Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mr. Hetven köztünk jár

2012.01.03. 07:48 :: SilentSound

Egy érdekes sofőrtípust elemez ki levelében Zoz, egy tipikus vasárnapi kalapos fajtát, aki a biztonság kedvéért inkább csak poroszkál, arra nem gondolva, hogy ezzel még inkább veszélyforrássá válhat, de legalábbis marha idegesítő.

Hetven bácsi az, aki a hétvégi családlátogatás során lakott területen kívülre tévedve a félelmetes 90-es tempó helyett következetesen a 70-et választja, majd ezt tartja tűzön-vízen és falvakon át, lakott területen is. Teszi ezt egészen addig, amíg el nem ér egy nagyvárost. Mivel ez láthatóan sűrűn lakott és félelmetes terület, tele suhancokkal és mindenféle szétbonyolított csomópontokkal, sebessége a fenemód biztonságos 40-re redukálódik. Mivel azonban az ördög nem alszik, egyéb óvintézkedések is bevezetésre kerülnek. Ilyen a már szokványos üres körforgalomba befelé megállás szigorú körülnézéssel, vagy a jóelőre besorolás 3km-rel a bal kanyar előtt a lehető legtöbbsávos körúton.

Ezeket a dolgokat már megszoktuk, van elég sáv, egyenes stb, türelmesen kivárjuk a sorunkat és elmegyünk mellette, lehet hogy épp telefonál, álmos, fáradt, másnapos, 100 éves, stb.

hetven.jpg

A mai reggelen viszont Hetven Úr egy új dimenzióba lépett.

Szokványos munkanap, Budapest, kicsit szélesebb védett út, bácsi nemszuzukiban (agilában :P), tartja a 40-et. Semmi gond, 1km és kanyarodunk el, nem pattogunk, kivárjuk. Sajnos Hetven bá' ugyanarra tart, amerre én. Érkezik a balos kanyar védett útról, forgalom egy szál se sehonnan. Főhősünk behúzódik közlépre, irányjelző ki, majd megáll és láthatóan forgolódik az ülésben.

Jól van, biztosan nem tudja, pontosan merre jár, mindegy, fél perc ide-vagy oda, ma úgyis nyugis napom lesz, ennyi késést tán elvisel a főnökség, ha csak ezen múlik. Kanyar abszolválva, immáron egy fekvőrendőrökkel tarkított jobbkezes övezetben haladunk. Emberünk rutinosan húzódik az út azon részére, ahol a rendőr hasán a legkisebb döccenéssel lehet átkelni, talán mégsem először jár erre. Következik a jobbkezes utca, emberünk a rendőr után még mindig gyorsít. Ó jaj, csatt-e lesz? Nem, szerencsére nincs csatt, de nem a főhősön múlt.

A jobbkezes utcákon szerencsésen átvezeti emberünket őrangyala, majd egy kicsit forgalmasabb védett útvonalon találjuk magunkat, sajnos továbbra is egyirányba tartva, mondanom sem kell, 40-nel. Az út nem túl széles, szemből biciklis érkezik, mögötte autók. Emberünk a felezővonalhoz tapadva halad tovább célja felé, így a szemből érkezőknek esélyük sincs kicsit áttáncolni a mi oldalunkra, hogy elhaladhassanak a kerékpáros mellett. Semmi gond, ez csak rutintalanság, meg a másokra való odafigyelés enyhe hiánya.

Kereszteződés következik, külön sávval a jobbra lekanyarodók részére.

Öröm gyúl kis lelkemben, elválni látszanak útjaink, irányjelző ki, én megyek jobbra, bácsi egyenesen... de nem. Miután jó suhanc módjára a kanyar előtt még 50-re gyorsítok, bácsi pedig megkésve bár, előre megfontoltnak látszó szándékkal mégis jobbra kezd tartani, bizony-bizony igen közel kerülünk egymáshoz. Semmi gond, nem is kellett satuznom, elfértünk. Irány tovább az úrvezetők mennyországa felé. Párszáz méter után ugyanilyen kereszteződés következik, ugyanúgy jobbra tartanék, de itt már rutinosan kicsit kivárva konstatálom, hogy emberünk ugyanúgy velem tart, de az előző jelenethez hasonlóan irányjelezve ugyan, de viszonylag későn és leginkább jobbra tekintés nélkül adja elő a performanszt.

Itt következik a darab csúcspontja, helyszíne pedig egy kereszteződés...

ahol sínek is vannak! Brrrr. Ide érzem, ahogy emberünk beleborzong az ördögi műtárgy látványába. Sínek! Villamos! Te jó ég, mi lesz itt?

Emberünk olyannyira el van foglalva a gonosz építőmérnökök alkotásával, hogy közben nem veszi észre, ez a kereszteződés bizony lámpás. Lámpás és egyszerű, mint a bot. Egy út, egy sín és egy lámpa... ha a lámpa zöld, mehetsz. Ennyi. De bizony az ördög, aki ezt megalkotta, bizonyára nem alszik, sokkal jobb lesz mindenkinek, ha megállunk és az autó orrát a sínek fölé dugva előrearaszolunk és jól megnézzük, jön-e egy elszabadult lángoló villamos... Nem, nem jön. Nosza előre az akciós csirkefarhátért, csapjunk a lusta kis lovacskák közé és Miszter Hetvenhez méltó módon a következő harmincas táblát magasról leszarva vágtassunk tovább, míg az őrangyalunk bírja!

112 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

873ujr3rk 2012.01.03. 08:43:38

ah, te is azon szerencsétlenek közé tartozol, akiknek ilyen sínautót adtak a szalonban ? a régiekben van kormány, próbálj meg szerezni egy olyat, azokkal elhagyhatod a kötöttpályát.

Emmett Brown 2012.01.03. 08:58:18

@873ujr3rk: remek, hogy már rögtön az első kommentből indirekt módon kiderül, hogy a lassan poroszkálás igenis lehet veszélyes.
Nem bánnám, ha mondjuk jogsiszerzés után 10 évente, 60 év fölött pedig 3-5 évente újra el kéne menni egy forgalmi vizsgára, vagy már azzal is kibékülnék, ha az orvosi vizsgálatot tényleg komolyan vennék...

cso zsi 2012.01.03. 09:04:12

Mr. 70 az, aki mindenhol 70-nel megy. Lakotton kívül, és belül is egyaránt, tehát amint megelőzöd a falutól nem messzire, ő majd bent visszaelőz, hiszen te lassan (50-nel) hajtasz.

huspotyolo 2012.01.03. 09:08:12

"Hány éves vagy Batman? Negyven vagy hetven? Hetven, hetven! Hány fogad van Batman? Negyven vagy hetven? Egy sem, egy sem!"

www.youtube.com/watch?v=P1ewnfXliFE&t=0m44s

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.01.03. 09:10:57

Tényleg nem lett volna lehetőséged megelőzni valahol? Vagy menet közben már a posztot írtad okostelón?

AZso.hu · http://www.azso.hu 2012.01.03. 09:16:50

Nekem Mr. Hatvannal van rendszeresen randim, néha Óbudától Esztergom felé, néha Újpest környékén, de tényleg létezik.

pengusz 2012.01.03. 09:17:27

@Emmett Brown: "Nem bánnám, ha mondjuk jogsiszerzés után 10 évente, 60 év fölött pedig 3-5 évente újra el kéne menni egy forgalmi vizsgára,"
Hát azon nem csak Mr. 70 bukna meg, hanem a sok száguldozó barom, aki szarik mindenkire (meg persze minden szabályra is ugye).
Szerinted ezek a "profi" vezetők vissza tudnák fogni magukat a vizsga idejére? :D

Képzeld el pl. autóneppert, ahogy elmegy egy ilyen vizsgára :D

huspotyolo 2012.01.03. 09:26:29

@AZso.hu: Azzal nekem is van randim, főleg reptéri GYORSforgalmin, ahol 90 a limit. (Mazsoláknak kiírnám, hátha egyik olvassa: KILENCVEN!) Mindenesetre a forgalom Esztergom fele is elég nagypapis a főúton.

@pengusz: Autónepper ilyenkor nem oldja fel a váltózárat és végig egyesbe megy, illetve egy féltéglát tesz a gázpedál alá. :)

Emmett Brown 2012.01.03. 09:27:49

@pengusz: gondoltam rá én is, vicces szitunak tűnik xD
Bár engem a tötymörgés, meg a külvilág figyelembe nem vétele sokkal jobban irritál, mint a gyorshajtás, szóval inkább nepper mint egy gyökkettes sofőr :)

csakb 2012.01.03. 09:59:26

Hetven bácsi egész Pest megyében lakik és közlekedik. Sajnos nem csak hétvégéken.

"streetfighter" 2012.01.03. 10:13:35

Az ilyennek el kéne kobozni a gépjárművét és bezúzni. :)
Egyébként én valószínűleg "tűzön vízen át" leelőztem volna ezt a vezetők gyöngyét.

1kutya 2012.01.03. 10:20:32

@cso zsi: ez a legidegesítőbb...

1kutya 2012.01.03. 10:21:38

@huspotyolo: szerintem inkább dug egy húszezrest a vizsgabiztos zsebébe, oszt sanyi:-DDD

"streetfighter" 2012.01.03. 10:27:43

@cso zsi:
Ezért kell a falun 70-nel az országúton 130-cal közlekedni. :)

zyl187 2012.01.03. 11:04:03

Én és a mögöttem kígyózó sor múltkor MRS 40-el taliztunk (Toyota Auris) Budakalász - Pilisnemtommi Üröm hegyenken át Solymár-ig. Lakotton kívül elmerészkedtünk 60-ig is. a sávot nehezen tartotta, védett úton, ha kell ha nem nagyfék... Záróvonal, vagy szembe kocsisor uh előzni nem tudtam. Majdnem elsírtam magam, majd dühroham, végül beletörődés az élet kegyetlenségébe. Később azon tűnődtem, hogy én vagyok csak egy pszichopata idegbeteg gyökér aki a .....ba kívánja a nénit és egyébként is a ....., ......-ját, pedig tulajdonképpen semmi rosszat nem tett?!?!? Csak a felfokozott stresszes mindennapjaim miatt borulok ki így mint az állat egy ilyen baromság miatt? Néha jobb megnyugodni, benyelni a cigit amit épp ránk osztottak az úton, mint idegbetegen beleszaladni egy tarfiba vagy bezúzni magunkat a hajtűkanyarban 90-el... meg is érkeztünk már lehiggadva a célhoz. Max 4 percet vesztettünk. Nem a ház égett. De ettől függetlenül ne találkozzunk még egyszer drága asszonyom és kérem ne üljön volán mögé, csak ha elengedhetetlen.

logikaibukfenc 2012.01.03. 11:04:14

@"streetfighter":

:):):)
magyarul 80-140
mert ugye nem az órát, hanem a gépéest kell figyelembe venni (ja, az mellesleg nem pontosabb kicsit sem, szerintem)

Alikam 2012.01.03. 11:26:23

Valójában ez inkább a hétvégi hobbisofőr nő v. bácsi, néni kategória.

Rengeteg ilyen van, bár én kicsit sajnálom őket, mert látszik rajtuk, hogy nagyon koncentrálnak, csak hát rutin nincs, minimális sem, 20 kilométernél többet még nem vezetett egyszerre.

Ez van. Amíg a jogsikiadási feltételeket nem szigorítják vagy nem vezetik be az 10 évenkénti ellenőrző vizsgát (aminek szerintem 15 percnél tovább nem kéne tartania, mert 15 perc alatt bárki meggyőződik a másik vezetési képességeiről) addig bizony ez lesz.

"streetfighter" 2012.01.03. 11:28:47

@zyl187:
Szerintem, ha ilyen hosszú úton nem voltál képes leelőzni, akkor nincs értelme idegeskedni. Ismerem az utat, azért írom.
A szabályok ilyenkor másodlagosak. A cél szentesíti az eszközt. :)

GiXXXer 2012.01.03. 11:32:53

Nekem a kedvenceim közé tartoznak azok is, akik szerint a téli 8-10 fokban szemerkélő esőben egyszámjegyű(!) főúton a 40 a biztonságos. Mert az áprilisi 8 fokban vizes az út, de a novemberi, neadjisten decemberi ugyanilyen hőfokban már jeges lesz. Télen az eső jobban csúszik, novembertől februárig biztos Szent Péter vazelinnel turbózza fel az esőfelhőket! :)

A havas úton nyári gumizókról meg nem írok, mert nem akarom jobban felhúzni magam... :)

"streetfighter" 2012.01.03. 11:34:22

@logikaibukfenc:
Óra szerint írtam, átlagban. :)
Én így közlekedem, kivéve a sűrűn lakott, veszélyesebbnek ítélt részeket (55-60Km/h), és a nagyon hosszú jól belátható országúti egyeneseket (140-150Km/h).

zyl187 2012.01.03. 11:37:01

@"streetfighter": 5-n ültünk kisgyerekkel egy 87 lovas 1.4-es lomha francia csodában, amivel üresen is csoda előzni, ráadásul nem is siettünk. Ettől függetlenül piszok idegesítő volt. A Solymári körforgalom előtt lehetett normálisan előzni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.03. 11:45:29

@zyl187:
majd dühroham,"

Aha,a főnöködet vagy aki egész héten felhúzott, azt nem merted pofánverni
Elhiszem hogy ez az utolsó csepp a poharadban, de inkább öntsd ki indulás elött te is jobban jársz
Csak az öreghölggyel nagy az arcod és az úton vezeted le a feszkót

babel 2012.01.03. 11:47:05

Magam is sokszor találkozom ezzel az "úrral", volt olyan utam, ahol 4-szer előztem le, ő engem 3-szor vissza. (Ő mindig lakott területen belül, természetesen.)

Mostanság, ha csak nem vagyok nagyon kába, már nem szoktam előadni azt a "következő kereszteződésnél úgy is lefordulok, tehát beállok mögé" típusú nyugis vezetést, mert az esetek túlnyomó többségében ilyenkor, (ahogy a fenti történetben is) kiderül, hogy ugyanarra tart, mint én, sőt, ez súlyosbítva lesz azzal, hogy később jönnek szemből, vagy más miatt nem lehet biztonságosan előzni. Ezért megelőzöm. Amint lehet. Ha nem akart annyival menni, mint én, az Ő dolga. Pláne, ha még én is szabályos voltam. Néha kapok refit a seggembe. Eddig nem haltam bele, s a fényezés sem lett fakóbb a hátsó ajtón.

"streetfighter" 2012.01.03. 12:06:05

@zyl187:
Na, hát ezt mondom.
Ilyen esetben be kell venni a leszarom tablettát a saját érdekedben és kész. :)
Legalább a körforgalom elött nem jöttek szembe. :D

mrzigi 2012.01.03. 12:09:37

Vidék, alföld ... én valahogy folyton belefutok ezekbe a sütikbe.
4-esen, megyek rendesen (90 +(-) 10%), felüljáró után felhajtó a 4-esre, gyorsítósávval, erre a kötsög surdakalapos ex-skodás tatter szétnézés nélkül gyök2-vel bevág elém apró kis városi négykerekűjével.
A fax se gondolta, hogy léteznek ekkora állatok. Megyek tempósan, ő lassan gurugál le a lehajtón, záróvonala van, majd gyorsítósávja, ez persze neki mindegy, ki kell gurulnia elém laza max 20-al (1,5-2 autónyi ha volt közöttünk mikor belekezdett).
Padlófék. Az az igazi előrebiccentős, övmegfogós.
Megúszta, mert szép új gumikkal voltam (amiket máris alaposan amortizált). Hál isten mögöttem senki (még egy kamion hiányzott volna oda, akkor inkább lelököm az útról a tattert)
Ezt követően ő beállt 40-re, én meg beleálltam a dudába.
Nem vicc, vagy 5 percen át folyamatos dudával mentem 40-el mögötte (a KRESZ szerint felhívva közlekedőtársaim figyelmét egy különösen balesetveszélyes helyzetre, személyre term.)
Mikor már az asszony beszólt, hogy menjünk, dolgunk van, vissza 2, még csak padlógáz sem kellett, hogy lazán előzzem (90-es elsőrangú főút ugyebár)
A tatter valóban skodasapkás volt, és mellette a testes mamzli erősen kikent.
És valószínű mindketten nyaki problémákkal küzdhettek, mert merev előrehajolt előrenézés.
Ez volt a második eset, hogy a 4-esen egy kisautós skodasapkás tatter majdnem velem ölette meg magát (és családját).
Előző trabis volt, szitu ugyanez, csak őt a saját gyorsítósávjába kivágva előztem egy jávorszarvasteszttel.
Ha akkoriban lett volna smartym, garantáltan a neten végezte volna mindkét felvétel.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.03. 12:12:42

Mi van ha a Hetvenes úr éppen olyan helyen vezetett amit nem ismert?
Ti ugyanugy vezettek eg yidegen városban, mint az ismert terepen, ahol előre lehet tudni milyen kereszteződés , mi hol következik
Nemongyátok má'!

A hétvégén rendesen eltévedtem Dél-Pesten, meg kellett állnom egy benzinkutnál megkérdezni hol vagyok, röhögött a kutas :))
Bizony tekergettem a fejem és néztem az utcatáblákat rendesen
És jöttek persze az oko drájverek, akik ugyan tudtak volna előzni , de nem, belejön a seggembe
Én viszont leszartam, igy moshatta az első lökháritóját

zyl187 2012.01.03. 12:13:28

@horex: Nem akarok én senkit pofán vágni, szimplán idegbeteg lettem a nőtől. Majd belenyugodtam a helyzetbe. Mint írtam feljebb sajna egy beteg ember vagyok evvan, majd kezeltetem magam. Nem az úton szoktam feszkót levezetni, arra ott a kocsma, a sopt, a kutya, az élő fa, vagy a trollok a neten :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.03. 12:27:50

@zyl187:
Te irtad hogy ideg voltál az egész heti akármi miatt
Nem mondom, néa, de tényleg csak néha engem is mérgesit az ilyen, de aztán teszek rá
Nekem olyan mindegy hogy bevágnak elém vagy szaroznak elöttem, egy káromkodás oszt annyi
Lenyugtatptt az élet azutóbbi időben, ha mondhatok ilyen "okosságot"

Amugy a "Jobbkezes" posztban elismertem a hulyeségemet veled szemben
Tessék buksisimit adni érte és válaszolnai a kérédésre
:)

hawkeye 2012.01.03. 12:51:36

@pengusz:

"Képzeld el pl. autóneppert, ahogy elmegy egy ilyen vizsgára :D "

Há most mé'? Szerinted van neki jogsija? Azok alapján, amiket ideír? Legfeljebb traktorra...

Akinek nincs, az meg mér vizsgázna...? :)

zyl187 2012.01.03. 13:13:09

@horex: ööö előre is sim-sim :) most nem ugrik be, de minnnyá utána kutatok... munkaidőben vagyok :):):)

zyl187 2012.01.03. 13:28:06

@horex: Na megnéztem, nem velem vitáztál, azért nem volt ismerős, egyébként szerintem jobbkezes :) arra fele lakom
Simogatások visszavonva.

Elijah_Baley 2012.01.03. 14:00:50

monnyuk a felezővonalon autózás elég sok ember hobbija...

schdl (törölt) 2012.01.03. 14:15:04

Rokonai
- Dr 50: városon belül mindenhol, ott is, ahol 30 vagy 70 a megengedett
- Mr 100: autópályán a belső sávban, akkor is, ha üres a külső

schdl (törölt) 2012.01.03. 14:20:10

Említsük meg Kanyar nénit is, aki az egyenesen és jobbra kanyarodó sávban áll a pirosnál, majd a kiegészítő zöld lámpa csábításának ellenállva csak a telizöldön indul el, hogy lekanyarodjon és feltartsa az egyenesen haladni vágyókat.

1kutya 2012.01.03. 14:34:19

@schdl: ehhez nem kell néni, a lengyel kamionosok sem ismerik a kiegészítő, jobbra kanyarodást engedő lámpát (megjegyzem semmilyen kiegészítő lámpát sem). náluk nincsen:)

zyl187 2012.01.03. 14:46:50

@1kutya: Hát pedig pont a lengyeleknél van évtizedek óta kis zöld nyíl a macisajt alatt a kis ívű jobb kanyarokhoz rengeteg főút kereszteződésében. Itthon még híre hamva nem volt kiegészítő zöld nyilas lámpának, mikor ott tátott szájjal néztük h lehet pirosnál jobbra kanyarodni :)

Buszvezető 2012.01.03. 14:52:16

@1kutya: Azért nem ismerik, mert Lengyelországban kiegészítő lámpa nélkül is lehet jobbra kanyarodni (pirosban is, körültekintően).

2012.01.03. 15:16:10

ez egy fos volt. 35 kilométeren inkább mentél mögötte 40el és még ki is írod. a pendrájvokat már odaadták, ez bizony egyes.

FDToth 2012.01.03. 15:17:13

Sajnos az ilyet nem nagyon büntetik...
Ma is a 3 sávos Szentendrei úton haladok a külső sávban, 70 a max. előttem,a középsőben majd a belsőben is 55-60-nal mászkálnak. ilyenkor a szaggatott vonalon balra kitett indexszel próbálom jelezni, hogy én mennék, legyen szíves lehúzódni, utána felőlem visszamehet poroszkálni. de semmi. 3-an haladnak egymás mellett. aki ezt a külsőben teszi, azzal nincs gondom, de aki a középsőben és belsőben... nem nagyon lehet mit kezdeni ilyenkor, megyek mögötte, kicsit balra tartva index-szel, semmi. biztos nehéz lehet kicsit rányomni és elengedni engem... mikor a belsőben visszalassított 50-re, na ekkor muszáj volt kürtöt nyomni, de semmi. ilyenkor kénytelen vagyok jobbról előzni (a középső sávban levő már előrébb volt, így hely is akadt)
Benéztem az előzött autóba: idős alapos emberke nagy bőszen ordibál és mutogat...
Nem értem, hogy mi a jó életért nem lehet betartatni a jobbra tartást, vagy ha ezt nem teszik, akkor lehúzódás majd vissza???
Városon belül is el kell engedni a gyorsabban haladót (és még nem is mentem e megengedettnél többel...)

"streetfighter" 2012.01.03. 15:51:49

@FDToth:
He-he-he.
Látszik nem sűrűn jársz a Szentendrein, vagy még hiszel a mesékben. :)
Ott tök jól lehet szlalomozni a többiek között, igaz nem 70-nel járok. Karácsonykor két seggfejre is "ráhoztam a frászt".
Sok a birka, de nem érdemes miattuk idegeskedni.
Ott kell őket leelőzni, ahol csak lehet. Mondjuk a járdát még nem próbáltam. ;)

Francois27 2012.01.03. 15:54:12

FDToth: Lakott területen belül személygépkocsival nincs jobbratartási kötelezettség. Persze ettől még dühítő az ilyen. Bár nem feltétlenül szándékos. Én sem hiszem, hogy máshogy reagáltam volna le.

pom pom 2012.01.03. 16:08:07

már találkoztam soxor ezzel az úrral (néha szőke nőnek öltözik és mindig másik szuzukiban/tháliában stb ül)

huspotyolo 2012.01.03. 16:11:09

@Francois27: Az igaz, hogy nem muszáj jobbra tartani, de jobbról meg nem lehet(ne) előzni (kivéve összefüggő kocsisor). Én az ilyen alap dolgokon már fel sem húzom magam, ha kell a külsőben megyek, ha kell szlalomozva. Jobbról úgy előzök, mintha világéletemben angol gentleman lettem volna, autópályán is.

huspotyolo 2012.01.03. 16:14:55

@1kutya: Ilyent Magyarországon nem is lehet. :DDDD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.03. 16:40:20

nagyon fontos volt beleirni az akcios csirkefarhatat
es innen udvozlom nagyapadat ha meg el
@zyl187: a'merikaban meg meg kiegeszito lampa sem kell hozza, de tudom Ok hulyek..

(---Flúgos Buszos---) 2012.01.03. 17:03:00

@huspotyolo: Magyarországon valahol be kell tartani a szabályokat???

Én csak a sebességre,meg a parkolásra figyelek,mert a többit úgysem büntetik.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2012.01.03. 17:13:30

@huspotyolo: Javítsatok ki, de lakot területen belül ha másik sávban jobbról elmegyek az szerintem szabályos.

"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

huspotyolo 2012.01.03. 17:17:26

@(---Flúgos Buszos---): Én is így csinálom, csak a sebességet az ojjektív határon belül lépem át. A közlekedésre ez tényleg igaz. Ha adózásról van szó, akkor a szabályait mindig be kell tartani. :)

@Zozzancs: Pontosan, párhuzamos közlekedés meg akkor alakul ki ha telítettek a sávok, de ha pl Hungárián 3 szem autó megy 500m-es szakaszon az nem párhuzamos közlekedés.

Бабаяга 2012.01.03. 19:29:18

és mit szóltok kedves egykori kolléganőmhöz, akit a fenti analógia alapján Mrs. 40-nek lehetne nevezni. Kormány szorít, ülés nincs beállítva, tehát nem igazán lát ki, retteg és irány a településen kívülre. Rettegésének alapja, hogy mindenki előzgeti a forgalmas úton. Panaszkodni sokszor hallottam, egyszer értem utol hazafelé és tényleg max. 40-nel volt hajlandó száguldani.

É2I 2012.01.03. 19:45:12

Akkor még teszek rá egy lapáttal: A két számjegyű úton eléd forduló traktoros. Senki nem jön mögötted, de kijön, persze ő tuti lefordul a következő dűlőnél, persze addig mázsányi sárt hordva fel.
Ja és én egyre több mammert látok, akit tényleg nem kellene közúti forgalomba engedni. Ma is majdnem elcsapott a zebra közepén egy, látszott az arcán, hogy vagy 20 méterrel a zebra előtt még fogalma sem volt, hogy az közeledik. Szerencsére résem voltam. Ja és tök jól belátható zebra, de a szemüvegéből ítélve erősen korlátozott volt a látása :S (Miért is vezethet szódásüveggel bárki is a fején, ja hogy egy húszas a dokinak :S)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.03. 19:47:44

@pengusz: "Képzeld el pl. autóneppert, ahogy elmegy egy ilyen vizsgára :D"

Autónepper az összes szabályt betartja, és kölcsön Marutival közlekedik, szóval ő nem mondható profinak, csak neten nagy a szája :)))

@logikaibukfenc: "mert ugye nem az órát, hanem a gépéest kell figyelembe venni (ja, az mellesleg nem pontosabb kicsit sem, szerintem)"

Szerinted. hasonlíts csak össze az órát, a gps által mutatott értéket, valamit egy digitális kijelzőt, ami általában lakott terület elején van elhelyezve, és mutatja a sebességet. vajon melyik kettő fog egyezni?

Pályaelhagyó autóversenyző 2012.01.03. 19:52:48

nem az a balesetveszelyes, aki 40-el megy, hanem aki idegbeteg. es nem a negyvennel tottyogo miatt leszel idegbeteg, hanem magadtol.

erdekes, ahol most vagyok (del-olaszorszag), a kutyat nem erdekli, hogy miert 70-el megyek az autouton, leeloznek es kesz.

komolyan mondom, csak 1x kell kiszamolni, mennyi idot nyersz a gyorshajtasssal, vagy azzal, hogy 80-al mesz valaki mogott, amig biztosan meg nem tudod elozni. illetve ajanlott beszerezni egy tempomatot. valaha elveztek az emberek az autozast...

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.03. 20:01:03

hm..autóneppernek mióta van jogosítványa??!!

kennyking 2012.01.03. 20:08:55

@zyl187: Szerintem reggeltől-estig ott autózik, mert rendszeresen belebottlom ezen az úton.Szétbasz az ideg ilyenkor, de nem jobb, ha a P.vár-Csobánka úton kerülök, mert akkor meg ott kerül elém.Ez mindehol ott van.Tán ő az Isten?

huspotyolo 2012.01.03. 20:13:18

@mifolyikittgyöngyösön??: Kell jogosítvány hogy vezess? Tudtommal az autó benzinnel megy, nem jogsival. :D

Gera 2012.01.03. 20:52:38

Nem tudom, miért pont most jutott eszembe, de anyám egyik volt kolléganője meg csukott szemmel hajt be a kereszteződésekbe, mert fél. Csak az a fura, hogy még nem halt meg. És ez nem poén, anyám a saját szemével látta, amikor egyszer hazavitte a csaj. Többet nem ült be az autójába :)

Gera 2012.01.03. 20:57:32

@Pályaelhagyó autóversenyző: De ezek nem mennek lassan. Ahogy már többen írták, simán keresztülmegy egy falun 70nel. Nem egyszer találkoztam már ezzel az embertípussal én is. Egyébként ugyanez a kategória az is, aki városban a 30as táblánál is, meg a 70esnél is 65tel megy. Arról nem is szólva, hogy balesetet, akár halálosat is, minden további nélkül lehet 40nel okozni és ezek okoznak is, mert láthatóan lövésük nincs, mi folyik körülöttük az úton. A táblákat nem nézik, a többi közlekedőt észre sem veszik, stb.

Gera 2012.01.03. 21:00:23

Az is jó még, amikor hétvégén feleakkora forgalom mellett roszabbul lehet haladni a bpi főutakon, mert pl a szentendrei út, vagy a hungária körút úgy néz ki, hogy 3 kormányt görcsösen szorító évi 500 kmt vezető ember megy 40nel egymás mellett a három sávon.

PonDrow 2012.01.03. 21:01:50

Nekem is van ismerősöm, aki (40 körüli férfi) létére úgy vezet, hogy ha beszél hozzád, (utashoz) akkor elveszi a lábát a gázról. Aztán megint gyorsít. Mire rájöttem, hogy miért gyorsítunk-lassítunk 100-150 között a forgalommentes autópályán, eltartott egy ideig... :D
Van aki egyszerűen képtelen vezetés közben bármi másra figyelni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 21:43:31

Hehe. Nem a hetvenessel van a baj, hanem, hogy hülye volt az ember. (pláne ha kalap volt rajta az vezetőnél konkrétan életveszélyes. Én pl EGYETLENEGYSZER vettem fel kalapot és azonnal összetörtem a haverom Zsigáját, pedig sombrero volt, szóval ebben a ruhadarabban lehet valami átok)De ez az ember, bár el kell ismerjem a reflexek és a memória romlik az évekkel, valószínűleg sok évvel ezelőtt is ugyanígy vezetett. De az elméletedre csak az idő adhat választ. Nálam már megtette. Negyven évvel ezelőtt (3Ft-os benzinnel) autózva ugyanígy kiakadtam a vén f@szokon. Mostanra jobban vezetek (gondolom én) mint annakidején, bár lassan alulról karistolom a hetvenet, viszont mostanában a suhancok akasztanak ki. Az az érzésem néha, hogy mi magyarok úgy vezetünk mint az arabok Alexandriában, de a másiktól azt várjuk el, hogy úgy vezessen mint egy svájci egyetemi magántanár.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 21:49:14

Ha már itt tartunk. Van valakinek válasza arra, hogy miért van az, hogy ha szeretnék behajtani jobbkezesről, vagy alárendeltről, nő SOHA nem enged be. Csak a férfiakban van némi empátia (na az se sokban), de női vezető még akkor is behajt elém keresztbe, ha áll a sor.

pom pom 2012.01.03. 21:53:05

@A Tengerész: mert nem tudnak vezetni és ezért kisebbségi komplexusuk van... aztz hiszik mindenki átb@ssza őket... gondolkodni és figyelni meg lusták, inkább sminkelnek egész nap...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 21:53:56

@(---Flúgos Buszos---): Hehe. A KRESZT konkrétan MINDENKI lesz@rja. De ha van egy koccanás! Minden érintett azonnal KRESZ tudóssá válik.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.03. 21:57:00

Bocs, hogy megint én, de megcsapott a benzingőz. Valamikor 30 évvel ezelőtt a Trabantosok voltak az utak hülyéi. Most, ha nagynéha látok egy Trabit, biztos lehetek benne, hogy kíváló sofőr ül a volánnál.

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.03. 22:00:49

@babel: "Magam is sokszor találkozom ezzel az "úrral", volt olyan utam, ahol 4-szer előztem le, ő engem 3-szor vissza. (Ő mindig lakott területen belül, természetesen.)"

Ha 4-ből 3-szor vissza tudott előzni, akkor az első három nem előzés volt, hanem párhuzamos közlekedés. Ha pedig egysávos úton előzgettétek oda-vissza egymást, akkor megérdemlitek.

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.03. 22:08:22

@mrzigi: "A fax se gondolta, hogy léteznek ekkora állatok. Megyek tempósan, ő lassan gurugál le a lehajtón, záróvonala van, majd gyorsítósávja, ez persze neki mindegy, ki kell gurulnia elém laza max 20-al "

Nem sodorhatod le az útról, nem préselheted bele a szalagkorlátba. Nem vághatsz be elé, és fokozatosan lassítva nem kényszerítheted megállásra, majd pedig nem mehetsz oda, és nem verheted szét a fejét csőkulccsal. Azon túl, hogy nem lenne humánus módszer, még le is csuknak érte.

Ha a végelgyengülés végez vele, akkor semmi közöd hozzá, ha te végzel vele, az bűncselekmény. Szerintem bízd rá az ügyet a végelgyengülésre...

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.03. 22:10:39

@horex: "A hétvégén rendesen eltévedtem Dél-Pesten"

GPS. Gügyéknek Pesten Segítség
;)

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.03. 22:19:41

@Бабаяга: "Panaszkodni sokszor hallottam, egyszer értem utol hazafelé és tényleg max. 40-nel volt hajlandó száguldani."

Mi szólunk? Semmit. De a helyedben egy-egy lágy mozdulattal kipattintanám a rendszámát, és elásnám. Valószínűleg többé nem ül autóba, mert nem tudja, hogy mi az eljárás ilyenkor, kérdezni meg fél olyan agresszív emberektől, akik állandóan csak előzgetik őt. :)

Tibi88 2012.01.03. 22:21:38

@tundrazuzmo:

Egysávos úton is van olyan hülye, aki visszaelőz lakott területen belül avval a sebességgel amivel kint is nyomta. És ha a 70et tartja az rohadt idegesítő. Ilyen volt velem is, mondjuk csak 1x jött be elém, mert miután kiértünk a faluból visszaelőztem és elhúztam de az ilyen hülyéket nem értem.

70el megy a puszta közepén (valószínű spórol, mert ha félne akkor nem menne a faluban is 70el) de a gázt nem venné el, mert visszagyorsítani már spúr :D

A sok vidéki helyi lakos amúgy mindig ezt csinálja, azonos sebességgel megy mindenhol... több mint 4 éve én a kis településeken mindig betartom a sebességet (addig +15öt rányomtam óra szerint) De átgondolja az ember amikor még csak a kigyorsításban van kanyar után, és egy utcából kifut egy 5 év körüli kisgyerek a labda után... szerencsére nem volt elég gyors, így csak a labda szorult be az első lökhárítóm alá, de így is befostam.

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.03. 22:25:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Szerinted. hasonlíts csak össze az órát, a gps által mutatott értéket, valamit egy digitális kijelzőt, ami általában lakott terület elején van elhelyezve, és mutatja a sebességet. vajon melyik kettő fog egyezni?"

Hát ez vicces (újmagyarul: megalol). Elmondom, hogy mire jutottam az összehasonlításnál. Óra szerint 60-nal, GPS szerint 55-tel száguldok lakott területen belül. A digitális kijelző a 38, 45, 51, 48 számsort villantja fel. És nem, nem fékeztem, sőt inkább gyorsítani szoktam, ha egy ilyet meglátok, hogy teszteljem a reakcióját. Akkor most mennyivel mentem?

eMJe 2012.01.03. 22:43:18

ehhez nem sokat lehet hozzáfűzni, Alföldön mindennapos eset. persze az ilyeneket nem szedik ki a forgalomból, nem büntetik, mert egyszerűbb a trafi mögött pénzt gyűjteni. van abban valami, hogy csak a sebességre kell figyelni, parkolásra is csak a nagyobb városokban:) (bár BP-n nem egyszer láttam már, hogy a drága rendőr simán elmegy a szabálytalanul parkolók mellett:D)

Tibi88 2012.01.03. 22:51:38

@eMJe:

Van hogy szólnak... pár hónapja hajnali 3kor beálltam a buszöbölbe (busz csak nappal jár arra), hogy megkajáljak az éjjelnappaliba. Rendőr odagurult, kérdezte ki van az autóval, utána pedig hogy álljak már el mert akadályozom a forgalmat.

Körbenéztem, mondtam hogy oké, megeszem és indulok is tovább :D

De ha ki kell szállni, akkor már tényleg nem csinálnak semmit

kzolika 2012.01.03. 22:52:55

Á, az a menő. A Szentendrein, meg a Vácin reggel kifelé megy egymás mellett a félátfedéses tili-toli. Persze szigorúan óra szerint 60-nal, hogy nehogy ne fogjuk meg a piros lámpákat is. Mert ha ezt óra szerint 70-75-tel csinálnák, akkor zöldhullámon kimennénk a világból is. És persze én vagyok a paraszt, ha tolom hátulról, vagy szlalomozok. Nem barátom, csak én tudom, hogy szinte megállás nélkül ki lehet jutni reggel 8-kor a belvárosból Szentendrére 17 perc alatt, ha az ilyen faccopó majmok nem tartanak fel.

Asztalos Gábor 2012.01.03. 23:07:06

@kzolika:
"Mert ha ezt óra szerint 70-75-tel csinálnák, akkor zöldhullámon kimennénk a világból is."

Ennél már csak az a rosszabb a Váci út külső szakaszán, amikor 60-as táblánál valaki 65-tel megy így ő és mögötte a sor is minden lámpánál szinte állóra fékez.

eMJe 2012.01.03. 23:08:45

@Tibi88: szerencsére vannak üdítő kivételek, akiknek a szabályok betartatása fontosabb a pénzbehajtásnál:)

kzolika 2012.01.03. 23:29:49

@Asztalos Gábor: Ez szerintem nem igaz. Jellemzően arra járok és 2-3 hely van, ahol nem szabad betartani a tábla szerinti sebességet: a Megyeri út sarok után, hogy meglegyen a Mekis lámpa, majd utána egy kicsit kell tolni, de a GE előtti 50-est mindenképp betartva, mert azt mérik, hogy elérjük a Régi Fóti lámpáját és végül a Messertől kifelé, hogy a 2-es kereszteződésének a lámpájára is zöldre érkezzünk. És akkor is még néha kakukktojás az Óceánárok kereszteződés lámpája.

ritmikus csimpifon 2012.01.04. 00:15:51

@PonDrow:

Ezeket én "egythreades" embereknek szoktam hívni (fejlesztő vagyok:) ) Az ilyennek pl. beszélsz, és ha közben mást csinál, egyszerűen észre se vesz. Mindig elképedek rajta, hogy hogyan lehet így élni.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.01.04. 00:34:38

a "marha idegesítő" az a te problémád, nem pedig szabálysértési kategória.
Ha előtte egy lakatlan szigeten éltél huzamosabb ideig, akkor egyetlen autó is "marha idegesítő" lehet, függetlenül attól, hogy áll, vagy éppen halad.

Doktor Kotász 2012.01.04. 00:40:37

Egyszer egy kollégámat a a korábbi kollégája elvitte a kocsival szívességből. Olyan halálfélelme még nem volt. A csoka álla végig a kormány fölött volt, és 30-al cikázott jobbra-balra, és miközben az esetleges kátyúkat kerülgette, észre sem vette, hogy ki-belóg a felezővonalon. Amikor felhajtott az M1-7 közös szakaszra, a félelmetes 40-es tempóra gyorsult, és vagy egy kilométeren keresztül nem sikerült neki a belső sávról áttérni a külsőre. Közben egyfolytában arról panaszkodott, hogy a többi felelőtlen vezető hogyan száguldozik, és ezért vannak a balesetek.

És ez nem vicc.

Mezőbándi 2012.01.04. 00:52:27

@Tibi88: "A sok vidéki helyi lakos amúgy mindig ezt csinálja, azonos sebességgel megy mindenhol... "

Hát ja... Néha lemegyünk Miskolcra a feleségem szüleihez... Nagyon nyugis lehet, ha valaki naponta szokja. Kész meditációs gyakorlat ott vezetni. De Pest után... hát, szétdurranna az agyam, ha nem lennék egy nyugis alkat. Mindig mondom is neki, hogy a következő használt autót onnan kell hozni, mert biztosan nincs nagyon meghajtva.

Mindenhol 50-60, városon belül, városon kívül. És azt hiszik, hogy ettől máris szabályos, biztonságos vezetők. Közben meg mondjuk kimarad az indexelés és egyéb példák arra, hogy lassan hajtva is lehet valaki szar sofőr.

Megmondom őszintén, Miskolcon vezetve rendszerint eszembe jut O.J. Simpson autópályás "üldözése" a Ford Broncójában.

Niebur 2012.01.04. 05:01:58

Szerintem a téma nem kor,nem és típus függő.Néhány éve egy kisteherautóval mentünk a Dunántúl közepéről Nyíregyháza közelébe. Valahol Budapest után a 4-s úton utolértünk egy 60-65-l haladó Volvót. A reggeli forgalomban nem tudtunk előzni, kb. 20-25 percig mentünk utána (nem Porsche kisteherautó volt). Az egyik kanyarban láttam, mögöttünk már vagy 2 km-s kocsisor volt. Amikor végre megelőztük, közben átnéztem a Volvóba. Fiatal ember volt, a reggelije kirakva az anyós ülésre, és nyugodtan falatozott. Azóta sokszor eszembe jut, tudják ezek a vezetők(?) mekkora balesetveszélyt jelentenek. Azon is elgondolkozom, hogy balesetek vizsgálatánál mikor egyértelműen kijelentik, hogy szabálytalan előzés, gyorshajtás volt az ok nem kellene utána nézni mi volt az eredeti ok?

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 07:21:19

horex:

"Aha,a főnöködet vagy aki egész héten felhúzott, azt nem merted pofánverni
Elhiszem hogy ez az utolsó csepp a poharadban, de inkább öntsd ki indulás elött te is jobban jársz
Csak az öreghölggyel nagy az arcod és az úton vezeted le a feszkót "

Azt hiszem te fogalmaztad meg a legjobban a mai magyar valóságot.
Frusztrált munkahelyi nyuszik ülnek másfél tonna mozgási energiában és halálos ellenségüknek tekintenek mindenkit aki:
megelőzi
nem előzi meg
közel megy hozzá
nem megy közel hozzá
kék az autója
más az emblémája
ugyanaz az emblémája.

A végtelenségig lehetne folytatni, valójában ezeknek tök mindegy, mit csinálsz, nem felel meg nekik.

mufflinca 2012.01.04. 07:24:11

@Niebur: Nagyon igaz! Az ilyenek miatt van a rengeteg fejfa az egyenes útszakaszokon! Valakinél elpattan a húr és bekockáztat megelőzni egy feltorlódott kocsisort. Büntetni kellene az ok nélkül lassan hajtókat, meg a többsávos úton jobbra le nem húzódókat!

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 07:38:44

@kzolika:
Szentendrein zöldhullám?

Auchan pirossal mit kezdesz? Átmész rajta?

É2I 2012.01.04. 07:44:03

@Niebur: Sajnos ez nagyon valós probléma, de ugyan ez meg van az összes lassú jármű vezetőjével. Pl. munkagép kocog 10-15-el és nem húzódna ki egy buszmegállóba, hogy elengedje a mögötte kígyózó 1,5 km-es kocsisort. Persze ilyenkor mindig jön hátulról egy, aki megunta. Nagy szerencséje van ilyenkor, ha nem pont akkor fordul be balra munkagép.

jézus_szive 2012.01.04. 07:49:30

Még 3 ilyen posztot, meg utána siránkozást elolvasok és esküszöm beindítok egy tanfolyamot, minek a témája, hogyan kell 70 lóerős autóval, óra szerint max. 100-al, minden idegeskedés, kockáztatás és stressz nélkül kocsisorokba nem beragadni forgalmas utakon. Előjelentkezés nyitott. :)

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.01.04. 07:52:54

Ha egy autós megtanul tisztességesen elindulni, megállni, irányt változtatni, már szinte azonnal csökkennek a frusztrációi.
Miért várjátok el, hogy mindenki hozzátok igazodjon?
Ha most az idősebb és esetlegesen kihívásokkal küzdő autósokat basztatjátok, vajon mire számítotok amikor idősebbek lesztek?

jézus_szive 2012.01.04. 07:58:01

@É2I:
Hát el kell keserítselek nem szerencse kérdése. Tanfolyam egyik bevezető anyaga, hogy 15-el vánszorgó sorba nem előzünk be 100-al. Úgy előzünk tömött kocsisort, hogy minél kisebb sebességkülönbség legyen köztünk, és mivel odaát csupa idegroncs ül, figyeled a reakciókat. Gyönyörűen védhető a balra index nélkül kanyarodni akaró hülye. :)

2012.01.04. 08:13:00

@huspotyolo: van lcd panel, amit a hátsó szélvédőre lehet szerelni és néhány karakteres szöveg megjelenítésére képes :)

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 08:20:51

@HUN_Sector:

A gyárilag kialakított középső ujj helyettesítheti...
Nem kell vele gányolni, mindig kéznél van...

Hiperlajhár 2012.01.04. 08:21:31

Az index arra szolgál, hogy a kanyarodás SZÁNDÉKÁT jelezzük, nem pedig a kanyarodást. Ergo, kitesszük, majd meggyőződünk arról, hogy mehetünk. Ha igen, akkor nosza.

Mercel 2012.01.04. 08:21:56

@A Tengerész:

"Az az érzésem néha, hogy mi magyarok úgy vezetünk mint az arabok Alexandriában, de a másiktól azt várjuk el, hogy úgy vezessen mint egy svájci egyetemi magántanár."

Perfect.
+1

"Frigyes"

Calhoun Mooney 2012.01.04. 08:57:30

Néhány hete Esztergomban próbáltam közlekedni. Aki ismeri a helyet, a rendőrség utcájából próbáltam Dorog fele kikanyarodni(jobbra). Lámpás kereszteződés, előttem egy hölgy ...talán Altóval, indexel balra.Zöldre előregurul néhány métert, majd megáll. Elenged mindenkit aki szemből ugyanúgy zöldet kapott.Mikor elfogytak a szemből jövők a hölgy forgolódik
az autóban, látja mögötte vagyok, majd elkezd tolatni. Erre nem számítottam, gyors rüki visszagurulok.
Elképzelni nem tudtam, hogy mi van.Mikorra visszaértünk még mindig zöld volt a lámpa. Várunk.
Piros.Újra zöld. Ha lehet még zöldebb mint előbb.A hölgy ismét kigurul, ismét elenged mindenkit,majd látom megint ég a tolatólámpája és jönne vissza. Próbáltam felmérni mekkora kárt tenne az autómban, ha nekimennék a jelzőlámpának, hogy elférjek.Erőteljesen mutattam neki, hogy ha
a fene fenét eszik is, itt ő még ma ki fog fordulni.Kelletlenül a fejét rázva kifordult és azonnal megállt az út szélén.
Mivel én továbbmentem csak remélni tudom, hogy a jogsiját adta le a rendőrségen.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.04. 09:03:56

@Hiperlajhár: Nekem úgy tűnik, hogy az indexelés egy speciális magyar tulajdonság, az irigységgel vegyes erőszakosság okán ment ki a divatból. Egy német vezető, ha az előtte vele párhuzamosan haladó jármű sávváltoztatási szándékát látja, lassít és beengedi. A magyar viszont inkább gyorsít, mert úgy gondolja, hogy a szemét be akar menni elém, nem hagyom, menjen mögém ha annyira akar! A német a közlekedést közösségi csapatfeladatnak gondolja, a magyar individuális vetélkedőnek, ahol a másik legyőzendő. Amikor elkezdtem autózni (1972-ben egy R-4-essel)ez még nem volt, ha valaki lerobbant azonnal megállt egy másik autós segíteni. Ez a szolidarítás úgy az 1900-as évekre megszűnt. Egy beköpött gyertya miatt álltam a Wartburggal, Almádi külterületén, mert nem akartam két hengerrel felautózni Pestre, hátha van valakinél egy gyertyakulcs, mert az enyém lent maradt a csónakmotor mellett, fényes nappal vasárnap délután, felnyitott motorháztetővel, mellettem két apró gyerek, feleség, tehát nem néztünk ki országúti rablóknak, mellettünk folyamatosan áramlott a forgalom, fél óra volt amire egy ellenkező irányba haladó Skoda visszatolatott (!!!) és volt is gyertyakulcsa. Ha lehet a helyzet azóta tovább romlott (eltűntek az öreg Skodák).

Mad Mind 2012.01.04. 10:16:09

@huspotyolo:
A limit 90-en nem a minimum sebesség. Annál gyorsabban nem mehetsz mondja a tábla.
Tényleg kéne KRESZ vizsga pár embernek.

Mad Mind 2012.01.04. 10:20:00

@A Tengerész:
A kinézet nem számít, pláne ha már raboltak ki. Én megnem állok, csak a rendőröknek azoknak se szívesen, mert azok is lehetnek álrendőrök. Köszönd ezt a közbiztonságnak, ne az autóstársadalomnak.

huspotyolo 2012.01.04. 10:52:49

@HUN_Sector: Hehe, ez jó. :-) Szerintem a "JOBBRATARTÁS" felirat nálam kiégne hamar. Sajna az előttem 5 autóval lévőnek meg nem tudok üzenni, csak telepatikusan. :-)

@Mad Mind: Elég jól tudom szimulálni, hogy tudom a KRESZ-t, már 2 vizsgán is bizonyítottam elsőre. De ha 50-60-al akar száguldani, akkor menjen ki a benzinkútnál a gyorsforgalmiról, ott is mehet ennyivel. Az a vicc, hogy akik a gyorsforgalmi melletti 2 sávoson mennek, azok elcsordogálnak mellettünk. Kimennem feles, mert olyan szar az út hogy szétrázza a fejem, azt a fél-1 perc késedelmet meg kibírom. Szerintem akik elöl mennek, azok (gyakran) nincsenek tisztában sokszor a KRESZ-el. "A G(yé)P(é)S azt mondta akkor biztos 60al lehet csak menni", közben a lakott terület vége táblát észre se veszik, azt se tudják mi oldja fel a sebesség korlátozást. M1-esen Biatorbágynál Győr fele 130, Bp fele 100 a limit és van egy radar amit forgatnak. Megyek Győr fele 130-al látom előttem lévőnek elkezd hupákolni a GPS-e, hogy a radarnál csak 100-al lehet menni, féklámpa már villant is, pedig semmi nem indokolta a lassítást... Persze itt is, hogy menőn fogalmazzak, RESPECT a kivételnek.

kzolika 2012.01.04. 22:29:13

@luciferko: Reggel nem szokott piros lenni (vagyis tudni kell zöldre érkezni), éjszaka pedig 110-zel kell menni.

Don Quixote de la Ferko 2012.01.04. 22:51:45

@kzolika:
Havonta egy autóst látok, aki erre figyel, és nem nyomja mint a süket, hogy 3 másodperccel többet állhasson a pirosnál.
Éjjel lehet menni. Római trafikosoknak integetsz? 110-ért már sokat kérnek.

zyl187 2012.01.05. 14:27:41

@A Tengerész: @luciferko:

Részben igazad van. Az emberek nagy része itthon sajnos mostanság jóval demoralizáltabb mint kéne. Ez az utakon is meglátszik. Észre vettem magamon is. De! Iszonyatosan felháborító, hogy emberek úgy ülnek volán mögé, hogy nem tudják kezelni a gépet. Nincs elég ismerete, rutinja, esze..., hogy irányítani tudja az alatta lévő tonnás vasdarabot. Az egyik ismerősöm, nem tud tolatva parkolni, a másik nem áll meg a körforgalomnál, mert nem tud egyesből indulni, inkább belassít és lendületből begurul, a kérdéses néni fél az úton és a sávot is képtelen tartani, inkább 40-el megy... hát baszki ne legyek ideges. Az idősek még hagyján, általában mindenki legyint, hogy "jaaa egy mammer...oké idős, de sok a balfasz tini, elsősorban kiscsaj(csak az ismerőseim közül). Rossz a példa, de én is elvezetek egy olajtankert a nyílt óceánon, aztán majd a kikötőben balfaszkodok, odacsapom az orrát, lerombolom a dokkokat. Hát istenem, nem tudom rendesen kezelni, eddig tart a tudásom.

Don Quixote de la Ferko 2012.01.05. 16:41:14

@zyl187:
Nincs vita. Igazad van.
De...
Sajnos a nagy liberalizmus és szabadosság ezt hozta magával, el kell viselni. Minél előbb jössz rá, hogy az idegeskedéssel magadat bosszantod, annál jobb. Felesleges rohanni. 3 percért én nem tolom úgy, mint 20 évvel ezelőtt.
Az otthon megvár, max. a kutya és a macska jobban "imád", mert 3 perccel később kapja a napi betevőjét.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.05. 17:12:21

@zyl187: Ez bizony így van. Személyesen hallottam RÁDIÓBAN, amikor a csajok csevegtek, hogy hát ő már otthon eldönti, merre fog kanyarodni és akkor már eleve abba a sávba sorol be, hogy ne kelljen sávot váltani! Egy ilyen ember ha közben van egy terelés, egy sávlezárás, egy dugó, egy tilosban megálló, egy elromlott jármű, pánikba esik és a legnagyobb hülyeségekre képes. Valamikor 6-800 kilós huszonlóerős autókkal jártunk kevesen az utakon. Ráadásul nem tudom hogy megy most a vizsgáztatás, de nekem még tolatva kellett szlalomozni bóják közt, ha valaki kidöntött egyet, vagy a végén nem tudott beparkolni két bója közé úgy, hogy 30 centinél ne legyen nagyobb távolság a járdától, kivágták. Most zsúfoltak az utak, nagyteljesítményű dinamikus vezetésre alkalmas autókkal, ez igényelné a jobb vezetési készséget. Hadd legyek kicsit önző...merthogy említém, hogy lassan rólam szól ez a post, mármint a 70 éves kort illetően, én nem az idős korban látom a legnagyobb bajt. Úgy vélem a fiatalok közt sincs kisebb arányban a rossz vezetők száma. Volt egy idő, amikor még kevesen hordtak baseball sapkát. Hát azoktól épp úgy tartottam mint a kalapos öregektől. A volánt görcsösen az álluk alá szorító, mereven maguk elé tekintő kalaposok ugyanolyan kiszámíthatatlanok voltak mint a suhancok, csak ez utóbbiak jobban nyomták a gázt. De azt a legkönnyebb. Sokat kellene (hja a benzinárak..) vezetni mindenkinek, akár többféle járművel is, én pl egyaránt járok autóval, robogóval és kerékpárral, mikor mi a célszerű, ez nagyon jót tesz az embernek.

Nikike86 2012.01.06. 20:14:03

a problémát az üzemanyag ára határozza meg.
már inkább nem is az utat figyeljük, hanem az adott helyzetben a fajlagos fogyasztást, és szinte csak a arra gondolunk, hogy még mennyit tudunk spórolni.
és itt van a kutya elásva, mert könnyű annak akinek sok a pénze!
mert nemsokára tyúkólnak használjuk az autónkat.
mert sajnos vannak emberek, akik a tömegközlekedést nem tudják igénybe venni, és pont azok élnek a legkevesebb jövedelemből többnyire.

"streetfighter" 2012.01.07. 17:02:30

@Nikike86:
Szerintem tévedsz.
Legtöbbször semmi köze az üzemanyag fogyasztáshoz. Aki így közlekedik, az ahhoz is hülye, hogy gazdaságosan vezessen.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.07. 19:20:36

@Nikike86: Az autók többsége nem sokkal fogyaszt többet 90-nél, mint 70-nél. Az a különbség pedig olyan kicsi, hogy elhanyagolható. Ésszerű vezetéssel (pl. ésszerű lassítás, gyorsítás, stb.) sokkal többet meg lehet spórolni, mint ilyen idióta tötymörgéssel.
Egyik rokonom pont ezt csinálja. Mindenhol 60-nal jár, aztán a kis fűnyírója 6-7 litert fogyaszt. Biztos megéri...

erokun 2012.01.08. 16:29:39

Pilisekben gyakorta találkozni az "úristen hegyi utak" felkiáltás alapon végig fékezve 30al csorog előttünk a kolegával, (lehetőleg hátsó ködlámpa benyomva) de akár felfelé is. Azért a szutyok matizomat feltartani hegynek felfelé..

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.01.16. 08:50:10

Én reggel Isaszeg és Nagytarcsa között minden reggel utolérek pár mr70-et. Bár azok mr50-ek. Mondjuk az veszélyes út, 2 db nagyobb kanyar is van benne ám. Nem lehet velük mit csinálni. villoghatsz, dudálhatsz, semmi. Egyszer egy ilyen mellett mentem 15 km-t, és folyamatosan nyomtam a dudát. Semmi! B+! Mintha nem hallaná. Egyetlen módon lehet őket gyorsításra bírni: El kell kezdeni megelőzni...

atila68 (törölt) 2012.02.04. 08:33:28

Mióta láttam Marutit balra behaladni kétsávos körforgalomba én már semmin nem csodálkozom.

A Darwin díjas szintén körforgalomban;
a visszatolatok, mert elnéztem a kijáratot.
(Nem, nem ment még egy kört)

CoIie 2012.02.10. 21:41:43

@"streetfighter": én már próbáltam járdán. Szuper! ;)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása