Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vasárnap esti helyszínelés az M7-esen

2011.09.30. 07:38 :: Don Blasius

Másfél hete vasárnap gondoltam, még lehet egy utolsót fürödni a Velencei-tóban. A kellemes strandolás után viszont jött a feketeleves; dugó a pályán. Martonvásárig húztam, onnan kerülőúton jöttem haza. Nem úgy, mint Pasman, aki talán valamelyik szomszéd autóban ülhetett ugyanabban a dugóban. Ő maradt a pályán, így volt alkalma megtekinteni a baleset nyomait és mérgén kívül néhány ötletét is megírta nekünk.

Egyik szép késő nyári vasárnap (szept. 18) volt "szerencsénk" belefutni a menetrendszerű baleset okozta dugóba az M7-esen (bővebben itt).
A Velencei-tóról jöttünk fel, ez normál esetben 20-25 perc út az autópályán. A tervezetthez képest kicsit korábban indultunk, mert épp kitört a családon egy lázzal és hányással járó betegség: én a jobb egyen utaztam lázasan, fiam a hátsó sorban hányt néha egy-egy "kellemeset".
A 37-es kilométerkőig jutottunk, amikor megállt előttünk a pálya. Ez 6 óra 10 perckor volt.

 


Gyors informálódás: az utinform honlapjáról megtudtuk, hogy a 27-es km-nél történt a baleset, egy sávon megy a forgalom. Remek, a következő lehajtó a váli pihenőhely a 34-esnél van, addig úgysem tudunk mit csinálni, hát berendezkedtünk a hosszas várakozásra. Pár percen belül megindult a forgalom a román/ukrán Sprinterek és magyar/szlovák/német Audik/BMW-k részére fenntartott leállósávon is. (Ezek a kivételezett autósok természetesen elvárták, hogy ha a sávjukat egy tényleg lerobbant autó elállta, akkor mi haladéktalanul engedjük be őket...) Alapvetően szabálytisztelő emberek lévén nem követtük a példájukat, hanem magunkban mérgelődve álltunk a sorban.

1 óra múlva értünk a lehajtóhoz, és bár ott is hosszú sor állt, úgy gondoltuk, hogy lemegyünk a pályáról. Azonban hirtelen megindult a forgalom az autópályán is, így felülbírálva előző döntésünket, mégis maradtunk. Gondoltuk, egy óra alatt biztosan megtisztítottak legalább még egy sávot, így már nem olyan reménytelen a hazajutás.

 

Nagyot tévedtünk, ugyanis csak a martonvásári lehajtóig jutottunk, ott újra teljesen beállt a sor. Nem húzom tovább, 8 órára értünk a baleset helyszínéhez.  Addigra már a várakozástól és a pofátlan "autóstársaktól" egyébként is kissé megviseltté váltak az idegeim, de a látvány, ami itt fogadott, betette a kaput. Végülis ez volt az oka, hogy billentyűzetet ragadtam. A belső két sávban szépen elkerítve "dolgoztak" szép komótosan a tréleresek, a külsőben próbált átjutni a "kölcsönös udvariasság szabályainak megfelelően" a 3 és fél sáv forgalma, a leállósávot pedig elfoglalta a kiküldött 1 azaz EGY darab rendőrautó, amiben két v. három rendőr ült és irogatott valamit. Számomra hihetetlen módon nem érdekelte őket, hogy mekkora dugó alakult ki, és eszük ágában sem volt bármit tenni a csökkentése érdekében (sőt ők maguk növelték azt a leállósáv elfoglalásával).


Nem értem, hogy a mi pénzünkből (adó + trafi bevétel) fenntartott rendőrség miért nem tud legalább néha értünk dolgozni egy kicsit. Egy ilyen helyzetben, amikor tudni lehet, hogy kiugróan nagy a forgalom, és a baleset nagyon sok embert érint, miért nem lehet arra egy kis energiát fordítani, hogy minél hamarabb minél több sávon mehessen a forgalom? Szerintem ehhez elég lett volna még két egység a helyszínelést végzőkön kívül: az egyik néhány terelő bólya kihelyezése után irányítja a forgalmat a külső + leálló sávokon, a másik meg pár km-rel visszább fotózza/videózza a leállósávban közlekedőket, így még az extra kivonulás költségeinek a fedezete is meglenne. :)


És még egy javaslat: a rendőrökkel együtt indítsanak kellő mennyiségű és hozzáállású tréleres kocsit is, akik a lehető leghamarabb eltakarítják a roncsokat az érintett sávokból, ne kelljen megvárni, amíg a balesetben érintett autósok a baleset okozta sokk után kezdik el megszervezni az elszállítást. Nem hiszem el, hogy szakszerű munkával nem lehet egy órán belül 4-5 autót elszállítani. A biztosítókat meg kötelezni kell rá, hogy a kötelező biztosítás ennek a költségét is fedezze (ha esetleg most nem így lenne).

Hát ennyi volt a mi kis tapasztalatunk egy igazi mai magyar helyszínelésről. Tudom, naiv vagyok, de bízom benne, hogy előbb-utóbb olyan emberek kerülnek megfelelő pozíciókba, akik nem csak megfejni akarják az autósokat, hanem néha tényleg szolgálni és védeni is.

 

43 komment

Címkék: közlekedés autó baleset rendőr veszélyes autópálya dugó útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 08:18:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: nem csak a lúzerek. de a rutinosak tudják, hogy mik azok az időintervallumok, amikor érdemes elindulni, indulás előtt ránéznek a webkamerákra, stb. ;)

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.09.30. 08:31:54

dugó ellen: world.waze.com/

amúgy meg: érdekes módon külföldön az a preferencia a kiérkező yard-nál, hogy:
- közvetlen életveszély elhárítása,
- annyi fénykép/kamera felvétel készítése 10 perc alatt, amennyi csak lehet,
- a pálya letakarítása, hogy minél gyorsabban újra átadható legyen a forgalomnak,
- papírozgatás, maradék fényképezés az út szélén...

de ezt már régóta és sokan írjuk. csak érdekes módon senki hivatalos nem nyilatkozik, mi a pék füléért nem lehet nálunk is így eljárni, vmi vonatkozó belső utasításban...

kazanhaz 2011.09.30. 08:35:10

Én is "csak" 40 percet vártam a rendőrségre a város határában balesetemkor, amikor már tűzoltó és mentő már régen megérkezett, és intézkedtek volna. Ez 2 hete volt.

kuf 2011.09.30. 08:43:54

2011.08.11. csütörtökön délután 2 körül a BAH ! csomóponttól Martonvásárig állt a sor... tinilánykákkal tömött pug koccant marton közelében. Ez előfordul, sajnálatos..amitől viszont agyf.szt kaptunk, az az, hogy rögtön a baleset után a leállóba húzodtak, ott is folyt a helyszínelés, mindkét belső sáv _teljesen_ tiszta, járható maradt!! A birkák egészen a baleset helyszinéig 10km/h-val vonatoztak, onnan meg 130.. Cirka 2 óra plussz..

Grg76 2011.09.30. 08:50:08

@kuf: Biztos csinik voltak és mindenki megnézte őket... :D

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 08:51:05

@kuf: mert meg köll állni nézelődni, hátha van vér is...

meg nem egyszer futottam bele olyanba is, hogy halad szépen a pálya, lassítunk, baleset. elmegyünk a baleset mellett, és az autósok 80%-a a baleset után kilométerekre beáll egy 80-90-es tempóra úgy, hogy tiszta az egész autópálya...

Grg76 2011.09.30. 08:53:58

Én amúgy az ilyen dugók miatt is évek óta nem az M7-en megyek a Balatonhoz. Igaz nem volt nehéz, mivel a pályázást nem kedvelem igazán...a jó kis 811-8101-8(vagy 71) nekem jobban bejön.

Captain Crash 2011.09.30. 09:43:47

Sajnos ez is olyan szolgáltatás, amiért ilyenkor általában feleslegesen fizet az ember.

gobolyosg 2011.09.30. 09:58:07

@xaba99: akkor is leáll a forgalom, ha a szemközti pályán van valami gebasz
ilyen a magyar, szeret bámészkodni :)

Elijah_Baley 2011.09.30. 10:02:04

"Gyors informálódás: az utinform honlapjáról megtudtuk, hogy a 27-es km-nél történt a baleset, egy sávon megy a forgalom."

esetleg googlemaps, traffic layer on, hamár ilyen informatikailag fejlett népek vagyunk és az autóban két okádás közt is netezgetünk :)

D4D 2011.09.30. 10:33:36

"A Velencei-tóról jöttünk fel, ez normál esetben 20-25 perc út az autópályán."
- Tolod? 28 perc alatt Akarattyán vagyok, Törökbálintról.

Rendőrök: Leszarnak mindent, sokszor tényleg a rendőrautó elfoglal plusz egy sávot, mert a fakabát nem tud normálisan megállni.

Németországban egyre több helyen megnyitják torlődás esetén a leállósávot.
www.flickr.com/photos/nasebaer/171892368/

D4D 2011.09.30. 10:35:24

@gobolyosg:

Volt olyan, hogy a balesettel szemközti oldalt több autó ment össze bámészkodás közben, mint az eredeti balesetben.

Angolok voltak elsők, kik elkezdték elszeparálni a két oldalt, hogy ne lehessen átlátni. Németek szintén elöljárnak ebben, bár a hitleri pályákkal ez nem mindig megoldható.

ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.09.30. 10:38:34

mit látnak szemeim bazmeg: BAGOJ-1 rencám...

ámbátor 2011.09.30. 11:53:45

Fizetős autópályán igazából elvárnám, hogy átlag két kilóméterenként legyen opcionális átjáró a két irány között és baleset esetén mondjuk 20 percen belül oldja meg az autópályakezelő, hogy a baleset előtti és utáni átjárót nyissák ki, a kettő között bólyasorral biztosítsák, hogy a szembe irányú pályán a forgalom elindulhasson.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.09.30. 12:02:30

@ámbátor: "igazából elvárnám, hogy átlag két kilóméterenként legyen opcionális átjáró a két irány között"
a távolságokat nem tudom, de a lehetőség már most is van. viszont ilyen esetben nem használják, csak pályafelújításnál.

[mike] 2011.09.30. 14:21:06

@cett: hagyjuk már ezt a külföldet így meg úgy.... 2 hónapja Frankfurtnál szalagkorlát mellett állt 2 autó, nem tudom minek. Törve is alig voltak, emberek sehol, tréler sehol, csak pár dojcse sün vakarózott, meg írogatott. Az A3 meg úgy be volt dugulva, hogy 2 óra alatt mentem rajta 3km-t. A mögöttem jövőkről nem tudok nyilatkozni. Hozzátenném, hogy azon a szakaszon 4 sávos a pálya. Erről ennyit.

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.09.30. 14:26:25

hát nem tudom. én májusban nürnbergnél jártam úgy, hogy előttem 150km-el ment haver, ő hívott, hogy most volt csattanás előtte de még pont átjutott.
mire kb 40 perc múlva odaértem, a roncsok lerántva az útról, az apró törmelék kiseperve az út szélére, és ott irodázott kb 3 rendőr. a mentők már rég elvitték akiket le kellett. és senki nem lassított, én is mentem tovább nyugis autópálya tempóban...

szóval biztos ott is van néha olyan mint itt, de gyakoribb a normális megoldása a dolognak.

Alikam 2011.09.30. 16:14:06

Jó azt tudjuk, hogy ilyen esetekben kurvára nem érdekli a hatóságokat az, hogy mekkora dugó lesz.

De azért az elég érthetetlen, hogy mindig megvan az ügyeletes hétvégi balfasz, amelyiknek sikerül balesetet okoznia.

Nem igaz nem lehet normálisan vezetni.

D4D 2011.09.30. 16:53:54

@Alikam:
"Jó azt tudjuk, hogy ilyen esetekben kurvára nem érdekli a hatóságokat az, hogy mekkora dugó lesz."

Az álló kocsisor vége pedig a következő potenciális baleseti helyszín.

qwertzu 2011.09.30. 17:04:21

@Alikam: Sajnos 10000-ből 1 is elég. És tényleg, minden egyes hétvégén akad is egy.

Amúgy van is egy elméletem, hogy miért. Mert nézzünk meg egy tipikus hétvégét az M7-en. A forgalom mindig elég sűrű ahhoz, hogy ne lehessen elérni a 130 as lehetséges maximumot.

Ekkor megjelenik az egyes számú szereplő, aki persze nem érti meg, hogy azért nem lehet haladni, mert a Hegyalja úttól Balatonszemesig megszakítás nélkül sűrű a forgalom, és fizikai képtelenség gyorsabban menni. Azt hisz, hogy a sok vasárnapi autós feltartja, mehetnének gyorsabban is, ha akarnának, csak bénák hozzák vagy ráérnek. De ő nem ér rá. Ő akkor is 150-el megy az autópályán, ha beledöglik. Ha a külsőben van 50 méter hely két kamion között, akkor jobbról előz. Hát a faszért nem mennek le előle, nem látják, hogy gyorsabb? Ha nagyon nem megy a dolog, akkor leállósávban tolja a 60-al haladó kocsisor mellett.

És a kettes számú szereplő, aki ritkán megy autópályán , és nem tudja, hogy a fent megénekelt típus, egy két kamion közötti jobbról előzés után akkor is visszarántja a belsőbe a X5-öst (bocs de tényleg), ha fizikailag nincs ott hely. Nem számít rá, hogy létezik büntetősatu nevű fogalom. És már kész is kocc.

Altaïr 2011.09.30. 17:36:23

A rendőröknek ilyenkor a lehajtóknál ott kéne lenniük és leterelni az autókat. Ha meg megoldható a 2 oldal összenyitása, akkor azt is. Ezeket úgy lehet kombinálni, hogy a teherautókat - kamionokat leterelik, az autók meg mennek a megnyitott sávokban.

tundrazuzmo (törölt) 2011.09.30. 18:36:10

Vasárnap délután kétféle vesztes van az M7-esen Budapest felé:
- Aki balesetet okoz, mert vesztes
- Aki beáll a sorba dugózni, mert vesztes

Utóbbi csak időt veszít, de az éppen elég.

Ugye nincs más választás hazafelé, mint az M7, és ont vasárnap délután? Nincs? Akkor jó, dugózzál csak ezután is!

Alikam 2011.09.30. 18:59:30

@qwertzu: Igen, valami ilyesmi állhat a háttérben. Én mindig azt mondom, ha valaki nagyon vonatozni akar, akkor ne autóval tegye az autópályán, hanem használj a a MÁV-ot.

Viszont ha az autópályán megy legalább közelítse meg a megfelelő követési távolságot.

GiXXXer 2011.09.30. 21:37:00

@[mike]: én sokszor hallgattam a Bayern3-t, és minden útinfóban elhangzott: A8 - 5-6-(20) km stau, A9 - 2-3-(10km) stau... A nyolcason hétköznap, hétvégén, reggel, este, több helyen kilóméteres stau. Egyszer mentem arra, Rosenheim-tól Münchenig 3,5 óra volt, pedig megpróbáltam lejönni is a pályáról, de ott se volt különb. Egy nyavalyás stop tábla is hihetetlen torlódást tud okozni, főleg, hogy a németek kicsit tán túl szabályosan is vezetnek, és már annak is elsőbbséget adnak, aki még épp csak beszáll a kocsijába. Egyszer egy kb. 20-25 autóból álló tötymörgő konvojjal vonatoztam kilométereket, mert egy 6 m széles úton sem volt senki sem hajlandó megelőzni egy biciklist, amikor jöttek szembe... :P

Osztrákoknál is dugóztam már pár órát rohadtul nem csúcsidőben, rohadtul nem nagy forgalomban, mivel félpályás útlezárás volt. Náluk sem működik a cippzár effektus. Már 5 km-rel a zárás előtt ki volt táblázva, de a sok vakegér az utolsó méterekben fogta csak fel, hogy be kéne kotródni a külsőből, ekkor satu, és a belsőben is satu miattuk persze...

Itthon még istenes! Nem viccből mondom...

huspotyolo 2011.10.01. 01:49:00

@GiXXXer: A cipzár elv lényege pont az, hogy a torlódási pontnál 1 autó megy a belsőből aztán egy a külsőből (vagy fordítva) és a ciklus újrakezdődik. Nem pedig az hogy 8km-el előre bemegy mindenki a "szabad" sávba. Ezért húzok el 60 töketlenkedő autós mellett a nagykörúton legkülső sávban, mert 500m múlva a 3 sáv 2 lesz és ők már előre besorolnak... Bumm nyertem 5 percet 500 méteren. :D Bezzeg ezek miatt nem lehet pl M5-ről rákanyarodni a körútra, mert "nincs hely"... Illetve van csak nem jól tölti ki.

GiXXXer 2011.10.01. 02:52:49

@huspotyolo: nem azt mondom, hogy 5 km-rel előtte soroljon be, hanem azt, hogy ha már ilyen szépen ki van táblázva előre, akkor lehetőleg ne az utolsó utáni pillanatban akarjon sávot váltani. Autópályán egyébként 4-500-m-rel a zárás előtt már érdemes, mert igen hamar lezavarod, 130-nál 13 mp alatt teszel meg 500 m-t.

qwertzu 2011.10.01. 07:44:17

@huspotyolo: Az nem a Nagykörút hanem a Könyves Kálmán. A Nagykörút az egyel kisebb gyűrű.

puffancs 2011.10.01. 11:08:15

mi az, hogy valaki azt varja, de most komolyan, hogy egy helyszineles 10 percig tartson????

az UK-ban is orak kerdese csupan, pedig itt aztan tenyleg hatekonyak a rendorok es tisztelik az egyenruhat.

itt sem nyitjak meg a leallosavot helyszineleskor, csak ha utepites van. miert magyarorszagon nyitnak meg, ahol az autok szama is huszadannyi?

aki nem tudja belekalkulalni az autozasba, hogy bizony dugo is kialakulhat, menjen kotott palyan vonattal.

birom amugy, amikor budapest es balaton kozott ingazo emberek peldaloznak kulfolddel, nagyon viccesek :)

puffancs 2011.10.01. 11:13:13

@cett: nurnberg korul,elott,utan vegig 120as, ha nem szazas korlatozas van millio kameraval. hogy tettel meg 150km-t 40 perc alatt? helikopterrel?

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.10.01. 11:23:03

@puffancs: nürnberg-től passau-ig a 3-as autópályán, vasárnap hajnalban. kb 3-4 helyen volt 1-2 km hosszú 120-as korlátozó tábla, amúgy simán lehetett menni. ott próbáltam ki a kéthónapos kocsin hazafelé, hogy mit bír. :)

puffancs 2011.10.01. 11:37:32

@cett: ja ok. en mindig munkanapon mentem arra. es nem versenyautoval :)

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.10.01. 13:02:11

@puffancs: semmi gond. de ez sem versenyautó, mezei 1.9 dci megane coupe. 130LE, 300Nm. 200-ra beállítottam a tempomat-ot, 300km-t így passauig le tudtam vele tolni. :) rögtön 2 órával rövidebb lett a visszautam, mint a munkanapos dugóban töltött odautam. :)

CoIie 2011.10.01. 13:51:36

És a matrica árát visszadták? ;)

huspotyolo 2011.10.01. 16:11:43

@GiXXXer: Persze sosem megy az (értelmes) ember 130-al álló sor mellet, mert bárki kiállhat onnan, max 60-al körültekintően. A nagykörúton is 50el mentem el a kocsisor mellett 70 helyett. Nem gond ha kiállnak 400m-el előbb a megfelelő sávba, de senki se nézzem rám mérgesen ha elmegyek mellettük azon a pár száz méteren. :) (legalábbis itthon ez bevett szokás pár embernél :D)

@qwertzu: Igaz, bocsi a tárgyi tévedésért, a fejemben az járt, hogy a nagyobb átmérőjű körút, ezért írtam rosszul. Mérnökileg nem tudom felfogni, hogy a kisebb a "nagykörút"... Vikifi nem akarja ezt is átkeresztelni valami logikusabbra: Kis/közepes körút? :D

Drdnght 2011.10.02. 10:38:15

@huspotyolo: Azert nagy, mert van egy kiskorut is, a belvaros korul.

roadrunner 2011.10.02. 12:44:29

@puffancs: Tényleg?
Képzeld meg a folyamatos forgalomnak is megnyitják a leállósávot sok helyen.

huspotyolo 2011.10.02. 13:50:34

@Drdnght: "Vágom", Budapesten nem tudok eltévedni, max csak később érek haza. Sajna gyakran fordul elő velem, hogy jóra gondolok, csak rosszat mondok. :D A kiskörút (Vámház körút) a Szabadság/Ferencz József híd körül megy.

Mzee1000 2011.10.07. 08:49:00

Én is bent álltam ebben a giga dugóban. 3 órás helyszínelés egy 3 sávos forgalmas autópályán: csak Magyarországon lehet ilyet megtenni.

j311 2011.10.08. 21:42:01

Ha nem áll rendőr a leállósávon, akkor sem szabad ráhajtani. Tehát mindenképpen 1 sáv marad.

Peetee 2011.10.13. 15:18:47

Igen, az, hogy mit mennyi idő alatt takarítanak el ,az 1 kérdés.
DE AMIKOR A GYÖKÉR PARASZT RENDŐR SAJÁT MAGA AKADÁLYOZZA A TOVÁBBHALADÁST ÉS KREÁLJA A MÉG NAGYOBB DUGÓT, AZ TÖBB, MINT VÉRLÁZÍTÓ.
Miért van ez?
Mert öntelt, ugyanakkor végtelenül ostoba, logikátlan gyökereket alkalmaznak a rendőrségél.
Azért mert a logikus gondolkodás szikráját is kiölik belőlünk
Azért, mert lenéző, pökhendi, "ki a király" - életérzéssel megáldott lófaszjóskák teljesítenek szolgálatot, neeeem, nem a a hazaszeretet miatt, hanem, a 35évesen nyugdíjba vonulás reményével próbálják túlélni azt a 10-15évet, amit a munka világában kell eltölteniük, eközben pedig kínkeservesen fáj nekik minden műszak, minden intézkedés.

Azért mert a rendőrség nálunk KÉPTELEN RÁSZOLGÁLNI AZ ÁLLAMPOLGÁROK TISZTELETÉRE ÉS A BIZALOMÁRA!!!!

Németországban els.adás kötelezőnél kiment az előttem lévő a másik elé.
Ez ~4-5éve történt.
Én voltam az egyetlen tanú.
40perc volt az eset, pedig a golf-ban kinyílt a légzsák és a néni pár percet a mentőben töltött!
40perc így nézett ki:
Telefon után 5perccel ott volt 1 rendőr, majd még1.
Az első azonnal elkezdett forgalmat irányítani, a társa az érintettekhez sietett!!!
A másik rendőrautó a megérkezése után 30mp-el már nyílt a csomagtartó, előkerültek az eszközözk (nem cigizünk egyet, kezelünk a kollégákkal, megbeszéljünk a tegnapi VV-t, aztán jajjjjj, dógózni kőne').
10perc alatt felmérték, 3-4et fényképeztek, addig a másik forgalmat irányít, társa a vallomásokat veszi fel közben a mentőnek mutatja,h hova álljon, a nénit besegíti.
Eddig ~20perc telt el, megjött 2 autómentő, az egyik 30sec után távozott, miután két szót váltott az érintettekkel. NEM, nem maradt ott hiénáskodni, meg rábeszélni, hogy mégiscsak lehet, hogy kéne az a térlelezés.
Ha nem, hát nem, ennyi.

A 25.percben kerültem én a képbe, angolul lebeszéltünk a dolgot, igen az én verzióm egyezik a többiekével, itt írja alá, köszönöm...jaasolta,h pihenjek egyet a közeli kúton, sokminden történt velem az elmúlt fél órában és biztos jól vagyok? Igen, köszönöm.

A másik tréler várt a rendőr utasítására, az megmutatta,h hogyan, felrakták a trélerre, rendőr, mentős és a tréleres közösen seprűzték félre a törmeléket, a 40.percben már csak a tréler állt az útszélén.
Bementem a közeli kút helyett a szupermarketbe, a baleset utáni 50.percben ugyanolyan zavartalan volt a forgalom, mint a baleset előtt!!!!

Nálunk az 50.percben kezdik el a csomagtartóból elővenni a fényképezőgépüket....

No comment.

D4D 2011.10.13. 17:30:58

@Peetee:
A törmeléket zacskóba seprik, nem félre.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása