Ha időnként úgy érzem, hogy javulgat a közlekedési morálunk, gyorsan visszazökkenek, mikor autópályán dugóba kerülök. Én sem szeretek dugóban állni, de fel sem merül bennem és rühellem a leállósávon előzgetőket, nem azért mert előnyhöz jutnak, hanem mert eszükbe sem jut, hogy veszélyes, amit csinálnak. Most ezt a jelenséget tálalta nekünk Tibor ismét fényképes segítséggel.
Van egy kisebb problémám... a leállósáv! Ha már a rendőröknek ki van adva, hogy minél több pénzt szedjenek be, akkor miért nem állnak ki a pályára ( bármelyik autópálya alkalmas erre ), és egy egy baleset előtt csak felírják azokat, akik a leállósávon nyomulnak! Jól emlékszem, százezres bírság?
Ez idén október 1-én történt...Két kedvencem van, az egyik kedvencem az, amikor a rendőr mögött megy egy autó!
A másik meg amikor önkéntes rendőrt játszik egy teherautós. De tehetetlen, mer a másik sofőr, a román utánfutós autó vezetője annyira erőszakos, hogy simám lemenne az árokba is, csakhogy előbbre jusson.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 09:15:16
néha, néhol a tilosban parkolást is.
nálunk a környező utcákban minden második (nem túlzás!) autó szabálytalanul parkol, a rendőrök rendszeresen köröznek a környéken, mégsem büntetik.
Rocko- 2011.12.15. 09:16:35
az ott NEM leállósáv. a megnevezése: vészsáv. mint a neve mondja: vészhelyzetben kell használni. ha mozgásképtelen az autó, akkor ott megállni, hogy ne 160-nal találjanak el, vagy hogy a mentô tudjon közlekedni.
ismétlem: vészsáv.
for the note: a vészsávban kb. 20 perc a túlélési idô. megnézném az egyik ilyen majomot, ahogy csodálkozva nézi a leszakadt lábát, mert egy 50 tonnára megpakolt román kamionos telibekapta a vészsávon.
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.15. 09:19:19
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 09:25:56
a hatályos KRESZ szerint az bizony leállósáv.
az egész KRESZ szövegében egyszer sem fordul elő a "vészsáv" kifejezés.
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.15. 09:32:00
1. Azért megy valaki a leállósávon, mert NEM TUDJA, hogy mennyi időt kell a dugóban állni, és a bizonytalanság nehezen elviselhető
2. Az építkezésnél biztos vagyok benne, hogy a jómunkásemberek fele semmit sem csinál.
3. A felesleges embereknek lehetne a feladatuk a TÁJÉKOZTATÁS. Sétáljanak vissza, és rakjanak ki táblákat - még 5 kilométer, még 2 kilométer, még 1 kilométer. A nyáron az M5-ön bevált ez a dolog, jópofa szmájlis táblákat raktak ki.
4. A nyáron még arra is vetemedtek egyes TERVEZETT felújításnál, hogy az autópálya feletti információs táblákat arra használták, hogy infókat közöljenek a felújításról. Sőt, a rádióba is bemondták az autópálya-hírekben, már a nap elején, hogy tudd, mire számíthatsz! Rádobtál egy fél órát a menetidőre, mert tudtad, hogy dugózni fogsz, nem voltál ideges, nem mentél le a leállósávra!
Elijah_Baley 2011.12.15. 09:41:28
Tom, a többség sose járt autóval zaragozából brassóba, de ha eccek kipróbáljátok, tuti másként néztek a dolgokra utána :)
efhábé 2011.12.15. 09:53:54
Vazze, ember, ott a teherautó fent a platón, a rakományát meg szedik össze éppen az aszfaltról, milyen építkezésről beszélsz te?????
efhábé 2011.12.15. 09:55:13
Hát én konkrétan leszarom, hogy honnan hova megy és milyen hosszú utat kell még megtennie, ha miatta kétszer annyit kell állnom a dugóban, mert bár lehet, hogy én csak tizedakkora távot akarok megtenni aznap, de az én időm sem olcsóbb az övénél...
qwertzu 2011.12.15. 09:59:56
CoIie 2011.12.15. 10:47:43
Bizonyos helyeken, városban még a buszsáv is pazarlás, ahol 10 percenként elmegy egy... Értelmesen kell építeni az utakat, nem ökölszabályok szerint, mert milliárdok kidobása még gazdag országokban is luxus, pláne itt Ungarisztánban.
''autónepper.'' 2011.12.15. 10:53:15
egyébként miért zavar h ott küzlekedünk ? azért mert te nem mered meg tenni nem kell nagy dobra verni h másnak több a bátorsága mint neked.... és állitom te is erre vágysz h igy közlekedhess
schdl (törölt) 2011.12.15. 10:56:40
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 10:58:36
@schdl: már megint?
schdl (törölt) 2011.12.15. 11:02:27
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:06:21
messi-asz 2011.12.15. 11:15:36
se az intézmények, sem a jogszabályok nem működnek
mexűnik a zállam...
hawkeye 2011.12.15. 11:17:20
Majd ha anyátokat tépi darabokra egy leállósávon száguldó fekete béemvés vadparaszt, aki az előtte 120-al kocogó kamiontól nem látja, hogy üres-e, s a mutter épp a motorháztetőt nyitja fel, hogy mé' füstöl....
Azt pedig nem tudom, hogy az alapvető KRESZ szabályokra is fittyet hányó, nagyképű hólyag szociopatáknak miért nem építenek külön utakat. Ott aztán gyilkolhatnák egymást...
qwertzu 2011.12.15. 11:21:49
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:22:06
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:23:22
már csak Orbán van, meg a 12 apostola.
Rocko- 2011.12.15. 11:24:04
ha a KRESZ baromságra nevel, akkor miért csodálkozunk?
schdl (törölt) 2011.12.15. 11:26:51
messi-asz 2011.12.15. 11:26:54
államcsőd idején ezek vannak... talán 1 év az MNB 10 billiós devizatartalék, még pár hónap esetleg a MAGÁNSZÁMLÁK zárolása.... ez van...
de lehet kicsit előtörleszteni... gyakorold!
baromi jóóóó.
www.solteszimre.hu/koki/
messi-asz 2011.12.15. 11:28:42
kell a pénz a politikusoknak budai villára és audira...
még drágább az élet
messi-asz 2011.12.15. 11:29:27
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:36:04
annak mindig is leállósáv volt a neve.
a leállósáv az, ahova le tudsz állni, ha gond van.
a vészsáv az, amit vész esetén használhatsz. lásd még: vészkijárat.
Rocko- 2011.12.15. 11:44:09
a gond pedig vészt jelent. na meg a mentôk közlekednek rajta, és nem állnak. akkor mégse leállósáv?
potha 2011.12.15. 11:45:03
qwertzu 2011.12.15. 11:48:31
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 11:48:46
ha ég az épület, az viszont nem gond, hanem vész.
Hurri Kán 2011.12.15. 11:57:31
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.15. 11:58:37
-Haver húzzál a gecibe a szaroddal, mert a nyakad elvágom, és kigyújtom ezt a fostalicskát! Nem tudom, hogy a mellettünk álló kocsisor hogy oldotta meg, de ezúton is köszönöm Nekik, hogy adtak helyet a munkában megfáradt polgártársunknak, így ki tudtak kerülni. Csak egy pár csulát gyűjtöttünk be az elszenvedett sérelmek miatt szintén szitkozódó utasától, akiknek a származása most mellékes.
Azóta számomra a leállósávos idióták kb ebbe a kategóriába esnek.
Arról nem is beszélve, hogy egy valódi baleset esetén miattuk dugul be a leálló sáv is, amit aztán a mentők, tűzoltók sem tudnak használni. Persze megoldják, mert az egész pályát lezárják ilyenkor, hogy szemből feljöhessenek. De megint pár faszfej miatt szív a többség, akik még meg is magyarázzák, hogy de nekik ezt miért szabad...
Rocko- 2011.12.15. 12:06:10
@qwertzu: "De a kresz nem nevezhet rosszul valamit. "
mégis mmegteszi.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 12:50:33
mrzigi 2011.12.15. 13:39:48
"egyébként miért zavar h ott küzlekedünk ?"
Azért bakker, mert utána ELÉM FOGSZ BEPOFÁTLANKODNI, ezzel is ENGEM feltartva (meg a mögöttem, de még előtted levőket is) !
Ezért áll az a K forgalom 1 km múlva, és nem folyamatos lassú, mert az ilyen kivagyi népművészeti agyagedények visszapofátlankodnak, a hülyék beengedik őket, amitől elindul a harmonikamozgás és kész az álló dugó.
Ezé B+
Többször mondtam, hogy ez ugyanaz az eset, mint a Róbert Károly -> Hungáriánál lévő M3 felhajtónál.
Az ilyen fahusáng autósok miatt áll a külső sor a Lehel utcán túlig, pedig nincs se lámpa, se semmi ami miatt ne lehetne folyamatos a haladás ott ... kivéve a sok bepofátlankodó tűzrevaló fadarab.
''autónepper.'' 2011.12.15. 13:58:51
@hawkeye: hidd el nem gyilkolnánk egymást mert egyforma gondolkozú emberek közt sosincs vitta!
Tibi88 2011.12.15. 14:00:50
Itt az autópályás dugóról van szó, amikor áll a belső két sáv, ők meg elmennek a sor mellett a leállóban 40-50el. Ilyen sebességnél meg tud állni 20 méter alatt bőven. Szóval nem fognak telibekapni senkit... Max a mentőt/tűzoltót/rendőrt tartják fel, de azon kívül semmi veszélyt nem jelentenek (azt is csak akkor tartja fel ha direkt ott marad a sáv közepén)
@mrzigi:
Ha gyorsabban ment addig mint te, és bemegy eléd, akkor hogy tart fel?
Tegyük fel hogy végig dönget a leállóban, aztán elér a balesethez, ott meg besorolna eléd. Te a másik seggében mászol 10 centire? Mert amíg látják az autósok hogy nem akar eléjük menni a dugóban senki, addig 10-15 méteres helyek is maradnak, de ahogy közeledik valaki, vagy indexel egyből a másik lökhárítójában áll.
Amit leírtál az M3as felhajtó, ott is ez a baj. Akkor rakja az 1est amikor az előtte lévő már elindult...
Tibi88 2011.12.15. 14:03:53
Bmeg...
Kb ugyan úgy magyaráztuk meg hogy miért nem lesz feltartás a beengedés után, pedig nem láttam mit írtál :D
A gyilkolással meg igazad van, aki ugyan úgy viselkedik meg tolakszik avval nincs gond :D
Mennyivel jobb lenne egy olyan út. Nem lenne baleset, mert mindenki figyel mivel TUDJA HOGY SZABÁLYTALAN :D
''autónepper.'' 2011.12.15. 14:10:37
Tibi88 2011.12.15. 14:17:59
Havernak volt régen 5ös gti, 280 lóval... csak "válságba" kerültek (csak őket nem a globális érte el...) DSG váltós, de nyomta is neki, 15-20 között ingadozott a fogyasztás.
schdl (törölt) 2011.12.15. 14:29:47
Rocko- 2011.12.15. 14:43:44
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 14:52:27
Rocko- 2011.12.15. 14:56:18
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 14:59:11
Rocko- 2011.12.15. 15:02:33
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.12.15. 15:04:42
FDToth 2011.12.15. 15:07:31
aztán meg lehet h azért használják, mert kimennek kb. 400-500 méter múlva, minek álljanak perceket, miközben nem maradnak a pályán...
nem értem egyébként h a hazai pályák miért nincsenek bekamerázva... pl. az olyan barmokat, akik 120-szal előznek kamionsort vagy 4-5 percig és még a mögöttük levő autó bal indexszére sem húzódnak le, hanem direkt mennek lassan, pedig alkalmuk lenne rá, hoyg 2, nagyobb (100-150m) követési távolságot tartó kamion köz bementjenek elengedni a gyorsabban haladni kívánó autóst (jobbról meg megpróbálhatod megelőzni, rágyorsít)
ezeket kéne büntetni, nem pedig azt, aki pl üres úton 70 helyett 84-gyel megy...
D4D 2011.12.15. 15:16:26
Germániában dugóban van, hogy megnyitják a leállósávot a forgalom részére.
mohopasi 2011.12.15. 16:25:28
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.15. 16:46:29
Az is vicces, hogy barackszedésre 5-6 ember kell. Nagyapám ciroksöprűvel fél perc alatt megoldotta volna.
potha 2011.12.15. 16:49:40
"streetfighter" 2011.12.15. 17:10:44
Kb. 3 éve az M7-sen Érd után nem sokkal volt egy baleset. Én a leállon le akartam menni az érdi lehajtóig, de egy seggfej kamionos meg akarta hiúsítani. Behajtottam a tükröt és kicentiztem a szalagkorlát mellett. Kinyalhatta. :)
A közeli lehajtó miatt ilyen esetben szerintem teljesen jogos a leálló sáv használata.
Tibi88 2011.12.15. 17:15:09
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;"
"(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;"
Itt van még vasúti átjáró meg ilyenek de az nem számít.
Ha bárki tud mutatni olyan leírást ami ezt tiltja, elfogadom, de én nem találtam semmit. Amit meg nem tilos azt szabad :D
qwertzu 2011.12.15. 17:32:00
36. §
(4)...a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
Vagyis ha egyvalaki megy 30-al előtted, akkor megelőzheted, ha a záróvonal előtt vissza tudsz sorolni. Ha áll a sor, kimész a kanyarodóba, majd visszamész a sorba, az bizony szabálytalan.
Tibi88 2011.12.15. 17:37:46
Ha mész előttem 80al, és van 100 méteres kanyarodósáv, akkor simán megelőzlek a záróvonal előtt.
Tibi88 2011.12.15. 17:43:38
Lakott területen kívülre gondoltam, bocs, ezt nem írtam oda.
Arra viszont nem él a 4es pont, amit bemásoltál.
qwertzu 2011.12.15. 17:47:01
Valamint az előzési tilalmak közül pont a lényeget hagytad le:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt,
Na hol szokott lenni kanyarodósáv?
De igen, lakott településen kívül, főútvonalon, ha van egy kellően hosszú balra kanyarodó sáv, akkor akár előzhetsz is.
jézus_szive 2011.12.15. 17:51:01
Azt büszke magára, csak azt nem vágja, hogy ha majd egyszer miatta biztos leszek benne, hogy itt a vége, akkor juszt is betolom őt is az árokba. :)
Tibi88 2011.12.15. 17:54:48
Pont arra gondoltam, de itt az is életveszélyes vadbarom aki ezt megcsinálja. Pedig teljesen szabályos.
"e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."
Lakott területen kívüli főúton lévő kanyarodósávban szabad előzni!
qwertzu 2011.12.15. 17:59:09
Megoldó 2011.12.15. 18:02:24
Tibi88 2011.12.15. 18:13:09
"27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel,"
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
100 méteren pedig ha ő 80al megy, én megy 90el akkor 12 méterrel megyek többet, tehát ez is teljesítve. 3 dolgot állítottál, ebből 1ben sem lett igazad. Szép arány.
qwertzu 2011.12.15. 18:19:59
Ez:
"Nincs szükség ilyen követési távolság tartására
a) ha
- a vezető előzésre készül fel"
ugyanis a kettes pontban van, ami a teherautóktól megkövetelt extra követési távolságot tartalmazza. Az (1)-es mindig érvényes.
"e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
Itt meg nem 3 méterre gondoltak.
Tibi88 2011.12.15. 18:33:18
A nincs szükség... rész az 1es és 2es pontra igaz, nem csak a 2esre, legalábbis szerinte.
Ha logikusan nézzük. Ott van ugye ez a teherautós kitétel, hogy legalább beférjen közéjük egy autó. Na most van egy olyan pont hogy: "Nincs szükség ilyen követési távolság tartására: ha - az úton az előzés tilos"
Vagyis akkora távolságot kell tartani, hogy meg tudj állni a másik mögött, de akkorát nem, hogy beférjen két teherautó közé egy autó. (ez alapból hülyeség, mert a biztonságos követési távolsága több mint ami egy autónak kell hely, tehát itt jön be az egyes pont amit írtál)
A másik pedig: előztél már valaha? Mert kb 30 méteres távolságból elég érdekesen lehet szerintem kivitelezni.
CoIie 2011.12.15. 18:39:05
Ha nincs eset, akkor a jelenlegi kresz tökéletes (bár rendkívül pazarló)!
qwertzu 2011.12.15. 18:41:19
Tibi88 2011.12.15. 18:49:13
Nálad akkor legalább 15 másodperc egy előzés (ez mind a szembe sávban) az szép... Már értem miért alakulnak ki a 20 autóból álló konvojok olyan helyeken, ahol simán lehet előzni.
"streetfighter" 2011.12.15. 19:37:25
Én nem erőltetném a témát. :)
Szerintem nem szabad ilyet csinálni, de most őszintén, téged érdekel? Engem ugyan nem!
Nálam az a lényeg, hogy ne sodorjak senkit veszélybe, a többi nem számít.
Se felfestés, se tábla, se semmi. Ott előzök, ahol tudok és kész. :)
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.15. 19:42:57
Nem akarta ő meghiúsítani, csak lehúzódott, hogy a seggfej kamionostársai tudják előzni az előzni tilos ellenére...;)
Tibi88 2011.12.15. 20:14:29
Végre találtam egy szabályt amit nem szoktam megszegni (pedig eddig azt hittem hogy szabálytalan vagyok). Ne vedd el az örömöm így karácsony előtt :D
"streetfighter" 2011.12.15. 22:24:34
Nagyon jól írtad:
"Lehet kanyarodó sávban előzni!!! Ha a végéig be tudjuk fejezni az előzést"
Dehogy veszem, teljesen igazad van!
Az, hogy szabad e, meg kit érdekel? :D
igazi hős 2011.12.16. 00:01:53
D4D 2011.12.16. 00:32:30
Büszke_troll 2011.12.16. 05:24:55
Szarul okoskodtok.
Baleset miatt a két sávból csak egy járható. Mivel az emberek bámulnak, -de ha nem bámulnának, akkor sem lehet 130-al elzúgni a baleset mellett-, az út áteresztő képessége lecsökken. Emiatt van a torlódás is.
Vagyis egységnyi idő alatt azon az egy sávon adott számú autó tud áthaladni. Ha te egyébként 180-al nyomod, ott akkor sem tudsz gyorsabban menni, mert csak egy sáv van. Ráadásul, az egysávban lassabb lesz a forgalom, mert mindig akad egy sötétség aki közvetlenül a szűkület előtt próbál besorolni, és míg bepofátlankodik, senki nem halad ott.
Vagyis minden autó ami elém jön, növeli az én várakozási időmet. A leálló sávos barmok miatt, jelentősen nő a normálisak várakozási ideje.
Se okosabb, se szebb, se fontosabb nem vagy nálam, csupán parasztabb.
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.16. 07:56:21
Tibike lukra futott. Én egy mozgó autót sem látok a leállósávban
Pontosabban egyet , a rendőrautót, aki egy szülni induló nagymamát "vezet fel" éppen
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.16. 08:01:51
Lakott területen kívüli főúton lévő kanyarodósávban szabad előzni!"
Ezmiez a kanyarodósáv, pláne lakott területen kivül?
Nem tudom másképp értelmezni, hogy vannak főutak pl. 7-esen és ott vannak balra kanyaradó sávok felfestve
Ott bizony tilos előzni, mert hogy is előznél egy éppen balra kanyarodót vagy arra várakozót?
Captain Crash 2011.12.16. 09:48:37
Tibi88 2011.12.16. 10:05:51
"Lakott területen kívüli főúton lévő kanyarodósávban szabad előzni! "
Megy előttem valaki egyenesen 80al, én meg megelőzöm a kanyarodósávból, amiből még a sáv vége előtt vissza tudok sorolni az előzött elé. Mert nem tilos!
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;"
"(8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."
Mi a francért akarnám megelőzni a balra kanyarodót? Fékezni fog és elmegyek mellett az egyenesen haladó sávból. Felteszel egy kérdést, aminek semmi értelme...
Tibi88 2011.12.16. 10:08:25
Te is láttad már gondolom, hogy autópályás dugóban (városban is) úgy indulnak el az autósok általában (3/4 részük) hogy 10-15 méter marad bőven az előtte haladó autó mögött. Oda befér 2 kisebb autó is :D
Követési távolságot meg 10-15km/h maxos araszolásnál annyira nincs értelme tartani.
igazi hős 2011.12.16. 10:26:40
D4D 2011.12.16. 11:54:57
Büszke_troll 2011.12.16. 12:11:02
Nem rendelkezel a gondolkodás képességével, ugye?
Tibi88 2011.12.16. 12:17:27
Ha kifejtenéd bővebben mire gondolsz, akkor megpróbálnám esetleg.
Amit leírtam legutóbb azt gondolom felfogtad. Ha másképp gondolod, akkor írd le mik a tapasztalataid.
Ha egymás seggében mászva indul el mindenki, akkor feltart mást a tolakodó, ez egyértelmű. Ha meg úgy indulnak, ahogy tapasztalatom szerint leírtam, rohadtul nem tart fel senkit.
igazi hős 2011.12.16. 13:53:45
igazi hős 2011.12.16. 14:03:59
az egyetlen eset, amikor nem lassítod a sort az, ha nem állsz vissza.
Büszke_troll 2011.12.16. 14:04:53
Azt, hogy mennyi lesz a várakozási idő a dugóban, csakis a baleset vonalában áthaladók sebessége és követési távolsága dönti el.
Az, hogy előtte milyen követési távolságot hagynak az emberek két nullára fékezés közben, lényegtelen.
Viszont a leállósávból a végén bepofátlankodók pont azok, akik a folyamatos haladást akadályozzák, akik miatt nő az átlagos követési távolság, mert ő lehet hogy intenzíven gyorsít, de az a jó indulatú idióta aki őt beengedte, már nem biztos.
Büszke_troll 2011.12.16. 14:11:44
A homokórában levő szűkület a dugó.
Ha elkezdesz baszakodni a szűkület előtt, attól nem fog több homokszem leperegni, sőt. Csak annyit tehetsz, hogy a szűkület előtt megváltoztatod a homokszemek sorrendjét.
Tibi88 2011.12.16. 14:45:28
Én ezt értem, de ez olyan mint a megszűnő sáv. Kisebb követési távolságot tartanak az ott besorolók, mintha csak egy sávon lehetne végig haladni. Ezért előbb jut át 1000 autó a szűkületen, mintha nem lenne szűkület, csak 10el csordogálás.
@igazi hős:
Ebben igazad van, de Józsi bácsi miatt nem lehet normálisan haladni, mert mi a francnak hagy akkora távolságot. Meg amúgy sem nagy gáz, nagy fékkel kell elindulni, ha a másiktól kaptunk 10 métert 10 méter alatt.
Amúgy én nem támogatom a leállósávban előzést, max ha tényleg lemegy belátható távolságon belül a pályáról.
Ilyenkor be kéne vezetni, hogy a két sávból csináljanak 3at.
Autópálya sáv 3,75 méter széles. Van belőle 2. Ez együtt 7,5.
Átlag autó tükrökkel van kb 1,9 (kisautók még kisebb) Kamion 2,5 méter széles. Ha ezeket összeadjuk akkor is 6,5 méter alatt járunk úgy, hogy 3 sávot nyitottunk az autópályán. Mindenkinek van 30 centije cikázni (araszolva elég gáz, ha nem tudja ekkora helyen kordában tartani az autót)
Semmivel sem veszélyesebb, mint a körúton menni egy busz mellett, ami a külsőben megy a parkoló autóktól pár centire.
De ilyet soha nem fognak megcsinálni. Csak egy elképzelés a részemről.
igazi hős 2011.12.16. 15:41:54
Ezek a plusz 10 méterek összeadva is csak másodperceket jelentenek, amit nem is vesz el tőled, csak ennyivel később kezdheted el megelőzni Józsi bácsit. Kivéve persze a belső sáv dicső bajnokait, de náluk nem a követési távolsággal van a baj.
Büszke_troll 2011.12.16. 15:48:11
Komolyan, mintha lóval imádkoznék...
Tibi88 2011.12.16. 16:21:02
A sor legelején is ugyan ez a helyzet, nem csak az araszolós részen. Ahol már elmentek a baleset mellett és megnyílik újra a beszűkült rész, ugyan úgy tökölnek.
A bunkó meg a szűkület előtt tolakszik vissza ugyebár.
A dugóban araszolva tök mindegy mennyire marad le, ahogy te is írtad, mert beéri az előtte állót.
De ha Józsi bácsi előtt 15 méterrel állt a fejére a kamion, és megérkezik Márió az X5el a leállón, beáll Józsi bácsi és az előtte álló mellé egy kis átfedéssel. Józsi bácsi elöl elindul cégesautós Norbi, az öreg meg tartja a dugóban felvett szokását, vagyis 10 méteres ráhagyással indul. Ezalatt pedig X5 Márió már villogja is le cégautós Norbit, mert az nem éri el olyan gyorsan a 200at a felszabadult autópályán. Józsi bácsi pedig egy métert sem veszített, mert a saját tempójában indult, Márió meg a másik seggében mászott.
Ennél jobban nem tudom szemléltetni :D
@Büszke_troll:
Próbáld meg ebből megérteni. Ha nem megy, neked lerajzolom....
Emmett Brown 2011.12.16. 16:33:52
Mivel a szükületen egy BMW meg egy Suzuki is azonos sebességgel tud átmenni, ezért egyértelmű, hogy a várakozási idő egyenesen arányos a sorban állók számával. Aki jobbról elmegy a sor mellett, az szaporítja az előtted lévők számát, ezért tart fel.
Emmett Brown 2011.12.16. 16:38:28
qwertzu 2011.12.16. 16:52:00
Itt tévedsz. Minél közelebb vagyunk a szűkülethez annál kisebbek a sebességváltozások. Ha senki se tolakszik, akkor szűkület előtti 20-30 méteren már nincs megállás, hanem folyamatosan áramlanak át a járművek. Amint valamelyik tolakodó beteszi agresszívan az autót, a mögötte lévőnek lassítania kell, a mögötte lévő nagyobbat lassít, a mögötte lévő megáll, és elkezd hátrafelé terjedni a megállás. Persze hosszú tömött sorban mindenképp kialakulnak ilyen hullámok, de közvetlenül a szűkületnél csak akkor, ha valaki betolakszik.
Tibi88 2011.12.16. 16:59:58
Sokszor csak a leállóban van a baleset, a másik 2 járható, de ugyan úgy dugó van.
Józsi bácsi meg ugyan akkor indul, mert Márió a másik seggében mászik, és az öreg lassabban is rajtol. Araszolásnál meg van a 10 méter, de ha elindulásnál vár egy 10est és elindul, akkor mire a 2est szúrja már nem 10 a különbség, hanem 20 (ami csak 15 mert ott az X5) tehát nem kell lassabban mennie.
Szűkület után begyorsulnak az események, mert ha egy erős autó megy előtted, akkor rögtön kapod tőle a métereket. Fordított esetben pedig az erős autó még rá is fékez mögötted, mert ő lendületesebben nyomja a gázt. Ha megy előtted 10 porsche egymást követve 100al, akkor előbb érsz át a szűkületen, mint ha 10 trabant menne 30al. (te mennél 50el mindkét esetben)
Annyit próbáljuk ezt elméletben, meg kéne nézni mit mutat a gyakorlat.
Lehet egyikünknek sincs igaza...
Tibi88 2011.12.16. 17:02:03
Ez az elmélet. Balesetnél meg az a gyakorlat, hogy majdnem megállnak katasztrófa turistáskodni...
Emmett Brown 2011.12.16. 17:12:53
annyit azért meg merek kockáztatni, hogyha mögüled valaki kielőzve a sort bemegy valahol eléd, akkor Te nem fogsz gyorsabban átjutni a szűkületen. A bámészkodás az meg tényleg a legalja, az tényleg érezhetően lassít.
Tibi88 2011.12.16. 17:20:16
De itt a konkrét eset már a szűkület és az utána megnyíló sáv.
Két sáv lecsökken egyre, ott bemegy egy autó a másik elé, és utána jön a gyorsítós rész. Ha eltűnnek előled az autók te is a saját tempódban tudsz gyorsulni tovább, mert van helyed (10 porsche) De ha továbbra is ott tökölnek előtted (10 trabi) akkor nem tudod kivitelezni a gyorsítást, mert feltartanak.
Ez kb az a szitu (elképzelésem szerint) amikor áll 10 autó az egyenesen haladó sávban, balra kanyaradóban pedig senki. Egyszer csak megérkezik S320 merci és beáll a kanyarodóba. A 10 autósból 4 meggyőződése hogy egyenesen fog tovább menni. Ami a lámpa zöldre váltásánál meg is történik. De ő padlógázzal indul, a sor elején meg az 1.6 astra lemarad 20 méterrel tőle, pedig egyből elindult. És itt a merci senkit nem tartott fel, utána pedig eltűnik a ködben.
qwertzu 2011.12.16. 17:56:07
Városban a következő pirosnál utolérik. Tudod ha lenne egy olyan szabály, hogy a tolakodónak neki lehet menni hátulról, ha szabályosan utolérted, akkor megnézném hányan maradnának, a "igaz tolakszom de nem tartok fel senkit" táborból.
Tibi88 2011.12.16. 18:37:35
Kivéve ha nem lesz piros az a lámpa, vagy lekanyarodik full más irányba... Vagy mindenki oda megy ahova te, és a lámpa beállítása is olyan ha gyorsan mész pirosat ad?
Csak mert én tudok a szentmihályin mondani kapásból 3 olyan lámpát ahol legalább 80al kell menni, hogy elérd a zöldet, ha lassabban mész megkapod pirosra.
''autónepper.'' 2011.12.16. 18:49:32
''autónepper.'' 2011.12.16. 18:51:41
Tibi88 2011.12.16. 19:13:15
Nem értik.
Ez olyan mint pályán amikor beérek egy kamiont ami 3 perce előz, megjön mögém a kis peugeot és villog rám... ahogy eltűnik előlem a kamion többet meg nem látom a tükörben.
És utána jön a sztori tőle: "ment előttem 100al, rávillogtam hogy menjen előlem, de a bunkó direkt rágyorsított, nehogymár lenyomja egy kisautó"
:D
fezoGT 2011.12.16. 19:24:05
A sztori bicskázós részét meg sajnos komolyan kell venni, itt tartunk. Bár némelyik amilyen címeres hatökör sztem asse tudja melyik az éles oldala... :)
''autónepper.'' 2011.12.16. 19:27:29
''autónepper.'' 2011.12.16. 19:29:43
fezoGT 2011.12.16. 19:42:59
[mike] 2011.12.16. 20:02:51
@Tibi88: te nagyon buta ember lehetsz. Szánlak bazdmeg. Konkretizáljuk a dolgokat, hátha úgy eljut az agyadig...... :D:D
Van 1km sor előttem. A haladás folyamatos, 10km/h. A dugó 6 percig tart így. Jön 50 köcsög, beáll a sorba.
Autó+követési távolság.... legyen 7 méter. Az 350 méter plusz a sornak, ami így már 1350 méter előttem.
A 6 percből lett 8 perc 6 másodperc. És ebbe nem számoltam bele azt a veszteséget, amit az 50 köcsög beengedése jelent....
Tibi88 2011.12.16. 20:09:06
Próbáltam úgy leírni hogy a hülyék is felfogják, de úgy néz ki nem ment át még így sem. Képeskönyvet csinálok neked.
Hol van olyan dugó ami nem áll meg? Full üres úton 10 autósból 2 még a fékre is rálép, pedig nincs körülötte autó....
[mike] 2011.12.16. 20:17:33
Tibi88 2011.12.16. 20:34:27
Leírom még egyszer amit írtam, hátha sikerül venned az adást. Kicsit átalakítom.
A szűkület előtt van 3 autó. Legyen 1es, 2es, 3as. 1es áll legelöl, mögötte 2es, mellettük pedig 3as (első fele 1es seggét fedi, második fele 2es első felét)
Elindul 1es, majd közvetlen a seggében 3as. 2es pedig az addig megszokott 10 méteres ráhagyással menne, de mivel bement elé 3as ezért csak 5 méter (nem azért indul akkora késéssel mert veszélyes a kevesebb, hanem akkor rakja sebességbe, amikor 1es már mozgásban van) Így nem veszített 1 métert sem 2es.
Miután megtörtént ez a besorolás, az 1 sávból 2 sáv lesz és hopppppp, egy varázsütésre 1es a külső sávban, 3as a belsőben villog és dudál mindenkire aki előtte van 1 kmen belül. 2es pedig gyorsít ahogy akar.
Ha ebből nem sikerült megértened miről beszélek, akkor szerinted hagyj fel minden reménnyel. Amelyik állításomat pedig cáfolnád, azt tedd meg nyugodtan. Ha meg tudod magyarázni akkor elfogadom, de eddig teljesen másról beszéltél.
igazi hős 2011.12.16. 21:07:45
Ha netán tényleg 3 autóból állna a torlódás, akkor igazad lenne. De ekkor nem is nyernél sok időt, hiszen csak a 2-est előznéd ki.
Tibi88 2011.12.16. 21:15:47
De a leállósávban ilyen sebességnél nem szoktak előzni. Az akkor van amikor megáll a pálya forgalma, vagy baromira araszol. Megint eltértek az alapesettől :D
Hagyjuk az egészet.
qwertzu 2011.12.16. 21:18:58
Büszke_troll 2011.12.16. 21:33:57
Akkor szemléletesen.
2es benyomult, hidd el ő is fog követési távolságot hagyni, 3as pedig rálép a fékre, hogy a számára normális követési távolságot újra felvegye.
Ha baromarcú 2es nem lenne, akkor a konvoj hossza 5+10+5=20 méter. (1es+10 méter követési távolság+3as)
De baromarcú bezúgott közéjük, így 5+5+5+10+5=30 méter. (1es+5 méter követési távolság+2es+10 méter követési távolság+3as)
A másfélszer hosszabb konvoj pont másfélszer annyi idő alatt fog elmenni a baleset mellett, mintha baromarcú nem pofátlankodott volna bele.
Aki pedig keresztbe áll baromarcú előtt a leállósávon, az nem önkéntes rendőr, csupán gondolkodó ember, aki fentieket fel bírja fogni, és van annyira tökös, hogy megakadályozza, hogy kibasszanak vele.
Büszke_troll 2011.12.16. 21:45:08
"megjön mögém a kis peugeot és villog rám... "
Talán kellene venni egy olyan autót amire nem villognak.
@''autónepper.'':
" mindeik alulmotorizált verseny pilóta a belső sávba közlekedik"
Nem az az oka, hogy alul-motorizáltak. Egy alap Golf is megy 180-al, egy közepes 200-al.
Egyszerűen nem mindenkinek életcélja a száguldás.
D4D 2011.12.16. 22:02:50
" Miért lenne teljes értékű sáv? "
Azért, mert megnyitják a gépjárművek részére.
farm1.static.flickr.com/62/171892368_6044bc5ff2.jpg
www.bmvbs.de/cae/servlet/contentblob/25668/poster/3292/edit2_157.jpg
www.motor-talk.de/news/seitenstreifen-befahren-t27720.html
qwertzu 2011.12.16. 22:34:34
"streetfighter" 2011.12.16. 23:24:19
Túl sokat fogyasztanak az ígérthez képest, vagy milyen meglepetésre gondolsz? :)
"streetfighter" 2011.12.16. 23:29:17
Nem az a lényeg, hogy mennyivel tud menni, hanem, hogy milyen gyorsan éri el.
Szánalom amikor 1 percig küzd a belsőben egy szerencsétlen, mert ő tudja a 200-at. :)
igazi hős 2011.12.17. 00:01:42
igazi hős 2011.12.17. 00:04:22
D4D 2011.12.17. 00:33:30
- 2002 jan. 1-től
- Ha megynyitják a leállót a forgalom részére, akkor generell 100-as limit lép életbe, minden sávra.
- Csak ott van értelme megnyitni, ahol ezáltal a forgalom folyása érezhetően felgyorsul.
- Csak ott szabad megnyitni, ahol ellenőrizhető (kamerarendszer), hogy nincs akadály a leállón (pl balesetes autó stb.), illetve a leállón felül vészöblöket is ki kell alakítani.
- Burkolatának bírnia kell a nehézgépjárműveket (kamion, busz)
- Ki kell építeni hozzá a speciális elektromos táblázást, illetve minimum a leálló felett a jelzőrendszert, hogy a sáv nyitva van-e
Nem kanyarodásra, haladásra nyitják meg.
Rife67 2011.12.17. 06:33:59
Általános iskola alsó tagozatban fel lehet adni a feladatot, ha egy pont áteresztő képessége 10 autó/perc, s te 100. vagy a sorban, akkor mikor jutsz át. S mikor jutsz át, ha a sok túlértékelt tolakodó miatt 120. leszel. Nem kezdenek lóerőkkel, gyorsulásokkal kombinálni.
Az a magyarázat, hogy nem tartja fel Józsi bácsit, mert ő különben is lassan gyorsul, igaz lehet az első 2-3 autó vonatkozásában (bár ott sem, csak a mértéke jóval kisebb), de ha nagyobb léptékkel nézzük az egész sort, ott már nem számítanak a gyorsulási adatok, csak a tény, hogy eddig 100 autó volt előttem, most meg 120 van. Minden embernek megvan a saját ritmusa, hogyan indul, így az egész sornak is lesz egy sajátos ritmusa. Ha ebbe belerondítunk, akkor ezzel mindenképpen a többieket akadályozzuk.
S csakis attól függ, hogy hogyan tudnak befurakodni a kedves kollégák, hogy az, aki elé be szándékoznak tolakodni, mennyi időt töltött már a dugóban araszolással, s mennyire húzta fel, hogy eközben mennyi, önmagukat fontosabbnak tartó kedves autóstársat látott végigleőzni a sort. S lehet, leszáll a lila köd az agyára, s az autópálya áteresztő képessége nullára redukálódik egy újabb baleset miatt.
Rife67 2011.12.17. 06:38:55
Teljes anarchiában ők sem tudnák kihasználni mások szabálytiszteletét.
Perillustris 2011.12.17. 07:30:54
WellJack 2011.12.17. 10:46:20
Tibi88 2011.12.17. 16:59:46
Az a baj hogy a boltos sorban állásnak ehhez semmi köze.
Hasonlítsd focimeccshez, amikor 1 kapun próbálnak beengedni 1000 embert.
Büszke_troll 2011.12.17. 17:33:12
Így van. Ott azonnal megruháznának.
Rife67 2011.12.17. 18:25:22
Pedig egyszerű a párhuzam. Van két sor, ahol az emberek sorban állnak, pedig ők is sietnének, nem hobbijuk dugóban araszolni, s van néhány, aki kikerüli a sort szabálytalanul szabálytalan sávot igénybe véve, s így próbál előnyhöz jutni, s ezt még meg is tudják magyarázni.
Vissza a boltos párhuzamhoz, a boltban mindenki arra tekereg, s olyan tempóval, ami neki megfelelő. Viszont a pénztárhoz érve mindenki beáll a sorba, s megvárja, míg rákerül a sor, s utána kiérve az utcára már megint saját tempóval lehet mozogni.
Ugyanez autópályán: míg nincs torlódás, mindenki olyan tempóval autózik, ami neki megfelel, ide ne keverjük bele a nem jobbra tartókat, egyéb tötymörgőket, ezek a boltban is megtalálhatók, beteszik a kosarukat középre, elállják az utat, de ki lehet őket kerülni. Itt a pénztár a sávlezárás, útszűkület. Itt illik beállni a sorba, s ha ezen túljutottunk, ismét lehet saját tempóban közlekedni.
Tibi88 2011.12.17. 18:51:18
Ebből látszik hogy életedben nem voltál még meccsen :D
Büszke_troll 2011.12.17. 20:29:37
Tibi88 2011.12.17. 21:05:32
A boltban meg sok ember van ami megruházna...
igazi hős 2011.12.17. 22:49:57
"wenn der Verkehr über Ausfahrten oder Knotenpunkte abfließen kann"
Meg egyébként is, minek megnyitni a leállósávot, ha ezzel nem nő a kapacitás? Ha 2 sávon Stau van és csak 60-nal megy a sor, akkor bizony 3 sávon is az lesz, csak 40-nel, hiszen a tényleges szűkület nem fog több autót átengedni. Kivéve, ha van lehajtási lehetőség, mert ekkor legalább az, aki nem menne a szűk ágon, az tud haladni. Ekkor a másik ágon haladók is felgyorsulnak, hiszen kiáll a sorból egy csomó autó.
D4D 2011.12.18. 00:34:43
" Ha a forgalom kihajtókon, illetve csomópontokon le tud folyni"
Azaz: Nem érdeme egy A-B szakaszra megnyitni a leállósávot, hogy aztán B pontnál újra visszatereljük onnan a forgalmat. A-C-B esetében érdemes megnyitni, ha C egy elágazás.
Ha Stau van, akkor ott órákig nem megy semmi 60-al.
Perillustris 2011.12.18. 06:24:48
igazi hős 2011.12.18. 10:31:30
D4D 2011.12.18. 13:00:16
Amikor a sebesség 100 alá csökken, és te látod a Stau feliratot, akkor előtted 30-40 km-el esetleg már állnak.
Sokat járok az A8 München Salzburg szakaszon. A rekordom rajta pár perc híján 4 óra. Ez egy húsvéti hétvége volt, oda vissza állt (balesetek). A középső korláton keresztül sakkoztam egy némettel.
Figyeld majd meg, mikor ki van írva a Stau, elveszik a lábukat a gázról. Ezért már jó korán ki van írva a Stau, miáltal csökkennek a belerohanós balesetek.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.26. 21:05:59
irónai OFF: tényleg nem tudom, hogy ez komoly, vagy hülyéskedsz.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.26. 21:10:55
FDToth 2011.12.26. 22:07:39
asszem 23-án beduglut az m1m7 bevzető. leállósávon 7 autó ment el mellettem. 1 vmi autópályafleügyelőség, 1 suzuki, 1 audi, 1 merc és 3 bmw. ezek közül 2 db volt nem magyar rendszámos...
mivel kiemnni tt nem nagyon lehet így tuti végigmentek. na ezeket kéne leszedni. az aki megy ott jobbra indexszel 100-150 métert a kijáratig, az nem gond sztem.
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.12.27. 12:57:01