Bár az utóbbi években elég gyorsan épültek az autópályák hazánkban, valamin mégis csak spóroltak. Én például hiányolom, hogy a nagyobb csomópontok, ahol például autópályák találkoznak, nincsenek kivilágítva. Ez azért talán jól jönne, még ha nem is azt várom el, hogy az egész sztráda fényárban ússzon, mint Belgiumban. Ha már ez nem megy, legalább jó lenne, ha az útpálya feletti táblák világítanának. Ezt korábban sikerült is kivitelezni, például az M5-ös kivezetőjén van egy-kettő ilyen. Az újabb szakaszokra már ennyi sem jutott, marad az, amit visszavernek a táblák az autók fényszóróiból. Lehet ezt még mindig tovább fokozni, mint ahogy János is tapasztalta. Legalább a tisztításra jobban odafigyelhetnének.
Úgy alakult, hogy az ünnepek előtt a Liszt Ferihegyről kellet az M0-án közlekednem az M3 felé. Kultúrállamokban a zöld alapon fehér szöveget tartalmazó táblákat napelemes-ledes lámpákkal szokták kivilágítani, hogy a nem a környéken lakó is megtalálja a célját. Nálunk nem meglepő módon sikerült megoldani azt, hogy tisztítás címén olyan kockásan kenték össze ezeket a táblákat, hogy még a helyi erők is eltévednek. A világítás meg drága lenne! Fáradtan, álmosan éjfél körül közlekedtem a pályán és egyszerűen nem lehetett látni a feliratokat. A gép inkább összekente, mint letisztította a táblákat! Csak néhány egyszerű kérdésem lenne:
1.A gépkezelő nem tudja, hogy mondjuk 10 tábla után ki kellene cserélnie a mocskos vizet a gépben?
2. Nincs senki az Autópálya Kezelőnél, aki megvizsgálná az elvégzett munka minőségét?
3. Azért fizetek autópálya használatért, hogy még a minimális elvárható információforrást is sárral takarja el az üzemeltető?!
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.29. 11:41:50
webnazi 2011.12.29. 11:43:12
Ha a négynapos matrica megszünik és helyette a kétszer olyan drága 10 napos lesz a jövő, akkor majd fussa végre a kezelőnek némi aprópénzre az ilyen tájékoztató rendszerek üzemeltetésére, tisztábban-tartására. Valamikor legalább felső helyzetű fényszórókkal megvilágították, de mostanra az ingyenes fényvisszaverős felület lett a divat ... csakhát az út felett, /de néha még a mellette levők esetében is/ - nem visz fel olyan magasra a fényszóró, mert sajna nem egy felszállni készülő repülőgép, hanem csak egy autó, amelynek vakító lámpáját a szembejövők vagy épp az előttünk haladók nem kimondottan díjaznák. Aztán ha már a világítás a téma, ilyen árak után valóban végig ki lehetne világítani a pályát, mint ahogyan az olasz-francia Rivierán van, és talán még az aszfalt fűtése sem kerülne oly sokba, hisz hozzá a bevétel az brutál!
Nagy kár hogy aki mindezt a drágítást kitalálta, hivatkozva az ausztriai autós szokásokra, árakra, csak azt felejtette el hozzátenni, hogy ehhez a luxushoz Ausztriában ÖTSZÖR annyi a fizetés!
Hogy miért nem Németország /ahol teljesen ingyenes/ lett a példaképe ennek az újító majomnak, azt sajna nem is igazán értem ...
webnazi 2011.12.29. 11:45:05
Csak tudnám - mihez?
Leadfoot 2011.12.29. 11:58:33
Ez mit jelent?
Leadfoot 2011.12.29. 12:00:21
@webnazi: "Nagy kár hogy aki mindezt a drágítást kitalálta, hivatkozva az ausztriai autós szokásokra"
Nem azért, nekem se tetszik, sőt... de máskor mindig Ausztria meg Horvátország a bezzeg-ország autópályák szempontjából. Mikor őket utánozzuk, akkor meg nem jó?
kistesoka 2011.12.29. 12:02:39
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.29. 12:08:07
kafferbivalybalamber 2011.12.29. 12:15:46
Mennyit fizetsz az M0 használatáért, és kinek?
Egész jó trükknek hangzik, hátha én is szert tudok tenni egy kis mellékesre.
Leadfoot 2011.12.29. 12:24:04
messi-asz 2011.12.29. 12:25:27
lényeg hogy a bérlistán havi 2milla+ t vesz fel egy rakás komcsi fidesznyik...
@kafferbivalybalamber: :))))) nem tudtad hogy az üzemanyag 2/3-a adó????
messi-asz 2011.12.29. 12:26:02
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.12.29. 12:34:42
Úton út félen olyan KRESZ táblákba lehet belefutni, ami nyilván zömmel poénból (esetleg vmilyen baleset, időjárási anomália, stb.) el vannak fordítva így vagy csak kellemetlenséget okoznak, vagy egyenesen durva balesetet, netán katasztrófát.
Soha nem értettem, ha ez nálunk egy jelenség (márpedig az, mert minden felé ezt látom) akkor:
a., Miért nem lehet fokozottan figyelni a közútkezelőnek, rendőrségnek, bárkinek erre, és visszafordítani, megerősíteni.
b., Ha ez nem megy, Euróba számos országában 2 lábon állnak a táblák, azaz, nem lehet őket az oszlopon elfordítani. Miért nem állunk át ezekre?
Komolyan mondom, h néha az ideg szétvág a tehetetlenség miatt.
messi-asz 2011.12.29. 12:39:07
gondolom egészségügyi intézménybe vagy hivatalba, vagy más állami intézménybe nem jársz, hogy a táblák a legnagyobb gondod...
Kabeka 2011.12.29. 12:47:52
messi-asz 2011.12.29. 12:49:00
mellesleg vízelvezetése sincs... ez megint a szétfagyás mellett szól...
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.29. 12:53:38
Kabeka 2011.12.29. 12:54:24
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.29. 12:55:06
Dr Kangörény 2011.12.29. 13:03:51
Érdekes módon ezekben a bezzeg országokban olcsóbb az autópálya, azt faszé' nem tudják átvenni???
➊ 2011.12.29. 13:07:54
megállsz. visszafordítod. :D
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.12.29. 13:10:37
Vagy egy besorolási helyet jelző tábla elforgatása miatt rosszul fordulok ki egy 4 sávos úton és szembe jön velem a csuklós busz.
Csak akkor már sajna késő lesz.
(őszintén, szerinted erre figyelni mibe kerülne a nagy semmin kívül? ennek a költsége nulla, csak vkinek gondosan kellene eljárnia)
qwertzu 2011.12.29. 13:11:45
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.12.29. 13:11:57
Csak mindig bennem van a para, h engem lát meg a zsaru, h a táblával gépészkedek, és akkor aztán magyarázhatom, h én csak visszafordítani szerettem volna.
➊ 2011.12.29. 13:13:18
Arentiro 2011.12.29. 13:15:34
vike74 2011.12.29. 13:31:17
''autónepper.'' 2011.12.29. 13:36:07
tupu! 2011.12.29. 13:43:02
tupu! 2011.12.29. 13:51:22
2 éves és nem műanyag, hanem vas. Persze láttam már utcán sétálva tábla hátulján matricát: "a tábla nem alumínium, hanem műanyag". Szánalmas.
messi-asz 2011.12.29. 13:58:49
a közútkezelő havi bérlistáján százmillák röppennek tova... haveroknak munka nélkül...
Leadfoot 2011.12.29. 14:12:26
Egyébként meg a lófaszt drágább.
A múltkor olvastam egy horvát fórumot. Vicces volt, mindenki amiatt tépte a száját, hogy Magyarországon mennyivel olcsóbban épülnek az autópályák. Soha, senkinek, semmi nem jó.
Benbe · http://www.benbe.hu 2011.12.29. 14:22:31
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.29. 14:22:41
Amúgy sokat lehetne a dolgon segíteni, ha a tábla nem köralakban rögzülne az oszlopon, hanem, négyzet. Ekkor mindenképpen kulcs kellene az elfordításhoz, amit se a szél, se az egyszeri hülyegyerek nem hord magával. Viszont az oszlop kialakítása kicsit nehezebb lenne.
Tibi88 2011.12.29. 14:24:07
Ismerős C63 AMGvel elkapott egy rókát 100as tempó felett... mákja volt mondjuk, mert csak fél millába került az első lökhárító :D, más baj nem lett. A szélével csapta meg.
''autónepper.'' 2011.12.29. 14:36:02
''autónepper.'' 2011.12.29. 14:40:11
''autónepper.'' 2011.12.29. 14:41:38
[mike] 2011.12.29. 14:49:58
www.langlovagok.hu/jogor/36_vadak-altal-okozott-karok
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.12.29. 14:56:41
A négyzetes oszlop is jó 5let, támogatnám, de ha az nem megy, jöhetne a dupla láb.
pl.:
www.theimagefile.com/v/tp/218/197/6061166_4_slovakian-europe-european.jpg
D4D 2011.12.29. 15:02:53
" Mikor őket utánozzuk, akkor meg nem jó?"
Utánozzuk őket minőségben is! Például az osztrákokat a forgalomirányítás terén.
okoskodo.peti 2011.12.29. 15:04:32
elírtad az előző hozzászólásodban a 160-t. Nem 130-t akartál írni? Annál többel gondolom nem szoktál menni, mivel nem szabad. Ügye?
D4D 2011.12.29. 15:05:04
a betonfelületet külön érdesítik, lehet, hogy ezt érezted.
Érdesítésen túl kezd nyomvályús lenni. Múltkor esőben volt szerencsém az új nulláshoz, a két nyomban állt a víz. Még egyenlőre nem vészes, de esőben már látszik.
D4D 2011.12.29. 15:07:13
a., - ami nem trafizás, az lényegtelen.
b., - ami nem trafizás, az lényegtelen.
D4D 2011.12.29. 15:10:23
ott szép kis cikk lesz róéam a blikkbe másnap....
Posztolni má nemis akarod?
''autónepper.'' 2011.12.29. 15:11:55
@okoskodo.peti: nem irtam el... 130 csak tájékoztató jelegü... nem ?:D
qwertzu 2011.12.29. 15:15:38
D4D 2011.12.29. 15:22:05
" az osztrák Bécs-Salzburg autópálya (A1) harminc éves, kátyús, szurokkal-aszfalttal javítgatott betonburkolatát!"
- Az feltűnt, hogy a javítgatásoknál nem dobja meg az út az autót? Észrevetted, hogy a javítások úgy vannak kivitelezve, hogy a javított és az eredeti felület között nincs különbség? Összeszámoltad, hány helyen folyik jelenleg is az A1-en szélesítés 2x3 sávosra?
" Itthon majdnem mindenütt tükörsima aszfalt van,"
- Csak Bicske és Tatabánya között nem. Ott konkrétan helyenként a külső sáv járhatatlan. A tükörsima aszfalt annyira sima, hogy időnként le kell tennem a kólásüveget, ha nem akarom az ölembe önteni az italt. A tükörsima aszfalt annyira sima, hogy időnként életveszélyes púpok vannak a felület közepén, már az építés óta. Legborzalmasabb ilyen élményem az M35-ön van.
"a németek leállósáv nélküli "autópályáiról" még nem is esett szór)."
- Sok helyen vannak leállósáv nélküli autópályák, az olaszoknál is több szakaszon. Az, hogy nincs leállósáv, még nem jelenti azt, hogy az autópálya rossz minőségű.
Inkább egy leállósáv nélküli olasz vagy német pályán megyek, mint egy leállósávval is rendelkező M6-on.
Haennyire szerinted szarok a német-osztrák pályák, akkor egyet mondj meg: A német pálya, aminek a betonrétege 70 cm vastag, hogyan szakadt volna be tavaly az esőben? Tudod, beszakadt, ahogy a 21 centis M1.
D4D 2011.12.29. 15:23:42
D4D 2011.12.29. 15:25:01
D4D 2011.12.29. 15:26:16
''autónepper.'' 2011.12.29. 15:29:12
@D4D: hát igen :) S.Patak fele is 37esen a hidaknál igen nagyot dob az autón...
qwertzu 2011.12.29. 15:32:31
Ezen kívül mi bajod az M3-massal borsószem királykisasszony?
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.29. 15:50:07
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.29. 16:01:44
Akinek erre nem tellik, annak a benzin is sokba kerül
Az meg hogy koszosak és elforgatták még sztálini hagyomány mint az Alkotmányunk/de már csak kettőt kell aludni/
:)
Alikam 2011.12.29. 17:18:45
D4D 2011.12.29. 18:41:15
Lehet túl igényes vagyok.
Egyébként az se 80-al ment, akivel megtörtént, de ismerős kamionos kollegája felborított két raklap sört 24.-én, az M3-ason.
lordjim 2011.12.29. 19:11:21
csakb 2011.12.29. 19:18:19
pifta · http://developers.blog.hu 2011.12.29. 20:11:54
És hogy miért mondom hogy Európai színvonalúak? Németországban voltam olyan sebességkorlátozással nem rendelkező szakaszon, ami csak úgy egyik pillanatról a másikra jelzés nélkül termett ott, és úgy dobálta a bérautót 180-nál, hogy öröm volt megtartani az úton. Vagy ajánlom mindenkinek a figyelmébe Swechat és Bécs közt az osztrák A4-et... a betonkockák nem kicsit dolgoztatják az autót ott se. De az A2-n mindkét irányban vannak olyan szakaszok hogy öröm rajta közlekedni (3 éve legalábbis még voltak) olyan hidakon lévő illesztésekkel, amiket fáj hallani mikor nekicsattan a kerék.
De a Belga autópályát is meg lehet nézni... a fényárban úszik az egyrészt édeskevés másrészt azok a lámpák gyenge esti derengés nem fényár... De a külső sáv a német A3-ból Brüsszel felé haladó szakaszon tavaly olyan volt, hogy szinte senki nem használta, pedig kamion nem nagyon volt... én megpróbáltam 2-3 km után megsajnáltam az autót...
Ehhez képest az M6 jó, az M1 néhol szar, de alapvetően jó, az M7 itt ott dobál kicsit, de alapvetően jó, az M3 két három helyet leszámítva jó, M5 szintén, az M0- déli szakasz az káosz de lassan csak megjavul, az M0 keleti szektor jó. Szóval szerintem simán bele illik abba a képbe, hogy kevés szar szakasz amit vagy épp javítgatnak, vagy reméljük hamarosan javítani kezdenek, ahogy ez Európában sincs másképp. Bővíteni őket 3 sávosra meg kihasználtság esetén van értelme addig nem... mellékesen meg a Fehérvár Budapest szakaszon sincs sok értelme a három sávnak az idióták miatt 100 a középsőben...
Ha már szar utak engem sokkal jobban felbasz, hogy a települési utak, és a legalább kétszámjegyű utak kibebaszottul szarok, és az egyszámjegyű főutakon is nagyon retek szakaszok léteznek.
Don Blasius 2011.12.30. 00:34:49
Ma jöttem arra, és frissen van aszfaltozva külső sáv, legalábbis Tatabánya felé. A másik irány meg nem volt vészes.
@pifta:
Neked is igazat adok, valóban a németeknél én is tapasztaltam posvány minőségű szakaszokat és a belgáknál is vannak néha olyan kátyúk, hogy vigyázni kell. De azt hiszem a negatív rekorder nálam a Brno-Prága sztráda, az még a régi M7-esen is túltesz.
D4D 2011.12.30. 03:15:01
@pifta: Azért veszed észre a németeknél a szar szakaszt, mert van valóban, de feltűnik, mikor egy szar szakaszon mész. Itthon komolyan néha az a feltűnő, mikor hibátlan szakaszon megyek. Az arányok nagyjából fordítva vannak.
Ausztriában az A1 Bécs-A21 közötti szakaszán a város után a belső két sáv egy három sávos szakaszon meg van süllyedve.
Feltűnő, mert se előtte se utána ilyen sehol nincs.
Itthon ez nem tűnik fel sokszor, mert folyamatosan ilyen szakaszon közlekedünk.
Legutóbb úgy indultam el Münchenbe, hogy már kotyogott a hátsó stabiban a szilent.
Hegyeshalom-München-HHalom viszonylatban olyan volt, mintha megjavult volna.
záporjózsi 2011.12.30. 08:03:46
Az, hogy összesározza, legyen igazad, tényleg úgy van, és persze nem jó. De hogy az M0-ért fizetni kellene és autópálya lenne...
@metal: "a Liszt Ferihegyről kellet az M0-án közlekednem az M3 felé" Biztos, hogy ezen?
"Hát ahhoz képest, hogy csak pár éves a szakasz igen komoly nyomvályú van már most rajta:("
Legalább egy km szelvényt, hogy lehessen tudni, hogy hol nem beton burkolatos...
Nekem valahogy sikerült 110-zel is mennem az új 0-on, szerintem ellenőriztesd az autódat...
@klarky: Nagyon nem 0, de ettől még tényleg gondosan kellene eljárni. Egy meglévő tábla oda-vissza fordítása néhány száz - 1-2 ezer ft. Ha csak azért megy, akkor jóval több, akkor 10 fölött van.
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.30. 08:45:21
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.12.30. 08:56:40
Nem várom el, hogy csak ezért jöjjenek ki (hacsak nincs vmi extrem balesetveszélyes állapot), de jártukban-keltükben ezt simán megcsinálhatnák. És ez a figyelem része, a nem leszarom hozzáállás kérdése kellene, h legyen, bár ehhez kellene ugye megfizetni a dolgozókat (nem csak őket, mindenkit), h lelkiismeretesen lássák el a feladatukat. Ennyit szeretnék csak.
Amúgy a rendőrök egész nap krúzolnak föl s alá a Fóka kombival, esetleg ezeket ők is összeírhatnák, ne adj isten talán irányba is fordíthatnák őket, ha úgy van. Vagy ez már nagyon eretnek gondolat???
messi-asz 2011.12.30. 09:01:18
ez hetek kérdése... ez orbánisztán
messi-asz 2011.12.30. 09:02:37
sztem aki a Meggebedeusok földjén építkezik az azthiszi ilyennek kell lennie, mert itt minden ilyen....
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.12.30. 09:04:36
messi-asz 2011.12.30. 09:07:29
képzeld ha lenne egy egyenes sík pályaszakasz... elszállnál mert az ellenkorméányzást nem tudnád korrigálni időben...
jobb így hogy az ember nem lustul szürkül el... mindig mindenhonnan érhetik támadások stb....
arra is fel van készülve a magyar hogy egyszercsak egy útnak vége és kukoricásban folytatódik ... ott írhatnád hogy koszos a tbla (a kukoricatábla) finnyások vagytok... a magyar mindent kibír(ka)
apropo a kukoricás az sem vicc... van olyan kerékpárút Siófok tól északra
mohopasi 2011.12.30. 13:11:43
záporjózsi 2011.12.30. 16:18:42
@klarky: A 6 perc táblánként kicsit kevés, legalább 10 elmegy rá, de az összeg így is 4számjegyű.
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.30. 17:06:09
pifta · http://developers.blog.hu 2011.12.30. 20:17:10
D4D 2011.12.30. 22:41:56
Ismerek ilyen németet, többet.
Általában szidják az osztrákokat, mivel 'ott nem tudnak forgalmat terelni'. Tény, már mentem kényszeredetten egy Ferrari mögött 12 kilométert, mert a Ferrari a két sáv között kellett menjen, mivel a tükre beleért volna a betonelválasztóba, illetve a Ferrari a jó minőségű, leállósávból kialakított terelésen nem tudott/mert helyenként, csak 40-50-et menni.
ismerek német buszosokat, akik hozzánk szerveznek buszos utakat, ő véleményük szerint mára már nincsenek akkora lemaradások. tény: Javul az autópályáink állapota.
A fő gond, a hozzá kapcsolódó infrastruktúrafejlődés (Parkolók, kutak, stb) teljes hiánya.
A nagy különbség, hogyha itthon a pályán egy kátyú miatt kárt szenvedek, én vagyok a hibás, mert a kátyút észre lehet venni, ki lehet kerülni, mindössze egy úthibák tábla kell, hogy kintlegyen.
Németországban aki egy kátyún elhasal az autópályán, mégha direkt is megy bele, mindent megnyer, mivel az ottani jogalkalmazás azt mondja ki, hogy autópályán kátyúnak helye nincs. Erről egyébént egy konkrét ítélet is született kb 7-8 éve, akkor olvastam róla, most nincs kedvem, se energiám megkeresni.
Ez utóbbi dolog az ottani fentartókat jobban kényszeríti, hogy jó minőségben tartsák a pályát.
Ja igen: hozzánk látogató németek hatalmasat szotak derülni az M1-en levő vadveszély táblák láttán. Mondják mindig: "Der balkan hat immer einen Überraschung parat." - A Balkán mindig tartogat még meglepetéseket.
webnazi 2011.12.31. 08:17:04
Ausztria sohase volt autópályaépítkezésben kimondottan a példaképünk! Náluk már akkor komoly autópályák voltak, amikor nálunk még csak a négysávos főútvonalakkal voltak annyira odavissza.
Horvátország az teljesen más.
Sose mondtam, hogy a kilométer alapú elszámolás olcsóbb lenne, mint a 4 napos matricás rendszer, de ...
amikor az ember a pályán Pécsre megy, hülyére röhögi magát a 10 méter magas homokdombokba "fúrt" (ám lehet még az is, hogy azt az alagutas "hegyet" utólag töltötték le oda) a Horvátország utánzatú alagutakkal. A költségéről még csak szót sem említve!
Bezzeg azok a kretén horvátok - képesek voltak 1500-2000 m magas kőből készült hegyeket átfúrni és több száz méter mély völgyeket viaduktokkal áthidalni.
Nálunk már eleve röhejes a legutóbb megépült szocialista völgyhidak sora, mert pl. az M6-on például valami vízfolyás (nem ám folyó vagy nagyobb patak!) hanem tényleg egy vízfolyás /ahol csupán eső után folydogál az esővíz valamerre/ - írd és mond - egy vízfolyás felett vezettek át majd egy kilométer hosszban hidat.
És nem említem hozzá az M7-esen azt a híres-hirhedt köröshegyi völgyhidat, amelyről utólag aztán köztudottá vált - ha 2 km-rel odébb építik meg - a falu irányába, egyszerűen nem is lett volna rá szükség. Csak a magyaros virtus, az elvtársi gigantománia vezetett el oda, hogy utólag enek a hídnak még egy pótlábat is be kellett tervezni. Az áráról szintén nem beszélve.
Aztán az M1-es vagy az M6-os, amikor egy eső után leszakad meg berogyik, mert az építők szar munkát végeztek, ám lehetséges hogy máig nincsenek kifizetve, amint történt az a Megyeri hídnál! Hehehehe!
Mi csak maradjunk meg a saját hülyeségeinknél, nem kellene a külfölddel példálózni.
Leadfoot 2011.12.31. 08:23:17
Ahhoz képest elég sokszor hallom, hogy bezzeg az osztrákok...
z alagutakról meg a völgyhidakról pedig nem kívánok minden posztnál külön-külön vitázni, legyen elég, hogy amiket leírsz, 10 méteres homokdombostul, vízfolyás feletti kilométeres hidakról, az mind hülyeség - ha kíváncsi vagy, miért, keresd vissza az előző autópályás posztot...
záporjózsi 2011.12.31. 15:40:08
metal · http://electric.blog.hu 2011.12.31. 19:32:50
záporjózsi 2011.12.31. 22:48:39
D4D 2011.12.31. 23:34:00
nem nyomvályúsodik, az biztos.
- Mégis esőben jól látszik két nyom. Jobban megál bennük a víz.
2012.01.02. 15:38:15
Valaki segítsen a véleményével, hogy milyen a Táltos Jogsi iskola! Plízz!
Köszi!
--ON--