Ritkán járok biciklivel, de olyankor igyekszem a szabályokat betartani. És tudom, hogy rajtam kívül vannak még olyan kerékpárosok, akik törekednek erre. Sajnos tényleg azokat jegyezzük meg jobban, akik nem törődnek ezekkel a szabályokkal, ráadásul nagyon sok ilyen van. És persze mára kialakult emiatt egyfajta előítélet a bringásokkal szemben. Ez nyilvánvalóan rosszul esik az olyanoknak, mint például Gábor, ezért egy korábbi poszthoz hasonlóan ő is pontokba szedte, miért ne tekintsék őt ellenségnek az utakon.
Valamelyik nap volt egy bringás poszt, ahol a srác próbálta bemutatni, hogyan is látja az autósokat, több-kevesebb sikerrel. Remélem nem lerágott csont, hadd mondjak én is pár gondolatot ehhez, talán megér egy posztot ez is.
Bringával közlekedek nap mint nap, részint mert szeretek, részint mert napi 36km benzin megspórolása bizony már érezhető, és nem utolsó sorban mert jó érzés hogy fitt vagyok tőle. Ha csak tehetem, az úttesten, az autók között kerékpározom, lehetőség szerint a KRESZ maximális betartásával. Íme néhány pont, ahogy én látom, a saját szemszögemből:
1. Kedves autós szaktárs, köszönöm hogy megtűrsz magad mellett a sáv szélén. Nem járdázok, mert nem engedi a KRESZ, és mert durván balesetveszélyes. Cserébe igyekszem felvenni a belváros tempóját, hogy miattam ne kelljen lassítanod.
2. Nem közlekedem a buszsávban, hasonlóképp az előző ponthoz. Viszont ha hallom/látom hogy ott nyomulsz mögöttem de nem bírsz biztonsággal kikerülni, megteszek minden tőlem telhetőt, hogy mielőbb tudj tovahaladni.
3. Az a notórius lúzer vagyok, aki bizony megáll a lámpánál, hiszen rá is vonatkozik a KRESZ. Autóval sem megyek át, miért tenném bringával? Nem azon az 1-2 percen fog múlni a boldogságom, amíg a zöldre várok. Köszönöm, ha eltűröd ilyenkor, hogy a sáv szélén előre csorogjak.
4. Sávváltáskor, kanyarodáskor indexelek, és köszönöm neked, kedves Szaktárs, hogy előzékenyen és udvariasan beengedsz. Ezt most minden irónia nélkül írom, tényleg ez a tapasztalatom: 10-ből 9 autós - lehet a meglepettség miatt ugyan - de be szokott engedni.
5. Nem várom el tőled, hogy hátrafelé is legyen szemed. A sávok közt cikázó bringásra nem nagyon áll rá az autósok szeme, ez szerintem abszolút érthető. Viszont ha megállsz, leparkolsz, kérlek pillants bele a tükrödbe, mielőtt kinyitod az ajtót. Miután felnyársaltál, én meg lezúztam a fényezést a drága autód ajtajáról, már felesleges a felelőst keresni, mindkettőnknek szar lesz. Egy pillantással el tudod
ezt kerülni, én pedig hálás vagyok érte.
6. Kivilágítom magam, elöl-hátul. Ha már megtehetem hogy drága bringával tekerek, nem fog földhöz vágni az az 1-2000 forintos lámpa, nem érzem cikin magam tőle. Sőt, mellényt, sisakot, fényvisszaverő csíkokat is viselek, hogy messziről észrevegyél. Köszönöm, ha ezt úgy fogod fel, hogy egyben Neked szeretnék segíteni vele.
7. Én én vagyok. Azért, mert láttál egy vagy több srácot piroson-zebrán-járdán áthúzni, ne rajtam töltsd ki a bosszúd. Én sem úgy tekintek rád, hogy csak mert kocsiban ülsz, egyenértékű vagy azzal a taggal, aki tavaly kivasalt a bringaúton. Nem attól lesz paraszt valaki, mert négy helyett két kereket választ, és vica versa. Emberek vagyunk, és én tisztellek téged.
8. És ha már szóba került: már nem várom el senkitől, hogy megadja nekem az elsőbbséget. Megköszönöm ha mégis megteszed. Amikor egy bringautat keresztezel kanyarodás közben, kérlek gondolj a kanyarodási szabályra, aki egyenesen halad, annak van elsőbbsége. Én már figyelek, de sokan nem teszik. Ha itt baleset történik, a bosszúságon kívül bizony rád verhetik a balhét, elsőbbség meg nem adása miatt. Sokkal egyszerűbb egy laza fejmozdulattal hátra sandítani, és ezzel elkerülni
a későbbi fejfájásokat.
Igazság szerint menő szabályosan közlekedni. Tényleg az. És ettől még nem vagyok sem lassabb, sem bénább. Kösz hogy elolvastad! :)
Quentin, Montargis-ból (törölt) 2011.07.19. 08:07:42
Easyke (törölt) 2011.07.19. 08:33:09
esef 2011.07.19. 08:39:51
tegnap egy suttyó robogós megpróbálta átdolgozni magát mellettem. bal oldalamon villamos, jobb oldalamon dobozos IFA, volt vagy 50-70 centi oldaltáv mindkét irányba. de az agyatlannak fontos volt menni és át kellet hajtogatnia magát. azért, hogy aztán a piros lámpánál előttem állhasson meg.
TothLali 2011.07.19. 08:44:05
logikaibukfenc 2011.07.19. 09:02:47
Furcsa volt, hogy csak ennyi volt a reakciója, de nem láttam értelmét tovább ragozni, úgy láttam eléggé meglepődött ahoz, hogy máskor jobban figyeljen.
Dester 2011.07.19. 09:24:24
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2011.07.19. 09:32:10
1kutya 2011.07.19. 10:01:16
hátha értenének belőle a népek (bár amennyi funkcionális analfabéta ebben a zországban van...)
CD-R80 2011.07.19. 10:10:47
Akinek van esze az eddig is felfogta hogy nem harcolni kellene az utakon, a többi meg úgyis mantrázik tovább majd.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2011.07.19. 10:13:01
ex-dr. vuk 2011.07.19. 10:56:01
Amugy korrekt iromany.
TothLali 2011.07.19. 11:00:54
Dester 2011.07.19. 11:06:20
titan 2011.07.19. 11:21:13
ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2011.07.19. 11:41:09
qwertzu 2011.07.19. 11:44:22
Hát ez kb. olyan mint ahogy a be nem kötött öv életet ment. Előfordul, de ritka. Én autósként rühellem ezeket a külön vezetett bicikliutakat, főleg ha valami akadályozza a rálátást a bicikliútra (leginkább parkoló autók). Néha csak úgy lehetne megadni az elsőbbséget, ha valaki kiszáll és megnézi, hogy jön-e bicajos.
Perillustris 2011.07.19. 11:46:38
ex-dr. vuk 2011.07.19. 11:49:06
Perillustris 2011.07.19. 11:50:00
Dester 2011.07.19. 12:17:53
titan 2011.07.19. 12:49:30
@vuk_: városon belül kerékpársáv, ez egyéretlmű, főleg, hogy a városon belüli kerékpárutak legtöbbje alapvetően ugyanúgy készül, egy-két festékcsíkkal, ráadásul egy jóval kiszámíthatatlanabb, ezáltal veszélyesebb helyzetbe hozva a résztvevőket.
@Perillustris: akkor asszem egyetértünk :)
titan 2011.07.19. 12:50:40
bocs, ez kimaradt
Perillustris 2011.07.19. 12:56:38
Dester 2011.07.19. 13:01:32
mildi 2011.07.19. 13:06:07
"Én én vagyok. Azért, mert láttál egy vagy több srácot piroson-zebrán-járdán áthúzni, ne rajtam töltsd ki a bosszúd." WORD
Perillustris 2011.07.19. 13:17:59
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 13:32:16
www.flickr.com/photos/bmevans/2636396641/
Az autóút és a járda szintje között van, ezért gyalogos se téved rá és autós se. Viszont épp eléggé az autósok szintjében van ahhoz, hogy az autósok is lássák, nincs pl. sövény a bicikliút és az autósok között, mint a Szerémin.
A Margit-hídon leginkább ilyet kellett volna csinálni mindkét oldalra, egy sáv, egy irány. Ugyanannyit vett volna el a híd szélességéből, mint a mostani, északi járdára épített szar és legalább a gyalogosok se ott sétáltatnák a pincsiket és a csivavákat.
(Btw. én is szabályosan közlekedek; amióta megcsinálták a Deák-térnél a bicikliutat, azóta nem kényszerülök arra sem, hogy az Andrássyra ráforduljak, majd amikor a gyalogosoknak zöldre vált, a zebra mellett csorogjak át gyalogtempóban, majd ugyanezt megtegyem a Bajcsyn át is, hogy eljussak a bicikliútra.)
zyl187 2011.07.19. 13:35:14
zyl187 2011.07.19. 14:14:14
FDToth 2011.07.19. 14:26:13
Reggie 2011.07.19. 14:34:30
1kutya 2011.07.19. 14:45:17
totalcar.hu/magazin/hirek/2011/07/19/nagyvarosban_biciklizni_rosszat_tesz_a_szivnek/
ex-dr. vuk 2011.07.19. 14:47:49
zyl187 2011.07.19. 14:50:02
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 14:54:59
Egyébként: [citation needed]
ex-dr. vuk 2011.07.19. 14:56:55
de igazad van, szerintem is ok is uljenek autoba, es akkor senki nem megy sehova, csak all :) Vagy motorral, es akkor annyival mergezobb lesz a levego. En ezt szeretnem!
Csak kene az aktiv-szenes gazmaszkokra valami tamogatast rakni, es arulni csecsemo meretben is.
Reggie 2011.07.19. 14:57:45
@zyl187: Lehet, addig nem szoktam kimenni, vagy ha megis akkor a kisutcakban.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 15:06:21
Amíg ez nincs meg, addig kb. rendeletben szabályoznám, hogy építéskor vagy felújításkor, amennyiben nincs bicikliút az út mellett:
- Egyirányú, legalább 3,5m széles utcán egyirányú, 1m széles,
- Egyirányú, legalább 4,5m széles utcán mindkét irányban, irányonként 1m széles,
- Kétirányú, legalább 7m széles utcán mindkét irányban, irányonként 1m széles
biciklisávot legyen kötelező kijelölni.
(A buszsáv ebbe a szélességbe nem számítana bele)
Egy idő után talán megszoknák az autósok a bicikliseket, azután már talán elég lenne a széles út.
Perillustris 2011.07.19. 15:13:15
ex-dr. vuk 2011.07.19. 15:18:04
itt ez tokeletesen megvan: senki nem akar leszoritani, megtolni, radhuzni...
inkabb azt kene meg csinalni, hogy NE legyen bicikliut varoson belul (csak ahol nincs uttest).
Azt pedig, hogy ne veszelyeztessek az autosok a bringasokat kozteruleti kamerakkal meg lehet oldani. Utolagos elemzes, objektiv felelosseg, buntetesek kiosztasa. Angiaban ezt csinaljak piros lampakra, parkolasra, zebrara. Nem szarakodnak kozteruletesekkel meg ilyesmi, kamera latja, megy a csekk.
Persze ehhez kell az is, hogy ne legyen baromarcu adatvedelmi biztos, aki megvetozza ezeket. :)
Reggie 2011.07.19. 15:23:21
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 15:28:56
Persze, meg lehet oldani, hogy ne legyen bicikliút, de ehhez először is az kell, hogy az autósok a bicikliseket a forgalom egyenrangú résztvevőjének tekintsék. Ehhez pedig az kell, hogy bővítsék a biciklisávok hálózatát, hogy azok is merjenek biciklivel járni, akik eddig féltek a forgalomban tekerni. Ha valakinek ismerősei, barátai, rokonai is bicikliznek, akkor nem csak interneten keresztül hallja a biciklis nézőpontot olyan vadidegenektől, akiket cicanadrágos rasztahajú biciklisfutárnak képzel el. Ez már talán elég lehet ahhoz, hogy ne csak tudatosan ne veszélyeztesse a bicikliseket, hanem olyanokra is figyeljen, amiről eddig nem is tudta, hogy veszélyes (közelről előzés, ajtónyitás, stb...).
A társadalmi hozzáállás tehetetlensége elég nagy, így ha nincs erő alulról és/vagy felülről, ami próbálja változtatni, akkor úgy marad, ahogy van. Londonban ez lehet, hogy nem gond, de Budapesten már az.
Reggie 2011.07.19. 15:45:56
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 15:46:06
Még ha rá is applikálnánk valami rendszámot a biciklire, az max. a lopást gátolná meg. Egy akkora rendszám, ami ráfér egy biciklire nem azonosítható kamerával (egyszerűen nem látszana), sőt, a szemtanúk se valószínű, hogy el tudnák olvasni.
Svájcban pl. egy kötelező matrica van, t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRxyEpsiBIkHlIlhNn1913nWPbNjxBimzd4xS-GzRK5D1gBUYtycA
Belgiumban pedig a '80-as években ilyenek voltak: imageshack.us/photo/my-images/524/openmonumentendag200810er9.jpg/
Szerinted hány megapixeles kamera kell ahhoz, hogy ezt kiszúrja?
Úgyis visszahoznak szolgálatba egy rakás rendőrt, amelyik közülük nem a KMK-kat fogja figyelni, az felőlem büntetheti a szabálytalan bicikliseket, de a rendszám + kamera az csak felesleges szopatás lenne, közel se lenne elég hatékony, ráadásul az autókkal és a motorokkal ellentétben a bicikliket nem úgy tervezik és gyártják, hogy legyen rajtuk hely a rendszámnak.
Perillustris 2011.07.19. 15:55:52
SZVSZ ez - szerencsére - távolról sincs így. Abszolút nem drámai a helyzet.
@1kutya: A "hír" beleillik az újkori MTI kerékpározás elleni csendes (alattomos) hadviselésébe. De oké, hagyjuk a koncepciót, nézzük a tartalmat. Egyrészt nem mellékes, hogy a munkacsoport tagjai milyen kondiban voltak, másrészt az is kellene az értékeléshez, hogy egy autós kontrollcsoport is legyen, akik ugyanazt a levegőt szívják. Oké, nem mozognak, de több kutatás meg azt hozta ki, hogy a gyorsabb anyagcsere kárpótolja a bringást. Amúgy is "vicces" a hír, hiszen a lakosság több mint fele dohányzik, tekintélyes része alkoholista, elhízott, mozgásszegény életmódot folytató ember.
Szóval ez csak hangulatkeltésre jó, másra nem.
BTW: kerekparosklub.hu/vector-projekt
Reggie 2011.07.19. 15:57:59
Az pedig, hogy latja-e a kamera nem pusztan a felbontastol fugg.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 15:58:43
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 16:07:12
Reggie 2011.07.19. 16:08:42
Perillustris 2011.07.19. 16:09:13
Reggie 2011.07.19. 16:11:12
ex-dr. vuk 2011.07.19. 16:15:04
Van egy hatar, amit meghuztak. Ez a kerekpar es a motor kozott van (amugy pl. a riksaknak van azonositojuk - kotelezo).
ex-dr. vuk 2011.07.19. 16:17:15
Egyebkent az altalad emlitett folyamat mar regen elkezdodott. Lassan, de jo iranyba megyunk. Es ehhez pl a CM is nagyban hozzajarul (akarhogyan is fujjogjak).
ex-dr. vuk 2011.07.19. 16:19:01
Sot: az adatokat is a kartya tarolja, nem csak azonositasra szolgal.
Reggie 2011.07.19. 16:20:59
De persze minden szentnek maga fele hajlik a keze, igy nem lep meg, hogy a motor es a kerekpar kozott lenne a hatar.(:D) Viszont ha azt mondjuk, hogy a baleseti statisztika javitasa a fontos, akar nepnevelo celzatu birsagolassal(marpedig mostanaban ez a trendi itthon), akkor nyilvanvalo, hogy logikus ezt a hatart lejjebb tolni.
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 16:25:56
Reggie 2011.07.19. 16:29:19
ex-dr. vuk 2011.07.19. 16:34:02
a gyalogosok felismerhetosege pedig max arc/szemelyleiras alapjan tortenik, ami ugyanigy megteheto kerekparos eseten is.
"persze minden szentnek maga fele hajlik a keze" - ezt nem ertem hogy jon a hatarhoz... en azt mondtam, hogy sima kerekparon meg nincs jogsi, ellenben riksan es kismotoron mar van. Ennyi. Es akarmennyire erolteti egy szuk kisebbseg, sosem lesz rendszam kerekparon, ahogy a vilagon sehol nincs, jogositvanyra sem lesznek kotelezhetoek az EU egyetlen orszagaban sem (becsi egyezmeny). Ezt el kell fogadni. A kozlekedesi kulturanak kell fejlodnie, es nagyon orulnek annak, ha a baleseti statisztika mar tenyleg csak a kerekparosok miatt lenne rossz...
ex-dr. vuk 2011.07.19. 16:35:41
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 16:37:03
De szerintem még mindig az a legegyszerűbb, ha olyan lenne az infrastruktúra és a szabályozás, hogy a bicikliseknek megérje a szabályokat követni. Akkor is lenne pár barom, de amint az első 2-3 idióta megkapja a Darwin-díját, a többi már nem fog szabálytalankodni.
Perillustris 2011.07.19. 16:51:31
Tizedannyian halnának meg. Mégis meghúzták a határt 50-nél és 130-nál.
2011.07.19. 16:58:28
A poszt jó, pakoljátok fel kerékagyra is.
2011.07.19. 17:00:43
ex-dr. vuk 2011.07.19. 17:05:06
szegedbicaj.blog.hu/2010/06/10/hiedelmek_helyett_a_valosag_100_bol_97_bicikis_szabalyos
ex-dr. vuk 2011.07.19. 17:06:18
a lenyeg: ha akar o is tud okozni balesetet, pont ahogy a bringas.
thinker_ 2011.07.19. 17:46:37
Reggie 2011.07.19. 17:50:16
A kerekparos rendszamra, az automatizalt ellenorzesnel hivatkoztam, mert jogilag kisse aggalyos lehet, ha a kerekparosokat automatikusan felismerne a rendszer egy adatbazisbol. Mindezt az eus/van benne motor/stb szempontoktol fuggetlenul targyaltam, mert az automatizalas korul forgott a tema.
@Gerusz: Igen, de a VChip, ha lenne, biztos draga lenne, igy olcsobb csak a rendorokbe ultetni. Meg mari neni aki neha kimegy a boltba kenyeret, paprikat, meg blikket venni, ritkan osztja a birsagot es szedi a kenopenzt kedvtelesbol:)
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2011.07.19. 17:53:05
Reggie 2011.07.19. 17:57:07
Kardics 2011.07.19. 18:20:18
Szerintem senki nem szeretne elütni egy ilyen szabályraszaró faszagyereket. Inkább a zsaruk büntessék szarrá mint másnak is baja legyen a hülyesége miatt.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.19. 18:23:04
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.19. 18:24:20
Xezs 2011.07.19. 20:37:03
Lehet hogy mindenkinek meg kéne tapasztalnia saját szemszögből többféle közlekedési módot?
Gyanítom a bejegyzés azért ilyen higgadt, mert ő is ül autóban sokat. Sajnos a legtöbb ember csak egyféleképp közlekedik (gyalog/bicaj/motor/autó) és így nem tudja beleélni magát a mások helyzetébe.
Xezs 2011.07.19. 21:36:21
Hülye egy ország ez :)
tundrazuzmo (törölt) 2011.07.19. 22:11:12
Munkahelyen: "Józsikám, recepció van, rá kéne még húzni 1-2 órát túlórába..."
Otthon: "Apjuk a frankhitel megint feljebb ment, le kellene szorítani a költségeinket!"
Kocsmában: "Bezzeg a sok csókos, meg politikus, mint például a Kovács. Neki mindig sikerül, neki megy!"
Hát csoda ezek után, hogy a polgár a biciklisre is RÁHÚZ, LESZORíTJA, vagy NEKIMEGY?
[mike] 2011.07.19. 23:03:43
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.20. 05:10:01
ilyen bringás márpedig nincs.
ha mégis lenne, akkor ritkább mint a fehér holló, mert én még nem láttam :P
GG81 2011.07.20. 08:17:21
fogd már fel, hogy szabályok közt kell együtt élnünk ebben (vagy bármelyik) városban!!! érted, emberek, egymásközt.
amikor autózom, és mellettem suhansz el, leszarom. DE, ha épp valaki más mellett suhansz el és én keresztbe jövök autóval és elém hajtasz ki, akár irányba is és miattad kellene kikerülő manővert csinálni, mert mondjuk leugratsz a járdáról vagy a piros ellenére jobb kisívbe azért csak kitolod a képed, hát ne csodálkozz, hogy igen közel lesz a tükör... ÉÉRTED!
ha meg bringázom, többször jött a hozzád hasonló kamikáze, aki a tilos jelzése ellenére további vélt előjogokat is képzelt magának velem szemben mindhiába, amikot történetesen nekem volt zöldem. rám kanyarodott kisívben, ahogy tudod az autósokat szoktad fikázni. csak látod, maga a siránkozó bringás is ugyanúgy bekanyarodik jobbra és nem adja meg a párhuzamos bringaúton haladónak az elsőbbséget. itt ráadásul nekem zöld volt, neki PIROS!!! amásik meg az útról kanyarodik fel a bringaútra velem szembe jobbra kisívben, amielőtt ő az úttest pirosán elhaladt a kocsik mellett... max eléjük állhatott volna, de a piros rá is vonatkozott volna, aki meg jött szabályosan a bringaúton és áthaladt volna keresztbe az úttesten a bringazöldön, az számítson ilyen faszkalap bringásra az úttestről!!!?
szóval bringásként fogd fel a kicsi agyacskáddal, hogy nem csak autósnak tehetsz keresztbe a viselkedéseddel utálatig, hanem komoly veszélyhelyzeteket teremtesz pont a bringástársaidnak is. GRATULÁLOK! Te is pont olyan faxkalap lehecc, mint a fenti két esetben hiperzöld ökoterrorista...
zyl187 2011.07.20. 10:23:04
zyl187 2011.07.20. 10:39:39
GG81 2011.07.20. 10:40:23
meg is köveznek, ne félj! sőt azért is megköveznek, hogy adod a lovat a bénábbak alá... neadj isten nem te borulsz be valami kama3 alá ghostbike-ra hajtva, hanem egy olyan, aki itt a hüJeségeid olvassa! mert milyen Qrva vagány vagy, de neki nem lesz olyan szerencséje és a mártírfehérbringaemlékműve a te lelkeden fog száradni!
de, ha nem is ő marad ott, akkor meg érezze a bátorítást, hogy más szabályosan közlekedőt keverjen veszélyes helyzetbe. már bocsika, honnan a véreresből tudod, hogy hányan fékeztek már miattad korábban, erőssebben, stb... megmentve nyüves életedet, testi épségedet!? mert te asziszed olyan qrva mászter vagy!, meg senkit nem zavarsz. leírásod alapján ez a kac-kac kategória, vetíts az oviban, ott talán beveszik.
ÁLLJ MEG A PIROSNÁL, pöts! vagy ne csodálkozz, ha éjfélkor fog a rendőr egy combos csekkel megajándékozni, mint itt írták is már páran, hogy pórul jártak... addig nekik is nagy volt a szájuk, sőt megkockáztatom utána is jogtalannak ítélték meg a büntit, pedig elég egyértelműen bebizonyították mennyire képtelenek betartani az együttélés szabályait. sorree, ne háborogj, tűrd akkor a pénztárcád csapolását is...
zyl187 2011.07.20. 10:46:01
GG81 2011.07.20. 10:46:13
zyl187 2011.07.20. 10:59:55
skrewdriver 2011.07.20. 11:04:43
a Krtikus masszát kellett volna a ma 10 re időszíteni.
skrewdriver 2011.07.20. 11:07:13
Robogózom.
ha előttem megy át,leüvöltöm a szamaráról.
teszem ezt annak tudatában hogy az én járművemben nem mer kárt tenni bosszúból.
Mert itt az összes bringás jogoket követel,hogy tekintsék őt járműnek,de a kötelezettségek ne vonatkozzanak rá.
GG81 2011.07.20. 11:22:49
jah, jelencsek fel egy azonosíthatatlan biciklist, micsoda pofád/pofátok van ilyenkor!!! majd, ha lesz normális rendőrségünk, ahol nem lesznek restek a kedves kerékpárost is megállítani, ha rossz fát tett tűzre, akkor kicsit visszabbveszel... addig élvezd a vadnyugatot, bocs -keletet.
az a baj, hogy idegyógyszert kéne szedned. ki a faxom csinál olyat, amit te itt vízionálsz? plusz energiát egy egy szituációba belevinni, se duda, se kikerülő manőver, ha elémugrat... pluszba se semmit, de előnyére se, így a kikerülés elmaradásával kicsit megizzad esetleg a genetikai hulladék. ezeket híjják jobb helyeken tájgetosz positive-nak... ebben jók voltak a görögök.
zyl187 2011.07.20. 11:23:02
skrewdriver 2011.07.20. 11:31:17
csak egy példa:
sétálok a járdán a kölkeimmel(SZT.István krt) és úgy rántom el a gyereket a bringás elől.
A járdán.
és ha ráüvöltök,még ő mutogat vissza.
mert nem képes felfogni,hagya járdán ő csak tolhatja a szamarat.
Perillustris 2011.07.20. 11:44:25
zyl187 2011.07.20. 12:17:26
Jócskán elkanyarodtunk attól amit először írtam. SvEJcból kitoloncoltak annó, mert átmentem egy piroson. :)
Hogy ki visz bele plusz energiát a bringások regulázásába? Hát ezekről beszéltem: a sok beteg, sérült kretén, szerencsére ez max a sofőrök 0.5%-a. Inkább a bringással foglalkozik és túráztatja fel magát. Irritálja, hogy elcsorgok mellette a sorban, hogy 60-ról!!! fékeznie kell és még ki is kell kerülnie, pedig szinte a padkán megyek és még százezer rosszindulatú, dögöljön meg a rohadék biciklis szitu. Eredetileg arról írtam, ha épp ülök a KOCSIBAN és várok a lámpánál, TOTÁL hidegen hagy, ha átmegy velem párhuzamosan egy bringás a piroson! A magam dolgával foglalkozom!!! Nem cseszem fel magam idegileg, hogy én még fél órát rohadok itt, bezzeg a rohadék már hol tart! Azt csak beleszőttem, hogy jómagam is bringázom és igen mentem már át én is piroson. Nem buzdítani akarom a népet, hogy pirosazzon!!! Aki mégis megteszi, saját felelősségére teszi! Vagy elütik, vagy tökönkapják a zsaruk, vagy balesetet okoz! Viselje a következményeit! Pl mint a buszsávot használó autósok. Leszarom, hogy ott megy, nem idegesítem magam, az ő dolga: vagy balesetet okoz, vagy megbasszák a zsaruk. Max én nem engedem be magam elé. De egy buszsávozó bringást,igen! Gyakran hesszelem a visszapillantót és helyet adok nekik meg a motorosoknak amennyire csak tudok. Nincs kedvem tovább vitázni. Abban igazad volt, nem kéne szabálytalankodni, vagy erre sarkallni másokat, eszembe sem jutott! Pusztán bevallottam, hogy én sem vagyok makulátlan a bringás pirosak terén. Remélem rengetegen megköveznek emiatt, abból akkor kiderül, hogy itt csupa tökéletes, szabálytisztelő, a törvényt betű szerint betartó fantasztikus autós van és akkor szerencsére jó úton haladunk SVEJC felé.
GG81 2011.07.20. 13:47:33
te meg azt értsd meg, hogy lehet azzal másnak teszel keresztbe és nem csak a mentálisan gyenge dudálós autósra gondoltam, ahogy írtam is... hanem másik biciklisre, aki elé kerülhetsz hirtelen őt vészfékre kényszerítve, mert nem kell azzal számolnia, hogy TILOS irányból érkezik valaki csendes (nem mentő)
vagy, ha tilosban jársz, akkor add már meg az elsőbbséget, akinek van. tudom te megadod persze, de valahogy a lazán látásmód másra meg enélkül ragad át, ahogy olvas téged és hozzád hasonló szabályokat önként újraértelmező zsenit... ha meg egy autós értelmezi maga szájíze szerint a kreszt, akkor meg megy a felháborodás... nocsak, akkor ezt viszont mi a faxér' nem lehet megérteni?
dzsaszper 2011.07.20. 15:16:20
dzsaszper 2011.07.20. 15:18:12
Nem a rendszám a lényeg és kár rajta rugózni... hacsaknem ürügy.
dzsaszper 2011.07.20. 15:20:49
- a szabálytalan parkolásról: járdán, zebra előtt, kereszteződéstől 5 méteren belül stb.
- a követési távolság meg nem tartásáról
- a csekély mértékű gyorshajtásról, és az ennek következtében való narancssárga lámpázásról.
Ugye mindenki, aki ezek bármelyikét elköveti, ugyanúgy faszkalap pöcs a szemedben?
GG81 2011.07.20. 15:31:39
ahha, gondolkozz még egy kicsit. szemtanú esetleg bőven lehet, mi visz előrébb egy kocsiszín, akár"csak"rendszmtöredék vagy az, hogy egy bringán egy alak...
GG81 2011.07.20. 15:33:11
dzsaszper 2011.07.20. 16:16:36
dzsaszper 2011.07.20. 16:18:11
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 16:24:39
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 16:27:27
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 16:32:08
dzsaszper 2011.07.20. 17:04:43
Még a "nem egy kategória" sem az elfogadható szinonímája. (Pl. a bűncselekmény és a szabálysértés sem egy kategória, pedig egyik sem elfogadható)
Kéretik nem beleolvasni olyat a kommentjeimbe, amit nem írtam.
dzsaszper 2011.07.20. 17:09:32
Leginkább arra mutatok rá, hogy nem lehet
szubjektíven mazsolázni a közlekedési szabályok között: ha 50 helyett 55-el megyek az még belefér, de ha a bringás átmegy a piroson...
A szubjektivitás a közlekedési szabályok norma jellegét kezdi ki és káosz az eredménye.
Nem látok különbséget súlyosságában pl. aközött, hogy a bringás körülnézés közben nem vesz észre valakit a piroson és csatt, illetve hogy valaki a gyorshajtása miatt nem tud megállni a sárgán, a sárgaidő nem rá van méretezve, behajt a pirosba és csatt.
Szóval, tessék következetesnek lenni.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 17:36:24
zyl187 2011.07.20. 18:13:00
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.20. 18:19:57
zyl187 2011.07.20. 19:44:00
Perillustris 2011.07.20. 21:41:05
Erőlteted ezt a veszélyeztetés dolgot a piroson átmenésnél, ami kétségkívül elő is fordulhat, ám ugyanaz a kerékpáros egy perccel azelőtt, és még vagy tizenötször egy átlagos út során egy-egy STOP vagy EAK táblánál gond nélkül átjutott, ezért nehezen érthető, miért ne tudna biztonságosan átjutni, igaz, szabálytalanul.
Xezs 2011.07.20. 21:46:42
Ja, azért láttam én már gyereket majdnem kamion alá szorulni (még időben elesett, azért nem szorult) meg biciklis faszkalapot szép nagy ívben repülni. Mindketten jól körülnéztek a piroson való áthajtáskor.
Tudod a hozzád hasonló barmok miatt van olyan rossz véleménnyel mindenki a bicajosokról. Nem arról van szó baszod, hogy bárkinek is fáj ha te piroson mész, hanem arról van szó baszkikám, hogy társadalomban élünk és nem szarhat mindenki oda, ahova éppen akar.
Ha pedig téged elbasz egy autó a szabálytalanságod miatt, az nem úgy van ám, hogy saját felelősségre teszed, mert egyrészt az autóban ülők is megsérülhetnek akár attól, hogy te bezuhansz a szélvédőn, akár attól, hogy a szart sem érő életedet próbálja megkímélni azzal, hogy egy kormánymozdulattal inkább a villanyoszlopba hajt bele, minthogy téged kapjon el.
Ha pedig senki sem sérül meg az ütközésben, akkor is hónapokig kell járni tárgyalásokra meg minden istenfaszára, szóval kurva szar szöveg, hogy saját felelősségre csinálod.
Ha társadalomban akarsz élni, elfogadod a szabályokat. Ha nem akarsz szabályokhoz igazodni, rendben van, de akkor máris takarodhatsz egy lepukkant Közép-Afrikai országba, ahol aztán semmilyen szabályt nem kell betartanod.
Perillustris 2011.07.20. 21:47:37
Az 50 helyett 55-60 pedig pont annyit jelen(het), hogy előbbi esetben éppen meg tudsz állni az úttestre kirohanó gyerek előtt, utóbbinál viszont átmész rajta vagy fellököd.
Perillustris 2011.07.20. 21:50:31
Azért ne ess túlzásokba!
Xezs 2011.07.20. 22:28:16
Most pl. nem látom, ha átmész a piroson, mert itthon vagyok. De attól még helytelenítem, mert tudom, hogy holnap is így fogsz tenni, amikor épp arra járok.
Beszélhet neked az ember, úgysem fogod fel. Magyarázod a bizonyítványt.
Perillustris 2011.07.20. 22:36:45
zyl187 2011.07.20. 23:23:20
Xezs 2011.07.21. 01:13:32
@zyl187: Metróval fogok menni, az nem fog KRESZ szabályt szegni, hidd el :) Ha mégis, én csak utasként leszek jelen.
Az a bajod neked, hogy képes vagy megmagyarázni a hülyeségedet azon fals logikát követve, hogyha vannak a tiédnél nagyobb szabálytalanságok, akkor a tiéidd el vannak nézve. Hát lófaszt van.
Nem tudom mi bajod van az autósokkal, ők is a közlekedés részei. Nekem nincs bajom az összes bringással, csak azokkal, akik fosnak le minden szabályt. És ez igaz a gyalogosra, autósra meg mindenkire.
Fasznak kell itt állat módjára élnetek.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 08:28:29
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 08:33:56
Perillustris 2011.07.21. 09:17:15
"A bringás azért köcsög, mert az autós is az?"
Kicsit enyhébben szoktam fogalmazni, de igen, azért. Persze itt most nem ok-okozati összefüggésről beszélünk. Azért mert "ugyanaz" ül bringán is, aki autózik. Ember. Aki bunkó, az talicskát tolva is az, meg teherautót vezetve is. Vagy szerinted mi történik, amikor a köcsög bringás autóba ül? Netán a galamblelkű autós bicajra pattan?
Azt is elég régóta mondom, hogy járműspecifikusak a szabálytalanságok, bár van közös nevező, pl. a piros lámpa.
Teljesen elfogadott a szabálytalan parkolás ugyebár, vagy a szelíd gyorshajtás (55-60km/h).
Én pont ezért tartok tükröt mindig, mert nevetséges mantra, hogy a kerékpárosok általánosságban szabálytalanabbak, mint bárki.
Szabálytalanok a kerékpárosok? Igen. Azért szabálytalanok, mert kerékpárosok? Nem.
dzsaszper 2011.07.21. 11:02:36
Tömegével vannak autósok, akik veszélyeztetnek, a gyorshajtással illetve a követési távolság meg nem tartsával.
Ez inkább veszélyeztetés, mint aki akkor átteker a piroson mior látja hogy sehol senki. (És ez megint nem azonos azzal, aki csak akkor áll meg a pirosnál, amikor muszáj).
Nem az én értékrendem van kitekerve, te csavarod a szavakat...
dzsaszper 2011.07.21. 11:06:33
imétlem: vagy következetesen elvárjuk a KRESZ betartását, vagy nagyon vigyázzunk egyes szabályok kipézésével.
zyl187 2011.07.21. 11:09:29
Én gyártok ideológiát a szabálytalanságokhoz? Ezt hogy olvastad ki? Ki mondta h nem kellenek szabályok Mindössze bevallottam, a tejesség kedvéért h igen néha - néha 100-ból egyszer csorogtam át piroson bicajjal galád módon. Nem is sírtam volna, ha csekket kapok érte. Még biciklivel is megállok a zebra előtt baszkikám. 10 év alatt 1 gyorshajtásom volt a Szerencs utcánál éjjel mentem a forgalommal együtt, a kurva 50-es táblánál 60 rongyos csekkért 80-al. Beszoptam, nem is pofáztam, bár dühített. Az dühít, h oktat az a pár gyík autós (akiknek a cikk szól, mert az értelmesebbje felfogta a KERSZ oktatás után) ha bringázom, javarészt 99% ok nélkül, mert zavarja, hogy pl a Szépvölgyin tudsz 50-55-el jönni lefelé bringával és ezt nem a padka mellett teszem, hanem a sávom közepén. Igaz, h 100 méterre áll a 200 méter hosszú sor a lámpáig, de ledudál a BMW-s gyík, majd 60-al megelőz és satuzik. Utána elmegyek a komplett sor mellett, megállok a lámpánál majd zöldnél tovább előzöm a sort. 50-ből 49 helyet ad, amit megköszönök, de egy tetű mindig van aki direkt rám húzza, nehogy mehessek. Na az ilyen féreg idegesít. Ha meg akkora erkölcs csősz vagy, hogy minden szabálytalan bringással üvöltesz,(jogosan) akkor remélem minden szabálytalan autóssal és gyalogossal is megteszed. Szerintem egész nap a dudán lenne a kezed és berekednél mire hazaérnél, látva a közlekedési morált, ami azért legalább már javuló tendenciát mutat. Tuti a dühöngőben végeznéd pár hét után. Pofázol a pályán levillogó gyorshajónak? A nem indexelő sávváltónak? És annak a tucat embernek akik épp szabálytalankodnak miközben közlekedsz? Nem, vagy max akkor ha komolyabbat kell fékezned, vagy tényleg necces a szitu. Da a biciklist utol lehet érni és ugatni neki, hogy takarodjon járdázni. Ha mindenki a saját dolgára figyelne, empatikusabb, türelmesebb lenne, nem kéne a fenti fasza cikk szerzőjének csontig benyalni az autós társadalom gyengébb szellemi képességű tagjainak, hogy pl:"már nem várom el senkitől, hogy megadja nekem az elsőbbséget. Megköszönöm ha mégis megteszed" Pfff mit köszönjek rajta???
Egyre több bringás lesz a városban, több bringa út kijelöléséért fognak küzdeni, remélem sikerrel, több is lesz biztos a szabálytalankodó is a lélekszám növekedés miatt, de meg kell tanulni együtt élni velük, ahogyan az autósokkal is megtetted. Valahogy a bringás szabályszegőkkel szemben kisebb a tűréshatára az embereknek. Ezen kéne változtatni 1 picit. Próbáljuk megszokni őket, mert mást úgysem tehetünk.
GG81 2011.07.21. 13:12:46
viszont az már pozitív diszkrimináció és undort keltő, ha valaki azért megy át a piroson, mert biciklizik, mert azonosíthatatlan, mert megteheti és erre még büszke is!!!
GG81 2011.07.21. 13:14:52
maga a közlekedés (bármilyen járművel, de akár gyalog) a veszélyes üzem, sorree!!!
Perillustris 2011.07.21. 13:26:09
dzsaszper 2011.07.21. 14:29:01
dzsaszper 2011.07.21. 14:37:29
nem látok különbséget az azonosíthatatlan piroson áttekerő biciklis, és a jogilag az objektív felelősség hiánya miatt azonosíthatatlan gyorshajtó autós között (objektív felelősség alatti gyorshajtás esetén).
az efféle autós gyakran büszke i rá, és az utóbbiakat védő kommentek is akadnak a blogon, azon is kiakadsz ennyire?
GG81 2011.07.21. 15:33:12
de ne gondolj ilyen bonyolultra egyszerű barátom. gondolj csak arra, hogy egy járdahiba, egy minikátyú miatt kimegy a bokád. mi ez, ha nem veszélyes...
GG81 2011.07.21. 15:37:23
az, hogy mi és mi között mit látsz, qrvára nem érdekel. itt van egy fax, aki qrva büszke, h átmegy a piroson (persze-persze néhanapján, ahogy nyomott egy gyors RETREAT-et)
most ez a téme, meg a topicba is ez, a BRINGÁS, akkor nekem ne gyertek itt mindenféle mutogatással, mint az oviban... bár ez is egy szintjelző már részetekről.
(minden szabálytalan és főleg hencegő céltábla. aki meg jön és nyakába teszi, akkor ne csodálkozzon. akkor meg már hiába jöttök hű alattvalók megvédeni a mundért)
GG81 2011.07.21. 15:39:20
criticalmass.hu/blogbejegyzes/20071029/manapsag-minden-semmisegert-tuntetgetnek-az-emberek-kozlekedes-veszelyes-uzem-ezt-tudomasul-kell-vennie-k
Perillustris 2011.07.21. 15:42:24
dzsaszper 2011.07.21. 16:22:44
dzsaszper 2011.07.21. 16:23:42
dzsaszper 2011.07.21. 16:25:52
Xezs 2011.07.21. 18:48:59
Deszkás 2011.07.21. 20:38:39
Perillustris 2011.07.21. 22:14:47
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 22:31:07
Azért, mert valahogy a bringások több, durvább, direktebb szabályt szegnek, de ez még nem lenne baj! Ami az után jön, az a hatalmas ego, azzal van a baj! Az állandó követelődzéssel, ennek ellenére, a hatalmas képmutatással. Ha majd annyian jönnek velem hetente szembe a sávomban kocsival, mint kerékpárral és annyira fel sem tűnik már senkinek, mint ahogy most a kerékpáros, akkor beszélhetünk arról,. az autós és a kerékpáros közt egyenlőség jel van. Azért ez a példa, mert éppen ezt most többször is láttam, de autóst, forgalommal szembe még csak életemben KÉTSZER...Bringást hetente kettőt-hármat..Sorolhatnám még, mitől nagy hanta, képmutató baromság, de minek?? Annyira falra hányt borsó...
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 22:36:36
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 22:38:02
Deszkás 2011.07.21. 22:39:13
Perillustris 2011.07.21. 22:58:24
@Deszkás: Nem, még nem. Ennyi erővel MINDEN emberi tevékenység veszélyes üzem. Az evés is. Vagy te még nem nyeltél félre sosem? Mert abba is bele lehet halni.
Sőt, fürdőszobai balesetek során többen halnak, meg, mint bringával közlekedve. A zuhanyzás veszélyes üzem?
Deszkás 2011.07.21. 23:06:40
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.21. 23:20:48
Annyira, de annyira szánalmas, nem is folytatom. A kerékpárosok a közlekedők Fekete Pétere-i és ezt maguknak köszönhetik és nem is akarnak rajta változtatni. Karszalagot nektek és barna inget. Ez a jövő, még Európában is..Az a fontos, be ne álljatok a többi közlekedő közé! Ti ennél különben vagytok és többet érdemeltek! Magasabb rendűek vagytok mint a többi közlekedő senkiházi! KRESZ? Biztonság?? Szabályok? Együttélés? LOOL...:-)))
Xezs 2011.07.21. 23:37:17
dzsaszper 2011.07.22. 09:06:36
dzsaszper 2011.07.22. 09:08:21
És ugyanúgy veszélyeztet a gyorshajtó, aki potenciálisan pl. a sárga-piros lámpás áthajtással balesetet csinál. Tessék megnézni, a balesetek hány százalékát okozza gyorshajtás, és hány százalékát piroson áthajtás...
dzsaszper 2011.07.22. 09:13:15
Minden járműfajtának megvannak a marha balesetveszélyes tipikus szabálytalanságai, meg megvannak a kis stiklijei -- ráadásul a kettő határa sehol sem éles.
Részben azon megy a vita, hogy az alapos körülnézés után áttekerés a fentiből melyik.
Ismétlem, az alapos körülnézés után -- nem a ha nem nyilvánvalóan muszáj megállni esete.
Járműfajtától függetlenül megvannak azok a járművezetők, akik teljesen szabálykövetőek, akik bénáznak, akik stikliznek olykor de nem veszélyeztetnek senkit, és az őrültek. Ebben sem különlegesek a kerékpárosok...
Akkor miért kell őket kipécézni?
zyl187 2011.07.22. 09:56:14
Az biztos, hogy: egyre többen fognak biciklizni, egyre több bringás tömeg program lesz, gyarapodni fognak a bringautak, uh vagy megszokod, vagy küzdhetsz ellene. Azért kíváncsi lennék, te hányszor bicikliztél már a városban közlekedési céllal, nem sörér a sarki boltba. Próbáld ki, tekerj le párezer!!! km-t aztán utána oszd itt az észt. Lehet, hogy egy barom vagyok, de én relatíve sokat autózok, robogóztam 2 évet és elég sokat bringázok. Balesetet egy alkalomtól eltekintve nem okoztam, akkor is 20-al utolértem kocsival a pirosnál egy terepjárót. Csak az én verdám sérűlt...
zyl187 2011.07.22. 10:04:15
Perillustris 2011.07.22. 11:24:04
@Torontál Winettou: "Ráadásul ő z egyetlen"
Ezen hiába rugózol, a ma reggeli utam első 3 percében volt szerencsém egy sárgánál VÉLETLENÜL begyorsító, s már tiszta piroson áthajtó fehér kombihoz. Gondolom ehhez hihetetlen szerencse kellett, hiszen ilyen nem fordul elő csaknem minden lámpaváltásnál.
Szóval HIÁBA sulykolod, hogy ezt a DIREKT-dolgot, senki nem VÉLETLENÜL szabálytalan.
Az is érdekes, hogy a közlekedés eleve a gépjárművek miatt vált veszélyes üzemmé, ennek következményeként a bringásokat akarják egyesek Michelin-babává alakítani.
zyl187 2011.07.22. 11:27:55
zyl187 2011.07.22. 11:30:35
Perillustris 2011.07.22. 11:36:33
zyl187 2011.07.22. 11:39:06
Perillustris 2011.07.22. 11:56:22
Deszkás 2011.07.22. 11:57:44
Deszkás 2011.07.22. 11:58:33
Perillustris 2011.07.22. 11:59:53
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 13:39:42
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 13:41:36
zyl187 2011.07.22. 14:15:04
dzsaszper 2011.07.22. 15:10:19
vagy netán az az 50000 autó nélkül maradt sofőr szándékosan két keréken idegesíti az autósokat? ;-)
dzsaszper 2011.07.22. 15:14:12
amiben vitatkoztunk, az legfeljebb az hogy hol a stikli és a veszélyeztetés határa -- és én is azt mondom, veszélyes mazsolázni a KRESZben.
Négy vagy két keréken, az ebből a szempontból mindegy.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 20:18:02
Xezs 2011.07.22. 20:47:39
Mielőtt jönnél itt azzal, hogy ő bizony körülnézett, közlöm, hogy:
a, engem majdnem elütött
b, a keresztforgalmat nem láthatta, mert a fák lombjai pont eléggé rátakartak a sarokra
Na ennyi a baj. De ez mindennapos (minden perces).
Xezs 2011.07.22. 20:49:31
És ja, jelenleg nincs autóm, de ez ne zavarjon, hamarosan lesz :)
Xezs 2011.07.22. 20:50:44
Xezs 2011.07.22. 20:52:38
Olyan nincs, hogy valaki kénytelen szabálytalankodni, ezt kéne felfogni.
Nem az a fő baja itt a többieknek meg nekem hogy szabálytalan vagy, hanem hogy ideológiát gyártasz mellé.
most ha nekem nagyon kell szarni a házatok előtt, akkor én kénytelen vagyok a házatok elé szarni?
Felejtsd már el ezt a "szabályt kell szegnem, mert különben..." kezdetű dalt.
Xezs 2011.07.22. 20:59:19
Ez pont ugyanígy igaz az összes elbaszott felvonulásra, tüntetésre meg miegymásra.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:17:58
Perillustris 2011.07.22. 21:54:57
Lehet fújolni egy rendezvényre és a résztvevőkre, meg azokra, akik egyetértenek a célokkal, hiszen a CM valamennyire "megfogható".
Perillustris 2011.07.22. 22:02:59
Van olyan ismerősöm, akinek nincs kocsija, de két nagy ingatlanja van jó helyen, és kéthavonta nyaral valahol. Volt kocsija, de eladta két éve.
Főleg BKV-zik, csak néha teker. Meg taxi.
Ez is csak egy kiragadott példa, de talán rávilágít a nevetséges megállapításodra.
Perillustris 2011.07.22. 22:08:20
Dehogy. Csak nem szoktatok hozzá az őszinteséghez. A "belém jöttek volna hátulról", a "kinn felejtett tábla", a "letolnak, ha lassabban megyek", "nem álltam meg a zebránál, mert a másik sávban elütötték volna", és egyéb kifogáshoz szoktatok.
Perillustris 2011.07.22. 22:16:42
2) azt gondolom, hogy márpedig körülnézett. Hiszen ha ez valóban mindenperces, akkor napi többszáz gázolásról hallanánk. Vagy az elhárítás okozta kormányfélrerántásos balesetről.
GYK: ettől még persze szabálytalan.
Xezs 2011.07.23. 01:33:28
Az meg, hogy aki bicajozik az csóró természetesen nem mindenkire igaz, de a nagy részére igen. De nincs ezzel semmi baj se, mint mondottam, nekem sincs most kocsim, szóval még le is lehet csórózni, bár az igazság az, hogy most erőforrás-átcsoportosítás van, mert fontosabb dolgok akadtak :) Csak ne tegyünk már úgy, mintha a bicajosok szarták volna a napot. Nem különbek ők senki másnál. A gyalogos sem vonul fel, az autós sem, de még a BKV-zók sem vonulgatnak. Csak a bicajosok. Mert nekik kell az "énénénén" érzés.
Amúgy amiket felsorolsz (pl. kinn felejtett tábla) az is rettentő mód tud idegesíteni. A kibúvókeresés elítélése nálam járműfüggetlen. Vitatkoztam én már itt autóssal azon, hogy normális dolog-e szándékosan és mindenhol gyorshajtani. Azt vedd észre, hogy azzal, hogy a bicajos társadalom egy részét (jelen esetben zylt meg még pár embert) osztom, az nem jelenti azt, hogy egyértelműen elfogadom az autósok geciládaságát. Nyilván a gyilkosságot sem fogadom el, csak itt most nem ez a téma.
Xezs 2011.07.23. 01:35:46
de valahogy a legtöbb bicósnak állandóan baszakodnia meg hencegnie kell, hogy bezzeg ő leszarja a szabályt. Én ezt nem értem, miért nem lehet a másikat megtisztelni ennyivel? Meg tényleg nem értem, hogy miért kell állandóan felvágni, hogy ki szabálytalanabb? Van akinek ennyire lent van az önbecsülése, hogy csak ilyesmivel tudja feltornászni?
zyl187 2011.07.23. 14:39:43
zyl187 2011.07.23. 14:51:42
Xezs 2011.07.23. 14:58:07
Xezs 2011.07.23. 19:46:37
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.23. 20:40:04
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.23. 20:42:47
dzsaszper 2011.07.25. 13:04:22
dzsaszper 2011.07.25. 13:06:41
Nem véletlenül azon az egyen vettem részt :) Remélem az önkomrányzati döntés elleni (még ha furcsa is) tüntetést nem találod magamutogatásnak :)
dzsaszper 2011.07.25. 13:08:04
Perillustris 2011.07.25. 14:01:51
dzsaszper 2011.08.02. 12:11:17
kicsit ütős lesz a következő link: mandiner.blog.hu/2011/08/02/tilosban_allsz_jon_a_harckocsi
Xezs 2011.08.02. 19:14:08
dzsaszper 2011.08.03. 10:41:37
Xezs 2011.08.03. 21:50:50
dzsaszper 2011.08.04. 09:54:56