznek.

D4D 2011.07.03. 23:20:26

Érd Kutyavári út, Balatoni út lámpa.

Jön a mentő a Balatoni úton Bp felé, a Kutyavárin a Boyracer (Aabroncs! A lámpa előtt is van 30-as tábla?). A Boyracer még a piros elején át akar suhanni egyenesen, mondván a piros csak a kerékpárosokra vonatkozik. beletrafált a mentőbe, aki a még piroson jött szirénázva. a mentő megperdült a tengelye körül.
Az OMSZ ráverte az önrészt a pilótára (tudtommal), mondván miért nem állt meg, ha piros a lámpa.
Boyracer előadta, hogy hirtelen fékhiba lépett fel (Volt 15 méter féknyoma, mikor rájött, hogy elbaszta.) Különben is ő csak 30-al jött. Voltak tanúi is. Elsőfokon a mentős rábaszott.

M. Péter 2011.07.04. 01:30:01

A posztolo buszvezeto haverjanak ajanlom, hogy olvassa el meg egyszer a KRESZ-t, mert nincs benne olyan, hogy megkulonbozteto jelzest hasznalo jarmu segitese celjabol at lehet menni a piroson, csak annyi, hogy felrehuzodassal vagy megallassal kell segiteni. Ha megkulonbozteto jelzest hasznalo jarmubol hangszoron utasitjak, akkor mar szabalyos.

Reggie 2011.07.04. 03:02:01

@M. Péter: Az is benne van a szovegben, hogy minden helyzetben. Azaz, ha a piros lampa elott alva csak ugy tudsz felrehuzodni, hogy atmesz a piroson, akkor atmehetsz a piroson.

Riska 2011.07.04. 11:10:51

@M. Péter: A KRESZ szerint tudtommal mentős nem irányíthat forgalmat, így hiába utasít a hangszórón, az ugyanúgy nem szabályos.
A KRESZ szerint tudtommal a megkül. jelzést használó jármű elsőbbségének biztosítása céljából óvatosan be lehet hajtani a piros lámpás kereszteződésbe. A buszsofőr is ezt tette, nyilván ha egy autóval van, nem tudja lezárni mind a két sávot, de jelen esetben egy csuklós busszal tökéletesen védte a mentőt a keresztirányú forgalomtól. Legalább +40mp időt adva ezzel a mentőnek a következő checkpointig, még ha abban az esetben lehet nem is ezen múlt a beteg élete.

kida 2011.07.04. 12:40:55

@Flugos furgonos: nem kell átrongyolni négy sávon, csak előrébb gurulni ha nem fér el. teljesen irreális a félelmed, ha van kamera akkor azon látszana miért mentél át (mondjuk mert utánad átzúg egy mentő, elég egyértelmű)
szal nem értem, ezért inkább állsz és nem engeded mentőt? érdekes.
mindegyén velem ez már többször megtörtént és senki nem kérdőjelezte meg miért gurultam be a kereszteződésbe piroson át, ha kellett.

dzsaszper 2011.07.04. 13:51:24

@S***ci: pontosítok: amelyik nem szirénázik, annak ugyanúgy be kell tartani a KRESZ "mezei" haladásban lévő gépjárművekre vonatkozó szabálzait (a szabálytalan megállásra a villogó is feljogosít, ilyenkor a tompítottat is használni kell emlékeim szerint, lakott területen belül fényes nappal is).

dzsaszper 2011.07.04. 13:54:00

amúgy meg valószínűleg helyzete válogatja. Ha nem kell gázpedálterápia, akkor elég a villogó zöld hullámban.
Gázpedálterápia (pl. valaki mindjárt elvérzik a mentőben) esetén viszont van hogy lakott területen belül is olyan tempót mennek, amit mások is csak autópályán (és netán ott sem szabályosan). Ez elég ritka eset, de ilyenkor nem árt az a sziréna.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.04. 14:34:21

"Könnyen ki lehet számolni, hogy átlag hány piros lámpán mennek át egy vonulás alatt, és hány perc késést halmoz fel az, ha mindenhol gyökkettővel tudnak csak átgurulni."

A KRESZ szerint, meg logikailag is, minden esetben csak lassan mehet át a piroson, hiszen meg kell győződnie, hogy mindenki észlelte-e! Ettől függetlenül mindenki segítse őket ahogy tudja. Én nem tapasztaltam még olyat, hogy kékvillogós járműnél a körülöttem levők közül valaki is ne akarja segíteni a haladását, de olyat sokszor, hogy segíteni akar, de csak még inkább megnehezíti a dolgot. Sajnos ilyen van, általában elég rövid idő alatt kell tudni eldönteni, hogy merre álljanak félre az autók, és elég csak a sorban egy embernek rosszul döntenie, máris nehéz helyzet alakul ki.

dzsaszper 2011.07.04. 15:03:23

@metal:
na igen... egyszer oktatóval 100-zal mentem lakott területen belül (a járgány nem bírt többet), mögöttem egy rohammentővel. Az oktató megdícsért és örült, hogy nem neki kellett ugyanezt megcsinálnia)... Mindezt a közig. határ közelében, hosszú egyenes szakaszon, belső sávban, külső sáv eléggé tele...

amúgy amire már láttam egypár példát leginkább sünök részéről, hogy piros lámpához takarásból közeledve túl későn kapcsolják be a szirénát, és csodálkoznak, hogy a fékútra a fizika szabályai az érvényesek...

Loyal - www.loyalmunkaruha.hu · http://www.loyalmunkaruha.hu 2011.07.04. 16:01:41

a másik, hogy surmó Swiftes felhúzott ablakkal tolja bent az autójánál 4x értékesebb hangcuccát és fogalma sincs róla, hogy milyen hangok vannak a külvilágban. Plusz ugye az ablakonként 10 lóerőt számító fólia is hozzáad ehhez, meg az állandó bizonyítási kényszerük, hogy "márpedig engem nem előz meg senki" Pff.. szánalom "-.-

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.07.04. 16:08:26

A mentő olyan, mint az oroszlán. Nem elkapni nehéz, hanem elengedni...

Flugos furgonos 2011.07.04. 19:22:10

@"streetfighter": @kida: Azt hogy araszolok vagy rongyolok csak a sebességhatárra beállított trafi látja, ha araszolok nem kapok gyorshajtásért csekket. De a piroslámpa akkor is áll, a képen nem fog a mentő stb. szerepelni de én igen. Amugy nem csak állok félrehuzodom amennyire csak lehet esetleg elöre is csorgok de csak annyira hogy a lámpa vonalát nem hagyom el a kocsi seggével. Ti mehettek nyugodtan én nem teszem, de miattam még szirénázó auto nem sz.podott be

Tibi88 2011.07.04. 19:58:28

@metal:

Rosszul döntés volt velem. Piros lámpánál hallottam jön a mentő, tükörbe néztem hogy merre húzódnak. Láttam hogy a közepét hagyják a két sáv között ezért én is így csináltam. Az előttem lévőtől kezdve meg áthúzódtak a másik sávba... szóval a mentő szirénázott én meg mint egy hülye törtem előtte az utat :D

Riska 2011.07.04. 20:23:20

@Flugos furgonos:
Ennyi erővel a buszsávba se térj le a mentő elől, mert azt is kamerázzák.
Ilyen esetben, ha tudod, hogy pirosfotó, vagy buszsávot figyelő kamera van, fogsz egy papírcetlit, felírod az időpontot és a mentő rendszámát/azonosítóját és berakod a kesztyűtartóba. Aztán, ha valami HIBA miatt mégis jönne csekk a büntiről, akkor a válaszlevélben beleírod, hogy ekkor és ekkor ez és ez a mentő miatt szegtél szabályt. De nem lesz rá szükséged, mert a fotón nagy valószínűséggel a mentő is rajta lesz, ha meg nem, akkor pár mp múlva a mentőt is lefotózza a kamera, onnantól kezdve meg összerakják a központban, hogy mi is történhetett...

@dzsaszper: Sőt, vonulásnál a ködfényszóróknak is égniük kell, elöl-hátul :)

Flugos furgonos 2011.07.04. 21:13:03

@Riska: " pár mp múlva a mentőt is lefotózza a kamera, onnantól kezdve meg összerakják a központban, hogy mi is történhetett..."
Összerakják? szerintem te vagy rosszul összerekva XD Pereskedhetek pár évig, mire valaki majd talán méltányosságból elengedi a büntit.

CoIie 2011.07.04. 21:16:15

@MittuDomain: nyilván indexeltem, mert mint mondtam nem találtak extra okot (sem) a büntetésre! ;)

CoIie 2011.07.04. 21:25:10

Én azt tapasztalom, hogy éppen nagyobb forgalomban értelmetlen a kéklámpás rohanás (már amennyire annak nevezhető az egy dugóban), mert sok esetben km-eken keresztül simán követhető átlagos járművel néhány 100m-es látótávolságból pl. a mentő.

De lazább közlekedés esetén sokkal nagyobb előny szerezhető, bár ott meg azért értelmetlen rohanni, mert gyak. mindegy hogy 10%-al hosszabb vagy rövidebb idő alatt tehető meg az út és roppant balesetveszélyes 120-al átvágni egy városon - időnként szinte időt sem hagyva a többi résztvevőnek a biztonságos távolságba történő félrekormányzásra, azaz megy a nagy sebességű 'centizés'...

D4D 2011.07.04. 23:11:42

@CoIie:
Akit visznek, annak nem biztos, hogy ugyanez a véleménye.

Ismerősöm mesélte, volt olyan betegük, aki annak köszönhette az életét, hogy a mentőállomás 8Csillaghegy)-Leányfalu-János intenzív útvonalat, igaz éjjel, de megtette kevesebb mint 40 perc alatt. ebben az időben az is benne van, hogy a helyszínen nem csak bevágják hátra azt haladjunk. Sokszor a helyszínen drága percek mennek el azzal, hogy a sérültet olyan állapotba hozzák, hogy túlélje a szállítást.
Olyan is volt, hogy a kocsiban nem mertek komolyan beavatkozni, mert féltek a kátyús úton a mentősök, hogy kárt tesznek a betegben.

M. Péter 2011.07.05. 01:32:28

@Reggie: Szerintem nem. A félrehúzódni vagy megállni a lehetőségek szerint kell, a szabályok betartásával. Egyébként benne lenne a KRESZ-ben, hogy megkülöztető jelzéses jármű haladását elősegítendő ugyanúgy figyelmen lehet hagyni bizonyos szabályokat, mint magának megkülöztető jelzést használó járműnek.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 07:31:54

@M. Péter: Pedig de! Mindent megszeghetsz (persze körültekintéssel), hogy segítsd a kékvillogós autót. Vagyis, ha máshogy nem megy, akkor meg is kell szegned!

dzsaszper 2011.07.05. 09:23:58

@Reggie: én is úgy emlékeztem, hogy van ilyesmi a KRESZben -- engem legalábbis így oktattak... de nincs, a KRESZ-t újra olvasva M. Péternek adok igazat. A jogalkotó szivatni akarja a kéklámpásokat...

dzsaszper 2011.07.05. 09:37:59

@Riska: utánanéztem, tévedtem. szirénázáskor lakott területen belül is kötelező a tompított.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.05. 09:45:05

@dzsaszper: "minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni"

A minden helyzetben benne van az is, hogy a szabályokat megfelelő körültekintéssel figyelmen kívül hagyhatod!

HakapesziM 2011.07.05. 13:59:35

Világos, hogy ha muszáj, meg kell szegni a szabályokat a mentő továbbhaladása érdekében. Már hányszor előfordult, hogy még a járdára is fel kellett hajtani szűk úton, másként nem fért volna el. Vagy amikor automatikusan húzódik autópályán az egész kocsisor a leállósávra, ha mentő/rendőr jön középen szirénázva/villogva.

Riska 2011.07.05. 15:25:32

@Flugos furgonos: buta vagy és nincs igazad.

CoIie 2011.07.05. 17:40:45

@D4D: ezt mondom, nem az úton vész el igazán az idő, max. néhány perc. Azzal egyetértek, hogy adott esetben a helyszíneken is sietni kell. Ráadásul nem kevés a mentőbaleset, mely a száguldás számlájára írható. A beteg meg azért lesz nyomorúlt, vagy halott, nem az átlagos közlekedők félre nem húzódása miatt. Ráadásul még mentő is mentőt üt el időnként! Ezen is el lehet gondolkodni, hogy miért?! Talán nekik sem megy a 'hétköznapi' elsőbbségadás?!

D4D 2011.07.05. 18:17:30

@CoIie: Pont hogy mást mondasz.

Flugos furgonos 2011.07.05. 18:58:20

@Riska: Jó akkor maradjunk enyiben. De hogy tanuljak töled okstól, linkelhetnél egy oldalt ahol megtalálom ezt a szabályt, de olyat ahol kitérnek arra is hogy ezt hogy bizonyithatom. Ja, idézet nem értekel csak egy hivatalos oldal linkje.

Riska 2011.07.05. 20:42:59

@Flugos furgonos:
KRESZ 42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.

Kiemelném a "minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni" -részt. Ez egy jogszabály, amire hivatkozhatsz.
Tehát rámehetsz a forgalom elől elzárt területre, a leállósávba, buszsávba sorolhatsz, átmehetsz a piroson, tiszta GTA....
Valamint nem, nem én vagyok az okos, te vagy a tudatlan :)

Flugos furgonos 2011.07.05. 20:51:03

Hát ezt mondom én is én tudatlan vagyok, viszont te figyelmetlen:"de olyat ahol kitérnek arra is hogy ezt hogy bizonyithatom. Ja, idézet nem értekel csak egy hivatalos oldal linkje." Várom a linket.

CoIie 2011.07.05. 21:09:50

@Riska: És mi van avval az anomáliával, ha egy szabály megenged valamit, de egy másik tilt, akkor mégis csak szabálytalanság történhet...!

És ilyen egy millió van! Ezért most még példát sem hozok... ;)

Riska 2011.07.05. 22:16:10

@Flugos furgonos: A KRESZ-ből van idézve, tucat helyen fent van, nyilván te is tudod, nem értem milyen hivatalos oldal linkjét kéred.

@CoIie: Persze, van ilyen sok, de egyik sem azért, mert elengedtél egy megkül. jelzést használó járművet. Vagy tudsz olyan példát mondani, ahol megbüntették a tagot, mert miközben utat biztosított, szabálytalankodott? (nem arra gondolok, hogy közben belerongyolt az előtte állóba, stb.)

dzsaszper 2011.07.06. 08:53:57

@Riska: nekem ez nem ennyire tiszta, amikor a szirénázó járgány mögüled érkezik. Ha kereszteződésben érkezik, vagy szemből be akar kanyarodni, tiszta sor az elsőbbségadás.

Ha hátuulról jön, elég nehezen értelmezhető -- legalábbis van olvasat, ami erre az esetre a lehúzódást, szükséghez képest megállást -- írja elő. Dugóban, piros lámpámál persze ez a szirénázó autó KRESZ általi szivatása.

Flugos furgonos 2011.07.06. 17:59:00

@dzsaszper: Majdnem.Bemásolom:

Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó járművekkel szemben255

42. § (1)256 A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását — félrehúzódással és a szükséghez képest megállással — lehetővé kell tenni.

(2)257 Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott óvatossággal szabad.

(3)258 Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával.

(4)259 A figyelmeztető jelzést (sárga villogó fényt) használó járművet fokozott óvatossággal szabad megközelíteni, mellette elhaladni, vagy megelőzni.

(5)260 Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van kijelölve, az azonos irányban valamennyi forgalmi sávban – egymás mellett haladó – hó eltakarítást végző és figyelmeztető jelzést használó járműveket tilos megelőzni. Az ilyen gépjárművek mögött a követési távolságot fokozott óvatossággal kell megválasztani.

Hol van benne hogy átmehetek a piroson?
Bakker ti vagy nagyon elvakultak vagytok, ragaszkodtok egy vélt szabályhoz vagy nem tudom én feladtam. Nem találom sehol és én nem is fogok átmenni a piroson, ti mehettek.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.06. 18:13:43

@Flugos furgonos: Itt van benne:

"minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását — félrehúzódással és a szükséghez képest megállással — lehetővé kell tenni. "

Hogy könnyebb legyen egy magyar mondatot értelmezni kiveszem a megjegyzést:

"minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását lehetővé kell tenni. "

Na most már érted?

Ha még mindig nem, akkor kiemelem a fontos részeket:

MINDEN HELYZETBEN....AKADÁLYTALAN TOV...

Na most már sikerül felfogni?

Riska 2011.07.06. 19:10:30

@dzsaszper: Ahogy @metal írta, minden helyzetben(...) akadálytalan továbbhaladását(...) lehetővé kell tenni.

@Flugos furgonos: Se te se én nem vagyok jogász, így rághatjuk a KRESZ-t, én azt mondom fehér, te azt, hogy fekete. Viszont nekem ott van igazam, hogy nincs olyan, hogy megbüntetnek, mert más kresz paragrafust szegsz azzal, hogy elengeded a szirénázó járművet. Ha egy ilyen példát hozol, elismerem, igazad van. De amíg nem történt ilyen, tehát amíg nem büntetnek meg se piroson áthajtásért se buszsávban haladásért ha mentőt engedsz el, addig nekem van igazam. De ha ennyire aggaszt, hogy megbüntetnek, kérdezz meg vmi kreszdoktort, van belőle a neten, majd ők megmondják a frankót.

Flugos furgonos 2011.07.06. 21:03:07

@metal: Pont a lényeget hagytad ki az idézetböl, "félrehúzódással és a szükséghez képest megállással" félre és nem előre huzodással. Érted ez egy fekete lyuk a szabályban, felfoghatod igy is és ugy is. De ha éhes a hatoság akkor bizony csekkeznek. Legalábbis én igy gondolom és nekem nincs fölösleges 100 000-rem

Riska 2011.07.06. 21:53:09

@Flugos furgonos: Majd értesíts a fejleményekről, érdekel a válaszuk!

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.07. 08:24:01

@Flugos furgonos: Látom szövegértésből van némi problémád. A kötőjelek közötti rész, az magyarázat, a mondatot a nélkül kell értelmezni. A mondat tehát így hangzik: "minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását lehetővé kell tenni."

Tehát akadálytalan továbbhaladását minden helyzetben lehetővé kell tenni! Ha ez nem jelenti azt, hogy körültekintéssel belecsorogsz a pirosba, ha a helyzet úgy kívánja, akkor semmi nem jelenti azt!

"De ha éhes a hatoság akkor bizony csekkeznek."

Hagyjuk már ezt a nevetséges hülyeséget, hogy a hatóság az csak azért van, hogy a tökös gyerekeket lehúzza pénzel. Elég nevetséges, elvileg értelmes felnőtt emberek szájából ilyet hallani.

"Legalábbis én igy gondolom és nekem nincs fölösleges 100 000-rem"
Remélem akkor is így fogod gondolni, ha a te közeli hozzátartozód hal meg azért, mert egy másik debil nem képes értelmezni a jogszabályokat, és feltartja a mentőt!

dzsaszper 2011.07.07. 10:18:38

@Riska: persze, ügyesen kihagytad a "félrehúzódással vagy szükséghez képest megállással" részt, és helyettesítetted a ...-tal. Megnézem, ahogy mondjuk szűk egyirányú utcában piros lámpánál állva félrehúzódással vagy megállással bármire mész.

dzsaszper 2011.07.07. 10:19:26

@metal: de hogyan? félrehúzódással, vagy szükséghez képest megállással. Nem máshogy.

metal · http://electric.blog.hu 2011.07.07. 10:21:26

@dzsaszper: Neked is vannak szövegértelmezési problémáid, az látszik:)
Ezt a vitát én nem folytatom tovább, olyanokkal nem vitázok, akik egy magyar mondatot (ami jogiszöveghez képest elég egyszerű) nem tudnak értelmezni.

dzsaszper 2011.07.07. 11:18:19

@metal: szerintem a KRESZ szövegezőinek voltak fogalmazásbeli problémái. Az adott mondat történetesen jogi szöveg. Nem értelmezésnek nevezném azt, hogy kihagyom a mondat felét...

Riska 2011.07.07. 11:34:04

@dzsaszper: nem értem, amit írtál.
Mi van a szűk egyirányú utcában piros lámpánál?
Meg mit hagytam ki?

Nade, szűk egyirányú utcában piros lámpánál ha mögöttem jön a mentő, akkor becsorgok a kereszteződésbe. Ha szemből jön és nincsenek mögöttem/megoldható, akkor visszatolatok.
Te gondolom megvárnád a zöldet?

dzsaszper 2011.07.07. 16:17:25

@Riska: nem az a kérdés, mit csinálnék. (valószínűleg ugyanazt, ugyanolyan szabálytalanul).

A kérdés az, mit mond a KRESZ erre az esetre. Azt mondja, hogy az akadálytalan előrehaladást félrehúzódással vagy leállással kell biztosítani.
Erre mondtam azt, hogy a jogalkotó szivatja a mentőst.

Riska 2011.07.07. 17:33:25

@dzsaszper: az tény, hogy balfaszul van megfogalmazva. de a kreszdoktoros válaszra kíváncsi vagyok.

Flugos furgonos 2011.07.07. 18:10:23

@metal: Hát miattam nem fog egy sem besz.podni azt garantálom, de a pirosba nem megyek bele.

mohopasi 2011.07.08. 12:15:56

Szegény mentős, ha szirénázik, ha nem, mindenképpen belegombáznak, és/vagy ő a hülye :D

dzsaszper 2011.07.08. 14:52:07

@mohopasi: nem, ez esetben a jogalkotó volt a hülye...

Snake 2011.07.12. 02:30:22

Lehet nézelődni, hogy hogyan is néz ki a dolog belülről: www.youtube.com/user/Coolean26

mohopasi 2011.07.12. 16:45:08

@dzsaszper: Igen, de nem a jogalkotót csapják oldalról telibe, pedig a legtöbb megérdemelné legalább trabant-ajtóval.

CoIie 2011.07.14. 17:02:10

Ma reggel jöttem rá mennyire is jó a cím itt; "Akikre még inkább figyelni kellene
". Bár más értelemben!
Vezettem 20-al egy laza sorban, ahogy éppen megindultunk, mert szabad lett a vasúti átjáró, és akkor jött szemből a nem kéklámpás, nem szirénázó mentő, elég jól megközölve az út felezővonalát, így az utolsó pillanatban kellett jobbra rántanom a kormányt előle, hogy ne ütközzünk félfrontálisan!

Így vezet egy un. 'profi' vezető???












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása