Nemrégiben is szerepelt egy olyan helyszín, ahol először nem, később is csak hiányosan sikerült pótolni a lekopott útburkolati jeleket, majd végül csak elkészült. Most Gergő küldött nekünk egy újabb hasonlót, szintén egyelőre a félmegoldás stádiumából. Az ominózus Teve utcai kereszteződésnél végre elkezdtek felfigyelni arra, hogy lassan elfogytak a jelzések. A probléma az, hogy jelenleg mást mutat a tábla és mást a burkolati jel. És bár a tábla jelzése a mérvadó, mégis jobb lenne azt a hiányzó nyilacskát is felfesteni. Persze az autósoknak is jobban oda kellene figyelniük, hogy kanyarodás közben melyik sávba is érkeznek.
Már régóta gondolkoztam, hogy megírjam-e, ami majd minden reggel felbosszant a közlekedésben. A mostani fejlemények után végül is így döntöttem, a slusszpoén az írás végén a hármas pontban a lustábbaknak.Adott a Teve utca és a Róbert Károly körútba csatlakozása. A Teve utcáról a külső sávból csak jobbra, a belső sávból balra és jobbra lehet már nagyon régóta kanyarodni. A jellemző továbbhaladási irány a jobbra fordulás a Róbert Károly körútra, majd vagy a belső két sávból a Váci út felé balra, vagy a többi három sávból az Árpád híd felé történő folytatás.Ez a múlt hétig a következőképpen volt az autósok felé jelezve, észlelhetőségi sorrendben. A bekanyarodáshoz megnyíló második sáv magasságában egy kissé elfordított,de azért látható, a bekanyarodás rendjét a fentiek szerint szabályozó kék tábla, a külső sávban egy kopott jobbra nyíl, a belső sávban egy kopott jobbra-balra nyíl, aminek a jobbra ága lényegesen jobban el volt kopva, illetve két telezöld lámpa. Ha az elkopott útborkalati jelet nem lehet észlelni, a kék tábla szabályozza a bekanyarodási rendet.Nem meglepő módon sok autós számára nehézséget okozott annak felfogása, hogy itt két sáv kanyarodik (egy zebrára egyébként), és szinte minden nap volt valaki, aki a külső sávból a harmadik vagy a negyedik sávba hajtotta végre a jobbra kanyarodást a belső sávból jobbra kanyaródok némelyikének dudaszava közepette.Előjött ez a téma már máskor is eltérő környezetben itt. Itt a szakértő hölgy a besorolásra vonatkozó bekezdésre hivatkozik azzal kapcsolatban, ami a bekanyarodás utáni helyzetet illeti, de véleményem szerint inkább abból a bekezdésből, hogy "járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű a bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon" következik az, hogy mindkét járműnek a lehető legjobbra kell végrehajtani a kanyarodást, és utána váthatnak sávot, tehát aki például a negyedik sávba fordul jobbra, az szabálytalan Bár ezt is lehetne vitatni azzal, hogy teljesítette azt, hogy a menetirány szerinti jobb oldalon maradt.A kis kitérő után leírom, hogy a múlt héten a következő változtatások történtek:1. A kék táblát teljesen szembefordították, így az most már még jobban látható.2. A Róbert Károly körútra szaggatott vonallal felfestették a bekanyarodás rendjét szabályozó útburkolati jeleket, a két jobbra kanyarodó sávot végre elválasztva.3. Újrafestették a Teve utvában a kanyarodást jelző burkolati jelet, oly módon, hogy a belső sávban csak balra nyilat festettek, a már korábban lekopott jobbra ágat NEM festették újra.BÍzom benne, hogy a blog nyilvánossága segít abban, hogy az a valamiért kimaradt kis festék végre odakerüljön.
yoda-jedi 2011.10.05. 09:01:27
felfestések nélkül...
VICCország... szegények vagyunk... nincs pénz semmire...
;) biztosan keveset adózunk ;)
Schizomyco Phyta 2011.10.05. 09:07:40
yoda-jedi 2011.10.05. 09:11:49
yoda-jedi 2011.10.05. 09:14:28
Schizomyco Phyta 2011.10.05. 09:19:24
De jó kérdés (nem nekem): ha egyszerre, egy rúdon van egy 70-es és egy 30-as tábla melyik az érvényes? (Mert a 70-est elfejeltették letakarni). Beugró kérdés. :)
yoda-jedi 2011.10.05. 09:22:37
de NINCS ÉPÍTKEZÉS A SÁVOKBAN...
1995-óta épült két szép ÜRES széles sáv a korláton belül (villamosoknak LETT VOLNA, de a metro lobbi megfúrta) a pilonok ott vannak... a sávokban semmi (jo most sehol semmi...) de hónapokra kib@szni csak ugy 30 as táblákat... és éjjel elég veszélyes, mert van aki komolyan veszi... nyilván szivatásra gondolva...
qwertzu 2011.10.05. 10:06:46
NEM!
Egyszer nézd meg rendesen a táblákat! Ha lassan mész (30), és jók a látási viszonyok, és nem tapadsz rá az előtted lévő seggére, és nem vágnak be eléd hirtelen, és jó a szemed akkor el kell tudnod olvasni azokat a kibaszott apró betűs kiegészítőket amik tisztázzák a sebességet. Ha jól emlékszem akkor:
Belső sáv 20 - 6 óráig: 30 km/h
Belső sáv 6 - 20 óráig: 70 km/h
Külső sáv 20 - 6 óráig: 50 km/h
Külső sáv 6 - 20 óráig: 70 km/h
Mindkét irányban.
Elijah_Baley 2011.10.05. 10:28:39
én így szoktam:dudaszó, mutogatás, meg van oldva a probléma, a sok finom budai nép meg álldogáljon kedvére a tumultusban ameddig jólesik :)
hbe 2011.10.05. 11:20:20
A gyakorlatban, és ez mindenhol így működik, ha valaki a Váci út felé szeretne kanyarodni majd később balra, akkor célszerű a Teve utcában a tábla által mutatott belső sávba besorolni, és onnan végrehajtani a kanyarodást, ami közben vagy az után az esetleges dugóban szükséges sürgős balra sávváltással sem lehet gond. Ellenben ha valaki a külső sávba sorol jobbra kanyarodáskor, akkor ha nem a külső sávba kanyarodik, akkor elsőbbséggel tartozik mindenkinek, aki tőle balra van (mert a belső sávból kanyarodónak szabályosan a második sávba kellene kanyarodnia), és nem vághat át a gyalogosok között szlalomozva a Róbert Károly belső sávjába.
fezoGT 2011.10.05. 11:22:48
egyébként a fenti helyszín még istenes, a Pólus-Szentmihályinál ennél sokkal nagyobb a káosz kanyarodásilag, főleg hosszú7végén vagy ünnepek előtt...
fezoGT 2011.10.05. 11:30:45
Elijah_Baley 2011.10.05. 11:59:29
hbe 2011.10.05. 12:38:08
_ng_ 2011.10.05. 13:05:38
Ha az egyes sávok nincsenek útburkalati jellel egymásba átvazetve, akkor
- jobbra kanyarodás:
-- külső sávból (vagy ha csak egy sáv van) a külső sávba
-- jobbról a 2. sávból jobbról a 2. sávba stb.
- balra kanyarodás:
-- belső sávból (vagy ha csak egy sáv van) a belső sávba
-- balról a 2. sávból balról a 2. sávba stb.
Ettől csak akkor lehet eltérni, ha azzal másokat nem zavarsz. Tipikus példa, amikor kétsávos útra kanyarodunk a keresztező egysávos útról: a jobbra kanyarodó köteles a külsőbe, a szemből balra kanyarodó a belsőbe kanyarodni, így köztük elsőbbségadási kötelezettség sem értelmezhető, mivel egymás útját nem keresztezik. De mindig van, aki jobbra kanyarodva egyből a belsőbe akar hajtani, mivel úgy gondolja, hogy a kanyarodási szabály miatt neki elsőbbsége van a szemből balra kanyarodóval szemben. Frászt: a külsőbe kell kanyarodnia, majd a sávváltásra vonatkozó szabályok betartásával beljebb sorolhat. (Vonatkozik ez a buszokra és egyéb túlméretes járművekre is: ha nem tud a külsőbe sorolni úgy, hogy ne lógjon át a belsőbe, meg kell várnia a balra kanyarodókat, mivel nem zavarhatja őket. Sajnos sok buszvezető sincs ezzel tisztában, ami azért elég nagy gáz.)
Tron65 2011.10.05. 13:55:08
Szeretném felhívni a topic írójának figyelmét, hogy ez alatt az idő alatt kb 1 alkalommal festették fel a táblával megyegyező módon az útburkolati jelet.
Terelő vonal is csak 1 alkalommal volt felfestve a balra kanyarodáshoz (két nemigazán jól játszó "járdasziget" közé kell betalálni).
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.05. 14:23:45
Lenne egy kicsit OFF kérdésem, kíváncsi lennék a véleményetekre.
Pár napja a Budafoki úton parkoltam, nagyjából itt:
g.co/maps/9n726
A hely jellemzője, hogy 2x2 sávos az út és a kettő között van egy elválasztó betonpadka, amin kényelmesen elfér egy személyautó. Ezt ki is szokták használni az emberek, jelen pillanatban is legalább 5 autó parkol ott. Tiltó tábla, illetve tiltó felfestés nincs, útkereszteződés sincs a közelben, az autók sem zavarnak az égvilágon senkit. Ennek ellenére tegnap is láttam, ahogy végig ment a kedves közterület felügyelő és sorban végigbüntette az autókat.
Engem 8000 Ft-ra büntettek a KRESZ 18. paragrafus 1. bekezdés k. pontjára hivatkozva: "Járműforgalom elől elzárt területre ráhajtott, várakozott."
Fellapoztam a KRESZ-t, a hivatkozott k. pont a következőt írja:
"járműforgalom elől elzárt terület (157. ábra)(http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__23_157$BBMP_0.png); az útburkolati jellel jelzett területre járművel ráhajtani tilos;"
Ez azért vicces, mert semmiféle hasonló felfestés nincs.
Fellebbezni a büntetés ellen nem lehet, ha nem fizetem be 30 napon belül, akkor feljelentés --> bíróság és ők döntenek.
Ettől kicsit félek, ha vesztek akkor arra végképp nem lesz pénzem.. Ti mit javasoltok, mit tegyek?
Köszönöm előre is!
yoda-jedi 2011.10.05. 14:29:16
szerintem NEM forgalom elől elzárt terület és NEM is járda, NEM is zöld... szóval sztem táblával lehetne tiltani
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.05. 14:30:56
ha valaki felismeri a kocsiját gyorsan álljon odébb... :D
minus.com/mXmc6lh9H
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.05. 14:34:14
az meg külön érdekes tényleg, hogy a felfestésre hivatkoznak a büntetésnél, ami szemmel láthatóan hülyeség
yoda-jedi 2011.10.05. 14:36:17
és ott a FELFESTÉS RAJZA... amire hivatkoznak az a paragrafus csak FELFESTÉSEKRŐL szól... ilyen tiltás ott nincs...
FELFESTÉS NINCS... ergó ezt mindenképp érdemes fellebbezni ez nagyon egyértelmű...
mi a lóf@szért nem kérdeznek meg vki olvasni tudót mielőtt lelakatolnak 100autót... ezek tették ki a 30ast is biztos... debil kormány debil intézményei...
yoda-jedi 2011.10.05. 14:37:15
qwertzu 2011.10.05. 14:40:56
40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad.
41. § (1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.
Szerintem kár küzdeni.
qwertzu 2011.10.05. 14:42:30
@qwertzu:
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.05. 14:46:43
amúgy ez szép és jó de akkor miért nem az általad idézett paragrafusra hivatkoznak?
Ha kirabolok egy boltot, akkorsem gyorshajtás miatt csuknak le. ilyen szempontból vajon nem támadható a dolog?
qwertzu 2011.10.05. 14:52:07
Hogy támadható a dolog az persze lehet, de meg is nyered, akkor kiküldik neked a büntit a helyes hivatkozással és akkor ott vagy ahol a part szakad.
yoda-jedi 2011.10.05. 14:54:33
@YNWA: nem értek egyet!!!! a 40.§ (1) az ÚTTEST re vonatkozik...
ez ahol Ti álltok nem járda, nem úttest és nem is forgalom elől elzárt terület...
találjuk ki mi az... barkóppa...
yoda-jedi 2011.10.05. 14:56:13
tehát a fellebbezéssel elvileg nem tucc veszíteni semmit...
yoda-jedi 2011.10.05. 14:57:09
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része
qwertzu 2011.10.05. 14:59:50
yoda-jedi 2011.10.05. 15:01:30
"g) Útpadka: az útnak az úttest mellett levő, útburkolattal el nem látott része."
ezt pedig KÜLÖN TILTANI KELLENE... a
"15.§ ... (7) Az (1) bekezdésben említett jelzőtáblák alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtábla (63/a ábra) az útpadkán történő megállási (várakozási) tilalomra is utal." -tel
és a baloldalon kitett táblákkal (mindkét uttest oldalon)
"A közúti jelzőtáblákra vonatkozó közös rendelkezések 10. §... (6) A megállási és a várakozási tilalmat, valamint a várakozóhelyet jelző táblát az úttest mellett, menetirány szerint a jobb és a bal oldalon egyaránt elhelyezhetik. E jelzőtáblák hatálya az úttestnek arra az oldalára terjed ki, amelyik mellett azokat elhelyezték."
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.05. 15:01:38
napi 5-6 autóst _minimum_ megbüntetnek itt, valaki csak utánajárt..
yoda-jedi 2011.10.05. 15:05:41
"i) Járdasziget: az útnak az úttesten levő, attól kiemelt szegéllyel elválasztott és körülhatárolt – a járműforgalom elől elzárt, a gyalogosok védelmére vagy a járműforgalom irányítására szolgáló – része."
yoda-jedi 2011.10.05. 15:06:57
"j) Osztottpályás út: olyan út, amelynek a két forgalmi irány céljára – egymástól járdaszigettel, növényzettel, zárt villamospályával vagy más hasonló módon elválasztott – két külön úttestje van."
tehát JÁRDASZIGET, de nem járda... szerintem nem tilos megállni... mert nem úttest, csak az ÚT része... ;)
érthető ugye? :)
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.05. 15:09:59
amúgy akkor egyirányú utca bal oldalán sem szabad parkolni? mert akár úgy is nézhetjük a Budafoki út ezen szakaszát, hogy két 2 sávos egyirányú út, csak itt a kettő közepén nem egy háztömb, hanem széles padka van. :) persze ez már messzire vezet, elismerem.. :D
yoda-jedi 2011.10.05. 15:10:30
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.05. 15:12:55
mindenesetre az érvelés logikusnak tűnik
yoda-jedi 2011.10.05. 15:17:37
a forgalom elől elzárt terület azt felfestéssel lehetne jelölni...
bár a JÁRDASZIGET fogalom is beszél forgalom elől elzárt területről, de az tökmindegy, mert arra meg a 18.§ (1) k) megállás tillama nem vonatkozik, mert az csak felfestésre szól...
egyébként a közterületesek ebből a logikából jutottak a 18.§(1) k) hoz mert az is forgalom elől elzárt terület...
csak hogy... arról maradtak le: hogy bár forgalom elől elzárt terülnek is mondhatjuk ezt a járdaszigetet, erre NINCS megállási tilalom, csak a felfestés esetén lenne...
a 40.§ (1) pedig CSAK az ÚTTESTRE vonatkozik... az más fogalom.
qwertzu 2011.10.05. 15:20:27
"amúgy akkor egyirányú utca bal oldalán sem szabad parkolni? "
Neked tényleg el kéne olvasni a kreszt. :)
Egyrészt:
40. § (2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén - ha közúti jelzésből más nem következik - akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad.
Másrészt az úttest bal oldala az a másik irányból nézve az úttest jobb oldala, tehát ott lehetne parkolni, ha nem tiltanák. A bal oldali tiltásra az egyirányú utca, és a megfordulok és parkolok tiltása miatt van szükség.
qwertzu 2011.10.05. 15:23:14
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.05. 15:30:16
amúgy azóta már 10 autó parkol itt... :D lassan betelik.
amúgy ha tényleg járdasziget, akkor.. ?
másik, részletkérdés, de ezt nem tudom értelmezni:
"Másrészt az úttest bal oldala az a másik irányból nézve az úttest jobb oldala"
qwertzu 2011.10.05. 15:31:00
Merthogy?
A rendelet hatálya
1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
Tehát a kresz az egész útra vonatkozik, a 40.§ (1) pedig egészen pontosan definiálja, hogy az úton hol kell megállni: az úttest jobb szélén.
qwertzu 2011.10.05. 15:47:13
Akkor szerintem tilos ott megállni. Ha kétségeid vannak konzultálj ügyvéddel vagy próbálj meg valami szakértőt megkérdezni.
pl Totalcar - autójogász.
D4D 2011.10.05. 16:05:25
yoda-jedi 2011.10.05. 16:31:26
mivel nem járda ezért még a mozgássérült sem állhat meg...
bocs @YNWA:
yoda-jedi 2011.10.05. 16:32:09
záporjózsi 2011.10.05. 16:48:47
[mike] 2011.10.05. 17:19:30
D4D 2011.10.05. 17:51:44
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
b) Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló - az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt - része; a gyalogút azonban nem járda.
yoda-jedi 2011.10.05. 17:54:11
ezen CSAK tábla, vagy felfestés engedheti meg a parkolást, általában tilos...
Reggie 2011.10.05. 19:00:53
Timnorc 2011.10.05. 19:13:13
2011.10.05. 13:05:38-kori hozzászólásodhoz:
Jól értékeled a körülmények egy észét, de mivel olyat is mellőzöl, amit nem kellene, ezért a következtetésed részben téves.
2x1 sávos út keresztez egy 2x2 sávos utat. Tényleg tipikus a példa.
A jobbra kanyarodónak tényleg a külsőbe kell kanyarodnia, a vele szemben kanyarodónak pedig tényleg a belsőbe.
De a jobbra kanyarodónak igen is elsőbbsége van a vele szemben balra kanyarodóval szemben.
Abban igazad van, hogy ha mindketten szabályosan kanyarodnak, akkor nincs elsőbbségi helyzet. Viszont ha a jobbra kanyarodó - szabálytalan módon, vagy mert méretéből adódóan nem képes - a belsőbe kanyarodik, akkor elsőbbségi helyzet áll elő, amit egy esetleges szabálytalan módon végrehajtott jobbra kanyarodása nem szüntet meg. Ha ilyenkor koccanás történik, akkor a balra kanyarodó a felelős.
Tehát egy busznak vagy egy nagyobb szerelvénynek jobbrakanyarodás közben - ha nem képes a külsőbe kanyarodni - megmarad! az elsőbbsége a vele szemben balra kanyarodóval szemben.
S, ami még fontos, de kifelejtetted:
Ha a balra kanyarodóval szemben nem kanyarodik senki jobbra, akkor a balra kanyarodónak is a külsőbe kell kanyarodni az általános jobbratartási kötelezettsége folytán.
Ezzel kapcsolatban előszeretettel adnak büntetőpontot (ha így hívják) a vizsgabiztosok. Kérdezz meg egyet!
Reggie 2011.10.05. 19:24:52
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
b) útburkolati jelek hiányában
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére.
De komolyan nem ertem, hogy ha megtanulni nem tanultatok meg a kreszt, legalabb a kommenteles elott olvassatok bele, hogy ne mondjatok ilyen egbekialto baromsagokat.
yoda-jedi 2011.10.05. 19:40:45
"i) Járdasziget: az útnak az úttesten levő, attól kiemelt szegéllyel elválasztott és körülhatárolt – a járműforgalom elől elzárt, a gyalogosok védelmére vagy A JÁRMŰFORGALOM IRÁNYÍTÁSÁRA szolgáló – része."
"j) Osztottpályás út: olyan út, amelynek a két forgalmi irány céljára – egymástól JÁRDASZIGETtel, növényzettel, zárt villamospályával vagy más hasonló módon elválasztott – két külön úttestje van."
tehát JÁRDASZIGET, de nem járda (mert a járda fogalom gyalogos forgalom nélkül értelmezhetetlen)...
a 40.§ miatt ezen még táblával sem lehet kijelölni... hacsak nem értelmezi valaki útpadkának, de az előbbi fogalmak miatt ez a kevésbé esélyes...
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.05. 20:44:32
cso zsi 2011.10.05. 20:57:12
És nem értette, mit hibázott.
Itt a Budafokin évek óta szüretelik az így pakolókat.
Reggie 2011.10.05. 20:58:08
Szerintem a budafoki uti jardaszigetek akkor nem lennenek jardak, hogyha a gyalogosok elol el lennenek zarva. De mivel nem egy ilyen nagyobb szigethez oda is van vezetve a zebra, igy nem mondanam, hogy el lenne zarva a gyalogosok elol.
cso zsi 2011.10.05. 20:59:36
A balra kanyarodó beletapos a fékbe, mert neki piros, az egyenesen haladó belerongyol a hátuljába, mert neki ződ.
yoda-jedi 2011.10.05. 21:02:28
...lakatlan járdasziget...
Reggie 2011.10.05. 21:07:15
Timnorc 2011.10.05. 21:07:52
2011.10.05. 19:24:52-kori hozzászólásodhoz:
Mivel sokan vannak a kommentelők között olyanok, akik vagy nem magyar anyanyelvűek, vagy pedig magyar anyanyelvűek ugyan, de régóta külföldön élnek, ezért előfordulhat, hogy a magyar írott szöveg (főleg a kodifikációs) nehezen érthető a számukra/számotokra.
Ez egyébként nem nagy baj, de most is ez a helyzet Veled.
Amelyik jogszabályi helyet idézted az nem illik ide.
A KRESZ 31. szaksza ugyanis azt szabályozza, hogy a kanyarodni szándékozó közlekedőknek miként kell felkészülniük a kanyarodásra, hogyan és hova kell besorolni a kanyarodás megkezdése előtt.
Nevezetesen: ha vannak útburkolati jelek (pl. nyilak), akkor azok szerint, ha pedig nincsenek, akkor már az útkereszteződés előtt kellő távolságban az úttest jobb, illetőleg bal szélére.
Sőt az ezen besorolás közben a bekanyarodási szándékot (tehát a közel jövőben bekövetkezőt) irányjelzéssel is jelezni kell.
Ehelyett az idevágó passzus az a KRESZ alábbi kettő szakaszának együttes értelmezése:
Az egyik a 31. szakasz (3) bekezdés, ami szerint a másik útra úgy kell bekanyarodni, hogy a bekanyarodás után jobb oldaon maradjon a jármű.
A másik pedig a 25. szakasz (2) bekezdése, ami kimondja, hogy az úttest menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.
Szóval a fenti kettő részt együttesen értelmezve vallom azt, hogy a 2011.10.05. 19:13:13-kori hozzászólásomban igazam volt.
Egyébként ennyi erővel a KRESZ 36. szakasz (1) bekezdésének második fordulatával is jöhettél volna.
És ami a stílusodat, meg a "hangnemedet" illeti:
Szánalmas. Ha csupán egyszerűen tévedtél volna, amit sokan megteszünk. Én is szoktam. Mindenki szokott. De neeem...
Ékezetek nélkül, ezáltal nehezen olvashatóan, személyeskedve, másokat szidsz, ahelyett, hogy egyszerűen megfogalmaznád a véleményedet, hiszen ha tévedsz, és azt esetleg be is ismered, könnyebb, mint így beégni.
Hidd el nekem Reggie, ha írom:
Ha nem is érzed, de nekem égőnek tűnsz. Bár lehet, hogy tévedek.
CoIie 2011.10.05. 21:09:15
Ennek ellenére nagyon sokan meggyőzöttek abban, hogy azon haladni vagy parkolni szabadon lehet! Értelmezni kell a szavakat, akár külön-külön, de együtt mindenképpen! Ha nem megy ott van a legalább 100.000 oldalnyi jogszabály gyüjtemény! ;)
Reggie 2011.10.05. 21:12:19
Timnorc 2011.10.05. 21:17:13
Úgy nézem, félreismertelek, és mégis tudsz emberi módon eszmét cserélni.
Elhamarkodottan fogalmaztam.
További jó közlekedéssel kapcsolatos vitákat kívánok.
Reggie 2011.10.05. 21:27:06
No name est omen 2011.10.05. 22:57:32
g.co/maps/heujx
Gera 2011.10.06. 07:36:51
kasu 2011.10.06. 08:00:11
A Lágymányosi híd és minden tábla, amely legfeljebb bringa, de inkább gyalogos tempó esetében elolvasható és értelmezhető...akkora baromság, valami okos faszfej az asztalnál kitalálja, és ezrek, az ott közlekedők a folyamban nem is látják, nem is értelmezhetik, mert máris egész más forgalmi szitu van, arra kell figyelni. Különben is a nap túlnyomó részében egyáltalán örülsz, ha átjutsz a hídon...
Gera 2011.10.06. 08:16:34
kasu 2011.10.06. 08:41:08
Mosolyogj, különben, mert esetenként fotóznak a hídon a rend büszke őrei. Komolyra fordítva, persze, van amikor nem probléma, de a túlzott mennyiségű és kicsike táblájú információ általában nehezen olvasható. Jobb helyeken ezeket az infókat nagy, út feletti táblákra teszik ki és megvilágítják.
yoda-jedi 2011.10.06. 08:49:23
éjjel nem látnak az autósok... aszta qva... akkor ahol nincs közvilágítás lakotterületen kívül mindenhol BE KÉNE VEZETNI az általános 30-as korlátozás (autópáláykon is)
aszta milyen agyatlan qva hivatalok....
záporjózsi 2011.10.06. 09:26:27
Tron65 2011.10.06. 09:39:51
Brion 2011.10.06. 09:49:38
hbe 2011.10.06. 11:23:58
Teljesen igaz, csak ott talán nagyobb a sebesség, mert nagyobb az ív, és gyalogos sincs.
ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.10.06. 11:42:11
hbe 2011.10.06. 15:13:13
Szerintem nem érted. Ha valaki például a Lehel utcából a belső sávból szabályosan, a bizalmi elv szerint kanyarodva haladna tovább a Victor Hugo utca felé rendszeresen, egy héten belül összetörnék az autóját. Az úttest vonalvezetése sem a szabályos kanyarodásra ösztönöz, de ez mellékes. A Teve utcában kellene két vagy három hét ehhez.
[mike] 2011.10.06. 19:25:23
hbe 2011.10.11. 08:42:28