Tudom, tudom, Péter levele hangulatkeltésre kiválóan alkalmas, de olyan mély részletességgel ír az őt feltartóztató kerékpáros szőrös tomporáról, mint Tolsztoj Ivan Iljics állapotának romlásáról, vétek lenne nem elolvasnotok!
Sokáig gondolkodtam, hogy megírjam-e ezt az esetet, szerintem tanulságos, mert ha az ember belegondol, arra a megállapításra jut, hogy tényleg mekkora baromállatok vannak köztünk.
Melóból mentem haza, az M1-esről lekanyarodva Biatorbágy felé mentem az 1-es úton: 2x2 sávon halad az út emelkedik felfelé, majd lesz egy 2 sávos körforgalom, utána szintén emelkedik, majd balra gémberedik, és átbújik az autópálya alatt. A belső sávban mentem, mert a külsőben agy 12 kerekű dömper - a 4 első kereke kormányzott - ment, meg valami kerékpáros is volt ott, teljes kerékpáros cuccban.
A körforgalom előtt láttam, hogy a dömperrel egyszerre fogok beérni a körforgalomba, ezért lassítottam, hagytam a dömpert menni. Ő jó fej volt, mert ő meg a kerékpárossal ért egyszerre a körforgalomba, és átjött a belső sávba elém, nehogy megijessze a kerékpárost. Ez csak akkor tudatosult bennem, mikor a dömpert utolértem a körforgalomban a belső sávban, még jobban lassítottam, és láttam, ahogy a kerékpáros a külsőben nyomja a pedált.
Ekkor már nagyon lelassultunk, a dömpernek is be kellett vennie a körforgalmat, óvatosan, szépen, nehogy a kerékpáros jogai sérüljenek, vagy mi. A dömper elhagyta a körforgalmat, mögötte én, majdnem állóra lassulva kerestem a kettest, hogy a körforgalom belső sávjából ez emelkedőn felfelé én is kihajtsak a körforgalomból, és közben néztem a dömpert, hogy minek engednek ekkora baromautókat a normálisok közé az utakra.
Mindezenközben kiértem a körforgalomból, kezdenék gyorsítani, de jobbról valami mozgást vettem észre a kocsi elejénél: hát a kerékpáros a nyeregben felállva teljes erőből tapossa a pedált a vékonykerekű országúti kerékpáron, és húz be elém a belső sávba. Azonnal kapcsoltam: aranyszívem a marhanagy dömper szélárnyékában gondolta leküzdeni az emelkedőt...
Mire a gondolatot végiggondoltam, hogy csak ez lehet az oka a sávváltásának, már előttem is volt, nekem meg gyorsítás helyett fékeznem kellett, mert sokkal lassabb volt nálam. Nem is ez lepett meg, hogy beáll elém a kerékpárral a belső sávba, mikor a külső üres, hanem ahogy a ronda valagát a kerékpáros nadrág extrapelenkarészével belecsóválta a pofámba, közelről, miközben a pedálokat ronda szőrös férfilábaival vadul taposva igyekezett az emelkedőn felfelé utolérni a dömpert, ami már vagy 20 méterrel odébb volt.
Na ekkor dudáltam rá egy hosszút, hogy a kurvaanyádba csóváljad itten a valagadat marhabaromállat. Ilyet még sose láttam, télleg elég ocsmány volt, így a semmiből megjelenik egy szűk fekete gatyában vadul rángatózó férfivalag, azzal az üléspuhítóval, komolyan, mint egy majomnak a segge, csak fekete. Közben a csávó érezte, hogy nem lesz meg a dömper, én meg gondoltam, mellé állok jobbról, nem engedem vissza, hanem még szopatom egy kicsit, de aztán kezdett lehúzodni a külső sávba, egymás mellé érve pedig a szájakraté része is megtörtént a dolognak. Még pofázott is rendesen, hogy mit, nem hallottam a saját dudálásomtól, mert rádudáltam mégegyet. Mi a fasznak rázza be a rusnya valagát a szélvédőmön?
Mikor hazaértem, akkor jutott eszembe, hogy az ilyen sportolni megy az utakra, ő amikor kerékpározik, akkor egy jót edz, hogy mások csak haza akarnak menni, neki másodlagos, ő a saját sportolásának teljesen alárendeli az úthálózatot: ha a belső sávban van a szélárnyék, akkor odamegyek, ott lehet hatékonyan sportolni... A baromállat. Marhabaromállat. Persze tudom, mások meg versenyezni járnak a Váci útra, meg 300-zal Lamborginizni az M7 bevezetőre...
záporjózsi 2011.10.04. 07:53:30
Amúgy tisztességes dömpert közúton csak trélerezve látsz. Persze vannak kivételek:
www.youtube.com/watch?v=lxjcPEE4jIg&NR=1
pengusz 2011.10.04. 08:04:01
Nekem már szóltak be csajok kocsiból, hogy "dejóseggedvan" :D
Egyébként miért a seggéd nézegetted? :D
Hemü 2011.10.04. 08:50:16
Perill, te vagy az? :-)
Pár dolog azért:
- Engedtessék meg mindenkinek, hogy ott rázza a seggét, ahol akarja.
- Elhiszem, hogy csúnyán vágott be eléd, de te sem nagyon törekedtél a biztonságos követési távolságra.
- A leszorítás közúti veszélyeztetés, és mint olyat, a Btk. szankcionálja.
- Nem lehetett nagyon edzett, ha nem tudott a dömper mögött maradni. Vagy fáradt volt. Vagy nem is ez volt a célja.
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2011.10.04. 09:16:23
Te is pont akkora barom vagy, mint ő. Pont.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 09:20:12
bármit megtehetnek, szankciók nélkül, és mindenki másnak el kell őket viselniük.
ez jövőre bekerül az alkotmányba is, mindenkinek egyenlő jogai vannak, kivéve a bicikliseket és a kisebbségieket, akik mindenki fölött állnak.
a kisebbségi bringás lesz az aduász.
Hurri Kán 2011.10.04. 09:50:18
qwertzu 2011.10.04. 09:56:29
"hogy mások csak haza akarnak menni, "
Ha csak haza akarsz menni, akkor vagy elmész mellette jobbról, vagy ledudálod a belső sávból és mész. Ráértél fölöslegesen nevelni, ezért joggal feltételezhetjük, hogy te sem siettél sehová.
yoda-jedi 2011.10.04. 10:26:55
2011.10.04. 10:28:33
midnight se 2011.10.04. 10:31:27
"kedves" leveliro, te egy patkany vagy, megerdemelted volna, hogy lerugja a tukrodet, de nalad intelligensebb volt.
Ijesztegesd legkozelebb a kurvaanyadat.
isti77 2011.10.04. 10:42:15
Xerome 2011.10.04. 10:44:04
tehát a dömper is a belső sávban ment, akkor meg minek akarta letúrni onnan a biciklist, az a 20 méter fájt neki.
Ez zsigerből utálja a bicikliseket és tényleg hangulatkeltő a levél, de akkor minek rakja be.
Gratula mind a kettőnek.
Grg76 2011.10.04. 10:46:16
@midnight se: papíron lehet hogy egyenjogú, de az életben sajnos nem igy van. Majd ha a biciklisnek is kell pl. vmi. alap kreszvizsgát letennie, akkor beszélhetünk egyenjoguságról. De ha egyenjogú? Akkor én is pl. átmehetek a piroson mint ők? Vagy bemehetek az egyirányúba forditva?(ahol nincs engedélyező tábla? Vagy arr megyek ahol elférek az autóval,mert úgy rövidebb...
Reggie 2011.10.04. 10:55:42
25. § (1) - jobbratartasi kotelezettseg orszaguton
29. § - iranyjelzes hianya
34. § - savvaltasi (elozesi szabalyok) megszegese
36. § (1)- parhuzamos kozlekedes szabalyainak megszegese (belso savot csak elozes celjara szabad hasznalni)
54. § (1) - az uttest jobb szelen kotelezo mennie
meg ossze tudnek szedni parat, de kezdetnek ez is eleg.
mrzigi 2011.10.04. 11:06:27
Akkor lenne egyenjogú és egyenlő a kerékpáros az autóssal, ha
- lenne jogosítványa, kiegészítő kerékpáros oktatással
- annyival menne, mint az autós
- annyira gyorsulna, mint az autós
- annyira ki lenne világítva, irányjelzővel (mert a karját nem használja egy se) mint az autós
és nem utolsó sorban:
- ha annyira büntetve lenne kihágásai miatt, mint az autós !
Addig meg csak megtűrt rossz.
Már sokszor leírtam, hogy az útpadka +20 centi, ez a cangás helye (meg a jáááááárda, pláne külvárosban ahol ember nincs rajta).
Az is hülye volt, aki eltörölte ezt a KRESZ-ből.
Hemü 2011.10.04. 11:08:03
Mondom ezt úgy, hogy nem megyek át piroson (idegesek is néha mögöttem), és csak a megengedett irányban közlekedek. De ezeket egy gyerek is tudja, pedig nincs KRESZ vizsgája.
Jogsim is van, csak 18 éve nem vezettem autót. 7 éve le is járt.
Hemü 2011.10.04. 11:09:35
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:12:37
mennyire is büntetik a bringásokat a következőkért?
- irányjelzés elmulasztása
- buszsáv jogosulatlan használata
- szabálytalan/hiányzó világítás
- biztonsági felszerelések (pl. fék) teljes hiánya
- egyirányú közlekedés szabályainak megszegése
- járdán közelkedés
- zebrán közlekedés
- elsőbbségadás szabályainak megszegése
- táblával tiltott úton haladás
- "vezetés" közben telefonálás
- piroson áthajtás
- gyorshajtás
- ittas/bódult állapotban "vezetés"
és mennyire büntetik ezért az autósokat?
ja, és ha a személyi sérüléses balesetek 12%-át bringások okozzák, akkor miért nincs kötelező biztosítás a kerékpárokra?
ha járműnek számít, miért nincs rá vezetői engedély?
és miért azt hangoztatják állandóan, hogy "elgázolta a villamos a kerékpárost"? hogy a tökömbe gázolta volna el? lekanyarodott a sínről, hogy direkt elcsapja? talán "villamos elé/alá hajtott a kerékpáros"
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:15:30
hát persze, hoyg nincs. az összes kerékpáros mindig szabályosan közlekedik, mi? ne röhögtesd már ki magad.
Hemü 2011.10.04. 11:19:52
Léptesd ki az országot a Bécsi Egyezményből, és tied a pálya. :-)
Az elejével egyetértek, bár körforgalomból kifele szinte csak én indexelek.
Hemü 2011.10.04. 11:22:46
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:28:38
amúgy hogy hívod azt, aki a járdán kerékpározik, vagy kerékpárral áthajt a piroson? szabályos ejtőernyős tengerkutatónak? a te agyad deformált, hogy még a magyar nyelvtan jelzős szerkezeteit sem ismered.
Hemü 2011.10.04. 11:31:36
A járdában meg megegyeezhetnétek Zigivel, mert most nem tudom, hogy micsinájjak. :-)
mrzigi 2011.10.04. 11:33:15
Téves.
Ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan.
Márpedig az az úttest, ahol pl 70-es tábla van, nagy a forgalom, kátyúk vannak a szélén (ami miatt javasolják a kerékpárosoknak manapság, hogy a padkától 1 MÉTERRE tekerjenek a 3 méter széles sávban a kamion előtt khmmm) ...
Amúgy valaki végre felvilágosíthatna, egy dologról.
A kerékpárutak nagy része JÁRDA (vidék, külváros meg pláne), amire ráírták hogy most már kerékpárút is, vagy gyalogos+kerékpárút vagy bakker.
Akkor most hogy a fenébe is van?
Amíg csak járda, addig "életveszélyes" kerékpárosnak rajta tekerni, de onnan kezdve, hogy kitettek a végére egy kerékpárút (is) táblát, már nem életveszélyes neki ??? MIVAAAAN ???
Amúgy amelyik kerékpáros a 70-100-al haladó kocsik és kamionok között (előtt, 1 méterre a padkától) cangázgat, az meg is érdemli hogy kivasalják.
Természetes szelekció, az életképtelen hülyék kirostálódása. Darwin díj jelöltek.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:36:53
Aki kerékpárral közlekedik az mi (ki)? Kerékpáros.
Aki szabálytalanul közlekeid? Az szabálytalan.
Aki kerékpárral szabálytalanul közlekedik? Szerinted ember. Ülj le fiam, egyes.
"A járdában meg megegyeezhetnétek Zigivel, mert most nem tudom, hogy micsinájjak. :-)"
Szerintem olvasd el a KRESZT, értelmezd, tanuld meg és tartsd be. Ennyi.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:38:23
A kerékpárutak nagy része JÁRDA"
Felvilágosítalak. A kerékpárút nem járda. A járda nem kerékpárút. Se nem nagy része, se nem kis része.
Xerome 2011.10.04. 11:38:59
Ugyanúgy, ahogy az autósok sem tehetnek arról, hogy nem büntetik őket azért mert a zebránál nem állnak meg és stb...
És arról sem a biciklisek tehetnek, hogy nem kötelező nekik a kresz vizsga és a rendszám.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:41:59
A rendőrség meg, mint olyam, jelen pillanatban tökéletesen alkalmatlan az alapvető feladatainak is az ellátására.
yoda-jedi 2011.10.04. 11:42:44
szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kek-hirek/reszeg-rendorok-rohantak-egy-csaladi-hazba-az-audival-403860
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.10.04. 11:45:08
index.hu/velemeny/glossza/mitnyan/
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.10.04. 11:45:37
Xerome 2011.10.04. 11:46:54
yoda-jedi 2011.10.04. 11:47:09
az a debil XII. kerületi polgármester volt?
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2011.10.04. 11:49:10
Lehet, hogy elő lehet túrni valami archívumból, de nem találom.
Ezekből nagyjából kiderül:
index.hu/belfold/dcode0831/
index.hu/belfold/per1111/
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:50:02
és azt ki bünteti meg, aki nem bünteti meg azt, aki nem büntet?
pengusz 2011.10.04. 11:51:26
A büntetést a rendőrökön kérd számon.
pl. a környéketeken van mondjuk egy forgalmas egyirányú utca, amiben folyton szembejönnek a bringások szabálytalanul (nincs kitáblázva). Álljatok össze páran, levél az önkormányzatnak/helyi kapitányságra. A rendőrség is rájön hamarosan, mekkora bevételi forrás :D
A biztosítást/jogosítványt/rendszámot pedig a politikusokon, akik ilyen törvényeket hoznak.
Xerome 2011.10.04. 11:52:04
yoda-jedi 2011.10.04. 11:53:42
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:56:27
@pengusz: "erről a kerékpárosok tehetnek?"
nem, biztos az autósok meg a gyalogosok, sőt kifejezetten Gyurcsány és Orbán kényszeríti szabályszegésre a kerékpárosokat.
"pl. a környéketeken van mondjuk egy forgalmas egyirányú utca, amiben folyton szembejönnek a bringások szabálytalanul (nincs kitáblázva). Álljatok össze páran, levél az önkormányzatnak/helyi kapitányságra. A rendőrség is rájön hamarosan, mekkora bevételi forrás :D"
itt a környéken az összes felsorolt szabálytalanságot sorra követik el a kerékpárosok (kerékpáros szempontból talán budapest legforgalmasabb környéke. a közelben van egy rendőrkapitányság is, egyfolytában jönnek-mennek a járőrök. soha még csak rá sem szólnak a bringásokra. még akkor sem, ha a rendőrautónak nem adják meg az elsőbbséget.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 11:58:06
yoda-jedi 2011.10.04. 12:03:49
ezek ilyen mérősünök... ezek ellen van a lézerblokkoló... feleslegesen üldögélnek...
mexűnt a jogállam mindenki sz@rik a szabályokra
bűn felderítési mutató a bejelentett kb 10% bűnnek 40%a azaz 4%
de van olyan "ág" amiben zéró, pl pénzhamisítás...
pengusz 2011.10.04. 12:09:00
Mégegyszer mondom (látom félremagyarázod):
a nem megfelelő szankcionálásról nem a bringás tehet (nem is a közlekedés többi résztvevője, ilyet egy szóval sem írtam), a biztosítás/jogosítvány/rendszám téma az egyéntől független, kérd számon a jogalkotókon.
Reggie 2011.10.04. 12:13:43
pengusz 2011.10.04. 12:15:28
1. megpróbálja megóvni saját xaros életét
2. megpróbálja megóvni mások xaros életét
3. megpróbálja elkerülni a büntetéseket
Aki jön a lerúgom a tükrét/leszorítom az útról/elütöm a bringaúton/leverem a járdán bringázót stb. dumával, az kb. olyan szinten sincs, mint egy baktérium (az averzív tanulásra még ők is képesek)
Gondolom te gyalogosként,bringásként és gépjárművet vezetve is 100%-ban betartasz minden szabályt.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 12:19:25
Igyekszem betartani minden szabályt, még a baromságokat is. Nagyon ritkán nem sikerül csak. És nem érzem azt, hogy a szabályok betartásávával kevesebb lennék.
pengusz 2011.10.04. 12:25:28
qwertzu 2011.10.04. 12:30:48
Nyilván. És most a válaszolsz a következő kérdésre:
Mit teszel, ha szabálytalanul parkoló autós vagy útfelbontás miatt, csak a záróvonalat átlépve tudsz továbbhaladni?
1. Szabálytalanul ráhajtasz a záróvonalra.
2. Megvárod míg eltűnik az útból az akadály.
qwertzu 2011.10.04. 12:33:32
Xerome 2011.10.04. 12:36:46
mrzigi 2011.10.04. 12:38:16
"Felvilágosítalak. A kerékpárút nem járda. "
Én meg felvilágosítalak, hogy amiket látok, azok ELŐTTE (évtizedeken át) egyszerű buta JÁRDÁK voltak.
Nem lett aszfalt felszedve, nem lettek a kocsikiállók, kertkapuk sem átépítve ... az ami JÁRDA volt, már (járda +, vagy szimplán) kerékpárút.
Akkor most mitől biztonságosabb a kerékpárosoknak, mint előtte ???
Válaszolj (ha tudsz)!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 12:38:23
útfelbontást ki szoktak táblázni, terelővonalazni, stb.
terror 2011.10.04. 12:39:26
A minap is voltak teves elkepzeleseid a szabalyzasrol, amit tanultabb kollegaid javitottak.
Szoval a lenyeg, hogy lehet, hogy megprobalsz szabalyosan kozlekedni, csak neha lovesesed sincs, mi lenne a szabaly. Ezzel masok is vannak igy...
qwertzu 2011.10.04. 12:39:40
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 12:41:41
"Akkor most mitől biztonságosabb a kerékpárosoknak, mint előtte ???
Válaszolj (ha tudsz)!"
Tudok. Attól biztonságosabb, hogy el lett különítve a közúti forgalomtól. Amúgy minek akarod felszedni az aszfaltot? Göröngyös földúton szeretsz kerékpározni? Kertkaput minek akarod átépíteni? A forgalom szempontjából közöd nincs a magántulajdon kerítéséhez.
qwertzu 2011.10.04. 12:43:06
Egész pontosan melyik kresz paragrafus engedélyezi ezt?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 12:46:07
és ha a táblánál tévedtem is, (bár a tábla elhelyezése engem igazolt, arról nem én tehetek, hogy rosszul volt elhelyezve) elég sok más szabálytalanságot elkövettél azon a videón.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 12:48:26
Ez.
pengusz 2011.10.04. 12:51:11
Erre ékes példa Csepelen a temető mögött a Csepeli út mellett vezető kerékpárút: a dűlő út felé haladva úgy alakították ki, hogy még nem sikerült minden ingatlan tulajdonossal megállapodni (majd megnézem, így van-e még). Szóval tekersz, majd egyszer csak előtted a kerítés, leszállsz, árkon bokron áttolod 20m-t, majd haladsz tovább a bringaúton, 200m múlva ugyanez. Akkor már inkább ne építették volna meg. Képzeld el ugyanezt mondjuk egy autópályánál: mész-mész 130-cal, majd előtted Józsi bácsi szőlője :D
mrzigi 2011.10.04. 12:51:41
"Attól biztonságosabb, hogy el lett különítve a közúti forgalomtól. "
Eddig ugyebár járda volt (eddig IS elkülönítve a forgalomtól), ahol nem mehettek a kerékpárosok, mert rájuk nyitják a kertkaput, kiálló autó nem figyel rájuk ...
Most UGYANAZ a járda, de már kerékpárút a neve, hála egy táblának.
Ugyan mi változott ?
SEMMI.
Akkor miért nem lehet szimplán az ilyen külvárosi, gyér gyalogos forgalmú járdákra rázavarni alapból a kerékpárosokat ?
Ha viccelni akarnék csak annyit mondanék, hogy azok a járdák valójában kerékpárutak, csak a tábla hiányzik a végükről.
A rizsázást meg hagyd a politikusokra, próbálj meg válaszolni is.
qwertzu 2011.10.04. 12:53:23
szövegrészt?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 13:00:06
@mrzigi: "Eddig ugyebár járda volt (eddig IS elkülönítve a forgalomtól), ahol nem mehettek a kerékpárosok, mert rájuk nyitják a kertkaput, kiálló autó nem figyel rájuk ..."
Nem, nem azért nem mehetekk ott, mert rájuk nyitják a kaput, hanem mert tilos volt.
"Ugyan mi változott ?"
Nem kell az úton bicajozniuk, plusz gyalogos nem meht ott.
"Akkor miért nem lehet szimplán az ilyen külvárosi, gyér gyalogos forgalmú járdákra rázavarni alapból a kerékpárosokat ?"
Át kell táblázni, aztán hadd szóljon! De azt nem támogatom, hogy minden járdán lehessen kerékpározni, sőt.
@qwertzu: én ott látom, hogy "- értelemszerűen -".
midnight se 2011.10.04. 13:02:04
Erveidre valaszolva:
"Akkor én is pl. átmehetek a piroson mint ők?"
- ezt a hulyeseget honnan veszed? Ok sem mehetnek at, es te sem.
"Vagy bemehetek az egyirányúba forditva?(ahol nincs engedélyező tábla?"
- ezt a kresz irja elo, tehat ha biciklivel vagy, igen. Most a kresz ellen sirankozol???
"Vagy arr megyek ahol elférek az autóval,mert úgy rövidebb... "
- Ulj biciklire, ha nem tetszik valami. Esetleg par kilot is ledolgozol.
@mrzigi: "Már sokszor leírtam, hogy az útpadka +20 centi, ez a cangás helye."
loszart nem szamit, hogy mit irsz le. Minden forgalomban resztvevo kozlekedo egyenrangu, meg akkor is, ha a Joistenhez mesz panaszra. Ezert kell vigyazni egymasra, figyelemmel kozlekedni ahelyett, hogy ellensegnek tekinted a masikat es flusztralt eletedet a nalad gyengebbeken vezeted le.
little honey 2011.10.04. 13:02:10
qwertzu 2011.10.04. 13:07:22
midnight se 2011.10.04. 13:10:16
Fejlettebb eus orszagokban nem igy allnak hozza az emberek. Hollandia, Belgium, Dania pl.
pengusz 2011.10.04. 13:10:40
18. §
c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 13:21:17
@qwertzu: @pengusz: "értelemszerűen" kell alkalmazni a fent felsorolt szabályokat.
pengusz 2011.10.04. 13:23:40
"ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető; "
mrzigi 2011.10.04. 13:25:50
Én pedig igen támogatom, hogy a járdán KELLjen biciklizni (megfelelő korlátokkal, pl belvárosban gyalogos forgalomtól függően).
A kerékpárosok legalább annyira tartottak fel minket autósokat, mint amennyire a kerékpárosokat a gyalogosok.
A kerékpáros legalább annyira kiszámíthatatlan közlekedésileg az autósok számára, mint a kerékpáros számára a gyalogos. Csak ha a 20-al tekerő kerékpáros elé kilép egy hülye gyalogos, akkor max csonttörés lesz, míg ha a 50-70-el haladó kocsi-IFA-busz-kamion kombó elé szlalomozik be a hülye bringás (mert ő egyenrangú és övé az aszfalt), akkor nem csak pár csontja fogja bánni (meg az autós, utasai, meg busz utasainak sem, aki elkapja a kormányt, hogy mentse ennek az agyalágyult Darwin jelöltnek az életét !)
Ahol meg naponta 2 gyalogos sétál járda, az meg miért álljon ott kihasználatlan úgy, hogy mellette a kamionok kerülgetik a kerékpárost ?
@midnight se:
1) kerékpározok is, autós is vagyok, szóval a frusztrációdat kérlek inkább házon belül vezesd le, ne vidd ki az életbe.
2) nem tekinthetsz valakit egyenrangúnak, ha a fent korábban felsorolt kritériumok nem érvényesek rá, illetve nem teljesíti
3) Jól mutat a sírköveden a "de szabályos volt" felirat, magyarán ha te vagy a gyengébb, akkor még ha igazad van se "szemtelenkedj" a nagyobbal. Te vagy a kisebb, neked KELL jobban vigyázni.
qwertzu 2011.10.04. 13:35:42
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 13:47:24
de alapvetően nem lenne rossz a gondolatmeneted, csak akkor viszont minden útról tiltsuk ki őket.
@pengusz: a kresz ezeket is kimondja:
"62. § (1) Állatot szorosan az úttest szélén kell hajtani, illetőleg vezetni; ha azonban ez a forgalmat lényegesen akadályozná, az állattal a leállósávra, illetőleg az útpadkára kell lehúzódni."
tehát ha nem hajtasz állatot, akkor szabálytalanul közlekedsz, mivel bizony ott a kell szócska.
"46. § (3) Motorkerékpár pótülésén csak egy, a saját biztonságára ügyelni képes személyt szabad szállítani, akinek a lába a lábtartót eléri. A gépkocsi első ülésén csak egy személy szállítható."
Tehát az első ülésre még a pénztárcádat sem teheted, mivel ott csak egy személy szállítható.
de találtam még jobbat, amit már idéztetek:
"18. § (1) c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;"
Tehát a terelővonal felől átlépheted. Visszasorolni viszont - szabályosan - csak akkor tudsz majd, ha a menetirány szerinti bal oldalon is lesz terelővonal, vagy nem záróvonal lesz.
Keressek még olyat, ami rosszul van megfogalmazva?
pengusz 2011.10.04. 14:00:29
Az állat vezetését nem értem.
A pénztárcás félremagyarázás. (a pénztárca nem minősül 2 vagy több személynek)
A záróvonalas szintén félremagyarázás.
(próbáld ki egy ilyen helye, hogy frontálisan ütközöl valakivel, és azt hozod fel érvnek, hogy szabályosan nem tudtál visszasorolni a záróvonal miatt.)
Tehát maradjunk az eredeti problémánál: Mész a úton, záróvonal, előtted egy szabálytalanul parkoló autó. Átlépheted-e a záróvonalat?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 14:09:10
nem csak elolvasni, értelmezni is kell a szabályokat.
ha nem így teszel, hanem értelem nélkül, betű szerint követed, ami le van írva, akkor bizony:
- nem viheted a pénztárcádat az ülésen, mert nem engedi meg a szabály, mert a pénztárca nem személy.
- muszáj az állatod hajtanod, mert különben nem vagy szabályos.
- és nem, nem tudsz szabályosan visszasorolni, ha a zárovonalnak csak a feléd eső oldalán van terelővonal, mert a másik irányból nem engedi meg a szabály, hogy átlépd.
qwertzu 2011.10.04. 14:29:09
Viszont
"Állatot szorosan az úttest szélén kell hajtani." nem egyenlő "Állatot kell hajtani szorosan az út szélén."
A "kell" az úttest szélére vonatkozik és nem az állat hajtására.
"Állatot szorosan az úttest szélén kell hajtani." = Ha állatot hajtasz az úton, akkor azt szorosan az út szélén kell hajtani.
"A gépkocsi első ülésén csak egy személy szállítható." nem egyenlő "A gépkocsi első ülésén csak személy szállítható."
Ugyanis a "csak" az utána következő szóra vonatkozik, ami itt az "egy"
A visszasorolás mókásabb, igen itt megint megszeged a kreszt. :) Ugye hogy nehéz szó szerint betartani.
qwertzu 2011.10.04. 14:34:32
"a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad;" részt, ami egy tökéletesen egyértelmű és világos tiltás, szerinted ennyire kreatívan és értelemszerűen lehet alkalmazni, akkor mennyire lehet kreatívan és értelemszerűen alkalmazni a "ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan,"
részt?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 14:41:12
forgalmi akadálynál kikerülésénél átlépheted a záróvonalat, ha másképp nem tudod kikerülni.
előzésnél visszasorolhatsz záróvonalon keresztül is.
annak ellenére, hogy ezeket szó szerint, így, ebben a formában nem említi kresz.
ezek elsősorban fogalmazási hibák, amik miatt már elég sokszor felmerült, hogy az egész kreszt újra kellene írni, de a döntéshozó szervezet ettől komolyan elzárkózik, inkább csak toldozgatják-foltozgatják.
hogy egy másik, életszerű és valós problémát is felhozzak:
az Andrássy út szervízútjáról a Hősök terénél nem úgy a Dózsa György útra kanyarodni, hogy szabályosan közlekedj. mert egy záróvonallal védett buszsávra kanyarodik rá az ember, amin a legközelebbi terelővonal a 2. és 3. útkereszteződés között lesz, addig nem hagyhatod el a buszsávot.
illetve javítom magam: de rákanyarodhatsz, de akkor az első utcán jobbra le kell kanyarodnod.
hasonló szituáció a Thököly úton a buszsáv. a busz köteles a buszsávban haladni, ami viszont balra van a "rendes" forgalmi sávtól, végig záróvonallal védve. a busz emiatt nem tud szabályosan az amerikai úti megállóba sem kiállni, sem onnan a buszsávba visszasorolni.
te mit tennél az utóbbi esetben a buszsofőr helyében?
- nem állsz ki a buszmegállóba, mert át kell lépned a záróvonalat?
- átléped a záróvonalat?
Hemü 2011.10.04. 14:47:04
Attól lesz (kicsit) biztonságosabb, mint megboldogult járda korában, hogy ki van táblázva.
mrzigi 2011.10.04. 14:47:45
"a tömött járdán "
Gratulálok, szövegértés 1/
Hemü 2011.10.04. 14:47:58
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 14:48:01
qwertzu 2011.10.04. 14:52:43
A buszsofőrök még sokkal-sokkal gyakrabban szegik meg, mert máshogy tényleg semmi esélyük a munka elvégzésére.
De! Ez pont ugyanaz a logika, mint a bicikliseké: azért szegek szabályt, mert az infrastruktúra és más szabálytalan közlekedők erre kényszerítenek.
tundrazuzmo (törölt) 2011.10.04. 14:53:52
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 14:55:42
nem jó nekem, de nem ám! bontsuk le az egész 5. kerületet, mert annyira szorosan vannak építve a házak, hogy egy belátható útkereszteződés nincs.
"Ezért kell egy felületen közlekedni."
egy felületen közlekedünk, az úton.
tudod: "a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút)."
"Attól lesz (kicsit) biztonságosabb, mint megboldogult járda korában, hogy ki van táblázva."
amúgyis, mintha a járdán szeretnél közlekedni, különösen ritkás forgalmú kertvárosban. tessék, most szabályosan megteheted. nem feltétlenül lesz biztonságosabb, de szabályos lesz.
de most komolyan, el kell dönteni, hogy a kerékpár az jármű, vagy nem.
mert ha jármű (jelenlegi szabályozás szerint), akkor semmi keresnivalója a gyalogosok (gyk: járda, zebra, sétálóutca) között.
ha meg nem jármű, akkor semmi keresnivalója járművek között (úttest)
GG81 2011.10.04. 15:10:42
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.04. 15:20:06
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.04. 15:20:59
És jónapot!
pengusz 2011.10.04. 15:22:02
Pl. ugyan tilos átmenni a piroson, de éjszaka, amikor 2-2 km-re belátok a kereszteződésbe, és nem jön senki, akkor átmehetek? Ilyenkor hivatkozhatok a rendőrnek az értelemszerűségre?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:27:02
Xerome 2011.10.04. 15:27:33
Reggie 2011.10.04. 15:32:08
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:33:11
terror 2011.10.04. 15:34:40
"18. § (1) c) záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől - az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával - átléphető;"
Tehát a terelővonal felől átlépheted. Visszasorolni viszont - szabályosan - csak akkor tudsz majd, ha a menetirány szerinti bal oldalon is lesz terelővonal, vagy nem záróvonal lesz."
Ez tema volt a motoros zarovonal atlepesenel is, es bizony tobbek szerint igy mukodik a dolog.
hawkeye 2011.10.04. 15:36:39
"Visegrádon a Pap-rét és a Kaán-forrás közötti meredek szakaszon az elmúlt héten három kerékpáros-baleset is történt, közülük kettő súlyos, egy pedig könnyebb sérüléssel végződött. "Vélhetően mindegyik balesetet a sebességhatár túllépése okozta" - emelte ki a szóvivő. Sokan ugyanis a sebességkorlátozó táblák ellenére sem tartják be az erdei utakon érvényes 30 km/órás korlátozást."
www.hir24.hu/baleset-bunugy/2011/10/03/meghalt-egy-biciklis-a-pilisben/~~fokusz
Tanulság: teljesen felesleges fáradság elvárni tőlük a racionális gondolkodást.
pengusz 2011.10.04. 15:37:03
@Reggie: 1. eset: mögöttem áll. "Jóestét kívánok! Nem látja, hogy elromlott a lámpa? Na akkor forgalom akadályozása..."
2. eset: előttem áll. Nem mer elindulni, hátha az Ügyészség beépített embere vagyok
:D
terror 2011.10.04. 15:39:20
Tehát az első ülésre még a pénztárcádat sem teheted, mivel ott csak egy személy szállítható."
Ez jo :) Te, mint szabalyosan kozlekedo, szallitottal-e mar egy szemelyen kivul mast az elso ulesen? Azon ritka autovezetoknel, akik nem egyedul ulnek - mostmar tudjuk az okat! -, hany szazalekanal latsz ilyen szabalytalansagokat, nap mint nap? :)
Egyebkent droidkodasnak jo volt, bar sikerult magad ellen beszelni :)
Hemü 2011.10.04. 15:40:38
ÁÁÁÁÁUUU! Csak nem erre gondolsz?
"A fiam 5 éves volt, amikor már az úttesten mentünk a mellékutakon (csakis együtt), és már 10 évesen szebben közlekedik (egyedül továbbra is csak a lakótelepen), mint sok vagány suhanc. Ez többet ad neki, mint az iskolai oktatás bármikor fog, csak hát nem tudom, hogy a szülőket mivel lehetne erre rávenni. Főleg, hogy a kerékpárosokra vonatkozó szabályokat ők is csak elvétve ismerik."
Innen: autozz.blog.hu/2011/09/22/kikerulheted_a_critical_mass_biciklis_felvonulast#comments
Pont az ellenkezőjét írtam. Félve kérdezem: a KRESZ-re is ennyire emlékszel?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:41:38
@hawkeye: előbb-utóbb kiszelektálódnak a hülye motorosokkal/autósokkal/gyalogosokkal együtt...
terror 2011.10.04. 15:42:23
De itt az oldalon sokszor visszakoszon, a jogositvanyosoktol. Legemlekezetesebb, amikor az erdei kerekparozas szabalyozasat (erdotorveny helo, mi?) felulirtak a KRESZ gyalogosokra vonatkozo passzusaival. Viccespercek :)
pengusz 2011.10.04. 15:43:23
Na ez sem sokat járt még terepen :D
Én szoktam neki tolni lefelé versenyen (40-50 simán, terepen), de van aki csak úgy elsüvít mellettem, az élbolyról nem is beszélve :D
Reggie 2011.10.04. 15:47:10
Valojaban, ha van egy taska az elso ulesen, az ugye 0 db szemelynek minosul, tehat szabalyos.
terror 2011.10.04. 15:47:57
Errol a hozzaszolasrol mi a velemenyed?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:48:34
Úgysem fogod elhinni, de tényleg nem. :D
Az anyósülés elé szoktam bedobálni a cuccokat (tartok attól, hogy egyszer beütik az ablakot, és kikapják, ami az ülésen van), az apróság (telefon, pénztárca, stb.) meg megy a középkonzolra, vagy az ajtón levő térképzsebbe.
"Egyebkent droidkodasnak jo volt, bar sikerult magad ellen beszelni :)"
A rossz fogalmazásra akartam rávilágítani, akár a magam kérén is. ;)
@Hemü: bocs, összekevertelek mrzigivel. félve kérdezem, most akkor örihari?
Reggie 2011.10.04. 15:48:52
terror 2011.10.04. 15:50:13
"kieg.:
megtudtam hogy nem úgy történt a baleset ahogy a cikk sugallja. Felfelé ment lassú haladással és valószínűleg infarktussal lett rosszul és amiatt esett el.Bukó is volt rajta. Többen ott voltak az esetnél rögtön. Orvos is.Nem kellett rátalálni."
MTI hozza a format valoszinuleg...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:55:29
terror 2011.10.04. 15:55:54
GG81 2011.10.04. 15:58:57
tehát az egész kresz idevonatkozó része is egy vicc, amint ezen JÁRMŰ sebességhatárait szabályozza például a különböző kerékpáros infrákon vagy épp a táblákon mindenki számára kötelező érvényű határok ellenőrizhetetlenek velük szemben kb...
vagy kell még pár hulla!?
a kilométeróra viszont vagizni jó, merhá' honnét tudná, hogy 'uhvazz 30-40-es vót a zátlag', meghogy '60-70-nel vót döngetés a hegyrű'...
és lett.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 15:59:57
de amúgy sem szeretek az ülésre pakolni, nagyobb fékezésnél úgyis leesik.
csomagtartóban is minden ki van ékelve, utálom, ha gurulnak meg zörögnek a cuccok.
terror 2011.10.04. 16:03:51
Visszaterni pedig nem szabad, mig nincs ujbol terelovonal, ezuttal termeszetesen a masik oldalrol :)
1-2 szabalyt meg ki lehetne elemezni, es maris mindenki szamara egyertelmuve valna, hogy - ha mar kerekparos topic, es allandoan elokerulo temak - nem csak a kerekparosok szabalytalanok, hanem mindenki. Persze ez mar sokszor el lett mondva, de valahogy nem akarodzik tisztazodni a fejekben, csak igy a topicok melyen.
Xerome 2011.10.04. 16:05:24
Nem értem mi ebben a vicc.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 16:06:12
sokkal jobb lenne ez a mondat, ha pl. Így kezdőde: "Állatot hajtani csak szorosan az úttest szélén szabad..." nem?
myronman 2011.10.04. 16:06:58
Reggie 2011.10.04. 16:10:17
Tehat az "Állatot szorosan az úttest szélén kell hajtani." nem jelenti azt, hogy nem allatot hajtani tilos, hanem azt jelenti, hogy nem allatot hajtani nem kell szorosan az ut szelen.
Sajnos ezzel a logikai muvelettel sok embernek problemaja van:
hu.wikipedia.org/wiki/Implik%C3%A1ci%C3%B3
GG81 2011.10.04. 16:19:39
a kikerülés és az előzés 2 külön dolog!
a motoros itt előzött!!! tehát ha szabályosan akart volna sávot váltani, akkor a szaggatottnál megy balra 1-gyel. de az autós ezt miért is nem tette meg? neki semmi keresnivalója a buszsávban! nem, a következő kereszteződésig sem. főleg azon az M5 be- és kivezető szakaszon. faxán be kell sorolni és a kihajtás előtt lesz szaggatás a buszsávba visszasorolandó, hogy akkor belehajthass és lekanyarodhass! ( ha nem így lenne, akkor kb. sehov sem lehetne kitenni ellenőrző kamerát vagy qrvanagy adminisztráció lenne minden egymást követő kamerán keresni az azonos rendszámúakat, akik nem kanyarodtak le, pedig azért mentek ott...)
az előzéshez még egy példa, leginkább német, de mondjunk nyugati autópályákat. kereszteződéseknél a gyorsítósávokról felhajtókat védik jobbról szaggatásos záróvonallal, hogy senki se soroljon ki jobbról egysávra. de például az árpád hídon is van hasonló a szigeti felhajtóknál.
és tudom nehéz felfogni, de ez a buszsávos téma kb. olyan, mint az autópálya gyorsítósáv, ha nem tudsz besorolni, amíg szaggatott (amíg tart), akkor meg kéne állnod, mindkét esetben. ha a motoros ilyenkor jön a számára szabad sávban, akkor ő vagy be tud sorolni vagy megáll, mint a szent villamos is, ha kanyarodás miatt kell megállnod a síneken és még bőven akkor hajtottál rá szabályosan, amikor még sehol sem volt a nagysárga.
ámen.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 16:20:37
GG81 2011.10.04. 16:21:35
jah és nem utolsó sorban ki a faxom fogja ellenőrizni és hogyan?
Xerome 2011.10.04. 16:29:51
qwertzu 2011.10.04. 16:37:15
"Állatot kell hajtani szorosan az úttest szélén." Ez kötelezne téged az állat hajtására.
"Állatot szorosan az úttest szélén kell hajtani."
Ez bizony pontosan azt jelenti hogy:
"Ha állatot hajtasz az úton, akkor azt szorosan az úttest szélén kell hajtanod."
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 16:45:47
de mindt mondtam már feljebb, ez egy direkt túlzó példa volt.
(átmentünk nyelvtanozz! blogba, de nagyon)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.04. 16:52:09
pengusz 2011.10.04. 16:52:16
Hát persze! Ki a faxt érdekelt, amikor kb. 5km/h-s sebességgel elestem, és a kormány majdnem átszúrta a tüdőmet (csak bordatörés lett)? Az sokkal látványosabb volt, amikor a Harangvölgyben 62-nél elestem, és bukó nélkül háromszor befejeltem a földet, majd leporoltam magamról a havat, és mentem tovább :D
Xerome 2011.10.04. 16:53:10
"streetfighter" 2011.10.04. 19:26:01
Már kicentiztem egyet kettőt aki útban volt, meg egy kicsit leszorítottam, ha nem vette észre magát, de ezt a posztbélit legszívesebben kivasaltam volna.
Az nem árt ha mindenki tudja hol a helye. :)
Hemü 2011.10.04. 19:53:02
- Te is Juventuszt hallgatsz?
- Nagy a szád.
- Természetesen tudom, hogy hol a helyem. Ott, ahol neked is.
''autónepper.'' 2011.10.04. 20:20:43
Hemü 2011.10.04. 20:57:37
"streetfighter" 2011.10.04. 21:01:49
Az jó, ha tudod hol a helyed.
Rühellem amikor a biciklisták miatt lassul a sűrű országúti forgalom. Szerencsére ezt nem sűrűn szoktam tapasztalni.
Sajnos vannak egyesek, akik nem hajtanak el mellettük, ha jönnek szembe. Azokra jobban haragszom mint a bringásra, mert mindenkinek szíve joga vásárra vinni a bőrét, de másokat feltartani már nem magánügy.
Hemü 2011.10.04. 21:09:38
Egyébként meg sünt neked! Bárki jöhet ott keresztbe, gyerek is, és nem hiszem, hogy meg tudsz állni előtte. Följebb meg a sífelvonó helyét nézték szánkópályának (akkor még nem volt az, most már talán igen), és a végén, a betonról ugratva kettécsapták egy gyerek nyakát a keresztvassal, aki éppen a sílécét vitte fölfelé. Azóta egy kicsit érzékeny vagyok erre.
Hemü 2011.10.04. 21:17:41
Az országút az a hely, ahol hasznos a bicikliút, mert ott nem nagyon vannak kereszteződések. Csak a települések előtt vissza kell vezetni az útra. Bár a túloldali kétirányú nehezebb ügy.
D4D 2011.10.04. 21:41:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.04. 22:20:31
Reggie 2011.10.04. 23:36:01
Hemü 2011.10.05. 07:00:15
- Evolúciós zsákutca vagy, tudsz róla? - kérdezte a mammut a lajhárt.
(Jégkorszak)
GG81 2011.10.05. 07:49:58
:-D
a téli eséssel kapcsolatban meg ne csodálkozz, hogy csúsztál, tudod az olyan, főleg, ha havas volt, mert lesöpörhetted. meg amilyen okos vagy, hogy dh-zni (cross-ozni) bukó nélkül mész! grat, de télleg. mindez egy erdei ösvényen, rendesen fák között azért nem biztos, hogy ilyen vicces lett volna, ahogy az egyik törzsén szétnyílik a koponyád.
GG81 2011.10.05. 07:52:43
az illegális kiegészítőket pedig mindenhol büntetik, minden járműkategóriában és minden (EU) országban.
GG81 2011.10.05. 07:55:28
1. pórázon kerékpárral tilos állatot vezetni.
2. úgy tette, hogy a biciGlije a jobb oldalon haladt rendesen, de a dögöt nem a füvön jobbra vezette, hanem a bringaút aszfaltján! hagy kopjon le a talpa a szerencsétlennek.
ulpinus 2011.10.05. 09:03:03
Azt hiszem eltévesztetted a poszt megjelenítéséhez a blogot. Talán egy "bizsergető homoerotikus élményeim" témájúba jobban illeszkedett volna...
Xerome 2011.10.05. 09:04:47
Nem az illegális(tuning) cuccról írtam, hanem a gyári kilóméteróra spirál vagy újabb típusoknál elromlott jeladó cseréjénél beépített alkatrészről.
Ez lehet gyári de lehet utángyártott is amiből számos gyártó termékei közül lehet választani, persze a többsége kínai.
Na ezeket senki nem vizsgálgatja, hogy pontosan ugyanazt az értéket fogja-e mutatni mint az eredeti és legálisan forgalomban vannak.
Biciklinél eleve nincs szükség nagy pontosságúra, ha 25 helyett 35 km/h-val tekersz azt nagyon észre fogod venni.
pengusz 2011.10.05. 09:12:45
pengusz 2011.10.05. 09:25:56
Egyébként egyszer én is estem úgy, hogy majdnem álltam: brutál emelkedőn tekerünk fölfelé 7-8-cal, sorban (versenyen). egy haverom éppen előzött, és hörgő hangom rámköszönt, én meg annyira megijedtem, hogy lefordultam a susnyásba :D
Ja meg amikor SPD-re tértem át, első nap elbambultam egy kereszteződésnél,megálltam és eldőltem oldalra :D (elfelejtettem kioldani)
"a téli eséssel kapcsolatban meg ne csodálkozz, hogy csúsztál, tudod az olyan,"
Te mentél letaposott hóban bringával? Kb. úgy tapad, mint az aszfalt. Szerencsétlenségemre pont a völgyben volt egy le nem taposott rész :D
"mindez egy erdei ösvényen, rendesen fák között azért nem biztos, hogy ilyen vicces lett volna, ahogy az egyik törzsén szétnyílik a koponyád. "
Tudod ez olyan dolog, mint a gyorshajtás: az ember tisztában van a bringája határaival és a saját technikai tudásával. Én ilyenen sosem gondolkoztam (az egyenlő egy súlyos balesettel). 10 évnyi maratonozás után elmondhatom, hogy az előbb leírt 1db (inkább vicces) esésem volt. Sokan nem tudják mit vállalnak be, és csak azért mennek le valahol, hogy megmutassák. Nos engem ez a 10 év arra tanított meg, hogy nem tartom égőnek, hogy letolom egy 2m-es szakaszon. Körben meg esnek-kelnek az emberek. Viszont máshol meg pont azért van esés, mert mehetnél 40-50-nel, a barom meg elsőfékkel satuzik és fejreáll :D
Korábban a bordatöréses volt a legsúlyosabb, de mint írtam ott kb 5-tel mentem, és volt rajtam bukó :D
GG81 2011.10.05. 09:40:37
a rendőrnek magyarázhatod, hogy a csingcsungSzuper7-es jeladó az csak ennyit, annyit mutatott...
GG81 2011.10.05. 09:54:00
mentem letaposott hóban, fent tapad ha van rajta még egy kis frissebb (nem teljesen zömült) réteg, ez megvezeti a kereket, a kerék fogófelületei bele tudnak kapaszkodni. fasza érzés, mégis ha esel érdekes mód csúszni fox! mégha érdes aszfalton van ez a fris hó akkor is, ugyanis ahogy tolod magad előtt a cuccost szépen betömíted/egyenletessé teszed a felületet... tehát a hóban tapadás és az érdesség miatti tapadás szárazon nem épp ugyanazért van és esésnél egy száraz érdes aszfalt sokkalt fájdalmasabb.
jön a tél, próbálj felvenni a földről havat, a talajra odafagyó alsó réteget nem fogod tudni maradéktalanul... és minél tovább van ott, annál jobban lefagy. ezért is veszélyes jól tapadónak tűnő, teljesen friss hóban is duhajkodni, mert nem láthatod mi van alatta... ez amolyan pocsolya analógia.
de gondolom azért ezt ennyi év tapasztalattal tudod is. külön becsülendő, hogy képes vagy olykor leszállni a cangáról, mert városi bringás körökben ez nem divat, hisz azért bringázik, hogy ne sétáljon egy centit se a hozzáállás. :-) azoknak még a ciclocross-osok is sz@r emberek.
Xerome 2011.10.05. 10:14:19
A lényeg az, hogy ugyan úgy nem vizsgálgatja senki mint a kerékpárra szerelhetőt. Gyorshajtásnál fellebezhetsz, bevizsgáló hely által adott mérést elküldöd és innentől a csingcsungSzuper7-es jeladó gyártója/forgalmazója a felelős.
Mondjuk lakott területen belül 120km/h-nál nem biztos, hogy elfogadják.
Ja, elég jó esély van rá, hogy a gyárit is Kínában gyártják:)
GG81 2011.10.05. 10:28:02
Xerome 2011.10.05. 10:30:27
megint 2011.10.05. 13:01:15
pengusz 2011.10.05. 13:38:47
" mert városi bringás körökben ez nem divat, hisz azért bringázik, hogy ne sétáljon egy centit se a hozzáállás. "
Aztán összetörik magukat, amikor elmennek egy rövidtávra maratonon :D
Meg szaggatják a láncokat meg a váltókat (mert váltani nem tudnak) felfelé menet, mert ők nem tolják :D
Perillustris 2011.10.05. 13:58:35
Perillustris 2011.10.05. 14:46:06
Tanulság: amit akarsz.
Reggie 2011.10.05. 17:41:54
Perillustris 2011.10.05. 20:24:48
ex-dr. vuk 2011.10.05. 21:58:20
Bunteto torvenykonyvet sem kotelezo elolvasnod, de ha megolsz valakit bevarrnak, akar ismerted a torvenyt elotte akar nem. Ennyire egyszeru.
ex-dr. vuk 2011.10.05. 22:09:09
Perillustris 2011.10.05. 22:10:59
cso zsi 2011.10.05. 22:47:22
Gyakoroljunk országúton:
www.youtube.com/watch?v=hfDBgDn9Zfk&feature=related
Versenyen:
www.youtube.com/watch?v=YjN6BaEiLHU&feature=related
Láthatalan bringások:
www.youtube.com/watch?v=PfRUurgHQsc&NR=1
GG81 2011.10.05. 22:52:54
jah és pont ezért.
ex-dr. vuk 2011.10.05. 23:07:17
Amugy nagy J-vel irni ly-t tokre nem meno, sot rohelyes. De te tudod.
GG81 2011.10.05. 23:14:26
aki nem tud ékezettel írni vagy csak nem akar (, mert kiszakadt magyar és így azt hiszi menő), az van olyan hüJe, hogy fel se tünnyön neki a különbség...
asszem ez egy újabb kör lesz a sz0póroll3ren! gyí!
ex-dr. vuk 2011.10.05. 23:31:33
A kilometerorara pedig nem valaszoltal nemhogy egyben, de sehogy sem.
Nem azert irok ekezet nelkul, mert meno, hanem mert igy szoktam meg.
lordjim 2011.10.06. 04:49:55
GG81 2011.10.06. 08:08:43
de hát aki nemtud (vagy akar, mert májer) ékezettel írni, az megteheti, hogy nem akar megérteni mást sem. például a KRESZ-t... mert fogalmad sincs a szabáylokról, nehogy te magad mennyivel mész, mihez kéne viszonyítani. jah, és SI-ben, te szegdoni kiszakadt!!!
GG81 2011.10.06. 08:12:28
mindezek után távolról okoskodja a helyi viszonyokat, helyismeret nélkül...
kasu 2011.10.06. 09:18:12
Bringás/motoros ügyekben azt nem értem, miért nem gondolkodik, aki kétkerékre ül? Olyan rohadtul kiszolgáltatott, annyira sérülékeny, annyira kicsi dolgoktól is nyomorék lesz vagy belehal. A saját érdekükben miért nem vigyáznak jobban magukra??
Ha átülök az autóból, mert jó bringázni, motorozni méginkább.. de tudni kell, hogy a test nagyon sérülékeny. Kerülni volna jó a kockázatot. Olvasom, a biciglis kb 45-tel ment neki a kanyarodó autósnak. Egy: mi a fasznak kell 45-tel menni a belvárosban? Kettő: ember!! a kocsiból kurvára nem látszol! A kocsik között meg tényleg csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni téged! Tudod, egy halvány lökéstől is a busz(bármi) alá esel!!!
ex-dr. vuk 2011.10.06. 09:25:39
K:nem ertem miert rugozol ennyit a kilometeroran...", V:"jah és pont ezért."
Ja hogy ez a valasz :DDD Ez aztan ertelmes :)
Tehat tovabbra sincs valasz, vegyuk ugy.
GG81 2011.10.06. 10:13:52
alfa.orionis 2011.10.06. 10:27:33
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.06. 12:21:34
Bakker! Kerékpáros nem mászkáljon a belső sávban! Csak, ha balra ferdül!
GG81 2011.10.06. 13:13:31
...és azt is csak lakott területen belül vagy ahol van balra kanyarodó sáv! :-)
!kkritt! 2011.10.06. 13:41:33
Gyakorlatilag mindenki nagy ívben tesz rá hogy jobbratartás meg hasonlók.
10 esetből kilencszer jobbról haladok el a a belső sávban tötymörgök mellett. Elhaladok és nem előzök. Az útszakaszra megengedett legnagyobb sebességet soha nem kell átlépnem.
A kerékpárosok egy-két ritka kivételtől eltekintve, még soha nem okoztak problémát sz én praxisomban.
A tangásokkal más a helyzett.
Ők a drótszamár felkent papjai és papnői. Ortodox hívők, és mint ilyenek abszolút immunisak bármilyen észérvvvel szemben.
Dogmákban hisznek, és dogmákkal térítenenek. A papság felette áll a világi törvényeknek, jogaik vannak kötelességeik nem. Dzsihadot hirdetnek, és vértanú halált halnak.
Sok más öngyilkos szektához hasonlóan indirekt eszközökkel ártatlanokat ölnek.
Áááá....
Egy kerékpáros
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.06. 13:59:49
!kkritt! 2011.10.06. 14:15:12
Korrekt?
terror 2011.10.06. 15:53:07
Hemü 2011.10.06. 19:08:49
De akkor úgy néz ki, hogy valaki tényleg nem normális.
Húzzunk bele! 2011.10.09. 18:59:08
Legin Pityu 2.0
cso zsi 2011.10.09. 21:17:05
Perillustris 2011.10.09. 21:54:39
cso zsi 2011.10.10. 16:17:42
Pedig ott sem ők, hanem a döntéshozó (gyaníthatóan ugyanaz a szerv, mint a bringasáv esetében) a "tettes".
Perillustris 2011.10.10. 21:19:44
Működésük egyes állomásai annyira abszurdak, hogy nem egyszer rákérdeztek emberek, hogy nem mi találtuk-e ki őket, "álellenzéknek".
Csak két dolog, nem akarom EMPAMO-poszttá silányítani a témaindító írást: 1) Egyszer sem emeltek szót a kulturált parkolásért. 2) Kizárólag azzal van bajuk, ha biciklis infrastruktúra épül. Ha bárhol parkolósáv, vagy újabb úttest létesül, akkor az belefér.
cso zsi 2011.10.11. 12:06:59
Ahhoz, hogy ki legyenek szolgálva, az ő, és a hozzá hasonló iparosoknak parkolásra van szükségük.
Csakhogy, a buszsáv, a bringasáv olyan, mint a mozgáskorlátozottak számára fenntartott hely.
Akkor sem használhatod, amikor a jogosult nem használja. Mert oké, hogy nyáron napi 800 bringás is elgurult a számlálónál, de most délben valahogy meg van csappanva a forgalmuk.
Az egyik, általam látogatott utcában van egy rokihely. Aki miatt odakerült, két éve halott. De palifogónak kiváló a dolog.
Perillustris 2011.10.11. 12:17:05
higany1971 2011.10.11. 18:44:40
LOOOL
terror 2011.10.15. 10:58:17
Itt van erre egy hivatalos valasz. Szoval persze, egertelmu, hogy atlepi az emberek, hiszen igy logikus, de ettol meg nem lesz szabalyos.
Ugyanigy, logikus a kerekparost is megelozni szo nelkul, hiaba van zarovonalas resz. Nem is ezzel van a baj, mert ha caplatok felfele a 10%-os emelkedon, nyilvan ne lotyogjon mogottem, csak gyozodjon meg rola, hogy elozhet.
Sokan ezt elmulasztjak, pedig en se vagyok huje, szoktam jelezni, ha kanyarban vagyunk, vagy en mar atlatok a pukli folott, es nem jon semmi. De van akit az sem zavar, ha jelzem is neki, hogy jonnek szembol. Ilyen ez :)