Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tényleg nem érdekli, hogy nem látszik?

2011.12.30. 14:25 :: SilentSound

Bizony, Orsi is tudja, hogy többször szó esett már a láthatóságról, a járművünk kivilágításáról, de még mindig van sok-sok autós, akinek bőven elég, hogy ő lát és nem akarják mindenféle fényekkel összezavarni a többi autóst.

Talán már lerágott csont, de minden alkalommal felháborít autóstársaim nemtörődömsége. Komolyan felmerül bennem a kérdés, hogy "vajon tényleg nem érdekli, hogy nem látszik?"

Karácsony másnapján  vidékről tartottunk Budapest felé, amikor az egyik körforgalomhoz érve, a ködben, az utolsó pillanatban vettem észre a balról érkező autóst, aki világítás és irányjelző nélkül közlekedett. És aznap nem ő volt az egyetlen. Volt, akinek villantottam, de egy idő után meguntam, a folyamatos nevelést. Nekem télen, nyáron, nappal, szürkületben, éjjel, és mindig fel van kapcsolva. Meggyőződésem, hogy ezzel sok baleset elkerülhető lenne.

szurkulet3.jpg

Lehet, hogy a KRESZ-ben nem egyértelmű a szabály némelyeknek, és tudom, hogy nem írja elő, hogy folyamatosan égnie kell a lámpáknak, de könyörgöm, legalább, ha a városból kimegy, akkor kapcsolja fel (mert az kötelező), illetve az út és látási viszonyokat vegye figyelembe, mert lakott területen belül is lehet köd, vagy bármilyen olyan időjárási jelenség, ami indokolttá tesz a fényszórók használatát.

Ilyen időben még a színes autók is nehezen észrevehetők, de a szürke, fehér, halvány zöld, és társaik szinte csak az utolsó pillanatban láttatják meg magukat. Megfigyeléseim alapján zömmel ők azok, akik előszeretettel megfeledkeznek a világításról. Persze, lehet, hogy rossz a statisztika, hiszen az autók nagy része ezekkel a színekkel rendelkezik.

Kis figyelmesség, amivel talán elkerülhető 1-2 csitt-csatt.

132 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibi88 2011.12.30. 18:06:54

@vidifan:

Múltkor valaki itt kiszámolta és leírta mennyit spórol... :D

@''autónepper.'':

Egyszer megpöccintettem a kormány bal oldalán valami kiálló szart és elkezdett kattogni. Gyorsan le is törtem mert megijedtem. Fura hangja volt, tuti valami veszélyes cucc.
A piros háromszög is ugyan olyan hangot adott ki. Azt meg körbenyomtam pillanatragasztóval, így nem lehet megnyomni hálistennek.

Ha sávot akarok váltani úgy is fogok, nem kell ahhoz villognia oldalt valami sárga cuccnak :D
Parkolásnál meg keresztbe állok, csak észreveszik hogy nem mozog a kocsi :D

''autónepper.'' 2011.12.30. 18:45:43

@Tibi88: "Gyorsan le is törtem mert megijedtem" ne tudd meg hogy nevettem baszki....:D:D::D:D:D:D

pontosan sávotváltok én úgy is hogy nem villog ott semmi.... ha meg beugrok szolizni azt a 20percig amig bent vagyok simán kibrják h kerülgetni kell a kocsit... elvégre én is kerülgettem őket utána:D:D:D

Tibi88 2011.12.30. 19:08:24

@''autónepper.'':

Pontosan, hazafele a dugóban úgyis beérem őket és a villamossínre miattuk kell kimennem hogy végigelőzzem a sort... :D

Amúgy komolyra fordítva. Tegnap 5.nek álltam a lámpánál, elöl tanulóvezető... Olyan tempóban indult el, hogy nem értünk át a zöldön, előttem még egy autó beszorult...
Következő lámpánál beértem, mert miatta nem tudott kisorolni senki. Belső sávban 8 autó egymás mögött, külsőben egyedül a tanulóvezető :D beálltam mellé jobbra a buszöbölbe, onnan elhúztam mellette. 1,5 kmre attól a lámpától van a bank ahova mentem. Én leparkoltam, már fent voltam a lépcsőn, lenéztem és a tanulóvezető akkor jött még át a kereszteződésen... :D és tényleg 1,5 km az a hely, ez nem saccolás hanem annyi.

Az ilyeneket csak kikerülni lehet :D

CoIie 2011.12.30. 21:29:36

Miért gondolja valaki, hogy a benzinspórolás miatt nem kapcsol lámpát a renitens?! Amikor az izzó is rohadt drága, plusz szerelés - egy márkaszervizben min. 4ezer!!

Az index karba is csak véletlen akad bele az újj - az nem szándékos! ;)))

FDToth 2011.12.30. 21:55:57

ennél már csak az volt a jobb, mikor korán reggel, szürkületben és ködben kinek nem volt felkapcsolva a lámpája? egy rendőrségi Focus kombinak. villogok rá, nem kapcsolja, elmegyek mellette, erre meg üvöltöznek nekem a kocsiból. ennyi.

''autónepper.'' 2011.12.30. 22:29:33

@Tibi88: ez minden napos... Miskolc kivezető a Hejőcsaba-görömböly mindig beáll két fasz egymás mellé 50enel és mennek egymás mellet.... na ott is szembe sávba fogom azt előzöm leszarom .... faszomnak tart fel ... és dudál vágod még ő neki áll fejeb :D:D:D

egyébként a szolis esetet nem viccből irtam :)

holnap tuti nem megyek este sehova a bömösel... még valami részeg fasz lezuza a kocsit ...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.30. 22:47:46

Picit valóban lerágott csont, többször átbeszéltük.

Rendőröknek ki kéne szedniük a forgalomból, lakott területen belül is, az esőben/ködben kivilágítatlanul közlekedőket és előbb-utóbb megértenék, hogy kéne közlekedni.

Sajnos szarnak erre is.

webnazi 2011.12.30. 22:59:10

IGENIS, "tényleg nem érdekli. Engem sem érdekel! Vegyük tehát az alaphelyzetet!
A nappal égetett lámpa minden autónál töbletfogyasztást okoz. Aki még nem hallott volna a Joule-Lenz törvényről, az gyorsan nézzen utána, és aztán okoskodjon az égetett fényszóró "nemfogyaszt többet" profiljáról.
Lakott területen belül egyébként - hivatkozással a KRESZ ide vonatkozó előírására - egyáltalán NEM KÖTELEZŐ égetni! Most, hogy például köd van vagy miegymás, az valójában kit érdekel. Ég a közvilágítás? Nem! Aki meg jogosítványt kapott, az gondolom én, valami megelőző szemorvosi vizsgálaton is részt vett. Ha ezek után valaki nem látja a szembe jövő, ám nappal (mivel az nem kötelező) kivilágítatlan autót, akkor erősen megkérdőjelezhető, hogy lát-e egyáltalán ... és akkor hogyan szerezte a jogsiját.
A nappal nem égetett lámpa egyik alapvető ismérve - ameddig nem ég a közvilágítás, addig bizony nappal van! Akár tetszik a sok köcsögnek, akár nem. A kötelezőre vett fényszóró égetés az első olajválság után az olajlobbynak lett nagyon érdeke, hogy véle valamilyen módon megemeljék a visszazuhant üzemanyagfogyasztást, mert az autósvilág az áremelkedésre azzal lépett, hogy hirtelen mindenféle modernizációk zajlottak a motorokban ... ötödik sebesség, elektronikus és computervezérelt gyujtás-befecskendezés, stb.

Tibi88 2011.12.30. 23:23:03

@webnazi:

Kihagytad a zsidózást, meg a köcsöggyurcsányozást. Legalábbis a stílus arra enged következtetni hogy így gondolod :D

De az is látszik, hogy városban még életedben nem előztél a szembe sávban. Mert akkor rájönnél, hogy ha nappal KÖD van, mondjuk 50 méteres távolsággal és nincs közvilágítás (miért is lenne nappal van) attól még jöhetnek szembe

Tegyük fel mész 70el a kitáblázott részen 0 világítással délelőtt 10kor szombaton. Én jövök a másik irányból és megelőzöm az előttem 60al közlekedőt, mert tartanám a sebességet amit engednek (úgyse azt tartom de itt most nem az a lényeg). Szemből nem jön senki mert nem látok lámpafényt. Ezért előzök. Aztán egyszer ott vagy és telibeverlek frontálisan.

Kórházba kerülünk mind a ketten, te sírsz majd a rendőrnek hogy szabályosan közlekedtél én mégis szemből neked mentem.

A rendőr meg kikérdezi a tanúkat és megállapítja, hogy ugyanannyira hibás vagy a balesetben mint én.

Gergoooe 2011.12.30. 23:37:37

@webnazi: Te egy hülye vagy öreg ezzel a "nappal semmilyen körülmények között nem kötelező világítás használatos" elméleteddel. Fel kell homályosítsalak, közvilágítás akár van, akár nincs, ha a látási viszonyok megkívánják (eső, köd), akkor KRESZ szerint kötelező a világítás használata!!
A szemorvosi vizsgálatnak aztán qrva nagy köze van ahhoz, hogy a ködben észre veszel-e egy kivilágítatlan kocsit vagy sem. Nyilván a rendelőben is ködben tesztelik a látásod. Idióta...

Gera 2011.12.30. 23:42:15

A ködről jut eszembe: egy hete kora este mentem Debrecenbe az M3-on, volt egy kis köd, de olyan, hogy simán mentem a szokásos 150nel, mert teljesen jól lehetett látni, a sima hátsó lámpák is látszottak egy kilométerről, de azért az autók 90%-án ott vakított a hátsó ködlámpa. Fasz kivan már, hogy a sok barom képtelen felfogni, hogy csak akkor kell, ha nem lehet látni. Persze a városba beérve se kapcsolta le a sok gyökér. Erre kéne valami elektronikát kitalálni a gyártóknak, nem értelmetlen hülyeségekre.

Globetrotter2014 2011.12.30. 23:44:01

Számos (elsősorban nyugati) országban nem volt semmi komoly előírás a lámpa hazsnálatára. 10 éve még villogtak rám Belgiumban, hogy égve felejtettem nappal is a lámpát.

A németeknél rendszeresen olvasok fórumokon kommenteket hogy mekkora teher nekik ha mindeig be kell kapcsolni és mennyi üzemanyag veszik miatta kárba. Nekem ez kb olyan mintha azzal spórolna hogy nem fürdik.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2011.12.30. 23:46:54

@webnazi: led kell bele vazze', oszt zsúllenc bekaphassa

Tibi88 2011.12.31. 00:15:03

@Gera:

Rácsapod a távolságit azt kész.
Ő nem fogja fel miért kapja, de legalább zavarja :D

fda 2011.12.31. 00:17:23

@webnazi: Bölcs ember vagy, hallod-e.
A világítás nem "az olajlobbi" miatt kell, hanem azért, mert a kivilágított autók mozgását távolabbról, pontosabban érzékeled. Egyszer próbáld majd ki te is, miután szereztél jogosítványt.

Abban igazad van, hogy a fogyasztást növeli a világítás. Ezt nem is kétli senki, az autókra sincs nulla fogyasztású lámpa szerelve.

Tudom, hogy pontatlan a számítás, de csak hozzávetőlegesen: egy 100 lóerős kocsi ugye kb. 74kW, azaz 74000 W teljesítményre képes. Tedd mellé a két fényszóró kb. 100W-os fogyasztását. Ebből látszik, hogy kb. mennyit jelent pluszba, hogy nagyobb valószínűséggel ér mindenki haza.

Gera 2011.12.31. 00:19:00

@ZF2: Max 0,1 liter óránként az a többletfogyasztás.

_phu 2011.12.31. 00:32:15

Ilyenek ezek a biciglisták. Ja,most nem róluk volt szó? :) Akkor nem lesz 1000 komment.

Globetrotter2014 2011.12.31. 00:37:07

@Gera: én 0,5 ről tudok, de szerintem se menjen forgalomba aki annyira xarrágó hogy nem ér meg neki 0.5 lityi a biztonságáért.

A modern autók jó része rendelkezik nappali fény funkcióval. Régebbi verdáknál volt gond, hogyha úgy felejtetted a fényt, lemerített az aksit. Az első újabb (2003as) autómon ez már renden volt.

Sőt a legutóbbi nagyszervíznél áírták a kocsimon a beálíltást, és mindig ég a nappali, lekacsolat állapotban is. Ezt azért visszaállítattam. Úgyis mindig II-esen hagyom, azlrt maradjon meg a lehetőség arra hogy lopakodjak ha valamirt nagyon kell (pl épp lemerült aksit tölteni...)

Gera 2011.12.31. 00:48:49

@ZF2: Szerintem kizárt a fél liter, ennyire azért nem rossz a hatásfok. Legyen mondjuk 150W a teljesítmény, a motor hatásfoka 30%, a generátor és tartozékai 60%, a benzin energiatartalma 35 MJ/l, akkor 0,09 liter/h.

2011.12.31. 01:06:38

Legyen 1 dl óránként!
Az egy tank benzinnél, autópályán az olyan 4,5 óra. Tehát 4,5 dl.
Ha ezt mondjuk megteszed 1 hét alatt, akkor évente autózol 234 órát.
Ezalatt 23,4 liter benyó megy el a világításra. Annak az ára 9300 Ft.

Mekkora baleset kell ahhoz, hogy 9300 Ft-ba fájjon és még mindig jobban járj a karambollal, mint az évi 9300 ft plusz ktg-gel?

thinker_ 2011.12.31. 01:14:10

sajnos ez nem magyar sajátosság. a németeknél, belgáknál és az angoloknál nem kötelező a tompított nappal az autópályán. no ez a úgy néz ki, hogy a sok barom még szürkületkor sem kapcsolja fel. ő még lát, más meg nem érdekli.

thinker_ 2011.12.31. 01:15:31

@webnazi: remélem sosem találkozunk az utakon...

szgy 2011.12.31. 01:45:38

nem tudom, lényegesen több olyannal találkozok akinek még nyári napsütésben is fel van kapcsolva a ködfényszóró mert az olyan király, vagy aki szeptembertől májusig minden lámpával állandóan világít. pl. ma este is majd kifolyt a szemem a sok ködfényszórós vakparaszt miatt (lakott területen belül is). az még jobb aki nem tudja (vagy nem akarja, elspórolja) kicserélni a kiégett égőt és a tompított helyett nyomatja a ködfényszórót.

szgy 2011.12.31. 01:54:24

@Hivatásos beszólóművész: legyen még +200 ft, az égők is kiégnek, nem ingyen van a csere :-)

szgy 2011.12.31. 02:05:42

@Tibi88: "Szemből nem jön senki mert nem látok lámpafényt. Ezért előzök."

hűűűű, keményen nyomod... az én 50 lóerős, ezeréves kiskocsim már automatán lekapcsolja a világítást előzés közben hogy bírjon gyorsulni :-)

egyébként úgy hallottam néhány éve hogy az unióban - ha jól emlékszem - 2009-től csak olyan kocsit lehet forgalomba hozni amiben a világítást nem lehet lekapcsolni. vagyis állandóan megy a tompított ha megy a kocsi is, nem tudom pontosan milyen alapon kapcsol be, feltételezem járó motornál.

MP 2011.12.31. 02:08:14

Ezer ilyen cikket lehetne írni sok mindenről. Olyanokról ahol a közlekedést könnyíteni meg egy egy jelzés vagy a ködfényzárók indokolatlan használatáról stb. De attól tartok hogy amíg a rendőrség nem ezekre helyezi a hangsúlyt addig a dolgok nem fognak megváltozni.

Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2011.12.31. 05:05:10

@webnazi: Maximálisan egyetértek!

Ha a közvilágítást lekapcsolják , akkor én miért ne alkalmazkodjak a köz eme ítéletéhez:"lehet látni lámpa nélkül is"

Egyébként a sok puffogó prosztónak, ha észrevett, akkor mi a faszért veri a nyálát a lámpa miatt???

A bekapcsolt lámpa igenis jelentős többletfogyasztást okoz, a különös tekintettel a többszörös energiaátalakítások eredő hatásfokára (szorozni kell).
Tehát a fényszórók teljesítménye (2*55w) +ködlámpa (2*80..100w) energiafelhasználása benzin egyenértékre átszámolva ( az eredő hatásfokkal visszaosztva) akár kilowattos nagyságrendű is lehet!
(benzinmotor bruttó 0.35, szíjhajtás :0,95, generátor hatásfok 0,85, egyenirányító híd hatásfoka (ha csak a két diódányi (2*0,6 volt) maradékfeszültséget veszem figyelembe) akkor is max 0,92, vagyis az eredő hatásfok úgy 25 % körül lehet, szóval baromi drága a lámpa használata.

Niebur 2011.12.31. 07:28:20

A sok műszaki szakértőnek:
Az üzemanyag fogyasztást MINDEGYIK elektromos eszköz használata növeli. Főleg a légkondi, a fűtés, az ablakfűtés. Gondolom mégsem kapcsolják ki egyiket sem. Csak a világítás fáj?
A fogyasztás növekedés oka -minden hatásfok meg egyéb számolgatása nélkül- nagyon egyszerű. Minél nagyobb erősségű áram folyik át a generátoron, annál nagyobb teljesítmény kell a forgatásához. Tehát adott motorteljesítményből több megy el a generátor forgatására mint a kocsi hajtására, ergo, ugyanolyan sebességhez jobban kell nyomni a gázpedált. Ilyen egyszerű. Még annyi: rossz vezetési stílus nagyságrenddel több fogyasztást okoz, mind a teljesen indokolt világítás bekapcsolása.

o̝͚̣͔̙̜̜̞͉̺̞̬̖̱͉̼͛̑ͧ́̀̓̈́̓̾̇ͭͣ̆͊͌̑m͕̘̻̬̙̟͔̼̳̬̜̪͕͍̫ 2011.12.31. 07:43:08

@Walter_Dornberger: egyetérthetsz, de ettől még ostoba vagy.

járasd egy napig a kocsidat lámpával és anélkül, nézd meg a fogyasztás különbségét. lesz vagy fél deci. bármi ami ennél több, azt fizetem neked, csak mert akkora barom vagy, hogy nem fogod fel, hogy nem csak a szemből jövő lehet nehezen észlelhető, hanem bárki aki mögötted jön, párhuzamosan, másik sávban. esős idő utáni napon akár, koszos hátsó szélvédővel kurvára nem mindegy hogy ég-e a lámpa a mögötted jövőn vagy nem. de úgy sem fogod fel, ha ilyen fillérbaszó vagy akkor miért nem hybriddel vernyogsz vagy bringával?

lyesmith 2011.12.31. 08:21:28

@Walter_Dornberger: Mondjuk aki nem tudja kifizetni a lámpa felkapcsolásából adódó különbözetet az járjon biciklivel esetleg busszal.

konrada 2011.12.31. 09:38:09

Nem értitek ezt! Amikor téli reggelenként a delikvens bebikáztatja (vagy betolatja) az autóját - mert az akku már fáradt és pont arra már nincs pénz - csak nem fogja a nagy nehezen rátöltött áramot elpazarolni ilyen hülyeségekre, hogy aztán hazafelé is bikázni kelljen!;))

Don Quixote de la Ferko 2011.12.31. 09:40:55

A sok vakegér kalaptalan újgazdag taknyos.
Mi a baj azzal, ha nem ég a lámpa? Látni is kell, nem csak nézni.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.31. 09:47:59

@fda:

Csaxólok, abból a 74 ezerből cirka a háromnegyede a környezetet fűti.
Merülj el egy kicsit jobban a gépjárművek energetikájában, akkor talán nem beszélsz marhaságokat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.31. 09:52:48

@luciferko: "Mi a baj azzal, ha nem ég a lámpa? Látni is kell, nem csak nézni."

Háhá, szerintemis! Én sose kapcsolok lámpát, még éjjel, tejködben sem, állítólag az adrenalin-szint emelkedés jót tesz az egészségnek.

"Csaxólok, abból a 74 ezerből cirka a háromnegyede a környezetet fűti."

Oszt'? Legalább nem fogunk fázni...

webnazi 2011.12.31. 09:57:52

@Tibi88:
Agyasmadár!
Észrevetted-e végre, hogy ez a fórum egy autós oldal és nem politikai, "zsidózós, köcsöggyurcsányozós"-ahogy írod - weboldal!

Előztem én szembesávban késő este Varsóban szakadó esőben, amikor a vonalak sehogyan sem látszódtak az úttesten - és mégsem rohant belém senki, mert csak rámvillogtak és szépen kikerültek. Varsóban ugyanis 4 sávosak a városközpontban a főbb utak.
Egyébként a közvilágításról meg annyit:
nem ám a Józsi bácsi kapcsolgatja be, amikor véletlenszerűen eszébe jut, hanem egy bizonyos fényintezitás-érték alatt magától, automatikusan bekapcsol. Mint a hannoveri villamosok belső, utastéri világítása. Ha jártál valaha Pesten, ezt legalább tudjad!
És vezettem én a Bakonyban valamikor olyan ködben, hogy szinte a kocsi orráig lehetett csak látni ... és éreztem hogy valami nem stimmel előttem. Aztán egy kissé beljebb tértem .... és felbukkant előttem a kivilágítatlan biciklista, annak rendje, módja szerint. Ha nem érzek rá, hát úgy elcsapom mint a legyet, aztán köd előttem, köd utánam. Mert a vezetéshez csupán észre meg jó sok ráérzésre van szükség, a nagy ködben sokszor az a legjobb dolog, ha egyáltalán nem ég a lámpa (no meg ha csak te vagy egyedül az úton ...)

webnazi 2011.12.31. 10:09:26

@Gergoooe:
A látási viszonyokat - ha már itt a KRESZ-t megemlíted - általában és másodsorjában a gépjárművezető maga határozza meg. És ha a vezető úgy ítéli meg, hogy még nagyon jól lehet látni, mert nem nagy a köd és nincs akkora sötét, akkor bizony semmiféle KRESZ és semmiféle rendőr nem kötelezheti arra, hogy teljesen feleslegesen égesse a fényszóróját, mert neked úgy tetszik. Ez a "nappal is égetjük" bármi áron tipusú mozgalom csak az olyan autósköcsögök eszement hóbortja, akiknek semmi se számít - se az, hogy szennyezi a környezetet, se az hogy padlógázzal indítgat és mennyire drága a benzin - ezek csak virítani szeretnek, hogy milyen jó a xenonlámpájuk és mennyire vakítja a normális szembejövőket.
A globális felmelegedéshez bizony az is nagyban hozzájárul, hogy teljesen feleslegesen melegítjük a környezetünket a nappal is égő lámpákkal. Mert ha még nem ismernéd a fizikából, az izzólámpáknál csak 4,9% a gyakorlati fényhatás, a többi teljesen felesleges hő-ként jelentkezik!
Uff!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.31. 10:19:03

@webnazi: "Előztem én szembesávban késő este Varsóban szakadó esőben, amikor a vonalak sehogyan sem látszódtak az úttesten - és mégsem rohant belém senki, mert csak rámvillogtak és szépen kikerültek. Varsóban ugyanis 4 sávosak a városközpontban a főbb utak."

Hiteles szuzukid van-e?

Gergoooe 2011.12.31. 10:29:14

@webnazi: Sajnos nem tudok veled vitába szállni, mert nem ismered a KRESZ-t. A lámpa használata lakott területen belül is definiálva van, méghozzá a nem megfelelő látási viszonyok esetére. A köd ennek számít.
Ha pedig ennyire törődsz a környezettel, meg figyelemmel kíséred a globális felmelegedést okozó hatásokat, akkor javaslom tedd le a kocsidat és válts át tömegközlekedésre vagy biciklizésre, ahogy én teszem. Ezzel sokkal többet tehetsz, mint hogyha a lámpádat nem kapcsolod fel, amikor azt a látási viszonyok igenis megkívánják! Én ugyanis gondolok arra, hogy a gyerekeimnek is fel kell tudniuk nőni ezen a bolygón...

Globetrotter2014 2011.12.31. 10:30:09

@Gera: 0.1-0.2-t írnak a nappalifényt támogató cikkek. Asszem az Audi A4 fed kompja tudott oylat hogy megadta az egyes kompnensek (lámpa klíma) többetfogyasztását. Valami 0.5-re emlékszem.

Globetrotter2014 2011.12.31. 10:35:42

@szgy: az első ködfényszóró nem vakít. Pont az a lényege h az utttestet világítja be rövid távon. Nem lehet hogy te kevered a ledes nappali fénnyel?

Aki a hátsót használja jó látási viszonyok melett az maximálsian megérdemli h a rendőr lebüntesse...

"streetfighter" 2011.12.31. 10:37:43

@webnazi:
Látás helyett ráérzés mi? Mi vagy te, egy jedi? Ne fárassz a hülye szövegeddel!
Erősen ajánlom, hogy rossz látási viszonyok között kapcsold fel a lámpádat!
Nappal én sem vagyok híve a településen belüli lámpa égetésnek, de a lakott területen kívül, és rossz látási viszonyok között kötelező.
Remélem, csak játszod a hülyét, és az úton nem vagy az. :)

Globetrotter2014 2011.12.31. 10:44:05

@szgy: én így jártam a 40e-es szervínél, átírták a lámba beálíltásait. Én visszamentem hogy állítsák vissza. Cserébe én mindig rajta hagyom (a gyújtás leveszi). De azért a "lopakodás" lehetősége maradjon meg nekem :)

Tudtomal az uniós előírás az, hogy ELÖL legyen valami fény. Nyilván nem azt kérik hogy egyfolytában tompítottal menjél. De ha nincs külön felszerelt nappali fny akkor gondolom a helyzetjelzőt fogja égetni elöl hátul.

Ennek érdekében a gyártók sorra hozták ki az extralistán a nappali fényt (az első ködfényszóró helyén). Ez egy meglehetősen filléres extra (100-200 EUR), gyorsan behozza az árát fogyiban. A követrkezőre midnenképpen fogok kérni.

Érdekes látni hoyg reagálnak a magyar rendőrök a nallai fényre. EGyrészt tudtommal nálunk a tomíptott kötelező véroson kívül (javyítastok ki ha tévedek), másrészt hátul nem is ég a lámpa.

De már az bnagy teljesítnmény a Yardtól, hogy nem büntet le a nappali fényért mert nem fogja hogy ez NEM ködlámpa... :(

lally 2011.12.31. 10:54:52

@webnazi: Ilyen nagy bajjal a buksidban már menthetetlen vagy.

FDToth 2011.12.31. 11:09:03

@ZF2: végül is addig oké, amíg a ködfényszóró tompítottal párosul. de ha ezt helyzetjelzővel teszik és mindezt sötétben, autóúton... vagy a legjobb: mostanában sokat látok olyan autóst, akinek még a helyzetjelzője sem ég (kiégett vagy sem, nem tudom) de a ködlámpa igen, na ez rohadt zavaró:)
egyébként meg mire jó felkapcsolni a ködlámpát nappal? jobban néz ki az autó?
Egy modern autóban olyan xenon meg miegyéb technika van a burában h az is bőven elég.

Globetrotter2014 2011.12.31. 11:14:40

@FDToth: nem lehet hogy ez illető nappali fénnyel ment? Elvileg a ködlámpa nem adható rá helyzetjelző (vagy tompított) nélkül.

Amit te írsz, az a nappali fény, ami egyrészt nem "ködfényszóró", másrészt pont az a lényege hogy (csak elöl) helyzetjelzésre szolgál.

A fő előnye az hogy (mivel ledes), nem fogyaszt. A korábban említett 0.1-0.5L többletfogyi ki lesz iktatva.

Hurri Kán 2011.12.31. 11:16:28

@FDToth:
Teljesen máshogy van beállítva, máshogy szór a xenon és máshogy a (rendesen beállított, GYÁRI) ködlámpa.
Engem személy szerint az első ködlámpa esetleg indokolatlan használatát sokkal kevésbé tartom zavarónak, mint a hátsót.

BigPi 2011.12.31. 11:23:25

@Tibi88: Tegyük fel mész 70el a kitáblázott részen 0 világítással délelőtt 10kor szombaton. Én jövök a másik irányból és megelőzöm az előttem 60al közlekedőt, mert tartanám a sebességet amit engednek (úgyse azt tartom de itt most nem az a lényeg). Szemből nem jön senki mert nem látok lámpafényt. "Ezért előzök. Aztán egyszer ott vagy és telibeverlek frontálisan.

Kórházba kerülünk mind a ketten, te sírsz majd a rendőrnek hogy szabályosan közlekedtél én mégis szemből neked mentem.

A rendőr meg kikérdezi a tanúkat és megállapítja, hogy ugyanannyira hibás vagy a balesetben mint én."

Ennél nagyobb marhaságot nem is halottam. A rendőr azt fogja megállapítani, hogy te vagy a hibás, mert nem a látási viszonyoknak megfelelően közlekedtél.
De azért gratulálok, gyorshajtó barátom a hozzászólásodhoz, és a nép hülyítéshez.
Ettől függetlenül mindenkinek saját érdeke is, hogy használja a világítást.

Globetrotter2014 2011.12.31. 11:30:45

@gyvy: @FDToth:

Na akkor tisztzzuk. Ha valaki nem bírja a bekapcsolt ködlámpa látványát az ne üljön autóba mert orvosilag alkalmatlan a vezetésre.

A HÁTSÓ ködlámpa hibája az, hogy vészhelyzetben később veszed észre a felvillanaó féklpámpát, ami kb olyan erős mint a hátsó ködlámpa (pláne ha a hülye tervező kettőt rakott a kocsi farára). ENNYI. Semmi vakítás meg egyébb marhaság (ellentétben a refelktorral ami tényleg akadályozza a szembejövőt abban hogy lásson).

A fentiek miatt a hátsó ködlámpa indolokatlan hasznákata veszélyes, és ezért szankcionálandó.

Az ELSŐ küdlámpa funklciója teljesen más. Az a feladata hogy rossz látási viszonyok miatt fokozottan világítson be RÖVIDEBB útszakaszt. Én nem is ködre használtam, hanem akkor ha az előttem lévő aszfaltot vagy a mellettem lévő erdőt (elém ugró állatot) akartam jobban látni.

Megjegyzem, hogy amióta xenonos az új, esezmbe sem jutott felkapcsolni az első ködlámpát. Mivel a helye most ezért kiadó :) sokkal jobban jönne a nappali fény (sajna még abban a modellévben nem volt).

FDToth 2011.12.31. 11:31:28

@ZF2: nem, mert tudtommal a helyzetjelzőnél nem ég a hátsó lámpa + a helyzetjelző ledes, annak a fénye pedig más, mint egy ködlámpáé. tudom h utólag be lehet építeni nappali menetfényt és lehet így utólag úgy állítják be h a hátsó lámpával együtt égjen? nem tudom..

MechanicGod 2011.12.31. 11:32:19

Kb egy hónapja egyirányú(!) utcában jött velem szembe este 10 körül 0 világítással egy yaris. Félrehúztam a kormányt (mert szentül jött és csak jött,jött) villantottam de semmi, ment tovább a sötétségbe. Már sajnálom, hogy nem álltam meg és kopogtam be hozzá hogy "lécci kapcsold fel, köszi". Persze lehet hogy csak látomás, vagy egy szellemyaris kísért a környéken.
De - azt hiszem a TCn írtam is egy ehhez kapcsolódó cikkben -, volt már hasonló esetem hóesésben, autópályán(szürkületben), mindenhol. Nem is értem, hogy nem néznek néha a műszerfalra, vagy hogy van ez?
Amint beülök a kocsiba, biztonságiöv, indít, lámpa, aki azt a 2dl benzint sajnálja 100kmen, amiért nem kapcsol lámpát esőben, este, ködben, stb az inkább ne üljön autóba.

FDToth 2011.12.31. 11:35:20

@ZF2: ködlámpa használata ok azokban a szitukban amiket te is említettél. de városban, nagy forgalomban azért mégsem kellene használni. persze az új autóké nem zavaró, de egy 80-as évek végi, 90-es év eleji autónál,a hol ez sárgán ég rohadt irritáló.
nekem elég nagy és modern autóm van (menetfény nincs rajta, hibába 2010-es) de eszembe sem jut felkapcsolni a ködlámpákat állandó jellege városban. ja s sem nem mercis, sem nem audis, sem nem bmw-s nem vagyok:)

FDToth 2011.12.31. 11:37:22

@gyvy: a hátsót nagyon kevesen használják városban, elenyésző, max véletlenül égve felejtik, egy villogás után lekapcsolják. az elsőt viszont divat lett használni, mert úgy gizdább a verda:)

Hurri Kán 2011.12.31. 11:41:41

@FDToth:
Mondom, az első ködlámpa, ha csak nem valami utólagos gagyituning ködlámpa, nem zavaró. A hátsó ködlámpának a használatával sajnos nagyon kevesen vannak tisztában. Ha ilyen megy előttem, és nem veszi észre két három refi, vagy első ködlámpa-felvillantásból, hogy hülyeséget csinál, akkor "véletlenül" égve szoktam neki felejteni egy darabig a reflektort...

histar007 2011.12.31. 11:45:24

Az autópályán építettek marha jó kijelzőket. Akár ilyen infók is lehetnének rajta...

Globetrotter2014 2011.12.31. 11:47:44

@FDToth: tudtommal a helyzetjelzőnél ég a hátsó lámpa. Az ADAC öfogl alapján a nallai fénynél nem ég a hátsó h.jelző. És amint valamelyik lámpát felkapcsolod, a nallai fény kikapcsol...
www.adac.de/_mmm/pdf/tuz_fas_iftk_tag_fahrl_lichtpflicht_26585_51207.pdf

Globetrotter2014 2011.12.31. 11:54:17

Itt egy jó kép (persze reklámcélokat szolgál).
www.cardor.de/nachrichten/bilder/2034-1.jpg

Ez nem szükületkor kszült hanem fényes nappal jó időben...

fda 2011.12.31. 12:32:27

@luciferko: Csaxóltam, hogy én is tudom, hogy a számítás nagyon pontatlan. Azért írtam oda, hogy hátha nem köt bele valaki képzett energetikai szakember.
Csaxólok, hogy a halogénizzó 90%-a is a környezetet fűti.

Mielőtt marhaságnak titulálod a megjegyzésemet, gondolkozz el az értelmén. Az értelme az volt, hogy az autó fogyasztásához, de még inkább a teljes költségéhez képest jelentéktelen pluszköltség a világítás, amellett, hogy a biztonságot azonban nagymértékben növeli.

úgyiselfelejtem 2011.12.31. 12:33:19

@ZF2:"@szgy: az első ködfényszóró nem vakít. Pont az a lényege h az utttestet világítja be rövid távon. Nem lehet hogy te kevered a ledes nappali fénnyel? "
Fogadjunk, hogy kamiont, vagy terepjárót vezetsz? Mert a ködlámpa ugyan az utat világítja meg, de alacsonyabbról, így valójában magasabb szöget kell beállítani, mint a rendes lámpának. Így KIBASZOTTUL vakítja az alacsonyabb autósok szemét.
Nincs köd, ne használd, ENNYI.

@gyvy:"Mondom, az első ködlámpa, ha csak nem valami utólagos gagyituning ködlámpa, nem zavaró. A hátsó ködlámpának a használatával sajnos nagyon kevesen vannak tisztában. Ha ilyen megy előttem, és nem veszi észre két három refi, vagy első ködlámpa-felvillantásból, hogy hülyeséget csinál, akkor "véletlenül" égve szoktam neki felejteni egy darabig a reflektort... "
Szóval akkor te az a típus vagy, aki azt sem veszi észre, ha azért kapcsolják be a hátsó ködlámpát, mert vakít a tompított, Tudod, elég unalmas nézni a fejem árnyékát az autóm belsejében, csak mert a mögöttem lévô nem ismeri (vagy leszarja) a fényszóróállító gombot. Ilyen reflektorozás után én le szoktam lassítani, hogy elôzzenek meg, vagy megállok. Volt, hogy megállt a mögöttem lévô "reflektorral büntetô" is, ekkor kiszálltam, és megkérdeztem, mi a faszt csinál. Válaszolt, hogy vakítottam a ködlámpával, amíg nem elôztem meg. Jelzem szakaszos köd volt, tényleg nem kapcsoltam le 100 méterre a ködlámpát. Miután megbeszéltük, elhúzott, én meg mentem mögötte reflektorral + ködlámpával, hogy kúráljam a saját orvosságával.

A témához: én nagyon lámpatámogató vagyok. Elsô pillanatra meg lehet állapítani, hogy az autó csak áll az úton, vagy halad is. Pár hete fasza köd volt errefelé, direkt megszámoltam, 4 autón nem volt semmi világítás. Mind a 4 Suzuki volt. Meséltem anyósnak, aki szintén suzukis, és lámpaellenes, de nem hatotta meg. Ô az a típus, aki nem indexel, mert ô tudja merre akar menni, és nem köti be magát, mert neki ne parancsolgassanak, haljon meg bátran. Meg nem akar az ÖV MIATT meghalni. Hiába mesélem, hogy az 5db kirepülés miatt életben maradóra jut 1000 biztonsági öves túlélô, nem hatja meg.

Hurri Kán 2011.12.31. 12:35:04

@úgyiselfelejtem:
Mellélőttél sajnos. Rendesen van beállítva a lámpám.

"streetfighter" 2011.12.31. 12:35:04

@ZF2:
Ja, fényes nappal jó időben, "sötét" erdőben. :)
Egyébként ez nappali menetfény?

úgyiselfelejtem 2011.12.31. 12:37:37

@MechanicGod: hehe, két hete szóltam egy audisnak, hogy tök szép az autója, csak elromlott az index. Követtem elôtte pár kilómétert, ô is tescoba ment. Valamit morgott vissza, nem értettem, de a kb. 160cm/60kg nem nagyon akart nekemtámadni xD

fda 2011.12.31. 12:38:14

@BigPi: Szerintem aki a kresz alapelveivel nincs tisztában, az ne szólja le más példáját.
Aki rossz látási viszonyok között "szuperbiztonságosan" poroszkál az úton 40-nel, de lámpa nélkül, az nagy veszélyben van, amit egy esetleges baleset kapcsán a feljelentésben majd el is magyaráznak neki.

fda 2011.12.31. 12:42:03

@szgy: "egyébként úgy hallottam néhány éve hogy az unióban - ha jól emlékszem - 2009-től csak olyan kocsit lehet forgalomba hozni amiben a világítást nem lehet lekapcsolni"

Sajnos biztos rosszul tudod, különben nem járkálna annyi nagy (és szemre új) autó a vakító, de sokkal rosszabbul látszó ködlámpával napkeltétől napnyugtáig.

Én mindig megmosolygom az ilyen szánalmas alakokat, olyan, mintha nyáron a téli bundámban járnék, mert az milyen menő.

Globetrotter2014 2011.12.31. 12:43:17

@"streetfighter": bármikor előállhat, akár városban is (mondjuk a népligetben, Kóós Károlyon vagy bármelyik budai vagy pesti kivezető úton...)

A harmadik az szerintem a nappali fény.

@úgyiselfelejtem: neked vagy valami MX5ösöd van vagy gokartod. Közönséges családi kombit vezetek.

úgyiselfelejtem 2011.12.31. 12:43:45

@gyvy: Nem hiszem, hogy mellélôttem, mert a rendesen beállított ködlámpa pont kevésbé meredekebben világít, erre céloztam. Pláne, ha 2-3 ember ül még az autóban. És ezek a meredekebb fények jobban tükrözôdnek a kifényesedett, vagy nedves aszfalton.

Belekeveredek ebbe a meredekségbe, arra gondolok, hogy közelebb van a vízszinteshez.

Amikor apósom átül a szolgálati pickupból a privát autójába, folyton panaszkodik, hogy mennyire vakítanak a szembejövôk. Pedig nem világítanak erôsebben, csak ô ül 60/70cm-rel lejjebb.

úgyiselfelejtem 2011.12.31. 12:45:58

@ZF2: Hyundai Accentem van. Majdnem alacsonyabb, mint egy régi swift. Szóval az egyterüek lámpája simán ablakmagasságban van.

Globetrotter2014 2011.12.31. 12:47:42

@"streetfighter": bármikor előállhat, akár városban is (mondjuk a népligetben, Kóós Károlyon vagy bármelyik budai vagy pesti kivezető úton...)

A harmadik az szerintem a nappali fény.

@úgyiselfelejtem: neked vagy valami MX5ösöd van vagy gokartod. Közönséges családi kombit vezetek.

szgy 2011.12.31. 13:13:08

@ZF2: "az első ködfényszóró nem vakít. Pont az a lényege h az utttestet világítja be rövid távon. Nem lehet hogy te kevered a ledes nappali fénnyel?"

ennyit azért meg tudok különböztetni... ami pl. tegnap jött velem szemben azon mintha 2x2 lámpa lett volna egymás alatt, majdnem ugyanakkora volt a ködlámpa is.

normálisan beállított ködlámpákkal többnyire nincs is semmi gond, nem vakítanak. csak néha különösen sz.r ha éppen egy felüljárón felfelé vagy lefelé menet jön szembe. a normálisan beállított halogén sem vakít, a szabálytalan sufnituningoltak miatt utálják (gondolom) azokat is amik rendesen világítanak.

Globetrotter2014 2011.12.31. 13:29:55

@úgyiselfelejtem: nem ez egy sima kombi. 1550 magas tetősínnel, szal nem hiszem hogy sokkal magasabbról látnám a dolgokat.

@szgy: tisztázzuk, ne keverjük a szabályos lámpa rossz hazsnűálatát a xarul beszerelt vagy elromlott lámpával.

Ha valami öreg gagyi IIes golfon vagy kockaladán látsz kék színű első lámpát akkor el lehet kezdeni gyanakodni...

Globetrotter2014 2011.12.31. 13:31:09

@szgy: felüjárón a tompított is lehet kellemtlen, ha pedig rosszul van beéllítva akkor bármikor. Úgy a xenon is rossz, csak ott ugye kellene lennie automata szintzsabályozónak...

Tibi88 2011.12.31. 13:35:07

@BigPi:

Megvizsgálják, hogy égett e a világítása. Ha nem akkor azt hogy észrevettem volna, ha ég. Ha égett volna és észreveszem nincs baleset. Tehát 50-50.
Volt felénk pár éve egy baleset. Főútról balra akart kanyarodni egy autó. El is kezdte, de észrevette hogy gyorsan jönnek szemből, ezért megállt. Kicsit átlógott a szembesávba aki már nem tudta kikerülni. A szembejövő pedig gyorsabban ment (60 helyett 100)

Aki nem adta meg az elsőbbséget 0%ban volt hibás, mert a 60al jövő előtt lekanyarodott volna. Teljes mértékben a gyorshajtót hozták ki vétkesnek, pedig nem adtak neki elsőbbséget.

70es területen 70el menni nem gyorshajtás, szóval ezt buktad.

Reggie 2011.12.31. 14:40:20

@Tibi88: Az messze nem 50-50 hanem 100-0 lenne.

PonDrow 2011.12.31. 14:43:32

Sokkal egyszerűbb lenne, ha lakott területen belül is kötelező lenne a tompított világítás használata. Akkor nem lenne kifogás, hogy "de én még jól látok!" :) Kell és kész. Mint a biztonsági öv...

Tibi88 2011.12.31. 16:00:35

@Reggie:

Azt a példát alapul véve én lennék a hibás teljes mértékben?

Vegyünk egy tök ugyanilyen esetet. Este lakott területen kívül megelőzöm az előttem 70el haladó ladát 80al. Szemből telibeverem a kivilágítatlan biciklist.

Én lennék a hibás? Mert ugyan az a szitu. Ha ki van világítva akkor nem megyek neki.

"streetfighter" 2011.12.31. 16:00:39

@PonDrow:
Az ilyen hozzáálás, és a sok kretén miatt van sajnos minden túlszabályozva. :(

jézus_szive 2011.12.31. 17:43:44

@Tibi88:
Tök mindegy ki a hibás, ugyis ránk lesz verve. Tökmindegy ki mit csinál. Ugyis csak azt fogják észrevenni, hogy aha a hülyegyerek előz, ez az ő aspektusukban egyenlő azzal, hogy megy mint az ökör. Rajtad kivül mindenki másnak ez a legegyszerübb.

Tibi88 2011.12.31. 18:00:23

@jézus_szive:

Fordított esetben meg ő nem előz, hanem anyázza az előtte haladót és nyomja a dudát :D

Boldog Új Évet mindenkinek!

Jövőre hagyom a vitatkozást, úgyis a lakosság 70%a hülye, szóval itt is beletartozik pár ember :D

Reggie 2011.12.31. 21:01:57

@Tibi88: Pont forditva. A nem kivilagitott lenne 100%-ig a hibas szerintem.

lordjim 2011.12.31. 21:08:45

A NAP kérdése:Mér jár a nepper szoliba,nem elég neki a gyári színe? BÚÉK!-mindenkinek.

Reggie 2011.12.31. 23:57:54

@lordjim: Huu ez olyan szar volt, hogy szinte nem is erdemelsz BUEK-ot. Azert BUEK!

Hojlele 2012.01.01. 00:50:12

Iszonyat egyszerű. Amikor megvettem a kocsit, belállítottam, hogy nappali fény engedélyezve. Azóta amint beindítom a motort, felkapcsolja a világítást. Az érzékelő miatt le sem tudnám kapcsolni sötétben, ha jár a motor. A xenon meg kit érdekel? Úgysem tudom kicserélni. Meg majd cserélik gariba. :)
De amikor manuálisan kapcsolgatós régi autóim voltak, az első dolgom volt, hogy felkapcsoltam amikor beültem.
Az index tényleg nem tudom minek van. Ha kitenném, sosem engednének be sehova. Egyszerűbb, ha besorolok pofátlanul. Tőlem magyarázhat mögöttem, max dobok át neki szívgyógyszert.

Don Quixote de la Ferko 2012.01.01. 15:19:00

@fda:

"Csaxóltam, hogy én is tudom, hogy a számítás nagyon pontatlan. Azért írtam oda, hogy hátha nem köt bele valaki képzett energetikai szakember."

Nagyszerű. Ha tudod, hogy pontatlan, miért érvelsz vele?

Tibi88 2012.01.01. 15:55:25

@Reggie:

Jaaa...

Megosztott lenne, mert rávernék az előző autóra a "nem az út és látási viszonyok...." sablont.

Reggie 2012.01.01. 16:14:15

@Tibi88: Egy kozepes ugyved szerintem azt siman lerazza.

Reggie 2012.01.01. 16:19:52

@Hojlele: Legalabb akkor rakd ki az indexet, amikor elforgatod a kormanyt es igy nem tudnak nem beengendi.

Hojlele 2012.01.01. 18:05:30

@Reggie: Néha olyankor bele akad a kezem. :)

Reggie 2012.01.01. 18:39:05

@Hojlele: Mondjuk ertheto, neha nem lehet mashogy savot valtani. Bar en inkabb kirakom az indexet es ha direkt ralep a gazra, hogy ne ferjek be, akkor rahuzom a kormanyt.

Tibi88 2012.01.01. 21:59:31

@Reggie:
@Hojlele:

Én még régen szoktam rá, hogy úgy váltsak sávot hogy befér az autó. És olyankor rakom az indexet amikor már húzom az autót... Lehet hogy paraszt szokás, de jelzem hogy megyek. Tenni úgy sem tud ellene semmit, hely van. Így megszívatni sem tudnak, de legalább látja hogy mi történik :D

"streetfighter" 2012.01.01. 22:48:00

@Tibi88:
Én olyan gyorsan váltok sávot, hogy az indexből jövő fény lassabban érne a szemébe, mint én ő elé, ezért nem használom. :)

Tibi88 2012.01.01. 22:53:14

@"streetfighter":

:D
Én a sportkipufogót vettem le múltkor, mert olyan gyorsan megyek, hogy elhúzok mellette és a hang csak később ér oda... :D

De te zoralabb vagy, én a hangsebességet lépem át, te meg a fényt :D

mohopasi 2012.01.03. 10:17:00

Kikapcsolhatatlan ködlámpát minden kocsira! Sok barom úgyis így használja... Kedvencem a tompított helyett helyzetjelző/ködlámpa kombóval közlekedő balfasz.

Globetrotter2014 2012.01.03. 10:39:04

@mohopasi: ha ennyire tájékozatlan vagy, akkor legalább olvass vissza a kommentekben.

mohopasi 2012.01.04. 15:58:51

@ZF2: nem olvasok. De várom, hogy oktass nagymester.

Globetrotter2014 2012.01.04. 16:22:41

@mohopasi: nem tudsz ködlámpát kapcsolni helyeztjelző vagy tomíptott nélkül. ha "ködlámpa" ég minden nélkül, az nappali fény.
Ami mellesleg kötelezeő lett nemrég jópár országban (pl Németország).

mohopasi 2012.01.05. 15:14:59

@ZF2: Olvass figyelmesebben. Mit írtam? Tompított helyett helyzetjelző/ködlámpa kombó.

Globetrotter2014 2012.01.05. 20:24:14

@mohopasi: akkor szorri. És ilyen emberek vannak? Minek tenne ilyet a jóember? Látni nem fog tőle jobban...Spórolni sem...

mohopasi 2012.01.06. 15:14:24

@ZF2: ok, nincs gond. Ezt az alkalmazást csak nappal látom, este az ilyen akkor is ködlámpával megy. Okát nem tudom, de egyszer majd megkérdem az egyik iq-huszárt, hogy mire is gondol valójában. Csak találjak olyat, aki nem nagyobb nálam, és nem fekete bálnában utazik :-D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása