Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Belső sávra szólt a jogosítványa?

2011.07.21. 08:11 :: Don Blasius

Gyakran tapasztalom - főleg lakott területen kívül - hogy a megengedett 90 km/óra sem elérhető, sokan messze nem annyival mennek. És az is tipikus, hogy több sáv esetén a belsőben ragadnak a sebességtől félő autósok. Holott lakott területen kívül már tényleg szabálytalan. Ebből adódott vice konfliktusa is, bár szerintem mind a ketten kicsit túlreagálták a dolgot. 

Gyakori - bár nem mindennapos - olvasótok vagyok. "Szerencsémre" nincsenek a blogotokra kívánkozó történeteim, ritkán találkozok emeletes barmokkal az utakon, bár még csak alig 150e km-t vezettem.
 
Néhány napja azonban olyasmi történt velem, amit talán érdemes leközölni.
 
Debrecen felé tartottam a 33-ason. Aki nem ismerős errefelé, annak tudnia kell, hogy kb. 2 km-re a várostáblától 2x2-sávosra bővül az út, és elvisz az autópálya alatt.
Nincs többszáz lovas verdám (Honda Jazz), mindössze 95-100-as tempóval haladtam. Épp az új telefonom navigációját teszteltem (az egyik legolcsóbb androidos teló), szóval nagyjából biztos voltam a sebességemben (a Jazz bizony felülmér). 
 
 
Amikor az út kétsávosra bővült, az előttem haladó autókkal együtt szépen kisoroltam a szélső sávba. Van egy rész, ahol az autópályára való felhajtást elősegítő lámpák bevezetése miatt 70-es tábla van, ott mindenki lassított, majd a kereszteződés feloldása után visszagyorsultunk. Hamar rájöttem, hogy egy kicsit gyorsabb vagyok, mint ők, ezért mégiscsak előzni kezdtem a belsőben. Mögöttem senki, a sebességem pedig továbbra is 95-100 volt - nem szoktam gyorshajtani.
Valaki azonban úgy gondolta, hogy kijár neki a belső sáv 80-85-ös tempónál. Amikor a suzuki (igen, a régi, "szögletes") mögé értem villantottam néhányat. Amikor nem reagált, akkor egy rövid dudálást is megengedtem. Semmi eredmény.
 
Mivel a szélső sáv akkor szabad volt, előzni kezdtem jobbról - tudom, szabálytalanul, de annyira kíváncsi voltam a vénember/vénasszonyra a suzukiban, hogy nem bírtam megállni a dolgot. Meglepetésemre egy fiatal 30 év körüli pár ült a kocsiban, a csávó vezetett. Átröppent az agyamon, hogy itt a ritka alkalom, hogy mutassak egy fákkot, de a mozdulat végül egy "hülye vagy?"-os halántékra mutogatássá szelídült.
 
Ezzel véget is érhetne a történet, de miután beértünk a városba, a második lámpánál mögöttem állt meg a delikvens, és vette a bátorságot, hogy kiszálljon és az ajtómhoz jöjjön. Sőt, még ki is nyitotta azt. Amúgy városban mindig lezárom a kocsit, de ez most valahogy elfelejtődött.
 
Szóval rámnyitotta az ajtót és remegő szájjal kérdezte (megjegyzem 190 cm vagyok és 120 kg - de nem hiszem, hogy megijedt, szerintem csak felhúzta magát):
- Megkérdezhetem, hogy miért mutogatsz nekem? Mennyivel lehet menni!?
- A belső sávban lakott területen kívül csak előzéskor...
- Mennyivel lehet menni a kresz szerint!?
- Mondom belső sávban lakott területen kívül...
- Ismerni kéne a kreszt!
(WAT?)
- Ööö, igen, ezt mondom én is.
 
Zöld lett, elindultam.
 
Tanulság: van?
 
Jöhetnek a kövek :)

 

420 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia béna kresz előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2011.07.22. 21:08:55

@Mj: ezen azért van magyaráznivaló, mert tele van a világ lelkileg súlyosan sérült emberekkel, akik ilyen egyszerű dolgokat sem tudnak megérteni sajnos.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:10:12

@TH: Tőled nem is vártam mást. Te a vitáid mindig így zárod le, amit nem nyersz meg, azt a Trollozással zárod..Nálad még Fatia-Negra is értelmesebb.-) Ez a jó végszó, rólad-hozzád:"szerintem a 30 percnyi várakozás elég komoly okot ad arra, hogy idős embereket vagy gyerekes szülőket is megkérjek arra, hogy engedjenek el, igen." Te és a nagy toleranciád:-))) Elképzelem, amint a két botos öregember felbotorkál egy lépcsőfokot, anyuka felemeli a babakocsit az ölébe, Apuka a gyereket teszi arrébb, mert Te 30 percet nem akarsz várni és arról beszélünk, most, hogy tolerancia:-))) Mennyit is nyerhetsz a leghosszabb mozgólépcsőn?? 1 percet?? :-) szánalmas ember vagy.-

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:13:16

"ha kölcsönösen figyelünk a környezetünkre, és megpróbálunk lehetőleg úgy létezni a tömegben, hogy az embereket se baszogassuk, " Elképesztő, hogy ezt le meri bárki itt írni, úgy, hogy csak arról beszélünk, hogy Ő vele szemben más toleráns. Magatokra nézve ezt hogyan értelmezitek? Hol van ebben a rátok vonatkozó rész????????????????????????? Ezt mesélje már el valaki, hogy ebben Ti, a Siető Ember, hol tolerál???? Erről szól az egész! Tudom, erre nem kapok választ..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:15:56

@TH: Sírok, mindjárt..:-(( Te Empata..Aki kiharcolja magának, de azt sem tudja, mit jelent, ha neki kéne 30 percet várni(ami nem igaz, csak nem kéne embereket baxogati ilyen piti xarságokkal a mozgólépcsőn vagy nem papolni Társadalomról, meg együttélésről, ha csak kérni tudsz, de adni nem.

TH 2011.07.22. 21:16:34

@Torontál Winettou: Eddig hányszor írtam le, hogy én hogyan viselkedek a sietőkkel szemben? Illetve azt, hogy ha - ritkán - sietek, akkor sem lökdösődök, hanem szólok?

TH 2011.07.22. 21:17:24

@Torontál Winettou: ez volt az utsó kommentem hozzád, úgyhogy abbahagyhatod: nem reagálok a további trollkodásodra.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 21:17:39

@TH:

Azoknak a legtöbb esetben már úgyis mindegy.:( Látod, most sem jön le neki semmi azon kívül, hogy mindenki hülye, agresszív, magát fontosnak képzelő tapló, csak ő a tökéletes, empatikus, toleráns és mindenkire odafigyelő úriember. Aki végletekben gondolkodik, annak egyszerűen nincs értelme vázolni, hogy vannak köztes, mindenki számára kielégítő, frusztrációval nem járó megoldások, egyszerűen úgysem látja be; mert ők ilyenek és azok is maradnak, ha már túl vannak a harmincon.:-/

fatia-negra 2011.07.22. 21:18:27

@TH: levillogod őket? napelemes zseblámpával????

biztos TE szoktál mögöttem mutogatni, dudálni, villogni, amikor a kétsávos KÖZEPÉN (szaggatott vonalon megyek) 50-nel, hogy holmi barmok ne előzzenek meg kacsázva (vagy akár akik nem tudnak vezetni) és veszélyeztetnék az anyós ülésen ülőt és gyerekem!!! engem ne előzzenek SE jobbról, SE balról... a családom nem hagyom!!!!

;)

TH 2011.07.22. 21:18:51

@Mj: igen, kétségtelen, csak ez annyira elkeserítő, tudod. Egyszerűen zavar, hogy nem lehet egy ilyen egyszerű dolgot megértetni valakivel. Pedig ez tényleg nem bonyolult.

TH 2011.07.22. 21:20:04

@fatia-negra: :DDD
egy megjegyzés: hogy lehetsz akkora köcsög, hogy kis gy-vel hivatkozol saját gyermekedre?

fatia-negra 2011.07.22. 21:20:38

@Torontál Winettou: "még Fatia-Negra is értelmesebb.-)"

kikérem magamnak!!! bástya elvtársat már meg se akarják gyilkolni...

nem volt célom értelmesnek láccani a TE szemedben...

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 21:22:35

@TH: Köszi! Azért az ilyesmihez mindig két ember kell. Ez a komment nem születhetett volna meg a troll ihletadó támogatása nélkül.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:22:50

@TH: Ne beszélj mellé. Arról beszélünk, ha sietsz, hol a tolerancia, de tudod te...-)Arról beszélj, hogy tolerálod AKIK NEM SIETNEK??? Ne arról, hogy Te a sietőket tolerálod és hogy mit mondasz, mikor Te sietsz. Ez az egyik oldal..Arról beszélj, mit csinálsz, teszel, amikor odaérsz valaki mögé és neki kellemetlenséget okozol, mert Te sietsz? Olyankor hol a kutyanagy tolerancia, mikor két összekapaszkodó szerelmes, mikor két öreg, mikor a kisgyerekes Apuka áll előtted és Te érkezel..Sehol, bakker..Erről beszélek. Te nem tolerálod csak az egyik oldalt. Azt más nem tudod bevállalni, hogy neked a következő mertóval kelljen menned. addig nem ér a Nagy Empátia.-)))

TH 2011.07.22. 21:23:45

@fatia-negra: jaja, ez elég durva sértés, én a helyedben nem hagynám. :-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:23:55

@fatia-negra: Nos, azt nem mondtam ,hogy értelmes vagy. Csak értelmesebb.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 21:24:55

@Torontál Winettou: Ja igen, most veszem észre, hogy a többi faxságodat negligáltam. Remélem sejted, hogy miért.

fatia-negra 2011.07.22. 21:26:58

@TH: ilyen hejesírással ugrálsz???? hejesen: kötsög !

@Torontál Winettou: kikérem magamnak!!!! engem TE ne dícsérgesss

elhatárolódok:)

@[Lombroso]: de'góg és de'magóg fia vagy...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 21:27:27

@TH:

Igen, néha én is szomorú vagyok emiatt, de amikor szórakoztató is lehet a helyzet, akkor inkább mosolyogjunk, mint anyázzunk/fölöslegesen győzködjünk.:)

TH 2011.07.22. 21:28:41

@Mj: jaja, most már én is csak röhögni tudok az egészen, meg az Érvelési Rendszerén.

fatia-negra 2011.07.22. 21:28:59

@Torontál Winettou: jaaaaaa és én kis betűvel írom a nevem, szerény vagyok mint nemecsek ernő... és erre büszke vagyok!!!

ha valamit szeretek magamban: az a szerénységem...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 21:31:32

@TH:

A tisztelet kérlek, a tisztelet. Mármint Tisztelet.:) Na, én mentem, még nagyon sok egészséges KisGyermek grasszál az utcákon és a mozgólépcsőkön, úgyhogy szólít a Kötelesség. Érted, KÖTELesség.:)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:31:36

@[Lombroso]: Sejtem hát. Mivel Entellektüell vagy..Pfff:-))

Na srácok, majd ha átmegy az az egyszerű dolog, hogy az empátiát nem csak kikövetelni kell, hanem néha adni is. Ha majd azt is olvasom, hogy esetleg nem pofátlankodsz tovább és nem erőszakolod ki, hogy egy idős ember kelljen ugráljon, mert Te sietsz, akkor, de csak is akkor felfogtátok, mi a valódi empátia. Nem ugatni róla, nem csak a saját oldalad nézni, hanem arról beszélni, hogy meg lehet állni egy gyerekes apuka mögött is, ha azt látom ,hogy fogja a gyerek kezét. Az a kisgyerek félhet a mozgólépcsőn, lehet, hogy életében először áll ott, de Te meg jössz a nagy rohanásoddal. Te Nagy Ember. Majd most azt mondod, félreállni nem nagy dolog..Majd, ha felfogod, hogy ezt nem kikövetelni, adott esetben, az az empátia, akkor beszélhettek róla, most csak ugatjátok. Nem a hasonszőrű rohanó emberrel kell megértést tanúsítani. Az nem nagy cucc. A másikkal szemben! Persze ezt nem tudjátok felfogni a kezdetek óta..Csak magatokkal elfoglalva..

fatia-negra 2011.07.22. 21:39:19

@Mj: :)))) sírok :))) a nevetéstől :)))

jár még a metró? nem te vagy a (Magyar Metró Mozgólépcső)-Rém, Aki Minden Milliomodik Embert Letaszít??? röviden: MMM-RAMMEL

ez a RAMMEL-és... amit csinálsz. ez lassan külön § lesz a Btk.-ban...

( rammel [ˈræməl] = Northern English dialect discarded or waste matter )

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:41:32

@fatia-negra: Most a feudalizmus helyett ez jön, a sírok a nevetéstől? Még írd be pár posztba..A NaGy EmpatákDecsakMagukNak..:-)

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 21:42:47

@Torontál Winettou:

"Mivel Entellektüell vagy."

Áh, ugyan, ezt a jelzőt csak akkor viselném büszkén, ha a kopaszságom, a hátam szélessége és az asszony verésével való fenyegetés hármassága lenne a legjobb érvem egy internetes vitában.

Mivel mondandód további része (1) hidegen hagy, (2) már leírtad párszor, így csak ismétled önmagad és (3) vár a kocsma, ezért csak két dologra reagálok:

a) "Te Nagy Ember. Majd most azt mondod, félreállni nem nagy dolog."
Ezt csak akkor mondanám, ha a befogadóközeg szellemi képességének IQ-ja nem a hóvirágé fölött lenne 3-mal. Így viszont csak annyit mondok, hogy a "Nagy Ember" jelzőt gondolom az asszonytól hallottad rám...

b) "és nem erőszakolod ki, hogy egy idős ember kelljen ugráljon"
Ha megerőszakolom, akkor nem fog ugrálni a vén banya.

fatia-negra 2011.07.22. 21:44:31

@Torontál Winettou: :) vicceset írt:) gondolom TE nem értetted...

:) nincs gond én nem vicceltem... tényleg...
www.thefreedictionary.com/rammel
és tucc angol? akkor érted ugye hogy mit jelent?

ez se gond, hagyjuk:) nagyon jól szórakoztattál Te is:)

arri veder csi a more !

TH 2011.07.22. 21:44:43

@[Lombroso]: ne haragudj, hogy vitatkoznom kell veled, de egy hóvirág azért intelligensebb nála...

fatia-negra 2011.07.22. 21:46:17

@TH: + annak van eszmei értéke...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:49:01

Így van lányok. Csak a lényegről ne, mert akkor még kéne valamit mondani arról, hol is a Ti nagy empátiátok?? Persze, sehol...-) Ugatni tudtok róla, de 30 perc, az 30 perc.-))) LOOL

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 21:51:31

@TH: Lombrázónál..Nézz már a szövegére..Netes kocka, műértelmiségi szánalom.Ilyenekkel vannak teli a krimók a nyócba.Az alja.. Ne már.-) Be ne ájulj már ettől a dumától.-) Vicces, ez?? Ehhez képes egy végbéltükrözés, az vicces mag a gyökérkezelés. Ez nem vicc...-(

Tibi88 2011.07.22. 22:12:41

@Torontál Winettou:

Én még mindig nem tudom elképzelni azt a szituációt, amikor a 130 kilós kopasz mögé (TE) megérkezik a sietős átlagpolgár. Észreveszi, hogy ott állsz előtte a gyereked kezét fogva, és úgy gondolja átszakítja a kettőtök között lévő szoros köteléket és lendületesen folytatja az útját átgázolva rajtatok.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 22:36:47

@Tibi88: Nem is kell. Elvi kérdésről beszéltünk, végig.A képmutatásról. Empátiát és együttérzést emlegetnek, de még véletlen sem lehet szó arról,hogy ez őket aktívan érintse! Csak nekik és a hasonszőrűeknek jár. Képzeld el a szitut, amint a 130 kg-os kopter áll a tündér kisfiával, aki totál betojva épp a mozgólépcsőt első élményét éli meg és érkezik a fontos ember. Hol az empátia abban, ha előle mindig, mindenkinek félre kel állni, ha ő siet? Unalmas és xar és képmutató duma, rühellem, ha valaki csak papol valamiről. Leugatják a fejem, ha én nem állok arrébb és nem teszem arrébb a Fiam, de ők még véletlen sem állnának meg egy idős ember, gyerek vagy család mögött. Ennyi az egész. Az ördög ügyvédje. Szuperhősök, ha kényelmes nekik.-) Ne már..

TH 2011.07.22. 23:00:10

@Torontál Winettou: te a saját prekoncepcióid áldozata vagy, de hiába mondom.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 23:08:51

@TH: Persze. Neked így kényelmes. Ne beszélj prekoncepcióról, mert leírtad, többször te is, ELVÁROD, hogy álljak arrébb én is, bárki, mert sietsz és 30 perc meg a többi..Ez nem prekoncepció. Te elvársz és elengeded aki siet. Eddig jutottunk. Arról nem szól a történet, egyikőtöktől sem, mi van azokkal, akik nem tudnak-szeretnének félreállni, mert.. és itt jön a lényeg. Nincs számotokra olyan elfogadható magyarázat, ami elég ütős, hogy a sietős ember megálljon és tolerálja azt ,hogy előtte állnak. Mert akkor jön a tessék félreállni kérem..Ez a felháborító. Nem képes az agatok befogadni, ez nem tolerancia. Az lenne a tolerancia, hogy nem baxtatom a másik embert, mert ő most valamiért itt áll. Ahogy nekem nincs közöm, miért sietsz, neked sincs, miért állok. Ezért a BKV nyilatkozata..Ez nem fér a fejecskétekbe..Nem kötelező félre állni, csak ajánlott. Ha akarok, félreállok, de ha nem, nekem annyi jogom van fogni a fiam, mint neked sietni. Ehhez képest nálatok a reakció a kurvaaynádtúlféltedagyerekedálljfélrekötsög-merténsietek..Nem vázoltatok más alternatívát, amiben a Siető Fontos Ember tolerál és nem siet tovább.

TH 2011.07.22. 23:10:00

@Torontál Winettou: amit itt leírsz, az a prekoncepció, senki nem írt le még csak hasonlót sem fentebb.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 23:23:12

@TH: "Aki nem siet, igyekszik elengedni a rohanásban levőket, aki meg siet, az felfogja, hogy rengeteg oka lehet annak, hogy valaki a bal oldalon áll, de ez esetben normálisan meg tudja kérni, hogy legyen szíves elengedni, mert siet. "
"miért gondolod azt, hogy aki el akar menni melletted, az FÉLRELÖKNÉ a Csöppséget, Édes Gyermekedet? Mi van, ha simán csak megkér titeket, hogy engedjétek el? "
"Volt olyan viszont, hogy a metró késett kicsit, ezért kb. 1 percem volt, hogy a metróból a megállóba érjek. Hát ilyenkor bizony rohantam, és megkértem az útban állókat, hogy álljanak arrébb. Mert nem akartam amiatt 30 percet a megállóban szobrozni, mert valaki nem képes valaki arrébb állni 2 másodpercre."
"szerintem a 30 percnyi várakozás elég komoly okot ad arra, hogy idős embereket vagy gyerekes szülőket is megkérjek arra, hogy engedjenek el, igen."

Nyomhatnám még, akármeddig és ez csak Te vagy..Hol olvasom azt a részt, ahol írod, megállni az öregek háta mögött, mert nem kell mindenkit ugráltatni, én is tudok várni a következő metróra...Ez az egyetlen, ami nem merült fel, sehol. Tudod Te jól..Kimaradta Tolerancia Iskolából ez a rész, ahol a másik felet tolerálod és nem csak arról beszélsz, mikor neked jár.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.22. 23:26:32

és igen, már csak ismételni tudom, amiket írtam, mert itt csak arról olvashattunk, hogyan engedték el aki siet és hogy kell helyet kérni, ha sietünk. Arról, miként kell türelmet mutatni, ha sietünk,másokkal szemben, akik valamiért nem, nem olvastam.

Szóval itt szó sincs toleranciáról.

TH 2011.07.22. 23:31:37

@Torontál Winettou: na jó, akkor most GYK leírom: metróhoz LEFELE alapból nem sietek, mert 5 percenként járnak. Hülye lennék tépni. Szoktam bandukolni lefele a mozgólépcsőn, ha üres, de még szlalomozni sem kezdek el, mert kurvára felesleges.
Felfele sem szoktam sietni, ha nincs nyomós okom rá, mert lusta vagyok.
Ha viszont van rá nyomós okom (és 30 perc várakozás a -10 fokban nekem nyomós ok), akkor sietek, és elvárom másoktól a segítőkészséget. De ha valaki a kérésem ellenére nem áll arrébb, akkor nem fogom félrelökni.
Aztán: A kor nem dicsőség dolga, nem jár érte extra tisztelet. Tehát pusztán azért, mert ÖREG, még félreállhat nyugodtan. Teljesen evidens ugyanakkor, hogy az 1-2-3 bottal járó nyugdíjas párocska között nem fogok átsuhanni, sem nem fogom elvárni tőlük, hogy ugráljanak el előlem. Mint írtad: az ember kibírja azt az 1-2 percet.
Ha látom, hogy valaki 8 szatyrot cipel, és azok foglalják el a mozgólépcsőt, akkor sem ugrom át azokat, és nem is kérem meg az illetőt, hogy pakoljon félre. Sajnálom szegényt így is, hogy tömegközlekedéssel kell ennyi cuccot cipelnie. Ugyanígy turistáktól sem várom el, hogy miattam elpakolják a 30-40 kilós bőröndjeiket.
Gyerekes szülőkkel nem emlékszem, hogy valaha bármi gond lett volna, ha annyit mondok, hogy "bocsánat, szabad lesz?" vagy "elnézést kérek, át tudnának/tudnátok engedni", akkor eddig csodák csodájára megnyílt az út, én azt mondtam, hogy "köszönöm", és mentem tovább.
És ez a VALÓSÁG, nem a te ostoba agyadban megfogalmazódott elképzeléshalmaz.
Kihagytam volna valamit?

TH 2011.07.22. 23:33:26

Ja, viszont olyat nem egyszer láttam vagy tapasztaltam, hogy csevegő fiatalok állják el a mozgólépcsőt, és ha valaki megkéri őket, hogy engedjék át, akkor még ők vannak felháborodva. Ugyanez létezik más korosztályban is természetesen, a pampogó nyugdíjasig bezárólag.

TH 2011.07.22. 23:36:27

@TH: alapvetően olyan EVIDENCIÁKAT írtam le, amiről azt gondoltam, hogy mindenkinek világos, és nem igényel részletes kifejtést. De mivel Winettou szerint láthatóan mindenki köcsög paraszt, aki szerint - a mozgólépcsőknél elhelyezett tábláknak MEGFELELŐEN - illik a mozgólépcső jobb oldalára állni, az egy törtető faszfej.
Egyébként engem ismerőseim közül többen hülyének néztek, hogy miért állok a jobb oldalra, és fordulok inkább hátra velük beszélgetni a lépcsőn, ahelyett, hogy melléjük állnék. Aztán amikor jöttek azok, akik siettek, akkor megértették, hogy "jéé, így is lehet. Nekünk nem okozott gondot, és segítettünk másoknak".

TH 2011.07.22. 23:37:50

jav: "De mivel Winettou szerint láthatóan mindenki köcsög paraszt, aki szerint - a mozgólépcsőknél elhelyezett tábláknak MEGFELELŐEN - illik a mozgólépcső jobb oldalára állni, az egy törtető faszfej, ezért jobbnak láttam leírni mégis..."

TH 2011.07.22. 23:41:51

@Torontál Winettou: megint csúsztatsz, ilyenről is volt már szó:

Mj · www.archiregnum.blog.hu 2011.07.22. 20:09:58
"...A lényeg az, hogy udvarias kérésre vagy próbáljon elengedni, vagy ha semmiképp sem megy, akkor legalább közölje, hogy sajnálja, de xy nyomós ok miatt ez nem fog menni. (Az agresszív és merev viselkedéssel ötvözött gyerek indokolatlan túlféltése komplexus nem tartozik a nyomós okok közé.:P) A bunkó viselkedésre persze mindig van magyarázat, de elfogadni nem fogom."

TH 2011.07.22. 23:43:19

És természetesen az, hogy te a gyerekedet magad mellett SZOKTAD tartani, az nem nyomós érv, semmi baja nem lesz a kölöknek attól, ha az előtted lévő lépcsőre lép (akár foghatod két kézzel is) addig, amíg elvonulnak mellettetek a népek. Ha szerinted ez balesetveszélyes, akkor egy pszichiáter MIELŐBBI felkeresését szeretném javasolni.

TH 2011.07.22. 23:49:10

@Torontál Winettou: "..Nem kötelező félre állni, csak ajánlott. Ha akarok, félreállok, de ha nem, nekem annyi jogom van fogni a fiam, mint neked sietni."
Persze, nem kötelező, de ha semmi értelmes indokod nincs arra, hogy NE állj félre, akkor ne csodálkozz, ha bunkó parasztnak nézlek, aki direkt keménykedik, holott nyugodtan lehetne segítőkész és együttműködő is.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 02:08:22

@Torontál Winettou:

Muhaha, csak nem a jó öreg "becézzük a másik nickjét, hogy qrva okosnak tűnjünk" harci stílust vetted elő?:) Lenyűgözően cizellált volt, javaslom még a "Lombit" és a "Lombínót", a hozzád hasonló szinten ezeket még szeretni szokták. Aztán iskolaérettek lesznek.

"Netes kocka".
Egyértelmű. Félelmetesen jó emberismerő vagy. És még az sem zavar, ha közben kegyetlen luftokat rúgsz. De ha sokáig tippelgetsz, akkor a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb valamit el fogsz találni. Így elnézve a vergődésedet, inkább utóbb.

"Műértelmiségi".
Egyikőnk legalább megpróbált annak tűnni.

"krimók a nyócba".
A hétbe járok krimózni. Csak halkan jegyzem meg, hogy még a 20 éve sem használt kifejezések puffogtatásával sem tudtál meggyőzni arról, hogy 40 éves panellakó létedre mély szociokulturális tapasztalatokra tettél szert "a nyócban".

"Az alja.."
Ezt majd akkor, ha lehúzlak egy százasra vagy egy cigire. Pedig még csak nem is dohányzom.

"az vicces mag a gyökérkezelés."
Ezek szerint bár nem tűnt fel, de itt végig gyökérkezelés ment. És jót is röhögtünk hozzá. Vagy ezt is magyarázzam el, gyökérkém?

Szumma szummárum, aranyos, ahogyan próbálsz oltani engem egy olyan embernek, akire 10 percel azelőtt még zöldes permettel köptél volna. Tipikus esete annak, amikor mindenki kiutál egy társaságból, magadra maradsz (persze most nem számítjuk a Verőlegény-asszonyt és az évek óta először Mozgólépcsőző, mozgáskoordinációs problémákkal küszködő Gyermeket), és ezért megpróbálsz egy új közös ellenséget találni azzal, hogy nyájasan törleszkedve pocskondiázol egy 3. személyt. Ilyen hajlékony gerinccel akár már odébb is takarodhatnál az útból.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 02:19:52

@fatia-negra:

"jár még a metró? nem te vagy a (Magyar Metró Mozgólépcső)-Rém, Aki Minden Milliomodik Embert Letaszít??? röviden: MMM-RAMMEL"

Nem milliomodik, második.:P Amúgy a mai nap sem maradt sikertelen, először einstandoltam a kis lurkók üveggolyóit, aztán a rácson keresztül lelöktem őket a hídról - bánatomban, mert nem jutott idő a metróra -, benne is volt a hírekben, hogy a Margit-híd pesti hídfőnél találtak hét csontvázat. Na, az én voltam.:) És nem RAMMEL, ROMMEL.:)

"ez a RAMMEL-és... amit csinálsz. ez lassan külön § lesz a Btk.-ban..."

Hm, nem is tudom, hogy a közlekedési bűncselekmények vagy az emberi élet elleni bűncselekmények közé rakjuk-e be.:) Bár, felfogásom szerint a gyermek nem ember - ahogy a nők sem, én kivétel vagyok:P -, tehát szimplán dolog elleni erőszak, pl. rongálás lesz ebből.

"( rammel [ˈræməl] = Northern English dialect discarded or waste matter )"

Nem rossz, de szerintem inkább maradjunk a spártai elveket újra felelevenítő, nemes germán - közelebbről német - fajnál, vagyis Rommelnél.:) Ki is fejleszthetnénk az új Tajgetoszt: akit nem tudok erőszakosan letaszítani a mozgólépcső vértől csepegő vaskarmainak alvilági birodalmába, na, az maradhat, és esélye nyílik rá, hogy ember válhasson belőle.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 02:25:26

@TH:

Szerinted tőlem vajon miért nem idéz?:) Szerinted hányszor kéne még leírni neki abszolút gyépés módon, hogy miről beszélünk úgy, hogy fel is fogja? Szerintem túl rövid ehhez az élet, és kár menthetetlen hülyékre pazarolni, inkább nevessünk.:)

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 02:35:09

@TH: Ritka pillanat, de igazat kell adnom.

@fatia-negra: Owned!

Küldeném a mozgólépcsőkön mártírhalált halt aprószenteknek a Led Zeppelintől a Stairway to heaven című számot. Emléketek legyen áldott!
www.youtube.com/watch?v=w9TGj2jrJk8

TH 2011.07.23. 11:59:50

@[Lombroso]: ez a módszer, amit csinál, ősi troll szokás, kár is rá a billentyűket pazarolni.

@Mj: mert fel sem fogta, amiket írtál neki. Látszott a reakcióiból is, hogy abszolút nem érti az általad leírtakat.

vice 2011.07.23. 17:16:56

mozgólépcsőzz!!!
és éld túl a hülyéket...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 17:59:46

@TH:

Mondom, fölösleges rá minden karakter, úgyhogy szerintem túltárgyaltuk a témát.:)

[mike] 2011.07.23. 18:21:41

Jó sok komment, biztos, hogy nem olvasom el mind :D
A posztolónak: mikor messziről látom, hogy valaki nem megy ki, vagy huzamosan csesződik előttem, azonnal jobbról elhúzok mellette. A pofáját kell figyelni a tahónak, nehogy akkor gondolja meg magát. Egyébként nincs türelmem mutogatni, meg villogni, semmi értelme. Aki nem veszi észre, hogy mögötte van valaki, az a villogásra se fog lépni semmit...

fatia-negra 2011.07.23. 18:23:46

@TH: @vice: @Mj: @[Lombroso]:

ma én is legázoltam a metrólépcsőn néhány gyengébbet (gyereket, kis- +nagymamát), nem az ő eltaposásuk okozta az örömömet, az hidegen hagy... nem is az a pár másodperc amit nyerek ezzel, azt is lexarom, de az a kéj, amikor azt érzed hogy te vagy a császár... a LEGfontosabb ember... nincs ehhez fogható érzés...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.23. 20:28:53

@TH: Látod erről van szó:"És természetesen az, hogy te a gyerekedet magad mellett SZOKTAD tartani, az nem nyomós érv, semmi baja nem lesz a kölöknek attól, ha az előtted lévő lépcsőre lép (akár foghatod két kézzel is) addig, amíg elvonulnak mellettetek a népek. Ha szerinted ez balesetveszélyes, akkor egy pszichiáter MIELŐBBI felkeresését szeretném javasolni. " Ez az, amitől okádok, mikor toleranciáról papolsz, amjd ilyeneket írsz. Te eldöntöd ÉN mit tarthatok helyesnek, biztonságosnak, de én nem dönthetem el. Elképesztő, hogy nem látsz az arroganciától. Tényleg hihetetlen, mennyire nem látod, hogy minden csak RÓLAD szól, másról, a környezetedről nem. @Mj: Tőled azért nem idézek, mert nincs mit. Degenerált gyermekgyűlölő vagy, olyat engedtél meg magadnak, ami mindenen túlment. Egy rakás xar is több nálad, ezért nincs mit idézni. Ocsmány nőszemély vagy, ha nő vagy.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.23. 20:31:58

@fatia-negra: Ebben az a vicc, hogy rólad ez teljesen hihető. Csak olvasni kell téged, elég is. Ez vagy te..Tényleg szánalom, hogy még mindig nem hangzott el az, hogy mit tesztek Ti a többi emberért, mikor itt papoltok az empátiáról:-)))) Komolyan, vicces.-)) Még a BKV is többet ér nálatok. Ez azért elég durva, hogy még nekik is több eszük van és le tudták írni, amit képtelen a sötét agyatok felfogni, annyira csak magatokkal és a nektek járó "előjogokkal2 vagytok elfoglalva.-)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.23. 21:50:44

@Torontál Winettou:

Nyugodtan írhatsz még, gyakorlatilag bármit teszel, mindenki rajtad röhög majd.:D

@fatia-negra:

A gyermekek eltaposásának kéjes örömét hagyd is meg nekem, külön lenyomatokat őrzök róluk a vitrinben.:) Mármint arról, ami megmaradt belőlük.:)

"streetfighter" 2011.07.23. 22:58:07

@Torontál Winettou: (Aabroncs)
Folytasd, ha még nagyobb hülyét akarsz csinálni magadból, de szerintem már így is csúcstartó vagy. :)

mbori (törölt) 2011.07.24. 14:45:20

Phaszfej

egyetértek veled:)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.24. 15:36:13

@"streetfighter": Még szerencse, hogy hozzád azért még gyúrnom kell. A blogbohóc te maradsz örökre. Az pedig, hogy ki a hülye, nos, az egyik legjobb mérce, hogy bánik a többi emberrel..Ezek itt, csak elvárni tudnak, azt, hogy esetleg más szemtopok is léteznek, mint az övék, meg sem fordul a fejükben.-) Mondom a legjobb az, még egy BKV is értelmesebb, megértőbb náluk! Nekem ez elég is:-)))) Tőled meg nem is vártam mást, szóval, hogy Te nem érted, nos, nem is gondoltam, hogy értelmesebb lennél egy BKV-nál..

zed911 2011.07.24. 18:13:55

@Roltii: Városban van még jobbratartás? Rosszul tudom, hogy már nincs?

zed911 2011.07.24. 19:33:34

@Roltii: Mondjuk a Kresz-től?!
36. § 4.es bekezdés?

pengusz 2011.07.24. 19:48:29

@nopánick: Okés, ez a processzor mérési pontosságára utal. Viszont ugye a helyzetmeghatározás pontossága is befolyásolja, hiszen két pont között mért távolságból számolja a sebességet. Ahogy utánnaolvastam, a helymeghatározás pontossága akár több 10m is lehet. Pillanatnyi sebesség mérésére tehát nem túl pontos, viszont átlagsebességre az.

Roltii 2011.07.24. 20:03:25

@zed911: hol is van abban leírva, hogy nincs jobbra tarts? ehh...

TH 2011.07.24. 22:07:46

@Torontál Winettou: ne haragudj, de nem lehetek tekintettel minden lelki nyomorék és elmebeteg saját őrültségére. De leírtam fentebb, hogy adott helyzetben megkérnélek, hogy engedjetek át. Ha nem engedsz, nem fogok tolakodni, de megállapítom, hogy - objektív érvek hiányában - egy bunkó pöcs vagy. Ha azt mondod, hogy "én féltem a gyerekemet, ezért ragaszkodom hozzá, hogy a mozgólépcsőn mellettem legyen végig", akkor még bunkónak sem gondollak, csak túlféltős hülyének, aki jó eséllyel burokban neveli a gyerekét, de ez nem az én dolgom. De ennyi. Viszont, ha arra a kérdésemre, hogy "elnézést, szabad lesz?" az a válaszod, hogy "ne tolakodj, köcsög!", akkor jó eséllyel én is agresszívan reagálok. Így már kezded felfogni a dolgot?

TH 2011.07.24. 22:09:20

@Roltii: az van leírva, hogy nem vagy köteles a legszélső sávban közlekedni, csak akkor kell lehúzódnod, ha nálad gyorsabb autó a saját sávodban utolér. Lakott területen belül mármint. És jobbról is el szabad haladni a másik mellett.

TH 2011.07.24. 22:40:35

@Torontál Winettou: de te eldöntheted, hogy más mennyire indokoltan siet, ugye?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.25. 01:33:50

@TH:

Kezdelek irigyelni, amiért ennyi energiád van.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.25. 01:35:45

@TH:

Persze, mert azt hiszi, hogy csak a mozgólépcsőn lehetnek olyan emberek, akikkel mindenekfölött kell szolidaritást vállalnunk.

TH 2011.07.25. 10:41:13

@Mj: hát kis mennyiségben szórakoztató, csak töményen volt sok pénteken. :) napi 1-2 idehányt gyűlölet- és frusztrációcsomag tőle még könnyen viselhető. :-)

TH 2011.07.25. 11:35:43

@Torontál Winettou: jaaa, te Aabroncs vagy új néven vazze...akkor már jobban értem a dolgot. De hát nem vagy te mindig ennyire hülye, mi van veled most?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.25. 15:28:50

@TH:

Áhh, egy idő után megunja az ember, bár még mindig elfog a kuncogás, ha arra gondolok, hogy gyerekgyűlölő undormány vagyok.:)

TH 2011.07.25. 15:34:02

@Mj: így működik Aabroncs. Először ítéletet hirdet, aztán mondhat bárki bármit, ő már döntött. Gondolom azt feltételezi, hogy hobbiként gyerekeket mártasz kénsavba az unalom elűzésére. Engem nem tudom, hogy képzel el, de az is aranyos lehet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.25. 17:23:08

@TH: Tudod, ha emlékszel, egyszer már hasonlón vitáztunk, ott is zéro empátiáról tettél tanúbizonyságot, most is ezt teszed. Szórakoztató, de egyben szomorú is, mert láthatóan fel sem bírod fogni, hol hibádzik, de nagyon, amit mondasz. "Ha azt mondod, hogy "én féltem a gyerekemet, ezért ragaszkodom hozzá, hogy a mozgólépcsőn mellettem legyen végig", akkor még bunkónak sem gondollak, csak túlféltős hülyének, aki jó eséllyel burokban neveli a gyerekét, de ez nem az én dolgom. De ennyi. Viszont, ha arra a kérdésemre, hogy "elnézést, szabad lesz?" az a válaszod, hogy "ne tolakodj, köcsög!", akkor jó eséllyel én is agresszívan reagálok. Így már kezded felfogni a dolgot? "Nagyjából erről van egyébként szó. Te itt ugyanis elkezdtél toleranciáról beszélni és arról, hogy én eldöntöm, ki mennyire siet:-)) Viszont ugyanezt fordított előjellel egyszerűen képtelen vagy Te is és a többi idióta is felfogni. A tolerancia azt jelentené, hogy elfogadod azt, minden indok nélkül, hogy valaki fogja a gyerek, mami, akárki kezét. Ez az ameddig nem vagytok képesek eljutni..Jogom van ahhoz is, hogy aki egy mozgólépcsőn "siet"én azt gondoljam, hogy tolakszik, ahogy Te meg azt mered gondolni, hogy túlféltem a gyerekem(ez egyébként valami felháborító és undorító hozzáállás, a mai világot figyelembe véve.)Azt pedig, hogy mennyire a semmin rugóztok:Ha olyan nagyon sietsz és egyedül áll valaki a bal oldalon, (mert mondjuk bal kezes, de neked ez sem indok)akkor kerüld ki, szó nélkül, ha olyan kibaxottul sietsz. Ha teli a mozgólépcső, a fejed tetejére is állhatsz, de nem fogom a gyerekem sem magam elé, sem mögé tenni, főleg nem már magán a lépcsőn, mert ez veszélyes. Ha pedig Te azt gondod, hogy én a gyereket fogom a haladó mozgólépcsőn fel-le pakolászni, pláne, ha előttem is állnak, mindezt azért mert Te csak addig ismered a toleranciát, míg élvezed, akkor el vagy tévedve. Egy kicsit sem fontosabb, hogy valaki siet, mint bármilyen más indokból az, hogy egy másik ember mellett utazik, mert...akármiért. Ez a tolerancia. Azt is elfogadni, ami NEKED, Mr. Rohadt Fontos ember, kényelmetlen. Ja és én magam a jobb oldalon szoktam utazni, de pl. most épen nem tudnék, mert a jobb vállam és a könyököm beteg fél éve. Ezt ki kell írnom a hátamra?

"ez a mondat jó tőled végszónak, milyen is a Te toleranciás és a Te együttélési szabályaid:-)))))) Mennyire is vagy Te önző:-))) "ne haragudj, de nem lehetek tekintettel minden lelki nyomorék és elmebeteg saját őrültségére." Erről van szó. így kellett volna kezdeni.-) Vagy Te és mindenki más kapja be, aki másképp gondolkodik..:-))))) Nincs ezzel baj, csak a hozzád hasonló ne emlegetne toleranciát, társadalmat meg együttélést..:-(( A gyerek kérdésről pedig fogalmad sincs, sem neked, sem a barátosnődnek, akit nem is tudok jellemezni, de nála undorítóbb nővel, aki ilyet mondott volna, egyáltalán így állt volna egy gyerekét féltő szülőhöz,életemben ilyet nem láttam még, frankón. Nem akarom mondani, kik állnak ilyen ocsmány módon a gyerekekhez. Egy fórumban egy mondattal elintézni, azt, hogy valaki óvja, félti a gyermekét és ezt így megítélni?? Mindezt úgy, hogy ha jól gondolom, saját gyereketek nincs???

TH 2011.07.25. 18:04:54

@Torontál Winettou: komolyan, te jobb vagy bármelyik humoristánál, nem akarsz stand up comedykben fellépni? Ilyen dumával kurva nagy sikered lenne.

TH 2011.07.25. 18:14:57

@Torontál Winettou: a tolerancia nem azt jelenti, hogy minden hülyeséget elfogadok, hanem, hogy tolerálom, hogy mások más dolgokat tartanak fontosnak. Ezért mondom, hogy ha azt mondod, hogy félted a gyerekedet, ezért nem engednél el, ha szeretnék sietni, akkor azt GONDOLOM rólad, hogy rosszak a gyereknevelési elveid. De nem kezdenélek el győzködni erről, nem löknélek félre egyikőtöket sem, hanem beletörődök, hogy egy fura alakkal hozott össze a sors. Tőled sem várom el, hogy jogosnak tartsd azt, hogy vannak, akik sietnek, csak toleráld őket - és ha LEHETSÉGES, ne akadályozz másokat. Az úton, autóval, sem te, se én nem szeretjük a szabálytalankodókat és a tolakodókat. Hidd el, a tolakodókat a gyalogos közlekedésben éppúgy utálom. De amit nem fogsz fel, hogy attól, hogy valaki siet, nem feltétlenül fog tolakodni. Azt gondolom, hogy állni vagy sétálni a mozgólépcsőn egyforma joga mindenkinek, és ha ez a két közlekedési mód találkozik, akkor kölcsönös udvariassággal lehet rendezni a kérdést. És tessék, csak hogy örülj: ha valaki félrelök, hogy siethessen, az igen, nagyobb bunkó, mint ha csak egyszerűen nem vagy hajlandó félreállni valakinek a kedvéért. De annyira buta és szűklátókörű vagy, hogy szerinted a SIET az a TOLAKODIK szinonímája. Én van, hogy a boltban is sietek, de ettől még nem fogom félrelökni a tejek közt válogató nénit, és a sorban sem fogok előrébb jutni. Annyira sietek, amennyire magamtól tudok, anélkül, hogy ezzel másokat zavarnék vagy akadályoznék stb. De ahogy a mozgólépcsőn, a boltban sem szoktam sietni, mert jobban szeretek ráérősen válogatni, és végiggondolni párszor, hogy kell-e még valamit vennem. Ettől még NÉHA van, hogy sietek. De SOHA nem kezdek tolakodni.
Boltról jut eszembe: ha te állsz a teli kocsival a sorban, és valaki mögéd áll 2 kiflivel vagy egy doboz narancslével, akkor felajánlod neki magadtól, hogy előreengeded? És ha megkér rá?
(ne értsd félre, soha életemben senkit nem kértem meg a sorban, hogy engedjen előre, de a mögöttem állót alkalmanként szoktam magam elé engedni, amikor látom, hogy 2 cucc van nála összesen.)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.25. 18:55:30

@TH: Az utolsó példád a jó, talán megérted. Pontosan erről beszélek. A boltban én is rendszeresen magam elé engedem, akinél két kiflit látok, de nem tűröm el, hogy valaki, a toleranciával vissza élve, mondjuk mikor ezt látja, ő is elém lépjen, még ha neki is két kiflije van. Szűk látókörű pedig igazán Te vagy, mert nem fogod fel, hogy az, amikor arról beszéltek, miként kell nekem a fiamat óvnom, hogy neked kényelmes legyen, az a toleranciával visszaélés, önzés.(El sem gondolkozol az én nézőpontomon, eldöntöd, az buziság.) Ahogyan azt is annak, tartom, ha mögém lépsz és látod, hogy egy gyerekkel állok, mégis azt mondod, akármilyen illedelmesen is, hogy álljunk arrébb. Ez a kifli effekt. Ezt vagy képtelen felfogni. Itt Te lennél az, akinek tolerálni kéne, nem eldönteni, hogy én egy buzi vagyok, mert féltem a fiam,és megtehetem, hogy arrébb állok, ahogy ezt az ordas sutyerák lotyó is tette. Szívesen elengedek bárkit, önszántamból, de én döntöm el, hogy megkockáztatok-e egy kis fészkelődést egy izgága öt éves sráccal,egy teli, meredek, mozgólépcsőn, vagy nem. Itt a gond a Te értékrendeddel.
"Azt gondolom, hogy állni vagy sétálni a mozgólépcsőn egyforma joga mindenkinek, és ha ez a két közlekedési mód találkozik, akkor kölcsönös udvariassággal lehet rendezni a kérdést. " Hol a kölcsönösség abban, ha Te sietsz és csak két alternatíva van. Én elengedlek, magamtól, vagy Te azt mondod engedjelek el. Ezt ugatom az eleje óta. Itt szó sincsen kölcsönösségről. Melyik az a rész, amiben Te tolerálod, mint siető Fontos Ember, az előtted állót, annak aktív részvételre bírása nélkül? Sehol..Te mindenképp kiharcolod a magadét..Egyébként ez a téma már uncsi, ráadásul autóval járok, nem BKV-val. Tényleg mindent elárul, hogy még a BKV sem olyan szűk agyú, mint ti és csak azt mondja, lehetőség szerint állj jobbra. Ez egy ajánlás és nem kötelező. Mert számodra fel nem fogható szempontok is léteznek (balkezes, öreg, kicsi,beteg, tudom ez mind lexarva,) és azok az emberek is teljes jogú utasok. Ez nem fér abba a kőszikla fejedbe, ami csak egy oldalról tudja szemlélni a dolgokat. Ugyanis, ha Te megkérdezed az öreg embert, mert nem vagy képes látni, átérezni, gondolni, mert sietsz, szóval, ha megkérdezed, a babakocsis anyukát, beteget, öreget, mindenki arrébb fog állni neked. Ők toleráltak téged. Hát Te?? Te pedig igazolva látod az elméleted. Arra nem is gondolsz, nekik ez milyen kellemetlen, fárasztó, veszélyes, fájdalmas vagy kockázatos volt. Te siettél, feladat megoldva.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.25. 18:58:26

"Azt gondolom, hogy állni vagy sétálni a mozgólépcsőn egyforma joga mindenkinek, "
Ja, és ezt még zárszóként:nem gondolod jól. Állni van joga mindenkinek, sétálni csak abban az esetben van, ha ezzel mást nem zavar. Ezt fogd fel és akkor majd toleráns leszel. Mert az állj jobbra nem szabály, csak ajánlás. Ha szabály lenne, igazad lenne.
Szerintem fejezzük be, nagyon másképp látjuk mi a tolerancia. Nekem az is az, ha valakit nem kényszerítek rá, hogy nekem kedvezzen. Neked nem.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.07.25. 22:22:35

@TH:

Mondom, most is ugyanazokat az ostoba, csak az ő fejében létező törvényszerűségeket képes ismételgetni, mint egészen eddig. Nem érdekli, hogy elfogadjuk, ha az illető jelzi, hogy problémás neki arrébb állni, nem érdekli, hogy szó nélkül kikerüljük, ha valaki nem a jobb oldalon áll, nem érdekli, hogy a lehető legdiszkrétebben mennénk el a másik mellett, ha lehet, és az sem érdekli, hogy a kapaszkodni képtelen ötéves gyereke - tényleg sajnálom szegényt - merev és minden kompromisszumot kizáró féltésénél létezhetnek a világon veszélyesebb és sürgősebb feladatok a mellette elhaladó számára, ami a kinek-kit-kell-mennyiben-tolerálni szabályt módosíthatja vagy felülírhatja. Gondolom kitalálod, hogy miért nem érdekli.;-)
(Amúgy nem is tudtam, hogy a barátnőd vagyok, asszem nem árt, ha szólok erről a Zembörnek is.:))

TH 2011.07.26. 00:26:03

@Torontál Winettou: ha valakit megkérek valamire, ő azt megcsinálja, és én megköszönöm neki a segítséget, akkor bunkó vagyok és intoleráns? Hát ezt tényleg másképp látjuk. Ha engem megkér valaki valamire, akkor én sem kezdem el neki sorolni, hogy miért okoz nekem kemény feladatot a kérése: ha megcsinálom, akkor szívesen teszem, és örülök, ha segíthettem vele. Akkor is, ha nekem valamilyen nehézséget okozott.

"Ha szabály lenne, igazad lenne."
Hát igen, attól függ, hogy valami leírt szabály-e vagy csak illem kérdése.

"Hol a kölcsönösség abban, ha Te sietsz és csak két alternatíva van. Én elengedlek, magamtól, vagy Te azt mondod engedjelek el."
Mint @Mj: is írja: téged nem érdekel, "hogy elfogadjuk, ha az illető jelzi, hogy problémás neki arrébb állni, nem érdekli, hogy szó nélkül kikerüljük, ha valaki nem a jobb oldalon áll, nem érdekli, hogy a lehető legdiszkrétebben mennénk el a másik mellett, ha lehet". Tehát 3 alternatíva van, amit elfogadok:
- arrébb áll magától
- megkérem, és arrébb áll
- megkérem, és elmondja, hogy nem áll arréb, mert...
ez utóbbi esetben az kurvára a magánügyem, hogy én mit GONDOLOK róla, de nem fogom kényszeríteni, hogy elengedjen.
Egyértelmű, hogy ha vki bal kézzel biztonságosabban tud kapaszkodni, akkor a bal oldalra fog állni: vagy ki tudom kerülni jobbról, vagy arrébb tud állni, vagy azt mondja, hogy ő csak bal kézzel tud kapaszkodni. ezért nem mozdul. Azt is leírtam, hogy ha valaki láthatóan öreg és nehezen mozog, őt sem fogom megkérni, hogy a kedvemért ugráljon. Ha nem látszik rajta, hogy nehezen mozog, de esetleg megkérem, hogy arrébb álljon, és erre azt mondja, hogy sajnos nehezen jár, akkor gondolod, hogy elkezdem felrugdosni a lépcső tetejére, hogy tovább tudjak menni?
De most olyan elméletekről beszélünk, ami soha életemben nem fordult elő. Volt olyan, hogy bunkó kölkök elállták az egész mozgólépcsőt, de még velük sem álltam le veszekedni, holott egyértelmű volt, hogy nem okozna nekik gondot arrébb állni.

És még egyszer mondom: ha te azt mondanád, hogy félted a gyerekedet a mozgólépcsőn minden mozdulattól, akkor nem állnék le vitázni, hanem elfogadnám. Az, hogy magamban azt gondolom, hogy hülye vagy, az legyen már az én dolgom, jó?

Politika esetében is ez van: attól még, hogy valakit hülyének és korlátoltnak gondolok a politikai véleménye miatt, amit esetleg meg is mondok neki, attól még tolerálom őt, és örülök annak, hogy nem vagyunk kötelesek mindenben egyetérteni. Elfogadom, hogy vannak - mondjuk - Jobbik szavazók, de szimpatizálnom nem kell velük azért, ugye? Elfogadom, hogy - az én értékrendem szerint - túlfélted a gyerekedet, és ezzel - szintén szerintem - többet ártasz neki, mint használsz, de azért emiatt nem kell, hogy gratuláljak is neked hozzá, ugye?

TH 2011.07.26. 00:26:50

@Mj: "Amúgy nem is tudtam, hogy a barátnőd vagyok, asszem nem árt, ha szólok erről a Zembörnek is.:))"
Ez nekem is új infó, én is szólok majd itthon. :D

TH 2011.07.26. 00:38:56

@Torontál Winettou: "szóval, ha megkérdezed, a babakocsis anyukát, beteget, öreget, mindenki arrébb fog állni neked." Ha valakin NEM LÁTSZIK, hogy gondot okoz neki arrébb állni, akkor mi faszra legyek empatikus vagy toleráns (egyébként sztem az empátia az, amire te gondolsz, nem a tolerancia). Ha látom, hogy a babakocsis anyuka úgy áll, hogy nem férek el mellette, te TÉNYLEG, KOMOLYAN azt gondolod, hogy megkérem, hogy ugyan, lökje már arrébb a kocsit? ne vicceljél már, bazmeg! Az öreget nem kérem meg, ha látszik rajta, hogy nem jár könnyen, de egy 60 éves emberen pl. jó eséllyel nem látszik, ha esetleg mozgásszervi problémái vannak - pedig lehetnek. Sőt, lehet már fiatalabb korban is, csak ez nincs a hátukra írva. Ahogy az sincs, hogy "az én gyerekem nem mozdulhat a mozgólépcsőn, akkor sem, ha végig tudom fogni a kezét".

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.26. 10:27:32

@[Lombroso]: Istenem, de szánalmas vagy.-) Látod ott azt a csodaszép gyereket? Az anyukája, akit eléggé nem szánható módon ide betettél, képpel együtt, kettétépne téged is és bárkit, aki fontosabbnak érzi bármilyen dolgát az én fiamnál. Ezt vagytok képtelenek felfogni. Buta agyatokkal eldöntitek, mennyire félthetem én a gyermekem. Tényleg én vagyok a hülye, hogy lementem erre a szintre, ilyen arctalan semmirekellőkkel vitázni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.26. 10:33:53

@TH: :-) Tényleg szánalmas vagy. Tehát csak azzal kell megértőnek lenned, akin szerinted látszik?? Arról szó sem lehet, ugye, hogy Te ne menj tovább és megvárd azt a fél percet, hiszen Te szemmel megítéled, hogy Neked fontosabb dolgod van, mint amennyire a másiknak oka egy helyben, biztonságosan utazni..Tényleg nem tudod mit jelent a tolerancia, ami, igen, az empátiából fakadna, de mivel ezt fel sem fogod, ahogy a buta, együgyű lotyó sem.No fejezzük be, mert veletek empátiáról és megértésről felesleges beszélni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.26. 10:54:33

@Mj: Kedves Júlia! "a világon veszélyesebb és sürgősebb feladatok a mellette elhaladó számára, ami a kinek-kit-kell-mennyiben-tolerálni szabályt módosíthatja vagy felülírhatja. Gondolom kitalálod, hogy miért nem érdekli.;-)"

Dehogynem. Talán ha saját mondatod értelmét megfordítod, felfogod azzal Pázmány Péteren képzett agyaddal, hogy miről beszélek. Pontosan azon vitázunk ,hogy ezt a szabályt Ti akarjátok írni. Egyeteln egy mondat hangzott el eddig, ahol elfogadtátok azt is, hogy esetleg van olyan lehetőség is, ahol nem a Ti szempontotok élvez előnyt, a sietség, pont ott, ahol nem feltétlen lett volna fontos:"De most olyan elméletekről beszélünk, ami soha életemben nem fordult elő. Volt olyan, hogy bunkó kölkök elállták az egész mozgólépcsőt, de még velük sem álltam le veszekedni, holott egyértelmű volt, hogy nem okozna nekik gondot arrébb állni. " Ez a toleráns viselkedés. Nem az, hogy mindenáron, ideológiákat és indokokat gyártva kijelented, neked fontosabb a dolgod, mint másnak az amiért éppen nem szeretne arrébb állni. A véleményem pedig továbbra is az rólad, mint eddig, csak én nem süllyedek odáig, hogy belinkeljem a fészbúk oldalad, mint a másik cimborád a a lombrázó..Tényleg csak gratulálni tudok neki ehhez, ennél nincs lejjebb egy blogban. Jobb helyen ezért kitiltják. Mondjuk engem nem érdekel.

TH 2011.07.26. 10:56:34

@Torontál Winettou: ha valakin nem látom, hogy nehezen tud járni, akkor se kérjem meg, mert mi van, ha mégis? A te elméleted szerint soha, senkit nem szabad megkérni, hogy engedjen tovább, mert biztosan van rá jó oka, és megértőnek kell vele lennem. Nem számít, hogy az esetek 90%-ában figyelmetlenségből vagy nemtörődömségből állnak sokan a bal oldalon, le kell gyártanom magamban egy elméletet, hogy miért indokolt, hogy elállják az utat, és emiatt maradjak kussban.
Te elmebeteg vagy szimplán.

TH 2011.07.26. 11:01:50

@Torontál Winettou: most igen komoly leszek: szerintem fordulj pszichológushoz, mert olyan mértékű pszichológiai zavaraid vannak, amivel láthatóan képtelen vagy megbírkózni. Lehet, hogy szörnyű tragédiák értek életed során vagy én nem tudom, de ilyen mértékű frusztráltság, agresszió, és elfojtott kisebbségi érzések fura elegye azt mutatják, hogy valami nagyon nincs rendben veled. Nem megbántani akarlak, személyeskedni sem szeretnék, és tudom, hogy ezért is én leszek a hülye, de totál komolyan mondom: a kommentjeid alapján te segítségre szorulsz. És most leolthatsz engem megint ezért a kommentért is.

TH 2011.07.26. 11:06:20

@Torontál Winettou: még egy: "De most olyan elméletekről beszélünk, ami soha életemben nem fordult elő. Volt olyan, hogy bunkó kölkök elállták az egész mozgólépcsőt, de még velük sem álltam le veszekedni, holott egyértelmű volt, hogy nem okozna nekik gondot arrébb állni. " Ez a toleráns viselkedés. "

Ez nem tolerancia, csak türelem és konfliktuskerülés. Akkor is lehetek toleráns, ha megkérem őket, hogy engedjenek át, de azt mondják, hogy nem tudnak megmozdulni, mert csak így tudnak pofázni egymással a lépcsőn. Ha én erre azt mondom, hogy "ok, akkor nem érdekes", az tolerancia. De ha nem is kérdezem/kérem meg őket, akkor nem beszélhetünk sem empátiáról, sem toleranciáról, csak türelemről. Ha tényleg sietek valahova, akkor semmi intoleráns vagy bunkó dolog nincs abban, ha annyit kérek, hogy engedjenek át. Nagyon el vagy tévedve, ha azt gondolod, hogy a tolerancia az, hogy meg sem próbálom civilizált keretek között, és mást nem hátrányos helyzetbe kényszerítve érvényesíteni az érdekeimet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.26. 11:27:58

@TH: Na, látom azért az elméd mélyén kezded kapiskálni. Talán majd egyszer felfogod az árnyalatnyi különbségeket. Mondjuk fura, hogy éppen egy valag pofázó fiatalnál kezded felfogni mi is az empátia>tolerancia és igen, szükség szerint konfliktuskerülés, de elfogadhatatlan számodra egy Apa, aki a fia kezét fogva szeretne állni a mozgólépcsőn ,de ilyen az ördög ügyvédjének a sorsa. Már megérte. Azt pedig, hogy kettőnk közül kinek kell kezelés, ki az agresszív és a frusztrált, elég jól mutatja ki képtelen felfogni olyan egyszerű dolgot, amit még az elején Fatia Negra is megértett:"nincs semmi gond:) én mindig türelmesen megvárom a másik oldalon állókat is... ha nem lehet nem megyek... " Nagyjából ez a helyzet, én is így csinálom, de még sosem kellett annyira sietnem, ,még metrózós, tömegközlekedős koromban sem, pedig igen messzire jártam, hogy másokat zrikálva kelljen rohannom. Ha tudok, megyek, ha nem, megvárom a sorom. Ilyen egyszerű ez, nekünk agresszív, frusztrált embereknek:-)))

TH 2011.07.26. 11:34:59

@Torontál Winettou: öhh, te abszolút nem érted, amit leírok. Végleg feladom. Ha szerinted te bármit miattad kezdek felfogni, azon kívül, hogy egy agyi és lelki roncs vagy, akkor erősen tévedsz.

TH 2011.07.26. 11:39:23

"Én azonnal kilépek és nem megy sehová. Nekem nem fog a nyakamba borulni..A mozgólépcső rendeltetésszerű használata az, ha áll a paraszt."
te szánalmas toleranciaharcos, te....

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.26. 11:44:42

@TH: Egyébként mondd már el, a valóságban ez hogy zajlik? Mert ugye az üres mozgólépcsőn értem, kikerülöd. Amikor sokan vannak, tényleg odamész mindenki mögé, hiszen kettesével igen sokan állnak, és elkezdesz mindenkit baxtatni? Elnézést, bocsánat, Ön álljon egy fokkal feljebb, mert ez az apuka most beteszi ide a kisgyereket, maga elé..Maga is lépjen egyel feljebb, mert így nem férünk el...-)) Most Ön üljön fel a korlátra, maga tegye arrébb a csomagot...:-))) Szerintem napok óta nem létező problémán rugózol. Ha pedig valaki tolakszik, xarok rá, hogy siet, én akkor is a gyerekre fogok vigyázni. Még ha túl is féltem(jesszusom, hidegrázást kapok ettől a kifejezéstől is. Ilyet csak gyermektelen ember tud kitalálni.-(((( )

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.26. 11:47:11

@TH: LOL idézgessek most tőled?? Ne viccelj már. A tolakodásra, biztos is, hogy nem fogok azzal reagálni, hogy majd a gyereket is a nyakamba veszem..Azt pedig, ki a roncs, amiket írsz, gondolkodj el.-))) Arrogáns barom:-)

TH 2011.07.26. 12:14:10

@Torontál Winettou: végtelen ciklushoz értünk, nem kezdem újra. olvasd vissza, amit ugyanilyen tartalmú kommentjeidre válaszoltam. És igen, idézgess, ha kedved tartja.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.07.26. 12:15:39

@TH: No, végre valami, amiben igazad van. Végtelen ciklus.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2011.07.27. 13:06:08

Törölgettem egy kicsit, kérek MINDENKIT, hogy kerülje a személyeskedő és sértő megjegyzéseket, a következő ilyenre elkezdek tiltogatni. Köszönöm a figyelmet.

pengusz 2011.07.27. 16:10:52

@SilentSound: Nekem már egyszer volt 1 hét eltiltásom bkvfigyelőn bibibeeee :DDD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása