Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ki, mikor, honnan, hova - kanyarodás és buszsávhasználat

2007.12.03. 09:55 :: SilentSound

Újra előkerült a ki hova kanyarodjon többsávos útról kérdés, bevallom, annak idején, mikor az ügyvédnőhöz mentünk megbeszélni a szakértősdi részleteit, akkor ez volt az egyik olyan konkrét eset, amire én is rákérdeztem. Megtette ezt most Tamás is, úgyhogy neki, meg persze Dr. Lak Editnek köszönhetően most megismerhetitek a témát közlekedésjogi szempontból is.
Az autózz.blog.hu-n már felvetődött a kérdés, de nem sikerült számomra megnyugtató választ több, kanyarodással kapcsolatos kérdésre. Én határozottan azt tanultam, hogy ha jobbra kanyarodok több sávos útra BÁRMILYEN útról, akkor a legkülső sávba kell kanyarodnom, míg ha balra kanyarodok, akkor a legbelsőbe kell érkeznem. Ugyanakkor a KRESZ-ben nem találtunk olyan mondatot, ami ezt megerősítené, így aztán nem tudom azt sem, hogy mi a helyzet akkor, ha mondjuk én balra kanyarodok a belső sávba, míg valaki szemből jobbra kanyarodik, de ő is a belsőbe, és összeütközünk? Ez esetben kinek van elsőbbsége? A jobbra kanyarodónak, mert jobbra kanyarodik, vagy a balra kanyarodónak, mert a jobbra kanyarodó azzal, hogy nem a külső sávba érkezik, egyúttal sávot is vált, és így elveszti az elsőbbségét? A következő kérdésem, hogy ha jobbra kanyarodok olyan útra, amin a jobb szélső sáv buszsáv, akkor szabályos az jelenleg, hogy (a régebbi szabályok alapján) a buszsávba kanyarodok, és csak utána sorolok beljebb?

Illetve a buszsávokkal kapcsolatban aggályosnak érzem azt, hogy a záróvonalat a kereszteződésekhez veszélyesen közel kezdik csak el megszaggatni, ezért ha jobbra szeretnék kanyarodni, akkor választanom kell, hogy időben kisorolok, de akkor átlépem a záróvonalat, vagy a szaggatásnál váltok csak sávot, de akkor egyből kanyarodok is, ergó az majdnem olyan, mintha a középső sávból kanyarodnék, ami nem csak szabálytalan, de nagyon veszélyes is. Ilyen felfestésekre remek példa pl. a Rákóczi út.
A levélhez természetesen tartozik egy válasz is jogi szakértőntől:
A KRESZ 31. § (1) bekezdése szerint az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodásiszándékot irányjelzéssel jelezni kell.

Ha tehát jobbra kíván kanyarodni, a kanyarodás irányának megfelelően kell elhelyezkednie az úttesten, azaz jobbra kanyarodásnál az úttest jobb szélére kell húzódni, balra kanyarodásnál pedig balra.

Ebben az esetben tehát, ha Ön balra kanyarodik, a szembejövő gépkocsi pedig jobbra, elvileg nem történhet közlekedési baleset. Ilyenkor a kanyarodásra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, és csak ezután a válthatnak a járművek sávot (ha ennek feltételei fennállnak).

A buszsávval kapcsolatban a KRESZ teljesen egyértelműen kimondja (36.§), hogy az autóbusz forgalmi sávban mely járművel közlekedhetnek.

- a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
- ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén a kerékpáros,
- külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű, és a hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve, a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
- betegszállító gépjármű,
- személytaxi

Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá.

Tehát a főszabály, hogy kanyarodásnál sem lehet ráhajtani a buszsávra. A kérdés csupán az, hogy az útra történő bekanyarodás és a következő sarok - ahol jobbra kíván kanyarodni - milyen távolságban van. Ha túl rövid a távolság, akkor a buszsávba történő hirtelen sávváltás ("kisorolás") akár veszélyes is lehet.

Teljesen egyetértek azzal a felvetésével, hogy "hogy a záróvonalat a kereszteződésekhez veszélyesen közel kezdik csak el megszaggatni, ezért ha jobbra szeretnék kanyarodni, akkor választanom kell, hogy időben kisorolok, de akkor átlépem a záróvonalat, vagy a szaggatásnál váltok csak sávot, de akkor egyből kanyarodok is, ergó az majdnem olyan, mintha a középső sávból kanyarodnék, ami nem csak szabálytalan, de nagyon veszélyes is."

Ez valóban egy nagyon veszélyes szituáció, de sajnos azt kell mondanom, hogy a KRESZ-ben teljesen egyértelmű az a szabály, hogy záróvonalat nem lehet átlépni. Ez tehát nem jogi probléma, hanem forgalomtechnikai.

Dr. Lak Edit ügyvéd
Közlekedési szakjogász
Biztosítási szakjogász
1082 Budapest, Üllői út 60-62. IV. 29.
Tel.: 210-15-64 ; Fax.: 299-04-95
Mobil: 06-30-655-48-58
Web: www.lakedit.hu

113 komment

Címkék: közlekedés autó baleset szakértő veszélyes kresz jogász buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2007.12.03. 12:46:33

Jani 2007.12.03. 12:37:13
Sajnos a záróvonal a KRESZ szerint záróvonal, de én is úgy használom, ahogy te buszsáv esetén: gondolkodás nélkül átlépem, ha kell. Időben kimegyek a buszsávba jobbra kanyarodás előtt, és a buszsávba is kanyarodok, ha jobbra kanyarodok, és én is ott veszem fel a forgalom ritmusát. Kurvára leszarom, hogy mennyire szabálytalan, mivel a közlekedés ÖSSZES résztvevőjének jobb így. Gyorsabban ki lehet kanyarodni (nem torlódik fel sor), nem tartom fel a főúton haladókat sem, tehát mindenkinek jobb és biztonságosabb is. Szemét gyerek vagyok, és lazán értelmezem a jogszabályokat.
De legalább én megértem azt a paragrafust, amit az ügyvédnőnek sajnos nem sikerült helyesen értelmeznie.

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 12:48:29

Jani!
Bizony pofára kell esned itt is, mert a záróvonalat TILOS átlépni! Egy kerékkel sem! Ezért is szeretnek büntetni, mint kifejezetten balesetveszélyes helyzet... Ha már bekanyarodhatsz, akkor megszaggatják pár méterre.

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 12:50:19

Bajok lesznek veled is TH!
Ha szabályt szegsz, akkor tedd ezt csendben, és ne propagáld itt, mert esetleg mások is átveszik a stílusod.

mxplanet 2007.12.03. 12:54:16

"De legalább én megértem azt a paragrafust, amit az ügyvédnőnek sajnos nem sikerült helyesen értelmeznie."

:DDDD

TH 2007.12.03. 12:56:57

EBEUSS 2007.12.03. 12:50:19
"Bajok lesznek veled is TH!"
Ez fenyegetés?
Figyelj, én nem a szabályszegést propagálom, hanem az értelmes közlekedést, ami szabályos is volt mindaddig, amíg valami buzgómócsing hülye ki nem találta a záróvonalakat a buszsávokhoz.
Szóval kérlek szépen engedd meg nekem, hogy leírjam a véleményemet, jó? Köszönöm!

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 12:58:30

Jani, TH!

Amikor elkezdtek busz sávban felzárkózni, akkor tudjátok biztosan, hogy lesz lehetőségetek majd átsorolni a helyes sávba? Mi van akkor, ha nem engednek be, és utolér a busz, és feltartod???


Csak hülyéskedek... de élvezem... :D

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 12:59:49

"Ez fenyegetés?"

Igen! :D

TH 2007.12.03. 12:59:52

mxplanet 2007.12.03. 12:54:16
Kicsit rosszul esett, hogy nagy munkával megírom a levelet, erre az ügyvédnő válaszol egy abszolút nem odavágó paragrafussal...A legutóbbi fórumban minket is félrevezetett ez a paragrafus, de aztán alaposabban is elolvastuk...
Remélem az ügyvédnő veszi a fáradságot, és átnézi alaposabban az idevágó szabályokat, és válaszol újra.

TH 2007.12.03. 13:02:15

EBEUSS 2007.12.03. 12:58:30
Most viccelsz? Szerinted lassabb vagyok, mint egy busz? Ezen kívül akkor kanyarodok ki a buszsávba, ha épp nem tartok fel senkit. Még soha nem volt olyan, hogy a besoroláshoz fel kellett volna tartanom a buszsáv forgalmát. Meg nyilván nem hosszú száz métereket megyek a buszsávban, hanem ameddig fel nem veszem a forgalom tempóját, az meg azért nem tart olyan sokáig. Egyébként az jobb, ha félig bekanyarodok, majd a buszsávba belógva megállok, és várom, hogy beengedjenek a középső sávba? Mert akkor tuti, hogy feltartom a buszt, viszont teljesen szabályos vagyok. Melyik a jobb?

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 13:05:09

TH!

Ismered a vezetési stílusom, tehát azt is tudhatod, hogy csak viccelek... :D

TH 2007.12.03. 13:07:18

EBEUSS 2007.12.03. 13:05:09
Ja, Te vagy az Swiftes? :D
Nem ismertelek meg rögtön az új nickeddel! :D
Akkor az más tészta! :))))

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 13:12:54

Na azért!!! :D

Regelnem kellett, mert sokan utálnak, és úgy cs*esztek ki velem, hogy a nevemben írtak...
Így legalább a nickem alapján nem szólnak be rögtön... meg rövidebb is! :)

Egyben stílust is váltottam, és én is mindenbe belekötök a szabályok nevében, legyen az értelmes, vagy értelmetlen.

Frusztrált a kiközösítés, így inkább beállok a sorba a többiek közé! /kicsimosoly/

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.03. 13:14:35

TH: Nem egyedül fogod feltartani a buszt, hanem ha van mondjuk 4-5 autó aki szintén nem tud besorolni, piros lámpánál pedig a busz nem tud eljutni a megállóig, csak ha az autók már elmentek előle...

mxplanet 2007.12.03. 13:23:13

ebeuss :D
uj nikk uj viselkedés?

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 13:29:16

mx
Igen. Aki képes rá, így is megérti a mondanivalóm, a többiek meg nem érdekelnek, és legalább nem esnek nekem...

TH 2007.12.03. 13:58:36

EBEUSS 2007.12.03. 13:12:54
EBEUSS 2007.12.03. 13:29:16
:D

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.12.03. 13:14:35
Ki beszélt olyanról, hogy a lámpánál a buszsávban vagyok?

Jani 2007.12.03. 14:01:54

Nem Ferrarim van, de azért a BKV-buszt lenyomom mind gyorsulásban, mind végsebességben - szerencsére :) Meg vagyok annyira gyakorlott, hogy tudjak sávot váltani. Elég esélytelen feltartanom. Taxist meg leszarom. Az nem 38 embert visz munkába. Sőt, a taxisok is csak utas-üzemmódban mehetnek a buszsávban. Persze, ezt kurvára nem tartják be. Na ennyi.

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 14:10:03

És ha egy gyengénlátó nyugdíjas lép le a buszsávba? Megszokta, hogy csak könnyen észrevehető nagy buszok járnak ott, Te meg elütöd a lapos sportjárgányoddal...
A taxisokat most hagyjuk, mert nekik jó a reflexük az ilyesmi kivédésére, és különben is szabályosan haladnak ott.

Jani 2007.12.03. 14:28:47

Miért lép le a buszsávba? 1. Ha zebra van, akkor figyelek rájuk. Ha nincs zebra akkor ne lépjen le. :) 2. Mellékesen ahol buszsáv van, ott több másik sáv is van. Ha hajtanak, mint a meszes, akkor a gyengénlátó gyalogos nem lép le (mivel az ilyen utakon lámpával koordinált a keresztező gyalogosforgalom). 3. Ha a keresztezőknek piros van, és a gyalogos leléphet... - ld. 1. pont. :)
4. Ha a gyalogos mégis lelépne, mert kamikaze, és úgy gondolja, hogy ő át tud vágni a 60 km/órás sebességgel kettő forgalmi sávban haladó összefüggő kocsifolyamon - gyengénlátó képessége ellenére - akkor valószínűleg nem az én 20-al kanyarodó járgányom fogja telibeverni csórikámat, mivel nekem bőven van lehetőségem megállni neki, és szabálytalanul átengedni (gyalogos csalogatás). Tehát ilyet nem teszek. (Sőt, sztem még segítek neki ha az én 20-al kanyarodó járgányom motorháztején néz velem gyengén farkasszemet, mint a 60-al közlekedő billencs kerekei alatt végezze - jó ez hülyeség. Nem állok meg mindig zebránál, de erőteljesen figyelek, hogy gyalogot nem kúrjak el).

Ui.: remélem a taxis hozzáfűznivalód cinikusnak szántad... :)

TH 2007.12.03. 14:31:08

Jani 2007.12.03. 14:28:47

EBEUSS csak mókázik, ne vedd komolyan!
Viszont kérdezném az illetékeseket, hogy tolmácsolták-e az ügyvédnőnek a problémát, miszerint nem a kérdéssel kapcsolatos jogszabályt idézett, így a legkisebb mértékben sem válaszolta meg a kérdésemet. Vagy írjak újabb e-mailt?

Jani 2007.12.03. 14:38:04

Tudom, hogy csak poénból kötekszik, fentebb írta is. De én korrektül megindokoltam, mit miért teszek. Hogy ez szabálytalan? Eddig is tudtam, hogy ön- és közveszélyes kamikaze állat vagyok, akit statáriálisan kellene halálraítélni, és az autójával együtt a Dunába lőni... :)

TH 2007.12.03. 14:40:09

Jani 2007.12.03. 14:38:04
Akkor már hárman vagyunk itt ilyenek EBEUSS-szal legalább. :)

Jani 2007.12.03. 14:54:26

Én örülnék a legjobban, ha valóban lapos sportjárgányom lenne, a szakadt Escort helyett (amit persze imádok... :)).

TH 2007.12.03. 15:04:37

mxplanet 2007.12.03. 14:54:50
Akkor már négy tömeggyilkos van itt? király!
Jani 2007.12.03. 14:54:26
OK, gyűjtsünk pénzt egy lapos sportjárgányra, amivel gyilkolhatjuk a népet a buszsávban!

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 15:10:44

Kellene ide egy állandó multifórum, ahova folyamatosan mehetne a hülyeség, és nem gyaknánk mindig szét az adott topicot, amikor annak témája már leült...

mxplanet 2007.12.03. 15:11:24

tegnap addig addig sikerült tesztelnem este 10 körül a hungárián az út tapadását, hogy a pirosnál majdnem belecsúsztam előttem lévőbe :$

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 15:13:31

Ilyen nyálas időben, maximum a nyál tapadását tesztelhetted, nem az aszfaltét..

Jani 2007.12.03. 15:13:57

Én egy hét után újra a saját autómmal közlekedtem. Hát valami álom volt. Azonban majdnem bele is másztam egy taxisba, mert hirtelen kellett fékeznem, csak a fékpedál nem úgyreagált, mint a Fiestában. :)

Asszony biztos örült volna, ha összetöröm a cuki kis autóját :)))

mxplanet 2007.12.03. 15:14:51

pont aztazt

mit sem ér az ellen sem a téli gumi, pedig olyan 6 fok volt

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 15:15:08

ja bocsi, úgy olvastam, hogy ÚJ út... gondolkodtam is, hol raktak új útburkolatot a Hungárián... :D

mxplanet 2007.12.03. 15:16:13

\"Asszony biztos örült volna, ha összetöröm a cuki kis autóját :)))\" xDD

Jani 2007.12.03. 15:18:07

De rájöttem, hogy hülyeséget beszélek. Mert az enyémmel voltam. Ohh...mondom, hogy veszélyes vagyok. :)

Az én drágámnak meg már mindegy... :)

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 15:18:53

Én napközben teszteltem az Árpád híd végén levő kanyart Szentendre felé. 110 -nél bizony erősen beindult az ESP, megijedtem, és rögtön lassítottam. Csodálkoztam egy sort, aztán az Auchannál kipróbáltam a tapadást a cipőmmel is, és bizony kurvára tud csúszin ez a nyál...

Jani 2007.12.03. 15:21:28

Az a kanyar normál körülmények között bőven vehető 90-el. Még erőlködnie sem kell a kocsinak, se neked. Mármint én a felhajtót próbáltam (Szentendrei -> Híd).

Mondjuk pénteken megnéztem én is mennyire csúszik, és a parkoló kihalt részén bemutattam egy kézifékes kanyart - csak asszonynak nem szóltam előtte. Látni/hallani kellett volna a rémületet az arcán, és hallani a halálsikolyt.. :)

TH 2007.12.03. 15:22:49

EBEUSS 2007.12.03. 15:18:53
Kanyarban fékezni remek ötlet. Vagy csak a gáz elvételével lassítottál?

mxplanet 2007.12.03. 15:32:46

jani ez nem szép dolog ám!

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 15:39:32

Jani! Normál körülmények között persze...

TH! Ha gáz van a kanyarban, akkor vagy kigyorsítok, vagy fékezek. Nyilván nem mindig lehet kigyorsítani, ha még túl sok van a kanyarból. Tudom hogy fékezni nem szabad, de nekem mindig bejött. És itt ne erős fékezésre gondolj, inkább olyan hímestojást babuzsgatóra. Viszont ezt olyan hirtelen lábátrakással egybekötve mívelem, hogy aki látja rögtön összeszarja magát! :) Közben alig érek a fékpedálhoz... de azért hozzáérek! picit! ;-)

TH 2007.12.03. 15:41:17

EBEUSS 2007.12.03. 15:39:32
Nem szeretnék az utasod lenni! :)

Jani 2007.12.03. 15:21:28
Itt meg az asszonyt nem irigylem...:)

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 15:41:58

Jani! Most olvasom, hogy a felhajtót próbáltad. Az sokkal könnyebben vehető, mint a másik oldal.

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 15:51:16

TH! Én sem szeretem az utasokat... mindig valamit nyígnak... nem értem miért? De komolyan nem, mert ha nincs semmi akkor jézusomoznak, ha meg van néha problem, akkor azt észre sem veszik.

Egyébként ha kanyaroknál tartunk akkor egyszer nagyon csúnyán megcsúsztam a Sierrával a Gellért téren a híd irányába. (több, mint 10 éve) Az a tipikus beelőz a hátulja mutatvány volt fellocsolt aszfalton. Miközben a villamosmegálló felé befordult az orra, és elindult a korlátok irányába, megkérdeztem az égieket, hogy ez most miért lesz jó? Aztán enyhe fékezés, ellenkormányozás, és egy szempillantás alatt visszaállt a menetirányba. Persze volt még egy kis kormány ide-oda lecsillapítás, de mentem tovább. Csak a következő lámpánál nézett mindenki furcsán rám a kocsijából... Azóta óvatosabb vagyok a kanyarokban.

Jani 2007.12.03. 15:57:38

Emlékszem még Ladával volt, hogy kíváncsi voltam, kidobja-e a seggét. Hát nem akarta.
Aztán amikor kurvára nem terveztem úgy elindult, mint a huzat. :) Szerencsére az elméletet jól tudtam - kuplung tövig kinyom, ellenkormányoz, és autó egyenesbe állt. Legalábbis nekem ezt verték a fejembe - és működött is.

EBEUSS!
Igen, a felhajtónak nagyobb az íve, de vedd számításba, hogy nem sport swiftem van, hanem GL Escortom. :) Aminek a futóját nem is tudják hibátlanul beállítani, mióta az előző tulajt fellökték a fára vele...

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 16:07:46

Összegezzük! :)
Te Escortról írtál 90 -el az enyhébb oldalon normál útviszonyoknál,
én meg SS -el 110 -et az erősebb oldalon nyálas úton.
Neked még simán ment, nekem meg már határ volt.
Szerintem ez így stimmel is.

TH 2007.12.03. 16:14:15

Na, egyszer tesztelnem kell, hogy mit tud a Favorit abban a kanyarban...:)

TH 2007.12.03. 16:15:27

Addig is várom a tippeket: mekkora tempóval merem bevenni azt a kanyart a Favorittal?

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 16:31:07

Kicsit ponosítanunk kell, hogy mit jelent a "bevenni"?

Az Astrámmal is nekimentem 120 -al a Lágymányosi híd budai lehajtójánál a kanyarba. Jól ráhúztam a kormányt, a kocsi csúszva, nyikorogva sodródott egy sávot, ezzel elvesztette a mozgási energiáját és a kanyarból kifelé már csak 60 -al mentem. :)
Szóval nem mindegy, hogy mennyivel mész be, és mennyivel jössz ki!
Persze tudom, hogy csak viccelsz! Megfontoltabb vagy Te ennél! Nagyon helyesen!Főleg hülyeség lenne egy ilyen zárt pályán tesztelni...

mxplanet 2007.12.03. 16:35:54

lényeg hogy gyorsabb legyél a kimenet végén, mint a közepén a lassitásig

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 16:36:57

Aztán megmérhetjük, hogy 2 perc alatt ki tud több autót megelőzni jobbról egy forgalmas délután a Hungárián... :D

www.youtube.com/watch?v=SMwfM83XGF0

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 16:38:45

"lényeg hogy gyorsabb legyél a kimenet végén, mint a közepén a lassitásig"

és ha átrepül a lehajtóról a felhajtóra, ott folytathatja? :D

mxplanet 2007.12.03. 16:41:25

ezek betegek :D

de ez már valóban veszélyes.
és egyik radar se működött? vagy ez régebbi annál

mxplanet 2007.12.03. 16:42:40

EBEUSS 2007.12.03. 16:38:45
"lényeg hogy gyorsabb legyél a kimenet végén, mint a közepén a lassitásig"

és ha átrepül a lehajtóról a felhajtóra, ott folytathatja? :D

el sem szabad venni a gázt, nehogy orra essen;)
kérdés mekkora röppív. lehet kis kézifékezés a tetőponton elfér xddd

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 16:46:43

mx Te milyen kocsival rontod a morált a közútakon?

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 16:49:47

"ezek betegek :D
de ez már valóban veszélyes."

Főleg a videóról nézve! A valóságban azért ők sokkal többet láttak, és a távolság felmérése is pontosabb. De tényleg állatok!

mxplanet 2007.12.03. 17:28:05

mx Te milyen kocsival rontod a morált a közútakon?

jelenleg nincs semmi komoly.
ford fiesta melóba, opel meriva azon kívül.
hajtottam komolyabb verdákat is, amik családban voltak

mxplanet 2007.12.03. 17:29:33

csakhát most szarabbul élünk ugyebár mint 4 éve:(

felcsövesedés szakasza tart

kalasnyikov fan 2007.12.03. 17:41:05

Nos kénytelen leszek a helyes megfejtést én elárulni a 31.paragrafus ugyanis így folytatódik :
"(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére."
Ebből az idézetből minket a c) rész érdekel most ...
Remélem további magyarázatra nem szorul.
Lehet hamarosan ügyvédi irodát nyitok? ...:)

GOD 2007.12.03. 17:51:41

Énisénisénis! Kamikáze akarok lenni!

Mellesleg sodródás nélkül a Szentenreire vezető kanyar Renault 5-el 110-115 (Száraz út nyáron). Nem ültetve (hátul kifejezetten emelni kellett), csak súlyozva. Fél tonnával :O) A Cliót eddíg mindíg feltartották ott :O)
Szintén megjegyzés szintjén szombaton ott szellőztettek egy fiestát ablaktöréssel. Pont ott, ahol könnyebb az ív. körbeperdültek, megálltak forgalommal szemben, oszt várták a mentősöket, meg az autómentőt, mert beállították a futóművet is. Aztán meg sopánkodnak a saját baromságuk felett, mert ugye mindenhol csúszott az út, lehetett volna lassabban is menni...

Mellesleg kellene egy jó betonos gyakorlópálya, mivel a régiről elhajtottak a kékek. Lehetőleg ne bevásárlóközpontot mondjatok!

mxplanet 2007.12.03. 17:57:48

győrben van ilyen. a likocsi gokartpálya:)

Jani 2007.12.03. 18:17:13

TH 2007.12.03. 16:14:15

Sztem ne erőltesd annyira... :) Biztos, ami tuti.

Amúgy én is szívesen kivinném a paripát vmi pályára, de sajna ahhoz már gyenge a menetteljesítménye, hogy élvezthetően tudjak ott állatkodni. Esetleg vmi szűk, kanyargós pálya, ahol nem számít annyira a végsebesség, csak a 0-80 gyorsulás.

GOD 2007.12.03. 18:20:15

mxplanet 2007.12.03. 17:57:48

Ha Győr, akkor inkább a soklámpás eszetlen körforgalmat emlegessük fel, aminél olyan tájékozódási pontok vannak megadva, h még sok helyi sem tudja, a sávok meg elfogyó rendszerben vannak kialakítva...

mxplanet 2007.12.03. 18:29:42

GOD!

alig várom valamelyik éjjel essen vagy 10 centis szűz hó oda;))

meg kell szokni azokat a körforgalmakat :)

X 2007.12.03. 19:05:41

Azért ez a buszsáv dolog - van egy érzésem- nem ilyen egyértelmű, ugyanis van egy ilyen is a jogszabályban:
\" Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.\"

TEHÁT \"bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá\" - vegyük észre kedvenc szavunkat: KIVÉVE. Haha, bekanyaradodásra felkészülés? Véleményem szerint az a bekanyarodásra felkészülés, ha (persze nem tiltja záróvonal) besorolok előbb és úgy fordulok be. Tehát: besorolás a buszsávba, irányjlezés, fékezés. (és így elkerülhető a szabálytalan nem szélső sávból kanyarodás. Mert ugye azt amúgy is tilos. Párhuzamos közlekedés szempontjából nem kell figyelembe venni (többek közt) a buszsávot, nade kanyarodás szempontjából ez nem igaz. Szóval tehát amíg én felkészülök a kanyarodásra, addig mehetek a buszban :)
Cáfolja meg valaki, de jogszabállyal. Olyannal, ami kimondja, hogy a kanyarodásra felkészülés, ami a kivéve esetünk, az mondjuk max 20m vagy két fa az út szélén vagy valami hasonló... Na ilyen nincs :D

Jani 2007.12.03. 19:30:29

X!

Pontosan ezt használják ki sokan (köztük én is). Nincs leírva semmi konkrét. Ezért csinálják sokan, hogy 200 métert tesznek meg. Mondjuk ez egy dugó esetében még jó is, ugyanis akik kanyarodnak kitakarodnak a tömött sorból, és lefordulnak a rákba, ezzel is csökkentve a bedugult autók számát.

csmonkey 2007.12.03. 19:37:38

kámikáze dologra visszatérve: pécsen van valami jó gyakorlóplacc ahol nem vagyok közveszélyes (csak ön..)? :]

Rocko- 2007.12.03. 22:44:05

EBEUSS 2007.12.03. 16:36:57
izé, nem vagyok meggyőződve arról, h az RS4-es lenne.

EBEUSS (törölt) 2007.12.03. 23:15:34

Őszintén bevallom, hogy ennek az autónak még nem ismerem a határait kanyarban. Odáig már sokszor eljutottam, hogy az elektronika elkezdi külön lassítani a kerekeket, de ettől olyan furcsa érzésem lesz. Olyan mintha azonnal be akarna bicskázni az autó. Ilyenkor rögtön visszafogom, így nem tapasztaltam meg, hogy mi van odaát. Állítólag itt még van benne tartalék, de meg kellene győződni róla, hogy mennyi, és mikor fordul tényleg ki az autó. Na majd csak lesz egy kis hó Bp -en is, aztán megpróbálom magamba szívni, és elraktározni az infót...

GOD 2007.12.03. 23:45:30

A videóra visszatérve gratulálok mindenkinek, akik felismerte az autópályaszakaszt! Az az érdekes, h a ruszkiknál megy a játék...

EBEUSS (törölt) 2007.12.04. 09:58:24

Van is Lada rajta elég sok.

Brigi "B. A." főnöke 2007.12.04. 12:01:54

csmonkey: Elindulsz kifelé szigetvár felé, és ahol kővágószőlősnél el kéne kanyarodni jobbra, előte van egy kis út le balra, és onnan még 150-200 méter.. saccra kb 4 tescoparkolónyi aszfalt.. persze ha nem zavarnak azok akik testük áruba bocsájtásából, illetve ezen személyek védelméből élnek..
Javaslat: először nappal nézd meg a terepet, és ne egyedül menj, valamint az ajtót is zárd.. :)

Brigi "B. A." főnöke 2007.12.04. 12:02:54

+t

Brigi "B. A." főnöke 2007.12.04. 12:20:17

Csmonkey: egész pontosan erről a helyről beszélek:
picicim.com/?11967670921

csmonkey 2007.12.04. 12:21:33

Brigi "B. A." főnöke, köszönöm szépen :)

TH 2007.12.04. 16:55:21

EBEUSS 2007.12.03. 16:31:07
Nana!Azért a felüljárón nem számítok gyalogosokra. Tehát ha a maximumot nem is hozom ki a kocsiból, de azért ott nem szoktam betartani a sebességhatárt (nem mintha máshol betartanám, csak nem lépem át ANNYIRA, mint "egyesek")...:)

TH 2007.12.04. 16:57:15

Ismét megkérdezném az illetékeseket, hogy a kérdésemet vissza lehetne küldeni az ügyvédnőnek? Már írtam újabb mailt is, továbbra is érdekel a kérdés, és várom a választ.

kalasnyikov fan 2007.12.04. 19:37:57

TH!!! Olvasd el a fentebb írt kommentemet bazz és ne nyivákolj az ügyvédnő után ....
Az offolók meg jó lenne ha moderálnák magukat , mert így még az sem tud tájékozodni(TH) akit érdekel az alapkérdés!

Az igazi Trebics 2007.12.04. 22:11:49

Figyelj TH!

Nézzük az ügyet baleset szempontjából:

Ha a jobbra kanyarodó a belső sávba érkezik szabályt sért, mert nem kis ívben kanyarodott.

Ha a balra kanyarodó a külső sávba érkezik szabályt sért, mert nem adta meg az elsőbbséget a szemből jobbra kanyarodó számára.

Ergo...

Egyébként ne tévesszen meg a gondolatjeles szövegrész, a besorolási kötelezettség nem csak a kereszteződés előttre, hanem a teljes kanyarodásra vonatkozik. Ezért van gondolatjelben. Mondjuk egyértelműbb lenne a "már az útkereszteződés előtt..." szöveg.

Az igazi Trebics 2007.12.04. 22:47:10

Közben elolvastam a másik kanyarodós bejegyzésből a hivatalos indoklást, ez a kis ívben tényleg nem túl meggyőző.
Szóval ha a jobbra a kanyarodó jármű a belső sávba érkezik, akkor egyúttal sávot is vált. Ha baleset van, nem tartotta be az irányváltoztatásra vonatkozó szabályokat, Kresz 29. § (1).

TH 2007.12.05. 11:01:21

kalasnyikov fan 2007.12.04. 19:37:57
Olvastam a hozzászólásodat, és nem nyivákolok.
Te nyivákolsz itt, mint egy hülye, holott a kérdésemet sem érted.
Én értem és ismerem azt a szabályt, csak hogy ez nem szól arról, hogy mi van, ha a jobbra kanyarodó nem a szabályoknak megfelelően kanyarodik. És jelenleg nem tudom, hogy szabálytalan-e jobbra a belső sávba érkezni, vagy mindenki oda érkezik, ahova akar. Szóval ha a kérdésemre válaszoltál volna, akkor nem kérdeznék tovább...

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 11:11:59

Magyarán azt kérdezed, hogy a kisívben jobbra kanyaródónak mindenképpen elsőbbége van a balra nagyívben kanyarodóval szemben, vagy csak akkor, ha a sávjában maradva kanyarodik...

TH 2007.12.05. 11:16:39

EBEUSS 2007.12.05. 11:11:59
Igen, de azt hittem, hogy ez az eredeti levélből is kiderült. Vagy ennyire nem tudok fogalmazni?

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 11:30:17

Megmondom őszintén nem is nagyon foglalkoztam vele, mert rögtön levettem, hogy itt nagyon elméleti problémáról van szó, és hát ismersz... :DDD
Egyébként érthető! Ha nekem is sikerült...

TH 2007.12.05. 11:34:45

EBEUSS 2007.12.05. 11:30:17
Ez eléggé gyakorlati kérdés sztem, hogy ki lesz a hibás, ha csattantok...de hát tudom, hogy Te úgysem ütközöl soha, téged nem érint! :D

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 11:43:18

Ironiát érzek a szavaidban, de tényleg kurvára kerülöm, mert még soha nem töltöttem ki betétlapot, azt sem tudom hogy kell... Ja, az már meg is szűnt! :)
Komolyra fordítva a szót tényleg zéró esélyesnek érzem, hogy pont egy ilyen szituba szaladjak be.
De már elviekben érdekel, ha ennyire problematikus a megítélése. Minden érdekel ami nem egyszerű! :)

TH 2007.12.05. 11:45:32

EBEUSS 2007.12.05. 11:43:18
Inkább csak viccnek szántam, nem iróniának, nem akartalak megbántani v. ilyesmi. Csak azon próbáltam élcelődni, hogy 120-al járod a várost, és hogy ez milyen biztonságos. :)
Tegnap használtam a szentendrei úti felüljárót mindkét irányba, de a forgalom miatt 80 fölé nem tudtam gyorsítani...

EBEUSS (törölt) 2007.12.05. 11:59:34

Nehogymá' azt hidd, hogy én mindig mindehol 120-al közlekedek... :D Szépen végigülöm én is a dugót, bár igaz hogy ezt legtöbbször sétával helyettesítem. Csak ott megyek gyorsan ahol tudok, és van is "némi értelme".

Gondolom napközben jártál ott, nem éjszaka!
Pedig tegnap nyomhattad volna a Favoritnak a kanyarban, mert nem volt nyálas az út.
Én szoktam ott a kanyarban sávot is váltani, ha vannak előttem, és "feltartanak". Biztos nagyon szeretnek olyankor, és mutogatnak is rám, kár hogy azt már nincs energiám figyelni! :D

Globe 2007.12.05. 12:13:14

"Ha a jobbra kanyarodó a belső sávba érkezik szabályt sért, mert nem kis ívben kanyarodott."

Nem sért szabályt, igenis kis ívben kanyarodik. A "31.§ (3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon." - ez csak arra vonatkozik, hogy ne kanyarodj rá a szembejövő sávokra (ugye az lenne a jobbra nagy ívben, angolosan). Nem mondja ki, hogy melyik sávot válaszd.

A 31.§ (1) a. és b. arról beszél csak, hogy melyik sávból induljunk, nem arról, hogy melyikbe érkezhetünk.

A párhuzamos közlekedésről a 36.§ rendelkezik. A 36.$ (4) szerint lakott területen belül felfestett, többsávos úton a belső sávban is szabad folyamatosan haladni.

Ha lakott területen belül párhuzamos útra kanyarodsz, a KRESZ nem írja elő, hogy melyik sávba érkezz. (A 36. §. (1) csak azt mondja, hogy lakott területen kívül is kanyarodhatsz a belső sávba is. 36. §. (1) alapján jobbra kanyarodva csak a külső sávba érkezhetünk lakott területen kívül. De minket most csak a lakott terület érdekel, amire a 36.§ (4) vonatkozik.)


Tehát az a fentiekből egyértelmű, hogy mindkét autós mehet bármelyik sávba. Remélem, az eddigiekkel mindenki egyetért. Ugyanis a lényegi kérdés csak ezután jön: kinek van elsőbbsége?


Ehhez azt kell tisztázni, hogy hány irányváltoztatás történik. Tehát hogy ez igaz -e: "Szóval ha a jobbra a kanyarodó jármű a belső sávba érkezik, akkor egyúttal sávot is vált."

Na ez az, amiről semmit nem ír a KRESZ.

A. Hipotézis: Egyetlen irányváltoztatás történik.

Tehát: egyetlen irányváltoztatás történik, ez pedig bekanyarodás, és nem sávváltoztatás. 1.) az É-D úton halad, 2.) irányt változtat, 3.) a K-Ny úton a belső sávban halad. Tehát a kereszteződés után rögtön a belső sávban kezdi meg a közlekedést.

Ha ez a helyes értelmezés: Az mehet először, aki jobbra kanyarodik, és abba a sávba, ahova akar. A szembejövő (aki balra kanyarodik) *ezután* szintén abba a sávba megy, amelyik neki tetszik.

Tehát ha balra kanyarodsz és nekimész a veled szemből jobbra kanyarodóba, te vagy a hunyó - tökmindegy, hogy ő melyik sávba tart. Lásd: kalasnyikov fan kommentje, vagy 31. § (5) c.: a szemből jobbra kanyarodónak elsőbbsége van.


B. Hipotézis: Nem egyetlen irányváltoztatás történik.

Ugye van ez a link gravy_t-től:
docs.google.com/View?docid=dfgspk2f_36c2b6gc

A hivatalos értelmezés szerint HA fel vannak festve a sávok a kereszteződésben, kettős irányváltoztatás történik: 1.) É-D halad, 2.) bekanyarodik, 3.) sávot vált, 4.) K-NY halad.

Ekkor ha a jobbra kanyarodó sávot vált, megteheti, de meg kell felelnie a sávváltásra vonatkozó előírásoknak is. Tehát ha a balra kanyarodsz és nem változtatsz sávot (maradsz a számodra kijelölt belsőben), akkor a jobbra kanyarodó el kell, hogy engedjen. (A 2. pontban, bekanyarodás közben nem ütközhettek, mivel nem azonos sávba mentek, csak a 3. pontban, "sávváltáskor", és akkor az irányt tartóé az elsőbbség.)

De hogyan kell értelmezni a sávból-sávba bekanyarodást? Ez itt a nagy kérdés. Ez a "sávból-sávba kanyarodás" dolog csak a hivatalos értelmezésben van, nem szerepel a KRESZ-ben! (Piros pont annak, aki talál mégis erre hivatkozást valahol...)

A 2x2 sávosról 2x2 sávosra kanyarodás egyértelmű. De pl. 2x1 sávos útról is kanyarodhatsz 2x2 sávosra. Vagy 2x2-ről 2x3 sávosra, stb. Ekkor a "sávból-sávba" tartásról nincs hivatalos értelmezés.

Véleményem szerint az lenne a logikus, hogy (a kereszteződésben sávfelfestések hiányában) a balra kanyarodóknak balról kezdve, a jobbra kanyarodóknak jobbról kezdve lennének "számozva" a sávok. Ez megfelelne sokunk (és pl. az eredeti beküldő) "ösztönös" jogértelmezésének. Csakhogy ez nincs törvénybe foglalva sehol!

Például vegyük azt, hogy 2x2 sávosból 2x3 sávosra kanyarodunk, minden úton fel vannak festve a sávok, viszont a kereszteződésben nincsenek (képzeljetek ide egy fenti rajzhoz hasonlót, a betű-szám párok a sávokat jelölik):

J1,J2

A1
A2
A3

B2,B1

Tehát: J1-ből A1-be, J2-ből A2-be kellene menni. B2-ből A3-ba, B1-ből A2-be kellene kanyarodni. Lehetne máshova is, csak az kettős irányváltoztatásnak minősülne. Tehát aki a számára kijelölt sávba kanyarodik, az előnyt élvez a sávváltóval szemben. Egyébként a jobbra kanyarodónak van előnye.

Ismétlem, ez csak feltételezés - ilyet nem ír a KRESZ! Ha nem azonos számú sávból álló útra érkezünk, a "sávból-sávba" tartás értelmezésére nincs hivatalos szabály.


Térjünk vissza az eredeti rajzhoz!

A "B" hipotézist támasztja alá gravy_t által belinkelt hivatalos értelmezés. HA: fel vannak festve a sávok a kereszteződésben. De itt nincsenek. És HA többsávosból-többsávosba. De itt egysávosból-többsávosba. Tehát a hivatalos értelmezés erről a helyzetről nem ír.

A sávváltoztatást itt nem lehet értelmezni, hiszen az utakon nem azonos számú sáv van. A törvény szerint az "A" hipotézis áll fenn: a jobbra kanyarodónak van elsőbbsége.

TH 2007.12.05. 13:51:31

Globe 2007.12.05. 12:13:14
Nagyon jól összefoglaltad a kérdést, illetve a problémámat is, gratula!
Csak én a konklúzióhoz nem jutottam el, mégpedig azzal kapcsolatban, hogy mi a helyzet egysávosból-többsávosba kanyarodásnál. Valóban nem ír róla a hivatalos értelmezés, éppen emiatt én nem tudom eldönteni, hogy valóban az "A" hipotézis a helyes, vagy pedig az általad felvázolt, és mindkettőnknek logikusnak tűnő "B" hipotézis.

Jani 2007.12.05. 21:40:14

Szerintem a legegyszerűbb, ha jobbra kanyarodásnál jobb sávba érkezel, balra kanyarnál belsőbe, és nem lesz gondod. Az, hogy a szabály mit mond, sajnos édes mindegy millió esetben, ugyanis ahogy sokan mások én is, te is, ti is, szerintem zsigerből kanyarodtok a fentebb leírt módon, elvégre ez a legésszerűbb megfejtés. Ahol több, mint 2 sáv van, ott pedig általában fel van festve a kanyarodási ív (és még nem kopott le... :)) - ld. Könyves - Nagykőrösi. Ha 2 sávosról 3 sávosra, akkor szintén a külső-belső megoldás legyen mérvadó.

kalasnyikov fan 2007.12.05. 22:08:08

Mostmár komolyan kezdem azt hinni hogy itt hülyék vannak ...
Tehát :
1, KANYARODÁSKOR ODA ÉRKEZEL AHOVA AKARSZ CSAK A MENETIRÁNY SZERINTI JOBB OLDALRA KELL ÉRKEZNED
2, A BALRA KANYARODÓNAK ELSŐBBSÉGET KELL ADNIA AZ EGYENESEN HALADÓNAK, VAGY JOBBRA KIS ÍVBEN KANYARODÓNAK
Tehát ha egyszerre érkeztek akkor a kis ívben kanyarodó bárhova kanyarodhat , a nagyívben kanyarodónak kell elsőbbséget adnia neki !!! És ez igaz telezöldnél is ...
(Az más kérdés hogy ezt hányan tudják ...)

TH 2007.12.06. 08:00:25

kalasnyikov fan 2007.12.05. 22:08:08
Az, hogy a kiabálásod ellentmond a
docs.google.com/View?docid=dfgspk2f_36c2b6gc címen belinkelt hivatalos értelmezésnek, az ugye egy pöttyet sem zavar Téged? Olvasd el a nyíllal megjelölt szakasztól kezdve...
Szóval bizony vannak esetek eszerint, mint fentebb Globe igen részletesen kifejtette, amikor a jobbra kanyarodó, ha nem a saját sávjába érkezik, elsőbbséget kell adjon a balra kanyarodónak. Kérlek próbáld meg feldolgozni ezt az információt, menni fog, hidd el!

Név:
Hát igen, tudod, a biciklista az olyan, hogy olyan nincs is! :) Azon át lehet diffundálni autóval, nem tudtad?

TH 2007.12.06. 15:31:53

kalasnyikov fan 2007.12.05. 22:08:08
Kifogyott a töltény?

Re-Peet 2007.12.08. 10:07:42

"Mivel a KRESZ nem szabályozza egyértelműen, hogy mit is jelent a "felkészülés a kanyarodásra", ezért az általános értelmezés az lett, hogy akkor mehetsz ki a buszsávba, ha már nincs több útkereszteződés. Egyébként logikus is, hiszen így elvileg kizárt, hogy feltartsd a buszt."
ERGO.. szal végigmehetsz az Erzsébet-hídon a BUSZsávban akkor ha a budai oldalon híd elején a terelővonalnál hajtsz rá (nem a híd közepén a zárón..) és a Márc 15-téren meg lehajtasz róla..

ng 2007.12.13. 16:18:55

Kedves Globe, kalasnyikov fan stb.,

Mielőtt még elterjedne a téveszmétek:

A KRESZ szabályokban valóban csak az a mondat szerepel, hogy:

"31.§. (3) A járművel másik útra ha közúti jelzésből más nem következik jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon."

De a szabályhoz készült hivatalos magyarázat már bővebben fogalmaz:

"Több forgalmi sávos úttestről, több forgalmi sávos úttestre bekanyarodás esetén, sávból sávba kell bekanyarodni. Ha az egyes forgalmi sávokat terelővonallal egymásba átvezetik, ez esetben az útburkolati jeleknek megfelelően kell a bekanyarodást végrehajtani. Az ettől eltérő, tehát jobbra a külső sávból a belső sávba, illetve balra a belső sávból a külső sávba történő bekanyarodás esetén a jármű egyben sávot változtató járműnek is minősül (kétszeres irányváltoztatás), és ennek megfelelően a bekanyarodás szabályain kívül a sávváltoztatás szabályaihoz is köteles alkalmazkodni."

ng 2007.12.13. 16:25:53

Bocs, Globe, a téveszme persze kalasnyikov fan és stb. miatt van többes számban, te csak a megerősítés miatt szólíttattál meg... ;-)

Kenseth 2007.12.14. 13:36:57

ng: igen, ez elő is jött az előző postban is, de ez ugyanúgy nem szabályozza az elsőbbségi viszonyokat

másrészt: a közúti közlekedést a KRESZ és csak a KRESZ szabályozza, a hivatalos értelmezés NEM. márpedig a KRESZ szerint balra kanyarodásnál elsőbbséget kell adni a szemből jobbra kanyarodóknak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása