Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem fogják fel, hogy mire van a leállósáv

2011.12.14. 23:51 :: Don Blasius

Ha időnként úgy érzem, hogy javulgat a közlekedési morálunk, gyorsan visszazökkenek, mikor autópályán dugóba kerülök. Én sem szeretek dugóban állni, de fel sem merül bennem és rühellem a leállósávon előzgetőket, nem azért mert előnyhöz jutnak, hanem mert eszükbe sem jut, hogy veszélyes, amit csinálnak. Most ezt a jelenséget tálalta nekünk Tibor ismét fényképes segítséggel.

Van egy kisebb problémám... a leállósáv! Ha már a rendőröknek ki van adva, hogy minél több pénzt szedjenek be, akkor miért nem állnak ki a pályára ( bármelyik autópálya alkalmas erre ), és egy egy baleset előtt csak felírják azokat, akik a leállósávon nyomulnak! Jól emlékszem, százezres bírság?

 leállósáv1.jpg

leállósáv2.jpg

leállósáv3.jpg

leállósáv4.jpg

leállósáv5.jpg

leállósáv7.jpg

leállósáv8.jpg

leállósáv10.jpg

leállósáv11.jpg

leállósáv13.jpg

Ez idén október 1-én történt...
Két kedvencem van, az egyik kedvencem az, amikor a rendőr mögött megy egy autó!

leállósáv6.jpg


A másik meg amikor önkéntes rendőrt játszik egy teherautós. De tehetetlen, mer a másik sofőr, a román utánfutós autó vezetője annyira erőszakos, hogy simám lemenne az árokba is, csakhogy előbbre jusson.

leállósáv14.jpg

leállósáv15.jpg

leállósáv16.jpg

143 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye rendőr veszélyes autópálya kresz dugó előzés önkéntes rendőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 09:15:16

magyarországon csak a gyorshajtás, és a 10 perce lejárt parkolójegy az a két közlekedéssel kapcsolatos dolog, amit büntetnek.

néha, néhol a tilosban parkolást is.
nálunk a környező utcákban minden második (nem túlzás!) autó szabálytalanul parkol, a rendőrök rendszeresen köröznek a környéken, mégsem büntetik.

Rocko- 2011.12.15. 09:16:35

apró fogalomzavar van a fejekben.
az ott NEM leállósáv. a megnevezése: vészsáv. mint a neve mondja: vészhelyzetben kell használni. ha mozgásképtelen az autó, akkor ott megállni, hogy ne 160-nal találjanak el, vagy hogy a mentô tudjon közlekedni.

ismétlem: vészsáv.

for the note: a vészsávban kb. 20 perc a túlélési idô. megnézném az egyik ilyen majomot, ahogy csodálkozva nézi a leszakadt lábát, mert egy 50 tonnára megpakolt román kamionos telibekapta a vészsávon.

tundrazuzmo (törölt) 2011.12.15. 09:19:19

Vagy épp ők fogják fel, hogy mire való a leállósáv...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 09:25:56

@Rocko-: apró fogalomzavar van a fejedben.
a hatályos KRESZ szerint az bizony leállósáv.
az egész KRESZ szövegében egyszer sem fordul elő a "vészsáv" kifejezés.

tundrazuzmo (törölt) 2011.12.15. 09:32:00

Ha jól értem, egy építkezés miatt torlódott fel a forgalom úgy, hogy a leállósávban kezdtek menni az autók. Néhány gondolat ezzel kapcsolatban:
1. Azért megy valaki a leállósávon, mert NEM TUDJA, hogy mennyi időt kell a dugóban állni, és a bizonytalanság nehezen elviselhető
2. Az építkezésnél biztos vagyok benne, hogy a jómunkásemberek fele semmit sem csinál.
3. A felesleges embereknek lehetne a feladatuk a TÁJÉKOZTATÁS. Sétáljanak vissza, és rakjanak ki táblákat - még 5 kilométer, még 2 kilométer, még 1 kilométer. A nyáron az M5-ön bevált ez a dolog, jópofa szmájlis táblákat raktak ki.
4. A nyáron még arra is vetemedtek egyes TERVEZETT felújításnál, hogy az autópálya feletti információs táblákat arra használták, hogy infókat közöljenek a felújításról. Sőt, a rádióba is bemondták az autópálya-hírekben, már a nap elején, hogy tudd, mire számíthatsz! Rádobtál egy fél órát a menetidőre, mert tudtad, hogy dugózni fogsz, nem voltál ideges, nem mentél le a leállósávra!

Elijah_Baley 2011.12.15. 09:41:28

Egész más érzés ha ilyen értelmetlen dugóba fucc bele alsófalváról felsőfalvára utadban és egész más, ha az uticélod még nyolcszáz kilométerre van, nagyrészt főúton...
Tom, a többség sose járt autóval zaragozából brassóba, de ha eccek kipróbáljátok, tuti másként néztek a dolgokra utána :)

efhábé 2011.12.15. 09:53:54

Jaja, építkezés, éppen készül a Citrus-ház :)

Vazze, ember, ott a teherautó fent a platón, a rakományát meg szedik össze éppen az aszfaltról, milyen építkezésről beszélsz te?????

efhábé 2011.12.15. 09:55:13

@De gustibusaut bene, aut nihil:

Hát én konkrétan leszarom, hogy honnan hova megy és milyen hosszú utat kell még megtennie, ha miatta kétszer annyit kell állnom a dugóban, mert bár lehet, hogy én csak tizedakkora távot akarok megtenni aznap, de az én időm sem olcsóbb az övénél...

qwertzu 2011.12.15. 09:59:56

De tényleg miért nem büntetnek? Ennél nagyobbat aligha lehetne kaszálni. Kell egy mobil kamera, 2 mobil POS terminál, 4 rendőr. Magyar rendszámmal objektív felelősség, külföldi rendszámmal meg helyszíni fizetés KP vagy terminál. Euro elfogadás 250 forintos árfolyamon. Óránként 2 millió bevétel simán lenne.

CoIie 2011.12.15. 10:47:43

Nagy luxus a milliárdos sávot nem használni szükség esetén, ezért ilyen rendkívüli esetben mindenképpen, nem hogy büntetni kellene érte, hanem elő kellene segíteni használatát. Ne pazaroljuk már egymás pénzét, idejét...!
Bizonyos helyeken, városban még a buszsáv is pazarlás, ahol 10 percenként elmegy egy... Értelmesen kell építeni az utakat, nem ökölszabályok szerint, mert milliárdok kidobása még gazdag országokban is luxus, pláne itt Ungarisztánban.

''autónepper.'' 2011.12.15. 10:53:15

ilyen nekem is volt hogy kis telibaszot furgonos nem akart elengedni és nekem is füvön kellet kikerülni hát bassza meg....

egyébként miért zavar h ott küzlekedünk ? azért mert te nem mered meg tenni nem kell nagy dobra verni h másnak több a bátorsága mint neked.... és állitom te is erre vágysz h igy közlekedhess

schdl (törölt) 2011.12.15. 10:56:40

@xaba99: Most már a fóliára is rámennek.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 10:58:36

@''autónepper.'': majd amikor a kocsid műszaki hibával áll a leállósávban, és a hozzád hasonló mentalitású román kamionos átmegyed rajta, akkor térjünk erre vissza.

@schdl: már megint?

schdl (törölt) 2011.12.15. 11:02:27

@xaba99: Igen, tegnap tapasztaltam személyesen, illetve sok barátomtól hallom mostanság.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:06:21

@schdl: ez jó, hír, ezek szerint elfogytak azok az autók, amikben kiégtek izzók.

messi-asz 2011.12.15. 11:15:36

itt Magyarisztánban a sün az a jukában sunnyog...

se az intézmények, sem a jogszabályok nem működnek

mexűnik a zállam...

hawkeye 2011.12.15. 11:17:20

@CoIie: @''autónepper.'':

Majd ha anyátokat tépi darabokra egy leállósávon száguldó fekete béemvés vadparaszt, aki az előtte 120-al kocogó kamiontól nem látja, hogy üres-e, s a mutter épp a motorháztetőt nyitja fel, hogy mé' füstöl....

Azt pedig nem tudom, hogy az alapvető KRESZ szabályokra is fittyet hányó, nagyképű hólyag szociopatáknak miért nem építenek külön utakat. Ott aztán gyilkolhatnák egymást...

qwertzu 2011.12.15. 11:21:49

@messi-asz: Hallod egyszer, ha tényleg megszűnik, akkor nagyon meg fogsz lepődni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:22:06

@hawkeye: építenek, csak oda van belépődíj (versenypályák)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:23:22

@qwertzu: az "állam", mint olyan, már rég megszűnt.
már csak Orbán van, meg a 12 apostola.

Rocko- 2011.12.15. 11:24:04

@xaba99: akkor bezony a KRESZ is rosszul nevezi.
ha a KRESZ baromságra nevel, akkor miért csodálkozunk?

schdl (törölt) 2011.12.15. 11:26:51

A szabály az szabály, mindenkire vonatkozik. Ennyi

messi-asz 2011.12.15. 11:26:54

@qwertzu: kórház bezár, börtön kinyit... van konzerved/fegyvered? vagy külföldi számlád/rokonod? stb

államcsőd idején ezek vannak... talán 1 év az MNB 10 billiós devizatartalék, még pár hónap esetleg a MAGÁNSZÁMLÁK zárolása.... ez van...

de lehet kicsit előtörleszteni... gyakorold!
baromi jóóóó.

www.solteszimre.hu/koki/

messi-asz 2011.12.15. 11:28:42

@hawkeye: @xaba99: építenek külön utakat lesz is belépődíj... (nemsoká) a világ legdrágább autópályáján... 2012 Magyarország...

kell a pénz a politikusoknak budai villára és audira...

még drágább az élet

messi-asz 2011.12.15. 11:29:27

@xaba99: ja ja... mexűnt... ha nincs független bíróság akkor nincsen állam...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:36:04

@Rocko-: nem nevezi rosszul a KRESZ.
annak mindig is leállósáv volt a neve.
a leállósáv az, ahova le tudsz állni, ha gond van.
a vészsáv az, amit vész esetén használhatsz. lásd még: vészkijárat.

Rocko- 2011.12.15. 11:44:09

@xaba99: "a leállósáv az, ahova le tudsz állni, ha gond van."
a gond pedig vészt jelent. na meg a mentôk közlekednek rajta, és nem állnak. akkor mégse leállósáv?

potha 2011.12.15. 11:45:03

@tundrazuzmo: Ha én jól látom, ott valami barack borult ki egy kisteherből.

qwertzu 2011.12.15. 11:48:31

@Rocko-: De a kresz nem nevezhet rosszul valamit. Ha azt mondja, hogy az lófaszsáv, akkor azt úgy hívják, definíció szerint.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:48:46

@Rocko-: ha elfolyt a hűtővíz, az nem vész, csak gond.
ha ég az épület, az viszont nem gond, hanem vész.

Hurri Kán 2011.12.15. 11:57:31

Miért nem kamerázzák be, és büntetik akik a leállósávban cikáznak? Nem gyengén balesetveszélyes ugyanis...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.15. 11:58:37

Egyszer megjártam én is egy ilyen dugóval. nyár, 35 fok, kis 120-as skodánkkal haladtunk volna Eger felé, de paff, dugó. araszoltunk, araszoltunk, persze mellettünk 100-120 al a leállósávban egy-egy alacsonyan epülő rakéta elhúz. Egyszer csak elkezd forrni a víz, hátul a 11 hónapos babula is összetojta magát, meg már nyügi is, félreállunk egy híd alatt az árnyékban. Épp hogy elkezdtük tisztába tenni a gyerkőcöt, nyitott motortérrel, már be is csapódott mögénk egy Q7-es el az afromagyar, és elkezd kurvaanyázni. De komolyan, így nyitott, miközben a feleségem épp pelenkázott a gőzölgő skoda mellett:
-Haver húzzál a gecibe a szaroddal, mert a nyakad elvágom, és kigyújtom ezt a fostalicskát! Nem tudom, hogy a mellettünk álló kocsisor hogy oldotta meg, de ezúton is köszönöm Nekik, hogy adtak helyet a munkában megfáradt polgártársunknak, így ki tudtak kerülni. Csak egy pár csulát gyűjtöttünk be az elszenvedett sérelmek miatt szintén szitkozódó utasától, akiknek a származása most mellékes.

Azóta számomra a leállósávos idióták kb ebbe a kategóriába esnek.

Arról nem is beszélve, hogy egy valódi baleset esetén miattuk dugul be a leálló sáv is, amit aztán a mentők, tűzoltók sem tudnak használni. Persze megoldják, mert az egész pályát lezárják ilyenkor, hogy szemből feljöhessenek. De megint pár faszfej miatt szív a többség, akik még meg is magyarázzák, hogy de nekik ezt miért szabad...

Rocko- 2011.12.15. 12:06:10

@xaba99: ahh, megvilágosodtam. ha elfolyt a hûtôvíz, az csak gond, en mvész. hát akkor kérlek álljál megbelsô sávban, majd onan kitolod a kocsit. nem lesz veszélyes, csak kis gondban leszel.

@qwertzu: "De a kresz nem nevezhet rosszul valamit. "
mégis mmegteszi.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 12:50:33

@Rocko-: miért álljak meg a belső sávban?

mrzigi 2011.12.15. 13:39:48

@''autónepper.'':
"egyébként miért zavar h ott küzlekedünk ?"

Azért bakker, mert utána ELÉM FOGSZ BEPOFÁTLANKODNI, ezzel is ENGEM feltartva (meg a mögöttem, de még előtted levőket is) !
Ezért áll az a K forgalom 1 km múlva, és nem folyamatos lassú, mert az ilyen kivagyi népművészeti agyagedények visszapofátlankodnak, a hülyék beengedik őket, amitől elindul a harmonikamozgás és kész az álló dugó.
Ezé B+

Többször mondtam, hogy ez ugyanaz az eset, mint a Róbert Károly -> Hungáriánál lévő M3 felhajtónál.
Az ilyen fahusáng autósok miatt áll a külső sor a Lehel utcán túlig, pedig nincs se lámpa, se semmi ami miatt ne lehetne folyamatos a haladás ott ... kivéve a sok bepofátlankodó tűzrevaló fadarab.

''autónepper.'' 2011.12.15. 13:58:51

@mrzigi: ne haragudj meg de vegyük alapúl ezt a dolgot tegyük fel én elmegyek a sor mellet kb utána akdályozlak 1 percen keresztül vagy maradok a sorba és mikor elindul a sor akkkor majd elekzdem neki tolni és segedbe ragadva tollak még kinem mész előllem mert tegyk fel én tempóm 180an lenne de te csak 140el mész akkor ügye bár neked sávot kell váltani lehet utána te is beragadsz és kezdődik a kurvaanyázás te részedről mert én lettolak én részemről mert feltartasz akkor meik jobb beengedsz csöndbe és eltünök utána úgy hogy még azt se fogod tundi milyen kocsival voltam vagy kezdödik hogy tollak nem mészharc hmm?

@hawkeye: hidd el nem gyilkolnánk egymást mert egyforma gondolkozú emberek közt sosincs vitta!

Tibi88 2011.12.15. 14:00:50

@hawkeye:

Itt az autópályás dugóról van szó, amikor áll a belső két sáv, ők meg elmennek a sor mellett a leállóban 40-50el. Ilyen sebességnél meg tud állni 20 méter alatt bőven. Szóval nem fognak telibekapni senkit... Max a mentőt/tűzoltót/rendőrt tartják fel, de azon kívül semmi veszélyt nem jelentenek (azt is csak akkor tartja fel ha direkt ott marad a sáv közepén)

@mrzigi:

Ha gyorsabban ment addig mint te, és bemegy eléd, akkor hogy tart fel?
Tegyük fel hogy végig dönget a leállóban, aztán elér a balesethez, ott meg besorolna eléd. Te a másik seggében mászol 10 centire? Mert amíg látják az autósok hogy nem akar eléjük menni a dugóban senki, addig 10-15 méteres helyek is maradnak, de ahogy közeledik valaki, vagy indexel egyből a másik lökhárítójában áll.

Amit leírtál az M3as felhajtó, ott is ez a baj. Akkor rakja az 1est amikor az előtte lévő már elindult...

Tibi88 2011.12.15. 14:03:53

@''autónepper.'':

Bmeg...
Kb ugyan úgy magyaráztuk meg hogy miért nem lesz feltartás a beengedés után, pedig nem láttam mit írtál :D

A gyilkolással meg igazad van, aki ugyan úgy viselkedik meg tolakszik avval nincs gond :D
Mennyivel jobb lenne egy olyan út. Nem lenne baleset, mert mindenki figyel mivel TUDJA HOGY SZABÁLYTALAN :D

''autónepper.'' 2011.12.15. 14:10:37

@Tibi88: ennyi megmondtam a frankót akkor:D sokkal szebb lenne a világ bár akkor kéne vennem egy erősebb autót mert valameiknap letolt egy izmosabb golf valamit gti azóta se birtam feldolgozni ...

Tibi88 2011.12.15. 14:17:59

@''autónepper.'':

Havernak volt régen 5ös gti, 280 lóval... csak "válságba" kerültek (csak őket nem a globális érte el...) DSG váltós, de nyomta is neki, 15-20 között ingadozott a fogyasztás.

schdl (törölt) 2011.12.15. 14:29:47

@''autónepper.'': @Tibi88: Akartam nektek valami szemléletes példát hozni arra, hogy miért veszélyes a leállósávban előzni az álló kocsisort, de látom, teljesen felesleges.

Rocko- 2011.12.15. 14:43:44

@xaba99: mert nem veszélyes. ;)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 14:52:27

@Rocko-: de egyáltalán miért akarnék pont a belső sávban megállni?

Rocko- 2011.12.15. 14:56:18

@xaba99: mert ott romlott el a kocsid.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 14:59:11

@Rocko-: ha elromlik a kocsim, lemegyek a leállósávba.

FDToth 2011.12.15. 15:07:31

vmi olyasmit kellene bevezetni h torlódás esetén lehessen használni a leállósávot, de max mittomén 30-as sebességgel vészvillogó mellett.
aztán meg lehet h azért használják, mert kimennek kb. 400-500 méter múlva, minek álljanak perceket, miközben nem maradnak a pályán...
nem értem egyébként h a hazai pályák miért nincsenek bekamerázva... pl. az olyan barmokat, akik 120-szal előznek kamionsort vagy 4-5 percig és még a mögöttük levő autó bal indexszére sem húzódnak le, hanem direkt mennek lassan, pedig alkalmuk lenne rá, hoyg 2, nagyobb (100-150m) követési távolságot tartó kamion köz bementjenek elengedni a gyorsabban haladni kívánó autóst (jobbról meg megpróbálhatod megelőzni, rágyorsít)
ezeket kéne büntetni, nem pedig azt, aki pl üres úton 70 helyett 84-gyel megy...

mohopasi 2011.12.15. 16:25:28

Miért ne a leállóban pofátlankodna a pofátlan...? De most komolyan. Elvárhatjuk a kanyarodósávokban tolakodóktól, hogy épp itt ne csinálják? Francot sem számít mi a szabály, az elmúlt időkben nagy divat lett a felfestett csíkokat is semmibe venni... Általános hogy 1 bunkó 2 sávban kocsikázik egyszerre.

tundrazuzmo (törölt) 2011.12.15. 16:46:29

@potha: Ezért nem halad az útépítés, mert barackot zabálnak ládaszámra, aztán még azt is kiborítják! :)

Az is vicces, hogy barackszedésre 5-6 ember kell. Nagyapám ciroksöprűvel fél perc alatt megoldotta volna.

potha 2011.12.15. 16:49:40

@tundrazuzmo: ja, a rohadékok. és az is államilag elsikkasztott pénzből van :D

"streetfighter" 2011.12.15. 17:10:44

Nem vagyok híve a leállósávon előzésnek, de vannak esetek, amikor el kell ott menni.
Kb. 3 éve az M7-sen Érd után nem sokkal volt egy baleset. Én a leállon le akartam menni az érdi lehajtóig, de egy seggfej kamionos meg akarta hiúsítani. Behajtottam a tükröt és kicentiztem a szalagkorlát mellett. Kinyalhatta. :)
A közeli lehajtó miatt ilyen esetben szerintem teljesen jogos a leálló sáv használata.

Tibi88 2011.12.15. 17:15:09

Lehet kanyarodó sávban előzni!!! Ha a végéig be tudjuk fejezni az előzést :D

"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;"

"(8) Tilos előzni:

a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;

b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;

c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;"

Itt van még vasúti átjáró meg ilyenek de az nem számít.
Ha bárki tud mutatni olyan leírást ami ezt tiltja, elfogadom, de én nem találtam semmit. Amit meg nem tilos azt szabad :D

qwertzu 2011.12.15. 17:32:00

@Tibi88: Majdnem.
36. §
(4)...a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.

Vagyis ha egyvalaki megy 30-al előtted, akkor megelőzheted, ha a záróvonal előtt vissza tudsz sorolni. Ha áll a sor, kimész a kanyarodóba, majd visszamész a sorba, az bizony szabálytalan.

Tibi88 2011.12.15. 17:37:46

@qwertzu:

Ha mész előttem 80al, és van 100 méteres kanyarodósáv, akkor simán megelőzlek a záróvonal előtt.

Tibi88 2011.12.15. 17:43:38

@qwertzu:

Lakott területen kívülre gondoltam, bocs, ezt nem írtam oda.
Arra viszont nem él a 4es pont, amit bemásoltál.

qwertzu 2011.12.15. 17:47:01

@Tibi88: Városban nem megyek 80-al. Városon kívül nem előzhetsz jobbról.
Valamint az előzési tilalmak közül pont a lényeget hagytad le:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt,

Na hol szokott lenni kanyarodósáv?

De igen, lakott településen kívül, főútvonalon, ha van egy kellően hosszú balra kanyarodó sáv, akkor akár előzhetsz is.

jézus_szive 2011.12.15. 17:51:01

Hát az önkéntes rendőr teherautóst kb. addig kéne ütni míg mozog és utána sem hagyni meghalni. Csak az a szép, mikor a suzukikkal rendőrködnek.
Azt büszke magára, csak azt nem vágja, hogy ha majd egyszer miatta biztos leszek benne, hogy itt a vége, akkor juszt is betolom őt is az árokba. :)

Tibi88 2011.12.15. 17:54:48

@qwertzu:

Pont arra gondoltam, de itt az is életveszélyes vadbarom aki ezt megcsinálja. Pedig teljesen szabályos.

"e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."

Lakott területen kívüli főúton lévő kanyarodósávban szabad előzni!

qwertzu 2011.12.15. 17:59:09

@Tibi88: Ja igen még egy feltétel: ha valaki lelopta az előzni tilost. Mert ilyen helyekre mindig raknak.

Megoldó 2011.12.15. 18:02:24

@Tibi88: Mindegy, mert ha 80-al megy a megelőzendő akkor úgyis meg kell szegned pár másik szabályt (követési távolság, sebesség, visszatérés az előzés után)...

Tibi88 2011.12.15. 18:13:09

@Megoldó:

"27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha

- a vezető előzésre készül fel,"

"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."

100 méteren pedig ha ő 80al megy, én megy 90el akkor 12 méterrel megyek többet, tehát ez is teljesítve. 3 dolgot állítottál, ebből 1ben sem lett igazad. Szép arány.

qwertzu 2011.12.15. 18:19:59

@Tibi88: Érdekesen mazsolázol a kreszből.
Ez:
"Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha

- a vezető előzésre készül fel"

ugyanis a kettes pontban van, ami a teherautóktól megkövetelt extra követési távolságot tartalmazza. Az (1)-es mindig érvényes.

"e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."

Itt meg nem 3 méterre gondoltak.

Tibi88 2011.12.15. 18:33:18

@qwertzu:

A nincs szükség... rész az 1es és 2es pontra igaz, nem csak a 2esre, legalábbis szerinte.

Ha logikusan nézzük. Ott van ugye ez a teherautós kitétel, hogy legalább beférjen közéjük egy autó. Na most van egy olyan pont hogy: "Nincs szükség ilyen követési távolság tartására: ha - az úton az előzés tilos"

Vagyis akkora távolságot kell tartani, hogy meg tudj állni a másik mögött, de akkorát nem, hogy beférjen két teherautó közé egy autó. (ez alapból hülyeség, mert a biztonságos követési távolsága több mint ami egy autónak kell hely, tehát itt jön be az egyes pont amit írtál)

A másik pedig: előztél már valaha? Mert kb 30 méteres távolságból elég érdekesen lehet szerintem kivitelezni.

CoIie 2011.12.15. 18:39:05

@hawkeye: én nem erről beszéltem, anyámról sem, és száguldásról sem! Pláne nem egy bmw-sről. A mondandóm lényege, a leállósáv értelmes felhasználása egy "eset" fennforgásakor!
Ha nincs eset, akkor a jelenlegi kresz tökéletes (bár rendkívül pazarló)!

qwertzu 2011.12.15. 18:41:19

@Tibi88: Ha én előzök, akkor tuti át tudom húzni a másik sávba, mert nem jönnek szembe.

Tibi88 2011.12.15. 18:49:13

@qwertzu:

Nálad akkor legalább 15 másodperc egy előzés (ez mind a szembe sávban) az szép... Már értem miért alakulnak ki a 20 autóból álló konvojok olyan helyeken, ahol simán lehet előzni.

"streetfighter" 2011.12.15. 19:37:25

@Tibi88:
Én nem erőltetném a témát. :)
Szerintem nem szabad ilyet csinálni, de most őszintén, téged érdekel? Engem ugyan nem!
Nálam az a lényeg, hogy ne sodorjak senkit veszélybe, a többi nem számít.
Se felfestés, se tábla, se semmi. Ott előzök, ahol tudok és kész. :)

tundrazuzmo (törölt) 2011.12.15. 19:42:57

@"streetfighter": "Én a leállon le akartam menni az érdi lehajtóig, de egy seggfej kamionos meg akarta hiúsítani."

Nem akarta ő meghiúsítani, csak lehúzódott, hogy a seggfej kamionostársai tudják előzni az előzni tilos ellenére...;)

Tibi88 2011.12.15. 20:14:29

@"streetfighter":

Végre találtam egy szabályt amit nem szoktam megszegni (pedig eddig azt hittem hogy szabálytalan vagyok). Ne vedd el az örömöm így karácsony előtt :D

"streetfighter" 2011.12.15. 22:24:34

@Tibi88:
Nagyon jól írtad:
"Lehet kanyarodó sávban előzni!!! Ha a végéig be tudjuk fejezni az előzést"

Dehogy veszem, teljesen igazad van!
Az, hogy szabad e, meg kit érdekel? :D

igazi hős 2011.12.16. 00:01:53

@D4D: Igen, de ott ez a kanyarodósáv meghosszabbítása. Arra van, hogy a lekanyarodók ne a pályán álljanak meg. Azért ez nem ugyanaz a helyzet, mint ami nálunk van.

Büszke_troll 2011.12.16. 05:24:55

@Tibi88: @''autónepper.'':
Szarul okoskodtok.
Baleset miatt a két sávból csak egy járható. Mivel az emberek bámulnak, -de ha nem bámulnának, akkor sem lehet 130-al elzúgni a baleset mellett-, az út áteresztő képessége lecsökken. Emiatt van a torlódás is.
Vagyis egységnyi idő alatt azon az egy sávon adott számú autó tud áthaladni. Ha te egyébként 180-al nyomod, ott akkor sem tudsz gyorsabban menni, mert csak egy sáv van. Ráadásul, az egysávban lassabb lesz a forgalom, mert mindig akad egy sötétség aki közvetlenül a szűkület előtt próbál besorolni, és míg bepofátlankodik, senki nem halad ott.

Vagyis minden autó ami elém jön, növeli az én várakozási időmet. A leálló sávos barmok miatt, jelentősen nő a normálisak várakozási ideje.

Se okosabb, se szebb, se fontosabb nem vagy nálam, csupán parasztabb.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.16. 07:56:21

Üdv

Tibike lukra futott. Én egy mozgó autót sem látok a leállósávban
Pontosabban egyet , a rendőrautót, aki egy szülni induló nagymamát "vezet fel" éppen

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.16. 08:01:51

@Tibi88:
Lakott területen kívüli főúton lévő kanyarodósávban szabad előzni!"

Ezmiez a kanyarodósáv, pláne lakott területen kivül?
Nem tudom másképp értelmezni, hogy vannak főutak pl. 7-esen és ott vannak balra kanyaradó sávok felfestve
Ott bizony tilos előzni, mert hogy is előznél egy éppen balra kanyarodót vagy arra várakozót?

Captain Crash 2011.12.16. 09:48:37

Akik szabálytalankodnak megint megpróbálják magyarázni a magyarázhatatlant. És megint ugyanazok...van, aki semmiből sem tanul.

Tibi88 2011.12.16. 10:05:51

@horex:

"Lakott területen kívüli főúton lévő kanyarodósávban szabad előzni! "

Megy előttem valaki egyenesen 80al, én meg megelőzöm a kanyarodósávból, amiből még a sáv vége előtt vissza tudok sorolni az előzött elé. Mert nem tilos!

"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;"

"(8) Tilos előzni:

e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."

Mi a francért akarnám megelőzni a balra kanyarodót? Fékezni fog és elmegyek mellett az egyenesen haladó sávból. Felteszel egy kérdést, aminek semmi értelme...

Tibi88 2011.12.16. 10:08:25

@Büszke_troll:

Te is láttad már gondolom, hogy autópályás dugóban (városban is) úgy indulnak el az autósok általában (3/4 részük) hogy 10-15 méter marad bőven az előtte haladó autó mögött. Oda befér 2 kisebb autó is :D
Követési távolságot meg 10-15km/h maxos araszolásnál annyira nincs értelme tartani.

igazi hős 2011.12.16. 10:26:40

@D4D: De nem térhetsz vissza a "fősodorba". Hogy ez ott szabály vagy "csak" közlekedési kultúra, azt nem tudom. Mindenesetre ott működik, nálunk meg ...

D4D 2011.12.16. 11:54:57

@igazi hős: Miért ne térhetnél vissza? Teljes értékű sáv!

Büszke_troll 2011.12.16. 12:11:02

@Tibi88:
Nem rendelkezel a gondolkodás képességével, ugye?

Tibi88 2011.12.16. 12:17:27

@Büszke_troll:

Ha kifejtenéd bővebben mire gondolsz, akkor megpróbálnám esetleg.
Amit leírtam legutóbb azt gondolom felfogtad. Ha másképp gondolod, akkor írd le mik a tapasztalataid.
Ha egymás seggében mászva indul el mindenki, akkor feltart mást a tolakodó, ez egyértelmű. Ha meg úgy indulnak, ahogy tapasztalatom szerint leírtam, rohadtul nem tart fel senkit.

igazi hős 2011.12.16. 13:53:45

@D4D: Miért lenne teljes értékű sáv? Pont ezt mondom: nálunk teljes nyugalommal előzik végig a sort a kanyarodósávban, kint nem teszik. (Legalábbis nem jellemző még az ossik között sem.) Pont ezért ott egy ilyen megoldás javítja a közlekedés színvonalát, nálunk rontaná.

igazi hős 2011.12.16. 14:03:59

@Tibi88: Egyszerű ezt mint a faék, de elmagyarázom. Ha Józsi bá 15 m-t tart az előtte haladótól és te ebből elveszel 10 m-t, akkor Józsi bá kicsit fékez és max fél percen belül újra 15 m-t tart. Akárhogy is magyarázod, ezt a 10 m-t elvetted mindenkitől a sorban, egészen odáig visszamenően, ahonnan kiálltál megelőzni a sort. Ez azt jelenti, hogy ha pontosan fénysebességgel mentél, akkor te annyi időt nyertél, amennyit a kielőzött sor veszített. Mivel ennél valószínűleg lassabb voltál, ezért a sor többet veszített, mint amennyit te nyertél, azaz összességében lassítottad az egész sort.
az egyetlen eset, amikor nem lassítod a sort az, ha nem állsz vissza.

Büszke_troll 2011.12.16. 14:04:53

@Tibi88:
Azt, hogy mennyi lesz a várakozási idő a dugóban, csakis a baleset vonalában áthaladók sebessége és követési távolsága dönti el.
Az, hogy előtte milyen követési távolságot hagynak az emberek két nullára fékezés közben, lényegtelen.

Viszont a leállósávból a végén bepofátlankodók pont azok, akik a folyamatos haladást akadályozzák, akik miatt nő az átlagos követési távolság, mert ő lehet hogy intenzíven gyorsít, de az a jó indulatú idióta aki őt beengedte, már nem biztos.

Büszke_troll 2011.12.16. 14:11:44

Képzeld el az egészet, mint egy homokórát.
A homokórában levő szűkület a dugó.
Ha elkezdesz baszakodni a szűkület előtt, attól nem fog több homokszem leperegni, sőt. Csak annyit tehetsz, hogy a szűkület előtt megváltoztatod a homokszemek sorrendjét.

Tibi88 2011.12.16. 14:45:28

@Büszke_troll:

Én ezt értem, de ez olyan mint a megszűnő sáv. Kisebb követési távolságot tartanak az ott besorolók, mintha csak egy sávon lehetne végig haladni. Ezért előbb jut át 1000 autó a szűkületen, mintha nem lenne szűkület, csak 10el csordogálás.

@igazi hős:

Ebben igazad van, de Józsi bácsi miatt nem lehet normálisan haladni, mert mi a francnak hagy akkora távolságot. Meg amúgy sem nagy gáz, nagy fékkel kell elindulni, ha a másiktól kaptunk 10 métert 10 méter alatt.

Amúgy én nem támogatom a leállósávban előzést, max ha tényleg lemegy belátható távolságon belül a pályáról.
Ilyenkor be kéne vezetni, hogy a két sávból csináljanak 3at.
Autópálya sáv 3,75 méter széles. Van belőle 2. Ez együtt 7,5.
Átlag autó tükrökkel van kb 1,9 (kisautók még kisebb) Kamion 2,5 méter széles. Ha ezeket összeadjuk akkor is 6,5 méter alatt járunk úgy, hogy 3 sávot nyitottunk az autópályán. Mindenkinek van 30 centije cikázni (araszolva elég gáz, ha nem tudja ekkora helyen kordában tartani az autót)

Semmivel sem veszélyesebb, mint a körúton menni egy busz mellett, ami a külsőben megy a parkoló autóktól pár centire.

De ilyet soha nem fognak megcsinálni. Csak egy elképzelés a részemről.

igazi hős 2011.12.16. 15:41:54

@Tibi88: "de Józsi bácsi miatt nem lehet normálisan haladni" Ha nem irreális a követési távolság, akkor egyenletesen haladó sornál szinte mindegy mekkora helyet hagy. Sőt, ha sokszor lassul-gyorsul is a sáv és Józsi bácsi lemarad, akkor is utoléri a többieket, szóval csak ideiglenesen tart fel, valódi időt nem vesz el.
Ezek a plusz 10 méterek összeadva is csak másodperceket jelentenek, amit nem is vesz el tőled, csak ennyivel később kezdheted el megelőzni Józsi bácsit. Kivéve persze a belső sáv dicső bajnokait, de náluk nem a követési távolsággal van a baj.

Büszke_troll 2011.12.16. 15:48:11

@Tibi88:
Komolyan, mintha lóval imádkoznék...

Tibi88 2011.12.16. 16:21:02

@igazi hős:

A sor legelején is ugyan ez a helyzet, nem csak az araszolós részen. Ahol már elmentek a baleset mellett és megnyílik újra a beszűkült rész, ugyan úgy tökölnek.
A bunkó meg a szűkület előtt tolakszik vissza ugyebár.

A dugóban araszolva tök mindegy mennyire marad le, ahogy te is írtad, mert beéri az előtte állót.

De ha Józsi bácsi előtt 15 méterrel állt a fejére a kamion, és megérkezik Márió az X5el a leállón, beáll Józsi bácsi és az előtte álló mellé egy kis átfedéssel. Józsi bácsi elöl elindul cégesautós Norbi, az öreg meg tartja a dugóban felvett szokását, vagyis 10 méteres ráhagyással indul. Ezalatt pedig X5 Márió már villogja is le cégautós Norbit, mert az nem éri el olyan gyorsan a 200at a felszabadult autópályán. Józsi bácsi pedig egy métert sem veszített, mert a saját tempójában indult, Márió meg a másik seggében mászott.

Ennél jobban nem tudom szemléltetni :D

@Büszke_troll:

Próbáld meg ebből megérteni. Ha nem megy, neked lerajzolom....

Emmett Brown 2011.12.16. 16:33:52

@Tibi88: ez nem olyan mint a megszűnő sáv, hanem PONTOSAN ugyanaz. mennek az autók két sávon, ebből az egyik megszűnik, mert ott vannak a baleset résztvevői. Ez tapasztalatom szerint normálisan működik a cipzár elvvel, ez nem is probléma. A probléma abból származik, ha nem csak ennek a két szabályos sávnak a szereplői engedik be egymást az akadály előtt, hanem egyesek egy harmadik (ezesetben a leálló) sávból befurakodva a sorukat nem kivárva hátráltatnak mindenkit. Ha vesszük az 1000 autós példádat, akkor van 500-500 a két sávban, ha Te vagy az 1000., akkor pontosan 999 autónak kell áthaladnia a szűkületen, hogy sorra kerülj.
Mivel a szükületen egy BMW meg egy Suzuki is azonos sebességgel tud átmenni, ezért egyértelmű, hogy a várakozási idő egyenesen arányos a sorban állók számával. Aki jobbról elmegy a sor mellett, az szaporítja az előtted lévők számát, ezért tart fel.

Emmett Brown 2011.12.16. 16:38:28

@Tibi88: de elveszíti Márió X5ösének a hosszát, mert nem Norbi mögött megy 10 méterrel, hanem Márió mögött. Ezáltal időt is veszít, hiszen ha csak Norbi lenne előtte, akkor Józsibá akkor indulna, amikor Norbi ment 10 métert, de így csak akkor fog, amikor már 15-öt tett meg.

qwertzu 2011.12.16. 16:52:00

"az öreg meg tartja a dugóban felvett szokását, vagyis 10 méteres ráhagyással indul."

Itt tévedsz. Minél közelebb vagyunk a szűkülethez annál kisebbek a sebességváltozások. Ha senki se tolakszik, akkor szűkület előtti 20-30 méteren már nincs megállás, hanem folyamatosan áramlanak át a járművek. Amint valamelyik tolakodó beteszi agresszívan az autót, a mögötte lévőnek lassítania kell, a mögötte lévő nagyobbat lassít, a mögötte lévő megáll, és elkezd hátrafelé terjedni a megállás. Persze hosszú tömött sorban mindenképp kialakulnak ilyen hullámok, de közvetlenül a szűkületnél csak akkor, ha valaki betolakszik.

Tibi88 2011.12.16. 16:59:58

@Emmett Brown:

Sokszor csak a leállóban van a baleset, a másik 2 járható, de ugyan úgy dugó van.

Józsi bácsi meg ugyan akkor indul, mert Márió a másik seggében mászik, és az öreg lassabban is rajtol. Araszolásnál meg van a 10 méter, de ha elindulásnál vár egy 10est és elindul, akkor mire a 2est szúrja már nem 10 a különbség, hanem 20 (ami csak 15 mert ott az X5) tehát nem kell lassabban mennie.

Szűkület után begyorsulnak az események, mert ha egy erős autó megy előtted, akkor rögtön kapod tőle a métereket. Fordított esetben pedig az erős autó még rá is fékez mögötted, mert ő lendületesebben nyomja a gázt. Ha megy előtted 10 porsche egymást követve 100al, akkor előbb érsz át a szűkületen, mint ha 10 trabant menne 30al. (te mennél 50el mindkét esetben)

Annyit próbáljuk ezt elméletben, meg kéne nézni mit mutat a gyakorlat.
Lehet egyikünknek sincs igaza...

Tibi88 2011.12.16. 17:02:03

@qwertzu:

Ez az elmélet. Balesetnél meg az a gyakorlat, hogy majdnem megállnak katasztrófa turistáskodni...

Emmett Brown 2011.12.16. 17:12:53

@Tibi88: ekkora sebességkülönbségek nincsenek dugóban. A kérdés inkább: 10 trabi 20szal, vagy 10 trabi+1 porsche 21-gyel.
annyit azért meg merek kockáztatni, hogyha mögüled valaki kielőzve a sort bemegy valahol eléd, akkor Te nem fogsz gyorsabban átjutni a szűkületen. A bámészkodás az meg tényleg a legalja, az tényleg érezhetően lassít.

Tibi88 2011.12.16. 17:20:16

@Emmett Brown:

De itt a konkrét eset már a szűkület és az utána megnyíló sáv.
Két sáv lecsökken egyre, ott bemegy egy autó a másik elé, és utána jön a gyorsítós rész. Ha eltűnnek előled az autók te is a saját tempódban tudsz gyorsulni tovább, mert van helyed (10 porsche) De ha továbbra is ott tökölnek előtted (10 trabi) akkor nem tudod kivitelezni a gyorsítást, mert feltartanak.

Ez kb az a szitu (elképzelésem szerint) amikor áll 10 autó az egyenesen haladó sávban, balra kanyaradóban pedig senki. Egyszer csak megérkezik S320 merci és beáll a kanyarodóba. A 10 autósból 4 meggyőződése hogy egyenesen fog tovább menni. Ami a lámpa zöldre váltásánál meg is történik. De ő padlógázzal indul, a sor elején meg az 1.6 astra lemarad 20 méterrel tőle, pedig egyből elindult. És itt a merci senkit nem tartott fel, utána pedig eltűnik a ködben.

qwertzu 2011.12.16. 17:56:07

"És itt a merci senkit nem tartott fel, utána pedig eltűnik a ködben. "

Városban a következő pirosnál utolérik. Tudod ha lenne egy olyan szabály, hogy a tolakodónak neki lehet menni hátulról, ha szabályosan utolérted, akkor megnézném hányan maradnának, a "igaz tolakszom de nem tartok fel senkit" táborból.

Tibi88 2011.12.16. 18:37:35

@qwertzu:

Kivéve ha nem lesz piros az a lámpa, vagy lekanyarodik full más irányba... Vagy mindenki oda megy ahova te, és a lámpa beállítása is olyan ha gyorsan mész pirosat ad?
Csak mert én tudok a szentmihályin mondani kapásból 3 olyan lámpát ahol legalább 80al kell menni, hogy elérd a zöldet, ha lassabban mész megkapod pirosra.

''autónepper.'' 2011.12.16. 18:49:32

@qwertzu: nem biztos hogy utol érsz...

''autónepper.'' 2011.12.16. 18:51:41

@Büszke_troll: nem arra érettem h baleset melett akarok 180al menni hanem ha balesetnek vége van és meg nyilna a sor DE nem nyilik mert ilyenkor mindeik alulmotorizált verseny pilóta a belső sávba közlekedik végod?

Tibi88 2011.12.16. 19:13:15

@''autónepper.'':

Nem értik.
Ez olyan mint pályán amikor beérek egy kamiont ami 3 perce előz, megjön mögém a kis peugeot és villog rám... ahogy eltűnik előlem a kamion többet meg nem látom a tükörben.
És utána jön a sztori tőle: "ment előttem 100al, rávillogtam hogy menjen előlem, de a bunkó direkt rágyorsított, nehogymár lenyomja egy kisautó"

:D

fezoGT 2011.12.16. 19:24:05

@newtehen: az ilyen ódis kancsóban egyedül az a jó, hogy idővel elmúlik. Akár úgy is, hogy megtalálja a számára rendeltetett fát vagy villanyoszlopot. Már eleve a Q7 is egy stílustalan bazári autó, normális ember ha van pénze ilyet biztosan nem vesz.

A sztori bicskázós részét meg sajnos komolyan kell venni, itt tartunk. Bár némelyik amilyen címeres hatökör sztem asse tudja melyik az éles oldala... :)

''autónepper.'' 2011.12.16. 19:27:29

@Tibi88: régen nem is volt mert simán elüntél előle még vicces is volt játszani velük :DDD de mióta letolt engem a golf azóta teljesen lelki beteg vagyok... szerintem járnom kellesz agyturkászhozz is nem tudja lelkem feldolgozni :DDDD

''autónepper.'' 2011.12.16. 19:29:43

@vidifan: azért szerintem te is szivesebben ülnél egy q7be... mint amivel most jársz:D

fezoGT 2011.12.16. 19:42:59

@''autónepper.'': á, jó kis gép az a lanyó, bár a sima helyett egy EVO azért jólesne... :)

[mike] 2011.12.16. 20:02:51

Leállósávon közlekedni ősi oláhcigány szokás.

@Tibi88: te nagyon buta ember lehetsz. Szánlak bazdmeg. Konkretizáljuk a dolgokat, hátha úgy eljut az agyadig...... :D:D

Van 1km sor előttem. A haladás folyamatos, 10km/h. A dugó 6 percig tart így. Jön 50 köcsög, beáll a sorba.
Autó+követési távolság.... legyen 7 méter. Az 350 méter plusz a sornak, ami így már 1350 méter előttem.
A 6 percből lett 8 perc 6 másodperc. És ebbe nem számoltam bele azt a veszteséget, amit az 50 köcsög beengedése jelent....

Tibi88 2011.12.16. 20:09:06

@[mike]:

Próbáltam úgy leírni hogy a hülyék is felfogják, de úgy néz ki nem ment át még így sem. Képeskönyvet csinálok neked.

Hol van olyan dugó ami nem áll meg? Full üres úton 10 autósból 2 még a fékre is rálép, pedig nincs körülötte autó....

[mike] 2011.12.16. 20:17:33

@Tibi88: nyilván sehol. Értelmezd úgy, hogy átlagsebesség. Sőt... igazad van, ne 10km/h legyen, hanem 0,8... Házi feladat: hány percig tartott fel az 50 köcsög :D:D

Tibi88 2011.12.16. 20:34:27

@[mike]:

Leírom még egyszer amit írtam, hátha sikerül venned az adást. Kicsit átalakítom.

A szűkület előtt van 3 autó. Legyen 1es, 2es, 3as. 1es áll legelöl, mögötte 2es, mellettük pedig 3as (első fele 1es seggét fedi, második fele 2es első felét)
Elindul 1es, majd közvetlen a seggében 3as. 2es pedig az addig megszokott 10 méteres ráhagyással menne, de mivel bement elé 3as ezért csak 5 méter (nem azért indul akkora késéssel mert veszélyes a kevesebb, hanem akkor rakja sebességbe, amikor 1es már mozgásban van) Így nem veszített 1 métert sem 2es.

Miután megtörtént ez a besorolás, az 1 sávból 2 sáv lesz és hopppppp, egy varázsütésre 1es a külső sávban, 3as a belsőben villog és dudál mindenkire aki előtte van 1 kmen belül. 2es pedig gyorsít ahogy akar.

Ha ebből nem sikerült megértened miről beszélek, akkor szerinted hagyj fel minden reménnyel. Amelyik állításomat pedig cáfolnád, azt tedd meg nyugodtan. Ha meg tudod magyarázni akkor elfogadom, de eddig teljesen másról beszéltél.

igazi hős 2011.12.16. 21:07:45

@Tibi88: Te is tudod, hogy ez egy mesebeli helyzet. A valóságban a torlódás után kialakul 2 sor, az egyik a kamionok 90-es sebességével megy tovább, a másik gyorsabban. Ha a lassabb sávba állsz be, akkor nyilván feltartod az összes járművet ebben a sávban. Ha a gyorsabban, akkor addig tartod fel a mögötted jövőt, amíg el nem éred az ő választott sebességét. Miért? Mert a te példádban 4-es, akiről megfeledkezel a példádban és aki valójában 2-es mögött ment eddig, egy kis késéssel fog a belsőben zakatolni. Sok 4-es lesz (az általad előzöttek fele), aki mind veszít egy kis időt. Te csak ezt az időt nyered meg, illetve ennek egy részét.
Ha netán tényleg 3 autóból állna a torlódás, akkor igazad lenne. De ekkor nem is nyernél sok időt, hiszen csak a 2-est előznéd ki.

Tibi88 2011.12.16. 21:15:47

@igazi hős:

De a leállósávban ilyen sebességnél nem szoktak előzni. Az akkor van amikor megáll a pálya forgalma, vagy baromira araszol. Megint eltértek az alapesettől :D

Hagyjuk az egészet.

qwertzu 2011.12.16. 21:18:58

@Tibi88: Miért áll az egyes? Nincs előtte senki.

Büszke_troll 2011.12.16. 21:33:57

@Tibi88:
Akkor szemléletesen.
2es benyomult, hidd el ő is fog követési távolságot hagyni, 3as pedig rálép a fékre, hogy a számára normális követési távolságot újra felvegye.
Ha baromarcú 2es nem lenne, akkor a konvoj hossza 5+10+5=20 méter. (1es+10 méter követési távolság+3as)
De baromarcú bezúgott közéjük, így 5+5+5+10+5=30 méter. (1es+5 méter követési távolság+2es+10 méter követési távolság+3as)

A másfélszer hosszabb konvoj pont másfélszer annyi idő alatt fog elmenni a baleset mellett, mintha baromarcú nem pofátlankodott volna bele.

Aki pedig keresztbe áll baromarcú előtt a leállósávon, az nem önkéntes rendőr, csupán gondolkodó ember, aki fentieket fel bírja fogni, és van annyira tökös, hogy megakadályozza, hogy kibasszanak vele.

Büszke_troll 2011.12.16. 21:45:08

@Tibi88:
"megjön mögém a kis peugeot és villog rám... "

Talán kellene venni egy olyan autót amire nem villognak.

@''autónepper.'':
" mindeik alulmotorizált verseny pilóta a belső sávba közlekedik"
Nem az az oka, hogy alul-motorizáltak. Egy alap Golf is megy 180-al, egy közepes 200-al.
Egyszerűen nem mindenkinek életcélja a száguldás.

qwertzu 2011.12.16. 22:34:34

@Büszke_troll: A golfok (pláne a TDI-k) tudnak ám meglepetést okozni.

"streetfighter" 2011.12.16. 23:24:19

@qwertzu:
Túl sokat fogyasztanak az ígérthez képest, vagy milyen meglepetésre gondolsz? :)

"streetfighter" 2011.12.16. 23:29:17

@Büszke_troll:
Nem az a lényeg, hogy mennyivel tud menni, hanem, hogy milyen gyorsan éri el.
Szánalom amikor 1 percig küzd a belsőben egy szerencsétlen, mert ő tudja a 200-at. :)

igazi hős 2011.12.17. 00:01:42

@D4D: Bevallom nem elég jó a német tudásom ehhez, de a linkelt oldal nem épp azt taglalja, hogy ezt pont a leágazások és csomópontok előtt csinálják a forgalom elosztása miatt?

igazi hős 2011.12.17. 00:04:22

@Tibi88: Mit nem értesz? A döcögő sort előzöd ki, majd beállsz a gyorsuló sorba, miközben azt hiszed, hogy mivel gyorsabb vagy az utolsó megelőzöttnél, ezért nem tartottad fel a sort. Ezt a tévedést próbáltam eloszlatni.

D4D 2011.12.17. 00:33:30

@igazi hős: Nagyon röviden, nagyon kivonatosan:

- 2002 jan. 1-től
- Ha megynyitják a leállót a forgalom részére, akkor generell 100-as limit lép életbe, minden sávra.
- Csak ott van értelme megnyitni, ahol ezáltal a forgalom folyása érezhetően felgyorsul.
- Csak ott szabad megnyitni, ahol ellenőrizhető (kamerarendszer), hogy nincs akadály a leállón (pl balesetes autó stb.), illetve a leállón felül vészöblöket is ki kell alakítani.
- Burkolatának bírnia kell a nehézgépjárműveket (kamion, busz)
- Ki kell építeni hozzá a speciális elektromos táblázást, illetve minimum a leálló felett a jelzőrendszert, hogy a sáv nyitva van-e

Nem kanyarodásra, haladásra nyitják meg.

Rife67 2011.12.17. 06:33:59

Itt nálunk némelyek hihetetlen energiákat fektetnek ideológiák gyártásába, miért nem számít az, hogy ők a legelemibb udvariassági szabályokat is messziről ... , nemhogy a közlekedési, adózási és egyéb szabályokat, törvényeket.
Általános iskola alsó tagozatban fel lehet adni a feladatot, ha egy pont áteresztő képessége 10 autó/perc, s te 100. vagy a sorban, akkor mikor jutsz át. S mikor jutsz át, ha a sok túlértékelt tolakodó miatt 120. leszel. Nem kezdenek lóerőkkel, gyorsulásokkal kombinálni.
Az a magyarázat, hogy nem tartja fel Józsi bácsit, mert ő különben is lassan gyorsul, igaz lehet az első 2-3 autó vonatkozásában (bár ott sem, csak a mértéke jóval kisebb), de ha nagyobb léptékkel nézzük az egész sort, ott már nem számítanak a gyorsulási adatok, csak a tény, hogy eddig 100 autó volt előttem, most meg 120 van. Minden embernek megvan a saját ritmusa, hogyan indul, így az egész sornak is lesz egy sajátos ritmusa. Ha ebbe belerondítunk, akkor ezzel mindenképpen a többieket akadályozzuk.
S csakis attól függ, hogy hogyan tudnak befurakodni a kedves kollégák, hogy az, aki elé be szándékoznak tolakodni, mennyi időt töltött már a dugóban araszolással, s mennyire húzta fel, hogy eközben mennyi, önmagukat fontosabbnak tartó kedves autóstársat látott végigleőzni a sort. S lehet, leszáll a lila köd az agyára, s az autópálya áteresztő képessége nullára redukálódik egy újabb baleset miatt.

Rife67 2011.12.17. 06:38:55

ráadásul az a szerencséje az 5-10%-nak, hogy a többi 90-95%-a az autós társadalomnak legalább az alapvető szabályokat tiszteli.
Teljes anarchiában ők sem tudnák kihasználni mások szabálytiszteletét.

Perillustris 2011.12.17. 07:30:54

Gondolom, akik önkéntes rendőrködést kiáltanak a leállósávot blokkolóra, azok zokszó nélkül tűrnék, hogy a boltban folyamatosan eléjük álljanak a sorban az "élelmesebb" vásárlók.

WellJack 2011.12.17. 10:46:20

Szerintem legyen külön sáv a pályán a gazdagoknak, pl. 1 milla / év, akkor lehetne neki tolni, a baleset is kevesebb lenne... :)

Tibi88 2011.12.17. 16:59:46

@Perillustris:

Az a baj hogy a boltos sorban állásnak ehhez semmi köze.

Hasonlítsd focimeccshez, amikor 1 kapun próbálnak beengedni 1000 embert.

Büszke_troll 2011.12.17. 17:33:12

@Tibi88:
Így van. Ott azonnal megruháznának.

Rife67 2011.12.17. 18:25:22

@Tibi88: Pont az a baj, hogy sokan így gondolkodnak.
Pedig egyszerű a párhuzam. Van két sor, ahol az emberek sorban állnak, pedig ők is sietnének, nem hobbijuk dugóban araszolni, s van néhány, aki kikerüli a sort szabálytalanul szabálytalan sávot igénybe véve, s így próbál előnyhöz jutni, s ezt még meg is tudják magyarázni.

Vissza a boltos párhuzamhoz, a boltban mindenki arra tekereg, s olyan tempóval, ami neki megfelelő. Viszont a pénztárhoz érve mindenki beáll a sorba, s megvárja, míg rákerül a sor, s utána kiérve az utcára már megint saját tempóval lehet mozogni.

Ugyanez autópályán: míg nincs torlódás, mindenki olyan tempóval autózik, ami neki megfelel, ide ne keverjük bele a nem jobbra tartókat, egyéb tötymörgőket, ezek a boltban is megtalálhatók, beteszik a kosarukat középre, elállják az utat, de ki lehet őket kerülni. Itt a pénztár a sávlezárás, útszűkület. Itt illik beállni a sorba, s ha ezen túljutottunk, ismét lehet saját tempóban közlekedni.

Tibi88 2011.12.17. 18:51:18

@Büszke_troll:

Ebből látszik hogy életedben nem voltál még meccsen :D

Büszke_troll 2011.12.17. 20:29:37

@Tibi88: többször is voltam meccsen, de én a boltos sorban álláshoz szóltam hozzá.

Tibi88 2011.12.17. 21:05:32

@Büszke_troll:

A boltban meg sok ember van ami megruházna...

igazi hős 2011.12.17. 22:49:57

@D4D: "Nem kanyarodásra, haladásra nyitják meg." Hiszem, ha mondod, de akkor ez mi benne?
"wenn der Verkehr über Ausfahrten oder Knotenpunkte abfließen kann"
Meg egyébként is, minek megnyitni a leállósávot, ha ezzel nem nő a kapacitás? Ha 2 sávon Stau van és csak 60-nal megy a sor, akkor bizony 3 sávon is az lesz, csak 40-nel, hiszen a tényleges szűkület nem fog több autót átengedni. Kivéve, ha van lehajtási lehetőség, mert ekkor legalább az, aki nem menne a szűk ágon, az tud haladni. Ekkor a másik ágon haladók is felgyorsulnak, hiszen kiáll a sorból egy csomó autó.

D4D 2011.12.18. 00:34:43

@igazi hős:

" Ha a forgalom kihajtókon, illetve csomópontokon le tud folyni"

Azaz: Nem érdeme egy A-B szakaszra megnyitni a leállósávot, hogy aztán B pontnál újra visszatereljük onnan a forgalmat. A-C-B esetében érdemes megnyitni, ha C egy elágazás.

Ha Stau van, akkor ott órákig nem megy semmi 60-al.

Perillustris 2011.12.18. 06:24:48

@Tibi88: Ja, ott a tolakodás-lökdösődés már az előjáték része.

igazi hős 2011.12.18. 10:31:30

@D4D: Ahogy én látom, már akkor is kiírják a Stau-t, ha a torlódás miatt a sebesség 100 alá csökken, nem kell hozzá "igazi" dugó. (Kint autópályán még igazi dugót nem láttam, csak a tévében, amikor minden birka ment, hogy megnézze a teljes napfogyatkozást. Akkor ott is 10-20 km-es álló sorok voltak.) A lényeg az, hogy felkészülj egy relatív lassú menetre, ne essél be 180-nal a sor végére.

D4D 2011.12.18. 13:00:16

@igazi hős:

Amikor a sebesség 100 alá csökken, és te látod a Stau feliratot, akkor előtted 30-40 km-el esetleg már állnak.

Sokat járok az A8 München Salzburg szakaszon. A rekordom rajta pár perc híján 4 óra. Ez egy húsvéti hétvége volt, oda vissza állt (balesetek). A középső korláton keresztül sakkoztam egy némettel.

Figyeld majd meg, mikor ki van írva a Stau, elveszik a lábukat a gázról. Ezért már jó korán ki van írva a Stau, miáltal csökkennek a belerohanós balesetek.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.26. 21:05:59

@FDToth: Hoppácska, fontosembervagyok-BMWs/Audis úr idetévedt.
irónai OFF: tényleg nem tudom, hogy ez komoly, vagy hülyéskedsz.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.26. 21:10:55

@Hcilla: És akkor gazdag honfitársaink legalább hozzájárulnak az állam bevételeihez. De tudod mit? 1 milla per hónap legyen, hogy behozza az árát a külön sáv.

FDToth 2011.12.26. 22:07:39

@SomyTomy: utaálom mind a BMW-seket, mind a Meciseket, mind pedig az Audisokat (tisztelet kivételnek)
asszem 23-án beduglut az m1m7 bevzető. leállósávon 7 autó ment el mellettem. 1 vmi autópályafleügyelőség, 1 suzuki, 1 audi, 1 merc és 3 bmw. ezek közül 2 db volt nem magyar rendszámos...
mivel kiemnni tt nem nagyon lehet így tuti végigmentek. na ezeket kéne leszedni. az aki megy ott jobbra indexszel 100-150 métert a kijáratig, az nem gond sztem.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.27. 12:57:01

@FDToth: ". na ezeket kéne leszedni" Ebben egyetértünk.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása