A cím után leszögezném, nem a helyenként táblával is jelzett vadveszélyről van szó. Volt már korábban posztunk, amikor a leállósávon előrenyomulókkal foglalkoztunk. Ez nemcsak azért veszélyes, mert belerohanhat egy lerobbant autóba, hanem mert sávelhúzásos terelésnél általában a külső sáv a leállóra kerül és szép kis csattanás keletkezhet belőle. P.M.-nek sikerült egy ilyen balesetet elkerülnie, de az a másik valahogy nem fogta fel a jelzések ellenére sem, mit csinált. És ha már posztunk írója kellően felhúzta magát az ilyeneken, megemlít egy másik problémát is; a szürkületben/sötétben világítás nélkül közlekedőkét. És hiába a figyelmeztető reflektor, az ilyennek úgy látszik, nem gyullad ki a világosság sem az autója lámpájában, sem pedig a fejében.
Ma olvastam egy bejegyzést, mely az autópálya középső sávjának használatáról szólt, és megihletett: úgy gondoltam billentyűzetet ragadok és megosztanék egy kérdést a nagyérdeművel én is.
A múlt héten az M5 autópályát vettem igénybe egy családi kiránduláshoz. Kecskemétig használtuk az autópályát, az egy egyébként esős időben. A helyére nem emlékszem pontosan, de alig, hogy elhagytuk az M0-t lassítani kellett, sőt meg is álltunk. A várakozás olyan hosszúra nyúlt, hogy mindenki leállította a motort, kiszállt, stb. Majd megindult hirtelen a kocsisor és pár percig olyan 80-al tudtunk haladni, majd megint megálltunk, és ez a koreográfia még egyszer megismétlődött. Alapvetően mindenki tudomásul vette, hogy megint útfelújítás és torlódás van, várni kell. Arra lettem figyelmes, hogy néhány kamion a szélső sávban szlalomozik és időnként lehúzódik a leállósávba, majd vissza. Aztán észrevettem, hogy néhány idióta nem tud várni és a leállósávon előzi a kocsisort! Őket igyekeztek jobb belátásra bírni, sokszor sikertelenül. Amikor elértük a terelést és áthozták a szemközi oldal forgalmát a Szeged felé vezető oldalra, majdnem belém jött egy idióta, mert megakart előzni, és nem értette miért dudálok rá hosszan és használok fénykürtöt. Integetett, hogy hagyjam abba. Majd mikor feloldották a sebességkorlátozást, nem gyorsított fel 130-ra sem! 110-120-al kocogott tovább a pályán!
Az esetet azért írtam le, mert már korábban Ausztriában , hegyi autópályán is találkoztam ezzel, amikor néhány magyar így próbált meg előrébb jutni és egyikük sem értette mi ezzel a baj.
A kérdésem, hogy a sünök ilyenkor hol a francba' vannak?! Ezektől kéne elvenni a jogsit, de mint a szél. Hozzá kell tennem, mikor aznap délután visszafelé haladtunk, és a terelt szakaszon haladtunk láttam egy rendőrautót, ami a leállósávon haladt folyamatosan, megakadályozva ezeket a barmokat az előzésben. De ez még mindig roppant kevés.
Levelem másik témája a fényszóró. A KRESZ szerint lakott területen kívül tompított fényszórót kell használni. Egyesek nem így gondolják. Mit csináljon az ember egy esős napon az M5-ön 150-el az embert letolni igyekvő tök szürke fényszóró nélkül haladó 5-ös BMW-vel? Hiába dudálom szét az agyam és reflektorozok neki, egyszerűen nem is értik, mi a bajom. Miért baj, hogy az általam felvert vízből létrejövő esőfüggöny miatt nagyjából, csak a szerencsén múlik, hogy észreveszem vagy sem.
Az M5-ösön 70 km alatt 3 ilyen felelőtlen sofőrrel találkoztam, akik az esős időben és már szürkületben (és kivétel nélkül szürke, vagy fekete autóban) indokolatlannak találták a fényszórót.
Ezzel kapcsolatban is várom a véleményeket, remélve, hogy nem vagyok egyedül ezzel.
Agyalap 2011.07.28. 09:21:21
És te sem fogod tudni elmagyarázni nekik...
Alikam 2011.07.28. 09:21:42
Aki akkora primkó, hogy leállósávban előz, az annyira mélyen lehet, hogy felesleges lenne ezért mindig mindenhova rendőrt állítani. Persze nem is lehet mert van, hogy spontán kialakuló dugók esetében is előfordul az ilyen.
Mondjuk alapvetően nem kéne tudomásul venni,hogy útfelújítás és torlódás van. Mert ugye megint nyáron, csúcsban kell ezt megtenni. Amikor éppen, hogy az autópályák terheltsége nő. Ezekkel a felújításokkal is ez a gond, hogy kurvára nem annak érdekében jelölik ki az időpontokat, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozzák, hanem inkább beleszarnak aztán te meg szívsz. Leállított motor, autópályán? Azért ez elég durva.
kolompár szmélgol 2011.07.28. 09:40:23
Ausztriaban ezt ugy csinaljak, hogy civil kocsival mennek a rendörök a leallosavban, majd egyszer csak megallnak es szepen vegigbüntetik azokat, mögöttük mentek. Menekülni ugyse tudnak, mert a többi sav tele van. :)
A poszt masodik reszehez:
Igen, a tompitottat nem ismeri, de a reflektort meg böszen villogtatja a hülyeje. Es tenyleg a szürke autosok ilyenek.
A masik: eszrevettetek, hogy amelyik autos felreall valami miatt, az mindig egy feher autos?
Agyalap 2011.07.28. 10:05:17
Bár az olaszok elég heurisztikusan közlekednek a városokban, itt egy elb@szott autó tudott elhúzni mellettünk a leállósávban - az is holland volt...
D.S.K. 2011.07.28. 10:39:20
P.M. pedig gondolom most volt életében először autópályán és meg akarta leckéztetni az összes bunkót! Örülj neki, hogy nem téged leckéztetett meg valaki egy nyakonvágással. Persze ettől még a bunkó autós bunkó marad. De könyörgöm, Magyarisztánban vagyunk, mit vársz?
kolompár szmélgol 2011.07.28. 10:44:26
Öszinten tisztellek. :)
Esetleg veszekedö gyerekek nem tettek szienesebbe az eltöltött idöt, vagy egy bedöglött klima sem rossz ilyenkor...
lugoka 2011.07.28. 12:57:32
hawkeye 2011.07.28. 13:53:50
"Van az a színvonal, amivel már nem lehet mit csinálni. "
A fekete béemvésekére gondolsz???
:)
hawkeye 2011.07.28. 13:56:55
"Van az a színvonal, amivel már nem lehet mit csinálni. "
A fekete béemvésekére gondolsz?
:)
ifrance 2011.07.28. 14:11:07
Rwindx 2011.07.28. 14:23:07
Sákif za morro? 2011.07.28. 14:24:35
szúnyog?? mert nem buddha 2011.07.28. 14:48:19
szúnyog?? mert nem buddha 2011.07.28. 14:54:14
Ha volt időd és energiád erre, akkor egy csöppet sem voltál életveszélyben. Akkor meg minek ugrálni? Csak stresszes leszel.
Alal 2011.07.28. 14:59:43
Arra nem gondoltál, hogy azért vannak a szabályok, hogy mondjuk a növeljék a közlekedés biztonságát? És hogy ha nem tartja be a szabályokat, akkor azzal másokat, köztük a szabálytalanságon felháborodó és emiatt villogó autóst, is kockáztat?
szépjuhászné 2011.07.28. 15:02:22
És ezeknek bluetoth is van az autójukban, mégis csak szorosan fülre ragasztott készülékkel tudnak telefonálni.
Бабаяга 2011.07.28. 15:11:16
A posztolón látszik, hogy csak kirándulásra használja az autóját. Igen, az m5 már hetek óta ilyen, de legalább vannak worry-k, hogy még hány km a szenvedés.
Az is furcsa, hogy a szabályosságot követeli másokon, ugyanakkor ő 150-nel száguldozik a pályán, remélem azért megfelelő aparáttal megörökítette az általa hiányolt sün.
malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.07.28. 15:21:56
Csak kérdezem.
malacorr · http://malacorru.blog.hu 2011.07.28. 15:24:02
dr. vuvuzelafan 2011.07.28. 15:33:25
Én a hétvégén a Bp-Miskolc-Bp útvonalon jártam a 3-ason (nem az autópályán). Kicsit én is dohogtam magamban, hogy még ótvar időben is mennyien közlekednek lámpa nélkül az országúton. Pár szembejövőre rá is villantottam, de ahogy utánuk néztem a visszapillantóban, úgy vettem észre, nagyon kevesen kapcsoltak, hogy miért is tettem ezt. Bennem jópár évvel ezelőtt kialakult az, hogy amikor a kocsit indítom, akkor jobb kézzel a slusszkulcsot, bal kézzel a világításkapcsolót fordítom, teljesen mindegy, hogy csak pár utcával odébb, vagy éppen az ország másik végébe indulok. Ugyanilyen kényszerű, beidegzett mozdulat a biztonsági öv.
A poszt másik felvetéséhez annyit, hogy én már álltam úgy dugóban az M3-ason, hogy mellettünk a leállósávban egy rendőrautó ólálkodott és a leállósávon előzők mögé érve kapcsolta fel a kék fényt, és intette őket megállásra. Valahogy nem sajnáltam az éppen igazoltatott delikvenseket.
1kutya 2011.07.28. 15:34:10
amikor mi kb fél óra múlva a megnyitott belsőn elmentünk a helyszín mellett még vagy 5-6 ürge ott támasztotta a kocsiját, a két rendőr meg szorgalmasan jegyzetelt a motorháztetőn.
volt, aki dudával/intéssel, volt aki kikiabálva a kocsiból köszönte meg, láthatóan jólesett a két fiatal yardnak:)
Tomi1973Wien 2011.07.28. 15:54:38
a sünnök helyeben 4-6-8-10-12-24 oras kotelezo pihenore rendelnem az ilyen soforoket... parkoloba kikiser, papirok elvesz, a bunti lejarta utan viszad... oszt jonapot... sztem hamar megtanulnak...
Tomi1973Wien 2011.07.28. 15:56:14
mezga-aladar 2011.07.28. 16:02:11
röviden: parasztság
ez az első kategória... a buta ember nem is tudja meg soha hogy buta... nem is tudod elmagyarázni neki...
feleslegesen villogsz+dudálsz egész életedben...
magyarok=parasztok, akit ez zavar az elmegy a haldokló nyugatra és hagy magát kizsákmányolni... (értsd: a tudását qva sokért eladja)
1990-ben azt tűztük ki hogy utolérjük...
már nem is cél a ynugat... akkor legyen kelet...
nickita 2011.07.28. 16:21:48
FDToth 2011.07.28. 16:35:03
Nem értem, hogy miért kell ennyire a gyorshajtásra ráfeküdni!
Gyarló Hintaló 2011.07.28. 17:11:07
dudálni se dudálhatsz indokolatlanul, meg a refivel se villoghatsz a kresz szerint.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.28. 17:33:18
en itt meg tizen ev alatt 1 azaz egy kocsit nem lattam a lealloban haladni
hat az eletveszely mindenkire nezve/sajat magara is/
degeco 2011.07.28. 17:41:58
szimplan hulye vagy - blogozas helyett inkabb szedjel nyugtatot !
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.28. 19:43:37
ugyanakkor ne feledkezzünk meg azokról sem akik :
- csak és kizárólag reflektorral tudnak közlekedni
- a motor beinditása után (ha kell, ha nem) bekapcsolják a ködlámpát is
- követési távolságra fittyet hánynak
- esős időben méterekre eléd bevágókról, ezzel beterítve a szélvédőt, nehogy láss vmit is néhány másodpercig
- pont határon 80~90 -el a belső sávba bevágódnak, hogy "ezt most akkor is megelőzöm"
- kilómétereken keresztül 1~5kmph sebességkülömbséggel előznek
- a piros nem tilos
- az egyirányú utcát jelző tábla iqteszt
- ott állok meg ahol akarok, mert ott van dolgom iqnegatív mindenkit magasról leszarókról
- mit szirénázik itt mögöttem a mentő, kerüljön ki, ha menni akar
... és még sorolhatnám.
5-10 évenként kötelezni kellene a jogosítvánnyal rendelkezőket vmi utánképző/megújitó tanfolyamra, mert a többség csak addig jegyzi meg a kresz-t (és addig is tartja be), amíg megkapja a jogosítványát.
tudom, én vagyok a hüje (meg a poszt toló, de ez alap :))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.28. 19:56:08
Te szivesen mennel 5 evenkent KRESZ tanfolyamra?
khm
meg egyet sem tennek kotelezove nem 5 evente
KRESZ oktato vagy?
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.28. 20:00:30
De ha ez kell ahoz, hogy rend legyen az utakon, el tudnám viselni.
tundrazuzmo (törölt) 2011.07.28. 20:07:50
Köcsög kamion kihúzódik a LEÁLLÓSÁVBA, hogy elengedje a másik köcsög kamiont, mert előzni tilos, de ezek a majmok nem bírják azt a néhány perc késést. (Az egész M5-ös hossza kb. 170 km. 90 helyett 80-nal végigmenve mindössze 15 perc késést jelent!)
Igenám, de a leállósávban ott állhat valaki, és a kamion se fékezni, se visszajönni nem tud. Ha fékezne, akkor maximum lassabban csapódik bele a leállósávon álló autóba. Ha vissza akar jönni, akkor az előzést végrehajtó másik kamion választhat:
- vagy ott marad, és a leállósávra húzódott kamion csattan bele az ott várakozóba
- vagy vészfékez, és akkor jó eséllyel ráfutnak hátulról
- vagy berántja a kamiont a belsőbe, ahol ha éppen van valaki, azt szépen a szalagkorlátba matricázza.
Az ilyen rohadt kamionost, aki leállósávba húzódva többszörös halálos balesetet kockáztat, leszedném az útról, és addig verném, amíg mozog. És a kocsijától kb. 50-60 évre elbúcsúzhatna, akkora perköltséget akasztanék a nyakába!
mezga-aladar 2011.07.28. 20:18:56
szerintem a világon sehol nincs ilyen szabály, hogy "kamionnal előzni tilos mindenhol"
ez kb olyan mintha azt mondanám, hogy "női vezetők nem mehetnek a belsősávba...
vagy piros 60 év kor feletti vezetőknek nem 130 a sebkorlát hanem 70.
ez mind logikus lenne... csak hát azé má mégse...
ugyanis az előzésnél nem a súly a probléma, hanem a sebesség különbség hiánya...
szgk val megtehetem hogy a 85-tel menő kamiont az ótópáláyn 90-nel előzöm meg...
és? ez nem veszélyes???
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.28. 20:24:09
nem ez kell hozza
mindenki tudja, hogy nem lehet a leallosavban meg megallni sem ok nelkul, nemhogy haladni
a baj nem ezzel van
nalunk 1 perc alatt kiszednek, de mint mondtam ilyet meg nem lattam itt
elkepzelhetetlen
h a zemberek nem tartjak be a KRESZ-t meg tovabb kell emelni b untetest, bar ahogy olovasom, igy sem keves
dehat ha ki tudjak fizetni......
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.28. 20:27:20
hihhetetlen
itt meg az is szabaly ha valaki csak ALL a lealloban be kell menned a belsobe ha a forgalom engedi
tenyleg csak kapkodom a fejem, hogy ilyen van?
a leallot kifejezetten csak muszaki problema miatt lehet hasznalni es a leheto legrovidebb idon belul el kell takaritani a kocsit onnan
BMW 320td 2011.07.28. 20:27:58
szeretek centizgetni mióta megvan a Saound racer v10 esem olyan mintha tényleg v10 lenne az új 300 wattos hifivel olyan akusztikát ad, és nagyon húz tőle az autó szóval mintha versenyen lennék.
Azt mondom mindenkinek hogy v8 as a motorom mert azt még elhiszik de a v10 et már nmbiztos.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.28. 20:32:29
bizonyos helyeken, foleg a hegyekben a szerpentinen van, hogy csakk a kulsot hasznalhatjak, vagy 3 -4 savosnal a belso/ke/t nem
ezek a kamionok siman eldongetnek a max limittel, ha nem tobbel, ugyan miert ne hasznalhatnak a belso savot elozesre?
/hanyszor meglonek engem is lejton..../
tundrazuzmo (törölt) 2011.07.28. 20:51:43
hihhetetlen"
Látnál, ha itthon autóznál. M5, ezen a héten, max. 5 perc különbséggel láttam leállósávban vészvillogóval álló személyautót, majd potenciális gyilkosát, a leállósávban 80-nal rongyoló kamiont, ami éppen elengedte a külsőben 85-tel rongyoló másik kamiont. Belső üres, mert előzni, na azt nem szabad. Szerinted el mertem menni a belsőben, miközben a két gyilokjárat egymás mellett bohóckodott?
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.28. 21:07:26
Mellesleg mit vársz egy olyan diliházban (majdnem országot írtam), ahol ilyenek történnek:
index.hu/belfold/2011/03/21/ma_szuletik_itelet_a_keritesebe_aramot_vezeto_gazda_ugyeben/
Ez pedig Első avagy Bölcs Viktor Királyung uralkodása alatt történt! Ahol azt marasztalják el, aki a tulajdonát védi, ott bármi megtörténhet (és meg is történik). De ez már offtopic, be is fejeztem.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.07.28. 21:13:54
D4D 2011.07.28. 21:23:27
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.28. 21:39:03
Most vasárnap, M0, iszonyatos eső. (80-ra kellett lassítanom maximális ablaktörlés mellett, mert alig láttam valamit.) Nem dézsából öntötték, kilyukadt a dézsa alja. Az a szintű eső, amikor már a ködzárófény is belefér, mert hátrafelé is alig látszom az esőfüggönytől, és a felvert víztől.
Jött mögöttem egy fekete autó, teljesen kivilágítatlanul. Alig vettem észre először, amikor kicsit alábbhagyott a zuhé.Talán Vácig az M2-n is. Nem vette magát észre végig.
Az ilyen istenbarmával nem lehet mit kezdeni. Lerázni nem tudtam, megelőzni meg nem akart. Igyekeztem is szemmel tartani végig.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.28. 21:49:13
ez egy sulyos szabalytalansag
nagyon kemenyen kellene buntetni, kemenyebben mint a piroson athajtast
lattok egy ilyen kamiont fel kell hivni a rendorseget es bemondani a rendszamat
''autónepper.'' 2011.07.28. 22:17:10
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.28. 22:34:58
amugy szerintem ha elozgetnek a lealloban tuti bevinnenek a bortonbe par orara
es ez nem vicc
"streetfighter" 2011.07.29. 08:19:33
"Lerázni nem tudtam"
Hát ez vicces! Elképzelem ahogy rallizol a szakdó esőben ő meg utánad. :)
Mellesleg miért olyan nagy gond, ha a mögötted jövőnek nem ég a lámpája? A te szemszögödből.
Hülye, tehetségtelen segg, ez tény, de téged miért veszélyeztet?
Ha tátulról bele száll valaki, az téged nem érinthet.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.29. 09:13:34
Alig látom a tükörben is, tehát ha közelebb kerül, egy előzésnél esetleg nem veszem időben észre, összeütközünk. Aztán én leszek a hibás, mert nem győződtem meg az előzés biztonságáról.
És hát persze hogy nem veszélyeztethet, ha hátulról egy gyorshajtó, aki szintén nem veszi észre időben, simán belémlöki a csúszós, nagyon vizes aszfalton.
D4D 2011.07.29. 09:20:58
"Ha tátulról bele száll valaki, az téged nem érinthet"
Hacsak nem autonepper érkezik 335-el (nem tdi, kmh), mert akkor bizony belelöki.
bobby 2011.07.29. 10:12:33
2, Tompított fényszórót nem használó autósok jogosítványát elvenni, autójukat bezúzni, asszonyukat meghágni!
3, A kommentelők jogosítványát elvenni, asszonyukat bezúzni, autójukat meghágni!
higany1971 2011.07.29. 10:14:32
"streetfighter" 2011.07.29. 10:57:31
Elmés és minden részletre kiterjedő magyarázatoddal meggyőztél. :D
Én mégis azt tanácsolom, hogy a szakadó esőben ne akarj senkit lerázni, mert még bajod eshet. Mondjuk hátulról belerongyolsz egy kivilágítatlan fekete autóba és belelököd azt az ő elötte lévőbe, és máris neked lesz igazad. :)
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.07.29. 12:53:19
Szóval nekem valamilyen szinten érthető a dolog, és talán elfogadható is, ha ésszel csinálják. De ja, leginkább a jogalkotóval szaratnék sünt. Ki lehet bírni azt az 1 percet, ameddig megelőzik egymást szépen, szabályosan.
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.07.29. 16:30:31
Hát azt a sok szőröstalpú román köcsögit, akik a legnagyobb természetességgel indulnak neki a leállósávon. (Már elnézést, de aki elindult, olyan 70-80%-a román volt. Esetleg szerb. Néha olasz és német rendszámmal, de elég ránézni a sofőrre. A magyar meg BMW-vel volt. :-))
És innen külön üdvözlöm a Kürcsi Kürtőskalácsos ürgét, aki egy jókora doboznyi - kürtőskalácssütő - utánfutóval vágott neki a leállósávnak, különösebb gondolkodás nélkül.
Ja, és a terelés előtt volt nagy dugó, és miért?
Mert egy kamionnak nekikoccant egy suttyó, aki a leállósávban akart meglépni, aztán vissza akart sorolni a külsőbe. Aztán összementek.
Az ilyen tereléseknél ki kéne állni a rendőröknek a leállósávba a terelés végén, és sorba büntetni a bunkókat, aki ott jön.
golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2011.07.29. 18:54:15
Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.07.30. 11:01:01
A baj egyébként nem feltétlen a büntetési tétel mértékével van (persze bizonyos esetekben akár azzal is lehet), hanem a lebukás/büntetés bekövetkeztének valószínűségével.
Mekkora a valószínűsége, hogy lebuksz ezzel a leállósávos előzgetéssel? 1%, vagy kevesebb (inkább kevesebb). Ami nagyon kevés, és ennek talaján a morálisan ingoványos vezetők simán beugranak egy ilyen műveletbe. Dettó a tilosban parkolás (de akár vehetnénk általában a mindenféle bűnözést).
Amíg a lebukás-büntetés valószínűsége nem emelkedik 50% vagy még több fölé, addig "megéri" tilosban parkolni, kábelt lopni, meg mittoménmizni.
Ha biztosra vehetnéd, hogy amint otthagyod az autót a villamossíneken, 5 percen belül elviszi a tréler, nem hagynád ott.
Ennyi.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.30. 15:11:44
kamiont kivonni 2 napra es akkor majd meggondoljak
amerikat lehet szidni, de ez itt elkepzelhetetlen, mondjuk regen otthon is az volt
Rejsztág 2011.07.31. 22:59:37
A meglévő leállósávokat hagyni kell lepukkanni, az újakat eleve a szokásosnál kókányabb anyagból kell építeni, vagy akár döngölt földből. Leállásra az is jó, nem? A mentő meg menjen helikopterrel.
A kamionok előzési tilalma faszság, minimális előzési sebességkülönbséget kellene előírni.
mohopasi 2011.08.03. 11:37:09
mohopasi 2011.08.03. 11:38:48