Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mennyivel szabad itt menni?

2011.07.31. 15:14 :: Don Blasius

Most már lassan készen lesz a Margit híd, reméljük szép és jó is lesz sokáig. A korábbi ívet tudomásom szerint műemlékvédelmi okok miatt nem lehetett nagyon finomítani, így itt maradt a sebességkorlátozás. Viszont ilyesmiből többféle is él a hídon, ezért kérdezi Miki is, mi van a kanyar után. Szerintem 50 a helyes válasz, amíg nincs más korlátozás. Úgy tudom, a kerékpársáv miatt lesznek viszont 40-es korlátozások, tehát valószínűleg le fog kerülni az a takarófólia a tábláról.

Ma reggel érdekes dologra lettem figyelmes a Margit hídon. Buda felől érkezve az ember megkapja a 40-es táblát a híd feljáró után amit persze sokan nem vesznek figyelembe, de azért ott van. Aztán a híd közepén jön a 30-as a kanyar előtt. Aztán a kanyar után meg kinn van a 40-es tábla (vagyis volt) de most az valamiért le van takarva, egy jó nagy fekete zsákkal. Na itt ilyenkor mennyivel lehet menni? Már csak azért is érdekes a dolog mert mintha a 30-as tábla alatt valami kiegészítő jel is lenne hogy csak a kanyarra vonatkozik, de ebben nem vagyok biztos. És ha csak a kanyarra vonatkozik akkor a kanyar után 40 vagy 50km/h a megengedett sebesség?
 
 
Persze a kanyar után mindenki tolta neki ahogy bírta, nem volt dugó. Én nem mertem, hátha a sünök is kiszúrták...úgyhogy 30-40-es tempóval tartottam fel a többieket a következő kereszteződésig ami a Jászai után volt. Most akkor birka voltam vagy nem?

354 komment

Címkék: budapest közlekedés híd kresz belváros tábla útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KaCsa (nem tollas a hatam) 2011.08.01. 12:57:12

@nopánick: Azert nem ut, mert SAV. Az autopalya resze. A tabla a szintbeli becsatlakozas elott/utan van (joval).

KaCsa (nem tollas a hatam) 2011.08.01. 13:00:19

@mqqq: igazad van. En ritkan talalkozom vele (palyan kivul nem is emlekszem ilyenre), de ez lehet csak azert van mert kicsiny varosunkban nem nagyon kell, vagy csak nem foglakozom vele mert logikus h elsobbseget kell adnom/regota jarok arra (helyismeret).

handax 2011.08.01. 13:01:07

@KaCsa (nem tollas a hatam): szerinted a kereszteződés korlátozó feloldása általános, szerintem nem. Az én logikám a kövekező: ha a kereszteződés közepén egy ház állna, amitől egyébként nem is látnád, hogy a szembesávnak van egy bekötő útja, az milyen hatással lenne Rád? Semilyenre...
PEST
aa bb
aa bb
SZIGETcca bb
SZIGETcca bb
aa bb
aa bb
BUDA

ugyanez picit másképp egy tereptárggyal az út közepén, ahonnan nem is látszik a bekötőút:
PEST
aa bb
aaH bb
SZIGETaaA bb
SZIGETaaU bb
aaS bb
aa bb
BUDA
azaz a kanyar előtti 30 egészen a pesti lehajtókig tart feloldás nélkül...

fatia-negra 2011.08.01. 13:01:24

@KaCsa (nem tollas a hatam): szórakozol?

ez az utolsó kommentem a témában:) ingyen cirkusz vége

a 3-as út ha találkozik az M3-assal (ami ugye mindkettő 2 különböző ÚT)

akkor a 3asról becsatlakozó "behajtósáv" az M3 asnak miért lenne része (illetve egy ponton túl tényleg "bele" ágazik... és része lesz...)

ez tipikus esete a kereszteződésnek... a kereszteződésnek mindkét út része... pont ezért ez a neve... a közös részük, a forduló sáv stb...

handax 2011.08.01. 13:01:45

@handax: bazmeg jól szétesetett... bocsi

nopánick (törölt) 2011.08.01. 13:03:38

@KaCsa (nem tollas a hatam):

"de azok addigra mar/meg az autopalya reszei (ezert irtam h nezd meg a palya eleje/vege tabla helyet)."

Aztán az miért számít, hoyg az autópáyla része vag ysem?!

Csak az számít, hogy KÉT külön ÚT találkozik!!!!

Az egyik az autópálya a másik pedig a le/felhajtó ÚT ...és ezek egymásba torkollnak ill. elágaznak egymásból.

Az autópálya tábla helye
csak két dolgot jelent számodra!
- változik a limit
- nemjönnek/jönnek szembe veled

fatia-negra 2011.08.01. 13:04:38

@handax: ez nem vélemény kérdése... attól függ hogy a ház az KÜLÖN TULAJDONI LAPON van, vagy az úttal együtt a közterületen, azaz az út része is lehet...

ha ezt megérted, akkor a mai magyar jogban sokat jucc előre:)

Karsay Anikó 2011.08.01. 13:05:45

@nopánick: Felfogtam, bár én is ezt gondolom.

Ugyanakkor a gyorsító sáv és lassító sáv (benne van a nevében) sáv, és nem út.

handax 2011.08.01. 13:06:42

@fatia-negra: pontosan. És azért kereszteződés a KRESZ szerint, hogy senki se gondolja azt, hogy az a szabályrendszer megy tovább, amelyiken ő haladt addig. Kereszteződés, azaz minden vissza a gyökerekhez és új szabályrendszer alkotása innentől táblákkal stb.

fatia-negra 2011.08.01. 13:07:09

@Karsay Anikó: :))) de út is

MINDEN SÁV az úttest része, minden úttest pedig egy ÚT része...

érteeed?

Karsay Anikó 2011.08.01. 13:08:21

Az M3-as ahányszor csak keresztezi a 3-as utat, azt szintkülönbséggel teszi...

Karsay Anikó 2011.08.01. 13:09:25

@fatia-negra: Természetesen így gondoltam, de nem különálló út, hanem sav, és természetesen az autópálya, mint út része.

handax 2011.08.01. 13:09:30

@fatia-negra: jajj... ne kelljen már a földhivatalt járni minden épület miatt... :-)

fatia-negra 2011.08.01. 13:09:41

@Karsay Anikó: igen, de attól válik szintbelivé hogy van 1-1 közös sáv ami összeköti őket... :)

nopánick (törölt) 2011.08.01. 13:10:04

@Karsay Anikó:

Egy szakaszon csak sáv...

Aztán átmegy külön útba.
Pont mint egy városi külön jobbos kanyaradó sáv.

Ahol MÉG csak küln sáv, az a része az ÚTKERESZTEZŐDÉS területéhez tartozik.

Ahol már nem sáv, onnantól pedig, a másik út.

mqqq 2011.08.01. 13:10:33

@Karsay Anikó: Itt még mindig nem erről beszél senki.

fatia-negra 2011.08.01. 13:10:41

@handax: sajnálom... a végén ez van:)

az ember nem önző módon magénak, hanem az unokáinak pereskedik:)

KaCsa (nem tollas a hatam) 2011.08.01. 13:20:25

@mqqq: de, valojaban most errol (is) megy a vita:)

mqqq 2011.08.01. 13:22:52

@KaCsa (nem tollas a hatam): Szerintem meg csak a lassító/gyorsító sávokhoz kapcsolódó utakról. Hogy precíz legyek :) Senki nem állította, hogy ezeken kívül másmilyen kereszteződés is létezik az autópályán.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.01. 13:23:53

@ebedli:
Igen Bpen vezettem azt az időt
Nem, nem jártam még az uj hídon, majd megsasolom mi a helyzet

D4D 2011.08.01. 13:26:01

@KaCsa (nem tollas a hatam):

Akkor miért van a felhajtók után a 80 megismételve a nulláson?

Ha em lenne, akkor én jövök fel, és nekem 110-es korlátozásom lenne, míg akik a pálya elejétől jönnek, azoknak csak 80.

D4D 2011.08.01. 13:27:08

@Perillustris:

Ne feledjük, hogy a felfestés übereli a szabályt.

KRESz prioritási sorrend:
Rendőr
Lámpa
Tábla
Festés
Szabály

D4D 2011.08.01. 13:28:38

@flea:

Nem mondod :) Arról az esetről beszélek, amikor felmerül a gyanú, hogy a feloldótábla esetleg fémgyűjtők áldozata lett.

:)))))

D4D 2011.08.01. 13:31:34

@nopánick:

Személyeskedés nélkül nem megy? Próbáld meg! Ha megy, akkor tovább beszélgetünk.

Mellesleg kezdesz belezavarodni az álláspontodba.

Perillustris 2011.08.01. 13:39:09

@D4D: Nem is büntették az oda állókat, hanem elvileg a "felfestést" elrendelők ellen indult vizsgálat. Persze valószínűleg elsikkadt az is.

KaCsa (nem tollas a hatam) 2011.08.01. 13:41:43

@D4D: Informalja az uj felhajtot. Neki elotte csak a palya kezdete tabla van kinn. A palyan halado szamara csak akkor relevans ha modosult a korlatozas. Az a kerdes, hogy az autopalyan van-e keresztezodes: a palyan halado szamara a le/felhajto keresztezodesnek minosul vagy sem. Szerintem nem:
"Minden kereszteződése külön szintű (vasút, közút, villamospálya stb.), a forgalmi csomópontokban és a pihenőhelyeknél a gépjárművek fel- és lehajtására gyorsító- és lassítósáv szolgál."

"Ime, a KRESZ definíciója...

k) Útkereszteződés:
két vagy több útnak!!! (a le/fel hajtó is út)
azonos szintben való
- kereszteződése, (ilyen pályán nem lehet)
- egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
(ez meg a le/felhajtó ág ugyebár, ami van a pályán is)"

De a palya definicioja szerint nem lehet szintbeli keresztezodes rajta. Innentol a le/felhajto sav es a palya 2 forgalmi savja nem lehet keresztezodes, hiszen akkor nem lehetne autopalya. Szamomra ebbol kovetkezik, h amig a palyan haladok a le/fejhato savok/forgalmi csomopontok nem oldanak fel semmit, hiszen szamomra nem keresztezodes.

D4D 2011.08.01. 13:45:22

@Perillustris: " Persze valószínűleg elsikkadt az is"

Kár!

D4D 2011.08.01. 13:46:09

@KaCsa (nem tollas a hatam):

Nem érted. nem rágom a gittet tovább.

nopánick (törölt) 2011.08.01. 14:05:28

@KaCsa (nem tollas a hatam):

Ne a hétköznapi fogalmaidból indulj ki, hanem a KRESZ által adott definícióból.

---

Az utak kereszteződése SZŰKEBB fogalom, mint az ÚTKERESZTEZŐDÉS definiciója a KRESZ-ben.

Az utak kereszteződése, CSAK AZ az eset, amikor a két út FIZIKAILAG IS ÁTMEGY EGYMÁSON.

Az ÚTKERESZTEZŐDÉS fogalma a KRESZ-ben viszont több ettől. Magába foglalja az elágazást, betorkollást IS!

kultúrpesszimista 2011.08.01. 14:32:13

Istenem, ennyi okos majmot. A semmiről, evidenciákról vitatkoztok. Kéne egy poszt a 2+2=4 igazságáról. Azt is szétszedné a sok agyhalott.

Skodakék Fábia 2011.08.01. 15:42:58

Én küldtem be a posztot. Mivel a többség birkának tart, választottam hozzáillő nicket is. Megjegyzéseim :
1, megnéztem ma reggel, a harmincas alatt sok tábla van de egyik sem vonatkozik a sebességre és a harmincashoz sincs köze. Ergo az utolsó releváns sebességkorlátozás szerintem a 30-as
1, van aki szerint Budáról Pestre haladván a szigeti bejáró bekötőút, ezért oldja a sebességkorlátozást. Erre csak ugyanolyan hülyeséget tudnék írni mint aki ezt baromi nagy határozottsággal állítja, úgyhogy ezt hagyjuk.
2, van aki szerint a lehajtó is oldja a sebességkorlátozást. Olyankor elismerem, mikor felhajtó is van, de ezesetben erről szó sincs. Ilyenkor nem a következő olyan kereszteződés oldja a korlátozást ahonnan ráhajthatok erre az útszakaszra? Ami viszont bőven a Jászain túl van.
3, ma is 35-el mentem ott. Kb 5 másodperccel később értem célomhoz mintha 50-el mentem volna. Akinek megér 15ezret az csak nyomja neki.
4, azt már nem olvastam végig hogyan jutott el itt a nagyérdemű az Margit hídtól az autópályáig...de jó vitatkozást!

fatia-negra 2011.08.01. 16:03:14

@birka0000: kedves Birka Úr!

1.+1.+2. oldja, tehát nincs 30...

3. ennek ellenére 1et értek Veled, hogy a sünökkel erről nem nyicc vitát...

+bár a 35 a 30-hoz képest szabálytalan elég jelentős túllépés... helyszíni bírsággal 30ezer

Skodakék Fábia 2011.08.01. 16:26:37

@fatia-negra: 30ezerig, ha kiszednek. De az nem életszerű.
Mi alapján és mi oldja? A lehajtó az nem útkereszteződés, a szigeti bejáró pedig a Pestre menő forgalmat nem érinti. Ha középen nem villamossín lenne hanem 3méteres betonfal akkor nem is tudnál arról ahogy ott van egy bekötőút a Budára menőknek. Csehországban láttam ilyet, persze az zajvédő fal volt...
Szóval ha kifejtenéd bővebben.

handax 2011.08.01. 16:41:14

@birka0000: de bizony a lehajtó az útkereszteződés. Azaz addig tart a korlátozásod, amíg a 2-es vili mellé vezető utat el nem hagyod és nem a vígszínházig. És itt jött be az autópálya, hogy az autópályás csomópontok sokak szerint nem útkereszteződések, sokak szerint meg azok is azok.

Szerintem viszont a szigetbejáró nem számít, mert nem keresztezhető onnan az utad, ráadásul ha két vili is benn áll, nem is veszed észre egyáltalán, hogy ott a túloldalt van valami ilyesmi.

handax 2011.08.01. 16:42:34

@birka0000: sőt, táblád sincs arról, hogy alárendelt út jön neked a szigetről...

mqqq 2011.08.01. 16:47:38

@birka0000: Az az igazság, hogy a te személyes és más véleménye itt teljesen irreleváns, többen, akik ezzel foglalkozunk megmondtuk, hogy a szigeti lehajtó, még ha a másik oldalon is van, bizony kereszteződésnek számít és oldja a korlátozást. Ha van vili, ha nincs. Amúgy gratula a nickhez! :)

mqqq 2011.08.01. 16:48:26

@handax: arról miért is kéne tábla? sose volt kötelező, max figyelmeztethet, amire itt semmi szükség, mivel normál autó nem jöhet onnan.

dzsaszper 2011.08.01. 16:57:28

@birka0000: a sebességkorlátozás tábla így önmagában (lakott terület kezdete, illetve vasúti átjáró tábla hiányában) a következő útkereszteződésig tart.

Itt fontos, hogy a Margit-hídon egy db kéttestű út és nem két egyirányú út van -- a szigetnél kereszteződés van.

Lezárt kereszteződésekkel kapcsolatban meg nem tudom, mi a gyakorlat -- Szagértő, neked van tipped?

handax 2011.08.01. 16:59:12

@mqqq: na ez az, viszont többen bizonygatták, hogy akár jöhetne...
illetve hogy akár jön/nem jön, befolyással bír a sebességkorlátozásra (szerintem nem)

[mike] 2011.08.01. 17:07:46

@birka0000: miért, mire számítottál? Hogy aki 30 kommenten át veri a nyálát és állít valami oltári nagy faszságot, az majd a végén beismeri, hogy 'jól van srácok, igazatok van, tényleg butaságot mondtam'? Az ilyeneknek azt kívánom, hogy a sok okosságát majd a rend őrének magyarázza NAGYBETŰVEL, tegezze le őt, hogy ÉRTEEED?, majd azok úgy bánjanak el vele, mint állítólag tették azt Zsanettal... :D

fatia-negra 2011.08.01. 17:14:24

@[mike]: az a keleti megoldás:)

a nyugati az jó jogszabályok+ korrekt jogalkalmazás...

@birka0000: a nem életszerű azt döntse el mindenki magának... szabály az szabály... jog az jog:) akkor ha így gondolod miért nem mész 48-cal? 30 nál akkor az sem jáccik fotó alapján...

@dzsaszper: tökéletesen irreleváns a kresz alapján a lezárt/nyitott, behajtani tilos/egyirányú vagy aszfal/földút stb részletkérdések...

viszont kitér arra hogy "út" besorolású, közterület...

ergó fordított problémád lehet... mész a parkban ami jogilag út, de fizikailag zöld... a kresz se tökéletes:)

dzsaszper 2011.08.01. 17:19:44

@fatia-negra: a 26-os (ha épp nincs lezárás, vagy most 134-es) busz vajon fizikailag zöldterületbe hajt be?
Az ott érdemi kereszteződés, jogilag is, meg a lezárástól/építkezéstől eltekintve a gyakorlatban is.

kultúrpesszimista 2011.08.01. 17:55:22

@birka0000:

Szerintem legközelebb menj hússzal, tűrd a dudákat magad mögött és ne írj buta posztokat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 19:14:52

na most mar nem olvasok mindent vissza, de komolyan akarom tudni
de tenyleg
megyek az M3-on es valami miatt kiraknak egy mondjuk 70 km/h tablat /utepitse, tokom tudja/
es 250 meterrel arrebb a szembejovo savban van egy lehajto, akkor mehetek megint 130-al???
bar lehet szurkoznak a mellettem levo savban?
az feloldja?
csak hogy tudjam otthon mi a szitu

D4D 2011.08.01. 19:34:48

@hagyma:

Ha autóneppernek hívnak és bmw-d van, akkor 230-al is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 19:44:40

@D4D: najo, maga a BMW felold mindent, az mas

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.01. 19:55:44

Szerintem fel/lehajtónál tökmindegy hogy hol az autópálya (vége) tábla. Ha a táblától már/tábláig még csak "sáv" a pályán, akkor a táblánál van a kereszteződés, ami ugyanúgy oldja vagy nem oldja a korlátozást, mintha rögtön a fizikai becsatlakozás/elágazás helyén lenne.
Szerintem a "nem jól látni a másik oldalt" sem érv, pl. villamos előzésénél ugyanúgy előfordulhat hogy nem látod a baloldali becsatlakozást, aztán mégis oldja.
Összességében tényleg nem észszerű, de szerintem is oldja minden kereszteződés, elágazás, becsatlakozás, mindegy hány sáv, hány úttest.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 20:09:13

@droid_: tehat azt mondod egy autopalyan megy es hirtelen mondjuk 80 km/h-a lesz a sebeseg valami miatt, akko ezt a szemben jovo 2-3 sav egy lehajtoja oldja????
nem tudok mas peldat mondani,mert ez a leggyakoribb, de pl ha szurkoljak a kulso savot es emiatt sebessegkorlatozas van, akkor minden a szemben jovo autopalyaresz lehajtojanal ki kell tenni a sebessegkorlatozo tablaterre az oldalra is?
ugye nem gondolod komolyan?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.01. 20:38:30

@hagyma: azt mondom, hogy az idézett kresz (meghatározások és szabályok) szerint oldja. Ha betű szerint vesszük. Persze ha látom, hogy munka folyik, akkor nem lesem a szemközti oldalt lehajtó után kutatva, hogy aztán padlógázzal hasíthassak a munkások mellett, hiszen "a szabály megengedi".

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 20:52:27

@droid_: tenyleg nincs idom es kedvem, de tuti mvan megoldas, valahol az autopalyara szabott szabalyok vagy barhol kozott
nem oldhatja a szembejovo autopalya savok lehajtoja az en tablaimat
ez 2x2=4
de tenyleg jelentektelen kerdes, mert szinte kizarolag sebessegkorlatozasrol lehet szo, amit mindig feloldanak az autopalyan ha vege
/nem eleg a masik oldal lehajtoja/
egy autospiheno is eleg? oda is lehajto vezet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 20:59:08

ughy remlik otthon az autospihenok, ettermek a palya mellett vannak es onnan vezet ki gyorsito sav
akkor elvileg egy etterem is old mindent a tuloldalrol
vagy ket pad es harom klotyo

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 21:15:53

ps.
az autsopihenok itt is a palya mellett vannak,de ott csak klotyo van meg ivoviz, a benzinkutak ettermek tavolabbra telepitettek
de egyik sem old semmi a tuloldalra vonatkozoan

fatia-negra 2011.08.01. 21:18:26

@hagyma: sajnos pont a lényeget nem fogtad:)

nem a klotyón van a hangsúly... az ÚTkerszteződésen, amihez két külön közút besorolású közterület kell...

ergó egy ingatlanon az autópálya ÚT része az öböl, lehajtó, pihenő stb, az nem másik ÚT...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 21:30:11

@fatia-negra: a lehajto az lehajto, akar benzinkuthoz megy akar masik uthoz, tehat akkor minden lehajto feloldja a tuloldarlo az en tablaimat, vagy nem?
segitek
NEM
a lehajto az autopalya resze, ami lehajt, nem uttorkolat nem keresztezodes, lehajto
es semmi koze a masik iranyban meno forgalomhoz
semmi
az egvilagon semmi
de meg a felhajtonak sem!!!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.01. 21:54:13

@hagyma: erre írtam, hogy ha a lehajtó a pálya része, akkor a lehajtón lévő kereszteződés, becsatlakozás, elágazás is a pályán van, hiszen a lehajtó a *pálya része*. Azaz felold :) A lehajtón és a pályán is, hisz a lehajtó a pálya része. Ha nem a pálya része, akkor meg főleg. Ugyanaz a "probléma", mint hogy hova teszk az autópálya (vége) táblát...
Pihenő jó kérdés, mert oda csak a pályáról mehetsz (általában), a pályára visszatérve tehát elvileg tudod, mi van érvényben. Ahogy az egyirányú utcából lakó is tudja, mikor kiáll a kertből, melyik irányba mehet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 22:00:45

@droid_: de nem a tuloldalon
egy autopalya lehajto nincs hatassal a tuloldali autopalyakozlekedesre, legyen az wc-re lehajto, vagy masik utra klehajto
mert az nem utkeresztezodes, es nem csak ut. hanem lehajto
de ha belinkelsz valamit, hogy az autopalya lehajtoja feloldja a masik oldali autopalya tablait akkor kezseggel elhiszem es nagyon fogok figyelnui otthon,, hogy hol van lehajto

flea 2011.08.01. 22:15:08

@hagyma: szerintem azt senki nem vitatja, hogy a túloldali fel/lehajtónak nem KÉNE oldani.

Amiről a vita megy, az az, hogy a kreszben levő normaszöveg alapján ha azzal védekezel, hogy a túloldali felhajtón túl a te sebességkorlátozásod fel volt már oldva, akkor ennek a bíróságon meg kell-e állnia.

(Az én véleményem egyébként az, hogy jogállamban ez megállna, bár szánalmas kiskapukeresésnek minősülne. Magyarország e tekintetben nem jogállam, nálunk a bíró valószínűleg körberöhög és helybenhagyja a bírságot.)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.01. 22:18:56

@hagyma: én nem akarok linkelgetni, fent idézték a definíciókat és a szabályokat, nekem abból az jön le sima szövegértelmezéssel, hogy oldja. Értem én, hogy nincs hatással, de nem ez van odaírva :) Nincs olyan kitétel, hogy "ha onnan jöhetnek" vagy "ha hatással lehet rám" vagy "ha oda szabályosan el tudok jutni" stb. Az van odaírva, hogy elágazás, becsatlakozás, kereszteződés (vagy ilyesmi, hadd ne lapozzak fel helyetted) oldja. A pálya felhajtó pedig becsatlakozás, a lehajtó elágazás (mindegy honnan számoljuk), az autópálya pedig egy út, és mindkét iránya egyazon út. De nem akarom újrakezdeni, fent éppen ezt bizonygatják, én ezzel értek egyet. De nem feltétlen eszerint közlekedem :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.01. 22:26:15

@flea: nem is oldja
@droid_: nem az fel es lehajto az autopalyarol,a mire maugyis kuloleges szabalyok vonatkoznak
pl. tilos megallni, megfordulni stb.
es nem oldja a tulso oldal autpalya tablait
a lehajto tobb mint elagazas, az lehajto
semmi kozom hozza aha masik irnyban hajtok
az en felhajtom elvileg oldhatna, de az is csak hipotezis

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.01. 22:59:41

@hagyma: bizonyos esetekre különleges szabályok vonatkoznak, igen. Azok le is vannak írva. De hol van az leírva, hogy pl. a felhajtó nem út, vagy a felhajtó nem becsatlakozás, vagy a felhajtó nem oldja. Mert ha ilyenek nincsenek leírva, akkor marad az általános eset, azaz a felhajtó 1) út 2) becsatlakozik 3) oldja.
Most lejátszhatjuk mi is, amit nopánick meg a többiek már lenyomtak, de szerintem parttalan, inkább elolvasom a "POLICE II" c. posztot, ugyanis a múltkor még csak az ígérete volt feltéve :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.08.02. 07:24:59

@agyramegy:
"Mert a KRESZ egy rendelet, a Bécsi Egyezmény meg egy törvény."
Lóhimbát!
Guglizzál csak a "1988. évi I.trv"-re és csodákozz mit dob ki

fatia-negra 2011.08.02. 08:17:59

@hagyma: @droid_: érdekes hogy jön egy konyhakerti növény és lehet nulláról kezdeni a vitát...

sajnálom nagyon, de ha a fenti 200 komment nem volt elég akkor ez reménytelen...

hagymá ;)

Perillustris 2011.08.02. 10:00:32

Én most már csak azt szeretném kérdezni, hogy miként oldható meg az, hogy egy adott útkereszteződésben sebességkorlátozás legyen érvényben (pl. 30km/h)?

Perillustris 2011.08.02. 10:01:38

@Perillustris: Csak hogy egyértelmű legyek: a kereszteződés melyik pontja oldja a korlátozást? A meneteirány szerinti vége?

dzsaszper 2011.08.02. 10:19:49

oldja vagy nem oldja vita.

persze hogy nem oldja fel. Csak a sebességkorlátozás a következő kereszteződés kezdetéig hatályos, ld.

KRESZ 14. § (6):
Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja. [...]

A sebességkorlátozás tábla amiről beszélünk, az (1) d) pontban van említve. Más bekezdések más szabályokat is említenek amik itt nem relevánsak (pl. a (8) bekezdés az egész lakott területre kiterjedő hatályú sebességkorlátozást).

A fenti szabály értelmezéséről vitázunk.
Fel/lehajtóknál (pl. autópálya) kérdés, mi számít kereszteződésnek. Az MO-n pl. az M2 és 11 között minden felhajtó és lehajtó után ismétlik a 80-as táblát. Talán nem véletlenül...

dzsaszper 2011.08.02. 10:21:22

@Perillustris: az előző kommentem erre is válaszol :)

dzsaszper 2011.08.02. 10:26:40

@Perillustris:
legegyszerűbben a korlátozott sebességű övezet táblával (ld. KRESZ 14. § (1) z) ), hacsaknem egész lakott területre akarnak sebességet korlátozni.

dzsaszper 2011.08.02. 10:31:06

@dzsaszper: még egy komment: a Tesco parkolókban a KRESZ-ben ismert korlátozott sebességű övezet táblával találkozom, ami kellemes meglepetés volt. Szemben az Auchan parkolókban szereplő "az áruház teljes területén" című KRESZ által nem ismert kiegészítő táblával.

Monjuk az Auchan a behajtani tilos, egyirányú utca táblákkal is szeret spórolni, kötelező haladási irányt tesz csak ki a parkolók kijárataihoz -- de az egyirányúsítani kívánt úton a megfordulást nem tiltja...
Érdemes az ilyet a közlekedési felügyeletnek jelezni?

Skodakék Fábia 2011.08.02. 12:00:34

Na végigolvastam az egészet
Ezek szerint lehet menni 50-el
Jogos de nem logikus
Holnaptól így teszek.

apk 2011.08.02. 12:36:48

Attól, hogy autópálya le/felhajtó nem 90 fokban csatlakozik, vagy válik ki, attól az útcsatlakozás, útelágazás. Ha nem lenne macisajt, akkor a felhajtó jobb kezes lenne, ami autópályán elég hülye dolog lenne...
Az autópálya tábla meg azért van általában a keresztező úthoz lehető legközelebb, mert azt a táblát úgy kell elhelyezni, hogy aki az autópályára nem hajthat fel (pl lovaskocsi) az még irányt tudjon változtatni. Ettől a ponttól érvényesek az autópályára vonatkozó szabályok. És mielőtt valaki megkérdezné, hogy akkor lehet 130-cal menni? Ja, ha rákanyarodunk és arról a sebességről toljuk neki, majd összetörjük az autót, akkor mi leszünk a hibásak nem az útviszonyoknak megfelelő közlekedésért. És ez jól is van így, ha felismerhető a vonalvezetés, a veszély jellege és az útra egyébként elég alacsony sebességgel érkezek, akkor minek is törném össze magam szándékosan?
Vissza a poszthoz: Egy sebességkorlátozást útkereszteződés, a sebesség feloldó táblája, vagy általános feloldó old fel. A magyar kresz szerint ha pl úgy van kirakva hogy 40, majd 30, majd 30 feloldó, akkor 40-nel mehetsz a 30 feloldó táblától. Ez szarul van, de így van.

apk 2011.08.02. 12:46:45

@dzsaszper: Az Auchan szöveges kiegészítő táblája tényleg katasztrófa. Ilyen nincs, tehát nyugodtan mehetnénk 50-nel. Egyébként a parkolójuk "jobbkezes", hát megnézem hányan adják meg a 2 sávos átmenő úton. Egyébként jelezheted.
Főváros, tenyeres behajtani tilos táblák, helyenként csak bal oldalon,.... ezt sem találni a KRESZ-ben.

Perillustris 2011.08.02. 12:57:47

@apk: "Ha nem lenne macisajt, akkor a felhajtó jobb kezes lenne, ami autópályán elég hülye dolog lenne..."

Annyira nem. Több országban a belső sáv fogy el, s a "felhajtóból lesz" külső sáv. Számunkra nyilván szokatlan ez, de biztonságosabbnak tartja sok szakember ezt a módot.

D4D 2011.08.02. 14:20:28

@Perillustris: " Több országban a belső sáv fogy el, s a "felhajtóból lesz" külső sáv."

Ez mennyire elterjedt? Egyet tudok, ami tán ilyen, az osztrák A2-n.

Hol van még ilyen?

dzsaszper 2011.08.02. 15:22:28

@apk: a tenyeres tábla nem érdekes, ha van kint sima is előbb. Akkor ugyanis nem sok mindenki halad el mellette, a kukásautó se szembe akar felhajtani a Lágymánuyosi hídra 22-6 óra között :D

Az Auchanos megoldásnál az első kereszteződésig szoktam tartani a megadott sebességet. Egyrészt azért, mert nem írták ki, hogy nem a KRESZ szabályai érvényesek, a KRESZ meg nem ismeri azt a kiegészítő táblát. Másrészt azért, mert megkerülhető helyre tették a táblát, és nem tették ki az összes lehetséges helyre ahol behajthatok. Übergáz...

D4D 2011.08.02. 17:32:09

@dzsaszper: Európa többi részén nem kell sebességkorlátozást kitenni az Auchan (Tesco, lidl,Aldi stb 9 parkolójába.

vazzup 2011.08.02. 18:30:10

Ez a kommenthegy megcsinálta a napomat, és egyben megrémített, hogy ennyi hülye között kell autóznom. Basszus, üljetek vissza az iskolapadba, kreszt tanulni. Plusz esetleg kérjetek fel egy kresz elmélet-oktatót, hogy értelmezze nektek a szabályokat. Iszonyú, ami itt megy, komolyan, röhögnék, ha ez a tudatlanság nem egy veszélyes üzem közelében leledzene, és nem az én bőrömre is lennétek ekkora ökrök.

- Most komolyan, mit nem lehet azon érteni, hogy az autópályán _NINCS_ szintbeli útkereszteződés? Ez a definíciójában benne van, tehát ha te látsz egy bármilyen nyúlfarknyi aszfaltdarabot, legyen az az aszfaltozóautóról leszakad hulladék, vagy egy le- vagy egy felhajtó__SÁV__, az _NEM_ kereszteződés. Az autópálya melletti pihenőben oldalára fektetett Toitoi se oldja bazmeg a 80-as sebességkorlátodat. Pont.

- Tenyerestábla: nem része a kresznek, nem hivatalos tábla, pusztán információátadás haszna van, és azt jelzi, az nem a te utad, mert az ott egy szembejövő _SÁV_. Ettől függetlenül még a kresz szerint sem hajthatnál oda, ezt útburkolati jelek és/vagy táblák is jelzik, a tenyeres csak az olyan marháknak van, akik figyelmetlenül vezetnek, és ezzel veszélyeztetik a normálisan közlekedők testi épségét is.

- Többsávos út: a többsávos úton is a táblát az __ÚTTEST_ jobb oldalon teszik ki, mely megismételhető a bal oldalon, figyelemfelkeltés céljából. Azonban nehezítésképpen, minden egyes sávnak lehet külön szabályt adni, mégpedig a sáv felett elhelyezett táblával. Ekkor az vonatkozik rád, amelyik sávban vagy. Következésképpen az Andrássy-n a szervízúton kitett tábla rohadtul nem vonatkozik rád, ha te belül mész. Nem, a parkoló tábla se! So simple!

Értem már miért ilyen rohadt drága a libamáj, meg libahús, minden második úrvezető két libáért veszi a jogsiját, amivel generálja a keresletet a liba iránt...

Volt még valami?

vazzup 2011.08.02. 18:36:20

Ja igen, volt.

Auchan parkoló:
külön jelzés nélkül minden nyilvánosan elérhető magánterületen is a kresz szabályai érvényesek! Ezt a magánterület tulajdonosának joga van felülbírálni, olyan szabályokat hoz, amilyet szeretne, erre azonban egyértelműen köteles felhívni a közlekedők figyelmét.
Tehát, ha nincs kitáblázva az Auchan parkoló, és nincsenek útburkolati jelek sem, akkor sima jobbkéz-szabály az irányadó! Hacsak nem csinál az Auchan saját kreszt és teszi ki a bejárathoz.

Még magánútról: ha autóúton vagy, és sebességkorlátozás van érvényben, és jön egy bekötőút. Ha az egyértelműen magánút, akkor nem oldja a sebességkorlátozást (nem tartozik a kresz hatálya alá). Ha nem az, vagy nem állapítható meg, akkor igen. Ez is egyszerű, mint a faék. Akkor számít magánútnak vmi, ha a forgalom elől el van zárva.
Következésképpen nem kell helyrajziszámokkal baszakodni, pusztán azt kell nézni, van-e kapu, sorompó, kőtömb. Ha van, akkor az nem közút, tehát nem veheted figyelembe. Ha nincs ilyen, hiába magánút, attól még a kresz szerint figyelembe kell venned, és az feloldó kereszteződésként is funkcionál.

D4D 2011.08.02. 20:10:25

@vazzup:

Te is kevered a kereszteződés köznapi és KRESZ-ben meghatározott definicióját.

Magánterületen saját KRESZ szabályokat nem lehet hozni, mindössze a meglevőt lehet szigorítani. Azt hívják utána üzemi KRESZ-nek.

vazzup 2011.08.02. 20:37:53

@D4D: nem, nem keverem az útkereszteződést, tisztában vagyok a különbségekkel. De ezt melyik részhez írtad?

Magánterületen dehogynem. Olyan szabályt hozol, amilyet nem szégyellsz! Ha azt mondod, a te magánterületeden minimum 100km/h-val kell közlekedni, akkor az a szabály. Más kérdés, hogy ehhez a magánterületednek közforgalom elől elzárt területnek kell lennie! Azaz sorompó, kapu, stb.
Ezért van kiírva sok gyártelepnél is, hogy a területen a kresz szabályai érvényesek. Ugyanis ők nem lacafacáztak vele, azt mondták, a kresz az irányadó. Amúgy meg előírhatod azt is a saját haciendádon, hogy ott a menetirány szerinti bal oldalon kell közlekedni, és balkéz-szabály van érvényben. Ez csak rajtad múlik, viszont az oda beérkező közlekedők részére tisztán és világosan fel kell tüntetni, hogy ez a helyzet.
Az, hogy csak szigorúbb szabályokat lehet hozni, komplett marhaság. Nincs ilyen szabály a kreszben.

D4D 2011.08.02. 21:05:01

@vazzup:
Pontosítok:
Közforgalom számára megnyitott magánterületen.

"Most komolyan, mit nem lehet azon érteni, hogy az autópályán _NINCS_ szintbeli útkereszteződés? Ez a definíciójában benne van, tehát ha te látsz egy bármilyen nyúlfarknyi aszfaltdarabot, legyen az az aszfaltozóautóról leszakad hulladék, vagy egy le- vagy egy felhajtó__SÁV__, az _NEM_ kereszteződés. "
-Maga a sáv nem, de a felhajtó kereszteződés a KRESZ szerint.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.02. 21:08:16

@vazzup: már többen hivatkoztak rá, de téged kérdezlek meg, mert látom hogy kurva okos vagy, hogy így leökrözöl mindenkit: mi az autópálya "definíciója"?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.02. 21:20:07

Jólvan segítek: "Autópálya: jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztottpályás út." Mi következik ebből? SEMMI

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.02. 21:38:27

@apk: Amúgy nem lenne jobbkezes, mert a felhajtó gyorsítósávba torkollik, ami elfogy, tehát beljebb kell sorolni, a sávváltás szabályi szerint (elsőbbségadás a már ott haladónak).

Kérdezem viszont, hogy a felhajtókon gyakori sebességkorlátozást fel szokás-e oldani táblával a gyorsítósávba érkezéskor?

vazzup 2011.08.02. 22:20:53

@droid_: látom olvasni nem megy... tessék:
autozz.blog.hu/2011/07/31/mennyivel_szabad_itt_menni/fullcommentlist/1#c14113806

@D4D: A felhajtónak mi a fene köze van a pályatesthez? Olvasd már el, légyszíves, mit írtam. Te sebességkorlátozást az autópálya _úttestjén_ kapsz. Legtöbbször minden sávra, de van, hogy egyedileg. A lehajtósáv része az autópályának, de mivel eltávolodik, elágazik az autópálya gyorsforgalmi részétől, külön _úttest_, innentől fogva külön szabályok, külön táblák vonatkoznak rá.
A te logikád szerint (ami amúgy rohadtul nem logikus, csak szólok) a lehajtón lévő autópálya vége jelzőtábla is vonatkozna az autópálya összes forgalmi sávjára, ráadásul mindez úgy, hogy látótéren kívül van.
Sőt, a pihenőnél esetlegesen kitett parkoló tábla is vonatkozna az autópálya sávjaira.

De mivel a táblák az _úttestre_ vonatkoznak vagy forgalmi sávokra (amennyiben az adott forgalmi sáv fölé helyezik) és _nem_utakra_ (!!!), ez nem így van.

Segítek még egy példával: ha járdaszigettel elválasztott jobbrakanyarodó sávnáé külön tábla és lámpa van, az sem vonatkozik a belsőbb, egyenesen vagy balra kanyarodó sávokra.

D4D 2011.08.02. 22:51:58

@droid_: "Kérdezem viszont, hogy a felhajtókon gyakori sebességkorlátozást fel szokás-e oldani táblával a gyorsítósávba érkezéskor?"

miért kellene? ahol a elhajtó a gyorsítóba torkollik, ott egy KRESZ definició szerinti útkereszteződés (Torkolat) van, ami feloldja.

D4D 2011.08.02. 22:53:34

@vazzup: Próbáld meg értelmezni az álláspontomat, majd utána talán rájössz, hogy neked nem megy az olvasás, hogy téged idézzelek.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2011.08.03. 08:40:53

@vazzup: egy másik hozzászóló kommentje volna a definíció? Nem. A kresz szerint az autópálya az, ami annak van jelölve. Ahogy idéztem.

handax 2011.08.03. 09:01:22

@vazzup: kommenthegyeid megcsinálták a napomat, és egyben megrémített, hogy ennyi hülye között te is ott vagy.

Először jössz azzal, hogy mindenki olvassa el a KRESZt, majd kiderül, hogy TE egyike vagy azoknak akik el sem olvassák.

Kevered az autópálya KRESZ definícióját (jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztottpályás út) azzal, hogy az emberek szerint általában hogy néz ki egy autópálya (Karsay Anikó műszaki jellegű szösszenete)

Nem ismered a kereszteződés KRESZ definícióját (két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása (ez a felhajtó!!), illetőleg elágazása), csak azt, hogy egy tipikus kereszteződés (két út síkban metszi egymást) hogy néz ki.

Ember! Szálljál magadba egy kicsit OK?

dzsaszper 2011.08.03. 10:37:28

@D4D: a KRESZ 1. függelék I. k) pontja szerint (ahogy handax idézte) van. A felhajtó egymásba tokrollás, a lehajtó pedig utak elágazása.

Más kérdés, hogy autópályán szintbeni keresztirányú forgalom kereszteződésben nincs. De kereszteződés az van, a fent idézett pontban található meghatározás miatt.

dzsaszper 2011.08.03. 10:39:54

@D4D: valóban, közforgalom előtt megnyitott magánterületre igaz ez. Vissza az eredeti felvetéshez, az Auchan minden bejáratnál jeleznie kellene, miben szigorítja a KRESZ-t (pl. másfajta kiegészítő tábla a sebességkorlátozás alatt). Viszont a behajtani tilos táblálat nem hagyhatja el, mivel az áruház parkolója közforgalom számára nyitott.

dzsaszper 2011.08.03. 10:40:53

@D4D: közben úgy látom, álláspontot váltottál :)

apk 2011.08.03. 20:02:11

@D4D: Hát ha éppen el nem is terjedt nálunk, de megyünk e felé. A régi kapaszkodó sávok helyett ma már un, előzési sávok kerülnek kialakításra (lásd M0 keleti szektor, M31).
A "felhajtóből lesz a külső sáv"-val egy nagy baj van nálunk. A Minisztérium KRESZ-be foglalta az általános tgk előzési tilalmat, ami miatt a kamionok többsége húz is ki a szélsőbe, de sokszor jönnek ott (lásd M0 déli szektor M5 csomópont). Egyébként, ha 2 csp lassító/gyorsító sávja 2 km-nél közelebb lenne egymáshoz, az már nálunk is össze van kötve (pl.M0 kelet)
@droid_: Ne csak a tiszta nyári napokra gondoljatok, hanem arra, hogy van 1 cm hó és éppen nem látszik, hogy ott gyorsító sáv van (de egyébbként is tábla nélkül jobbkéz lenne). A felhajtón lévőt nem kell feloldani, mert a főpályához érve az útcsatlakozás oldja.

D4D 2011.08.04. 00:10:12

@dzsaszper:
Abszolút e váltottam álláspontot. olvasd el mind a 300valhány hozzászólást, és észreveszed.

D4D 2011.08.04. 00:12:33

@apk: Előzési sávokat tudom, és örülök neki. Viszont ez nem ugyanaz, mint a gyorsítósáv helyett a felhajtóból külsőt csinálni.

zlaboncz (ZLC) 2011.08.04. 11:22:24

Nagyon érdekes (és tanulságos) vita bontakozott itt ki.

Kis belegondolással KaCsa és Anikó állítása teljesen jogos, hiszen a KRESZ definíciója szerint az autópálya a tábláig tart, tehát a továbbhaladó pálya és a lehajtó/felhajtó sáv egy ÚT marad, csak különálló úttest lesz belőle. A valódi kereszteződés az az autópálya kezdetét/végét jelző tábla vonalában, mivel - ismét csak a KRESZ definíciója szerint - ott találkozik két ÚT: az autópálya és a fel/levezető ÚT (az egy dolog, hogy nem 90, hanem 180 fokban, a lényegen nem változtat). Ahol szétválnak ill. összeérnek a fel/lehajtó sávok, vagyis úttestek, ott nincs kereszteződés, mert a feljebb leírtak szerint nem UT-ak találkoznak, hanem csak útpályák.
Tehát ezek szerint nem kereszteződés. Ugyanúgy, ahogy - abban az ellenkezőjét állítók is egyetértettek, hogy - az Andrássy úton lévő három úttest is egy ÚT, mégsem vonatkoznak a középen haladókra a szervízúton található útkereszteződések vagy korlátozások ill. engedélyezések.

Szóval bármennyire is hülyeségnek tűnik, de így levezetve valóban nem kereszteződés az autópálya fel/lehajtó, vagyis nem oldja fel a sebességkorlátozást. Ezért van pl. hogy a lehajtón, amint elválik a két úttest, legtöbbször kint van egy sebességkorlátozás tábla, hiszen ha nem lenne, az autópálya vége tábláig lehetne tolni 130-al, elég sokan beleállnának a bokrokba. Ha kereszteződés lenne, nem lenne szükség a sebességkorlátozásra!

Ugyanakkor ennek ellentmond az, hogy a felhajtón lévő sebességkorlátozásnak - elvileg - nem szokott lenni feloldótáblája, vagyis ha a felhajtón 80 volt, akkor annyi lenne a sebességlimit egy következő sebességkorlátozás vagy feloldótábláig. (Ezt mondjuk jó lenne leelenőrizni, sajnos fejből nem tudom megmondani, hogy valóban így szokott-e lenni...)

Z.

dzsaszper 2011.08.04. 15:07:03

@zlaboncz (ZLC): szerintem kevered az út és az út megjelölését.
Az autópálya felhajtó, lehajtó azonos megjelöléssel bír, mint az autópálya többi része, de ettől még nem feltétlen azonos vele mint út.

dzsaszper 2011.08.04. 15:15:14

@D4D: 2011.08.02 20:10:25 vs. 21:05:01
a pontosításod megváltoztatta a választ arra, hogy lehet-e magánútra saját KRESZt alkotni.
=>
Lehet, csak a magánutat el kell zárni a közforgalom elől.

apk 2011.08.04. 15:29:22

Az autópálya/autóút/főút, az útkategória.
Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása. Akárhány fokban)
Autópálya: jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztottpályás út.

Gondolkodjunk kicsit logikusan: Jössz egy autópálya felhajtón és kapsz egy 40-es táblát, majd odaérsz az autópálya főpályához...ki az aki továbbra is 40-nel megy, míg a többiek 130-cal érkeznek, mert ők ezt a 40-es táblát nem látták?

Ellenkező irányban igaz, hogy amíg a lehajtó ágon nem kapsz sebességkorlátozást (pl 40), vagy autópálya vége táblát (onnantól 90), akkor mehetünk 130-cal, bármi volt előtte, mert a kijárat feloldja. DE: Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra.

Szóval az autópálya lehajtó/felhajtó az útkereszteződés, bárhol is van a tábla. Ezt a Rendőrség is így gondolja, a közútkezelő is.
Ja, és az autópálya pihenőre is igazak a fentiek.

D4D 2011.08.04. 19:07:25

@zlaboncz (ZLC):

"A valódi kereszteződés az az autópálya kezdetét/végét jelző tábla vonalában, mivel - ismét csak a KRESZ definíciója szerint - ott találkozik két ÚT: az autópálya és a fel/levezető ÚT"

Ez szamárság.

Útvonaltípust jelző táblák

11. § (1) Az útvonaltípust jelző táblák:
a) „Autópálya” (1. ábra);
b) „Autópálya vége” (2. ábra);
c) „Autóút” (3. ábra);
d) „Autóút vége” (4. ábra);
e) „Főútvonal” (5. ábra);
f) „Főútvonal vége” (6. ábra).

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

Nem utat, hanem út típust jelez a tábla. A tábla vonalában nem két út találkozik, hanem onnantól az útnak a típusa (jellege) változik.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása